abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45292567
En we blijven volhouden, al komen er 100 delen!
pi_45292640
quote:
Arual, heb je weleens richting internet als medium gedacht?
Ik werk zelf deels voor een grote bank als (grotendeels) copywriter voor hun website. Er zijn pasgeleden nog twee meisjes aangenomen, beide rond de 25, eentje had er Nederlandse Taal- en Letterkunde gestudeerd. Het was de eerste brief die ze stuurde en ze had nagenoeg geen werkervaring.
Ik heb een keer naar zo'n functie gesolliciteerd, toen kwamen er ontzettend veel reacties op - ik ben het niet geworden. Het zou wel echt iets voor mij zijn, ik ben echt zo'n computermeisje. Verder heb ik in deze regio nog niet echt veel vacatures gezien wat betreft webredactie. Maar het is zeker iets wat ik interessant vind. Kan ik mijn 'werk' als nieuwsposter hier ook eens op mijn CV zetten.
pi_45293111
Dat zou ik zeker doen. HBO studenten (finacieel) zetten op hun CV dat ze aanvoerder zijn geweest of zijn van het hobby voetbal team. Dus waarom niet.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 19:21:36 #4
20694 FCDB
The Blue White Dragons!
pi_45293490
Werk vinden lastig? Niet in de techniek!

Ik twijfelde of ik door zou gaan met mijn vol-tijd HBO werktuigbouwkunde studie. Zag het niet meer zitten! Het ging moeizaam, weinig motivatie om iets te doen. Kortom: neerwaartse spiraal! Moest wat nieuws hebben.

Dinsdag via internet mn CV gestuurd naar een detacheringsburo. Woensdag werd ik opgebeld en goed gesprek gehad met die man aan de telefoon, heel positief! Ik kon donderdag om 9u bij hem op gesprek komen. Zo gezegd zo gedaan. Het sollicitatiegesprek was heel goed verlopen. Zowel voor hun als voor mij en ik kon om 15:30 naar het bedrijf toe waar ik aan het werk wordt gezet. Ook heel positief en is een leuke uitdaging! Het liefste zag hij me vandaag al beginnen maar er moet nog wat papierwerk worden gedaan.

Resultaat: Ik stap over van vol-tijd naar deeltijd-opleiding. Hun betalen ALLE kosten (ben ik daar gelukkig vanaf!). De uren die ik op school zit worden betaald. Natuurlijk ook de 35 uur die ik werk En het is zeker geen verkeerd salaris! Genoeg ruimte om door te groeien, en dat is ook de bedoeling met mij volgens hun

Hoe snel wil/kan je werk hebben?
Nobody likes us.We Don't Care
  vrijdag 12 januari 2007 @ 19:31:31 #5
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_45293676
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:21 schreef FCDB het volgende:
Werk vinden lastig? Niet in de techniek!
techniek trekt sowieso heel sterk aan nu

ik ben een paar maanden terug ook begonnen voor een bedrijf in de auto techniek ZONDER enige opleiding in die sektor (wel wat ervaring in de hobby ervan zeg maar)
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
  vrijdag 12 januari 2007 @ 19:33:19 #6
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_45293705
Ik begin ook over 2 weken met een nieuwe baan. Als junior werkvoorbereider/tekenaar in de installatietechniek.

Ik heb alleen mijn havo afgemaakt, daarna 2 keer gefaal din een hbo studie en daarna maar gaan werken. Ik kwam toevallig een advertentie van dit bedrijf tegen in de krant en mocht op gesprek komen naar aanleiding van m'n sollicitatiebrief.

Heel goed gesprek gehad, maar er werd me verteld dat er nog een kandidaat was en dat ik dus een weekje geduld moest hebben. Toen als afsluiting nog een gesprekje met de directeur erbij en die wilde eigenlijk wel met me in zee, dus ben ik gelijk aangenomen na het eerste gesprek.

Ze willen mij graag gaan opleiden in de richting die mij het meeste aanspreekt binnen het bedrijf, en heb er ook ontzettend veel zin in.

Beetje jammer alleen dat ik de laatste weken op mn huidige werk niet meer voor vol aangezien word en nergens meer in betrokken word omdat ik 'toch wegga'
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_45297968
meldt ook maar weer.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:56:42 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45309424
Ik lees weer mee
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_45316379
Nou ja zeg.

Gistermiddag kom ik mijn bed uitgestuiterd,is er gelijk telefoon.

Het koeriersbedrijf ,dat mijn vroegere route rijdt aan de lijn.Ze hadden nog iemand nodig en eigenlijk wel gelijk. Mijn oud-collega's hadden mij even voorgedragen.

Ik heb gisteren mijn eigen route weer gereden.

Het is alleen dusdanig veranderd ,in negatieve zin,dat ik wel denk dat dit niet mijn eindbestemming wordt.Ik heb trouwens een half-jaars contract gekregen

Ik ga in elk geval eens nadenken over wat ik nu echt wel.Of ik internationaal wil rijden,en dus de hele week van huis ben.

Op zich ben ik wel van de lange ritten.

Maar in ieder geval heeft het nu geen haast meer en kan ik nu rustig op zoek naar een werkgever waarbij ik het gevoel heb dat het goed zit.

zaterdag 13 januari 2007 @ 19:32:49 #10
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_45322531
*lurkt

*en post af en toe ook nog wat zinnigs.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 14 januari 2007 @ 00:48:21 #11
46794 Berkery
Fat bastard
pi_45332400
Gefeliciteerd RealZeus
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_45371141
Interessant topic
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_45399052
Ja, hier weer verder.
Ik heb vrijdag een gesprek gehad bij een bedrijf, effe afwachten nog.
Bij een ander bedrijf kan ik volgende week op 2e gesprek.

Er zit dus redelijk schot in!
pi_45787886
Neu heur.... helemaal niet.

Partner: 18 januari gesprek, 22 januari aan het werk
Ikzelf: 16 januari gesprek, vandaag aangenomen, 1 april aan de slag
pi_45788117
Zucht....
pi_45788155
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:36 schreef _Arual_ het volgende:
Zucht....
Sorry
pi_45788408
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:38 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Sorry
Maakt niet uit, dat was de eerste opwelling na (alweer) een afwijzing. Voordat ik het wist had ik het al ingevoerd! Ik moet sorry zeggen. Wel heel tof dat het bij jullie zo vlot gaat! Dat eeuwig solliciteren gun ik nog mijn ergste vijand niet.

Vorige week heb ik compleet in de clinch gelegen met schoonma. Die vond dat mijn man ook heel veel moeite had gedaan om aan werk te komen. 'Hij is destijds helemaal naar Utrecht geweest, naar de Carrièrebeurs, en heeft wel 2 formulieren in moeten vullen. En bij het ene bedrijf werd ie nog afgewezen ook!'

En dat zegt ze tegen iemand die dichter bij de 100 dan bij de 10 sollicitatiebrieven zit. Al moest ik 100 keer naar Utrecht...

Op het freelancevlak gaat alles wel weer ietsje beter. Kreeg vanochtend van iemand te horen dat ik een 'pittig schrijftempo' heb.
pi_45789060
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:28 schreef Rekkie het volgende:
Neu heur.... helemaal niet.

Partner: 18 januari gesprek, 22 januari aan het werk
Ikzelf: 16 januari gesprek, vandaag aangenomen, 1 april aan de slag
Welke branche werken jullie?
pi_45789148
quote:
Op maandag 29 januari 2007 14:10 schreef Koningin het volgende:

[..]

Welke branche werken jullie?
Partner: Bank
Ikzelf: Nu ICT, voorheen Financieel
pi_45915174
foutje
  vrijdag 2 februari 2007 @ 21:43:13 #21
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_45926878
Mag over een maandje ook beginnen met mn nieuwe job. Verdien bijna 500 bruto meer dan vorige job
Komende maand zit ik nog ff thuis en ga ik ff genieten van een verdiende vakantie. Denk dat ik anderhalf maand op zoek ben geweest, en als ik deze functie niet had aangenomen, dan had ik nog genoeg keuze gehad.
pi_46006854
Welke branche werk je dan?
Tis misschien leuk om dat er bij te vertellen.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 10:16:48 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46165807
Jeee, ik zat bij de laatste twee.. Jeee, bellen ze op, dat ze toch liever een vrouw in het team hebben "Anders werken er hier alleen maar mannen"... Jeeeee.... <bareuh> <zucht>
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 februari 2007 @ 10:23:49 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46165874
Ik ga April aan mijn 3e nieuwe baan beginnen in 6 maanden
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 februari 2007 @ 10:25:46 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46165900
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 18:44 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik heb een keer naar zo'n functie gesolliciteerd, toen kwamen er ontzettend veel reacties op - ik ben het niet geworden. Het zou wel echt iets voor mij zijn, ik ben echt zo'n computermeisje. Verder heb ik in deze regio nog niet echt veel vacatures gezien wat betreft webredactie. Maar het is zeker iets wat ik interessant vind. Kan ik mijn 'werk' als nieuwsposter hier ook eens op mijn CV zetten.
Zoek ook op de term 'webmaster' daar kom je namelijk heel veel verschillende definities bij tegen.
Zo worden complete webdevelopers webmaster genoemd, maar ook webredacteuren.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 10:31:29 #26
66444 Lord_Vetinari
pi_46165989
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 10:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ga April aan mijn 3e nieuwe baan beginnen in 6 maanden
Hoe leg je dat uit bij sollicitaties? Jobhoppers zijn ze toch meestal niet zo blij mee?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 februari 2007 @ 11:47:02 #27
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46167446
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 10:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hoe leg je dat uit bij sollicitaties? Jobhoppers zijn ze toch meestal niet zo blij mee?
Van baan 1 naar baan 2 is natuurlijk normaal.
Van baan 2 naar 3 was eenvoudig uit te leggen met persoonlijke omstandigheden (ook echt waar).
Van baan 3 naar 4 is eigenlijk van 3 naar 1. Ik ga dus weer terug naar waar ik 6 maanden geleden vertrokken ben
  zaterdag 10 februari 2007 @ 11:54:41 #28
2004 sunshine
Still shining!
pi_46167615
Ik ben ook al een hele tijd bezig om werk te zoeken.
Vanaf mei 2005 werk ik steeds in tijdelijke baantjes en nooit voldoende uren om zonder uitkering rond te kunnen komen (ben alleenstaande moeder en dus kostwinnaar).
Vorige week was ik op gesprek bij een soort tbs instelling. Op uitnodiging van de opleidingsmanager. Ik had nl gemaild met de vraag of ik misschien zou kunnen werken en leren (HBO) bij hun instelling. Er volgde een geweldig positief gesprek met als uitkomst dat ik maar snel moest solliciteren. Ik kreeg een naam, emailadres en ik mocht zijn naam als referentie noemen. Ik heel blij gelijk een sollicitatie gestuurd, krijg ik antwoord: Er was geen vacature, maar ze zouden mijn CV in de bak houden het komende half jaar.
En zo gaat het te vaak
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_46176876
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 10:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zoek ook op de term 'webmaster' daar kom je namelijk heel veel verschillende definities bij tegen.
Zo worden complete webdevelopers webmaster genoemd, maar ook webredacteuren.
Dat merk ik in mijn 'branche' wel vaker. Redacteur bijvoorbeeld, dat is ook zo'n containerbegrip. De ene keer verstaan ze daaronder dat je complete teksten schrijft, de andere keer bedoelen ze eigenlijk iets als "corrector".

Oeh, ik baalde gisteren trouwens zo. In nb mijn oude woonplaats (klein rotdorp), waar ik 24 jaar gewoond heb, zochten ze een redacteur, maar je moet per se binnen een straal van 25 km wonen. En ik ben dus net verhuisd naar een plaats 30 kilometer verderop. Ik ga het toch maar weer proberen. Het moet me toch een keer lukken.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 17:39:39 #30
66444 Lord_Vetinari
pi_46177057
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 17:34 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dat merk ik in mijn 'branche' wel vaker. Redacteur bijvoorbeeld, dat is ook zo'n containerbegrip. De ene keer verstaan ze daaronder dat je complete teksten schrijft, de andere keer bedoelen ze eigenlijk iets als "corrector".

Oeh, ik baalde gisteren trouwens zo. In nb mijn oude woonplaats (klein rotdorp), waar ik 24 jaar gewoond heb, zochten ze een redacteur, maar je moet per se binnen een straal van 25 km wonen. En ik ben dus net verhuisd naar een plaats 30 kilometer verderop. Ik ga het toch maar weer proberen. Het moet me toch een keer lukken.
Die link die ik je toen gemaild heb is dus niks geworden?
pi_46235868
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 11:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Van baan 1 naar baan 2 is natuurlijk normaal.
Van baan 2 naar 3 was eenvoudig uit te leggen met persoonlijke omstandigheden (ook echt waar).
Van baan 3 naar 4 is eigenlijk van 3 naar 1. Ik ga dus weer terug naar waar ik 6 maanden geleden vertrokken ben
Dus je bent weer terug bij af?? Of toch een beter uitzicht?
  maandag 12 februari 2007 @ 13:52:28 #32
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_46236064
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 17:34 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Gek, moet je binnen een bepaalde tijd op afroep op je werk kunnen zijn ofzo?
Anders is het een beetje een vreemde eis. hoogstens vergoeden ze reiskosten tot max 25 km, maar als de baan leuk is zal je dat niet zoveel schelen, denk ik?
Check mijn band Glorybox
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 12 februari 2007 @ 14:09:48 #33
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46236562
werk zoeken... tja
vrijdag gebeld. moet nu vrijdag op gesprek.

euhm... beetje stuiter stuiter
tuurlijk, gesprekken kunnen ook negatief aflopen
maar t is inmiddels wel weer een gesprek, en binnen de omroepenwereld waar ik naar toe wil

wat ik me aan t afvragen was...
hoe gaat het eigenlijk met opzeggingen? tuurlijk ik heb nog geen ander werk maar toch
moet je eerst bij de werkgever of bij het uitzendbedrijf opzeggen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 februari 2007 @ 15:28:14 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46239244
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:45 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dus je bent weer terug bij af?? Of toch een beter uitzicht?
Men had mijn afdeling verplaatst uit kostenoverweging. Dat blijkt niet te werken en wil men graag de afdeling weer terug halen en weer onder mijn leiding plaatsen.
pi_46243179
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:52 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Gek, moet je binnen een bepaalde tijd op afroep op je werk kunnen zijn ofzo?
Anders is het een beetje een vreemde eis. hoogstens vergoeden ze reiskosten tot max 25 km, maar als de baan leuk is zal je dat niet zoveel schelen, denk ik?
Ik heb geen flauw idee! Ik heb ze gesproken, en het enige wat ze erover kwijt wilden, was dat ze pas mensen van buiten de regio wilden aantrekken als er binnen die 25 km echt niemand ook maar enigszins geschikt was.

Wel bizar. Dan verhuis je o.a. vanwege beroepsperspectief, en dan krijg je dit

* _Arual_ gaat misschien een boek schrijven over de bizarre leefomstandigheden van de beroepssollicitant.
  maandag 12 februari 2007 @ 17:24:11 #36
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_46243633
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:10 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee! Ik heb ze gesproken, en het enige wat ze erover kwijt wilden, was dat ze pas mensen van buiten de regio wilden aantrekken als er binnen die 25 km echt niemand ook maar enigszins geschikt was.
Misschien is het een subsidiekwestie ofzo, dat ze geld krijgen voor het in de eigen regio werven. Vrrrreemd..
quote:
Wel bizar. Dan verhuis je o.a. vanwege beroepsperspectief, en dan krijg je dit

* _Arual_ gaat misschien een boek schrijven over de bizarre leefomstandigheden van de beroepssollicitant.
Als het geen klagerig verhaal wordt, gewoon doen!
Check mijn band Glorybox
pi_46243825
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:24 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Misschien is het een subsidiekwestie ofzo, dat ze geld krijgen voor het in de eigen regio werven. Vrrrreemd..
[..]

Als het geen klagerig verhaal wordt, gewoon doen!
Ik ben benieuwd of ik daar nog achter kom, wat de reden is. Als ze tenminste nog iets van zich laten horen - want dat lijkt de laatste trend te zijn, niet eens meer een afiwijzing / ontvangstbevestiging / whatever sturen.

Klagen, daar heb ik FOK! al voor. En al met al kan ik soms wel lachen over situaties waar ik maanden eerder flink van baalde.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 16 februari 2007 @ 19:17:09 #38
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46376697
Waaaaaah

vanmorgen op sollgesprek geweest. t was niets voor mij, voelde me niet echt op mijn plaats daar en heb ook aangegeven bij het uitzendbureau dat t niets voor mij was daar... vond t een raar gesprek en een raar mens

Krijg ik om 5 uur een telefoontje, ze hebben mij uit alle sollicitanten gekozen!!!

euhm... tja
Today is life -

Dale Carnegie
pi_46391502
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 19:17 schreef Ynske het volgende:
Waaaaaah

vanmorgen op sollgesprek geweest. t was niets voor mij, voelde me niet echt op mijn plaats daar en heb ook aangegeven bij het uitzendbureau dat t niets voor mij was daar... vond t een raar gesprek en een raar mens

Krijg ik om 5 uur een telefoontje, ze hebben mij uit alle sollicitanten gekozen!!!

euhm... tja
En wat ga je nu dan doen? Dat lijkt me echt een vervelende keuze om te maken! Aan de ene kant, een baan hebben is vrij belangrijk, aan de andere kant, hoe lang kun je je lekker voelen in een voor jou onprettige omgeving?

Ik zou denk ik toch die baan aannemen. Zeker omdat het in dit geval een baan via het uitzendbureau gaat. Mocht het echt verschrikkelijk zijn, dan heeft het ontslag nemen al met al iets minder consequenties dan bij een 'gewone' baan.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 februari 2007 @ 22:31:42 #40
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46442268
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 08:57 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

En wat ga je nu dan doen? Dat lijkt me echt een vervelende keuze om te maken! Aan de ene kant, een baan hebben is vrij belangrijk, aan de andere kant, hoe lang kun je je lekker voelen in een voor jou onprettige omgeving?

Ik zou denk ik toch die baan aannemen. Zeker omdat het in dit geval een baan via het uitzendbureau gaat. Mocht het echt verschrikkelijk zijn, dan heeft het ontslag nemen al met al iets minder consequenties dan bij een 'gewone' baan.
waarom zou je een baan aannemen waarvan je al tijdens het gesprek aanvoelt dat je je er niet op je plek voelt?

Ik heb dan ook besloten ondanks dat t dichter bij huis is dat ik er niet voor ga.
Werk nu ook op uitzendbasis en weet dat dit project niet a la minute zal ophouden, gewoon verder kijken naar wat er op je pad komt

Daarbij si het zo dat deze baan aangegaan word voor de periode 1/3 tm 31/12, dat is in mijn ogen een te lange periode waarvan je niet zeker bent dat je het naar je zin zal hebben.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_46450748
Inderdaad Ynske, als je een contract moet tekenen voor zo'n lange periode, dan wordt het een ander verhaal. Al het uitzendwerk dat ik heb gehad, bestond uit van die baantjes van hooguit een maand of wat. En in de contracten stond dat je er direct weg kon, als je het er echt verschrikkelijk vond.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 februari 2007 @ 14:27:37 #42
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46457080
Het gesprek van donderdag begint steeds positiever te worden.
Is welliswaar maar voor 7 tot 9 maanden maar t is wel in de richting wat ik gaaf vind!!!
De persoon waar ik mee gesproken heb was heel enthousiast hebben ze me vandaag laten weten. Nog geen 100% toezegging ivm nog 1 gesprek, maar toch is t wel een gaaf gevoel
Today is life -

Dale Carnegie
pi_46457600
Ik heb donderdag ook een gesprek, en meteen daarna een bekwaamheidstest. Is ook maar voor tijdelijk (1 jaar) maar het biedt wel perspectieven.
pi_46461868
Vrij bizar trouwens. Wanneer ik reageer op advertenties, doe ik altijd superveel moeite om een mooie brief te schrijven. Vind ik via mijn netwerk iets, dan is het atijd "oh, doe maar een CV, dat is genoeg". En daar komt dan veel meer uit...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 februari 2007 @ 17:04:30 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46461902
Today is life -

Dale Carnegie
pi_46461926
Je hebt donderdag toch pas het gesprek?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 februari 2007 @ 17:06:57 #47
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46461967
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:05 schreef _Arual_ het volgende:
Je hebt donderdag toch pas het gesprek?
afgelopen donderdag gesprek gehad.
ben aangenomen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_46462027
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:06 schreef Ynske het volgende:

[..]

afgelopen donderdag gesprek gehad.
ben aangenomen
Ach so, ik zit weer afgeleid te zijn door allerlei onzin.

pi_46473417
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:27 schreef Ynske het volgende:
Het gesprek van donderdag begint steeds positiever te worden.
Is welliswaar maar voor 7 tot 9 maanden maar t is wel in de richting wat ik gaaf vind!!!
Ik ben in juni ook ergens 'voor drie maanden' begonnen, ik zit er nog steeds. In ieder geval tot oktober

...en gefeliciteerd!
pi_46566069
Dinsdag hoor ik of het gesprek van vandaag een vervolg zal krijgen... Ik moet het wel opnemen tegen twee interne kandidaten. Dat maakt het een stukje moeilijker, je moet dan toch iets extra's hebben. Maar ik vind het al bijzonder dat ze me hebben uitgenodigd, terwijl ze sowieso mensen van binnen het bedrijf hebben kunnen werven.

De terugreis was wel drie uur, de heenreis zal niet veel korter zijn (vanochtend ben ik gebracht, dus ik weet het nog niet precies). Maar ik heb dat er zeker wel voor over!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 22 februari 2007 @ 19:54:09 #51
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46569609
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:12 schreef _Arual_ het volgende:
Dinsdag hoor ik of het gesprek van vandaag een vervolg zal krijgen... Ik moet het wel opnemen tegen twee interne kandidaten. Dat maakt het een stukje moeilijker, je moet dan toch iets extra's hebben. Maar ik vind het al bijzonder dat ze me hebben uitgenodigd, terwijl ze sowieso mensen van binnen het bedrijf hebben kunnen werven.

De terugreis was wel drie uur, de heenreis zal niet veel korter zijn (vanochtend ben ik gebracht, dus ik weet het nog niet precies). Maar ik heb dat er zeker wel voor over!
iedere dag 3 uur heen en 3 uur terug reizen? als je dat maar niet gaat opbreken
Today is life -

Dale Carnegie
pi_46587868
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:54 schreef Ynske het volgende:

[..]

iedere dag 3 uur heen en 3 uur terug reizen? als je dat maar niet gaat opbreken
Het is ook voor 2 tot maximaal 4 dagen in de week. 5 dagen zou me inderdaad wel erg veel worden. Ik heb ook gezegd dat 5 halve dagen voor mij geen optie was i.v.m. reistijd. Maar ze deden er sowieso niet aan halve dagen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 februari 2007 @ 15:24:36 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46696506
Nog iemand op zoek naar ene technische webmaster functie in de regio Rdam?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 februari 2007 @ 09:11:06 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46723115
blijkbaar is werk vinden dus toch makkelijker dan gedacht
pi_46723273
Nou, dat valt toch wel tegen hoor.
Op dit moment vind ik het ook belangrijk dat het klikt met de organisatie en das niet altijd makkelijk.
pi_46723604
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:11 schreef Swetsenegger het volgende:
blijkbaar is werk vinden dus toch makkelijker dan gedacht
Nu wel iets makkelijker dan twee jaar geleden, toen zocht ik nog druk naar webmaster-achtige baantjes, maar die waren niet te vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 februari 2007 @ 09:44:08 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46723679
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:40 schreef Berkery het volgende:

[..]

Nu wel iets makkelijker dan twee jaar geleden, toen zocht ik nog druk naar webmaster-achtige baantjes, maar die waren niet te vinden.
Ik heb er nog 1 in de aanbieding
pi_46723752
Ja ik las het, maar ik zit nu prima waar ik zit en ik woon aan de andere kant van het land
pi_46740236
pi_46740254
mogen we je feliciteren Arual???????????/
pi_46740407
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:06 schreef komrad het volgende:
mogen we je feliciteren Arual???????????/
JJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH

* _Arual_ IS BEDUUSD

Voor het komende half jaar in ieder geval zeker, en ik ben in staat om me in die tijd "onmisbaar" te maken.
pi_46740527
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:10 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

* _Arual_ IS BEDUUSD

Voor het komende half jaar in ieder geval zeker, en ik ben in staat om me in die tijd "onmisbaar" te maken.
gefeliciteerd

wat ga je precies doen??
pi_46740564
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:14 schreef komrad het volgende:

[..]

gefeliciteerd

wat ga je precies doen??
Schrijven, schrijven, schrijven. Folders voor een ziekenhuis!
pi_46740614
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:15 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Schrijven, schrijven, schrijven. Folders voor een ziekenhuis!
dus goed in de richting

pi_46740669
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:17 schreef komrad het volgende:

[..]

dus goed in de richting

redelijk precies in de richting.
pi_46742521
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:19 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

redelijk precies in de richting.
trouwens, wel goed voor je: lang gezoch maar wel iets wat echt bij je past

goed gedaan
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 27 februari 2007 @ 19:10:49 #67
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46742531
Waar is t arual?
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:54:03 #68
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_46744561
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:10 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

* _Arual_ IS BEDUUSD

Gefeliciteerd meid! Het is je meer dan van harte gegund!

Zo, voor ieder dienstjaar een smiley...
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_46756388
Ik moet als Brabo Achterhoeks gaan leren praten. Daar heb ik in eerste instantie een half jaar voor, en daarna wordt er gekeken of ik het goed genoeg doe! Hehe, ik druk me wat cryptisch en flauw uit. Ik ga enorm mijn best doen! Maar 40 dienstjaren, pffffft, dat weet ik ook niet hoor.

Ergens vind ik het wel pijnlijk ook: tientallen brieven verstuurd, en nu heel soepeltjes via-via-via aan de bak komen. Anderen konden me daarmee zo jaloers maken - ja ik geef het ronduit toe - en nu overkomt mij het ook.
pi_46774238
_Arual_ Van harte gefeliciteerd!! Het is je van harte gegund.
Je ziet wel, geduld is een schone zaak
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:44:22 #71
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_46774472
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 23:54 schreef _Arual_ het volgende:
Ik moet als Brabo Achterhoeks gaan leren praten. Daar heb ik in eerste instantie een half jaar voor, en daarna wordt er gekeken of ik het goed genoeg doe! Hehe, ik druk me wat cryptisch en flauw uit. Ik ga enorm mijn best doen! Maar 40 dienstjaren, pffffft, dat weet ik ook niet hoor.

Ergens vind ik het wel pijnlijk ook: tientallen brieven verstuurd, en nu heel soepeltjes via-via-via aan de bak komen. Anderen konden me daarmee zo jaloers maken - ja ik geef het ronduit toe - en nu overkomt mij het ook.
Gefeliciteerd!

Het klopt ook wel met de statistieken hoor, ik geloof dat van alle banen die in Nederland opgevuld worden, maar iets van 30 procent via advertenties etc gaat. De rest allemaal via via. Netwerven; en waarom ook niet?
Moet je ook achterhoeks leren schrijven?
Check mijn band Glorybox
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 maart 2007 @ 21:06:07 #72
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46859663
Niet meer centraal... werkt waarschijnlijk beter
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46958098
Hoi,

Ik had afgelopen week mijn CV via een kennis naar een personeelsmanager in Engeland gestuurd. Ontdek ik vandaag dat ik er een taalfoutje in heb laten zitten (in een zin twee woorden onnodig herhaald).

Zou ik het opnieuw sturen? Ik heb al een ontvangstbevestiging via die kennis gekregen. Het is wel een klein foutje, maar het ziet er een beetje slordig uit. Maar het staat een beetje knullig om iets voor een tweede keer op te sturen.
  maandag 5 maart 2007 @ 22:20:09 #74
46794 Berkery
Fat bastard
pi_46958927
Ik denk dat twee keer een (bijna) identieke CV opsturen meer opvalt dat een woord dat twee keer herhaald wordt, in negatieve zin that is. Daarmee maak je een onzekere indruk.

my 2 cents
pi_46959217
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:20 schreef Berkery het volgende:
Ik denk dat twee keer een (bijna) identieke CV opsturen meer opvalt dat een woord dat twee keer herhaald wordt, in negatieve zin that is. Daarmee maak je een onzekere indruk.

my 2 cents
Ja, dat gevoel had ik ook al. Ik kan beter het zo laten. Gek genoeg heb ik die kennis twee keer laten lezen en het viel haar ook helemaal niet op.

Pech gehad met dat taalfoutje.

Bedankt nog Berkery.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijsmaak op 05-03-2007 23:32:13 ]
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2007 @ 23:21:24 #76
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_46961147
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:27 schreef Bijsmaak het volgende:

Gek genoeg heb ik die kennis twee keer laten lezen en het viel haar ook helemaal niet op.

Pech gehad met die taalfoutje.
pi_46961555
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:21 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik ben vervloekt.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 12:37:10 #78
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_47087623
Ik ben ook alweer een tijd zoekende geweest... Ik word aangenomen bij de een bekende Nederlandse retailketen als verkoopchef. Heb je in feite de leiding over één of enkele afdelingen. Bedoeling is dat ik dan met een jaar of 2 filiaalmanager word in een kleiner filiaal en van daaruit mag ik zelf weer weten welke kant ik op wil.

Wacht alleen nog op het definitieve bod.

Zocht eigenlijk naar iets in de richting marketing/communicatie. En dan vooral een functie waarin tekstschrijven erg belangrijk is. Maar ja, als die mensen wel zeuren over een gebrek aan ervaring maar te beroerd zijn om je een opdrachtje mee te geven als test, dan houdt het op natuurlijk

Een leidinggevende functie was mijn tweede keus. Uiteraard hoort daar ook een stuk opleiding bij

Zin an

[ Bericht 5% gewijzigd door Pappie_Culo op 09-03-2007 12:46:16 ]
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 9 maart 2007 @ 12:51:47 #79
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_47087944
Is het nog steeds zo moeilijk?
Ik verneem af en toe in de media dat er enorme personeelstekorten aan zitten te komen.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 maart 2007 @ 12:53:33 #80
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47088001
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:51 schreef type_29 het volgende:
Ik verneem af en toe in de media dat er enorme personeelstekorten aan zitten te komen.
Die zitten er ook aan te komen. Door de vergrijzing zal de arbeids participatie tot 2036 krimpen. Afgelopen jaar was het eerste jaar dat er daadwerkelijk een krimp was.

Neemt niet weg dat je nog steeds wat moet kunnen natuurlijk.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 12:57:10 #81
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_47088120
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:51 schreef type_29 het volgende:
Ligt er aan wat je zoekt. Voor zover ik heb kunnen zien zijn er vooral veel 'vacatures die eigenlijk geen vacatures zijn'. Ik ben al zo vaak een dag voor een gesprek afgebeld met de mededeling dat men intern iemand had gevonden.

Vreemd, maar dat is wel hoe het tegenwoordig blijkbaar werkt. Ook heb ik deze week twee reacties gehad op sollicitaties die ik bijna 4 maanden geleden heb verstuurd. Of ik morgen effe op kan draven, want dan hebben ze opeens haast.

Het is een erg vreemde markt, maar om nou te zeggen dat de markt voor werkzoekenden net zo goed is als 6-7 jaar geleden? Absoluut niet.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:16:03 #82
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_47088732
Omdat ik een corrupte klootzak en een vrek ben, kijk ik ook regelmatig rond voor wat nieuws. Het hoeft niet eens een zelfde salaris te hebben als ik nu verdien (meer mag ook). Mijn grootste arbeidsvoorwaarde is de werksfeer. Ik ga niet in een kutteam zitten. Want een lul in een kutteam, ja daar komen kleine ergernissen van.

Maar, zoals gezegd, ik kijk dus regelmatig rond. Dat is weer eens wat anders dan kijken uit een raam.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_47088763
Tekstschrijven / journalistiek, breek me de bek niet open. Ik heb echt veel geluk gehad dat ik na lang, lang zoeken voor het komende half jaar (daarna kom ik hier weer piepen ) iets heb gevonden. Maar om daar als starter tussen te komen, dat is echt een kwestie van puur geluk. Alle jonge mensen die ik ken, die het voor elkaar hebben gekregen om een baan als tekstschrijver te vinden, zijn eveneens via via aan de bak gekomen. Niet één is het gelukt om via advertentie iets te vinden, dan is de concurrentie gewoon te groot.

Waar ik nu ga werken, is nog een vacature. Morgen staat er een advertentie in de krant om ook daarvoor een kandidaat te vinden. Ik ben blij dat ik dus voorrang heb gehad en samen met een aantal internen al op mocht komen draven. Tussen die enorme stapel brieven die ze nu ongetwijfeld gaan ontvangen, zou ik niet echt opgevallen als jonkie.

En dan dat commentaar van alles en iedereen he. Mijn vader zat hier gisteren te beweren dat het enorm simpel moet zijn om als tekstschrijver / journalist iets te vinden. Want er zijn zoveel kranten, en er komen er steeds meer bij. En de tijdschriftenafdeling van de Bruna barst bijna uit zijn voegen, zoveel tijdschriften zijn er de laatste jaren bij gekomen. En het gaat sowieso goed met de economie, je moet dus echt een minkukel zijn als je geen werk kunt vinden

Pappie_Culo: Ik heb een aantal organisaties serieus artikelen opgedrongen. En hoewel ze vooraf beweerden dat ik nog te onervaren was voor bepaalde dingen, wilden ze me na het lezen van die ongevraagde teksten niet meer kwijt. Het zijn geen grote opdrachtgevers, en financieel gezien is het bagger, maar goed, ik ben daardoor wel bezig gebleven.

Ik dacht dat het in de Randstad gemakkelijker was voor starters, valt dat tegen?
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:47:42 #84
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_47089947
Mijn vriendin heeft stukken geschreven voor een medisch vakblad. En die werden zo geplaatst, twee pagina's groot.

Nu vroeg mijn vriendin daar ook geen geld voor
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_47090282
Arual (en alle anderen die inmiddels wat hebben), wat fijn dat je wat gevonden heb!

Ik ben in dezelfde branche op zoek naar iets maar kom momenteel ook niet echt aan de bak. Zelfs bij een bedrijf waar ik eerder tijdelijk (bijna een half jaar) werk heb gedaan en ik goed beviel, werd ik bij een nieuwe vacature met een standaardbrief afgewezen. Probleem is ook nog dat ik mede vanwege dit perspectief in september met een master begin (momenteel pre-master). En "ze" me dus niet aan willen nemen omdat ze denken dat ik, zodra die studie klaar is, heel snel gevlogen ben
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:00:09 #86
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_47090432
Kan je niet beginnen met schrijven voor een vakblad? Over een onderwerp waar je veel vanaf weet.
pi_47091650
Ik ben nu een specialisatiestudie aan het doen. Freelancen heb ik een tijdlang gedaan maar werd belastingtechnisch heel ingewikkeld voor mij (heb absoluut geen inzicht in boekhouding enzo), dus dat heb ik opzij gezet zodra ik een opleidingsgerichte baan kon vinden. Ik zou eerst echt goed moeten nadenken voordat ik dat weer zou gaan doen.
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_47150858
Arual, heb je enig idee waar ik die advertentie van jouw werkgever zou kunnen vinden?
pi_47155649
quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:57 schreef annoylikethewind het volgende:
Arual, heb je enig idee waar ik die advertentie van jouw werkgever zou kunnen vinden?
Ik ga je nu een PM sturen.
  zondag 11 maart 2007 @ 15:46:44 #90
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_47157018
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:16 schreef _Arual_ het volgende:
Tekstschrijven / journalistiek, breek me de bek niet open. Ik heb echt veel geluk gehad dat ik na lang, lang zoeken voor het komende half jaar (daarna kom ik hier weer piepen ) iets heb gevonden. Maar om daar als starter tussen te komen, dat is echt een kwestie van puur geluk. Alle jonge mensen die ik ken, die het voor elkaar hebben gekregen om een baan als tekstschrijver te vinden, zijn eveneens via via aan de bak gekomen. Niet één is het gelukt om via advertentie iets te vinden, dan is de concurrentie gewoon te groot.

Waar ik nu ga werken, is nog een vacature. Morgen staat er een advertentie in de krant om ook daarvoor een kandidaat te vinden. Ik ben blij dat ik dus voorrang heb gehad en samen met een aantal internen al op mocht komen draven. Tussen die enorme stapel brieven die ze nu ongetwijfeld gaan ontvangen, zou ik niet echt opgevallen als jonkie.

En dan dat commentaar van alles en iedereen he. Mijn vader zat hier gisteren te beweren dat het enorm simpel moet zijn om als tekstschrijver / journalist iets te vinden. Want er zijn zoveel kranten, en er komen er steeds meer bij. En de tijdschriftenafdeling van de Bruna barst bijna uit zijn voegen, zoveel tijdschriften zijn er de laatste jaren bij gekomen. En het gaat sowieso goed met de economie, je moet dus echt een minkukel zijn als je geen werk kunt vinden

Pappie_Culo: Ik heb een aantal organisaties serieus artikelen opgedrongen. En hoewel ze vooraf beweerden dat ik nog te onervaren was voor bepaalde dingen, wilden ze me na het lezen van die ongevraagde teksten niet meer kwijt. Het zijn geen grote opdrachtgevers, en financieel gezien is het bagger, maar goed, ik ben daardoor wel bezig gebleven.

Ik dacht dat het in de Randstad gemakkelijker was voor starters, valt dat tegen?
Je vader heeft wel ergens een punt (niet dat je een minkukel bent natuurlijk ). Ik werk in de dagbladjournalistiek. Toen ik in 2003 afstudeerde was het echt doffe ellende, en van studiegenoten hoorde ik dat het in die jaren daarvoor ook al niet veel beter was. Niemand leest meer kranten, was het adagium, en er moesten eerder mensen uit dan dat ze zouden gaan investeren in jongeren. Op Villamedia stonden misschien 15 vacatures in totaal, voor alle soorten tekstschrijverij.
Nu, een paar jaar verder zijn er al drie gratis kranten bijgekomen, de vierde komt eraan, de goeie nieuwssites etc springen als paddestoelen uit de grond, en Villamedia staat barstensvol. Ja, er is veel concurrentie, want het vak is populair. Probleem is vaak alleen dat aspirant journalisten of tekstschrijvers per se voor papier willen schrijven, in bladen of tijdschriften, kranten... Terwijl er nu een veel grotere behoefte is aan mensen die gevoel hebben voor internet. Goed, het wordt als minder prestigieus ervaren en het is ook wel anders dan je naam op de voorpagina van NRC, maar het is net zo goed een specialisme. Ik heb een paar jaar terug ook een tijd voor een nieuwssite geschreven terwijl ik eigenlijk voor papier wilde werken, maar ik ben heel blij dat ik het heb gedaan: veel geleerd, en dankzij die ervaringen gaat het carriere-wise best goed nu, al zeg ik het zelf.
Natuurlijk is het voor iedereen anders en kom je zonder ervaring en geluk niet snel ver, maar het werkt ook om je niet alleen maar te focussen op 1 medium.
Check mijn band Glorybox
pi_47157576
quote:
Op zondag 11 maart 2007 15:46 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

heel verhaal...
Ik heb me ook niet gefocust op een medium, verschillende keren heb ik gesolliciteerd voor een baan als webredacteur. En ik heb ook bij (regionale) omroepen gesolliciteerd, ik vind het prima om voor een kabelkrant of voor teletekst te schrijven. Op de frontpage houd ik me ook graag bezig met man-bijt-hondnieuws. Ik heb ook gesolliciteerd op functies die slechts zéér zijdelings nog met schrijven te maken hadden. Bibliotheekmedewerker. Boekverkoper. Publiciteitsmedewerker. PR-iets.

Laten we het er maar op houden dat ik het talent heb om op de verkeerde plek op de verkeerde plek te zijn. Daar heb ik ook op andere gebieden óók last van. En zoals ik eerder al zei: als ik hoor met wat voor mazzel de mensen die überhaupt een baan hebben gevonden, aan de bak zijn gekomen, pfft. Da's gewoon puur vriendjespolitiek, stuk voor stuk. Dat had vrij weinig te maken met hun CV.

Voor de grote Nederlandse kranten zie ik mezelf echt niet schrijven, daar ben ik nog lang niet goed genoeg voor. Ik heb het niet eens gewaagd om daar te solliciteren. Het feit dat de redacties van deze kranten meestal gevestigd zijn in de randstad, maakt het er ook niet gemakkelijker op.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Arual_ op 11-03-2007 16:08:12 ]
  zondag 11 maart 2007 @ 16:07:47 #92
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_47157872
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:02 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik heb me ook niet gefocust op een medium, verschillende keren heb ik gesolliciteerd voor een baan als webredacteur. En ik heb ook bij (regionale) omroepen gesolliciteerd, ik vind het prima om voor een kabelkrant of voor teletekst te schrijven. Op de frontpage houd ik me ook graag bezig met man-bijt-hondnieuws.

Laten we het er maar op houden dat ik het talent heb om op de verkeerde plek op de verkeerde plek te zijn. Daar heb ik ook op andere gebieden óók last van. En zoals ik eerder al zei: als ik hoor met wat voor mazzel de mensen die überhaupt een baan hebben gevonden, aan de bak zijn gekomen, pfft. Da's gewoon puur vriendjespolitiek, stuk voor stuk. Dat had vrij weinig te maken met hun CV.

Voor de grote Nederlandse kranten zie ik mezelf echt niet schrijven, daar ben ik nog lang niet goed genoeg voor. Ik heb het niet eens gewaagd om daar te solliciteren. Het feit dat de redacties van deze kranten meestal gevestigd zijn in de randstad, maakt het er ook niet gemakkelijker op.
Ok. Ja, je moet inderdaad geluk hebben en mensen (leren) kennen. De meeste jonge mensen die ik bij mijn werk ken, zijn allemaal via een stage binnengekomen (inc. mijzelf). Als het daar een beetje goed uitpakt, en, hoe erg dit ook klinkt, je een beetje in de picture speelt, dan ben je al een heel eind.
Maar goed, je hebt werk gevonden. Hierna wordt het alleen maar makkelijker om te solliciteren, dat garandeer ik je.
Check mijn band Glorybox
pi_47158058
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:07 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ok. Ja, je moet inderdaad geluk hebben en mensen (leren) kennen. De meeste jonge mensen die ik bij mijn werk ken, zijn allemaal via een stage binnengekomen (inc. mijzelf). Als het daar een beetje goed uitpakt, en, hoe erg dit ook klinkt, je een beetje in de picture speelt, dan ben je al een heel eind.
Maar goed, je hebt werk gevonden. Hierna wordt het alleen maar makkelijker om te solliciteren, dat garandeer ik je.
Nou, dat laatste...

Na mij studie heb ik één jaar gewerkt, inderdaad via mijn stage. Ik heb gedurende dat jaar steeds gesolliciteerd. In het contract had ik ook vast laten leggen dat ik ieder moment weg zou kunnen. Die baan was echt bedoeld als opstapje, en ik dacht ook dat het vanuit een baan gemakkelijker zou zijn om te solliciteren, dat ik dus het jaar niet vol zou maken. Maar al die sollicitaties in dat jaar leverden niks op. En toen was die periode opeens voorbij. Gevolg: PANIEK.
  zondag 11 maart 2007 @ 16:15:06 #94
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47158152
* WEST meldt zich ook maar

ik stuur elke week wel 4 a 5 sollicitatie's de deur uit, maar telkens wordt ik afgewezen. Ik ben nu eigenlijk al sinds de kerst bij huis. wel 5 dagen in de tussentijd gewerkt voor randstad bij een bedrijf maar dat waren maar een weekje werk.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_47158256
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:15 schreef WEST het volgende:
* WEST meldt zich ook maar

ik stuur elke week wel 4 a 5 sollicitatie's de deur uit, maar telkens wordt ik afgewezen. Ik ben nu eigenlijk al sinds de kerst bij huis. wel 5 dagen in de tussentijd gewerkt voor randstad bij een bedrijf maar dat waren maar een weekje werk.
Laat me raden: je zoekt ook iets dat te maken heeft met communicatie / media?
  zondag 11 maart 2007 @ 16:21:45 #96
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47158443
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:17 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Laat me raden: je zoekt ook iets dat te maken heeft met communicatie / media?
als je webdesign in die richting kan scharen wel ja.
pi_47159146
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:21 schreef WEST het volgende:

[..]

als je webdesign in die richting kan scharen wel ja.
Ja, wat mij betreft valt dat daar ook onder. Ik vind het toch frappant. Vrijwel iedereen die een mediabaan heeft, zegt dat het redelijk goed te doen is om werk te vinden. Maar ik hoor toch verdacht vaak dat mensen de grootst mogelijke moeite moeten doen om een (starters)baan te vinden.

Heb je via het uitzendbureau passend werk gedaan? En is het als webdesigner geen optie om bijvoorbeeld freelancewerk te doen, zodat je in ieder geval bezig blijft?
pi_47162416
quote:
Op zondag 11 maart 2007 15:46 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Je vader heeft wel ergens een punt (niet dat je een minkukel bent natuurlijk ). Ik werk in de dagbladjournalistiek. Toen ik in 2003 afstudeerde was het echt doffe ellende, en van studiegenoten hoorde ik dat het in die jaren daarvoor ook al niet veel beter was. Niemand leest meer kranten, was het adagium, en er moesten eerder mensen uit dan dat ze zouden gaan investeren in jongeren. Op Villamedia stonden misschien 15 vacatures in totaal, voor alle soorten tekstschrijverij.
Nu, een paar jaar verder zijn er al drie gratis kranten bijgekomen, de vierde komt eraan, de goeie nieuwssites etc springen als paddestoelen uit de grond, en Villamedia staat barstensvol. Ja, er is veel concurrentie, want het vak is populair. Probleem is vaak alleen dat aspirant journalisten of tekstschrijvers per se voor papier willen schrijven, in bladen of tijdschriften, kranten... Terwijl er nu een veel grotere behoefte is aan mensen die gevoel hebben voor internet. Goed, het wordt als minder prestigieus ervaren en het is ook wel anders dan je naam op de voorpagina van NRC, maar het is net zo goed een specialisme. Ik heb een paar jaar terug ook een tijd voor een nieuwssite geschreven terwijl ik eigenlijk voor papier wilde werken, maar ik ben heel blij dat ik het heb gedaan: veel geleerd, en dankzij die ervaringen gaat het carriere-wise best goed nu, al zeg ik het zelf.
Natuurlijk is het voor iedereen anders en kom je zonder ervaring en geluk niet snel ver, maar het werkt ook om je niet alleen maar te focussen op 1 medium.
Je hebt gelijk dat het aantrekt in de journalistiek/tekstschrijverij. Dat merk ik ook wel in mijn zoektocht naar een tijdelijke baan in die richting. Toch spreek ik regelmatig ex-klasgenoten die moeite hebben om iets te vinden. En dan hebben ze vaak tijdens hun studie een goed c.v. opgebouwd.

Ik heb aan mijn laatste stage nog wel een freelance contract overgehouden. Maar dat was helaas een krant die in een moeilijke tijd zat en weinig plek was voor stukken uit mijn regio...

Arual, wanneer begin je op je nieuwe werkplek? Laat je weten hoe het bevalt?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:35:11 #99
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47226874
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:43 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ja, wat mij betreft valt dat daar ook onder. Ik vind het toch frappant. Vrijwel iedereen die een mediabaan heeft, zegt dat het redelijk goed te doen is om werk te vinden. Maar ik hoor toch verdacht vaak dat mensen de grootst mogelijke moeite moeten doen om een (starters)baan te vinden.

Heb je via het uitzendbureau passend werk gedaan? En is het als webdesigner geen optie om bijvoorbeeld freelancewerk te doen, zodat je in ieder geval bezig blijft?
nu ik thuis zit ben ik er wel mee bezig, en ook kijken naar vacatures. Het probleem is altijd werkervaring dat vraagt men en als starter heb je gewoon een probleem daarin.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:55:17 #100
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_47227488
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:35 schreef WEST het volgende:

[..]

nu ik thuis zit ben ik er wel mee bezig, en ook kijken naar vacatures. Het probleem is altijd werkervaring dat vraagt men en als starter heb je gewoon een probleem daarin.
Ligt er ook aan waar je naar zoekt.

Maar als werkervaring een harde eis is (of men het in ieder geval zo doet voorkomen) maar je weet zeker dat je die baan graag wil, dan moet je ze bellen en vragen waarom ze dat willen. Waar zit het hem in?

Dan weet je wat je eventueel moet doen om ze van het tegendeel te overtuigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')