Moeilijk, Cattie... Op zich zou kunstvoeding niet zo veel uit moeten maken, helaas. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je op een gegeven moment alles wil gaan proberen omdat maanden lang niet slapen er best in hakt en ruzie ook niet fijn is.
Misschien kan je een afspraak maken met je man dat jullie het een week proberen om te kijken of het helpt? Het is niet erg voor Ive om nu hij tegen de zes maanden gaat KV te krijgen en als het werkt is het misschien voor jullie dé oplossing. En als het niet werkt, dan ziet je man dat ook en klaart dat misschien de lucht een beetje.
Wij hebben Ronja eergister uit "wanhoop" een papfles gegeven. Het bleef maar knagen dat ze misschien honger zou hebben. Natuurlijk hielp die papfles voor geen meter en we hebben het dus ook bij een nacht gehouden maar het gaf wel een soort rust omdat we voor ons gevoel alles hebben geprobeerd.
Ive heeft toch ook een tijdje een papfles gehad? Het feit dat dat niet hielp zou je man eigenlijk wel moeten zeggen dat het niet ligt aan maagvulling of voldaan zijn.
Sterker nog, ik las vandaag toevallig op het bijvoedingsforum dat heel veel kinderen ook juist slechter gaan slapen zodra ze iets anders dan moedermelk kregen. Er valt dan ineens zo veel te verteren...
Maar wie weet heeft Ive er wel baat bij. Als je dan maar wel weet dat dat dan niet betekent dat jouw melk niet voldoende of voldoende voedzaam zou zijn hè?! Want helaas is niet-doorslapen eigenlijk veel natuurlijker op deze leeftijd dan wel doorslapen. Kindjes die door een zwaardere voeding doorslapen slapen eigenlijk "onnatuurlijk" door. Is niet erg, maar het zou de omgekeerde wereld zijn om te denken dat de moedermelk dan niet voldoet
Voel je in ieder geval alsjeblieft niet schuldig over eventuele KV (sprak zij, die twee dagen geleden nog zich hetzelfde voelde over evt. bijvoeden). Hij is practisch zes maanden oud en zijn darmpjes kunnen daar best tegen. En naast die nachtvoeding kan je nog prima de overige voedingen BV geven.
Niet echt tips waar je wat aan hept vrees ik, maar ik wil toch even zeggen dat ik het zó rot voor je vind.