Ik heb een keer naar zo'n functie gesolliciteerd, toen kwamen er ontzettend veel reacties op - ik ben het niet geworden. Het zou wel echt iets voor mij zijn, ik ben echt zo'n computermeisje. Verder heb ik in deze regio nog niet echt veel vacatures gezien wat betreft webredactie. Maar het is zeker iets wat ik interessant vind. Kan ik mijn 'werk' als nieuwsposter hier ook eens op mijn CV zetten.quote:Arual, heb je weleens richting internet als medium gedacht?
Ik werk zelf deels voor een grote bank als (grotendeels) copywriter voor hun website. Er zijn pasgeleden nog twee meisjes aangenomen, beide rond de 25, eentje had er Nederlandse Taal- en Letterkunde gestudeerd. Het was de eerste brief die ze stuurde en ze had nagenoeg geen werkervaring.
techniek trekt sowieso heel sterk aan nuquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:21 schreef FCDB het volgende:
Werk vinden lastig? Niet in de techniek!
Maakt niet uit, dat was de eerste opwelling na (alweer) een afwijzing. Voordat ik het wist had ik het al ingevoerd!quote:
Welke branche werken jullie?quote:Op maandag 29 januari 2007 13:28 schreef Rekkie het volgende:
Neu heur.... helemaal niet.
Partner: 18 januari gesprek, 22 januari aan het werk
Ikzelf: 16 januari gesprek, vandaag aangenomen, 1 april aan de slag
Zoek ook op de term 'webmaster' daar kom je namelijk heel veel verschillende definities bij tegen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:44 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb een keer naar zo'n functie gesolliciteerd, toen kwamen er ontzettend veel reacties op - ik ben het niet geworden. Het zou wel echt iets voor mij zijn, ik ben echt zo'n computermeisje. Verder heb ik in deze regio nog niet echt veel vacatures gezien wat betreft webredactie. Maar het is zeker iets wat ik interessant vind. Kan ik mijn 'werk' als nieuwsposter hier ook eens op mijn CV zetten.
Hoe leg je dat uit bij sollicitaties? Jobhoppers zijn ze toch meestal niet zo blij mee?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ga April aan mijn 3e nieuwe baan beginnen in 6 maanden
Van baan 1 naar baan 2 is natuurlijk normaal.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoe leg je dat uit bij sollicitaties? Jobhoppers zijn ze toch meestal niet zo blij mee?
Dat merk ik in mijn 'branche' wel vaker. Redacteur bijvoorbeeld, dat is ook zo'n containerbegrip. De ene keer verstaan ze daaronder dat je complete teksten schrijft, de andere keer bedoelen ze eigenlijk iets als "corrector".quote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoek ook op de term 'webmaster' daar kom je namelijk heel veel verschillende definities bij tegen.
Zo worden complete webdevelopers webmaster genoemd, maar ook webredacteuren.
Die link die ik je toen gemaild heb is dus niks geworden?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:34 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat merk ik in mijn 'branche' wel vaker. Redacteur bijvoorbeeld, dat is ook zo'n containerbegrip. De ene keer verstaan ze daaronder dat je complete teksten schrijft, de andere keer bedoelen ze eigenlijk iets als "corrector".
Oeh, ik baalde gisteren trouwens zo. In nb mijn oude woonplaats (klein rotdorp), waar ik 24 jaar gewoond heb, zochten ze een redacteur, maar je moet per se binnen een straal van 25 km wonen. En ik ben dus net verhuisd naar een plaats 30 kilometer verderop. Ik ga het toch maar weer proberen. Het moet me toch een keer lukken.
Dus je bent weer terug bij af?? Of toch een beter uitzicht?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Van baan 1 naar baan 2 is natuurlijk normaal.
Van baan 2 naar 3 was eenvoudig uit te leggen met persoonlijke omstandigheden (ook echt waar).
Van baan 3 naar 4 is eigenlijk van 3 naar 1. Ik ga dus weer terug naar waar ik 6 maanden geleden vertrokken ben
Gek, moet je binnen een bepaalde tijd op afroep op je werk kunnen zijn ofzo?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:34 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat merk ik in mijn 'branche' wel vaker. Redacteur bijvoorbeeld, dat is ook zo'n containerbegrip. De ene keer verstaan ze daaronder dat je complete teksten schrijft, de andere keer bedoelen ze eigenlijk iets als "corrector".
Oeh, ik baalde gisteren trouwens zo. In nb mijn oude woonplaats (klein rotdorp), waar ik 24 jaar gewoond heb, zochten ze een redacteur, maar je moet per se binnen een straal van 25 km wonen. En ik ben dus net verhuisd naar een plaats 30 kilometer verderop. Ik ga het toch maar weer proberen. Het moet me toch een keer lukken.
Men had mijn afdeling verplaatst uit kostenoverweging. Dat blijkt niet te werken en wil men graag de afdeling weer terug halen en weer onder mijn leiding plaatsen.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:45 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dus je bent weer terug bij af?? Of toch een beter uitzicht?
Ik heb geen flauw idee! Ik heb ze gesproken, en het enige wat ze erover kwijt wilden, was dat ze pas mensen van buiten de regio wilden aantrekken als er binnen die 25 km echt niemand ook maar enigszins geschikt was.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:52 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Gek, moet je binnen een bepaalde tijd op afroep op je werk kunnen zijn ofzo?
Anders is het een beetje een vreemde eis. hoogstens vergoeden ze reiskosten tot max 25 km, maar als de baan leuk is zal je dat niet zoveel schelen, denk ik?
Misschien is het een subsidiekwestie ofzo, dat ze geld krijgen voor het in de eigen regio werven. Vrrrreemd..quote:Op maandag 12 februari 2007 17:10 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee! Ik heb ze gesproken, en het enige wat ze erover kwijt wilden, was dat ze pas mensen van buiten de regio wilden aantrekken als er binnen die 25 km echt niemand ook maar enigszins geschikt was.
Als het geen klagerig verhaal wordt, gewoon doen!quote:Wel bizar. Dan verhuis je o.a. vanwege beroepsperspectief, en dan krijg je dit![]()
* _Arual_ gaat misschien een boek schrijven over de bizarre leefomstandigheden van de beroepssollicitant.
Ik ben benieuwd of ik daar nog achter kom, wat de reden is. Als ze tenminste nog iets van zich laten horen - want dat lijkt de laatste trend te zijn, niet eens meer een afiwijzing / ontvangstbevestiging / whatever sturen.quote:Op maandag 12 februari 2007 17:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Misschien is het een subsidiekwestie ofzo, dat ze geld krijgen voor het in de eigen regio werven. Vrrrreemd..
[..]
Als het geen klagerig verhaal wordt, gewoon doen!![]()
En wat ga je nu dan doen? Dat lijkt me echt een vervelende keuze om te maken! Aan de ene kant, een baan hebben is vrij belangrijk, aan de andere kant, hoe lang kun je je lekker voelen in een voor jou onprettige omgeving?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:17 schreef Ynske het volgende:
Waaaaaah
vanmorgen op sollgesprek geweest. t was niets voor mij, voelde me niet echt op mijn plaats daar en heb ook aangegeven bij het uitzendbureau dat t niets voor mij was daar... vond t een raar gesprek en een raar mens
Krijg ik om 5 uur een telefoontje, ze hebben mij uit alle sollicitanten gekozen!!!
euhm... tja
waarom zou je een baan aannemen waarvan je al tijdens het gesprek aanvoelt dat je je er niet op je plek voelt?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 08:57 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En wat ga je nu dan doen? Dat lijkt me echt een vervelende keuze om te maken! Aan de ene kant, een baan hebben is vrij belangrijk, aan de andere kant, hoe lang kun je je lekker voelen in een voor jou onprettige omgeving?
Ik zou denk ik toch die baan aannemen. Zeker omdat het in dit geval een baan via het uitzendbureau gaat. Mocht het echt verschrikkelijk zijn, dan heeft het ontslag nemen al met al iets minder consequenties dan bij een 'gewone' baan.
afgelopen donderdag gesprek gehad.quote:Op maandag 19 februari 2007 17:05 schreef _Arual_ het volgende:
Je hebt donderdag toch pas het gesprek?
Ach so, ik zit weer afgeleid te zijn door allerlei onzin.quote:Op maandag 19 februari 2007 17:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
afgelopen donderdag gesprek gehad.
ben aangenomen
Ik ben in juni ook ergens 'voor drie maanden' begonnen, ik zit er nog steeds. In ieder geval tot oktoberquote:Op maandag 19 februari 2007 14:27 schreef Ynske het volgende:
Het gesprek van donderdag begint steeds positiever te worden.
Is welliswaar maar voor 7 tot 9 maanden maar t is wel in de richting wat ik gaaf vind!!!
iedere dag 3 uur heen en 3 uur terug reizen? als je dat maar niet gaat opbrekenquote:Op donderdag 22 februari 2007 18:12 schreef _Arual_ het volgende:
Dinsdag hoor ik of het gesprek van vandaag een vervolg zal krijgen... Ik moet het wel opnemen tegen twee interne kandidaten. Dat maakt het een stukje moeilijker, je moet dan toch iets extra's hebben. Maar ik vind het al bijzonder dat ze me hebben uitgenodigd, terwijl ze sowieso mensen van binnen het bedrijf hebben kunnen werven.
De terugreis was wel drie uur, de heenreis zal niet veel korter zijn (vanochtend ben ik gebracht, dus ik weet het nog niet precies). Maar ik heb dat er zeker wel voor over!
Het is ook voor 2 tot maximaal 4 dagen in de week. 5 dagen zou me inderdaad wel erg veel worden. Ik heb ook gezegd dat 5 halve dagen voor mij geen optie was i.v.m. reistijd. Maar ze deden er sowieso niet aan halve dagen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
iedere dag 3 uur heen en 3 uur terug reizen? als je dat maar niet gaat opbreken
Nu wel iets makkelijker dan twee jaar geleden, toen zocht ik nog druk naar webmaster-achtige baantjes, maar die waren niet te vinden.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:11 schreef Swetsenegger het volgende:
blijkbaar is werk vinden dus toch makkelijker dan gedacht
Ik heb er nog 1 in de aanbiedingquote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:40 schreef Berkery het volgende:
[..]
Nu wel iets makkelijker dan twee jaar geleden, toen zocht ik nog druk naar webmaster-achtige baantjes, maar die waren niet te vinden.![]()
JJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHquote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:06 schreef komrad het volgende:
mogen we je feliciteren Arual???????????/
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:10 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
JJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH
* _Arual_ IS BEDUUSD
Voor het komende half jaar in ieder geval zeker, en ik ben in staat om me in die tijd "onmisbaar" te maken.
Schrijven, schrijven, schrijven. Folders voor een ziekenhuis!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:14 schreef komrad het volgende:
[..]
gefeliciteerd![]()
![]()
wat ga je precies doen??
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:15 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Schrijven, schrijven, schrijven. Folders voor een ziekenhuis!
trouwens, wel goed voor je: lang gezoch maar wel iets wat echt bij je pastquote:
Gefeliciteerd meid! Het is je meer dan van harte gegund!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:10 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
JJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH
* _Arual_ IS BEDUUSD
Voor het komende half jaar in ieder geval zeker, en ik ben in staat om me in die tijd "onmisbaar" te maken.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:54 schreef _Arual_ het volgende:
Ik moet als Brabo Achterhoeks gaan leren praten. Daar heb ik in eerste instantie een half jaar voor, en daarna wordt er gekeken of ik het goed genoeg doe! Hehe, ik druk me wat cryptisch en flauw uit. Ik ga enorm mijn best doen! Maar 40 dienstjaren, pffffft, dat weet ik ook niet hoor.
Ergens vind ik het wel pijnlijk ook: tientallen brieven verstuurd, en nu heel soepeltjes via-via-via aan de bak komen. Anderen konden me daarmee zo jaloers maken - ja ik geef het ronduit toe - en nu overkomt mij het ook.
Ja, dat gevoel had ik ook al. Ik kan beter het zo laten. Gek genoeg heb ik die kennis twee keer laten lezen en het viel haar ook helemaal niet op.quote:Op maandag 5 maart 2007 22:20 schreef Berkery het volgende:
Ik denk dat twee keer een (bijna) identieke CV opsturen meer opvalt dat een woord dat twee keer herhaald wordt, in negatieve zin that is. Daarmee maak je een onzekere indruk.
my 2 cents
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |