KANDIDATEN :quote:Vier koppels, vier steden, één droom: een eigen horecazaak. Mijn Tent is Top maakt deze droom waar. Van januari tot en met april 2007 vindt de strijd om de populairste tent plaats! Wie wint zijn eigen tent? Winnen gaat niet zomaar. En uiteraard kent het spel zijn regels.
wat is er mis met je first life? dat je zoveel vrije tijd in zoiets neps stopt.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:07 schreef vats het volgende:
Wat een fotos zeg....
ga er is naar kijken als ik geen secondlife speel
Ik heb het helaas nooit gezienquote:Op woensdag 10 januari 2007 12:10 schreef Brentmeister het volgende:
Mijn tent is top, wat een naamKen 't origineel wel, dat was wel leuk.
Neequote:Op woensdag 10 januari 2007 12:12 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb het helaas nooit gezien
Kan jij aussie TV krijgen dan
Ja de laatste die overgebleven zijn, kan het publiek wegstemmen staat op de sitequote:Op woensdag 10 januari 2007 12:13 schreef PLAE@ het volgende:
Was op Yorin geloof ik destijds. Of RTL 7. Wel aardig om te kijken.
steden die helemaal mee gingen leven.....of noujah die indruk wilden de makers je geven.
Oja en je kon stemmen (bel + sms gezeik dus) op diegene die af moesten vallen. Maar ik weet niet of dat nu ook het geval zal zijn.
Mja, het commentaar wat er achteraf achter gezet gaat nog wel maar dat is waarschijnlijk al opgeschreven. Als hij zelf een gesprek ofzo moet voeren gaat dat niet vaak niet echt vloeiend.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:07 schreef DarkElf het volgende:
het orgineel was idd wel leuk, ben alleen bang dat het weer zo'n slap Nederlands aftreksel wordt...
Bovendien, die Den Blijker, hij kan wrs goed koken maar ik vind het echt een tv persoonlijkheid van niks hoor... totaal geen uitstraling en hij praat onduidelijk.
Dat bedoel ik dus ookquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:13 schreef DarkElf het volgende:
nee hij heeft gewoon geen goede tv persoonlijkheid...
Ik kijk anders graag naar Herrie in de Keuken of Herman Helpt. Ik ben blij dat het geen echte tv-persoonlijkheid is, want dan gaat de aandacht tenminste naar het eten of naar het probleem en niet naar de persoonlijkheid. Gordon Ramsey vind ik juist verschrikkelijk om naar te kijken.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:23 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus ookHij kan dat gewoon niet.
Ik zeg ook niet dat ik er niet graag naar kijk, het zijn leuke programma's hoor. Maar dat de aandacht bij Herman meer naar het eten gaat... Dat vind ik dus helemaal niet. Pas in zijn laatste kerstserie vond ik dat er meer aandacht en het eten besteed werd en zag je Herman zelf ook eens wat vaker koken! Gordon kookt zelf veel meer en vertelt er ook meer bij. Ik vind dat je bij hem veel meer te weten krijgt over eten.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:25 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Ik kijk anders graag naar Herrie in de Keuken of Herman Helpt. Ik ben blij dat het geen echte tv-persoonlijkheid is, want dan gaat de aandacht tenminste naar het eten of naar het probleem en niet naar de persoonlijkheid. Gordon Ramsey vind ik juist verschrikkelijk om naar te kijken.
Hij zal nu echt alleen 'maar'presentator en voorzitter van het programma zijn neem ik aan, we zullen geen pollepel in zijn handen zien, alleen maarquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:58 schreef Brentmeister het volgende:
Ik zeg ook niet dat ik er niet graag naar kijk, het zijn leuke programma's hoor. Maar dat de aandacht bij Herman meer naar het eten gaat... Dat vind ik dus helemaal niet. Pas in zijn laatste kerstserie vond ik dat er meer aandacht en het eten besteed werd en zag je Herman zelf ook eens wat vaker koken! Gordon kookt zelf veel meer en vertelt er ook meer bij. Ik vind dat je bij hem veel meer te weten krijgt over eten.
Ja, over eten krijg je misschien wel wat meer te horen bij Ramsey. Maar het leuke aan Herman vind ik juist, dat hij ook veel verteld over de werking van restaurants. Hoe het beter kan, net zoals gisteren bij dat Italiaanse restaurant.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:58 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik er niet graag naar kijk, het zijn leuke programma's hoor. Maar dat de aandacht bij Herman meer naar het eten gaat... Dat vind ik dus helemaal niet. Pas in zijn laatste kerstserie vond ik dat er meer aandacht en het eten besteed werd en zag je Herman zelf ook eens wat vaker koken! Gordon kookt zelf veel meer en vertelt er ook meer bij. Ik vind dat je bij hem veel meer te weten krijgt over eten.
Ja klopt, en dat is het ook juist. Herman doet meestal meer met de organisatiekant en dat is natuurlijk ook wel leuk. Maar Gordon doet dat beide! Hier wordt vaak een compleet interieurbouwteam erbij gehaald om de boel even te verbouwen (zijn ook andere programma's die dat doen). Gordon doet meer met de spullen die er al zijn. Bijvoorbeeld even een kledingrek of plant verplaatsen om de doorloop naar het restaurant mooier en duidelijker te maken of even met het hele restaurantteam een ander kleurtje verfen en wat anders inrichten.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:21 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Ja, over eten krijg je misschien wel wat meer te horen bij Ramsey. Maar het leuke aan Herman vind ik juist, dat hij ook veel verteld over de werking van restaurants. Hoe het beter kan, net zoals gisteren bij dat Italiaanse restaurant.
Sorry was even op de site van het programma gaan neuzen zonder de OP verder te lezenquote:Op woensdag 10 januari 2007 19:55 schreef Bluezz het volgende:
Lees eens een OP, Martijn.
Waar komt die restaurant dan? (straat)quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:15 schreef Luuksor het volgende:
Vrienden van me gaan er werken in Leeuwarden, dus ik ga er wel een keertje eten!
kijk op de websitequote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:31 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Waar komt die restaurant dan? (straat)
Sushiquote:Strijd om horeca-onderneming in Mijn tent is top
Geplaatst op 16-01-2007 om 11:24
In het nieuwe RTL 5-programma Mijn Tent is Top strijden vier koppels vanaf vanavond een aantal weken lang om een eigen horecaonderneming. Ieder koppel heeft de ambitie en wens een eigen horecazaak te beginnen en geven daar nu gehoor aan. Mijn tent is top laat zien hoe het deze startende ondernemers vergaat. De camera’s van RTL 5 volgen de ondernemers vanaf het moment dat zij de sleutel krijgen van hun nieuwe pand totdat hun bedrijf wel of niet tot bloei komt.
Tijdens dit proces worden de koppels begeleidt en beoordeeld door een jury waarvan topkok Herman den Blijker voorzitter is. Uiteindelijk blijft er één koppel over dat met het winnen van een geldbedrag de onderneming wint. Dat betekent echter niet dat de andere koppels hun deuren moeten sluiten. Mijn Tent is Top is gebaseerd op het succesvolle Australische programma My Restaurant Rules.
In Amsterdam, Leeuwarden, Den Bosch en Rotterdam gaan de koppels aan de slag. Met een origineel idee voor hun eigen horecaonderneming beginnen zij als fulltime ondernemers met frisse moed aan dit avontuur. Het verbouwen en inrichten van hun zaak, het regelen van de financiële huishouding, het aannemen van personeel, het samenstellen van een menukaart en het op peil houden van de kwaliteit van de zaak horen bij het verwezenlijken van deze droom. Tijdens dit proces worden de koppels in de gaten gehouden door vier vaste juryleden en het steeds wisselende gastjurylid.
Zij bepalen welke twee koppels als eerste moeten afvallen. Dit betekent echter niet dat deze ondernemers met hun bedrijf moeten stoppen. Zij maken alleen geen kans meer op de hoofdprijs; een geldbedrag waarmee hun onderneming ook in één keer hun eigendom is. Dit wint één koppel dat door het publiek wordt gekozen.
Erland Galjaard, programmadirecteur RTL 5: “Mijn Tent is Top is meer dan alleen een tv programma. Het is een eigenzinnig, uniek en vooral ook groots event, dat nooit eer- der zo werd gedaan in Nederland . Een spannende, positieve strijd tussen vier zeer gemotiveerde koppels met vier verschillende horecaconcepten. En tegelijkertijd ook nog eens een leuke ’strijd’ tussen vier steden. Met de populaire topkok Herman den Blijker als welkome hulp, maar ook als strenge juryvoorzitter. Wie weet zijn Tent vanaf de grond goed op te bouwen, en de kijker te verleiden tot een bezoek aan zijn restaurant? En leuk ook, de kijker kan daar ter plekke op camera, commentaar leveren, en heeft ook invloed op de uiteindelijke uitslag. Ingredïenten en redenen genoeg derhalve om ons zeer te verheugen op dit programma.”
In Leeuwarden begint het koppel Frieda en Frank een eigen zaak waar sushi en entertainment centraal staan. Het jonge stel Sven en Geertje beginnen hun avontuur in Den Bosch. Hun droom is een plek waar mensen lekker ongedwongen kunnen eten maar wel in een hoger segment. De vrienden Dave en Marc beginnen aan een Spaans avontuur in Rotterdam. Samen beginnen zij nu een Pinchobar. Pinchos zijn Baskische tapas met een prikkertje erdoor. Richard en zijn verloofde Weruschca beginnen in Amsterdam aan een brasserie zoals je die in Parijs tegenkomt. Mijn tent is top gaat vanavond om 21.30 uur van start bij RTL 5.
Geen verrassing dat hij zakenman is en geen kokende kok (net zoiets als witte sneeuw?).quote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:02 schreef golfer het volgende:
In de VARA-gids van volgende week staat een alleraardigst interview met Den Blijker.
Daar komt ie een stuk sympatieker in over dan ie vaak op de TV overkomt.
Hij blijft natuurlijk wel tegenwoordig, vooral met zijn compagnon David Crouwel vooral op de eerste plaats een zakenman, i.p.v. een kokende kok.
Over anderhalve week gaan de zaken open...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:18 schreef MissHobje het volgende:
Mja.. ik hoop dat het later wat leuker wordt, vind het nu echt een klusprogramma.
En okè dat hoort erbij uiteraard maar het trekt me nog niet.
Komt vast wel
Nogmaals: [Forum] TV-programma'squote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:54 schreef nlg het volgende:
Nogmaals, dubbel? (Mijn Tent is Top, vanaf 16 januari op RTL 5)
Dan is volgens mij de vraag of (dit) topic over het culinaire gedeelte van het programma gaat (of gewoon over het programma zelf?quote:
Het gaat nu nog over klussen dus:quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:04 schreef nlg het volgende:
[..]
Dan is volgens mij de vraag of (dit) topic over het culinaire gedeelte van het programma gaat (of gewoon over het programma zelf?![]()
Ok, ok... I get the point...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Het gaat nu nog over klussen dus:
---> K&W
![]()
He ik ben op dezelfde dag geregistreerd als jij..quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:21 schreef golfer het volgende:
k heb dat simpele quizje ook even gedaan.
Wil ook wel eens bij 1 van die tenten eten.
En bijna net zoveel posts.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:56 schreef HanziKnollennase het volgende:
He ik ben op dezelfde dag geregistreerd als jij..
"Is dat niet een Disneyfilm?"quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:48 schreef d.n3rd het volgende:
Ik ken Frank en FriedaZij moeten dus per definitie winnen.
Braakhekke, praat me daar niet van. Die zat onlangs in een of ander "topkok"quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Triest dat deze sigaren paffende wannebe Gordon Ramsey cloon zoveel aandacht krijgt in de media. Is de media in NL niet in staat een eigen format van kok op TV te ontwikkelen? Braakhekke gaf ook altijd een slechte imitatie van Keith Floyd.
Mwah, het is absoluut een kopie maar ik zou het nog niet willen afschrijven. Heb de eerste aflevering gezien en die was best ok, ben wel benieuwd wat de rol van Herman gaat worden. My restaurant rules was echt een topserie, als het maar enigzins in de buurt komt wordt het zeker watquote:Op woensdag 17 januari 2007 16:17 schreef sugarJay het volgende:
wat een saai mislukt slap aftreksel van My Restaurant Rules zeg..
braakhekke kan dan ook niet koken, hij is behalve op TV ook nooit kok geweest.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:16 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Braakhekke, praat me daar niet van. Die zat onlangs in een of ander "topkok"programma en hij kon echt geen zinnig woord uitbrengen. Alleen maar niet inhoudelijk gezeik en toen bij de beoordeling alles aan z'n collega overlaten omdat ie niet uit z'n woorden kwam.
Eh.. le garage??quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
braakhekke kan dan ook niet koken, hij is behalve op TV ook nooit kok geweest.
Het lijkt me sowieso dat al die restaurants al lang en breed klaar zijn. (Iemand bewijs?)quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:52 schreef Razz_Gul het volgende:
stel nou he dat de kijkcijfers behoorlijk tegenvallen, worden die stellen met al hun (naieve) grootse plannen dan meteen in de kou gezet ? lijkt me wel, ze brengen tenslotte weinig op.. who cares om hun dromen...
en heeft die Herman Blijker hier nog wat in te porren, hij is tenslotte maar een marionet die nu volgens mij 3 programma's tegelijk 'presenteert'.. vraag me sterk of hij dit zelf wilt of dat t m opgedragen wordt, aangezien kookprogrmmas zo populair zijn
Daar was hij eigenaar, en stond in de zaak, niet in de Keuken.quote:
Vrienden van me werken in Leeuwarden bij Doozo, maar ik weet niet of het al klaar is of niet. Ze hebben in ieder geval dinsdag pas hun menu-bespreking gehad, dus heel erg vergevorderd zijn de praktijken nog niet..quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:19 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Het lijkt me sowieso dat al die restaurants al lang en breed klaar zijn. (Iemand bewijs?)
En dus ook de opnames. Waarom zou je dan ineens stoppen met uitzenden als alles al klaar ligt?
Oja en de kijkcijfers zijn 699.000 + 268.000 = 967.000
Als ze nu nog over de kijkcijfers gaan klagen...
Zal morgen eens langsfietsenquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:19 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Het lijkt me sowieso dat al die restaurants al lang en breed klaar zijn. (Iemand bewijs?)
En dus ook de opnames. Waarom zou je dan ineens stoppen met uitzenden als alles al klaar ligt?
Heb helaas geen fototoestel, maar het restaurant in Rotterdam is het echt één grote bouwput. Ik denk zelfs dat het tv-programma gewoon één week achter loopt.quote:
Dat is toch die toko van die 2 lullo's die iedereen aan het afkraken waren?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:36 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Heb helaas geen fototoestel, maar het restaurant in Rotterdam is het echt één grote bouwput. Ik denk zelfs dat het tv-programma gewoon één week achter loopt.
Oh, dat zou me erg verbazen eigenlijk! Je zou zeggen dat om problemen te voorkomen, ze wel een paar weken voor lopen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:36 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Heb helaas geen fototoestel, maar het restaurant in Rotterdam is het echt één grote bouwput. Ik denk zelfs dat het tv-programma gewoon één week achter loopt.
Nee het zit op de Noordsingel, dat is bij de gevangenis, in het Oude Noorden. Vlakbij station bergweg, lijn 4 heeft er een halte voor de deur, en vroeger zat er Betty Beer, zeg maar..quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:41 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Oh, dat zou me erg verbazen eigenlijk! Je zou zeggen dat om problemen te voorkomen, ze wel een paar weken voor lopen.
Waar zit dat restaurant nou precies? In een van die straten, dat als je rechtdoor loopt, dat je recht voor het CS staat? (Ja, ik ken Rotterdam niet van straatnamen). Want ik dacht de plek te herkennen.
Ik woon zelf helaas niet in een van de steden waar ze bouwen, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als iemand die er wel woont wat foto's maakt.Dan kunnen we het hier een beetje volgen
Volgens mij Geertje en Sven ook, over Dave en Marc staat op de site dat het vrienden zijn.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:07 schreef kassenbouwer het volgende:
Zijn het nou eigenlijk allemaal liefdesstelletjes (incl. die twee gozers in Rotterdam)? Die uit Leeuwarden en Amsterdam wel natuurlijk, maar die andere?
Ja die reactie was geweldigquote:Op woensdag 24 januari 2007 11:18 schreef computergirl het volgende:
Ik vond het wel stom dat een aantal van die stelletjes hun presentatie zo slecht hadden voorbereid.
Je probeert het toch een paar keer uit, hoe je je verhaal in 1 minuut over kan brengen?
Die kale kakker stond eerst seconden lang naar zijn papaiertje te gluren voordat hij eindelijk begon, de tijd liep intussen lekker door.
Idd, en qua verbouwingen is het blok boeienderquote:Op woensdag 24 januari 2007 22:51 schreef golfer het volgende:
In de herkansing bekeken. Nog steeds geen kookprogramma en nog steeds een verbouwprograma.
Kun je daar nu al eten dan?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:23 schreef Luuksor het volgende:
Ik ga waarschijnlijk komende week een keer bij Doozo eten!
Klik.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:42 schreef Martijn_77 het volgende:
Kun je daar nu al eten dan?
Hoe lang loopt het programma dan achter?
En vandaag was ik het niet vergeten, dus ik kijk zo meteen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iig zijn de zaken gewoon te bezichtigen mocht je willen langsgaan voor een
hapje en een drankje. Het eten in zowel Leeuwarden,Den Bosch en Rotterdam
is vrij goed!
*edit: gaarne spoiler gebruiken en geen nieuwtjes verklappen, dank!
[ Bericht 23% gewijzigd door MissHobje op 30-01-2007 21:47:17 ]31 december 2006: Inactive FOK!account
zet dat dan tenminste ff in een spoilerquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:42 schreef editor2 het volgende:
-knip-
Dat denk ik ook. Daar zou ik best eens willen eten, als ik van tevoren een idee had van de prijzen (die staan bij hun als enige niet op de website).quote:
Die vind ik ook erg leuk trouwens.. die sushi mensen toch ?quote:
Die 2 mannen zijn ondernemers, ze zijn gewoon niet zo betrokken, het is niet echt een 'droom' voor hun heb ik het idee.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:48 schreef MissHobje het volgende:
Die vind ik ook erg leuk trouwens.. die sushi mensen toch ?
Dat andere stel (Denbosch geloof ik) die van die vaatwasser die lektezijn ook erg leuk vind ik.
Die 2 mannen vind ik minder op de 1 of andere manier omdat ze soms een beetje makkelijk doen lijkt het.
Ja precies.. dat idd.. dus gun ik ze eigenlijk niet om te winnenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:11 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die 2 mannen zijn ondernemers, ze zijn gewoon niet zo betrokken, het is niet echt een 'droom' voor hun heb ik het idee.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:42 schreef editor2 het volgende:
om alle onzin maar weer eens van tafel te vegen en e.e.a.eenmalig recht te zetten
met dit bezoek.lol, ff voor de anderen, dit is dus serieus de grootste bullshit ooit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iig zijn de zaken gewoon te bezichtigen mocht je willen langsgaan voor een
is vrij goed!
3 april is de uitslag, live op tv.
Idd, maar opzich wel een leuk concept. Vind het alleen jammer de Leeuwarden ze ver is. die tent hadden ze eigenlijk in Den Bosch moeten starten dan hadden ze zeker twee vaste klanten er bij gehadquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:24 schreef MissHobje het volgende:
Ja precies.. dat idd.. dus gun ik ze eigenlijk niet om te winnen![]()
Hehe wordt dus duimen draaien![]()
om alle onzin maar weer eens van tafel te vegen en e.e.a.eenmalig recht te zetten
met dit bezoek.Wát een onzin! Leeuwarden heeft pas afgelopen zaterdag zn deuren geopend..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iig zijn de zaken gewoon te bezichtigen mocht je willen langsgaan voor een
is vrij goed!
Zeg, mag het ook eens in het noorden zijn.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, maar opzich wel een leuk concept. Vind het alleen jammer de Leeuwarden ze ver is. die tent hadden ze eigenlijk in Den Bosch moeten starten dan hadden ze zeker twee vaste klanten er bij gehad
Ja, ook maar even opnemen. Kan het helaas niet zien.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:12 schreef Stansfield het volgende:
Vanavond even opnemen. Blijft een leuk programma.
Helemaal mee eens. En van horeca hebben ze volgens mij ook geen kaas gegeten. 't Zijn trouwens wel getalenteerde marketingmannetjes.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:15 schreef golfer het volgende:
Rotterdammers freewheelen overal tussendoor, besteden alles uit en doen alles af als een geintje, met tussendoor seksistische opmerkingen over de bediening en winnen de 2e juryproef ook nog eens ?
Belachelijke beslissing.
en dan winnen ze ook nog die 10.000 euroquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:19 schreef Bluezz het volgende:
Ik zat hier bijna te steigeren met die sollicitatie-commentaren van die rotterdammers
Jemig, idd. Waar kwam dat allemaal vandaan? En dan ook nog winnen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:19 schreef Bluezz het volgende:
Ik zat hier bijna te steigeren met die sollicitatie-commentaren van die rotterdammers
ik zou mijn geld hier juist wel aan uitgeven. hun behandelen het restaurant als ondernemers, en minder als: cool ik mag een restaurant openen, dat is leuk, en ik kan nog koken ook nog. niet dat die tweede het niet ook haalt. maar rotterdam gaat veel verder in op de ondernemerskanten dan de anderen, vind ik.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:49 schreef p-etr-a het volgende:
Als de jury Rotterdam door laat, winnen ze het never als het publiek gaat stemmen. Ik vind Pincho's een leuk idee en dat zou ik best willen proberen, maar ik twijfel toch echt of ik mijn geld wel aan deze mannen wil geven.
Leeuwarden lijkt me echt leuk om te proberen! Ik heb alleen nog nooit sushi gehad...
Klopt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:59 schreef Magicmind het volgende:
Er staat me trouwens iets bij dat die tent in Amsterdam voorheen ook iets met 'Suisse' heette.
(maar dan gewoon 'Cafe restaurant Suisse' ofzo?)
Weet jij dat misschien Golfer? Die tent heeft er jaaaaaren gezeten..
Kaartje klopt ook geen kont van.
Die 2 kale Rotterdammers lijken best veel op elkaar, niet alleen qua uiterlijk maar ook qua houdingquote:Op woensdag 7 februari 2007 00:29 schreef golfer het volgende:
Betrap Den Blijker er wel op dat ie, als Rotterdammer, erg vaak zomaar even langs gaat bij die Rotterdamse zaak. Toch een beetje chauvinisme bij hem en ze een beetje extra pushen?
Idd, en die handelen alles heel zakelijk af zonder veel gevoel. Maar in die zaak in Leeuwarden zo ik wel eens willen gaan eten.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
Die 2 kale Rotterdammers lijken best veel op elkaar, niet alleen qua uiterlijk maar ook qua houding
Ja, ik hoorde het ook. Heb meer het gevoel dat ze dat een beetje geknipt hebben ofzo.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:28 schreef Michel het volgende:
Hoorde ik nu net in de samenvatting op tv dat de kok van die Rotterdammers er mee kapt? In de samenvatting op de site zelf is het desbetreffende moment qua audio in ieder geval mooi weggefilterd, maar kan je precies zien wat hij zegt....
Heb het niet gehoord, maar kan mij er alles bij voorstellen en het zou mij niets verbazen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:28 schreef Michel het volgende:
Hoorde ik nu net in de samenvatting op tv dat de kok van die Rotterdammers er mee kapt? In de samenvatting op de site zelf is het desbetreffende moment qua audio in ieder geval mooi weggefilterd, maar kan je precies zien wat hij zegt....
Rotterdam is nu ook pas sinds kort op volle personele bezetting daar een paar in Davos zaten voor Maison vd Boer. Grote bull dus.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:59 schreef Luuksor het volgende:
[..]
Wát een onzin! Leeuwarden heeft pas afgelopen zaterdag zn deuren geopend..
Die is weg idd, Guido, een oud collega van Dave bij Sodexho schiet nu bij en als het goed is hebben ze wel een vervanger, merk het morgen wel.quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb het niet gehoord, maar kan mij er alles bij voorstellen en het zou mij niets verbazen.
Die vent staat zich 6/7 dagen per week het schompes te koken in z'n eentje, terwijl al die andere tenten meer keukenpersoneel hebben.
Van Dave weet ik dat ie maar al te populair is bij de dames die voor hem werkenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:19 schreef Tinkepink het volgende:
Je zult toch voor ze werken.
Heb je van tevoren gereserveerd? Want ik denk er aan om er dinsdag naartoe te gaan!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:53 schreef sanni het volgende:
Ik was gisteren in Rotterdam en heb ComoComo bezocht ( belegde toastjes)
Lekker,niet druk,aardige gasten die 2 eigenaren,3 verschillende biersoorten
van de tap - Brand/Heineken/Amstel - en vooral niet duur.![]()
![]()
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07065/comocomo01.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07065/comocomo02.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07065/comocomo03.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Hey leuke foto's! Hoe gaat dat precies in z'n werk dan? Loop je gewoon langs de bar met een schaaltje en leg je er op wat je wilt hebben?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:53 schreef sanni het volgende:
Ik was gisteren in Rotterdam en heb ComoComo bezocht ( belegde toastjes)
Lekker,niet druk,aardige gasten die 2 eigenaren,3 verschillende biersoorten
van de tap - Brand/Heineken/Amstel - en vooral niet duur.![]()
![]()
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07065/comocomo01.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07065/comocomo02.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07065/comocomo03.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Mooie recensiequote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:11 schreef sanni het volgende:
yup..we kwamen binnen, en bestelden bier aan de sta-tafels die je rechts achterin
de zaak hebt bij het raam. Je kan ook aan een tafel gaan zitten of aan de bar.
Achterin heb je bovendien de wc's en het leuke is dat er een sensor is die het licht
activeert als je de trap naar boven loopt.
Vanaf 18:00 uur worden de verwarmde bins? aangevuld met diverse pinchos
en je kan gewoon pakken wat je wilt. Voel je je speciaal en heb je wat te vieren
dan kun je je laten bedienene en pakken zij wat voor je en wordt het op zo een
witte plaat gebracht. Ze schenken trouwens van die mini-flesjes Frexeit? rose
champagne,je weet wel die je ook bij AH in die zwarte flessen ziet.![]()
Houdt er rekening mee dat men overal camera's heeft en goed in de gaten houdt
wat je neemt
Leuk om te lezen, ik had juist het idee dat ze het in Leeuwarden het het beste voor elkaar hadden. Maar blijkbaar gaat daar dus ook nog niet alles van het spreekwoordelijke leien dakje.quote:Op zondag 11 februari 2007 23:15 schreef _Henry_ het volgende:
Recensie van Karin:
http://koken.blogo.nl/?comments/355/23700
Zou je iets specifieker kunnen zijn? De Mystery Guest was er wel over te spreken namelijk, dus waarom jij niet?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Como Como is echt een ruktent, in alles.
Goed, ik ben er dus vandaag geweest.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Como Como is echt een ruktent, in alles.
Zeg maar gerust: geen bal verstand van horeca.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:26 schreef kassenbouwer het volgende:
Maar ik vraag me af in hoeverre het zin heeft om twee bazen te hebben, die allebei klaarblijkelijk weinig verstand hebben van de horeca.
Het ging bij hun al na 2 dagen fout in de keuken.quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:35 schreef Tel_R het volgende:
Ik vind het op z'n zachtst gezegd nogal dom om op tv dingen als "het kan me niet schelen wat het personeel daavan vindt, wij bepalen de regels" te roepen. Als ik regisseur was geweest had ik meteen nadat die kok in Rotterdam had opgezegd die dikke langsgestuurd om te vragen hoe het ook alweer zat met dat bepalen van die regels. Die twee mannetjes zijn misschien niet dom, maar inlevingsvermogen hebben ze niet al te veel.
Op zich is dat niet erg, maar neem dan de juiste mensen in dienst.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Zeg maar gerust: geen bal verstand van horeca.
Gladde zakenmensen met goede marketingtechnieken.
Geen enkele horeca-passie.
Lijkt me niet dat er serieus iemand dat allemaal bijhoudt... op een papiertje bijhoudt hoeveel 'pinchos'quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:11 schreef sanni het volgende:
yup..we kwamen binnen, en bestelden bier aan de sta-tafels rechts achter in
de zaak. Je kan ook aan een tafel gaan zitten of aan de bar bij binnenkomst.
Achterin heb je op de 2de verdeping de wc's en er is een sensor die het licht
activeert als je de trap naar boven neemt.
Vanaf 18:00 uur werden de verwarmde bins gevuld met diverse pincho's
en je kan gewoon pakken wat je wilt. Voel je je speciaal en heb je wat te vieren,
dan kun je je laten bedienen en pakken zij wat voor je en wordt het op zo een
witte schaal gebracht. Ze schenken trouwens van die mini-flesjes Frexeit? rose
champagne,je weet wel die je ook bij AH in die zwarte flessen ziet.![]()
Houdt er rekening mee dat er overal camera's hangen en men goed kan zien wat
je evt hebt genuttigd.
En / of hou ze in dienstquote:Op woensdag 14 februari 2007 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op zich is dat niet erg, maar neem dan de juiste mensen in dienst.
Maar kon je gewone sushi al krijgen in leeuwarden dan. Dat is een beetje de vraag of het wel of geen succes wordt daar. Als ze nog de enige zijn dan kan het wel een succes worden. Ze hebben in ieder geval de keuken goed op orde.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:29 schreef sanni het volgende:
Maat van mij is bij die Sushi zaak geweest en vertelde dat het doodgewone sushi is
die je in elke grote stad ook kunt krijgen, dus om nou helemaal daar heen te rijden
is ook zonder van de tijd. Moet nog naar Suisse gaan.
Nee, dit is absoluut de eerste bar in deze stijl. Dit soort vernieuwende concepten zijn wel een trend in Leeuwarden trouwens. Jaar geleden opende Purple Lounge Clun, een Marrokaans getinte bar met cocktails en hapjes uit die regio, nu dan Doozo.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:19 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Maar kon je gewone sushi al krijgen in leeuwarden dan. Dat is een beetje de vraag of het wel of geen succes wordt daar. Als ze nog de enige zijn dan kan het wel een succes worden. Ze hebben in ieder geval de keuken goed op orde.
Inderdaad. Die ene gast is echt een corpsbal die vergeten is dat z'n studie afgelopen is. Het valt me nog mee dat ie die andere niet aanspreekt met 'lullo'. Hoe dan ook, de werklust ontbreekt totaal bij dit tweetal. Voor je de tent afsluit zorg je iig dat alles schoon is, hoe laat het ook word. Vooral volle asbakken gaan meuren na een tijdje en die lucht krijg je moeilijk weer weg. Ik hoop dat zij er als eerste uitvliegen.quote:Die 2 mannen uit Rotterdam.. omgdie ene gast heeft een iets te hoog arrogant gehalte vind ik dan, dat gaat niet lang goed.. tenzij hij het licht ineens ziet ofzo.
Mja leuk om te volgen allemaal.
Ze segt dus wat ik al van anderen hoorde. Mostert na de maaltijd dus.quote:Op zondag 11 februari 2007 23:15 schreef _Henry_ het volgende:
Recensie van Karin:
http://koken.blogo.nl/?comments/355/23700
Ja, het zijn ook niet mijn meest favoriete personen. Maar dat zie ik wel los van de zaak die ze afleveren. En ik vind mijn bezoek aan Como Como zeker voor herhaling vatbaar.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:31 schreef Tel_R het volgende:
[..]
Inderdaad. Die ene gast is echt een corpsbal die vergeten is dat z'n studie afgelopen is. Het valt me nog mee dat ie die andere niet aanspreekt met 'lullo'. Hoe dan ook, de werklust ontbreekt totaal bij dit tweetal. Voor je de tent afsluit zorg je iig dat alles schoon is, hoe laat het ook word. Vooral volle asbakken gaan meuren na een tijdje en die lucht krijg je moeilijk weer weg. Ik hoop dat zij er als eerste uitvliegen.
quote:Kok Jack heeft nog maar net bekend gemaakt op te stappen bij Como Como. De pintxotent ging noodgedwongen twee dagen dicht in de eerste week.
Nu lijkt de volgende tegenslag zich te hebben aangediend. Een Belgische pintxobar blijkt het Europese patent te hebben op de Spaanse vertaling van ‘Hoe ik eet’. Moet Como Como nu van naam veranderen?
Klachten uit België
Het zit Marc en Dave niet mee. Vanuit België kregen de Rotterdammers een klacht over de naam van hun tent. De merknaam Comocomo is door een Belgische pintxobar vastgelegd binnen Europa. Wat zijn hiervan de gevolgen? Zullen Marc en Dave de naam moeten wijzigen?
Financiële strop
Een naamswijziging zal de mannen behoorlijk wat gaan kosten. Zij investeerden behoorlijk wat geld in het uitdragen van hun naam. Zij lieten een logo en een huisstijl ontwerpen. Ook hangt er een groot naambord aan de zaak. De kosten voor het omzetten van de naam zou wel eens in de duizenden euro’s kunnen gaan lopen. En wat zou de nieuwe naam moeten worden?
Hoe loopt dit af?
Wat staat de mannen te wachten? Moeten ze de naam van hun tent inleveren?
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:47 schreef Magicmind het volgende:
Stront aan de knikker in Rotterdam?
[..]
uniek?quote:Op donderdag 22 februari 2007 08:40 schreef kassenbouwer het volgende:
Een keten van tapasrestaurants in Nederland zou naar mijn mening zeker lopen, vooral omdat het redelijk uniek is.
quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:30 schreef minilotje het volgende:
Ik overweeg dit weekend maar eens een vergelijkend warenonderzoek te houden,
ik moet toch hoognodig naar Brussel voor de Guust Flater-expositie.
hehe ja geweldig commentaarquote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:03 schreef golfer het volgende:
Die dronken Engelse vrouwen bij Suisse.![]()
Commentaar van ober:
"Gestrande hippo"
Ik hoop dat de invloed van Den Blijker op het jurybesluit niet al te groot is, want hij dweept nogal met Rotterdam.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:04 schreef kassenbouwer het volgende:
Zoals het er nu uitziet, zal naar mijn mening Rotterdam eruit liggen volgende week.
Amsterdam ziet er gelikt uit, misschien nog wat aanloopproblemen. Den Bosch is top. En Leeuwarden zit altijd vol en maakt daarnaast ook veel winst.
In Rotterdam denken ze dat ze met wat marketingtrucjes alleen een tent kunnen runnen. Wel jammer op zich, want ik heb er toch lekker gegeten.
Het gaat over het starten van een restaurant. Dus niet alleen over koken. Ik moet wel zeggen dat het me leuk had geleken als ze een soort bonusuitzending hadden gemaakt over de menu's in de restaurants.quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:46 schreef Isabeau het volgende:
Gaat het programma nu over verbouwing of over koken? Ik lees bar weinig over het koken en de smaak van het eten.
Dat zou wel een leuk item zijn elke uitzending een stukje over het eten van 1 restaurant. Gewoon een paar minuten wat er allemaal op het menu staat en hoe het gemaakt wordt enz.quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:13 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Het gaat over het starten van een restaurant. Dus niet alleen over koken. Ik moet wel zeggen dat het me leuk had geleken als ze een soort bonusuitzending hadden gemaakt over de menu's in de restaurants.
Ze laten zo hier en daar wel zien wát er gekookt wordt, en heel sporadisch de ingrediënten.quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:46 schreef Isabeau het volgende:
Gaat het programma nu over verbouwing of over koken? Ik lees bar weinig over het koken en de smaak van het eten.
Ingehuurdquote:Op woensdag 28 februari 2007 10:15 schreef tonks het volgende:
Die lastige klanten. Achterlijke gasten vooral dat eene blonde ventje wat een debiel
Wat meer onderbouwing zou wel leuk zijn. Zo is het slechts een loze kreet.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
TV is nep, je wordt belazerd, alles is in scene gezet.
Zoals gewoonlijkquote:Op woensdag 28 februari 2007 15:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat meer onderbouwing zou wel leuk zijn. Zo is het slechts een loze kreet.
ik hoop met je mee, maar vrees het ergste...quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik hoop dat de invloed van Den Blijker op het jurybesluit niet al te groot is, want hij dweept nogal met Rotterdam.
Piet heb jij een antwoord op mijn vraag in het SC van CUL ?quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
TV is nep, je wordt belazerd, alles is in scene gezet.
Welke vraag (daar verder)quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:13 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Piet heb jij een antwoord op mijn vraag in het SC van CUL ?
Ja, dat krijg je als de hoofdprijs ¤300.000,- is. Toch wel handig als je dat dan gesponsord krijgtquote:Op woensdag 28 februari 2007 15:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Met niet te vergeten precies op tijd de postbank en heineken in beeld, hoe dan ook
[..]
Ingehuurd
Tjsa, het is wel een mannetje ja. Hij snapt het niet helemaal. Zag dit op de site van mijntentistop staan:quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:33 schreef Tinkepink het volgende:
Ik kijk nu naar de herhaling en schrik me de tering van die kok in Leeuwarden. Hoe kun je zoiets zeggen tegen je gasten! "Volgens mij heeft u geen verstand van Japans eten."
Als hij dit echt gezegd heeft, dan snapt hij het helemaal niet. Een goede sushi chef is juist in staat om met z'n klanten te communiceren. Dat is bijna net zo belangrijk als z'n technische skills.quote:Hij bereidt zijn sushi in de open keuken, zo kan iedereen zien hoe het gemaakt wordt. Maar denk maar niet dat je een leuk praatje met Daniël kunt maken; deze kok heeft zoveel hart voor het vak dat hij ontzettend geconcentreerd werkt.
Hij zegt dat een professionele chef zich volledig moet concentreren op de sushi en daarom niet kan reageren op andere dingen die om hem heen gebeuren.
Tja, thuisstad he en twee mannetjes die wel ongeveer hetzelde zijn als Herman. Ik denk dat het concept Rotterdam erin zal houden en Amsterdam zal afvallen. Amsterdam op de tv lijkt toch meer van hetzelfde, wat je in A'dam al duizenden hebt...quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik hoop dat de invloed van Den Blijker op het jurybesluit niet al te groot is, want hij dweept nogal met Rotterdam.
Op zich niet vreemd, want je kunt simpelweg zo snel niet een echt goedlopend restaurant opzetten.... (met hun budgetten)..quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:13 schreef sanni het volgende:
Yo, ik kreeg vanavond een mailtje binnen van een collega-fotograaf die iets
te weten is gekomen over dit reality-pogramma.
Daarin werd vastgesteld dat op sommigen avonden het met de klandizie in
alle vier de zaken soms tegenvalt en dat die mensen die er dan zijn vaak
door het programma zelf zijn uitgenodigd om als 'vullers' te fungeren
zodat de zaak enigzins gevuld en gezellig aandoet. Je moet dan denken
aan veelal mensen van de brouwerij,diens vrienden en soms mensen van
de Postbank en een enkele keer een van de juryleden. Elke locatie heeft ook
een vast verslaggeversteam dat daar elke avond zit om impressie te krijgen
maar tevens ook als 'vuller'dienst doet. Dus zie je een gezellige volle zaak
dan moet je zo denken dat minstens de helft daar gratis zit om de zaak
gezelligheid te geven en de rest idd toevallige passanten zijn.
Ik ga dit zelf eens nader onderzoeken want ik vind het wel interessant.
De opmerking van Suisse was wel erg treffend idd, maar die ¤19k in de plus kun je ook niet in de wind slaan. De winst die Suisse nu maakt kan ze wel eens redden.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:16 schreef gothic-blackie het volgende:
pfff ik wil die uitslag horen, en niet reclame zien, grumbel. gok amsterdam of leeuwarden, ook al staat leeuwarden al behoorlijk in de plus.
niets gezegt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:17 schreef existenz het volgende:
[..]
De opmerking van Suisse was wel erg treffend idd, maar die ¤19k in de plus kun je ook niet in de wind slaan. De winst die Suisse nu maakt kan ze wel eens redden.
1 voorspelling komt al uitquote:
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:28 schreef miss_dynastie het volgende:
"Wat mis je als je binnenkomt?"
Ehm..... een kapstok?
Leeuwarden draait grotendeels op de programmahype en de hype van het nieuwe van sushi in leeuwarden hoor je tussen de stukken door van alle kanten. De tent zelf schijnt dus niet veel voor te stellen qua sfeer en bediening en het eten hangt af van 1 persoon. Alleen konden ze gewoon niet om de cijfers heen (nog niet).quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:37 schreef Tinkepink het volgende:
Maar wat heeft iedereen toch tegen Leeuwarden? Ik sta echt neutraal tegenover ze.
Dat ze een friettent runnen met sushi. Ze zijn totaal geen gastheer en gastvrouw, bij de Mac heb je nog meer service. En ze zijn totaal niet te coachen, naar mijn idee. Op alle commentaar hebben zij weer commentaar, 'zo zijn we', of nog erger, een chef die roept 'u weet niks van sushi'. Sorry hoor, maar in de horeca werkt dat toch ff anders imho. En hij heeft een grote mond over 'als deze tent in Amsterdam zou staan', nou, naar mijn idee hebben ze daar toch echt geen kans van slagen. 'Nieuw eten' is hun enige onderscheidende criterium.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:37 schreef Tinkepink het volgende:
Maar wat heeft iedereen toch tegen Leeuwarden? Ik sta echt neutraal tegenover ze.
Dat maakte hij wel duidelijk jaquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:37 schreef JackieO het volgende:
Ik had echt verwacht dat Herman Rotterdam er in zou houden, ik denk ook dat hij liever Leeuwarden had zien gaan. Ik ben blij voor Leeuwarden, ik denk wel dat ze hier van geleerd hebben
Mits Den Bosch de bediening aanzienlijk verbeterd en de huidige lijn volhoudt... Amsterdam wordt als vrij standaard gezien nog, niet heel veel op aan te merken maar heeft nog wel opstart probleempjes (wat niet raar is). Doozo moet wat ze nu doen op de lange termijn gaan waar maken en de supermarkt/friteszaak look kwijt raken, want het eten schijnt dus echt goed te zijn. Vraag is alleen hoelang de kok het uithoudt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:24 schreef Michel het volgende:
Leeuwarden moet het maar zien als een prima waarschuwing waar ze als de donder deze week wat mee moeten gaan doen. Terechte beslissing dat Rotterdam eruit is als eerste kandidaat. Veruit de grootste bek en veruit de minste prestatie.
Voorspelling voor de komende weken:
- Doozo eruit
- Amsterdam eruit
- Den Bosch grootte winnaar.
Inzet: Kratje bier.
Ik denk dat niemand die weddenschap met je aangaat, want het lijkt me duidelijk dat dit de uitslag zal zijnquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:24 schreef Michel het volgende:
Leeuwarden moet het maar zien als een prima waarschuwing waar ze als de donder deze week wat mee moeten gaan doen. Terechte beslissing dat Rotterdam eruit is als eerste kandidaat. Veruit de grootste bek en veruit de minste prestatie.
Voorspelling voor de komende weken:
- Doozo eruit
- Amsterdam eruit
- Den Bosch grootte winnaar.
Inzet: Kratje bier.
Maar het is geen omzetwedstrijd. Daarnaast is het restaurant dood als de kok wegloopt. Geldt voor die andere twee ook, maar de kans dat de eigenaar wegloopt is een tikje kleiner dan dat een of ander arrogant kokje wegloopt. Want eerlijk, als mensen zeggen 'zonder mij heb jij geen zaak, baas' is het doorgaans zaak om ze eruit te flikkeren. Dat zij dat niet kunnen begrijp ik heel goed, maar deze arrogantie en divaneigingen zijn echt levensgevaarlijk voor je toko.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:05 schreef justmattie het volgende:
Doozo is anders wel de tent met de beste omzet
Ja, maar het draait om meer. Zoals het er nu voorstaat denk ik dat Den Bosch gaat winnen maar ja er kan nog vanalles gebeuren.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:05 schreef justmattie het volgende:
Doozo is anders wel de tent met de beste omzet
met dit bezoek.Deze post is nu natuurlijk helemaal mooi, nu we Rotterdam hoorden zeggen "aanstaande vrijdag, 9 maart"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iig zijn de zaken gewoon te bezichtigen mocht je willen langsgaan voor een
is vrij goed!
*edit: gaarne spoiler gebruiken en geen nieuwtjes verklappen, dank!.
Nulla verba sed acta
Ja, daarom denk ik ook dat ze toch beter Rotterdam hadden kunnen laten doorgaan. Alhoewel het ook allemaal niet zoveel uitmaakt, want wie ook door was gegaan, ze zouden er allebei de volgende ronde uit zijn gegaan.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:14 schreef realbase het volgende:
Als die kok van Doozo echt zo goed is zal ie wel een mooie aanbieding krijgen van een tent in Adam oid. ( refereerde hij zelf ook aan.. dat als Doozo in Adam zou zitten het een gewaagde concurrent van het Sakuro? hotel )
Kok weg.. Doozo een stuk minder lijkt me.. Echt "te" afhankelijk van 1 kok.
Het Okura hotelquote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:14 schreef realbase het volgende:
het Sakuro? hotel
Zaterdagavond om half 12, vind ik niet zo heel raar hoorquote:Op zondag 11 maart 2007 01:17 schreef golfer het volgende:
Vanavond laat reden we om 23:30 nog even langs Suisse.
Zat nog steeds redelijk vol om die tijd.
Mja, maar hij heeft het wel allemaal in elk geval een keer gezegd. Tel daarbij op het onbeschofte gedrag naar zo'n beetje de eerste kritische klant... het lijkt me een divaatje hoor.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:08 schreef Michel het volgende:
Dat hoeft dus helemaal niet te impliceren dat er bonje is of dat meneer ineens sterallures heeft gekregen.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:43 schreef golfer het volgende:
Herman heeft Doozo wel wat goede adviezen ter verbetering gegeven.
Nou maar hopen dat die eigenwijze Spanjaard wil meewerken.
Dat die dinges niet de Goth moet uithangen en dat ze het achter in het pand gezelliger moeten maken en dat ze toch echt chinezen moeten aannemen om de chinese kost te maken.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:46 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Net het eerste kwartier gemist. Wat waren de tips?
Waar gaan we heen? Amsterdam - lekker makkelijk en thuiswedstrijd - of die andere steden. Ikquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:35 schreef existenz het volgende:
Wie gaat er ergens tussen morgen en zaterdag in DB pompoenen eten met mij?
Idd, dat denk ik ook zeker nu dat Kein ook nog op vakantie gaat.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:34 schreef existenz het volgende:
Den Bosch krijgt het zwaar de volgende beoordeling. Een fikse waarschuwing voor hygiene (tenzij ze het natuurlijk meteen goed rechttrekken, wat ik wel verwacht) en mogelijk zijn ze niet zo creatief met pompoenen....
Toch is het wel een slechte zaak, dat Leeuwarden en Den Bosch lijken afhankelijk te zijn van de aanwezigheid van één van hun personeelsleden. Alhoewel ik denk dat het in Leeuwarden nog wel iets erger is.quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, dat denk ik ook zeker nu dat Kein ook nog op vakantie gaat.
Een hardwerkende persoon op de vloer is echter eenvoudiger vervangbaar dan je kok.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:29 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Toch is het wel een slechte zaak, dat Leeuwarden en Den Bosch lijken afhankelijk te zijn van de aanwezigheid van één van hun personeelsleden. Alhoewel ik denk dat het in Leeuwarden nog wel iets erger is.
Kein zorgt in Den Bosch wel dat de vloer goed loopt en goed samen werkt met de keukenquote:Op donderdag 15 maart 2007 23:40 schreef existenz het volgende:
[..]
Een hardwerkende persoon op de vloer is echter eenvoudiger vervangbaar dan je kok.
Kein is meer dan een hardwerkend persoon. Een professional zoals zij beschikt over kennis en vaardigheden die niet 1,2,3 aan te leren zijn en even belangrijk zijn voor een resteaurant als het eten; dan maakt het dus niet uit of het een kok of een kelner is die vervangen moet worden, dan gaat het om krapte op de arbeidsmarkt.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:40 schreef existenz het volgende:
[..]
Een hardwerkende persoon op de vloer is echter eenvoudiger vervangbaar dan je kok.
Ja, maar dat kun je compenseren door 2 of zelfs meer mensen extra in te huren (meer kwantiteit tov de kwaliteit). Je kok kun je niet zo maar compenseren op die manierquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:25 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Kein is meer dan een hardwerkend persoon. Een professional zoals zij beschikt over kennis en vaardigheden die niet 1,2,3 aan te leren zijn en even belangrijk zijn voor een resteaurant als het eten; dan maakt het dus niet uit of het een kok of een kelner is die vervangen moet worden, dan gaat het om krapte op de arbeidsmarkt.
dinsdag is de dag dat leeuwarden gesloten is.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:22 schreef ElZwino het volgende:
Hmm vanavond valt er weer 1 af, ik gok dat de sfeer in Leeuwarden zwaarder wegen dan de cijfers in Amsterdam en de bediening en de sfeer beneden in Coquille, dus dat Leeuwarden afvalt. Hoewel veel valt of staat met de pompoenen.
Overigens vind ik het heel donker en stil eruit zien in Leeuwarden in tegenstelling tot in Amsterdam en in Den Bosch...: http://www.rtl.nl/(vm=/re(...)bcams/leeuwarden.xml
Nee. Maar het moet wel ontzettend grappig zijn, dus laat me niet in spanning zitten.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:33 schreef Euc- het volgende:
Weten jullie trouwens wie de sommelier bij coquille is?
Nou nou nou nou nou ???????????quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:33 schreef Euc- het volgende:
Laat me raden: die vent die bij de Librije ontslagen is vanwege het stelen van geld?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:33 schreef Euc- het volgende:
Euc, wat anders, op wat voor een dagen is er aan een tafel te komen bij de librije, ben waarschijnlijk over een paar maanden een tijdje in NL en wil dan eens komen eten.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:33 schreef Euc- het volgende:
Probeer de lunch, dan kun je op redelijk korte termijn terecht, diner kun je volgend jaar terecht, of je moet je op de reservelijst laten plaatsen, hoewel er zeer weinig annuleringen zijn.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euc, wat anders, op wat voor een dagen is er aan een tafel te komen bij de librije, ben waarschijnlijk over een paar maanden een tijdje in NL en wil dan eens komen eten.
Dat is inderdaad hilarischquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:58 schreef Euc- het volgende:
[..]
Het is overigens idd de bij de Librije ontslagen sommelier
Verrassend je zou toch verwachten dat iemand die zo iets gedaan had bij een tent als de Liberije wat lastig aan een nieuwe baan zou komen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:58 schreef Euc- het volgende:
Het is overigens idd de bij de Librije ontslagen sommelier
Was het niet dat hij nu in een tent werkt met de volle spotlights erop. Die persoon zal hier wel 3x nadenken nog iets te flikken. Het blijft natuurlijk wel apartquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:35 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Verrassend je zou toch verwachten dat iemand die zo iets gedaan had bij een tent als de Liberije wat lastig aan een nieuwe baan zou komen.
Idd, is zeer apart te noemenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:48 schreef existenz het volgende:
[..]
Was het niet dat hij nu in een tent werkt met de volle spotlights erop. Die persoon zal hier wel 3x nadenken nog iets te flikken. Het blijft natuurlijk wel apart
Doe ik een keer wat culinairs... Is het weer niet goedquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Gaan we hierna verder in het FTR topic? Zoveel verschil zit er toch niet in.
Nee, hoor beide topics kunnen goed naast elkaar bestaanquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Gaan we hierna verder in het FTR topic? Zoveel verschil zit er toch niet in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |