@Neuk, kijk dat is een mooie plek dan! Ideaal, zeker met een cadeautje.
@PV, herrie he, dat kolven! Ik doe het apparaat (ik kolf op bed) onder het dekbed met evt. nog een kussen erop, dat scheelt wel.
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 23:19 schreef owlet het volgende:PM, het zou spruw kunnen zijn maar of het slim is om preventief te gaan smeren, ik weet het niet. Áls je smeert dan ook wel alles goed schoon houden en je gekolfde melk merken zodat je weet welke melk je moet verhitten voor je het geeft maar dat weet je natuurlijk ook wel.
Moet je dan ook verhitten als het geen spruw is maar wel met micozinal gesmeerd hebt? Ik wist weld dat hij bij spruw moest inderdaad.
quote:
Heeft hij een voorkeurshouding? Je zou kunnen kijken of hij wel aan die borst wil drinken als je doorgeschoven aan legt. Dus alsof je hem in rugbyhouding aan de "slechte" borst legt en hem dan langs je heen naar de "goede" borst schuift. Hij ligt dan in dezelfdekromming als bij de andere borst en zo kan je zien of het misschien de houding is die hem pijn doet.
Ik heb nog niet gemerkt dat hij een voorkeurshouding heeft. Ik voed wel iets vaker en meer aan de linker borst, ivm meer melk aan die kant, maar rechts ging altijd net zo makkelijk. Die doorgelegde houding heb ik gisteren geprobeerd, maar dat maakte geen verschil.
quote:
Ronja heeft dat loslaten trouwens ook vaak. Dan stroomt het te hard en kan ze het niet bijbenen en dan doet het uiteindelijk pijn om te slikken omdat er een grote luchtbel dwars zit. Even boeren, pauzeren of kant wisselen wil dan nog wel eens helpen.
Ik heb wel veel melk, maar ook met het tepelhoedje lukt het niet, terwijl de melk dan in het hoedje spuit en niet in zijn mondje. En links heb ik ook veel melk, ook spuitend soms, en dat pikt hij wel.
quote:
Ik heb ook het idee dat haar tongriempje aan de korte kant is dus daar wil ik naar laten kijken de volgende keer op het CB. Niet zo zeer vanwege het drinken, maar omdat ik liever heb dat er nu wat aan gedaan wordt dan wanneer ze het allemaal wat beter beseft.
Ok. Dat zou kunnen, maar dan zou Simon dat nu ineens pas hebben? Want afgelopen dagen kon hij wel goed rechts drinken, zonder hoedje. En met hoedje doet hij het nu dus ineens ook niet meer.
Je ziet, ik heb voor mezelf ook al vanalles de revue laten passeren.
Verkoudheid, daar heeft hij een ietsiepietsie last van, maar niet als hij links drinkt.
Pijn aan de linkse zij/oor/arm oid, maar in de doorgelegde houding blijft hij huilen.
Niet goed kunnen pakken, maar het tepelhoedje verhelpt het nu niet.
Zelfs melk te vies/warm
![]()
, maar dat lijkt me onmogelijk!
Spruw, maar zou hij daar zelf zoveel last van hebben? En dan is het maar aan 1 kant? Ik zie verder geen witte stipjes, heb zelf geen pijn oid.
Vanmorgen had ik hem eerst links toen rechts, dat laatste lukte dus niet, dus toen maar weer links verder.
12 uur, rechts op knappen, daarmee begonnen. Een minuutje of 3-4 heeft hij redelijk goed gedronken. Toen begon het weer opnieuw en uiteindelijk viel hij (voldaan?) in slaap. Hij is nu weer wakker dus zo maar weer even proberen.
Het is zo zielig om te zien maar ik kan echt niet bedenken wat het is.
Owlet en anderen, bedankt voor de tips!