quote:Op maandag 8 januari 2007 00:17 schreef I_PANDA_I het volgende:
[..]
* I_PANDA_I Meldt zich hier ongeveer met dezelfde reden.
Drummen blijft leuk, maar ik wil toch wel eens wat anders.
Ben sinds enkele weken wat serieuzer op een goedkope, oude verrotte akoustische gitaar bezig.
Maarik ga zondag op m'n verjaardag overstappen naar elektrisch, ben dan jarig en krijg een nieuwe gitaar.TVPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gaat op de berhinger V-tone set gekocht bij feedback voor ¤95.
[afbeelding]
Ik weet het, er wordt veel gespeculeerd over dit soort setje.
Maar na lang zoeken en lezen bleek dit naar mijn mening toch de beste,leukste oplossing.
,.. nog 7 daagjes wachten
BOE!
Mja, alleen Ibanezquote:Op maandag 8 januari 2007 00:28 schreef Dribbel_ het volgende:
je had echt niks beters kunnen verzinnen ?
Gitaristentopic #103 || Waar ik uit de kast kom!quote:
Dat is toch the pick of destiny?quote:Op maandag 8 januari 2007 09:01 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Gebruikt 'ie dat als plectrum?
Hij heeft alleen te lang onbeschermd in de zon gelegen...quote:Op maandag 8 januari 2007 10:58 schreef guitarist.nl het volgende:
linkje
Je kan ook voor zoiets gaan. Die is eigenlijk nog best wel mooi.
Nobody expects the spanish inquisition!quote:Op maandag 8 januari 2007 07:39 schreef Maaark het volgende:
tvp.
Spanish Inquisition!
Our main weapons are surprise, fear, uuhhh...
Nee dat heet Cherry Sunburstquote:Op maandag 8 januari 2007 11:04 schreef SNArky het volgende:
[..]
Hij heeft alleen te lang onbeschermd in de zon gelegen...![]()
1 koop geen stagg in ieder geval het is echt brandhout. De andere twee merken ken ik niet maar zien er ook uit als budget merken. Misschien kan je nog wat meer geld bij elkaar sprokkelen en een Epiphone les paul kopen? Die zijn op marktplaats al te vinden voor 250, 300 euro, dan heb je een gitaar waar je veel langer plezier van hebt.quote:Op maandag 8 januari 2007 10:55 schreef DjMisterY het volgende:
Hoi,
Ik speel nu een tijdje gitaar en wel op een akoustische. Nu wil ik graag electrisch maar heb geen idee wat een btje okay is. Natuurlijk heb ik wel de bekende merken gezien maar dat lijkt me voor een beginneling te gek.
Het model wat ik graag is de Les Paul. Nu kwam ik 2 merken tegen:
- de Stagg a 179,- (afgeprijsd) (http://www.feedback.nl/?id=55&b=STAGGL320CS)
- de Johnson a 199,- ((http://www.totalymusic.nl/prod_desc_31_108.html?sno=298))
- de Steiner a 149,- ((http://www.totalymusic.nl/prod_desc_31_100.html?sno=298))
Wat me opvalt is dat ik van de stagg geen houtsoort kan vinden. Bij de Johnson is die van mahonie wat volgens mij uitstekend is en de Steiner is van lindenhout. Dat zegt mij helemaal niets.
Dit is heel kort even wat ik met mijn beknopte gitaarkennis weet dus zou ik graag wat advies van jullie hebben. Je weet nu ook ongeveer het budget dus ik ben benieuwd!
Alvast hartelijk bedankt.
edit: linkjes gefixt
Zie mijn reactie isquote:Op maandag 8 januari 2007 11:26 schreef Neidropje het volgende:
[..]
1 koop geen stagg in ieder geval het is echt brandhout. De andere twee merken ken ik niet maar zien er ook uit als budget merken. Misschien kan je nog wat meer geld bij elkaar sprokkelen en een Epiphone les paul kopen? Die zijn op marktplaats al te vinden voor 250, 300 euro, dan heb je een gitaar waar je veel langer plezier van hebt.
Ge-edit, je qoute de verkeerdequote:Op maandag 8 januari 2007 11:41 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Lijkt me ook troep. Kan nooit goed zijn voor die prijs
Waarschijnlijk wel, epiphone is wel een degelijk merkquote:Op maandag 8 januari 2007 12:14 schreef DjMisterY het volgende:
Dan zou dit ook een betere zijn dan die 3 die ik hierboven heb genoemd?
Epiphone Les Paul special a 189,-
Ja idd, over stagg lees ik alleen maar ellende dus die wordt 't maar niet danquote:Op maandag 8 januari 2007 12:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, epiphone is wel een degelijk merk
denk dat weinig mensen zult vinden die je iets positiefs over een stagg zullen zeggen
en die andere 2 zeggen me neit zoveel
Richwood heeft inderdaad ook hele mooie dingen er tussen zittenquote:Op maandag 8 januari 2007 13:35 schreef DjMisterY het volgende:
[..]
Ja idd, over stagg lees ik alleen maar ellende dus die wordt 't maar niet dan
Wat ik wel jammer vind aan de Epiphone is dat de rand van de body niet zo mooi strak is als bijv. Richwood Les Paul. (niet dat het uiterlijk het belangrijkste is natuurlijk) ;-) Nu las ik van de Richwood dat ie niet veel onderdoet voor de Epiphone en deze ligt toch iets beter binnen m'n budget...
Deze Richwood is een imitatie van de Les Paul Custom, die hebben allemaal zo'n witte rand (een binding, in goed Engelands). Epiphone maakt ook Custom-modellen, maar de gewone LP-modellen van Epiphone zien er ook al een stuk mooier uit dan die allersimpelste modellen die hier voorbij komen.quote:Op maandag 8 januari 2007 13:35 schreef DjMisterY het volgende:
[..]
Ja idd, over stagg lees ik alleen maar ellende dus die wordt 't maar niet dan
Wat ik wel jammer vind aan de Epiphone is dat de rand van de body niet zo mooi strak is als bijv. Richwood Les Paul. (niet dat het uiterlijk het belangrijkste is natuurlijk) ;-) Nu las ik van de Richwood dat ie niet veel onderdoet voor de Epiphone en deze ligt toch iets beter binnen m'n budget...
Gewoon een 2e hands epiphone kopen.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:03 schreef DjMisterY het volgende:
Tja...die 3 die je noemt zijn idd wel erg cool maar ook een stuk prijziger. Aangezien m'n budget dat niet toelaat zal ik het toch in de anderen moeten zoeken
Mja ik heb juist iets nodig waar ik live goed mee vooruit kanquote:Op maandag 8 januari 2007 15:29 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
die 2e is in de oefenruimte veel te hard. Een buizenversterker klinkt pas echt lekker als ie flink op zijn donder krijgt. Dus beter nog een 30 watter die je flink open kan draaien.
2 x 12 spreidt inderdaad wel beter, maar je kunt er altijd nog een box bij kopen. Mits de versterker daar geschikt voor is.
Het is meer een Ibanez versie van Les Paul. Echt een Les Paul replica is het niet. Ik weet niet of dat echt een eis is?quote:Op maandag 8 januari 2007 15:34 schreef DjMisterY het volgende:
Allemaal bedankt voor de reacties!! Super!! Toch nog even terugkomen op mijn gitaarkeuze
Ik kwam ook nog de Ibanez ARC100 tegen...deze is in Ermelo (vlakbij voor mij) voor 279,-. Dan heb ik meer waar voor mijn geld lijkt mij of kan ik dan niet meer van een Les Paul spreken??
punkrockpopcombinatiequote:Op maandag 8 januari 2007 15:35 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
ik heb 50 watt buizen, en die is voor veel kroegen al te hard. Ik weet niet wat voor muziek je maakt, maar het is echt lastig als je het vermogen van je versterker niet lekker kunt benutten.
Een Les Paul zou ik het inderdaad niet meer noemen, maar da's juist helemaal niet erg; de halve wereld speelt op een (imitatie) LP en deze is nét anders. Mooie classy look wel, en Ibanez maakt doorgaans prima gitaartjes.quote:Op maandag 8 januari 2007 15:34 schreef DjMisterY het volgende:
Allemaal bedankt voor de reacties!! Super!! Toch nog even terugkomen op mijn gitaarkeuze
Ik kwam ook nog de Ibanez ARC100 tegen...deze is in Ermelo (vlakbij voor mij) voor 279,-. Dan heb ik meer waar voor mijn geld lijkt mij of kan ik dan niet meer van een Les Paul spreken??
Maar als je nou 50watt transistor hebt dan gaan die toch minder hard als 50 watt buizen?quote:Op maandag 8 januari 2007 15:35 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
ik heb 50 watt buizen, en die is voor veel kroegen al te hard. Ik weet niet wat voor muziek je maakt, maar het is echt lastig als je het vermogen van je versterker niet lekker kunt benutten.
Hoever draai je em open op het podium dan ?quote:Op maandag 8 januari 2007 16:10 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
50 watt transistor is niet echt hard inderdaad, kom je tekort mee. Maar 150 watt buizen is echt idioot hard!!
@Dribbel; ik speel stevige rock, zoals AC/DC en Aerosmith-achtige dingen, en die 50 watter van mij is op het podium ideaal, maar in de oefenruimte te hard.
Ik een 60, thuis heb ik hem net over de 1 staan (en hij gaat tot de 12quote:Op maandag 8 januari 2007 15:35 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
in kroegen met 2 12" boxen meestal op 2,5. En de gain op 3 of 4.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hoever draai je em open op het podium dan ?
Ja idd, terwijl ik ook weer niet echt een warm geluid wilquote:Op maandag 8 januari 2007 16:33 schreef Cynic het volgende:
transistorgeluid is doorgaans trouwens wel wat "directer" dan buizen, buizen zijn vaak weer wat warmer. ik moet er echt maar eens een studie van gaan maken, ik ga gewoon alles proberen!
Haha, nooit geweten dat 150watt buizen zo velste hard isquote:Op maandag 8 januari 2007 16:10 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
50 watt transistor is niet echt hard inderdaad, kom je tekort mee. Maar 150 watt buizen is echt idioot hard!!
@Dribbel; ik speel stevige rock, zoals AC/DC en Aerosmith-achtige dingen, en die 50 watter van mij is op het podium ideaal, maar in de oefenruimte te hard.
En dan gaat het t/m 10 neem ik aan?quote:Op maandag 8 januari 2007 16:38 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
[..]
in kroegen met 2 12" boxen meestal op 2,5. En de gain op 3 of 4.
En het is een Bedrock 600 series. Die heb ik al jaaaren. Verder ben ik er een beetje uit, qua versterkers.....
Vast schroeven?quote:Op maandag 8 januari 2007 16:46 schreef Bizznitch het volgende:
Overigens als de schroef van je straplocks eruit vallen... what to do?
hars er in gieten en weer vast schroevenquote:Op maandag 8 januari 2007 16:46 schreef Bizznitch het volgende:
Heb ge-edit, je moet deze: Of een Dean Evo XM! hebben.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:26 schreef Cynic het volgende:
Die Dean van dat linkje is volgens mij geen 4/4 formaat (junior model), dus die zou ik ook niet doen
Ik wil je niet boos maken, maar die deans zijn echt te lelijk voor woorden.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:51 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Heb ge-edit, je moet deze: Of een Dean Evo XM! hebben.
Wat de meeste gitaristen doen: pak een paar lucifers, haal de kop eraf en prop er zoveel zo hard mogelijk in de body. Schroef dan je straplock er weer in en je hebt weer jaren plezier!quote:Op maandag 8 januari 2007 16:46 schreef Bizznitch het volgende:
Nou ik ga vrijdag de Ibanez ARC100 en de Epiphone LP Special II testen...ben benieuwd!! Qua prijs is nog een aardig verschil...maar de Ibanez ziet er dan ook wel vetter uitquote:Op maandag 8 januari 2007 15:40 schreef DjMisterY het volgende:
Nou niet echt een eis...ik vind het type gewoon cool eruit zieneen vriend van me heeft volgens mij ook deze ibanez, de hals die schijnt dikker/breder te zijn als bij bijv. een Epiphone. Als jullie deze afmetingen zien zeg je dan, dit is inderdaad groter/dikker??
Natuurlijk ga ik meerdere gitaren (iig de Epiphone, Richwood en Ibanez) proberen voordat ik iets aanschaf...
klopt. Dus nog ruimte zatquote:Op maandag 8 januari 2007 16:41 schreef punkjunk het volgende:
[..]
En dan gaat het t/m 10 neem ik aan?
niet doen hoor, lucifers zijn brandhout!!quote:Op maandag 8 januari 2007 17:04 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Wat de meeste gitaristen doen: pak een paar lucifers, haal de kop eraf en prop er zoveel zo hard mogelijk in de body. Schroef dan je straplock er weer in en je hebt weer jaren plezier!
Je kunt zelfs nog wat houtlijm toevoegen, maar dat is imo niet nodig.
Ik denk eerder dat ibanez een dunner hals heeft. Mijn ibanez iig wel. Daarom heb ik ook een Londen City telecaster gekocht en niet een fender bla bla bla telecaster. Die had namelijk een boomstaam aan ze body hangen met snaren er over heen.quote:Op maandag 8 januari 2007 17:11 schreef DjMisterY het volgende:
[..]
Nou ik ga vrijdag de Ibanez ARC100 en de Epiphone LP Special II testen...ben benieuwd!! Qua prijs is nog een aardig verschil...maar de Ibanez ziet er dan ook wel vetter uit
Iemand nog een idee over die afmetingen?
Haha, je hebt dan dus 75% volume over?quote:Op maandag 8 januari 2007 17:13 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
[..]
klopt. Dus nog ruimte zat![]()
wat denk je dan wat een gitaar isquote:Op maandag 8 januari 2007 17:14 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
[..]
niet doen hoor, lucifers zijn brandhout!!
ik denk dat er qua klank een groot verschil is.quote:Op maandag 8 januari 2007 17:11 schreef DjMisterY het volgende:
[..]
Nou ik ga vrijdag de Ibanez ARC100 en de Epiphone LP Special II testen...ben benieuwd!! Qua prijs is nog een aardig verschil...maar de Ibanez ziet er dan ook wel vetter uit
Iemand nog een idee over die afmetingen?
ohja, en ik heb dus geprobeerd die slagplaat eraf te halen. ..:')quote:Op maandag 8 januari 2007 10:58 schreef Deansensitized het volgende:
Ruimte maken in een strat is echt niet zo moeilijk. Maar meestal is daar inderdaad al wel ruimte voor een humbucker. Schroef je slagplaat er maar eens af.
Die is vetquote:Op maandag 8 januari 2007 15:34 schreef DjMisterY het volgende:
snaren en dan de schroefjes van de slagplaat?quote:Op maandag 8 januari 2007 17:34 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ohja, en ik heb dus geprobeerd die slagplaat eraf te halen. ..:')
maar wat moet er dan allemaal precies los? alles?
Precies, alleen rondom losschroeven, de rest hangt aan je slagplaat vast en komt wel mee omhoog.quote:Op maandag 8 januari 2007 17:45 schreef punkjunk het volgende:
[..]
snaren en dan de schroefjes van de slagplaat?
Verschil tussen standje 3 en 9 is dus absoluut niet dat 9 ook 3x zo hard is hequote:Op maandag 8 januari 2007 17:16 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Haha, je hebt dan dus 75% volume over?. Waat voor'n versterker is het precies?
meh ok.quote:Op maandag 8 januari 2007 17:51 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Precies, alleen rondom losschroeven, de rest hangt aan je slagplaat vast en komt wel mee omhoog.
Ben ik ook wel benieuwd naar, dat hebben wij nu ook en de rest beetje afwisselen niet alle harde nummers na elkaar en dan alle rustige na elkaar in ieder geval beetje afwisselen, maar verder kom ik ook nietquote:Op maandag 8 januari 2007 18:27 schreef Gitarist het volgende:
Misschien wel een interessante vraag; hoe bepaal je de volgorde van je setlist? Ik kom zelf niet echt verder dan een knaller als openingsplaat en sluitingsplaat....
Daartussenin is het spoor me bijster...
Dan heb je wel lange nummersquote:Op maandag 8 januari 2007 18:32 schreef Gitarist het volgende:
Ja zoiets dacht ik ook, maar toch wordt het dan niet saai...
Ik denk dat je beter een aantal ruige nummers achter elkaar kunt zetten en dan eens een keertje een rustige (tenzij de verhouding tussen het aantal rustige en ruige nummers ongeveer gelijk is, in dat geval zou ik het ook niet weten)...
Wij spelen op het komende optredne maar 8 nummers, waar we een kleine 3 kwartier mee hopen te vullen.. dus dat wordt niet zo heel lastig.
het is aan de lange kant, voor een gemiddelde.quote:Op maandag 8 januari 2007 18:36 schreef Cynic het volgende:
nummer van gemiddeld 5 minuten is toch niet zo heel gek?
Mja okee dan kom je er wel aanquote:Op maandag 8 januari 2007 18:36 schreef Cynic het volgende:
nummer van gemiddeld 5 minuten is toch niet zo heel gek?
Maar jullie spelen dan ook punkmetalquote:Op maandag 8 januari 2007 18:39 schreef Deansensitized het volgende:
Dat redden wij niet. Ja, we kunnen het wel, hebben er een van tegen de 7 minuten, maar de rest zit rond de 2 en half tot 3 minuten.
Ga jij door met je lessen op de TU ?quote:Op maandag 8 januari 2007 18:43 schreef SNArky het volgende:
[..]
Maar jullie spelen dan ook punkmetal.
Klopt. Daarom vind ik het niet gek dat ze 5 minuten duren, maar wij spelen niet zulke nummers.quote:Op maandag 8 januari 2007 18:43 schreef SNArky het volgende:
[..]
Maar jullie spelen dan ook punkmetal.
Ik wil het wel, maar er staan nog geen lessen op woensdag in het volgende semester op de website, terwijl Derk zei dat die er wel zouden zijn. Misschien maar het op het CC langsgaan en vragen hoe en wat.quote:Op maandag 8 januari 2007 18:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ga jij door met je lessen op de TU ?
wij zitten er gemiddeld boven anders, dat weet ik wel vrij zekerquote:Op maandag 8 januari 2007 18:42 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
het is aan de lange kant, voor een gemiddelde.
ik denk dat 3 tot 4 minuten normaler is.
Bij mij is 50% wel ongeveer 2x zo hard als 100%. Misschien is het nog wel minder. Ik weet niet hoe dat zit op grotere bakken.quote:Op maandag 8 januari 2007 18:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Verschil tussen standje 3 en 9 is dus absoluut niet dat 9 ook 3x zo hard is he
net als dat 100 watt niet 2x zo hard is als 50
ik zou zeggen dat het natuurlijker klinktquote:Op maandag 8 januari 2007 16:33 schreef Cynic het volgende:
transistorgeluid is doorgaans trouwens wel wat "directer" dan buizen, buizen zijn vaak weer wat warmer. ik moet er echt maar eens een studie van gaan maken, ik ga gewoon alles proberen!
Buizen neem ik aan? Of bedoel je transistor?quote:Op maandag 8 januari 2007 19:11 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ik zou zeggen dat het natuurlijker klinkt
ok thnxquote:
Daar ben ik eigenlijk ook wel ingeinteresseerd...quote:Op maandag 8 januari 2007 20:37 schreef Fixxxer het volgende:
Hey mensen, hoe heet een achtergrondsample/begeleiding waar je zelf overheen kan solo'en ??
Ik wil er een paar zoeken maar weet niet hoe ik het zou moeten noemen...
quote:Op maandag 8 januari 2007 20:40 schreef SNArky het volgende:
[..]
Daar ben ik eigenlijk ook wel ingeinteresseerd...
Kun je niet gewoon dwars door een nummer soleren? Dat doe ik altijdquote:Op maandag 8 januari 2007 20:37 schreef Fixxxer het volgende:
Hey mensen, hoe heet een achtergrondsample/begeleiding waar je zelf overheen kan solo'en ??
Ik wil er een paar zoeken maar weet niet hoe ik het zou moeten noemen...
wat hij zegtquote:Op maandag 8 januari 2007 20:53 schreef guitarist.nl het volgende:
Neh, dan wel echte backing tracks, met een midi meespelen is echt kut.
Is een kwestie van dan de solo mee spelenquote:Op maandag 8 januari 2007 20:45 schreef DuranK het volgende:
http://www.midi-tab.com/
Hier heb je wat backing tracks. Dwars door een nummer doe ik ook wel eens maar als er in dat nummer net een andere solo gespeeld wordt kan dat afleidend zijn, en soms ook vals klinken![]()
Ik denk dat hij het over improviseren heeft hequote:Op maandag 8 januari 2007 21:03 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Is een kwestie van dan de solo mee spelen.
improviseren tot de solo, mee soleren, improviseren, hequote:Op maandag 8 januari 2007 21:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het over improviseren heeft he![]()
dat is té veel gesoloquote:Op maandag 8 januari 2007 21:26 schreef punkjunk het volgende:
[..]
improviseren tot de solo, mee soleren, improviseren, he
Om te oefenen bevalt mij het goed. Je kunt zo heel goed naar de acoorden luisterne en daar je solo op afstemmen.quote:
Muwoa ik kan sowieso niet horen welke akkoorden ze spelenquote:Op maandag 8 januari 2007 21:37 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Om te oefenen bevalt mij het goed. Je kunt zo heel goed naar de acoorden luisterne en daar je solo op afstemmen.
Dan kun je ook niet solerenquote:Op maandag 8 januari 2007 21:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Muwoa ik kan sowieso niet horen welke akkoorden ze spelen![]()
Als ik jou een nummer geef kan jij dan precies vertellen welke akkoorden ze spelen ?quote:Op maandag 8 januari 2007 21:51 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Dan kun je ook niet solerenJe soleerd immers over de accoorden heen, anders klinkt het niet.
Wil jij hiermee vertellen dat jij een nummer nooit eerst uitzoekt voordat jij de solo uitzoekt/improviseert?quote:Op maandag 8 januari 2007 21:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als ik jou een nummer geef kan jij dan precies vertellen welke akkoorden ze spelen ?![]()
Niet op het gehoor, maar je gaat toch niet soleren op een nummer dat je niet kentquote:Op maandag 8 januari 2007 21:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als ik jou een nummer geef kan jij dan precies vertellen welke akkoorden ze spelen ?![]()
+1 scherp.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:00 schreef DuranK het volgende:
[..]
Wil jij hiermee vertellen dat jij een nummer nooit eerst uitzoekt voordat jij de solo uitzoekt/improviseert?
Je weet toch zowiezo waar je moet soleren als je het eerste accoord kent?quote:Op maandag 8 januari 2007 22:00 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Meestal weet je na een paar fouten toch wel in welke toonsoort een nummer staat? Trial and error dus
Op zich. Maar als je de rest van de akkoorden ook kent, weet je ook meer welke richting het nummer op gaat en krijg je meer het gevoel van het nummer mee.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:01 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Je weet toch zowiezo waar je moet soleren als je het eerste accoord kent?
Ik soleer nooit over losse nummer maar over backing tracks uit zo'n blues boekjequote:Op maandag 8 januari 2007 22:00 schreef DuranK het volgende:
[..]
Wil jij hiermee vertellen dat jij een nummer nooit eerst uitzoekt voordat jij de solo uitzoekt/improviseert?
Daar ben ik het wel mee eens, geen idee ik speel nooit metal solo'squote:Op maandag 8 januari 2007 22:00 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Niet op het gehoor, maar je gaat toch niet soleren op een nummer dat je niet kent. Maar je bent het toch wel met me eens dat je op de accoorden soleerd? Of is dat anders bij metal?
Ah op die manier. Ik soleer altijd op nummers van richard hell en wat spul van the lurkers. Allemaal vrij gemakkelijke nummers om te soleren.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik soleer nooit over losse nummer maar over backing tracks uit zo'n blues boekje :') !
En ja dan kan je op toonsoort soleren, of met een bluesladder kan je altijd wel uit de voeten
Ja, dat klopt. Maar je speeld een solo toch altijd in de positie die over een komt met het 2e baré figuur accoord?quote:Op maandag 8 januari 2007 22:02 schreef DuranK het volgende:
[..]
Op zich. Maar als je de rest van de akkoorden ook kent, weet je ook meer welke richting het nummer op gaat en krijg je meer het gevoel van het nummer mee.
1 2 | 557775 |
1 2 3 4 5 6 | b -10 - 8 -7 g -9 - 7 - 6 d -9 - 7 a -10 - 9 -7 e -10 - 9 -7 |
Oh, ik dacht dat je in een metal band speeldequote:Op maandag 8 januari 2007 22:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, geen idee ik speel nooit metal solo's![]()
punkrockpopquote:Op maandag 8 januari 2007 22:09 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je in een metal band speelde.
punkrockpop? Als in Gang of Four? Of meer als Blink182?quote:Op maandag 8 januari 2007 22:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
punkrockpop!
En later wil ik nog een hardcore bandmaar geen metal
![]()
Millencolin komt nog het meeste in de buurt maar sommige nummers weer wat harder en sommige weer iets rustigerquote:Op maandag 8 januari 2007 22:12 schreef punkjunk het volgende:
[..]
punkrockpop? Als in Gang of Four? Of meer als Blink182?
Dat heet uitzoeken, en is verdraaid handig en leerzaam.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja op gehoor krijg ik het echt niet voor elkaar, dat is gewoon training dat je het gaat leren herkennen, grondtoon als begin en dan hele akkoord erbij zoeken, maar ik vind het nu nog niet nodig eigenlijkquote:Op maandag 8 januari 2007 22:15 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat heet uitzoeken, en is verdraaid handig en leerzaam.
Ik zit weer helemaal in mijn punkorama 7 tijd als ik dat nummer hoorquote:Op maandag 8 januari 2007 22:19 schreef Dribbel_ het volgende:
En dan iets melodieuzer dan dat nummer
Dat proberen we in ieder geval te bereiken
tof nummer dithttp://youtube.com/watch?v=Gu7o3yJw_8w
Oh op gehoor is goed te doen hoor. Als je gewoon het eerste accoord weet volgd de rest vanzelf. Zeker als het nummers zijn waar steeds het zelfde trucje uitgehaald wordt.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja op gehoor krijg ik het echt niet voor elkaar, dat is gewoon training dat je het gaat leren herkennen, grondtoon als begin en dan hele akkoord erbij zoeken, maar ik vind het nu nog niet nodig eigenlijk
eerst maar zelf leren spelen![]()
Vertel? Omdat de Epiphone een Les Paul is en de Ibanez alleen deze vorm heeft?quote:Op maandag 8 januari 2007 17:32 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik denk dat er qua klank een groot verschil is.
Verbeterdquote:Op maandag 8 januari 2007 18:53 schreef imported_sphinx het volgende:
zie hier, het beste album van het jaar: Therion - Gothic Kabbalah ( ja, ik weet, rare titel) Keep of Kalessin - Armada
je zou ook bij optredens van andere bands kunnen kijken wat ze gebruiken, en na afloop advies vragen. Als het geluid van die band je bevalt heb je meteen een richtlijn....quote:Op maandag 8 januari 2007 19:08 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Bij mij is 50% wel ongeveer 2x zo hard als 100%. Misschien is het nog wel minder. Ik weet niet hoe dat zit op grotere bakken.
En natuurlijk is versterker A van 100watt niet 2x zo hard als vetrsterker B van 50 wat. Zeker niet als het 2 totaal verschillende versterkers zijn met andere spiekers. Maar zodra een versterker uit de zelfde serie (dus zelfde pre-amp, electronica en schema) komt zal het denk ik niet vele ontlopen.
Ja schat ik heb em te ver doorgedraaid dus hij heeft geen houvast meerquote:
Bedankt voor de tipquote:Op maandag 8 januari 2007 16:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
hars er in gieten en weer vast schroeven
dan komt ie niet meer los![]()
Okiedokiequote:Op maandag 8 januari 2007 17:04 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Wat de meeste gitaristen doen: pak een paar lucifers, haal de kop eraf en prop er zoveel zo hard mogelijk in de body. Schroef dan je straplock er weer in en je hebt weer jaren plezier!
Je kunt zelfs nog wat houtlijm toevoegen, maar dat is imo niet nodig.
Tanxquote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:20 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nou, de ibanez heeft een body en een nek van mahogany, die LP heeft een maple o.i.d. body. De ibanez heeft een gezette nek en de special II een bolt on. Materiaal en constructie hebben nogal invloed op de sound en de gitaren verschillen dus behoorlijkvan elkaar.
De ibanez heeft trouwens een ubergeile binding (en wat mij betreft betere specs). Zo'n LP-achtig model zonder binding vind ik echt lelijk.
quote:Op maandag 8 januari 2007 22:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
punkrockpop!
En later wil ik nog een hardcore bandmaar geen metal
![]()
BahBahquote:Op maandag 8 januari 2007 22:14 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Millencolin komt nog het meeste in de buurt maar sommige nummers weer wat harder en sommige weer iets rustiger
http://youtube.com/watch?v=5_Ta0oXRtxo
wat hij zei, en dat album zal ik dan eens even checkenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:20 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nou, de ibanez heeft een body en een nek van mahogany, die LP heeft een maple o.i.d. body. De ibanez heeft een gezette nek en de special II een bolt on. Materiaal en constructie hebben nogal invloed op de sound en de gitaren verschillen dus behoorlijkvan elkaar.
De ibanez heeft trouwens een ubergeile binding (en wat mij betreft betere specs). Zo'n LP-achtig model zonder binding vind ik echt lelijk.
[..]
Verbeterd
sterfmetalquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:32 schreef ibaneX het volgende:
[..]
BahBah
http://www.youtube.com/watch?v=PZOVAUd_Pm8&mode=related&search=![]()
mijn band speeld lekker doodmetaal![]()
Waarom zo veel?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:20 schreef Fixxxer het volgende:
JONGENS.... BEHOLD!!
![]()
Ik heb een heeele zooi backing tracks gevonden van echt rete goede kwaliteit!! zooooooo vet![]()
Ze zijn gezipped en staan hier:
http://www.megaupload.com/se/?d=1ROHHQKL
http://www.megaupload.com/se/?d=KR780KUG
http://www.megaupload.com/se/?d=R57FKNFV
http://www.megaupload.com/se/?d=75WONSV2
http://www.megaupload.com/se/?d=109ZY86K
http://www.megaupload.com/se/?d=BU6L1IR1
http://www.megaupload.com/se/?d=QKYYFOGD
http://www.megaupload.com/se/?d=3YLH85GN
http://www.megaupload.com/se/?d=Z8RQP3Q8
http://www.megaupload.com/se/?d=VZSZCI6D
http://www.megaupload.com/se/?d=YXR4WU6C
http://www.megaupload.com/se/?d=AL8RQOGH
http://www.megaupload.com/se/?d=DNHAFR6H
http://www.megaupload.com/se/?d=D79UFTO9
Die clipquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:32 schreef ibaneX het volgende:
[..]
BahBah
http://www.youtube.com/watch?v=PZOVAUd_Pm8&mode=related&search=![]()
mijn band speeld lekker doodmetaal![]()
MEt de: TOETJESBRIGADE maken we dus doodmetaalquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:38 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
sterfmetal![]()
![]()
edit: niet dat dat nummer in die link zo goed is, niet mijn stijl.
maar sterfmetal is mijn nieuwe term en alleen van mij. MIJ!
© enzo.
Omdat elke zip ± 200 MB is......... Bovendien heb ik ze daar niet op gezet, ik geef alleen de links doorquote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:27 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Waarom zo veel?
Kun je ze even naar mij sturen??
msn brian@@@@guitarist.....nl
Zet ik ze wel even op m'n space
wel als het deze is: http://www.deremate.com.ar/accdb/viewItem.asp?IDI=14537008quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:43 schreef Schum1 het volgende:
Om wat dode tijd te vullen wil ik aan gaan klooien op een akoestische western.
Ik heb nu een Ibanez GW10 aangeboden gekregen, is dat wat om mee te beginnen?
Ik kon er zelf op internet niets over vinden, kreeg zelfs het idee dat de gitaar niet zou bestaan, maar het stickertje in de klankkast geeft echt GW10 als model aan.
Wat zou zo'n gitaar 2e hands (maar in nieuwstaat volgens de aanbieder) inclusief tas particulier mogen kosten?
np dude.quote:
Tja, ik zou opzich best wel een marshall buizen bak willen hebben ujit 1980, of een londen city stack uit 75. Maar das een beetje duur vrees ikquote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:25 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
[..]
je zou ook bij optredens van andere bands kunnen kijken wat ze gebruiken, en na afloop advies vragen. Als het geluid van die band je bevalt heb je meteen een richtlijn....
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:56 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Tja, ik zou opzich best wel een marshall buizen bak willen hebben ujit 1980, of een londen city stack uit 75. Maar das een beetje duur vrees ik.
Doe ik wel, flikker dan alles op DVD. Kan ie mooi verwerken als ik lig te slapen ofzoquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:53 schreef Maaark het volgende:
[..]
np dude.
Torrent al binnen? Ik zou 'm niet uitpakken; duurt eeuwen en neemt veel space in beslag...
gewoon de RAR openen en daarin navigeren, doe ik ook altijd.
Gebruik 'm dagelijks![]()
Ik heb die shit bedacht, als je doorbreekt ga je dokkenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:44 schreef Deansensitized het volgende:
Mark![]()
![]()
Tab van Trivium in de TG![]()
Incl backing tracks![]()
Trivium![]()
[En ja Vader_jacob, ik blijf jedinges jatten].
Mja, ik heb eerlijk gezegt nog nooit een gitaarleraar gezien met zulke gitarenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:31 schreef Dribbel_ het volgende:
No offence maar die leraar kan je zelf toch beter vertellen wat goed voor je is, beetje fatsoenljike leraar zou je niet de duurste aansmeren, maar gewoon de beste
Ik ga hem ook zeker het hemd van zijn lijf vragen, maar meerdere meningen kunnen natuurlijk nooit kwaadquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:31 schreef Dribbel_ het volgende:
No offence maar die leraar kan je zelf toch beter vertellen wat goed voor je is, beetje fatsoenljike leraar zou je niet de duurste aansmeren, maar gewoon de beste
Wel mooi, maar kwalitatief denk ik dat die Aria beter is.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:33 schreef Deansensitized het volgende:
Die Ibanez is mooiDie zou ik doen!
kloptquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik ga hem ook zeker het hemd van zijn lijf vragen, maar meerdere meningen kunnen natuurlijk nooit kwaad.
daar moet ik je gelijk gevenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:35 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Wel mooi, maar kwalitatief denk ik dat die Aria beter is.
Die GIO's zijn echt van die hele goedkope uit Korea.
Ik heb er 1quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:45 schreef Cynic het volgende:
ben ook niet zo'n fan van GIO's
Maar deansiequote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:37 schreef Deansensitized het volgende:
Maar die hele goedkope zijn wel lekkere gitaren hoor! Al paar keer bespeeld, viel mij echt niet tegen!
Hoe bedoel je? Zijn deze gitaren te low budget of te 'hip'?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:34 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Mja, ik heb eerlijk gezegt nog nooit een gitaarleraar gezien met zulke gitaren
Ik ken iets van 5 gitaarleraren, en die hebben allemaal of Fender of Gibsons, en PRS...
Lowest budgetquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:51 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Zijn deze gitaren te low-budget of te 'hip'?
Vriend van me heeft een GIO. Ik vind de RG serie gewoon fijner, ook de goedkoopste RG speelt prima.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:47 schreef Deansensitized het volgende:
Ben er wel fan van. Echt leuke dingen. Voor dat geld echt fijne gitaartjes.
Duurder is echt niet per definitie beter.
Geen 10, 6 maarquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:48 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Maar deansie![]()
Mischien ligt het aan mij maar ik heb altijd het gevoel dat jij echt 10 budgetgitaren hebt. is het niet makkelijker om bij tijds eens 2 of 3 echt goede gitaren aan te schaffen!
Zelfde geld voor mij met mijn budgetbas![]()
6 van 200 of 1 van 1200, mja dan zou ik het in principe wel wetenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:55 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Geen 10, 6 maarStraks slechts 4. Student hé, geen geld voor "betere" gitaren.
Ja of 1 van 900 en 1 van 300.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
6 van 200 of 1 van 1200, mja dan zou ik het in principe wel weten![]()
Mja ligt eraan wat je er mee wil gaan doenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:01 schreef Sloggi het volgende:
Maarreh, zo'n Aria is gewoon een goeie gitaar?
mischien voor om de LL op te laten spelen?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:34 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Mja, ik heb eerlijk gezegt nog nooit een gitaarleraar gezien met zulke gitaren
Ik ken iets van 5 gitaarleraren, en die hebben allemaal of Fender of Gibsons, en PRS...
Pink Floyd, liedjes van de Stones. Dat soort spul. Ik ben in ieder geval niet van plan enorme 'teringherrie' te gaan spelenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja ligt eraan wat je er mee wil gaan doen
"goed" is een moelijke omschrijving
wat voor soort muziek wil je gaan spelen ?
Mja dan kan je met allebei wel uit de voetenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:06 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Pink Floyd, liedjes van de Stones. Dat soort spul. Ik ben in ieder geval niet van plan enorme 'teringherrie' te gaan spelen.
Ok. Over de prijs heb ik nog niks van jullie gehoord, dus ik neem aan dat die niet buitenproportioneel is voor een tweedehandsje?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja dan kan je met allebei wel uit de voeten
Het blijft een beginnersgitaar, kijk gewoon welke jij mooi vind en welke je leraar je adviseerd
Mja die ibanez is voor een beginnersset 200quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ok. Over de prijs heb ik nog niks van jullie gehoord, dus ik neem aan dat die niet buitenproportioneel is voor een tweedehandsje?
lijkt mij ookquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:10 schreef VaderJacob het volgende:
Of leg 250/300 euro neer voor een goede budgetgitaar
En dan kom je waarschijnlijk al snel uit bij een Epi / Squier?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:10 schreef VaderJacob het volgende:
Of leg 250/300 euro neer voor een goede budgetgitaar![]()
Of een Ibanez. Liever een Ibanezquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En dan kom je waarschijnlijk al snel uit bij een Epi / Squier?
Squier ben ik geen fan van, epi is je geld wel waardl, Ibanez van 300 is je geld zeker waard, speelt gewoon heel soepel en snel. En klinkt erg goed! (heb ik zelf dan het meeste ervaring mee).quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En dan kom je waarschijnlijk al snel uit bij een Epi / Squier?
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:26 schreef VaderJacob het volgende:
Zelf heb ik trouwen Deze gitaar, 250 euro en dan ben je voolopig wel erg tevreden![]()
http://www.feedback.nl/?id=55&b=SA120BK
Ziet er goed uit. Dat wordt wel nog even doorsparen, er moet natuurlijk ook nog een versterkertje bij, een gitaarkoffer, een strap en een gitaarstandaard.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:26 schreef VaderJacob het volgende:
Zelf heb ik trouwen Deze gitaar, 250 euro en dan ben je voolopig wel erg tevreden![]()
http://www.feedback.nl/?id=55&b=SA120BK
versterktje voor thuis kost je zo'n 100 euro. Heb zelf deze gehad. Maar vind het wel jammer dat ik hem weg heb gedaan zo'n klein versterkertje is altijd handig.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Dat wordt wel nog even doorsparen, er moet natuurlijk ook nog een versterkertje bij, een gitaarkoffer, een strap en een gitaarstandaard.
Hoe wil ik m'n gitaar dan naar de les krijgen zonder kofferquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:30 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
versterktje voor thuis kost je zo'n 100 euro. Heb zelf deze gehad. Maar vind het wel jammer dat ik hem weg heb gedaan zo'n klein versterkertje is altijd handig.
http://www.feedback.nl/?id=55&b=17801
Standaart en strap zijn wel handig. Tas/Koffer pedalen en al die ongein dat komt later wel![]()
Ik neem aan dat je leraar een gitaar voor je heeft staan, Zo niet is dat wel erg cheap eigenlijk.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoe wil ik m'n gitaar dan naar de les krijgen zonder koffer.
Waarom zou je les hebben op een andere gitaar dan je eigen gitaar? Het lijkt me een stuk fijner om als beginnend gitarist op één gitaar te spelen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:33 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je leraar een gitaar voor je heeft staan, Zo niet is dat wel erg cheap eigenlijk.
Of je wilt gewoon je eigen gitaar meenemen dat kan natuurlijk ook!
Nou mijn leraar had gitaren staan waar ik alleen maar van kon dromen, en dat speelt tog wel iets fijner dan je eigen gitaar!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom zou je les hebben op een andere gitaar dan je eigen gitaar? Het lijkt me een stuk fijner om als beginnend gitarist op één gitaar te spelen.
Muwoa als beginner maakt het juist minder uitquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom zou je les hebben op een andere gitaar dan je eigen gitaar? Het lijkt me een stuk fijner om als beginnend gitarist op één gitaar te spelen.
Onder het motto: Je kan tog geen flikker, hier heb je een blauwequote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:37 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Muwoa als beginner maakt het juist minder uit![]()
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:39 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Onder het motto: Je kan tog geen flikker, hier heb je een blauwe![]()
Goede tijd!
Ah mên! Waarom mag ik nou geen Dean spammenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:10 schreef VaderJacob het volgende:
Of leg 250/300 euro neer voor een goede budgetgitaar![]()
Waarom mag ik nou niemand dood wensenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:46 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ah mên! Waarom mag ik nou geen Dean spammen![]()
omdat dat niet netjes is natuurlijk!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:49 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Waarom mag ik nou niemand dood wensen![]()
![]()
Dat mag gerust hoor, ik wens ook iedereen een Deanquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:49 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Waarom mag ik nou niemand Dean wensen![]()
![]()
Uitlokking zeg ik jequote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:54 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dat mag gerust hoor, ik wens ook iedereen een Dean![]()
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:54 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dat mag gerust hoor, ik wens ook iedereen een Dean![]()
Je vergeet m'n solo'squote:Op maandag 8 januari 2007 18:35 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan heb je wel lange nummersof lul je heel veel tussendoor
![]()
"Playmate"quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:00 schreef Deansensitized het volgende:
Wat vinden de heren hier van dan?
Dean Playmate Avalanche 09, 99 euro
[afbeelding]
Daar zou ik eerlijk gezegt m'n konijn nog niet mee doodslaanquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:00 schreef Deansensitized het volgende:
Wat vinden de heren hier van dan?
[afbeelding]
Gelukkig heb jij er verstand vanquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:04 schreef Sloggi het volgende:
Maakt Dean alleen maar van die goedkope kutgitaren of komt er ook wel eens een goede gitaar de band afrollen?
wat een strontlelijk misvormd goedkoop schijtding! (quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:00 schreef Deansensitized het volgende:
Wat vinden de heren hier van dan? Mooie strat!
[afbeelding]
Nee er wordt natuurlijk wel wat gepraat, maar over het algemeen duren de nummers 4 min. Met wat gepraat e.d. er tussendoor kom je op 40 min. ongeveer uit.quote:Op maandag 8 januari 2007 18:35 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan heb je wel lange nummersof lul je heel veel tussendoor
![]()
kijk, die is dan weer wel geylquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:05 schreef VaderJacob het volgende:
Dan vind ik de hardtail en de vendetta van Dean nog wel mooie en betaalbare gitaren!
http://www.feedback.nl/?id=55&b=DGPVN3CBK
Ik heb een akoestische gitaar met een los balkje in de klankkast (hierdoor 'trillen' de bassnaren). Dat 'Comfortably Numbt' toch niet echt lekker dacht ik zoquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:05 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hoor ik daar een gitaar van 250/300 euro voor Pink Floyd etc.?
London City Spitfire Mk II. Als je een Strat wil, tenminste.
Als je al een (beginners)gitaar hebt zou ik niet nog een beginnersgitaar kopen. Tenzij je gitaar echt ongeschikt is voor het genre wat je speelt (een strat voor br00tal death metal bijv). Zou ik toch echt richting de middenmoot gaan, en dat is idd de 'duurdere' epis, ibanezzen, noem maar op
maak em vast?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb een akoestische gitaar met een los balkje in de klankkast (hierdoor 'trillen' de bassnaren). Dat 'Comfortably Numbt' toch niet echt lekker dacht ik zo.
Helaas nietquote:
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:04 schreef Sloggi het volgende:
Maakt Dean alleen maar van die goedkope kutgitaren of komt er ook wel eens een goede gitaar de band afrollen?
Aha... nou, dan is zo'n gio of aria al een wereld van verschil waarschijnlijkquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb een akoestische gitaar met een los balkje in de klankkast (hierdoor 'trillen' de bassnaren). Dat 'Comfortably Numbt' toch niet echt lekker dacht ik zo.
Die zal ik onthouden, bedankt.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:05 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hoor ik daar een gitaar van 250/300 euro voor Pink Floyd etc.?
London City Spitfire Mk II. Als je een Strat wil, tenminste.
Ik dacht dat er 09,00 euro stondquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:00 schreef Deansensitized het volgende:
Wat vinden de heren hier van dan? Mooie strat!
[afbeelding]
Dat is een geile versterker om te zien!quote:
haha, je bedoelt Brian, maar dat staat er heulmaal niet!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:13 schreef Maaark het volgende:
[..]
Ik dacht dat er 09,00 euro stond
Oh en Brajun, je plaatje doet 't nog steeds niet. Beschrijf het maar.![]()
't was een playmate van 65+quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:13 schreef Maaark het volgende:
[..]
Ik dacht dat er 09,00 euro stond
Oh en Brian, je plaatje doet 't nog steeds niet. Beschrijf het maar.![]()
Wat is duur? Ik vroeg laatst mijn neef over Dean (En als iemand verstand heeft van gitaren en versterkers dan is hij het wel, niet normaal hoeveel hij weetquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:10 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Wie zou er kiezen uit Stagg, Epiphone, Richwood?
Eenmaal een "goedkope" Dean beetgehad en je bent de rest vergeten!
En nee, ze maken niet alleen goedkope. Ook dure, en hele goeie! Razorback, ML, Z, V, Hardtails, Vendetta's, Evo's, Soltero's, vanalles!
Dean Guitars
En daar kom ik mee omdat die voor mij betaalbaar zijn, of iemand gitaren in die prijsklasse vraagt.
Ja, nu vroegen jullie er om!
Ach, mij leraar zegt ook dat alleen Marshalls versterkers zijn, de rest is rommelquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:42 schreef DuranK het volgende:
Precies, zo dacht ik ook. Daarom kon ik eigenlijk ook niet geloven wat hij zei. Ach, zelfs de besten hebben het ooit misNiet dat ik ooit een Dean zou kopen, niet voor mijn muziekstijl bedoelt
![]()
Haha, zo is mijn leraar niet. Maar mijn neef is erg neutraal. Hij speelt zelf vooral metal maar ook al speel je blues, dan weet hij al heel veel opties voor jou qua gitaar en versterker dat jij kan aanschaffen, en wat je sowieso kan wegstrepen. Erg handig als je zelf nog niet zoveel verstand ervan hebtquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:43 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ach, mij leraar zegt ook dat alleen Marshalls versterkers zijn, de rest is rommel.
Haha, zeker weten.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:46 schreef DuranK het volgende:
[..]
Haha, zo is mijn leraar niet. Maar mijn neef is erg neutraal. Hij speelt zelf vooral metal maar ook al speel je blues, dan weet hij al heel veel opties voor jou qua gitaar en versterker dat jij kan aanschaffen, en wat je sowieso kan wegstrepen. Erg handig als je zelf nog niet zoveel verstand ervan hebt![]()
ok. Brian.quote:
volgens mij is sovtek juist een goedkoop merk, net als london city (de oude amps).quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:15 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Dat is een geile versterker om te zien!Helaas beetje moeilijk aan te komen op het eerste gezicht? En een beetje duur voor alleen maar een top (iig niet binnen mijn budget)
Ja, voor buizenbakken zijn ze relatief goedkoop ja. Maar voor mijn 120-euro-de-maand-bankrekening is het een aanslagquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:15 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
volgens mij is sovtek juist een goedkoop merk, net als london city (de oude amps).
Weinig kans inderdaadquote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:17 schreef DuranK het volgende:
Mijn zus gaat binnekort beginnen met drummen. Misschien heeft ze talent. En misschien kan ik vliegen...
Klopt, het zijn hele rechttoe-rechtaan buizenbakken. Sovtek is vooral bekend als fabrikant van redelijk goedkope, maar kwalitatief goede buizen. Sovjet-degelijkheid zeg maar.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:15 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
volgens mij is sovtek juist een goedkoop merk, net als london city (de oude amps).
Die zou ik zo kopen.quote:
Ik niet, ik heb een gave JTM60 gezien van Marshallquote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Die zou ik zo kopen.
Als ik er één zou willen.![]()
Zo lelijk vind ik die LC niet. Het is net zoiets als het oranje van orange vind ik. Men, ik zie het al helemaal staan op me kamerquote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:47 schreef guitarist.nl het volgende:
En die oude LC's zijn best gaaf, niet te duur, en klinken ongeveer als die oude marshalls
Ze zijn alleen oerlelijk
Nee, die groene zijn lelijk. En orange isquote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:56 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Zo lelijk vind ik die LC niet. Het is net zoiets als het oranje van orange vind ik. Men, ik zie het al helemaal staan op me kamer. Nu ga ik slapen, mzzl.
![]()
Het is een voorversterker met XX verschillende settings (eq en gain etc) die je mbv midi kunt schakelen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:57 schreef Cynic het volgende:
wat doet zo'n jmp-1 ding nou eigenlijk? En waarom heet dat een midi-preamp?
man, ik heb echt bitter weinig verstand van dat soort dingen. maar 19" is wel tof
ok een hele kleine gitaarwinkel dan..quote:Op dinsdag 9 januari 2007 23:10 schreef imported_sphinx het volgende:
deze is ook alweer bijna vol.
nu wachten tot ik geld heb, en dan koop ik een hele gitaarwinkel leeg.
maar dat hoeft niet met midi?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 23:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het is een voorversterker met XX verschillende settings (eq en gain etc) die je mbv midi kunt schakelen.
ik bedoel, er komt ook gewoon geluid uit als je hem niet met midi aanstuurt?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 23:18 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
weet jij een andere manier dan?
jah, maar volgens mij werken channel switchers gewoon met midi.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 23:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
ik bedoel, er komt ook gewoon geluid uit als je hem niet met midi aanstuurt?
Niet per se volgens mij, maar je hebt wel een speciale footswitch nodig. Zie ookquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |