abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 januari 2005 @ 08:54:38 #51
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24513298
Thanks, Dutsj!

Maar hee, ik meen het wel: ik bén vaak wat onduidelijk en als ik er doorheen zit, zég ik dat ook in alle heftigheid. Dus regelmatig wel nodig om het op een volgend moment bij te stellen!

Bambix: zeker niet, I know!
Rijstebloem: misschien weer als Forte geen echt effect heeft!

Vanochtend was het weer lekker 5 uur...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 11 januari 2005 @ 09:22:38 #52
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_24513522
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 08:54 schreef Sugar het volgende:
Thanks, Dutsj!

Maar hee, ik meen het wel: ik bén vaak wat onduidelijk en als ik er doorheen zit, zég ik dat ook in alle heftigheid. Dus regelmatig wel nodig om het op een volgend moment bij te stellen!

Bambix: zeker niet, I know!
Rijstebloem: misschien weer als Forte geen echt effect heeft!

Vanochtend was het weer lekker 5 uur...
Sugar: wat ik niet zo goed snap is waarom je niet gewoon heel vroeg naar bed gaat elke avond. Wij doen dat ook en zetten gewoon de wekker voor de avondvoeding. In het weekend blijven we dan wel lang op en een van ons twee mag dan 's morgens uitslapen. Op die manier blijven we sterk genoeg om het vol te houden. Echt, het gaat voorbij!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 09:57:51 #53
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24513985
Doen we ook.
Maar blijf soms moe.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 11 januari 2005 @ 10:03:13 #54
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_24514060
quote:
Op maandag 10 januari 2005 22:16 schreef moussy het volgende:
Sugar, ik zag in het voorbij gaan in de supermarkt een ouders van nu liggen met een artikel over slapen.
Dat heb ik gelezen (uiteraard) en daar stond niet echt iets nieuws in; eigenlijk alles wat iedereen al roept/weet over slapen en dooslapen en patronen.
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 12:29:49 #55
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_24516132
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 09:57 schreef Sugar het volgende:
Doen we ook.
Maar blijf soms moe.
Wij ook. Daarom doen we veel leuke dingen en ga ik af en toe naar een hotel om bij te slapen (kindjes naar familie brengen gaat bij ons niet). Daarnaast probeer ik het te accepteren en er niet te veel over na te denken, want dat wordt het nog lastiger. Ik weet dat het moeilijk is als je moe bent, ik zit hier ook vaak met de tranen in mijn ogen als Indy een nee-dag heeft, Thomas de hele dag niets anders doet dan huilen en ik maar 4 uurtjes geslapen heb en het vier uur is en ik gewoon niet meer kán. Dan gooi ik de kinderen in de kinderwagen, maak en lange wandeling en ga ook nog even bij een vriendin langs. 's Avonds eten we dan brood of Chinees, ik ga lekker in bad en meteen door naar bed en de volgende dag ziet de wereld er al heel anders uit. Of niet, en dan probeer ik het de volgende dag weer, net zolang totdat ik me weer wat beter voel.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  FOK!fossiel dinsdag 11 januari 2005 @ 12:31:38 #56
2628 Karin
pi_24516145
Toch heeft moussy wel gelijk hoor vind ik. Tis misschien een dooddoener maar die tip kreeg ik ook van de wijkverpleegkundige. Als je er zelf een groot probleem van maakt en bijvoorbeeld telkens op de klok kijkt hoe lang je al op bent enzo wordt het alleen maar erger. Ik hield het ook altijd een beetje bij "deze nacht maar 4 uurtjes geslapen verdeeld over 3 x" wordt je echt niet vrolijker van.

Bram was helaas ook altijd een hele slechte slaper. En omdat ik bv gaf ging ik er altijd maar uit. Kan me de wanhoop nog heel goed voor de geest halen, zijn echt vreselijke tijden. Misschien heeft het cb nog tips voor je? Bij mij is toen de wijkverpleegkundige langsgeweest en dat heeft me echt heel goed geholpen. Ze heeft heel goed geluisterd en flink wat tips gegeven. Ook had ze nog wat folders mee over doorslapen, wie weet zit daar wel de gouden tip bij.
pi_24517998
Dat van kinderen die doorslapen is niet verzonnen.
Vanaf 3 weken hoefden we nog maar 1 nachtvoeding en vanaf 6 weken sliep meneer van 22.30 tot 6.00 en daarna makkelijk tot 10.00. Gelukkig, want waar jullie voor staan, zou ik nog geen week volhouden!
Succes
uit een aspergernest
  zaterdag 28 mei 2005 @ 20:15:20 #58
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_27437513
Even een verkapt tvp-tje

Na ruim 7,5 maand gebroken nachten is de koek hier op. Net als wat Dutchie eerder in dit topic schreef breekt het slaapgebrek ons op. We zijn moe en continu grieperig, verkouden of ziek. Het lijkt wel of al onze weerstand door het slaapgebrek weg is. En bovenal voelen we ons echt heel zielig.

Kai wilde de eerste maand niet in zijn eigen bedje slapen en dus sliep hij bij één van ons in bed (de ander sliep dan op de bank omdat ons bed te klein is voor twee volwassenen en een baby. Na een maand wilde meneer wel in zijn eigen bedje slapen maar werd hij ongeveer ieder uur wakker. Na een maand of zes kregen we goede hoop. Hij viel tijdens de papfles in slaap en het 's nachts wakker worden werd een stuk minder (4 of 5 keer per nacht). Nu is het dus weer helemaal mis. Kai valt niet meer in slaap tijdens zijn laatste fles en begint te brullen zodra hij in zijn bedje wordt gelegd. Bovendien wordt hij vanaf een uur of elf 's avonds ongeveer ieder uur wakker en is hij amper in slaap te krijgen, zelfs niet als hij een flesje krijgt.

Vanavond zijn we met de slaaptraining begonnen en hij sliep zowaar binnen een uur. Hopelijk houdt hij het vannacht een beetje vol. We zien het wel, maar de verhalen in dit topic geven gelukkig een beetje hoop op een wat uitgerustere toekomst.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 28 mei 2005 @ 20:16:48 #59
24188 Belana
kloon van belana
pi_27437543
sterkte m@x, want het is verdraaid moeilijk zo'n huilend kindje...
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 28 mei 2005 @ 20:20:02 #60
3142 m@x
pi_27437613
Om eerlijk te zijn doet het huilen me niet zoveel meer. Ik kan het als het ware uitzetten en dan is het meer een irritant achtergrondgeluid. Als ik er bij stil sta dat hij daar helemaal alleen, zielig in zijn bedje ligt te gillen dan breekt mijn hart, maar zolang ik dat niet doe kan ik het nu wel van me afzetten.

maar ik voel me zo'n rotmoeder nu ik dit typ
pi_27439543
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:20 schreef m@x het volgende:
Om eerlijk te zijn doet het huilen me niet zoveel meer. Ik kan het als het ware uitzetten en dan is het meer een irritant achtergrondgeluid. Als ik er bij stil sta dat hij daar helemaal alleen, zielig in zijn bedje ligt te gillen dan breekt mijn hart, maar zolang ik dat niet doe kan ik het nu wel van me afzetten.

Sterkte m@x!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_27439588
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 20:20 schreef m@x het volgende:

niet doen. Ik herken het best wel. Hij huilt, je kan hem niet helpen op wat voor manier dan ook dus er zit niks anders op dan hem te laten huilen. Ken je twee dingen doen. er het beste van maken en je zo min mogelijk proberen je er over op te winden/irriteren. Of je er druk over lopen maken, en je eigen avond daarmee verpesten, etc etc. KOmt vast goed. Sterkte.

Ik wacht nog wel een maandje of tig voor ik het ga proberen
  zaterdag 28 mei 2005 @ 23:05:54 #63
24188 Belana
kloon van belana
pi_27441092
M@x, je moet je niet schuldig voelen hoor!
Liam heeft periodes van slechter slapen en dan word ik dus krankjorem van dat gejank! Ik kan er slecht tegen iig en ik ben gezegend met een kindje wat over het algemeen goed slaapt.
Je moet je er idd wel voor aflsuiten denk ik, anders heb je geen leven meer. nogmaals sterkte.
stormy waters...
sailin'
pi_27442409
jemig m@x, zelfs 4 of 5 keer per nacht lijkt me al erg zwaar. heeel veel succes met de slaaptraining, ik hoop dat het snel resultaat oplevert. en nog iets anders (misschien heb je daar allang eens iets over geschreven maar dat weet ik niet meer): heb je het wel eens geprobeerd met inbakeren?
  zondag 29 mei 2005 @ 00:48:09 #65
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27443086
Ik wou het niet zeggen Bix .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 29 mei 2005 @ 08:03:31 #66
3142 m@x
pi_27445228
Bedankt voor de reacties. Ik probeer heel hard om me niet schuldig te voelen als ik Kai laat huilen en zolang ik mezelf voorhoud dat dit zowel voor hem als voor ons het beste is lukt dat ook wel hoor.

Gisteravond is Kai nadat hij in bed was gelegd en zich in slaap had gegild uiteindelijk nog een keer of vier wakker geweest. Wij hebben van 12 tot half 6 ononderbroken kunnen slapen dus ik zie zeker wel wat verbetering met de afgelopen tijd Of dat aan het laten huilen ligt weet ik niet, dat zullen de komende dagen uitwijzen.

Toen Kai kleiner was heb ik van de wijkverpleegkundige het boekje van Ria Blom geleend omdat ik er over nadacht om met inbakeren te beginnen. Na het boekje gelezen te hebben ben ik eerst begonnen om meer regelmaat aan te brengen en vanaf dat moment ging het overdag een stuk beter met slapen. Ook het inslapen 's avonds ging een stuk beter dus aan het inbakeren zelf ben ik nooit begonnen. Ik heb trouwens wel eens voor de grap geprobeerd om Kai in een katoenen luier in te bakeren, maar Houdini wist zich in no-time los te wurmen
  zondag 29 mei 2005 @ 08:51:28 #67
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_27445459
Jeetje, M@x, wat een situatie! Wel fijn dat die slaaptraining nu al z'n vruchten lijkt af te werpen, al snap ik heel goed dat je niet te vroeg wil juichen.
En wat betreft het inbakeren bij oudere kindjes.... het kan wel volgens mij, maar er zijn speciale methoden voor, ivm omrollen enzo. Was toevallig net vanochtend maar weer eens in het grote boek van Ria Blom aan het lezen en daar staat wel het een en ander in.
De situatie die jij beschrijft lijkt me echt vreselijk! Zelfs die 4, 5 keer per nacht vind ik al erg veel en ik snap heel goed dat het jullie opbreekt. Ik heb denk ik geluk dat ik nu na 7 weken een mannetje heb dat weliswaar om 5 uur nog een keer gevoed wil worden, maar daarna ook weer doorslaapt tot een uur of 8, 9. Pffff, sterkte hoor! En veel toegewenst.

Enne... inderdaad niet schuldig voelen hoor!!! Is echt niet nodig!
  zondag 29 mei 2005 @ 22:50:36 #68
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27467140
M@x in het begin hebben wij enorm geboft met Thijs het ventje dat veel en graag sliep en dat was enorm fijn .

Maar nu doordat Thijs al is het nog maar sinds kort (14 dagen nu) zo slecht slaapt en ook nog eens zo "vervelend"is overdag werd ik er ook enorm "gek"van

Ik heb echt respect gekregen voor ouders waarvan de kleine zich maand na maand telkens weer meld op de meest vreemde tijden, en tussendoor het huilen en krijsen en gillen van de kleine, want het is geen kattenpies.
En het breekt een keertje op, ik riep van 1,5 week al dat ik er door zat en zo moe was, hoe moet het dan voor de ouders zijn waarvan de kleine al een goed half jaar telkens blijft terug komen.

M@x sterkte en s6 met de slaaptraining en hopelijk komen jullie snel aan jullie nachtrust toe het is jullie gegunt in deze drukketijde
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 30 mei 2005 @ 12:45:52 #69
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_27478898
OOk ik ken het orobleem van het niet doorslapen.
Hebben wij met de oudste geluk gehadze sliep met 5 dagen al heerlijk door en nu 4 jaar later nog, met de jongste is het een ander verhaal.

In het begin was het vanwege de voedingen dat hij 1 of 2 keer per nacht kwam. Toen de nachtvoedingen niet meer nodig waren sliep hij de eerste weken lekker door.
En toen begon de ellende. Hij was ongeveer een maand of 9 oud en meneer besloot dat hij 's-nachts best wel even 2 uurtjes wakker kon zijn. We deden wat we altijd al deden. Even naar hem toe, een aai over zijn bol, speen terug, neerleggen en weer weg. Dat hielp, tijdelijk . Dit heeft zo ongeveer een half jaar geduurd en de uren dat hij wakker was werden langer. En ons ritueel om hem weer aan het slapen te krijgen veranderden niet.
OP een gegeven moment was de maat vol en ben ik hij hem gebleven tot hij "sliep". Ik was de deur nog niet uit of ja hoor daar ging hij weer.
Oke, denk je dan nieuwe manier bedenken. Dan maar overdag niet meer slapen.
Dat heeft een paar weken geholpen en toen was het over. Weer het zelfde liedje.
We zijn zo een aantal maanden met iedere keer weer nieuwe trucjes doorgekomen tot zijn zus een stapelbed kreeg.
We hebben haar eenpersoonsbed op zijn kamer gezet en het ledikant de deur uit. En daarmee ook de slaapproblemen. Ons lieve kleine ventje sliep door en nu nog.
We zijn iets meer dan een jaar aan het tobben geweest en wat bleek hij had het niet naar zijn zin in het ledikant.
Kelvin is altijd een woelwater geweest in bed en toen ik er aan terug dacht hoorde ik vaak dat hij zijn hoofdje stootte met als gevolg dat hij wakker werd en om weer in slaap te vallen kon hij zijn draai niet vinden.
Het grote bed was en is voor ons de oplossing geweest na alles we geprobeerd hebben om hem te leren doorslapen.
Soms heeft hij nog wel eens een nachtje dat hij onrustig is maar dan kruip ik er naast en binnen een kwartier is hij weer rustig en slaapt door. Voor ons geen nachten meer dat hij tussen de 2 en 4 uur lang wakker is want hij slaapt door.
Misschien gedeeltelijk offtopic maar misschien heeft iemand er wat aan.
Succes verder met alle slaapperikelen, er komt een dag dat je de oplossing hebt
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
pi_27479172
Kan dat toevallig samenhangen met het begin van eenkennigheid/verlatingsangst? Gezien de leeftijd lijkt me dat niet onwaarschijnlijk.
  maandag 30 mei 2005 @ 14:05:47 #71
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_27481127
Verlatingsangst heeft hij niet.
Het is puur dat hij geen ruimte had in bed om lekker te slapen. Hij draait zich in slaap namelijk om van hoofdeind naar voeteneind en hij woelt heel veel. Dat deed hij in zijn ledikant al en nu nog steeds. Als wij naar bed gaan kijken we meestal nog even om het hoekje of alles nog goed gaat en dan ligt meneer al wijdbeens en omgekeerd in zijn bed met zijn hoofd bij het voeteneind.
Als hij 's-nachts onrustig is is het vaak omdat hij niet lekker is en dat komt gelukkig niet zo veel voor.
Hij slaapt nu goed door. Is wel vroeg wakker 6 uur 's-ochtends maar blijft dan vaak nog even liggen of gaat spelen op bed.
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
  maandag 30 mei 2005 @ 19:40:51 #72
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27490511
Hier ligt Freek sinds kort in een groot bed, en slapen, ho maar... Hij gaat eruit, spelen, boekjes lezen.
Ik heb de lamp eruit gedraaid ("Mama, ik kan niets zien" riep ie ), en de deur zit op slot ivm pogingen om Baby uit de wieg te tillen, ook zijn alle potjes creme in de badkamer al een keer aan inspectie onderworpen.

Ik negeer het nu maar volkomen, hij valt op een gegeven moment wel in slaap, maar de zakken onder zijn ogen worden steeds zwarter, hij heeft echt slaapgebrek. Weer in het peuterbed is geen optie meer, ook daar klimt ie uit.

De gouden tip, anybody?
  maandag 30 mei 2005 @ 19:49:34 #73
24188 Belana
kloon van belana
pi_27490728
misschien is het gewoon ff wennen Leah? Als het nieuwtje er vanaf is dat het dan weer beter gaat.
stormy waters...
sailin'
  maandag 30 mei 2005 @ 20:17:39 #74
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27491592
Daar hoop ik maar op .
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:32:19 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27622359
Bedacht me net tijdens laatste fles van Maria: hoe is het nu, M@x en Leah?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:35:01 #76
3142 m@x
pi_27622452
Verbazingwekkend genoeg gaat het de laatste paar nachten steeds beter. Hij heeft vannacht een gigantisch lange ruk gemaakt. Van 19:00 uur tot 7:00 uur, speentje erin en vervolgens nog tot 8:30 uur. De nachten ervoor heeft hij ook doorgeslapen (welliswaar tot 5:30 uur, maar wel zonder 's nachts wakker te worden). Ik ben echt supertrots. Waar het door komt weet ik niet, maar als het zo blijft dan ben ik een nog veel gelukkigere mama dan ik al was.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:43:45 #77
3142 m@x
pi_27622718
Is Maria trouwens nog steeds zo'n vroege vogel of slaapt ze inmiddels wat langer door?
pi_27622979
Goed zeg M@x
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_27624400
fijn zeg m@x!

leah, wat lastig, ik zou 't ook niet weten.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 juni 2005 @ 23:56:58 #80
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27624756
quote:
Op maandag 30 mei 2005 19:40 schreef Leah het volgende:
Ik heb de lamp eruit gedraaid ("Mama, ik kan niets zien" riep ie )
Ik moest lachen
  zaterdag 4 juni 2005 @ 07:07:23 #81
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_27627808
M@x; wat fijn!!!

Hier ook onverwacht een doorslapende Julius! 07.00uur is het nu (en mijn inwendige klokje is al lang afgegaan, dus slapen lukte niet meer... ) en om 23.30 lag ie in bed!!!
Ah, nu hoor ik meneer... snel voeden, want die tieten staan op knallen.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juni 2005 @ 08:46:00 #82
81992 Githa
pi_27628098
Jordy heeft vannacht de tweede nacht zonder fles gewoon van 20.00 tot 8.00 geslapen

IK ben zooooooo trots

M@x wat fijn ^ enne Kai goed gedaan vent

Julius jij gaat het ook doorkrijgen wat goed he .....allemaal slapende kindjes
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 juni 2005 @ 12:19:20 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27630769
Overigens even pesten hier...
Saskia werd om 9.10 wakker...
En ze lag er gisteren om 19.00 in

zaterdag 4 juni 2005 @ 12:35:08 #84
3142 m@x
pi_27631169

Met zo'n vermoeiende vader is dat natuurlijk niet gek.....

Kai ging er gisteren om 20:00 uur in en was om 7:30 uur wakker (met een paar kleine onderbrekingen )
  † In Memoriam † zaterdag 4 juni 2005 @ 23:09:13 #85
81992 Githa
pi_27631914
en da's toch ook echt super stoer niet waar M@x ....*O* Kai

Saskia slaapkoppie
  zaterdag 4 juni 2005 @ 23:10:09 #86
24188 Belana
kloon van belana
pi_27631942
M@x, wat lekker joh!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 4 juni 2005 @ 23:11:45 #87
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  zaterdag 4 juni 2005 @ 23:19:30 #88
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27632154
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 23:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik moest lachen
Ik ook . Het nieuwtje is eraf, hij gaat gewoon lekker slapen! Vast omdat ie niets kan zien.
  zaterdag 4 juni 2005 @ 23:20:23 #89
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27632185
Goed zo Kai!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 4 juni 2005 @ 23:23:57 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_27632284
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 23:19 schreef Leah het volgende:

[..]

Ik ook . Het nieuwtje is eraf, hij gaat gewoon lekker slapen! Vast omdat ie niets kan zien.
Toch wel dus leah? gelukkig maar!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 4 juni 2005 @ 23:28:38 #91
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27632424
Het viel alles mee, gelukkig! Maar goed, ik ben dan ook wel een hysterische doos, als mijn eigen nachtrust in het geding komt .
  zaterdag 4 juni 2005 @ 23:34:38 #92
24188 Belana
kloon van belana
pi_27632585
Oe, ik ook hoor Je haalt je vanalles in je hoofd dan
stormy waters...
sailin'
pi_43599633
Goedemorgen..
Ik wilde hier eigenlijk vanacht om 3:30 al iets posten, maar het leek me verstandiger even te wachten totdat ik wat helderder was

Merlijn is nu 6 maanden en het doorslapen lukt gewoon echt niet meer. In het begin sliep hij al vanaf 6 weken ongeveer van 22:30 tot 7:30, maar sinds 2 maanden wordt hij elke nacht weer om 3:00 wakker. Het begint me nu echt op te breken..

Eerst dacht ik aan regeldagen, maar die hielden dan wel erg lang aan. Daarna zijn we begonnen met vaste voeding en dacht ik dat het misschien aan z'n darmpjes lag, dat die moesten wennen. Maar ook dát duurt wel erg lang. Vervolgens heb ik een strak voedingsschema gemaakt en krijgt hij 's avonds om 21:00 200cc pap om de nacht door te komen, nope.. ook niet.
Toen wilde ik hem 's nachts géén borstvoeding meer geven, omdat ik dacht dat hij eraan gewend was. Dat hielp! ..1 Nacht

Vanacht wilde ik weer proberen hem in slaap te krijgen zonder voeding. Dat resulteerde in een nachtelijke ruzie met mijn ega. Ook niet de bedoeling natuurlijk.

Ik heb vanacht dit topic al (gedeeltelijk) doorgelezen en denk tóch dat ik van die nachtvoeding af moet. Ik geef nog steeds volledig borstvoeding, alleen 's avonds af en toe wat kv erbij omdat ik anders met kolven niet aan die 200cc kom. Zou hij overdag te weinig krijgen? Misschien is het verstandig 1 borstvoeding overdag óók te vervangen door kv.
Ik weet het niet meer
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 16 november 2006 @ 09:42:36 #94
24188 Belana
kloon van belana
pi_43599790
icicle, Merlijn krijgt genoeg hoor! Daar moet je niet aan twijfelen! dus niet kv gaan geven omdat je daar bang voor bent. Het heeft meestal niets met voeding te maken! De gewoonte, gezellig nog even bij mama, dat moet eruit op een gegeven moment. en dat is moeilijk, want het enige wat je kunt doen is stoppen met de nachtvoeding en dat zal ie niet leuk vinden.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 16 november 2006 @ 14:10:30 #95
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43607501
ik denk persoonlijk dat hij het wel nodig heeft, anders word hij niet wakker. hij is nog maar 6 maanden oud.

althans....zo doe ik het hier hoor. Maxim heeft vanaf 8 tot 14 maanden ook elke nacht een fles op, ik heb weleens geprobeerd dat af te bouwen omdat het "volgens het boekje" niet nodig zou zijn. maar daar was ik zo mee gestopt, het voelde niet goed.

en nu Romijn is bijna 6 maanden en word nog elke nacht wakker voor 1 voeding. i don't care. ik geef hem bv en leg hem terug, en ik slaap weer lekker verder
  donderdag 16 november 2006 @ 14:15:04 #96
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_43607648
Toen onze David 6 maanden was, wilde hij nog 2 keer per nacht drinken. Borstvoeding, ook.
Daar heb ik op advies van het cb korte metten gemaakt, eerst de ene voeding eraf, en een week later de volgende. Met 6 maanden hoeven ze echt niet meer 's nachts te drinken, en kunnen ze echt wel doorslapen.

Dat is prima gelukt. David is maakte ook daarna bepaald geen uitgemergelde indruk (onze lekkerbek!), en ik geloof ook niet dat hij een frustratie van heeft opgelopen. Dat drinken 's nachts was een gewoonte geworden, en die hebben we omgebogen.

Concreet: lekker laten huilen. Geen ruzie om krijgen, dat is niet nodig. Binnen drie nachten zal je kindje het doorhebben, en kun jij doorslapen.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  donderdag 16 november 2006 @ 14:17:05 #97
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43607716
grappig, 2 tegenstrijdige posts na elkaar

conclusie: gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt.
pi_43607748
Mijn dochter is een jaar en die voed ik ook nog minstens 1 keer per nacht.

Sommige kindjes hebben dat wél nodig, mijn dochter was prematuur en heeft zich een slag in de rondte moeten drinken om in te halen. Ik vind dat een individuele zaak.

Geen ruzie om maken, als jij het red doe je het. Red je het niet, dan proberen dat af te bouwen.

Volgens mij heeft wakker worden 's nachts niet altijd te maken met voeding, ik word ook 3 keer per nacht wakker. Het ene kind wordt wel wakker, het andere niet. Het ene kind slaapt snel door, het andere niet.
Variety is the spice of life
pi_43607842
Zoals ik hier boven ook al meerdere keren heb geschreven is dat je bepaalde gewoontes in stand houdt door hem t voeden, hij wordt beloond om het wakker worden. Om dit op te lossen moet je het patroon doorbreken, niet meer voeden en geen aandacht 's nachts. Het is even een paar nachten heavy, maar het werkt!
Lees ook: Kinderen met slaapproblemen
Een werkboek voor ouders, geschreven door Ruttien Schregardus
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 16 november 2006 @ 14:22:10 #100
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_43607878
dden in de nacht, Nebelung?

Idd grappig, hoe de adviezen uit elkaar lopen. Tja, inderdaad doen waar je je zelf goed bij voelt.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')