quote:Op maandag 8 januari 2007 00:17 schreef I_PANDA_I het volgende:
[..]
* I_PANDA_I Meldt zich hier ongeveer met dezelfde reden.
Drummen blijft leuk, maar ik wil toch wel eens wat anders.
Ben sinds enkele weken wat serieuzer op een goedkope, oude verrotte akoustische gitaar bezig.
Maarik ga zondag op m'n verjaardag overstappen naar elektrisch, ben dan jarig en krijg een nieuwe gitaar.TVPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gaat op de berhinger V-tone set gekocht bij feedback voor ¤95.
[afbeelding]
Ik weet het, er wordt veel gespeculeerd over dit soort setje.
Maar na lang zoeken en lezen bleek dit naar mijn mening toch de beste,leukste oplossing.
,.. nog 7 daagjes wachten
BOE!
Mja, alleen Ibanezquote:Op maandag 8 januari 2007 00:28 schreef Dribbel_ het volgende:
je had echt niks beters kunnen verzinnen ?
Gitaristentopic #103 || Waar ik uit de kast kom!quote:
Dat is toch the pick of destiny?quote:Op maandag 8 januari 2007 09:01 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Gebruikt 'ie dat als plectrum?
Hij heeft alleen te lang onbeschermd in de zon gelegen...quote:Op maandag 8 januari 2007 10:58 schreef guitarist.nl het volgende:
linkje
Je kan ook voor zoiets gaan. Die is eigenlijk nog best wel mooi.
Nobody expects the spanish inquisition!quote:Op maandag 8 januari 2007 07:39 schreef Maaark het volgende:
tvp.
Spanish Inquisition!
Our main weapons are surprise, fear, uuhhh...
Nee dat heet Cherry Sunburstquote:Op maandag 8 januari 2007 11:04 schreef SNArky het volgende:
[..]
Hij heeft alleen te lang onbeschermd in de zon gelegen...![]()
1 koop geen stagg in ieder geval het is echt brandhout. De andere twee merken ken ik niet maar zien er ook uit als budget merken. Misschien kan je nog wat meer geld bij elkaar sprokkelen en een Epiphone les paul kopen? Die zijn op marktplaats al te vinden voor 250, 300 euro, dan heb je een gitaar waar je veel langer plezier van hebt.quote:Op maandag 8 januari 2007 10:55 schreef DjMisterY het volgende:
Hoi,
Ik speel nu een tijdje gitaar en wel op een akoustische. Nu wil ik graag electrisch maar heb geen idee wat een btje okay is. Natuurlijk heb ik wel de bekende merken gezien maar dat lijkt me voor een beginneling te gek.
Het model wat ik graag is de Les Paul. Nu kwam ik 2 merken tegen:
- de Stagg a 179,- (afgeprijsd) (http://www.feedback.nl/?id=55&b=STAGGL320CS)
- de Johnson a 199,- ((http://www.totalymusic.nl/prod_desc_31_108.html?sno=298))
- de Steiner a 149,- ((http://www.totalymusic.nl/prod_desc_31_100.html?sno=298))
Wat me opvalt is dat ik van de stagg geen houtsoort kan vinden. Bij de Johnson is die van mahonie wat volgens mij uitstekend is en de Steiner is van lindenhout. Dat zegt mij helemaal niets.
Dit is heel kort even wat ik met mijn beknopte gitaarkennis weet dus zou ik graag wat advies van jullie hebben. Je weet nu ook ongeveer het budget dus ik ben benieuwd!
Alvast hartelijk bedankt.
edit: linkjes gefixt
Zie mijn reactie isquote:Op maandag 8 januari 2007 11:26 schreef Neidropje het volgende:
[..]
1 koop geen stagg in ieder geval het is echt brandhout. De andere twee merken ken ik niet maar zien er ook uit als budget merken. Misschien kan je nog wat meer geld bij elkaar sprokkelen en een Epiphone les paul kopen? Die zijn op marktplaats al te vinden voor 250, 300 euro, dan heb je een gitaar waar je veel langer plezier van hebt.
Ge-edit, je qoute de verkeerdequote:Op maandag 8 januari 2007 11:41 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Lijkt me ook troep. Kan nooit goed zijn voor die prijs
Waarschijnlijk wel, epiphone is wel een degelijk merkquote:Op maandag 8 januari 2007 12:14 schreef DjMisterY het volgende:
Dan zou dit ook een betere zijn dan die 3 die ik hierboven heb genoemd?
Epiphone Les Paul special a 189,-
Ja idd, over stagg lees ik alleen maar ellende dus die wordt 't maar niet danquote:Op maandag 8 januari 2007 12:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, epiphone is wel een degelijk merk
denk dat weinig mensen zult vinden die je iets positiefs over een stagg zullen zeggen
en die andere 2 zeggen me neit zoveel
Richwood heeft inderdaad ook hele mooie dingen er tussen zittenquote:Op maandag 8 januari 2007 13:35 schreef DjMisterY het volgende:
[..]
Ja idd, over stagg lees ik alleen maar ellende dus die wordt 't maar niet dan
Wat ik wel jammer vind aan de Epiphone is dat de rand van de body niet zo mooi strak is als bijv. Richwood Les Paul. (niet dat het uiterlijk het belangrijkste is natuurlijk) ;-) Nu las ik van de Richwood dat ie niet veel onderdoet voor de Epiphone en deze ligt toch iets beter binnen m'n budget...
Deze Richwood is een imitatie van de Les Paul Custom, die hebben allemaal zo'n witte rand (een binding, in goed Engelands). Epiphone maakt ook Custom-modellen, maar de gewone LP-modellen van Epiphone zien er ook al een stuk mooier uit dan die allersimpelste modellen die hier voorbij komen.quote:Op maandag 8 januari 2007 13:35 schreef DjMisterY het volgende:
[..]
Ja idd, over stagg lees ik alleen maar ellende dus die wordt 't maar niet dan
Wat ik wel jammer vind aan de Epiphone is dat de rand van de body niet zo mooi strak is als bijv. Richwood Les Paul. (niet dat het uiterlijk het belangrijkste is natuurlijk) ;-) Nu las ik van de Richwood dat ie niet veel onderdoet voor de Epiphone en deze ligt toch iets beter binnen m'n budget...
Gewoon een 2e hands epiphone kopen.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:03 schreef DjMisterY het volgende:
Tja...die 3 die je noemt zijn idd wel erg cool maar ook een stuk prijziger. Aangezien m'n budget dat niet toelaat zal ik het toch in de anderen moeten zoeken
Mja ik heb juist iets nodig waar ik live goed mee vooruit kanquote:Op maandag 8 januari 2007 15:29 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
die 2e is in de oefenruimte veel te hard. Een buizenversterker klinkt pas echt lekker als ie flink op zijn donder krijgt. Dus beter nog een 30 watter die je flink open kan draaien.
2 x 12 spreidt inderdaad wel beter, maar je kunt er altijd nog een box bij kopen. Mits de versterker daar geschikt voor is.
Het is meer een Ibanez versie van Les Paul. Echt een Les Paul replica is het niet. Ik weet niet of dat echt een eis is?quote:Op maandag 8 januari 2007 15:34 schreef DjMisterY het volgende:
Allemaal bedankt voor de reacties!! Super!! Toch nog even terugkomen op mijn gitaarkeuze
Ik kwam ook nog de Ibanez ARC100 tegen...deze is in Ermelo (vlakbij voor mij) voor 279,-. Dan heb ik meer waar voor mijn geld lijkt mij of kan ik dan niet meer van een Les Paul spreken??
punkrockpopcombinatiequote:Op maandag 8 januari 2007 15:35 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
ik heb 50 watt buizen, en die is voor veel kroegen al te hard. Ik weet niet wat voor muziek je maakt, maar het is echt lastig als je het vermogen van je versterker niet lekker kunt benutten.
Een Les Paul zou ik het inderdaad niet meer noemen, maar da's juist helemaal niet erg; de halve wereld speelt op een (imitatie) LP en deze is nét anders. Mooie classy look wel, en Ibanez maakt doorgaans prima gitaartjes.quote:Op maandag 8 januari 2007 15:34 schreef DjMisterY het volgende:
Allemaal bedankt voor de reacties!! Super!! Toch nog even terugkomen op mijn gitaarkeuze
Ik kwam ook nog de Ibanez ARC100 tegen...deze is in Ermelo (vlakbij voor mij) voor 279,-. Dan heb ik meer waar voor mijn geld lijkt mij of kan ik dan niet meer van een Les Paul spreken??
Maar als je nou 50watt transistor hebt dan gaan die toch minder hard als 50 watt buizen?quote:Op maandag 8 januari 2007 15:35 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
ik heb 50 watt buizen, en die is voor veel kroegen al te hard. Ik weet niet wat voor muziek je maakt, maar het is echt lastig als je het vermogen van je versterker niet lekker kunt benutten.
Hoever draai je em open op het podium dan ?quote:Op maandag 8 januari 2007 16:10 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
50 watt transistor is niet echt hard inderdaad, kom je tekort mee. Maar 150 watt buizen is echt idioot hard!!
@Dribbel; ik speel stevige rock, zoals AC/DC en Aerosmith-achtige dingen, en die 50 watter van mij is op het podium ideaal, maar in de oefenruimte te hard.
Ik een 60, thuis heb ik hem net over de 1 staan (en hij gaat tot de 12quote:Op maandag 8 januari 2007 15:35 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
in kroegen met 2 12" boxen meestal op 2,5. En de gain op 3 of 4.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hoever draai je em open op het podium dan ?
Ja idd, terwijl ik ook weer niet echt een warm geluid wilquote:Op maandag 8 januari 2007 16:33 schreef Cynic het volgende:
transistorgeluid is doorgaans trouwens wel wat "directer" dan buizen, buizen zijn vaak weer wat warmer. ik moet er echt maar eens een studie van gaan maken, ik ga gewoon alles proberen!
Haha, nooit geweten dat 150watt buizen zo velste hard isquote:Op maandag 8 januari 2007 16:10 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
50 watt transistor is niet echt hard inderdaad, kom je tekort mee. Maar 150 watt buizen is echt idioot hard!!
@Dribbel; ik speel stevige rock, zoals AC/DC en Aerosmith-achtige dingen, en die 50 watter van mij is op het podium ideaal, maar in de oefenruimte te hard.
En dan gaat het t/m 10 neem ik aan?quote:Op maandag 8 januari 2007 16:38 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
[..]
in kroegen met 2 12" boxen meestal op 2,5. En de gain op 3 of 4.
En het is een Bedrock 600 series. Die heb ik al jaaaren. Verder ben ik er een beetje uit, qua versterkers.....
Vast schroeven?quote:Op maandag 8 januari 2007 16:46 schreef Bizznitch het volgende:
Overigens als de schroef van je straplocks eruit vallen... what to do?
hars er in gieten en weer vast schroevenquote:Op maandag 8 januari 2007 16:46 schreef Bizznitch het volgende:
Heb ge-edit, je moet deze: Of een Dean Evo XM! hebben.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:26 schreef Cynic het volgende:
Die Dean van dat linkje is volgens mij geen 4/4 formaat (junior model), dus die zou ik ook niet doen
Ik wil je niet boos maken, maar die deans zijn echt te lelijk voor woorden.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:51 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Heb ge-edit, je moet deze: Of een Dean Evo XM! hebben.
Wat de meeste gitaristen doen: pak een paar lucifers, haal de kop eraf en prop er zoveel zo hard mogelijk in de body. Schroef dan je straplock er weer in en je hebt weer jaren plezier!quote:Op maandag 8 januari 2007 16:46 schreef Bizznitch het volgende:
Nou ik ga vrijdag de Ibanez ARC100 en de Epiphone LP Special II testen...ben benieuwd!! Qua prijs is nog een aardig verschil...maar de Ibanez ziet er dan ook wel vetter uitquote:Op maandag 8 januari 2007 15:40 schreef DjMisterY het volgende:
Nou niet echt een eis...ik vind het type gewoon cool eruit zieneen vriend van me heeft volgens mij ook deze ibanez, de hals die schijnt dikker/breder te zijn als bij bijv. een Epiphone. Als jullie deze afmetingen zien zeg je dan, dit is inderdaad groter/dikker??
Natuurlijk ga ik meerdere gitaren (iig de Epiphone, Richwood en Ibanez) proberen voordat ik iets aanschaf...
klopt. Dus nog ruimte zatquote:Op maandag 8 januari 2007 16:41 schreef punkjunk het volgende:
[..]
En dan gaat het t/m 10 neem ik aan?
niet doen hoor, lucifers zijn brandhout!!quote:Op maandag 8 januari 2007 17:04 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Wat de meeste gitaristen doen: pak een paar lucifers, haal de kop eraf en prop er zoveel zo hard mogelijk in de body. Schroef dan je straplock er weer in en je hebt weer jaren plezier!
Je kunt zelfs nog wat houtlijm toevoegen, maar dat is imo niet nodig.
Ik denk eerder dat ibanez een dunner hals heeft. Mijn ibanez iig wel. Daarom heb ik ook een Londen City telecaster gekocht en niet een fender bla bla bla telecaster. Die had namelijk een boomstaam aan ze body hangen met snaren er over heen.quote:Op maandag 8 januari 2007 17:11 schreef DjMisterY het volgende:
[..]
Nou ik ga vrijdag de Ibanez ARC100 en de Epiphone LP Special II testen...ben benieuwd!! Qua prijs is nog een aardig verschil...maar de Ibanez ziet er dan ook wel vetter uit
Iemand nog een idee over die afmetingen?
Haha, je hebt dan dus 75% volume over?quote:Op maandag 8 januari 2007 17:13 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
[..]
klopt. Dus nog ruimte zat![]()
wat denk je dan wat een gitaar isquote:Op maandag 8 januari 2007 17:14 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
[..]
niet doen hoor, lucifers zijn brandhout!!
ik denk dat er qua klank een groot verschil is.quote:Op maandag 8 januari 2007 17:11 schreef DjMisterY het volgende:
[..]
Nou ik ga vrijdag de Ibanez ARC100 en de Epiphone LP Special II testen...ben benieuwd!! Qua prijs is nog een aardig verschil...maar de Ibanez ziet er dan ook wel vetter uit
Iemand nog een idee over die afmetingen?
ohja, en ik heb dus geprobeerd die slagplaat eraf te halen. ..:')quote:Op maandag 8 januari 2007 10:58 schreef Deansensitized het volgende:
Ruimte maken in een strat is echt niet zo moeilijk. Maar meestal is daar inderdaad al wel ruimte voor een humbucker. Schroef je slagplaat er maar eens af.
Die is vetquote:Op maandag 8 januari 2007 15:34 schreef DjMisterY het volgende:
snaren en dan de schroefjes van de slagplaat?quote:Op maandag 8 januari 2007 17:34 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ohja, en ik heb dus geprobeerd die slagplaat eraf te halen. ..:')
maar wat moet er dan allemaal precies los? alles?
Precies, alleen rondom losschroeven, de rest hangt aan je slagplaat vast en komt wel mee omhoog.quote:Op maandag 8 januari 2007 17:45 schreef punkjunk het volgende:
[..]
snaren en dan de schroefjes van de slagplaat?
Verschil tussen standje 3 en 9 is dus absoluut niet dat 9 ook 3x zo hard is hequote:Op maandag 8 januari 2007 17:16 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Haha, je hebt dan dus 75% volume over?. Waat voor'n versterker is het precies?
meh ok.quote:Op maandag 8 januari 2007 17:51 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Precies, alleen rondom losschroeven, de rest hangt aan je slagplaat vast en komt wel mee omhoog.
Ben ik ook wel benieuwd naar, dat hebben wij nu ook en de rest beetje afwisselen niet alle harde nummers na elkaar en dan alle rustige na elkaar in ieder geval beetje afwisselen, maar verder kom ik ook nietquote:Op maandag 8 januari 2007 18:27 schreef Gitarist het volgende:
Misschien wel een interessante vraag; hoe bepaal je de volgorde van je setlist? Ik kom zelf niet echt verder dan een knaller als openingsplaat en sluitingsplaat....
Daartussenin is het spoor me bijster...
Dan heb je wel lange nummersquote:Op maandag 8 januari 2007 18:32 schreef Gitarist het volgende:
Ja zoiets dacht ik ook, maar toch wordt het dan niet saai...
Ik denk dat je beter een aantal ruige nummers achter elkaar kunt zetten en dan eens een keertje een rustige (tenzij de verhouding tussen het aantal rustige en ruige nummers ongeveer gelijk is, in dat geval zou ik het ook niet weten)...
Wij spelen op het komende optredne maar 8 nummers, waar we een kleine 3 kwartier mee hopen te vullen.. dus dat wordt niet zo heel lastig.
het is aan de lange kant, voor een gemiddelde.quote:Op maandag 8 januari 2007 18:36 schreef Cynic het volgende:
nummer van gemiddeld 5 minuten is toch niet zo heel gek?
Mja okee dan kom je er wel aanquote:Op maandag 8 januari 2007 18:36 schreef Cynic het volgende:
nummer van gemiddeld 5 minuten is toch niet zo heel gek?
Maar jullie spelen dan ook punkmetalquote:Op maandag 8 januari 2007 18:39 schreef Deansensitized het volgende:
Dat redden wij niet. Ja, we kunnen het wel, hebben er een van tegen de 7 minuten, maar de rest zit rond de 2 en half tot 3 minuten.
Ga jij door met je lessen op de TU ?quote:Op maandag 8 januari 2007 18:43 schreef SNArky het volgende:
[..]
Maar jullie spelen dan ook punkmetal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |