En vandaag was ik het niet vergeten, dus ik kijk zo meteen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iig zijn de zaken gewoon te bezichtigen mocht je willen langsgaan voor een
hapje en een drankje. Het eten in zowel Leeuwarden,Den Bosch en Rotterdam
is vrij goed!
*edit: gaarne spoiler gebruiken en geen nieuwtjes verklappen, dank!
[ Bericht 23% gewijzigd door MissHobje op 30-01-2007 21:47:17 ]31 december 2006: Inactive FOK!account
zet dat dan tenminste ff in een spoilerquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:42 schreef editor2 het volgende:
-knip-
Dat denk ik ook. Daar zou ik best eens willen eten, als ik van tevoren een idee had van de prijzen (die staan bij hun als enige niet op de website).quote:
Die vind ik ook erg leuk trouwens.. die sushi mensen toch ?quote:
Die 2 mannen zijn ondernemers, ze zijn gewoon niet zo betrokken, het is niet echt een 'droom' voor hun heb ik het idee.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:48 schreef MissHobje het volgende:
Die vind ik ook erg leuk trouwens.. die sushi mensen toch ?
Dat andere stel (Denbosch geloof ik) die van die vaatwasser die lektezijn ook erg leuk vind ik.
Die 2 mannen vind ik minder op de 1 of andere manier omdat ze soms een beetje makkelijk doen lijkt het.
Ja precies.. dat idd.. dus gun ik ze eigenlijk niet om te winnenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:11 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die 2 mannen zijn ondernemers, ze zijn gewoon niet zo betrokken, het is niet echt een 'droom' voor hun heb ik het idee.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:42 schreef editor2 het volgende:
om alle onzin maar weer eens van tafel te vegen en e.e.a.eenmalig recht te zetten
met dit bezoek.lol, ff voor de anderen, dit is dus serieus de grootste bullshit ooit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iig zijn de zaken gewoon te bezichtigen mocht je willen langsgaan voor een
is vrij goed!
3 april is de uitslag, live op tv.
Idd, maar opzich wel een leuk concept. Vind het alleen jammer de Leeuwarden ze ver is. die tent hadden ze eigenlijk in Den Bosch moeten starten dan hadden ze zeker twee vaste klanten er bij gehadquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:24 schreef MissHobje het volgende:
Ja precies.. dat idd.. dus gun ik ze eigenlijk niet om te winnen![]()
Hehe wordt dus duimen draaien![]()
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:42 schreef editor2 het volgende:
om alle onzin maar weer eens van tafel te vegen en e.e.a.eenmalig recht te zetten
met dit bezoek.Wát een onzin! Leeuwarden heeft pas afgelopen zaterdag zn deuren geopend..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iig zijn de zaken gewoon te bezichtigen mocht je willen langsgaan voor een
is vrij goed!
Zeg, mag het ook eens in het noorden zijn.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, maar opzich wel een leuk concept. Vind het alleen jammer de Leeuwarden ze ver is. die tent hadden ze eigenlijk in Den Bosch moeten starten dan hadden ze zeker twee vaste klanten er bij gehad
Ja, ook maar even opnemen. Kan het helaas niet zien.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:12 schreef Stansfield het volgende:
Vanavond even opnemen. Blijft een leuk programma.
Helemaal mee eens. En van horeca hebben ze volgens mij ook geen kaas gegeten. 't Zijn trouwens wel getalenteerde marketingmannetjes.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:15 schreef golfer het volgende:
Rotterdammers freewheelen overal tussendoor, besteden alles uit en doen alles af als een geintje, met tussendoor seksistische opmerkingen over de bediening en winnen de 2e juryproef ook nog eens ?
Belachelijke beslissing.
en dan winnen ze ook nog die 10.000 euroquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:19 schreef Bluezz het volgende:
Ik zat hier bijna te steigeren met die sollicitatie-commentaren van die rotterdammers
Jemig, idd. Waar kwam dat allemaal vandaan? En dan ook nog winnen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:19 schreef Bluezz het volgende:
Ik zat hier bijna te steigeren met die sollicitatie-commentaren van die rotterdammers
ik zou mijn geld hier juist wel aan uitgeven. hun behandelen het restaurant als ondernemers, en minder als: cool ik mag een restaurant openen, dat is leuk, en ik kan nog koken ook nog. niet dat die tweede het niet ook haalt. maar rotterdam gaat veel verder in op de ondernemerskanten dan de anderen, vind ik.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:49 schreef p-etr-a het volgende:
Als de jury Rotterdam door laat, winnen ze het never als het publiek gaat stemmen. Ik vind Pincho's een leuk idee en dat zou ik best willen proberen, maar ik twijfel toch echt of ik mijn geld wel aan deze mannen wil geven.
Leeuwarden lijkt me echt leuk om te proberen! Ik heb alleen nog nooit sushi gehad...
Klopt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:59 schreef Magicmind het volgende:
Er staat me trouwens iets bij dat die tent in Amsterdam voorheen ook iets met 'Suisse' heette.
(maar dan gewoon 'Cafe restaurant Suisse' ofzo?)
Weet jij dat misschien Golfer? Die tent heeft er jaaaaaren gezeten..
Kaartje klopt ook geen kont van.
Die 2 kale Rotterdammers lijken best veel op elkaar, niet alleen qua uiterlijk maar ook qua houdingquote:Op woensdag 7 februari 2007 00:29 schreef golfer het volgende:
Betrap Den Blijker er wel op dat ie, als Rotterdammer, erg vaak zomaar even langs gaat bij die Rotterdamse zaak. Toch een beetje chauvinisme bij hem en ze een beetje extra pushen?
Idd, en die handelen alles heel zakelijk af zonder veel gevoel. Maar in die zaak in Leeuwarden zo ik wel eens willen gaan eten.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
Die 2 kale Rotterdammers lijken best veel op elkaar, niet alleen qua uiterlijk maar ook qua houding
Ja, ik hoorde het ook. Heb meer het gevoel dat ze dat een beetje geknipt hebben ofzo.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:28 schreef Michel het volgende:
Hoorde ik nu net in de samenvatting op tv dat de kok van die Rotterdammers er mee kapt? In de samenvatting op de site zelf is het desbetreffende moment qua audio in ieder geval mooi weggefilterd, maar kan je precies zien wat hij zegt....
Heb het niet gehoord, maar kan mij er alles bij voorstellen en het zou mij niets verbazen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:28 schreef Michel het volgende:
Hoorde ik nu net in de samenvatting op tv dat de kok van die Rotterdammers er mee kapt? In de samenvatting op de site zelf is het desbetreffende moment qua audio in ieder geval mooi weggefilterd, maar kan je precies zien wat hij zegt....
Rotterdam is nu ook pas sinds kort op volle personele bezetting daar een paar in Davos zaten voor Maison vd Boer. Grote bull dus.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:59 schreef Luuksor het volgende:
[..]
Wát een onzin! Leeuwarden heeft pas afgelopen zaterdag zn deuren geopend..
Die is weg idd, Guido, een oud collega van Dave bij Sodexho schiet nu bij en als het goed is hebben ze wel een vervanger, merk het morgen wel.quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb het niet gehoord, maar kan mij er alles bij voorstellen en het zou mij niets verbazen.
Die vent staat zich 6/7 dagen per week het schompes te koken in z'n eentje, terwijl al die andere tenten meer keukenpersoneel hebben.
Van Dave weet ik dat ie maar al te populair is bij de dames die voor hem werkenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:19 schreef Tinkepink het volgende:
Je zult toch voor ze werken.
Heb je van tevoren gereserveerd? Want ik denk er aan om er dinsdag naartoe te gaan!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:53 schreef sanni het volgende:
Ik was gisteren in Rotterdam en heb ComoComo bezocht ( belegde toastjes)
Lekker,niet druk,aardige gasten die 2 eigenaren,3 verschillende biersoorten
van de tap - Brand/Heineken/Amstel - en vooral niet duur.![]()
![]()
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07065/comocomo01.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07065/comocomo02.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07065/comocomo03.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Hey leuke foto's! Hoe gaat dat precies in z'n werk dan? Loop je gewoon langs de bar met een schaaltje en leg je er op wat je wilt hebben?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:53 schreef sanni het volgende:
Ik was gisteren in Rotterdam en heb ComoComo bezocht ( belegde toastjes)
Lekker,niet druk,aardige gasten die 2 eigenaren,3 verschillende biersoorten
van de tap - Brand/Heineken/Amstel - en vooral niet duur.![]()
![]()
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07065/comocomo01.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07065/comocomo02.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07065/comocomo03.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Mooie recensiequote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:11 schreef sanni het volgende:
yup..we kwamen binnen, en bestelden bier aan de sta-tafels die je rechts achterin
de zaak hebt bij het raam. Je kan ook aan een tafel gaan zitten of aan de bar.
Achterin heb je bovendien de wc's en het leuke is dat er een sensor is die het licht
activeert als je de trap naar boven loopt.
Vanaf 18:00 uur worden de verwarmde bins? aangevuld met diverse pinchos
en je kan gewoon pakken wat je wilt. Voel je je speciaal en heb je wat te vieren
dan kun je je laten bedienene en pakken zij wat voor je en wordt het op zo een
witte plaat gebracht. Ze schenken trouwens van die mini-flesjes Frexeit? rose
champagne,je weet wel die je ook bij AH in die zwarte flessen ziet.![]()
Houdt er rekening mee dat men overal camera's heeft en goed in de gaten houdt
wat je neemt
Leuk om te lezen, ik had juist het idee dat ze het in Leeuwarden het het beste voor elkaar hadden. Maar blijkbaar gaat daar dus ook nog niet alles van het spreekwoordelijke leien dakje.quote:Op zondag 11 februari 2007 23:15 schreef _Henry_ het volgende:
Recensie van Karin:
http://koken.blogo.nl/?comments/355/23700
Zou je iets specifieker kunnen zijn? De Mystery Guest was er wel over te spreken namelijk, dus waarom jij niet?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Como Como is echt een ruktent, in alles.
Goed, ik ben er dus vandaag geweest.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Como Como is echt een ruktent, in alles.
Zeg maar gerust: geen bal verstand van horeca.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:26 schreef kassenbouwer het volgende:
Maar ik vraag me af in hoeverre het zin heeft om twee bazen te hebben, die allebei klaarblijkelijk weinig verstand hebben van de horeca.
Het ging bij hun al na 2 dagen fout in de keuken.quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:35 schreef Tel_R het volgende:
Ik vind het op z'n zachtst gezegd nogal dom om op tv dingen als "het kan me niet schelen wat het personeel daavan vindt, wij bepalen de regels" te roepen. Als ik regisseur was geweest had ik meteen nadat die kok in Rotterdam had opgezegd die dikke langsgestuurd om te vragen hoe het ook alweer zat met dat bepalen van die regels. Die twee mannetjes zijn misschien niet dom, maar inlevingsvermogen hebben ze niet al te veel.
Op zich is dat niet erg, maar neem dan de juiste mensen in dienst.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Zeg maar gerust: geen bal verstand van horeca.
Gladde zakenmensen met goede marketingtechnieken.
Geen enkele horeca-passie.
Lijkt me niet dat er serieus iemand dat allemaal bijhoudt... op een papiertje bijhoudt hoeveel 'pinchos'quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:11 schreef sanni het volgende:
yup..we kwamen binnen, en bestelden bier aan de sta-tafels rechts achter in
de zaak. Je kan ook aan een tafel gaan zitten of aan de bar bij binnenkomst.
Achterin heb je op de 2de verdeping de wc's en er is een sensor die het licht
activeert als je de trap naar boven neemt.
Vanaf 18:00 uur werden de verwarmde bins gevuld met diverse pincho's
en je kan gewoon pakken wat je wilt. Voel je je speciaal en heb je wat te vieren,
dan kun je je laten bedienen en pakken zij wat voor je en wordt het op zo een
witte schaal gebracht. Ze schenken trouwens van die mini-flesjes Frexeit? rose
champagne,je weet wel die je ook bij AH in die zwarte flessen ziet.![]()
Houdt er rekening mee dat er overal camera's hangen en men goed kan zien wat
je evt hebt genuttigd.
En / of hou ze in dienstquote:Op woensdag 14 februari 2007 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op zich is dat niet erg, maar neem dan de juiste mensen in dienst.
Maar kon je gewone sushi al krijgen in leeuwarden dan. Dat is een beetje de vraag of het wel of geen succes wordt daar. Als ze nog de enige zijn dan kan het wel een succes worden. Ze hebben in ieder geval de keuken goed op orde.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:29 schreef sanni het volgende:
Maat van mij is bij die Sushi zaak geweest en vertelde dat het doodgewone sushi is
die je in elke grote stad ook kunt krijgen, dus om nou helemaal daar heen te rijden
is ook zonder van de tijd. Moet nog naar Suisse gaan.
Nee, dit is absoluut de eerste bar in deze stijl. Dit soort vernieuwende concepten zijn wel een trend in Leeuwarden trouwens. Jaar geleden opende Purple Lounge Clun, een Marrokaans getinte bar met cocktails en hapjes uit die regio, nu dan Doozo.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:19 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Maar kon je gewone sushi al krijgen in leeuwarden dan. Dat is een beetje de vraag of het wel of geen succes wordt daar. Als ze nog de enige zijn dan kan het wel een succes worden. Ze hebben in ieder geval de keuken goed op orde.
Inderdaad. Die ene gast is echt een corpsbal die vergeten is dat z'n studie afgelopen is. Het valt me nog mee dat ie die andere niet aanspreekt met 'lullo'. Hoe dan ook, de werklust ontbreekt totaal bij dit tweetal. Voor je de tent afsluit zorg je iig dat alles schoon is, hoe laat het ook word. Vooral volle asbakken gaan meuren na een tijdje en die lucht krijg je moeilijk weer weg. Ik hoop dat zij er als eerste uitvliegen.quote:Die 2 mannen uit Rotterdam.. omgdie ene gast heeft een iets te hoog arrogant gehalte vind ik dan, dat gaat niet lang goed.. tenzij hij het licht ineens ziet ofzo.
Mja leuk om te volgen allemaal.
Ze segt dus wat ik al van anderen hoorde. Mostert na de maaltijd dus.quote:Op zondag 11 februari 2007 23:15 schreef _Henry_ het volgende:
Recensie van Karin:
http://koken.blogo.nl/?comments/355/23700
Ja, het zijn ook niet mijn meest favoriete personen. Maar dat zie ik wel los van de zaak die ze afleveren. En ik vind mijn bezoek aan Como Como zeker voor herhaling vatbaar.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:31 schreef Tel_R het volgende:
[..]
Inderdaad. Die ene gast is echt een corpsbal die vergeten is dat z'n studie afgelopen is. Het valt me nog mee dat ie die andere niet aanspreekt met 'lullo'. Hoe dan ook, de werklust ontbreekt totaal bij dit tweetal. Voor je de tent afsluit zorg je iig dat alles schoon is, hoe laat het ook word. Vooral volle asbakken gaan meuren na een tijdje en die lucht krijg je moeilijk weer weg. Ik hoop dat zij er als eerste uitvliegen.
quote:Kok Jack heeft nog maar net bekend gemaakt op te stappen bij Como Como. De pintxotent ging noodgedwongen twee dagen dicht in de eerste week.
Nu lijkt de volgende tegenslag zich te hebben aangediend. Een Belgische pintxobar blijkt het Europese patent te hebben op de Spaanse vertaling van ‘Hoe ik eet’. Moet Como Como nu van naam veranderen?
Klachten uit België
Het zit Marc en Dave niet mee. Vanuit België kregen de Rotterdammers een klacht over de naam van hun tent. De merknaam Comocomo is door een Belgische pintxobar vastgelegd binnen Europa. Wat zijn hiervan de gevolgen? Zullen Marc en Dave de naam moeten wijzigen?
Financiële strop
Een naamswijziging zal de mannen behoorlijk wat gaan kosten. Zij investeerden behoorlijk wat geld in het uitdragen van hun naam. Zij lieten een logo en een huisstijl ontwerpen. Ook hangt er een groot naambord aan de zaak. De kosten voor het omzetten van de naam zou wel eens in de duizenden euro’s kunnen gaan lopen. En wat zou de nieuwe naam moeten worden?
Hoe loopt dit af?
Wat staat de mannen te wachten? Moeten ze de naam van hun tent inleveren?
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:47 schreef Magicmind het volgende:
Stront aan de knikker in Rotterdam?
[..]
uniek?quote:Op donderdag 22 februari 2007 08:40 schreef kassenbouwer het volgende:
Een keten van tapasrestaurants in Nederland zou naar mijn mening zeker lopen, vooral omdat het redelijk uniek is.
quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:30 schreef minilotje het volgende:
Ik overweeg dit weekend maar eens een vergelijkend warenonderzoek te houden,
ik moet toch hoognodig naar Brussel voor de Guust Flater-expositie.
hehe ja geweldig commentaarquote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:03 schreef golfer het volgende:
Die dronken Engelse vrouwen bij Suisse.![]()
Commentaar van ober:
"Gestrande hippo"
Ik hoop dat de invloed van Den Blijker op het jurybesluit niet al te groot is, want hij dweept nogal met Rotterdam.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:04 schreef kassenbouwer het volgende:
Zoals het er nu uitziet, zal naar mijn mening Rotterdam eruit liggen volgende week.
Amsterdam ziet er gelikt uit, misschien nog wat aanloopproblemen. Den Bosch is top. En Leeuwarden zit altijd vol en maakt daarnaast ook veel winst.
In Rotterdam denken ze dat ze met wat marketingtrucjes alleen een tent kunnen runnen. Wel jammer op zich, want ik heb er toch lekker gegeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |