quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:03 schreef lcicle het volgende:
Ik denk dat mijn kolfopbrengst niet te vergelijken is met de hoeveelheid bij rechtstreeks voeden. Zeker weten doe ik niet, want heb hem nooit gewogen na een voedingOp aanraden van het CB, anders zou ik teveel gefixeerd zijn op de hoeveelheid terwijl dat niet zo belangrijk was als de groei en alertheid van Merlijn.
http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes.htmlquote:Kolven geeft een goede indicatie van de hoeveelheid melk die de moeder heeft.
Niet waar!
Hoeveel melk er gekolfd kan worden, hangt van verschillende factoren af, zoals onder andere van de mate van gespannenheid van de moeder. Een baby met een goede drinktechniek, kan veel meer uit de borst krijgen dan de moeder kan kolven. Kolven vertelt je vooral hoeveel je kan kolven.
Of Anna haalt zelf minder voedingsstoffen uit de melk dan de meeste babies...quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:04 schreef YPPY het volgende:
Ze drinkt ook erg veel per dag, terwijl ze langzaam groeit. Ik denk dus wel dat melk 'weinig voeding' kan bevatten en dat ze daardoor meer nodig heeft.
See.. Nebelung heeft gesprokenquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:59 schreef nebelung het volgende:
Laatste post:
http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes.html
quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:59 schreef YPPY het volgende:
Dat kan inderdaad ook owlet, maar vind ik zelf een 'enger' idee. Dat ze er blijkbaar niet genoeg uit kan krijgen. Als ik het probleem bij mezelf leg, is het niet zo erg.
hihihi, zes maanden oud en dan op je borst in slaap laten vallen? Ik denk dat ik eerder in slaap ben dan ronja en dat ze vervolgens zich er vrolijk af laat rollenquote:Op woensdag 3 januari 2007 23:20 schreef Moonah het volgende:
En stel dát het mamahonger is, kun je Ive dan niet op je borst laten slapen? Ik doe dat ook vaak met Thies. Ik heb zo'n opklapbare ruggensteun, daartegen heb ik een groot voedingskussen gedrapeerd en dan kan ik zelf heerlijk slapen terwijl Thies op mijn borst ligt.
quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:28 schreef owlet het volgende:
[..]
hihihi, zes maanden oud en dan op je borst in slaap laten vallen? Ik denk dat ik eerder in slaap ben dan ronja en dat ze vervolgens zich er vrolijk af laat rollen![]()
Heb je dat al eens geprobeerd?quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:10 schreef cattie het volgende:
Bij ons slapen is helaas geen optie, want dan slapen wij niet meer. Ive slaapt eigenlijk nooit langer dan 3 uur achter elkaar.
Hm, spijtig, dan zal het idd niet werken bij jullie.quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:24 schreef cattie het volgende:
Ja, de eerste 3 maanden heeft hij regelmatig bij ons in bed geslapen, maar dan sliepen wij niet goed meer en hij werd ook gewoon weer elke 3 uur wakker. Wel grappig dat Fons dan wel doorslaapt!
Ik geloof dat ik dat knopje ook gevonden heb. Ben weer druk aan het kolven gegaan ook omdat ik effekes alleen de deur uit wil kunnen met een goed gevoel.quote:Op woensdag 3 januari 2007 12:39 schreef owlet het volgende:
Neuk, ik herken je gevoel. Wat bij mij hielp was om even de knop om te zetten en me te beseffen dat niet mijn hele dag uit BV geven hoefde te bestaan, net zomin als Ronja's dag alleen maar uit BV krijgen hoeft te bestaan.
Ik ben een klein beetje meer gaan letten op de regelmaat en ik ben voeden niet als oplossing voor alles gaan beschouwen. En dat werkte erg goed. Ik voed nog steeds op verzoek en ik bied ook nog vaak de borst aan als 'slokje troost', maar als er nog niet een uur of vier tussen de voedingen heeft gezeten dan ga ik eerst kijken of ze misschien genoegen neemt met een speentje, een verandering van omgeving of liedjes zingen en een beetje dansen.
Ik vraag me ook af of dat gevoel niet eigenlijk hoort bij het hebben van een kind en niet zo heel erg bij het geven van borstvoeding.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:20 schreef chacama het volgende:
deze fijne bv-dames
Als je het allemaal geregeld krijgt met Benthe zou dat natuurlijk heerlijk zijn!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:38 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik heb nu net het boek "de tevreden baby" binnen. Dit nav het schema van Sjak. Ik las in recensies dat de schrijfster een standbeeld verdient. Misschien raak ik zo gemotiveerd dat ik zelfs wel gewoon doorga en niet eens ga afbouwen volgende week![]()
Wat een nare, hatelijke dames posten er op dat forum zegquote:
Een flesje maken 'snachts is toch een pak vermoeiender denk ik dan?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:38 schreef cattie het volgende:
Ive heeft afgelopen nacht 1 nachtvoeding gehad (de voedingen waren om 22.15, 1.30 en 6.45), voor zijn doen echt super. Het heeft mijn man niet op andere gedachten mbt een flesje kv gebracht, helaas...
's nachts blijft Ive bv krijgen, het gaat alleen om de laatste voeding. Mijn man denkt dat Ive dan beter slaapt.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:41 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Een flesje maken 'snachts is toch een pak vermoeiender denk ik dan?
Ik geloof dat Catties man vooral hoopt dat dat flesje Kv er dan voor zorgt dat Ive door gaat slapen. Cattie, ik zou me er niet te druk om maken en je man lekker dat flesje laten maken. Als het helpt is het toch wel fijn en als het niet helpt hebben jullie het wel geprobeerd. Dat ene flesje zal niet veel verschil maken in je productie en Ive is de zes maanden ook al voorbijquote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:41 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Een flesje maken 'snachts is toch een pak vermoeiender denk ik dan?
Ik voelde de tsr voor het eerst toen mijn dochter al 8 maanden was.quote:Door de aanraking van de tepel wordt er een seintje naar de hersens gegeven, die vervolgens het hormoon oxytocine vrijgeven. Dit hormoon zorgt ervoor dat de spiertjes die in de borst rondom de melklklieren liggen, samentrekken. Door dit samentrekken wordt de melk die in de melkklieren ligt opgeslagen, naar voren geduwd en komt ook in de voorraadholtes terecht, waarna het door de baby kan worden opgedronken. Deze reflex die voor dit toeschieten van de melk zorgt wordt de toeschietreflex genoemd. Veel vrouwen, maar niet alle vrouwen, voelen de toeschietreflex als een lichte tinteling in hun tepels.
het is geen afkraken, het is kritiek en een punt van kritiek mag toch?quote:Op zondag 7 januari 2007 01:06 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Net alsof alle kinderdagverblijven zo slecht zijn. Nogal makkelijk een kdv afkraken als je er zelf geen ervaring mee hebt. Ook ik was niet altijd even blij met de leidsters voor dat ene dagje per week dat Pepijn er naar toe ging maar toch ben ik blij dat er zoiets als een kdv bestaat.
quote:Op zondag 7 januari 2007 10:58 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Dankje Dutchie! Ik doe trouwens rustig aan, niet alleen voor de veiligheid met oog op de afgelopen maand. Maar ook omdat ik het dan zelf rustig kan afsluiten. Ik neem nu afscheid van de bv... en daar voel ik me af en toe droevig over...
Geloof dat ik ook even op spruw moet gaan checken. Witte waas op de tong..slecht drinken aan de borst en zelf pijnlijke borsten...uhm...quote:Op maandag 8 januari 2007 08:34 schreef YPPY het volgende:
De naweeen duurden bij mijn ruim 5 dagen en die waren echt erg. Ik lag/zat regelmatig te puffen tijdens een voeding. Dan denk je dat je de bevalling gehad hebt, gaat het nog dagen door.
Dat kan echt wel spruw zijn Neuk. Zit het ook op zijn wangen? Drinkt hij wel goed? Anna dronk tijdens het begin van de spruw (wat we dus pas vrij laat ontdekten) nog goed. Het duurde een tijd voor ze slechter ging drinken.
Leuk dat je hier weer echt post E.T.
Als wij zo'n periode hadden, bewaarde ik de gekolfde melk van 's nachts en overdag voor de avond chacama. Hoefden we het niet te ontdooien en als ik zelf genoeg had, konden we het alsnog invriezen.
Ik ben weer even blij dat ik bv geef (mooie tegenhanger voor het gedoe dat we met de crematie gaan krijgen). Anna is heel erg verkouden nu, gisteravond had ze er zelfs verhoging bij. Ik kon haar nu mooi troosten met de bv, ze werd er weer lekker rustig van. Vannacht heeft ze weer aan de borst geslapen, net als tijdens het eerste sprongetje.
Ive heeft nog geen avondflesje kv gehad om practische redenen (zaterdag bezoek en zondag op bezoek geweest), vanavond gaat het gebeuren. Verstandelijk weet ik dat het goed is om te proberen, maar gevoelsmatig zit het me niet lekker. Heel stom, maar het doet mij pijn dat het met bv alleen niet helemaal lukt.quote:Op zondag 7 januari 2007 14:07 schreef PM-girl het volgende:
Cattie hoe is het afgelopen nacht gegaan? Een flesje gehad of niet?
Hihi, ik heb hier twee dagen op een rij groene melk gekolfd! (eerste keer door de erwtensoep? tweede keer door een kleine hoeveelheid spinazie in een grieks hapje?) Ik las in ieder geval dat het geen kwaad kan, ziet er alleen een beetje giftig uit zo!
ET, ik voelde de TSR ook pas laat, ik weet niet of ik hem eerder had dan dat moment, ik geloof pas na enkele weken?
Nebelung noemt het tintelend, ik noem het een 'krakend' gevoel, een betere omschrijving is er niet voor mij!
De pijn die bij spruw omschreven wordt (naar binnen toe en ook nog na het voeden), komt het wel eens voor dat je dat aan een kant maar hebt (al langere tijd)? Rechts is volledig pijnloos, links vaak die pijn? Er zitten geen zichtbare kloofjes, maar spruw lijkt me aan 2 kanten te moeten zitten?
Nee, zit niet op de wangen. Zijn het soort van blaasjes? Ook op de lipjes?quote:Op maandag 8 januari 2007 08:34 schreef YPPY het volgende:
Dat kan echt wel spruw zijn Neuk. Zit het ook op zijn wangen? Drinkt hij wel goed? Anna dronk tijdens het begin van de spruw (wat we dus pas vrij laat ontdekten) nog goed. Het duurde een tijd voor ze slechter ging drinken.
Popples in het begin had ik Maud ook bijna constant aan de borst. Na 1,5 week ben ik een speentje gaan halen. Ze wist toen immers dat melk bij mij te halen was. En die speen helpt nu nog steeds. De zuigbehoefte neemt al iets af in verglijking met het begin, maar is er nog steeds. En dan slaapt ze toch een stuk lekkerder.quote:Op maandag 8 januari 2007 15:59 schreef Popples het volgende:
ow dan is heb ik nog geluk![]()
yppy dat zie ik meteen bij haar. ze zoekt dan en als je je vinger in haar mond stopt dan word ze kwaad als er niks uit komtzo klein en dan al kwaad kunnen zijn
of mevrouw trekt haar rimpeltjes op haar voorhoofd op.
dank je wel yppy. dacht dat ze te weinig kreeg maar er zit altijd melk in het tepelhoedje.
Dit lijkt me nu eigenlijk nefast voor je productie...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 07:44 schreef chacama het volgende:
.... Ze heeft nu al twee avonden te kort aan mijn bv. Dus gisternacht om twaalf uur (ze had om 9 uur gehad) naast het aanleggen (ik had soepele borsten) ook nog 60 cc bv uit de fles gegeven....
Tja, en juist dat is dus niet zo vanzelfsprekend, en maakt dat het wel enigszins "nodig" is te jubelen als een vrouw het zes maanden vol houdt. Ik heb toevallig gister met twee vriendinnen (ook nog niet aan de kids verder, hoor) zitten praten over borstvoeding enzo. De een kwam aan met "ik heb kunstvoeding gehad en ik ben ook gezond" (quote:Op dinsdag 9 januari 2007 00:31 schreef Macka66 het volgende:
Ik mis de speciale band van het voeden enorm. Ben boos op m'n eigen lichaam. 't Heeft tijd nodig.
Zes maanden heb ik (hoewel beperkt door m'n borstklierafwijking) bv kunnen geven. Tegenwoordig wordt er al gejubeld als een vrouw zes maanden bv heeft gegeven. Eerlijk gezegd vind ik dat toch wel een minimum periode. Dus geen gejubel voor mij. Ik heb gewoon gedaan wat mogelijk was, voor Lucie. Dat doe je als moeder.
Ik doe het in ijsblokjeszakjes/-bakjes en dat bevalt prima omdat ik de gekolfde melk alleen maar heel af en toe gebruik om bij het groente/fruithapje te doen (een bevroren blokje MM, een bevroren blokje fruit).quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:48 schreef Moonah het volgende:
Hier gaat het goed met de BV. Ik ben eeeeííííndelijk begonnen met structureel kolven. En nu breek ik me het hoofd over hoe ik eea makkelijk kan gaan invriezen. Bakjes, zakjes, ijsblokzakjes...![]()
Kleine porties (erbij) lijkt me wel handig, toch?
Ik heb zelfs al langer kunnen voeden dan m'n lactatiekundige verwachtte.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:48 schreef poemojn het volgende:
Wat jammer Macka, dat 't zo is afgelopen. Als je het erg vervelend vindt kun je misschien nog proberen of een lactatiekundige kan helpen?
nefast als in slecht neem ik aan. Dan klopt het met mijn gevoel. Het is alleen zo raar dat de rest van de dag wel lekker gaat.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 07:52 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dit lijkt me nu eigenlijk nefast voor je productie...
Ga ik nu ook doen. Want ik wil wel dat ze bv blijft krijgen. Ze spuugt trouwens nu ook weer meer.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:08 schreef YPPY het volgende:
Dat probleem, dat het 's avonds 'op' is, heb ik eens in de zoveel tijd chacama. Vervelend is dat. Ik kolf dan de hele dag, zodat er 's avonds iig wel genoeg is. Door dat extra kolven wordt de productie weer beter en kan ik de hoeveelheid die ze met de fles erbij krijgt gaan minderen. Eerst dacht ik dat het samenging met de menstruatie, maar dat blijkt toch niet zo te zijn.
Theorie en praktijk van de Rapley-methodequote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:28 schreef cattie het volgende:
Rapley is een methode om groente en fruit aan te bieden. In het kort is het dat je het in stukjes geeft en niet gepureerd. Er is hier ook ergens een topic over.
Is ook een aanraderquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:53 schreef chacama het volgende:
*gaat Oei, ik groei aanschaffen*
Maud is vanmiddag heel lang wakker geweest. Lekker bij papa op schoot naar buiten kijken. En net na het drinken bij mij tevreden in slaap gevallen.
Zo kun je het ook bekijken! Wat krijg ik dan een overontwikkeld kind!quote:Op woensdag 10 januari 2007 08:38 schreef YPPY het volgende:
Oei, ik groei is echt super. Het geeft net dat stukje extra energie om lastige dagen aan te kunnen. Wij gooien haast elke lastige dag op een sprongetje, dan kan ik makkelijker geduld hebben.
't mannetje lacht nog steeds veel, dus ik denk dat ie er niet ontzettend veel last van heeft.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:41 schreef owlet het volgende:
Sterkte Neuk, spruw is niet leuk!
Welke speen gebruik je? Merlijn heeft altijd Avent 1 gehad, zo langzaam mogelijke speen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 00:18 schreef Neuk het volgende:
slaap lekker
Ik heb dus net weer gekolfd en laten opdrinken. 's Ochtends kom ik wel aan de 300ml als het niet meer is en naarmate de dag vordert wordt het steeds minder. Net was het maar 90ml en hij schreeuwde echt om meer. Misschien komt het doordat de fles sneller weg drinkt, hoor... maar aangezien hij gisteren ruim het dubbele dronk en daar lekker van kon slapen kwam ik tot de conclusie dat ik 's avonds te weinig melk heb. Hij groeit trouwens wel als een tierelier hoor... Ruim 60cm en 6kg en hij is 10 weken oud morgen dus da's netjes van alles iets teveel volgens de richtlijnen
Kan ik er wat aan doen om het meer te laten worden? Meer drinken misschien? Dan ga ik 's nachts waarschijnlijk helemaal knappen!!!![]()
Ná een voeding?quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:51 schreef PM-girl het volgende:
Neuk, 's morgens kolf ik ook het meest, ook 300-350,
Nou, excuseer je daar maar voor ja!quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:20 schreef PM-girl het volgende:
Sorry, ik kolf ook zoveel na een voeding soms, niet altijd, maar 250 toch zeker.
Niet?quote:Ja en die spruw, ik weet het niet. Ik heb tijdens het voeden en erna pijn aan 1 kant, beetje branderig alsof Simon gebeten heeft (heeft nog geen tandjes hoor).
Wij hebben ook weken zo rondgelopen. Nee, geen spruw, immers, Thies had geen witte plekken.quote:En dus dat headbangen, wat hij eerst alleen soms aan de rechter borst (de pijnloze) deed, maar nu aan beiden.
Maar verder heeft hij geen witte bultjes, laagje of wat dan ook en zie ik ook niet echt iets aan mijn borst, soms een beetje paarsig als in bloeduitstortinkjes, maar verder niet.
Maar waar moet een arts dan naar kijken? En waarom heb ik maar aan 1 kant pijn?quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:40 schreef Moonah het volgende:
Wij hebben ook weken zo rondgelopen. Nee, geen spruw, immers, Thies had geen witte plekken.
Laat er nou naar kijken, BV geven hoort geen pijn te doen.![]()
Zelluf wetuh!![]()
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:10 schreef Misticle_lightning het volgende:
ik zou toch wel het liefste een jaar borstvoeding willen geven.
Haha dat klopt, mij werd ook doodleuk verteld toen ik zwanger was van de 2e dat het hoog tijd werd te stoppen om de 1e bv te geven want dat was allemaal 'niet mogelijk hoor'.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:37 schreef Popples het volgende:
wat mij van de week opviel hier in het gesprek me iemand van het cb is dat ze er vanuit gaan dat je niet langer als een jaar bv gaat geven.
nee hoor ze krijgt van mij hoorquote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:49 schreef Moonah het volgende:
He? Krijgt Renske melk van een andere mama? Of begrijp ik je verkeerd?
Whahaaa!Ik snap het nu....
En hier vind je meer info over kolven:
http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#4
Is sowieso wel handig hoor, om je daar even in in te lezen.
Jip, beide kids krijgen colostrum binnen. Maar omdat mijn bv al ruim op gang was had ik niet alléén maar colostrum, maar ook al rijpere voeding. Colostrum heeft o.a een laxerend effect op de darmpjes van de baby, dit om het meconium wat zich erin bevind wat vlot eruit te krijgen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:36 schreef Moonah het volgende:
Meteen een vraagje voor je dat me van de week door het hoofd schoot:
Je borsten stemmen samenstelling en hoeveelheid van de melk toch af op de behoeften van je kindje. Nou, hoe gaat dat dan als je nog zoogt terwijl je alweer een nieuw babietje hebt? Krijgen ze dan allebei colostrum?
ik zou het niet wetenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 19:39 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Helen Harper zoogkompressen: 'verbeterde vorm, heel zacht en veilig'. Wat kan er onveilig zijn aan zoogkompressen?
Afkolven vóór het voedenquote:Op zondag 14 januari 2007 09:17 schreef Randa_v het volgende:
afkolven voor het voeden
Ah, oké. Dat zal ik dadelijk proberen.quote:Op zondag 14 januari 2007 10:57 schreef Jelief het volgende:
Moonah, zo onderhand kunnen je borsten ook ter plekke nog melk aanmaken, als je dan eerst kolft moet Thies wat harder werken maar heb je ook kans dat hij de verstopping er uit drinkt.
Ik hou toch niet van zo'n dompelbad!quote:Op zondag 14 januari 2007 11:21 schreef owlet het volgende:
Wat die borsten allemaal niet kunnen hè Moonah![]()
Sauna lijkt me trouwens zeker goed voor je borsten, maar te snel afkoelen zou ik mee oppassen. Badjasje aan dus als je er uit gaat.
Yup, heb ik ook. Voelt wel prettig.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:44 schreef snoopy het volgende:
Ik heb toen met zo'n hotpack in mijn bh gezetenEen soort silconenborst had ik toen
De hoeveelheid aan hormonen is minimaal en ook nog eens plaatselijk. Volgens mijn huisarts kan het gewoon gebruikt worden tijdens BV. Ik heb trouwens niets gehoord van het afnemen van productie. Hmmmzzz. misschien toch maar effe mee wachten dan (ik wilde zsm nadat ik weer ongesteld zou worden een afspraak maken. Heb het ding al in huisquote:Op zondag 14 januari 2007 19:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Het Mirenaspiraaltje: mag dat tijdens de bv worden gebruikt? Dat de productie af zou nemen is in mijn geval niet zo erg. Maar de hormonen, komen die niet in de melk?
Maar goed, dat is vooral omdat er nog weinig bekend is natuurlijk.quote:Levonorgestrel gaat in kleine hoeveelheden over in de moedermelk. Wegens de beperkte ervaring bij voorkeur niet toepassen tijdens lactatie.
Ik was met een vriendin bij haar ouders, die hebben een sauna aan huis. Het was een weldaad voor mijn lijf, heerlijk!quote:Op zondag 14 januari 2007 22:34 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, nee he! Ik hoop voor je dat het inmiddels beter is en je hebt kunnen genieten van je sauna! Hoe doe je dat trouwens, daar kolven? Ik wil ook dolgraag weer een keertje, maar durf niet zo goed, weet niet wanneer ik ga menstrueren en ook het kolven lijkt me lastig?
Ok, op die fiets! Lekker dat het zo kon en dat je hebt genoten! (mijn schoonouders zijn druk aan het verbouwen met als klapper een sauna, denk ik nu ineens aan!)quote:Op zondag 14 januari 2007 23:01 schreef Moonah het volgende:
Ik was met een vriendin bij haar ouders, die hebben een sauna aan huis. Het was een weldaad voor mijn lijf, heerlijk!
Wat denk jij, dat ik de hele middag/avond zonder Thies kan? Je ként me inmiddels!![]()
En wat een slim idee van je om eerst te bellen, ik zou dan gewoon gaan uiteindelijk om vervolgens een poging tot kolven te doen in de kleedkamer(die nogal groot is in de sauna waar ik ga. Sowieso durf ik nog niet, ben zo bang dat mijn menstruatie zich daar ineens als een soort vruchtwatergolf aan zal kondigen!).quote:Maar ik had ook gedacht hoe ik dat bij een 'echte' sauna zou doen. Ik zou ze vooraf hebben gebeld en gevraagd of er een plekje is waar ik zou kunnen kolven (kantoortje ofzo).
Had de sauna ook geen positief effect op het kolven, de warmte ervan? Dan zal een warme douche denk ik ook niet helpen, of kolven tijdens het douchen (mits je geen electrische kolf hebt!)quote:Het gaat niet zo goed. Thies drinkt slecht, aan de pijnlijke borst al bijna helemaal niet. En het kolven gaat vreselijk moeizaam. Ik heb net een half uur mijn best gedaan met filmpjes, Thies IRL, no way, geen TSR dus geen druppel.
Tijdens de nachtvoeding ga ik maar gelijktijdig kolven. Hopelijk dat het dan lukt. En morgen receptje voor oxytocinespray vragen.
Eén positief punt: Ik geloof niet dat het erger aan het worden is.
Zal het eens nagaan. Maar het is juist mijn kleinere borst.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:18 schreef snoopy het volgende:Moonah
Is er niet iets wat de boel daar afklemt ofzo? Iets van een bh-bandje misschien.
Ik moet altijd zo grijnzen bij dit soort opmerkingen! Wat knap van je hersenen, wat knap van je handen, wat knap van je baarmoeder! 't Is gewoon knap van Moonahquote:
wel.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:09 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik moet altijd zo grijnzen bij dit soort opmerkingen! Wat knap van je hersenen, wat knap van je handen, wat knap van je baarmoeder! 't Is gewoon knap van Moonah![]()
dit is niet betweterig bedoeld ofzo
quote:Op zondag 14 januari 2007 11:02 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat vind ik dat toch ontzettend knap van mijn borsten....![]()
Of melk.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:41 schreef Stiekemurd het volgende:
Is zo een witte laag op de tong spruw?
Het is niet waar wat je hier zegt. De hormonen gaan wel degelijk heel je systeem door. Ze zeggen wel zo mooi dat het daar beneden blijft maar het is al bewezen dat dat onzin isquote:Op zondag 14 januari 2007 19:38 schreef Neuk het volgende:
[..]
De hoeveelheid aan hormonen is minimaal en ook nog eens plaatselijk. )
Ah vrij subtiel ook, dat met je auto...quote:Op maandag 15 januari 2007 15:17 schreef Misticle_lightning het volgende:
Nou hopen dat je er deze keer ook geen last van hebt.
Mijn reactie was iets extremer. Een beetje hetzelfde als in de 1e 3 maanden van mijn zwangerschap. Ik wilde mijn auto heel hard tegen een boom aan parkeren.
Nu ik nog steeds BV geef ben ik ook nog niet ongesteld geworden, buiten een licht bloedverlies dan
Merlijn is niet zwaar, maar ik heb nog nooit opmerkingen gehad. Hij is alleen in de eerste maand 1 kg aangekomen daarna standaard rond de 150 gram per week.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:54 schreef Stiekemurd het volgende:
De CB arts vond het het onderaan de lijn.....
ik heb er zelf ook geen problemen mee.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:30 schreef Neuk het volgende:
[..]
Hier ook nog geen spoortje van een aankomende menstruatie te bekennen. Vind ik ook niet erg!
Jawel, maar Benthe kwam gewoon veel meer aan in het begin. En omdat ze ook die flessen zo weinig weg drinkt... drinkt maar 60 cc per keer. Vandaag welliswaar 100 cc. Ben nu een beetje aan het bijhouden wat ze drinkt per dag. Iedere moeder wil denk ik wel dat haar kindje goed drinkt en goed aankomt in het begin. Ik maak me ook geen zorgen hoor.quote:Op maandag 15 januari 2007 16:05 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Merlijn is niet zwaar, maar ik heb nog nooit opmerkingen gehad. Hij is alleen in de eerste maand 1 kg aangekomen daarna standaard rond de 150 gram per week.
Heb je je gegevens al in de nieuwe curves gezet? En trek je eigen conclusies, niet altijd naar een Cb arts luisteren. Want 90 gram per week is toch echt het minimum hoor.
quote:Op maandag 15 januari 2007 17:16 schreef YPPY het volgende:
Bij veel sauna's is er wel een plek waar je kunt kolven en waar je de melk in de koelkast kan zetten. Wel slimme actie Moonah, om bij een vriendin te gaan. Thies lag zeker om het hoekje?
Hm, ik slaap idd bijna altijd op die zij.... Tnx voor het meedenken!quote:Wat goed dat de verstopping weg is.Ik snap het op zich wel, dat het aan de zelfde kant is. Misschien vindt hij die kant minder 'leuk' en drinkt hij daarom minder goed, of begin je vaak aan een bepaalde kant. Wie weet maakt het zelfs uit op welke zij je slaapt.
Nou, dat vond ik ook zo stom. Ik kreeg in eerste instantie één flesje Nystatine. Da's net genoeg voor 4 dagen ofzo. Daarna nog een gevraagd. Toen ik Daktarin kreeg, heb ik meteen 3 tubes gevraagd (en gekregen). Maar wellicht doen ze dat om te kijken of het wel aanslaat. Die Nystatine werkte bij ons dus niet. Bij Daktarin staat het zelfs in de bijsluiter, van die 10 dagen.quote:Op maandag 15 januari 2007 19:26 schreef Neuk het volgende:
Moonah, waarom krijg ik dan niet meer mee naar huis? Ik bel morgenochtend wel effe
Zie vorige pagina.quote:Op maandag 15 januari 2007 19:29 schreef chacama het volgende:
Ja, ik had/heb paarse tepels. en inderdaad spruw. Het wordt al minder. Maud laat ook minder los en spuugt minder (mede omdat ik zuivel uit mijn eten heb gemikt)...
Moonah..hoe is het nu afgelopen met de verstopping. of is het nog niet afgelopen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |