Tis een luxe probleem. Een maand geleden zat ik nog een beetje in zak en asquote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:14 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
herkenbare situatie. ik zit echt enorm in dubio over de te maken keuze...![]()
Zelfmoordterrorist!quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:16 schreef janimie het volgende:
@cyan, naar wat voor soort baan solliciteer je dan wanneer je dit soort vragen gesteld krijgt?
Backofficemedewerker.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:16 schreef janimie het volgende:
@cyan, naar wat voor soort baan solliciteer je dan wanneer je dit soort vragen gesteld krijgt?
Beide potjes hebben in mijn geval hun kookpunt bereikt en ik heb de knoop doorgehakt. Het is echt heel moeilijk, omdat de banen nogal van elkaar verschillen en de werkomgeving ook behoorlijk anders is. Na veel wikken en wegen en praten met collega's en familie ben ik er uit, maar het zal me niet verbazen als ik me volgende maand afvraag of ik niet beter toch........quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:50 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Tis een luxe probleem. Een maand geleden zat ik nog een beetje in zak en as
En nu ?
Nu zit ik acher de oren te krabben wat ik ga nemen... Donderdag krijg ik dus zeer waarschijnelijk een voorstel van het eerste bedrijf. In het 2e gesprek van het 2e bedrijf heb ik open kaart gespeeld mbt de lopende zaken zeg maar.
Ik heb aangegeven dat ze mijn voorkeur hebben, maar dat een beetje vaart wel prettig zou zijn.
Ik merk dat het lastiger is om de potjes tegelijkertijd aan de kook te houden dan aan de kook te krijgen. Hele raar hoor om opeens te merken dat je integen stelling tot wat je dacht, opeens gewoon "gewild" bent...
tssss. keuzes...![]()
gloeiende gleufdieren, hier zijn er nu 2 kokende potjes bijgekomen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:52 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
Beide potjes hebben in mijn geval hun kookpunt bereikt en ik heb de knoop doorgehakt. Het is echt heel moeilijk, omdat de banen nogal van elkaar verschillen en de werkomgeving ook behoorlijk anders is. Na veel wikken en wegen en praten met collega's en familie ben ik er uit, maar het zal me niet verbazen als ik me volgende maand afvraag of ik niet beter toch........![]()
Het is wel grappig, omdat ik het nu naar mijn zin heb in m'n huidige baan, maar daar weinig toekomstperspectief zie. Ik heb dus echt heel selectief rondgekeken en dit waren feitelijk mijn eerste twee echte externe sollicitaties, en allebei direct raak. Dat was drie/vier jaar geleden wel anders. Wat een beetje werkervaring al niet kan doen
Ik heb ooit gehoord dat ze je met die vragen willen testen. Het interesseert ze echt niet wat je vader of vriend doet. Maar hoe jij reageert op dergelijke onbeschofte, irrelevante vragen, dat willen ze wel weten. Je moet schijnbaar durven zeggen dat je deze vragen irrelevant vindt, en dat je vaders . vriends leven er niks mee te maken heeft.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:59 schreef Cyan het volgende:
Ik heb vorige week gesolliciteerd en kreeg de volgende meteen een mailtje met de vraag of ik die middag op gesprek kon komen. Helaas moest ik die dag werken maar ik heb een nette email terug gestuurd en sochtends even gebeld.
Uiteindelijk heb ik vanmorgen een gesprek gehad. Ik had niet echt een goede klik met haar naar mijn idee maar desondanks ging het gesprek naar mijn idee wel goed.
Alhoewel ik het wel vreemd vond dat ze de deur opendeed waardoor haar hond naar buiten rende (we hebben het hier over een serieus bedrijf en geen oppasbaantje of iets dergelijks) en ze wilde weten waar mijn vriend werkt en wat zijn functie is. Ze had het trouwens over een contract van 3 maanden met een eventuele verlenging van een halfjaar of jaar. Daar doe ik het niet voor aangezien ik nu een vaste baan heb. Volgende week hoor ik meer.
Heb trouwens bij een eerdere sollicitatie meegemaakt dat ze aan me vroegen wat de functie van mijn vader is en wat zijn functie in houd. Vond dat een beetje een rare vraag aangezien ik al 5 jaar op mezelf woon en mijn vaders werk niets met mijn werk te maken heeft.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:20 schreef Berkery het volgende:
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn jaarcontract in oktober omgezet wordt naar eentje voor onbepaalde tijd!![]()
...dikke middelvinger naar mijn vorige werkgever![]()
Gelijk heb jequote:Op woensdag 6 juni 2007 22:41 schreef Cyan het volgende:
De sollicitatie waar ik hier een tijdje geleden over schreef (die waarin ze vroeg welk werk mijn vriend deed) is op niets uitgelopen. Het is eigenlijk te belachelijk voor woorden maar ze zou me de week erna iets laten horen, maar zoals je al raad, ik hoorde niets. Heb toen eens gebeld maar ze was niet aanwezig en ik zou worden terug gebeld. Weer niets gehoord dus ik was er eigenlijk al klaar mee. Uiteindelijk toch maar een mail rechtstreeks naar haar gestuurd dat ik het erg onbeschoft vond om helemaal niets meer te laten horen. En wat denk je? Nog steeds geen reactie!![]()
Voor zo'n bedrijf wil ik niet eens werken!![]()
Gelooft de werkgever zelf wel dat ze zonder je kunnen? Kom op, je wordt gevraagd meer te werken en dan kan er geen verlenging vanaf.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:48 schreef _Arual_ het volgende:
Het aantal uren dat ik werk per week is zelfs verhoogd. kans op verlenging is er niet.
Ik vervang iemand die met zwangerschapsverlof is....quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:39 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Gelooft de werkgever zelf wel dat ze zonder je kunnen? Kom op, je wordt gevraagd meer te werken en dan kan er geen verlenging vanaf.
Welke branche?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:47 schreef Flurrie het volgende:
Ik heb zelf nu een vaste baan (als einge vrouw tusen allemaal mannen), maar ik wil hier weg.
Rond hemelvaart mijn CV alleen op monsterboard gezet.. De maandag naar hemelvaard een gesprek gehad bij een uitzendbureau. Een paar dagen later belde een andere uitzendbureau op. De persoon die daar nu werkt heeft (toen ze bij een ander uitzendorganisatie werkte) mij aan mijn huidige baan geholpen (dat was 3 jaar geleden) en nog wist ze wie ik was. Via haar kreeg ik vorige week vrijdag een gesprek bij een bedrijf.
Een erg leuk bedrijf zelfs. Het gesprek ging top, geen zenuwen en gewoon een leuk gesprek. 2 uur na het gesprek belden ze dat ze me graag voor een 2de gesprek wil. Woensdag ben ik geweest. Had een gesprek met de directeur van het bedrijf. Nog nooi't zo'n leuk en ontspannend sollicitatie gesprek gehad. 2 uur later belde ze me, of ik z.s.m wil beginnen.
Nu nog kijken hoe snel mijn huidige werkgever bereid is om mij te laten gaan (helaas zit mijn huidige baas nu in China) pas volgende week op die week daarna hoor ik hoe snel (of hoe langzaam) ik weg kan.
Al met al duurde de zoektocht naar een nieuwe baan maar 3 weken
Dat zou ik dus echt noooooit in een brief zetten. Gewoon een brief sturen met een niet-geldmotivatie, zien dat je uitgenodigd wordt, en het pas in een veel later stadium ter sprake brengen. Gaan ze dan niet met je eisen akkoord, dan kun je altijd nog afhaken. De kans is groot dat zij echter direct afhaken als ze zien dat het je om geld te doen is.quote:Op maandag 11 juni 2007 18:57 schreef Boulette het volgende:
Mijn vorige sollicitatie is helaas op niets uitgelopen (er was ook een kandidaat die al hetzelfde werk deed, dus daar hebben ze voor gekozen)
Maar nu heb ik dus weer een vacature gezien. De functie is min of meer precies hetzelfde als de functie die ik nu vervul. De reden dat ik wil opstappen bij mijn huidige baas is dat ik het salaris te weinig vind.
Heeft iemand misschien een tip voor mij hoe ik dit zo netjes mogelijk in mijn brief kan verwerken zonder gelijk zo hebberig over te komen?
Alvast bedankt!
Nee nooit negatief zijn over je huidige werkgever! Gooi het op doorgroeimogelijkheden, ervaring opdoen, uitdagingen, bedrijfscultuur enz.quote:Op maandag 11 juni 2007 20:10 schreef Boulette het volgende:
Dat idee had ik zelf ook wel, maar mijn huidige werk is 1 kilometer verderop, en waar ik solliciteer moet ik 20 minuten voor in de auto zitten.
En aangezien het werk hetzelfde is, zullen ze zich vast wel afvragen waarom ik daar weg wil. Of zal ik het gewoon op mijn collega's gooien?? dat zij niet leuk zijn ofzo.... (leugentje om bestwil zal ik maar zeggen ;-) )
schien toch wat meer bij de randstad gaan wonenquote:Op maandag 11 juni 2007 20:59 schreef Vodkat het volgende:
Helaas zoeken ze bij mij in de buurt geen allround zeefdrukker, het dichtste bij is 62 KM![]()
nahhhhhh doe maar nietquote:Op maandag 11 juni 2007 22:02 schreef janimie het volgende:
[..]
schien toch wat meer bij de randstad gaan wonen
Ja, zelfde hier. Ik ben 3x op gesprek geweest bij een bedrijf waar ik best zou willen werken. Er zijn 2 kanshebbers voor de functie en daar ben ik er 1 van. Nou zou ik de week na het derde gesprek iets horen. Niets gehoord, nada. Ik de maandag erna zelf gebeld, bleek de beslissing erg moeilijk te zijn. Ik elk geval zou er begin van die week een besluit genomen worden en tweede helft van deze week zou ik bericht krijgen. Dat was dus afgelopen maandag en nog steeds heb ik niks gehoord. Maandag maar weer bellen, maar hier krijg ik een punthoofd van. Is dit wel het bedrijf waar ik wil werken? Als zo'n beslissing al veel moeilijkheden oplevert, wat dan als er echt moeilijke besluiten genomen moeten worden?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:50 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
...
Ik heb aangegeven dat ze mijn voorkeur hebben, maar dat een beetje vaart wel prettig zou zijn...
ZO, en daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken. Ze hebben toch de andere kandidaat genomen. Vandaag maar weer eens zelf gebeld. Lulverhaal te horen gekregen en ze hebben me een brief gestuurd. Ik was een heel goede kandidaat, maar de ander was net iets beter. Nou, als een directeur nog niet eens durft te bellen naar een afgewezen sollicitant, dan zal het me bommen. Kan nooit een goede werksituatie zijn.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:34 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Ja, zelfde hier. Ik ben 3x op gesprek geweest bij een bedrijf waar ik best zou willen werken. Er zijn 2 kanshebbers voor de functie en daar ben ik er 1 van. Nou zou ik de week na het derde gesprek iets horen. Niets gehoord, nada. Ik de maandag erna zelf gebeld, bleek de beslissing erg moeilijk te zijn. Ik elk geval zou er begin van die week een besluit genomen worden en tweede helft van deze week zou ik bericht krijgen. Dat was dus afgelopen maandag en nog steeds heb ik niks gehoord. Maandag maar weer bellen, maar hier krijg ik een punthoofd van. Is dit wel het bedrijf waar ik wil werken? Als zo'n beslissing al veel moeilijkheden oplevert, wat dan als er echt moeilijke besluiten genomen moeten worden?
Maar ja, een iets-is-beter-dan-niets baan hou je ook niet eeuwig vol, hoop voor je dat het met deze wel gaat lukkenquote:Op maandag 25 juni 2007 16:56 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
ZO, en daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken. Ze hebben toch de andere kandidaat genomen. Vandaag maar weer eens zelf gebeld. Lulverhaal te horen gekregen en ze hebben me een brief gestuurd. Ik was een heel goede kandidaat, maar de ander was net iets beter. Nou, als een directeur nog niet eens durft te bellen naar een afgewezen sollicitant, dan zal het me bommen. Kan nooit een goede werksituatie zijn.
Maar ja, in de huidige omstandigheden had ik er graag willen werken. Gelukkig zijn er nog voldoende andere vacatures en had ik vanochtend een goed gesprek voor een baan die perfect bij mij en mijn opleiding past.
Dat is zo, liefst sta ik over op een baan die nou ens echt bij me past.quote:Op maandag 25 juni 2007 19:56 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Maar ja, een iets-is-beter-dan-niets baan hou je ook niet eeuwig vol, hoop voor je dat het met deze wel gaat lukken![]()
*is zelf zenuwachtig voor morgen*
quote:Op maandag 25 juni 2007 22:04 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Dat is zo, liefst sta ik over op een baan die nou ens echt bij me past.
Succes morgen, laat je even weten hoe het gegaan is?
Zal ik doen! Afspraak is om half drie dus ik kan gelukkig uitslapenquote:Op maandag 25 juni 2007 22:04 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Dat is zo, liefst sta ik over op een baan die nou ens echt bij me past.
Succes morgen, laat je even weten hoe het geaan is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |