abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45125371
Ik ben gisteren er met de neus op gedrukt meer vertrouwen in m'n lichaam te hebben dan in de tijd. Dacht dat Juliette nog wel een uurtje zou slapen zodat ik even alleen naar de winkel kon, maar daar aangekomen voelde het meer als tijd voor een voeding.. en een kwartiertje later belde mijn man me naar huis met Juliette hard huilend op de voorgrond.. Ben nog nooit zo hard door de stad gereden

Vervelend PV dat je het graag anders gewild had maar je hebt duidelijk je best gedaan en je mag dus best trots op jezelf zijn.

Hier geen naweeen gehad en toch een snel krimpende baarmoeder

Iemand hier toevallig verstand van zoetstoffen en bv? Jonge kinderen mogen niet veel glaasjes drinken met zoetstof binnenkrijgen; zou het ook met bv worden 'overgedragen'? Ik drink 't nauwelijks maar vroeg het me vandaag toevallig af.
pi_45125666
Interessante vraag Poemojn. Ik heb geen idee eigenlijk. Ik heb van de week colalight gedronken. Dat schijnt gigantisch goed te helpen bij een buikvirus. De zoetstoffen zijn wel erg slecht weet ik.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 8 januari 2007 @ 08:08:30 #103
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45134469
Maud is aan de beterende hand. En na 3 regeldagen, had ze het gisteren helemaal met me gehad. De laatste voeding was gewoonweg niet genoeg voor d'r. Denk dat ze tijdens haar verkoudheid minder is gaan drinken en de productie dus nog niet op pijl is. Dat in combi met een sprongetje wat ze geloof ik aan het maken is, zorgde voor een krijsend kindje. UIteindelijk heb ik manlief nadat ik 4 keer had gewisseld van borst, maar gevraagd om een klein flesje KV te maken (alle bv stond in de diepvriezer). En ze heeft toen 60cc KV gedronken. Rustig op d'r gemakje, maar hij ging wel leeg. En vervolgens (het was toen half 11) heeft ze tot half 6 geslapen....HALF 6. Wat was dat heerlijk.

Ik vind de gekolfde melk trouwens extreem waterig uitzien. Terwijl het vorige week nog echt mooie witgele melk was. Is dit normaal of heb ik dan teveel voormelk, waardoor Maud de echte voeding niet goed binnenkrijgt. Ze spuugt nu ook weer meer. En dat was met die stevige melk dus ook stukken minder. Moet maar eens bijhouden hoe tevreden ze is...en voor vanavond maar even wat uit de diepvriezer halen. Gewoon om een tevreden meisje te hebben.

ET, welkom en Poemojn toen ik aan het stadten was, voelde ik ook precies wanneer Maud d'r flesje had gehad. Mooi, hoor die band tussen moeder en kind.
  maandag 8 januari 2007 @ 08:34:05 #104
1762 YPPY
Yppiaans
pi_45134680
De naweeen duurden bij mijn ruim 5 dagen en die waren echt erg. Ik lag/zat regelmatig te puffen tijdens een voeding. Dan denk je dat je de bevalling gehad hebt, gaat het nog dagen door.

Dat kan echt wel spruw zijn Neuk. Zit het ook op zijn wangen? Drinkt hij wel goed? Anna dronk tijdens het begin van de spruw (wat we dus pas vrij laat ontdekten) nog goed. Het duurde een tijd voor ze slechter ging drinken.

Leuk dat je hier weer echt post E.T.

Als wij zo'n periode hadden, bewaarde ik de gekolfde melk van 's nachts en overdag voor de avond chacama. Hoefden we het niet te ontdooien en als ik zelf genoeg had, konden we het alsnog invriezen.

Ik ben weer even blij dat ik bv geef (mooie tegenhanger voor het gedoe dat we met de crematie gaan krijgen). Anna is heel erg verkouden nu, gisteravond had ze er zelfs verhoging bij. Ik kon haar nu mooi troosten met de bv, ze werd er weer lekker rustig van. Vannacht heeft ze weer aan de borst geslapen, net als tijdens het eerste sprongetje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 8 januari 2007 @ 08:41:52 #105
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45134746
quote:
Op maandag 8 januari 2007 08:34 schreef YPPY het volgende:
De naweeen duurden bij mijn ruim 5 dagen en die waren echt erg. Ik lag/zat regelmatig te puffen tijdens een voeding. Dan denk je dat je de bevalling gehad hebt, gaat het nog dagen door.

Dat kan echt wel spruw zijn Neuk. Zit het ook op zijn wangen? Drinkt hij wel goed? Anna dronk tijdens het begin van de spruw (wat we dus pas vrij laat ontdekten) nog goed. Het duurde een tijd voor ze slechter ging drinken.

Leuk dat je hier weer echt post E.T.

Als wij zo'n periode hadden, bewaarde ik de gekolfde melk van 's nachts en overdag voor de avond chacama. Hoefden we het niet te ontdooien en als ik zelf genoeg had, konden we het alsnog invriezen.

Ik ben weer even blij dat ik bv geef (mooie tegenhanger voor het gedoe dat we met de crematie gaan krijgen). Anna is heel erg verkouden nu, gisteravond had ze er zelfs verhoging bij. Ik kon haar nu mooi troosten met de bv, ze werd er weer lekker rustig van. Vannacht heeft ze weer aan de borst geslapen, net als tijdens het eerste sprongetje.
Geloof dat ik ook even op spruw moet gaan checken. Witte waas op de tong..slecht drinken aan de borst en zelf pijnlijke borsten...uhm...
  maandag 8 januari 2007 @ 09:38:56 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_45135490
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:07 schreef PM-girl het volgende:
Cattie hoe is het afgelopen nacht gegaan? Een flesje gehad of niet?

Hihi, ik heb hier twee dagen op een rij groene melk gekolfd! (eerste keer door de erwtensoep? tweede keer door een kleine hoeveelheid spinazie in een grieks hapje?) Ik las in ieder geval dat het geen kwaad kan, ziet er alleen een beetje giftig uit zo!

ET, ik voelde de TSR ook pas laat, ik weet niet of ik hem eerder had dan dat moment, ik geloof pas na enkele weken?
Nebelung noemt het tintelend, ik noem het een 'krakend' gevoel, een betere omschrijving is er niet voor mij!

De pijn die bij spruw omschreven wordt (naar binnen toe en ook nog na het voeden), komt het wel eens voor dat je dat aan een kant maar hebt (al langere tijd)? Rechts is volledig pijnloos, links vaak die pijn? Er zitten geen zichtbare kloofjes, maar spruw lijkt me aan 2 kanten te moeten zitten?
Ive heeft nog geen avondflesje kv gehad om practische redenen (zaterdag bezoek en zondag op bezoek geweest), vanavond gaat het gebeuren. Verstandelijk weet ik dat het goed is om te proberen, maar gevoelsmatig zit het me niet lekker. Heel stom, maar het doet mij pijn dat het met bv alleen niet helemaal lukt.

Groene melk! Wow, grappig.

Ik heb spruw aan 1 kant gehad, de andere kant was helemaal oke en Ive had ook nergens last van.

Neuk, ik zou naar de ha gaan met jouw klachten. H ier op het cb word je namelijk toch doorgestuurd met dat soort klachten.

Naweeen heb ik een beetje gehad. Wow, dat je bv zo in je baarmoeder kunt voelen de eerste dagen!
  maandag 8 januari 2007 @ 10:48:40 #107
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45136667
Cattie, begrijpelijk je verdriet bij het flesje kv, maar het is nu toch nog alleen maar een probeersel? En wellicht kun je kolven om 23;00 uur, zodat je productie niet terugloopt?
Hoe is het eigenlijk met je werk, is dat nu geregeld (live voeden/kolven?)

Spruw aan 1 kant kan dus wel, heb echter geen klachten behalve die pijn en ook Simon heeft geen klachten. Ik denk dat het geen spruw is, maar houd het wel in de gaten, want het kan dus wel.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 8 januari 2007 @ 11:11:47 #108
108648 cattie
lieve moeder
pi_45137200
Het is idd een probeersel en ik ben zeker van plan om te gaan kolven. Als het dan niet werkt, kan ik weer zelf gan voeden. En anders hou ik er een gevulde koelkast aan over, ook best handig!
Gelukkig werkt de neusspray, zodat ik op mijn werk niets hoef te veranderen.
  maandag 8 januari 2007 @ 11:40:35 #109
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45137974
Ik heb het idee dat, nu die last van mijn schouders is gevallen, de bvproductie weer stijgt
Ironisch
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 8 januari 2007 @ 13:07:29 #110
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45140006
quote:
Op maandag 8 januari 2007 08:34 schreef YPPY het volgende:
Nee, zit niet op de wangen. Zijn het soort van blaasjes? Ook op de lipjes?
Hij drinkt verder prima. Hij heeft wel wat vaker een zeurhuiltje. Het gekke is dat hij dan niet zo goed wil drinken en wel op de vinger wil zuigen. En dan valt ie snel in slaap... Sprongetje?
Ik wil toch graag even wachten tot a.s. woensdag, dan kan nl. mijn vriend evt. ook mee en hoef ik niet zo ver te lopen naar de dok en naar het CB.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 8 januari 2007 @ 13:35:57 #111
1762 YPPY
Yppiaans
pi_45140760
Anna had het juist niet op haar tong, maar wel in haar wangen en op haar lipjes. Soort van kapotte blaasjes zaten erbij. Volgens het CB was het geen spruw, maar waren het melkresten. Later bleek het toch spruw te zijn. Ik denk niet dat het erg is om te wachten tot je toch naar het CB gaat. Wij hebben er weken mee rondgelopen (bleek later).
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_45144024
ow ik ben ook beginneling zo te lezen.
heb weer even wat vraagjes
onze meid heeft vannacht echt 3uur aan de borst gelegen. ze valt af en toe in slaap en nog zoeken als ze in haar bedje ligt. is het normaal dat een kind van 8 dagen echt 2 a 3uur aan de borst ligt soms ook overdag?

soms heeft ze ook wat dikkere melk op haar tongetje/in haar mondje liggen is dat normaal?

ik voel me soms echt een als ik hier mee lees.
mama van 3 kids!
  maandag 8 januari 2007 @ 15:37:03 #113
1762 YPPY
Yppiaans
pi_45144637
Dat is nog niks. Anna lag hele dagen aan de borst. Nachten ook trouwens.

Je kunt proberen of je het verschil kunt ontdekken tussen dorst en zuigbehoefte.
*OUD heilige*
pi_45145416
ow dan is heb ik nog geluk
yppy dat zie ik meteen bij haar. ze zoekt dan en als je je vinger in haar mond stopt dan word ze kwaad als er niks uit komt zo klein en dan al kwaad kunnen zijn of mevrouw trekt haar rimpeltjes op haar voorhoofd op.

dank je wel yppy. dacht dat ze te weinig kreeg maar er zit altijd melk in het tepelhoedje.
mama van 3 kids!
  maandag 8 januari 2007 @ 16:16:16 #115
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45146040
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:59 schreef Popples het volgende:
ow dan is heb ik nog geluk
yppy dat zie ik meteen bij haar. ze zoekt dan en als je je vinger in haar mond stopt dan word ze kwaad als er niks uit komt zo klein en dan al kwaad kunnen zijn of mevrouw trekt haar rimpeltjes op haar voorhoofd op.

dank je wel yppy. dacht dat ze te weinig kreeg maar er zit altijd melk in het tepelhoedje.
Popples in het begin had ik Maud ook bijna constant aan de borst. Na 1,5 week ben ik een speentje gaan halen. Ze wist toen immers dat melk bij mij te halen was. En die speen helpt nu nog steeds. De zuigbehoefte neemt al iets af in verglijking met het begin, maar is er nog steeds. En dan slaapt ze toch een stuk lekkerder.
  maandag 8 januari 2007 @ 16:32:34 #116
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45146655
@Popples:
Volgens mij is het een kwestie van instinct. Apenjongen en baby's zijn erop ingesteld dat ze dag en nacht op elk moment kunnen drinken. Jongen van apen slapen ook bij hun moeder en hoeven vaak alleen te happen. Bij mensen is dat al lang niet meer zo, met al die waarschuwingen over op je kind gaan liggen en wiegendood. Ik denk dat dat vroeger ook veel meer gebeurde, dat het kind continu bij de moeder was en op elk gewenst moment kon drinken. Het duurt even voordat je daar een ritme in hebt gevonden, samen met je kindje. Kendahl heeft tot ongeveer drie en een halve maand een uur gedaan over de voedingen. Toen ben ik maar iets consequenter geworden Vaker van borst wisselen wil ook nog wel eens helpen, dan schiet het weer meer toe en wordt je kindje weer eventjes wat alerter. Succes!
  maandag 8 januari 2007 @ 16:53:05 #117
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45147407
Ik heb nu echt zo'n gevoel dat ik langzaam aan het bevallen ben. Ik heb 6 mnd bv gegeven en dat moet langzaam ophouden. Terwijl een bevalling "heel snel" is. 9 mnd in de buik en dan gauw eruit. Je kent het gemis daarna wel, van: hé, ik mis iets in mijn buik! Ik mis de bv nu al bij voorbaat.
pi_45147421
Via een tepelhoedje kan het drinken ook meer kracht kosten, dus langer duren voor ze verzadigd is.
  maandag 8 januari 2007 @ 17:15:47 #119
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45148222
PV dikke en sterkte met afkicken.
pi_45150881
pv dank je wel
trouwens vandat slapen wil mevrouw 's nachts ook alleen maar bij mij.
sterkte met afbouwen knap dat je het toch zo lang hebt volgehouden

chacama ik durf renske geen speen te geven want we hebben al in het begin moeite gehad. als het goed is belt de wijkvervpleegkundige heel snel. dan zal ik het met haar eens over hebben.
mama van 3 kids!
  maandag 8 januari 2007 @ 18:38:14 #121
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45151085
Popples ik had in eerste instantie ook een beetje angst voor speen/tepel verwaring, maar mijn kraam was daar vrij simpel in. Een vinger lijkt ook niet op een tepel en die gaf ik wel. Waarom zou dat dan niet verwarren. Nu krijgt ze speen, fles en tepel en het gaat goed. Ik zeg niet dat je het moet doen, maar het is voor de toekomst misschien wel te overwegen. Het feit dat je wel een pink geeft en ze daar dus wel van inziet dat er niets uitkomt en dan je tepel pakt, geeft al aan dat ze dat verschil wel kent. Succes. En probeer wel als ze niet drinkt je tepel uit d'r mondje te halen, want dat is nl. niet bevordelijk voor jouw tepels.
pi_45151405
dank je chacama,
toevallig heeft manlief haar vanmorgen even een speentje gegeven omdat ik snel boodschappen moest doen. en nu weet ze nog heel goed waar ze kan drinken.
jullie zijn schatten ik weet niet waar ik zonder jullie was.
mama van 3 kids!
  maandag 8 januari 2007 @ 19:35:40 #123
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45153317
Graag gedaan. Ik doe ook alleen maar wat de rest voor mij deed en nog steeds doet. Steunen en advies geven daar waar mogelijk. Hopelijk hangt ze straks iets minder aan de borst. Het grote voordeel wat ik van de speen ervaar is dat ik nu nog steeds gewoon lekker met d'r kan kroelen zonder dat ze meteen aan mijn borst wil hangen. De assosiatie mama = eten is er gelukkig niet heeft een vriendin van me. Die kan de kleine niet pakken zonder dat ie wil eten. Mama is ook spelen, kroelen en gewoon lekker tegen aan liggen.

Maud zit inmiddels al weer in een lekker ritme. Het is ergens tussen de 2,5 en 4 uur. Kun je goed op bouwen dus . Maar, ja de ene keer drinkt ze ook meer dan de andere. We kijken wel weer. Ze slaapt in elk geval wel goed en dat is me ook veel waard.
  maandag 8 januari 2007 @ 20:55:42 #124
1762 YPPY
Yppiaans
pi_45156917
Anna heeft in haar hele leven iets van 4 dagen wel een speen geaccepteerd. Verder niet. Een soort van omgekeerde tepel-speel verwarring.

Over een tijdje ben jij weer degene die tips en aanmoedigingen kan geven Popples. Ik ben ook ontzettend blij met dit topic. Je krijgt er steun en adviezen die je irl zo hard nodig hebt, maar niet krijgt.
*OUD heilige*
  maandag 8 januari 2007 @ 21:11:21 #125
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45157715
pi_45157997
Speen is ook anders dan pink. Juliette kokhalst van een speen, pas uitgeprobeerd toen ze wel wilde zuigen vanwege krampjes maar borstweigerde, en ik m'n pink weer eens terug wilde.
  maandag 8 januari 2007 @ 21:48:10 #127
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45159584
Kendahl moet ook niks van die dingen hebben
  maandag 8 januari 2007 @ 23:13:13 #128
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45163920
Brent weigert de borst... Hij heeft net wel een klein beetje gedronken maar verder sinds vanmiddag tot grote frustraties alles hysterisch geweigerd. Ik heb uit frustratie maar gekolfd en kijk het effe aan vannacht. Als het aanhoudt bel ik morgen de arts wel.
Het stomme is dat ie wel uren onder de babygym ligt te genieten en te lachen. Dat vindt hij geweldig, en dan wil ik em voeden omdat hij op zijn vuist zit te sabbelen en dan schreeuwt hij echt als een mager speenvarken Ik snap er helemaal niets van.
Iedere golf van de zee,
pi_45164414
Vervelend Neuk. Het voelt bijna als een afwijzing van jezelf he? Althans, zo ervaarde ik dat.

Kan hij oorpijn hebben, pijn in de keel, is hij ziek, zou hij spruw kunnen hebben? Of is hij, terwijl hij aan de borst lag, ergens van geschrokken? Ben je ongesteld geworden of denk je dat het er aan zit te komen? Heb je een ander geurtje/wasmiddel gebruikt? Gebruikt hij erg vaak een speen?

(allemaal mogelijke oorzaken)

Andere tips: dring de borst niet op, geef hem indien mogelijk wel de gelegenheid om te drinken (als je een ligbad hebt kan het fijn zijn om samen in bad te gaan of naast je in bed met je bovenlijf bloot) en veel lichamelijk contact.

Sterkte

Nog een linkje, halverwege de pagina (na de kraamtijd) http://www.borstvoeding.c(...)g_een_overzicht.html
Variety is the spice of life
  maandag 8 januari 2007 @ 23:39:38 #130
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45164903
Ja ik werd er wel een beetje emo van. Ik weet niet zo goed wat er aan de hand is. Hij zelf ook niet denk ik Dus dat scheelt. Ik vermoed een sprongetje of spruw. Iets anders kan ik me niet indenken.
Speen gebruikt hij wel, maar niet vaak. Wat me wel opvalt is dat hij de laatste paar dagen andere dingen doet dan eerst waaronder ook zijn handje in de mond steken. Ziet er raar uit Hij sabbelt dus op zijn handpalm, ik heb dat nog niet eerder bij andere kindjes gezien

Bedankt voor de link Grappig, overal staat veel lichamelijk contact... Dat doe ik dus al uit mezelf en dat voelt goed.
Iedere golf van de zee,
  † In Memoriam † maandag 8 januari 2007 @ 23:52:45 #131
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45165286
PV, succes met afbouwen en loslaten! Je hebt absoluut het meeste eruit gehaald wat er in zat voor Kendahl. Letterlijk.

Popples, je groeit er vast wel snel in, in het borstvoedingsgebeuren.

Chacama, loopt lekker zo,fijn om te lezen.

Neuk, wat vervelend toch. Succes met het achterhalen van de oorzaak. En dat vuistje sabbelen is natuurlijk ook omdat Brent z'n vuisten moet ontdekken.(Hoewel hij ze op de foto met Kylian al best klaar had )

En Cattie, ik snap je maar al te goed. Maar als er aanvulling nodig is moet je wel. Laat dat flesje kv je plezier in bv geven alstjeblieft niet vergallen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2007 @ 00:31:56 #132
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45166331
Lucie en ik zijn gestopt met bv. Nou ja, de bv is meer gestopt met ons

Het kolven heeft niet geholpen, de bv nam af in plaats van toe. Drie druppeltjes per borst na een kwartier kolven, en soms helemaal niets. Ook 's nachts. We hebben het nog een paar keer geprobeerd, maar Lucie wil ook niet meer aan de borst drinken. Zelfs wat druppels bv op haar lippen roepen afwijzing op.

Ik mis de speciale band van het voeden enorm. Ben boos op m'n eigen lichaam. 't Heeft tijd nodig.
Zes maanden heb ik (hoewel beperkt door m'n borstklierafwijking) bv kunnen geven. Tegenwoordig wordt er al gejubeld als een vrouw zes maanden bv heeft gegeven. Eerlijk gezegd vind ik dat toch wel een minimum periode. Dus geen gejubel voor mij. Ik heb gewoon gedaan wat mogelijk was, voor Lucie. Dat doe je als moeder.

De bv heeft Lucie niet alleen een goede start gegeven qua beschermende stoffen, maar ook qua mondgewoonten. Ik merk het aan haar spraakontwikkeling (brrrrrroem en wawawa komen er pittig gearticuleerd uit) en aan haar kauwen. Naast het verdriet is dat dan toch wel weer heel leuk!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 9 januari 2007 @ 07:17:55 #133
1762 YPPY
Yppiaans
pi_45168899
Wat moeilijk Macka. Je hebt er zo ontzettend veel energie in gestopt en moeite voor gedaan. En dan wil je lichaam niet meer. Ik vind je superstoer dat je zover bent gekomen en vind die zes maanden zeker wel een gejubel waard . Het is hartstikke knap dat je het toch voor elkaar hebt gekregen! Juist door die klieren was het veel moeilijker en had je al veel eerder kunnen zeggen dat het niet ging. Nu ben je echt tot het uiterste doorgegaan en meer kun je niet doen toch? Lucie mag er bij mee zijn.
*OUD heilige*
  dinsdag 9 januari 2007 @ 07:44:54 #134
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45169056
macka....wat Yppy zegt. Dus wel een voor jou.

Ik ben op gaan schrijven wanneer Maud eet, slaapt en poept. Gisteren weer een mooie luier vol met mosterd gehad. Het was maar goed dat ik de plasluier voor het voeden had verschoond anders had ze niet onder gedaan voor Brent (zie fototopic ). Ze heeft nu al twee avonden te kort aan mijn bv. Dus gisternacht om twaalf uur (ze had om 9 uur gehad) naast het aanleggen (ik had soepele borsten) ook nog 60 cc bv uit de fles gegeven. Daar heeft ze tot half 5 opgeslapen en toen had ze aan 1 borst weer genoeg. Ik vind het raar. De hele dag heeft ze voldoende. Heb ik ook volle borsten, maar na 9 uur lijkt het wel of ik een minimale productie heb. Zou dat komen omdat ik dan zo moe ben dat het produceren ook niet meer lekker gaat? Nu heb ik voldoende in de koelkast en vriezer staan, dus ik maak me niet veel zorgen, maar vreemd vind ik het wel.

Oh en ze drinkt nu beter in de rugbyhouding dan gewoon. Ze laat dan in elk geval niet meer los. Rare meid.
pi_45169096
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 07:44 schreef chacama het volgende:
.... Ze heeft nu al twee avonden te kort aan mijn bv. Dus gisternacht om twaalf uur (ze had om 9 uur gehad) naast het aanleggen (ik had soepele borsten) ook nog 60 cc bv uit de fles gegeven....
Dit lijkt me nu eigenlijk nefast voor je productie...
  dinsdag 9 januari 2007 @ 08:08:12 #136
1762 YPPY
Yppiaans
pi_45169185
Dat probleem, dat het 's avonds 'op' is, heb ik eens in de zoveel tijd chacama. Vervelend is dat. Ik kolf dan de hele dag, zodat er 's avonds iig wel genoeg is. Door dat extra kolven wordt de productie weer beter en kan ik de hoeveelheid die ze met de fles erbij krijgt gaan minderen. Eerst dacht ik dat het samenging met de menstruatie, maar dat blijkt toch niet zo te zijn.
*OUD heilige*
pi_45169880
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 00:31 schreef Macka66 het volgende:
Ik mis de speciale band van het voeden enorm. Ben boos op m'n eigen lichaam. 't Heeft tijd nodig.
Zes maanden heb ik (hoewel beperkt door m'n borstklierafwijking) bv kunnen geven. Tegenwoordig wordt er al gejubeld als een vrouw zes maanden bv heeft gegeven. Eerlijk gezegd vind ik dat toch wel een minimum periode. Dus geen gejubel voor mij. Ik heb gewoon gedaan wat mogelijk was, voor Lucie. Dat doe je als moeder.
Tja, en juist dat is dus niet zo vanzelfsprekend, en maakt dat het wel enigszins "nodig" is te jubelen als een vrouw het zes maanden vol houdt. Ik heb toevallig gister met twee vriendinnen (ook nog niet aan de kids verder, hoor) zitten praten over borstvoeding enzo. De een kwam aan met "ik heb kunstvoeding gehad en ik ben ook gezond" ( kansrekenen...). Toen ik zei dat kunstvoeding nooit het natuurlijke afweersysteem van de moeder na kan bootsen, kwam de ander met "nou, daar geef je ze dan toch zes weken borstvoeding voor? Daarna gaan ze natuurlijk aan de fles" (wat nou, "natuurlijk", kunstmatig zul je bedoelen). Dat je een half jaar (of langer) door kunt gaan, ging er niet in ("dan heb je een halve peuter aan je lijf hangen"), het was niet nodig...

En da's dan de jonge generatie, de generatie die als 't goed is in elke krant etc. weleens is tegengekomen dat borstvoeding toch echt de voorkeur verdient in meerdere opzichten, als het om de puur medische kant gaat (stress bij moeder en kind is natuurlijk nooit goed, en dan stoppen oid kan ik me heel goed voorstellen... 't Moet wel menselijk blijven, qua pijn en moeite.)
  dinsdag 9 januari 2007 @ 09:13:34 #138
62233 Jelief
ikke lief!
pi_45169922
Chaca,eenflesje lijkt mij ook nietde besteoplossing want zo doe je niets om aan de vraag naar bv te beantwoorden. Ik bedoel, als je steeds een flesje geeft krijgen je borsten ook geen signaal dat ze meer melk moeten produceren. Extra aanleggen in de avondlijkt mij de beste remedie, en als het tijds en praktisch gewijs lukt overdag ook een paar keer een beetje kolven. Dan kun je als ze nog wat wil en niet tevreden is aan de borst een flesje bv geven.

Ik zat net even te denken dat ze misschien aan het clusteren is.Maar daar vind ik het weer zo'n raar tijdstip voor, dat ken ik meer van overdag of de avond. Is Maud wel stil als zenog bij je aan de borst ligt of is ze dan aan het piepen enzo?

ik ga er in mijn post eigenlijk van uit dat je liever bv dan kv geeft, ik hoop dat je ergens wat aan hebt en dat Maud gauw weer genoeg heeft aan jouw melk!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 09:18:19 #139
62233 Jelief
ikke lief!
pi_45169980
En dan wil ik nog even PV en Macka complimenteren met alle moeite die ze gedaan hebben om hun lieverds zes maanden te voorzien van bv.
Het is idd jammer dat 6 maanden al zo'n mijlpaal lijkt/is. Ik word ookregelmatig gecomplimenteerd dat ik (nog steeds) bv geef. Tja het is wel eensmoeilijk geweest maar verder vind ik het niet meer dan normaal dat ik Emma geef waar de natuur (god voor de gelovigen) in voorziet.
Mijn schoonmoeder vroeg laatst of het kan dat Emma op een gegeven moment niet meer wil. Ja dat kan maar tot het zo ver is gaan we gewoon door.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_45170410
Het was toch een flesje uit de vriezer/koelkast? Kolf je elke dag Chacama? Want dat klinkt dan eerder alsof je per dag wel genoeg cc's produceert, alleen de timing komt niet helemaal overeen met Mauds behoefte.

Wat jammer Macka, dat 't zo is afgelopen. Als je het erg vervelend vindt kun je misschien nog proberen of een lactatiekundige kan helpen?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 10:19:16 #141
94046 PM-girl
pi_45170910
Macka, wat jammer zeg. Maar je hebt de 6 maanden volgehouden, al vind jij dat 'normaal', tegenwoordig is dat niet meer en zéker niet hoe jij het hebt gedaan, het dubbelop. Dus diepe buiging voor jou hoor!

Neuk, misschien even de ha laten kijken of het idd geen spruw is? Want daar kun je iets aan doen. Wel vervelend die 'afwijzing', hoop dat het vlug beter wordt!
*
  dinsdag 9 januari 2007 @ 10:22:15 #142
108648 cattie
lieve moeder
pi_45170953
Neuk, wat rot, ik kan me voorstellen dat je er emo van wordt.
Macka, wat jammer dat het afgelopen is! Maar je hebt het super gedaan hoor!

Gisteravond wilden we Ive zijn eerste flesje kv geven. Alles was voorbereid, maar we hadden met 1 ding geen rekening gehouden. Ive weigert! Hij wil gewoon niet! Op een flesje bv is hij al niet zo dol, maar dat gaat er wel in, maar dit wilde hij echt niet, hij ging helemaal over de rooie. We gaan het vanavond denk ik weer proberen, hopen dat het dan wel lukt.
Anders blijf ik nog heel lang in dit topic! (Niet dat ik dat erg vind hoor.)
pi_45171130
Dat was voor een tante van mij de reden mijn neefje ruim een jaar bv te geven
pi_45172572
Merlijn heeft KV ook nooit lekker gevonden, als het dan moet liever water
pi_45173074
Neuk, wat verdrietig moet dat voelen. Het klinkt echt wel spruwig (ghe, dat woord bestaat vast niet), vooral in combinatie met een witte tong. Wat het ook is, ik hoop dat het snel over is.

Chacama, waardoor denk je dat ze te kort heeft aan je BV? De snelste manier op het op te bouwen lijkt me toch vaker aanleggen inplaats van op een ander tijdstip kolven en dat via een flesje geven.

Cattie, ik moest echt even stiekem gniffelen hoor toen ik dat las!

And last but not least, Macka! Ik kan me wel vinden in je schrijven over geen jompels want dat doe je als moeder toch gewoon. Maar ik denk wel dat jij driedubbel zo trots mag zijn op jezelf, en op je dochter. Want jullie hebben het wel gewoon gedaan!
pi_45173686
Macka, wat jammer dat het nu niet je eigen keuze is geweest om te stoppen zeg maar. Kan ik me helemaal voorstellen dat dat verdrietig is. Ik vind het ook echt super van je dat je zo lang hebt volgehouden En is het idd niet een idee wat Poemojn zegt? Toch nog eens een lactatiekundige vragen om te helpen? Als je zo graag wilt blijven voeden vind ik dat geen gek idee. Wie weet is er toch nog iets op te vinden.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:29:09 #147
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45173776
Neuk, hoe gaat het vandaag? Klinkt niet helemaal jofel, misschien toch ff HA bellen. Spruw schijnt niet tof te zijn op de lange termijn.

Macka. meid.. ik begrijp je. En jij hebt nog harder gewerkt vanaf het begin. Goed gedaan, weest trots en je mag best traantjes laten.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:48:32 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45174291
Macka.
Als ik over mezelf en BV geven denk, heb ik precies hetzelfde als jij. Ik vind het niet meer dan normaal dat ik dat geef en alles wat erbij komt over heb voor mijn kind. Maar tóch... door dit topic heb ik ervaren dat je best trots mag zijn dat je je kind voedt met je zelfgeproduceerde melk. En dat je (en we... ) het maar volhoudt! Dus, een jubel voor jou!
En sterkte.

Neuk, ik heb het hier al eerder geschreven, áls jullie spruw hebben, vraag om daktarin orale gel. Nistsatyne (ben de precieze naam alweer vergeten ) wordt soms eerder voorgeschreven, maar schijnt bij lange na niet zo effectief te zijn. Zo hebben wij er eerst een week mee geklooid en het werd alleen maar erger. Met de daktarin hadden we veel beter effect. Maar de spruw had zich intussen wél al veel dieper in mijn borsten kunnen nestelen.

En Cattie.... Die Ive toch.... Hij weet wél wat hij wil he?! Wel lastig voor jullie....

Hier gaat het goed met de BV. Ik ben eeeeííííndelijk begonnen met structureel kolven. En nu breek ik me het hoofd over hoe ik eea makkelijk kan gaan invriezen. Bakjes, zakjes, ijsblokzakjes...
Kleine porties (erbij) lijkt me wel handig, toch?

Oh, en ik vrees dat er een menstruatie aan zit te komen... Hoop dat het niet zo'n effect heeft op mijn BV. Verder in het moedertopic.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45174585
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:48 schreef Moonah het volgende:
Hier gaat het goed met de BV. Ik ben eeeeííííndelijk begonnen met structureel kolven. En nu breek ik me het hoofd over hoe ik eea makkelijk kan gaan invriezen. Bakjes, zakjes, ijsblokzakjes...
Kleine porties (erbij) lijkt me wel handig, toch?
Ik doe het in ijsblokjeszakjes/-bakjes en dat bevalt prima omdat ik de gekolfde melk alleen maar heel af en toe gebruik om bij het groente/fruithapje te doen (een bevroren blokje MM, een bevroren blokje fruit).
Verder werk ik niet dus heb ik eigenlijk voor niets in een paar weken een berg melkblokjes geproduceerd
Ik ben e rnu ook maar mee gestopt. Als het echt een keer onverhoopt nodig mocht blijken dan zou ik ook niet zo veel moeite hebben met een fles KV nu ze tegen de zes maanden gaat. Maar goed, dat zou dan dus ook echt een noodgeval zijn want voor de rest kan ze eigenlijk altijd bij mij drinken.
Als ik zou werken dat zou ik het denk ik in van die lansinoh zakjes bewaren (te koop bij borstvoedingswinkel.nl omdat je anders wel heel veel blokjes uit moet drukken voor een fles.
Kleine restjes kan je dan in een ijsblokjesvorm gieten.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:09:35 #150
94046 PM-girl
pi_45174840
IJsblokjes, hier heb ik er ook al wat liggen, naast Medela zakjes en Aventpotjes. Ik weet nog niet precies hoeveel 1 blokje is, maar ik vul 1 zo'n zakje met ongeveer 250 cc, gedeeld door 18 is dus ongeveer 14 cc.
Het lijkt hier trouwens wel alsof de bv minder wordt na invriezen?
Ik kolf 150 in het kolfflesje, giet het in het zakje (niet precies af te lezen wat er in zit dan),na het ontdooien giet ik het in een fles en is het maar 135/140?
Gisteren getest met water (niet bevroren) en dan klopt het wel, dan is het overal 150 precies. Zou het kunnen, dat het iets aan volume verliest door vriezen?

Moonah, fijn dat het kolven lukt!
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')