abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45086904
Parijs-Dakar is de naam van een rally voor auto's, vrachtwagens en motoren die jaarlijks wordt gehouden in de maand januari.
De naam is enigszins misleidend. Oorspronkelijk voerde de rally wel degelijk van Parijs naar Dakar, maar vanaf 1995 werd hier meerdere keren van afgeweken. Zo was Granada de startplaats in 1995, 1996 en 1999, Arras in 2002, en Clermont-Ferrand in 2004. In 2000 begon de rally helemaal niet in Europa, maar liep hij van Dakar naar Caïro. In 2004 was de aankomstplaats weer Dakar.
De eerste versie werd verreden in 1978. De drijvende kracht hierachter is de Fransman Thierry Sabine die het jaar daarvoor was verdwaald in de Libische woestijn tijdens de Abidjan-Nice rally. Vanaf dat moment stelde hij zich tot doel iedereen de kans te geven 'de woestijn te temmen' .
Bron:Wikipedia

Om even een korte samenvatting te geven van de trucks in 2006, want ik volg de auto's en motoren namelijk alleen voor de beelden, niet voor de achtergrond! (iedereen is welkom om hem aan te vullen, stuur maar een mailtje of post het even op Fok!)

Om te beginnen, teams de Rooy en Bekx zijn uitgesloten van deelname. Ze hadden hun trucks niet conform de homologatie gemaakt en hebben daarom de beslissende stempels niet gekregen.
De strijd leek op het begin geen strijd te zijn, de eerste 6 etappe's werden allemaal gewonnen door de Rus Vladimir "Henk" Chagin met zijn Kamaz. Hierdoor leek het alsof er geen strijd aan te gaan was met hem, hoewel Hans Stacey met zijn MAN toch elke keer vlak achter hem finishte.
Toen Hans de 7de dag ineens de etappe won leek er een keerpunt te komen in de wedstrijd. Hij haalde in 1 dag 40 minuten in op Chagin, de dag daarna werd Stacey 2de en won Firdaus Kabirov met de Kamaz, maar Chagin werd 3de met weer 3 kwartier achterstand op Stacey.
Toen dacht men dat Hans nog makkelijk eerste kon worden want het ging steeds beter.
Toen kwam de rustdag, iedereen had tijd om zijn auto weer in topstaat te brengen en de verwachtingen voor de MAN's van Stacey waren groot.

Toen kwam de grote klap waarvan achteraf gezegt kan worden dat hij waarschijnlijk Hans de overwinning heeft gekost. De etappe na de rustdag was in de duinen, en door een schakelfout van Stacey beland zijn MAN op zijn kant. Hij verliest hiermee 3 uur tijd op Chagin en heeft nu bijna 4 uur achterstand op Chagin in totaal, hij ligt 3de algemeen achter Kabirov.
In de dagen erna wint Hans nog 4 etappe's, en hij haalt in het algemeen klassement Kabirov nog in. Hij staat hiermee op een 2de plaats, en de winst voor deze Dakar lijkt onmogelijk door de grote voorsprong van Chagin. Dit bleek ook zo te zijn, en Stacey wordt uiteindelijk 2de, de winst van Dakar 2006 voor de trucks gaat naar Vladimir Chagin.

De officiële Dakar site
Wikipedia
Trucks from Holland
Een Nederlandse Dakar site
Een andere Nederlandse Dakar site
Alexxxxx zijn Dakar forum
deel 1 van 2006
deel 2 van 2006
deel 3 van 2006
deel 4 van 2006
deel 5 van 2006
deel 6 van 2006
Le Dakar 2007 [Deel 1]
Le Dakar 2007 [deel 3]

De Nederlandse deelnemers:
------------------------------
Trucks
De Rooy / www.dakar-derooy.com
T4 - Ginaf X2222 : Jan de Rooy / Dany Colebunders / Clim Smulders ( #502)
T4 - Ginaf X2222 : Gerard de Rooy / Tom Colsoul / Arno Slaats ( #509)
T4 - Ginaf X2222 : Hugo Duisters / Yvo Geusens / Mohamed El Bouzidi ( #528)
T5 - Daf 6x6 : Chris Colaers / Dick Spruijt / Marcel van Melis
T5 - Daf 4x4 : Toine van Oorschot / Guy van der Sypt / Andre van der Struijs

Tridec MAN / www.exact-man.nl
T4 - MAN TGA 4X4 special : Hans Stacey / Charly Gotlib / Bernard der Kinderen ( #501)
T4 - MAN TGA 4X4 special : Philippe Jacquot / William Alcaraz / Toon van Genugten ( #508)
T4 - MAN TGA 4X4 special : Franz Echter / Detlef Ruf / Edwin van Dooren ( #516)
T5 - MAN TGA 6x6 T5 : Peter Schapendonk / Janus der Kinderen / Willem Ooms
T5 - MAN TGA 4x4 T5 : Jan van de Sande / Martijn Glebbeek / Harrie Schuurmans
P - VW Touraig : Olav Mol / Jack Plooij / Hans-Peter van Velthoven

Hans Bekx TeamSport / www.hansbekxteamsport.nl
T4 - Daf CF 4x4 : Hans Bekx / Tony Maessen / Edwin Willems ( #511)
T4 - Daf CF 4x4 : Marcel van Vliet / Marc Warms / Chris Strik ( #515)
T5 - Daf X3331 : Theo van de Rijt / Ronald Kuijs / Eric van Gemert
T5 - Daf CF 6x6 : Alex Brusselers / Bert van den Eijnde / Johan van de Ven

Ginaf Rally Power / www.ginafrallypower.nl
T4 - Ginaf X2222 SP : Wuf van Ginkel / Willem Tijsterman / Richard de Rooy ( #513)
T4 - Ginaf X2222 SP : Arjan brouwer / Simon Koetsier / Gerard van Veenendaal ( #530)
T4 - Ginaf X2222 SP : Frits Kiggen / Michel van Herpen / Erwin Lagerweij ( #531)
T5 - Ginaf X3331 : Jan Goossen / Albert de Rooder / Daniël Bruinsma
T5 - Ginaf X3331 : Jan van Holland / Edwin van Ginkel / Sven Vogelaar
T5 - Jeep : Henk Theunissen / Philip Snoeck / Ton van Hoeven / Martin vd Brink

Vink Ginaf Team / www.recyclingbarneveld.nl/dakar
T4 - Ginaf X2222 SP : Rob Vink / Gerard van Winkoop / Martien Hol ( #518)

Finestall Dakar / www.dakar2006.com
T4 - Mercedes Unimog : Johan Elfrink / Ronald Robbe ( #529)
T5 - Mercedes Axor: Hans Wessels / Eddie Beeftink

Renault Dakar Team / www.dakarleeuw.nl
T4 - Renault Kerax : Marc Leeuw / Harm Scholtalbers / Dirk Garvelink ( #568)

Auto teams
Dakarsport / www.teamdakarsport.com
T1 - Bowler Wildcat : Chris Leyds / Dan Krag ( #389)
T1 - Bowler Wildcat : Rick Aarts / Ronald Rijpma ( #390)
T1 - Bowler Wildcat : Tim Coronel / Gaby Uljee ( #391)
T4 - Ginaf 4x4 : Andre de Boer / Coen Tolboom / Harald Klutmans ( #554)
T5 - Ginaf 4x4 : Pierre Blom / Erwin Waare / René Peltenburg
T5 - Ginaf 6x6 : Bert-Jan Richters / Mark Steijger / Danny Bolluijt
T5 - Toyota Landcruiser : Henry van Vliet / Hans van den Spank / Han Kettenis / Ab van Erp

Van Deijne / www.deijnedakar.nl
T1 - Mitsubishi L200 : Tonnie van Deijne / Wouter Rosegaar ( #374)
T4 - Ginaf 4x4 : Gerard Jimmink / Peter de Snaijer / Fons Jans ( #579)
T5 - Ginaf 6x6 : Peter Bell / Thijs Daandels / Eimbert Timmermans
T5 - Mitsubishi Pajero : Erno van Lieshout / Arjan Hodes

Off-Road Adventures Rally Team / www.dakar2006.nl
T1 - Desert Warrior : Raoul Jacobs / Jean-Pierre Jacobs ( #421)
T5 - Jeep : Marcel de Man / Henk van den Helder
P - Nissan Patrol : Erwin Versleijen / Hans Roelofs / Ed von Jessen

DakarTeamHolland / www.dakarteamholland.nl
T1 - Desert Warrior : Marcel Schoo / Roelof Koning ( #438)
T5 - Jeep : Henk Booij / Gerrit van Mourik

Fast & Speed / www.fastspeed.nl / www.teamdeweekkrant.nl / www.dikkergoesdakar.nl
T1 - Buggy Honda : Simon Jean-Joseph / Jack Boyere ( #326)
T1 - Buggy Honda : Freddy Loix / Herman Vaanholt ( #327)
T1 - Buggy Honda : Sandro Wallenwein / Thomas Scheunemann ( #373)
T4 - MAN 4x4 : Geert Verhoeven / Peter Willemsen / Mathias Behringer ( #554)
T5 - Ginaf : Eric Verhoef
T5 - ? : Henk Hellegers / Iam Peabody / Cedric Zilli / Filipe Miguel Barbosa

Motoren teams
Gauloises - KTM France / www.team-dakar.com
T1 - KTM : Frans Verhoeven ( #14)

Equipe Knuiman / www.hknuiman.com / www.equipewimmotors.com / www.honda-dakar-rally.com
T1 - Honda : Henk Knuiman ( #11)
T5 - Mercedes : Theo Vierboom / Perry Straten / Peter Mercey

Dutch Team Dakar / www.dutchteamdakar.nl
T1 - Honda CRFX Dakar Special : Pascal de Baar ( #57)
T1 - KTM 660 Rallye : Bob Course ( #80)
T1 - Yamaha 450 WRF Rallye : Richard de Groot ( #134)
T1 - KTM 525 : Rob Dekkers ( #135)
T1 - KTM 660 Rallye : Johan van der Laan ( #138)
T1 - KTM 660 Rallye : Marchel Pronk ( #211)
T5 - Daf Fav 3600 (Brummeke) : Ronald Happel / Marnix Deibert / Ed Wigman
T5 - Toyota Landcruiser 100 : Jeroen Brouwers / Jan van de Bor / Hans Baselmans / Rik Slijkhuis

Yamaha Holland Team / www.yamahahollandteam.nl / www.mirjamgoesdakar.nl / www.bryangoesdakar.nl
T1 - Yamaha : Mirjam Pol ( #93)
T1 - Yamaha : Bryan Zuidinga ( #106)
T1 - Yamaha : Daniël Willemsen ( #233)
T5 - Ginaf : Peter Nieuwenburg / Johan van Rootselaar / Ewout Grevengoed
T5 - Mitsubish Pajero 3.2 TDI : Jean Paul Hendriks / Wouter Boonen / Frans Braat / Eric Bruggeman

Op weg naar Dakar! / www.opwegnaardakar.nl / www.honda-dakar-rally.com
T1 - Honda : Teus Visser ( #82)
T1 - Honda : Thomas de Bois ( #173)
T1 - Honda : Evert Kroon ( #208)
T5 - Ginaf 6x6 : Jacques Blakenburg / Peter Bergsma / Gerben Vruggink
P - Jeep : Ab Verhoef / Karolien Damstra / Pim van Riet

Vicking / www.vicking.nl / www.dakar-rally.nl
T1 - Honda : Michel de Groot ( #92)
T1 - Honda : Jaap van der Kooy ( #117)
T1 - Aprilia : Patrick van Lee ( #140)
T1 - KTM : Marcel Snijders ( #155)
T5 - Audi Q7 : Lion v Loon / Wouter de Graaf / Pedro van Hout

Team Green Dakar / www.teamgreendakar.nl
T1 - Kawasaki KLR650 : Michael van der Enden ( #119)
T1 - Kawasaki KLR650 : Nol Bikker ( #127)
T1 - Kawasaki KLR650 : Peter oosterbeek ( #172)
T5 - Toyota Landcruiser : Dirk-Jan Schriek / Jos Snelderwaard

Karremans Rally Sport / www.dutchorangeteam.nl / www.karremansbouw.nl/dakar/dakar-weblog
T1 - Yamaha : Peter Stijkel ( #180)
T1 - Yamaha : Cor Karremans ( #196)
T5 - Mitsubish L200 : Ton Rijnders / Mike Bolman

Harry Oosting / www.harrydakar.com
T1 - Yamaha : Harry Oosting ( #185)

Bram van Dorp / www.dakardream.nl
T1 - KTM : Bram van Dorp ( #139)

Rob van Pelt
T1 - Honda : Rob van Pelt ( #40)

Deze op is mede mogelijk gemaakt door Josvg, Rob1980 en Alexxxx

[ Bericht 65% gewijzigd door existenz op 06-01-2007 20:47:10 ]
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_45087217
Zo alles bij elkaar gepaste
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 21:04:10 #3
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_45087976
mooie 1-2 voor de heren De Rooy JR en Stacey

jammer van Beckx en De Rooy SR
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_45088093
Vrijwel in een dag vol, cool

Iemand trouwens al een rss feed oid gevonden? Livenieuws zou wel gaaf zijn, in welke taal dan ook
pi_45088367
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 21:07 schreef Autoreply het volgende:
Vrijwel in een dag vol, cool

Iemand trouwens al een rss feed oid gevonden? Livenieuws zou wel gaaf zijn, in welke taal dan ook
Ja Staan op me laptop van werk . Zal ze morgen ff opzoeken.
pi_45088495
quote:
...
De GINAF van vader de Rooy liep al kort na de start averij door een probleem met de transmissie. Het euvel kostte de Rooy en zijn Belgische co Dany Colebunders meteen 2 uur en 5 minuten.

Colebunders: “Dit vergeet ik nooit. Na 1 km stond er een kruispunt links in het roadbook, begin van het zand. En hup, daar staken we, zo vast als iets. Het bleek dat het differentieel en de tussenbak kapot was en dat we dus op tweewielaandrijving stonden. Niet te doen op een zo een zware piste. Wij hebben startnummer 2 en onze snelle assistentie met Hugo Duisters heeft nummer 26, we moesten dus al 26 minuten wachten op Hugo. We hebben daar dan nog 1 uur 20 vastgezeten. Wat een cinema was dat!”

Hans Bekx en Limburger Tony Maessen deden er nog 10 minuten langer over. Ze haalden de finish op bijna 2 uur 16 minuten van winnaar de Rooy.

Maessen: “Wat een klotedag! Het begon nochtans prima. De piste was heel tof en mooi, met veel zand. We voelden dat onze DAF goed in de veren zit. Op een bepaald moment komen we bij Sugawara, die beslist ons door te laten. Maar net wanneer we langszij komen, schiet hij vlak voor ons in en moeten we uitwijken. En zo knallen we op een grote stronk. Daardoor werd heel de onderkant van de kabine zowat losgerukt. We hebben de kabine en de rest weer met touwen kunnen vastmaken, maar het was natuurlijk om zeep.”
...
Bron: www.pitstop.tv
  zaterdag 6 januari 2007 @ 21:18:12 #7
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_45088603
ik kan niet wachten op de tv-beelden
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_45088722
Even mezelf quoten uit het vorige deel:
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:55 schreef Coelho het volgende:

Is die volvo in de openingspost een conceptcar die we nog ooit mogen gaan verwachten of een hersenspinsel van een of andere photoshop/dakar fanaat? Ik vind hem wel gelikt nl.
pi_45088798
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 21:20 schreef Coelho het volgende:
Even mezelf quoten uit het vorige deel:
[..]
Concept geloof ik.
pi_45088849
tvp
Geef mij maar Amsterdam
pi_45091492
Nu!
pi_45092054
Zou mij verbazen als Bekx morgen nog aan de start komt. Als ik die beelden net zag op Eurosport. Cabine helemaal scheef en een lading rook tussen cabine en laadbak....
Fok! is geschiedenis onder dit account.... :)
pi_45093308
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:41 schreef Suikermais het volgende:
Zou mij verbazen als Bekx morgen nog aan de start komt. Als ik die beelden net zag op Eurosport. Cabine helemaal scheef en een lading rook tussen cabine en laadbak....
Wordt net gezegd (RTL7) dat hij morgen weer aanwezig is. Zou jammer zijn als er nu al mensen uitvallen . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_45093423
Slechte aflevering.. Bijna niets over Bekx en De Rooy
pi_45093461
RTL 7 doet het ansich wel weer leuk, maar waarom de FUCK laten ze niets zien van Bekx, en sowieso zo weinig van de vrachtwagens Leukste race wordt daar gereden voor de Nederlanders
Geef mij maar Amsterdam
pi_45093480
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:21 schreef existenz het volgende:
Denk dat ze het voor vandaag niet meer erin konden monteren, zal morgen wel komen misschien . . .
pi_45093495
2 minuten vrachtwagens
pi_45093499
Heerlijk om weer naar beelden van Dakar te kunnen kijken
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_45093546
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:23 schreef Bullebak het volgende:
RTL 7 doet het ansich wel weer leuk, maar waarom de FUCK laten ze niets zien van Bekx, en sowieso zo weinig van de vrachtwagens Leukste race wordt daar gereden voor de Nederlanders
Vandaag zijn er weinig spannende beelden van de vrachtwagens... Die kunnen niets op die smalle weggetjes... In marrokko worden die beelden pas tof
pi_45093564
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:23 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Denk dat ze het voor vandaag niet meer erin konden monteren, zal morgen wel komen misschien . . .
Voor de rest vond ik de aflevering wel ok trouwens, alleen beetje een anti climax.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 23:28:17 #21
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45093643
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:21 schreef existenz het volgende:
Ik heb me kapot geërgerd weer, aan RTL7 dan. Waarom vinden ze het belangrijker om 5 minuten lang een of andere Australiër te interviewen, dan de trucks uit te zenden. En dat terwijl de trucks voor Nederland toch wel belangrijk zijn. In de laatste 10 minuten begint het dan toch eindelijk en dan krijg je een of andere projectontwikkeling in Mariaheide te zien. Heel interessant allemaal, maar maak daar dan een eigen programma over. Met de opmerking dat Jan en Hans Bekx het slecht hebben gedaan, en Gerard en Hans Stacey goed bezig zijn houdt de aflevering dan alweer op.

RTL7
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_45093683
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:25 schreef existenz het volgende:

[..]

Vandaag zijn er weinig spannende beelden van de vrachtwagens... Die kunnen niets op die smalle weggetjes... In marrokko worden die beelden pas tof
Gaat om de verslaggeving, De Rooy wint en Bekx is kapot, lijkt me vrij belangrijk om daar even bij stil te staan.
Maar wellicht hadden ze te weinig tijd ja.
Geef mij maar Amsterdam
  zaterdag 6 januari 2007 @ 23:34:47 #23
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45093857
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:29 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Gaat om de verslaggeving, De Rooy wint en Bekx is kapot, lijkt me vrij belangrijk om daar even bij stil te staan.
Maar wellicht hadden ze te weinig tijd ja.
Als ze te weinig tijd hadden, moesten ze die Australiër en het privé leven van Hans Bekx maar weglaten. Er waren wel meer beelden waar ik van dacht dat het verhaal van de Nederlandse trucks belangrijker was.
pi_45093970
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:34 schreef JosvG het volgende:
Als ze te weinig tijd hadden, moesten ze die Australiër en het privé leven van Hans Bekx maar weglaten. Er waren wel meer beelden waar ik van dacht dat het verhaal van de Nederlandse trucks belangrijker was.
Die items waren van gisteren en ver daarvoor, dat is het niet. Ik blijf erbij dat ze gewoon geen tijd meer hadden om het goed te monteren voor de deadline van vanavond . . .
pi_45094270
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:34 schreef JosvG het volgende:

[..]

Tja, maar die beelden hebben ze ws al een tijdje klaar liggen.
Geef mij maar Amsterdam
  zondag 7 januari 2007 @ 00:26:07 #26
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_45095599
Allard kalf is kut, net als nep zender RTL7.

Zijn we een keer goed in een race onderdeel. Geven ze alle aandacht aan die kut motoren en auto´s. Die vrachwagens zijn veel geiler om naar te kijken.
pi_45095918
Op http://www.hansbekxteamsport.nl/ staat het verhaal van Bekx.. De japanner is dus toen Bekx hem wilde inhalen op een boomstronk gereden waardoor de achterkant is weggesprongen net toen Bekx voorbij kwam: Resultaat: Bekx zijn voortkant kapot en de cabine los. De schade lijkt echter niet te erg te zijn...
pi_45096438
Morge komen de interviews met de reacties van vandaag erbij natuurlijk. Daarnaast betalen sommige teams veel geld aan RTL voor zendtijd zodat ze minimaal een x aantal minuten per dag / rally te zien zijn.

Wat me trouwens op val is hoe mongool de nederlandse wetgeving weer is...... Omdat de Rooy`s geen tabacs reclame mag maken in NL, mag dat ook niet op de site staan. Dit resulteerd dus dan als volgt:

Foto van Sr. op www.dakar-derooy.com

Foto van Sr. op www.loprais.cz
pi_45097323
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:50 schreef Baan1980 het volgende:
Morge komen de interviews met de reacties van vandaag erbij natuurlijk. Daarnaast betalen sommige teams veel geld aan RTL voor zendtijd zodat ze minimaal een x aantal minuten per dag / rally te zien zijn.

Wat me trouwens op val is hoe mongool de nederlandse wetgeving weer is...... Omdat de Rooy`s geen tabacs reclame mag maken in NL, mag dat ook niet op de site staan. Dit resulteerd dus dan als volgt:

Foto van Sr. op www.dakar-derooy.com
[afbeelding]

Foto van Sr. op www.loprais.cz
[afbeelding]
pi_45097871
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:23 schreef Bullebak het volgende:
Ze hebben natuurlijk niet zoveel tijd gehad om te monteren, maar wel jammer natuurlijk.
sig verwijderd door FA
pi_45098700
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:26 schreef wolferl het volgende:
Allard kalf is kut, net als nep zender RTL7.

Zijn we een keer goed in een race onderdeel. Geven ze alle aandacht aan die kut motoren en auto´s. Die vrachwagens zijn veel geiler om naar te kijken.
Ik vind juist de motoren veel cooler en al dat gelul van RTL zowieso onboeiend. Maar godzijdank hebben we Eurosport met Engels commentaar, heerlijk
  zondag 7 januari 2007 @ 02:32:11 #32
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45099506
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 82% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:11:45 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 7 januari 2007 @ 02:36:28 #33
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_45099596
Eindelijk de dakar weer begonnen! Altijd weer leuk om de beelden weer op de tv te zien
en stiekem te juichen als een nederlander weer een etappe wint
pi_45099649
tvp
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
  zondag 7 januari 2007 @ 10:36:17 #35
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_45102420
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:28 schreef JosvG het volgende:

[..]

Ik heb me kapot geërgerd weer, aan RTL7 dan. Waarom vinden ze het belangrijker om 5 minuten lang een of andere Australiër te interviewen, dan de trucks uit te zenden. En dat terwijl de trucks voor Nederland toch wel belangrijk zijn. In de laatste 10 minuten begint het dan toch eindelijk en dan krijg je een of andere projectontwikkeling in Mariaheide te zien. Heel interessant allemaal, maar maak daar dan een eigen programma over. Met de opmerking dat Jan en Hans Bekx het slecht hebben gedaan, en Gerard en Hans Stacey goed bezig zijn houdt de aflevering dan alweer op.

RTL7
Helemaal mee eens!!
En dan gaan ze dit jaar ook F1 weer uitzenden

Hoe was de verslaggeving op eurosport eigenlijk??
pi_45102797
wtf was die mitsubishi embedded reclame? dat gaan ze toch niet elke dag doen??
I love it when a plan comes together !
  zondag 7 januari 2007 @ 11:13:11 #37
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_45102816
quote:
Op zondag 7 januari 2007 11:10 schreef JohnHannibalSmith het volgende:
Gingen bij jou de nekharen ook overeind staan??
pi_45102847
quote:
Op zondag 7 januari 2007 11:10 schreef JohnHannibalSmith het volgende:
Er irritant inderdaad, maar aangezien ze het vorig jaar al elke dag deden is de kans dat dat dit jaar ook weer gaat gebeuren toch wel erg groot.
pi_45103651
quote:
Op zondag 7 januari 2007 10:36 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!!
En dan gaan ze dit jaar ook F1 weer uitzenden

Hoe was de verslaggeving op eurosport eigenlijk??
Prima, zoals altijd een half uurtje inhoudelijk en de top van het klassement volgend
pi_45103659
Denk ook als ik het zo allemaal lees dat de schade bij Beckx meevalt.

Cabine ophanging en radiateur zijn goed te repareren. Echter de radiateur is een gevoelig onderdeel en ze hebben er 3 bij dacht ik welke ze zeker nog nodig gaan hebben.

MAar goed..als ze allemaal starten in Africa kan het festijn alsnog beginnen.

[ Bericht 98% gewijzigd door jpjedi op 07-01-2007 12:08:14 ]
  zondag 7 januari 2007 @ 12:00:52 #41
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45103670
hoofdsponsor van het programma dus zal wel vaker komen. Net als je de site van rtl7 sport kijkt ook eerst die mitsubishi reclame.
  zondag 7 januari 2007 @ 12:02:14 #42
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45103701
http://tracking2007.dakar.com/rtl/index_us.html wel leuk om de tussenstand te volgen.
pi_45103874
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:02 schreef MasterMido het volgende:
http://tracking2007.dakar.com/rtl/index_us.html wel leuk om de tussenstand te volgen.
Denk dat je het vogi topic pagina 5/6 eventjes moet doorlezen.
  zondag 7 januari 2007 @ 12:12:08 #44
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45103929
hehe sorry niet gedaan zag hem niet in de OP staan of hij was niet OP waardig
pi_45104066
quote:
Op zondag 7 januari 2007 02:36 schreef nogal het volgende:
Eindelijk de dakar weer begonnen! Altijd weer leuk om de beelden weer op de tv te zien
en stiekem te juichen als een nederlander weer een etappe wint
Juistem!
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:02 schreef MasterMido het volgende:
Idd jah is wel leuk om het zo te volgen !
don't get attached too anything you can't walk out on in 30 seconds... "...if you feel the heat around the corner."
  zondag 7 januari 2007 @ 12:17:12 #46
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_45104075
quote:
Op zondag 7 januari 2007 02:02 schreef Autoreply het volgende:
Ik vind juist de motoren veel cooler en al dat gelul van RTL zowieso onboeiend. Maar godzijdank hebben we Eurosport met Engels commentaar, heerlijk
Wanneer wordt dat uitgezonden ??
  zondag 7 januari 2007 @ 12:25:38 #47
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45104296
22:00 tot 22:30
pi_45104395
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:25 schreef MasterMido het volgende:
22:00 tot 22:30
En 0130 tot 0200
  zondag 7 januari 2007 @ 12:35:26 #49
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45104572
quote:
Finally, it should be noted, that there will not be a special stage for the trucks, who will head directly to Malaga.
http://www.dakar.com/2007/DAK/LIVE/us/200/r7_2-depeches.html

niks aan dus vandaag
pi_45105045
En natuurlijk volg ik het weer dit jaar! ik zit er al erg lang op te wachten.

oja, vallen "quats" (hoe schrijf je dat nou weer...) onder het kopje motoren?
zo nee, dan klopt de openingspost niet
quote:
Parijs-Dakar is de naam van een rally voor auto's, vrachtwagens en motoren die jaarlijks wordt gehouden in de maand januari.
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
  zondag 7 januari 2007 @ 13:16:37 #51
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45105622
De quads staan tussen motors in de standen.

Dit zijn volgens mij rijders op een quad.
MOREL (FRA) op een CAN - AM
PENA (ESP) op een CAN - AM
  zondag 7 januari 2007 @ 13:19:08 #52
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45105695
Uitslag van vandaag motors:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 26% gewijzigd door MasterMido op 07-01-2007 13:24:47 ]
pi_45105788
Psst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 7 januari 2007 @ 13:23:51 #54
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45105828
whoeps gefixt
pi_45105882
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:16 schreef MasterMido het volgende:
De quads staan tussen motors in de standen.

Dit zijn volgens mij rijders op een quad.
MOREL (FRA) op een CAN - AM
PENA (ESP) op een CAN - AM
ok thanxz, dat wist ik dus niet.
Maar misschien wel leuk om dit te vermelden in de OP?

sjit!
lees ik gewoon de stand van de motoren .. DOM DOM DOM ..
als ik die van de vrachtwagens maar nog niet weet voordat ik ga kijken.
  zondag 7 januari 2007 @ 13:31:09 #56
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45106038
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:25 schreef Dr.Droxz het volgende:

[..]

sjit!
die racen vandaag niet als ik het goed heb begrepen.
Alleen auto's en motors.
pi_45106057
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:25 schreef Dr.Droxz het volgende:

[..]

sjit!
Die rijden vandaag niet als ik het goed heb Ze staan op de irritrack ook buiten het parcours En quads tellen ook mee in het motorenklassement.
pi_45106181
dat zeg ik, ik moet het toch weer eens beter gaan volgen hoor
Bedank voor de snelle reactie mensen!

Dakar vind ik toch echt het mooiste bij vrachtwagens.
Ik vind het trouwens wel dapper dat die mensen met van die quads
rijden, er heeft er volgens mij nog nooit 1 het roze meer gevonden .... toch?
pi_45106245
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:36 schreef Dr.Droxz het volgende:
dat zeg ik, ik moet het toch weer eens beter gaan volgen hoor
Bedank voor de snelle reactie mensen!

Dakar vind ik toch echt het mooiste bij vrachtwagens.
Ik vind het trouwens wel dapper dat die mensen met van die quads
rijden, er heeft er volgens mij nog nooit 1 het roze meer gevonden .... toch?
Nee, ik geloof dat inderdaad nog geen enkele quad rijder de streep heeft gehaald.
pi_45106790
GPS, mooie anti-diefstal

Machlab’s adventures continue...

No. 158, ALI MACHLAB - KTM, MARATHON
After having decided not to take part in today’s special stage, following a fall yesterday, Spanish rider Ali Machlab stopped at the Portimao hospital to have an X-ray on his injured knee. But on leaving the hospital... Surprise, surprise, his bike had disappeared. However, everything was set right in no time and, thanks to the Iritrack system and the help of the local authorities his KTM was soon found at a house near to where its last position was charted.
  zondag 7 januari 2007 @ 14:11:05 #61
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45107318

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:11:45 ]
Zerg schreef:
pi_45108458
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:56 schreef CrazyCavia het volgende:
GPS, mooie anti-diefstal

Machlab’s adventures continue...

No. 158, ALI MACHLAB - KTM, MARATHON
After having decided not to take part in today’s special stage, following a fall yesterday, Spanish rider Ali Machlab stopped at the Portimao hospital to have an X-ray on his injured knee. But on leaving the hospital... Surprise, surprise, his bike had disappeared. However, everything was set right in no time and, thanks to the Iritrack system and the help of the local authorities his KTM was soon found at a house near to where its last position was charted.
moehahahah.
Zoals iemand hierboven al aangaf, als je een beetje op de hoogte bent van DAKAR weet je toch dat er dergelijke systemen inzitten
  zondag 7 januari 2007 @ 14:56:13 #63
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_45108904
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:19 schreef MasterMido het volgende:
Uitslag van vandaag motors:

-- Lijst --
Ik mis Pol of moet die nog rijden ??
pi_45109422
Wat kon je gister op RTL5 weer mooie zien welke rijders wel en welke niet betaald hebben

Dit jaar volg ik het geowon NIET op TV, lijkt me verstandig. In dit toipc is veel meer, en bovendien correctere info
  zondag 7 januari 2007 @ 15:25:53 #65
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_45109894
Ik vind het gezeik op RTL7 wel wat ver gaan. Andere jaren volgden de verhalen van de NLers ook altijd de dag NA de etappe. Dus vandaag begint waarschijnlijk de uitzending met alle NLers en hun verhalen, en dan vervolgens dag 2 wedstrijdverslag.
pi_45110402
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:25 schreef Coelho het volgende:
Ik vind het gezeik op RTL7 wel wat ver gaan. Andere jaren volgden de verhalen van de NLers ook altijd de dag NA de etappe. Dus vandaag begint waarschijnlijk de uitzending met alle NLers en hun verhalen, en dan vervolgens dag 2 wedstrijdverslag.
Mee eens
  zondag 7 januari 2007 @ 16:00:06 #67
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45111031

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:11:45 ]
Zerg schreef:
pi_45111098
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:56 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

170 in de uitslag van vandaag, en 97e overall
  zondag 7 januari 2007 @ 17:07:51 #69
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45113408
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:56 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

staat er wel tusse
  zondag 7 januari 2007 @ 17:16:49 #70
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45113712
waarom heeft schoo en koning in de dessertwarrior een tijdstraf van 5 uur? nu lopen ze al 7 uur achter op de nummer 1 omdat ze de waterpomp hadden vervangen? zou dat de reden zijn? zijn trouwens heel veel met een tijdstraf. Alleen dit de enigste Nederlander.
pi_45113866
Bij de motoren hebben Knuiman, Oosting, Willemsen, Van Pelt, De Baar, Kroon (gaat die Dakar halen?) en Stijkel tijdstraffen van 3 tot 10 minuten. Van Lee heeft zelfs al 5 uur aan zijn broek.

Ari Vatanen heeft vandaag ruim 90 minuten verloren. Hij kan de eindzege vergeten.
  zondag 7 januari 2007 @ 17:28:24 #72
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_45114083
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:11 schreef Alexxxxx het volgende:
Wat kon je gister op RTL5 weer mooie zien welke rijders wel en welke niet betaald hebben

Dit jaar volg ik het geowon NIET op TV, lijkt me verstandig. In dit toipc is veel meer, en bovendien correctere info
Idd ja. Ik baal dan ook als een stekker dat we hier geen Eurosport hebben. En angezien ik toch beelden wil zien van de motoren ben ik veroordeeld tot "helden van de dag" achtige items
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_45114178
quote:
Op zondag 7 januari 2007 17:28 schreef stinkie het volgende:

[..]

Idd ja. Ik baal dan ook als een stekker dat we hier geen Eurosport hebben. En angezien ik toch beelden wil zien van de motoren ben ik veroordeeld tot "helden van de dag" achtige items
Wedstrijdbeelden van RTL zijn gelijk aan die van Eurosport.
pi_45114369
quote:
Op zondag 7 januari 2007 17:43 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Wedstrijdbeelden van RTL zijn gelijk aan die van Eurosport.
Alleen btje jammer dat er drie kwartier gelul omheen zit
  zondag 7 januari 2007 @ 17:51:23 #75
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45114390
ze moeten het meestal ook doen met de beelden die ze van de Fransen krijgen. Eerst kreeg je ook niet veel te zien van de trucks omdat de Fransen daar niet veel van vrij gaven.
  zondag 7 januari 2007 @ 18:42:02 #76
159022 AminBen
El Maestro
pi_45116162
Het leeft toch wel heel erg in Portugal, stonden vandaag veel mensen langs de kant.

De Dakar komt trouwens in Nador aan in Marokko, mijn familie daar woont daar niet ver vanaf en die zullen vast een kijkje nemen
  zondag 7 januari 2007 @ 19:10:47 #77
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45117175
quote:
stonden vandaag veel mensen langs de kant.
waar heb jij dat gezien ? ik wil ook zien.
  zondag 7 januari 2007 @ 19:23:45 #78
159022 AminBen
El Maestro
  zondag 7 januari 2007 @ 21:55:56 #79
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45124662
begint zo nog 5 min dan eurosport
  zondag 7 januari 2007 @ 22:14:42 #80
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45125698

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:11:46 ]
Zerg schreef:
pi_45126910
Ieg nu over Bekx en De Rooy gehad
  zondag 7 januari 2007 @ 22:41:31 #82
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45126948

[ Bericht 72% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:11:46 ]
Zerg schreef:
pi_45127235
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:41 schreef Mikkie het volgende:
Wel raar, dat van Bekx. Kut ook, omdat Suga blijkbaar wel gewoon vol door kon.
Die beschadigde alleen zijn achterkant. Dat is geloof ik alleen een casco.
  zondag 7 januari 2007 @ 23:05:10 #84
59061 neffu
Helemaal van de kaart!!!
pi_45127979
Bekx en de Rooy mogen ook vooraan starten, omdat ze al zo lang meedoen aan de sport.
pi_45128064
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:05 schreef neffu het volgende:
Bekx en de Rooy mogen ook vooraan starten, omdat ze al zo lang meedoen aan de sport.
Mooi voor ze, maar helemaal eerlijk is het natuurlijk niet
pi_45128146
tsja, aan de andere kant zijn er maar een beperkt aantal deelnemers die echt voor de prijzen meedoen en waarom zou je ze dan onnodig tegen gaan werken. FOrmeel is het niet helemaal eerlijk inderdaad maar ik kan er wel mee leven
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zondag 7 januari 2007 @ 23:10:48 #87
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45128197
zeiden ze weer niks over de penalty van schoo
  zondag 7 januari 2007 @ 23:15:29 #88
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45128398

[ Bericht 78% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:11:47 ]
Zerg schreef:
  zondag 7 januari 2007 @ 23:19:41 #89
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45128565

[ Bericht 63% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:11:47 ]
Zerg schreef:
  zondag 7 januari 2007 @ 23:20:55 #90
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45128613
dat antwoordapparaat ik versta er geen zak van zal het geluid volgende keer wat harder zette
pi_45128702
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:20 schreef MasterMido het volgende:
dat antwoordapparaat ik versta er geen zak van zal het geluid volgende keer wat harder zette
Volgens mij was het ook Jan de Rooy die het insprak . Die praat vrij binnenmonds en met hevig accent. Dus dat is moeilijk te volgen.
  zondag 7 januari 2007 @ 23:28:49 #92
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45128952
Ik snap er niks van waarom Bekx en de Rooy ineens vooraan mogen Pech hoort toch bij Dakar, en als je het hebt is het gewoon jammer. Beetje raar.
pi_45129126
Leuk bakkie voor Dakar 2010

Merk en type: Steyr
Eigenaar: Sindorf
Land van herkomst: Nederland
Datum: 7 januari 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
pi_45129131
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:28 schreef JosvG het volgende:
Ik snap er niks van waarom Bekx en de Rooy ineens vooraan mogen Pech hoort toch bij Dakar, en als je het hebt is het gewoon jammer. Beetje raar.
Klinkt eigenlijk als een goed makertje voor onder andere de voorgaande jaren....
  zondag 7 januari 2007 @ 23:36:49 #95
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45129257
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:33 schreef existenz het volgende:

[..]

Klinkt eigenlijk als een goed makertje voor onder andere de voorgaande jaren....
Dat wel, en het is ook wel leuk voor ze, maar ik heb er wel een dubbel gevoel over.
pi_45129856
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:29 schreef Autoreply het volgende:

[..]

En 0130 tot 0200
Weet je het zeker dat dat vannacht ook weer komt? Ik heb het vanavond gemist, maar ik vind het nogal vervelend dat ik nu nog 2 uur wakker blijf en dat het dus niet komt vannacht
  maandag 8 januari 2007 @ 00:58:40 #97
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45131761

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:11:47 ]
Zerg schreef:
pi_45132967
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:56 schreef jochem8 het volgende:

[..]

Weet je het zeker dat dat vannacht ook weer komt? Ik heb het vanavond gemist, maar ik vind het nogal vervelend dat ik nu nog 2 uur wakker blijf en dat het dus niet komt vannacht
Tis 2 uur, het komt vast niet meer
  maandag 8 januari 2007 @ 03:19:37 #99
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_45133475
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:02 schreef jochem8 het volgende:
Tis 2 uur, het komt vast niet meer
Kwam ook om 1 uur . . .
pi_45135364
morguh

Lees net dat de tussenbak van Jan de Rooy net terug was uit Duitsland voor een preventieve revisie... zou je dan niet balen als een klootviool een ringetje is vergeten ofzo.

Maar onze Dakar veteranen klonken strijdlustig en zullen er nu zeker voor gaan en dat is wel weer mooi natuurlijk.
  maandag 8 januari 2007 @ 09:37:43 #101
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45135471
hoelaat beginnen de trucks vandaag? kan alleen de start tijden van de motors en auto's vinden.
pi_45136416
Irrittrack voor de trucks is in beweging! Blijkbaar zijn ze om 09.30 vertrokken?
Heb je mijn minicity al bezocht?
  maandag 8 januari 2007 @ 11:07:50 #103
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45137121
Al uitvallers?

tvp
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_45137175
kutstreek gister. ik kijk vooral voor de trucks, laten ze daar maar 1 minuut iets over zien
Too much is never enough!
  maandag 8 januari 2007 @ 11:11:13 #105
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45137187
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:10 schreef The6thgate het volgende:
kutstreek gister. ik kijk vooral voor de trucks, laten ze daar maar 1 minuut iets over zien
Tsja, als er geen klassementsproef is. Zal er ook weinig te zien zijn
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  maandag 8 januari 2007 @ 11:12:28 #106
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_45137210
De trucks reden gister niet, de organisatie wilden geen risico nemen wat betreft de te smalle wegen. Want zelfs de auto´s hadden moeite met het parcours, richting Malaga.
  maandag 8 januari 2007 @ 11:16:17 #107
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_45137319
quote:
Op maandag 8 januari 2007 10:36 schreef uncle_sjohie het volgende:
Irrittrack voor de trucks is in beweging! Blijkbaar zijn ze om 09.30 vertrokken?
Gerard de Rooy mocht als eerste om 9:22 vertrekken
quote:
Ze waren eerder gestart en ik heb ze niet ingehaald, dat kun je zien aan de kleine verschillen. Ze hebben zich misschien verrekend,“ lacht Gerard, die morgenvroeg om 09:22 uur zal vertrekken. Jan de Rooy start morgen overigens, ondanks zijn slechte klassering als 11e om 09:33 uur, gevolgd door Hans Bekx die als 12e het startsein krijgt.
pi_45144133
na cp2 staat chagin voorlopig op 1, jan op 3 en stacey op 4.
Is er trouwens naast de live tracking van dakar.com nog een betere site om alles te volgen, want hier kan je alleen maar de 5 beste doorkomsten zien, terwijl de rest ook interessant is.
  maandag 8 januari 2007 @ 15:26:30 #109
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_45144302
Volgens mij staat Gerard op 3 bij het 2e tijdspunt. Bij het 3e tijdspunt staat hij er nog niet bij, en er zijn er al 3 door. Als er maar niks aan de hand is.
pi_45145067
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:20 schreef Gurb het volgende:
na cp2 staat chagin voorlopig op 1, jan op 3 en stacey op 4.
Is er trouwens naast de live tracking van dakar.com nog een betere site om alles te volgen, want hier kan je alleen maar de 5 beste doorkomsten zien, terwijl de rest ook interessant is.
Welke site is dat dan
pi_45145350
Miriam Pol was net de snelste bij het laatste checkpoint
  maandag 8 januari 2007 @ 16:01:30 #112
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45145483
oeiii cp3 geen de rooy meer bij de top 5. Stacey op 3 verder zie ik geen Nederlander.
pi_45145542
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:50 schreef vanBoeschoten het volgende:

Welke site is dat dan
dat wil ik ook juist weten
pi_45145675
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:03 schreef Gurb het volgende:

[..]

dat wil ik ook juist weten
Hier is de link
http://tracking2007.dakar.com/ASO/index_us.html
  maandag 8 januari 2007 @ 16:09:04 #115
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45145764
Uitslag motoren etape vandaag:
SPOILER
pi_45145794
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:01 schreef MasterMido het volgende:
oeiii cp3 geen de rooy meer bij de top 5. Stacey op 3 verder zie ik geen Nederlander.
Wel, de rooy staat 3 en stacey 4e. Is later aangepast, denk een foutje.
pi_45145832
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:09 schreef frenkck het volgende:

[..]

Nee, ze zijn later gestart. Er zit X minuten tussen de trucks aan de start. Het is dus niet wie het eerst komt is de winnaar.
  maandag 8 januari 2007 @ 16:12:42 #118
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_45145894
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:09 schreef frenkck het volgende:

[..]

die na 93km staat er geen de rooy meer wel stacey op 3
  maandag 8 januari 2007 @ 16:15:47 #119
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45146021
Uitslag Auto's etape vandaag:
SPOILER
  maandag 8 januari 2007 @ 16:17:06 #120
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45146068
Auto's worden alweer ingehaald door de trucks
  maandag 8 januari 2007 @ 16:25:47 #121
85230 Goldboy
Philips Sport Vereniging
pi_45146391
Bij mij blijft die tracker al 'n hele tijd op 14:39 (GMT) staan.
Gr.
  maandag 8 januari 2007 @ 16:26:36 #122
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_45146428
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:25 schreef Goldboy het volgende:
Bij mij blijft die tracker al 'n hele tijd op 14:39 (GMT) staan.
15:20 bij mij
  maandag 8 januari 2007 @ 16:30:55 #123
85230 Goldboy
Philips Sport Vereniging
pi_45146580
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:26 schreef WEST het volgende:

[..]

15:20 bij mij
Vreemd, in Opera ben ik wel bij. Bijna bij de tijdmeting zie ik.
Gr.
pi_45147879
Ik heb er weer naar toe geleefd en zeker elke dag weer zin om het te gaan volgen
Daar sta je dan ’s avonds 20 over 11, op een strand sigaretten weg te werken
  maandag 8 januari 2007 @ 17:16:11 #125
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45148242
quote:
1 Chagin 500 1.42:04
2 Stacey 501 +4,35
3 Jacquot 508 +5.42
4 de Rooy 509 +5.51
5 -
Zo staat het nu op de Dakar site. Op km 217 van de 252
  maandag 8 januari 2007 @ 17:21:45 #126
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45148463
Op Trucksfromholland.nl meld iemand het volgende:
quote:
Smurf Geschreven op: 08-01-2007 om 17:20:35
Heb zeker een een betrouwbare bron, iemand van de Rooy. Het gaat om Jan overigens!
MAN Geschreven op: 08-01-2007 om 17:12:40
En heb je ook een bron? En is het trouwes G de Rooy of Jan zelf?
Smurf Geschreven op: 08-01-2007 om 17:16:42
Zaterdag te laat in het bivak!
MAN Geschreven op: 08-01-2007 om 17:09:46
waarom dan?
Smurf Geschreven op: 08-01-2007 om 17:13:42
derooy en bekx zouden flink wat straftijd aan hun broek hebben hangen....!??!?!?!?!
Iemand meer info?
pi_45148539
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:21 schreef JosvG het volgende:
Op Trucksfromholland.nl meld iemand het volgende:
[..]

Iemand meer info?
Volgens mij hebben alleen jij en terharkel de beste actuele informatie
pi_45148637
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:16 schreef JosvG het volgende:

[..]

Zo staat het nu op de Dakar site. Op km 217 van de 252
5. Duisters + 0:04:48

Km 217:
1. Chaqin
2. Stacey
3. Jacquot
4. De Rooy
5. De Rooy
  maandag 8 januari 2007 @ 17:26:54 #129
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45148651
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:23 schreef existenz het volgende:

[..]

Volgens mij hebben alleen jij en terharkel de beste actuele informatie
Ik heb het alleen over Exact-MAN, en daar zeg ik dan weer niks over omdat ik een semi-zwijgplicht heb Team de Rooy weet ik weinig over, en zeker niet real-time. Echter de webmaster van trucksfromholland bevestigd het nu ook al. Het gaat om 5 uur voor Bekx en J. de Rooy.
  maandag 8 januari 2007 @ 17:27:49 #130
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45148685
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:26 schreef existenz het volgende:

[..]

5. Duisters + 0:04:48
Nu staat er:

4 J. de rooy +9.06
5 G de rooy +9.15
pi_45148698
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:26 schreef JosvG het volgende:

[..]

Ik heb het alleen over Exact-MAN, en daar zeg ik dan weer niks over omdat ik een semi-zwijgplicht heb Team de Rooy weet ik weinig over, en zeker niet real-time. Echter de webmaster van trucksfromholland bevestigd het nu ook al. Het gaat om 5 uur voor Bekx en J. de Rooy.
Eigenlijk waren ze toch al uitgeschakeld . Chaqin, Stacey en Gerard de Rooy zouden grote problemen moeten krijgen zouden ze de al verloren tijd nog in willen halen. Dat zie ik niet snel gebeuren...
pi_45148733
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:26 schreef JosvG het volgende:

[..]

lekker boeiend, die waren toch al kansloos voor de eindoverwinning. Laat ze met zn tweetjes die Kamaz klem rijden nu of zo
  maandag 8 januari 2007 @ 17:29:32 #133
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45148746
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:28 schreef existenz het volgende:

[..]

Eigenlijk waren ze toch al uitgeschakeld . Chaqin, Stacey en Gerard de Rooy zouden grote problemen moeten krijgen zouden ze de al verloren tijd nog in willen halen. Dat zie ik niet snel gebeuren...
2 uur in Dakar is niks. Dat is 4 lekke banden, of 1 lekke band en 2 keer goed vastrijden.
Het spel is ook na 2 uur achterstand in de eerste etappe nog lang niet gespeeld.
pi_45148770
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:29 schreef JosvG het volgende:

[..]

2 uur in Dakar is niks. Dat is 4 lekke banden, of 1 lekke band en 2 keer goed vastrijden.
Het spel is ook na 2 uur achterstand in de eerste etappe nog lang niet gespeeld.
5 uur is dan toch ook niet zo veel als je het zo redeneert
  maandag 8 januari 2007 @ 17:31:23 #135
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45148830
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:30 schreef existenz het volgende:

[..]

5 uur is dan toch ook niet zo veel als je het zo redeneert
Valt ook enigzins te overzien, maar het is natuurlijk wel 5 uur bovenop de 2 uur, en dan wordt het al meer.
pi_45148863
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:31 schreef JosvG het volgende:

[..]

Valt ook enigzins te overzien, maar het is natuurlijk wel 5 uur bovenop de 2 uur, en dan wordt het al meer.
Dat is inderdaad waar.
  maandag 8 januari 2007 @ 17:33:08 #137
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45148897
Heeft er iemand overigens naar de top 5 van motoren gekeken na 217km Daar staat Pol als nr. 1

Chagin is overigens binnen. Nu de rest nog
pi_45148980
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:33 schreef JosvG het volgende:
Heeft er iemand overigens naar de top 5 van motoren gekeken na 217km Daar staat Pol als nr. 1
Met wie van de organisatie heeft ze geneukt dan?
  maandag 8 januari 2007 @ 17:37:13 #139
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45149040
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:35 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Met wie van de organisatie heeft ze geneukt dan?
Ik denk dat ze gewoon een fout hebben gemaakt, want de top 5 van zowel motoren als auto's in die lijstjes zijn hoogst onlogisch (allemaal hoge startnummers)
  maandag 8 januari 2007 @ 17:42:28 #140
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45149209
ja bij mij staat ze trouwens 3 bij 217km :S vaag en in het eindklassement is we weer veeeeeeeeel lager.
  maandag 8 januari 2007 @ 17:45:17 #141
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45149306
quote:
Pos. N° Name Make Time Variation Penalty
1 500 CHAGIN (RUS)
YAKUBOV (RUS)
SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 03:22:13 00:00:00
2 509 DE ROOY (HOL)
COLSOUL (BEL)
SLAATS (HOL) GINAF 03:32:52 00:10:39
3 501 STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)
DER KINDEREN (HOL) MAN 03:33:48 00:11:35
4 508 JACQUOT (FRA)
ALCARAZ (FRA)
VAN GENUGTEN (HOL) MAN 03:34:55 00:12:42
  maandag 8 januari 2007 @ 17:48:11 #142
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_45149431
nu zijn de vrachtwagens pas bij het einde van de special, man nu nog aankomen bij het bivak
pi_45149456
Netjes gedaan van de 2 Nederlanders, alleen jammer dat er weer zo'n Kamaz voor zit

Trouwens, ik zie dat Verhoeven behoorlijk ver voor Despres is geëindigd vandaag. Ik dacht dat het de bedoeling was dat hij altijd achter hem zou blijven rijden?
  maandag 8 januari 2007 @ 17:50:52 #144
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45149534
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:45 schreef JosvG het volgende:

[..]
moeten we de uitslagen niet spoileren? of moge we alles gewoon poste? roept u maar
  maandag 8 januari 2007 @ 17:51:58 #145
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45149574
Lijkt me niet nodig toch? Als mensen bezwaar hebben spoiler ik alles, maar het staat allemaal gewoon vrij op internet.
pi_45149710
post maar gewoon open en bloot. Er word hier de hele tijd real time meegekeken, dus waarom dan de einduitslag spoileren? Dat is de vorige jaren ook nooit gedaan. Ik volg dit topic JUIST voor die uitslagen en zo
  maandag 8 januari 2007 @ 17:58:17 #147
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45149815
ok
pi_45150869
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:50 schreef MasterMido het volgende:

[..]

moeten we de uitslagen niet spoileren? of moge we alles gewoon poste? roept u maar
Voor mij hoeft er niet gespoilerd te worden.

Bekx en J. de Rooy inderdaad 5 uur straftijd, zie:
http://www.dakar.com/2007/DAK/LIVE/us/300/classement/CGC.html

Hebben ze dag 1 de maximale tijd overschreden?
  maandag 8 januari 2007 @ 18:42:00 #149
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45151213

[ Bericht 80% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:11:48 ]
Zerg schreef:
  maandag 8 januari 2007 @ 18:47:50 #150
159022 AminBen
El Maestro
pi_45151389
Ik heb van een neef(die er was) vernomen dat om en nabij Nador erg druk was
  maandag 8 januari 2007 @ 18:49:48 #151
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_45151456
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:31 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Voor mij hoeft er niet gespoilerd te worden.

Bekx en J. de Rooy inderdaad 5 uur straftijd, zie:
http://www.dakar.com/2007/DAK/LIVE/us/300/classement/CGC.html

Hebben ze dag 1 de maximale tijd overschreden?
Hebben ze dit jaar voor het oog van de wereld de trucks goedgekeurd, naait de organisatie ze op deze wijze weer een oor aan... Het blijven Fransen...
pi_45151492
Die regel is er al een eeuwigheid hoor. Te laat in het bivak = straftijd. Niks oor aan naaien.
pi_45151665
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:50 schreef Alexxxxx het volgende:
Die regel is er al een eeuwigheid hoor. Te laat in het bivak = straftijd. Niks oor aan naaien.
Inderdaad en hoogstwaarschijnlijk had het met de reparaties te maken die zeer noodzakelijk waren.
  maandag 8 januari 2007 @ 19:02:04 #154
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45151915

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:11:48 ]
Zerg schreef:
pi_45152341
18:49

- Trucks Stage 3 summary
Pending validation, Russian Vladimir Chagin (Kamaz) won the third special scratch time stage, 10’39" ahead of Dutchman Gerard De Rooy (Ginaf), and took over the lead in the general standings, 9’53" ahead of the very same Gerard De Rooy. The day’s third best time, as well as third position in the general rankings, went to Dutchman Hans Stacey (Man).

18:45 - auto

Stage 3 summary
Pending validation, South-African Giniel De Villiers (VW) was victorious in the third special scratch time stage, 25" ahead of his Spanish team-mate Carlos Sainz, who took over the lead in the general standings, 1’02" in front of De Villiers. The day’s third best time went to Stephane Peterhansel (Mitsubishi). In the 2-wheel drive category, Jean-Louis Schlesser (Buggy) triumphed, boasting the 12th-placed scratch time. In the Open category, Eric Vigouroux (Chevrolet) tasted victory, notching up 18th position in the scratch time standings. Finally, in the Production category, Portuguese driver Adelio Machado (Toyota) won, finishing with the 37th-placed scratch time.

18:40 - moto

Stage 3 summary
Pending validation, Spaniard Marc Coma (KTM) has won the third special scratch time stage, 56" ahead of American Chris Blais (KTM) and 2’57" in front of Spaniard Isidre Esteve Pujol (KTM), who nonetheless has taken over the lead in the general standings, 26" ahead of Coma. In the 450 cc category, the stage victory went to Chilean Francisco Lopez (Honda), who recorded the 10th scratch time. In the Marathon category, South African Elmer Symons (KTM) was triumphant, finishing with the 15th scratch time. Finally, for the quads, Spaniard Carlos Avendano (Suzuki) won with the 58th placed scratch time.
pi_45152375
1 500 CHAGIN (RUS)
YAKUBOV (RUS)
SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 05:02:59 00:00:00
2 509 DE ROOY (HOL)
COLSOUL (BEL)
SLAATS (HOL) GINAF 05:12:52 00:09:53
3 501 STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)
DER KINDEREN (HOL) MAN 05:14:08 00:11:09

4 508 JACQUOT (FRA)
ALCARAZ (FRA)
VAN GENUGTEN (HOL) MAN 05:17:34 00:14:35

5 505 RESHETNIKOV (RUS)
MOKEEV (RUS)
KUPRIYANOV (RUS) KAMAZ 05:39:22 00:36:23
6 515 VLIET (HOL)
STRIK (HOL)
WAMS (HOL) DAF 05:55:05 00:52:06

7 512 LOPRAIS (CZE)
GILAR (CZE) TATRA 05:55:51 00:52:52
8 510 MACIK (CZE)
VILDMAN (CZE)
ZAK (CZE) LIAZ 06:01:24 00:58:25
9 503 DE AZEVEDO (BRE)
JUSTO (BRE)
MARTINEC (CZE) TATRA 06:15:56 01:12:57
10 527 MARDEEV (RUS)
BELYAEV (RUS)
NIKOLAEV (RUS) KAMAZ 06:16:38 01:13:39
11 535 PIANA (FRA)
MUTTI (ITA)
DOROFEEV (RUS) MERCEDES 06:20:21 01:17:22
12 506 VISMARA (ITA)
CAMBIAGHI (ITA)
CHIONNI (ITA) IVECO 06:21:45 01:18:46
13 507 SUGAWARA (JAP)
SUZUKI (JAP)
KOISHIZAWA (JAP) HINO 06:21:53 01:18:54
14 504 SUGAWARA (JAP)
HAMURA (JAP) HINO 06:24:23 01:21:24
15 534 BELLINA (ITA)
MINELLI (ITA) MERCEDES 06:25:44 01:22:45
16 511 BEKX (HOL)
WILLEMS (HOL)
MAESSEN (BEL) DAF 11:52:15 06:49:16 05:00:00
17 502 DE ROOY (HOL)
COLEBUNDERS (BEL)
SMULDERS (HOL) GINAF 11:52:26 06:49:27 05:00:00
pi_45155252
quote:
...
Jan de Rooy kreeg namelijk alsnog 5 uur tijdstraf aan zijn broek en kan het podium vergeten. Hij heeft de eerste tijdrit 40.38 min. teveel nodig gehad om de finish te halen. De tijdstraf was dus onvermijdelijk, al blijft het kwalijk dat dit eerst vandaag voor de start van de etappe aan De Rooy werd meegedeeld. Het goedmakertje van gisteren blijkt dus een doekje voor het bloeden.
De organisatie houdt zich strikt genomen volledig aan de reglementen, waarin ook staat dat tijdstraffen aan de start van een etappe dienen te worden medegedeeld. De organisatie kennende heeft protesteren tegen deze tijdstraf geen enkele kans van slagen.
...
Bron: De Rooy

Terechte straf dus.
pi_45155792
wel balen..zo vroeg al
pi_45156657
Onder het kopje withdrawals:

3 185 OOSTING (HOL) YAMAHA
  maandag 8 januari 2007 @ 21:08:39 #160
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_45157566
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:33 schreef jpjedi het volgende:
wel balen..zo vroeg al
jup, straks gaan ze wel iets vinden om gerard de rooy een tijdstraf te geven en hans stacey ook nog wel.
die organisatie is wel zo corrupt als het maar kan
pi_45157817
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:08 schreef WEST het volgende:

[..]

jup, straks gaan ze wel iets vinden om gerard de rooy een tijdstraf te geven en hans stacey ook nog wel.
die organisatie is wel zo corrupt als het maar kan
je gaat het bijna denken maar het is nu eenmaal conform de regels..jammer dat ze voor zichzelf de regels niet zo nou nemen.
pi_45158817
zo vandaag terug gekomen van uit lissabon.
veel ja heel veel foto's van de keuring en jep kennis van mij heeft foto's van de crash van bekx tegen de hino
dus deze volgen snel.

verder even alles verwerken en enkel mooie foto's op het forum zetten
dus even geduld waren veel mooie trucke ne wagens bij
vooral gordon met zijn hummer giga ding.

groeten dakarspecialist
pi_45158982
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:33 schreef dakarspecialist het volgende:
zo vandaag terug gekomen van uit lissabon.
veel ja heel veel foto's van de keuring en jep kennis van mij heeft foto's van de crash van bekx tegen de hino
dus deze volgen snel.

verder even alles verwerken en enkel mooie foto's op het forum zetten
dus even geduld waren veel mooie trucke ne wagens bij
vooral gordon met zijn hummer giga ding.

groeten dakarspecialist
pi_45164245
Ik erger me ook aan die mitsubishi reclames tussen door :’)
  maandag 8 januari 2007 @ 23:23:13 #166
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_45164315
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:48 schreef Marcosss het volgende:
Netjes gedaan van de 2 Nederlanders, alleen jammer dat er weer zo'n Kamaz voor zit

Trouwens, ik zie dat Verhoeven behoorlijk ver voor Despres is geëindigd vandaag. Ik dacht dat het de bedoeling was dat hij altijd achter hem zou blijven rijden?
Half, hij moet assisteren, maar voor zover niet nodig mag ie zijn eigen klassement rijden. Kan dus best dat ie in het begin wat mag scoren voor later (of terug mag rijden als het mis gaat )
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 8 januari 2007 @ 23:49:01 #167
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_45165167
quote:
Op maandag 8 januari 2007 23:21 schreef Ipho het volgende:
Ik erger me ook aan die mitsubishi reclames tussen door :’)
Ik erger me aan alles van het programma behalve de race maar dat is zo kort.
pi_45169605
Heeft er nog iemand een goeie RSS feed voor Dakar ?
pi_45170901
Via de officiele dakarsite kan je ze live volgen, maar je kan per checkpoint alleen de snelste 5 doorkomsten zien, kun je ergens anders (danwel op de officiele, dan wel op een onofficiele dakar-site) alle doorkomsten per checkpoint zien (liefst up to date)?

Want ik ben meestal geinteresseerd in meer als alleen de top 5
pi_45171157
Juist, ik wil ook wel meer zien als de top 5....
pi_45171250
En dan nog een vraag; Zie op de site van de Rooy vaak mooie foto's staan. Echter deze zijn door iemand met zeer beperkte kennis van photosjop verkloot vanwege die Gauloises reclame. Staan ze ook nog ergens on-geedit ? En zijn die op de site van Bekx ook in normaal formaat te krijgen ? Of andere sites waar mooie high-res platen op staan zijn ook welkom natuurlijk. Liefst wel van de trucks.

[ Bericht 15% gewijzigd door cupra4 op 09-01-2007 10:45:22 ]
pi_45171608
De trucks zijn ook weg nu zie ik

Ze zijn alleen nog niet bij het begin van de proef...
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:16:37 #173
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_45172019
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:40 schreef cupra4 het volgende:
En dan nog een vraag; Zie op de site van de Rooy vaak mooie foto's staan. Echter deze zijn door iemand met zeer beperkte kennis van photosjop verkloot vanwege die Gauloises reclame. Staan ze ook nog ergens on-geedit ? En zijn die op de site van Bekx ook in normaal formaat te krijgen ? Of andere sites waar mooie high-res platen op staan zijn ook welkom natuurlijk. Liefst wel van de trucks.
ik heb wel een site waar ik geloof Hi-res van de gehele dakar staan. stuur maar een pm en ik geef je het adres
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:21:13 #174
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_45172124
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:57 schreef vanBoeschoten het volgende:
De trucks zijn ook weg nu zie ik

Ze zijn alleen nog niet bij het begin van de proef...
nee maar die verbinding is maar 96 km maar dan komt er een special die een stuk langer is dan gister. 405 km zijn ook wel een uur of 7 mee bezig.
pi_45172414
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:16 schreef WEST het volgende:

[..]

ik heb wel een site waar ik geloof Hi-res van de gehele dakar staan. stuur maar een pm en ik geef je het adres
Geregeld
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:39:49 #176
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_45172561
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:33 schreef cupra4 het volgende:

[..]

Geregeld
PM terug
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:39:59 #177
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_45172567
Zijn de virtual ranking tijden bij jullie ook zo verkloot? Coma komt na 58min door op 158km en na 1.28 op 92km....
pi_45172627
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:39 schreef Coelho het volgende:
Zijn de virtual ranking tijden bij jullie ook zo verkloot? Coma komt na 58min door op 158km en na 1.28 op 92km....
Klopt inderdaad geen zak van die virtual ranking
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:43:28 #179
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_45172657
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:39 schreef Coelho het volgende:
bij mij staat het wel goed
pi_45172851
Hmmz bij mij werkt ie nu in IE wel goed zo te zien...

Misschien verneukt FireFox het gewoon.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:59:10 #181
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_45173048
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:51 schreef vanBoeschoten het volgende:
Hmmz bij mij werkt ie nu in IE wel goed zo te zien...

Misschien verneukt FireFox het gewoon.
ik gebruik ook firefox

het gaat mis op het moment dat je de laatste virtualranking aan klikt
pi_45173312
Probeer IE maar eens dan....
pi_45175211
Na KM 52:

1 Stacey 28:10
2 G. De Rooy + 2:24
3. Chagin + 3:51
4. J. De Rooy + 4:21
5. Jacqout +4:45

Doen ze tot nu toe goed !!!!!!!!!!!!!!

Jan de Rooy moet straks Chagin maar op gaan houden ofzo
pi_45176412
Na Km 92

1 Gerard de Rooy 1.06.42
2 Jacquot + 2.56
3 Mardeev + 4.27
4 Jan de Rooy + 4.41
5 Andre de Azevedo + 4.46
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:07:10 #185
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_45176442
Eerste 3 zijn door op de 158km:

1 Stacey 01:35:56
2 Chagin + 03:06
3 G. de Rooy + 06:26

Beetje vreemd, want bij het 92km checkpunt was G. de Rooy leider en stonden Stacey en Chagin niet in de top 5.
pi_45176893
Na Km 158

1 Stacey 1.35.56
2 Henk +3.06
3 Gerard de Rooy + 6.26
4 Jacquot + 10.03
5 Mardeev + 12.01

[ Bericht 9% gewijzigd door area51 op 09-01-2007 14:30:32 ]
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:28:04 #187
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_45177010
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:23 schreef area51 het volgende:
Na Km 158

1 Stacey 1.35.56
2 Henk Chagin +3.06
3 Gerard de Rooy + 6.26
4 Jacquot + 10.03
Volgens mij zie jij wat je wilt zien...
pi_45177120
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:28 schreef Coelho het volgende:

[..]

Volgens mij zie jij wat je wilt zien...
Omdat de schrijfwijze van deze deelnemer telkens weer anders is, is in het verleden op voorstel van , ik dacht Alexxxx, besloten om hem Henk te noemen.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:56:59 #189
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_45177748
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:32 schreef area51 het volgende:

[..]

Omdat de schrijfwijze van deze deelnemer telkens weer anders is, is in het verleden op voorstel van , ik dacht Alexxxx, besloten om hem Henk te noemen.
Sorry, dacht dat je zo'n hekel had aan onze Rus dat je hem niet eens wilde noemen.
pi_45177883
vorig jaar was het ook al henk
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_45178393
Henk it is...

traditie in het topic..
pi_45179309
Stacey en Henk zijn gefinished volgens live tracking, Stacey is 3 minuten sneller als Henk
pi_45179647
******Motorrijder verongelukt in Dakar
**Elmer Symons (29) is in vierde etappe
van de Dakar Rally verongelukt.De Zuid-
Afrikaanse Dakar-debutant bezweek aan
de verwondingen die hij opliep bij een
crash met zijn motor in de Marokkaanse
woestijn.
sig verwijderd door FA
pi_45179652
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:44 schreef Gurb het volgende:
Stacey en Henk zijn gefinished volgens live tracking, Stacey is 3 minuten sneller als Henk
pi_45179864
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:54 schreef Ambrosius het volgende:
woestijn.

tering nu al eentje..

RIP hero
pi_45179961
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:50 schreef Alexxxxx het volgende:
De Rooij was niet de enige die die 5 uur aan zijn broek kreeg. Er zijn nog een stel of 10 teams de dupe. Laten we hopen dat de Kamazjes en andere titel kandidaten dit ook een keer overkomt zodat er weer een eerlijke strijd komt.
pi_45180023
quote:
woestijn.

tsonjge jonge. Als dit zo door blijft gaan hebben we binnen een paar jaar geen motoren meer in de Dakar of helemaal geen Dakar
RIP
pi_45180147
ik zie gerard niet aangekomen zijn?
pi_45180276
maarja, als je voor het eerst mee doet, en je staat gelijk 17 algemeen(heb ik ergens gelezen) dan moet je toch wel verschrikkelijke groote risico;s nemen, hoe dan ook erg trachisch, en de sterkte aan familie en vrienden

[ Bericht 5% gewijzigd door klutsei_ op 09-01-2007 16:31:32 ]
pi_45180425
OUARAZATE - De Zuid-Afrikaanse motorrijder Elmer Symons is dinsdag verongelukt in de vierde etappe van de Dakar Rally.

Dat heeft de organisatie van de woestijnrally bevestigd. Hij is de eerste
dode in de editie van 2007.
De 29-jarige Symons overleed aan de verwondingen van een ongeval in de
Marokkaanse woestijn. Dat gebeurde op kilometer 142 van de 679 kilometer
lange rit tussen Er Rachidia en Ouarazate.

Symons nam voor de eerste keer deel als wedstrijdrijder op de motor. Hij
stond achttiende in het algemeen klassement.
De woestijnrally heeft een beruchte reputatie. Bijna ieder jaar zijn er
doden te betreuren onder deelnemers, meereizende journalisten en
toeschouwers. Vorig jaar overreed een Nederlandse truck nog een Afrikaanse
jongetje.
Symons is de 24e deelnemer in de 29-jarige geschiedenis van de Dakar Rally
(vroeger Parijs-Dakar), die in de woestijn de dood vindt. De Fransman
Patrick Dodin was in 1979 de eerste. Onder de slachtoffers twee
Nederlanders: motorrijder Bert Oosterhuis in de editie van 1981/1982 en
autocoureur Kees van Loevezijn in 1987/1988.

Het luguberste noodlottig ongeval was in 2005. De Italiaan Fabrizio Meoni
kondigde in startplaats Barcelona aan dat zijn dertiende Dakar Rally tevens
zijn laatste zou worden. In de elfde etappe kwam de tweevoudig winnaar ten
val in een zandkuil en overleed ter plekke.

De koersleiding kreeg dinsdagmorgen nog een noodoproep van Symons. Een
helikopter rukte uit om de plek des onheils te zoeken en was na acht minuten
ter plaatse. Een arts moest daar al het overlijden van de Zuid-Afrikaan
vaststellen. (ANP)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_45180448
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:12 schreef klutsei_ het volgende:
maarja, als je voor het eerst mee doet, en je staat gelijk 17 algemeen(heb ik ergens gelezen) dan moet je toch wel verschrikkelijke groote risico;s nemen, hoe dan ook erg trachisch, en de beste wense aan de familie
beste wensen aan de familie?

neem aan dat je sterkte aan de familie bedoeld?

in ieder geval: RIP

je weet dat het kan gebeuren als je er aan begint maar toch is het klote....
pi_45180477
Op RTL7 werd gister al verteld dat een ongeluk eraan zat te komen door de gigantische hoeveelheden opstuivend zand. Dat zou hier natuurlijk het geval kunnen zijn.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:25:03 #203
165070 sloumy
of toch niet
pi_45180703
Jeeetje, RIP.
Hij had ook nog een noodsignaal uitgezonde, dat wilt dus zeggen dat hij na de crash nog bij kennis was? 8min. voordat de heli er was vind ik wel rap, je zit toch in de middle of nowhere.
Het blijft treurig, de tendens van de laatste jaren, heb het idee dat er steeds meer verongelukken. Heeft misschien iets te maken met onderschatting?
Tour 2007 :-)
pi_45180803
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:25 schreef sloumy het volgende:
Heeft misschien iets te maken met onderschatting?
meer met competitiedrang en vehoogde snelheden denk ik.
pi_45181047
@TheOneAndOnly, sorry, niet zo bedoelt, uit vlugheid niet de juiste woorde gebruikt, ik heb het ondertussen aangepast..
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:37:28 #206
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_45181179
zo jezus, maarja das dakar een ongeluk zit in een heel klein hoekje zeker op de motor
pi_45181405
16:36

- Truck Mechanical problem for Stacey
No. 501, HANS STACEY – MAN
Leader of the special stage after 277 km, Dutchman Hans Stacey is currently halted due to mechanical problems and is carrying out repairs before setting off again.

volgens de officiele site.
De live tracking snap ik steeds minder, iemand een alternatief om het te volgen?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:43:12 #208
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_45181444
wat is trouwens met de familie de rooy aan de hand? kom ze niet meer tegen in de tijden
pi_45181451
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:42 schreef Gurb het volgende:
16:36

- Truck Mechanical problem for Stacey
No. 501, HANS STACEY – MAN
Leader of the special stage after 277 km, Dutchman Hans Stacey is currently halted due to mechanical problems and is carrying out repairs before setting off again.

volgens de officiele site.
De live tracking snap ik steeds minder, iemand een alternatief om het te volgen?
En dit was het jaar dat we echt een keer Dakar moesten gaan winnen
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:13:26 #210
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_45182512
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:43 schreef HansU het volgende:
En dit was het jaar dat we echt een keer Dakar moesten gaan winnen
De race is nog niet gereden, het kan best zijn dat die Rus straks aan het eind aan de lopende band problemen krijgt . . .
pi_45183550
wat is die site van dakar.com klote zeg, de helft werkt maar, nog meer mensen hier problemen mee?

en de tracking klopt ook geen hond van...
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:02:09 #212
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45184146
1 500 CHAGIN (RUS)
YAKUBOV (RUS)
SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 09:59:12 00:00:00
2 501 STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)
DER KINDEREN (HOL) MAN 10:23:16 00:24:04
3 509 DE ROOY (HOL)
COLSOUL (BEL)
SLAATS (HOL) GINAF 10:54:00 00:54:48
4 527 MARDEEV (RUS)
BELYAEV (RUS)
NIKOLAEV (RUS) KAMAZ 11:41:57 01:42:45
5 502 DE ROOY (HOL)
COLEBUNDERS (BEL)
SMULDERS (HOL) GINAF 17:25:31 07:26:19

Dus...
pi_45184262
Ik vind het een beetje jammer van alle reacties iedere keer "laten we het dan maar verbieden" die je standaard in de (NL'se) pers hoort. Het is een van de zwaarste rally's en daar gaat nou eenmaal wel 's wat fout. Crossen is gevaarlijk, rallyrijden bloedlink. Zo beschouwd is het nog behoorlijk veilig.

Die website is idd ruk; maargoed, laat zoiets maar aan Fransen over
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:22:01 #214
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45184762
Jacquot schijnt overigens al heel erg lang op hetzelfde punt stil te staan Heeft iemand daar informatie over?
pi_45185285
eindelijk allen foto's op comp staan zal er snel enkel plaatsen

heb ook al een planning gemaakt voor wat ik ga maken dit jaar voor modellen

dakarsport compleet alle wagens en trucks

zo'n 65 auto's
25 trucks
en zo'n 60 service wagens/trucks

dus weer veel maken dit jaar
ook het eendje ga ik maken als model en ja ben bezig met een mal voor de buggy's van fast en speed te gaan maken

groeten dakarspecialist
pi_45185430
zijn zijn 150 voortuiten DakarSepcialist...... 1 per 3 dagen
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:47:41 #217
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45185698

[ Bericht 84% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:11:49 ]
Zerg schreef:
pi_45186186
quote:
woestijn.
Zo dat is al snel dat er motorrijder omkomt in Dakar 2007.

R . I . P
don't get attached too anything you can't walk out on in 30 seconds... "...if you feel the heat around the corner."
pi_45186656

zo hier al vast enkele leuke en mooie foto's van wagens
meer zal volgen zo snel mogelijk

groeten dakarspecialist
pi_45186682
Wel een beetje pover van het anp dat ze niet weten hoe je Ouarzazate schrijft.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:14:52 #221
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45186777

[ Bericht 75% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:11:49 ]
Zerg schreef:
pi_45186968
die hummer is cool

tsja en de eerste dode van het jaar. Sad to say maar het hoort er toch een beetje bij
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_45187201
Top-10 van vandaag bij de trucks:

1 500 CHAGIN (RUS)
YAKUBOV (RUS)
SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 04:56:13 00:00:00
2 501 STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)
DER KINDEREN (HOL) MAN 05:09:08 00:12:55
3 527 MARDEEV (RUS)
BELYAEV (RUS)
NIKOLAEV (RUS) KAMAZ 05:25:19 00:29:06
4 502 DE ROOY (HOL)
COLEBUNDERS (BEL)
SMULDERS (HOL) GINAF 05:33:05 00:36:52
5 503 DE AZEVEDO (BRE)
JUSTO (BRE)
MARTINEC (CZE) TATRA 05:34:22 00:38:09
6 513 VAN GINKEL (HOL)
TIJSTERMAN (HOL)
DE ROOY (HOL) GINAF 05:40:03 00:43:50
7 509 DE ROOY (HOL)
COLSOUL (BEL)
SLAATS (HOL) GINAF 05:41:08 00:44:55
8 519 TOMECEK (CZE)
MORAVEK (CZE)
LALA (CZE) TATRA 05:52:14 00:56:01
9 530 BROUWER (HOL)
KOETSIER (HOL)
VAN VEENENDAAL (HOL) GINAF 05:55:09 00:58:56
10 511 BEKX (HOL)
WILLEMS (HOL)
MAESSEN (BEL) DAF 05:56:10 00:59:57

Veel Nederlanders, alleen jammer van die Rus op 1. Gerard de Rooy toch behoorlijk wat tijd verloren vandaag, jammer genoeg. Ook nog 6 minuten straftijd voor Frans Verhoeven trouwens...
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:27:55 #224
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45187345
Jacquot staat nogsteeds stil, en ik heb nogsteeds geen telefoontje gehad of er iets aan de hand is ofzo. Als Stacey in het bivak is aangekomen weet ik meer denk ik, dan kan ik even bellen.
pi_45187708
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:25 schreef sloumy het volgende:
Jeeetje, RIP.
Hij had ook nog een noodsignaal uitgezonde, dat wilt dus zeggen dat hij na de crash nog bij kennis was? 8min. voordat de heli er was vind ik wel rap, je zit toch in de middle of nowhere.
Het blijft treurig, de tendens van de laatste jaren, heb het idee dat er steeds meer verongelukken. Heeft misschien iets te maken met onderschatting?
Ik dacht dat zo'n noodsignaal automatisch werd uitgezonden bij een hele vreemde beweging van de motor ofzo?

Heel triest, en hij was nog wel zo goed bezig met een top-20 plaats in zijn eerste Dakar-rally
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:47:36 #226
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45188222
Gelukkig, ze rijden alweer. Ik ben nog even benieuwd wat er aan de hand was.

@Marcosss
Een noodsignaal moet je zelf uitzenden, of een andere coureur kan dat doen als hij hem tegenkomt. Het moet iig wel handmatig.
pi_45188994
Zonde
Sterkte aan de nabestaanden.

Hoe is het gebeurd, tenval gekomen of wat?
(Sorry als het er al staat)
pi_45189428
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:12 schreef dakarspecialist het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

zo hier al vast enkele leuke en mooie foto's van wagens
meer zal volgen zo snel mogelijk

groeten dakarspecialist
Wat is de auto van de 2e foto?
In welke klasses vallen deze autos's?

Hoe is nu de klasse indeling bij de auto's? Ik dacht zelf aan onderstaande indeling:

T1 klasse
4WD aangedreven prototypes met uiterlijk van een 4WD straatauto (b.v. VW Touareg, X-Raid BMW X3)
4WD straatauto's omgebouwd tot raceversie (b.v. Van Deijne Mitsubishi L200, Bowlers)

T2 klasse
2WD aangedreven prototypes (b.v. F&S buggy, Hummer buggy, Schlesser buggy)

En dan is er volgens mij nog een vrije klasse (b.v. 4WD "Baja 1000" Chevrolet van Vigouroux)

Overigens is Robby Gordon vandaag op bijna 3 uur gefinished.
pi_45191023
Prachtige foto's dakarspecialist
pi_45191237
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:18 schreef komrad het volgende:
die hummer is cool

tsja en de eerste dode van het jaar. Sad to say maar het hoort er toch een beetje bij
Die hummers zijn vaag. Iedere keer als ik die dingen op tv zie rijden krijg ik het idee dat de voorwielen zo kunnen afbreken. Op een of andere manier ziet het er gewoon niet stevig uit.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_45191655
De nieuwsbroeven zijn ook net meer wat ze vroig jaar waren he? Allemaal "Er is een nieuw bericht op de site!"

Ik vond het juist zo tof dat die berichten in mn mailbox kwamen....
pi_45193458
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:59 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Die hummers zijn vaag. Iedere keer als ik die dingen op tv zie rijden krijg ik het idee dat de voorwielen zo kunnen afbreken. Op een of andere manier ziet het er gewoon niet stevig uit.
Die Hummer ziet er inderdaad fragiel uit. Ik vraag me bovendien af waarom Gordon niet met zo'n Baja 4WD monster (met Hummer body) aan komt zetten. Vigouroux rijdt ook met zo'n Chevrolet in de Dakar rally.
pi_45196000
Stacey: "zjeeeps"
pi_45200587
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:
wat is die site van dakar.com klote zeg, de helft werkt maar, nog meer mensen hier problemen mee?

en de tracking klopt ook geen hond van...
Niet alleen die tracking, alles is hopeloos aan die Dakar sites. Er zit geen enkele tussen die een beetje goed is met de tracking als het overige nieuws & standen . . .
pi_45200771
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:51 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Die Hummer ziet er inderdaad fragiel uit. Ik vraag me bovendien af waarom Gordon niet met zo'n Baja 4WD monster (met Hummer body) aan komt zetten. Vigouroux rijdt ook met zo'n Chevrolet in de Dakar rally.
Wees gerust, de body is door de fabriek van Super Aguri F1 team gemaakt (carbon). De onderkant van de Hummer is volgens mij gewoon Baja wagen.... iig daar lijkt het naar mijn inziens wel op
pi_45202841
Aha zoiets dacht ik al aangezien ik gister zag dat de motor achterin dat ding zit dus een standaard hummer leek mij al niet te kloppen.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_45204695
ja klopt onderkant van de hummer is gewoon een baja buggy.
gordon rijd er in amerika ook bajaraces mee

groeten dakarspecialist
pi_45204978
van de site van Hans Stacey

Chagin Henk straftijd

Ouarzazate, 10 januari 2007, 00:10 uur - Volgens de laatste geruchten uit het bivak, heeft de Rus en leider in de wedstrijd Vladimir Chagin Henk een tijdstraf gekregen van 20 minuten wegens een snelheidsovertreding. Dit zou betekenen dat Hans Stacey nog slecht 00:04:04 minuten heeft goed te maken voor het leiderschap.

Gedurende de rally dienen alle deelnemers zich te houden aan maximum snelheden. Zo geldt in de dorpen een maximum snelheid van 50 km/uur en in sommige gevallen zelfs een maximum van 30 km/uur. Daarnaast mogen de trucks niet harder dan 150 km/uur.

We hopen hierover morgenochtend meer duidelijkheid te kunnen geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gurb op 10-01-2007 10:50:05 (kleine naamswijziging :)) ]
  woensdag 10 januari 2007 @ 10:48:46 #239
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45205023
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:46 schreef Gurb het volgende:

Chagin straftijd

Ouarzazate, 10 januari 2007, 00:10 uur - Volgens de laatste geruchten uit het bivak, heeft de Rus en leider in de wedstrijd Vladimir Chagin een tijdstraf gekregen van 20 minuten wegens een snelheidsovertreding. Dit zou betekenen dat Hans Stacey nog slecht 00:04:04 minuten heeft goed te maken voor het leiderschap.

Gedurende de rally dienen alle deelnemers zich te houden aan maximum snelheden. Zo geldt in de dorpen een maximum snelheid van 50 km/uur en in sommige gevallen zelfs een maximum van 30 km/uur. Daarnaast mogen de trucks niet harder dan 150 km/uur.

Zou terecht zijn
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  woensdag 10 januari 2007 @ 10:50:30 #240
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_45205060
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:48 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Zou terecht zijn
en een wonder
  woensdag 10 januari 2007 @ 10:53:41 #241
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45205142

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:11:50 ]
Zerg schreef:
  woensdag 10 januari 2007 @ 10:54:31 #242
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45205158
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:53 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Inderdaad, één van de Russen die een straf krijgt. Je zou haast gaan denken dat 't is om tegenover de buitenwereld te doen alsof ze niet partijdig zijn. Maar ik kan me dat akkefietje van twee jaar terug nog wel herinneren... zware crash van Kabirov dacht ik, geen reparatie toegestaan, maar toch was die bak de hele nacht weg uit het parc fermé. 's Ochtends was 'ie weer spic en span, en de organisatie zei niks...
Fransen en Russen
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_45205282
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:48 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Zou terecht zijn
Mooi, dat is goed nieuws. Dat zal de spanning zeker weer terug brengen. Al was de 24 minuten achterstand ook nog wel overbrugbaar natuurlijk.
pi_45205806
mafia
pi_45205896
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:20 schreef FunnyName het volgende:
mafia
Wat is sport nou zonder corruptie. Dakar is allround, je moet goed kunnen rijden, een goede conditie hebben, mentaal moet alles goed zitten, je auto moet goed zijn en je moet veel foute vriendjes hebben. Dan komt alles goed.
pi_45206380
Verhoeven staat zo te zien samen met Pujol stil....

Bij de 1e doorkomst lag Pujol nog 1e en Verhoeven 5e
pi_45207612
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:46 schreef Gurb het volgende:

Chagin Henk straftijd

Ouarzazate, 10 januari 2007, 00:10 uur - Volgens de laatste geruchten uit het bivak, heeft de Rus en leider in de wedstrijd Vladimir Chagin Henk een tijdstraf gekregen van 20 minuten wegens een snelheidsovertreding. Dit zou betekenen dat Hans Stacey nog slecht 00:04:04 minuten heeft goed te maken voor het leiderschap.

Wat is het nou ??
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 januari 2007 @ 12:39:54 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45208031
Ik heb even op de site van Team Bekx gekeken en Marcel van Vliet is om 5.00 de finish gepasseerd van de vorige etappe. Hij zit dus nog steeds in de rally. De tracking geeft echter nog steeds aan dat ie nog vast staat in de zandbak

Ik hoop dat Henk nog wat meer straftijd aan de broek krijgt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45208809
Henk staat met zn straftijd nog steeds op plek 1. Wassen neus, wat ik je brom.
pi_45211223
Van de site van Hans Bekx
quote:
Marcel weer boven water.
11-1-2007
13.30u
De mannen van de truck van Marcel zijn weer boven water. De jongens hebben net contact gehad met het thuisfront. Ze zijn net over de finish van etappe 4 gereden en niet zoals de organisatie gezegt had om 5 uur vanmorgen. Ze zijn dus net te laat gekomen, want je kan nog vertrekken zolang de eerste truck nog niet is gestart. En de eerste trucks zijn al vertrokken.
Daardoor doet de truck niet meer mee in het klassement. Ook Alex Brusselers, die gisteravond met een ’taxi’ richting Marcel is gegaan om onderdelen te bezorgen is weer terecht. De hele nacht is er geen contact geweest tussen Marcel, Alex en de overige teamleden. Dus wist niemand waar ze waren. Alex rijdt nu samen met de truck van Marcel richting Tan Tan, de rustplaats van vandaag. De truck van Alex wordt nu dus richting Tan Tan gereden door Bert en Johan. Deze zouden Alex onderweg ergens oppikken. En kan Marcel samen met de servicetrucks de weg vervolgen. Dit was weer een spannend begin van de rally Dakar voor de thuisblijvers, maar ook voor de andere teamleden.

Wat er precies met de truck is gebeurt gisteren dat komt ZSM op de website.
zo te lezen dus einde wedstrijd voor Marcel v Vliet
pi_45211365
en als ik het goed lees op de site van dakar.com, zijn er diverse NL motorrijders niet aan de start verschenen vanmorgen, nl:

119 Michael vd Enden
127 Nol Bikker
172 Peter Oosterbeek
nog meer NL uitvallers
pi_45211477
Wat betekent die nc in de virtual standing op dakar.com ??
pi_45211553
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:27 schreef vanBoeschoten het volgende:
Wat betekent die nc in de virtual standing op dakar.com ??
No Connection?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 januari 2007 @ 14:32:18 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45211631
Jammer dat Van Vliet eruit ligt.

Het lijkt erop dat de tracker niet helemaal goed werkt. Soms verspringen de trucks helemaal niet of duurt het meer dan 15 minuten voor er een update is. Maar als het klopt dan ligt stacey een eindje voor op Henk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45213798
15:15u

No. 501, STACEY/GOTLIB/DER KINDEREN – MAN
Now that the first 12 trucks have completed 129 km, Dutchman Hans Stacey is in the lead, 1’29 ahead of Russian Vladimir Chagin and 2’17 in front of the Netherlands’ Gerard De Rooy.

15:03u
74 trucks started the 5th stage today.

van de dakar site

en bij de live tracking staat: "Trucks leave the route at km 18.52 and continue the race in CP2"
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:39:34 #256
165070 sloumy
of toch niet
pi_45213869
Als ik de live tracking mag geloven, dan heeft Henk volgens mij een probleem. Stacy is nu aardig los en Gerard is ook voorbij Henk, laten we het hopen!

edit:

Lijkt er wel op, mooi! Stacy pakt nu 20min. op Henk (op CP3)
1 501 STACEY (HOL) 14:17:39 02:02:39
2 509 DE ROOY (HOL) 14:26:17 02:04:17
3 527 MARDEEV (RUS) 14:27:34 02:10:34
4 513 VAN GINKEL (HOL) 14:31:16 02:09:46
5 519 TOMECEK (CZE) 14:36:47 02:14:17
6 500 CHAGIN (RUS) 14:37:08 02:24:08
7 511 BEKX (HOL) 14:39:16 02:15:46
8 505 RESHETNIKOV (RUS) 14:40:19 02:16:19
9 530 BROUWER (HOL) 14:40:24 02:17:24

[ Bericht 65% gewijzigd door sloumy op 10-01-2007 15:47:58 ]
Tour 2007 :-)
pi_45214461
dat wordt ook bevestigd door dakar.com
quote:
15:52
- Trucks - Stacey in the lead at CP3
No. 501, STACEY/GOTLIB/DER KINDEREN – MAN Now that the first 4 trucks have gone through CP3, Dutchman Hans Stacey leads, 1’38 ahead of countryman Gerard De Rooy and 7’07 in front of Wulfert Van Ginkel.

15:50
- Trucks - Mechanical problem for ChaginHenk
No. 500, CHAGINHENK/YAKUBOV/SAVOSTIN – KAMAZ The leader of the general rankings for trucks, Russian Vladimir ChaginHenk, has been held up 1 km from CP3 due to a mechanical problem.
pi_45214522
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:39 schreef sloumy het volgende:
Als ik de live tracking mag geloven, dan heeft Henk volgens mij een probleem. Stacy is nu aardig los en Gerard is ook voorbij Henk, laten we het hopen!

edit:

Lijkt er wel op, mooi! Stacy pakt nu 20min. op Henk (op CP3)
1 501 STACEY (HOL) 14:17:39 02:02:39
2 509 DE ROOY (HOL) 14:26:17 02:04:17
3 527 MARDEEV (RUS) 14:27:34 02:10:34
4 513 VAN GINKEL (HOL) 14:31:16 02:09:46
5 519 TOMECEK (CZE) 14:36:47 02:14:17
6 500 CHAGIN (RUS) 14:37:08 02:24:08
7 511 BEKX (HOL) 14:39:16 02:15:46
8 505 RESHETNIKOV (RUS) 14:40:19 02:16:19
9 530 BROUWER (HOL) 14:40:24 02:17:24
22 minuten op Chagin
pi_45214559
Goh wat sneu voor henk.... En wie is die wulfert van ginkel op de dakar site? Familie van?
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_45214696
Ach, vorig jaar of twee jaar geleden hebben ze toch ook een andere Kamaz laten winnen, toen Henk kansloos was?
pi_45214718
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:58 schreef uncle_sjohie het volgende:
Goh wat sneu voor henk.... En wie is die wulfert van ginkel op de dakar site? Familie van?
Wulfert, oftewel Wuf van Ginkel, familie van Jan en Gerard de Rooy (neef volgens mij)
rijd met een ginaf met 18liter Caterpillar motor, brult heel verschrikkelijk
pi_45214973
Van Ginkel is de naamgever van Ginaf.... (Van Ginkels Automobiel Fabriek), en zelfs van Gi-Ho (Van Ginkel-Houwelinge, een reeds lang vergeten NL vrachtwagenmerk), maar geen familie van De ROoy toch? Ik denk dat je in de war bent met Stacey...
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:17:48 #263
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_45215301
en de pa van JosvG toch?
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:18:32 #264
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45215332
Geen familie van de Rooy nee.

En een Kamaz met mechanical problems? Ik dacht dat dat onmogelijk was Hopelijk wint Stacey vandaag, zou geweldig zijn
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:19:29 #265
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45215377
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:17 schreef Coelho het volgende:
en de pa van JosvG toch?
Dat is al helemaal geen familie van Jan de Rooy, als je dat bedoeld
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:21:16 #266
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45215459
Wat de fuck is Marc Leeuw eigenlijk aan het doen Die zit ergens midden in de woestijn

EDIT:

Oh, ik zie bij withdrawals dat hij uitgevallen is.
pi_45215618
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:21 schreef JosvG het volgende:
Wat de fuck is Marc Leeuw eigenlijk aan het doen Die zit ergens midden in de woestijn
[afbeelding]
Navigator: "Oh, Marc, ik heb een foutje gemaakt! Bij die zandduin 250 kilometer terug moesten we LINKSaf, ik dacht rechtsaf, maar ik hield het roadbook op de kop!"
pi_45215749
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:24 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Navigator: "Oh, Marc, ik heb een foutje gemaakt! Bij die zandduin 250 kilometer terug moesten we LINKSaf, ik dacht rechtsaf, maar ik hield het roadbook op de kop!"
Hey, is dat de piramide van Gizeh
Dan zijn we zeker verkeerd gereden
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:30:07 #269
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_45215834
ik wil even zeggen dat ik het tof vind dat Henk nog steeds gebruikt wordt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_45216217
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:30 schreef Klonk het volgende:
Jouw bedenksel toch?
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:38:15 #271
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45216233
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:30 schreef Klonk het volgende:
We kunnen ook gewoon Чагин Владимир zeggen, maar ik denk dat Henk toch duidelijker is .

EDIT: Babelfish maakt er Vladimir Chagin van, dus dat is misschien wel de meest correcte benaming
pi_45216409
Even een paar foto's van Henk zoals hij er nu ongeveer bij zla staan

pi_45216453
BREAKING NEWS VAN DE KAMAZ SITE!!!!!

Машина оправдывает ожидания спортсменов

Гонка «Лиссабон-Дакар 2007» только началась, но уже сегодня можно подвести ее первые итоги. Так, безусловное лидерство экипажа Владимира Чагина во многом обусловлено и с теми модернизациями, которые появились на гоночном КАМАЗе.

По словам руководителя команды «КАМАЗ-мастер» Семёна Якубова, «он доволен подвеской» и «машина совсем другая». Пилот камазовской боевой технички Сергей Решетников также отмечает, что «подвеска просто изумительная, ведет себя идеально, кабина очень мягкая, поэтому хочется ускориться».

Кропотливая работа над плавностью хода спортивного КАМАЗа позволяет челнинским экипажам, в частности Владимиру Чагину, порой идти на предельных скоростях — в 150 километров час. Очевидцы утверждают, что его машина иногда буквально летит, перепрыгивая через препятствия. В то же время, несмотря на нововведения, Семён Якубов отметил, что спинам спортсменов все же достаётся, и, порой, «хорошо достаётся», но не так, как в минувшие годы. У нововведения есть и свои, не то чтобы слабые стороны, скорее моменты, которые необходимо учитывать — теперь гонщики не чувствуют своими телами работы шасси автомобиля. И выжимают из техники всё до предела. Руководитель команды надеется, что машина выдержит такой режим.

Что интересно, изначально камазовцы опасались серьезной конкуренции со стороны команды де Роев, которая в этом году стартовала на грузовиках GINAF. Новые автомобили голландцев усилены такими техническими новшествами, как независимая подвеска и дисковые тормоза. Ожидалось, что на третьем этапе, де Рой-младший сможет воспользоваться этими преимуществами, благо трасса позволяла сделать это.

«Мы думали, что просто его не увидим, а если и увидим, догоним, то он сразу взвинтит темп и уйдет от нас, — вспоминает свои опасения Якубов. — А получилось, что мы его обогнали за четыре минуты, а на другой половине четыре минуты у него выиграли. Думаю, всё дело в мастерстве, с такой подвеской их машина должна была ехать быстрее».

Профессионалы говорят, что экипаж де Роя-младшего опасается пыли, которой в этом году на трассе «выше нормы» и отмечают у него отсутствие достаточного профессионализма при обгонах.

Так что, пока «КАМАЗ-мастер» умело пользуется слабостями своих соперников, остается надеяться, что машина россиян выдержит оставшийся путь и будет соответствовать боевому настрою своих хозяев.
По материалам www.kamazmaster.ru

Среда, 10 января 2007
pi_45216524
Meteen maar ff gesubmit bbij sport.fok.nl
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:45:23 #275
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45216535
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:43 schreef Alexxxxx het volgende:
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:48:00 #276
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45216645
Als je het door babelfish gooit is het redelijk leesbaar trouwens. Het is een algemeen stukje vooraf aan de rallu over hoe geweldig de trucks zijn, en dat ze bang zijn voor de Rooy.
pi_45216650
http://www.eurosport.com/(...)page_mtc172282.shtml

Hans Stacey staat eerste na 127km. Gerard de Rooy tweede en Wulfert van Ginkel derde.

Checkpoint n°3
Driver Time Diff
1 H.STACEY (NED) 02:02:39
2 G.DE ROOY (NED) 02:04:17 00:01:38
3 W.VAN GINKEL (NED) 02:09:46 00:07:07
4 I.MARDEEV (RUS) 02:10:34 00:07:55
5 P.JACQUOT (FRA) 02:12:45 00:10:06
6 T.TOMECEK (CZE) 02:14:17 00:11:38
7 H.BEKX (NED) 02:15:46 00:13:07
8 S.RESHETNIKOV (RUS) 02:16:19 00:13:40
9 A.BROUWER (NED) 02:17:24 00:14:45
10 T.SUGAWARA (JPN) 02:21:21 00:18:42
11 M.MACIK (CZE) 02:21:42 00:19:03
12 G.Vismara (ITA) 02:23:17 00:20:38
13 F.ECHTER (GER) 02:23:31 00:20:52
14 K.LEIHENER (GER) 02:23:51 00:21:12
15 Y.SUGAWARA (JPN) 02:24:04 00:21:25
16 V.CHAGIN (RUS) 02:24:08 00:21:29
17 A.LOPRAIS (CZE) 02:27:07 00:24:28
18 H.DUISTERS (BEL) 02:27:35 00:24:56
19 K.Bauerle (GER) 02:28:01 00:25:22
20 J.ELFRINK (NED) 02:34:04 00:31:25
quote:
16:39 Stacey continues to set the pace through the 236km timing marker. The MAN man (been waiting to do that) has a 02:09 lead over Gerard de Rooy, with Mardeev 08:57 back. Chagin remains about 20 minutes adrift.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_45216700
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:43 schreef Alexxxxx het volgende:

...

Среда, 10 января 2007
16:09 For those wondering about ChaginHenk's possible time penalty, there is no official decision yet. The reason he is so far behind on the current stage is that he suffered mechanical trouble between the 127km timing marker and 163km checkpoint.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_45216714
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:48 schreef i2Them2 het volgende:
http://www.eurosport.com/(...)page_mtc172282.shtml

Hans Stacey staat eerste na 127km. Gerard de Rooy tweede en Wulfert van Ginkel derde.

Checkpoint n°3
Driver Time Diff
1 H.STACEY (NED) 02:02:39
2 G.DE ROOY (NED) 02:04:17 00:01:38
3 W.VAN GINKEL (NED) 02:09:46 00:07:07
4 I.MARDEEV (RUS) 02:10:34 00:07:55
5 P.JACQUOT (FRA) 02:12:45 00:10:06
6 T.TOMECEK (CZE) 02:14:17 00:11:38
7 H.BEKX (NED) 02:15:46 00:13:07
8 S.RESHETNIKOV (RUS) 02:16:19 00:13:40
9 A.BROUWER (NED) 02:17:24 00:14:45
10 T.SUGAWARA (JPN) 02:21:21 00:18:42
11 M.MACIK (CZE) 02:21:42 00:19:03
12 G.Vismara (ITA) 02:23:17 00:20:38
13 F.ECHTER (GER) 02:23:31 00:20:52
14 K.LEIHENER (GER) 02:23:51 00:21:12
15 Y.SUGAWARA (JPN) 02:24:04 00:21:25
16 V.CHAGIN Henk(RUS) 02:24:08 00:21:29
17 A.LOPRAIS (CZE) 02:27:07 00:24:28
18 H.DUISTERS (BEL) 02:27:35 00:24:56
19 K.Bauerle (GER) 02:28:01 00:25:22
20 J.ELFRINK (NED) 02:34:04 00:31:25
mooi hij heeft weer een minuut verloren
pi_45216941
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Van Ginkel is de naamgever van Ginaf.... (Van Ginkels Automobiel Fabriek), en zelfs van Gi-Ho (Van Ginkel-Houwelinge, een reeds lang vergeten NL vrachtwagenmerk), maar geen familie van De ROoy toch? Ik denk dat je in de war bent met Stacey...
je hebt gelijk idd.
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:00:50 #281
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45217133
1 501 STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)
DER KINDEREN (HOL) MAN 03:41:59 00:00:00

pi_45217225
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:00 schreef JosvG het volgende:
1 501 STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)

en dat van de leeuw kan kloppen, hij staat op de dakar site bij de withdrawals, net als de jacobs-brothers
pi_45217468
UITSLAG
MOTOREN

7 014 VERHOEVEN (HOL) 12:12:53 04:15:53
18 011 KNUIMAN (HOL) 12:29:28 04:24:28
43 040 VAN PELT (HOL) 13:02:34 04:53:04
49 057 DE BAAR (HOL) 13:13:40 04:57:40
56 092 DE GROOT (HOL) 13:17:36 05:01:06
57 138 VAN DER LAAN (HOL) 13:17:45 05:04:15
60 140 VAN LEE (HOL) 13:18:55 05:03:55
70 080 COERSE (HOL) 13:38:28 05:21:58
75 211 PRONK (HOL) 13:40:29 05:20:59
84 233 WILLEMSEN (HOL) 13:45:16 05:18:46
91 139 VAN DORP (HOL) 13:58:18 05:34:48
100 155 SNIJDERS (HOL) 14:07:26 05:41:56
119 180 STIJKEL (HOL) 14:29:19 05:55:49
120 093 POL (HOL) 14:29:21 06:02:51
127 208 KROON (HOL) 14:37:15 05:57:45
128 082 VISSER (HOL) 14:37:16 05:59:16
129 173 DE BOIS (HOL) 14:37:17 05:58:47
133 135 DECKERS (HOL) 14:37:56 06:10:26
149 134 DE GROOT (HOL) 14:53:20 06:28:20

UITSLAG
AUTOS

23 327 LOIX (BEL) 14:07:42 04:09:42
44 374 VAN DEIJNE (HOL) 14:42:59 04:26:59
61 390 AARTS (HOL) 15:09:14 04:54:14
66 389 LEYDS (HOL) 15:13:02 04:50:32
pi_45217518
alleen stacey nog maar binnen?
pi_45217934
Oh, mn stukje van de Kamaz siet staat er natuulirjk ook gewoon in het Engels op. Dus nog even voor de mensen die geen Russisch spreken:

The Fourth Er-Rashidia – Ouarzazate

Vladislav Troshkin, special correspondent at “Lisbon-Dakar” from Ouarzazate:

- Semyon Yakoubov supposed that Er-Rashidia – Ouarzazate special appeared to be more difficult than it was expected. “Twice as much of tossing, stones, dry riverbeds,” – said Vladimir Tchaguine after finishing.

The nature of the battle could be easily predicted. Stacey’s team which vehicle is ideally adapted to the inequalities of a land surface came up with the real fight with Tchaguine’s crew. By 250 km it caught up with KAMAZ and overtook it. As it started off later than Tchaguine he was winning him 3 and half minutes. Vladimir did his best and regained the lead. There was no knowing what would be the fight end if Stacey did not face handbrake problems which made him stop to repair.

Many crews encountered problems with its machines. Jan de Rooy stopped because of damage. Unfortunately, Sergey Reshetnikov lost 20 minutes due to the problems with the clutch, who in general passed the route with success. Ilghizar Mardeev completed the stage with no special problems step by step catching up with the leaders.

If the vehicles don’t upset yet, then health problems already arise. Semyon Yakoubov badly hurt his left hand. Sergey Bubnovsky, team doctor, detected a hard wrick and started the therapy. “Tomorrow Semyon Semyonovich will have to drive through pain,” he said.

KAMAZ team members are unanimous about the forecast for the battle course. “Stacey will fight to the last, he proved himself to be a true fighter, his vehicle surpasses ours in a number of features,” – said Semyon Yakoubov.

The route slowly changes. There appear sandy tracks which KAMAZ team looks forward to. “Here will start the real Dakar”, - Firdaus Kabirov, team Manager mentioned. It’s hard to imagine that the race tension will grow, and the route will be more complicated, but there are no grounds to disbelieve the Dakar Champion.
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:26:11 #286
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45218011
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:23 schreef Alexxxxx het volgende:

The Fourth Er-Rashidia – Ouarzazate

KAMAZ team members are unanimous about the forecast for the battle course. “Stacey will fight to the last, he proved himself to be a true fighter, his vehicle surpasses ours in a number of features,” – said Semyon Yakoubov.
Mooi om te lezen dat zelfs Kamaz bang wordt van Stacey en van de MAN
pi_45218144
sjees wat gaan die nederlandse vrachtwagens goed... kunnen die polen hier op de weg nog wat van leren....
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:31:57 #288
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45218166
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Oh, mn stukje van de Kamaz siet staat er natuulirjk ook gewoon in het Engels op. Dus nog even voor de mensen die geen Russisch spreken
Ik kan de Engelse site van Kamaz-Master niet vinden, kun je even een link geven?

edit: Op het gastenboek van trucksfromholland meldt iemand dat Chagin op zijn kant zou liggen, maar het lijkt niet echt een betrouwbare bron te zijn. Wie weet Hij staat iig wel stil volgens mijn Iritrack.
pi_45218169
henk is der nog niet
quote:
1 501 STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)

2 509 DE ROOY (HOL)
COLSOUL (BEL)
SLAATS (HOL) GINAF 03:45:50 00:03:51

3 527 MARDEEV (RUS)
BELYAEV (RUS)
NIKOLAEV (RUS) KAMAZ 03:53:45 00:11:46

4 508 JACQUOT (FRA)
ALCARAZ (FRA)
VAN GENUGTEN (HOL) MAN 03:54:47 00:12:48

5 513 VAN GINKEL (unk)
TIJSTERMAN (HOL)
DE ROOY (HOL) GINAF 03:55:22 00:13:23

6 530 BROUWER (HOL)
KOETSIER (HOL)
VAN VEENENDAAL (HOL) GINAF 03:59:43 00:17:44

7 519 TOMECEK (CZE)
MORAVEK (CZE)
LALA (CZE) TATRA 04:04:31 00:22:32
pi_45218219
zie henk nog niet bij overall staan.... zou dat goed nieuws betekenen?
pi_45218234
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:31 schreef JosvG het volgende:

[..]

Ik kan de Engelse site van Kamaz-Master niet vinden, kun je even een link geven?

edit: Op het gastenboek van trucksfromholland meldt iemand dat Chagin op zijn kant zou liggen, maar het lijkt niet echt een betrouwbare bron te zijn. Wie weet Hij staat iig wel stil volgens mijn Iritrack.
http://www.kamaz.net/en/
pi_45218241
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:33 schreef TheOneAndOnly het volgende:
zie henk nog niet bij overall staan.... zou dat goed nieuws betekenen?
dat komt pas als die over de finish is geloof ik
pi_45218256
Henk staat stil volgens het trackingsysteem, Jan de Rooy is zelfs al vlakbij hem.
pi_45218258
En waar is Jan de Rooy?
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:35:01 #295
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45218260
17:08 - camion
Chagin sur le flanc

N°500, CHAGIN/YAKUBOV/SAVOSTIN - KAMAZ
Le leader du classement général, Vladimir Chagin est parti à la faute au km 292 de la spéciale, et son camion s’est couché sur le flanc. Victime d’un problème de gasoil au km 179, qui lui avait fait perdre 21 minutes, le Russe cherchait depuis à rattraper son retard.

!!!!! !!!!!!

Gare vertaling : (babelfish)
quote:
17:08 - Chagin truck on the side N°500, CHAGIN/YAKUBOV/SAVOSTIN - KAMAZ the leader of the general classification, Vladimir Chagin left to the fault to the km 292 the special one, and its truck lay down on the side. Victim of a problem of gas oil to the km 179, which had made him lose 21 minutes, the Russian sought since to make up for his lost time.
pi_45218275
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:34 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

dat komt pas als die over de finish is geloof ik
mooi, ik wens hem nog veel pech....
pi_45218281
Vanavond beelden op TV van Jan de Rooy die Henk recht trekt?
pi_45218299
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:35 schreef JosvG het volgende:
17:08 - camion
Chagin sur le flanc

N°500, CHAGIN/YAKUBOV/SAVOSTIN - KAMAZ
Le leader du classement général, Vladimir Chagin est parti à la faute au km 292 de la spéciale, et son camion s’est couché sur le flanc. Victime d’un problème de gasoil au km 179, qui lui avait fait perdre 21 minutes, le Russe cherchait depuis à rattraper son retard.

!!!!! !!!!!!
brabantse ondertietenling aub
pi_45218318
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:35 schreef Alexxxxx het volgende:
Vanavond beelden op TV van Jan de Rooy die Henk recht trekt?
denk eerder jan de rooy die spuugt op russische kamaz...
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:37:12 #300
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45218333
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:36 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

Henk ligt op zijn kant. Volgens de Franse officiele Dakar site.
pi_45218395
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:37 schreef JosvG het volgende:

[..]

Henk ligt op zijn kant. Volgens de Franse officiele Dakar site.
rot voor hem...
pi_45218411
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:36 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

snelle vertaling:

Leider in het algemeen klassement, HENK kreeg op km 179 brandstofproblemen waardoor hij 21 minuten verloor..
Waarschijnlijk in een poging tijd goed te maken is hij op zijn zijkant geraakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')