Geloof dat ik ook even op spruw moet gaan checken. Witte waas op de tong..slecht drinken aan de borst en zelf pijnlijke borsten...uhm...quote:Op maandag 8 januari 2007 08:34 schreef YPPY het volgende:
De naweeen duurden bij mijn ruim 5 dagen en die waren echt erg. Ik lag/zat regelmatig te puffen tijdens een voeding. Dan denk je dat je de bevalling gehad hebt, gaat het nog dagen door.
Dat kan echt wel spruw zijn Neuk. Zit het ook op zijn wangen? Drinkt hij wel goed? Anna dronk tijdens het begin van de spruw (wat we dus pas vrij laat ontdekten) nog goed. Het duurde een tijd voor ze slechter ging drinken.
Leuk dat je hier weer echt post E.T.
Als wij zo'n periode hadden, bewaarde ik de gekolfde melk van 's nachts en overdag voor de avond chacama. Hoefden we het niet te ontdooien en als ik zelf genoeg had, konden we het alsnog invriezen.
Ik ben weer even blij dat ik bv geef (mooie tegenhanger voor het gedoe dat we met de crematie gaan krijgen). Anna is heel erg verkouden nu, gisteravond had ze er zelfs verhoging bij. Ik kon haar nu mooi troosten met de bv, ze werd er weer lekker rustig van. Vannacht heeft ze weer aan de borst geslapen, net als tijdens het eerste sprongetje.
Ive heeft nog geen avondflesje kv gehad om practische redenen (zaterdag bezoek en zondag op bezoek geweest), vanavond gaat het gebeuren. Verstandelijk weet ik dat het goed is om te proberen, maar gevoelsmatig zit het me niet lekker. Heel stom, maar het doet mij pijn dat het met bv alleen niet helemaal lukt.quote:Op zondag 7 januari 2007 14:07 schreef PM-girl het volgende:
Cattie hoe is het afgelopen nacht gegaan? Een flesje gehad of niet?
Hihi, ik heb hier twee dagen op een rij groene melk gekolfd! (eerste keer door de erwtensoep? tweede keer door een kleine hoeveelheid spinazie in een grieks hapje?) Ik las in ieder geval dat het geen kwaad kan, ziet er alleen een beetje giftig uit zo!
ET, ik voelde de TSR ook pas laat, ik weet niet of ik hem eerder had dan dat moment, ik geloof pas na enkele weken?
Nebelung noemt het tintelend, ik noem het een 'krakend' gevoel, een betere omschrijving is er niet voor mij!
De pijn die bij spruw omschreven wordt (naar binnen toe en ook nog na het voeden), komt het wel eens voor dat je dat aan een kant maar hebt (al langere tijd)? Rechts is volledig pijnloos, links vaak die pijn? Er zitten geen zichtbare kloofjes, maar spruw lijkt me aan 2 kanten te moeten zitten?
Nee, zit niet op de wangen. Zijn het soort van blaasjes? Ook op de lipjes?quote:Op maandag 8 januari 2007 08:34 schreef YPPY het volgende:
Dat kan echt wel spruw zijn Neuk. Zit het ook op zijn wangen? Drinkt hij wel goed? Anna dronk tijdens het begin van de spruw (wat we dus pas vrij laat ontdekten) nog goed. Het duurde een tijd voor ze slechter ging drinken.
Popples in het begin had ik Maud ook bijna constant aan de borst. Na 1,5 week ben ik een speentje gaan halen. Ze wist toen immers dat melk bij mij te halen was. En die speen helpt nu nog steeds. De zuigbehoefte neemt al iets af in verglijking met het begin, maar is er nog steeds. En dan slaapt ze toch een stuk lekkerder.quote:Op maandag 8 januari 2007 15:59 schreef Popples het volgende:
ow dan is heb ik nog geluk![]()
yppy dat zie ik meteen bij haar. ze zoekt dan en als je je vinger in haar mond stopt dan word ze kwaad als er niks uit komtzo klein en dan al kwaad kunnen zijn
of mevrouw trekt haar rimpeltjes op haar voorhoofd op.
dank je wel yppy. dacht dat ze te weinig kreeg maar er zit altijd melk in het tepelhoedje.
Dit lijkt me nu eigenlijk nefast voor je productie...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 07:44 schreef chacama het volgende:
.... Ze heeft nu al twee avonden te kort aan mijn bv. Dus gisternacht om twaalf uur (ze had om 9 uur gehad) naast het aanleggen (ik had soepele borsten) ook nog 60 cc bv uit de fles gegeven....
Tja, en juist dat is dus niet zo vanzelfsprekend, en maakt dat het wel enigszins "nodig" is te jubelen als een vrouw het zes maanden vol houdt. Ik heb toevallig gister met twee vriendinnen (ook nog niet aan de kids verder, hoor) zitten praten over borstvoeding enzo. De een kwam aan met "ik heb kunstvoeding gehad en ik ben ook gezond" (quote:Op dinsdag 9 januari 2007 00:31 schreef Macka66 het volgende:
Ik mis de speciale band van het voeden enorm. Ben boos op m'n eigen lichaam. 't Heeft tijd nodig.
Zes maanden heb ik (hoewel beperkt door m'n borstklierafwijking) bv kunnen geven. Tegenwoordig wordt er al gejubeld als een vrouw zes maanden bv heeft gegeven. Eerlijk gezegd vind ik dat toch wel een minimum periode. Dus geen gejubel voor mij. Ik heb gewoon gedaan wat mogelijk was, voor Lucie. Dat doe je als moeder.
Ik doe het in ijsblokjeszakjes/-bakjes en dat bevalt prima omdat ik de gekolfde melk alleen maar heel af en toe gebruik om bij het groente/fruithapje te doen (een bevroren blokje MM, een bevroren blokje fruit).quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:48 schreef Moonah het volgende:
Hier gaat het goed met de BV. Ik ben eeeeííííndelijk begonnen met structureel kolven. En nu breek ik me het hoofd over hoe ik eea makkelijk kan gaan invriezen. Bakjes, zakjes, ijsblokzakjes...![]()
Kleine porties (erbij) lijkt me wel handig, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |