De hoeveelheid aan hormonen is minimaal en ook nog eens plaatselijk. Volgens mijn huisarts kan het gewoon gebruikt worden tijdens BV. Ik heb trouwens niets gehoord van het afnemen van productie. Hmmmzzz. misschien toch maar effe mee wachten dan (ik wilde zsm nadat ik weer ongesteld zou worden een afspraak maken. Heb het ding al in huisquote:Op zondag 14 januari 2007 19:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Het Mirenaspiraaltje: mag dat tijdens de bv worden gebruikt? Dat de productie af zou nemen is in mijn geval niet zo erg. Maar de hormonen, komen die niet in de melk?
Maar goed, dat is vooral omdat er nog weinig bekend is natuurlijk.quote:Levonorgestrel gaat in kleine hoeveelheden over in de moedermelk. Wegens de beperkte ervaring bij voorkeur niet toepassen tijdens lactatie.
Ik was met een vriendin bij haar ouders, die hebben een sauna aan huis. Het was een weldaad voor mijn lijf, heerlijk!quote:Op zondag 14 januari 2007 22:34 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, nee he! Ik hoop voor je dat het inmiddels beter is en je hebt kunnen genieten van je sauna! Hoe doe je dat trouwens, daar kolven? Ik wil ook dolgraag weer een keertje, maar durf niet zo goed, weet niet wanneer ik ga menstrueren en ook het kolven lijkt me lastig?
Ok, op die fiets! Lekker dat het zo kon en dat je hebt genoten! (mijn schoonouders zijn druk aan het verbouwen met als klapper een sauna, denk ik nu ineens aan!)quote:Op zondag 14 januari 2007 23:01 schreef Moonah het volgende:
Ik was met een vriendin bij haar ouders, die hebben een sauna aan huis. Het was een weldaad voor mijn lijf, heerlijk!
Wat denk jij, dat ik de hele middag/avond zonder Thies kan? Je ként me inmiddels!![]()
En wat een slim idee van je om eerst te bellen, ik zou dan gewoon gaan uiteindelijk om vervolgens een poging tot kolven te doen in de kleedkamer(die nogal groot is in de sauna waar ik ga. Sowieso durf ik nog niet, ben zo bang dat mijn menstruatie zich daar ineens als een soort vruchtwatergolf aan zal kondigen!).quote:Maar ik had ook gedacht hoe ik dat bij een 'echte' sauna zou doen. Ik zou ze vooraf hebben gebeld en gevraagd of er een plekje is waar ik zou kunnen kolven (kantoortje ofzo).
Had de sauna ook geen positief effect op het kolven, de warmte ervan? Dan zal een warme douche denk ik ook niet helpen, of kolven tijdens het douchen (mits je geen electrische kolf hebt!)quote:Het gaat niet zo goed. Thies drinkt slecht, aan de pijnlijke borst al bijna helemaal niet. En het kolven gaat vreselijk moeizaam. Ik heb net een half uur mijn best gedaan met filmpjes, Thies IRL, no way, geen TSR dus geen druppel.
Tijdens de nachtvoeding ga ik maar gelijktijdig kolven. Hopelijk dat het dan lukt. En morgen receptje voor oxytocinespray vragen.
Eén positief punt: Ik geloof niet dat het erger aan het worden is.
Zal het eens nagaan. Maar het is juist mijn kleinere borst.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:18 schreef snoopy het volgende:Moonah
Is er niet iets wat de boel daar afklemt ofzo? Iets van een bh-bandje misschien.
Ik moet altijd zo grijnzen bij dit soort opmerkingen! Wat knap van je hersenen, wat knap van je handen, wat knap van je baarmoeder! 't Is gewoon knap van Moonahquote:
wel.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:09 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik moet altijd zo grijnzen bij dit soort opmerkingen! Wat knap van je hersenen, wat knap van je handen, wat knap van je baarmoeder! 't Is gewoon knap van Moonah![]()
dit is niet betweterig bedoeld ofzo
quote:Op zondag 14 januari 2007 11:02 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat vind ik dat toch ontzettend knap van mijn borsten....![]()
Of melk.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:41 schreef Stiekemurd het volgende:
Is zo een witte laag op de tong spruw?
Het is niet waar wat je hier zegt. De hormonen gaan wel degelijk heel je systeem door. Ze zeggen wel zo mooi dat het daar beneden blijft maar het is al bewezen dat dat onzin isquote:Op zondag 14 januari 2007 19:38 schreef Neuk het volgende:
[..]
De hoeveelheid aan hormonen is minimaal en ook nog eens plaatselijk. )
Ah vrij subtiel ook, dat met je auto...quote:Op maandag 15 januari 2007 15:17 schreef Misticle_lightning het volgende:
Nou hopen dat je er deze keer ook geen last van hebt.
Mijn reactie was iets extremer. Een beetje hetzelfde als in de 1e 3 maanden van mijn zwangerschap. Ik wilde mijn auto heel hard tegen een boom aan parkeren.
Nu ik nog steeds BV geef ben ik ook nog niet ongesteld geworden, buiten een licht bloedverlies dan
Merlijn is niet zwaar, maar ik heb nog nooit opmerkingen gehad. Hij is alleen in de eerste maand 1 kg aangekomen daarna standaard rond de 150 gram per week.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:54 schreef Stiekemurd het volgende:
De CB arts vond het het onderaan de lijn.....
ik heb er zelf ook geen problemen mee.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:30 schreef Neuk het volgende:
[..]
Hier ook nog geen spoortje van een aankomende menstruatie te bekennen. Vind ik ook niet erg!
Jawel, maar Benthe kwam gewoon veel meer aan in het begin. En omdat ze ook die flessen zo weinig weg drinkt... drinkt maar 60 cc per keer. Vandaag welliswaar 100 cc. Ben nu een beetje aan het bijhouden wat ze drinkt per dag. Iedere moeder wil denk ik wel dat haar kindje goed drinkt en goed aankomt in het begin. Ik maak me ook geen zorgen hoor.quote:Op maandag 15 januari 2007 16:05 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Merlijn is niet zwaar, maar ik heb nog nooit opmerkingen gehad. Hij is alleen in de eerste maand 1 kg aangekomen daarna standaard rond de 150 gram per week.
Heb je je gegevens al in de nieuwe curves gezet? En trek je eigen conclusies, niet altijd naar een Cb arts luisteren. Want 90 gram per week is toch echt het minimum hoor.
quote:Op maandag 15 januari 2007 17:16 schreef YPPY het volgende:
Bij veel sauna's is er wel een plek waar je kunt kolven en waar je de melk in de koelkast kan zetten. Wel slimme actie Moonah, om bij een vriendin te gaan. Thies lag zeker om het hoekje?
Hm, ik slaap idd bijna altijd op die zij.... Tnx voor het meedenken!quote:Wat goed dat de verstopping weg is.Ik snap het op zich wel, dat het aan de zelfde kant is. Misschien vindt hij die kant minder 'leuk' en drinkt hij daarom minder goed, of begin je vaak aan een bepaalde kant. Wie weet maakt het zelfs uit op welke zij je slaapt.
Nou, dat vond ik ook zo stom. Ik kreeg in eerste instantie één flesje Nystatine. Da's net genoeg voor 4 dagen ofzo. Daarna nog een gevraagd. Toen ik Daktarin kreeg, heb ik meteen 3 tubes gevraagd (en gekregen). Maar wellicht doen ze dat om te kijken of het wel aanslaat. Die Nystatine werkte bij ons dus niet. Bij Daktarin staat het zelfs in de bijsluiter, van die 10 dagen.quote:Op maandag 15 januari 2007 19:26 schreef Neuk het volgende:
Moonah, waarom krijg ik dan niet meer mee naar huis? Ik bel morgenochtend wel effe
Zie vorige pagina.quote:Op maandag 15 januari 2007 19:29 schreef chacama het volgende:
Ja, ik had/heb paarse tepels. en inderdaad spruw. Het wordt al minder. Maud laat ook minder los en spuugt minder (mede omdat ik zuivel uit mijn eten heb gemikt)...
Moonah..hoe is het nu afgelopen met de verstopping. of is het nog niet afgelopen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |