abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46556096
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 13:04 schreef BVO het volgende:

[..]

Dat is de ene kant. Aan de andere kant levert hun toernooi geloof ik wel meer op, het vrouwentennis ligt veel beter in de markt, is beter te verkopen en scoort in veel landen geloof ik ook hogere kijkcijfers. In dat opzicht is het dus niet zo onterecht lijkt me.
En hoe zou dat nou komen

Op zich zou het dan terecht zijn, wat de gek ervoor geeft is tenslotte het principe. Ware het niet dat ik daar altijd tegenstrijdige berichten over hoor, dus of vrouwentennis daadwerkelijk commercieel aantrekkelijker is weet ik niet. Het kost me moeite het me voor te stellen, ik vind damestennis zo slaapverwekkend.
  donderdag 22 februari 2007 @ 13:23:59 #102
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_46556543
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 13:06 schreef BVO het volgende:
België sowieso lijkt me, maar ik geloof ook in de VS hoor .
Steekproef: Op de Amerikaanse CNN-site is op de tennisfrontpage op dit moment de achtste newsline er eentje over damestennis. De eerste zeven gaan allemaal over heren, het zijn niet alleen wedstrijdverslagen (over de vrouwen wel) maar ook achtergronden. In totaal gaan er 3 van de 12 over WTA en 9 van de 12 over ATP.

Dit is niet representatief, maar ik denk ook echt niet dat het toeval is. Blake, Roddick, Fish, Querrey staan momenteel veel nadrukkelijker in de spotlights dan de afgeserveerde Williams-zusjes. Damestennis was 5 jaar geleden hip, toen Sampras nog niet opgevolgd was.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_46556558
gaan de dames dan ook even 'best of 5' spelen? voor gelijkwaardigheid moet je ook de lasten dragen.
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
pi_46556571
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 09:51 schreef suus21 het volgende:
wie had gisteren ook het interview na de wedstrijd van verkerk gezien?wahahaha hij denkt nog steeds dat ie in de toptien hoort (heeft er nooit gestaan) en wat speelde hij slecht zeg en wat was ie langzaam. Ik begrijp niet hoe hij ooit de finale heeft bereikt van RG....
VOlgens mij heb jij een compleet ander interview gezien
  donderdag 22 februari 2007 @ 13:32:28 #105
30919 mitt
Michael Corleone
pi_46556794
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 08:48 schreef XL het volgende:
ja mitt, wat is er met de dokter van Gaudio aan de hand?
einde carriere nadert, meer is het niet.

Jammer dat de Argentijnen niet succesvol zijn tijdens het thuistoernooi. Daar horen toch 6 of 7 bij de laatste 8 te staan
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_46558248
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 12:59 schreef Soul79 het volgende:
Ook Wimbledon verdeelt prijzengeld eerlijk

Ook op Wimbledon krijgen de vrouwen nu even veel. Nu Roland Garros nog. Maar wat is er eigenlijk 'eerlijk' aan? Ik denk dat hiermee tennis het enige beroep ter wereld is waar vrouwen evenveel als mannen krijgen terwijl ze er veel minder voor hoeven te doen
Gelijk prijzengeld
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_46558878
Ik denk dat de hele workout van de vrouwen om de tenniswedstrijden heen even intensief zijn als die van mannen hoor...Om dan op basis van alleen die paar wedstrijdjes (maar 4 toernooien per jaar!!)die onderling een uurtje schelen te zeggen dat het terecht is dat de mannen meer moeten verdienen vind ik een beetje kort door de bocht.

In percentages steken de vrouwen er bijna net zo veel tijd in , en zouden dus ook even veel geld moeten verdienen. Het argument over die 5 setters is natuurlijk wel ergens terecht maar dat er zo over gezeurd wordt daarentegen vind ik maar onzin..Wat kan die 20.000,- verschil nou schelen over een bedrag van tegen de miljoen..... (maar zo kan je natuurlijk ook andersom redeneren )
Verder kunnen vrouwen gewoon niet evenveel inspanning leveren in één partij..(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_46559490
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:44 schreef Norrage het volgende:
Ik denk dat de hele workout van de vrouwen om de tenniswedstrijden heen even intensief zijn als die van mannen hoor...Om dan op basis van alleen die paar wedstrijdjes (maar 4 toernooien per jaar!!)die onderling een uurtje schelen te zeggen dat het terecht is dat de mannen meer moeten verdienen vind ik een beetje kort door de bocht.

In percentages steken de vrouwen er bijna net zo veel tijd in , en zouden dus ook even veel geld moeten verdienen. Het argument over die 5 setters is natuurlijk wel ergens terecht maar dat er zo over gezeurd wordt daarentegen vind ik maar onzin..Wat kan die 20.000,- verschil nou schelen over een bedrag van tegen de miljoen..... (maar zo kan je natuurlijk ook andersom redeneren )
De top 15 van het vrouwencircuit wint 9 van de 10 keer in 2 korte setjes van speelsters die lager dan 30 staan op de ranking, terwijl dat bij de mannen (muv Federer) 9 van de 10 niet het geval is, lijkt me toch ook wel wat verschil in zitten.
pi_46559607
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:44 schreef Norrage het volgende:

trainings uren zal gelijk liggen, maar daar krijg je geen geld voor. de mannen staan echter veel langer op de baan in de wedstrijden dan de dames (door 3sets EN verschil in niveau tussen kleine top - de rest). wat dat betreft horen de mannen meer te krijgen. het niveau ligt ook hoger bij de mannen en er wordt ongetwijfeld meer aan verdiend commercieel. meer niveau= meer geld, zo werkt dat. dus als de dames meer willen verdienen moeten ze langer op de baan staan en commercieel aantrekkelijker worden. want wie gaat dat extra prijzengeld betalen? dat moet toch ergens vandaan gehaald worden.

- Edgar Davids
pi_46559608
Ik denk niet dat je moet kijken naar de hoeveelheid aan prijzengeld op basis van concurrentie en zo. Als ze dezelfde sport spelen is het gewoon pech dat er bij de vrouwen minder concurrentie is. (Hoewel het ook wel eens andersom is geweest). Vrouwentennis is nu eigenlijk best diep en bij de mannen...hmm ja...Nu is het wel competatief maar dat is omdat gewoon iedereen slecht is en geblesseerd
2 jaar geleden was het nog heel anders.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_46559800
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:08 schreef BigFire het volgende:

[..]

trainings uren zal gelijk liggen, maar daar krijg je geen geld voor. de mannen staan echter veel langer op de baan in de wedstrijden dan de dames (door 3sets EN verschil in niveau tussen kleine top - de rest). wat dat betreft horen de mannen meer te krijgen. het niveau ligt ook hoger bij de mannen en er wordt ongetwijfeld meer aan verdiend commercieel. meer niveau= meer geld, zo werkt dat. dus als de dames meer willen verdienen moeten ze langer op de baan staan en commercieel aantrekkelijker worden. want wie gaat dat extra prijzengeld betalen? dat moet toch ergens vandaan gehaald worden.
Ik weet ook niet precies waar je dan wel naar moet kijken maar naar verschil in de top of verschil in aantal sets vind ik een beetje onzin. Heb je maar pech als je als vrouw geboren bent of zo?

Toch is het buiten de grand slams ook nog zo dat er qua prijzengeld (qua commercie verdienen de vrouwen volgens mij zelfs veel meer) ongeveer 2x zoveel geld rond gaat in het ATP-circuit dan in het WTA-circuit. Dat vind ik dan echt onterecht aangezien er dan geen verschil is in het aantal speeluren.

Dat ze bij de grandslams het prijzengeld gelijk trekken vind ik een goed teken, zeker omdat verschil toch al zo minimaal was. Dat gemierenneuk erover door de vrouwen zelf vind ik dan wel gezeur. Alsof ze met zijn allen niet genoeg verdienen
pi_46560220
Sport is een vorm van circus, men betaalt om de tennissers kunstjes te zien doen in wedstrijdvorm. Het mannentennis is populairder omdat mannen hun kunstjes van nature beter beheersen dan vrouwen. Ongelijke verdeling in prijzengeld zou puur mark-technisch dus volledig gerechtvaardigd zijn.
  donderdag 22 februari 2007 @ 15:27:52 #113
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_46560253
Hingis

Ze had de tiebreak moeten winnen in de 1e set..
pi_46560296
Het mannentennis is niet populairder, dat is het hele probleem waar iedereen mee worstelt...

Dat de mannen desondanks wle hun kunstjes beter beheersen vind ik inderdaad wel een enigszins geldige reden om het prijzengeld ongelijk te verdelen, maar dat is ethisch gezien dan wel weer klinkklare onzin (Zeker als je het argument van mijn eerste zin meeneemt)
  donderdag 22 februari 2007 @ 15:31:49 #115
32015 suus21
Andre rocks!
pi_46560399
waarom doet Sluiter niet mee in r'dam? (of doet ie wel mee)
fijn!
pi_46560407
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:27 schreef Mirri het volgende:
Hingis

Ze had de tiebreak moeten winnen in de 1e set..
Jankovic was heel de wedstrijd beter en had het bij 6-5 al uit kunnen serveren.
sig verwijderd door FA
pi_46560515
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:29 schreef Norrage het volgende:
Het mannentennis is niet populairder, dat is het hele probleem waar iedereen mee worstelt...

Dat de mannen desondanks wle hun kunstjes beter beheersen vind ik inderdaad wel een enigszins geldige reden om het prijzengeld ongelijk te verdelen, maar dat is ethisch gezien dan wel weer klinkklare onzin (Zeker als je het argument van mijn eerste zin meeneemt)
Qua sponsoring niet misschien, maar in kijkcijfers overtreft het mannentennis toch echt wel het vrouwentennis hoor.
pi_46560532
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:15 schreef Norrage het volgende:

[..]

Heb je maar pech als je als vrouw geboren bent of zo?
simpel gezegt ja, omdat we met commercie te maken hebben. markt van vraag en aanbod. de mannen maken langere uren in de westrijden en hebben een hoger niveau. hier kunnen de vrouwen niks aan doen, extra zuur voor de topvrouwen die hadden kunnen meedoen met de mannen. maar topsport is geen liefdadigheid, maar keiharde vraag en aanbod, niveau=geld. de mensen die zeuren dat het verschil er is snappen niet waarom en zijn verblind in machtspelletjes tussen man-vrouw.

helaas zijn er ook verschillen in de gewone arbeidsmarkt, waarbij vrouwen met precies dezelfde kwalificaties, functie en werkuren toch minder verdienen dan als een man in die functie had gezeten. DAAR moet tegen opgetreden worden.

- Edgar Davids
pi_46560736
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:31 schreef suus21 het volgende:
waarom doet Sluiter niet mee in r'dam? (of doet ie wel mee)
Geblesseerd...
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:35 schreef hoM3r het volgende:

[..]

Qua sponsoring niet misschien, maar in kijkcijfers overtreft het mannentennis toch echt wel het vrouwentennis hoor.
Hier hebben we dus wel vaker discussies over gehad hier. Ik (en vele anderen) begrijp absoluut niet waarom maar het schijnt dus te zijn dat vrouwentoernooien meer publiek/kijkers trekken....en ik weet niet precies de bron waar ik het ooit heb gelezen/gehoord...Ze hebben het er in ieder geval vaak over bij de grand slams.
  donderdag 22 februari 2007 @ 15:42:15 #120
32015 suus21
Andre rocks!
pi_46560779
wat is die rik de voest een slechte speler, jezus. Dat zegt dan ook al genoeg over verkerk, papzak.
fijn!
pi_46560821
Dat is dan puur vanwege de mannen die geil worden van russische meisjes in korte rokjes. Jezus wat generaliserend weer.
  donderdag 22 februari 2007 @ 15:44:59 #122
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_46560881
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:32 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Jankovic was heel de wedstrijd beter en had het bij 6-5 al uit kunnen serveren.
In de 1e set vond ik Hingis beter, maar nadat ze 4 - 2 voorstond, gaf ze het wel makkelijk weg.
En als je de tiebreak verliest, werkt dat heel negatief, en als je m wint juist heel positief.

Maar goed, ze had gewoon de eerste set makkelijk moeten pakken toen ze een break voorstond, en het niet tot een tiebreak moeten laten komen. Echt KUT dat ze eruit ligt

En Jankovic is ook nog eens stom
pi_46560959
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:44 schreef Mirri het volgende:
En Jankovic is ook nog eens stom
, Jankovic heeft een hoop potentie en kan een vaste top vijf-speelster worden.
sig verwijderd door FA
pi_46561141
Jankovic is leuk
Hingis is een bitch die altijd maar zeurt en met Stepanek gaat trouwen
Alhoewel ze sinds haar comeback wel veel leuker is naast de baan
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:09:08 #125
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_46561803
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:52 schreef Norrage het volgende:
Jankovic is leuk
Hingis is een bitch die altijd maar zeurt en met Stepanek gaat trouwen
Alhoewel ze sinds haar comeback wel veel leuker is naast de baan
Jankovic is juist huilerig op de baan! Net wat de commentator zei: er is altijd wel iets wat niet deugt op de baan, de scheidsrechter, een toeschouwer, zonlicht, een bal die verkeerd stuitert...heb je dat niet gehoord? Ze is nogal chagrijnig on court hoor...

Jankovic behoort tot mijn minst favoriete tennissters. Mijn favorieten zijn: Hingis, Ivanovic, Henin en Dementieva.

Hingis is volwassen geworden, geen ouwe Steffi Graf koeien uit de sloot halen he
Ze is nu gewoon onwijs leuk, naast de baan, en vooral ook op de baan

[ Bericht 2% gewijzigd door Mirri op 22-02-2007 16:32:38 ]
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:44:30 #126
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_46563004
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:22 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Gelijk prijzengeld
Die Clijsters die dat oprakelt ook. Ze stapt in een sport waar de beloningen ongelijk zijn. Je doet alles voor die sport en steunt die sport in alles. Als je dan uiteindelijk aan de top staat wil je de sport plots gaan veranderen door de beloningen gelijk te trekken. Stap dan gewoon in eerste instantie niet in de sport als je het er niet mee eens bent
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_46563086
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:44 schreef XL het volgende:

[..]

Die Clijsters die dat oprakelt ook. Ze stapt in een sport waar de beloningen ongelijk zijn. Je doet alles voor die sport en steunt die sport in alles. Als je dan uiteindelijk aan de top staat wil je de sport plots gaan veranderen door de beloningen gelijk te trekken. Stap dan gewoon in eerste instantie niet in de sport als je het er niet mee eens bent
Echt he, als Nelson Mandela het niet eens was met het beleid in Zuid Afrika destijds, dan had ie maar gewoon op moeten rotten.
pi_46564823
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:09 schreef Mirri het volgende:

[..]

Jankovic is juist huilerig op de baan! Net wat de commentator zei: er is altijd wel iets wat niet deugt op de baan, de scheidsrechter, een toeschouwer, zonlicht, een bal die verkeerd stuitert...heb je dat niet gehoord? Ze is nogal chagrijnig on court hoor...
Dit kan ik alleen maar onderschrijven. Ze staat bekend als een van de meest irritante speelsters op het circuit. Naast de dingen die je opnoemt schijnt ze zichzelf ook nog bijzonder knap te vinden
quote:
Jankovic behoort tot mijn minst favoriete tennissters. Mijn favorieten zijn: Hingis, Ivanovic, Henin en Dementieva.

Hingis is volwassen geworden, geen ouwe Steffi Graf koeien uit de sloot halen he
Ze is nu gewoon onwijs leuk, naast de baan, en vooral ook op de baan
Ze had alleen wel wat beters uit kunnen zoeken dan Radek
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:58:43 #129
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_46565598
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:34 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dit kan ik alleen maar onderschrijven. Ze staat bekend als een van de meest irritante speelsters op het circuit. Naast de dingen die je opnoemt schijnt ze zichzelf ook nog bijzonder knap te vinden
[..]
Serieus?
Maar het is ook lastig om je eigen hoofd van de zijkant te bekijken..
quote:
Ze had alleen wel wat beters uit kunnen zoeken dan Radek
Dat is zo, maar wie weet, misschien is hij heel aardig ofzo. En ze kunnen ook uit elkaar gaan, net zoals bij Justine Henin. Waarom is zij eigenlijk gescheiden??
pi_46581580
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:41 schreef Norrage het volgende:
Hier hebben we dus wel vaker discussies over gehad hier. Ik (en vele anderen) begrijp absoluut niet waarom maar het schijnt dus te zijn dat vrouwentoernooien meer publiek/kijkers trekken....en ik weet niet precies de bron waar ik het ooit heb gelezen/gehoord...Ze hebben het er in ieder geval vaak over bij de grand slams.
Het is ook gewoon zo. In een hele hoop landen is het vrouwentennis populairder dan het mannentennis. En neen, dan gaat het écht niet alleen over België...

Ik herrinner me zelfs dat de Wimbledon-finale op de BBC bij de vrouwen op een gegeven ogenblik veel meer kijkers had dan bij de mannen. En dat in de UK, dat vrijwel niets met vrouwentennis te maken heeft!
pi_46581662
Ik zag hier trouwens iemand die zei dat nu enkel Roland Garros nog overblijft. De Fransen betaalden al gelijk hoor (althans voor de winnaars). Enkel Wimbledon bleeft tot op vandaag achter.
pi_46585475
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 00:18 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Het is ook gewoon zo. In een hele hoop landen is het vrouwentennis populairder dan het mannentennis. En neen, dan gaat het écht niet alleen over België...

Ik herrinner me zelfs dat de Wimbledon-finale op de BBC bij de vrouwen op een gegeven ogenblik veel meer kijkers had dan bij de mannen. En dat in de UK, dat vrijwel niets met vrouwentennis te maken heeft!
Tja, dat roep je nu wel, 'het is gewoon zo', maar kom eens met onderbouwing. Die heb ik nog nooit gezien.

Kan best zijn dat vrouwentennis periodiek goed in de markt ligt, zoals ten tijde van de korte rokjes van Kournikova en de Williams-zusjes maar verder hecht ik daar weinig waarde aan.

De commercie zou op zich een prima argument zijn voor gelijke beloning, ware het niet dat de tennisdames zélf zich (uiteraard) beroepen op verhevener motieven: emancipatie, gelijke rechten etc. En dan wringt het een beetje dat ze er geen stap méér voor willen zetten - soms staan vrouwen in 4 rondes korter op de baan dan mannen in 1 wedstrijd - zodat ze hun eigen argument ondergraven en overkomen als een stel verongelijkte, verwende nesten.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 10:47:38 #133
67205 Colplay
How you doin??
pi_46587519
Even heel wat ander: Hoe werk t dat k*t Round Robin nu precies? Want snap er echt niets meer van. Neem die poule van Ferrero: Die wint met 2-0 en verliest met 2-1. Devilder wint en verliest met 2-1 en Dlouhy/Lapentti winnen met 2-1 en verliezen met 2-0. Ik zou zeggen dat Ferrero dan door gaat, omdat hij 3-2 in sets staat, maar Devilder gaat naar de kwartfinales? Wat is de regel als er meerdere tennissers samen bovenaan eindigen? Iemand een idee?
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  vrijdag 23 februari 2007 @ 10:51:08 #134
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_46587592
Naar wie is Rogers cup vernoemd?
Federer?

[ Bericht 47% gewijzigd door Mirri op 23-02-2007 11:21:23 ]
pi_46587858
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 10:47 schreef Colplay het volgende:
Even heel wat ander: Hoe werk t dat k*t Round Robin nu precies? Want snap er echt niets meer van. Neem die poule van Ferrero: Die wint met 2-0 en verliest met 2-1. Devilder wint en verliest met 2-1 en Dlouhy/Lapentti winnen met 2-1 en verliezen met 2-0. Ik zou zeggen dat Ferrero dan door gaat, omdat hij 3-2 in sets staat, maar Devilder gaat naar de kwartfinales? Wat is de regel als er meerdere tennissers samen bovenaan eindigen? Iemand een idee?
Bij een gelijke stand geeft de onderlinge ontmoeting de doorslag (2-1 Devilder versus Ferrero).
  vrijdag 23 februari 2007 @ 11:23:35 #136
30919 mitt
Michael Corleone
pi_46588396
Aantal games ook, als alle drie de spelers gelijk staan.
pi_46588742
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:02 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

Bij een gelijke stand geeft de onderlinge ontmoeting de doorslag (2-1 Devilder versus Ferrero).
Dlouhy was een lucky loser dus ze keken alleen nog maar naar de partij vn Ferrero tegen Devilder en niet naar de rest. Ongelooflijk lomp. Ferrero wilde zijn partij ook niet spelen omdat hij toch niet door kon. Devilder dacht het tegenovergestelde en scheen het land al verlaten te hebben na de winstpartij van Ferrero

In principe geven de sets de doorslag. In dit geval dus niet
  vrijdag 23 februari 2007 @ 11:44:31 #138
32015 suus21
Andre rocks!
pi_46588975
dat RR is zo onaantrekkelijk voor het tennis en voor de spelers. Ik zou ook geen wedstrijd meer willen spelen als het nergens meer om gaat. Ik snap er ook niet veel van en vind het juist heel ingewikkeld om te zien wie nu naar de kwartfinales gaat. Hopen dat ze het weer snel afschaffen. Is dit jaar een proef of wordt vanaf nu vaker RR gespeeld?
fijn!
pi_46589407
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 10:51 schreef Mirri het volgende:
Naar wie is Rogers cup vernoemd?
Federer?
Nee

Naar Rogers, een of ander multimedia-bedrijf...
pi_46590477
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:44 schreef suus21 het volgende:
dat RR is zo onaantrekkelijk voor het tennis en voor de spelers. Ik zou ook geen wedstrijd meer willen spelen als het nergens meer om gaat. Ik snap er ook niet veel van en vind het juist heel ingewikkeld om te zien wie nu naar de kwartfinales gaat. Hopen dat ze het weer snel afschaffen. Is dit jaar een proef of wordt vanaf nu vaker RR gespeeld?
Je snapt het niet maar het is zo onaantrekkelijk?
Nu is het voor spelers die in de 1ste wedstrijd verliezen niet gelijk bij voorbaat afgelopen.
pi_46591785
Ik vind die RR belachelijk, en het is bovendien erg gevaarlijk want je krijgt wedstrijden die er niet toe doen en die zijn wel erg aanlokkelijk voor de gokmaffia...
pi_46592008
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 08:59 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Tja, dat roep je nu wel, 'het is gewoon zo', maar kom eens met onderbouwing. Die heb ik nog nooit gezien.

Kan best zijn dat vrouwentennis periodiek goed in de markt ligt, zoals ten tijde van de korte rokjes van Kournikova en de Williams-zusjes maar verder hecht ik daar weinig waarde aan.

De commercie zou op zich een prima argument zijn voor gelijke beloning, ware het niet dat de tennisdames zélf zich (uiteraard) beroepen op verhevener motieven: emancipatie, gelijke rechten etc. En dan wringt het een beetje dat ze er geen stap méér voor willen zetten - soms staan vrouwen in 4 rondes korter op de baan dan mannen in 1 wedstrijd - zodat ze hun eigen argument ondergraven en overkomen als een stel verongelijkte, verwende nesten.
Nja, ik ga de discussie niet opnieuw voeren (dat is hier al tig maal gebeurd), enkel nog dit: dat het vrouwentennis populair is door het spelniveau, of omdat de mannen op de vrouwen zelf willen geilen, doet er toch helemaal niet toe? Feit is dat de Grand Slam - toernooien meer en meer verdienen aan het vrouwentennis en dan is het ook maar logisch dat zich dat in het prijzengeld uit.

Of mensen nu kijken naar vrouwentennis om goed tennis te zien, om hun eigen landgenoten te zien of om de benen van Sharapova of de snor van Hingis te bewonderen, dat doet er toch helemaal niet toe? De Grand Slam - toernooien verdienen er ontzettend veel geld mee (televisierechten, maar ook merchandising etcetera), dus moeten ze ook zo fair zijn om dat in prijzengeld om te zetten.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 13:31:49 #143
67205 Colplay
How you doin??
pi_46592334
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:02 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

Ik snap hem nu, maar er stonden er drie gelijk, dus de onderlinge ontmoetingen konden de doorslag niet geven. Maar waarom komt er dan een LL bij als dat resultaat niet telt? Snap wel dat Ferrero niet wil spelen in zo'n geval, wat een verschrikkelijk slecht uitgewerkt systeem...
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_46592806
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 13:31 schreef Colplay het volgende:

[..]

Ik snap hem nu, maar er stonden er drie gelijk, dus de onderlinge ontmoetingen konden de doorslag niet geven. Maar waarom komt er dan een LL bij als dat resultaat niet telt? Snap wel dat Ferrero niet wil spelen in zo'n geval, wat een verschrikkelijk slecht uitgewerkt systeem...
Ja geen idee waarom dat gebeurt
Misschien als de LL gewonnen had dat er nog wat spannends had kunnen gebeuren of zo
pi_46594749
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 12:37 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

Nu is het voor spelers die in de 1ste wedstrijd verliezen niet gelijk bij voorbaat afgelopen.
Dat is inderdaad de bedoeling om de toppers die onverhoopt verliezen toch in het toernooi te houden, maar natuurlijk voornamelijk de topspelers, vanwege de commercie/publiek/uitzendingen. Maar ook dit gaat absoluut niet op, de toppers winnen toch wel en als ze verliezen is dat 8 van de 10 keer omdat ze geen zin hebben en dan zal zo'n tweede wedstrijd, als die er nog toe doet, ook niet gewonnen worden.
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 13:16 schreef Heero87 het volgende:
Ik vind die RR belachelijk, en het is bovendien erg gevaarlijk want je krijgt wedstrijden die er niet toe doen en die zijn wel erg aanlokkelijk voor de gokmaffia...
Dat je wedstrijden krijgt die er niet toe doen klopt zeker, maar er zijn zo ook al genoeg wedstrijden die 'verkocht' worden
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:45:36 #146
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_46609164
schalken net gezien in sportjournaal? ik denk dat we helaas hem nooit meer op topniveau zullen zien.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_46619357
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 13:22 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Nja, ik ga de discussie niet opnieuw voeren (dat is hier al tig maal gebeurd), enkel nog dit: dat het vrouwentennis populair is door het spelniveau, of omdat de mannen op de vrouwen zelf willen geilen, doet er toch helemaal niet toe? Feit is dat de Grand Slam - toernooien meer en meer verdienen aan het vrouwentennis en dan is het ook maar logisch dat zich dat in het prijzengeld uit.
Die topics herinner ik me nog wel maar daar kwam ook niks langs. Heb even op internet gekeken en het enige dat ik daar kon vinden was uitgerekend dat de toernooi-directeur van Wimbledon nog vorig jaar de populariteit van het mannentennis noemde als reden om juist niet tot gelijke beloning over te gaan en dat Eurosport veel vrouwentennis uitzendt omdat de tv-rechten daarvan goedkoper zijn.

Maar goed, dondert niet, behalve dat de vrouwen zelf doen alsof het een soort kruistocht voor rechtvaardigheid is en dat komt gewoon niet erg geloofwaardig over. En eerlijk gezegd had ik er 10 jaar geleden meer moeite mee, toen een volstrekt talentloze speelster als Brenda Schultz jarenlang tegen de top 10 aan kon hangen. Wat een aanfluiting was dat zeg
pi_46629397
Henin wint de finale in Dubai van Mauresmo
pi_46629789
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 11:50 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Die topics herinner ik me nog wel maar daar kwam ook niks langs. Heb even op internet gekeken en het enige dat ik daar kon vinden was uitgerekend dat de toernooi-directeur van Wimbledon nog vorig jaar de populariteit van het mannentennis noemde als reden om juist niet tot gelijke beloning over te gaan en dat Eurosport veel vrouwentennis uitzendt omdat de tv-rechten daarvan goedkoper zijn.

Maar goed, dondert niet, behalve dat de vrouwen zelf doen alsof het een soort kruistocht voor rechtvaardigheid is en dat komt gewoon niet erg geloofwaardig over. En eerlijk gezegd had ik er 10 jaar geleden meer moeite mee, toen een volstrekt talentloze speelster als Brenda Schultz jarenlang tegen de top 10 aan kon hangen. Wat een aanfluiting was dat zeg
Als je alleen naar kunstjes kijkt, ja dan komt het mannentennis er misschien rooskleurig vanaf, maar ik word niet blij van Verkerk versus De Voest, laat staan dat ik zou overwegen er merchandising van achterover te drukken. Kaartjesverkoop levert marginaal wat op. En als je de kledingkunsten bij de heren erop naslaat, na tijdperk Agassi, liggen er nu weinig mensen wakker van. In Amerika en Azie denken ze toch heel anders over tennis. Op basis van kunstjes, kleding en publiciteit, zou het mij niet verwonderen als de mannen minder zouden moeten mogen verdienen dan de vrouwen

Ik houd het ook liever bij sport, maar dan ben je toch in de minderheid als het op economie aankomt. Dat zijn zelden sporters.
pi_46631105
Tommy Haas is aardig aan het vegen versus Fish.
Zal naar alle waarschijnlijkheid de eerste finalist zijn voor morgen in Memphis.
pi_46631143
Di Mauro veegde Hartfield redelijk in Buenos Aires en haalt daarmee de finale.

Monaco is nu met Almagro aan het strijden om de andere finaleplaats.
sig verwijderd door FA
pi_46631840
GSM Haas, in de andere halve staan Murray en Roddick tegenover elkaar. Toch jammer dat zulke wedstrijden allemaal niet te bekijken zijn.
sig verwijderd door FA
pi_46632181
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 11:50 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Tien jaar geleden stelde het vrouwentennis dan ook niets voor, maar sindsdien heeft het een enorme evolutie doorgemaakt. Tot tien jaar terug waren het altijd dezelfde vrouwen die wonnen, dezelfde kleurloze onaantrekkelijke figuren. Bij de mannen was er meer competitie. Nu is het eigenlijk net andersom...
pi_46633502
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:02 schreef Ambrosius het volgende:
Di Mauro veegde Hartfield redelijk in Buenos Aires en haalt daarmee de finale.

Monaco is nu met Almagro aan het strijden om de andere finaleplaats.
Monaco in twee setjes. Monaco-Di Mauro dus de finale, niet echt spannend als je kijkt naar het deelnemersveld.
sig verwijderd door FA
pi_46641674
Roddick pakt Murray in twee sets (6-3 en 7-4 in de tie-break, terwijl Murray 1-4 voorstond in die tie-break). Morgen de finale tegen Haas, die heel het toernooi nog geen BP tegen had.
sig verwijderd door FA
  zondag 25 februari 2007 @ 00:32:38 #156
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_46643361
Speelt Roddick ook Dubai?
Volgens mij is hij lange weken aan het maken, met veel partijen.
pi_46643685
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:38 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Tien jaar geleden stelde het vrouwentennis dan ook niets voor, maar sindsdien heeft het een enorme evolutie doorgemaakt. Tot tien jaar terug waren het altijd dezelfde vrouwen die wonnen, dezelfde kleurloze onaantrekkelijke figuren. Bij de mannen was er meer competitie. Nu is het eigenlijk net andersom...
Het damestennis stelt nog steeds niet veel voor. Ok, je hebt Henin (en Mauresmo), maar die steekt er qua spel/talent ver boven uit op dit moment. Maar dat het Sharapova eerste staat zegt ook wel wat hoor...
quote:
Op zondag 25 februari 2007 00:32 schreef XL het volgende:
Speelt Roddick ook Dubai?
Volgens mij is hij lange weken aan het maken, met veel partijen.
Nee, volgens mij blijft hij gewoon in Amerika en tot en met Indian Wells...
pi_46660196
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:38 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Steffi Graf was bepaald niet kleurloos of onaantrekkelijk (als je op haar doelt). Probleem van het vrouwentennis was (en misschien is, kan ik niet zo goed beoordelen) dat de top extreem smal was.

En Federer is zo'n zeldzaam exceptioneel talent, dat is iets buitengewoons. Ten eerste kunnen de andere mannen er weinig aan doen dat ze vergeleken met hem verbleken, ten tweede vind ik Federer alleen al de moeite waard om te zien.
pi_46662870
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:31 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Steffi Graf was bepaald niet kleurloos of onaantrekkelijk (als je op haar doelt). Probleem van het vrouwentennis was (en misschien is, kan ik niet zo goed beoordelen) dat de top extreem smal was.
Ik bedoelde het meer in het algemeen, niet op iemand in het bijzonder...

Dat de top extreem smal is, zou ik niet durven zeggen. Tegenwoordig heb je bij Grand Slams toch steeds een uitgebreid groepje kanshebbers. Op Roland Garros na kan je op geen enkel toernooi echt één uitgesproken topfavoriete zetten... De afgelopen vijftien Grand Slams werden gewonnen door acht verschillende tennisters, wat toch geen slecht gemiddelde is imo.
quote:
En Federer is zo'n zeldzaam exceptioneel talent, dat is iets buitengewoons. Ten eerste kunnen de andere mannen er weinig aan doen dat ze vergeleken met hem verbleken, ten tweede vind ik Federer alleen al de moeite waard om te zien.
Ik heb als tennisfan ont-zettend veel bewondering voor Federer, zijn wedstrijden zijn een lust voor het oog. Maar voor het grote publiek dat niet zo zeer voor het verfijnde tennis maar wel voor de competitie, de strijd om te winnen komt kijken- is hij een nachtmerrie. Hij wint gewoon vrijwel alles, en voor een sport is dat commercieel gezien een ramp. Het is echt niet toevallig dat de grootste sportkampioenen op een bepaald moment in hun carrière meer uitgejouwd dan toegejuicht worden. Mensen houden er niet van dat iemand alles wint, ze kiezen liever partij voor de underdog. Het is te hopen voor het mannentennis dat er iemand opstaat die Federer op gras of hardcourt tegengewicht kan bieden, want als het zo een paar jaar doorgaat, ...
pi_46665638
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:39 schreef Heero87 het volgende:
Het is te hopen voor het mannentennis dat er iemand opstaat die Federer op gras of hardcourt tegengewicht kan bieden, want als het zo een paar jaar doorgaat, ...
Volgens mij zijn ze er al wel maar moeten die spelers zelf in hun hoofd een knop omzetten dat Federer te verslaan is.
Als deze spelers (ik noem een Murray, Gonzalez) mentaal gewoon wat sterker worden en er plat gezegd gewoon wat schijt aan gaan krijgen is Federer te verslaan.
pi_46667863
Monaco veegt Di Mauro met 6-1 6-2 in de finale van Buenos Aires.
sig verwijderd door FA
  zondag 25 februari 2007 @ 20:13:12 #162
30919 mitt
Michael Corleone
pi_46668911
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:48 schreef Ambrosius het volgende:
Monaco veegt Di Mauro met 6-1 6-2 in de finale van Buenos Aires.
Geweldig
pi_46670352
Tommy Haas pakt de 1ste set met 6-3 van Roddick, die ook pas 3 punten op de service van Haas heeft kunnen pakken.
pi_46671474
Haas wint dus het toernooi van Memphis, op zich niet heel bijzonder, maar hij heeft in het hele toernooi geen enkel breakpunt tegen gehad

Ik heb de feiten even niet voor handen, maar wanneer is dat voor het laatst gebeurd?
  zondag 25 februari 2007 @ 23:35:48 #165
47580 hoM3r
Our trip.
pi_46678650
Ik denk dat dat uniek is.
  maandag 26 februari 2007 @ 11:58:13 #166
32015 suus21
Andre rocks!
pi_46689819
kijk zo'n Haas hoort nou wel echt in de top10.
fijn!
  maandag 26 februari 2007 @ 13:05:34 #167
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_46691696
*** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
  maandag 26 februari 2007 @ 17:08:16 #168
32015 suus21
Andre rocks!
pi_46699990
Fed gaat een set verliezen van een loser
fijn!
  maandag 26 februari 2007 @ 17:09:41 #169
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_46700027
quote:
Op maandag 26 februari 2007 17:08 schreef suus21 het volgende:
Fed gaat een set verliezen van een loser
Misschien wordt de loser dan wel een winner!

Dan is Fed de loser
  maandag 26 februari 2007 @ 17:10:17 #170
32015 suus21
Andre rocks!
pi_46700045
ja zou wel leuk zijn
fijn!
pi_46700686
7-6 3-6 4-1.
Ach, altijd even warmdraaien na een maand niks gedaan te hebben.
  maandag 26 februari 2007 @ 17:28:33 #172
32015 suus21
Andre rocks!
pi_46700757
inderdaad dit is zijn moeilijkste wedstrijd hierna wint ie alles makkelijk..
fijn!
pi_46703475
7-6 3-6 6-3.

Hij speelde niet slecht. Pless serveerde zeer sterk. Vanaf nu wordt het alleen maan beter.
pi_46704878
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:58 schreef suus21 het volgende:
kijk zo'n Haas hoort nou wel echt in de top10.
Zoals hij in Memphis speelde is hij absoluut top-5 materiaal, maar hij kan net zo goed van een speler buiten de top-50 verliezen, mede doordat hij mentaal zeker niet de sterkste is. Ik kan me ook nog de halve finale op de AO herinneren waar hij 5 hele games pakte tegen Gonzalez.

BTW: Haas - Davydenko 1-2
pi_46736195
Mooie vrouw die Rezai. Ze maakt het Schnyder in de tweede set wel lastig.
That's all folks!
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:30:30 #176
30919 mitt
Michael Corleone
pi_46736527
Wat een loting trouwens voor Nadal in Dubai, tegen Baghdatis eerste ronde
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:43:00 #177
32015 suus21
Andre rocks!
pi_46737041
ik was alweer vergeten dat nadal vorig jaar dubai won. Dit jaar kan ie daar zeker naar fluiten..
fijn!
pi_46737347
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:30 schreef mitt het volgende:
Wat een loting trouwens voor Nadal in Dubai, tegen Baghdatis eerste ronde
maar die heeft vorige week toch geblesseerd afgemeld in rotterdam? zal dan nu wel niet in top vorm zijn denk.
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:52:24 #179
30919 mitt
Michael Corleone
pi_46737469
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:49 schreef Sharapova het volgende:

[..]

maar die heeft vorige week toch geblesseerd afgemeld in rotterdam? zal dan nu wel niet in top vorm zijn denk.
dat zegt niks.

4-2 Baghdatis momenteel.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:02:09 #180
32015 suus21
Andre rocks!
pi_46737881
baghdatis had geen zin in r'dam
fijn!
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:03:25 #181
30919 mitt
Michael Corleone
pi_46737949
Nadal heeft niks te zeggen, eerste set 3-6 Baghdatis, twee breaks en handje vol andere breakkansen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:09:22 #182
32015 suus21
Andre rocks!
pi_46738208
nadal gaat ook verliezen...waarom speelt hij nu pas weer?
fijn!
pi_46738272
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:09 schreef suus21 het volgende:
nadal gaat ook verliezen...waarom speelt hij nu pas weer?
Mr. Blessure.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:17:58 #184
32015 suus21
Andre rocks!
pi_46738518
ja dat krijg je met die speelstijl. Die jongen zal nooit na zijn 30e nog top kunnen spelen..
fijn!
pi_46738577
Nadal breakt. 2-1
pi_46738612
Wat had ie nu dan? Rug?
pi_46738731
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat had ie nu dan? Rug?
Weer een spier geloof ik, in z'n dijbeen dacht ik.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:25:31 #188
30919 mitt
Michael Corleone
pi_46738751
Davydenko en Youzhny staan nu te dubbel tegen Federer.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:28:52 #189
32015 suus21
Andre rocks!
pi_46738877
waarom dubbelt die davydenko er ook nog bij...freak zeg.
fijn!
pi_46739188
2e set 6-2 Nadal.
pi_46739333
Volgens mij is Nadal wat aan het proberen qua speelstijl, hij speelt veel vlakker en met minder spin. Nadal ziet er trouwens veel minder afgetraind uit, met name de omvang van z'n armen lijkt lang niet zoals vorig jaar...
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:21:00 #192
30919 mitt
Michael Corleone
pi_46740722
Eerste matchpoint heeft Nadal al gehad.

en Davydenko/Youzhny en Federer maken er een derde set van, alsof ze nog niet genoeg tennissen deze dagen .
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:23:17 #193
30919 mitt
Michael Corleone
pi_46740799
3-6 6-2 6-3 Nadal.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:27:58 #194
32015 suus21
Andre rocks!
pi_46740946
mooie overwinning van nadal. Van Andreev wint ie ook.
fijn!
pi_46741807
Robin Haase wint zijn eerste ronde partij in de challenger van Wolfsburg tegen Tourte (ranking 236)
met 7-6,4-6,6-2.
De Duitser Reister moet in de 2e ronde ook zeker te doen zijn.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:59:19 #196
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_46742073
Als ie dan nog een partij wint is ie Sluiter voorbij en de beste Nederlander op de ranking.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_46747247
Over een maandje gaat de voorjaarscompetitie weer van start, daar heb ik nou zin in .
Geen referral hier.
pi_46748288
Tim Henman is ook weer terug op de banen, hij speelt nu in Vegas.
sig verwijderd door FA
pi_46752403
Gaudio wint ook weer eens zijn 1ste wedstrijd sinds US Open 2006

Gaudio - Horna 1-1, Gaudio wins by retirement
  dinsdag 27 februari 2007 @ 23:08:56 #200
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_46754351
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:55 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Over een maandje gaat de voorjaarscompetitie weer van start, daar heb ik nou zin in .
Daar is net een topic over geopend, hier in SPT.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')