abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45292567
En we blijven volhouden, al komen er 100 delen!
pi_45292640
quote:
Arual, heb je weleens richting internet als medium gedacht?
Ik werk zelf deels voor een grote bank als (grotendeels) copywriter voor hun website. Er zijn pasgeleden nog twee meisjes aangenomen, beide rond de 25, eentje had er Nederlandse Taal- en Letterkunde gestudeerd. Het was de eerste brief die ze stuurde en ze had nagenoeg geen werkervaring.
Ik heb een keer naar zo'n functie gesolliciteerd, toen kwamen er ontzettend veel reacties op - ik ben het niet geworden. Het zou wel echt iets voor mij zijn, ik ben echt zo'n computermeisje. Verder heb ik in deze regio nog niet echt veel vacatures gezien wat betreft webredactie. Maar het is zeker iets wat ik interessant vind. Kan ik mijn 'werk' als nieuwsposter hier ook eens op mijn CV zetten.
pi_45293111
Dat zou ik zeker doen. HBO studenten (finacieel) zetten op hun CV dat ze aanvoerder zijn geweest of zijn van het hobby voetbal team. Dus waarom niet.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 19:21:36 #4
20694 FCDB
The Blue White Dragons!
pi_45293490
Werk vinden lastig? Niet in de techniek!

Ik twijfelde of ik door zou gaan met mijn vol-tijd HBO werktuigbouwkunde studie. Zag het niet meer zitten! Het ging moeizaam, weinig motivatie om iets te doen. Kortom: neerwaartse spiraal! Moest wat nieuws hebben.

Dinsdag via internet mn CV gestuurd naar een detacheringsburo. Woensdag werd ik opgebeld en goed gesprek gehad met die man aan de telefoon, heel positief! Ik kon donderdag om 9u bij hem op gesprek komen. Zo gezegd zo gedaan. Het sollicitatiegesprek was heel goed verlopen. Zowel voor hun als voor mij en ik kon om 15:30 naar het bedrijf toe waar ik aan het werk wordt gezet. Ook heel positief en is een leuke uitdaging! Het liefste zag hij me vandaag al beginnen maar er moet nog wat papierwerk worden gedaan.

Resultaat: Ik stap over van vol-tijd naar deeltijd-opleiding. Hun betalen ALLE kosten (ben ik daar gelukkig vanaf!). De uren die ik op school zit worden betaald. Natuurlijk ook de 35 uur die ik werk En het is zeker geen verkeerd salaris! Genoeg ruimte om door te groeien, en dat is ook de bedoeling met mij volgens hun

Hoe snel wil/kan je werk hebben?
Nobody likes us.We Don't Care
  vrijdag 12 januari 2007 @ 19:31:31 #5
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_45293676
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:21 schreef FCDB het volgende:
techniek trekt sowieso heel sterk aan nu

ik ben een paar maanden terug ook begonnen voor een bedrijf in de auto techniek ZONDER enige opleiding in die sektor (wel wat ervaring in de hobby ervan zeg maar)
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
  vrijdag 12 januari 2007 @ 19:33:19 #6
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_45293705
Ik begin ook over 2 weken met een nieuwe baan. Als junior werkvoorbereider/tekenaar in de installatietechniek.

Ik heb alleen mijn havo afgemaakt, daarna 2 keer gefaal din een hbo studie en daarna maar gaan werken. Ik kwam toevallig een advertentie van dit bedrijf tegen in de krant en mocht op gesprek komen naar aanleiding van m'n sollicitatiebrief.

Heel goed gesprek gehad, maar er werd me verteld dat er nog een kandidaat was en dat ik dus een weekje geduld moest hebben. Toen als afsluiting nog een gesprekje met de directeur erbij en die wilde eigenlijk wel met me in zee, dus ben ik gelijk aangenomen na het eerste gesprek.

Ze willen mij graag gaan opleiden in de richting die mij het meeste aanspreekt binnen het bedrijf, en heb er ook ontzettend veel zin in.

Beetje jammer alleen dat ik de laatste weken op mn huidige werk niet meer voor vol aangezien word en nergens meer in betrokken word omdat ik 'toch wegga'
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_45297968
meldt ook maar weer.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:56:42 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45309424
Ik lees weer mee
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_45316379
Nou ja zeg.

Gistermiddag kom ik mijn bed uitgestuiterd,is er gelijk telefoon.

Het koeriersbedrijf ,dat mijn vroegere route rijdt aan de lijn.Ze hadden nog iemand nodig en eigenlijk wel gelijk. Mijn oud-collega's hadden mij even voorgedragen.

Ik heb gisteren mijn eigen route weer gereden.

Het is alleen dusdanig veranderd ,in negatieve zin,dat ik wel denk dat dit niet mijn eindbestemming wordt.Ik heb trouwens een half-jaars contract gekregen

Ik ga in elk geval eens nadenken over wat ik nu echt wel.Of ik internationaal wil rijden,en dus de hele week van huis ben.

Op zich ben ik wel van de lange ritten.

Maar in ieder geval heeft het nu geen haast meer en kan ik nu rustig op zoek naar een werkgever waarbij ik het gevoel heb dat het goed zit.

zaterdag 13 januari 2007 @ 19:32:49 #10
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_45322531
*lurkt

*en post af en toe ook nog wat zinnigs.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 14 januari 2007 @ 00:48:21 #11
46794 Berkery
Fat bastard
pi_45332400
Gefeliciteerd RealZeus
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_45371141
Interessant topic
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_45399052
Ja, hier weer verder.
Ik heb vrijdag een gesprek gehad bij een bedrijf, effe afwachten nog.
Bij een ander bedrijf kan ik volgende week op 2e gesprek.

Er zit dus redelijk schot in!
pi_45787886
Neu heur.... helemaal niet.

Partner: 18 januari gesprek, 22 januari aan het werk
Ikzelf: 16 januari gesprek, vandaag aangenomen, 1 april aan de slag
pi_45788117
Zucht....
pi_45788155
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:36 schreef _Arual_ het volgende:
Zucht....
Sorry
pi_45788408
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:38 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Sorry
Maakt niet uit, dat was de eerste opwelling na (alweer) een afwijzing. Voordat ik het wist had ik het al ingevoerd! Ik moet sorry zeggen. Wel heel tof dat het bij jullie zo vlot gaat! Dat eeuwig solliciteren gun ik nog mijn ergste vijand niet.

Vorige week heb ik compleet in de clinch gelegen met schoonma. Die vond dat mijn man ook heel veel moeite had gedaan om aan werk te komen. 'Hij is destijds helemaal naar Utrecht geweest, naar de Carrièrebeurs, en heeft wel 2 formulieren in moeten vullen. En bij het ene bedrijf werd ie nog afgewezen ook!'

En dat zegt ze tegen iemand die dichter bij de 100 dan bij de 10 sollicitatiebrieven zit. Al moest ik 100 keer naar Utrecht...

Op het freelancevlak gaat alles wel weer ietsje beter. Kreeg vanochtend van iemand te horen dat ik een 'pittig schrijftempo' heb.
pi_45789060
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:28 schreef Rekkie het volgende:
Neu heur.... helemaal niet.

Partner: 18 januari gesprek, 22 januari aan het werk
Ikzelf: 16 januari gesprek, vandaag aangenomen, 1 april aan de slag
Welke branche werken jullie?
pi_45789148
quote:
Op maandag 29 januari 2007 14:10 schreef Koningin het volgende:

[..]

Welke branche werken jullie?
Partner: Bank
Ikzelf: Nu ICT, voorheen Financieel
pi_45915174
foutje
  vrijdag 2 februari 2007 @ 21:43:13 #21
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_45926878
Mag over een maandje ook beginnen met mn nieuwe job. Verdien bijna 500 bruto meer dan vorige job
Komende maand zit ik nog ff thuis en ga ik ff genieten van een verdiende vakantie. Denk dat ik anderhalf maand op zoek ben geweest, en als ik deze functie niet had aangenomen, dan had ik nog genoeg keuze gehad.
pi_46006854
Welke branche werk je dan?
Tis misschien leuk om dat er bij te vertellen.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 10:16:48 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46165807
Jeee, ik zat bij de laatste twee.. Jeee, bellen ze op, dat ze toch liever een vrouw in het team hebben "Anders werken er hier alleen maar mannen"... Jeeeee.... <bareuh> <zucht>
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 februari 2007 @ 10:23:49 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46165874
Ik ga April aan mijn 3e nieuwe baan beginnen in 6 maanden
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 februari 2007 @ 10:25:46 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46165900
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 18:44 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik heb een keer naar zo'n functie gesolliciteerd, toen kwamen er ontzettend veel reacties op - ik ben het niet geworden. Het zou wel echt iets voor mij zijn, ik ben echt zo'n computermeisje. Verder heb ik in deze regio nog niet echt veel vacatures gezien wat betreft webredactie. Maar het is zeker iets wat ik interessant vind. Kan ik mijn 'werk' als nieuwsposter hier ook eens op mijn CV zetten.
Zoek ook op de term 'webmaster' daar kom je namelijk heel veel verschillende definities bij tegen.
Zo worden complete webdevelopers webmaster genoemd, maar ook webredacteuren.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 10:31:29 #26
66444 Lord_Vetinari
pi_46165989
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 10:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ga April aan mijn 3e nieuwe baan beginnen in 6 maanden
Hoe leg je dat uit bij sollicitaties? Jobhoppers zijn ze toch meestal niet zo blij mee?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 februari 2007 @ 11:47:02 #27
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46167446
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 10:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hoe leg je dat uit bij sollicitaties? Jobhoppers zijn ze toch meestal niet zo blij mee?
Van baan 1 naar baan 2 is natuurlijk normaal.
Van baan 2 naar 3 was eenvoudig uit te leggen met persoonlijke omstandigheden (ook echt waar).
Van baan 3 naar 4 is eigenlijk van 3 naar 1. Ik ga dus weer terug naar waar ik 6 maanden geleden vertrokken ben
  zaterdag 10 februari 2007 @ 11:54:41 #28
2004 sunshine
Still shining!
pi_46167615
Ik ben ook al een hele tijd bezig om werk te zoeken.
Vanaf mei 2005 werk ik steeds in tijdelijke baantjes en nooit voldoende uren om zonder uitkering rond te kunnen komen (ben alleenstaande moeder en dus kostwinnaar).
Vorige week was ik op gesprek bij een soort tbs instelling. Op uitnodiging van de opleidingsmanager. Ik had nl gemaild met de vraag of ik misschien zou kunnen werken en leren (HBO) bij hun instelling. Er volgde een geweldig positief gesprek met als uitkomst dat ik maar snel moest solliciteren. Ik kreeg een naam, emailadres en ik mocht zijn naam als referentie noemen. Ik heel blij gelijk een sollicitatie gestuurd, krijg ik antwoord: Er was geen vacature, maar ze zouden mijn CV in de bak houden het komende half jaar.
En zo gaat het te vaak
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_46176876
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 10:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zoek ook op de term 'webmaster' daar kom je namelijk heel veel verschillende definities bij tegen.
Zo worden complete webdevelopers webmaster genoemd, maar ook webredacteuren.
Dat merk ik in mijn 'branche' wel vaker. Redacteur bijvoorbeeld, dat is ook zo'n containerbegrip. De ene keer verstaan ze daaronder dat je complete teksten schrijft, de andere keer bedoelen ze eigenlijk iets als "corrector".

Oeh, ik baalde gisteren trouwens zo. In nb mijn oude woonplaats (klein rotdorp), waar ik 24 jaar gewoond heb, zochten ze een redacteur, maar je moet per se binnen een straal van 25 km wonen. En ik ben dus net verhuisd naar een plaats 30 kilometer verderop. Ik ga het toch maar weer proberen. Het moet me toch een keer lukken.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 17:39:39 #30
66444 Lord_Vetinari
pi_46177057
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 17:34 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dat merk ik in mijn 'branche' wel vaker. Redacteur bijvoorbeeld, dat is ook zo'n containerbegrip. De ene keer verstaan ze daaronder dat je complete teksten schrijft, de andere keer bedoelen ze eigenlijk iets als "corrector".

Oeh, ik baalde gisteren trouwens zo. In nb mijn oude woonplaats (klein rotdorp), waar ik 24 jaar gewoond heb, zochten ze een redacteur, maar je moet per se binnen een straal van 25 km wonen. En ik ben dus net verhuisd naar een plaats 30 kilometer verderop. Ik ga het toch maar weer proberen. Het moet me toch een keer lukken.
Die link die ik je toen gemaild heb is dus niks geworden?
pi_46235868
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 11:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Van baan 1 naar baan 2 is natuurlijk normaal.
Van baan 2 naar 3 was eenvoudig uit te leggen met persoonlijke omstandigheden (ook echt waar).
Van baan 3 naar 4 is eigenlijk van 3 naar 1. Ik ga dus weer terug naar waar ik 6 maanden geleden vertrokken ben
Dus je bent weer terug bij af?? Of toch een beter uitzicht?
  maandag 12 februari 2007 @ 13:52:28 #32
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_46236064
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 17:34 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Gek, moet je binnen een bepaalde tijd op afroep op je werk kunnen zijn ofzo?
Anders is het een beetje een vreemde eis. hoogstens vergoeden ze reiskosten tot max 25 km, maar als de baan leuk is zal je dat niet zoveel schelen, denk ik?
Check mijn band Glorybox
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 12 februari 2007 @ 14:09:48 #33
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46236562
werk zoeken... tja
vrijdag gebeld. moet nu vrijdag op gesprek.

euhm... beetje stuiter stuiter
tuurlijk, gesprekken kunnen ook negatief aflopen
maar t is inmiddels wel weer een gesprek, en binnen de omroepenwereld waar ik naar toe wil

wat ik me aan t afvragen was...
hoe gaat het eigenlijk met opzeggingen? tuurlijk ik heb nog geen ander werk maar toch
moet je eerst bij de werkgever of bij het uitzendbedrijf opzeggen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 februari 2007 @ 15:28:14 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46239244
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:45 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dus je bent weer terug bij af?? Of toch een beter uitzicht?
Men had mijn afdeling verplaatst uit kostenoverweging. Dat blijkt niet te werken en wil men graag de afdeling weer terug halen en weer onder mijn leiding plaatsen.
pi_46243179
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:52 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Gek, moet je binnen een bepaalde tijd op afroep op je werk kunnen zijn ofzo?
Anders is het een beetje een vreemde eis. hoogstens vergoeden ze reiskosten tot max 25 km, maar als de baan leuk is zal je dat niet zoveel schelen, denk ik?
Ik heb geen flauw idee! Ik heb ze gesproken, en het enige wat ze erover kwijt wilden, was dat ze pas mensen van buiten de regio wilden aantrekken als er binnen die 25 km echt niemand ook maar enigszins geschikt was.

Wel bizar. Dan verhuis je o.a. vanwege beroepsperspectief, en dan krijg je dit

* _Arual_ gaat misschien een boek schrijven over de bizarre leefomstandigheden van de beroepssollicitant.
  maandag 12 februari 2007 @ 17:24:11 #36
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_46243633
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:10 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee! Ik heb ze gesproken, en het enige wat ze erover kwijt wilden, was dat ze pas mensen van buiten de regio wilden aantrekken als er binnen die 25 km echt niemand ook maar enigszins geschikt was.
Misschien is het een subsidiekwestie ofzo, dat ze geld krijgen voor het in de eigen regio werven. Vrrrreemd..
quote:
Wel bizar. Dan verhuis je o.a. vanwege beroepsperspectief, en dan krijg je dit

* _Arual_ gaat misschien een boek schrijven over de bizarre leefomstandigheden van de beroepssollicitant.
Als het geen klagerig verhaal wordt, gewoon doen!
Check mijn band Glorybox
pi_46243825
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:24 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Misschien is het een subsidiekwestie ofzo, dat ze geld krijgen voor het in de eigen regio werven. Vrrrreemd..
[..]

Als het geen klagerig verhaal wordt, gewoon doen!
Ik ben benieuwd of ik daar nog achter kom, wat de reden is. Als ze tenminste nog iets van zich laten horen - want dat lijkt de laatste trend te zijn, niet eens meer een afiwijzing / ontvangstbevestiging / whatever sturen.

Klagen, daar heb ik FOK! al voor. En al met al kan ik soms wel lachen over situaties waar ik maanden eerder flink van baalde.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 16 februari 2007 @ 19:17:09 #38
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46376697
Waaaaaah

vanmorgen op sollgesprek geweest. t was niets voor mij, voelde me niet echt op mijn plaats daar en heb ook aangegeven bij het uitzendbureau dat t niets voor mij was daar... vond t een raar gesprek en een raar mens

Krijg ik om 5 uur een telefoontje, ze hebben mij uit alle sollicitanten gekozen!!!

euhm... tja
Today is life -

Dale Carnegie
pi_46391502
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 19:17 schreef Ynske het volgende:
Waaaaaah

vanmorgen op sollgesprek geweest. t was niets voor mij, voelde me niet echt op mijn plaats daar en heb ook aangegeven bij het uitzendbureau dat t niets voor mij was daar... vond t een raar gesprek en een raar mens

Krijg ik om 5 uur een telefoontje, ze hebben mij uit alle sollicitanten gekozen!!!

euhm... tja
En wat ga je nu dan doen? Dat lijkt me echt een vervelende keuze om te maken! Aan de ene kant, een baan hebben is vrij belangrijk, aan de andere kant, hoe lang kun je je lekker voelen in een voor jou onprettige omgeving?

Ik zou denk ik toch die baan aannemen. Zeker omdat het in dit geval een baan via het uitzendbureau gaat. Mocht het echt verschrikkelijk zijn, dan heeft het ontslag nemen al met al iets minder consequenties dan bij een 'gewone' baan.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 februari 2007 @ 22:31:42 #40
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46442268
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 08:57 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

En wat ga je nu dan doen? Dat lijkt me echt een vervelende keuze om te maken! Aan de ene kant, een baan hebben is vrij belangrijk, aan de andere kant, hoe lang kun je je lekker voelen in een voor jou onprettige omgeving?

Ik zou denk ik toch die baan aannemen. Zeker omdat het in dit geval een baan via het uitzendbureau gaat. Mocht het echt verschrikkelijk zijn, dan heeft het ontslag nemen al met al iets minder consequenties dan bij een 'gewone' baan.
waarom zou je een baan aannemen waarvan je al tijdens het gesprek aanvoelt dat je je er niet op je plek voelt?

Ik heb dan ook besloten ondanks dat t dichter bij huis is dat ik er niet voor ga.
Werk nu ook op uitzendbasis en weet dat dit project niet a la minute zal ophouden, gewoon verder kijken naar wat er op je pad komt

Daarbij si het zo dat deze baan aangegaan word voor de periode 1/3 tm 31/12, dat is in mijn ogen een te lange periode waarvan je niet zeker bent dat je het naar je zin zal hebben.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_46450748
Inderdaad Ynske, als je een contract moet tekenen voor zo'n lange periode, dan wordt het een ander verhaal. Al het uitzendwerk dat ik heb gehad, bestond uit van die baantjes van hooguit een maand of wat. En in de contracten stond dat je er direct weg kon, als je het er echt verschrikkelijk vond.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 februari 2007 @ 14:27:37 #42
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46457080
Het gesprek van donderdag begint steeds positiever te worden.
Is welliswaar maar voor 7 tot 9 maanden maar t is wel in de richting wat ik gaaf vind!!!
De persoon waar ik mee gesproken heb was heel enthousiast hebben ze me vandaag laten weten. Nog geen 100% toezegging ivm nog 1 gesprek, maar toch is t wel een gaaf gevoel
Today is life -

Dale Carnegie
pi_46457600
Ik heb donderdag ook een gesprek, en meteen daarna een bekwaamheidstest. Is ook maar voor tijdelijk (1 jaar) maar het biedt wel perspectieven.
pi_46461868
Vrij bizar trouwens. Wanneer ik reageer op advertenties, doe ik altijd superveel moeite om een mooie brief te schrijven. Vind ik via mijn netwerk iets, dan is het atijd "oh, doe maar een CV, dat is genoeg". En daar komt dan veel meer uit...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 februari 2007 @ 17:04:30 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46461902
Today is life -

Dale Carnegie
pi_46461926
Je hebt donderdag toch pas het gesprek?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 februari 2007 @ 17:06:57 #47
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46461967
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:05 schreef _Arual_ het volgende:
Je hebt donderdag toch pas het gesprek?
afgelopen donderdag gesprek gehad.
ben aangenomen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_46462027
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:06 schreef Ynske het volgende:

[..]

afgelopen donderdag gesprek gehad.
ben aangenomen
Ach so, ik zit weer afgeleid te zijn door allerlei onzin.

pi_46473417
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:27 schreef Ynske het volgende:
Het gesprek van donderdag begint steeds positiever te worden.
Is welliswaar maar voor 7 tot 9 maanden maar t is wel in de richting wat ik gaaf vind!!!
Ik ben in juni ook ergens 'voor drie maanden' begonnen, ik zit er nog steeds. In ieder geval tot oktober

...en gefeliciteerd!
pi_46566069
Dinsdag hoor ik of het gesprek van vandaag een vervolg zal krijgen... Ik moet het wel opnemen tegen twee interne kandidaten. Dat maakt het een stukje moeilijker, je moet dan toch iets extra's hebben. Maar ik vind het al bijzonder dat ze me hebben uitgenodigd, terwijl ze sowieso mensen van binnen het bedrijf hebben kunnen werven.

De terugreis was wel drie uur, de heenreis zal niet veel korter zijn (vanochtend ben ik gebracht, dus ik weet het nog niet precies). Maar ik heb dat er zeker wel voor over!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 22 februari 2007 @ 19:54:09 #51
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46569609
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:12 schreef _Arual_ het volgende:
Dinsdag hoor ik of het gesprek van vandaag een vervolg zal krijgen... Ik moet het wel opnemen tegen twee interne kandidaten. Dat maakt het een stukje moeilijker, je moet dan toch iets extra's hebben. Maar ik vind het al bijzonder dat ze me hebben uitgenodigd, terwijl ze sowieso mensen van binnen het bedrijf hebben kunnen werven.

De terugreis was wel drie uur, de heenreis zal niet veel korter zijn (vanochtend ben ik gebracht, dus ik weet het nog niet precies). Maar ik heb dat er zeker wel voor over!
iedere dag 3 uur heen en 3 uur terug reizen? als je dat maar niet gaat opbreken
Today is life -

Dale Carnegie
pi_46587868
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:54 schreef Ynske het volgende:

[..]

iedere dag 3 uur heen en 3 uur terug reizen? als je dat maar niet gaat opbreken
Het is ook voor 2 tot maximaal 4 dagen in de week. 5 dagen zou me inderdaad wel erg veel worden. Ik heb ook gezegd dat 5 halve dagen voor mij geen optie was i.v.m. reistijd. Maar ze deden er sowieso niet aan halve dagen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 februari 2007 @ 15:24:36 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46696506
Nog iemand op zoek naar ene technische webmaster functie in de regio Rdam?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 februari 2007 @ 09:11:06 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46723115
blijkbaar is werk vinden dus toch makkelijker dan gedacht
pi_46723273
Nou, dat valt toch wel tegen hoor.
Op dit moment vind ik het ook belangrijk dat het klikt met de organisatie en das niet altijd makkelijk.
pi_46723604
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:11 schreef Swetsenegger het volgende:
blijkbaar is werk vinden dus toch makkelijker dan gedacht
Nu wel iets makkelijker dan twee jaar geleden, toen zocht ik nog druk naar webmaster-achtige baantjes, maar die waren niet te vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 februari 2007 @ 09:44:08 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46723679
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:40 schreef Berkery het volgende:

[..]

Nu wel iets makkelijker dan twee jaar geleden, toen zocht ik nog druk naar webmaster-achtige baantjes, maar die waren niet te vinden.
Ik heb er nog 1 in de aanbieding
pi_46723752
Ja ik las het, maar ik zit nu prima waar ik zit en ik woon aan de andere kant van het land
pi_46740236
pi_46740254
mogen we je feliciteren Arual???????????/
pi_46740407
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:06 schreef komrad het volgende:
mogen we je feliciteren Arual???????????/
JJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH

* _Arual_ IS BEDUUSD

Voor het komende half jaar in ieder geval zeker, en ik ben in staat om me in die tijd "onmisbaar" te maken.
pi_46740527
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:10 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

* _Arual_ IS BEDUUSD

Voor het komende half jaar in ieder geval zeker, en ik ben in staat om me in die tijd "onmisbaar" te maken.
gefeliciteerd

wat ga je precies doen??
pi_46740564
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:14 schreef komrad het volgende:

[..]

gefeliciteerd

wat ga je precies doen??
Schrijven, schrijven, schrijven. Folders voor een ziekenhuis!
pi_46740614
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:15 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Schrijven, schrijven, schrijven. Folders voor een ziekenhuis!
dus goed in de richting

pi_46740669
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:17 schreef komrad het volgende:

[..]

dus goed in de richting

redelijk precies in de richting.
pi_46742521
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:19 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

redelijk precies in de richting.
trouwens, wel goed voor je: lang gezoch maar wel iets wat echt bij je past

goed gedaan
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 27 februari 2007 @ 19:10:49 #67
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46742531
Waar is t arual?
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:54:03 #68
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_46744561
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:10 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

* _Arual_ IS BEDUUSD

Gefeliciteerd meid! Het is je meer dan van harte gegund!

Zo, voor ieder dienstjaar een smiley...
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_46756388
Ik moet als Brabo Achterhoeks gaan leren praten. Daar heb ik in eerste instantie een half jaar voor, en daarna wordt er gekeken of ik het goed genoeg doe! Hehe, ik druk me wat cryptisch en flauw uit. Ik ga enorm mijn best doen! Maar 40 dienstjaren, pffffft, dat weet ik ook niet hoor.

Ergens vind ik het wel pijnlijk ook: tientallen brieven verstuurd, en nu heel soepeltjes via-via-via aan de bak komen. Anderen konden me daarmee zo jaloers maken - ja ik geef het ronduit toe - en nu overkomt mij het ook.
pi_46774238
_Arual_ Van harte gefeliciteerd!! Het is je van harte gegund.
Je ziet wel, geduld is een schone zaak
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:44:22 #71
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_46774472
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 23:54 schreef _Arual_ het volgende:
Ik moet als Brabo Achterhoeks gaan leren praten. Daar heb ik in eerste instantie een half jaar voor, en daarna wordt er gekeken of ik het goed genoeg doe! Hehe, ik druk me wat cryptisch en flauw uit. Ik ga enorm mijn best doen! Maar 40 dienstjaren, pffffft, dat weet ik ook niet hoor.

Ergens vind ik het wel pijnlijk ook: tientallen brieven verstuurd, en nu heel soepeltjes via-via-via aan de bak komen. Anderen konden me daarmee zo jaloers maken - ja ik geef het ronduit toe - en nu overkomt mij het ook.
Gefeliciteerd!

Het klopt ook wel met de statistieken hoor, ik geloof dat van alle banen die in Nederland opgevuld worden, maar iets van 30 procent via advertenties etc gaat. De rest allemaal via via. Netwerven; en waarom ook niet?
Moet je ook achterhoeks leren schrijven?
Check mijn band Glorybox
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 maart 2007 @ 21:06:07 #72
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46859663
Niet meer centraal... werkt waarschijnlijk beter
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46958098
Hoi,

Ik had afgelopen week mijn CV via een kennis naar een personeelsmanager in Engeland gestuurd. Ontdek ik vandaag dat ik er een taalfoutje in heb laten zitten (in een zin twee woorden onnodig herhaald).

Zou ik het opnieuw sturen? Ik heb al een ontvangstbevestiging via die kennis gekregen. Het is wel een klein foutje, maar het ziet er een beetje slordig uit. Maar het staat een beetje knullig om iets voor een tweede keer op te sturen.
  maandag 5 maart 2007 @ 22:20:09 #74
46794 Berkery
Fat bastard
pi_46958927
Ik denk dat twee keer een (bijna) identieke CV opsturen meer opvalt dat een woord dat twee keer herhaald wordt, in negatieve zin that is. Daarmee maak je een onzekere indruk.

my 2 cents
pi_46959217
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:20 schreef Berkery het volgende:
Ik denk dat twee keer een (bijna) identieke CV opsturen meer opvalt dat een woord dat twee keer herhaald wordt, in negatieve zin that is. Daarmee maak je een onzekere indruk.

my 2 cents
Ja, dat gevoel had ik ook al. Ik kan beter het zo laten. Gek genoeg heb ik die kennis twee keer laten lezen en het viel haar ook helemaal niet op.

Pech gehad met dat taalfoutje.

Bedankt nog Berkery.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijsmaak op 05-03-2007 23:32:13 ]
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2007 @ 23:21:24 #76
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_46961147
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:27 schreef Bijsmaak het volgende:

Gek genoeg heb ik die kennis twee keer laten lezen en het viel haar ook helemaal niet op.

Pech gehad met die taalfoutje.
pi_46961555
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:21 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik ben vervloekt.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 12:37:10 #78
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_47087623
Ik ben ook alweer een tijd zoekende geweest... Ik word aangenomen bij de een bekende Nederlandse retailketen als verkoopchef. Heb je in feite de leiding over één of enkele afdelingen. Bedoeling is dat ik dan met een jaar of 2 filiaalmanager word in een kleiner filiaal en van daaruit mag ik zelf weer weten welke kant ik op wil.

Wacht alleen nog op het definitieve bod.

Zocht eigenlijk naar iets in de richting marketing/communicatie. En dan vooral een functie waarin tekstschrijven erg belangrijk is. Maar ja, als die mensen wel zeuren over een gebrek aan ervaring maar te beroerd zijn om je een opdrachtje mee te geven als test, dan houdt het op natuurlijk

Een leidinggevende functie was mijn tweede keus. Uiteraard hoort daar ook een stuk opleiding bij

Zin an

[ Bericht 5% gewijzigd door Pappie_Culo op 09-03-2007 12:46:16 ]
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 9 maart 2007 @ 12:51:47 #79
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_47087944
Is het nog steeds zo moeilijk?
Ik verneem af en toe in de media dat er enorme personeelstekorten aan zitten te komen.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 maart 2007 @ 12:53:33 #80
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47088001
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:51 schreef type_29 het volgende:
Ik verneem af en toe in de media dat er enorme personeelstekorten aan zitten te komen.
Die zitten er ook aan te komen. Door de vergrijzing zal de arbeids participatie tot 2036 krimpen. Afgelopen jaar was het eerste jaar dat er daadwerkelijk een krimp was.

Neemt niet weg dat je nog steeds wat moet kunnen natuurlijk.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 12:57:10 #81
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_47088120
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:51 schreef type_29 het volgende:
Ligt er aan wat je zoekt. Voor zover ik heb kunnen zien zijn er vooral veel 'vacatures die eigenlijk geen vacatures zijn'. Ik ben al zo vaak een dag voor een gesprek afgebeld met de mededeling dat men intern iemand had gevonden.

Vreemd, maar dat is wel hoe het tegenwoordig blijkbaar werkt. Ook heb ik deze week twee reacties gehad op sollicitaties die ik bijna 4 maanden geleden heb verstuurd. Of ik morgen effe op kan draven, want dan hebben ze opeens haast.

Het is een erg vreemde markt, maar om nou te zeggen dat de markt voor werkzoekenden net zo goed is als 6-7 jaar geleden? Absoluut niet.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:16:03 #82
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_47088732
Omdat ik een corrupte klootzak en een vrek ben, kijk ik ook regelmatig rond voor wat nieuws. Het hoeft niet eens een zelfde salaris te hebben als ik nu verdien (meer mag ook). Mijn grootste arbeidsvoorwaarde is de werksfeer. Ik ga niet in een kutteam zitten. Want een lul in een kutteam, ja daar komen kleine ergernissen van.

Maar, zoals gezegd, ik kijk dus regelmatig rond. Dat is weer eens wat anders dan kijken uit een raam.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_47088763
Tekstschrijven / journalistiek, breek me de bek niet open. Ik heb echt veel geluk gehad dat ik na lang, lang zoeken voor het komende half jaar (daarna kom ik hier weer piepen ) iets heb gevonden. Maar om daar als starter tussen te komen, dat is echt een kwestie van puur geluk. Alle jonge mensen die ik ken, die het voor elkaar hebben gekregen om een baan als tekstschrijver te vinden, zijn eveneens via via aan de bak gekomen. Niet één is het gelukt om via advertentie iets te vinden, dan is de concurrentie gewoon te groot.

Waar ik nu ga werken, is nog een vacature. Morgen staat er een advertentie in de krant om ook daarvoor een kandidaat te vinden. Ik ben blij dat ik dus voorrang heb gehad en samen met een aantal internen al op mocht komen draven. Tussen die enorme stapel brieven die ze nu ongetwijfeld gaan ontvangen, zou ik niet echt opgevallen als jonkie.

En dan dat commentaar van alles en iedereen he. Mijn vader zat hier gisteren te beweren dat het enorm simpel moet zijn om als tekstschrijver / journalist iets te vinden. Want er zijn zoveel kranten, en er komen er steeds meer bij. En de tijdschriftenafdeling van de Bruna barst bijna uit zijn voegen, zoveel tijdschriften zijn er de laatste jaren bij gekomen. En het gaat sowieso goed met de economie, je moet dus echt een minkukel zijn als je geen werk kunt vinden

Pappie_Culo: Ik heb een aantal organisaties serieus artikelen opgedrongen. En hoewel ze vooraf beweerden dat ik nog te onervaren was voor bepaalde dingen, wilden ze me na het lezen van die ongevraagde teksten niet meer kwijt. Het zijn geen grote opdrachtgevers, en financieel gezien is het bagger, maar goed, ik ben daardoor wel bezig gebleven.

Ik dacht dat het in de Randstad gemakkelijker was voor starters, valt dat tegen?
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:47:42 #84
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_47089947
Mijn vriendin heeft stukken geschreven voor een medisch vakblad. En die werden zo geplaatst, twee pagina's groot.

Nu vroeg mijn vriendin daar ook geen geld voor
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_47090282
Arual (en alle anderen die inmiddels wat hebben), wat fijn dat je wat gevonden heb!

Ik ben in dezelfde branche op zoek naar iets maar kom momenteel ook niet echt aan de bak. Zelfs bij een bedrijf waar ik eerder tijdelijk (bijna een half jaar) werk heb gedaan en ik goed beviel, werd ik bij een nieuwe vacature met een standaardbrief afgewezen. Probleem is ook nog dat ik mede vanwege dit perspectief in september met een master begin (momenteel pre-master). En "ze" me dus niet aan willen nemen omdat ze denken dat ik, zodra die studie klaar is, heel snel gevlogen ben
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:00:09 #86
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_47090432
Kan je niet beginnen met schrijven voor een vakblad? Over een onderwerp waar je veel vanaf weet.
pi_47091650
Ik ben nu een specialisatiestudie aan het doen. Freelancen heb ik een tijdlang gedaan maar werd belastingtechnisch heel ingewikkeld voor mij (heb absoluut geen inzicht in boekhouding enzo), dus dat heb ik opzij gezet zodra ik een opleidingsgerichte baan kon vinden. Ik zou eerst echt goed moeten nadenken voordat ik dat weer zou gaan doen.
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_47150858
Arual, heb je enig idee waar ik die advertentie van jouw werkgever zou kunnen vinden?
pi_47155649
quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:57 schreef annoylikethewind het volgende:
Arual, heb je enig idee waar ik die advertentie van jouw werkgever zou kunnen vinden?
Ik ga je nu een PM sturen.
  zondag 11 maart 2007 @ 15:46:44 #90
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_47157018
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:16 schreef _Arual_ het volgende:
Tekstschrijven / journalistiek, breek me de bek niet open. Ik heb echt veel geluk gehad dat ik na lang, lang zoeken voor het komende half jaar (daarna kom ik hier weer piepen ) iets heb gevonden. Maar om daar als starter tussen te komen, dat is echt een kwestie van puur geluk. Alle jonge mensen die ik ken, die het voor elkaar hebben gekregen om een baan als tekstschrijver te vinden, zijn eveneens via via aan de bak gekomen. Niet één is het gelukt om via advertentie iets te vinden, dan is de concurrentie gewoon te groot.

Waar ik nu ga werken, is nog een vacature. Morgen staat er een advertentie in de krant om ook daarvoor een kandidaat te vinden. Ik ben blij dat ik dus voorrang heb gehad en samen met een aantal internen al op mocht komen draven. Tussen die enorme stapel brieven die ze nu ongetwijfeld gaan ontvangen, zou ik niet echt opgevallen als jonkie.

En dan dat commentaar van alles en iedereen he. Mijn vader zat hier gisteren te beweren dat het enorm simpel moet zijn om als tekstschrijver / journalist iets te vinden. Want er zijn zoveel kranten, en er komen er steeds meer bij. En de tijdschriftenafdeling van de Bruna barst bijna uit zijn voegen, zoveel tijdschriften zijn er de laatste jaren bij gekomen. En het gaat sowieso goed met de economie, je moet dus echt een minkukel zijn als je geen werk kunt vinden

Pappie_Culo: Ik heb een aantal organisaties serieus artikelen opgedrongen. En hoewel ze vooraf beweerden dat ik nog te onervaren was voor bepaalde dingen, wilden ze me na het lezen van die ongevraagde teksten niet meer kwijt. Het zijn geen grote opdrachtgevers, en financieel gezien is het bagger, maar goed, ik ben daardoor wel bezig gebleven.

Ik dacht dat het in de Randstad gemakkelijker was voor starters, valt dat tegen?
Je vader heeft wel ergens een punt (niet dat je een minkukel bent natuurlijk ). Ik werk in de dagbladjournalistiek. Toen ik in 2003 afstudeerde was het echt doffe ellende, en van studiegenoten hoorde ik dat het in die jaren daarvoor ook al niet veel beter was. Niemand leest meer kranten, was het adagium, en er moesten eerder mensen uit dan dat ze zouden gaan investeren in jongeren. Op Villamedia stonden misschien 15 vacatures in totaal, voor alle soorten tekstschrijverij.
Nu, een paar jaar verder zijn er al drie gratis kranten bijgekomen, de vierde komt eraan, de goeie nieuwssites etc springen als paddestoelen uit de grond, en Villamedia staat barstensvol. Ja, er is veel concurrentie, want het vak is populair. Probleem is vaak alleen dat aspirant journalisten of tekstschrijvers per se voor papier willen schrijven, in bladen of tijdschriften, kranten... Terwijl er nu een veel grotere behoefte is aan mensen die gevoel hebben voor internet. Goed, het wordt als minder prestigieus ervaren en het is ook wel anders dan je naam op de voorpagina van NRC, maar het is net zo goed een specialisme. Ik heb een paar jaar terug ook een tijd voor een nieuwssite geschreven terwijl ik eigenlijk voor papier wilde werken, maar ik ben heel blij dat ik het heb gedaan: veel geleerd, en dankzij die ervaringen gaat het carriere-wise best goed nu, al zeg ik het zelf.
Natuurlijk is het voor iedereen anders en kom je zonder ervaring en geluk niet snel ver, maar het werkt ook om je niet alleen maar te focussen op 1 medium.
Check mijn band Glorybox
pi_47157576
quote:
Op zondag 11 maart 2007 15:46 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

heel verhaal...
Ik heb me ook niet gefocust op een medium, verschillende keren heb ik gesolliciteerd voor een baan als webredacteur. En ik heb ook bij (regionale) omroepen gesolliciteerd, ik vind het prima om voor een kabelkrant of voor teletekst te schrijven. Op de frontpage houd ik me ook graag bezig met man-bijt-hondnieuws. Ik heb ook gesolliciteerd op functies die slechts zéér zijdelings nog met schrijven te maken hadden. Bibliotheekmedewerker. Boekverkoper. Publiciteitsmedewerker. PR-iets.

Laten we het er maar op houden dat ik het talent heb om op de verkeerde plek op de verkeerde plek te zijn. Daar heb ik ook op andere gebieden óók last van. En zoals ik eerder al zei: als ik hoor met wat voor mazzel de mensen die überhaupt een baan hebben gevonden, aan de bak zijn gekomen, pfft. Da's gewoon puur vriendjespolitiek, stuk voor stuk. Dat had vrij weinig te maken met hun CV.

Voor de grote Nederlandse kranten zie ik mezelf echt niet schrijven, daar ben ik nog lang niet goed genoeg voor. Ik heb het niet eens gewaagd om daar te solliciteren. Het feit dat de redacties van deze kranten meestal gevestigd zijn in de randstad, maakt het er ook niet gemakkelijker op.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Arual_ op 11-03-2007 16:08:12 ]
  zondag 11 maart 2007 @ 16:07:47 #92
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_47157872
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:02 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik heb me ook niet gefocust op een medium, verschillende keren heb ik gesolliciteerd voor een baan als webredacteur. En ik heb ook bij (regionale) omroepen gesolliciteerd, ik vind het prima om voor een kabelkrant of voor teletekst te schrijven. Op de frontpage houd ik me ook graag bezig met man-bijt-hondnieuws.

Laten we het er maar op houden dat ik het talent heb om op de verkeerde plek op de verkeerde plek te zijn. Daar heb ik ook op andere gebieden óók last van. En zoals ik eerder al zei: als ik hoor met wat voor mazzel de mensen die überhaupt een baan hebben gevonden, aan de bak zijn gekomen, pfft. Da's gewoon puur vriendjespolitiek, stuk voor stuk. Dat had vrij weinig te maken met hun CV.

Voor de grote Nederlandse kranten zie ik mezelf echt niet schrijven, daar ben ik nog lang niet goed genoeg voor. Ik heb het niet eens gewaagd om daar te solliciteren. Het feit dat de redacties van deze kranten meestal gevestigd zijn in de randstad, maakt het er ook niet gemakkelijker op.
Ok. Ja, je moet inderdaad geluk hebben en mensen (leren) kennen. De meeste jonge mensen die ik bij mijn werk ken, zijn allemaal via een stage binnengekomen (inc. mijzelf). Als het daar een beetje goed uitpakt, en, hoe erg dit ook klinkt, je een beetje in de picture speelt, dan ben je al een heel eind.
Maar goed, je hebt werk gevonden. Hierna wordt het alleen maar makkelijker om te solliciteren, dat garandeer ik je.
Check mijn band Glorybox
pi_47158058
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:07 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ok. Ja, je moet inderdaad geluk hebben en mensen (leren) kennen. De meeste jonge mensen die ik bij mijn werk ken, zijn allemaal via een stage binnengekomen (inc. mijzelf). Als het daar een beetje goed uitpakt, en, hoe erg dit ook klinkt, je een beetje in de picture speelt, dan ben je al een heel eind.
Maar goed, je hebt werk gevonden. Hierna wordt het alleen maar makkelijker om te solliciteren, dat garandeer ik je.
Nou, dat laatste...

Na mij studie heb ik één jaar gewerkt, inderdaad via mijn stage. Ik heb gedurende dat jaar steeds gesolliciteerd. In het contract had ik ook vast laten leggen dat ik ieder moment weg zou kunnen. Die baan was echt bedoeld als opstapje, en ik dacht ook dat het vanuit een baan gemakkelijker zou zijn om te solliciteren, dat ik dus het jaar niet vol zou maken. Maar al die sollicitaties in dat jaar leverden niks op. En toen was die periode opeens voorbij. Gevolg: PANIEK.
  zondag 11 maart 2007 @ 16:15:06 #94
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47158152
* WEST meldt zich ook maar

ik stuur elke week wel 4 a 5 sollicitatie's de deur uit, maar telkens wordt ik afgewezen. Ik ben nu eigenlijk al sinds de kerst bij huis. wel 5 dagen in de tussentijd gewerkt voor randstad bij een bedrijf maar dat waren maar een weekje werk.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_47158256
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:15 schreef WEST het volgende:
* WEST meldt zich ook maar

ik stuur elke week wel 4 a 5 sollicitatie's de deur uit, maar telkens wordt ik afgewezen. Ik ben nu eigenlijk al sinds de kerst bij huis. wel 5 dagen in de tussentijd gewerkt voor randstad bij een bedrijf maar dat waren maar een weekje werk.
Laat me raden: je zoekt ook iets dat te maken heeft met communicatie / media?
  zondag 11 maart 2007 @ 16:21:45 #96
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47158443
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:17 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Laat me raden: je zoekt ook iets dat te maken heeft met communicatie / media?
als je webdesign in die richting kan scharen wel ja.
pi_47159146
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:21 schreef WEST het volgende:

[..]

als je webdesign in die richting kan scharen wel ja.
Ja, wat mij betreft valt dat daar ook onder. Ik vind het toch frappant. Vrijwel iedereen die een mediabaan heeft, zegt dat het redelijk goed te doen is om werk te vinden. Maar ik hoor toch verdacht vaak dat mensen de grootst mogelijke moeite moeten doen om een (starters)baan te vinden.

Heb je via het uitzendbureau passend werk gedaan? En is het als webdesigner geen optie om bijvoorbeeld freelancewerk te doen, zodat je in ieder geval bezig blijft?
pi_47162416
quote:
Op zondag 11 maart 2007 15:46 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Je vader heeft wel ergens een punt (niet dat je een minkukel bent natuurlijk ). Ik werk in de dagbladjournalistiek. Toen ik in 2003 afstudeerde was het echt doffe ellende, en van studiegenoten hoorde ik dat het in die jaren daarvoor ook al niet veel beter was. Niemand leest meer kranten, was het adagium, en er moesten eerder mensen uit dan dat ze zouden gaan investeren in jongeren. Op Villamedia stonden misschien 15 vacatures in totaal, voor alle soorten tekstschrijverij.
Nu, een paar jaar verder zijn er al drie gratis kranten bijgekomen, de vierde komt eraan, de goeie nieuwssites etc springen als paddestoelen uit de grond, en Villamedia staat barstensvol. Ja, er is veel concurrentie, want het vak is populair. Probleem is vaak alleen dat aspirant journalisten of tekstschrijvers per se voor papier willen schrijven, in bladen of tijdschriften, kranten... Terwijl er nu een veel grotere behoefte is aan mensen die gevoel hebben voor internet. Goed, het wordt als minder prestigieus ervaren en het is ook wel anders dan je naam op de voorpagina van NRC, maar het is net zo goed een specialisme. Ik heb een paar jaar terug ook een tijd voor een nieuwssite geschreven terwijl ik eigenlijk voor papier wilde werken, maar ik ben heel blij dat ik het heb gedaan: veel geleerd, en dankzij die ervaringen gaat het carriere-wise best goed nu, al zeg ik het zelf.
Natuurlijk is het voor iedereen anders en kom je zonder ervaring en geluk niet snel ver, maar het werkt ook om je niet alleen maar te focussen op 1 medium.
Je hebt gelijk dat het aantrekt in de journalistiek/tekstschrijverij. Dat merk ik ook wel in mijn zoektocht naar een tijdelijke baan in die richting. Toch spreek ik regelmatig ex-klasgenoten die moeite hebben om iets te vinden. En dan hebben ze vaak tijdens hun studie een goed c.v. opgebouwd.

Ik heb aan mijn laatste stage nog wel een freelance contract overgehouden. Maar dat was helaas een krant die in een moeilijke tijd zat en weinig plek was voor stukken uit mijn regio...

Arual, wanneer begin je op je nieuwe werkplek? Laat je weten hoe het bevalt?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:35:11 #99
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47226874
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:43 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ja, wat mij betreft valt dat daar ook onder. Ik vind het toch frappant. Vrijwel iedereen die een mediabaan heeft, zegt dat het redelijk goed te doen is om werk te vinden. Maar ik hoor toch verdacht vaak dat mensen de grootst mogelijke moeite moeten doen om een (starters)baan te vinden.

Heb je via het uitzendbureau passend werk gedaan? En is het als webdesigner geen optie om bijvoorbeeld freelancewerk te doen, zodat je in ieder geval bezig blijft?
nu ik thuis zit ben ik er wel mee bezig, en ook kijken naar vacatures. Het probleem is altijd werkervaring dat vraagt men en als starter heb je gewoon een probleem daarin.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:55:17 #100
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_47227488
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:35 schreef WEST het volgende:

[..]

nu ik thuis zit ben ik er wel mee bezig, en ook kijken naar vacatures. Het probleem is altijd werkervaring dat vraagt men en als starter heb je gewoon een probleem daarin.
Ligt er ook aan waar je naar zoekt.

Maar als werkervaring een harde eis is (of men het in ieder geval zo doet voorkomen) maar je weet zeker dat je die baan graag wil, dan moet je ze bellen en vragen waarom ze dat willen. Waar zit het hem in?

Dan weet je wat je eventueel moet doen om ze van het tegendeel te overtuigen.
pi_47242584
quote:
Op maandag 29 januari 2007 14:13 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Partner: Bank
Ikzelf: Nu ICT, voorheen Financieel
Van wat naar wat precies? Ben ook aan het rondkijken voor zo een overstap namelijk.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 maart 2007 @ 17:22:17 #102
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_47270992
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:35 schreef WEST het volgende:

[..]

wat wel heel belangrijk is, is dat je voor jezelf ook dingen doet, toont wat je kunt, maar ook toont dat je er wat voor wil doen
ook al vind je nu geen werk als starter, probeer toch jezelf bezig te houden, en blijf uitkijken voor andere zaken.
kijk trouwens ook eens bij appoint, die hebben veel webdesigngerichte banen
welliswaar uitzend, maar t is een manier om er binnen te komen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_47271087
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

wat wel heel belangrijk is, is dat je voor jezelf ook dingen doet, toont wat je kunt, maar ook toont dat je er wat voor wil doen
ook al vind je nu geen werk als starter, probeer toch jezelf bezig te houden, en blijf uitkijken voor andere zaken.
Hoe is het eigenlijk met jou gegaan na je juichsmileypost in dit topic?

FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 maart 2007 @ 17:53:27 #104
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_47271903
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:25 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Hoe is het eigenlijk met jou gegaan na je juichsmileypost in dit topic?

geweldig
vandaag echt voor t eerst meegelopen met de eindregie van nederland2
tis heel interessant en een leuke uitdaging

* Ynske is happy
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:23:03 #105
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47274873
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik zal eens in de gaten houden..., en ik kijk ook wel na meer dingen uit
pi_47293130
Poe ik meld me hier ook maar even.

Eind juni ben ik afgestudeerd, ik volgde de opleiding Multimedia Vormgeving richting ontwerp. Ben werkloos geweest tot begin februari. Ik werk nu part time bij een middelbare school als onderwijsassistent, en dat bevalt me ontzettend goed! Alleen.. ik vervang iemand, en die komt over een week terug, waardoor ik weer geen werk heb. Ik vind dit echt heel erg, aangezien het de vorige keer ook belachelijk lang duurde voordat ik iets vond, en ik het hier zo naar mijn zin heb.
pi_47299457
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

geweldig
vandaag echt voor t eerst meegelopen met de eindregie van nederland2
tis heel interessant en een leuke uitdaging

* Ynske is happy
Wow! Ook gewoon een landelijke zender, dat doe je goed! Dat lijkt me inderdaad heel wat juichsmileys waard. Dus als we twee seconden voor het journaal daadwerkelijk begint een in zijn neus peuterende Philip Freriks zien, dan kan dat in principe aan jou liggen? (Dat heeft toch iets met eindregie te maken?)

Zullen we dit topic omdopen tot "Werk vinden (en houden!) in de media is op dit moment lastig"?
pi_47306703
ik lees hier ook nog steeds mee. Toch opvallend dat het voor hoogopgeleide starters toch lastig blijft werk te vinden, met name in media gerelateerde richtingen. Ik heb dat probleem minder als beta, maar ik ben nogal picky over het algemeen.
pi_47307833
Mijn zwager is net aan het solliciteren geslagen in de IT, die kan gewoon kiezen. Hij heeft niet eens een brief geschreven, enkel zijn CV op Monsterboard geplempt. Dat resulteerde binnen veertien dagen gewoon al in een stuk of 10 gesprekken, en ze willen hem overal hebben. Vers van school, en naar ik begrepen heb nooit echt een hoogvlieger geweest. Maar nu lacht ie me vierkant uit.
pi_47309526
ik ken dat gevoel, hoewel ik niet in de ICT zit. Het feit dat het bij mij zo lang geduurd heeft (ik had/heb wel al een baan hoor) is dat ik iets wilde dat echt bij mij paste en dat is niet zo makkelijk.
  donderdag 15 maart 2007 @ 19:50:30 #111
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_47311942
Ik wilde ook persé iets wat ik perfect bij me zou passen en op het niveau dat ik wilde. Nou waren er al weinig vacatures, er waren er dus geen die helemaal bij me pasten.
Ik ben deze week aangenomen bij een gezondheidszorginstelling (dat wilde ik wel), en ik doe dit alleen om praktijkervaring op te doen. Dan maak ik ook meer kans als ik een fulltime betrekking wil (dis is parttime). Ik heb WO gedaan, en zonder ervaring kom ik er echt niet tussen. Dus dan maar via een omweg
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_47326471
Ik werd gister gebeld voor een 2e gesprek.
Ik moet op mijn huidige werk weg, dus eigenlijk ben ik niet kieskeurig genoeg vind ik zelf.
Maar dit komt aardig in de buurt.
pi_47348802
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:50 schreef miki het volgende:
Ik wilde ook persé iets wat ik perfect bij me zou passen en op het niveau dat ik wilde. Nou waren er al weinig vacatures, er waren er dus geen die helemaal bij me pasten.
Ik ben deze week aangenomen bij een gezondheidszorginstelling (dat wilde ik wel), en ik doe dit alleen om praktijkervaring op te doen. Dan maak ik ook meer kans als ik een fulltime betrekking wil (dis is parttime). Ik heb WO gedaan, en zonder ervaring kom ik er echt niet tussen. Dus dan maar via een omweg
tsja heb ik ook gedaan en nu heb ik wel wat ik wil doen
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:19:15 #114
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47480457
ik heb weer werk, niet als webdesigner want dat is gewoon lastig maar ik ga morgenochtend om 6 uur aan de slag bij een pallet fabriek op 7km van me woonplaats. Ik werk in een 2 ploegendienst deze week van 6 uur smorgens tot 14:00 smiddags volgende week van maandag t/m donderdag van 14:00 tot 23:45 en dan de vrijdag vrij.

* WEST is happy
pi_47481370
Ik heb ook een baan gevonden!

Per 1 september begin ik als optiehandelaar. Nu eerst afstuderen
pi_47481992
gefeliciteerd allebei.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 maart 2007 @ 19:28:22 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47483217
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:19 schreef WEST het volgende:
ik heb weer werk, niet als webdesigner want dat is gewoon lastig maar ik ga morgenochtend om 6 uur aan de slag bij een pallet fabriek op 7km van me woonplaats. Ik werk in een 2 ploegendienst deze week van 6 uur smorgens tot 14:00 smiddags volgende week van maandag t/m donderdag van 14:00 tot 23:45 en dan de vrijdag vrij.

* WEST is happy
Webdesigner is lastig Er staan bergen met vacatures in webdevelopment uit, zowel design als scripting.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 maart 2007 @ 19:30:51 #118
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_47483316
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Webdesigner is lastig Er staan bergen met vacatures in webdevelopment uit, zowel design als scripting.
idd.... wanneer je t alleen al in google gooit komt er veel naar voren
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 20 maart 2007 @ 19:56:16 #119
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47484402
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het moet a in de regio zijn omdat ik nog geen rijbewijs heb en B ze vragen bergen ervaring die ik nog niet heb.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 maart 2007 @ 19:59:17 #120
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47484534
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:56 schreef WEST het volgende:

[..]

Het moet a in de regio zijn omdat ik nog geen rijbewijs heb en B ze vragen bergen ervaring die ik nog niet heb.
Welke regio woon je dan? En ik kan je uit ervaring zeggen dat wanneer je een leuke portfolio hebt ze al snel geneigd zijn je aan te nemen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:02:25 #121
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47484667
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Welke regio woon je dan? En ik kan je uit ervaring zeggen dat wanneer je een leuke portfolio hebt ze al snel geneigd zijn je aan te nemen.
regio zwolle ===> kop van overijssel

en portfolio ben ik mee bezig. Ik ben blij dat ik nu werk heb, aangezien ruim 2 maand bij huis ook niks is.
en ik kan nu voor mijn rijbewijs gaan.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 maart 2007 @ 20:08:27 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47484945
Nu succes dan
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:17:16 #123
46794 Berkery
Fat bastard
pi_47485351
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:02 schreef WEST het volgende:

[..]

regio zwolle ===> kop van overijssel
Ik woon bij jou in de buurt (Meppel) en ik geloof dat elk internetbedrijf in de buurt mijn CV heeft, het vielt inderdaad niet mee. Ik ben het afgelopen jaar van Almere tot Groningen en veel daartussen op sollicitatiegesprek geweest, en werk nu in Apeldoorn.

Succes met je werk & en je rijbewijs.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 maart 2007 @ 20:18:14 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47485397
En in Capelle aan den IJssel is geen webmaster te krijgen die niet volledig autistisch is
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:22:43 #125
46794 Berkery
Fat bastard
pi_47485626
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:
En in Capelle aan den IJssel is geen webmaster te krijgen die niet volledig autistisch is
Dat was toch die baan van de gemeente? Werk jij daar ook?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 maart 2007 @ 20:26:17 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47485792
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:22 schreef Berkery het volgende:

[..]

Dat was toch die baan van de gemeente? Werk jij daar ook?
Ja, het is een iets uitgekleede variant van mijn huidige functie, want iemand die én beleidsmatig én uitvoerend aande slag kan en vooral ook wil blijkt helemaal een utopie...

Maar ik ga dus weg (of mijn functie verschuift, want sinds gisteren hebben zich weer wat perspectieven aangeboden... ironisch in dit topic, maar mij wordt aan alle kanten werk aangeboden) en dus komt de functie vrij...
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:36:26 #127
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47486223
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:17 schreef Berkery het volgende:

[..]

Ik woon bij jou in de buurt (Meppel) en ik geloof dat elk internetbedrijf in de buurt mijn CV heeft, het vielt inderdaad niet mee. Ik ben het afgelopen jaar van Almere tot Groningen en veel daartussen op sollicitatiegesprek geweest, en werk nu in Apeldoorn.

Succes met je werk & en je rijbewijs.
kijk met het openbaar vervoer is het niet te doen en als ik mijn rijbewijs wil halen moet ik wel werk hebben en daar ging het op.

anyway ik denk dat dit mij wel beter bevalt dan dagdiensten..., nu ben ik lekker om 14:00 vrij en als ik late dienst heb ik lekker de ochtend vrij.

nadeel ik moet wel elke keer eerst op de fiets maar ach das 7 km dus dat valt ook allemaal wel mee.
behalve als het nat is.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:41:43 #128
46794 Berkery
Fat bastard
pi_47486446
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:

Ja, het is een iets uitgekleede variant van mijn huidige functie, want iemand die én beleidsmatig én uitvoerend aande slag kan en vooral ook wil blijkt helemaal een utopie...

Maar ik ga dus weg (of mijn functie verschuift, want sinds gisteren hebben zich weer wat perspectieven aangeboden... ironisch in dit topic, maar mij wordt aan alle kanten werk aangeboden) en dus komt de functie vrij...
Moeilijk he, kiezen

Maar ik wist dus niet dat je ook voor de overheid werkte, grappig.
pi_47487149
Ik post ook maar eens in dit topic, want ik begin lichtelijk gefrusteerd te raken... dat zou ik niet moeten doen, want ik ben pas 2 maanden intensief aan het zoeken, en ik heb al drie gesprekken gehad in de media/film sector.

Maar het lijkt gewoon af en toe dat je alleen maar solliciteert om anderhalve week later de volgende afwijzingsmail te ontvangen....

Naja, ik draai er desalnietemin nog maar eens eentje in elkaar vanavond.....
pi_47490512
In technische vakken schreeuwen ze momenteel om personeel. Ik ben momenteel werkzaam als electromonteur en word al van verschillende kanten gebeld voor aanbiedingen in de vorm van banen en contracten.

De richting die ik daadwerkelijk op wil, dus programmeren en/of webdesign/webdevellopment, is voor mij heel moeilijk omdat ik ten eerste geen papieren van die tak van sport heb. Ik heb het me in de loop der jaren allemaal zelf aangeleerd, zonder opleiding. Ten tweede lijkt het wel of er bijna geen webdesign bedrijven hier in Limburg zitten. Het merendeel van de bedrijfjes die hier zit zijn eenmanszaken.

Ik heb al bij veel plekken gesolliciteerd. Maar omdat ik ongediplomeerd ben word ik elke keer alleen maar maf aangekeken. Ondanks dat ik toch een goede klantenbasis en een leuk portfolio heb, en ik toch wel vind dat ik maatwerk aflever (website`jes netjes conform W3C standaarden en semantische correctheid, en op maat gemaakte applicaties met PHP i.c.m. MySQL).
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 maart 2007 @ 22:16:46 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47490911
Nou heb geduld zou ik zeggen, want in de randstad is het echt geen probleem om aan het werk te komen als webdesigner/scripter/master ook zonder relevante papieren (maar met aantoonbare ervaring). En dat zal zich vanzelf door het hele land uitbreiden
pi_47491460
Da's waar. Als ik naar vacatures zoek zie ik dat het stikt van vacatures die perfect bij me aansluiten in bijvoorbeeld Utrecht, Eindhoven en Amsterdam.

Ben momenteel trouwens met een bedrijf bezig waarvan ik morgen iets zou horen. Het is een bedrijf dat wel een heel andere tak van sport hanteert die ik beoefen (ASP, Visual Basic, .NET framework), maar waarschijnlijk wel de mogelijkheid biedt om me hiermee bekend te laten raken. Algemene programmeerervaring heb ik genoeg in ieder geval. Dat hebben hun ook wel gezien denk ik, daar hun degenen waren die mij benaderden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 maart 2007 @ 22:31:51 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47491741
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:26 schreef Tuvai.net het volgende:
Da's waar. Als ik naar vacatures zoek zie ik dat het stikt van vacatures die perfect bij me aansluiten in bijvoorbeeld Utrecht, Eindhoven en Amsterdam.

Ben momenteel trouwens met een bedrijf bezig waarvan ik morgen iets zou horen. Het is een bedrijf dat wel een heel andere tak van sport hanteert die ik beoefen (ASP, Visual Basic, .NET framework), maar waarschijnlijk wel de mogelijkheid biedt om me hiermee bekend te laten raken. Algemene programmeerervaring heb ik genoeg in ieder geval.
ASP is een eitje, ik heb toevallig kortgeleden in een ASP app verregaande wijzigingen doorgevoerd puur gebaseerd op PHP ervaring. Ze hebben ook gewoon reguliere expressies, strin_replace (het equivalent dan) etc etc. .net schijnt wel heel anders te zijn, maar als je analytisch kan denken zal het met een beetje begeleiding wel lukken.

Succes!
pi_47492172
Ik heb in 2003 in een paar maandjes tijd, zonder enige ervaring met Visual Basic, tijdens een stage een Intranet applicatie geschreven in Visual Basic 6.0. Was een niet te erg uitgebreid Uren registratiesysteem. ASP toont zover ik weet toch wel een hoop overeenkomsten met VB. Ik maak me d'r niet zo veel zorgen over en denk dat ik 't vrij makkelijk oppik. Ik zou het zelfs supertof vinden als ik bijvoorbeeld met ASP.NET ook kan opgroeien; is des te beter voor m'n kennisniveau.
pi_47556861
* Tuvai.net heeft dinsdag een vervolggesprek.
pi_47572789
*Koningin heeft gister het verlossende telefoontje gekregen
Kan waarschijnlijk al per 1 mei beginnen!!
  maandag 26 maart 2007 @ 14:34:44 #137
162017 LittleMissSunshine
noem me maar LMS!
pi_47672270
Pfff... Iedereen die ik spreek zegt dat ik een geweldige intercedente zou zijn. De intercedent van het uitzendbureau waar ik me in kwam schrijven (op zoek naar een vaste baan, dat wel) wilde me bijna meteen een contract onder m'n neus schuiven om zijn nieuwe collega te worden. Alleen een beetje jammer dat ik dan 600 euro per maand minder ga verdienen. En dan kunnen ze wel mooie verhalen ophangen over "investeren in je toekomst" en "groeimogelijkheden", maar niemand levert toch vrijwillig zoveel salaris in?

Ik ben op zoek naar een baan die leuk is én goed betaalt, is dat nou teveel gevraagd?
pi_47673943
Lastig ligt er aan wat je wil... ik kon nog voordat ik was afgestudeerd aan de slag, ook heb ik twee banen afgewezen daarvoor. Ik zit alleen in de IT, dat scheelt misschien.

Mijn vriendin is lerares op een basisschool (invalwerk) en ook al werkt ze full time kan ze vanwege het terulopende aantal leerlingen nog geen vaste baan kragen... niet op die school, of enige andere school in de omgeving... ver grijzing is in het onderwijs echt mega. Daarnaast draait de helft van die scholen tegenwoordig op de LIO stages van de pabo studenten...
pi_47680537
Valt mee, sinds ik op dit kantoor werk ben ik al 2 keer door andere bedrijven gebeld of ik daar niet wilde komen werken.

Voor in de sector waar het lastiger is, succes !
pi_47680617
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:19 schreef InnocentFR het volgende:
Valt mee, sinds ik op dit kantoor werk ben ik al 2 keer door andere bedrijven gebeld of ik daar niet wilde komen werken.

Voor in de sector waar het lastiger is, succes !
Welke sector?

Ik merk alleen dat het heel erg gespleten is, de arbeidsmarkt. Met bepaalde opleidingen en ervaringen speel je werkelijk niks klaar, met andere opleidingen (economisch, IT, Financieel) staan ze om je te springen, en doet ervaring er niet eens veel toe.
  maandag 26 maart 2007 @ 18:47:33 #141
167723 sanni
Acima de seu
pi_47681526
Even terugkomen op de TT: Ja het is inderdaar lastig want er is zoveel aanbod met maar heel weinig beschikbaar en wat beschikbaar is ook nog vaak te specifiek. Maar als je wilt werken dan kun je best werken,want er is altijd werk en mocht er echt geen werk zijn,dan kun je zelf ook werk maken.
pi_47690303
Koningin van harte
Wat lekker dat je iets gevonden hebt zonder minder kieskeurig te worden!
pi_47690718
gefeliciteerd koningin
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 maart 2007 @ 22:19:48 #144
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47691324
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:21 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Welke sector?

Ik merk alleen dat het heel erg gespleten is, de arbeidsmarkt. Met bepaalde opleidingen en ervaringen speel je werkelijk niks klaar, met andere opleidingen (economisch, IT, Financieel) staan ze om je te springen, en doet ervaring er niet eens veel toe.
Hoewel ervaring in die branches vaak nog belangrijker is dan opleiding
  maandag 26 maart 2007 @ 23:04:14 #145
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_47693595
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:21 schreef FCDB het volgende:

Ik twijfelde of ik door zou gaan met mijn vol-tijd HBO werktuigbouwkunde studie. Zag het niet meer zitten! Het ging moeizaam, weinig motivatie om iets te doen. Kortom: neerwaartse spiraal! Moest wat nieuws hebben.

Dinsdag via internet mn CV gestuurd naar een detacheringsburo. Woensdag werd ik opgebeld en goed gesprek gehad met die man aan de telefoon, heel positief! Ik kon donderdag om 9u bij hem op gesprek komen. Zo gezegd zo gedaan. Het sollicitatiegesprek was heel goed verlopen. Zowel voor hun als voor mij en ik kon om 15:30 naar het bedrijf toe waar ik aan het werk wordt gezet. Ook heel positief en is een leuke uitdaging! Het liefste zag hij me vandaag al beginnen maar er moet nog wat papierwerk worden gedaan.

Resultaat: Ik stap over van vol-tijd naar deeltijd-opleiding. Hun betalen ALLE kosten (ben ik daar gelukkig vanaf!). De uren die ik op school zit worden betaald. Natuurlijk ook de 35 uur die ik werk En het is zeker geen verkeerd salaris! Genoeg ruimte om door te groeien, en dat is ook de bedoeling met mij volgens hun

Hoe snel wil/kan je werk hebben?
Proces techniek is ook een richting die goed is.

Mijn opleiding wordt terug betaald door shell/texaco/esso/exxon mobil overal stage plekken.

ze staan nog net niet voor de deur met een contract.

Ok je werkt in ploegen dienst maar het is de 35% wel waard, als ik straks begin als 21 jarige verdien ik ongeveer 1900 euro netto en bij shell krijg je een aantal bonussen per jaar en veertiende maand.

Alleen ff vapro b of c halen.
Because they will last that long.
  maandag 26 maart 2007 @ 23:16:11 #146
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_47694228
quote:
De verkorte beroepsopleiding Zij-instroomoperator is opgezet vanwege een dreigend tekort aan procesoperators met een VAPRO A- of B-diploma. De BOL-opleiding voorziet in een behoefte, omdat het reguliere onderwijs veel uitval kent en omdat bedrijven geen vier jaar hoeven te wachten op instroom van jonge mensen. Ook voor leerlingen is de BOL-opleiding aantrekkelijk, omdat zij al snel salaris ontvangen.

Eerst theorie … daarna praktijk via detachering
De kandidaat volgt bij ons zes maanden een intensieve theorie-opleiding in fulltime dagonderwijs. Iedere leerling die de theorie met succes afrondt, volgt aansluitend twee jaar een praktijkopleiding bij een bedrijf. Na die eerste zes maanden treedt de kandidaat in dienst van een detacheringsbureau en krijgt dus al salaris. Dit bureau garandeert dat de kandidaat de praktijkopleiding kan afmaken. Na ruim twee jaar heeft de kandidaat een erkend VAPRO A- of B-diploma op zak. Dat biedt voldoende perspectief op een vaste baan bij het bedrijf waar de praktijkopleiding is gevolgd of ergens anders in de procesindustrie.

Voor wie is de opleiding
Het traject is gericht op gemotiveerde kandidaten tussen de 18 en ca. 40 jaar die willen werken in de procesindustrie en die de opleiding met succes kunnen afronden. Bijvoorbeeld mensen die gestopt zijn met een technische MBO-opleiding bij een ROC, of die de havo of het vmbo voortijdig hebben verlaten. Voor kandidaten die al een baan hebben in een andere sector en die vanuit carrièreperspectief willen overstappen, is er de mogelijkheid de theorie-opleiding gespreid over een jaar te volgen. Daarnaast is het traject ook gericht op uitkeringsgerechtigden met minimaal bovengenoemde vooropleiding. Technicom stelt vooraf vast of de kandidaat over de benodigde capaciteit en de juiste mentaliteit beschikt.
quote:
De kosten
De kandidaat en het bedrijf waar hij/zij komt te werken dragen de opleidingskosten samen. Afhankelijk van de situatie van de kandidaat kan hij/zij in aanmerking komen voor een (gedeeltelijke) financiering door de overheid, gemeente of UWV, voor een studielening bij een bank of voor studiefinanciering.

[ Bericht 9% gewijzigd door Pascal86 op 26-03-2007 23:21:18 ]
Because they will last that long.
pi_47700596
Zometeen dat vervolggesprek. Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 08:08:16 #148
66444 Lord_Vetinari
pi_47700621
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat is ook wel te zien aan hun website. Godallemachtig, wat een baggerding. Ontworpen door iemand die net zoveel verstand van grafische vormgeving heeft als de eerste de beste spoorboom.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 maart 2007 @ 08:22:39 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47700734
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 08:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat is ook wel te zien aan hun website. Godallemachtig, wat een baggerding. Ontworpen door iemand die net zoveel verstand van grafische vormgeving heeft als de eerste de beste spoorboom.
Ik ben hier 5 maanden geleden in dienst gekomen en moest voor de sollicitatie een 'functionele analyse' van de website maken..... Die was ongeveer gelijk aan jouw woorden, alleen dan met het oog op de sollicitatie gekuist

De communicatie webmaster (Ik ben nu nog 3 dagen de technisch webmaster) ging zich tijdens mijn sollicitatie gesprek verdedigen

Ja hij is dramatisch slecht, niet alleen mbt ontwerp maar ook mbt techniek. Zo werkt hij bv nog met frames en mag de W3C winterschilder er ook wel eens overheen. Een ding heb ik in ieder geval bereikt... hij wordt binnenkort frameloos. Overigens moet je niet denken dat de gebruiker en usability de voornaamste drijfveren zijn voor een gemeentelijke website.... nee dat is de ranglijst op http://monitor.overheid.nl En daar staan 'we' 11e...
pi_47703311
* Tuvai.net is aangenomen

Maandag kan ik beginnen. Ik krijg het eerste half jaar een opleiding .NET / webdevelloper en ga ondanks dat ik in het begin nog in opleiding ben zéér netjes verdienen, plus een laptop van de zaak. Twee vliegen in één klap dus. Ik ga én iets doen wat ik echt wil (in tegenstelling tot electro- en datasystemen aanleggen wat ik momenteel doe) én ik heb straks een papiertje waarmee ik ook in de toekomst goed zit.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 maart 2007 @ 10:46:54 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47703933
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:26 schreef Tuvai.net het volgende:

Maandag kan ik beginnen. Ik krijg het eerste half jaar een opleiding .NET / webdevelloper en ga ondanks dat ik in het begin nog in opleiding ben zéér netjes verdienen, plus een laptop van de zaak. Twee vliegen in één klap dus. Ik ga én iets doen wat ik echt wil (in tegenstelling tot electro- en datasystemen aanleggen wat ik momenteel doe) én ik heb straks een papiertje waarmee ik ook in de toekomst goed zit.
Gefeliciteerd
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:14:09 #152
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47704773
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:26 schreef Tuvai.net het volgende:

Gefeliciteerd
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:34:24 #153
46794 Berkery
Fat bastard
pi_47705470
Whoaa, gefeliciteerd allemaal!

We kunnen dit topic bijna opdoeken
pi_47708122
Gefeliciteerd Tuvai! En koningin ook nog!

Ik zoek nog lekker verder, vorige week een gesprek gehad, wacht nu op de 'uitslag'.
pi_47709087
Ik ben trouwens door mijn nieuwe werkgever benaderd geworden via m'n CV op werk.nl. Ik adviseer de werkzoekenden onder ons dan ook om een CV`tje daarop te zetten. Verder keek ik altijd naar vacatures op http://vacature.overzicht.nl/.
pi_47716150
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:12 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik ben trouwens door mijn nieuwe werkgever benaderd geworden via m'n CV op werk.nl. Ik adviseer de werkzoekenden onder ons dan ook om een CV`tje daarop te zetten. Verder keek ik altijd naar vacatures op http://vacature.overzicht.nl/.
ben je sinds je je cv daar geplaatst hebt vaak telefonisch lastig gevallen door mogelijke toekomstige werkgevers ?
of valt dat wel mee ? cv + monsterboard = drama , je wordt platgebelt.
pi_47716406
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:29 schreef janimie het volgende:

[..]

ben je sinds je je cv daar geplaatst hebt vaak telefonisch lastig gevallen door mogelijke toekomstige werkgevers ?
Ik had mijn CV laatst aangepast en sindsdien krijg ik ineens erg veel emails en telefoontjes van bedrijven die interesse hebben ja. Ik ben namelijk een webdevver en sinds ik de projecten die ik reeds gerealiseerd heb op mijn CV heb gezet krijg ik veel reacties.
pi_47717460
wat heb je aangepast ?
pi_47717546
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:07 schreef janimie het volgende:
wat heb je aangepast ?
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:36 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik ben namelijk een webdevver en sinds ik de projecten die ik reeds gerealiseerd heb op mijn CV heb gezet krijg ik veel reacties.
pi_47718954
lezen is ook een vak idd maar dat klopt idd, een uitgebreide portfolio werkt wel
pi_47726048
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:21 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Welke sector?

Gaat in dit geval om Accountantskantoren. Ervaring doet er tegenwoordig minder toe idd, omdat ze al blij zijn dat ze iemand krijgen. Veel bedrijven willen ook hun stagiares houden na stages e.d..
pi_47726509
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:29 schreef janimie het volgende:

[..]

Inderdaad... ik had m'n cv er op woensdagavond opgezet, donderdagochtend werd ik gek gebeld door obscure recruiters met vage functieomschrijvingen. Donderdagmiddag m'n cv eraf gehaald en nergens op gereageerd. Ik heb m'n eerste baan via een andere weg geregeld...
pi_47726626
Monsterboard heb ik nooit echt geprobeerd omdat ik 't een lelijke en ongebruiksvriendelijke website vind. Maar als je daardoor écht, zoals velen hier zeggen, platgebeld word, dan lijkt het me toch zeker verstandig om te doen. Mits je een beetje een interessant, of nog beter een relevant, CV hebt natuurlijk.
pi_47789568
Ben aangenomen
En nog in t vakgebied ook, het kan gewoon bijna niet beter
pi_47792610
Integendeel, werk vinden is niet heel erg moeilijk.

Er is zat werk.
Verbaal terrorist
pi_47799440
Echt idioot; ik word momenteel overspoeld met telefoontjes en emailtjes van bedrijven en detacheringsbureaus en heb daarom mijn CV inmiddels offline gehaald. Blijkt toch maar weer dat er erg veel vraag is naar PHP/webdevelopers. Fijne van het bedrijf waar ik nu mee in zee ben gestapt is dat ik een opleiding tot .NET ontwikkelaar krijg, dus ik ben over een paar jaartjes op van alle markten thuis.
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:57 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Integendeel, werk vinden is niet heel erg moeilijk.

Er is zat werk.
Nee, gewoon werk vinden in bijvoorbeeld een winkel of in de horeca niet. Maar ik heb het toch jarenlang tevergeefs moeten proberen om werk te krijgen in het vakgebied wat ik echt wil. Ondanks dat ik vol inspiratie en ervaring zit wat betreft webdesign/webdevven heb ik er geen enkel papiertje voor en dat schrikt de meeste bedrijven af, ook al houd ik me er al sinds m'n elfde mee bezig
pi_47831368
Een vraagje:

Ik heb onlangs een tweede jaarcontract gekregen. Bij de eerste was een proeftijd van 2 maanden. Kan ik aannemen dat het ook voor mijn tweede geldt? Of is het niet gebruikelijk?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:21:35 #168
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_47832351
Net aangenomen .

Hoe bizar kan het gaan. Zo loop je 's nachts nog jankend naar huis omdat je een enorme kutavond hebt gehad in de kroeg en je huidige leefsituatie niet denderend is; en zo mag je werken in de meest exclusieve werkomgeving die je je kunt voorstellen?!

Wat is het geval? Ik heb vastgoed en makelaardij gestudeerd, en was druk doende met het zoeken naar werk. Maar vinden ho maar. Toen kreeg ik een tip van een oud docent. Hij wist een vastgoedontwikkelaar/belegger die iemand zocht voor een computerklusje. Het vinden van zo iemand was geen punt, maar die gozer zou wel verstand moeten hebben van vastgoed. Dus die was moeilijk te vinden. Mijn oud docent raadde mij aan. En zo geschiedde. Ik mijn CV gemaild maar de docent, die hij weer doorstuurde naar die persoon. Gisteren kreeg ik een mailtje dat ik hem mocht bellen voor een afspraak.

Vanochten bel ik dus met mijn brakke kop op om die afspraak te maken. Ik dacht dat duurt wel een week, dus vandaag kan ik lekker lam blijven. Niet dus, want ik mocht een uur later op gesprek komen. Dikke stress en ook nog verkeerd gereden . Toch ruim op tijd op het adres aangekomen. Nu wist ik al dat het bedrijf naast vastgoed handelt in exclusieve auto's (caliber Ferrari Enzo). Dus ik loop netjes naar de balie om mij te melden. Ondertussen mij vergapen aan een smakelijke Gallardo en mooie 911 Carrera. En fin, ik wordt opgehaald en gaan naar de eerste verdieping, blijken daar ook nog een rijtje Ferrari's te staan, waaronder een Enzo . Ik verkijk me aan de inrichting van het kantoor wat zeer exclusief is ontworpen. Even een babbeltje gemaakt over hoe en wat. Wanneer ik kon beginnen (WTF ). Na mijn tentamens zei ik nog. Oke, geen punt, dan begin je de dag er na (WTF ) Daarna nog over het salaris 'onderhandeld' (direct rond (wederom WTF ). Vervolgens nog een toer door het kantoor gemaakt en kennis gemaakt met mijn toekomstige collega's. Daarna met een grote smile naar huis gereden, YES!
Gravitation cannot be held responsible for people falling in love.
pi_47835153
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:46 schreef Tuvai.net het volgende:
Echt idioot; ik word momenteel overspoeld met telefoontjes en emailtjes van bedrijven en detacheringsbureaus en heb daarom mijn CV inmiddels offline gehaald. Blijkt toch maar weer dat er erg veel vraag is naar PHP/webdevelopers. Fijne van het bedrijf waar ik nu mee in zee ben gestapt is dat ik een opleiding tot .NET ontwikkelaar krijg, dus ik ben over een paar jaartjes op van alle markten thuis.
[..]

Nee, gewoon werk vinden in bijvoorbeeld een winkel of in de horeca niet. Maar ik heb het toch jarenlang tevergeefs moeten proberen om werk te krijgen in het vakgebied wat ik echt wil. Ondanks dat ik vol inspiratie en ervaring zit wat betreft webdesign/webdevven heb ik er geen enkel papiertje voor en dat schrikt de meeste bedrijven af, ook al houd ik me er al sinds m'n elfde mee bezig
Je kunt dan blijkbaar geen fatsoenlijke brief schrijven waarmee je je gebrek aan een papiertje omzeilt. Je kunt ook gewoon laten zien wat je kunt. Ik zocht ook geen werk in een winkel of de horeca, maar gewoon een goede kantoorbaan zal ik maar subtiel zeggen. Het gaat om je eigen overtuiging en hoe je die overbrengt. Ik heb voor hetgene wat ik binnenkort ga doen, geen enkel papiertje, maar wel de volle overtuiging en dat is waarop ik de baan heb gekregen.
Verbaal terrorist
pi_47846887
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:39 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Je kunt dan blijkbaar geen fatsoenlijke brief schrijven waarmee je je gebrek aan een papiertje omzeilt. Je kunt ook gewoon laten zien wat je kunt. Ik zocht ook geen werk in een winkel of de horeca, maar gewoon een goede kantoorbaan zal ik maar subtiel zeggen. Het gaat om je eigen overtuiging en hoe je die overbrengt. Ik heb voor hetgene wat ik binnenkort ga doen, geen enkel papiertje, maar wel de volle overtuiging en dat is waarop ik de baan heb gekregen.
Mwoah, met mijn Nederlands is al jarenlang niets mis hoor. Ik doe al jaren op mezelf websites realiseren en daar komt ook de nodige correspondentie bij kijken. Aan mijn brieven heeft het dus absoluut niet gelegen.

Ik kreeg elke keer hetzelfde antwoord:
"Bedankt voor je sollicitatie. Helaas moeten we je echter mededelen dat onze keuze is gevallen op een andere sollicitant die over meer ervaring beschikt en een meer relevante opleiding genoten heeft."
En dat vaak terwijl de betreffende vacature pas een paar dagen op het Internet stond, en na de afwijzing nog wekenlang op Internet te vinden was.

Maar goed, ik heb nu eindelijk iets dus mij hoor je niet (meer) klagen. Maandag kan ik meteen beginnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tuvai.net op 30-03-2007 22:42:45 ]
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:53:36 #171
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_47847628
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:21 schreef Qunak het volgende:
Net aangenomen .

Hoe bizar kan het gaan. Zo loop je 's nachts nog jankend naar huis omdat je een enorme kutavond hebt gehad in de kroeg en je huidige leefsituatie niet denderend is; en zo mag je werken in de meest exclusieve werkomgeving die je je kunt voorstellen?!

Wat is het geval? Ik heb vastgoed en makelaardij gestudeerd, en was druk doende met het zoeken naar werk. Maar vinden ho maar. Toen kreeg ik een tip van een oud docent. Hij wist een vastgoedontwikkelaar/belegger die iemand zocht voor een computerklusje. Het vinden van zo iemand was geen punt, maar die gozer zou wel verstand moeten hebben van vastgoed. Dus die was moeilijk te vinden. Mijn oud docent raadde mij aan. En zo geschiedde. Ik mijn CV gemaild maar de docent, die hij weer doorstuurde naar die persoon. Gisteren kreeg ik een mailtje dat ik hem mocht bellen voor een afspraak.

Vanochten bel ik dus met mijn brakke kop op om die afspraak te maken. Ik dacht dat duurt wel een week, dus vandaag kan ik lekker lam blijven. Niet dus, want ik mocht een uur later op gesprek komen. Dikke stress en ook nog verkeerd gereden . Toch ruim op tijd op het adres aangekomen. Nu wist ik al dat het bedrijf naast vastgoed handelt in exclusieve auto's (caliber Ferrari Enzo). Dus ik loop netjes naar de balie om mij te melden. Ondertussen mij vergapen aan een smakelijke Gallardo en mooie 911 Carrera. En fin, ik wordt opgehaald en gaan naar de eerste verdieping, blijken daar ook nog een rijtje Ferrari's te staan, waaronder een Enzo . Ik verkijk me aan de inrichting van het kantoor wat zeer exclusief is ontworpen. Even een babbeltje gemaakt over hoe en wat. Wanneer ik kon beginnen (WTF ). Na mijn tentamens zei ik nog. Oke, geen punt, dan begin je de dag er na (WTF ) Daarna nog over het salaris 'onderhandeld' (direct rond (wederom WTF ). Vervolgens nog een toer door het kantoor gemaakt en kennis gemaakt met mijn toekomstige collega's. Daarna met een grote smile naar huis gereden, YES!
Haha, wat een prachtig verhaal.

Is het wel een beetje een interessant computerklusje? En krijg je een leaseauto?
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 31 maart 2007 @ 09:03:51 #172
66444 Lord_Vetinari
pi_47853984
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:55 schreef Bijsmaak het volgende:
Een vraagje:

Ik heb onlangs een tweede jaarcontract gekregen. Bij de eerste was een proeftijd van 2 maanden. Kan ik aannemen dat het ook voor mijn tweede geldt? Of is het niet gebruikelijk?
Nee. Overigens is 2 maanden al niet juist, maar dat terzijde. Als het een vervolgcontract is, geldt er geen proeftijd. Je eerste jaarcontract is dan min of meer de proeftijd.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 15:57:09 #173
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_47862083
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:53 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Haha, wat een prachtig verhaal.

Is het wel een beetje een interessant computerklusje? En krijg je een leaseauto?
Ik moet een datapool op gaan zetten . Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar het lijkt mee leuke uitdaging. Helaas geen leasebak, maar salaris is vastgesteld 2200 euro bij 40 uur (formeel, ene week 35 uur andere week 45 bij wijze van spreken).

Verder ben ik wel bloednerveus, ik hoop dat ik het niet verpruts .

[ Bericht 9% gewijzigd door Qunak op 31-03-2007 21:25:39 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 maart 2007 @ 16:05:51 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47862296
En morgen begin ik aan mijn 3e baan in 6 maanden
  zaterdag 31 maart 2007 @ 17:37:33 #175
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_47864637
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
En morgen begin ik aan mijn 3e baan in 6 maanden
Hoe komt dat?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 maart 2007 @ 18:05:11 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47865336
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:37 schreef Qunak het volgende:

[..]

Hoe komt dat?
Staat geloof ik al ergens in dit topic
Van baan veranderd, nieuwe baan was niets. Weer van baan veranderd. En na 4 maanden wilde baas 1 me terug hebben. Dus daar begin ik aanstaande maandag opnieuw
pi_47865378
Swets, je doet het webdevven ook naast je vaste baan 'er bij'?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 maart 2007 @ 18:14:09 #178
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47865555
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 18:06 schreef Tuvai.net het volgende:
Swets, je doet het webdevven ook naast je vaste baan 'er bij'?
Ja.
pi_47867674
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 09:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. Overigens is 2 maanden al niet juist, maar dat terzijde. Als het een vervolgcontract is, geldt er geen proeftijd. Je eerste jaarcontract is dan min of meer de proeftijd.
OK Thanks.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 20:21:02 #180
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47869192
baan die ik had was niks, veelste saai nu heb ik maandag weer een solliciatie gesprek voor een andere baan. en deze baan is gewoon een 7:30 tot 16:30 baan dus later je nest uit en geen avond werk gelukkig meer.
pi_47931012
Vandaag begonnen bij m'n nieuwe baan. Zwaar relaxed. Zit nu flink in de boeken en Visual Studio te neuzen om Visual Basic en ASP .NET eigen te maken. Ik werk van 9 tot half 5 en de sfeer is ook relaxjes.
  woensdag 11 april 2007 @ 16:46:59 #182
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_48221246
Volgende week beginnen .

Beetje nerveus.
pi_48244344
Ik moet hier formeel nog 5 dagen werken, dan een weekje vakantie en dan lekker 1 mei beginnen aan nieuwe baan.
pi_48244378
* Tuvai.net zit nog steeds goed.

Heb in de 9 dagen die ik hier nu zit al veel nieuwe dingen geleerd in de vorm van nieuwe programmeertalen. Is alleen maar goed voor m'n portfolio.
pi_48253003
Ik ben ook een beetje aan het zoeken naar een andere baan. Zit nu al vanaf me 15e in de horeca en heb me papieren gehaald om een eigen zaak te beginnen. Het probleem is dat ik nu de horeca beetje beu ben en nu op zoek naar iets anders. Weet alleen totaal niet wat en weer terug naar school zie ik niet echt zitten. Dan liever werkend leren richting hbo niveau. Ben nu 21 dus nog jong genoeg om een carriere switch... Iemand tips?
  donderdag 12 april 2007 @ 13:13:40 #186
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_48253381
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:03 schreef Poit- het volgende:
Ik ben ook een beetje aan het zoeken naar een andere baan. Zit nu al vanaf me 15e in de horeca en heb me papieren gehaald om een eigen zaak te beginnen. Het probleem is dat ik nu de horeca beetje beu ben en nu op zoek naar iets anders. Weet alleen totaal niet wat en weer terug naar school zie ik niet echt zitten. Dan liever werkend leren richting hbo niveau. Ben nu 21 dus nog jong genoeg om een carriere switch... Iemand tips?
Beroepskeuzetest doen.

http://www.fontys.nl/fit/welcome.asp

Om er maar een te noemen.
pi_48253517
Ik ben ook hard op zoek naar een baan. Ik werk nu een jaar bij een communicatiebureau. Maar ik wil bij een grote organisatie werken, het liefst op een communicatieafdeling. Ik was 2x ver in een sollicitatieprocedure, maar helaas op het laast kozen ze voor een ander die meer ervaring had. Gister had ik een gesprek en ze belden 2 uur later terug dat ze een 2e gesprek willen. Ben benieuwd wat eruit komt. Maar inschrijven bij werk.nl is dus een goede tip? Ik ga eens kijken.
wie zaait zal oogsten.....
pi_48302361
*Nieuwe baan heeft

Ben dus 1 april begonnen bij een nieuwe werkgever en nu ga ik deze dus al weer verlaten om zo 1 mei weer ergens anders aan de slag te gaan
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 13 april 2007 @ 19:50:59 #189
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_48302507
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:45 schreef Rekkie het volgende:
*Nieuwe baan heeft

Ben dus 1 april begonnen bij een nieuwe werkgever en nu ga ik deze dus al weer verlaten om zo 1 mei weer ergens anders aan de slag te gaan
gaat dat niet heel raar staan op je cv?

overigens wel gefeli!
Today is life -

Dale Carnegie
pi_48302539
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:50 schreef Ynske het volgende:

[..]

gaat dat niet heel raar staan op je cv?

overigens wel gefeli!
Niet als ik dat er niet op zet

Achterliggende reden is trouwens dat afspraken niet na zijn gekomen en ik het vertrouwen kwijt ben geraakt.... daardoor van mijn kant een onwerkbare situatie heb.
  vrijdag 13 april 2007 @ 20:08:28 #191
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_48302953
Solliciteren per email wat moet je daar allemaal goed hebben? De brief in word formaat of gewoon in de email doen?
pi_48303010
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:08 schreef WEST het volgende:
Solliciteren per email wat moet je daar allemaal goed hebben? De brief in word formaat of gewoon in de email doen?
de brief als bijlage. Maar ik heb gemerkt dat de lay-out soms vern**kt wordt, dus PDF is misschien nog beter.
pi_48303795
Ik plak altijd de brief zelf in de mail en de c.v. als bijlage (idd wel oppassen met lay-out, en als je pdf gebruikt, wel aangeven dat het geen tekstdocument is)
pi_48304069
Anderhalve week geleden een brief geschreven. Nog steeds niets gehoord. Geen ontvangstbevestiging, niets. Ik ga denk ik maandag even bellen. Is dit verstandig?
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  vrijdag 13 april 2007 @ 20:47:37 #195
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_48304100
Lijkt me wel

Ik heb deze week 2 sollicitaties op de bus gedaan en ook al 2 bevestigingen binnen .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_48304592
Soms krijg je helemaal geen bevestiging, soms pas nadat ze alle brieven binnen hebben en er niet meer gereageerd mag worden. Niet netjes va ndie bedrijven, maar niks aan te doen. Regel is om twee weken na de sluitingsdatum bellen
  woensdag 18 april 2007 @ 10:32:44 #197
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_48451197
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:10 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

de brief als bijlage. Maar ik heb gemerkt dat de lay-out soms vern**kt wordt, dus PDF is misschien nog beter.
in word wordt de layout toch niet verneukt?
  woensdag 18 april 2007 @ 18:16:07 #198
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_48471080
Eerste werkdag zit erop. Superleuke mensen, lekker backoffice en geen klanten die me lastig vallen .
  donderdag 19 april 2007 @ 08:12:17 #199
66444 Lord_Vetinari
pi_48491216
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:02 schreef annoylikethewind het volgende:
Soms krijg je helemaal geen bevestiging, soms pas nadat ze alle brieven binnen hebben en er niet meer gereageerd mag worden. Niet netjes va ndie bedrijven, maar niks aan te doen. Regel is om twee weken na de sluitingsdatum bellen
Ik vind het veel vervelender als je op een sollicitatie helemaal niks hoort. Geen bevestiging, maar ook geen afwijzing. En dat komt steeds vaker voor, merk ik.
pi_48491697
quote:
Op donderdag 19 april 2007 08:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik vind het veel vervelender als je op een sollicitatie helemaal niks hoort. Geen bevestiging, maar ook geen afwijzing. En dat komt steeds vaker voor, merk ik.
Inderdaad klote. Als je net hard op zoek bent naar werk en iets vind, waar je op reageert en vervolgens gewoon niks van hoort. Ga je na een paar dagen wachten maar verder zoeken en krijg je weken later ineens een reactie, of nog erger, helemaal geen.
pi_48492389
quote:

[..]

Ja, da's echt ongelooflijk eikelig. Ik heb het niet vaak meegemaakt, maar als het eens gebeurt dan denk ik: daar wil ik eigenlijk ook niet werken!

Ook vervelend: wel een bevestiging, maargeen afwijzing krijgen.
pi_48527694
quote:
Op donderdag 19 april 2007 08:51 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Inderdaad klote. Als je net hard op zoek bent naar werk en iets vind, waar je op reageert en vervolgens gewoon niks van hoort. Ga je na een paar dagen wachten maar verder zoeken en krijg je weken later ineens een reactie, of nog erger, helemaal geen.
Je moet nooit wachten, je kunt beter teveel opties hebben dan te weinig. Als ik meteen voor de eerste baan had gekozen en daarop had gewacht, dan had ik nu in een baan gezeten waar ik niet blij van werd met een riant salaris. Nu heb ik een prima salaris en goede voorwaarden in een ontzettende leuke en afwisselende baan,

Ik heb zo'n anderhalve maand gedaan over het vinden van een baan, dus zo heel lang is dat niet.
Verbaal terrorist
pi_48529713
quote:
Op donderdag 19 april 2007 09:25 schreef annoylikethewind het volgende:

[..]

Ja, da's echt ongelooflijk eikelig. Ik heb het niet vaak meegemaakt, maar als het eens gebeurt dan denk ik: daar wil ik eigenlijk ook niet werken!

Ook vervelend: wel een bevestiging, maargeen afwijzing krijgen.
Nog toffer: een ontvangstbevestiging waarin staat dat ze nog contact met je opnemen, en ze je uitdrukkelijk vragen om niet zelf contact op te nemen. Vervolgens hoor je er 4 weken niks van, bel je toch maar zelf ... blijkt alles in kannen en kruiken te zijn. Reactie: er waren te veel sollicitanten, bij nader inzien bleek het niet mogelijk om iedereen individueel te benaderen.

Maar belóóf dat dan niet!
  vrijdag 20 april 2007 @ 11:01:18 #204
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48532842
Ik kreeg toch vandaag vanuit mijn baas te horen dat we nog 250 extra mensen nodig zijn... Dus werk is er wel degelijk...

Het betreft hier trouwens ICT...
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  zaterdag 21 april 2007 @ 00:01:13 #205
46794 Berkery
Fat bastard
pi_48559773
quote:

Ik heb 't erg veel meegemaakt, een paar jaar geleden, toen werk vinden me maar niet lukte. Vooral solliciteren via werk.nl was frustrerend

Ik kreeg vandaag een wervings-achtige brief van een bedrijf dat (vorig jaar nog) tot twee keer toe niet op een sollicitatiemail reageerde. Nu wordt ik ineens een .NET Developer genoemd en beginnen ze met worsten te zwaaien. Wat een lef
pi_48559835
Ik was 1 april bij een nieuwe werkgever begonnen, ik heb gister ontslag genomen en begin 1 mei weer bij een nieuwe werkgever. Beide banen in de ICT
pi_48560355
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 00:01 schreef Berkery het volgende:

[..]

Ik heb 't erg veel meegemaakt, een paar jaar geleden, toen werk vinden me maar niet lukte. Vooral solliciteren via werk.nl was frustrerend

Ik kreeg vandaag een wervings-achtige brief van een bedrijf dat (vorig jaar nog) tot twee keer toe niet op een sollicitatiemail reageerde. Nu wordt ik ineens een .NET Developer genoemd en beginnen ze met worsten te zwaaien. Wat een lef
Lol, heb ik laatst ook gehad. Had ik op een functie als PHP developer gereageerd, kreeg ik zo'n lullig mailtje dat ze meerdere sollicitanten hadden die meer opleiding en ervaring dan mij hadden terwijl die vacature nog gewoon op Internet bleef staan. Maanden later benaderde dat bedrijf mij ineens uit 't niets, maar toen konden ze natuurlijk ook m'n bilwangen zoenen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tuvai.net op 21-04-2007 05:10:21 ]
pi_48561085
pi_48564183
Ik vind dat zo erg als bedrjven niet eens een bevestigingsmailtje/ brief sturen. Meestal zegt het al heel veel over een bedrijf en moet je daar inderdaad niet willen werken.
Dat is eens wat anders...
pi_48565272
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijkt me wel

Ik heb deze week 2 sollicitaties op de bus gedaan en ook al 2 bevestigingen binnen .
Leuk! Wat wil je gaan doen?

Ik kreeg gister een afwijzing voor een baan omdat mijn interesses er niet genoeg bij aansloten Als ik de baan niet interessant vond had ik toch niet gesolliciteerd! En inderdaad sluiten mijn eerdere ervaringen er niet bij aan, maar waarom heb ik anders dat hele verhaal gehouden over dat ik nu júíst naar iets anders op zoek ben? Zeg dan gewoon de echte reden, daar kan ik tenminste iets mee
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:55:19 #211
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_48576098
Ik heb de eerste afwijzing inmiddels ook al binnen .

2 jarig Traineeship bij het Rijk. De reden: "we hebben vooral gekeken naar de aangevraagde studierichtingen vanuit de departementen". Algemene cultuurwetenschappen hoorde daar blijkbaar niet bij .

De andere verwacht ik ook een afwijzing van. Heb sinds de bevestiging niks meer gehoord.

Crap
pi_48577152
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 07:49 schreef cora4034 het volgende:
Ik vind dat zo erg als bedrjven niet eens een bevestigingsmailtje/ brief sturen. Meestal zegt het al heel veel over een bedrijf en moet je daar inderdaad niet willen werken.
das waar, ik kreeg geeneens een bevestigende email na de gemaakte afspraak, daar had ik achteraan moeten bellen, en ik hoor sindsdien nix meer nu ik op gesprek ben geweest, wel zijn mijn reiskosten zeer snel vergoed.
Maar gelukkig werk ik nu elders.
pi_48587490
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb de eerste afwijzing inmiddels ook al binnen .

2 jarig Traineeship bij het Rijk. De reden: "we hebben vooral gekeken naar de aangevraagde studierichtingen vanuit de departementen". Algemene cultuurwetenschappen hoorde daar blijkbaar niet bij .
Idem! Ook daarop gesolliciteerd, zelfde reactie. Een tijdje geleden ben ik naar een informatiedag geweest op de universiteit over dit traineeship, en daar werd verteld dat in principe alle studierichtingen welkom zijn, maar een aantal zijn meer welkom dan andere. Toch moesten we allemaal vooral maar solliciteren Ook het traineeship van de gemeente Den Haag kwam aan bod. Het was een informatiedag voor letterenstudenten, maar de informatiedame van Den Haag moest wel toegeven dat dat eigenlijk niet de mensen waren die ze zochten en dat er tot nu toe nooit een letterenstudent tot het traineeship was toegelaten.
pi_48633534
ik heb vorig jaar een ict diplomatje gehaald(2jaar mbo) maar niet echt een goede baan kunnen vinden. Werk nu in een callcenter maar dat begint ook erg vervelend te worden. Heeft iemand tips voor een baan te vinden in de ict, eventueel een studie/baan?
  maandag 23 april 2007 @ 18:16:08 #215
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_48640768
Alweer een weekje bezig. Bevalt erg goed .

Alleen een hoop lawaai, zoals vandaag. Kut-Ferrari's .

.
pi_48641343
Iemand enig idee waar je intern een opleiding oid kan gaan doen? Terug naar school zie ik niet zitten en is financieel niet mogelijk. Ik zou graag in het bankwezen en verzekeringen komen te werken.
pi_48641371
quote:
Op maandag 23 april 2007 15:00 schreef michaelvb het volgende:
ik heb vorig jaar een ict diplomatje gehaald(2jaar mbo) maar niet echt een goede baan kunnen vinden. Werk nu in een callcenter maar dat begint ook erg vervelend te worden. Heeft iemand tips voor een baan te vinden in de ict, eventueel een studie/baan?
-Via ICT-detacheerders. Die zijn bereid om in jou te investeren in de vorm van betaalde studies.
-Zoek een traineeship. Je begint laag in salaris, maar de opleiding is gratis en het is daarom een goede opstap. TTP groep heeft bijv. veel verschillende traineeships, van systeembeheer tot softwaretester.
  maandag 23 april 2007 @ 20:25:40 #218
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48645699
Hmm TTP, zo ben ik 8 jaar geleden de ICT ingerold... snel een A+ cursus doen van 3 weken en dan wordt je waar dan ook in Nederland geplaatst... ik had de keuze tussen Amsterdam of Den Haag, terwijl ik in Drenthe woonde... hmmm lekkere keuze dus...

Denk dus goed na voordat je daar aan gaat beginnen. Kun je beter bij een grotere speler gaan, die hebben een betere landelijke dekking, en betere opleidingen om je klaar te stomen voor het echte werk....
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  dinsdag 24 april 2007 @ 18:16:09 #219
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_48676361
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:35 schreef Poit- het volgende:
Iemand enig idee waar je intern een opleiding oid kan gaan doen? Terug naar school zie ik niet zitten en is financieel niet mogelijk. Ik zou graag in het bankwezen en verzekeringen komen te werken.
Duaal?

Oja, werken bij een bank is erg aan te raden . Ik heb een jaartje bij ING gewerkt, in een backofficefunctie. Lekker werken, geen gezeik met klanten. Dat lieg ik trouwens, als beheerder van bouwdepots mocht ik een keer aan een klant uitleggen dat een mega opblaasbaar zwembad niet aftrekbaar was op het bouwdepot. Half uur aan de telefoon gehangen .

Nu heb ik ongeveer hetzelfde, hoewel ik nu beter op mijn plaats ben .
pi_48697334
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:35 schreef Poit- het volgende:
Brunel biedt die mogelijkheid.
Overigens werd ik ook platgebeld door monsterboardmensen, waarvan sommigen niet eens goed kunnen lezen. Maar wel morgen 2 gesprekken die op zich potentieel bieden. Ik heb geen haast ben nog niet afgestudeerd.
pi_48704967
quote:
Op woensdag 25 april 2007 10:41 schreef voodoolady het volgende:

Brunel biedt die mogelijkheid.
Heb je ervaring met Brunel? Ik had iemand van hun op mijn voicemail staan die mijn CV van internet had geplukt. Ik heb totaal geen ervaring in dat wereldje, dus ik heb geen flauw idee wat ie met me moet Is het een betrouwbare zaak?
pi_48709160
ook ff een posting hier..

Afgelopen dinsdag gesprek gehad voor stevige sales functie ( i.o. )
Eerst met sales manager, daarna met de directeur. Was er 2 uur mee zoet en behoorlijk gaar.
1e uur was meer informatief over de organisatie. 2e uur was stevig. Zegt de directeur opeens, zeg, hoe vind jij dit gesprek nu gaan... ? Was best even schrikken. Gesprek ging toen eigelijk pas goed los. Het was idd expres. Prikkelen, beetje duwen, beetje feedback tijdens het gesprek en dan maar zien of hij, ik dus, iets met de info doet en zich niet van zijn stuk laat brengen.

Nah, was blijkbaar goed want ben zojuist voor ronde 2 gevraagd.

De opdracht...

Geef een powerpoint presentatie aan de salesmanager, directeur en een aantal potentiele collega's....

Onderwerp is vrij
Oh ja, en of ik gelijk ff een marktbewerkingsplan wil schrijven..

tot zover,

no swett

[ Bericht 1% gewijzigd door Gompy58 op 25-04-2007 16:37:55 ]
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  woensdag 25 april 2007 @ 16:43:42 #223
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48709468
Zit nu in de 4e week van m'n stage... Nog 8 te gaan.
  woensdag 25 april 2007 @ 16:52:16 #224
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48709666
quote:
Op woensdag 25 april 2007 16:32 schreef Gompy58 het volgende:
ook ff een posting hier..

Afgelopen dinsdag gesprek gehad voor stevige sales functie ( i.o. )
Eerst met sales manager, daarna met de directeur. Was er 2 uur mee zoet en behoorlijk gaar.
1e uur was meer informatief over de organisatie. 2e uur was stevig. Zegt de directeur opeens, zeg, hoe vind jij dit gesprek nu gaan... ? Was best even schrikken. Gesprek ging toen eigelijk pas goed los. Het was idd expres. Prikkelen, beetje duwen, beetje feedback tijdens het gesprek en dan maar zien of hij, ik dus, iets met de info doet en zich niet van zijn stuk laat brengen.

Nah, was blijkbaar goed want ben zojuist voor ronde 2 gevraagd.
Zo ging mijn eerste gesprek voor m'n huidige functie/traineeship ook. Ik was maar gewoon aan m'n verhaal begonnen en die kerel zegt opeens dat ie zich toch wel afvraagt of ik de persoon ben voor deze functie. Of ik wel genoeg een 'gewone jongen' was

Nou ja, dat was het startsein om wat andere dingen naar voren te brengen en dat ging ook heel behoorlijk. Hij was overtuigd.

Ik ben zo vaak op m'n bek gegaan... Solliciteren ben ik ondertussen best goed in geworden
quote:
De opdracht...

Geef een powerpoint presentatie aan de salesmanager, directeur en een aantal potentiele collega's....

Onderwerp is vrij
Oh ja, en of ik gelijk ff een marktbewerkingsplan wil schrijven..

tot zover,

no swett
Ja, dat is een fijne verrassing

Presentatie is op zich wel leuk. En een marktbewerkingsplan... Neem aan dat ze gewoon een kort en bondig iets willen?
  woensdag 25 april 2007 @ 17:23:01 #225
66444 Lord_Vetinari
pi_48710578
Overigens schijnt 'niet reageren' de standaard te worden. Ik heb op de laatste 3 sollicitaties in de afgelopen maand 0,0 reactie gehad...
pi_48711417
quote:
Op woensdag 25 april 2007 17:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens schijnt 'niet reageren' de standaard te worden. Ik heb op de laatste 3 sollicitaties in de afgelopen maand 0,0 reactie gehad... [afbeelding]
Ik zou willen dat er een internetpagina was waar je kon lezen hoe bedrijven omgaan met hun sollicitanten. Een soort zwarte lijst waar je als bedrijf niet op wil staan . Misschien worden ze dan wat zorgvuldiger. Je geeft een bedrijf de beschikking over een heleboel persoonlijke gegevens en joost mag weten wat ze ermee uitspoken als je geen reactie krijgt.
  woensdag 25 april 2007 @ 17:53:28 #227
66444 Lord_Vetinari
pi_48711511
quote:
Op woensdag 25 april 2007 17:50 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Ik zou willen dat er een internetpagina was waar je kon lezen hoe bedrijven omgaan met hun sollicitanten. Een soort zwarte lijst waar je als bedrijf niet op wil staan . Misschien worden ze dan wat zorgvuldiger. Je geeft een bedrijf de beschikking over een heleboel persoonlijke gegevens en joost mag weten wat ze ermee uitspoken als je geen reactie krijgt.
Ik heb er wel eens over gedacht zoiets op te zetten, ja. Het irriteert me mateloos. Het is tropuwens niet van deze tijd. Al een jaar of 12 geleden gebeurde precies hetzelfde.
pi_48924358
Goed, ik ben ook nog steeds op zoek. Wacht nog op een aantal reacties (tot ik een ons weeg waarschijnlijk), en ondertussen is het uitzendbureau waar ik toevallig iemand ken ook hard voor me op zoek. Ik wil proberen om iets als bureauredacteur te krijgen, en anders iets binnen de Human Resources. Twee totaal verschillende gebieden, maar het ligt me allebei wel. Nog drie maanden om iets nieuws te vinden, want per 1 augustus is het afgelopen
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:51:12 #229
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_48925211
Wat zoek je imago? Ik heb hier nog wel een leuke vacature voor recruitment / sales trainee openstaan... heb je HBO?

Ben zelf voor de andere vaca ook afgewezen, geen duidelijke reden. Niet geselecteerd.
pi_48926318
Voor degenen die een traineeship zoeken in business/sales/inkoop....
Ik ken iemand die dit traineeship volgt.
Goede begeleiding en goede arbeidsvoorwaarden.
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:41:21 #231
69066 cohen
immer 2.
pi_48928998
Yes! Ik heb een baan. Was al sinds januari op zoek. Een paar gesprekken gehad en een paar keer 2e gesprek ook. Maar nu ga ik per 1 juni werken op de marketing en communicatieafdeling van het Regionaal Opleidings Centrum! Echt een superbaan. Leuke collega's lijkt me, leuke werk en qua salaris ga ik er een paar honderd euro netto op vooruit. Ik kan niet wachten! Succes allemaal nog met solliciteren.
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:53:31 #232
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_48929440
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:26 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ken iemand die dit traineeship volgt.
Goede begeleiding en goede arbeidsvoorwaarden.
Ik was eerst .
pi_48929535
Mijn tweede dag

Helemaal top, goede arbeidsvoorwaarden, super sfeer, behulpzame co-workers en veel opleiding.
Duizend maal beter dan het vorige

Vandaag mijn overige secundaire voorwaarden geregeld
pi_48945679
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat zoek je imago? Ik heb hier nog wel een leuke vacature voor recruitment / sales trainee openstaan... heb je HBO?
Wat moet ik me precies bij het sales gebeuren voorstellen? Ik ben nou niet bepaald commercieel aangelegd. Maar als je wat meer informatie hebt, graag!
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:26 schreef cinnamongirl het volgende:
Hm helaas, dat is echt mijn vakgebied niet. Maar misschien inderdaad leuk voor een ander!
  donderdag 3 mei 2007 @ 06:47:17 #235
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_48952563
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:36 schreef imago het volgende:

[..]

Wat moet ik me precies bij het sales gebeuren voorstellen? Ik ben nou niet bepaald commercieel aangelegd. Maar als je wat meer informatie hebt, graag!
Makkelijker uit te leggen aan de foon, ik PM het nummer van ons kantoor wel even, vragen naar Marieke
  donderdag 3 mei 2007 @ 07:46:17 #236
148795 Punjab
Next Stop...
pi_48952779
Ook ik ben weer genoodzaakt om me weer in de wereld van de vacatures te gaan begeven

2e bedrijf in 4 jaar tjid dat failliet dreigt te gaan en deze keer ga ik niet wachten tot ik het definitieve bericht krijg... Verschil met toen en nu is dat ik nu een hypotheek te betalen heb en toen niet!

Toch vind ik het niet heel erg, want nu kan ik bewust iets dichter bij huis gaan zoeken
Tis wat als je niks anders kunt...
Op donderdag 22 juni 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
he who dares wins, so go go gadget arms, legs, and leutert.
pi_48953236
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 06:47 schreef XcUZ_Me het volgende:

Makkelijker uit te leggen aan de foon, ik PM het nummer van ons kantoor wel even, vragen naar Marieke
Ik bel vanmiddag wel even
pi_48956120
Zijn er nu echt mensen die geen baan kunnen vinden?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_48956200
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:53 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik was eerst .
Mijn post is voor iedereen hier bedoeld, hoor!
pi_48956229
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zijn er nu echt mensen die geen baan kunnen vinden?
Vinden wel, krijgen is hier het issue denk ik
pi_48956258
Volgens mij moet je een baan verdienen en niet krijgen, maar ja.

Volgens mij moet je er echt paars uitzien om nu geen baan te vinden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_48956359
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens mij moet je een baan verdienen en niet krijgen, maar ja.
Als je hem verdient, krijg je hem ook wel.
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:40:19 #243
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_48956379
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:34 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Mijn post is voor iedereen hier bedoeld, hoor!
Zie PI
pi_48956693
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:40 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Zie PI
pi_48957603
Aangezien ik mijn salaris veels te laag vind, en het er niet naar uit ziet dat dit op korte termijn omhoog gaat, ben ik ook maar weer opzoek naar wat anders.

Heb pasgeleden gesolliciteerd bij een bedrijf waar je tot 16 april een brief naar kon sturen. Wel een bevestiging gehad maar tot op heden verder nog niets!

Zal ik ze bellen? Of nog even wachten tot maandag? (dan is het precies 3 weken na de 'inzenddatum')

Alvast bedankt voor de tips!
pi_48958559
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:15 schreef Boulette het volgende:
Aangezien ik mijn salaris veels te laag vind, en het er niet naar uit ziet dat dit op korte termijn omhoog gaat, ben ik ook maar weer opzoek naar wat anders.

Heb pasgeleden gesolliciteerd bij een bedrijf waar je tot 16 april een brief naar kon sturen. Wel een bevestiging gehad maar tot op heden verder nog niets!

Zal ik ze bellen? Of nog even wachten tot maandag? (dan is het precies 3 weken na de 'inzenddatum')

Alvast bedankt voor de tips!
Zolang ze niet aangegeven hebben dat ze in een bepaalde week een reactie zouden laten horen (en die week dus nog niet voorbij is), zou ik gewoon bellen. Gewoon vragen hoever het is. Maar dan niet in die woorden natuurlijk
pi_48962866
Dan stuur ik ze wel even een mailtje. Zit nu op mijn werk namelijk, en wanneer ik klaar ben gaat het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb ook dicht. (en ik kan hier wel bellen, maar heb liever nog niet dat iedereen hier weet dat ik weg wil)

Ik heb mijn sollicitatie ook via de mail gedaan (gaven ze de voorkeur zelfs aan) dus een mailtje met de vraag of ik nog eens wat te horen krijg moet kunnen denk ik.
pi_49002535
Zo, gesprek gehad bij bedrijf, presentatie gehad bij dit bedrijf, plan geschreven, gesprek gehad.

Vandaag telefoontje gekregen. Secretaresse gaat me bellen voor een afspraak zodat we spijkers met koppen kunnen slaan.

Dat afspraakje wel naar eind volgende week zien te duwen. Had wat pannetjes op het vuur gezet. Die beginnen nu allemaal stuk voor stuk te koken

tis wel een luxe probleempje geloof ik, maar toch
  vrijdag 4 mei 2007 @ 17:03:45 #249
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_49010059
ik had 2 weken geen werk meer, en afgelopen zondag was ik bij me oom op de koffie geweest en toen hadden we het er ook over en afgelopen dinsdag had ik al een gesprek met de directeur van het bedrijf waar me oom werkt maar moest nog wel het een en ander geregeld worden met de gemeente want ik ga eerst een maand werken met behoud van uitkering. woensdag was ik begonnen en ik heb donderdag gewerkt maar omdat ik naar de gemeente moest voor de weekelijkse meldtplicht zeiden ze tegen mij dat ik niet moest beginnen nog voordat zij toestemming gaven. dus vandaag een vrije dagje gehad enne maandag mag ik officieel beginnen tis in de metaal en dit gaat gelukkig niet via een uitzendbureau
pi_49133511
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 13:41 schreef Gompy58 het volgende:
Dat afspraakje wel naar eind volgende week zien te duwen. Had wat pannetjes op het vuur gezet. Die beginnen nu allemaal stuk voor stuk te koken

tis wel een luxe probleempje geloof ik, maar toch
herkenbare situatie. ik zit echt enorm in dubio over de te maken keuze...
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:46:22 #251
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_49149196
Ben momenteel ergens aan het werk, redelijk onderbetaald en tegen het eind van m'n contract aan. (2 maanden voor aflopen en ik ga niet wachten tot de laatste week dat ze opeens besluiten me te verlengen )

Dus gister avond gesolliciteerd, vandaag afspraak voor gesprek gemaakt en over exact 1 week een gesprek

Ben benieuwd
pi_49149409
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:14 schreef Imaginary_Friend het volgende:

[..]

herkenbare situatie. ik zit echt enorm in dubio over de te maken keuze...
Tis een luxe probleem. Een maand geleden zat ik nog een beetje in zak en as

En nu ?

Nu zit ik acher de oren te krabben wat ik ga nemen... Donderdag krijg ik dus zeer waarschijnelijk een voorstel van het eerste bedrijf. In het 2e gesprek van het 2e bedrijf heb ik open kaart gespeeld mbt de lopende zaken zeg maar.
Ik heb aangegeven dat ze mijn voorkeur hebben, maar dat een beetje vaart wel prettig zou zijn.

Ik merk dat het lastiger is om de potjes tegelijkertijd aan de kook te houden dan aan de kook te krijgen. Hele raar hoor om opeens te merken dat je integen stelling tot wat je dacht, opeens gewoon "gewild" bent...

tssss. keuzes...
pi_49174050
Zal ook nog eens een update geven: Had dus gesolliciteerd, en nu zijn we zo'n kleine 3 weken verder, dus ik dacht ik bel maar eens. Eerst nog een rondje op internet gedaan, en wat zag ik: De vacature hadden ze er opnieuw opgezet, maar nu hadden ze ineens ook een vacature voor een functie die beter aansluit op mijn wensen en studie.

Dus ik heb ze gebeld, en eerst gevraagd hoe het nou zat met die 1e vacature. Kreeg een k*tsmoes (althans, zo voelde het) dat ze er nog steeds mee bezig waren, maar omdat ik echt heel graag vooral die 2e vacature wil vervullen heb ik er niet echt over gezanikt zeg maar.
Dus nu ga ik vanavond maar even een nieuwe sollicatie versturen naar dat bedrijf, en hopen dat ze me snel bellen voor een afspraak!
pi_49185807
Ik heb vorige week gesolliciteerd en kreeg de volgende meteen een mailtje met de vraag of ik die middag op gesprek kon komen. Helaas moest ik die dag werken maar ik heb een nette email terug gestuurd en sochtends even gebeld.

Uiteindelijk heb ik vanmorgen een gesprek gehad. Ik had niet echt een goede klik met haar naar mijn idee maar desondanks ging het gesprek naar mijn idee wel goed.

Alhoewel ik het wel vreemd vond dat ze de deur opendeed waardoor haar hond naar buiten rende (we hebben het hier over een serieus bedrijf en geen oppasbaantje of iets dergelijks) en ze wilde weten waar mijn vriend werkt en wat zijn functie is. Ze had het trouwens over een contract van 3 maanden met een eventuele verlenging van een halfjaar of jaar. Daar doe ik het niet voor aangezien ik nu een vaste baan heb. Volgende week hoor ik meer.

Heb trouwens bij een eerdere sollicitatie meegemaakt dat ze aan me vroegen wat de functie van mijn vader is en wat zijn functie in houd. Vond dat een beetje een rare vraag aangezien ik al 5 jaar op mezelf woon en mijn vaders werk niets met mijn werk te maken heeft.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_49191477
@cyan, naar wat voor soort baan solliciteer je dan wanneer je dit soort vragen gesteld krijgt?
pi_49191702
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:16 schreef janimie het volgende:
@cyan, naar wat voor soort baan solliciteer je dan wanneer je dit soort vragen gesteld krijgt?
Zelfmoordterrorist!
pi_49197295
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:16 schreef janimie het volgende:
Backofficemedewerker.

Misschien vroeg ze het naar aanleiding van concurrentiebeding? Geen idee ... vond het gewoon een beetje een vreemde vraag want ze vroeg het niet uit interesse maar schreef het op
pi_49214375
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:50 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Tis een luxe probleem. Een maand geleden zat ik nog een beetje in zak en as

En nu ?

Nu zit ik acher de oren te krabben wat ik ga nemen... Donderdag krijg ik dus zeer waarschijnelijk een voorstel van het eerste bedrijf. In het 2e gesprek van het 2e bedrijf heb ik open kaart gespeeld mbt de lopende zaken zeg maar.
Ik heb aangegeven dat ze mijn voorkeur hebben, maar dat een beetje vaart wel prettig zou zijn.

Ik merk dat het lastiger is om de potjes tegelijkertijd aan de kook te houden dan aan de kook te krijgen. Hele raar hoor om opeens te merken dat je integen stelling tot wat je dacht, opeens gewoon "gewild" bent...

tssss. keuzes...
Beide potjes hebben in mijn geval hun kookpunt bereikt en ik heb de knoop doorgehakt. Het is echt heel moeilijk, omdat de banen nogal van elkaar verschillen en de werkomgeving ook behoorlijk anders is. Na veel wikken en wegen en praten met collega's en familie ben ik er uit, maar het zal me niet verbazen als ik me volgende maand afvraag of ik niet beter toch........

Het is wel grappig, omdat ik het nu naar mijn zin heb in m'n huidige baan, maar daar weinig toekomstperspectief zie. Ik heb dus echt heel selectief rondgekeken en dit waren feitelijk mijn eerste twee echte externe sollicitaties, en allebei direct raak. Dat was drie/vier jaar geleden wel anders. Wat een beetje werkervaring al niet kan doen
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_49216088
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 08:52 schreef Imaginary_Friend het volgende:

[..]

Beide potjes hebben in mijn geval hun kookpunt bereikt en ik heb de knoop doorgehakt. Het is echt heel moeilijk, omdat de banen nogal van elkaar verschillen en de werkomgeving ook behoorlijk anders is. Na veel wikken en wegen en praten met collega's en familie ben ik er uit, maar het zal me niet verbazen als ik me volgende maand afvraag of ik niet beter toch........

Het is wel grappig, omdat ik het nu naar mijn zin heb in m'n huidige baan, maar daar weinig toekomstperspectief zie. Ik heb dus echt heel selectief rondgekeken en dit waren feitelijk mijn eerste twee echte externe sollicitaties, en allebei direct raak. Dat was drie/vier jaar geleden wel anders. Wat een beetje werkervaring al niet kan doen
gloeiende gleufdieren, hier zijn er nu 2 kokende potjes bijgekomen.

Nu heb ik de keuze uit 4 toekomstige werkplekken. incluis mijn huidige.
Gaat een weekeindje diep nadenken worden en dan strepen. Vanmiddag krijg ik iin ieder geval een contract voorstel van de eerste. Die gaat het overigens niet worden. Ik vermoed dat het salaris dat ze me gaan bieden te laag is. Dta kan ik wel met bonus etc terugverdienen, maar je praat dan al wel over een gat van 500 euro per maand. Dat eerste jaar ga ik niet uit van bonus enzo dus kost me dat bruto al 6k. Das een flinke berg euries.

Gisteren nog een gesprek met een nieuwe bedrijf gehad. Ik weet niet wat het is, maar ik heb de laatste tijd dus gewoon echt heel leuke gesprekken. Het is dat ik het weet maar anders zou ik het helemaal geen solli gesprekken noemen. Het zijn de betere gesprekken waar je heel snel voorbij het kennis maken stapt en direct dieper op de materie en problematiek van de betreffende functie ingaat.

Het gaat echt lastig worden, van d e4 valt er dus 1 af, de andere 3 zijn allemaal eigelijk goed...

Keuzes...
  donderdag 10 mei 2007 @ 17:06:11 #260
148795 Punjab
Next Stop...
pi_49232753
Nou ook aan deze kant begint het solliciteren zijn vruchten af te werpen.

Vandaag gesprek gehad voor 2 verschillende functies;

assistent systeem beheerder / supportdesk voor een scholengemeenschap
allround webdesigner / webdeveloper

Morgen nog een kennismakingsgesprek voor een minder boeiende vacature als backup.

Maandag kennismakingsgesprek bij Brunel ICT.

Hopelijk bevind ik mij straks ook in de positie waarin ik zelf de keus heb tussen meerdere opties Heb in ieder geval de gok gewaagd en mijn huidige baantje vaarwel gekust! Binnenkort dus hopelijk weer een positieve update!
Tis wat als je niks anders kunt...
Op donderdag 22 juni 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
he who dares wins, so go go gadget arms, legs, and leutert.
pi_49263631
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:59 schreef Cyan het volgende:
Ik heb vorige week gesolliciteerd en kreeg de volgende meteen een mailtje met de vraag of ik die middag op gesprek kon komen. Helaas moest ik die dag werken maar ik heb een nette email terug gestuurd en sochtends even gebeld.

Uiteindelijk heb ik vanmorgen een gesprek gehad. Ik had niet echt een goede klik met haar naar mijn idee maar desondanks ging het gesprek naar mijn idee wel goed.

Alhoewel ik het wel vreemd vond dat ze de deur opendeed waardoor haar hond naar buiten rende (we hebben het hier over een serieus bedrijf en geen oppasbaantje of iets dergelijks) en ze wilde weten waar mijn vriend werkt en wat zijn functie is. Ze had het trouwens over een contract van 3 maanden met een eventuele verlenging van een halfjaar of jaar. Daar doe ik het niet voor aangezien ik nu een vaste baan heb. Volgende week hoor ik meer.

Heb trouwens bij een eerdere sollicitatie meegemaakt dat ze aan me vroegen wat de functie van mijn vader is en wat zijn functie in houd. Vond dat een beetje een rare vraag aangezien ik al 5 jaar op mezelf woon en mijn vaders werk niets met mijn werk te maken heeft.
Ik heb ooit gehoord dat ze je met die vragen willen testen. Het interesseert ze echt niet wat je vader of vriend doet. Maar hoe jij reageert op dergelijke onbeschofte, irrelevante vragen, dat willen ze wel weten. Je moet schijnbaar durven zeggen dat je deze vragen irrelevant vindt, en dat je vaders . vriends leven er niks mee te maken heeft.

Ik vind dat soort dingen ook belachelijk.
pi_49265969
mmm, zo belachelijk vind ik het niet. Sterker nog , ik zie ergens wel de relevantie van de vraag in.

Ze willen mi niet weten hoe je reageert op een dergelijke ( onbeschofte ? ) vraag, maar ze zijn absoluut geinterresseerd. Het zegt namelijk wel degelijk iets over jou. Het zegt iets over de dingen in je leven, het zegt iets over de mogelijke prikkelingen uit je directe omgeving, over het niveau. Het geeft een idee van mogelijkheden.

wees eerlijk, de vriend of vader die aan de lopende band staat zal mogelijkwijs minder prikkelingen geven dan iemand die verantwoordelijk is voor, ik noem maar wat, een verkoop afdeling.

Om die reden kunnen ze ook vragen of je een relatie hebt. Ze proberen een beeld van je te scheppen en dan moet je vragen stellen he...
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:38:57 #263
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_49946813
Heb laatste weken in totaal 2 sollicitaties gedaan, allebei op gesprek uitgenodigd (een van deze heb ik al eerder gepost)

Vandaag voorstel gekregen bij een functie Applicatie Programmeur
Vandaag ook ergens anders aangenomen waarbij ik nog een voorstel ga ontvangen (Systeembeheerder)

Dus hier gaat het goed
  woensdag 6 juni 2007 @ 22:20:04 #264
46794 Berkery
Fat bastard
pi_50181689
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn jaarcontract in oktober omgezet wordt naar eentje voor onbepaalde tijd!

...dikke middelvinger naar mijn vorige werkgever
pi_50181992
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:20 schreef Berkery het volgende:
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn jaarcontract in oktober omgezet wordt naar eentje voor onbepaalde tijd!

...dikke middelvinger naar mijn vorige werkgever
pi_50182044
Ben alweer bijna 2½ maanden werkzaam. Begin steeds meer gewoon mee te draaien aangezien ik eerst een hele nieuwe tak van sport eigen heb moeten maken (programmeren in een .NET omgeving met VB, C# en ASP). Bevalt nog steeds prima.
pi_50182152
Ben nu iets meer dan een maand bezig en ook ik moet iets nieuws eigen maken.....
Datawarehouse, universes en rapportages/management informatie.

Dat laatste is trouwens wel gesneden koek
pi_50182766
De sollicitatie waar ik hier een tijdje geleden over schreef (die waarin ze vroeg welk werk mijn vriend deed) is op niets uitgelopen. Het is eigenlijk te belachelijk voor woorden maar ze zou me de week erna iets laten horen, maar zoals je al raad, ik hoorde niets. Heb toen eens gebeld maar ze was niet aanwezig en ik zou worden terug gebeld. Weer niets gehoord dus ik was er eigenlijk al klaar mee. Uiteindelijk toch maar een mail rechtstreeks naar haar gestuurd dat ik het erg onbeschoft vond om helemaal niets meer te laten horen. En wat denk je? Nog steeds geen reactie!
Voor zo'n bedrijf wil ik niet eens werken!
pi_50183429
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:41 schreef Cyan het volgende:
De sollicitatie waar ik hier een tijdje geleden over schreef (die waarin ze vroeg welk werk mijn vriend deed) is op niets uitgelopen. Het is eigenlijk te belachelijk voor woorden maar ze zou me de week erna iets laten horen, maar zoals je al raad, ik hoorde niets. Heb toen eens gebeld maar ze was niet aanwezig en ik zou worden terug gebeld. Weer niets gehoord dus ik was er eigenlijk al klaar mee. Uiteindelijk toch maar een mail rechtstreeks naar haar gestuurd dat ik het erg onbeschoft vond om helemaal niets meer te laten horen. En wat denk je? Nog steeds geen reactie!
Voor zo'n bedrijf wil ik niet eens werken!
Gelijk heb je
  woensdag 6 juni 2007 @ 23:03:50 #270
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_50183701
Ik zit ook weer een beetje op de wip... Ben tijdelijk gedetacheerd bij een verwante onderneming, en die willen nu dat ik bij hun blijf. Ik vind het werk zelf ook heel leuk, leuker dan bij mijn ' echte' werk, alleen is het best een nieuwe onderneming en is het nog maar de vraag of het een succes blijft...
Hopelijk valt er over een terugkeergarantie te onderhandelen.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 7 juni 2007 @ 06:24:20 #271
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_50189472
ik heb nu vast werk, zonder uitzendbureau ertussen.

met uitzendbureau stond ik steeds op de wip en nu willen ze mij een vast contract aanbieden.
  donderdag 7 juni 2007 @ 15:17:29 #272
167723 sanni
Acima de seu
pi_50203077
Ik vind dat er altijd werk is alleen niet genoeg gekwalificeerden.
pi_50214324
Naja, ik begon in februari aan iets nieuws maar dat valt zwaar tegen. Nu moet er iets anders komen. Gisteren derde gesprek gehad bij een potentiele werkgever, daar heb ik 1 concurrent die momenteel exact hetzelfde werk doet bij en groter bedrijf. Mijn voordeel is dat ik wel in de gemiddelde leeftijd pas en hij niet. Afwachten maar, al hoop ik dat het een JA wordt. In mijn huidige baan heb ik het helemaal gehad, nog liever liet ik me ontslaan als ik zeker wist dat ik geen WW misloop.
Nog 2 andere potjes op het vuur, maar dat gaat maar langzaam.
pi_50227111
Ik heb nu 3 van de 6 maanden gewerkt, en het bevalt me uitstekend. Het aantal uren dat ik werk per week is zelfs verhoogd. Over 3 maanden loopt mijn contract af, en kans op verlenging is er niet. Ik ga dus maar weer eens rondkijken.
pi_50228473
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 08:48 schreef _Arual_ het volgende:
Het aantal uren dat ik werk per week is zelfs verhoogd. kans op verlenging is er niet.
Gelooft de werkgever zelf wel dat ze zonder je kunnen? Kom op, je wordt gevraagd meer te werken en dan kan er geen verlenging vanaf.
pi_50229457
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 09:39 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Gelooft de werkgever zelf wel dat ze zonder je kunnen? Kom op, je wordt gevraagd meer te werken en dan kan er geen verlenging vanaf.
Ik vervang iemand die met zwangerschapsverlof is....
pi_50232434
Ik heb zelf nu een vaste baan (als einge vrouw tusen allemaal mannen), maar ik wil hier weg.

Rond hemelvaart mijn CV alleen op monsterboard gezet.. De maandag naar hemelvaard een gesprek gehad bij een uitzendbureau. Een paar dagen later belde een andere uitzendbureau op. De persoon die daar nu werkt heeft (toen ze bij een ander uitzendorganisatie werkte) mij aan mijn huidige baan geholpen (dat was 3 jaar geleden) en nog wist ze wie ik was. Via haar kreeg ik vorige week vrijdag een gesprek bij een bedrijf.

Een erg leuk bedrijf zelfs. Het gesprek ging top, geen zenuwen en gewoon een leuk gesprek. 2 uur na het gesprek belden ze dat ze me graag voor een 2de gesprek wil. Woensdag ben ik geweest. Had een gesprek met de directeur van het bedrijf. Nog nooi't zo'n leuk en ontspannend sollicitatie gesprek gehad. 2 uur later belde ze me, of ik z.s.m wil beginnen.

Nu nog kijken hoe snel mijn huidige werkgever bereid is om mij te laten gaan (helaas zit mijn huidige baas nu in China) pas volgende week op die week daarna hoor ik hoe snel (of hoe langzaam) ik weg kan.

Al met al duurde de zoektocht naar een nieuwe baan maar 3 weken
I'm not lost, i'm just geocaching
  vrijdag 8 juni 2007 @ 12:06:08 #278
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_50233108
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:47 schreef Flurrie het volgende:
Ik heb zelf nu een vaste baan (als einge vrouw tusen allemaal mannen), maar ik wil hier weg.

Rond hemelvaart mijn CV alleen op monsterboard gezet.. De maandag naar hemelvaard een gesprek gehad bij een uitzendbureau. Een paar dagen later belde een andere uitzendbureau op. De persoon die daar nu werkt heeft (toen ze bij een ander uitzendorganisatie werkte) mij aan mijn huidige baan geholpen (dat was 3 jaar geleden) en nog wist ze wie ik was. Via haar kreeg ik vorige week vrijdag een gesprek bij een bedrijf.

Een erg leuk bedrijf zelfs. Het gesprek ging top, geen zenuwen en gewoon een leuk gesprek. 2 uur na het gesprek belden ze dat ze me graag voor een 2de gesprek wil. Woensdag ben ik geweest. Had een gesprek met de directeur van het bedrijf. Nog nooi't zo'n leuk en ontspannend sollicitatie gesprek gehad. 2 uur later belde ze me, of ik z.s.m wil beginnen.

Nu nog kijken hoe snel mijn huidige werkgever bereid is om mij te laten gaan (helaas zit mijn huidige baas nu in China) pas volgende week op die week daarna hoor ik hoe snel (of hoe langzaam) ik weg kan.

Al met al duurde de zoektocht naar een nieuwe baan maar 3 weken
Welke branche?
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 8 juni 2007 @ 12:19:33 #279
134737 Fiduci
Wie helpt me aan een usericon?
pi_50233575
Ben reeds 2,5 jaar vertegenwoordiger, maar had het idee dat ik stil stond in mijn ontwikkeling.
Daarnaast altijd affiniteit gehad met de autobranche. Zag een advertentie van de merced dealer hier uit de buurt en heb gesolliciteerd. Na mijn brief werd ik direct de volgende dag gebelt voor een gesprek. Inmiddels alles afgerond en ga aan de slag per 2 juli bij de mercedes dealer ( verkoopteam).

Ben BTW 21 jaar
First you got to make the money... when you got the money you get the power, and when you got the power, you get the Woman!!!!
pi_50234334
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 12:06 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Welke branche?
Administratie
I'm not lost, i'm just geocaching
pi_50341378
Mijn vorige sollicitatie is helaas op niets uitgelopen (er was ook een kandidaat die al hetzelfde werk deed, dus daar hebben ze voor gekozen)

Maar nu heb ik dus weer een vacature gezien. De functie is min of meer precies hetzelfde als de functie die ik nu vervul. De reden dat ik wil opstappen bij mijn huidige baas is dat ik het salaris te weinig vind.

Heeft iemand misschien een tip voor mij hoe ik dit zo netjes mogelijk in mijn brief kan verwerken zonder gelijk zo hebberig over te komen?

Alvast bedankt!
pi_50343279
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:57 schreef Boulette het volgende:
Mijn vorige sollicitatie is helaas op niets uitgelopen (er was ook een kandidaat die al hetzelfde werk deed, dus daar hebben ze voor gekozen)

Maar nu heb ik dus weer een vacature gezien. De functie is min of meer precies hetzelfde als de functie die ik nu vervul. De reden dat ik wil opstappen bij mijn huidige baas is dat ik het salaris te weinig vind.

Heeft iemand misschien een tip voor mij hoe ik dit zo netjes mogelijk in mijn brief kan verwerken zonder gelijk zo hebberig over te komen?

Alvast bedankt!
Dat zou ik dus echt noooooit in een brief zetten. Gewoon een brief sturen met een niet-geldmotivatie, zien dat je uitgenodigd wordt, en het pas in een veel later stadium ter sprake brengen. Gaan ze dan niet met je eisen akkoord, dan kun je altijd nog afhaken. De kans is groot dat zij echter direct afhaken als ze zien dat het je om geld te doen is.

(Bijna) iedereen werkt voor het geld, maar als je dat bij het solliciteren opmerkt, dan word je met de nek aangekeken
pi_50344556
Dat idee had ik zelf ook wel, maar mijn huidige werk is 1 kilometer verderop, en waar ik solliciteer moet ik 20 minuten voor in de auto zitten.

En aangezien het werk hetzelfde is, zullen ze zich vast wel afvragen waarom ik daar weg wil. Of zal ik het gewoon op mijn collega's gooien?? dat zij niet leuk zijn ofzo.... (leugentje om bestwil zal ik maar zeggen ;-) )
pi_50344872
quote:
Op maandag 11 juni 2007 20:10 schreef Boulette het volgende:
Dat idee had ik zelf ook wel, maar mijn huidige werk is 1 kilometer verderop, en waar ik solliciteer moet ik 20 minuten voor in de auto zitten.

En aangezien het werk hetzelfde is, zullen ze zich vast wel afvragen waarom ik daar weg wil. Of zal ik het gewoon op mijn collega's gooien?? dat zij niet leuk zijn ofzo.... (leugentje om bestwil zal ik maar zeggen ;-) )
Nee nooit negatief zijn over je huidige werkgever! Gooi het op doorgroeimogelijkheden, ervaring opdoen, uitdagingen, bedrijfscultuur enz.
  maandag 11 juni 2007 @ 20:59:29 #285
154392 Vodkat
Honda V4 Power
pi_50347144
Ben ook aan het solliciteren, maar omdat wat ik eigenlijk doe (en kan ) zeer beperkt is, ben ik nu op zoek naar een (misschien tijdelijke) andere oplossing.
Heb morgen 2 gesprekken, 1 bij een tankstation en 1 bij de Hema op de fotoservice afdeling.
Misschien "onder mijn niveau", maar ik moet wat ..... en misschien vind ik het wel verschrikkelijk leuk!?

O en wat ik eigenlijk doe is Zeefdrukken.
Erg specialistisch werk, leuk, uitdagend en afwisselend.
Helaas zoeken ze bij mij in de buurt geen allround zeefdrukker, het dichtste bij is 62 KM
pi_50350680
quote:
Op maandag 11 juni 2007 20:59 schreef Vodkat het volgende:

Helaas zoeken ze bij mij in de buurt geen allround zeefdrukker, het dichtste bij is 62 KM
schien toch wat meer bij de randstad gaan wonen
  maandag 11 juni 2007 @ 22:09:26 #287
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_50351083
Er valt niet echt werk te vinden naast marketing of catering baantjes.
  maandag 11 juni 2007 @ 22:14:35 #288
154392 Vodkat
Honda V4 Power
pi_50351383
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:02 schreef janimie het volgende:

[..]

schien toch wat meer bij de randstad gaan wonen
nahhhhhh doe maar niet
  maandag 11 juni 2007 @ 22:30:35 #289
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50352302
Ik ben trouwens aangenomen als Systeembeheerder

Betaald 35% dan wat ik nu heb
pi_50763512
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:50 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

...
Ik heb aangegeven dat ze mijn voorkeur hebben, maar dat een beetje vaart wel prettig zou zijn...
Ja, zelfde hier. Ik ben 3x op gesprek geweest bij een bedrijf waar ik best zou willen werken. Er zijn 2 kanshebbers voor de functie en daar ben ik er 1 van. Nou zou ik de week na het derde gesprek iets horen. Niets gehoord, nada. Ik de maandag erna zelf gebeld, bleek de beslissing erg moeilijk te zijn. Ik elk geval zou er begin van die week een besluit genomen worden en tweede helft van deze week zou ik bericht krijgen. Dat was dus afgelopen maandag en nog steeds heb ik niks gehoord. Maandag maar weer bellen, maar hier krijg ik een punthoofd van. Is dit wel het bedrijf waar ik wil werken? Als zo'n beslissing al veel moeilijkheden oplevert, wat dan als er echt moeilijke besluiten genomen moeten worden?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 18:07:39 #291
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_50764501
ik ga nu een omscholingscursus volgen via het bedrijf waar ik nu nog steeds zit (het is een wonder ) 1 dag in de week naar school en 4 dagen werken wordt dat waarschijnlijk.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 18:53:28 #292
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_50765838
Lente_ninja's DTP-er/grafisch/multimedia vormgever perikelen

Had maandag een gesprek met iemand die mijn cv en portfolio online had gevonden. Nog niets van gehoord, maar ik vond die vent een beetje daarvoor had ik nog een paar proefdagen gelopen bij een ander eenmans bedrijf die altijd met stagiares werkte, maar nu wel iemand wilde aannemen tegen minimumloon. Mja, daar heb ik niet voor zitten leren, maar goed... werkervaring is werkervaring. Woensdag kreeg ik echter te horen dat ie toch liever verder gaat met stagiares Bij een ander bedrijf had ik twee maanden geleden gesoliciteerd en kreeg ik ook woensdag pas te horen dat ik niet in het profiel paste. Was toen nog niet echt actief op zoek, maar toch...

Eergisteren met behulp van een stel medefokkers, sollicitatiebrief v2.0 in elkaar gezet en officieel begonnen met het stalken van bedrijven Heb er nu vier verzonden, waarvan het resultaat tot nu toe twee ontvangstbevestigingen zijn en bij nummer drie werd ik dezelfde dag nog gebelt. Heb dinsdag een gesprek en ik hoop echt dat dit 'm is

[ Bericht 1% gewijzigd door Lente_ninja op 23-06-2007 19:11:47 ]
pi_50825827
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 17:34 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Ja, zelfde hier. Ik ben 3x op gesprek geweest bij een bedrijf waar ik best zou willen werken. Er zijn 2 kanshebbers voor de functie en daar ben ik er 1 van. Nou zou ik de week na het derde gesprek iets horen. Niets gehoord, nada. Ik de maandag erna zelf gebeld, bleek de beslissing erg moeilijk te zijn. Ik elk geval zou er begin van die week een besluit genomen worden en tweede helft van deze week zou ik bericht krijgen. Dat was dus afgelopen maandag en nog steeds heb ik niks gehoord. Maandag maar weer bellen, maar hier krijg ik een punthoofd van. Is dit wel het bedrijf waar ik wil werken? Als zo'n beslissing al veel moeilijkheden oplevert, wat dan als er echt moeilijke besluiten genomen moeten worden?
ZO, en daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken. Ze hebben toch de andere kandidaat genomen. Vandaag maar weer eens zelf gebeld. Lulverhaal te horen gekregen en ze hebben me een brief gestuurd. Ik was een heel goede kandidaat, maar de ander was net iets beter. Nou, als een directeur nog niet eens durft te bellen naar een afgewezen sollicitant, dan zal het me bommen. Kan nooit een goede werksituatie zijn.
Maar ja, in de huidige omstandigheden had ik er graag willen werken. Gelukkig zijn er nog voldoende andere vacatures en had ik vanochtend een goed gesprek voor een baan die perfect bij mij en mijn opleiding past.
  maandag 25 juni 2007 @ 19:56:55 #294
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_50831965
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:56 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

ZO, en daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken. Ze hebben toch de andere kandidaat genomen. Vandaag maar weer eens zelf gebeld. Lulverhaal te horen gekregen en ze hebben me een brief gestuurd. Ik was een heel goede kandidaat, maar de ander was net iets beter. Nou, als een directeur nog niet eens durft te bellen naar een afgewezen sollicitant, dan zal het me bommen. Kan nooit een goede werksituatie zijn.
Maar ja, in de huidige omstandigheden had ik er graag willen werken. Gelukkig zijn er nog voldoende andere vacatures en had ik vanochtend een goed gesprek voor een baan die perfect bij mij en mijn opleiding past.
Maar ja, een iets-is-beter-dan-niets baan hou je ook niet eeuwig vol, hoop voor je dat het met deze wel gaat lukken

*is zelf zenuwachtig voor morgen*
pi_50832049
Ik heb sinds een week of drie weer een andere baan en sinds 3 jaar heb ik het gevoel weer eens op mijn plaats te zitten. Geen spannende baan, maar leuke collega's, veel vakantiedagen, zelfstandig werk, geen stress.
  maandag 25 juni 2007 @ 20:53:35 #296
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_50834219
Ik ben ook weer op zoek naar een baan, nu vervang ik tijdelijk iemand die met zwangerschap is. Vorige week mn cv op diverse sites neergezet en krijg regelmatig telefoontjes/emails met aanbiedingen. Zelfs voor functies, waarvan ik mezelf acht dat ik het wel kan, maar het (nog) niet echt blijkt uit mijn werkervaring. Maar goed, ik heb een aantal leuke verschillende dingen lopen, waarvan ik hoop dat ik toch over 1-3 weken wel meer uitsluitsel heb.
pi_50837385
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:56 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Maar ja, een iets-is-beter-dan-niets baan hou je ook niet eeuwig vol, hoop voor je dat het met deze wel gaat lukken

*is zelf zenuwachtig voor morgen*
Dat is zo, liefst sta ik over op een baan die nou ens echt bij me past.

Succes morgen, laat je even weten hoe het geaan is?
pi_50837394
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:04 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Succes morgen, laat je even weten hoe het gegaan is?
  maandag 25 juni 2007 @ 22:20:50 #299
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_50838193
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:04 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Succes morgen, laat je even weten hoe het geaan is?
Zal ik doen! Afspraak is om half drie dus ik kan gelukkig uitslapen
pi_50852683
Volgende week weer een sollicitatiegesprek... ben benieuwd. Als ik maar niet weer zo'n rottig gesprek krijg als vorige keer. Dan werd me iets gevraagd, dus ik geen netjes een antwoord (niet alleen ja of nee, maar een heel verhaal erachter) en op het moment dat ik uitgepraat was stonden die lui me aan te kijken alsof ze wilde zeggen: komt er nog meer of niet?? En daar wordt ik dan weer zenuwachtig van....

Voordeel is wel dat ik deze baan niet echt dolgraag wil hebben... doe momenteel hetzelfde werk alleen vind ik dat ik nu te weinig betaald krijg. Dus mochten ze me toch willen hebben, maar betalen ze niet veel meer dan nu, dan doe ik het gewoon niet.

En daarnaast heb ik nog 2 brieven verstuurd deze week, maar daar heb ik nog geen reactie op gehad.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 20:46:51 #301
69066 cohen
immer 2.
pi_50872528
hoi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')