abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 januari 2007 @ 15:59:05 #1
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45252119
quote:
donderdag 11 januari 2007
Demissionair VVD-minister Hans Hoogervorst denkt dat het Nederlandse gedoogbeleid ten aanzien van softdrugs over tien jaar niet meer bestaat. Dat voorspelde onze minister van Volksgezondheid deze week op een congres over drugsbeleid in Mexico.

''Er ontstaat steeds meer draagvlak voor een strikter alcohol- en tabaksbeleid in ons land. Een tolerant softdrugsbeleid ligt daardoor steeds minder voor de hand. Ik verwacht dat het Nederlandse drugsbeleid steeds strenger zal worden en uiteindelijk niet meer wezenlijk zal afwijken van dat in de rest van Europa'', aldus Hoogervorst in Mexico.

Hij wees er op dat het beleid in Nederland ten aanzien van marihuana de laatste jaren al veel strenger is geworden. Zo is het aantal coffeeshops in acht jaar tijd met 40% gedaald. In 80% van de gemeenten zijn ze niet meer te vinden. Daarnaast wordt de wietteelt harder aangepakt. De straffen zijn flink verhoogd. Volgens Hoogervorst zal het beleid steeds restrictiever worden: ''Het beeld van Nederland als extreem tolerant ten opzichte van drugs strookt steeds minder met de werkelijkheid.''

Huisindustrie van wietplantages
De minister van Volksgezondheid zegt dat de aloude doelstelling van het Nederlandse beleid om softdrugs anders te behandelen dan harddrugs, ook niet geleid tot minder harddrugsgebruikers. Weliswaar is de consumptie van heroïne fors gedaald, maar dat geldt voor de meeste andere Europese landen ook. In vergelijking met andere landen heeft Nederland juist een behoorlijk groot probleem met cocaïne- en xtc-gebruik, zo betoogde Hoogervorst.

Een ander nadeel van het gedoogbeleid is volgens de minister dat het de productie van cannabis in ons land flink heeft bevorderd: ''Het heeft ertoe geleid dat er een levendige huisindustrie van wietplantages in de grote steden is ontstaan. De Nederlandse marihuana is inmiddels - net als onze tulpen - van zeer hoge kwaliteit. Maar dit landbouwproduct is iets waar we niet zo trots op zijn. Het is ook juridisch verwarrend. We staan toe dat coffeeshops kleine hoeveelheden cannabis verkopen, maar we vervolgen wel de mensen die het produceren en aan de coffeeshop leveren. Dat lijkt me zeer onlogisch.''

Tenslotte heeft het Nederlandse beleid geleid tot een toename van het drugstoerisme naar ons land, met bijbehorende overlast, en wekt het beleid veel wrevel bij de buurlanden, zo besloot Hoogervorst.
ik heb diverse kennissen met een coffeeshop en tis bizar te noemen .

jongeren zijn verslaafd geworden omdat het "spul" gewoon niet meer geregeld word door iemand in het weekend of andere speciale gelegenheden maar is in ieder hoek van de wijk te koop.

10 jaar geleden was het zo dat coffeeshophouders plus minus 5000 euro per maand verdienden voor het smerige karweitje maar nu is dat let op per maand zeker 20 maal meer geworden. een beetje coffeeshop verdient dus netto per maand tussen de 70.000 en 200.000 euro. de reden is deels omdat het aantal coffeeshops is verminderd en deels omdat het heel gewoon is geworden om te blowen.

de meeste verslaafden zien er ook sterk vermagerd uit. als je een goede inkomen hebt van 1400 euro per maand dan zul je huur moeten betalen energie kosten eten drinken kleding ziekenfonds en als je voor 15 euro per dag rookt zul je op van alles en nog wat moeten bezuinigen.

coffeeshopbeleid is een grote ramp voor de Nederlandse jongeren en met name allochtonen zijn er goed verslaafd aan. het zou volgend jaar afgelopen moeten zijn met de coffeeshops. Ik blow zelf niet maar heb het wel gedaan in het verleden en ik heb inzicht in het huishouden van diverse coffeeshops dus ik spreek uit ervaring.

Coffeeshops zijn slecht en zouden binnen een jaar moeten sluiten.
pi_45252215
Net zoals kroegen, sluiten die handel.
En op zondag weer iedereen de kerk in!
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:09:14 #3
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_45252513
Als er ook maar één VVDer iets onzinnigs blaaskaakt marcheren er gelijk weer een aantal mee...
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:21:58 #4
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45253019
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:09 schreef KlappernootatWork het volgende:
Als er ook maar één VVDer iets onzinnigs blaaskaakt marcheren er gelijk weer een aantal mee...
of je laat je inspireren door de ervaring van deze VVDer. maar at doe jij dus duidelijk niet he jongetje
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:27:03 #5
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45255584
Ik ben pro VVD en rechts. Maar wat hij dus zegt geloof ik niets van en ben ik op tegen. Softdrugs moet kunnen of je moet gelijk ook alcohol verbieden.

Er zijn genoeg recreatieve gebruikers die totaal geen problemen hebben.
mai pen rai
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:42:13 #6
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_45256066
Een plantje ken je niet verbieden! Koffieshops zijn niet slecht! Gewoon legalizeren, is de oplossing!
Laat de Cannabis gebruiker met rust en laat ze lekker leven, die zijn 't probleem niet!

Maar goed, ik wordt zo langzamerhand een beetje moe van al dat gezeik van mensen die denken dat ze zonder ooit een jointje vast gehad te hebben weten te vertellen hoe slecht 't allemaal wel niet is!
Bemoei je met je eigen zaken, GVD!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:42:59 #7
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_45256086
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:27 schreef niet_links het volgende:
Ik ben pro VVD en rechts. Maar wat hij dus zegt geloof ik niets van en ben ik op tegen. Softdrugs moet kunnen of je moet gelijk ook alcohol verbieden.

Right on! You Rule!
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:28:42 #8
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45257475
Nou, ik heb, zoals ik al jaren aangeef op FOK!, hier in Nederland nog nooit goede normale voorlichting gezien over softdrugs, vanuit de overheid. Mij lijkt dat daar het probleem zit.

In al die jaren heeft geen enkele user nog ook maar iets van een degelijke site kunnen geven met gevolgen van softdrugs in het Nederlands, in de vorm van voorlichting.
Hoe gaat men er dan van uit dat iedereen weet wat de gevolgen zijn? Niet iedereen studeert af op medicijnen ofzo hoor.

Het enige wat ik gezien heb was 1 of andere kneuterige kinderachtige site die op voorbaat al niet serieus te nemen is, waar het over Klaas of Pietje gaat die verslaafd raakt en lagere cijfers krijgt. Een verhaaltje dus, lulkoek, een script uit de duim gezogen, moet dat werken?

Het percentage verslaafden valt overigens reuze mee, al wil Hoogervorst ons dat natuurlijk anders doen geloven. Nooit is er bewijs geweest dat restrictie het gebruik omlaag brengt. Nouja, op Singapore na dan, misschien.
quote:

Exact. Ik verbaas me dan ook soms over de anti-liberale standpunten van de VVD tegenwoordig.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_45258813
Hoogervorst heeft wel meer domme dingen gezegd de laatste tijd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:22:50 #10
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45259579
Dag voorlopende rol in de wereld. Overal wordt het wietgebruik sterker gedoogd maar Nederland gaat lekker conservatief wegvallen.
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:28 schreef Yildiz het volgende:

Exact. Ik verbaas me dan ook soms over de anti-liberale standpunten van de VVD tegenwoordig.
Inderdaad.
Zyggie.
pi_45261960
Ik kan een lang relaas houden over hoe het gemodereerd gebruik van softdrugs geen kwaad kan, maar ik ben lui en Bill Hicks vertelt het beter:

http://www.youtube.com/watch?v=baeT3g7udho
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:27:43 #12
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_45262175
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:22 schreef Gio het volgende:
Ik kan een lang relaas houden over hoe het gemodereerd gebruik van softdrugs geen kwaad kan, maar ik ben lui en Bill Hicks vertelt het beter:

http://www.youtube.com/watch?v=baeT3g7udho
Hij is idd goed! lol!
pi_45262832
Zou niet erg slim zijn, maar het is inderdaad zo dat het in Nederland steeds meer gemeengoed wordt om te oordelen over andermans gewoontes, vooral wanneer je er zelf bar weinig kaas van hebt gegeten.

Iemand anders zei ook al dat het Nederlands softdrugsbeleid de laatste jaren juist langzaam aan navolging begint te krijgen. Bv. in Duitsland. Een ander mooi voorbeeld is Zwitserland dat softdrugs sinds een jaar of 3, 4 ook gedoogt.

Ach, het zal de economie vast een impuls geven... want een restrictief softdrugs beleid in Nederland betekent een ongekend paradijs voor de georganiseerde criminaliteit.

Hulde aan mijn kortzichtige medelanders
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:47:28 #14
135299 Zrtlrnc
Huillachkachel
pi_45262948
Er zijn verslaafden: ja, maar er zijn er genoeg die het slechts recreatief doen.
Verder @ VVD:
Eargasm. .Luister naar mijn waarschuwing!
pi_45272329
het geheel zou gedoogd moeten blijven maar gecontroleerd door de staat, hup lekkere tax erop.. verdienen ze er nog geld aan ook!
pi_45273471
Tv, games en fok kunnen ook verslavend zijn. Die moeten ook verboden worden!
Weg met alle drugs!
Geen koffie, geen chocola, geen biertjes, geen breezers, geen cola, geen thee, geen sintjanskruid, geen kamille, etc.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_45273584
Ofwel verbieden en keihard straffen, ofwel volledig toestaan maar met 100% eigen verantwoordelijkheid.

Als je zonodig wil blowen, ga je gang - maar dan betaal je je eigen gezondheidsverzekering volledig, kom je als laatste op elke wachtlijst en een uitkering hoef je niet te verwachten omdat je moedwillig stinkt en je hersencellen naar de kloten helpt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45273729
Ja, laten we het lekker weer verbieden. Dat is echt een goed idee. Het is immers al keer op keer bewezen dat door criminalisering het gebruik daalt, check de cijfers maar van bijv een land als Amerika. Daar wordt namelijk veel minder drugs gebruikt. Laten we de verkoop van softdrugs lekker weer in de handen van de heroine en coke dealers geven, laten we van wiet weer een stepping stone drug maken, zodat de overstap van wiet naar vernietigende harddrugs nog makkelijker wordt en we tenminste weer een stok hebben om de gebruikers te slaan. Laten we lekker als overheid onze handen ervanaf trekken, onze verantwoordelijkheid ontlopen, en de weg van de minste weerstand kiezen door een plantje op de lijst van verboden middelen pleuren, samen met crack speed en heroine. Het is immers veel beter als niet de overheid de controle over drugs in handen heeft maar de georganiseerde misdaad. Die hebben immers het beste met de bevolking voor en die zullen het drugsprobleem wel voor ons oplossen.

Zeg Hoogervorst, zit jij aan de crack of ben je gewoon hersendood? Achterlijke randmongool.
Unox, the worst operating system.
pi_45273774
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 02:26 schreef StefanP het volgende:
Ofwel verbieden en keihard straffen, ofwel volledig toestaan maar met 100% eigen verantwoordelijkheid.

Als je zonodig wil blowen, ga je gang - maar dan betaal je je eigen gezondheidsverzekering volledig, kom je als laatste op elke wachtlijst en een uitkering hoef je niet te verwachten omdat je moedwillig stinkt en je hersencellen naar de kloten helpt.
Waar bemoei je je mee, je woont niet eens in nederland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_45273806
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 02:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waar bemoei je je mee, je woont niet eens in nederland.
Laat hem toch, hij moet toch ergens zijn frustraties over zijn pijnlijke lever veroorzaakt door drankmisbruik kwijt.
pi_45274212
Ik drink, rook en blow niet. Dat laat ik aan de simpelen over.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45274247
quote:
de meeste verslaafden zien er ook sterk vermagerd uit. als je een goede inkomen hebt van 1400 euro per maand dan zul je huur moeten betalen energie kosten eten drinken kleding ziekenfonds en als je voor 15 euro per dag rookt zul je op van alles en nog wat moeten bezuinigen.
Ik blow zelf vrijwel dagelijks, maar vermageren doe ik niet met een vreetkick hier en daar. En 15 euro per dag? 15 euro per maand komt meer in de buurt. Een stuk goedkoper dan alcohol
pi_45274285
quote:

Ben jij niet die user die laatst zat te janken dat iedereen hem vergeleek met een nazi? I wonder why gezien het feit dat alles wat niet in jouw straatje past maar gelijk dood mag...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_45274339
Hoezo? Dat dood maken, dat doen ze zelf. Ik ben voor persoonlijke vrijheid, maar wel met de daaraan verbonden consequenties. Verwacht dus van mij niet dat je geholpen wordt als er ook mensen in nood zijn die hun lichaam niet bewust stukmaken. Daar mogen de artsen tijd aan besteden, en als de rokers en blowers geluk hebben en er verder niemand in de rij staat dan mogen ze ook wel geholpen worden. Op eigen kosten welteverstaan, mocht de kwaal het resultaat zijn van roken of blowen.
-Mark Steyn
pi_45274366
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 04:16 schreef StefanP het volgende:
Hoezo? Dat dood maken, dat doen ze zelf. Ik ben voor persoonlijke vrijheid, maar wel met de daaraan verbonden consequenties. Verwacht dus van mij niet dat je geholpen wordt als er ook mensen in nood zijn die hun lichaam niet bewust stukmaken. Daar mogen de artsen tijd aan besteden, en als de rokers en blowers geluk hebben en er verder niemand in de rij staat dan mogen ze ook wel geholpen worden. Op eigen kosten welteverstaan, mocht de kwaal het resultaat zijn van roken of blowen.
Mooi initiatief:

- Korsakov patienten die gewoon rondlopen en een gevaar voor zichzelf en de omgeving zijn.
- Mensen met longkanker die wegrotten waar ze bijzitten ipv een behandeling te krijgen

Even nieuwsgierig n.a.v. dit stukje: "Ik ben voor persoonlijke vrijheid, maar wel met de daaraan verbonden consequenties" -> Als je jezelf na een onhandige actie met je auto tegen een boom parkeert met 110 km/u, moet je dan ook maar naar huis kruipen (indien je ledematen er nog aanzitten?)
  vrijdag 12 januari 2007 @ 05:17:17 #26
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45274466
Deels ben ik het wel met StefanP eens. Als je je eigen lever kapot zuipt vind ik dat iemand die een leverziekte heeft waar hij niets aan kan doen voorrang heeft. Zelfde met longziekten ect. Eigen verantwoordelijkheid he.
Ik heb zelf wel wat geblowd, toen ik ouder was en eigenljk een korte periode (nu doe ik het niet omdat ik in een land woon waar je dat beter niet kan doen). Drinken doe ik ook maar met mate.. Tenminste niet iedere week lazerus. Maar ik vind wel dat je als je jezelf wat aandoet je daar ook zelf verantwoordelijk voor bent. Dat hoeft zich niet te vertalen in geen operaties, maar misschien een eigen bijdrage en achterstelling.
mai pen rai
pi_45274468
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_45274488
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 05:17 schreef niet_links het volgende:
Deels ben ik het wel met StefanP eens. Als je je eigen lever kapot zuipt vind ik dat iemand die een leverziekte heeft waar hij niets aan kan doen voorrang heeft. Zelfde met longziekten ect. Eigen verantwoordelijkheid he.
Ik heb zelf wel wat geblowd, toen ik ouder was en eigenljk een korte periode (nu doe ik het niet omdat ik in een land woon waar je dat beter niet kan doen). Drinken doe ik ook maar met mate.. Tenminste niet iedere week lazerus. Maar ik vind wel dat je als je jezelf wat aandoet je daar ook zelf verantwoordelijk voor bent. Dat hoeft zich niet te vertalen in geen operaties, maar misschien een eigen bijdrage en achterstelling.
En waar trek je de grens?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 05:56:45 #29
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45274532
Dat is een goede vraag. Denk dat je bij een kapote lever door drinken of kapotte longen door roken mensen gewoon moet laten meebetalen en andere voor moet laten gaan. Zelfde bij korsakov, mee laten betalen. Als je willens en wetens risico's neemt hoef je niet altijd te verwachten dat andere je problemen oplossen. Doodlaten gaan vind ik wat ver gaan maar zou ze wel zeker laten meebetalen. Al is het maar een klein beetje (in verhouding). Het is heel moeilijk. Maar ik vind het gewoon onrechtvaardig dat iemand die weet dat je van roken kanker kan krijgen erg veel gaat roken en dat dan 10 andere mensen die dat niet gedaan hebben meer moeten betalen omdat hij zo nodig wilde roken. Ik heb het hier dus over ziekten waar je zelf invloed op uit kan oefenen.
mai pen rai
pi_45274542
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 05:56 schreef niet_links het volgende:
Dat is een goede vraag. Denk dat je bij een kapote lever door drinken of kapotte longen door roken mensen gewoon moet laten meebetalen en andere voor moet laten gaan. Zelfde bij korsakov, mee laten betalen. Als je willens en wetens risico's neemt hoef je niet altijd te verwachten dat andere je problemen oplossen. Doodlaten gaan vind ik wat ver gaan maar zou ze wel zeker laten meebetalen. Al is het maar een klein beetje (in verhouding). Het is heel moeilijk. Maar ik vind het gewoon onrechtvaardig dat iemand die weet dat je van roken kanker kan krijgen erg veel gaat roken en dat dan 10 andere mensen die dat niet gedaan hebben meer moeten betalen omdat hij zo nodig wilde roken. Ik heb het hier dus over ziekten waar je zelf invloed op uit kan oefenen.
Ooit al eens iemand gezien die hieraan lijdt? Geloof me, dan kan je niet veel anders meer dan voor je laten zorgen. Ik vind meebetalen onzin. Daar is het een Collectieve verzekering voor. Zou je wel onderscheid maken in een bejaardentehuis tussen rijk en arm? Het blijven mensen. Ik zou dan eerder voor preventieve oplossingen zorgen.
  † In Memoriam † vrijdag 12 januari 2007 @ 06:11:25 #31
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_45274566
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:42 schreef Tism het volgende:
Een plantje ken je niet verbieden! Koffieshops zijn niet slecht! Gewoon legalizeren, is de oplossing!
Laat de Cannabis gebruiker met rust en laat ze lekker leven, die zijn 't probleem niet!

Maar goed, ik wordt zo langzamerhand een beetje moe van al dat gezeik van mensen die denken dat ze zonder ooit een jointje vast gehad te hebben weten te vertellen hoe slecht 't allemaal wel niet is!
Bemoei je met je eigen zaken, GVD!
Het probleem met softdrugs is dat je gewoon stoned naar je werk of school kunt en dat een verslaving lang onopgemerkt blijft en als men er in de naaste omgeving dan achterkomt het doorgaans al een echte verslaving is. Alcohol beperkt zich doorgaans tot de weekenden of NA school/werk.....
  † In Memoriam † vrijdag 12 januari 2007 @ 06:12:52 #32
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_45274572
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 03:49 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik blow zelf vrijwel dagelijks, maar vermageren doe ik niet met een vreetkick hier en daar. En 15 euro per dag? 15 euro per maand komt meer in de buurt. Een stuk goedkoper dan alcohol
15 euro per maand én dagelijks blowen
Leg eens uit...
pi_45274614
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 06:11 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Het probleem met softdrugs is dat je gewoon stoned naar je werk of school kunt en dat een verslaving lang onopgemerkt blijft en als men er in de naaste omgeving dan achterkomt het doorgaans al een echte verslaving is. Alcohol beperkt zich doorgaans tot de weekenden of NA school/werk.....
Ach komop. Als iemand knetter is, zie je dat ook eraan...
  † In Memoriam † vrijdag 12 januari 2007 @ 06:44:03 #34
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_45274633
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 06:35 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Ach komop. Als iemand knetter is, zie je dat ook eraan...
Het gaat er niet om OF je het ziet, vaak zijn deze mensen héél goed in staat om *normaal* te functioneren in bepaalde sectoren(werksituaties) en tegen de tijd dat dat niet meer lukt is iemand al best ver heen en is *afkicken* zonder begeleiding vrijwel onmogelijk.
pi_45276470
Ik ben voor!!
Bij ons is er een coffeeshop om de hoek, en dat trekt wel bepaald volk aan!!!

Ik zou het een stuk prettiger vinden zonder coffeeshop. Het stinkt enorm, dus mensen gewoon kappen met die zooi.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_45276762
Wat is hier liberaal aan?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_45278368
Ik gebruik geen drugs (wèl ooit geblowd) en ook geen alcohol (wel ooit heel veel gezopen). Ik vind persoonlijk dat softdrugs gelegaliseerd moeten worden en alcohol gedoogd. Maar dan kan je een minister die zellf waarschijnlijk nooit iets stouts heeft gedaan niet wijsmaken. En wat betreft Ticootje's opmerking: ik ben het gedeeltelijk met je eens. Coffeeshops hebben wat mij betreft bestaansrecht (liefst niet in de huidige 'configuratie', maar wat klantvriendelijker), maar dan wèl graag in een industriegebied, niet zomaar in woonwijken.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 12:27:12 #38
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45280509
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:02 schreef Seneca het volgende:
Wat is hier liberaal aan?
is de betekenis van liberaal dat je maar moet alles kunnen toelaten wat mensen zelf willen.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 12:29:25 #39
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45280587
voor de mensen die graag coffeeshops willen dan nog eentje

een coffeeshop als buren dan. dan zie je dit vast wel zitten of liever niet al die aanmodderende blowende allochtonen, werklozen en verslaafden langs je deur.
of toch wel
  vrijdag 12 januari 2007 @ 12:45:31 #40
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45281117
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:47 schreef Zrtlrnc het volgende:
Er zijn verslaafden: ja, maar er zijn er genoeg die het slechts recreatief doen.
Verder @ VVD:
zelfs heroine gebruik zou je recreactief kunnen voorstellen maar staat toch ook los van toelaten dan maar.

[ Bericht 1% gewijzigd door MrVVD op 12-01-2007 13:03:10 ]
  vrijdag 12 januari 2007 @ 12:59:30 #41
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45281623
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 02:41 schreef Schorpioen het volgende:
Laten we lekker als overheid onze handen ervanaf trekken, onze verantwoordelijkheid ontlopen, en de weg van de minste weerstand kiezen door een plantje op de lijst van verboden middelen pleuren, samen met crack speed en heroine. Het is immers veel beter als niet de overheid de controle over drugs in handen heeft maar de georganiseerde misdaad. Die hebben immers het beste met de bevolking voor en die zullen het drugsprobleem wel voor ons oplossen.
nou ja je betoog zou het leuk doen op de podia van de opleiding psychologie maar slaat natuurlijk nergens op in de grote mensenwereld.

de eerste reden dat men het in Nederland heeft gedoogd heeft vooral te maken met laten we onze handen ervan af houden zodat we met andere zaken bezig kunnen zijn.

het gedogen van softdrugs heeft te maken met ontlasting van justitie. ja het klopt tis lastig om achter iedere joint gebruiker aan te zitten, maar zegt dus helemaal niets over het feit dat softdrugs wel of niet schadelijk is voor iemands:

geestelijke gezondheid
fysieke gezondheid
economische gezondheid
sociale gezondheid.

jullie hebben het voornamelijk over de onschuldige student die drinkend, kotsend en rollend zaterdagavond een joint consumeert en door "paast" naar zijn idiote medestudent.

maar daar had ik het niet over. ik heb het over de massa van mensen die verslaafd zijn aan blowen en die het liever niet zouden willen. jongeren en ouderen ook die liever gezond en energiek bezig waren in de maatschappij die al hun geld naar de criminele coffeeshophouders brengen. die wereld is voor jullie nog een beetje verweggistan ik ken hem van dichterbij.

Als mens moet je discipline hebben en je kunnen onthouden van slechte zaken en invloeden, waar jullie voor staan is waarom niet. Drugs gebruiken, elkaars wijf neuken, stadions afbreken, buren om zeep helpen, moet allemaal maar kunnen.
pi_45282286
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:27 schreef MrVVD het volgende:

[..]

is de betekenis van liberaal dat je maar moet alles kunnen toelaten wat mensen zelf willen.
Is de betekenis van liberaal dan dat de overheid mensen moet betuttelen omdat ze haar burgers niet in staat acht eigen verantwoording te nemen?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:30:38 #43
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45282722
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:45 schreef MrVVD het volgende:

[..]

zelfs heroine gebruik zou je recreactief kunnen voorstellen maar staat toch ook los van toelaten dan maar.
er is best wel een verschilletje tussen heroine en wiet hoor Je weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_45282808
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:29 schreef MrVVD het volgende:
voor de mensen die graag coffeeshops willen dan nog eentje

een coffeeshop als buren dan. dan zie je dit vast wel zitten of liever niet al die aanmodderende blowende allochtonen, werklozen en verslaafden langs je deur.
of toch wel
Wow, ik zou graag naast een coffeeshop wonen
eeeh
pi_45282864
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:10 schreef progrock het volgende:
Coffeeshops hebben wat mij betreft bestaansrecht (liefst niet in de huidige 'configuratie', maar wat klantvriendelijker), maar dan wèl graag in een industriegebied, niet zomaar in woonwijken.
Ik vind juist dat ze kroegen op het industriegebied moeten zetten...
eeeh
pi_45283003
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben voor!!

Ik zou het een stuk prettiger vinden zonder coffeeshop. Het stinkt enorm, dus mensen gewoon kappen met die zooi.
Oh dus omdat jij vind dat het stinkt mag ik mijn pleziertje niet meer?
eeeh
pi_45283432
quote:
MrVVD
maar daar had ik het niet over. ik heb het over de massa van mensen die verslaafd zijn aan blowen en die het liever niet zouden willen. jongeren en ouderen ook die liever gezond en energiek bezig waren in de maatschappij die al hun geld naar de criminele coffeeshophouders brengen. die wereld is voor jullie nog een beetje verweggistan ik ken hem van dichterbij.
Van welke planeet kom je eigenlijk? ' jongeren en ouderen ook die liever gezond en energiek bezig waren in de maatschappij die al hun geld naar de criminele coffeeshophouders brengen. ' Heb je daar echt over nagedacht?
pi_45283978
quote:
Stoere grootspraak maar dit soort dingen zijn amper te controleren. Er zijn allemaal middeltjes voor negatief uit een test te komen. En sowieso waar leg je de grens? Zou je bij 1 blowtje per maand al geen uitkering mogen hebben?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_45284146
quote:

Ik ben ook een VVD-er maar ik kan me niet vinden in dit anti-liberale standpunt. Het is wel alleen zo dat meneer Hoogervorst niet namens de VVD praat maar namens het kabinet en zijn functie als (demissionair) minister. Een kabinet dat niet alleen uit de VVD bestaat.

Coffeeshops verbieden heeft totaal geen nut.

- Het probleem verplaatst zich naar schimmige flatappartementjes waar je naast wiet ook heroine kan halen.
- De organiseerde misdaad zal alleen maar toenemen.
- De kwaliteit zal afnemen en een grotere kans op vervuiling van de wiet en hasj zal toenemen.
- Het aantal verslaafden/gebruikers zal niet afnemen; er zijn veel landen zonder gedoogbeleid waar het aantal verslaafden vele malen hoger ligt.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_45284379
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:59 schreef MrVVD het volgende:

[..]

maar daar had ik het niet over. ik heb het over de massa van mensen die verslaafd zijn aan blowen en die het liever niet zouden willen.
En toen was ik gestopt met lezen
When dry solid
nitrogen triiodide
is touched, even with a feather, it decomposes rather violently
2 NI3 (s) --> N2 (g) + 3 I2 (s)
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:27:52 #51
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45289039
Overal waar ik kom buiten Nederland, of het nou Mexico, USA, Colombia, Duitsland of Spanje is, vinden mensen dat Nederland echt jaren voorloopt op de rest qua softdrugs beleid.

Hoogervorst was voor mij de reden bij de laatste verkiezingen geen VVD te stemmen, hij is zo liberaal als een totalitaire dictator. Ik hoop dat hij de politiek verlaat.

Daarnaast heeft hij geluk dat dit kabinet toch al bijna voorbij is, want in het buitenland je eigen fascistische mening doen laten voorkomen als het Nederlandse regeringsstandpunt is echt onacceptabel.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:33:58 #52
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45290829
quote:

http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn8155

A synthetic chemical similar to the active ingredient in marijuana makes new cells grow in rat brains. What is more, in rats this cell growth appears to be linked with reducing anxiety and depression. The results suggest that marijuana, or its derivatives, could actually be good for the brain.

Dus zit er best in dat het idee dat je hersenen kapot gaan van blowen achterhaald wordt.

Ben je trouwens ook voor dezelfde maatregelen die je blowers zou willen opleggen voor mensen die vaker dan 1x per maand bij de snackbar eten, mensen die teveel vlees eten, mensen die niet sporten,mensen die niet minstens 2 liter water per dag drinken, mensen die wel eens te hard rijden etc? of heb je gewoon een hekel aan blowers?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_45304721
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 06:12 schreef Loedertje het volgende:

[..]

15 euro per maand én dagelijks blowen
Leg eens uit...
Ik rook 1/3 tot 1/2 joint per dag
  † In Memoriam † zaterdag 13 januari 2007 @ 06:50:07 #54
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_45307184
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben voor!!

Wat dacht je van het drugstoerisme van 10 uur 'smorgens tot 20.00 's avonds in de grensplaatsjes?
Franse en Belgische auto's rijden af en aan, ben wel voor een soort MaC Weed Drive Inn langs op de rondweg !
  † In Memoriam † zaterdag 13 januari 2007 @ 06:51:03 #55
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_45307185
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 01:17 schreef Xennia het volgende:

[..]

En daar zit dan 1 kruimeltje wiet in
Dat is geen blowen hoor
  zaterdag 13 januari 2007 @ 07:04:31 #56
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_45307200
Zolang alcohol gewoon legaal is moet ik altijd een beetje lachen om dit soort dingen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:30:24 #57
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_45308930
quote:

[..]

uuuhhh dude 15 euro per dag is niet iets wat extreem is.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:50:26 #58
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45309288
Van mij zouden ze het mogen verbieden Ik blow zelf toch niet en ik ben het zat om tegenover buitenlanders steeds maar over ons drugsbeleid te praten.
Maar uiteindelijk moeten mensen het helemaal zelf weten.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:55:10 #59
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45309386
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 07:04 schreef wonderer het volgende:
Zolang alcohol gewoon legaal is moet ik altijd een beetje lachen om dit soort dingen...
Beetje een zelfde redenering als: "ja we gaan niets doen aan het stelen van brommers omdat er ook niets gebeurt met het stelen van fietsen".
---
pi_45309444
quote:

Drugs gebruiken, elkaars wijf neuken, stadions afbreken, buren om zeep helpen, moet allemaal maar kunnen.
Ik moest lachen

Op die laatste lachwekkende zin na: mooi betoog hoor, je hebt ergens wel een punt, wiet kan je leven behoorlijk verkloten maar je gaat consequent voorbij aan 1 "detail", namelijk het feit dat je ook als wiet hartstikke illegaal is je enorme excessen hebt. Sterker nog die kunnen nog erger zijn en het vervelende aan criminalisering is dat je er geen zicht meer op hebt omdat het zich volledig afspeelt in de illegale wereld. Die die hard potheads die nu zoveel blowen en ook het probleem zijn waar het hier over gaat blijven netzoveel blowen als alle coffeeshops gesloten zijn terwijl alleen de incidentele blower die toch al geen enkel probleem opleverde zal zeggen "nou dan maar niet meer". Maw je bereikt er helemaal niks mee behalve dat je totaal geen grip meer op het probleem hebt waardoor het probleem nog veel groter kan worden.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:58:27 #61
165500 MysticBlue
I\'m mister blue
pi_45309460
tvp
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:59:56 #62
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45309496
quote:

[..]

gefeliciteerd
---
pi_45310836
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:30 schreef MrVVD het volgende:

[..]

uuuhhh dude 15 euro per dag is niet iets wat extreem is.
Mevrouw dude voor jou. Wat ik bedoel te zeggen is dat je best frequent kan blowen zonder steeds meer te willen, van het padje te geraken, niet in financiele problemen komt en een goede baan hebt
pi_45310863
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 06:51 schreef Loedertje het volgende:

[..]

En daar zit dan 1 kruimeltje wiet in
Dat is geen blowen hoor
Ik word er anders knap stoned van
  zaterdag 13 januari 2007 @ 13:12:58 #65
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45311150
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:55 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Beetje een zelfde redenering als: "ja we gaan niets doen aan het stelen van brommers omdat er ook niets gebeurt met het stelen van fietsen".
Waarom eerst iets aanpakken wat voor veel minder problemen zorgt dan een ander probleem? Dronken jongeren in het weekend zorgen al met al voor veel meer problemen dan die enkele wietgebruiker die doorslaat. Maarja, alcohol is sociaal geaccepteerd, wiet niet, dus dan is het makkelijk scoren om wiet aan te pakken.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_45311161
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 12:59 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik word er anders knap stoned van
Kijk, dat zijn dan de klanten waar wij een stapje extra voor zetten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45311406
Ja, gooi alle coffeeshops maar dicht.
Gooi alle handel maar op straat, maar dan moet de politiek achteraf ook niet gaan zeuren dat de straathandel mischien wel verviervoudigd.
Wanneer ze de coffeeshops sluiten zullen er gouden tijden aanbreken voor de kwekers.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 13:53:38 #68
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45312235
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:23 schreef MrSASO het volgende:
Ja, gooi alle coffeeshops maar dicht.
Gooi alle handel maar op straat, maar dan moet de politiek achteraf ook niet gaan zeuren dat de straathandel mischien wel verviervoudigd.
Wanneer ze de coffeeshops sluiten zullen er gouden tijden aanbreken voor de kwekers.
Yeah baby, dichtpleuren die handel ! ! ! vandaag nog, kan dat ???

En de prijzen zijn NU al zo lekker
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 13 januari 2007 @ 13:55:57 #69
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45312286
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:12 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Waarom eerst iets aanpakken wat voor veel minder problemen zorgt dan een ander probleem? Dronken jongeren in het weekend zorgen al met al voor veel meer problemen dan die enkele wietgebruiker die doorslaat. Maarja, alcohol is sociaal geaccepteerd, wiet niet, dus dan is het makkelijk scoren om wiet aan te pakken.
Als ze morgen de alcohol afschaffen, ligt de eerste maanden half nederland in zijn nest te stuiteren
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_45312362
Alle drugs moeten legaal worden. Als je je eigen leven wilt verneuken door drugs te gebruiken moet dat kunnen.
pi_45312880
Een nogal hypocriete uitspraak van de heer Hoogervorst. Wat dat aangaat vraag ik me serieus af of er nog serieuze politieke partijen zijn in Nederland die een beetje hun verstand gebruiken in plaats van zich met imago en dergelijke bezig te houden. Wanneer dit de VVD moet voorstellen ga ik niet meer op ze stemmen.

Als eerste zou er meer en betere voorlichting moeten komen en gezien de leeftijd waarin men aan breezers begint kan dat al vanaf 10-12 jaar en dan moeten we alles meepakken; drank, tabak, medicijnen en drugs. Sowieso is het vanaf dat punt vooral een kwestie van eigen verantwoordelijkheid.

Je moet alleen wel met een eerlijke weergave komen van het effekt en de mogelijke gevaren van drugs. Een site als http://www.erowid.org zie ik als een goed voorbeeld. Positieve effekten/ervaringen, volledig mislukte of zelfs fatale trips, alles staat er in, aangevuld met neutrale informatie.

Ik weet niet of het verstandig is om "alles" maar vrij te geven, maar met wiet heb ik niet zo'n probleem . Ik zou dan wel willen zien dat het volledig legaal wordt, dus met kweek en al. Hef er een flinke accijns op en die inkomsten moet je dan zien als een tegemoetkoming voor de kosten die door ge/mis bruik worden veroorzaakt. Laten we wel wezen, zo is het met drank en tabak eigenlijk ook geregeld.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 14:38:18 #72
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45313395
Precies

Het beleid van Bak Ellende & Companen heeft er in de afgelopen jaren door de jacht op kwekers en het beleid tav coffeeshops al toe geleid dat de prijzen skyhigh ( ) zijn op het moment, en dat het weer heel erg aantrekkelijk is om te gaan kweken, ZELFS in kleine hoeveelheden, dus de 'criminaliteit' zit er al weer aan te komen

Goe gedaan joggies ! ! ! ! !
  zaterdag 13 januari 2007 @ 14:41:38 #73
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_45313483
quote:
Als mens moet je discipline hebben en je kunnen onthouden van slechte zaken en invloeden
Nu zeg je in feite zelf dat drugs gelegaliseerd c.q. beschikbaar moet zijn voor het volk. Want als drugs helemaal uitgeroeid is, hoe kan ik me dan er van onthouden?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 13 januari 2007 @ 14:43:26 #74
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45313527
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:41 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Want als drugs helemaal uitgeroeid is .....
Dat is, en blijft een natte droom
  zaterdag 13 januari 2007 @ 14:45:42 #75
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45313588
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:41 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Nu zeg je in feite zelf dat drugs gelegaliseerd c.q. beschikbaar moet zijn voor het volk. Want als drugs helemaal uitgeroeid is, hoe kan ik me dan er van onthouden?
Het probleem is dan ook dat het nooit helemaal kan worden uitgeroeid. En doordat er zo'n enorme druk achter zit wordt het heel winstgevend en wordt het zware criminaliteit.
Zyggie.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 14:46:08 #76
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_45313600
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat is, en blijft een natte droom
I know, het is ook een hypothese.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 15 januari 2007 @ 14:37:24 #77
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_45372542
En uiteraard heeft StefanP het hoogste woord. Je zit wel goed he, in de VS? Zeker in de Biblebelt, tussen de andere fascistoide leeghoofden? StefanP, koning van de geestelijke armoede, hoezee!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_45373773
Ja jongens, hadden jullie maar niet voor Europa moeten stemmen Ik ben hier niet verantwoordelijk voor

Jullie geloven toch niet dat in heel Europa coffeeshops gaan ontstaan? Dat trekken ze allemaal recht tot 0 shops.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Moderator maandag 15 januari 2007 @ 15:54:52 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_45374791
nws -> pol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_45377430
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:28 schreef Yildiz het volgende:
Nou, ik heb, zoals ik al jaren aangeef op FOK!, hier in Nederland nog nooit goede normale voorlichting gezien over softdrugs, vanuit de overheid. Mij lijkt dat daar het probleem zit.

In al die jaren heeft geen enkele user nog ook maar iets van een degelijke site kunnen geven met gevolgen van softdrugs in het Nederlands, in de vorm van voorlichting.
Hoe gaat men er dan van uit dat iedereen weet wat de gevolgen zijn? Niet iedereen studeert af op medicijnen ofzo hoor.

Het enige wat ik gezien heb was 1 of andere kneuterige kinderachtige site die op voorbaat al niet serieus te nemen is, waar het over Klaas of Pietje gaat die verslaafd raakt en lagere cijfers krijgt. Een verhaaltje dus, lulkoek, een script uit de duim gezogen, moet dat werken?

Het percentage verslaafden valt overigens reuze mee, al wil Hoogervorst ons dat natuurlijk anders doen geloven. Nooit is er bewijs geweest dat restrictie het gebruik omlaag brengt. Nouja, op Singapore na dan, misschien.
[..]

volgens verschillende cijfers is het gebruik vamn zowel soft als harddrugs in NL stukken lager dan in de VS

aldus deze oude bron
http://www.csdp.org/ads/dutch2.htm

Verder willen redelijk wat mensen het ook legaal in de VS hebben
http://www.drugpolicy.org/homepage.cfm

[ Bericht 10% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 15-01-2007 17:25:54 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45377578
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:19 schreef JohnDope het volgende:
Ja jongens, hadden jullie maar niet voor Europa moeten stemmen Ik ben hier niet verantwoordelijk voor

Jullie geloven toch niet dat in heel Europa coffeeshops gaan ontstaan? Dat trekken ze allemaal recht tot 0 shops.
hmm zowel de britten als de belgen zijn aan het expirimenteren net als de canadezen.

voor alle regels
http://www.encod.org/Cannabis%20in%20Europe.pdf

[ Bericht 11% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 15-01-2007 17:24:29 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_45377706
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:37 schreef Pappie_Culo het volgende:
En uiteraard heeft StefanP het hoogste woord. Je zit wel goed he, in de VS? Zeker in de Biblebelt, tussen de andere fascistoide leeghoofden? StefanP, koning van de geestelijke armoede, hoezee!
Niet om het een of ander, maar ik ben het wel met hem eens. Ik gun iedereen zijn persoonlijke vrijheid. OOK om drugs en dergelijke te gebruiken. Maar dan wil ik zelf ook de persoonlijke vrijheid om NIET op te hoeven draaien voor de consequenties van de keuzes van een ander. Het is idioot om mensen enerzijds toe te staan zichzelf kapot te maken, en anderzijds mensen die dat niet doen verplicht daarvoor te laten opdraaien.

Wat overigens niet wegneemt dat ik best wat geld over heb voor opvang van drugsgebruikers hoor (maar dan wel vrijwillig). Stefan vindt blijkbaar dat als je als mens een keer een verkeerde keuze maakt, dat je dan in de stront kan zakken. Ik ben zelf van mening dat iedereen dit soort fouten kan maken,
pi_45378462
Verbieden heeft soms zin maar omdat iedereen voor thuisgebruik altijd wel een plantje in de vensterbank kan zetten is het niet uit te bannen. Je lost er het blowen niet mee op. Nederwiet groeit hier gewoon en die illegale plantages zijn erg professioneel met grote opbrengsten, maar voor thusigebruik is het makkelijk om een eigen plantje te hebben.

Ook plantten veel blowers op verschillende plaatsen in het bos soms Nederwiet zodat ze een voorraad hebben. Vooral in grote bossen is het moeilijk te controleren.
Dat is net als met paddo's. Die groeien hier ook gewoon.

Of het echt zin heeft om nog coffeeshops te houden betwijfel ik. Ik zie niet in wat je ermee oplost. Het doel was destijds dat de misdaad zou afnemen, maar door blowen raken veel mensen verward en vaak meer crimineel. Je maakt het mensen te gemakkelijk. Plus dat het 10 x zo kankerverwekkend is als roken en de maatschappij moet wel voor die kankerlijers opdraaien. Dat vind ik onterecht.

Het zou me niet verbazen als Hoogervorst gelijk krijgt. Blowen is ongezond en moet om die reden niet gestimuleerd worden.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_45378932
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hmm zowel de britten als de belgen zijn aan het expirimenteren net als de canadezen.

voor alle regels
http://www.encod.org/Cannabis%20in%20Europe.pdf
Dat geloof je toch zeker niet? Dat komt er echt nooit door.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_45379067
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat geloof je toch zeker niet? Dat komt er echt nooit door.
het is er al
pi_45379117
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:43 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
..... Plus dat het 10 x zo kankerverwekkend is als roken en de maatschappij moet wel voor die kankerlijers opdraaien. Dat vind ik onterecht.

Het zou me niet verbazen als Hoogervorst gelijk krijgt. Blowen is ongezond en moet om die reden niet gestimuleerd worden.
Je kan cannabis ook gewoon verdampen, dan is het niet eens ongezond.
Al spuit je alcohol in, het blijft ongezond .. meteen verbieden dan maar?
pi_45380708
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het is er al
Ik weet dat het er is.

Maar ze zullen nooit in heel Europa C-shops legaliseren. Dus dat betekent dat in de toekomst binnen heel Europa een C-shop taboe is. Het kan namelijk niet zo zijn (Volgens de Europese richtlijnen) dat in het ene land een coffeeshop legaal is en in het andere land niet.
pi_45380833
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:50 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik weet dat het er is.

Maar ze zullen nooit in heel Europa C-shops legaliseren. Dus dat betekent dat in de toekomst binnen heel Europa een C-shop taboe is. Het kan namelijk niet zo zijn (Volgends de Europese richtlijnen) dat in het ene land een coffeeshop legaal is en in het andere land niet.
kan makkelijk net zoals het in de VS er ook andere straffen zijn per staat
pi_45380919
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

kan makkelijk net zoals het in de VS er ook andere straffen zijn per staat
Dat slaat natuurlijk ook nergens op.

(zowel het antwoord als dat beleid in de VS)
  maandag 15 januari 2007 @ 18:56:07 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45380953
Onzin. Mensen die het kut hebben verzinnen toch wel iets om van de wereld te raken, als alcohol en drugs op één of andere ondekbare manier volledig is uitgeroeid dan gaan die mensen wel lijm snuiven. Ik heb het hier over de echte verslaafden dus, niet de recreatievelingen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_45381005
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:55 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat slaat natuurlijk ook nergens op.

(zowel het antwoord als dat beleid in de VS)
hoezo?
pi_45381090
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hoezo?
Dan wordt het lekker een organisatorisch zooitje.

We hebben overal dezelfde munt, dus dan moeten ook overal dezelfde regels gelden. Regels zijn regels!

Ben jij trouwens ProAmerika of AntiAmerika?
pi_45381186
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan wordt het lekker een organisatorisch zooitje.

We hebben overal dezelfde munt, dus dan moeten ook overal dezelfde regels gelden. Regels zijn regels!

Ben jij trouwens Pro-amerika of AntiAmerika?
neurtraal VS
anti bush

En dat is dus niet het zijn aparte staten die zich verenigd hebben zie de VS, Duitsland zwitserland etc.
pi_45381327
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

neurtraal VS
anti bush

En dat is dus niet het zijn aparte staten die zich verenigd hebben zie de VS, Duitsland zwitserland etc.
Altijd grappig dat de VS er altijd door dit soort figuren wordt bij gehaald, wanneer ze het uit komt (zowel in positieve zin als in negatieve)

Ik zou maar in de sloot springen als ik jou was, iedereen springt er nu in

1 munt = 1 wet met voor zowel de Plebs als de Elite dezelfde regels(punt).
Geen half werk!
  maandag 15 januari 2007 @ 19:08:42 #95
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45381433
een EU met open grenzen en dingen verbieden in land A en toestaan in land B is vragen om problemen. NL moet zich aanpassen aan de meerderheid.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 15 januari 2007 @ 19:17:22 #96
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45381806
quote:
Plus dat het 10 x zo kankerverwekkend is als roken en de maatschappij moet wel voor die kankerlijers opdraaien. Dat vind ik onterecht.

Ongefundeerd geschreeuw

Bron ????
pi_45381945
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:06 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Altijd grappig dat de VS er altijd door dit soort figuren wordt bij gehaald, wanneer ze het uit komt (zowel in positieve zin als in negatieve)

Ik zou maar in de sloot springen als ik jou was, iedereen springt er nu in

1 munt = 1 wet met voor zowel de Plebs als de Elite dezelfde regels(punt).
Geen half werk!
wtf
  maandag 15 januari 2007 @ 19:24:26 #98
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_45382116
repressie is nog nooi nuttig gebleken. natuurlijk zitten er nadelen aan wiet, maar mijns inziens wegens die niet op tegen de voordelen van het decriminaliseren ervan.

dat ga ik niet uitleggen, want dat weet iedereen al lang
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 15 januari 2007 @ 19:34:20 #99
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45382553
quote:
Of het echt zin heeft om nog coffeeshops te houden betwijfel ik. Ik zie niet in wat je ermee oplost. Het doel was destijds dat de misdaad zou afnemen, maar door blowen raken veel mensen verward en vaak meer crimineel. Je maakt het mensen te gemakkelijk. Plus dat het 10 x zo kankerverwekkend is als roken en de maatschappij moet wel voor die kankerlijers opdraaien. Dat vind ik onterecht.

Waar je die 10x zo kankerverwekkend vandaan hebt weet ik niet, maar het is niet zo:
quote:
Verslavend? Bij intensief gebruik kan lichamelijke afhankelijkheid optreden. Geestelijke afhankelijkheid komt voor.
Steeds meer nodig voor zelfde effect? Nee.
Effecten korte termijn: Ontspannend, versterkt gevoelens, vermindering concentratie- en reactievermogen, verandering zintuigelijke waarneming. Bij hogere dosering angst, paniek en soms bewustzijnsverlies.
Gevolgen lange termijn: Schade aan ademhalingsorganen, kanker (bij roken).
Belangrijk: Bij combinatie met alcohol worden effecten van alcohol versterkt. Kans op een te hoge dosering bij het eten van 'space-cake'.

http://www.trimbos.nl/default631.html

enige wanneer het dus kankerverwekkend is is wanneer je het met tabak rookt. En laat tabak nu wel legaal zijn. zie ook http://www.cannabis-med.o(...)artikel.php?id=134#1 ervoor.

En dan vergeet men ook nog de goede punten van wiet. Zie bijvoorbeeld http://www.cannabis-med.o(...)_artikel.php?id=82#1 voor het medicinale effect ervoor.

En 'veel mensen raken verward en crimineel' door blowen? Ja, er zijn aanwezingen dat bij mensen die gevoelig zijn voor psychoses sneller zo'n psychose getriggerd wordt als er veel wiet wordt gebruikt, maar daar is nog lang geen zekerheid over. En blowen leidt tot crimineel gedrag is al helemaal amper te bewijzen. Ook hier weer zal wiet hooguit het gedrag sneller triggeren, maar veroorzaken zal het het echt niet doen.
  maandag 15 januari 2007 @ 19:35:20 #100
135299 Zrtlrnc
Huillachkachel
pi_45382609
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ongefundeerd geschreeuw

Bron ????
Daar ga je toch niet op in, en dan nog, dan kunnen ze gelijk alles wat 'ongezond' is maar gaan afschaffen, alcohol, sigaretten, autorijden, vliegen, aangebrand brood..
  maandag 15 januari 2007 @ 19:37:17 #101
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_45382702
quote:

jahaaa..
pff..

dat weten we toch al lang? en we weten al bijna net zo lang dat verbieden geen ene fuck helpt....
en als "europa" het argument is, kunnen we daarmee beter helemaal stoppen, ben ik bang. en niet vanwege het verbod op cannabis, maar er zal dan nooit veel vooruitgang meer bereikt worden, ben ik bang
  maandag 15 januari 2007 @ 19:37:29 #102
135299 Zrtlrnc
Huillachkachel
pi_45382712
Maarja, dit is een onbegonnen discussie zolang de anti-mensen hun ogen niet objectief durven te openen.
Mij zie je hier niet meer
pi_45383890
Cannabisgebruik lijkt nog wel mee te vallen in Nederland internationaal gezien als je de gegevens ziet (Nederland en de VS zijn in deze statistieken bovendien nog de twee landen die de breedste leeftijdsgroep onderzocht hebben).
quote:
#1 New Zealand: 22.23%
#2 Australia: 17.93%
#3 United States: 12.3%
#4 United Kingdom: 9%
#5 Switzerland: 8.5%
#6 Ireland: 7.91%
#7 Spain: 7.58%
#8 Canada: 7.41%
#9 Netherlands: 5.24%
#10 Belgium: 5.01%
#11 France: 4.7%
#12 Italy: 4.6%
#13 Greece: 4.39%
#14 Germany: 4.1%
#15 Denmark: 4.02%
#16 Norway: 3.82%
#17 Portugal: 3.68%
#18 Czech Republic: 3.58%
#19 Poland: 3.38%
#20 Austria: 3.01%
#21 Finland: 2.49%
#22 Luxembourg: 1.94%
#23 Hungary: 1.19%
#24 Mexico: 1.13%
#25 Sweden: 0.98%
#26 Japan: 0.05%

DEFINITION: Percentage share of people who have used cannabis, generally including people 15 and above. Different nations have, however, focussed their studies on different age groups. United States and Netherlands: data for years 12 and above. Greece: Data for ages 12 to 64. Australia: data for ages 14 and above. United Kingdom: data for ages 16 to 59. Germany: data for ages 18-59. Denmark and France: data for ages 18 to 69. Data for 1998 or 1999 in most cases. Germany, Poland, and Spain: data for 1997. Austria: data for 1996. Denmark, France and Ireland: data for 1995.
bron

Dit zijn natuurlijk alleen de gegevens van mensen die ooit cannabis gebruikt hebben en niet van het aantal probleemgebruikers. Het lijkt me echter wel dat een 2.5x zo percentage mensen die ooit cannabis gebruikt hebben een indicatie is dat een zeer repressief optreden niet per definitie een lager aantal gebruikers betekent dan een gedoogbeleid of zelfs misschien wel legalisatie. Overheden willen de invloed op de levensstijl van de inwoners van een land nog wel eens overschatten naar mijn idee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_45384638
quote:
Gevolgen lange termijn: Schade aan ademhalingsorganen, kanker (bij roken).
Roken is kankerverwekkend en blowen is 10 a 15 keer zo kankerverwekkend. Ik weet niet waar ik het gelezen heb. Grotere rotzooi dan gewone tabak.

Als Nederland idd mee wil doen met Europa dan moeten ze eerlijk zijn en de coffee-shops verbieden. Ik zie het probleem niet in, want iedereen kan thuis toch wel een plantje telen, alleen kan het dan niet grootschalig.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  maandag 15 januari 2007 @ 20:35:38 #105
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_45385165
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:22 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Roken is kankerverwekkend en blowen is 10 a 15 keer zo kankerverwekkend. Ik weet niet waar ik het gelezen heb. Grotere rotzooi dan gewone tabak.

Als Nederland idd mee wil doen met Europa dan moeten ze eerlijk zijn en de coffee-shops verbieden. Ik zie het probleem niet in, want iedereen kan thuis toch wel een plantje telen, alleen kan het dan niet grootschalig.
maar de gemiddelde blower rookt 10 a 15 keer zo weinig als de gemiddelde roker
pi_45386109
In wiet zelf zit geen kankerverwekkende stof toch? Alleen in de tabak die vaak bij de wiet word gedaan.
lollig
pi_45386144
Weet niet of die al gepost is maar iedereen die het niet kent moet deze aflevering even kijken

http://video.google.com/videoplay?docid=-3653114296815352489
  maandag 15 januari 2007 @ 21:10:49 #108
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45386585
Ja, het tijdperk van naïef liberaal beleid ten aanzien van drugs ist zu ende.
  maandag 15 januari 2007 @ 21:20:19 #109
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45386964
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:22 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Ja, woeptidoe, het is 15x zo kankerverwekkend, nou en? Hoeveel sigaretten rookt de gemiddelde roker en hoe vaak blowt de gemiddelde cannabisgebruiker? als we het gaan verbieden vanwege gezondsheidsredenen moet Europa niet zo hypocriet doen en beignnen bij sigaretten en alcohol. Er is simpelweg géén reden te bedenken om cannabis te verbieden die niet ook van toepassing is op alcohol en sigaretten. Maarja, als je die probeert aan te pakken staat iedereen op zijn achterste benen, ook de anti-cannabis mensen hier, want dat is nu eenmaal sociaal geaccepteerd. Dat er door alcohol alleen al 1800 mensen dood gaan per jaar maakt niks uit schijnbaar, zolang wiet maar verboden wordt. Hypocriet gedoe, bah.

interessant iets uit die link:
quote:
Ruim de helft van de alcoholdoden in 2002 zijn mensen met psychische stoornissen en gedragsstoornissen. Zij gaan drinken omdat zij die stoornissen hebben of die ontwikkelen door de alcohol.
Is dat nu niet de reden dat mensen hier wiet willen verbieden? Omdat het psychische stoornissen zou opleveren? Zijn jullie dan voortaan ook tegen alcohol, of houden jullie toch wel teveel van jullie biertje om daar ook tegen te zijn?
pi_45386966
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ja, het tijdperk van naïef liberaal beleid ten aanzien van drugs ist zu ende.
Leg mij eens uit wat er naief aan is dan.
lollig
  maandag 15 januari 2007 @ 21:21:25 #111
93744 Finder_elf_towns
pi_45387013
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:20 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Leg mij eens uit wat er naief aan is dan.
Omdat het beleid menselijk kapitaal vernietigd en dat mag je niet laten gebeuren.
  maandag 15 januari 2007 @ 21:22:45 #112
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45387058
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Omdat het beleid menselijk kapitaal vernietigd en dat mag je niet laten gebeuren.
Roken vernietigd pas kapitaal. Ga maar eens opletten hoe vaak rokers "even" naar buiten gaan om een sigaretje te roken. Allemaal verspilde tijd op kantoor waarin niet-rokers wél werken. Over weggegooid geld gesproken.
pi_45387241
quote:

[..]

Wij scoren beter dan landen als VS en Groot Britannie dus hun vernietigen pas menselijk kapitaal.
lollig
pi_45387308
quote:

[..]

Ligt eraan hoe jij menselijk kapitaal definieert?!
  maandag 15 januari 2007 @ 21:31:41 #115
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45387434
Het is goed mogelijk dat het drugsbeleid in de toekomst - bijvoorbeeld onder invloed van internationale druk - op de helling gaat. Nog afgezien van mijn persoonlijke standpunt tov het drugsbeleid, is het te betwijfelen in hoeverre een dergelijke beleidswijziging ook werkelijk effect sorteert. Wanneer je softdrugs niet langer meer gedoogt, zul je de wetgeving ook moeten handhaven, hetgeen onvermijdelijk gepaard gaat met extra inspanningen voor voornamelijk politie. Daarnaast is uit andere landen gebleken dat het terugdringen van drugs niet direct gepaard gaat met een teruggang van de drugsconsumptie en dus de drugshandel; hooguit wordt de handel in drugs riskanter, hetgeen de prijzen van drugs verder opdrijft, en wat weer kan resulteren in meer criminaliteit bij drugsverslaafden.
  maandag 15 januari 2007 @ 21:33:29 #116
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_45387503
Vermoeiend dit soort discussies elke keer weer!
Heb wikki er maar weer eens raad gepleegt en dit is toch wel een andere kijk op een plantje, ons gegeven door de natuur!

Cannabis Sativa wordt al sinds 2800 voor Chr. verbouwd in China. Hoewel vooral vanwege de hennep-vezels (Chin:ma) voor de fabricage van touw, gebruik(t)en de Chinezen het ook als medicijn-tegen-ongeveer-alles. De bloemen (ma-po) voor de behandeling van open wonden; de zaadhuid (ma-len) en aanklevende hars ter stimulering van het zenuwstelsel; de zaden zelf (ma-jen) tegen infecties en huid-irritatie, en werden in het algemeen beschouwd als stimulerend middel, en tevens restoratief, laxatief, vochtafdrijvend en uitstekend om babies en pups te ontwormen. De olie (ma-yu) wordt gebruikt als een haarlotion en als tegengif tegen zwavelvergiftiging. De versgeperste bladeren zouden helpen tegen de beet van de schorpioen, en de as van de verbrande plant verhoogt zelfs de werking van vuurwerk.

Ook in Europa werd cannabis van oudsher verbouwd in medicinale kruidentuinen (oa in die van het Muiderslot) ter behandeling van mania, hysteria, delirium tremens, hydrophobia, tetanus en cholera. ("Dat moet niet alleen tot veel vrolijke, maar ook veel dode gebruikers hebben geleid", schrijft Bill Drake in zijn Cultivators Handbook of Marijuana (1970)
)

Mutifuctioneel en misschien toch niet zo slecht voor de mensch, dus!
Wat die koffieshops betreffende, 't kan er best gezellig zijn!

[ Bericht 5% gewijzigd door Tism op 15-01-2007 21:40:03 ]
  dinsdag 16 januari 2007 @ 00:40:21 #117
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_45393996
Ik wordt altijd een beetje kriebelig van het verbieden van dingen. Het gaat hier gewoon om een plant, het is te betuttelend om dat te verbieden. Dat het slecht voor de gezondheid is vind ik dan niet eens echt ter zake doen, er is zoveel slecht voor de gezondheid.
Legaliseren, voor de rest duidelijke regels. Dat haalt de wiet ook gelijk uit het criminele milieu en je kunt er zelfs accijns op heffen.
De reden dat Europa hier anders over denkt vind ik het slechtste argument ooit, je zal als land toch zelf wel bepalen welke regels er gelden?! (Nou ben ik ook niet zo'n fan van een nog bemoeizuchtiger Europa)
  dinsdag 16 januari 2007 @ 01:16:34 #118
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45394582
Weten jullie wat nog 10 keer zo kankerverwekkend is als blowen ????

Gewoon in de stad wonen

En wat dacht je van elke dag een uurtje of wat in de rij staan met de auto

Legaliseer ons plantje, hef er lekker accijns over, en doe godverD#$!#$% eens wat nuttigs met die bakken geld die we jaarlijks gedwongen in die bodemloze schatkist pleuren
  dinsdag 16 januari 2007 @ 02:09:09 #119
93744 Finder_elf_towns
pi_45395278
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:26 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Wij scoren beter dan landen als VS en Groot Britannie dus hun vernietigen pas menselijk kapitaal.
De Britten en Amerikanen zijn naast asocialer ook niet in het bezit van een natuurlijk gevoel van sociale hygiëne.

Toevoeging: ik heb het natuurlijk wel over de onderlaag vd samenlevingen.
pi_45395661
VVDer hier, en van mij part wordt (soft)drugs morgen nog gelegaliseerd. Met het verbieden van drugs, en het daarmee weer aan het criminele circuit overlaten daarvan, doen we een enorme stap achteruit. Daarnaast moet, zoals eerder gezegd, de verantwoorderlijkheid bij de gebruiker komen te liggen. Daarmee kan je het gebruik nog verder beperken zonder het te hoeven verbieden en de oogkleppen op te zetten. Bovendien val je zo de mensen niet lastig die prima met drugs overweg kunnen (de mensen waar je in de media niets van hoort, maar die er wel degelijk zijn), mits ze bereid zijn risico te dragen.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 03:09:12 #121
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_45395704
Vreemd, ik ben liberaler dan Mister VVD op dit punt
  dinsdag 16 januari 2007 @ 03:27:53 #122
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45395832
Welk risico moeten we dan dragen ???
pi_45395910
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 03:27 schreef Sounddragon het volgende:
Welk risico moeten we dan dragen ???
Dat als je ziek wordt en dit houdt verband tot je drugs gebruik, je een financiële bijdrage moet leveren of volledig voor de kosten opdraait, bijvoorbeeld. Dus moet ieder z'n persoonlijke overweging maken of hij de financiële (en medische) risico's wilt lopen of niet.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 04:05:43 #124
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_45396000
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 03:42 schreef XiE90 het volgende:

[..]

Dat als je ziek wordt en dit houdt verband tot je drugs gebruik, je een financiële bijdrage moet leveren of volledig voor de kosten opdraait, bijvoorbeeld. Dus moet ieder z'n persoonlijke overweging maken of hij de financiële (en medische) risico's wilt lopen of niet.
Marihuana schijnt gebruikt te kunnen worden als een geneesmiddel, het is veel minder verslavend dan sigaretten of drank en daarom ook veel minder schadelijk voor de gezondheid (Drankverslaving schijnt vele malen erger te zijn dan verschillende drugsverslavingen) Probleem is echter dat legalisering van Marihuana tegen EU regels in gaat. Ik vrees nu wel met het kabinet dat er verdere perkingen gesteld worden aan coffeeshops en het telen van marihuana omdat de Christenunie fel tegen het gebruik ervan is (God is je enige opiaat), CDA staat er ook negatief over.
pi_45399663
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 04:05 schreef rood_verzet het volgende:

[..]
het is veel minder verslavend dan sigaretten of drank en daarom ook veel minder schadelijk voor de gezondheid
Onzin.
pi_45399784
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Onzin.
Wat is onzin, dat het minder verslavend is of dat het daarom minder ongezond is?
Dat het minder verslavend is, is iig geen onzin. Er is geen lichaamelijke verslaving aan cannabis zoals je wel hebt met nicotine en alcohol.
Na het frequent gebruik van deze 2 laatst genoemde, heb je ontwenningsverschijnsellen (de kater komt later).
pi_45399830
Nicotine en Drank zijn ook geen lichamelijke verslavingen, tenminste niet meer dan Soft Drugs
pi_45399989
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:02 schreef JohnDope het volgende:
Nicotine en Drank zijn ook geen lichamelijke verslavingen, tenminste niet meer dan Soft Drugs
Gewoon eens naar een ontwenningskliniek langs gaan en 70% van de mensen naar huis sturen met de boodschap dat er niets aan de hand is.
Van het blowen heb je de dag nadien ook geen ontwennigsverschijnsellen.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:11:35 #129
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45400053
quote:
Grapjas.
pi_45400118
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:09 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Gewoon eens naar een ontwenningskliniek langs gaan en 70% van de mensen naar huis sturen met de boodschap dat er niets aan de hand is.
Van het blowen heb je de dag nadien ook geen ontwennigsverschijnsellen.
Ik ken echt een stuk of 20 mensen die verslaafd zijn aan de Soft Drugs. Vertel mij er aub niks over.
pi_45400239
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik ken echt een stuk of 20 mensen die verslaafd zijn aan de Soft Drugs. Vertel mij er aub niks over.
Ja psychische verslaving.
Ik heb al es iemand zien doodvallen door de alcohol, ga ik lopen zeiken dat het verboden moet worden?
Zolang mensen geen probleem zijn voor de maatschapij en zichzelf (en wat heet een 'probleem') moet iedereen gewoon lekker doen waar ie zich goed bij voelt.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:27:08 #132
136343 BasEnAad
pi_45400490
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wiet heeft absoluut nooit een lichamelijke verslaving, wel een geestelijke, dat kan net zo erg zijn. En wiet wordt natuurlijk vaak gerookt met tabak(nicotine), dat wel lichamelijk verslavend is.
Aan alcohol raak je lichamelijk niet zo snel verslaafd maar als je goed je best doet kan het.
pi_45400542
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:17 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Ja psychische verslaving.
Ik heb al es iemand zien doodvallen door de alcohol, ga ik lopen zeiken dat het verboden moet worden?
Zolang mensen geen probleem zijn voor de maatschapij en zichzelf (en wat heet een 'probleem') moet iedereen gewoon lekker doen waar ie zich goed bij voelt.
Verslaafd = verslaafd.

En wanneer je een wietzaadje in de tuin gooit en er blijkt later drugs aan te groeien, daar is natuurlijk ook niks mis mee. Dat is puur natuur.

Het gaat om die vele gifmengers die lekker aan het kweken zijn. Die wiet is gewoon schadelijk voor de volksgezondheid en die zie ik graag uit het straatbeeld verdwijnen.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:41:28 #134
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45400912
quote:
Je bewijst je domheid weer eens.
Zyggie.
pi_45401109
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:41 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Je bewijst je domheid weer eens.
Ik heb het in de praktijk gezien. Ik heb mensen makkelijker van de drank zien afkomen dan van de gemodificeerde SoftDrugs.

En dat is nog buiten het feit dat deze wiet erg schadelijk voor jouw longen is.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:54:18 #136
44906 merino
World of Sleepers
pi_45401240
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:29 schreef JohnDope het volgende:
Het gaat om die vele gifmengers die lekker aan het kweken zijn. Die wiet is gewoon schadelijk voor de volksgezondheid en die zie ik graag uit het straatbeeld verdwijnen.
Eens, er is echt teveel rotzooi op de markt. Wordt steeds lastiger voormezelf om het goed te praten dat ik die shit oprook...
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:56:10 #137
136343 BasEnAad
pi_45401292
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:54 schreef merino het volgende:

[..]

Eens, er is echt teveel rotzooi op de markt. Wordt steeds lastiger voormezelf om het goed te praten dat ik die shit oprook...
Als je het legaliseert, is de kwaliteit te controleren
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:57:49 #138
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45401350
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:27 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Wiet heeft absoluut nooit een lichamelijke verslaving, wel een geestelijke, dat kan net zo erg zijn. En wiet wordt natuurlijk vaak gerookt met tabak(nicotine), dat wel lichamelijk verslavend is.
Aan alcohol raak je lichamelijk niet zo snel verslaafd maar als je goed je best doet kan het.
Dus.... alleen de lichamelijk verslavende bestanddelen van een blowtje zijn LEGAAL logisch niet ???

Ennehhh...alcohol NIET lichamelijk verslavend ????
Leg jij me es FF uit waarom mijn schoonvader 's morgens met de grootste moeite zijn biertje open krijgt omdat ie van die bibberhandjes heeft (tot en met het 3e biertje that is ) da's psychisch zeker ????

Mijn halve fokkin' familie (4 stuks tot nu toe, en nog 2 comin' up) heeft zich letterlijk DOOD gezopen, allemaal uit vrije wil, niet omdat ze ZWAAR verslaafd waren ofzo hoor... neuuhh

Blijf gerust met je kop in je hol zitten, hierbuiten is de wereld een stuk harder en het stinkt net zo erg
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:59:18 #139
44906 merino
World of Sleepers
pi_45401388
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:56 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Als je het legaliseert, is de kwaliteit te controleren
eensch
of natuurlijk zelf kweken
heb nog 10 top zaadjes maar 0,0 ervaringen sowieso geen ruimte voor goed afgesloten systeem...
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_45401447
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:59 schreef MrVVD het volgende:

Coffeeshops zijn slecht en zouden binnen een jaar moeten sluiten.
Ik kom uit Griekenland waar de straffen het zwaarst binnen de EU zijn.
Ik ken daar meer verslaafden dan hier.
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
pi_45401469
En cannabis tegen de wet maken is hetzelfde als zeggen dat God een fout heeft gemaakt (Hicks .)
Dat moet het CDA niet willen.
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:19:04 #142
44906 merino
World of Sleepers
pi_45401892
alsof het CDA ook maar enige clue heeft over wie/wat God is en wat ie goedkeurt
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:20:28 #143
136343 BasEnAad
pi_45401930
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dus.... alleen de lichamelijk verslavende bestanddelen van een blowtje zijn LEGAAL logisch niet ???

Ennehhh...alcohol NIET lichamelijk verslavend ????
Leg jij me es FF uit waarom mijn schoonvader 's morgens met de grootste moeite zijn biertje open krijgt omdat ie van die bibberhandjes heeft (tot en met het 3e biertje that is ) da's psychisch zeker ????

Mijn halve fokkin' familie (4 stuks tot nu toe, en nog 2 comin' up) heeft zich letterlijk DOOD gezopen, allemaal uit vrije wil, niet omdat ze ZWAAR verslaafd waren ofzo hoor... neuuhh

Blijf gerust met je kop in je hol zitten, hierbuiten is de wereld een stuk harder en het stinkt net zo erg
Lees eerst fatsoenlijk mijn reactie voor dat je alle frustraties uit je zuipfamilie op mij botviert!
Ik zeg alleen dat alcohol lang niet zo verslavend is als roken en sommige drugs.
pi_45402122
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:59 schreef merino het volgende:

[..]

eensch

heb nog 10 top zaadjes maar 0,0 ervaringen sowieso geen ruimte voor goed afgesloten systeem...
Naief tot in den kist
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:29:02 #145
44906 merino
World of Sleepers
pi_45402141
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:28 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Naief tot in den kist
que?
pi_45402173
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:29 schreef merino het volgende:

[..]

que?
Wietwereldje is een vrij louchewereldje. Wietkeuring is een utopie.

Verder als je in jouw geval (klein oppervlak) binnen gaat kweken dan begin je natuurlijk niet met zaad.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:33:55 #147
44906 merino
World of Sleepers
pi_45402258
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wietwereldje is een vrij louchewereldje. Wietkeuring is een utopie.
Ken idd zelf al teveel mensen uit die wereld om te weten dat het (waarschijnlijk) nooit zal lukken nee. Legaliteit is de grootste angst van de meeste coffeeshops/kwekers/handelaren.

Maar dat systeem kan ook veranderen...
quote:
Verder als je in jouw geval (klein oppervlak) binnen gaat kweken dan begin je natuurlijk niet met zaad.
zaad wil ik eigenlijk komende zomer uit laten groeien bij vriend van me die goed is in kweken. Dan zorgt hij wel dat ik stekjes krijg

Neem overigens aan dat je dit zegt omdat je met zaadjes zowel mannelijke als vrouwelijke plantjes krijgt en dat zonde is van de ruimte (waarvan dan de helft uiteindelijk niet gebruikt wordt)?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:34:54 #148
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45402280
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:20 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Lees eerst fatsoenlijk mijn reactie voor dat je alle frustraties uit je zuipfamilie op mij botviert!
Ik zeg alleen dat alcohol lang niet zo verslavend is als roken en sommige drugs.
Dat zei ik ook al, blijf gerust met je kop in je hol zitten

En je had het niet over 'sommige soorten drugs' je had het over wiet, 2 keer met naam genoemd, je zit je eigen woorden te verdraaien
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:38:08 #149
136343 BasEnAad
pi_45402347
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat zei ik ook al, blijf gerust met je kop in je hol zitten

En je had het niet over 'sommige soorten drugs' je had het over wiet, 2 keer met naam genoemd, je zit je eigen woorden te verdraaien
Alcohol is lang niet zo verslavend als wiet. Dat is gewoon zo.
pi_45402378
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:33 schreef merino het volgende:

Neem overigens aan dat je dit zegt omdat je met zaadjes zowel mannelijke als vrouwelijke plantjes krijgt en dat zonde is van de ruimte (waarvan dan de helft uiteindelijk niet gebruikt wordt)?
Jup, maar er is ook duur zaad wat gemanipuleerd is en dat schijnt voor 99% vrouwlijk te zijn en ik dacht al dat jij die niet had vandaar. Die zijn ook robuuster dan stekken.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:46:37 #151
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45402546
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 03:42 schreef XiE90 het volgende:

[..]

Gelul, IEDEREEN heeft recht op medische zorg, laten ze maar eens aantonen dat ide aandoening die ik op dat moment heb veroorzaakt wordt door drugs of gebruik van genotsmiddelen en niet door een erfelijke aandoening, hoeveel mensen krijgen er geen long-, keel- of strottehoofdkanker die nog nooit hebben gerookt ???

Dat wordt wel lachen dan, als iedereen die lever, nier, hart, long of psychische problemen heeft in discussie kan over de rekening van medische zorg.
En wat dacht je van verslaafdenzorg ???? dat gaat goed werken als die junks dat zelf mogen betalen

Enig idee wat je tegenwoordig betaalt aan ziektekostenpremie ????
Ik betaal gewoon al meer premie als dat ik per jaar aan die 2 huisartsenconsulten kwijt zou zijn als ik zelf betaal, want ik kom nooit bij de dokter, maar ik mag wel elke maand FF ruim 230 ¤ tikken, en dat is al bovenop wat mijn werkgever al betaalt

Leuk idee voor in de states, daar houden ze wel van mensen in hokjes prakken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')