abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47242584
quote:
Op maandag 29 januari 2007 14:13 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Partner: Bank
Ikzelf: Nu ICT, voorheen Financieel
Van wat naar wat precies? Ben ook aan het rondkijken voor zo een overstap namelijk.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 maart 2007 @ 17:22:17 #102
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_47270992
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:35 schreef WEST het volgende:

[..]

nu ik thuis zit ben ik er wel mee bezig, en ook kijken naar vacatures. Het probleem is altijd werkervaring dat vraagt men en als starter heb je gewoon een probleem daarin.
wat wel heel belangrijk is, is dat je voor jezelf ook dingen doet, toont wat je kunt, maar ook toont dat je er wat voor wil doen
ook al vind je nu geen werk als starter, probeer toch jezelf bezig te houden, en blijf uitkijken voor andere zaken.
kijk trouwens ook eens bij appoint, die hebben veel webdesigngerichte banen
welliswaar uitzend, maar t is een manier om er binnen te komen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_47271087
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

wat wel heel belangrijk is, is dat je voor jezelf ook dingen doet, toont wat je kunt, maar ook toont dat je er wat voor wil doen
ook al vind je nu geen werk als starter, probeer toch jezelf bezig te houden, en blijf uitkijken voor andere zaken.
Hoe is het eigenlijk met jou gegaan na je juichsmileypost in dit topic?

FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 maart 2007 @ 17:53:27 #104
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_47271903
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:25 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Hoe is het eigenlijk met jou gegaan na je juichsmileypost in dit topic?

geweldig
vandaag echt voor t eerst meegelopen met de eindregie van nederland2
tis heel interessant en een leuke uitdaging

* Ynske is happy
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:23:03 #105
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47274873
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik zal eens in de gaten houden..., en ik kijk ook wel na meer dingen uit
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_47293130
Poe ik meld me hier ook maar even.

Eind juni ben ik afgestudeerd, ik volgde de opleiding Multimedia Vormgeving richting ontwerp. Ben werkloos geweest tot begin februari. Ik werk nu part time bij een middelbare school als onderwijsassistent, en dat bevalt me ontzettend goed! Alleen.. ik vervang iemand, en die komt over een week terug, waardoor ik weer geen werk heb. Ik vind dit echt heel erg, aangezien het de vorige keer ook belachelijk lang duurde voordat ik iets vond, en ik het hier zo naar mijn zin heb.
pi_47299457
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

geweldig
vandaag echt voor t eerst meegelopen met de eindregie van nederland2
tis heel interessant en een leuke uitdaging

* Ynske is happy
Wow! Ook gewoon een landelijke zender, dat doe je goed! Dat lijkt me inderdaad heel wat juichsmileys waard. Dus als we twee seconden voor het journaal daadwerkelijk begint een in zijn neus peuterende Philip Freriks zien, dan kan dat in principe aan jou liggen? (Dat heeft toch iets met eindregie te maken?)

Zullen we dit topic omdopen tot "Werk vinden (en houden!) in de media is op dit moment lastig"?
pi_47306703
ik lees hier ook nog steeds mee. Toch opvallend dat het voor hoogopgeleide starters toch lastig blijft werk te vinden, met name in media gerelateerde richtingen. Ik heb dat probleem minder als beta, maar ik ben nogal picky over het algemeen.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_47307833
Mijn zwager is net aan het solliciteren geslagen in de IT, die kan gewoon kiezen. Hij heeft niet eens een brief geschreven, enkel zijn CV op Monsterboard geplempt. Dat resulteerde binnen veertien dagen gewoon al in een stuk of 10 gesprekken, en ze willen hem overal hebben. Vers van school, en naar ik begrepen heb nooit echt een hoogvlieger geweest. Maar nu lacht ie me vierkant uit.
pi_47309526
ik ken dat gevoel, hoewel ik niet in de ICT zit. Het feit dat het bij mij zo lang geduurd heeft (ik had/heb wel al een baan hoor) is dat ik iets wilde dat echt bij mij paste en dat is niet zo makkelijk.
  donderdag 15 maart 2007 @ 19:50:30 #111
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_47311942
Ik wilde ook persé iets wat ik perfect bij me zou passen en op het niveau dat ik wilde. Nou waren er al weinig vacatures, er waren er dus geen die helemaal bij me pasten.
Ik ben deze week aangenomen bij een gezondheidszorginstelling (dat wilde ik wel), en ik doe dit alleen om praktijkervaring op te doen. Dan maak ik ook meer kans als ik een fulltime betrekking wil (dis is parttime). Ik heb WO gedaan, en zonder ervaring kom ik er echt niet tussen. Dus dan maar via een omweg
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_47326471
Ik werd gister gebeld voor een 2e gesprek.
Ik moet op mijn huidige werk weg, dus eigenlijk ben ik niet kieskeurig genoeg vind ik zelf.
Maar dit komt aardig in de buurt.
pi_47348802
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:50 schreef miki het volgende:
Ik wilde ook persé iets wat ik perfect bij me zou passen en op het niveau dat ik wilde. Nou waren er al weinig vacatures, er waren er dus geen die helemaal bij me pasten.
Ik ben deze week aangenomen bij een gezondheidszorginstelling (dat wilde ik wel), en ik doe dit alleen om praktijkervaring op te doen. Dan maak ik ook meer kans als ik een fulltime betrekking wil (dis is parttime). Ik heb WO gedaan, en zonder ervaring kom ik er echt niet tussen. Dus dan maar via een omweg
tsja heb ik ook gedaan en nu heb ik wel wat ik wil doen
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:19:15 #114
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47480457
ik heb weer werk, niet als webdesigner want dat is gewoon lastig maar ik ga morgenochtend om 6 uur aan de slag bij een pallet fabriek op 7km van me woonplaats. Ik werk in een 2 ploegendienst deze week van 6 uur smorgens tot 14:00 smiddags volgende week van maandag t/m donderdag van 14:00 tot 23:45 en dan de vrijdag vrij.

* WEST is happy
pi_47481370
Ik heb ook een baan gevonden!

Per 1 september begin ik als optiehandelaar. Nu eerst afstuderen
pi_47481992
gefeliciteerd allebei.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 maart 2007 @ 19:28:22 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47483217
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:19 schreef WEST het volgende:
ik heb weer werk, niet als webdesigner want dat is gewoon lastig maar ik ga morgenochtend om 6 uur aan de slag bij een pallet fabriek op 7km van me woonplaats. Ik werk in een 2 ploegendienst deze week van 6 uur smorgens tot 14:00 smiddags volgende week van maandag t/m donderdag van 14:00 tot 23:45 en dan de vrijdag vrij.

* WEST is happy
Webdesigner is lastig Er staan bergen met vacatures in webdevelopment uit, zowel design als scripting.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 maart 2007 @ 19:30:51 #118
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_47483316
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Webdesigner is lastig Er staan bergen met vacatures in webdevelopment uit, zowel design als scripting.
idd.... wanneer je t alleen al in google gooit komt er veel naar voren
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 20 maart 2007 @ 19:56:16 #119
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47484402
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het moet a in de regio zijn omdat ik nog geen rijbewijs heb en B ze vragen bergen ervaring die ik nog niet heb.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 maart 2007 @ 19:59:17 #120
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47484534
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:56 schreef WEST het volgende:

[..]

Het moet a in de regio zijn omdat ik nog geen rijbewijs heb en B ze vragen bergen ervaring die ik nog niet heb.
Welke regio woon je dan? En ik kan je uit ervaring zeggen dat wanneer je een leuke portfolio hebt ze al snel geneigd zijn je aan te nemen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:02:25 #121
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47484667
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Welke regio woon je dan? En ik kan je uit ervaring zeggen dat wanneer je een leuke portfolio hebt ze al snel geneigd zijn je aan te nemen.
regio zwolle ===> kop van overijssel

en portfolio ben ik mee bezig. Ik ben blij dat ik nu werk heb, aangezien ruim 2 maand bij huis ook niks is.
en ik kan nu voor mijn rijbewijs gaan.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 maart 2007 @ 20:08:27 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47484945
Nu succes dan
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:17:16 #123
46794 Berkery
Fat bastard
pi_47485351
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:02 schreef WEST het volgende:

[..]

regio zwolle ===> kop van overijssel
Ik woon bij jou in de buurt (Meppel) en ik geloof dat elk internetbedrijf in de buurt mijn CV heeft, het vielt inderdaad niet mee. Ik ben het afgelopen jaar van Almere tot Groningen en veel daartussen op sollicitatiegesprek geweest, en werk nu in Apeldoorn.

Succes met je werk & en je rijbewijs.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 maart 2007 @ 20:18:14 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47485397
En in Capelle aan den IJssel is geen webmaster te krijgen die niet volledig autistisch is
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:22:43 #125
46794 Berkery
Fat bastard
pi_47485626
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:
En in Capelle aan den IJssel is geen webmaster te krijgen die niet volledig autistisch is
Dat was toch die baan van de gemeente? Werk jij daar ook?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 maart 2007 @ 20:26:17 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47485792
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:22 schreef Berkery het volgende:

[..]

Dat was toch die baan van de gemeente? Werk jij daar ook?
Ja, het is een iets uitgekleede variant van mijn huidige functie, want iemand die én beleidsmatig én uitvoerend aande slag kan en vooral ook wil blijkt helemaal een utopie...

Maar ik ga dus weg (of mijn functie verschuift, want sinds gisteren hebben zich weer wat perspectieven aangeboden... ironisch in dit topic, maar mij wordt aan alle kanten werk aangeboden) en dus komt de functie vrij...
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:36:26 #127
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47486223
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:17 schreef Berkery het volgende:

[..]

Ik woon bij jou in de buurt (Meppel) en ik geloof dat elk internetbedrijf in de buurt mijn CV heeft, het vielt inderdaad niet mee. Ik ben het afgelopen jaar van Almere tot Groningen en veel daartussen op sollicitatiegesprek geweest, en werk nu in Apeldoorn.

Succes met je werk & en je rijbewijs.
kijk met het openbaar vervoer is het niet te doen en als ik mijn rijbewijs wil halen moet ik wel werk hebben en daar ging het op.

anyway ik denk dat dit mij wel beter bevalt dan dagdiensten..., nu ben ik lekker om 14:00 vrij en als ik late dienst heb ik lekker de ochtend vrij.

nadeel ik moet wel elke keer eerst op de fiets maar ach das 7 km dus dat valt ook allemaal wel mee.
behalve als het nat is.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:41:43 #128
46794 Berkery
Fat bastard
pi_47486446
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:

Ja, het is een iets uitgekleede variant van mijn huidige functie, want iemand die én beleidsmatig én uitvoerend aande slag kan en vooral ook wil blijkt helemaal een utopie...

Maar ik ga dus weg (of mijn functie verschuift, want sinds gisteren hebben zich weer wat perspectieven aangeboden... ironisch in dit topic, maar mij wordt aan alle kanten werk aangeboden) en dus komt de functie vrij...
Moeilijk he, kiezen

Maar ik wist dus niet dat je ook voor de overheid werkte, grappig.
pi_47487149
Ik post ook maar eens in dit topic, want ik begin lichtelijk gefrusteerd te raken... dat zou ik niet moeten doen, want ik ben pas 2 maanden intensief aan het zoeken, en ik heb al drie gesprekken gehad in de media/film sector.

Maar het lijkt gewoon af en toe dat je alleen maar solliciteert om anderhalve week later de volgende afwijzingsmail te ontvangen....

Naja, ik draai er desalnietemin nog maar eens eentje in elkaar vanavond.....
pi_47490512
In technische vakken schreeuwen ze momenteel om personeel. Ik ben momenteel werkzaam als electromonteur en word al van verschillende kanten gebeld voor aanbiedingen in de vorm van banen en contracten.

De richting die ik daadwerkelijk op wil, dus programmeren en/of webdesign/webdevellopment, is voor mij heel moeilijk omdat ik ten eerste geen papieren van die tak van sport heb. Ik heb het me in de loop der jaren allemaal zelf aangeleerd, zonder opleiding. Ten tweede lijkt het wel of er bijna geen webdesign bedrijven hier in Limburg zitten. Het merendeel van de bedrijfjes die hier zit zijn eenmanszaken.

Ik heb al bij veel plekken gesolliciteerd. Maar omdat ik ongediplomeerd ben word ik elke keer alleen maar maf aangekeken. Ondanks dat ik toch een goede klantenbasis en een leuk portfolio heb, en ik toch wel vind dat ik maatwerk aflever (website`jes netjes conform W3C standaarden en semantische correctheid, en op maat gemaakte applicaties met PHP i.c.m. MySQL).
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 maart 2007 @ 22:16:46 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47490911
Nou heb geduld zou ik zeggen, want in de randstad is het echt geen probleem om aan het werk te komen als webdesigner/scripter/master ook zonder relevante papieren (maar met aantoonbare ervaring). En dat zal zich vanzelf door het hele land uitbreiden
pi_47491460
Da's waar. Als ik naar vacatures zoek zie ik dat het stikt van vacatures die perfect bij me aansluiten in bijvoorbeeld Utrecht, Eindhoven en Amsterdam.

Ben momenteel trouwens met een bedrijf bezig waarvan ik morgen iets zou horen. Het is een bedrijf dat wel een heel andere tak van sport hanteert die ik beoefen (ASP, Visual Basic, .NET framework), maar waarschijnlijk wel de mogelijkheid biedt om me hiermee bekend te laten raken. Algemene programmeerervaring heb ik genoeg in ieder geval. Dat hebben hun ook wel gezien denk ik, daar hun degenen waren die mij benaderden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 maart 2007 @ 22:31:51 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47491741
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:26 schreef Tuvai.net het volgende:
Da's waar. Als ik naar vacatures zoek zie ik dat het stikt van vacatures die perfect bij me aansluiten in bijvoorbeeld Utrecht, Eindhoven en Amsterdam.

Ben momenteel trouwens met een bedrijf bezig waarvan ik morgen iets zou horen. Het is een bedrijf dat wel een heel andere tak van sport hanteert die ik beoefen (ASP, Visual Basic, .NET framework), maar waarschijnlijk wel de mogelijkheid biedt om me hiermee bekend te laten raken. Algemene programmeerervaring heb ik genoeg in ieder geval.
ASP is een eitje, ik heb toevallig kortgeleden in een ASP app verregaande wijzigingen doorgevoerd puur gebaseerd op PHP ervaring. Ze hebben ook gewoon reguliere expressies, strin_replace (het equivalent dan) etc etc. .net schijnt wel heel anders te zijn, maar als je analytisch kan denken zal het met een beetje begeleiding wel lukken.

Succes!
pi_47492172
Ik heb in 2003 in een paar maandjes tijd, zonder enige ervaring met Visual Basic, tijdens een stage een Intranet applicatie geschreven in Visual Basic 6.0. Was een niet te erg uitgebreid Uren registratiesysteem. ASP toont zover ik weet toch wel een hoop overeenkomsten met VB. Ik maak me d'r niet zo veel zorgen over en denk dat ik 't vrij makkelijk oppik. Ik zou het zelfs supertof vinden als ik bijvoorbeeld met ASP.NET ook kan opgroeien; is des te beter voor m'n kennisniveau.
pi_47556861
* Tuvai.net heeft dinsdag een vervolggesprek.
pi_47572789
*Koningin heeft gister het verlossende telefoontje gekregen
Kan waarschijnlijk al per 1 mei beginnen!!
  maandag 26 maart 2007 @ 14:34:44 #137
162017 LittleMissSunshine
noem me maar LMS!
pi_47672270
Pfff... Iedereen die ik spreek zegt dat ik een geweldige intercedente zou zijn. De intercedent van het uitzendbureau waar ik me in kwam schrijven (op zoek naar een vaste baan, dat wel) wilde me bijna meteen een contract onder m'n neus schuiven om zijn nieuwe collega te worden. Alleen een beetje jammer dat ik dan 600 euro per maand minder ga verdienen. En dan kunnen ze wel mooie verhalen ophangen over "investeren in je toekomst" en "groeimogelijkheden", maar niemand levert toch vrijwillig zoveel salaris in?

Ik ben op zoek naar een baan die leuk is én goed betaalt, is dat nou teveel gevraagd?
pi_47673943
Lastig ligt er aan wat je wil... ik kon nog voordat ik was afgestudeerd aan de slag, ook heb ik twee banen afgewezen daarvoor. Ik zit alleen in de IT, dat scheelt misschien.

Mijn vriendin is lerares op een basisschool (invalwerk) en ook al werkt ze full time kan ze vanwege het terulopende aantal leerlingen nog geen vaste baan kragen... niet op die school, of enige andere school in de omgeving... ver grijzing is in het onderwijs echt mega. Daarnaast draait de helft van die scholen tegenwoordig op de LIO stages van de pabo studenten...
pi_47680537
Valt mee, sinds ik op dit kantoor werk ben ik al 2 keer door andere bedrijven gebeld of ik daar niet wilde komen werken.

Voor in de sector waar het lastiger is, succes !
pi_47680617
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:19 schreef InnocentFR het volgende:
Valt mee, sinds ik op dit kantoor werk ben ik al 2 keer door andere bedrijven gebeld of ik daar niet wilde komen werken.

Voor in de sector waar het lastiger is, succes !
Welke sector?

Ik merk alleen dat het heel erg gespleten is, de arbeidsmarkt. Met bepaalde opleidingen en ervaringen speel je werkelijk niks klaar, met andere opleidingen (economisch, IT, Financieel) staan ze om je te springen, en doet ervaring er niet eens veel toe.
  maandag 26 maart 2007 @ 18:47:33 #141
167723 sanni
Acima de seu
pi_47681526
Even terugkomen op de TT: Ja het is inderdaar lastig want er is zoveel aanbod met maar heel weinig beschikbaar en wat beschikbaar is ook nog vaak te specifiek. Maar als je wilt werken dan kun je best werken,want er is altijd werk en mocht er echt geen werk zijn,dan kun je zelf ook werk maken.
pi_47690303
Koningin van harte
Wat lekker dat je iets gevonden hebt zonder minder kieskeurig te worden!
pi_47690718
gefeliciteerd koningin
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 maart 2007 @ 22:19:48 #144
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47691324
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:21 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Welke sector?

Ik merk alleen dat het heel erg gespleten is, de arbeidsmarkt. Met bepaalde opleidingen en ervaringen speel je werkelijk niks klaar, met andere opleidingen (economisch, IT, Financieel) staan ze om je te springen, en doet ervaring er niet eens veel toe.
Hoewel ervaring in die branches vaak nog belangrijker is dan opleiding
  maandag 26 maart 2007 @ 23:04:14 #145
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_47693595
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:21 schreef FCDB het volgende:
Werk vinden lastig? Niet in de techniek!

Ik twijfelde of ik door zou gaan met mijn vol-tijd HBO werktuigbouwkunde studie. Zag het niet meer zitten! Het ging moeizaam, weinig motivatie om iets te doen. Kortom: neerwaartse spiraal! Moest wat nieuws hebben.

Dinsdag via internet mn CV gestuurd naar een detacheringsburo. Woensdag werd ik opgebeld en goed gesprek gehad met die man aan de telefoon, heel positief! Ik kon donderdag om 9u bij hem op gesprek komen. Zo gezegd zo gedaan. Het sollicitatiegesprek was heel goed verlopen. Zowel voor hun als voor mij en ik kon om 15:30 naar het bedrijf toe waar ik aan het werk wordt gezet. Ook heel positief en is een leuke uitdaging! Het liefste zag hij me vandaag al beginnen maar er moet nog wat papierwerk worden gedaan.

Resultaat: Ik stap over van vol-tijd naar deeltijd-opleiding. Hun betalen ALLE kosten (ben ik daar gelukkig vanaf!). De uren die ik op school zit worden betaald. Natuurlijk ook de 35 uur die ik werk En het is zeker geen verkeerd salaris! Genoeg ruimte om door te groeien, en dat is ook de bedoeling met mij volgens hun

Hoe snel wil/kan je werk hebben?
Proces techniek is ook een richting die goed is.

Mijn opleiding wordt terug betaald door shell/texaco/esso/exxon mobil overal stage plekken.

ze staan nog net niet voor de deur met een contract.

Ok je werkt in ploegen dienst maar het is de 35% wel waard, als ik straks begin als 21 jarige verdien ik ongeveer 1900 euro netto en bij shell krijg je een aantal bonussen per jaar en veertiende maand.

Alleen ff vapro b of c halen.
Because they will last that long.
  maandag 26 maart 2007 @ 23:16:11 #146
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_47694228
quote:
De verkorte beroepsopleiding Zij-instroomoperator is opgezet vanwege een dreigend tekort aan procesoperators met een VAPRO A- of B-diploma. De BOL-opleiding voorziet in een behoefte, omdat het reguliere onderwijs veel uitval kent en omdat bedrijven geen vier jaar hoeven te wachten op instroom van jonge mensen. Ook voor leerlingen is de BOL-opleiding aantrekkelijk, omdat zij al snel salaris ontvangen.

Eerst theorie … daarna praktijk via detachering
De kandidaat volgt bij ons zes maanden een intensieve theorie-opleiding in fulltime dagonderwijs. Iedere leerling die de theorie met succes afrondt, volgt aansluitend twee jaar een praktijkopleiding bij een bedrijf. Na die eerste zes maanden treedt de kandidaat in dienst van een detacheringsbureau en krijgt dus al salaris. Dit bureau garandeert dat de kandidaat de praktijkopleiding kan afmaken. Na ruim twee jaar heeft de kandidaat een erkend VAPRO A- of B-diploma op zak. Dat biedt voldoende perspectief op een vaste baan bij het bedrijf waar de praktijkopleiding is gevolgd of ergens anders in de procesindustrie.

Voor wie is de opleiding
Het traject is gericht op gemotiveerde kandidaten tussen de 18 en ca. 40 jaar die willen werken in de procesindustrie en die de opleiding met succes kunnen afronden. Bijvoorbeeld mensen die gestopt zijn met een technische MBO-opleiding bij een ROC, of die de havo of het vmbo voortijdig hebben verlaten. Voor kandidaten die al een baan hebben in een andere sector en die vanuit carrièreperspectief willen overstappen, is er de mogelijkheid de theorie-opleiding gespreid over een jaar te volgen. Daarnaast is het traject ook gericht op uitkeringsgerechtigden met minimaal bovengenoemde vooropleiding. Technicom stelt vooraf vast of de kandidaat over de benodigde capaciteit en de juiste mentaliteit beschikt.
quote:
De kosten
De kandidaat en het bedrijf waar hij/zij komt te werken dragen de opleidingskosten samen. Afhankelijk van de situatie van de kandidaat kan hij/zij in aanmerking komen voor een (gedeeltelijke) financiering door de overheid, gemeente of UWV, voor een studielening bij een bank of voor studiefinanciering.

[ Bericht 9% gewijzigd door Pascal86 op 26-03-2007 23:21:18 ]
Because they will last that long.
pi_47700596
Zometeen dat vervolggesprek. Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 08:08:16 #148
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_47700621
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat is ook wel te zien aan hun website. Godallemachtig, wat een baggerding. Ontworpen door iemand die net zoveel verstand van grafische vormgeving heeft als de eerste de beste spoorboom.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 maart 2007 @ 08:22:39 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47700734
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 08:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat is ook wel te zien aan hun website. Godallemachtig, wat een baggerding. Ontworpen door iemand die net zoveel verstand van grafische vormgeving heeft als de eerste de beste spoorboom.
Ik ben hier 5 maanden geleden in dienst gekomen en moest voor de sollicitatie een 'functionele analyse' van de website maken..... Die was ongeveer gelijk aan jouw woorden, alleen dan met het oog op de sollicitatie gekuist

De communicatie webmaster (Ik ben nu nog 3 dagen de technisch webmaster) ging zich tijdens mijn sollicitatie gesprek verdedigen

Ja hij is dramatisch slecht, niet alleen mbt ontwerp maar ook mbt techniek. Zo werkt hij bv nog met frames en mag de W3C winterschilder er ook wel eens overheen. Een ding heb ik in ieder geval bereikt... hij wordt binnenkort frameloos. Overigens moet je niet denken dat de gebruiker en usability de voornaamste drijfveren zijn voor een gemeentelijke website.... nee dat is de ranglijst op http://monitor.overheid.nl En daar staan 'we' 11e...
pi_47703311
* Tuvai.net is aangenomen

Maandag kan ik beginnen. Ik krijg het eerste half jaar een opleiding .NET / webdevelloper en ga ondanks dat ik in het begin nog in opleiding ben zéér netjes verdienen, plus een laptop van de zaak. Twee vliegen in één klap dus. Ik ga én iets doen wat ik echt wil (in tegenstelling tot electro- en datasystemen aanleggen wat ik momenteel doe) én ik heb straks een papiertje waarmee ik ook in de toekomst goed zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')