quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:03 schreef lcicle het volgende:
Ik denk dat mijn kolfopbrengst niet te vergelijken is met de hoeveelheid bij rechtstreeks voeden. Zeker weten doe ik niet, want heb hem nooit gewogen na een voedingOp aanraden van het CB, anders zou ik teveel gefixeerd zijn op de hoeveelheid terwijl dat niet zo belangrijk was als de groei en alertheid van Merlijn.
http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes.htmlquote:Kolven geeft een goede indicatie van de hoeveelheid melk die de moeder heeft.
Niet waar!
Hoeveel melk er gekolfd kan worden, hangt van verschillende factoren af, zoals onder andere van de mate van gespannenheid van de moeder. Een baby met een goede drinktechniek, kan veel meer uit de borst krijgen dan de moeder kan kolven. Kolven vertelt je vooral hoeveel je kan kolven.
Of Anna haalt zelf minder voedingsstoffen uit de melk dan de meeste babies...quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:04 schreef YPPY het volgende:
Ze drinkt ook erg veel per dag, terwijl ze langzaam groeit. Ik denk dus wel dat melk 'weinig voeding' kan bevatten en dat ze daardoor meer nodig heeft.
See.. Nebelung heeft gesprokenquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:59 schreef nebelung het volgende:
Laatste post:
http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes.html
quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:59 schreef YPPY het volgende:
Dat kan inderdaad ook owlet, maar vind ik zelf een 'enger' idee. Dat ze er blijkbaar niet genoeg uit kan krijgen. Als ik het probleem bij mezelf leg, is het niet zo erg.
hihihi, zes maanden oud en dan op je borst in slaap laten vallen? Ik denk dat ik eerder in slaap ben dan ronja en dat ze vervolgens zich er vrolijk af laat rollenquote:Op woensdag 3 januari 2007 23:20 schreef Moonah het volgende:
En stel dát het mamahonger is, kun je Ive dan niet op je borst laten slapen? Ik doe dat ook vaak met Thies. Ik heb zo'n opklapbare ruggensteun, daartegen heb ik een groot voedingskussen gedrapeerd en dan kan ik zelf heerlijk slapen terwijl Thies op mijn borst ligt.
quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:28 schreef owlet het volgende:
[..]
hihihi, zes maanden oud en dan op je borst in slaap laten vallen? Ik denk dat ik eerder in slaap ben dan ronja en dat ze vervolgens zich er vrolijk af laat rollen![]()
Heb je dat al eens geprobeerd?quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:10 schreef cattie het volgende:
Bij ons slapen is helaas geen optie, want dan slapen wij niet meer. Ive slaapt eigenlijk nooit langer dan 3 uur achter elkaar.
Hm, spijtig, dan zal het idd niet werken bij jullie.quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:24 schreef cattie het volgende:
Ja, de eerste 3 maanden heeft hij regelmatig bij ons in bed geslapen, maar dan sliepen wij niet goed meer en hij werd ook gewoon weer elke 3 uur wakker. Wel grappig dat Fons dan wel doorslaapt!
Ik geloof dat ik dat knopje ook gevonden heb. Ben weer druk aan het kolven gegaan ook omdat ik effekes alleen de deur uit wil kunnen met een goed gevoel.quote:Op woensdag 3 januari 2007 12:39 schreef owlet het volgende:
Neuk, ik herken je gevoel. Wat bij mij hielp was om even de knop om te zetten en me te beseffen dat niet mijn hele dag uit BV geven hoefde te bestaan, net zomin als Ronja's dag alleen maar uit BV krijgen hoeft te bestaan.
Ik ben een klein beetje meer gaan letten op de regelmaat en ik ben voeden niet als oplossing voor alles gaan beschouwen. En dat werkte erg goed. Ik voed nog steeds op verzoek en ik bied ook nog vaak de borst aan als 'slokje troost', maar als er nog niet een uur of vier tussen de voedingen heeft gezeten dan ga ik eerst kijken of ze misschien genoegen neemt met een speentje, een verandering van omgeving of liedjes zingen en een beetje dansen.
Ik vraag me ook af of dat gevoel niet eigenlijk hoort bij het hebben van een kind en niet zo heel erg bij het geven van borstvoeding.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:20 schreef chacama het volgende:
deze fijne bv-dames
Als je het allemaal geregeld krijgt met Benthe zou dat natuurlijk heerlijk zijn!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:38 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik heb nu net het boek "de tevreden baby" binnen. Dit nav het schema van Sjak. Ik las in recensies dat de schrijfster een standbeeld verdient. Misschien raak ik zo gemotiveerd dat ik zelfs wel gewoon doorga en niet eens ga afbouwen volgende week![]()
Wat een nare, hatelijke dames posten er op dat forum zegquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |