abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48492389
quote:
Op donderdag 19 april 2007 08:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik vind het veel vervelender als je op een sollicitatie helemaal niks hoort. Geen bevestiging, maar ook geen afwijzing. En dat komt steeds vaker voor, merk ik.
Ja, da's echt ongelooflijk eikelig. Ik heb het niet vaak meegemaakt, maar als het eens gebeurt dan denk ik: daar wil ik eigenlijk ook niet werken!

Ook vervelend: wel een bevestiging, maargeen afwijzing krijgen.
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_48527694
quote:
Op donderdag 19 april 2007 08:51 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Inderdaad klote. Als je net hard op zoek bent naar werk en iets vind, waar je op reageert en vervolgens gewoon niks van hoort. Ga je na een paar dagen wachten maar verder zoeken en krijg je weken later ineens een reactie, of nog erger, helemaal geen.
Je moet nooit wachten, je kunt beter teveel opties hebben dan te weinig. Als ik meteen voor de eerste baan had gekozen en daarop had gewacht, dan had ik nu in een baan gezeten waar ik niet blij van werd met een riant salaris. Nu heb ik een prima salaris en goede voorwaarden in een ontzettende leuke en afwisselende baan,

Ik heb zo'n anderhalve maand gedaan over het vinden van een baan, dus zo heel lang is dat niet.
Verbaal terrorist
pi_48529713
quote:
Op donderdag 19 april 2007 09:25 schreef annoylikethewind het volgende:

[..]

Ja, da's echt ongelooflijk eikelig. Ik heb het niet vaak meegemaakt, maar als het eens gebeurt dan denk ik: daar wil ik eigenlijk ook niet werken!

Ook vervelend: wel een bevestiging, maargeen afwijzing krijgen.
Nog toffer: een ontvangstbevestiging waarin staat dat ze nog contact met je opnemen, en ze je uitdrukkelijk vragen om niet zelf contact op te nemen. Vervolgens hoor je er 4 weken niks van, bel je toch maar zelf ... blijkt alles in kannen en kruiken te zijn. Reactie: er waren te veel sollicitanten, bij nader inzien bleek het niet mogelijk om iedereen individueel te benaderen.

Maar belóóf dat dan niet!
  vrijdag 20 april 2007 @ 11:01:18 #204
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48532842
Ik kreeg toch vandaag vanuit mijn baas te horen dat we nog 250 extra mensen nodig zijn... Dus werk is er wel degelijk...

Het betreft hier trouwens ICT...
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  zaterdag 21 april 2007 @ 00:01:13 #205
46794 Berkery
Fat bastard
pi_48559773
quote:
Op donderdag 19 april 2007 08:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Ik vind het veel vervelender als je op een sollicitatie helemaal niks hoort. Geen bevestiging, maar ook geen afwijzing. En dat komt steeds vaker voor, merk ik.
Ik heb 't erg veel meegemaakt, een paar jaar geleden, toen werk vinden me maar niet lukte. Vooral solliciteren via werk.nl was frustrerend

Ik kreeg vandaag een wervings-achtige brief van een bedrijf dat (vorig jaar nog) tot twee keer toe niet op een sollicitatiemail reageerde. Nu wordt ik ineens een .NET Developer genoemd en beginnen ze met worsten te zwaaien. Wat een lef
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_48559835
Ik was 1 april bij een nieuwe werkgever begonnen, ik heb gister ontslag genomen en begin 1 mei weer bij een nieuwe werkgever. Beide banen in de ICT
pi_48560355
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 00:01 schreef Berkery het volgende:

[..]

Ik heb 't erg veel meegemaakt, een paar jaar geleden, toen werk vinden me maar niet lukte. Vooral solliciteren via werk.nl was frustrerend

Ik kreeg vandaag een wervings-achtige brief van een bedrijf dat (vorig jaar nog) tot twee keer toe niet op een sollicitatiemail reageerde. Nu wordt ik ineens een .NET Developer genoemd en beginnen ze met worsten te zwaaien. Wat een lef
Lol, heb ik laatst ook gehad. Had ik op een functie als PHP developer gereageerd, kreeg ik zo'n lullig mailtje dat ze meerdere sollicitanten hadden die meer opleiding en ervaring dan mij hadden terwijl die vacature nog gewoon op Internet bleef staan. Maanden later benaderde dat bedrijf mij ineens uit 't niets, maar toen konden ze natuurlijk ook m'n bilwangen zoenen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tuvai.net op 21-04-2007 05:10:21 ]
pi_48561085
pi_48564183
Ik vind dat zo erg als bedrjven niet eens een bevestigingsmailtje/ brief sturen. Meestal zegt het al heel veel over een bedrijf en moet je daar inderdaad niet willen werken.
Dat is eens wat anders...
pi_48565272
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijkt me wel

Ik heb deze week 2 sollicitaties op de bus gedaan en ook al 2 bevestigingen binnen .
Leuk! Wat wil je gaan doen?

Ik kreeg gister een afwijzing voor een baan omdat mijn interesses er niet genoeg bij aansloten Als ik de baan niet interessant vond had ik toch niet gesolliciteerd! En inderdaad sluiten mijn eerdere ervaringen er niet bij aan, maar waarom heb ik anders dat hele verhaal gehouden over dat ik nu júíst naar iets anders op zoek ben? Zeg dan gewoon de echte reden, daar kan ik tenminste iets mee
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:55:19 #211
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_48576098
Ik heb de eerste afwijzing inmiddels ook al binnen .

2 jarig Traineeship bij het Rijk. De reden: "we hebben vooral gekeken naar de aangevraagde studierichtingen vanuit de departementen". Algemene cultuurwetenschappen hoorde daar blijkbaar niet bij .

De andere verwacht ik ook een afwijzing van. Heb sinds de bevestiging niks meer gehoord.

Crap
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_48577152
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 07:49 schreef cora4034 het volgende:
Ik vind dat zo erg als bedrjven niet eens een bevestigingsmailtje/ brief sturen. Meestal zegt het al heel veel over een bedrijf en moet je daar inderdaad niet willen werken.
das waar, ik kreeg geeneens een bevestigende email na de gemaakte afspraak, daar had ik achteraan moeten bellen, en ik hoor sindsdien nix meer nu ik op gesprek ben geweest, wel zijn mijn reiskosten zeer snel vergoed.
Maar gelukkig werk ik nu elders.
pi_48587490
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb de eerste afwijzing inmiddels ook al binnen .

2 jarig Traineeship bij het Rijk. De reden: "we hebben vooral gekeken naar de aangevraagde studierichtingen vanuit de departementen". Algemene cultuurwetenschappen hoorde daar blijkbaar niet bij .
Idem! Ook daarop gesolliciteerd, zelfde reactie. Een tijdje geleden ben ik naar een informatiedag geweest op de universiteit over dit traineeship, en daar werd verteld dat in principe alle studierichtingen welkom zijn, maar een aantal zijn meer welkom dan andere. Toch moesten we allemaal vooral maar solliciteren Ook het traineeship van de gemeente Den Haag kwam aan bod. Het was een informatiedag voor letterenstudenten, maar de informatiedame van Den Haag moest wel toegeven dat dat eigenlijk niet de mensen waren die ze zochten en dat er tot nu toe nooit een letterenstudent tot het traineeship was toegelaten.
pi_48633534
ik heb vorig jaar een ict diplomatje gehaald(2jaar mbo) maar niet echt een goede baan kunnen vinden. Werk nu in een callcenter maar dat begint ook erg vervelend te worden. Heeft iemand tips voor een baan te vinden in de ict, eventueel een studie/baan?
  maandag 23 april 2007 @ 18:16:08 #215
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_48640768
Alweer een weekje bezig. Bevalt erg goed .

Alleen een hoop lawaai, zoals vandaag. Kut-Ferrari's .

.
Gravitation cannot be held responsible for people falling in love.
pi_48641343
Iemand enig idee waar je intern een opleiding oid kan gaan doen? Terug naar school zie ik niet zitten en is financieel niet mogelijk. Ik zou graag in het bankwezen en verzekeringen komen te werken.
pi_48641371
quote:
Op maandag 23 april 2007 15:00 schreef michaelvb het volgende:
ik heb vorig jaar een ict diplomatje gehaald(2jaar mbo) maar niet echt een goede baan kunnen vinden. Werk nu in een callcenter maar dat begint ook erg vervelend te worden. Heeft iemand tips voor een baan te vinden in de ict, eventueel een studie/baan?
-Via ICT-detacheerders. Die zijn bereid om in jou te investeren in de vorm van betaalde studies.
-Zoek een traineeship. Je begint laag in salaris, maar de opleiding is gratis en het is daarom een goede opstap. TTP groep heeft bijv. veel verschillende traineeships, van systeembeheer tot softwaretester.
  maandag 23 april 2007 @ 20:25:40 #218
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48645699
Hmm TTP, zo ben ik 8 jaar geleden de ICT ingerold... snel een A+ cursus doen van 3 weken en dan wordt je waar dan ook in Nederland geplaatst... ik had de keuze tussen Amsterdam of Den Haag, terwijl ik in Drenthe woonde... hmmm lekkere keuze dus...

Denk dus goed na voordat je daar aan gaat beginnen. Kun je beter bij een grotere speler gaan, die hebben een betere landelijke dekking, en betere opleidingen om je klaar te stomen voor het echte werk....
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  dinsdag 24 april 2007 @ 18:16:09 #219
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_48676361
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:35 schreef Poit- het volgende:
Iemand enig idee waar je intern een opleiding oid kan gaan doen? Terug naar school zie ik niet zitten en is financieel niet mogelijk. Ik zou graag in het bankwezen en verzekeringen komen te werken.
Duaal?

Oja, werken bij een bank is erg aan te raden . Ik heb een jaartje bij ING gewerkt, in een backofficefunctie. Lekker werken, geen gezeik met klanten. Dat lieg ik trouwens, als beheerder van bouwdepots mocht ik een keer aan een klant uitleggen dat een mega opblaasbaar zwembad niet aftrekbaar was op het bouwdepot. Half uur aan de telefoon gehangen .

Nu heb ik ongeveer hetzelfde, hoewel ik nu beter op mijn plaats ben .
Gravitation cannot be held responsible for people falling in love.
pi_48697334
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:35 schreef Poit- het volgende:
Brunel biedt die mogelijkheid.
Overigens werd ik ook platgebeld door monsterboardmensen, waarvan sommigen niet eens goed kunnen lezen. Maar wel morgen 2 gesprekken die op zich potentieel bieden. Ik heb geen haast ben nog niet afgestudeerd.
pi_48704967
quote:
Op woensdag 25 april 2007 10:41 schreef voodoolady het volgende:

Brunel biedt die mogelijkheid.
Heb je ervaring met Brunel? Ik had iemand van hun op mijn voicemail staan die mijn CV van internet had geplukt. Ik heb totaal geen ervaring in dat wereldje, dus ik heb geen flauw idee wat ie met me moet Is het een betrouwbare zaak?
pi_48709160
ook ff een posting hier..

Afgelopen dinsdag gesprek gehad voor stevige sales functie ( i.o. )
Eerst met sales manager, daarna met de directeur. Was er 2 uur mee zoet en behoorlijk gaar.
1e uur was meer informatief over de organisatie. 2e uur was stevig. Zegt de directeur opeens, zeg, hoe vind jij dit gesprek nu gaan... ? Was best even schrikken. Gesprek ging toen eigelijk pas goed los. Het was idd expres. Prikkelen, beetje duwen, beetje feedback tijdens het gesprek en dan maar zien of hij, ik dus, iets met de info doet en zich niet van zijn stuk laat brengen.

Nah, was blijkbaar goed want ben zojuist voor ronde 2 gevraagd.

De opdracht...

Geef een powerpoint presentatie aan de salesmanager, directeur en een aantal potentiele collega's....

Onderwerp is vrij
Oh ja, en of ik gelijk ff een marktbewerkingsplan wil schrijven..

tot zover,

no swett

[ Bericht 1% gewijzigd door Gompy58 op 25-04-2007 16:37:55 ]
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  woensdag 25 april 2007 @ 16:43:42 #223
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48709468
Zit nu in de 4e week van m'n stage... Nog 8 te gaan.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 25 april 2007 @ 16:52:16 #224
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48709666
quote:
Op woensdag 25 april 2007 16:32 schreef Gompy58 het volgende:
ook ff een posting hier..

Afgelopen dinsdag gesprek gehad voor stevige sales functie ( i.o. )
Eerst met sales manager, daarna met de directeur. Was er 2 uur mee zoet en behoorlijk gaar.
1e uur was meer informatief over de organisatie. 2e uur was stevig. Zegt de directeur opeens, zeg, hoe vind jij dit gesprek nu gaan... ? Was best even schrikken. Gesprek ging toen eigelijk pas goed los. Het was idd expres. Prikkelen, beetje duwen, beetje feedback tijdens het gesprek en dan maar zien of hij, ik dus, iets met de info doet en zich niet van zijn stuk laat brengen.

Nah, was blijkbaar goed want ben zojuist voor ronde 2 gevraagd.
Zo ging mijn eerste gesprek voor m'n huidige functie/traineeship ook. Ik was maar gewoon aan m'n verhaal begonnen en die kerel zegt opeens dat ie zich toch wel afvraagt of ik de persoon ben voor deze functie. Of ik wel genoeg een 'gewone jongen' was

Nou ja, dat was het startsein om wat andere dingen naar voren te brengen en dat ging ook heel behoorlijk. Hij was overtuigd.

Ik ben zo vaak op m'n bek gegaan... Solliciteren ben ik ondertussen best goed in geworden
quote:
De opdracht...

Geef een powerpoint presentatie aan de salesmanager, directeur en een aantal potentiele collega's....

Onderwerp is vrij
Oh ja, en of ik gelijk ff een marktbewerkingsplan wil schrijven..

tot zover,

no swett
Ja, dat is een fijne verrassing

Presentatie is op zich wel leuk. En een marktbewerkingsplan... Neem aan dat ze gewoon een kort en bondig iets willen?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 25 april 2007 @ 17:23:01 #225
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_48710578
Overigens schijnt 'niet reageren' de standaard te worden. Ik heb op de laatste 3 sollicitaties in de afgelopen maand 0,0 reactie gehad...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')