abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45206014

Op 16 januari a.s. begint een nieuw programma op RTL 5, met jawel, Herman den Blijker.

Linkje naar de site voor meer info.
Oorspronkelijk een australisch tv programma, my restaurant rules.
quote:
Vier koppels, vier steden, één droom: een eigen horecazaak. Mijn Tent is Top maakt deze droom waar. Van januari tot en met april 2007 vindt de strijd om de populairste tent plaats! Wie wint zijn eigen tent? Winnen gaat niet zomaar. En uiteraard kent het spel zijn regels.
KANDIDATEN :
Sven en Geertje

In restaurant Coquille zwaaien Sven en Geertje de scepter. Sven droomt al van klein af aan over een eigen keuken, Geertje ziet zich zelf als een warme gastvrouw. Samen gaan ze dit varkentje even wassen. Ze gaan voor de hoogste kwaliteit!

Marc en Dave

Como Como in Rotterdam wordt gerund door de vrienden Marc en Dave. Beiden verdienden hun sporen in de horeca, nu gaan ze er samen tegenaan met een pinchos-restaurant. Ze zijn ambitieus; binnen enkele jaren moeten er Como Como’s door heel het land zitten.

Frank en Frieda

Frank had vroeger al een eigen horecabedrijf samen met een vriend, Frieda werkte in de Ierse pub van haar moeder. Nu gaan ze samen aan de slag met Doozo, een restaurant voor sushi, noodles en entertainment. Dromen al van jongs af aan over horecawerk.

Richard en Weruschca

In Amsterdam gaan Richard en Weruschca er 100% tegenaan met hun Suisse Brasserie. Richard deed een opleiding restaurantkok in Tel Aviv en Parijs. Hij runde al eerder een zaak met Weruschca, die als gastvrouw werkte.

[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 10-01-2007 12:04:02 ]
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:07:00 #2
269 vats
Live life to the max!
pi_45206980
Wat een fotos zeg....

ga er is naar kijken als ik geen secondlife speel
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:09:58 #3
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_45207049
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:07 schreef vats het volgende:
Wat een fotos zeg....

ga er is naar kijken als ik geen secondlife speel
wat is er mis met je first life? dat je zoveel vrije tijd in zoiets neps stopt.
pi_45207081
Mijn tent is top, wat een naam Ken 't origineel wel, dat was wel leuk.
Oh, and that's a bad miss!
pi_45207137
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:10 schreef Brentmeister het volgende:
Mijn tent is top, wat een naam Ken 't origineel wel, dat was wel leuk.
Ik heb het helaas nooit gezien
Kan jij aussie TV krijgen dan
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:13:37 #6
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_45207156
Was op Yorin geloof ik destijds. Of RTL 7. Wel aardig om te kijken.

steden die helemaal mee gingen leven.....of noujah die indruk wilden de makers je geven.
Oja en je kon stemmen (bel + sms gezeik dus) op diegene die af moesten vallen. Maar ik weet niet of dat nu ook het geval zal zijn.
pi_45207443
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:12 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik heb het helaas nooit gezien
Kan jij aussie TV krijgen dan
Nee Maar tis ook wel eens op een nederlandse zender geweest of dit moet toch iets anders zijn. Het lijkt er wel verdacht veel op.
pi_45208381
Ok, nooit gezien, voorzover ik me kan herinneren.
Of ik gooi al die den Blijkerseries door elkaar, dat kan ook
pi_45208418
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:13 schreef PLAE@ het volgende:
Was op Yorin geloof ik destijds. Of RTL 7. Wel aardig om te kijken.

steden die helemaal mee gingen leven.....of noujah die indruk wilden de makers je geven.
Oja en je kon stemmen (bel + sms gezeik dus) op diegene die af moesten vallen. Maar ik weet niet of dat nu ook het geval zal zijn.
Ja de laatste die overgebleven zijn, kan het publiek wegstemmen staat op de site
pi_45210787
http://www.zibb.nl/eigenz(...)nr/1328036/versie/1/

Wtf Dit is wéér een ander programma.
pi_45210811
Weer een gejat programma
pi_45210850
Het origineel was leuk ja. Herman moet eens gaan koken en niet steeds proberen de Gordon Ramsay van nederland te worden met zijn kutsigaren achterlijke vent .
pi_45210851
het orgineel was idd wel leuk, ben alleen bang dat het weer zo'n slap Nederlands aftreksel wordt...

Bovendien, die Den Blijker, hij kan wrs goed koken maar ik vind het echt een tv persoonlijkheid van niks hoor... totaal geen uitstraling en hij praat onduidelijk.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_45210971
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:07 schreef DarkElf het volgende:
het orgineel was idd wel leuk, ben alleen bang dat het weer zo'n slap Nederlands aftreksel wordt...

Bovendien, die Den Blijker, hij kan wrs goed koken maar ik vind het echt een tv persoonlijkheid van niks hoor... totaal geen uitstraling en hij praat onduidelijk.
Mja, het commentaar wat er achteraf achter gezet gaat nog wel maar dat is waarschijnlijk al opgeschreven. Als hij zelf een gesprek ofzo moet voeren gaat dat niet vaak niet echt vloeiend.
pi_45211003
nee hij heeft gewoon geen goede tv persoonlijkheid...

vind ik dan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_45211017
Waarom doen de cul modjes niet mee
pi_45211351
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:13 schreef DarkElf het volgende:
nee hij heeft gewoon geen goede tv persoonlijkheid...
Dat bedoel ik dus ook Hij kan dat gewoon niet.
pi_45211421
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:23 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus ook Hij kan dat gewoon niet.
Ik kijk anders graag naar Herrie in de Keuken of Herman Helpt. Ik ben blij dat het geen echte tv-persoonlijkheid is, want dan gaat de aandacht tenminste naar het eten of naar het probleem en niet naar de persoonlijkheid. Gordon Ramsey vind ik juist verschrikkelijk om naar te kijken.
Maak nie regtig saak nie
pi_45212224
Ramsey kan koken, den Blijker laat ijsbrand alles doen

* Bluezz is ook niet zo dol op het populaire geblaat van den Blijker... maar ik ga toch ff kijken.
pi_45212497
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:25 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Ik kijk anders graag naar Herrie in de Keuken of Herman Helpt. Ik ben blij dat het geen echte tv-persoonlijkheid is, want dan gaat de aandacht tenminste naar het eten of naar het probleem en niet naar de persoonlijkheid. Gordon Ramsey vind ik juist verschrikkelijk om naar te kijken.
Ik zeg ook niet dat ik er niet graag naar kijk, het zijn leuke programma's hoor. Maar dat de aandacht bij Herman meer naar het eten gaat... Dat vind ik dus helemaal niet. Pas in zijn laatste kerstserie vond ik dat er meer aandacht en het eten besteed werd en zag je Herman zelf ook eens wat vaker koken! Gordon kookt zelf veel meer en vertelt er ook meer bij. Ik vind dat je bij hem veel meer te weten krijgt over eten.
pi_45213159
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:58 schreef Brentmeister het volgende:

Ik zeg ook niet dat ik er niet graag naar kijk, het zijn leuke programma's hoor. Maar dat de aandacht bij Herman meer naar het eten gaat... Dat vind ik dus helemaal niet. Pas in zijn laatste kerstserie vond ik dat er meer aandacht en het eten besteed werd en zag je Herman zelf ook eens wat vaker koken! Gordon kookt zelf veel meer en vertelt er ook meer bij. Ik vind dat je bij hem veel meer te weten krijgt over eten.
Hij zal nu echt alleen 'maar'presentator en voorzitter van het programma zijn neem ik aan, we zullen geen pollepel in zijn handen zien, alleen maar
pi_45213243
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:58 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Ja, over eten krijg je misschien wel wat meer te horen bij Ramsey. Maar het leuke aan Herman vind ik juist, dat hij ook veel verteld over de werking van restaurants. Hoe het beter kan, net zoals gisteren bij dat Italiaanse restaurant.
Maak nie regtig saak nie
pi_45213436
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:21 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Ja, over eten krijg je misschien wel wat meer te horen bij Ramsey. Maar het leuke aan Herman vind ik juist, dat hij ook veel verteld over de werking van restaurants. Hoe het beter kan, net zoals gisteren bij dat Italiaanse restaurant.
Ja klopt, en dat is het ook juist. Herman doet meestal meer met de organisatiekant en dat is natuurlijk ook wel leuk. Maar Gordon doet dat beide! Hier wordt vaak een compleet interieurbouwteam erbij gehaald om de boel even te verbouwen (zijn ook andere programma's die dat doen). Gordon doet meer met de spullen die er al zijn. Bijvoorbeeld even een kledingrek of plant verplaatsen om de doorloop naar het restaurant mooier en duidelijker te maken of even met het hele restaurantteam een ander kleurtje verfen en wat anders inrichten.
pi_45213539
Maar goed dit is Herman's topic Ik zal deze link nog eens herposten http://www.zibb.nl/eigenz(...)nr/1328036/versie/1/
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:09:11 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45214960
Ga het uit nieuwsgierigheid toch wel bekijken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_45215297
Ah, toll!
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:50:54 #27
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45223299
Wordt dit programma vandaag nog herhaald op RTL7?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_45223485
Lees eens een OP, Martijn.
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:59:23 #29
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45223689
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:55 schreef Bluezz het volgende:
Lees eens een OP, Martijn.
Sorry was even op de site van het programma gaan neuzen zonder de OP verder te lezen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_45225969
Wat ik goed vind aan den Blijker, en ik las het laatst ergens en had het me zelf nog niet gerealiseerd eigenlijk, is dat hij NIET gesponsord wordt, i.t.t. bijna elk ander Nederlands kook-programma. EN hij kookt dus wat hij wil zonder halverwegie ineens een potje Becel Culiroom te voorschijn te halen of zoiets vreselijks.
En hij de nadruk erg legt op de kwaliteit van de ingrediënten: hij zegt ook dat je bepaalde spullen gewoon niet bij de supermarkt moet halen bijvoorbeeld, omdat de kwalitieit daar te slecht is.
Helpt waar hij kan!
pi_45256472
zag het al, ben benieuwd, vind den blijker nog steeds overrated en zwaar zelf ingenomen.

My Restaurant rules was de titel van het origineel, was leuk om te zien.

Verschil daarmee was dat toen de meeste stellen nauwelijks horeca ervaring hadden
en dus soms errug naief waren en niet de 80-20 regel kenden.
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  zaterdag 13 januari 2007 @ 12:25:40 #32
16036 nlg
Can you define irony?
pi_45314417
Vrienden van me gaan er werken in Leeuwarden, dus ik ga er wel een keertje eten!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 00:31:06 #34
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_45393795
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 15:15 schreef Luuksor het volgende:
Vrienden van me gaan er werken in Leeuwarden, dus ik ga er wel een keertje eten!
Waar komt die restaurant dan? (straat)
  dinsdag 16 januari 2007 @ 00:51:09 #35
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_45394174
Ah het komt om 21.30 dan kan ik maybe wel kijken.
Ben benieuwd
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_45394456
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 00:31 schreef Schnabbeltje het volgende:

[..]

Waar komt die restaurant dan? (straat)
kijk op de website
  dinsdag 16 januari 2007 @ 07:58:24 #37
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_45396698
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 01:09 schreef _Henry_ het volgende:

[..]

kijk op de website
Kijk zelf op de website.
  Moderator dinsdag 16 januari 2007 @ 08:20:30 #38
9859 crew  Karina
Woman
pi_45396884
De Australische versie vond ik heel leuk, ben bang dat dit gaat tegenvallen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_45404938
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 07:58 schreef Schnabbeltje het volgende:

[..]

Kijk zelf op de website.
Wil je het nou weten of niet. Doe niet zo lui en kijk ff op die site.
pi_45407937
quote:
Strijd om horeca-onderneming in Mijn tent is top
Geplaatst op 16-01-2007 om 11:24

In het nieuwe RTL 5-programma Mijn Tent is Top strijden vier koppels vanaf vanavond een aantal weken lang om een eigen horecaonderneming. Ieder koppel heeft de ambitie en wens een eigen horecazaak te beginnen en geven daar nu gehoor aan. Mijn tent is top laat zien hoe het deze startende ondernemers vergaat. De camera’s van RTL 5 volgen de ondernemers vanaf het moment dat zij de sleutel krijgen van hun nieuwe pand totdat hun bedrijf wel of niet tot bloei komt.

Tijdens dit proces worden de koppels begeleidt en beoordeeld door een jury waarvan topkok Herman den Blijker voorzitter is. Uiteindelijk blijft er één koppel over dat met het winnen van een geldbedrag de onderneming wint. Dat betekent echter niet dat de andere koppels hun deuren moeten sluiten. Mijn Tent is Top is gebaseerd op het succesvolle Australische programma My Restaurant Rules.

In Amsterdam, Leeuwarden, Den Bosch en Rotterdam gaan de koppels aan de slag. Met een origineel idee voor hun eigen horecaonderneming beginnen zij als fulltime ondernemers met frisse moed aan dit avontuur. Het verbouwen en inrichten van hun zaak, het regelen van de financiële huishouding, het aannemen van personeel, het samenstellen van een menukaart en het op peil houden van de kwaliteit van de zaak horen bij het verwezenlijken van deze droom. Tijdens dit proces worden de koppels in de gaten gehouden door vier vaste juryleden en het steeds wisselende gastjurylid.

Zij bepalen welke twee koppels als eerste moeten afvallen. Dit betekent echter niet dat deze ondernemers met hun bedrijf moeten stoppen. Zij maken alleen geen kans meer op de hoofdprijs; een geldbedrag waarmee hun onderneming ook in één keer hun eigendom is. Dit wint één koppel dat door het publiek wordt gekozen.

Erland Galjaard, programmadirecteur RTL 5: “Mijn Tent is Top is meer dan alleen een tv programma. Het is een eigenzinnig, uniek en vooral ook groots event, dat nooit eer- der zo werd gedaan in Nederland . Een spannende, positieve strijd tussen vier zeer gemotiveerde koppels met vier verschillende horecaconcepten. En tegelijkertijd ook nog eens een leuke ’strijd’ tussen vier steden. Met de populaire topkok Herman den Blijker als welkome hulp, maar ook als strenge juryvoorzitter. Wie weet zijn Tent vanaf de grond goed op te bouwen, en de kijker te verleiden tot een bezoek aan zijn restaurant? En leuk ook, de kijker kan daar ter plekke op camera, commentaar leveren, en heeft ook invloed op de uiteindelijke uitslag. Ingredïenten en redenen genoeg derhalve om ons zeer te verheugen op dit programma.”

In Leeuwarden begint het koppel Frieda en Frank een eigen zaak waar sushi en entertainment centraal staan. Het jonge stel Sven en Geertje beginnen hun avontuur in Den Bosch. Hun droom is een plek waar mensen lekker ongedwongen kunnen eten maar wel in een hoger segment. De vrienden Dave en Marc beginnen aan een Spaans avontuur in Rotterdam. Samen beginnen zij nu een Pinchobar. Pinchos zijn Baskische tapas met een prikkertje erdoor. Richard en zijn verloofde Weruschca beginnen in Amsterdam aan een brasserie zoals je die in Parijs tegenkomt. Mijn tent is top gaat vanavond om 21.30 uur van start bij RTL 5.
Sushi . Laatst voor het eerst gegeten. Tapasrestaurant ben ik benieuwd naar. Een brasserie in Amsterdam lijkt me niet te werken.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:02:11 #41
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45410231
In de VARA-gids van volgende week staat een alleraardigst interview met Den Blijker.
Daar komt ie een stuk sympatieker in over dan ie vaak op de TV overkomt.
Hij blijft natuurlijk wel tegenwoordig, vooral met zijn compagnon David Crouwel vooral op de eerste plaats een zakenman, i.p.v. een kokende kok.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_45410438
Daar heb je het vaker over - maar daar is toch totaal niets mis mee?

Hij heeft jarenlang goed gekookt volgens mij, heeft zich wellicht behoorlijk uitontwikkeld en wil zich meer bezig houden met het 'ontdekken' van nieuwe koks en het uitbouwen van restaurants.
pi_45411355
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:02 schreef golfer het volgende:
In de VARA-gids van volgende week staat een alleraardigst interview met Den Blijker.
Daar komt ie een stuk sympatieker in over dan ie vaak op de TV overkomt.
Hij blijft natuurlijk wel tegenwoordig, vooral met zijn compagnon David Crouwel vooral op de eerste plaats een zakenman, i.p.v. een kokende kok.
Geen verrassing dat hij zakenman is en geen kokende kok (net zoiets als witte sneeuw?).
Blijkt ook wel uit zijn programma's en dat is ook precies wat ik er juist leuk aan vind.
Maak nie regtig saak nie
pi_45419494
Nog een paar minuutjes
pi_45419568
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:27 schreef Brentmeister het volgende:
Nog een paar minuutjes
Nu
  dinsdag 16 januari 2007 @ 21:39:18 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45420022
Het begin ziet er veelbelovend uit.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45420778
Die tent in Rotterdam is hier echt heel dichtbij. Mooie locatie, maar een volledig uitgewoond pand.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:07:55 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45421110
Die gasten uit Rotterdam, die alles uit besteden.
Wat gaat dat wel niet kosten uiteindelijk?
Poef.....gone! ©golfer
pi_45421223
Was het niet 110.000 euro, tenminste dat dacht ik opgevangen te hebben. Wel een flink risico
pi_45421325
110 als ze het zelf gingen doen, 230 als ze het uit gingen besteden geloof ik.

Het programma valt me een beetje tegen opzich...
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:18:02 #51
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_45421425
Mja.. ik hoop dat het later wat leuker wordt, vind het nu echt een klusprogramma.
En okè dat hoort erbij uiteraard maar het trekt me nog niet.
Komt vast wel
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:26:32 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45421740
Voorlopig is het de eerste tijd nogal veel Het Blok.
Hopelijk gaat het na al het verbouwen wat meer over Horeca-ondernemerschap.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45422128
Ja, dat moet nog komen he. Eerst moeten ze ervoor zorgen dat ze straks überhaupt een pand hebben waar ze in kunnen koken en gasten kunnen ontvangen.
pi_45422158
ben wel benieuwd naar dat rotterdamse restaurant. voor mijn gevoel halen ze nu alles uit de kast. juist doordat ze weinig zelf doen. dus het kost wat maar het levert verdomd veel informatie op. heb in ieder geval meegedaan aan die quiz op de website. wil wel gaan eten daar
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:54:46 #55
16036 nlg
Can you define irony?
pi_45422794
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 22:18 schreef MissHobje het volgende:
Mja.. ik hoop dat het later wat leuker wordt, vind het nu echt een klusprogramma.
En okè dat hoort erbij uiteraard maar het trekt me nog niet.
Komt vast wel
Over anderhalve week gaan de zaken open...

Nogmaals, dubbel? (Mijn Tent is Top, vanaf 16 januari op RTL 5)
pi_45422855
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 22:54 schreef nlg het volgende:
Nogmaals, dubbel? (Mijn Tent is Top, vanaf 16 januari op RTL 5)
Nogmaals: [Forum] TV-programma's
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:04:32 #57
16036 nlg
Can you define irony?
pi_45423136
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 22:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Nogmaals: [Forum] TV-programma's
Dan is volgens mij de vraag of (dit) topic over het culinaire gedeelte van het programma gaat (of gewoon over het programma zelf?
pi_45423190
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:04 schreef nlg het volgende:

[..]

Dan is volgens mij de vraag of (dit) topic over het culinaire gedeelte van het programma gaat (of gewoon over het programma zelf?
Het gaat nu nog over klussen dus:

---> K&W

dinsdag 16 januari 2007 @ 23:12:32 #59
16036 nlg
Can you define irony?
pi_45423427
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:05 schreef Piles het volgende:

[..]

Het gaat nu nog over klussen dus:

---> K&W

Ok, ok... I get the point...

Misschien ook maar topics openen in UVT, WGR (ondernemen) en R&P dan?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:21:44 #61
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45423722
k heb dat simpele quizje ook even gedaan.
Wil ook wel eens bij 1 van die tenten eten.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:26:43 #62
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_45423900
zullen we het verder gewoon weer over de serie hebben zoals het bedoeld is in dit topic?
Thanks
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_45424825
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:21 schreef golfer het volgende:
k heb dat simpele quizje ook even gedaan.
Wil ook wel eens bij 1 van die tenten eten.
He ik ben op dezelfde dag geregistreerd als jij..
Don't be a square...
  woensdag 17 januari 2007 @ 00:02:20 #64
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45424998
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:56 schreef HanziKnollennase het volgende:

He ik ben op dezelfde dag geregistreerd als jij..
En bijna net zoveel posts.

Maar nu weer OT.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45434198
Ik ken Frank en Frieda Zij moeten dus per definitie winnen.
pi_45440881
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:48 schreef d.n3rd het volgende:
Ik ken Frank en Frieda Zij moeten dus per definitie winnen.
"Is dat niet een Disneyfilm?"
pi_45441213
wat een saai mislukt slap aftreksel van My Restaurant Rules zeg. .
  woensdag 17 januari 2007 @ 17:12:47 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45443345
Triest dat deze sigaren paffende wannebe Gordon Ramsey cloon zoveel aandacht krijgt in de media. Is de media in NL niet in staat een eigen format van kok op TV te ontwikkelen? Braakhekke gaf ook altijd een slechte imitatie van Keith Floyd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45443507
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Triest dat deze sigaren paffende wannebe Gordon Ramsey cloon zoveel aandacht krijgt in de media. Is de media in NL niet in staat een eigen format van kok op TV te ontwikkelen? Braakhekke gaf ook altijd een slechte imitatie van Keith Floyd.
Braakhekke, praat me daar niet van. Die zat onlangs in een of ander "topkok" programma en hij kon echt geen zinnig woord uitbrengen. Alleen maar niet inhoudelijk gezeik en toen bij de beoordeling alles aan z'n collega overlaten omdat ie niet uit z'n woorden kwam.
  woensdag 17 januari 2007 @ 17:50:23 #70
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_45444616
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:17 schreef sugarJay het volgende:
wat een saai mislukt slap aftreksel van My Restaurant Rules zeg. .
Mwah, het is absoluut een kopie maar ik zou het nog niet willen afschrijven. Heb de eerste aflevering gezien en die was best ok, ben wel benieuwd wat de rol van Herman gaat worden. My restaurant rules was echt een topserie, als het maar enigzins in de buurt komt wordt het zeker wat .
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:01:00 #71
45206 Pietverdriet
pi_45444927
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:16 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Braakhekke, praat me daar niet van. Die zat onlangs in een of ander "topkok" programma en hij kon echt geen zinnig woord uitbrengen. Alleen maar niet inhoudelijk gezeik en toen bij de beoordeling alles aan z'n collega overlaten omdat ie niet uit z'n woorden kwam.
braakhekke kan dan ook niet koken, hij is behalve op TV ook nooit kok geweest.
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:04:12 #72
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_45446742
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

braakhekke kan dan ook niet koken, hij is behalve op TV ook nooit kok geweest.
Eh.. le garage??
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:56:22 #73
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45452972
Ben benieuwd of Herman nog voor wat Herrie gaat zorgen tijdens de verbouwingen.

Vind het nu nog maar een blok achtig programma
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_45459262
stel nou he dat de kijkcijfers behoorlijk tegenvallen, worden die stellen met al hun (naieve) grootse plannen dan meteen in de kou gezet ? lijkt me wel, ze brengen tenslotte weinig op.. who cares om hun dromen...
en heeft die Herman Blijker hier nog wat in te porren, hij is tenslotte maar een marionet die nu volgens mij 3 programma's tegelijk 'presenteert'.. vraag me sterk of hij dit zelf wilt of dat t m opgedragen wordt, aangezien kookprogrmmas zo populair zijn
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_45464965
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 00:52 schreef Razz_Gul het volgende:
stel nou he dat de kijkcijfers behoorlijk tegenvallen, worden die stellen met al hun (naieve) grootse plannen dan meteen in de kou gezet ? lijkt me wel, ze brengen tenslotte weinig op.. who cares om hun dromen...
en heeft die Herman Blijker hier nog wat in te porren, hij is tenslotte maar een marionet die nu volgens mij 3 programma's tegelijk 'presenteert'.. vraag me sterk of hij dit zelf wilt of dat t m opgedragen wordt, aangezien kookprogrmmas zo populair zijn
Het lijkt me sowieso dat al die restaurants al lang en breed klaar zijn. (Iemand bewijs?)
En dus ook de opnames. Waarom zou je dan ineens stoppen met uitzenden als alles al klaar ligt?

Oja en de kijkcijfers zijn 699.000 + 268.000 = 967.000
Als ze nu nog over de kijkcijfers gaan klagen...
Maak nie regtig saak nie
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:24:46 #76
45206 Pietverdriet
pi_45465147
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:04 schreef Eyeopener het volgende:

[..]

Eh.. le garage??
Daar was hij eigenaar, en stond in de zaak, niet in de Keuken.
pi_45476988
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:19 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Het lijkt me sowieso dat al die restaurants al lang en breed klaar zijn. (Iemand bewijs?)
En dus ook de opnames. Waarom zou je dan ineens stoppen met uitzenden als alles al klaar ligt?

Oja en de kijkcijfers zijn 699.000 + 268.000 = 967.000
Als ze nu nog over de kijkcijfers gaan klagen...
Vrienden van me werken in Leeuwarden bij Doozo, maar ik weet niet of het al klaar is of niet. Ze hebben in ieder geval dinsdag pas hun menu-bespreking gehad, dus heel erg vergevorderd zijn de praktijken nog niet..
pi_45485314
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:19 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Zal morgen eens langsfietsen
pi_45499696
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:04 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Zal morgen eens langsfietsen
Ik ben benieuwd!
Maak nie regtig saak nie
pi_45501597
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:18 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd!
Heb helaas geen fototoestel, maar het restaurant in Rotterdam is het echt één grote bouwput. Ik denk zelfs dat het tv-programma gewoon één week achter loopt.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 11:56:18 #81
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_45502176
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:36 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Heb helaas geen fototoestel, maar het restaurant in Rotterdam is het echt één grote bouwput. Ik denk zelfs dat het tv-programma gewoon één week achter loopt.
Dat is toch die toko van die 2 lullo's die iedereen aan het afkraken waren?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_45503290
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:36 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Oh, dat zou me erg verbazen eigenlijk! Je zou zeggen dat om problemen te voorkomen, ze wel een paar weken voor lopen.
Waar zit dat restaurant nou precies? In een van die straten, dat als je rechtdoor loopt, dat je recht voor het CS staat? (Ja, ik ken Rotterdam niet van straatnamen). Want ik dacht de plek te herkennen.

Ik woon zelf helaas niet in een van de steden waar ze bouwen, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als iemand die er wel woont wat foto's maakt. Dan kunnen we het hier een beetje volgen
Maak nie regtig saak nie
pi_45583826
Ik lees op de site van RTL dat Frank een zaak in Harlingen heeft gehad. Iemand enig idee welke zaak dat was?
Ik kom zelf namelijk oorspronkelijk uit Harlingen dus ik ben wel nieuwsgierig...
Forza Juve!
pi_45584312
ik vind wel dat de panden heel erg verschillen... ( dat hou je toch natuurlijk, het zijn geen identieke panden) maar ik vind dat ze op zn minst de grote dingen als het leidingwerk ed bij alle panden in orde hadden kunnen maken. Nu verschillen de bedragen wel heel erg van elkaar vind ik.

verder wel een leuk programma vind ik
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:27:56 #85
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_45592781
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:41 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Oh, dat zou me erg verbazen eigenlijk! Je zou zeggen dat om problemen te voorkomen, ze wel een paar weken voor lopen.
Waar zit dat restaurant nou precies? In een van die straten, dat als je rechtdoor loopt, dat je recht voor het CS staat? (Ja, ik ken Rotterdam niet van straatnamen). Want ik dacht de plek te herkennen.

Ik woon zelf helaas niet in een van de steden waar ze bouwen, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als iemand die er wel woont wat foto's maakt. Dan kunnen we het hier een beetje volgen
Nee het zit op de Noordsingel, dat is bij de gevangenis, in het Oude Noorden. Vlakbij station bergweg, lijn 4 heeft er een halte voor de deur, en vroeger zat er Betty Beer, zeg maar..
Nulla verba sed acta
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:25:53 #86
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45614231
Vanavond helemaal vergeten te kijken. Gelukkig wordt het morgen op RTL7 herhaald.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45615249
Lienward!
pi_45615971
Zijn het nou eigenlijk allemaal liefdesstelletjes (incl. die twee gozers in Rotterdam)? Die uit Leeuwarden en Amsterdam wel natuurlijk, maar die andere?
Maak nie regtig saak nie
pi_45617068
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:07 schreef kassenbouwer het volgende:
Zijn het nou eigenlijk allemaal liefdesstelletjes (incl. die twee gozers in Rotterdam)? Die uit Leeuwarden en Amsterdam wel natuurlijk, maar die andere?
Volgens mij Geertje en Sven ook, over Dave en Marc staat op de site dat het vrienden zijn.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:37:50 #90
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_45617118
Ik vond het al een stukje leuker
En als het eenmaal echt als een restaurant eruit ziet en het koken eindelijk gaat gebeuren dan wordt het wel meer interessant.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_45624453
Ik vond het wel stom dat een aantal van die stelletjes hun presentatie zo slecht hadden voorbereid.
Je probeert het toch een paar keer uit, hoe je je verhaal in 1 minuut over kan brengen?

Die kale kakker stond eerst seconden lang naar zijn papaiertje te gluren voordat hij eindelijk begon, de tijd liep intussen lekker door.
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:35:57 #92
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_45632048
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:18 schreef computergirl het volgende:
Ik vond het wel stom dat een aantal van die stelletjes hun presentatie zo slecht hadden voorbereid.
Je probeert het toch een paar keer uit, hoe je je verhaal in 1 minuut over kan brengen?

Die kale kakker stond eerst seconden lang naar zijn papaiertje te gluren voordat hij eindelijk begon, de tijd liep intussen lekker door.
Ja die reactie was geweldig hij baalde enorm en dacht dat het niet zo streng was.. als ie slim is pakt ie die hint op voor een volgende opdracht.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:00:51 #93
8534 Kokkers
Music Maestro!
pi_45638750
[Schaamteloze cross-post uit het FT&R topique maar wel vers van de pers]

Voor de betere voyeurist, doe even webcams kijken dan!

woensdag 24 januari 2007 @ 22:51:44 #94
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45647562
In de herkansing bekeken. Nog steeds geen kookprogramma en nog steeds een verbouwprograma.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:04:36 #95
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45727398
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:51 schreef golfer het volgende:
In de herkansing bekeken. Nog steeds geen kookprogramma en nog steeds een verbouwprograma.
Idd, en qua verbouwingen is het blok boeiender
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_45729424
Ik ga waarschijnlijk komende week een keer bij Doozo eten!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 18:42:11 #97
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45731459
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 17:23 schreef Luuksor het volgende:
Ik ga waarschijnlijk komende week een keer bij Doozo eten!
Kun je daar nu al eten dan?

Hoe lang loopt het programma dan achter?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_45736697
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 18:42 schreef Martijn_77 het volgende:

Kun je daar nu al eten dan?

Hoe lang loopt het programma dan achter?
Klik.
Gaat dus dit weekend open zo te zien.
pi_45738869
Je kunt ook de webcams bekijken om te zien hoe ver ze al zijn.
pi_45838166

[ Bericht 84% gewijzigd door editor2 op 30-01-2007 21:38:35 ]
31 december 2006: Inactive FOK!account
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:29:04 #101
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_45838199
Ja en het begint alweer bijna
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:29:53 #102
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45838239
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:29 schreef MissHobje het volgende:
Ja en het begint alweer bijna
En vandaag was ik het niet vergeten, dus ik kijk zo meteen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45838729
om alle onzin maar weer eens van tafel te vegen en e.e.a.eenmalig recht te zetten
met dit bezoek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iig zijn de zaken gewoon te bezichtigen mocht je willen langsgaan voor een
hapje en een drankje. Het eten in zowel Leeuwarden,Den Bosch en Rotterdam
is vrij goed!

*edit: gaarne spoiler gebruiken en geen nieuwtjes verklappen, dank!

[ Bericht 23% gewijzigd door MissHobje op 30-01-2007 21:47:17 ]
31 december 2006: Inactive FOK!account
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:43:06 #104
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45838749
De sushi's in Leeuwarden zagen er goed uit.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:44:56 #105
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_45838837
Bedankt editor, je hebt de winnaar dus al verklapt. En bedankt, dipshit.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_45838839
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:42 schreef editor2 het volgende:
-knip-
zet dat dan tenminste ff in een spoiler
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:48:30 #107
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_45838992
Voor komende nieuwtjes.. graag gebruik van spoiler! Wel zo lief voor de liefhebbers
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:35:29 #108
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45840825
Leeuwarden gaat het best, volgens mij.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45841408
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:35 schreef golfer het volgende:
Dat denk ik ook. Daar zou ik best eens willen eten, als ik van tevoren een idee had van de prijzen (die staan bij hun als enige niet op de website).
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:48:47 #110
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_45841446
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:35 schreef golfer het volgende:
Die vind ik ook erg leuk trouwens.. die sushi mensen toch ?

Dat andere stel (Denbosch geloof ik) die van die vaatwasser die lekte zijn ook erg leuk vind ik.

Die 2 mannen vind ik minder op de 1 of andere manier omdat ze soms een beetje makkelijk doen lijkt het.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_45842332
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:48 schreef MissHobje het volgende:

Die vind ik ook erg leuk trouwens.. die sushi mensen toch ?

Dat andere stel (Denbosch geloof ik) die van die vaatwasser die lekte zijn ook erg leuk vind ik.

Die 2 mannen vind ik minder op de 1 of andere manier omdat ze soms een beetje makkelijk doen lijkt het.
Die 2 mannen zijn ondernemers, ze zijn gewoon niet zo betrokken, het is niet echt een 'droom' voor hun heb ik het idee.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:24:13 #112
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_45842746
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:11 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Die 2 mannen zijn ondernemers, ze zijn gewoon niet zo betrokken, het is niet echt een 'droom' voor hun heb ik het idee.
Ja precies.. dat idd.. dus gun ik ze eigenlijk niet om te winnen
Hehe wordt dus duimen draaien
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_45850994
quote:
om alle onzin maar weer eens van tafel te vegen en e.e.a.eenmalig recht te zetten
met dit bezoek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is vrij goed!

lol, ff voor de anderen, dit is dus serieus de grootste bullshit ooit.

3 april is de uitslag, live op tv.
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:26:52 #114
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45859427
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:24 schreef MissHobje het volgende:
Ja precies.. dat idd.. dus gun ik ze eigenlijk niet om te winnen
Hehe wordt dus duimen draaien
Idd, maar opzich wel een leuk concept. Vind het alleen jammer de Leeuwarden ze ver is. die tent hadden ze eigenlijk in Den Bosch moeten starten dan hadden ze zeker twee vaste klanten er bij gehad
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:59:56 #115
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_45865452
quote:
met dit bezoek.
SPOILER
is vrij goed!

Wát een onzin! Leeuwarden heeft pas afgelopen zaterdag zn deuren geopend..
pi_45868516
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:26 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, maar opzich wel een leuk concept. Vind het alleen jammer de Leeuwarden ze ver is. die tent hadden ze eigenlijk in Den Bosch moeten starten dan hadden ze zeker twee vaste klanten er bij gehad
Zeg, mag het ook eens in het noorden zijn.
pi_46040302
Vanavond weer!

Leuk leuk leuk!

Go Doozo!
pi_46045486
Vanavond even opnemen. Blijft een leuk programma.
pi_46046651
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:12 schreef Stansfield het volgende:
Vanavond even opnemen. Blijft een leuk programma.
Ja, ook maar even opnemen. Kan het helaas niet zien.

Maar zijn er al mensen hier die misschien toevallig één van de restaurants hebben bezocht? Een recensie is altijd leuk natuurlijk!
Maak nie regtig saak nie
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:15:42 #120
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_46057073
Rotterdammers freewheelen overal tussendoor, besteden alles uit en doen alles af als een geintje, met tussendoor seksistische opmerkingen over de bediening en winnen de 2e juryproef ook nog eens ?
Belachelijke beslissing.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:17:21 #121
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46057151
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:15 schreef golfer het volgende:
Rotterdammers freewheelen overal tussendoor, besteden alles uit en doen alles af als een geintje, met tussendoor seksistische opmerkingen over de bediening en winnen de 2e juryproef ook nog eens ?
Belachelijke beslissing.
Helemaal mee eens. En van horeca hebben ze volgens mij ook geen kaas gegeten. 't Zijn trouwens wel getalenteerde marketingmannetjes.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator dinsdag 6 februari 2007 @ 22:18:44 #122
9859 crew  Karina
Woman
pi_46057207
Ik vond Frank en Frieda eigenlijk wel goed. Die Rotterdammers zijn wel slim, dat wel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_46057220
Ik zat hier bijna te steigeren met die sollicitatie-commentaren van die rotterdammers
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:19:57 #124
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46057256
Je zult toch voor ze werken.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:32:30 #125
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_46057753
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:19 schreef Bluezz het volgende:
Ik zat hier bijna te steigeren met die sollicitatie-commentaren van die rotterdammers
en dan winnen ze ook nog die 10.000 euro

Volgende week wordt het eindelijk interessanter nouja dat hoop ik dus nog steeds.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_46057846
Volgende week gaat de pret echt beginnen ja
pi_46057903
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:19 schreef Bluezz het volgende:
Jemig, idd. Waar kwam dat allemaal vandaan? En dan ook nog winnen.
pi_46058419
Ik vind het wat slapjes allemaal. Misschien omdat er bij MRR meer 'strijd' was tussen de steden ofzo?
Echt een heel duidelijke voorkeur heb ik niet maar ik neig nu naar Leeuwarden, qua concept dan, want de kaart vind ik niet zo heel bijzonder. Maar goed, dat vind ik van Rotterdam ook niet. In Rotterdam vind ik de inrichting ook niet zo geslaagd. Die Rotterdamse jongens trek ik trouwens sowieso slecht. Dat ze dan ook nog de bonus pakken na die waardeloze presentatie is echt achterlijk.

Het runnen van die tenten gaat nu beginnen dus misschien wordt het nu wel leuk/spannend en komt er wat vuurwerk van de in mijn ogen te makke jury.
Bel 0900-SEX en WIN een weekend met Yvonne
pi_46058443
Als de jury Rotterdam door laat, winnen ze het never als het publiek gaat stemmen. Ik vind Pincho's een leuk idee en dat zou ik best willen proberen, maar ik twijfel toch echt of ik mijn geld wel aan deze mannen wil geven.

Leeuwarden lijkt me echt leuk om te proberen! Ik heb alleen nog nooit sushi gehad...
pi_46058895
Er staat me trouwens iets bij dat die tent in Amsterdam voorheen ook iets met 'Suisse' heette.
(maar dan gewoon 'Cafe restaurant Suisse' ofzo?)

Weet jij dat misschien Golfer? Die tent heeft er jaaaaaren gezeten..

Kaartje klopt ook geen kont van.
pi_46060395
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:49 schreef p-etr-a het volgende:
Als de jury Rotterdam door laat, winnen ze het never als het publiek gaat stemmen. Ik vind Pincho's een leuk idee en dat zou ik best willen proberen, maar ik twijfel toch echt of ik mijn geld wel aan deze mannen wil geven.

Leeuwarden lijkt me echt leuk om te proberen! Ik heb alleen nog nooit sushi gehad...
ik zou mijn geld hier juist wel aan uitgeven. hun behandelen het restaurant als ondernemers, en minder als: cool ik mag een restaurant openen, dat is leuk, en ik kan nog koken ook nog. niet dat die tweede het niet ook haalt. maar rotterdam gaat veel verder in op de ondernemerskanten dan de anderen, vind ik.
pi_46061121
Dat klopt en het pakt tot nu toe ook prima uit voor ze, maar ik houd er niet van.
  woensdag 7 februari 2007 @ 00:29:12 #133
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_46061985
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:59 schreef Magicmind het volgende:
Er staat me trouwens iets bij dat die tent in Amsterdam voorheen ook iets met 'Suisse' heette.
(maar dan gewoon 'Cafe restaurant Suisse' ofzo?)

Weet jij dat misschien Golfer? Die tent heeft er jaaaaaren gezeten..

Kaartje klopt ook geen kont van.
Klopt.
Is jarenlang een café met dezelfde naam geweest.

Ik ben vandaag trouwens nog even onderweg ergens naartoe over de Overtoom gereden en kon Brasserie Suisse niet zo gauw spotten vanuit de auto, maar ze zitten dan ook precies in het eerste bochtje en begin vanaf het Leidseplein af gezien.

Blijf overigens die tent uit Leeuwarden het leukste vinden, qua opzet, inrichting, sfeer en bediening/leiding.

Betrap Den Blijker er wel op dat ie, als Rotterdammer, erg vaak zomaar even langs gaat bij die Rotterdamse zaak. Toch een beetje chauvinisme bij hem en ze een beetje extra pushen?
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 7 februari 2007 @ 02:39:44 #134
167723 sanni
Acima de seu
pi_46063944
Iets zegt me [sub[ maar pin me er niet op vast [/sub] dat al vaststaat wie de winnaar
is. Ik zie bepaalde figuren teveel in beeld of er wordt iets teveel nadruk op hun gelegd.
elke keer
pi_46067395
Wie zijn dat dan, sanni? Mij valt het namelijk niet op. Het enige wat ik wel "weet", is dat Amsterdam er als eerste uit vliegt.
pi_46067918
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 00:29 schreef golfer het volgende:

Betrap Den Blijker er wel op dat ie, als Rotterdammer, erg vaak zomaar even langs gaat bij die Rotterdamse zaak. Toch een beetje chauvinisme bij hem en ze een beetje extra pushen?
Die 2 kale Rotterdammers lijken best veel op elkaar, niet alleen qua uiterlijk maar ook qua houding
pi_46068832
ach ik vind het wel een leuk programma.
Al moet ik zeggen dat ik die tent in Adam er leuk uit vind zien zo op het eerste gezicht
  woensdag 7 februari 2007 @ 21:48:36 #138
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46087642
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

Die 2 kale Rotterdammers lijken best veel op elkaar, niet alleen qua uiterlijk maar ook qua houding
Idd, en die handelen alles heel zakelijk af zonder veel gevoel. Maar in die zaak in Leeuwarden zo ik wel eens willen gaan eten.

Den bosch ook trouwens maar dat is een heel stuk dichter bij
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46088670
Hoorde ik nu net in de samenvatting op tv dat de kok van die Rotterdammers er mee kapt? In de samenvatting op de site zelf is het desbetreffende moment qua audio in ieder geval mooi weggefilterd, maar kan je precies zien wat hij zegt....
pi_46090132
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:28 schreef Michel het volgende:
Hoorde ik nu net in de samenvatting op tv dat de kok van die Rotterdammers er mee kapt? In de samenvatting op de site zelf is het desbetreffende moment qua audio in ieder geval mooi weggefilterd, maar kan je precies zien wat hij zegt....
Ja, ik hoorde het ook. Heb meer het gevoel dat ze dat een beetje geknipt hebben ofzo.
Maar ik moet ook wel zeggen dat ik bij die kok ook een beetje een slecht gevoel had. Ik snap ook niet dat ze daar niet een of andere Spanjaard voor gevonden hadden.
Maak nie regtig saak nie
  woensdag 7 februari 2007 @ 23:41:04 #141
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_46090567
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:28 schreef Michel het volgende:
Heb het niet gehoord, maar kan mij er alles bij voorstellen en het zou mij niets verbazen.
Die vent staat zich 6/7 dagen per week het schompes te koken in z'n eentje, terwijl al die andere tenten meer keukenpersoneel hebben.
Poef.....gone! ©golfer
pi_46113588
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:59 schreef Luuksor het volgende:

[..]

Wát een onzin! Leeuwarden heeft pas afgelopen zaterdag zn deuren geopend..
Rotterdam is nu ook pas sinds kort op volle personele bezetting daar een paar in Davos zaten voor Maison vd Boer. Grote bull dus.

Hmm wel beetje laat gereageerd
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_46113631
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 23:41 schreef golfer het volgende:

[..]

Heb het niet gehoord, maar kan mij er alles bij voorstellen en het zou mij niets verbazen.
Die vent staat zich 6/7 dagen per week het schompes te koken in z'n eentje, terwijl al die andere tenten meer keukenpersoneel hebben.
Die is weg idd, Guido, een oud collega van Dave bij Sodexho schiet nu bij en als het goed is hebben ze wel een vervanger, merk het morgen wel.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_46113743
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:19 schreef Tinkepink het volgende:
Je zult toch voor ze werken.
Van Dave weet ik dat ie maar al te populair is bij de dames die voor hem werken
  vrijdag 9 februari 2007 @ 19:53:37 #145
167723 sanni
Acima de seu
pi_46151076
Ik was gisteren in Rotterdam en heb ComoComo bezocht ( belegde toastjes)
Lekker,niet druk,aardige gasten die 2 eigenaren,3 verschillende biersoorten
van de tap - Brand/Heineken/Amstel - en vooral niet duur.

pi_46154367
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 19:53 schreef sanni het volgende:

[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07065/comocomo01.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]

[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07065/comocomo02.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]

[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07065/comocomo03.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Heb je van tevoren gereserveerd? Want ik denk er aan om er dinsdag naartoe te gaan!
Maak nie regtig saak nie
pi_46155908
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 19:53 schreef sanni het volgende:
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07065/comocomo01.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07065/comocomo02.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07065/comocomo03.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Hey leuke foto's! Hoe gaat dat precies in z'n werk dan? Loop je gewoon langs de bar met een schaaltje en leg je er op wat je wilt hebben?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:11:54 #148
167723 sanni
Acima de seu
pi_46156753
yup..we kwamen binnen, en bestelden bier aan de sta-tafels rechts achter in
de zaak. Je kan ook aan een tafel gaan zitten of aan de bar bij binnenkomst.
Achterin heb je op de 2de verdeping de wc's en er is een sensor die het licht
activeert als je de trap naar boven neemt.

Vanaf 18:00 uur werden de verwarmde bins gevuld met diverse pincho's
en je kan gewoon pakken wat je wilt. Voel je je speciaal en heb je wat te vieren,
dan kun je je laten bedienen en pakken zij wat voor je en wordt het op zo een
witte schaal gebracht. Ze schenken trouwens van die mini-flesjes Frexeit? rose
champagne,je weet wel die je ook bij AH in die zwarte flessen ziet.
Houdt er rekening mee dat er overal camera's hangen en men goed kan zien wat
je evt hebt genuttigd.

[ Bericht 9% gewijzigd door sanni op 10-02-2007 11:22:22 ]
pi_46160918
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 22:11 schreef sanni het volgende:
yup..we kwamen binnen, en bestelden bier aan de sta-tafels die je rechts achterin
de zaak hebt bij het raam. Je kan ook aan een tafel gaan zitten of aan de bar.
Achterin heb je bovendien de wc's en het leuke is dat er een sensor is die het licht
activeert als je de trap naar boven loopt.

Vanaf 18:00 uur worden de verwarmde bins? aangevuld met diverse pinchos
en je kan gewoon pakken wat je wilt. Voel je je speciaal en heb je wat te vieren
dan kun je je laten bedienene en pakken zij wat voor je en wordt het op zo een
witte plaat gebracht. Ze schenken trouwens van die mini-flesjes Frexeit? rose
Houdt er rekening mee dat men overal camera's heeft en goed in de gaten houdt
wat je neemt
Mooie recensie Maar had je nou gereserveerd of kwam je gewoon binnenlopen?
Je zei wel dat het niet echt druk was. Is dat geen slecht teken of kwam je gewoon vroeg?
Maak nie regtig saak nie
  zaterdag 10 februari 2007 @ 11:19:37 #150
167723 sanni
Acima de seu
pi_46166812
we hadden niet gereserveerd en waren om 17:30 uur binnen. De rest vd avond was ook
niet echt druk dus je kunt volgens mij gewoon er heen gaan.
pi_46169103
Ik vind die pinchos er nou niet echt bijzonder lekker uitzien. Een stukje stokbrood met een brok kaas of een plak salami op een stokje. Echt, hoe verzin je het.
pi_46225159
quote:
Op zondag 11 februari 2007 23:15 schreef _Henry_ het volgende:
Recensie van Karin:

http://koken.blogo.nl/?comments/355/23700
Leuk om te lezen, ik had juist het idee dat ze het in Leeuwarden het het beste voor elkaar hadden. Maar blijkbaar gaat daar dus ook nog niet alles van het spreekwoordelijke leien dakje.
Maar ze hebben dus wel allemaal problemen om al het personeel te behouden, na Rotterdam is Leeuwarden dus ook al belangrijke mensen uit de keuken kwijt?
Maak nie regtig saak nie
pi_46225212
Wel grappig trouwens, ik kijk even op de webcampagina's. Alle restaurants uitgestorven op zondagavond 12 uur, behalve Doozo!
Maak nie regtig saak nie
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:27:32 #155
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_46274865
Over een paar minuten weer.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:45:57 #156
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_46275827
Die Mark in Rotterdam voert zelf echt geen flikker uit.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:14:50 #157
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_46277597
Ik ben het aan het opnemen.. had het te laat in de gaten om er even voor te gaan zitten
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:34:21 #158
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_46278769
Goh, volgende week moet Mark zelf zowaar iets doen, zag ik in het voorstukje?
Poef.....gone! ©golfer
pi_46278809
Como Como is echt een ruktent, in alles.
pi_46281267
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zou je iets specifieker kunnen zijn? De Mystery Guest was er wel over te spreken namelijk, dus waarom jij niet?
pi_46281423
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Goed, ik ben er dus vandaag geweest.
Ik was met twee andere vrienden. In het begin kom je daar aanlopen, maar dan moet je even goed kijken waar je nou eigenlijk precies naar binnen moet. Glazen deuren aan de voorkant, maar welke is nu de goede? Wij kwamen erachter dat het de deur helemaal links was. Maar even later keken we naar buiten; een man wou naar binnen, probeert een paar deuren, het lukt niet, en hij loopt dus gewoon weg! Tjsa... Toen Marc vroeg of alles naar wens was, zei hij ook dat er inderdaad nog een sticker met een pijl naar de goede deur moest...
Toen we binnen kwamen werden we niet echt direct aangesproken door het personeel. Liever heb ik altijd maar dat ik gelijk aangesproken wordt. De reden waarom ik binnenkom in een restaurant is meestal toch omdat ik wat wil eten en graag een tafel wil.
Ze hadden drie soorten bier zoals bleek uit de uitzending. Ik en mijn vrienden wilden even onze bierkennis testen en we kregen 3 bier in dezelfde glazen en moesten toen raden welk bier welke was. Als echte kenners allemaal goed
Daarna de pincho's . Op zich ruime keuze. En ook echt erg lekker. Leuk als borrelhapje of als voorgerecht.
De kaart die ze vandaag in de uitzending hadden, hadden ze vandaag in het restaurant niet. Blijkbaar kunnen ze de kaart niet aan, want je kon maar uit 3 hoofdgerechten kiezen. We hadden alle 3 ossenhaas en die was erg goed moet ik zeggen.
Het dessert: de crema catalana is inderdaad geen echte crema catalana, maar goed zoveel verstand heb ik ook niet van crema catalana.
Over het algemeen vind ik de sfeer in het restaurant erg relaxed. Lekker voor een dinsdagavond. Bediening heel aardig, maar eerlijk gezegd weinig verstand van zaken. De ober kon bij het uitleggen van de pincho's niet echt vertellen wat er nu precies allemaal op zat.

Echt een ruktent vind ik het niet. Relaxte tent zelfs. Maar ik vraag me af in hoeverre het zin heeft om twee bazen te hebben, die allebei klaarblijkelijk weinig verstand hebben van de horeca.
Maak nie regtig saak nie
  dinsdag 13 februari 2007 @ 23:30:37 #162
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_46281613
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 23:26 schreef kassenbouwer het volgende:

Maar ik vraag me af in hoeverre het zin heeft om twee bazen te hebben, die allebei klaarblijkelijk weinig verstand hebben van de horeca.
Zeg maar gerust: geen bal verstand van horeca.
Gladde zakenmensen met goede marketingtechnieken.
Geen enkele horeca-passie.
Poef.....gone! ©golfer
pi_46289485
Ik vind het op z'n zachtst gezegd nogal dom om op tv dingen als "het kan me niet schelen wat het personeel daavan vindt, wij bepalen de regels" te roepen. Als ik regisseur was geweest had ik meteen nadat die kok in Rotterdam had opgezegd die dikke langsgestuurd om te vragen hoe het ook alweer zat met dat bepalen van die regels. Die twee mannetjes zijn misschien niet dom, maar inlevingsvermogen hebben ze niet al te veel.
pi_46290317
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:35 schreef Tel_R het volgende:
Ik vind het op z'n zachtst gezegd nogal dom om op tv dingen als "het kan me niet schelen wat het personeel daavan vindt, wij bepalen de regels" te roepen. Als ik regisseur was geweest had ik meteen nadat die kok in Rotterdam had opgezegd die dikke langsgestuurd om te vragen hoe het ook alweer zat met dat bepalen van die regels. Die twee mannetjes zijn misschien niet dom, maar inlevingsvermogen hebben ze niet al te veel.
Het ging bij hun al na 2 dagen fout in de keuken.
Zij staan zelf niet in de keuken, terwijl dat bij de andere koppels wel het geval is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Blues op 14-02-2007 11:32:33 (Zin verbeterd :P) ]
  woensdag 14 februari 2007 @ 11:15:35 #165
45206 Pietverdriet
pi_46290498
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 23:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Zeg maar gerust: geen bal verstand van horeca.
Gladde zakenmensen met goede marketingtechnieken.
Geen enkele horeca-passie.
Op zich is dat niet erg, maar neem dan de juiste mensen in dienst.
pi_46292014
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 22:11 schreef sanni het volgende:
yup..we kwamen binnen, en bestelden bier aan de sta-tafels rechts achter in
de zaak. Je kan ook aan een tafel gaan zitten of aan de bar bij binnenkomst.
Achterin heb je op de 2de verdeping de wc's en er is een sensor die het licht
activeert als je de trap naar boven neemt.

Vanaf 18:00 uur werden de verwarmde bins gevuld met diverse pincho's
en je kan gewoon pakken wat je wilt. Voel je je speciaal en heb je wat te vieren,
dan kun je je laten bedienen en pakken zij wat voor je en wordt het op zo een
witte schaal gebracht. Ze schenken trouwens van die mini-flesjes Frexeit? rose
Houdt er rekening mee dat er overal camera's hangen en men goed kan zien wat
je evt hebt genuttigd.
Lijkt me niet dat er serieus iemand dat allemaal bijhoudt... op een papiertje bijhoudt hoeveel 'pinchos' je pakt.
heb je mij proberen te bellen zaterdagnacht?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
LOL @ Pietverdriet --> Wat spreek jij vloeiend...
  woensdag 14 februari 2007 @ 19:58:12 #167
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46305874
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Op zich is dat niet erg, maar neem dan de juiste mensen in dienst.
En / of hou ze in dienst
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 15 februari 2007 @ 13:29:47 #168
167723 sanni
Acima de seu
pi_46329394
Eeeeh, men weet heel goed wat je hebt genomen tenminste dat viel ons op tijdens
het afrekenen. Wat ze ook doen is rondlopen en van tijd tot tijd de tafels wat opruimen
d.w.z de bakjes met lege stokjes alvast weghalen. Zo houden ze onopvallend ook bij
wat je dus al hebt weggezet. Maar, ik vond het wel voor herhaling vatbaar.

Maat van mij is bij die Sushi zaak geweest en vertelde dat het doodgewone sushi is
die je in elke grote stad ook kunt krijgen, dus om nou helemaal daar heen te rijden
is ook zonder van de tijd. Moet nog naar Suisse gaan.
pi_46331174
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:29 schreef sanni het volgende:
Maat van mij is bij die Sushi zaak geweest en vertelde dat het doodgewone sushi is
die je in elke grote stad ook kunt krijgen, dus om nou helemaal daar heen te rijden
is ook zonder van de tijd. Moet nog naar Suisse gaan.
Maar kon je gewone sushi al krijgen in leeuwarden dan. Dat is een beetje de vraag of het wel of geen succes wordt daar. Als ze nog de enige zijn dan kan het wel een succes worden. Ze hebben in ieder geval de keuken goed op orde.
pi_46332918
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:19 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Maar kon je gewone sushi al krijgen in leeuwarden dan. Dat is een beetje de vraag of het wel of geen succes wordt daar. Als ze nog de enige zijn dan kan het wel een succes worden. Ze hebben in ieder geval de keuken goed op orde.
Nee, dit is absoluut de eerste bar in deze stijl. Dit soort vernieuwende concepten zijn wel een trend in Leeuwarden trouwens. Jaar geleden opende Purple Lounge Clun, een Marrokaans getinte bar met cocktails en hapjes uit die regio, nu dan Doozo.
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:48:23 #171
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_46333942
Ik vond de uitzending eindelijk veel leuker
Nu heb je een beetje idee wat het nu precies moet voorstellen.
Ik zou trouwens wel in die sushi tent willen eten.. alleen das voor mij net ff te ver reizen.
Die 2 mannen uit Rotterdam.. omg die ene gast heeft een iets te hoog arrogant gehalte vind ik dan, dat gaat niet lang goed.. tenzij hij het licht ineens ziet ofzo.
Mja leuk om te volgen allemaal.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_46351553
quote:
Die 2 mannen uit Rotterdam.. omg die ene gast heeft een iets te hoog arrogant gehalte vind ik dan, dat gaat niet lang goed.. tenzij hij het licht ineens ziet ofzo.
Mja leuk om te volgen allemaal.
Inderdaad. Die ene gast is echt een corpsbal die vergeten is dat z'n studie afgelopen is. Het valt me nog mee dat ie die andere niet aanspreekt met 'lullo'. Hoe dan ook, de werklust ontbreekt totaal bij dit tweetal. Voor je de tent afsluit zorg je iig dat alles schoon is, hoe laat het ook word. Vooral volle asbakken gaan meuren na een tijdje en die lucht krijg je moeilijk weer weg. Ik hoop dat zij er als eerste uitvliegen.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 15:01:17 #173
167723 sanni
Acima de seu
pi_46368854
quote:
Op zondag 11 februari 2007 23:15 schreef _Henry_ het volgende:
Recensie van Karin:

http://koken.blogo.nl/?comments/355/23700
Ze segt dus wat ik al van anderen hoorde. Mostert na de maaltijd dus.
pi_46371311
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 23:31 schreef Tel_R het volgende:

[..]

Inderdaad. Die ene gast is echt een corpsbal die vergeten is dat z'n studie afgelopen is. Het valt me nog mee dat ie die andere niet aanspreekt met 'lullo'. Hoe dan ook, de werklust ontbreekt totaal bij dit tweetal. Voor je de tent afsluit zorg je iig dat alles schoon is, hoe laat het ook word. Vooral volle asbakken gaan meuren na een tijdje en die lucht krijg je moeilijk weer weg. Ik hoop dat zij er als eerste uitvliegen.
Ja, het zijn ook niet mijn meest favoriete personen. Maar dat zie ik wel los van de zaak die ze afleveren. En ik vind mijn bezoek aan Como Como zeker voor herhaling vatbaar.
Maak nie regtig saak nie
pi_46375719
Stront aan de knikker in Rotterdam?
quote:
Kok Jack heeft nog maar net bekend gemaakt op te stappen bij Como Como. De pintxotent ging noodgedwongen twee dagen dicht in de eerste week.

Nu lijkt de volgende tegenslag zich te hebben aangediend. Een Belgische pintxobar blijkt het Europese patent te hebben op de Spaanse vertaling van ‘Hoe ik eet’. Moet Como Como nu van naam veranderen?

Klachten uit België
Het zit Marc en Dave niet mee. Vanuit België kregen de Rotterdammers een klacht over de naam van hun tent. De merknaam Comocomo is door een Belgische pintxobar vastgelegd binnen Europa. Wat zijn hiervan de gevolgen? Zullen Marc en Dave de naam moeten wijzigen?

Financiële strop
Een naamswijziging zal de mannen behoorlijk wat gaan kosten. Zij investeerden behoorlijk wat geld in het uitdragen van hun naam. Zij lieten een logo en een huisstijl ontwerpen. Ook hangt er een groot naambord aan de zaak. De kosten voor het omzetten van de naam zou wel eens in de duizenden euro’s kunnen gaan lopen. En wat zou de nieuwe naam moeten worden?

Hoe loopt dit af?
Wat staat de mannen te wachten? Moeten ze de naam van hun tent inleveren?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 20:24:01 #176
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46379120
Vandaag stond in het Brabants Dagblad een artikel dat de tent in Den Bosch na de tent in Leeuwarden het beste loopt en het meeste winst maakt
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46379386
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 18:47 schreef Magicmind het volgende:
Stront aan de knikker in Rotterdam?
[..]
! Wat is de bron?
pi_46379720
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 20:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
! Wat is de bron?
Van de MTIT-site
  zaterdag 17 februari 2007 @ 20:50:11 #179
16036 nlg
Can you define irony?
pi_46408741
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 20:40 schreef Magicmind het volgende:

[..]

Van de MTIT-site
Lees ook: Como Como: origineel of plagiaat?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:23:47 #180
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_46499923
Vanavond weer een aflevering.
Poef.....gone! ©golfer
pi_46509323
Was weer toppie, vind het eigenlijk steeds leuker worden. Den Bosch terechte winnaar van het geldbedrag imo. Rotterdam (had) en heb ik steeds minder vertrouwen in.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 22:48:18 #182
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_46509420
Den Bosch gaat goed zeg doen het echt leuk!

Enne Michel.. ik ga met je mee in dat Rotterdam verhaal .. ze doen het niet geheel slim idd.
Ben erg benieuwd wie er uit gaat vliegen over 2 weken.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 21 februari 2007 @ 01:11:24 #183
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_46514206
Video net bekeken.
Leuk voor Den Bosch dat ze deze ronde wonnen.
Qua koken en eten lijkt mij dat ook het lekkerst, hoewel ik Leeuwarden ook erg leuk vind (maar totaal andere prijsklasse en concept).
Amsterdam gaat beter, maar die regelmatig lege tent belooft niet veel voor in de toekomst.
Rotterdam gaat het heel erg moeilijk krijgen met alle perikelen en het feit dat het geen horecaffers zijn.
Het concept is wel leuk, maar hun ambitie om binnen no-time 15 soortgelijke zaken in Nederland te openen geeft al aan dat het ze eigenlijk alleen maar om het ondernemen gaat en in tegenstelling van wat ze beweerden: om geld verdienen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_46516768
Wat is die kale Rotterdammer van Como toch een ongelofelijke eikel. Zitten ze aan tafel over problemen te praten, staart hij de hele tijd naar zijn laptop. Draait hij daar porno op of zo?

Ik snap niet waarom ze in Leeuwarden de kapstok niet verplaatsten naar een meer togangkelijker plek, als daar klachten over zijn
  woensdag 21 februari 2007 @ 19:52:40 #185
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46536317
Denk dat A'dam en R'dam het nog moeilijk gaan krijgen. Den Bosch gaat echt lekker.

Binnenkort maar eens een keer gaan proeven dan
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46549863
Qua concept is Rotterdam zeker het beste. Vandaar dat het misschien ook lijkt of Den Bleijker een zwak voor die tent heeft. Een keten van tapasrestaurants in Nederland zou naar mijn mening zeker lopen, vooral omdat het redelijk uniek is.
De gasten die het runnen daarentegen zijn gewoon ongeschikt. Ze hebben inderdaad allebei geen passie voor eten. Toen ik daar was, kon niemand me echt uitleggen wat er nou precies op die pinchos zat. (Ja, iets met kip ofzo, zei de ober). Maar, ik kan me voorstellen dat wanneer ze straks 15 tenten openen en 15 bedrijfsleider zoeken die wel passie voor eten hebben, dat ze meer succes gaan hebben. Al heb ik dan mijn vraagtekens erbij wat Mark (zo heet de niet-kale Rotterdammer toch?) er te zoeken heeft. Hij kan denk beter het schnabbelcircuit op als look-a-like van Frans Bauer.
Maak nie regtig saak nie
pi_46556723
Om de één of andere reden krijg ik véél meer trek van de pintxos-menukaart van de Belgische-ComoComo-die-al-een-paar-jaar-bestaat dan van alles wat ik tot nu toe heb gezien van de gladde na-aperdjes in Rotterdam. Denken jullie dat het toeval is, of denken jullie dat de Rotterdammers zich tijdens een bezoekje aan onze zuiderburen wel degelijk een tikje teveel hebben laten inspireren? Zelfde naam, zelfde concept, en niet zo heel ver hier vandaan.. Het zou wel vrij dom van de mannen zijn om te denken dat ze met zoiets weg zouden komen, maar wie weet?
Ik overweeg dit weekend maar eens een vergelijkend warenonderzoek te houden, ik moet toch hoognodig naar Brussel voor de Guust Flater-expositie.
pi_46557002
Ha, wat zijn die webcams verslavend op een vrije dag. Een gast in Coquille klopte de as van zijn sigaret op de grond.

Edit: Herman in Coquille

[ Bericht 36% gewijzigd door minilotje op 22-02-2007 14:14:33 ]
pi_46630045
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 08:40 schreef kassenbouwer het volgende:
Een keten van tapasrestaurants in Nederland zou naar mijn mening zeker lopen, vooral omdat het redelijk uniek is.
uniek?
volgens mij zij er meerdere formules..(o.a. Tapas Y Mas)
  zondag 25 februari 2007 @ 19:20:38 #190
167723 sanni
Acima de seu
pi_46666821
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 13:30 schreef minilotje het volgende:

Ik overweeg dit weekend maar eens een vergelijkend warenonderzoek te houden,
ik moet toch hoognodig naar Brussel voor de Guust Flater-expositie.
neem een camera mee en schiet als het kan wat plaatjes,kunnen we meegenieten
en beoordelen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:34:50 #191
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_46749355
En begonnen
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:43:20 #192
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_46749806
Leuk.
Marc zowaar zelf aan het werk?
En even een stel etterbakken inhuren om lastige gast te spelen.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 27 februari 2007 @ 22:03:26 #193
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_46750926
Die dronken Engelse vrouwen bij Suisse.
Commentaar van ober:
"Gestrande hippo"
Poef.....gone! ©golfer
pi_46751456
Dit was toch voor inhoudelijke kookkunsten? .

Leeuwarden 13.000e winst Dat had ik niet verwacht. Den Bosch doet het ook goed .
  dinsdag 27 februari 2007 @ 22:14:01 #195
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_46751489
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 22:03 schreef golfer het volgende:
Die dronken Engelse vrouwen bij Suisse.
Commentaar van ober:
"Gestrande hippo"
hehe ja geweldig commentaar

Verders hebben die gasten het in Rotterdam dan eindelijk begrepen? zaten ze hier mee te lezen ofzo
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_46753779
Viel me wat tegen de uitzending van deze avond. Net het laatste stuk had even wat lekkere televisie, verder heb ik me meer lopen ergeren aan de ellende lange reclame blokken welke steeds tussendoor komen, maar dat zal hedendaagse tv wel zijn.

Den Bosch blijft een toppertje iig.
Leeuwarden heeft de hoofdprijs iig niet nodig zo te zien, wat een schandalig mooie winst over de eerste 3 weken!
Rotterdam blijf ik 2 keer niks vinden, maar kan ook aan de personen liggen.
Amsterdam begint zich langzaam toch leuk te profileren naar een hele leuke toko.

Vooralsnog zet ik (persoonlijk) mijn centen in op Den Bosch.
pi_46754119
Zoals het er nu uitziet, zal naar mijn mening Rotterdam eruit liggen volgende week.
Amsterdam ziet er gelikt uit, misschien nog wat aanloopproblemen. Den Bosch is top. En Leeuwarden zit altijd vol en maakt daarnaast ook veel winst.
In Rotterdam denken ze dat ze met wat marketingtrucjes alleen een tent kunnen runnen. Wel jammer op zich, want ik heb er toch lekker gegeten.
Maak nie regtig saak nie
  dinsdag 27 februari 2007 @ 23:36:57 #198
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_46755655
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 23:04 schreef kassenbouwer het volgende:
Zoals het er nu uitziet, zal naar mijn mening Rotterdam eruit liggen volgende week.
Amsterdam ziet er gelikt uit, misschien nog wat aanloopproblemen. Den Bosch is top. En Leeuwarden zit altijd vol en maakt daarnaast ook veel winst.
In Rotterdam denken ze dat ze met wat marketingtrucjes alleen een tent kunnen runnen. Wel jammer op zich, want ik heb er toch lekker gegeten.
Ik hoop dat de invloed van Den Blijker op het jurybesluit niet al te groot is, want hij dweept nogal met Rotterdam.
Poef.....gone! ©golfer
pi_46762118
Ik denk dat Amsterdam volgende week afvalt. Ik ben benieuwd in ieder geval.

Was onder de indruk van de manier waarop Den Bosch met de "lastige klanten" omgingen. Echt heel goed!
pi_46763371
Gaat het programma nu over verbouwing of over koken? Ik lees bar weinig over het koken en de smaak van het eten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_46763937
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:46 schreef Isabeau het volgende:
Gaat het programma nu over verbouwing of over koken? Ik lees bar weinig over het koken en de smaak van het eten.
Het gaat over het starten van een restaurant. Dus niet alleen over koken. Ik moet wel zeggen dat het me leuk had geleken als ze een soort bonusuitzending hadden gemaakt over de menu's in de restaurants.
Maak nie regtig saak nie
pi_46763977
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 10:13 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Het gaat over het starten van een restaurant. Dus niet alleen over koken. Ik moet wel zeggen dat het me leuk had geleken als ze een soort bonusuitzending hadden gemaakt over de menu's in de restaurants.
Dat zou wel een leuk item zijn elke uitzending een stukje over het eten van 1 restaurant. Gewoon een paar minuten wat er allemaal op het menu staat en hoe het gemaakt wordt enz.
pi_46763994
Die lastige klanten . Achterlijke gasten vooral dat eene blonde ventje wat een debiel
pi_46774819
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:46 schreef Isabeau het volgende:
Ze laten zo hier en daar wel zien wát er gekookt wordt, en heel sporadisch de ingrediënten.
Wat mij betreft te weinig, maar het is vooral alles eromheen.
Met niet te vergeten precies op tijd de postbank en heineken in beeld, hoe dan ook
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 10:15 schreef tonks het volgende:
Die lastige klanten . Achterlijke gasten vooral dat eene blonde ventje wat een debiel
Ingehuurd
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:58:24 #205
45206 Pietverdriet
pi_46775031
TV is nep, je wordt belazerd, alles is in scene gezet.
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:59:37 #206
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_46775070
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat meer onderbouwing zou wel leuk zijn. Zo is het slechts een loze kreet.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_46775095
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:59 schreef Gunner het volgende:

[..]

Wat meer onderbouwing zou wel leuk zijn. Zo is het slechts een loze kreet.
Zoals gewoonlijk
heb je mij proberen te bellen zaterdagnacht?
LOL @ Pietverdriet --> Wat spreek jij vloeiend...
pi_46775096
Dat kwam toch ook 8 keer groot in beeld en door de voice-over gezegd? .

Dat die 'lastige gasten' ingehuurd werden. Alsof je anders na zo'n avond nog even rustig geinterviewd wil worden.
pi_46775547
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 23:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik hoop dat de invloed van Den Blijker op het jurybesluit niet al te groot is, want hij dweept nogal met Rotterdam.
ik hoop met je mee, maar vrees het ergste...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_46775575
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Piet heb jij een antwoord op mijn vraag in het SC van CUL ?
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:18:17 #211
45206 Pietverdriet
pi_46775780
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:13 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Piet heb jij een antwoord op mijn vraag in het SC van CUL ?
Welke vraag (daar verder)
pi_46780313
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:52 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Met niet te vergeten precies op tijd de postbank en heineken in beeld, hoe dan ook
[..]

Ingehuurd
Ja, dat krijg je als de hoofdprijs ¤300.000,- is. Toch wel handig als je dat dan gesponsord krijgt
Maak nie regtig saak nie
pi_46780391
Dat blonde ventje blijft een pauper ingehuurd of niet
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:03:09 #214
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46783437
Vanavond even naar de herhaling kijken
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 28 februari 2007 @ 21:33:02 #215
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46787093
Ik kijk nu naar de herhaling en schrik me de tering van die kok in Leeuwarden. Hoe kun je zoiets zeggen tegen je gasten! "Volgens mij heeft u geen verstand van Japans eten."
pi_46788330
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:33 schreef Tinkepink het volgende:
Ik kijk nu naar de herhaling en schrik me de tering van die kok in Leeuwarden. Hoe kun je zoiets zeggen tegen je gasten! "Volgens mij heeft u geen verstand van Japans eten."
Tjsa, het is wel een mannetje ja. Hij snapt het niet helemaal. Zag dit op de site van mijntentistop staan:
quote:
Hij bereidt zijn sushi in de open keuken, zo kan iedereen zien hoe het gemaakt wordt. Maar denk maar niet dat je een leuk praatje met Daniël kunt maken; deze kok heeft zoveel hart voor het vak dat hij ontzettend geconcentreerd werkt.

Hij zegt dat een professionele chef zich volledig moet concentreren op de sushi en daarom niet kan reageren op andere dingen die om hem heen gebeuren.
Als hij dit echt gezegd heeft, dan snapt hij het helemaal niet. Een goede sushi chef is juist in staat om met z'n klanten te communiceren. Dat is bijna net zo belangrijk als z'n technische skills.
pi_46791431
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 23:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Tja, thuisstad he en twee mannetjes die wel ongeveer hetzelde zijn als Herman. Ik denk dat het concept Rotterdam erin zal houden en Amsterdam zal afvallen. Amsterdam op de tv lijkt toch meer van hetzelfde, wat je in A'dam al duizenden hebt...

En Leeuwarden... Ik ben benieuwd hoelang ze deze "hype" volhouden, dat zou wel eens heel snel kunnen instorten als iedereen een keer is geweest (Dan heb je wel al dikke winst maar goed)..
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  donderdag 1 maart 2007 @ 18:25:19 #218
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46815489
Ik vind Rotterdam echt een rommeltje die zijn echt nog zoekende maar ik denk wel dat ze er uitkomen. Maar Amsterdam is echt een 13 in een dozijn verhaal dus die zal wel afvallen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46815733
Maar wanneer Amsterdam minder verlies/meer winst heeft, meer stabiliteit en meer potentie heeft; dan zouden zij door moeten ipv Rotterdam waar het een totale chaos is om het maar even zwart wit te stellen.

Zeker met al die plannen van Mark om binnen 3 jaar 15 toko's te hebben in heel NL. Zorg eerst maar dat je een toko werkende hebt.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 11:13:05 #220
167723 sanni
Acima de seu
pi_46839500
Yo, ik kreeg vanavond een mailtje binnen van een collega-fotograaf die iets
te weten is gekomen over dit reality-pogramma.

Daarin werd vastgesteld dat op sommigen avonden het met de klandizie in
alle vier de zaken soms tegenvalt en dat die mensen die er dan zijn vaak
door het programma zelf zijn uitgenodigd om als 'vullers' te fungeren
zodat de zaak enigzins gevuld en gezellig aandoet. Je moet dan denken
aan veelal mensen van de brouwerij,diens vrienden en soms mensen van
de Postbank en een enkele keer een van de juryleden. Elke locatie heeft ook
een vast verslaggeversteam dat daar elke avond zit om impressie te krijgen
maar tevens ook als 'vuller'dienst doet. Dus zie je een gezellige volle zaak
dan moet je zo denken dat minstens de helft daar gratis zit om de zaak
gezelligheid te geven en de rest idd toevallige passanten zijn.

Ik ga dit zelf eens nader onderzoeken want ik vind het wel interessant.
pi_46854890
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 11:13 schreef sanni het volgende:
Yo, ik kreeg vanavond een mailtje binnen van een collega-fotograaf die iets
te weten is gekomen over dit reality-pogramma.

Daarin werd vastgesteld dat op sommigen avonden het met de klandizie in
alle vier de zaken soms tegenvalt en dat die mensen die er dan zijn vaak
door het programma zelf zijn uitgenodigd om als 'vullers' te fungeren
zodat de zaak enigzins gevuld en gezellig aandoet. Je moet dan denken
aan veelal mensen van de brouwerij,diens vrienden en soms mensen van
de Postbank en een enkele keer een van de juryleden. Elke locatie heeft ook
een vast verslaggeversteam dat daar elke avond zit om impressie te krijgen
maar tevens ook als 'vuller'dienst doet. Dus zie je een gezellige volle zaak
dan moet je zo denken dat minstens de helft daar gratis zit om de zaak
gezelligheid te geven en de rest idd toevallige passanten zijn.

Ik ga dit zelf eens nader onderzoeken want ik vind het wel interessant.
Op zich niet vreemd, want je kunt simpelweg zo snel niet een echt goedlopend restaurant opzetten.... (met hun budgetten)..
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_46908725
Ik vraag me trouwens af wanneer bekend wordt, wie er afvalt.
Want misschien is het al bekend, maar het wordt natuurlijk pas dinsdag uitgezonden.
Of heeft iemand al huilende mensen gezien op de webcam?
Maak nie regtig saak nie
  dinsdag 6 maart 2007 @ 21:14:09 #223
153627 ElZwino
Red de banaan, eet een aap
pi_46991072
Ik zeg: Amsterdam gaat eruit en Rotterdam blijft erin vanwege het concept. Hoewel Amsterdam financieel veel beter gaat en Rotterdam nogal leeg was soms op de webcam. Gevoel
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...
pi_46991350
Tof, ben ik toch nog op tijd thuis
pi_46991361
Amsterdam gaat er denk ik uit. Die Richard presteert helemaal niks bijzonders en heeft bovendien een ontzettend grote smoel. Met die Weruscha zou ik dan wel weer een nachtje willen stoeien.
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2007 @ 21:51:29 #226
43556 miss_dynastie
pi_46992621
Ik verwacht dat het einde Amsterdam wordt. Ik hoop einde Leeuwarden trouwens, die lui zijn niet te sturen, staan niet open voor suggesties en lopen alleen goed omdat het daar uniek is. Ben geen fan van ze.

[ Bericht 66% gewijzigd door miss_dynastie op 06-03-2007 22:05:30 ]
pi_46993216
Over de voorraadcontrole van Leeuwarden waar ze dus niet echt blij mee...
pi_46993643
pfff ik wil die uitslag horen, en niet reclame zien, grumbel. gok amsterdam of leeuwarden, ook al staat leeuwarden al behoorlijk in de plus.
pi_46993713
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:16 schreef gothic-blackie het volgende:
pfff ik wil die uitslag horen, en niet reclame zien, grumbel. gok amsterdam of leeuwarden, ook al staat leeuwarden al behoorlijk in de plus.
De opmerking van Suisse was wel erg treffend idd, maar die ¤19k in de plus kun je ook niet in de wind slaan. De winst die Suisse nu maakt kan ze wel eens redden.
pi_46993817
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:17 schreef existenz het volgende:

[..]

De opmerking van Suisse was wel erg treffend idd, maar die ¤19k in de plus kun je ook niet in de wind slaan. De winst die Suisse nu maakt kan ze wel eens redden.
niets gezegt.
pi_46994124
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:18 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

niets gezegt.
1 voorspelling komt al uit Ik gok op R'dam toch...
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2007 @ 22:25:21 #232
43556 miss_dynastie
pi_46994177
Wow, ik hooooop nu dat Leeuwarden eruit vliegt... daarna mag R'dam wel gaan van mij, maar ik zie Leeuwarden liever niet meer terug
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:25:33 #233
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46994192
Verrassend dat Leeuwarden in de gevarenzone zit.
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2007 @ 22:28:57 #234
43556 miss_dynastie
pi_46994369
"Wat mis je als je binnenkomt?"
Ehm..... een kapstok?
pi_46994463
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:28 schreef miss_dynastie het volgende:
"Wat mis je als je binnenkomt?"
Ehm..... een kapstok?
pi_46994557
rotterdam gaat eruit denk
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:35:26 #237
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46994734
Leeuwarden gaat eruit denk ik.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:36:17 #238
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46994786
Nu ben ik heel verbaasd.
pi_46994824
hopla !
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2007 @ 22:37:30 #240
43556 miss_dynastie
pi_46994869
Shit, toch Rotterdam... echt een hele foute beslissing. Echt heel fout.
En ik lach me dood als volgende week die fantastische sushichef vertrekt, ik ben benieuwd wat er dan van overblijft
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:37:45 #241
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46994884
Maar wat heeft iedereen toch tegen Leeuwarden? Ik sta echt neutraal tegenover ze.
pi_46994890
Ik had echt verwacht dat Herman Rotterdam er in zou houden, ik denk ook dat hij liever Leeuwarden had zien gaan. Ik ben blij voor Leeuwarden, ik denk wel dat ze hier van geleerd hebben
pi_46994990
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:37 schreef Tinkepink het volgende:
Maar wat heeft iedereen toch tegen Leeuwarden? Ik sta echt neutraal tegenover ze.
Leeuwarden draait grotendeels op de programmahype en de hype van het nieuwe van sushi in leeuwarden hoor je tussen de stukken door van alle kanten. De tent zelf schijnt dus niet veel voor te stellen qua sfeer en bediening en het eten hangt af van 1 persoon. Alleen konden ze gewoon niet om de cijfers heen (nog niet).
pi_46995010
ben het helemaal met miss eens, als die sushichef daar weg loopt hebben ze een probleem. en zoals sommige juryleden al zeiden (weet zo niet meer welke) leeuwarden begon hoog en is aan het zakken, en rotterdam begon laag en was aan het stijgen. vind het daarom ook zonde dat een bedrijf wat aan het stijgen is eruit gegooit word, en het bedrijf wat aan het zakken is, en zit te zeuren over drukte (hallo je start een eigen bedrijf, wat had je gedacht, 7 dagen in de week rust?) door gaat. zonde gewoon
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2007 @ 22:39:46 #245
43556 miss_dynastie
pi_46995013
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:37 schreef Tinkepink het volgende:
Dat ze een friettent runnen met sushi. Ze zijn totaal geen gastheer en gastvrouw, bij de Mac heb je nog meer service. En ze zijn totaal niet te coachen, naar mijn idee. Op alle commentaar hebben zij weer commentaar, 'zo zijn we', of nog erger, een chef die roept 'u weet niks van sushi'. Sorry hoor, maar in de horeca werkt dat toch ff anders imho. En hij heeft een grote mond over 'als deze tent in Amsterdam zou staan', nou, naar mijn idee hebben ze daar toch echt geen kans van slagen. 'Nieuw eten' is hun enige onderscheidende criterium.
pi_46995214
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:37 schreef JackieO het volgende:
Ik had echt verwacht dat Herman Rotterdam er in zou houden, ik denk ook dat hij liever Leeuwarden had zien gaan. Ik ben blij voor Leeuwarden, ik denk wel dat ze hier van geleerd hebben
Dat maakte hij wel duidelijk ja
pi_46996250
Ja, toch vind ik het ook jammer dat Rotterdam eruit gaat. Nu maar hopen dat ze de stijgende lijn kunnen vasthouden. Maar die tent kan natuurlijk binnen een half jaar opgedoekt zijn.
Maak nie regtig saak nie
pi_46997537
Leeuwarden moet het maar zien als een prima waarschuwing waar ze als de donder deze week wat mee moeten gaan doen. Terechte beslissing dat Rotterdam eruit is als eerste kandidaat. Veruit de grootste bek en veruit de minste prestatie.

Voorspelling voor de komende weken:

- Doozo eruit
- Amsterdam eruit
- Den Bosch grootte winnaar.

Inzet: Kratje bier.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 23:26:33 #249
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_46997625
Doegie Rotterdam.. Como 'Ik gun het ze niet' Como, stelletje mediageile eikels..

Sorry, moest er even uit..

Leeuwarden!
pi_46998505
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:24 schreef Michel het volgende:
Leeuwarden moet het maar zien als een prima waarschuwing waar ze als de donder deze week wat mee moeten gaan doen. Terechte beslissing dat Rotterdam eruit is als eerste kandidaat. Veruit de grootste bek en veruit de minste prestatie.

- Doozo eruit
- Amsterdam eruit

Mits Den Bosch de bediening aanzienlijk verbeterd en de huidige lijn volhoudt... Amsterdam wordt als vrij standaard gezien nog, niet heel veel op aan te merken maar heeft nog wel opstart probleempjes (wat niet raar is). Doozo moet wat ze nu doen op de lange termijn gaan waar maken en de supermarkt/friteszaak look kwijt raken, want het eten schijnt dus echt goed te zijn. Vraag is alleen hoelang de kok het uithoudt.
pi_46999378
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:24 schreef Michel het volgende:

- Doozo eruit
- Amsterdam eruit

Ik denk dat niemand die weddenschap met je aangaat, want het lijkt me duidelijk dat dit de uitslag zal zijn
Maak nie regtig saak nie
  woensdag 7 maart 2007 @ 00:35:55 #252
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_47000767
Video net pas bekeken.
Gelukkig Rotterdam er als eerste uit, zodat Den Blijker ze niet langer de hand boven z'n Rotterdamse hart hoeft te houden.

Wat betreft het commentaar op Leeuwarden ben ik het wel eens dat ze te afhankelijk zijn van een buitenlandse Sushi-chef.
Dat is een groot risico.

Ik was even ontroert bij de ontmoeting tussen de twee 1-eiige tweeling in Amsterdam. Mooi momentje was dat.

Het zal uiteindelijk wel tussen Amsterdam en Den Bosch gaan, waarbij ik (kooktechnisch) de meeste fiducie heb in Den Bosch als winnaar.
Poef.....gone! ©golfer
pi_47008660
Doozo is anders wel de tent met de beste omzet
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 11:14:50 #254
43556 miss_dynastie
pi_47008978
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:05 schreef justmattie het volgende:
Maar het is geen omzetwedstrijd. Daarnaast is het restaurant dood als de kok wegloopt. Geldt voor die andere twee ook, maar de kans dat de eigenaar wegloopt is een tikje kleiner dan dat een of ander arrogant kokje wegloopt. Want eerlijk, als mensen zeggen 'zonder mij heb jij geen zaak, baas' is het doorgaans zaak om ze eruit te flikkeren. Dat zij dat niet kunnen begrijp ik heel goed, maar deze arrogantie en divaneigingen zijn echt levensgevaarlijk voor je toko.
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:17:43 #255
153627 ElZwino
pi_47017209
Inderdaad, maar ben echt benieuwd hoe de bediening in Den Bosch zich ontwikkelt, aangezien op de site van MTIT staat dat de jury ook nog de nodige kritiek heeft op hun sommelier. En daarbij komt dat het beneden leeg is en het restaurant er verder kaal en leeg uitziet. Niet zo kaal en sfeerloos als in Leeuwarden maar toch Verder kan je niet om die cijfers heen inderdaad van Leeuwarden maar van mij mogen die mensen er als eerste uit. Kunnen niet tegen kritiek terwijl die andere dat allemaal als een spons opzuigen. Hebben jullie al meegedaan aan die quiz op de site? Kan je een diner winnen in 1 van de tenten
  woensdag 7 maart 2007 @ 21:19:59 #256
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47031194
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:05 schreef justmattie het volgende:
Ja, maar het draait om meer. Zoals het er nu voorstaat denk ik dat Den Bosch gaat winnen maar ja er kan nog vanalles gebeuren.

Toch maar eens een keer gan kijken in Den Bosch
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:33:56 #257
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_47035138
quote:
met dit bezoek.
SPOILER
is vrij goed!

Deze post is nu natuurlijk helemaal mooi, nu we Rotterdam hoorden zeggen "aanstaande vrijdag, 9 maart" .
Nulla verba sed acta
pi_47093356
Als die kok van Doozo echt zo goed is zal ie wel een mooie aanbieding krijgen van een tent in Adam oid. ( refereerde hij zelf ook aan.. dat als Doozo in Adam zou zitten het een gewaagde concurrent van het Sakuro? hotel )

Kok weg.. Doozo een stuk minder lijkt me.. Echt "te" afhankelijk van 1 kok.
pi_47104544
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:14 schreef realbase het volgende:
Als die kok van Doozo echt zo goed is zal ie wel een mooie aanbieding krijgen van een tent in Adam oid. ( refereerde hij zelf ook aan.. dat als Doozo in Adam zou zitten het een gewaagde concurrent van het Sakuro? hotel )

Kok weg.. Doozo een stuk minder lijkt me.. Echt "te" afhankelijk van 1 kok.
Ja, daarom denk ik ook dat ze toch beter Rotterdam hadden kunnen laten doorgaan. Alhoewel het ook allemaal niet zoveel uitmaakt, want wie ook door was gegaan, ze zouden er allebei de volgende ronde uit zijn gegaan.
Maak nie regtig saak nie
pi_47137556
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:14 schreef realbase het volgende:
het Sakuro? hotel
Het Okura hotel
http://www.okura.nl/
  zondag 11 maart 2007 @ 01:17:36 #262
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_47143768
Vanavond laat reden we om 23:30 nog even langs Suisse.
Zat nog steeds redelijk vol om die tijd.
Poef.....gone! ©golfer
pi_47143833
quote:
Op zondag 11 maart 2007 01:17 schreef golfer het volgende:
Vanavond laat reden we om 23:30 nog even langs Suisse.
Zat nog steeds redelijk vol om die tijd.
Zaterdagavond om half 12, vind ik niet zo heel raar hoor
pi_47166194
Tsja, was mijn bedenking ook: ik gun de mensen in Ljouwert alle goeds, maar het word een smal en ijzig paadje als alles opgehangen word aan 1 persoon. Als die vent ook nog eens diva-neigingen gaat vertonen kun je erop wachten dat het een keer goed fout gaat. Hetzelfde probleem deed zich voor in Rotterdam, men heeft wel een idee, maar men kan het zelf niet uitvoeren. Frank en Frieda hadden er beter aan gedaan een snert-restaurant( als in erwtensoep) in Tokio te openen ofzo.....
pi_47171458
Ik weet het niet eerlijk gezegd. Zoals zo vaak laat tv zien wat sensatie is en wat men wil laten zien. Het kan dus best zo zijn (en dat geloof ik graag) dat die gast gewoon door zijn opleiding in Japan wat zelfverzekerd is over zijn producten en wat hij de keuken uit serveert. Dat hoeft dus helemaal niet te impliceren dat er bonje is of dat meneer ineens sterallures heeft gekregen.

Zie maar de samenvattingen van vorige week, het laat een compleet ander beeld zien dat wat er werkelijk in de uitzending gebeurd, en een conclusie is snel getrokken.

Hoewel ik stellig van mening ben dat de finale tussen Den Bosch en Amsterdam zal gaan, ben ik geheel nog niet zo zeker of alles is zoals de programmamakers ons willen doen geloven.
  † In Memoriam † zondag 11 maart 2007 @ 22:11:59 #266
43556 miss_dynastie
pi_47171613
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:08 schreef Michel het volgende:
Dat hoeft dus helemaal niet te impliceren dat er bonje is of dat meneer ineens sterallures heeft gekregen.
Mja, maar hij heeft het wel allemaal in elk geval een keer gezegd. Tel daarbij op het onbeschofte gedrag naar zo'n beetje de eerste kritische klant... het lijkt me een divaatje hoor.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 21:43:48 #267
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_47244291
Herman heeft Doozo wel wat goede adviezen ter verbetering gegeven.
Nou maar hopen dat die eigenwijze Spanjaard wil meewerken.
Poef.....gone! ©golfer
pi_47244443
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 21:43 schreef golfer het volgende:
Herman heeft Doozo wel wat goede adviezen ter verbetering gegeven.
Nou maar hopen dat die eigenwijze Spanjaard wil meewerken.
Net het eerste kwartier gemist. Wat waren de tips?
Maak nie regtig saak nie
pi_47244617
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 21:46 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Net het eerste kwartier gemist. Wat waren de tips?
Dat die dinges niet de Goth moet uithangen en dat ze het achter in het pand gezelliger moeten maken en dat ze toch echt chinezen moeten aannemen om de chinese kost te maken.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:12:17 #270
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_47245712
Ouwe Cas Spijkers.

En Herman die ongegeneerd gewoon brutaal stukjes eten uit de keuken in zin bek stopt.
Als het mijn tent zou zijn had ik hem eruit geslagen.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:33:18 #271
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_47246732
Pompoenen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_47246816
Den Bosch krijgt het zwaar de volgende beoordeling. Een fikse waarschuwing voor hygiene (tenzij ze het natuurlijk meteen goed rechttrekken, wat ik wel verwacht) en mogelijk zijn ze niet zo creatief met pompoenen....
pi_47246850
Wie gaat er ergens tussen morgen en zaterdag in DB pompoenen eten met mij?
pi_47249312
Mwah qua uitzending vanavond, had wat meer vuurwerk verwacht. Net even snel gekeken op mijntentistop om de menu's te bekijken. Amsterdam is het meest creatief, maar wel met een menuprijs van ¤ 65,00 !! voor 2 x niks, lijkt me beetje overkill. Den Bosch valt me tegen qua creaticiteit. Zag net wel via de webcam een folder van Doozo met betrekking tot de pompoenen actie. Denk persoonlijk, gezien de folder en mogelijkheden, dat Doozo deze strijd gaat winnen. Maar goed volgende week weer een week.
  donderdag 15 maart 2007 @ 13:12:44 #275
167723 sanni
Acima de seu
pi_47298356
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:35 schreef existenz het volgende:
Wie gaat er ergens tussen morgen en zaterdag in DB pompoenen eten met mij?
Waar gaan we heen? Amsterdam - lekker makkelijk en thuiswedstrijd - of die andere steden. Ik
ben al bij Suisse geweest en die ene in Leeuwarden dus Den Bosch heeft een beetje mij voorkeur.
Ik hoor het wel en ik check even mijn agenda over hoe en wat aangezien ik het deze hele week vrij druk heb.
  † In Memoriam † donderdag 15 maart 2007 @ 13:15:18 #276
43556 miss_dynastie
pi_47298441
Ik denk dat DB staat voor Den Bosch, Sanni.

Ik weet niet of ik me vergis, maar naar mijn idee werd DB een stuk strenger gekeurd dan die anderen...
  donderdag 15 maart 2007 @ 14:13:20 #277
153627 ElZwino
pi_47300464
Den Bosch werd iig wel goed aangepakt ja..Ik ben wel benieuwd hoe creatief Den Bosch is met die pompoenen. Meteen toen dat bekend werd dat ik juist: hee daar weet Sven vast wel iets mee te doen maar hij had eigenlijk geen idee. Nu staan er wel dingen op het menu maar ik denk niet dat zij het meeste zullen verkopen...Kortom wordt toch weer spannend want ik dacht dat Leeuwarden op zeker af zou vallen de volgende keer maar ben ik nog niet zo zeker van..Zeker omdat Amsterdam erg goed gaat nu en in Den Bosch problemen zijn beneden met de sfeer, omdat hun sommelier even weg is én er verder nog problemen zijn met het personeel.
  donderdag 15 maart 2007 @ 19:20:55 #278
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47310927
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:34 schreef existenz het volgende:
Den Bosch krijgt het zwaar de volgende beoordeling. Een fikse waarschuwing voor hygiene (tenzij ze het natuurlijk meteen goed rechttrekken, wat ik wel verwacht) en mogelijk zijn ze niet zo creatief met pompoenen....
Idd, dat denk ik ook zeker nu dat Kein ook nog op vakantie gaat.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47320761
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:20 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, dat denk ik ook zeker nu dat Kein ook nog op vakantie gaat.
Toch is het wel een slechte zaak, dat Leeuwarden en Den Bosch lijken afhankelijk te zijn van de aanwezigheid van één van hun personeelsleden. Alhoewel ik denk dat het in Leeuwarden nog wel iets erger is.
Maak nie regtig saak nie
pi_47320928
Den Bosch heeft een leuke en drukke avond vandaag zo te zien.
pi_47321140
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:29 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Toch is het wel een slechte zaak, dat Leeuwarden en Den Bosch lijken afhankelijk te zijn van de aanwezigheid van één van hun personeelsleden. Alhoewel ik denk dat het in Leeuwarden nog wel iets erger is.
Een hardwerkende persoon op de vloer is echter eenvoudiger vervangbaar dan je kok.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 19:05:20 #282
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47346287
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:40 schreef existenz het volgende:

[..]

Een hardwerkende persoon op de vloer is echter eenvoudiger vervangbaar dan je kok.
Kein zorgt in Den Bosch wel dat de vloer goed loopt en goed samen werkt met de keuken
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47367871
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:40 schreef existenz het volgende:

[..]

Kein is meer dan een hardwerkend persoon. Een professional zoals zij beschikt over kennis en vaardigheden die niet 1,2,3 aan te leren zijn en even belangrijk zijn voor een resteaurant als het eten; dan maakt het dus niet uit of het een kok of een kelner is die vervangen moet worden, dan gaat het om krapte op de arbeidsmarkt.
pi_47368098
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:25 schreef _Henry_ het volgende:

[..]

Kein is meer dan een hardwerkend persoon. Een professional zoals zij beschikt over kennis en vaardigheden die niet 1,2,3 aan te leren zijn en even belangrijk zijn voor een resteaurant als het eten; dan maakt het dus niet uit of het een kok of een kelner is die vervangen moet worden, dan gaat het om krapte op de arbeidsmarkt.
Ja, maar dat kun je compenseren door 2 of zelfs meer mensen extra in te huren (meer kwantiteit tov de kwaliteit). Je kok kun je niet zo maar compenseren op die manier
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:22:23 #285
153627 ElZwino
pi_47469625
Hmm vanavond valt er weer 1 af, ik gok dat de sfeer in Leeuwarden zwaarder wegen dan de cijfers in Amsterdam en de bediening en de sfeer beneden in Coquille, dus dat Leeuwarden afvalt. Hoewel veel valt of staat met de pompoenen.

Overigens vind ik het heel donker en stil eruit zien in Leeuwarden in tegenstelling tot in Amsterdam en in Den Bosch...: http://www.rtl.nl/(vm=/re(...)bcams/leeuwarden.xml
pi_47469737
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:22 schreef ElZwino het volgende:
Hmm vanavond valt er weer 1 af, ik gok dat de sfeer in Leeuwarden zwaarder wegen dan de cijfers in Amsterdam en de bediening en de sfeer beneden in Coquille, dus dat Leeuwarden afvalt. Hoewel veel valt of staat met de pompoenen.

Overigens vind ik het heel donker en stil eruit zien in Leeuwarden in tegenstelling tot in Amsterdam en in Den Bosch...: http://www.rtl.nl/(vm=/re(...)bcams/leeuwarden.xml
dinsdag is de dag dat leeuwarden gesloten is.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:33:07 #287
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_47469950
Weten jullie trouwens wie de sommelier bij coquille is?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:55:49 #288
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47470718
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:33 schreef Euc- het volgende:
Nee. Maar het moet wel ontzettend grappig zijn, dus laat me niet in spanning zitten.
pi_47475228
quote:
Nou nou nou nou nou ???????????
pi_47475363
als je het zo brengt krijg ik de neiging om te roepen, die ontslagen sommelier van de librije die de fooienpot daar leeg gejat had.

am i right??
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:03:28 #291
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_47475374
quote:
Laat me raden: die vent die bij de Librije ontslagen is vanwege het stelen van geld?
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2007 @ 16:32:53 #292
43556 miss_dynastie
pi_47476617
Het is toch een vrouw Dat stond althans wel in de review van de mystery guest
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:41:18 #293
45206 Pietverdriet
pi_47476908
quote:
Euc, wat anders, op wat voor een dagen is er aan een tafel te komen bij de librije, ben waarschijnlijk over een paar maanden een tijdje in NL en wil dan eens komen eten.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:58:15 #294
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_47479783
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Euc, wat anders, op wat voor een dagen is er aan een tafel te komen bij de librije, ben waarschijnlijk over een paar maanden een tijdje in NL en wil dan eens komen eten.
Probeer de lunch, dan kun je op redelijk korte termijn terecht, diner kun je volgend jaar terecht, of je moet je op de reservelijst laten plaatsen, hoewel er zeer weinig annuleringen zijn.

Het is overigens idd de bij de Librije ontslagen sommelier
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:02:49 #295
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47479958
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:58 schreef Euc- het volgende:

[..]

Dat is inderdaad hilarisch
  dinsdag 20 maart 2007 @ 19:35:14 #296
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47483506
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:58 schreef Euc- het volgende:
Verrassend je zou toch verwachten dat iemand die zo iets gedaan had bij een tent als de Liberije wat lastig aan een nieuwe baan zou komen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47484096
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:35 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Verrassend je zou toch verwachten dat iemand die zo iets gedaan had bij een tent als de Liberije wat lastig aan een nieuwe baan zou komen.
Was het niet dat hij nu in een tent werkt met de volle spotlights erop. Die persoon zal hier wel 3x nadenken nog iets te flikken. Het blijft natuurlijk wel apart
  dinsdag 20 maart 2007 @ 19:50:50 #298
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47484164
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:48 schreef existenz het volgende:

[..]

Was het niet dat hij nu in een tent werkt met de volle spotlights erop. Die persoon zal hier wel 3x nadenken nog iets te flikken. Het blijft natuurlijk wel apart
Idd, is zeer apart te noemen

Ben trouwens benieuwd wie er vanavond uit gaat.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47484233
Gaan we hierna verder in het FTR topic? Zoveel verschil zit er toch niet in .
pi_47484342
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Doe ik een keer wat culinairs... Is het weer niet goed
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:00:08 #301
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47484577
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nee, hoor beide topics kunnen goed naast elkaar bestaan
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')