Ja, da's echt ongelooflijk eikelig. Ik heb het niet vaak meegemaakt, maar als het eens gebeurt dan denk ik: daar wil ik eigenlijk ook niet werken!quote:Op donderdag 19 april 2007 08:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik vind het veel vervelender als je op een sollicitatie helemaal niks hoort. Geen bevestiging, maar ook geen afwijzing. En dat komt steeds vaker voor, merk ik.
Je moet nooit wachten, je kunt beter teveel opties hebben dan te weinig. Als ik meteen voor de eerste baan had gekozen en daarop had gewacht, dan had ik nu in een baan gezeten waar ik niet blij van werd met een riant salaris. Nu heb ik een prima salaris en goede voorwaarden in een ontzettende leuke en afwisselende baan,quote:Op donderdag 19 april 2007 08:51 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Inderdaad klote. Als je net hard op zoek bent naar werk en iets vind, waar je op reageert en vervolgens gewoon niks van hoort. Ga je na een paar dagen wachten maar verder zoeken en krijg je weken later ineens een reactie, of nog erger, helemaal geen.
Nog toffer: een ontvangstbevestiging waarin staat dat ze nog contact met je opnemen, en ze je uitdrukkelijk vragen om niet zelf contact op te nemen. Vervolgens hoor je er 4 weken niks van, bel je toch maar zelf ... blijkt alles in kannen en kruiken te zijn. Reactie: er waren te veel sollicitanten, bij nader inzien bleek het niet mogelijk om iedereen individueel te benaderen.quote:Op donderdag 19 april 2007 09:25 schreef annoylikethewind het volgende:
[..]
Ja, da's echt ongelooflijk eikelig. Ik heb het niet vaak meegemaakt, maar als het eens gebeurt dan denk ik: daar wil ik eigenlijk ook niet werken!
Ook vervelend: wel een bevestiging, maargeen afwijzing krijgen.
Ik heb 't erg veel meegemaakt, een paar jaar geleden, toen werk vinden me maar niet lukte. Vooral solliciteren via werk.nl was frustrerendquote:Op donderdag 19 april 2007 08:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vind het veel vervelender als je op een sollicitatie helemaal niks hoort. Geen bevestiging, maar ook geen afwijzing. En dat komt steeds vaker voor, merk ik.
Lol, heb ik laatst ook gehad. Had ik op een functie als PHP developer gereageerd, kreeg ik zo'n lullig mailtje dat ze meerdere sollicitanten hadden die meer opleiding en ervaring dan mij hadden terwijl die vacature nog gewoon op Internet bleef staan. Maanden later benaderde dat bedrijf mij ineens uit 't niets, maar toen konden ze natuurlijk ook m'n bilwangen zoenen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:01 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik heb 't erg veel meegemaakt, een paar jaar geleden, toen werk vinden me maar niet lukte. Vooral solliciteren via werk.nl was frustrerend![]()
Ik kreeg vandaag een wervings-achtige brief van een bedrijf dat (vorig jaar nog) tot twee keer toe niet op een sollicitatiemail reageerde. Nu wordt ik ineens een .NET Developer genoemd en beginnen ze met worsten te zwaaien. Wat een lef![]()
Leuk! Wat wil je gaan doen?quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijkt me wel
Ik heb deze week 2 sollicitaties op de bus gedaan en ook al 2 bevestigingen binnen.
das waar, ik kreeg geeneens een bevestigende email na de gemaakte afspraak, daar had ik achteraan moeten bellen, en ik hoor sindsdien nix meer nu ik op gesprek ben geweest, wel zijn mijn reiskosten zeer snel vergoed.quote:Op zaterdag 21 april 2007 07:49 schreef cora4034 het volgende:
Ik vind dat zo erg als bedrjven niet eens een bevestigingsmailtje/ brief sturen. Meestal zegt het al heel veel over een bedrijf en moet je daar inderdaad niet willen werken.
Idem! Ook daarop gesolliciteerd, zelfde reactie. Een tijdje geleden ben ik naar een informatiedag geweest op de universiteit over dit traineeship, en daar werd verteld dat in principe alle studierichtingen welkom zijn, maar een aantal zijn meer welkom dan andere. Toch moesten we allemaal vooral maar solliciterenquote:Op zaterdag 21 april 2007 17:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb de eerste afwijzing inmiddels ook al binnen.
2 jarig Traineeship bij het Rijk. De reden: "we hebben vooral gekeken naar de aangevraagde studierichtingen vanuit de departementen". Algemene cultuurwetenschappen hoorde daar blijkbaar niet bij.
-Via ICT-detacheerders. Die zijn bereid om in jou te investeren in de vorm van betaalde studies.quote:Op maandag 23 april 2007 15:00 schreef michaelvb het volgende:
ik heb vorig jaar een ict diplomatje gehaald(2jaar mbo) maar niet echt een goede baan kunnen vinden. Werk nu in een callcenter maar dat begint ook erg vervelend te worden. Heeft iemand tips voor een baan te vinden in de ict, eventueel een studie/baan?
Duaal?quote:Op maandag 23 april 2007 18:35 schreef Poit- het volgende:
Iemand enig idee waar je intern een opleiding oid kan gaan doen? Terug naar school zie ik niet zitten en is financieel niet mogelijk. Ik zou graag in het bankwezen en verzekeringen komen te werken.
Brunel biedt die mogelijkheid.quote:Op maandag 23 april 2007 18:35 schreef Poit- het volgende:
Iemand enig idee waar je intern een opleiding oid kan gaan doen? Terug naar school zie ik niet zitten en is financieel niet mogelijk. Ik zou graag in het bankwezen en verzekeringen komen te werken.
Heb je ervaring met Brunel? Ik had iemand van hun op mijn voicemail staan die mijn CV van internet had geplukt. Ik heb totaal geen ervaring in dat wereldje, dus ik heb geen flauw idee wat ie met me moetquote:
Zo ging mijn eerste gesprek voor m'n huidige functie/traineeship ook. Ik was maar gewoon aan m'n verhaal begonnen en die kerel zegt opeens dat ie zich toch wel afvraagt of ik de persoon ben voor deze functie. Of ik wel genoeg een 'gewone jongen' wasquote:Op woensdag 25 april 2007 16:32 schreef Gompy58 het volgende:
ook ff een posting hier..
Afgelopen dinsdag gesprek gehad voor stevige sales functie ( i.o. )
Eerst met sales manager, daarna met de directeur. Was er 2 uur mee zoet en behoorlijk gaar.
1e uur was meer informatief over de organisatie. 2e uur was stevig. Zegt de directeur opeens, zeg, hoe vind jij dit gesprek nu gaan... ? Was best even schrikken. Gesprek ging toen eigelijk pas goed los. Het was idd expres. Prikkelen, beetje duwen, beetje feedback tijdens het gesprek en dan maar zien of hij, ik dus, iets met de info doet en zich niet van zijn stuk laat brengen.
Nah, was blijkbaar goed want ben zojuist voor ronde 2 gevraagd.
Ja, dat is een fijne verrassingquote:De opdracht...
Geef een powerpoint presentatie aan de salesmanager, directeur en een aantal potentiele collega's....
Onderwerp is vrij![]()
Oh ja, en of ik gelijk ff een marktbewerkingsplan wil schrijven..
![]()
tot zover,
no swett
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |