Van wat naar wat precies? Ben ook aan het rondkijken voor zo een overstap namelijk.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:13 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Partner: Bank
Ikzelf: Nu ICT, voorheen Financieel
wat wel heel belangrijk is, is dat je voor jezelf ook dingen doet, toont wat je kunt, maar ook toont dat je er wat voor wil doenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:35 schreef WEST het volgende:
[..]
nu ik thuis zit ben ik er wel mee bezig, en ook kijken naar vacatures. Het probleem is altijd werkervaring dat vraagt men en als starter heb je gewoon een probleem daarin.
Hoe is het eigenlijk met jou gegaan na je juichsmileypost in dit topic?quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat wel heel belangrijk is, is dat je voor jezelf ook dingen doet, toont wat je kunt, maar ook toont dat je er wat voor wil doen
ook al vind je nu geen werk als starter, probeer toch jezelf bezig te houden, en blijf uitkijken voor andere zaken.
kijk trouwens ook eens bij appoint, die hebben veel webdesigngerichte banen
welliswaar uitzend, maar t is een manier om er binnen te komen
geweldigquote:Op woensdag 14 maart 2007 17:25 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met jou gegaan na je juichsmileypost in dit topic?
![]()
ik zal eens in de gaten houden..., en ik kijk ook wel na meer dingen uitquote:Op woensdag 14 maart 2007 17:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat wel heel belangrijk is, is dat je voor jezelf ook dingen doet, toont wat je kunt, maar ook toont dat je er wat voor wil doen
ook al vind je nu geen werk als starter, probeer toch jezelf bezig te houden, en blijf uitkijken voor andere zaken.
kijk trouwens ook eens bij appoint, die hebben veel webdesigngerichte banen
welliswaar uitzend, maar t is een manier om er binnen te komen
Wow! Ook gewoon een landelijke zender, dat doe je goed! Dat lijkt me inderdaad heel wat juichsmileys waard. Dus als we twee seconden voor het journaal daadwerkelijk begint een in zijn neus peuterende Philip Freriks zien, dan kan dat in principe aan jou liggen?quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
geweldig
vandaag echt voor t eerst meegelopen met de eindregie van nederland2
tis heel interessant en een leuke uitdaging
* Ynske is happy
tsja heb ik ook gedaan en nu heb ik wel wat ik wil doenquote:Op donderdag 15 maart 2007 19:50 schreef miki het volgende:
Ik wilde ook persé iets wat ik perfect bij me zou passen en op het niveau dat ik wilde. Nou waren er al weinig vacatures, er waren er dus geen die helemaal bij me pasten.
Ik ben deze week aangenomen bij een gezondheidszorginstelling (dat wilde ik wel), en ik doe dit alleen om praktijkervaring op te doen. Dan maak ik ook meer kans als ik een fulltime betrekking wil (dis is parttime). Ik heb WO gedaan, en zonder ervaring kom ik er echt niet tussen. Dus dan maar via een omweg
Webdesigner is lastigquote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:19 schreef WEST het volgende:
ik heb weer werk, niet als webdesigner want dat is gewoon lastig maar ik ga morgenochtend om 6 uur aan de slag bij een pallet fabriek op 7km van me woonplaats. Ik werk in een 2 ploegendienst deze week van 6 uur smorgens tot 14:00 smiddags volgende week van maandag t/m donderdag van 14:00 tot 23:45 en dan de vrijdag vrij.
* WEST is happy
idd.... wanneer je t alleen al in google gooit komt er veel naar vorenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Webdesigner is lastigEr staan bergen met vacatures in webdevelopment uit, zowel design als scripting.
Het moet a in de regio zijn omdat ik nog geen rijbewijs heb en B ze vragen bergen ervaring die ik nog niet heb.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Webdesigner is lastigEr staan bergen met vacatures in webdevelopment uit, zowel design als scripting.
Welke regio woon je dan? En ik kan je uit ervaring zeggen dat wanneer je een leuke portfolio hebt ze al snel geneigd zijn je aan te nemen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:56 schreef WEST het volgende:
[..]
Het moet a in de regio zijn omdat ik nog geen rijbewijs heb en B ze vragen bergen ervaring die ik nog niet heb.
regio zwolle ===> kop van overijsselquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Welke regio woon je dan? En ik kan je uit ervaring zeggen dat wanneer je een leuke portfolio hebt ze al snel geneigd zijn je aan te nemen.
Ik woon bij jou in de buurt (Meppel) en ik geloof dat elk internetbedrijf in de buurt mijn CV heeft, het vielt inderdaad niet mee. Ik ben het afgelopen jaar van Almere tot Groningen en veel daartussen op sollicitatiegesprek geweest, en werk nu in Apeldoorn.quote:
Dat was toch die baan van de gemeente? Werk jij daar ook?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:
En in Capelle aan den IJssel is geen webmaster te krijgen die niet volledig autistisch is
Ja, het is een iets uitgekleede variant van mijn huidige functie, want iemand die én beleidsmatig én uitvoerend aande slag kan en vooral ook wil blijkt helemaal een utopie...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:22 schreef Berkery het volgende:
[..]
Dat was toch die baan van de gemeente? Werk jij daar ook?
kijk met het openbaar vervoer is het niet te doen en als ik mijn rijbewijs wil halen moet ik wel werk hebben en daar ging het op.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:17 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik woon bij jou in de buurt (Meppel) en ik geloof dat elk internetbedrijf in de buurt mijn CV heeft, het vielt inderdaad niet mee. Ik ben het afgelopen jaar van Almere tot Groningen en veel daartussen op sollicitatiegesprek geweest, en werk nu in Apeldoorn.
Succes met je werk & en je rijbewijs.
Moeilijk he, kiezenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja, het is een iets uitgekleede variant van mijn huidige functie, want iemand die én beleidsmatig én uitvoerend aande slag kan en vooral ook wil blijkt helemaal een utopie...
Maar ik ga dus weg (of mijn functie verschuift, want sinds gisteren hebben zich weer wat perspectieven aangeboden... ironisch in dit topic, maar mij wordt aan alle kanten werk aangeboden) en dus komt de functie vrij...
ASP is een eitje, ik heb toevallig kortgeleden in een ASP app verregaande wijzigingen doorgevoerd puur gebaseerd op PHP ervaring. Ze hebben ook gewoon reguliere expressies, strin_replace (het equivalent dan) etc etc. .net schijnt wel heel anders te zijn, maar als je analytisch kan denken zal het met een beetje begeleiding wel lukken.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:26 schreef Tuvai.net het volgende:
Da's waar. Als ik naar vacatures zoek zie ik dat het stikt van vacatures die perfect bij me aansluiten in bijvoorbeeld Utrecht, Eindhoven en Amsterdam.
Ben momenteel trouwens met een bedrijf bezig waarvan ik morgen iets zou horen. Het is een bedrijf dat wel een heel andere tak van sport hanteert die ik beoefen (ASP, Visual Basic, .NET framework), maar waarschijnlijk wel de mogelijkheid biedt om me hiermee bekend te laten raken. Algemene programmeerervaring heb ik genoeg in ieder geval.
Welke sector?quote:Op maandag 26 maart 2007 18:19 schreef InnocentFR het volgende:
Valt mee, sinds ik op dit kantoor werk ben ik al 2 keer door andere bedrijven gebeld of ik daar niet wilde komen werken.
Voor in de sector waar het lastiger is, succes !
Hoewel ervaring in die branches vaak nog belangrijker is dan opleidingquote:Op maandag 26 maart 2007 18:21 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Welke sector?
Ik merk alleen dat het heel erg gespleten is, de arbeidsmarkt. Met bepaalde opleidingen en ervaringen speel je werkelijk niks klaar, met andere opleidingen (economisch, IT, Financieel) staan ze om je te springen, en doet ervaring er niet eens veel toe.
Proces techniek is ook een richting die goed is.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:21 schreef FCDB het volgende:
Werk vinden lastig? Niet in de techniek!
Ik twijfelde of ik door zou gaan met mijn vol-tijd HBO werktuigbouwkunde studie. Zag het niet meer zitten! Het ging moeizaam, weinig motivatie om iets te doen. Kortom: neerwaartse spiraal! Moest wat nieuws hebben.
Dinsdag via internet mn CV gestuurd naar een detacheringsburo. Woensdag werd ik opgebeld en goed gesprek gehad met die man aan de telefoon, heel positief! Ik kon donderdag om 9u bij hem op gesprek komen. Zo gezegd zo gedaan. Het sollicitatiegesprek was heel goed verlopen. Zowel voor hun als voor mij en ik kon om 15:30 naar het bedrijf toe waar ik aan het werk wordt gezet. Ook heel positief en is een leuke uitdaging! Het liefste zag hij me vandaag al beginnen maar er moet nog wat papierwerk worden gedaan.
Resultaat: Ik stap over van vol-tijd naar deeltijd-opleiding. Hun betalen ALLE kosten (ben ik daar gelukkig vanaf!). De uren die ik op school zit worden betaald. Natuurlijk ook de 35 uur die ik werkEn het is zeker geen verkeerd salaris! Genoeg ruimte om door te groeien, en dat is ook de bedoeling met mij volgens hun
Hoe snel wil/kan je werk hebben?![]()
quote:De verkorte beroepsopleiding Zij-instroomoperator is opgezet vanwege een dreigend tekort aan procesoperators met een VAPRO A- of B-diploma. De BOL-opleiding voorziet in een behoefte, omdat het reguliere onderwijs veel uitval kent en omdat bedrijven geen vier jaar hoeven te wachten op instroom van jonge mensen. Ook voor leerlingen is de BOL-opleiding aantrekkelijk, omdat zij al snel salaris ontvangen.
Eerst theorie … daarna praktijk via detachering
De kandidaat volgt bij ons zes maanden een intensieve theorie-opleiding in fulltime dagonderwijs. Iedere leerling die de theorie met succes afrondt, volgt aansluitend twee jaar een praktijkopleiding bij een bedrijf. Na die eerste zes maanden treedt de kandidaat in dienst van een detacheringsbureau en krijgt dus al salaris. Dit bureau garandeert dat de kandidaat de praktijkopleiding kan afmaken. Na ruim twee jaar heeft de kandidaat een erkend VAPRO A- of B-diploma op zak. Dat biedt voldoende perspectief op een vaste baan bij het bedrijf waar de praktijkopleiding is gevolgd of ergens anders in de procesindustrie.
Voor wie is de opleiding
Het traject is gericht op gemotiveerde kandidaten tussen de 18 en ca. 40 jaar die willen werken in de procesindustrie en die de opleiding met succes kunnen afronden. Bijvoorbeeld mensen die gestopt zijn met een technische MBO-opleiding bij een ROC, of die de havo of het vmbo voortijdig hebben verlaten. Voor kandidaten die al een baan hebben in een andere sector en die vanuit carrièreperspectief willen overstappen, is er de mogelijkheid de theorie-opleiding gespreid over een jaar te volgen. Daarnaast is het traject ook gericht op uitkeringsgerechtigden met minimaal bovengenoemde vooropleiding. Technicom stelt vooraf vast of de kandidaat over de benodigde capaciteit en de juiste mentaliteit beschikt.
quote:De kosten
De kandidaat en het bedrijf waar hij/zij komt te werken dragen de opleidingskosten samen. Afhankelijk van de situatie van de kandidaat kan hij/zij in aanmerking komen voor een (gedeeltelijke) financiering door de overheid, gemeente of UWV, voor een studielening bij een bank of voor studiefinanciering.
Dat is ook wel te zien aan hun website. Godallemachtig, wat een baggerding. Ontworpen door iemand die net zoveel verstand van grafische vormgeving heeft als de eerste de beste spoorboom.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:
En in Capelle aan den IJssel is geen webmaster te krijgen die niet volledig autistisch is
Ik ben hier 5 maanden geleden in dienst gekomen en moest voor de sollicitatie een 'functionele analyse' van de website maken..... Die was ongeveer gelijk aan jouw woorden, alleen dan met het oog op de sollicitatie gekuistquote:Op dinsdag 27 maart 2007 08:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is ook wel te zien aan hun website. Godallemachtig, wat een baggerding. Ontworpen door iemand die net zoveel verstand van grafische vormgeving heeft als de eerste de beste spoorboom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |