abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44803096
Mijn zusje van 18 is drie maanden geleden bezwangerd door haar 19-jarige vriendje. Mooie boel.

Ze zitten allebei nog op school en zijn thuiswonend dus het heeft nogal wat voeten in aarde. Ik heb haar er in eerste instantie mee gefeliciteerd en gezegd dat het allemaal wel goed komt. Maarja, het is nogal wat. Zijn er hier mensen die zelf zoiets hebben meegemaakt, als zwanger persoon of als partner / familielid?

Hebben jullie tips?
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_44803231
Ja, wees er maar blij mee... Pas op dat die gast er niet vandoor gaat is mijn ervaring.
Hier stond een kutsig.
Hier staat nu wederom een kutsig.
pi_44803306
Als ik jou was zou ik helpen met de kinderkamer, voorlichting geven is het al te laat voor
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_44803309
Nee, wel meer gezien, dat wel. Gaat zelden vloeiend enzo.
Hier stond een kutsig.
Hier staat nu wederom een kutsig.
pi_44803338
Van harte, laat over 9 maanden even weten wat het geworden is
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_44803360
wat in 99% van zulke gevallen is dat ze op een gegeven moment op elkaar zijn uitgekeken, dat is altijd op die leeftijd,. dus is ze strax zo'n alleenstaande moeder die geen kerel meer wil..
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 19:56:10 #7
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_44803363
Shotgun wedding

Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  donderdag 28 december 2006 @ 19:56:43 #8
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_44803383
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:55 schreef mvc het volgende:
Van harte, laat over 9 maanden even weten wat het geworden is
Dan is het kind al 3 maande oud
Lang leve mij! *O*
pi_44803485
Ik vraag me af of het beter is als ze gelijk gaan samenwonen, of dat ze beter nog allebei effe thuis kunnen blijven. Als je samen bent voel je je wel meer verantwoordelijk, maar dan is het wel helemaal een schok natuurlijk voor je manier van leven.
pi_44803503
Damn, dat is niet zo'n fijne situatie. Ik vraag me af of ze die kleine wat te bieden hebben!? Veel relaties rond die leeftijd gaan naar de klote.. Wonen nog thuis en zitten beide nog op school. Heel erg slim NOT

Ik hoop maar dat beide ouders hen willen ondersteunen.
pi_44803552
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:59 schreef draaijer het volgende:
Damn, dat is niet zo'n fijne situatie. Ik vraag me af of ze die kleine wat te bieden hebben!? Veel relaties rond die leeftijd gaan naar de klote.. Wonen nog thuis en zitten beide nog op school. Heel erg slim NOT

Ik hoop maar dat beide ouders hen willen ondersteunen.
Ja, dat komt wel goed. Ze hebben beide een gezonde familie en mijn ouders en die van hem staan wel klaar. Zijn ouders kunnen ook kosteloos woonruimte verzorgen, maar ik vraag me af of het slim is om ook gelijk samen te gaan wonen.
pi_44803573
Even serieus; hebben ze geen abortus overwogen?
pi_44803616
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:01 schreef cinnamongirl het volgende:
Even serieus; hebben ze geen abortus overwogen?
Jawel, maar zodra mijn zusje die echo zag enzo wilde ze dat niet meer. Plus dat mijn ouders dat ook geen goed plan zouden vinden denk ik.
pi_44803806
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:05 schreef Eliminator20 het volgende:
Draaijer
bvd
Done
pi_44803931
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:02 schreef Kogando het volgende:

[..]

Jawel, maar zodra mijn zusje die echo zag enzo wilde ze dat niet meer. Plus dat mijn ouders dat ook geen goed plan zouden vinden denk ik.
Als ik je zus was dan zou ik maling hebben aan wat je ouders er van vinden

Waar bemoeien die mensen zich mee zeg.
pi_44804104
Het moet haar eigen keuze zijn............ en niet die van bijv je ouders
  donderdag 28 december 2006 @ 20:18:50 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44804209
quote:

[..]

Nou dan zeg ik veel geluk met het opvoeden van dit nieuwe leven. Als familie dat wel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 28 december 2006 @ 20:22:25 #18
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_44804341
Moedig van je zusje dat ze ervoor kiest om het kindje te houden en op te voeden, het zal niet makkelijk gaan, maar uiteindelijk zeer de moeite waard zijn.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_44804647
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:22 schreef Pracissor het volgende:
Moedig van je zusje dat ze ervoor kiest om het kindje te houden en op te voeden, het zal niet makkelijk gaan, maar uiteindelijk zeer de moeite waard zijn.
Ik hoop dat het allemaal goed komt.
  donderdag 28 december 2006 @ 20:33:13 #20
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44804730
typisch vrouwelijk, laat ze een echo zien en ze stoppen meteen met denken. Zo ging het bij mijn zusje ook
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  donderdag 28 december 2006 @ 20:34:23 #21
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_44804775
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:33 schreef Aoristus het volgende:
typisch vrouwelijk, laat ze een echo zien en ze stoppen beginnen meteen met denken. Zo ging het bij mijn zusje ook
Wanneer ze die beelden zien beseffen ze dat het niet zomaar een hoopje cellen is, maar een levend wezen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_44805035
Mijn zoontje is het aller aller aller beste wat me ooit is overkomen... Alle cliche's zijn waar...
  donderdag 28 december 2006 @ 20:42:24 #23
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_44805068
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:41 schreef draaijer het volgende:
Mijn zoontje is het aller aller aller beste wat me ooit is overkomen... Alle cliche's zijn waar...
pi_44805080
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:34 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Wanneer ze die beelden zien beseffen ze dat het niet zomaar een hoopje cellen is, maar een levend wezen.
Om het even heel cru te stellen, dat was dat overreden konijn langs de snelweg ook. Maar die had al meer hersenactiviteit.

Ik hoop alleen dat het zusje zich realiseert dat dit niet alleen háár leven is, maar ook dat van haar vriendje wat hierdoor gebonden wordt. Als ze geen abortus wil is dat haar goed recht, maar ik hoop niet dat ze uit "aaah.. wat zie hij er lief uit!"-gevoelens maar doorgaat ipv na te denken over wat ze gaat doen.

Heeft ze er echter goed over nagedacht en het geaccepteerd, hulde, veel plezier met je nieuwe neefje en moge ze een gezonde relatie overhouden met meneer.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_44805091
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:40 schreef Snuwerd het volgende:
Gelul over verantwoordelijkheid nemen. Wat niet gaat werken, dat gaat niet werken, of je je verantwoordelijkheid wilt nemen of niet.
Het is zooooo makkelijk om weg te lopen voor je fouten. Je kan dus ook je verantwoordelijkheid nemen en er het beste van maken. Met wilskracht kom je heel ver, maar dat zal je waarschijnlijk niks zeggen..
pi_44805293
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:43 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het is zooooo makkelijk om weg te lopen voor je fouten. Je kan dus ook je verantwoordelijkheid nemen en er het beste van maken. Met wilskracht kom je heel ver, maar dat zal je waarschijnlijk niks zeggen..
Wat is er mis met je fout realiseren en het alsnog ongedaan maken? Ik weet niet hoe het met de relatie zit tussen de zus van TS en haar vriend. Die moet veel kunnen hebben, want anders mag ze haar kind alleen opvoeden. En dat is ronduit kut op je 18e. Zelfs met 2 man is het zo vroeg nog lastig. Ik vraag me af of dat kind een leuke jeugd krijgt..
pi_44805543
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:49 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Wat is er mis met je fout realiseren en het alsnog ongedaan maken? Ik weet niet hoe het met de relatie zit tussen de zus van TS en haar vriend. Die moet veel kunnen hebben, want anders mag ze haar kind alleen opvoeden. En dat is ronduit kut op je 18e. Zelfs met 2 man is het zo vroeg nog lastig. Ik vraag me af of dat kind een leuke jeugd krijgt..
Heb jij kinderen?
pi_44805646
Ik was 18 toen ik zwanger raakte (nu 19) en ons kindje wordt in februari verwacht.
Het belangrijkste is dat het de keuze van jouw zus is en niet die van je ouders of wie dan ook.
Zij moet er achterstaan en belangrijk is dat ze steun heeft van anderen.

Ik denk ook dat het belangrijk is dat ze alles goed geregeld heeft met haar vriend, als hij er de verantwoordelijkheid ook voor wil nemen.

Mijn vriend en ik hebben besloten om nog niet meteen te gaan samenwonen (dat gaat als alles goed gaat wel binnen nu en een jaar gebeuren), we wonen allebei nog thuis. Ik denk dat ik in het begin best wat hulp en steun nodig heb omdat ik zelf ook nog jong ben.
pi_44806026
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:56 schreef draaijer het volgende:

[..]

Heb jij kinderen?
Nee, maar wel inlevingsvermogen en hersenen.
pi_44806064
Godallemachtig, énorm veel zooi verwijderd. Degene die denkt hierna nog leuk te zijn heeft een probleem.
pi_44806424
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:10 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Nee, maar wel inlevingsvermogen en hersenen.
Gast, als je geen kinderen hebt, slaat je bovengenoemde opmerking echt helemaal nergens op.
By the way.. Misschien was ik voor de geboorte van mijn zoon net zo kortzichtig als jij, maar als je een kind hebt, gaan er een hoop dingen veranderen. Zeker wat betreft emotie
pi_44806523
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:53 schreef borisbanaan het volgende:
Ja, wees er maar blij mee... Pas op dat die gast er niet vandoor gaat is mijn ervaring.
Als die gast hem wel zou smeren is het misschien maar beter zo, hij was dan toch geen goede vader geweest.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_44808086
Maargoed, ze gaat het niet weg laten halen, dus daar hoeven we het verder niet over te hebben. Dat is net zoiets als het hebben over het gebruik van condoom of spiraaltje ipv de pil, etc.

Het gaat mij erom wat wijs is om te doen in de huidige situatie met een baby op komst, en of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben.
pi_44809052
Als ze gaan samenwonen brengt dat alleen maar extra druk met zich mee. Eerst een baby'tje en dan ook nog eens gaan samenwonen, maar het kan misschien ook wel weer heel erg helpen met hun relatie, waardoor ze misschien makkelijker in de rol van moeder en vader groeien. Wat wel een probleem blijft met samenwonen, je moet veel meer zelf gaan doen en dat zijn ze beiden niet gewend (thuiswonend). Als ze naar school willen blijven gaan, is thuis wonen misschien makkelijker, als haar moeder dan bijvoorbeeld kan oppassen als zij weg is (moet ze wel kunnen en willen natuurlijk).

Mijn moeder zou een baby denk ik helemaal geweldig vinden. Niet dat er iemand zwanger is, maar ik denk dat ze het niet eens erg zou vinden, maar ja wiens kind wordt het dan. Anyway, dat doet er niet toe. Ik vind dat ze blij mag zijn met ondersteunende ouders.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  donderdag 28 december 2006 @ 23:20:32 #35
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44811222
Ik wacht nog op de dag dat dit thuis bij ons gaat gebeuren
  vrijdag 29 december 2006 @ 00:12:48 #36
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44812919
Dat gaat vast een succes worden dan, die jongen heeft nu vast een leuke krantenwijk waar hij zijn biertje op zaterdag van kan betalen...

Je kan er volgens mij 2 dingen mee doen, of je bemoeit je helemaal niet met je zus (heb ik gedaan, beviel prima), of je gaat eens flink ruzie maken, dwing je zusje maar om na te denken (kan zonder handen )
pi_44813014
Mijn jeugdvriendin kreeg op d'r 17de een kind. Ze trouwde met die jongen.
Die jongen kon het een keer niet aan dat dat kind steeds maar jankte, de 2 kregen ruzie, hij duwde haar, de kersverse moeder viel ongelukkig met haar slaap tegen een scherpe hoek en was op slag dood. Jongen kreeg een boel celstraf en komt pas over 10 jaar in aanmerking voor vervroegde vrijlating (dit speelde zich in een ander land af waar ze harder straffen) en 't kindje werd door de grootmoeder opgevoed, maar die pleegde zelfmoord omdat ze niet zonder haar dochter kon leven waarna de opa van het kind (de vader van mijn jeugdvriendin) totaal instortte en opgenomen werd in een psychiatrische inrichting, dus nu wordt het opgevoed door een overgrootmoeder, die weduwe en invalide is.

Ik zou maar vast een kamer voor jezelf gaan zoeken als je die nog niet hebt.
pi_44813400
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 00:21 schreef PLAE@ het volgende:

Voor dit soort problemen heb je nou het geloof. Het gaat veel mensen boven de pet dus kijken ze wat ze van hun geloof moet doen en dat is dan ook gewoon de beste oplossing

olee
Als je er niet aan twijfelt is het de beste oplossing, want de enige. Als je alle opties open houdt is die van het geloof lang niet altijd de beste.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_44813533
Collega van me heeft op nog jongere leeftijd zo'n "ongelukje" meegemaakt.

Ze wonen nu happy samen en kindje gaat het prima mee...

Ik zelf moet er niet aan denken, maarja daar is het voor die 2 nu beetje te laat voor
pi_44813796
Het liefst idd zsm weggaan, als je het pas doet als ze bevallen is wordt je ervan beschuldigd dat je haar niet met de luiers wilt helpen (in bewoordingen die dan WEL schuldgevoel opwekken en je ook in een kwaad dachtlicht stellen)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2006 17:14:10 ]
pi_44814941
mijn moeder was 17 toen ik werd geboren, mijn vader een paar jaar ouder en zat in het leger.
moeder heeft middelbare school afgemaakt en een kappersopleiding gevolgd, en is gaan samenwonen met paps. aborteren/adoptie/weglopen voor verantwoordelijkheid is geen sprake van geweest. samen hebben ze het gered, en nu 20 jaar later zijn ze nog steeds samen en getrouwd, en hebben naast mij nog 3 kinderen.

ik heb nu mijn gym.diploma en studeer, mijn 2 oudste broertjes doen gymn. en mijn jongste broertje zit in groep 6. dikke vinger naar de mensen die een abortus toendertijd voorstelde
In life you achieve what you thínk you deserve
  vrijdag 29 december 2006 @ 01:22:57 #42
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44814965
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:55 schreef borisbanaan het volgende:
Nee, wel meer gezien, dat wel. Gaat zelden vloeiend enzo.
ja, dubbel. nog jonger zelfs. steun er zou ik zeggen. grote buik straks is niet niks.
If I had a Hammer...
  vrijdag 29 december 2006 @ 02:30:36 #43
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44816131
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 01:21 schreef Torio het volgende:
mijn moeder was 17 toen ik werd geboren, mijn vader een paar jaar ouder en zat in het leger.
moeder heeft middelbare school afgemaakt en een kappersopleiding gevolgd, en is gaan samenwonen met paps. aborteren/adoptie/weglopen voor verantwoordelijkheid is geen sprake van geweest. samen hebben ze het gered, en nu 20 jaar later zijn ze nog steeds samen en getrouwd, en hebben naast mij nog 3 kinderen.

ik heb nu mijn gym.diploma en studeer, mijn 2 oudste broertjes doen gymn. en mijn jongste broertje zit in groep 6. dikke vinger naar de mensen die een abortus toendertijd voorstelde
allemaal leuk en aardig dat de kinderen van dat onder jan modaal arbeidersgezinnetje straks goed verdienen. Maar daar hebben papa en mama niks aan.
pi_44816511
Ikzelf heb een vriend die 17 was toen hij samen met zijn vriendin een kindje kreeg. Dat ging niet goed. Hij kreeg ruzie met haar ouders over inhoudelijke zaken als opvoeding en verantwoordelijkheid. Aangezien zij nog thuis woonden en zij nou niet bepaald sterk in haar schoenen stond kon hij optiefen. Vooraf leek alles koek en ei overigens.
Hij ziet het kind zeer weinig en zijn leven is er niet vrolijker op geworden.
Door wat ik daar gezien heb kan ik TS inderdaad aanraden om zo snel mogelijk zijn biezen te pakken. Want of het nou goed, of slecht gaat je wordt volkomen meegezogen in de hele situatie. Zodoende worden er ook verwachtingen en verantwoordelijkheden jouw kant opgeschoven, dat was in deze situatie ook het geval. Het broertje mocht voor het babietje zorgen als zij uit wilde of ziek was of gewoon geen zin had (want ja het was immers nog een kind, en ze had niet verwacht dat het zoveel energie zou kosten). Dat vonden haar ouders wel zo eerlijk.

Nou wil ik niet zeggen dat het bij jouw zusje ook zo zal gaan. Maar in mijn omgeving bleek een tienerrelatie niet bestand tegen de druk van zowel de verantwoordelijkheden die een baby vragen, ofwel de buitenwereld die er een zeer sterke mening over heeft.
Daarbij kan het jou persoonlijk ook opbreken. (Ook als er van tevoren in alle rationaliteit beslissingen gemaakt worden over jouw rol in het verhaal, gaat daar als het nodig geacht wordt op terug gekomen worden)

Succes ermee man, serieus!!

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2006 17:16:19 ]
pi_44816531
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 02:30 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

allemaal leuk en aardig dat de kinderen van dat onder jan modaal arbeidersgezinnetje straks goed verdienen. Maar daar hebben papa en mama niks aan.
je hoeft niet zo gemeen te praten hoor
we zijn geen onder jan modaal gezin, maar wat dan nog? ik wilde aangeven dat vroeg kinderen krijgen niet altijd op een drama hoeft af te lopen, maar dat het ook anders kan.
en als je als papa en mama in het begin vanalles tegen je hebt, en je je kinderen toch stabiel hebt kunnen opvoeden en zij goed terecht komen, dan heb je daar als papa en mama wel wat aan, me dunkt.

Vis een optie? vrijdag 29 december 2006 @ 13:32:43 #46
70532 loveli
N
pi_44823525
Nu on-topic: ik heb het van dichtbij meegemaakt. Moeder en kind zijn bij haar ouders blijven wonen, de vader bleek geen knip voor z'n neus waard. De moeder is inmiddels afgestudeerd. Natuurlijk was het niet altijd geweldig, er waren ups en downs. Maar uiteindelijk is alles goed gekomen en was dit de beste oplossing voor alle partijen.

Je zus en haar vriend moeten niet gaan samenwonen omdat ze een kind krijgen. Als ze gaan samenwonen moet dat zijn omdat ze van elkaar houden en bij elkaar willen blijven. Een fout hoeft niet een hele serie aan fouten als gevolg te hebben. Beter een goede omgangsregeling dan een slechte thuissituatie.
Als ze wel willen samenwonen, dan kunnen ze alle hulp gebruiken. Het is zwaar om je school af te maken en een kind op te voeden als je nog zo jong bent. Probeer zo nu en dan te helpen door een keer op te passen.

En de positieve kant: jong kinderen krijgen betekent dat de ouders behoorlijk wat energie hebben, handig als je achter de kids moet aan rennen. Het is ook beter te combineren met werk en carriere maken als ze tegen die tijd wat ouder en zelfstandiger zijn.
crap in = crap out
pi_44831245
En weer open. Discussie die nu weg is kan hier: Ongewenst zwanger, wat zou jij doen?
pi_44831739
Wat spelen die kleine zusjes toch al stoute spelletjes tegenwoordig.

Veel hangt af van hun relatie: is het eentje in de rij of zien ze elkaar echt graag? Als het het laatste is, dan kan dat kindje er alleen maar goed bij varen. Maar niet elke jongere van 18 is even stabiel. Dit jaar denken ze zo en het jaar erna weer anders.

Het is tegelijkertijd een hele ervaring en ze zullen snel volwassen zijn. Anderzijds gaan ze heel wat moeten missen en opofferen. Ikzelf zou kinderen enkel zien zitten met de meid van m'n leven en dan nog zou ik wachten tot rond de 30 voor kinderen. Dan ben je na al het studeren, beginnen werken, bouwen en trouwen, wat meer aandacht voor ze. Bovendien kan je daarvoor nog lekker ver en vrij op vakantie en doen wat je wil.

.
pi_44834646
Mijn grote zus was ook op haar 17e zwanger en beviel op haar 18e, ze is nu 22.

Ben de trotse oom van een ontzettend lief neefje waar het heel goed mee gaat. Nou had mijn zus wel het voordeel dat haar vriend gewoon bij haar gebleven is.

Maar zo zie je maar, het kan ook leuk uitpakken
pi_44834923
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 19:18 schreef Subbu het volgende:
Mijn grote zus was ook op haar 17e zwanger en beviel op haar 18e, ze is nu 22.

Ben de trotse oom van een ontzettend lief neefje waar het heel goed mee gaat. Nou had mijn zus wel het voordeel dat haar vriend gewoon bij haar gebleven is.

Maar zo zie je maar, het kan ook leuk uitpakken
  Vis een optie? vrijdag 29 december 2006 @ 20:17:14 #51
70532 loveli
N
pi_44836572
Is het niet beter om de titel te veranderen naar "ongepland" zwanger in plaats van "ongewenst"?

[ Bericht 6% gewijzigd door loveli op 29-12-2006 20:26:40 ]
crap in = crap out
pi_44837752
sowieso kan ze nu veel steun gebruiken.. maar als ik jou was zou ik haar vriend toch wel in de gaten houden.. bedoel je wil niet dat hij je zusje nu in de steek gaat laten of wel?
pi_44845261
Ik was 19 toen ik onverwacht zwanger raakte. We woonden alletwee nog thuis,ik was mijn baan kwijt en hij had net al zijn geld gestoken in het opzetten van een eigen bedrijf.
We hebben alles op alles gezet om ervoor te knokken en we hebben het gered. We hebben 2 heerlijke jochies en onze relatie loopt soepel
Het kan dus allemaal best, als je je gezonde verstand maar gebruikt
Saartje
pi_44861115
Oom Kogando
♥ K, N, R en F ♥
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 18:48:02 #55
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_44864735
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:39 schreef sjippen het volgende:
Het is tegelijkertijd een hele ervaring en ze zullen snel volwassen zijn. Anderzijds gaan ze heel wat moeten missen en opofferen. Ikzelf zou kinderen enkel zien zitten met de meid van m'n leven en dan nog zou ik wachten tot rond de 30 voor kinderen. Dan ben je na al het studeren, beginnen werken, bouwen en trouwen, wat meer aandacht voor ze. Bovendien kan je daarvoor nog lekker ver en vrij op vakantie en doen wat je wil.
Ik wilde het hier eerst mee eens zijn, als eventuele volgende kids niet te lang op zich laten wachten zijn de ouders net 40 als het kroost alweer de deur uit is en hebben ze tijd zat voor zichzelf, toen bedacht ik me dat het vaak voorkomt dat kinderen van jonge ouders vaak zelf ook jong zwanger raken dus wie weet moeten ze op hun 40e voor hun kleinkinderen zorgen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  maandag 1 januari 2007 @ 14:13:59 #56
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44913230
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:39 schreef sjippen het volgende:
Wat spelen die kleine zusjes toch al stoute spelletjes tegenwoordig.
Je moest es weten. en dom dat ze zijn! Zelfs als ze zwanger zijn kramen ze nog allerlei naive onzin uit.
hence: de vader is meestal een nietsnut. dat zegt ook iets over de aanstaande moeder inkwestie.
If I had a Hammer...
pi_44945166
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 20:17 schreef loveli het volgende:
Is het niet beter om de titel te veranderen naar "ongepland" zwanger in plaats van "ongewenst"?
Eens!
Succes en sterkte voor je zusje en haar vriend!
pi_44946327
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:56 schreef nightfall het volgende:
wat in 99% van zulke gevallen is dat ze op een gegeven moment op elkaar zijn uitgekeken, dat is altijd op die leeftijd,. dus is ze strax zo'n alleenstaande moeder die geen kerel meer wil..
Daar ben ik dus ook bang voor...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_44974911
Ik geloof niet zo in dat opofferen van vrijheid en uitgaan en studentenleven enzo. Het kan goed dat het zusje niet mist wat ze niet heeft.
Maar... er is een ontzettend grote kans dat ze één ding niet heeft: een stabiele relatie.

Mijn advies: Ze kan wel dromen over een toekomst met die jongen (die natuurlijk helemaal bijdraait, morgen een baan vindt en dan een 100% verantwoordelijke vader wordt).
Maar droom ook eens over een jongen van 19 die niet pikt dat een ander een beslissing over zijn leven neemt, en gewoon wegloopt. En droom dan ook eens over een carrière als alleenstaande moeder en een dating-classificatie als 'damaged goods'. Vergeet tot slot niet dat je een kleine thuis hebt en daarom al veel minder mannen ontmoet; en degene die je ontmoet moeten vrij zijn én gecharmeerd van het kind van een ander.
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:58:08 #60
154880 Bolter
Awesomeness
pi_44979088
Inderdaad, er wordt wel een op bepaalde manier naar dat soort meisjes gekeken. Ze slaat iig heel hoogstwaarschijnlijk niet een of andere prins op het witte paard aan de haak.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_44980892
quote:
Inderdaad moedig, vooral vanwege dit soort loze opmerkingen... Waarom probeert iedereen toch altijd jonge moeders bang te maken? Ik ben zelf een jonge moeder (was 20 toen ik zwanger raakte) en mijn ex ging er direct vandoor na 2 jaar relatie. Dus ik heb vanaf het begin mijn dochter in mijn eentje opgevoed. En eerlijk gezegd begrijp ik nog steeds niet heel goed wat er nou zwaar aan is. Ik vind het allemaal best meevallen. Uiteraard heb je op deze leeftijd wel een beetje steun van je ouders nodig. Maar aangezien zij tegen abortus zijn, moeten ook zij de gevolgen overzien.

Ondertussen ben ik 26, gaat het erg goed met mijn dochter, heb een redelijke baan, een auto en sinds 2 maanden een koopwoning. Dus nee, een jonge alleenstaande moeder is niet gedoemd te mislukken.
pi_44982141
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 18:55 schreef mirannie het volgende:

[..]

Inderdaad moedig, vooral vanwege dit soort loze opmerkingen... Waarom probeert iedereen toch altijd jonge moeders bang te maken? Ik ben zelf een jonge moeder (was 20 toen ik zwanger raakte) en mijn ex ging er direct vandoor na 2 jaar relatie. Dus ik heb vanaf het begin mijn dochter in mijn eentje opgevoed. En eerlijk gezegd begrijp ik nog steeds niet heel goed wat er nou zwaar aan is. Ik vind het allemaal best meevallen. Uiteraard heb je op deze leeftijd wel een beetje steun van je ouders nodig. Maar aangezien zij tegen abortus zijn, moeten ook zij de gevolgen overzien.

Ondertussen ben ik 26, gaat het erg goed met mijn dochter, heb een redelijke baan, een auto en sinds 2 maanden een koopwoning. Dus nee, een jonge alleenstaande moeder is niet gedoemd te mislukken.
Agreed. Men is tegenwoordig te snel pessimistisch.
  Vis een optie? woensdag 3 januari 2007 @ 21:38:23 #63
70532 loveli
N
pi_44987147
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:58 schreef Bolter het volgende:
Inderdaad, er wordt wel een op bepaalde manier naar dat soort meisjes gekeken. Ze slaat iig heel hoogstwaarschijnlijk niet een of andere prins op het witte paard aan de haak.
Ik weet niet wat de definitie is van een prins op het witte paard. De alleenstaande moeder van 2 (!) kinderen die ik ken is niet meer alleenstaand. Haar vent heeft behalve een goed karakter een vrijstaand huis, een gespierd lichaam zonder grammetje vet, een diploma van de universiteit en een topbaan bij een topbedrijf. Hij is een echte papa voor de kids, draagt haar op handen en het enige wat hij niet heeft is een wit paard en een koninkrijk.

Sommige sprookjes hebben uiteindelijk een happy end.
crap in = crap out
  woensdag 3 januari 2007 @ 23:26:10 #64
154880 Bolter
Awesomeness
pi_44991510
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Sommige sprookjes hebben uiteindelijk een happy end.
De kans wordt wel een stuk kleiner gemaakt
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_44992633
Mensen die hun school niet afmaken, maar toch aan kinderen beginnen .
Utrecht - FC Utrecht - Chelsea - Lampard
pi_44998577
mag jij opvoeden.
pi_44998591
quote:
en dan steun trekken.
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:39:39 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44998626
Ahum, als zusje het kind wil houden na de echo, en geen abortus, dan is ze dus ook niet ongewenst zwanger.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:39:57 #69
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_44998634
EEN NEEFJE, CONGRATZ DUDE.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_44998653
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Ahum, als zusje het kind wil houden na de echo, en geen abortus, dan is ze dus ook niet ongewenst zwanger.
My idea exactly.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:46:31 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_44998746
Gaan ze wel trouwen Kogando? .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_44998932
Ik zou na de geboorte samen gaan wonen in die situatie voor zover mijn ervaring met vrienden/kennisen.

Ze kunnen nu een huis zoeken en alvast opknappen voor dat het kind er is. Zodat ze vrijwel meteen in kunnen trekken als moeder uit het ziekenhuis komt.

Dit voorkomt bemoeienis van ouders met het gezin.

Zo heb ik ook een kamaraad van me geholpen in zijn nieuwe woning. Hij zat in dezelfde situatie.( hij was niet zwanger btw om misverstand te voorkomen)
pi_44999006
quote:
Onzin! Zij heeft vast van te voren niet gewenst om zwanger te worden, neem ik aan. Maar dat wil nog niet zeggen dat je er dan maar meteen afstand van moet doen. Mijn verloskundige had daar dan wel weer een andere term voor: ongepland zwanger.
Zwanger zijn op jonge leeftijd is echt niet het einde van de wereld hoor, ook al doen hier veel mensen alsof dat wel zo is.
pi_44999074
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 11:00 schreef mirannie het volgende:

ongepland zwanger.
Zo heette dit topic dan ook eerst.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_45001898
Zwaar overhyped verhaal dat jonge ouders niks waard zijn

Ik ben zelf 22, woon samen met mijn vriendin, heb een koopwoning, heb een goede baan, ben bezig met een tweede studie, ga om het weekend een avondje uit of bij vrienden kaarten.

Stelletje doemdenkers

Enig verschil is dat mijn kind geplanned was en dat van TS zusje overduidelijk niet.
Profiel opgeheven.
pi_45024693
Ik hoop dat ze de kleine genoeg te bieden hebben (al lijkt me dat wat minder als je beide nog studeerd en thuiswoont) voor een stabiel gezinnetje te bieden.

Ik weet wel dat het fucking zwaar word, vooral het eerste half jaar i.v.m voedingen en het niet doorslapen in de nacht voor de ouders, maar je krijgt er wel liefde voor terug.

Houd ons op de hoogte
pi_45030506
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:44 schreef Hanneke1983 het volgende:
Ik hoop dat ze de kleine genoeg te bieden hebben (al lijkt me dat wat minder als je beide nog studeerd en thuiswoont) voor een stabiel gezinnetje te bieden.

Ik weet wel dat het fucking zwaar word, vooral het eerste half jaar i.v.m voedingen en het niet doorslapen in de nacht voor de ouders, maar je krijgt er wel liefde voor terug.
Zeggen mensen dit soort dingen ook tegen mensen die bij een supermarkt (slechts voorbeeld) werken? Die hebben tenslotte ook een erg laag inkomen om een kind van te onderhouden.

En wat betreft dat het zwaar is... Dat valt echt wel mee. Ik heb het inderdaad de eerste maand als zeer vermoeiend ervaren, maar zodra mijn dochter niet meer de hele nacht wakker was, ging het prima. Sterker nog, voor een jonge meid lijkt me dat beter vol te houden als voor een vrouw van in de 30.
pi_45031170
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:53 schreef Bierie het volgende:
Zwaar overhyped verhaal dat jonge ouders niks waard zijn

Ik ben zelf 22, woon samen met mijn vriendin, heb een koopwoning, heb een goede baan, ben bezig met een tweede studie, ga om het weekend een avondje uit of bij vrienden kaarten.

Stelletje doemdenkers

Enig verschil is dat mijn kind geplanned was en dat van TS zusje overduidelijk niet.
Nog een verschil: Haar vriendje loopt waarschijnlijk weg.
Nog een verschil: Ze woont bij pa&ma.
Nog een verschil: Ze heeft geen goede baan en geen vriend met een goede baan.
Nog een verschil: Ze gaat waarschijnlijk geen opleiding afmaken.

Jullie zijn een jong gezin.
Zij wordt een alleenstaande tienermoeder.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:34:52 #79
14827 Kogando
Modelprutser
pi_45033456
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:46 schreef speknek het volgende:
Gaan ze wel trouwen Kogando? .
Haha, ik hoop het, ooit..
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:36:34 #80
45206 Pietverdriet
pi_45033501
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:51 schreef mgerben het volgende:

[..]

Gaat dan waarschijnlijk de bijstand in
pi_45033686
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:51 schreef mgerben het volgende:

[..]

Het is een cliche, maar das ook niet voor niks. Ik hoop dat de ouders van de TS haar dusdanig pushen en ondersteunen, zodat ze wel een opleiding af gaat ronden.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:51:12 #82
45206 Pietverdriet
pi_45033909
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:43 schreef kriele het volgende:

[..]

Het is een cliche, maar das ook niet voor niks. Ik hoop dat de ouders van de TS haar dusdanig pushen en ondersteunen, zodat ze wel een opleiding af gaat ronden.
Een vriendin van mij werd ook op jonge leeftijd zwanger, en wilde het kind hebben. Haar ouders waren er verschrikkelijk tegen. Escaleerde zodanig dat ze het huis uit moest, ze heeft toen gewerkt, haar middelbare school afgemaakt, kind gekregen en gestudeerd.
Is een geweldige mama van 2 kinderen.
Dat moet ik zus van TS nog zien doen trouwens
pi_45034175
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:44 schreef Hanneke1983 het volgende:
Ik hoop dat ze de kleine genoeg te bieden hebben
Als ze d'r van houden, eten in stoppen (borstvoeding is gratis - sorta) en af en toe een schone luier om doen is dat voldoende lijkt me.

Je hoeft geen 2 onder-1-kap, Bugaboo Deluxe, Happy Nappy Wrapper en stationwagen te hebben om een kind groot te brengen hoor.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:07:28 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_45034408
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:34 schreef Kogando het volgende:
Haha, ik hoop het, ooit..
Vinden je ouders dat niet vervelend, dat ze een kind krijgen maar nog niet aan trouwen denken?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_45035108
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als ze d'r van houden, eten in stoppen (borstvoeding is gratis - sorta) en af en toe een schone luier om doen is dat voldoende lijkt me.

Je hoeft geen 2 onder-1-kap, Bugaboo Deluxe, Happy Nappy Wrapper en stationwagen te hebben om een kind groot te brengen hoor.
Nee, maar minimaal een rijtjeshuis, kinderwagen, klein autootje en een paar centen om op zij te zetten voor een evt studie later zijn toch wel nodig. En dan heb ik het nog niet eens over kleding, eten enz. En dan zal ik nog veel vergeten zijn.
pi_45035210
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:25 schreef kriele het volgende:

[..]

Nee, maar minimaal een rijtjeshuis,
Kut, zit ik dan in m'n flat! .

Wat een kolder. Ik zeg niet dat het grootbrengen van een kind niks kost, maar grote delen van die kosten heb je zelf in de hand. Zéker de eerste paar jaar. Al leg je het kind in een sinaasappelkistje, het zal dolgelukkig opgroeien als het liefde, aandacht en op tijd eten krijgt.
pi_45035355
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:28 schreef Jarno het volgende:

[..]

Kut, zit ik dan in m'n flat! .

Wat een kolder. Ik zeg niet dat het grootbrengen van een kind niks kost, maar grote delen van die kosten heb je zelf in de hand. Zéker de eerste paar jaar. Al leg je het kind in een sinaasappelkistje, het zal dolgelukkig opgroeien als het liefde, aandacht en op tijd eten krijgt.
Ben ik gedeeltelijk met je eens. De mate van geluk hangt niet af van de hoeveelheid materialisme(juist niet!). Ik denk dat een kind die sober is opgevoed daar uiteindelijk meer profijt van heeft dan een kind die alles heeft wat z'n hartje begeerd.
Maar een rijtjeshuis lijkt mij wel minimaal wat je dan moet hebben, want in een flat kan het kind niet even de tuin in. Trappen zijn ook al niet ideaal voor een klein kind. Een flat beperkt de speelruimte, lijkt me.
Maar ik denk dat jij gaat zeggen dat ik er finaal naast zit!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:36:46 #88
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_45035497
quote:
Sad but so True
Feyenoord!!! * Barça
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:37:28 #89
45206 Pietverdriet
pi_45035523
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Er is een reclame op de Duitse TV, Vader (een kraker/woonwagenbewoner/zwervertype) met zijn schattige dochtertje zitten op het trapje van hun bouwwoonwagen (je kent die dingen wel, hout, slecht in de verf)
(dialoog vrij vertaald)
Dochter: Pappie, Mike bij mij op school woont in een huis met een eigen zwembad
Pa: Tering juppen
Dochter: Pappie, weet je, en mijn vriendin michaela woont in een penthouse boven op een flat en daar kan je de héééle stad zien
Pa: Tering juppen
Dochter: En pappie, Jan die heeft een eigen badkamer naast zijn slaapkamer, helemaal voor hem alleen.
Pa: Grmmmbl.. Allemaal teringjuppen
Dochter (met grote ogen en een enorme lacht: Oooh pappie, als ik later groot ben, wil ik OOK een teringjup worden!
pi_45036840
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:32 schreef kriele het volgende:

Maar een rijtjeshuis lijkt mij wel minimaal wat je dan moet hebben, want in een flat kan het kind niet even de tuin in.
Een tuin is niet noodzakelijk om een kind groot te brengen hoor. Wellicht is het wenselijk, maar jij stelt nu dat een rijtjeshuis MOET als je een kind hebt. Volgens mij zijn er hele volksstammen grootgebracht in flatjes, die hebben daar volgens mij amper schade van ondervonden. En als ze echt naar buiten wil of moet, er is een groot park vlakbij en anders wandelen we naar opa en oma die wel een tuin hebben.

Kijk, ik snap je punten wel, maar vaak word wenselijk verward met noodzakelijk. Er zijn maar een paar dingen écht noodzakelijk voor een kind en materiele zaken (wat een tuin eigenlijk ook is) vallen daar m.i. niet onder.

Daarnaast heb je natuurlijk ook hele grote flats, waar speelruimte zat is. Kortom, praat TS (of zijn dus dan) geen complex aan omdat het niet aan de maatschappelijke geaccepteerde voorwaarden voor het krijgen van een kind zou voldoen.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 13:20:43 #91
14827 Kogando
Modelprutser
pi_45037061
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:07 schreef speknek het volgende:
Vinden je ouders dat niet vervelend, dat ze een kind krijgen maar nog niet aan trouwen denken?
Nu snel trouwen blijft toch mosterd na de maaltijd. Mijn ouders zijn natuurlijk sowieso niet echt blij met de hele situatie, maar ze laten keuzes zoals wonen en trouwen wel gewoon aan mijn zusje over.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 13:22:09 #92
14827 Kogando
Modelprutser
pi_45037125
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:14 schreef Jarno het volgende:
Een tuin is niet noodzakelijk om een kind groot te brengen hoor. Wellicht is het wenselijk, maar jij stelt nu dat een rijtjeshuis MOET als je een kind hebt. Volgens mij zijn er hele volksstammen grootgebracht in flatjes, die hebben daar volgens mij amper schade van ondervonden. En als ze echt naar buiten wil of moet, er is een groot park vlakbij en anders wandelen we naar opa en oma die wel een tuin hebben.

Kijk, ik snap je punten wel, maar vaak word wenselijk verward met noodzakelijk. Er zijn maar een paar dingen écht noodzakelijk voor een kind en materiele zaken (wat een tuin eigenlijk ook is) vallen daar m.i. niet onder.

Daarnaast heb je natuurlijk ook hele grote flats, waar speelruimte zat is. Kortom, praat TS (of zijn dus dan) geen complex aan omdat het niet aan de maatschappelijke geaccepteerde voorwaarden voor het krijgen van een kind zou voldoen.
Het voordeel is dat in zeeland de huizen veel goedkoper zijn, huur en koop. Dus dat zal het grootste probleem niet zijn. Plus dat de ouders ook bereid zijn evt. een huis voor ze te kopen ofzo.
pi_45037151
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:22 schreef Kogando het volgende:

[..]

Het voordeel is dat in zeeland de huizen veel goedkoper zijn, huur en koop. Dus dat zal het grootste probleem niet zijn. Plus dat de ouders ook bereid zijn evt. een huis voor ze te kopen ofzo.
Nou, kijk eens aan! .
pi_45040007
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:25 schreef kriele het volgende:

[..]

Nee, maar minimaal een rijtjeshuis, kinderwagen, klein autootje en een paar centen om op zij te zetten voor een evt studie later zijn toch wel nodig. En dan heb ik het nog niet eens over kleding, eten enz. En dan zal ik nog veel vergeten zijn.
Wat er tegenwoordig al niet voor nodig is om een kind op te voeden! Wat een onzin! Een kinderwagen kan je gewoon lenen, aangezien je die toch maar een paar maanden gebruikt. Een auto is niet noodzakelijk, al ben ik blij dat ik er 1 heb. Een rijtjeshuis vind ik echt onzin! Het is voor een kind 1000 keer belangrijker dat je hem liefde geeft dan dat ie in de tuin kan spelen. En die paar centen opzij zetten kun je ook iets later mee beginnen.
Het belangrijkste is dat het kind voldoende aandacht en liefde krijgt en uiteraard eten. En wat erg belangrijk is, is dat de zus van de TS zich realiseert dat ze nu wel gewoon volwassen moet worden. Je hoort weleens jonge moeders die kosten wat het kost hun oude leventje willen blijven houden, tja, je moet keuzes maken in het leven, en als je voor een kind kiest, weet je dat je niet meer 3 keer per week uitkunt. Maar met een beetje passen en meten kun je heel veel andere dingen nog wel gewoon blijven doen hoor.
pi_45042351
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:47 schreef mirannie het volgende:

[..]

Wat er tegenwoordig al niet voor nodig is om een kind op te voeden! Wat een onzin! Een kinderwagen kan je gewoon lenen, aangezien je die toch maar een paar maanden gebruikt. Een auto is niet noodzakelijk, al ben ik blij dat ik er 1 heb. Een rijtjeshuis vind ik echt onzin! Het is voor een kind 1000 keer belangrijker dat je hem liefde geeft dan dat ie in de tuin kan spelen. En die paar centen opzij zetten kun je ook iets later mee beginnen.
Het belangrijkste is dat het kind voldoende aandacht en liefde krijgt en uiteraard eten. En wat erg belangrijk is, is dat de zus van de TS zich realiseert dat ze nu wel gewoon volwassen moet worden. Je hoort weleens jonge moeders die kosten wat het kost hun oude leventje willen blijven houden, tja, je moet keuzes maken in het leven, en als je voor een kind kiest, weet je dat je niet meer 3 keer per week uitkunt. Maar met een beetje passen en meten kun je heel veel andere dingen nog wel gewoon blijven doen hoor.
Okay, je krijgt geld toe als je een kind krijgt
pi_45043441
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:51 schreef kriele het volgende:

[..]

Okay, je krijgt geld toe als je een kind krijgt
Dat zei ik niet! Ik voed zelf ook mijn kind alleen op en was ook nog behoorlijk jong toen ik haar kreeg. En als je gewoon zorgt dat je werk hebt, komt het goed. Overigens krijg je wel wat geld toegestopt ja als je een kind hebt. Er bestaan namelijk via de belastingen dingen als kinderkorting en alleenstaande ouderkorting. Overigens krijg je die als je werkt. Dat is bij mij zo'n 300 euro per maand en dan heb je nog je kinderbijslag, ongeveer 50 euro per maand.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:24:24 #97
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_50130974
Heeft het wicht inmiddels gebigd?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:07:46 #98
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_50132315
Abortus.
Thinking about thinking of you.
pi_50133055
quote:
Niet meer dan dom te noemen, moedig is iets wat je doet en waar men baat bij heeft.. een zoveelste tiener bijstandmoeder helpt niemand.

-edit-

leuk.. een kick

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2007 17:34:24 ]
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:43:54 #100
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_50133477
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:26 schreef Aneurism het volgende:
leuk.. een kick
Eind december was ze 3 mnd zwanger, dan zal t nu toch bijna zover zijn ofniedan?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:09:43 #101
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_50134270
vreselijk
  dinsdag 5 juni 2007 @ 23:13:12 #102
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_50146894
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:43 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Eind december was ze 3 mnd zwanger, dan zal t nu toch bijna zover zijn ofniedan?
Eind deze maand ja.

Blij dat het mijn zusje niet is.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 23:18:07 #103
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_50147110
quote:

[..]

dat is balen zeg voor haar vriend.
pi_50148102
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 23:18 schreef brooklynzoo het volgende:

[..]

dat is balen zeg voor haar vriend.
Hoezo? Waar staat dan dat hij het erg vind? Gevalletje projectie?

Ik vind het moedig van je zus dat ze haar kind houdt!
  woensdag 6 juni 2007 @ 03:37:21 #105
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_50151666
Geweldig en ontzettend veel respect voor dat ze 't kind wil houden en er voor wil zorgen . Sommige mensen plegen maar abortus omdat 'een kind nu ff niet uit komt', en dat gaat behoorlijk tegen al mijn prinicpes in. Ook snap ik niet waarom er allemaal materiële eisen zouden moeten zijn om een kind ter wereld te mogen laten komen.

Hoe dan ook, veel succes met je neefje/nichtje. Laat ff weten wat de plannen nu zijn?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_50154761
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 23:45 schreef dehero het volgende:

[..]

Hoezo? Waar staat dan dat hij het erg vind? Gevalletje projectie?

Ik vind het moedig van je zus dat ze haar kind houdt!
Nogmaals het is niets moedigs, het is dom. Meer niet
pi_50154887
TS hoe is de situatie nu? Hoe denkt de vader eigenlijk over de situatie?
1 teveel of 1 te weinig, dat is de vraag
pi_50157369
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:09 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Nogmaals het is niets moedigs, het is dom. Meer niet
Dat vind jij...
Het kind is zijn/haar moeder er later dankbaar voor.
pi_50159211
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:34 schreef dehero het volgende:

[..]

Dat vind jij...
Het kind is zijn/haar moeder er later dankbaar voor.
Betwijfel het.
Er is niets moedigs aan om met je benen wijd te liggen en een lozing in ontvangst te nemen. Het is moedig in te zien dat je een kans arme moeder word, en dat je beter over 10 jaar wanneer je je kinderen daadwerkelijk wat bij kan brengen en wat van het leven gezien hebt en je bij hebt gedragen aan de maatschappij. Spijt me, maar iemand die zodra ze 18 is als legbatterij aan de gang gaat is toch iets wat in de westerse cultuur voornamelijk 70-100 jaar geleden plaats vond. Mensen zijn inmiddels ontwikkelder geworden en beseffen zich over het algemeen dat kinderen krijgen beter is als je een solide thuis basis kan regelen.

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2007 12:27:23 ]
pi_50159641
Je reageert nu uit angst. Je denkt bij voorbaat al dat jonge moeders kansarm worden terwijl er tig voorbeelden zijn dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
Het kan meer de instelling van sommige jonge moeders zijn dat ze kansarm worden en dat het helemaal niet aan het kind ligt.
Daarnaast maakt geld niet gelukkig (wel handig) en is een goed gezinsleven stukken belangrijker dan de nieuwste auto hebben of de laatste electronica of een kasteel van een huis.
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:38:55 #111
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_50159673
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:23 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Betwijfel het.
Er is niets moedigs aan om met je benen wijd te liggen en een lozing in ontvangst te nemen. Het is moedig in te zien dat je een kans arme moeder word, en dat je beter over 10 jaar wanneer je je kinderen daadwerkelijk wat bij kan brengen en wat van het leven gezien hebt en je bij hebt gedragen aan de maatschappij. Spijt me, maar iemand die zodra ze 18 is als legbatterij aan de gang gaat is toch iets wat in de westerse cultuur voornamelijk 70-100 jaar geleden plaats vond. Mensen zijn inmiddels ontwikkelder geworden en beseffen zich over het algemeen dat kinderen krijgen beter is als je een solide thuis basis kan regelen.
Of je maakt er samen iets moois van, doet je stinkende best, ligt krom, blijft samen en voedt het kind op in een solide basis.

Het is niet per definitie hopeloos.

[ Bericht 4% gewijzigd door SicSicSics op 06-06-2007 12:50:42 (loos commentaar) ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_50159718
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:33 schreef Aoristus het volgende:
typisch vrouwelijk, laat ze een echo zien en ze stoppen meteen met denken. Zo ging het bij mijn zusje ook

het is een complot, ze lokken vrouwen naar de echo put toe, maar de mannen vallen er in
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_50159749
En?
pi_50159884
quote:
nope, en ms stiekem ook niet ongepland
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:47:02 #115
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_50159923
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:40 schreef milagro het volgende:

[..]

het is een complot, ze lokken vrouwen naar de echo put toe, maar de mannen vallen er in
En als het kalf verdronken is..
pi_50161382
mijn broer is geboren toen mijn moeder 17 was, maar er is niks mis met ze, hebben alletwee een supercarriere en ook ik heb echt geen slecht leven
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:38:03 #117
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_50161659
In the female mind, there is no such thing as "ongewenste zwangerschap".
pi_50161841
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:37 schreef dehero het volgende:
Je reageert nu uit angst. Je denkt bij voorbaat al dat jonge moeders kansarm worden terwijl er tig voorbeelden zijn dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
Het kan meer de instelling van sommige jonge moeders zijn dat ze kansarm worden en dat het helemaal niet aan het kind ligt.
Daarnaast maakt geld niet gelukkig (wel handig) en is een goed gezinsleven stukken belangrijker dan de nieuwste auto hebben of de laatste electronica of een kasteel van een huis.
Onzin, geld maakt wel gelukkig... Tenzij je het leuk vind om je kind ipv luiers een linnen luier om te binden, je kinderen thuis te houden terwijl de rest naar de efteling gaat, je het geweldig vind dat het kind gepest word vanwege goedkope zeeman kleding omdat die jeans nou net in de mode zijn. Mensen onderschatten het krijgen van kinderen, vroegah was het makkelijk maar inmiddels word je gefucked als je niet mee kan op schoolreisje of niet die kleding hebt of die telefoon.

Schuld ligt niet bij de instelling van moeders op de manier zoals jij beweert, het is de instelling dat ze de kinderen krijgen zonder zich te realiseren wat er bij komt kijken. Hoe wil je een kind opvoeden terwijl je nog bij je ouders woont?

Wat kan je opbouwen qua huis als je per maand ik weet niet hoeveel geld je kwijt moet zijn aan luiers, eten, educatie, evt dokters kosten. En een loopbaan in de AH op de hoek is nou ook niet een manier om genoeg geld te verdienen om een eigen huis te gaan huren. Beetje studie kan je vergeten tenzij je op anderen wilt gaan teren.
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:52:31 #119
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_50162176
Mijn moeder was ook 18 toen ik geboren werd, niks mis mee. Ja alleen zijn mijn ouders toen natuurlijk wel voor de geboorte nog even snel getrouwd Op zich voorkom je daarmee ook wel het stigma van ongewenste kinderen enzo. Het wordt dan meer ongepland dan ongewenst, en zo hebben ze het zelf ook ervaren.
pi_50162181
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:38 schreef brooklynzoo het volgende:

Vision this: A big dude fucking you till you bleed, after you said "Nee".
pi_50162756
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:52 schreef gottegottegott het volgende:
Mijn moeder was ook 18 toen ik geboren werd, niks mis mee. Ja alleen zijn mijn ouders toen natuurlijk wel voor de geboorte nog even snel getrouwd Op zich voorkom je daarmee ook wel het stigma van ongewenste kinderen enzo. Het wordt dan meer ongepland dan ongewenst, en zo hebben ze het zelf ook ervaren.
Wat een onzin, dus als je niet getrouwd bent dan zou het wel ongewenst zijn.
pi_50163413
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:43 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Onzin, geld maakt wel gelukkig... Tenzij je het leuk vind om je kind ipv luiers een linnen luier om te binden, je kinderen thuis te houden terwijl de rest naar de efteling gaat, je het geweldig vind dat het kind gepest word vanwege goedkope zeeman kleding omdat die jeans nou net in de mode zijn. Mensen onderschatten het krijgen van kinderen, vroegah was het makkelijk maar inmiddels word je gefucked als je niet mee kan op schoolreisje of niet die kleding hebt of die telefoon.

Schuld ligt niet bij de instelling van moeders op de manier zoals jij beweert, het is de instelling dat ze de kinderen krijgen zonder zich te realiseren wat er bij komt kijken. Hoe wil je een kind opvoeden terwijl je nog bij je ouders woont?

Wat kan je opbouwen qua huis als je per maand ik weet niet hoeveel geld je kwijt moet zijn aan luiers, eten, educatie, evt dokters kosten. En een loopbaan in de AH op de hoek is nou ook niet een manier om genoeg geld te verdienen om een eigen huis te gaan huren. Beetje studie kan je vergeten tenzij je op anderen wilt gaan teren.
Ik vind het best triest als je geluk afhangt van welk soort luiers je voor je kind gebruikt, of van een bepaalde type telefoon of kleding. Alsof de persoon anders wordt bij het dragen van een bepaald type luier of van het missen van electronica e.d.
Dat de maatschappij zo ziek is om zo te denken dat weet ik, maar het gezinsgeluk hangt er niet van af.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind een gezin incl. pa en ma ook beter dan een alleenstaande moeder met kind, maar ik weet zeker dat een alleenstaande moeder met kind ook gelukkig kunnen worden.

Voor je studie kan je ook een lening afsluiten. Dat is niet ideaal, maar daar moet je maar bij nadenken voordat je het bed induikt. Oorzaak --> gevolg.
Een huis kan je ook huren in plaats van kopen. Met een laag inkomen krijg je dan nog huursubsidie ook.
pi_50163511
Aneurism, het is wel zo makkelijk als je alles al hebt maar zeker niet onmogelijk als je dat niet hebt.
Daar kan je namelijk aan werken.
Jij doet nu net of je hele leven voorbij is na het krijgen van een kind. Alsof je dan niks meer zou kunnen bereiken.
Het gaat zeker wel om de instelling van de moeders (en vaders) zelf. Ik denk dat het er vooral om gaat hoe een jonge moeder naar de toekomst kijkt en of er goed over na is gedacht. Heb je een kind genoeg te bieden en als dat niet zo is hoe ga je daar verandering in brengen? Dat soort dingen
Er zijn er vast genoeg met een instelling van... ik krijg een uitkering/ik woon thuis en het is goed zo. Maar wat jij vergeet is dat er ook genoeg zijn die er wél wat van willen maken.
pi_50163944
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:43 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Jemig, alsof je er niet zelf voor zorgt hoe je toekomst eruit ziet. Ik was 20 toen ik zwanger raakte en woonde ook nog thuis. Niet gepland, maar na wat nadenken wel gewenst. Ook ik wist niet wat me te wachten stond, immers kan je dat niet weten als je het niet ervaart. Inmiddels heb ik een leuk huis gekocht (nadat ik eerst een paar jaar particulier heb gehuurd), heb een vaste baan, met mijn dochter gaat het hartstikke goed. En ook de dingen die volgens jou belangrijk zijn (merkkleding enz) kan ik gewoon betalen en er zijn maar weinig pretparken waar we nog niet geweest zijn en we gaan gemiddeld 2 keer per jaar op vakantie. En er wordt uiteraard gespaard voor haar toekomstige studie.

Dus ja, ik ben wel van mening dat je er zelf voor moet gaan, en dat het daar toch zeker van afhankelijk is.
En zelfs als je dit allemaal niet hebt, kun je een kind een goede toekomst bieden, maar je moet gewoon je schouders eronder zetten.
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:42:51 #125
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_50164121
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:09 schreef appelsap het volgende:

[..]

Wat een onzin, dus als je niet getrouwd bent dan zou het wel ongewenst zijn.
het is niet mijn mening maar meer een sociale verklaring voor hoe over dit soort dingen gedacht werd. Tegenwoordig is het anders dan toen ik een embryo was maar ik denk dat als TS zijn zus zou samen wonen en haar vriend gewoon werkte er ondanks dat ze 18 was niet echt gesproken zou worden van een ongewenste zwangerschap.
pi_50164152
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:42 schreef gottegottegott het volgende:

[..]

het is niet mijn mening maar meer een sociale verklaring voor hoe over dit soort dingen gedacht werd. Tegenwoordig is het anders dan toen ik een embryo was maar ik denk dat als TS zijn zus zou samen wonen en haar vriend gewoon werkte er ondanks dat ze 18 was niet echt gesproken zou worden van een ongewenste zwangerschap.
Nee precies, ik vond het al vreemd. Ik dacht dat je ook nu bedoelde.
pi_50164426
quote:

nu ja, je laat geen echo maken als je nog twijfelt, denk ik zo.

lijkt me dat pre echo de beslissing om het te houden al genomen is dus en niet door de echo je ineens van mening verandert.
pi_50164556
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:49 schreef milagro het volgende:

[..]

nu ja, je laat geen echo maken als je nog twijfelt, denk ik zo.

lijkt me dat pre echo de beslissing om het te houden al genomen is dus en niet door de echo je ineens van mening verandert.
Dacht ik ook net aan.
Als je het niet zou willen houden dan is er geen reden voor een echo.
pi_50166784
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:26 schreef dehero het volgende:

[..]

Ik vind het best triest als je geluk afhangt van welk soort luiers je voor je kind gebruikt, of van een bepaalde type telefoon of kleding. Alsof de persoon anders wordt bij het dragen van een bepaald type luier of van het missen van electronica e.d.
Dat de maatschappij zo ziek is om zo te denken dat weet ik, maar het gezinsgeluk hangt er niet van af.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind een gezin incl. pa en ma ook beter dan een alleenstaande moeder met kind, maar ik weet zeker dat een alleenstaande moeder met kind ook gelukkig kunnen worden.

Voor je studie kan je ook een lening afsluiten. Dat is niet ideaal, maar daar moet je maar bij nadenken voordat je het bed induikt. Oorzaak --> gevolg.
Een huis kan je ook huren in plaats van kopen. Met een laag inkomen krijg je dan nog huursubsidie ook.
Het is ook heel triest dat je geluk ervan af moet hangen, maar dat doet het wel. Niet omdat je jezelf er beter van voelt, zo van: Heerlijk die 120 euro jeans aan mijn reet. Nee die 120 euro jeans aan je reet is een 120 euro kaartje om niet geknevelt en in elkaar gerost te worden, of gewoonweg genegeerd te worden. Veel mensen vergeten dat je 5-6 uur per dag voor de leeuwen gegooid word, dat pappie en mammie je gelukkig maken houd niet in dat je elke ochtend je hart eruit kotst omdat je weer naar school moet. Zelf heb ik dit gelukkig niet mogen ervaren, maar heb wel op een school gezeten waar skatebroeken niet geaccepteerd werden en ik een jaar de lul was tot ik mijn middelvinger ophief en van school veranderde. Wat de gasten te verduren hadden die goedkope broeken aanhadden was gewoon zielig te noemen..

Bepaald type luier word je kind gewoon vrolijk van, je kan wel bij de aldi kopen.. maar of die uitslag op zijn reet erdoor lekker zijn voor het kind is wat anders..

Het is wel makkelijk te zeggen: Brand je je billen dan moet je maar op de blaren zitten... Maar de wereld draaid door en blijft niet in het stenen tijdperk hangen. Tegenwoordig kan je een foetus laten verwijderen en het kind een kutleven besparen.
pi_50167372
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:48 schreef Aneurism het volgende:

Het is wel makkelijk te zeggen: Brand je je billen dan moet je maar op de blaren zitten... Maar de wereld draaid door en blijft niet in het stenen tijdperk hangen. Tegenwoordig kan je een foetus laten verwijderen en het kind een kutleven besparen.
Zie dat maar eens over je hart te verkrijgen. Of kan je niet begrijpen dat dit voor mensen moeiljk kan zijn?

En daarbij, je hebt geen broek nodig van 120 euro om niet gepest te worden. Met kleren van de zeeman of wibra kan ik me nog wat voorstellen maar met kleding van bijvoorbeeld de H&M kan je je kind ook gewoon normaal kleden.
pi_50167472
quote:

Nee, en daarom zijn er in 2005 in Nederland 32.982 abortussen uitgevoerd....en dat is alleen nog maar in de klinieken.
Bovendien kun je de morning after pil in elke drogist zonder recept halen. De verstekking hiervan is sindsdien explosief gestegen.

.
pi_50167533
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:01 schreef appelsap het volgende:

[..]

Zie dat maar eens over je hart te verkrijgen. Of kan je niet begrijpen dat dit voor mensen moeiljk kan zijn?

En daarbij, je hebt geen broek nodig van 120 euro om niet gepest te worden. Met kleren van de zeeman of wibra kan ik me nog wat voorstellen maar met kleding van bijvoorbeeld de H&M kan je je kind ook gewoon normaal kleden.
Er zijn genoeg scholen waar ze het labeltje vastpakken om te kijken of het wel het juiste merk is. Het gaat om merk, niet of het eruit ziet, maar puur of je Gstar hebt of niet. Heb je het niet? Loser.

Tuurlijk zullen mensen moeten slikken, maarja.. je kind elke avond in slaap zien janken is iets langer van duur. niet? Ik vind de keuze om een kind te houden vrij egoistisch.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2007 16:11:55 ]
pi_50167804
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:06 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Er zijn genoeg scholen waar ze het labeltje vastpakken om te kijken of het wel het juiste merk is. Het gaat om merk, niet of het eruit ziet, maar puur of je Gstar hebt of niet. Heb je het niet? Loser.

Tuurlijk zullen mensen moeten slikken, maarja.. je kind elke avond in slaap zien janken is iets langer van duur. niet?
Je overdrijft het wel sterk lijkt me. Ik heb dat in mijn omgeving dus nog nooit gehoord, ik weet niet waar jij woont. Ik kan me voorstellen dat zoiets gebeurt, maar niet op genoeg scholen.
pi_50167966
Een kind krijgen is toch altijd egoïstisch dan. Of je nou 40 bent of je bent 18, je kiest omdat JIJ het wilt.
Voor een kind is geld nodig, maar om te stellen dat jonge moeders dat niet kunnen betalen is onzin. En dat een kind merkleding aan moet om gelukkig te kunnen zijn ook.
pi_50169019
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:13 schreef appelsap het volgende:

[..]

Je overdrijft het wel sterk lijkt me. Ik heb dat in mijn omgeving dus nog nooit gehoord, ik weet niet waar jij woont. Ik kan me voorstellen dat zoiets gebeurt, maar niet op genoeg scholen.
Op 1 school in hilversum meegemaakt met mijn skate broek, maar ook gezien op 3 scholen. En gehoord, op tientallen... Misschien dat het vooral in de jaren 90 speelde, maar lijkt me niet...

Overdrijven is een vak, maar niet het mijne.
pi_50169141
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:17 schreef appelsap het volgende:
Een kind krijgen is toch altijd egoïstisch dan. Of je nou 40 bent of je bent 18, je kiest omdat JIJ het wilt.
Voor een kind is geld nodig, maar om te stellen dat jonge moeders dat niet kunnen betalen is onzin. En dat een kind merkleding aan moet om gelukkig te kunnen zijn ook.
Het enige wat onzin is, is dat je je kop in het zand steekt voor dit soort argumenten. Net zoiets als een klein kind van 8 wat haar vingers in de oren steekt en heel hard schreeuwt: LALALALALALALALLALALA!

Gebeurt het niet? Man, volgens vele kranten zijn je kinderen al 5x ontmaagd op de leeftijd van 13 jaar. Kan je de kinderen niet onbeheerd achter een computer laten zonder dat enge mannetjes zich uitkleden op chatten.nl en als je op vakantie gaat naar belgie heeft je 8 jarig kind een reeele kans om in een kelder te verdwijnen. Maar laten we het realistisch houden, ook al hoor JIJ dingen niet.. Het gebeurt, en zeg me niet dat het niet gebeurt want ik heb het zelf gezien. Er zijn genoeg kinderen die gepest worden, als je dat niet kan of wil inzien is de vraag of het ouderschap wel de juiste keuze is voor jou.
pi_50169360
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:46 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Op 1 school in hilversum meegemaakt met mijn skate broek, maar ook gezien op 3 scholen. En gehoord, op tientallen... Misschien dat het vooral in de jaren 90 speelde, maar lijkt me niet...

Overdrijven is een vak, maar niet het mijne.
Laat ik nou ook in Hilversum op school gezeten hebben in de jaren 90 en mijn ouders het toch echt verdomden om die dure kleren voor mij te kopen. Nooit gepest, niet vanwege mijn kleding en ook niet vanwege andere dingen. En mijn kind zit ook in Hilversum op school, en zal over 6 jaar hier ook de middelbare school gaan doen.

En ja, ovedrijven is dus wel jouw vak. Jij bent degene die beweert dat een kind alleen gelukkig kan zijn in de kleding die op dat moment in de mode is. En ook al zorg ik ervoor dat ik dat kan betalen, dan nog blijf ik erbij dat dat niet nodig is om een kind gelukkig te maken, maar de liefde en zorg van de ouders i.c.m. een zo goed mogelijke opvoeding en dat staat los van geld.
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:56:29 #138
85967 Miss_kausalaya
cogito ergo sum
pi_50169369
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:00 schreef Kogando het volgende:

[..]

Ja, dat komt wel goed. Ze hebben beide een gezonde familie en mijn ouders en die van hem staan wel klaar. Zijn ouders kunnen ook kosteloos woonruimte verzorgen, maar ik vraag me af of het slim is om ook gelijk samen te gaan wonen.
Zou als ik hun was niet gelijk gaan samenwonen maar eerst bij 1 van de ouders gaan wonen.
Dat is denk ik wel beter, omdat ouders kunnen toch stiekem wat meer toezicht houden, niet omdat ze zo jong zijn maar meer omdat als 18 jarige besef je meestal niet goed wat het allemaal inhoudt om op die leeftijd al moeder te zijn..
Elke ouder kloot maar wat aan, maar jou ouders of die van haar vriend, hebben wel wat meer ervaring lijkt me , dus die kunnen makkelijker een handje helpen.
Als ze samenwonen moeten ze het allemaal zelf maar redden, tuurlijk gaan je ouders of zijn ouders ook wel eens een handje helpen, maar thuis wonen is gok ik toch wat makkelijker voor beide partijen.
***geloof in je dromen,en onthoud : ze kunnen alles van je afpakken behalve wat je gelooft***
pi_50169433
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:50 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Er zijn genoeg kinderen die gepest worden, als je dat niet kan of wil inzien is de vraag of het ouderschap wel de juiste keuze is voor jou.
Tuurlijk zijn er kinderen die gepest worden, maar dat zijn echt niet alleen kinderen van jonge ouders of kinderen met "arme" ouders. Dat is dus dikke onzin.
pi_50169619
dat zou ik nu dus juist niet aanraden, bij de ouders intrekken.

geheid heibel, compleet verlies van privacy, eeuwige bemoeienis en overdaad aan adviezen.

gewoon lekker op jezelf gaan wonen en oma lekker béllen voor advies
pi_50170025
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:50 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Het enige wat onzin is, is dat je je kop in het zand steekt voor dit soort argumenten. Net zoiets als een klein kind van 8 wat haar vingers in de oren steekt en heel hard schreeuwt: LALALALALALALALLALALA!

Gebeurt het niet? Man, volgens vele kranten zijn je kinderen al 5x ontmaagd op de leeftijd van 13 jaar. Kan je de kinderen niet onbeheerd achter een computer laten zonder dat enge mannetjes zich uitkleden op chatten.nl en als je op vakantie gaat naar belgie heeft je 8 jarig kind een reeele kans om in een kelder te verdwijnen. Maar laten we het realistisch houden, ook al hoor JIJ dingen niet.. Het gebeurt, en zeg me niet dat het niet gebeurt want ik heb het zelf gezien. Er zijn genoeg kinderen die gepest worden, als je dat niet kan of wil inzien is de vraag of het ouderschap wel de juiste keuze is voor jou.
Heb ik ergens gezegd dat het niet kan gebeuren?
Maar simpelweg om het niet hebben van dure merkkleding maar het wel hebben van normale leuke kleding, nee sorry. Dat zie ik hier op de basisscholen niet gebeuren, dus ik neem aan dat het ook zonder kan.
pi_50170767
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:56 schreef mirannie het volgende:

[..]

Laat ik nou ook in Hilversum op school gezeten hebben in de jaren 90 en mijn ouders het toch echt verdomden om die dure kleren voor mij te kopen. Nooit gepest, niet vanwege mijn kleding en ook niet vanwege andere dingen. En mijn kind zit ook in Hilversum op school, en zal over 6 jaar hier ook de middelbare school gaan doen.

En ja, ovedrijven is dus wel jouw vak. Jij bent degene die beweert dat een kind alleen gelukkig kan zijn in de kleding die op dat moment in de mode is. En ook al zorg ik ervoor dat ik dat kan betalen, dan nog blijf ik erbij dat dat niet nodig is om een kind gelukkig te maken, maar de liefde en zorg van de ouders i.c.m. een zo goed mogelijke opvoeding en dat staat los van geld.
Blij dat ik mijn kop niet in het zand steek

lezen is een vak apart, en blijkbaar niet die van jou. Zoals je kon lezen, was dat een kind best gelukkig zal zijn maar gepest zal worden tot ie of dood gaat of van school gaat. Dus je hebt je school overleeft zonder gepest te worden om je kleding, mooi hoor... Maar helaas zat er een gast naast me in natuurkunde of scheikunde die totaal gefucked werd bij het leven, bij een scheikunde leraar met hitler snorretje die op speed leek te zijn . Moeder eens tierend op school, omdat ie gefucked werd (Mr Peter Post ) Ik zal het nooit vergeten. Persoonlijk kreeg ik het van de gabbers soms te verduren als ik weer es mijn lekkere wijde broek aan mijn kont had.

Maar we blijven in het materiele hangen, het belangrijkste is dat iemand totaal geen inhoud heeft om een kind op te voeden. Het is zelf nog een kind, heeft amper tot niets van de wereld gezien. Mijn zusje heeft op haar 18e besloten zwanger te worden, door het zwaar refo circuit waar ze in bevind en met resultaat dat ik een nichtje heb ( ). Mijn zusje, en de 2 dames uit die gemeenschap die ook 19-20 zijn en reeds gebigd hebben zijn voor mij het bewijs dat een kind op je 19e - 20e echt niet goed is.. Voor het kind. Een tijd waarin je zo veel dingen nog moet ontdekken en zelf nog zo onrustig bent en dan al zoiets groots.. Biggen kan op je 25ste of 30ste nog prima.
pi_50170925
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:58 schreef mirannie het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn er kinderen die gepest worden, maar dat zijn echt niet alleen kinderen van jonge ouders of kinderen met "arme" ouders. Dat is dus dikke onzin.
Wat dikke onzin is, is te negeren dat het jouw kind kan overkomen. Als je echt claimt van je kind te houden en daarom het te willen houden, zou je eerst eens moeten nadenken of je iemand waarvan je houd of gaat houden dit wil aandoen. Een foetus verwijderen lijkt me voor 90% van de gevallen een stuk beter. Mocht je genoeg geld hebben en niet afhankelijk zijn van minimum inkomen en toch weten op je pootjes te komen: Go for it. Neemt niet weg dat het zeer waarschijnlijk is dat als je op 40 jarige leeftijd als je kinderen bij je op je verjaardag komen, je nooit kan spreken over vroeger en nooit kan zeggen dat je dergelijke hebt meegemaakt als wat zij nu meemaken op hun 22 jarige leeftijd. Kamers wonen, reizen, studeren in een vreemde stad: het vormt je en zorgt er iig voor dat je als je 40 bent nog ergens over kan meepraten: De goeie ouwe tijd.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2007 17:59:07 ]
pi_50171050
Nou ja goed, jij jouw mening, ik het mijne. Bij mij gaat het dus wel echt goed. En dus blijft mijn standpunt dat als je je realiseert dat het iets groots is, maar je besluit er toch voor te gaan, dan komt het volgens mij best goed.
pi_50171113
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:57 schreef mirannie het volgende:
Nou ja goed, jij jouw mening, ik het mijne. Bij mij gaat het dus wel echt goed. En dus blijft mijn standpunt dat als je je realiseert dat het iets groots is, maar je besluit er toch voor te gaan, dan komt het volgens mij best goed.
Er loopt er hier ook 1 op fok rond waarmee het niet 100% gaat en waarvan ik zeker weet dat het kind een kutjeugd gaat krijgen zodra die het besef heeft. Tja... je moet het maar op je geweten willen hebben en het risico willen nemen. Was je minder gelukkig geweest als je een kind genomen had als je 10 jaar verder was gegaan?
pi_50171159
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:53 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Wat dikke onzin is, is te negeren dat het jouw kind kan overkomen. Als je echt claimt van je kind te houden en daarom het te willen houden, zou je eerst eens moeten nadenken of je iemand waarvan je houd of gaat houden dit wil aandoen. Er is maar 1 verantwoordelijke voor het leed wat je veroorzaakt als je als jonge bijstandmoeder toch besluit je kinderen te houden: En dat ben jij.
Ja, maar jij gaat er automatisch vanuit dat iemand de bijstand in gaat. En dat is dus een verkeerde conclussie. Er zijn ook zat vrouwen die gewoon werken, en dat is ook wat je moet doen.

Mijn moeder aan de andere kant, heeft ook jaren in de bijstand gezeten en in die tijd droeg ik dus wel zeemannetjes enzo, maar ik ben er niks minder om geworden. Sterker nog, ik heb het nooit gemerkt, en als mijn moeder het me niet verteld had, had ik het nu nog niet geweten.

En tuurlijk weet ik dat het mijn kind kan overkomen, maar dat kan elk kind overkomen. Zelfs jou. Oh, wacht, het is jou ook overkomen. Heb jij soms ook een jonge alleenstaande moeder?? Nee? Nou dan.
pi_50171202
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:00 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Er loopt er hier ook 1 op fok rond waarmee het niet 100% gaat en waarvan ik zeker weet dat het kind een kutjeugd gaat krijgen zodra die het besef heeft. Tja... je moet het maar op je geweten willen hebben en het risico willen nemen. Was je minder gelukkig geweest als je een kind genomen had als je 10 jaar verder was gegaan?
Nee, niet minder gelukkig denk ik, maar waarschijnlijk ook niet gelukkiger. Dus waarom dan een abortus als het niet nodig is. Ik ben prima in staat mijn kind op te voeden, en had het waarschijnlijk niet anders aangepakt over 10 jaar.
pi_50171369
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:02 schreef mirannie het volgende:

[..]

Ja, maar jij gaat er automatisch vanuit dat iemand de bijstand in gaat. En dat is dus een verkeerde conclussie. Er zijn ook zat vrouwen die gewoon werken, en dat is ook wat je moet doen.

Mijn moeder aan de andere kant, heeft ook jaren in de bijstand gezeten en in die tijd droeg ik dus wel zeemannetjes enzo, maar ik ben er niks minder om geworden. Sterker nog, ik heb het nooit gemerkt, en als mijn moeder het me niet verteld had, had ik het nu nog niet geweten.

En tuurlijk weet ik dat het mijn kind kan overkomen, maar dat kan elk kind overkomen. Zelfs jou. Oh, wacht, het is jou ook overkomen. Heb jij soms ook een jonge alleenstaande moeder?? Nee? Nou dan.
Wat mij is overkomen is dat ik anders wou zijn en een wijde broek droeg en lekker ging skateboarden en herrie luisterde en daarom een stinkalto was en dit zo'n 20x per uur moest horen, Mr. Peter Post daarintegen kreeg zijn moeder bij de conrector waar luid werd geschreeuwd dat hij elke ochtend moest kotsen voor hij naar school ging omdat hij geen merkkleding kon betalen. (was zijn laatste maand op school na haar schreeuwpartij ) Lezen schat

En ja, ik heb een alleenstaande moeder. Nee ze was niet jong op het moment dat mijn ouders scheiden en ja ze heeft bijstand getrokken omdat mijn vader een sack of shit is. Informed? Mooi. Je verwijt mij van aannames, maar je maakt jezelf er net zo schuldig aan
pi_50171397
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:04 schreef mirannie het volgende:

[..]

Nee, niet minder gelukkig denk ik, maar waarschijnlijk ook niet gelukkiger. Dus waarom dan een abortus als het niet nodig is. Ik ben prima in staat mijn kind op te voeden, en had het waarschijnlijk niet anders aangepakt over 10 jaar.
Betwijfel het. Je doet nooit exact hetzelfde, je groeit en word geduldiger naar verloop van tijd. Je relativeert meer en je maakt betere keuzes, ziet meer de situatie in. Om maar paar punten te noemen.

Daarintegen zijn er mensen die zo dom als het achtereind van een varken zijn en het nooit zullen leren, ben je zo iemand.. Dan heb je misschien gelijk.. Maar 99% van de mensen leert en gaat vooruit en vormt zich naar verloop van tijd.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2007 18:13:53 ]
pi_50171564
Ik ben van mening dat ik echt niet minder heb te bieden dan iemand van 35 die een kind krijgt.
Hij heeft een papa en mama, liefde krijgt hij genoeg, aan geld geen tekort, aandacht geen te kort, wij willen de beste opvoeding voor hem. Kortom wat is er anders aan dan iemand van 35, buiten dat ze ouder zijn?
pi_50171589
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:18 schreef appelsap het volgende:
Ik ben van mening dat ik echt niet minder heb te bieden dan iemand van 35 die een kind krijgt.
Hij heeft een papa en mama, liefde krijgt hij genoeg, aan geld geen tekort, aandacht geen te kort, wij willen de beste opvoeding voor hem. Kortom wat is er anders aan dan iemand van 35, buiten dat ze WIJZERzijn?
Effe voor je aangepast. En dat vind ik nou het belangrijkste.
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:23:36 #152
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_50171695
quote:

[..]

Tuurlijk zullen mensen moeten slikken, maarja.. je kind elke avond in slaap zien janken is iets langer van duur. niet? Ik vind de keuze om een kind te houden vrij egoistisch.
Je overdrijft echt ontzettend. Wat jij stelt was op zich vroeger ook al zo, mensen die nikes droegen waren cooler dan mensen die een goedkoop schoenenreus merkje droegen, maar bij lange na niet zo erg als jij het hier stelt. Mocht het je kinderen zelf overkomen, dan kan je ze nog altijd naar een school sturen waar wat meer kansarmere kinderen komen.

Bovendien, mijn ouders waren ook nooit rijk, m'n vader had altijd gewoon een fabrieksbaantje waarmee ie ons onderhield en m'n moeder wilde persé thuisblijven voor ons, en dat neem ik haar absoluut niet kwalijk. Ook ik liep gewoon in linnen luiers hoor . Of ik er ongelukkig door geworden ben? Dacht het niet. Liefde en aandacht zijn alles dat kinderen nodig hebben, geld heeft daar verder bijna niets mee te maken.

En dan nog iets : Ik zie genoeg kinderen die kapot gaan van 'n gebrek aan aandacht van hun eigen ouders, doordat ze zo nodig zich allebei 2x in de rondte moeten werken om een voor hun sociaal acceptabel niveau van rijkdom te bereiken zodat ze die dure auto, plasma TV en merkkleding voor hun kinderen kunnen betalen en niet te vergeten 3x per jaar op vakantie kunnen naar zonnige oorden . Geld is ook niet alles.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_50171703
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:19 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Wijzer, in wat, waarvoor? Voorbeelden?
pi_50171816
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:23 schreef appelsap het volgende:

[..]

Wijzer, in wat, waarvoor? Voorbeelden?
Lees anders het topic even.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2007 18:28:47 ]
pi_50171842
Dat heb ik gelezen maar dat gaat niet voor mij op.
En nu? Nog niet wijs genoeg.

Ze zeggen wijsheid komt met de jaren, dan wil het nog niet zeggen dat je dingen verkeerd doe.
Voor mijn kind probeer ik de juiste keuzes te maken en dat doe ik heel bewust.
Iedereen kan wel eens een fout maken, dat is menselijk. Maar ik blijf het beste voor mijn kind voorhebben en dat zal zeker niet anders zijn dan bij andere ouders. Daar is geen wijsheid voor nodig.
Tot nu toe ziet hij er gelukkig uit, dus ik zie niet in wat ik verkeerd zou doen.
pi_50172226
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:29 schreef appelsap het volgende:

Ze zeggen wijsheid komt met de jaren, dan wil het nog niet zeggen dat je dingen verkeerd doe.
Iedereen kan wel eens een fout maken, dat is menselijk. Maar ik blijf het beste voor mijn kind voorhebben en dat zal zeker niet anders zijn dan bij andere ouders. Daar is geen wijsheid voor nodig.
Tot nu toe ziet hij er gelukkig uit, dus ik zie niet in wat ik verkeerd zou doen.
Gelukkig zijn er meer mensen die vinden dat het wel degelijk goed kan gaan. Maar helaas kijkt Aneurism alleen maar naar de mensen bij wie het fout gaat.
pi_50172267
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je overdrijft echt ontzettend. Wat jij stelt was op zich vroeger ook al zo, mensen die nikes droegen waren cooler dan mensen die een goedkoop schoenenreus merkje droegen, maar bij lange na niet zo erg als jij het hier stelt. Mocht het je kinderen zelf overkomen, dan kan je ze nog altijd naar een school sturen waar wat meer kansarmere kinderen komen.

Bovendien, mijn ouders waren ook nooit rijk, m'n vader had altijd gewoon een fabrieksbaantje waarmee ie ons onderhield en m'n moeder wilde persé thuisblijven voor ons, en dat neem ik haar absoluut niet kwalijk. Ook ik liep gewoon in linnen luiers hoor . Of ik er ongelukkig door geworden ben? Dacht het niet. Liefde en aandacht zijn alles dat kinderen nodig hebben, geld heeft daar verder bijna niets mee te maken.

En dan nog iets : Ik zie genoeg kinderen die kapot gaan van 'n gebrek aan aandacht van hun eigen ouders, doordat ze zo nodig zich allebei 2x in de rondte moeten werken om een voor hun sociaal acceptabel niveau van rijkdom te bereiken zodat ze die dure auto, plasma TV en merkkleding voor hun kinderen kunnen betalen en niet te vergeten 3x per jaar op vakantie kunnen naar zonnige oorden . Geld is ook niet alles.
Kortom je geeft toe dat het gebeurde vroeger, maar je zegt dat er geen koters zijn geweest die zo gepest zijn dat ze moesten kotsen voor ze naar school moesten? Beetje tegensprekend he?

1+1 = 2. Kortom, als een kind gepest kan / word vanwege zijn schoenen, is de kans reeel dat sommige koters het nogal ver door duwen. En hoeveel ouders zijn er nou van op de hoogte dat hun kind gepest word? Veel kinderen verzwijgen het, doen alsof ze ziek zijn om niet naar school te gaan etc. Hoe vaak je wel niet hoort dat mensen gepest werden maar dit voor de ouders verzwegen.

Maar we blijven in het verhaaltje hangen van financiele gelul, het is slechts 1 van die aspecten wat jonge moeders missen. Liefde en aandacht zijn inderdaad wat kinderen nodig hebben, maar ook een moeder die zeker in haar schoenen staat en wijs is.

Er zijn zoals overal uitersten en uitersten: De ene ouder heeft nooit iets geleerd en leeft daarom als een ma flodder qua verstandelijk niveau en de ander is een snob die de tennisclub belangrijker vind dan de kindertjes. Beide zijn vormen van domheid. Een leuke eindeloze discussie over wat nou beter is... maar belangrijkste is dit

Waar mensen hier in dit topic niet over nadenken is hoe leuk hun kinderen het zouden vinden om te horen als ze 16 tot ouder zijn dat pappa en mamma vroeger hippy's waren, eerst nog andere relaties hadden, gereisd hebben samen en dingen gezien en meegemaakt wat waard is te vertellen op een verjaardag. Dat wanneer je als 21 jarig meisje een creep van een vriend hebt, maar mamma precies weet wat hij doet en precies zegt: Kijk kimmie/lotte/sandra/geertruide hij doet je dit aan, ik ken dit soort mannen... Kijk een beetje uit, bind je niet aan hem vast je hebt nog zoveel liefdes te verslijten. Waar dat stukje levenservaring komt kijken en je je kind kan behoeden voor een refo die met je dochter trouwt als ze 18 is
pi_50172298
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:42 schreef mirannie het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er meer mensen die vinden dat het wel degelijk goed kan gaan. Maar helaas kijkt Aneurism alleen maar naar de mensen bij wie het fout gaat.
En gelukkig zijn er ook mensen die zeggen dat het oer en oer dom is (waarvan waarschijnlijk 10% dit topic aanklikt en de overige 90% weer denkt van bwhahaha domme mensen), maar ophouden he die roze bril.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2007 18:45:43 ]
pi_50172465
quote:

[..]

Whehehe, je kinderen worden merk-watjes. Mijn kinderen zouden leren om zich niet in een hokje te laten stoppen vanwege een merklabeltje, maar trots zijn op hun eigen identiteit.

Ik heb nooit merkkleding gedragen en heb dit nooit betreurd. Ze hebben geprobeerd me erom te pesten, maar omdat ik het zo'n knullige reden vond heb ik me er niets van aangetrokken.
Toen pakten ze een merk-drager. Jammer dat dat merk weer uit was (en zijn ouders een nieuwe garderobe konden aanschaffen).
pi_50172599
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:44 schreef Aneurism het volgende:

[..]

En gelukkig zijn er ook mensen die zeggen dat het oer en oer dom is (waarvan waarschijnlijk 10% dit topic aanklikt en de overige 90% weer denkt van bwhahaha domme mensen), maar ophouden he die roze bril.
Hoezo roze bril? Als er niks te klagen valt is er toch niks aan de hand?
pi_50172706
Hoezo zou een jonge moeder trouwens niet zeker in haar schoenen kunnen staan en niet wijs zijn. Een moeder weet wat een kind nodig heeft, zeggen ze toch altijd?

Daarbij ga jij oordelen over wat kinderen willen. Mijn ouders vertellen mij ook nauwelijks verhalen van vroeger, ik mis er niks aan. En daarbij zie ik zonder rare relaties genoeg van de wereld om mijn kind te kunnen vertellen wat goed is en niet.
pi_50173242
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:57 schreef appelsap het volgende:
Hoezo zou een jonge moeder trouwens niet zeker in haar schoenen kunnen staan en niet wijs zijn. Een moeder weet wat een kind nodig heeft, zeggen ze toch altijd?

Daarbij ga jij oordelen over wat kinderen willen. Mijn ouders vertellen mij ook nauwelijks verhalen van vroeger, ik mis er niks aan. En daarbij zie ik zonder rare relaties genoeg van de wereld om mijn kind te kunnen vertellen wat goed is en niet.
Zo is het precies!
pi_50174662
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:18 schreef appelsap het volgende:
Hij heeft een papa en mama, liefde krijgt hij genoeg, aan geld geen tekort, aandacht geen te kort, wij willen de beste opvoeding voor hem. Kortom wat is er anders aan dan iemand van 35, buiten dat ze ouder zijn?
ik ken een aantal dames die op latere leeftijd ( eind 30 begin 40) hun eerste kind gekregen hebben, en wat me bij hen opvalt is dat ze veel onzekerderderder zijn dan de jongere moeders die ik kende en ken.

nu is dat uiteraard geen regel, het zijn slechts de dames die ík ken, maar dat geldt voor iedereen die zijn ervaringen hier deelt natuurlijk.
toevallig zijn de oudere moeders die ik ken vrij onzeker , vragen zich konstant af of dit wel kan of dat wel mag, wat denk jij? etc.

ik denk dat het per vrouw verschilt dus.
het is natuurlijk wel zo, dat als je jong moeder wordt je wel enigzins geremd wordt in je vrijheid , je volwassen leven is amper begonnen en je bindt je gelijk al.
het is wmb daarom niet aan te raden, het kan allemaal leuk lijken, maar toch tegenvallen, die gebondenheid, dat kan het een ouder iemand natuurlijk ook, maar die heeft dan wel al de gelegenheid gehad zich te ontplooien, op zich zelf te gaan wonen, studeren, de eerste werkervaring op te doen, zonder er meteen een handenbindertje bij te hebben, een kind is tenslotte wat anders dan een vriend, of een kat
  woensdag 6 juni 2007 @ 20:06:35 #164
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_50175498
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:43 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Kortom je geeft toe dat het gebeurde vroeger, maar je zegt dat er geen koters zijn geweest die zo gepest zijn dat ze moesten kotsen voor ze naar school moesten? Beetje tegensprekend he?
Kinderen vinden wel een reden om te pesten... Dus dat pesten kan ook net zo goed zijn omdat de ouders van de popi jopies een dure BMW SUV hebben en jouw ouders 'slechts' in een splinternieuwe toyota yaris rondrijden... Maar de belangrijkste reden waarom kinderen andere kinderen pesten is omdat die kinderen onzeker zijn. Je kunt dus beter zorgen dat je kinderen niet onzeker zijn dan ze vanalles duurs te geven, want het is toch nooit genoeg .
quote:
1+1 = 2. Kortom, als een kind gepest kan / word vanwege zijn schoenen, is de kans reeel dat sommige koters het nogal ver door duwen. En hoeveel ouders zijn er nou van op de hoogte dat hun kind gepest word? Veel kinderen verzwijgen het, doen alsof ze ziek zijn om niet naar school te gaan etc. Hoe vaak je wel niet hoort dat mensen gepest werden maar dit voor de ouders verzwegen.
Tijd om je kinderen te leren om van zich af te bijten lijkt me, of om eens een gesprek aan te gaan met de leraar. Zoals gezegd is het een goed idee om ervoor te zorgen dat je kinderen niet onzeker zijn en dus geen waarschijnlijk 'target' voor pesters.
quote:
Maar we blijven in het verhaaltje hangen van financiele gelul, het is slechts 1 van die aspecten wat jonge moeders missen. Liefde en aandacht zijn inderdaad wat kinderen nodig hebben, maar ook een moeder die zeker in haar schoenen staat en wijs is.
Dat heeft niks met leeftijd te maken .
quote:
Er zijn zoals overal uitersten en uitersten: De ene ouder heeft nooit iets geleerd en leeft daarom als een ma flodder qua verstandelijk niveau en de ander is een snob die de tennisclub belangrijker vind dan de kindertjes. Beide zijn vormen van domheid. Een leuke eindeloze discussie over wat nou beter is... maar belangrijkste is dit
Daar ben ik het wel mee eens, maar je zult moeten inzien dat het niets met leeftijd te maken heeft.
quote:
Waar mensen hier in dit topic niet over nadenken is hoe leuk hun kinderen het zouden vinden om te horen als ze 16 tot ouder zijn dat pappa en mamma vroeger hippy's waren, eerst nog andere relaties hadden, gereisd hebben samen en dingen gezien en meegemaakt wat waard is te vertellen op een verjaardag. Dat wanneer je als 21 jarig meisje een creep van een vriend hebt, maar mamma precies weet wat hij doet en precies zegt: Kijk kimmie/lotte/sandra/geertruide hij doet je dit aan, ik ken dit soort mannen... Kijk een beetje uit, bind je niet aan hem vast je hebt nog zoveel liefdes te verslijten. Waar dat stukje levenservaring komt kijken en je je kind kan behoeden voor een refo die met je dochter trouwt als ze 18 is
Euh ja.. maar dat heeft toch niks met leeftijd te maken? Ik ken genoeg mensen van 40 zonder problemen en zonder levenservaring, en er zijn ook mensen van 18 wiens ouders zijn overleden en die zelf voor hun broertjes en zusjes hebben moeten zorgen, bijvoorbeeld. Leeftijd heeft daar toch helemaal niks mee te maken.. Bovendien maakt het toch geen ene flikker uit of je ouders nou veel hebben meegemaakt of niet. En ik zie niet echt in waarom je dan maar abortus moet plegen . Tjemig, alsof je het kindje het leven niet gunt omdat je niet kunt vertellen dat je lid was van een hippiebeweging . Bovendien snijdt het mes gewoon aan 2 kanten. Als je op je 35ste vader of moeder wordt ben je zodra je kind 16 is zelf 50, en dan zit je misschien als ouders liever lui bruin te bakken op de canarische eilanden, terwijl je juist als je vroeg kinderen hebt gehad zlef nog jong bent als ze wat ouder zijn, dus dan kun je gezellig met ze op een avontuurlijke vakantie mee, of mee naar een concert van een band die jullie allebei leuk vinden (want immers, hoe kleiner het leeftijdsverschil hoe meer gemeenschappelijke interesses) etc etc .
Een gedicht over Maanvis
pi_50193364

Succes dan maar.
pi_50194090
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Kinderen vinden wel een reden om te pesten... Dus dat pesten kan ook net zo goed zijn omdat de ouders van de popi jopies een dure BMW SUV hebben en jouw ouders 'slechts' in een splinternieuwe toyota yaris rondrijden... Maar de belangrijkste reden waarom kinderen andere kinderen pesten is omdat die kinderen onzeker zijn. Je kunt dus beter zorgen dat je kinderen niet onzeker zijn dan ze vanalles duurs te geven, want het is toch nooit genoeg .
[..]

Tijd om je kinderen te leren om van zich af te bijten lijkt me, of om eens een gesprek aan te gaan met de leraar. Zoals gezegd is het een goed idee om ervoor te zorgen dat je kinderen niet onzeker zijn en dus geen waarschijnlijk 'target' voor pesters.
[..]

Dat heeft niks met leeftijd te maken .
[..]

Daar ben ik het wel mee eens, maar je zult moeten inzien dat het niets met leeftijd te maken heeft.
[..]

Euh ja.. maar dat heeft toch niks met leeftijd te maken? Ik ken genoeg mensen van 40 zonder problemen en zonder levenservaring, en er zijn ook mensen van 18 wiens ouders zijn overleden en die zelf voor hun broertjes en zusjes hebben moeten zorgen, bijvoorbeeld. Leeftijd heeft daar toch helemaal niks mee te maken.. Bovendien maakt het toch geen ene flikker uit of je ouders nou veel hebben meegemaakt of niet. En ik zie niet echt in waarom je dan maar abortus moet plegen . Tjemig, alsof je het kindje het leven niet gunt omdat je niet kunt vertellen dat je lid was van een hippiebeweging . Bovendien snijdt het mes gewoon aan 2 kanten. Als je op je 35ste vader of moeder wordt ben je zodra je kind 16 is zelf 50, en dan zit je misschien als ouders liever lui bruin te bakken op de canarische eilanden, terwijl je juist als je vroeg kinderen hebt gehad zlef nog jong bent als ze wat ouder zijn, dus dan kun je gezellig met ze op een avontuurlijke vakantie mee, of mee naar een concert van een band die jullie allebei leuk vinden (want immers, hoe kleiner het leeftijdsverschil hoe meer gemeenschappelijke interesses) etc etc .
Leeftijd heeft alles te maken met wijzer worden. Maar dit gaat een welles nietus spelletje worden waar ik weinig trek in heb. Het feit iemand weigert in te zien dat als hij 28-30 is, wijzer is dan dat hij 18 is houd in dat of: Hij is 18 en vind zichzelf heel wijs voor zijn leeftijd. Of hij heeft sinds zijn 18de stil gestaan in zijn algemene ontwikkeling.

Tuurlijk zijn er mensen die 40 jaar zijn zonder levenservaring, maar bereik je daarmee het geluk van je kind? Hadden deze mensen hun kinderen niet een beter leven kunnen geven, true ze hebben dan geen problemen... Maar dat houd niet in dat je de max van je kind zijn gelukkigheid hebt bereikt.

Sommigen beweren dat het kinderen krijgen egiostisch is, maar lijken zich totaal niet te beseffen dat ze het beste voor een kind in ogen moeten hebben en dat eigen belang ondergeschikt moet zijn aan het kind. Mensen die dat niet snappen bewijzen weer eens mijn stelling: Hoe ouder hoe wijzer.

35 is weer een totaal ander uiterste, weinig mensen krijgen op hun 35ste kinderen. Als je op je 28ste - 30ste kinderen krijgt dan zijn je kinderen 15-16 als je 43/45 bent. Genoeg vaders die op hun 45ste nog actief zijn. Daarnaast gaan kinderen rond hun 8-12de vaak sporten, dit tijdperk heb je vader nodig die nog kan voetballen. kortom dat houd in dat je als vader 38-42 bent in die leeftijd, genoeg mannen die nog een balletje kunnen trappen op deze leeftijd. Je argument wat dat betreft is dus onzin. Op je 16de ga je uit en zet je je af van je ouders, het liefste laten ze zich nooit op school zien en ga je alleen met je vrienden naar salou of willekeurige neuk badplaats.

Misschien iets wat je je pas beseft als je ouder en wijzer bent
  donderdag 7 juni 2007 @ 14:20:00 #167
132492 Honky
Rockster
pi_50200874
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:29 schreef appelsap het volgende:

Het beste voorhebben =/= wijsheid
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  donderdag 7 juni 2007 @ 15:24:56 #168
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_50203351
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:02 schreef Aneurism het volgende:
Misschien iets wat je je pas beseft als je ouder en wijzer bent
Als je jong bent weet je alles zeker. Een beroemede dichter zei: "Ik ben niet meer jong genoeg om alles zeker te weten", m.a.w. jonge mensen denken meestal dat ze alles weten.

Naarmate ze ouder worden en meer van de wereld zien, merken ze toch dat ze van heel veel niets weten. Of zoals Socrates het zou zeggen:

"Weten is weten dat je niets weet. Dat is de aard van echte kennis"
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:30:00 #169
101852 kokos
mividaloca
pi_50211543
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:30 schreef Kogando het volgende:

[..]

Ik hoop dat het allemaal goed komt.
Viva los Vatos Locos
  † In Memoriam † donderdag 7 juni 2007 @ 23:49:18 #170
43556 miss_dynastie
pi_50222071
quote:

[..]

Wat een onzinveronderstelling, ongelooflijk, alsof wijsheid te allen tijde aan leeftijd te koppelen is
Iemand van 18 kan een betere moeder zijn dan iemand van 36. Er spelen zoveel meer dingen mee dan leeftijd.
Het is gewoon dom om dat voor alle gevallen te ontkennen. Tuurlijk zijn er gevallen waarin het helemaal niet slim is, maar om nou te veronderstellen dat dat in alle gevallen is waarin er geen megadure merkkleding gekocht kan worden gaat me veel te ver.
pi_50224805
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 23:49 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wat een onzinveronderstelling, ongelooflijk, alsof wijsheid te allen tijde aan leeftijd te koppelen is
Iemand van 18 kan een betere moeder zijn dan iemand van 36. Er spelen zoveel meer dingen mee dan leeftijd.
Het is gewoon dom om dat voor alle gevallen te ontkennen. Tuurlijk zijn er gevallen waarin het helemaal niet slim is, maar om nou te veronderstellen dat dat in alle gevallen is waarin er geen megadure merkkleding gekocht kan worden gaat me veel te ver.
Lees eens even voordat je jezelf belachelijk maakt dmv anderen dom te noemen. Reeds is gemeld vele malen dat er best ouders zijn die op hun 40ste nog zo dom zijn als een sjakie, maar het grootste gedeelte mensen wat 28 is is een stuk ontwikkelder en wijzer dan iemand die 18 is. Dat onderkennen, dat is pas dom.
pi_50226252
Aneurism, vanwaar die felheid en 'starheid' in deze?
Heb je er persoonlijke ervaring mee of zo?
Serieuze vraag, geen gebash, mocht je dat denken
pi_50226685
de reacties van aneurism zijn ongelofelijk

ik heb mjin kinderen gekregen op 28-29 jarige leeftijd, maar ik had mijn kinderen evenveel liefde gegeven als ik ze had gekregen op mijn 18de. Ze waren zeker even gelukkig geweest.

Alsof je door je "wijsheid" geen fouten maakt als je een dertigjarige moeder bent, en alles dan zo perfect is.

En ik mag dan misschien wel financiele middelen hebben, ik koop GEEN merkkledij voor mijn kinderen,en ik zal dat nooit doen, en ik koop veel spullen in de zeeman. Ik denk dat ik op mijn 18de misschien veel meer en duurdere dingen had gekocht voor mijn kinderen
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  vrijdag 8 juni 2007 @ 08:58:25 #174
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_50227330
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 07:44 schreef milagro het volgende:
Aneurism, vanwaar die felheid en 'starheid' in deze?
Heb je er persoonlijke ervaring mee of zo?
Serieuze vraag, geen gebash, mocht je dat denken
Lees ff trug, daar vertelt ie over zijn eigen ervaringen met zijn kansloze bijstandmoeder.
Een gedicht over Maanvis
pi_50227470
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 08:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Lees ff trug, daar vertelt ie over zijn eigen ervaringen met zijn kansloze bijstandmoeder.
oh overheen gelezen

nu ja, dat is maar 1 ervaring vooralsnog dus tja.
als je op 1 ervaring moet afgaan zouden we allemaal een pesthekel hebben aan iedereen
oh wacht ...

anyways, dat was dus blijkbaar zo erg, dat er een hoop bitterheid in deze is achtergebleven.
dit topic is dus therapie
pi_50228844
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 09:04 schreef milagro het volgende:

[..]

oh overheen gelezen

nu ja, dat is maar 1 ervaring vooralsnog dus tja.
als je op 1 ervaring moet afgaan zouden we allemaal een pesthekel hebben aan iedereen
oh wacht ...

anyways, dat was dus blijkbaar zo erg, dat er een hoop bitterheid in deze is achtergebleven.
dit topic is dus therapie
Ok, hiermee is anderen hun stelling bewezen dat sommige mensen met hun 50 (?) levensjaren nogsteeds het verstandelijke niveau hebben van een 18 jarige. Beetje kinderachtige opmerking Milagro.
pi_50228875
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 08:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En meerdere ervaringen.
pi_50229009
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 09:53 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Ok, hiermee is anderen hun stelling bewezen dat sommige mensen met hun 50 (?) levensjaren nogsteeds het verstandelijke niveau hebben van een 18 jarige. Beetje kinderachtige opmerking Milagro.
44, schat, en het was een grapje, zeg, kom op, hey
waarom zo bozig, toch

ik geef je niet eens helemaal ongelijk zoals je aan mijn eerder post kunt zien.
dus doe eens niet zo lichtgeraakt, meneer, ik val je niet aan, hoor
pi_50229380
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 08:21 schreef petitlapin2 het volgende:
de reacties van aneurism zijn ongelofelijk

ik heb mjin kinderen gekregen op 28-29 jarige leeftijd, maar ik had mijn kinderen evenveel liefde gegeven als ik ze had gekregen op mijn 18de. Ze waren zeker even gelukkig geweest.
[quote]

[quote]
Alsof je door je "wijsheid" geen fouten maakt als je een dertigjarige moeder bent, en alles dan zo perfect is.
Niemand is perfect, maar door wijsheid kan je wel beter voor je kind zorgen en heb je over het algemeen
quote:
En ik mag dan misschien wel financiele middelen hebben, ik koop GEEN merkkledij voor mijn kinderen,en ik zal dat nooit doen, en ik koop veel spullen in de zeeman. Ik denk dat ik op mijn 18de misschien veel meer en duurdere dingen had gekocht voor mijn kinderen
Tja, maar je kan je kinderen wel geven wat ze nodig hebben. Dat is het punt wat ik probeer te bewijzen: Jij kan nu je kinderen in iets duurders laten rondlopen, zonder dat dat consequenties heeft voor brood op de plank of de huur die betaald moet worden. Dat jij ervoor kiest om ze zeeman te laten dragen, is je goed recht maar als de pubertijd eraan komt en petitlapin3 eraan komt met huilverhalen over dat ze/hij gepest word op school omdat die broek niet een gstar/levi is dan kan je wel je kind de kleding aantrekken om ze daarmee de wind uit de zeilen te nemen. Had je die middelen wel toen je 18 was? Meeste mensen hebben dat niet, hoe jonger je bent hoe minder je verdient. Elke werkgever kan je dat zwart op wit geven.

Dat je op je 18de duurdere dingen zou hebben gekocht bewijst maar weer eens dat de wijsheid met de jaren komt, inmiddels zie jij in dat duurdere merkkleding ondergeschikt is aan brood op de plank en maak je betere keuzes.
pi_50229529
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:50 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik heb nooit merkkleding gedragen en heb dit nooit betreurd. Ze hebben geprobeerd me erom te pesten, maar omdat ik het zo'n knullige reden vond heb ik me er niets van aangetrokken.
WTF, is dit nou serieus waar?? Is dit iets wat alleen in het Westen gebeurde ofzo, of al wat langer geleden? Heb er zelf echt nooit wat van gemerkt (omgeving Drenthe).

[edit] Enne, wat hebben jullie met TS gedaan??
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_50231490
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 10:13 schreef Aneurism het volgende:

Had je die middelen wel toen je 18 was? Meeste mensen hebben dat niet, hoe jonger je bent hoe minder je verdient. Elke werkgever kan je dat zwart op wit geven.
Sorry hoor, maar zelfs al ben je 18 als je je kind krijgt, dan ben je nog altijd 30 als ie naar de middelbare school gaat en gaat dat verhaaltje van slecht salaris in de meeste gevallen niet op. En kun je dus wel gewoon die dure broek voor je dochter/zoon kopen. En zelfs dan nog blijf ik erbij dat het onzin is dit te moeten. Nu draag ik wel merkkleding, maar daar ben ik pas mee begonnen na de middelbare school en niemand die me er ooit mee gepest heeft. Jij hebt toevallig een paar hele slechte gevallen meegemaakt, maar dat wil niet zeggen dat het zo bij iedereen verloopt.

Een moeder van 18 kan net zo goed voor haar kind zorgen als 1 van 28, maar het blijft gewoon aan de persoon zelf liggen. Kun je hoog en laag springen en roepen dat iedereen hier dom is en weet ik wat je gefrustreerde mind allemaal nog meer denkt, maar zo is het gewoon.
pi_50231552
EN DAARMEE KLAAR

Nee het is niet zo.
pi_50233429
SlaadjeBla, ik had zelf ook nooit merkkleding (van de Wibra zelfs) en ik ben ook gepest, maar niet om de kleding. In feite heb ik over mijn kleding niet 1 woord gehoord in de hele middelbare-schoolcarriere. Je wordt gepest omdat je een makkelijk prooi bent om wat voor reden dan ook (heeft met je aanleg en psychische ontwikkeling te maken en met groepsgedrag en bevestigingsnoodzaak van de pesters) en een reden om te pesten vinden ze wel. Als het niet om je kleding was gegaan, was het wel ergens anders over gegaan. Dan was het wel flaporen, beugel, lelijk haar, (vermeende) stank, te dik, te DUN (was bij een vriendin van mij), te dom, te stuut, wat dan ook.

Sowieso zijn de ouders van 10% van de kinderen in Nederland zo arm dat ze er moeite mee hebben de kinderen goed te voeden, laat staan dat er geld overblijft voor kleding. Is ook niks mis met een bijbaantje hoor. Dan gaat je kind maar minder uit en wat vaker werken, de studie en sociale ontwikkeling hoeven er niet onder te lijden.

Wel vraag ik me af in hoeverre iemand van 18 voldoende rijp is. Je ziet wel eens van die jonge meisjes die letterlijk jaloers worden op de aandacht die de baby krijgt en zo. Die zijn zelf nog helemaal een baby.
pi_50235466
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 12:15 schreef Sessy het volgende:

Wel vraag ik me af in hoeverre iemand van 18 voldoende rijp is. Je ziet wel eens van die jonge meisjes die letterlijk jaloers worden op de aandacht die de baby krijgt en zo. Die zijn zelf nog helemaal een baby.
Hier ben ik het wel mee eens. Niet iedereen van 18 is in staat om een kind op te voeden. Het is zeker belangrijk dat diegene wel goed beseft wat het betekent om een kind op te voeden en enigzins in te schatten wat het met je eigen leven doet. Natuurlijk kan je nooit helemaal van te voren bedenken hoe het zou zijn, maar dat geldt voor iedereen die aan kinderen begint.
pi_50266872
quote:

[..]

Pfff jeetje Aneurism. Wat ben jij bevooroordeeld zeg

Als ik jou mag geloven kan ik maar beter collectief zelfmoord gaan plegen samen met mijn gezin. Want ik (vader) plus moeder zijn beide 22 en zéér onervaren en dus totaal ongeschikt om ouders te zijn van ons zoontje Lucas. (1,5 jaar).

Dat ik verder een koopappartement heb, werk als zelfstandig ondernemer en uitstekende carriere mogelijkheden heb zullen we maar even buiten beschouwing laten. Tja ik ben ook immers maar 22 hé

Oh en trouwens wij hebben bewust gekozen voor ons kind. Maar dan nog, niet iedere niet geplande zwangerschap van onder de 24 is gedoemd een fiasco te worden. Maar dat leer je vast wel als je iets wijzer bent later en een grote jongen.

Overigens ooit gerealiseerd wat het de staat wel niet kost om al die tikkende tijdbom moeders met IVF en weet ik het wat allemaal te behandelen omdat ze met 30+ opeens realiseren alsnog een kind te willen?
En dan nog niet eens gesproken over de medisch nadelige gevolgen.

Maar goed steek jij maar vooral je kop in het zand
Profiel opgeheven.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:58:20 #186
132492 Honky
Rockster
pi_50391649
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 13:24 schreef Bierie het volgende:

[..]

Pfff jeetje Aneurism. Wat ben jij bevooroordeeld zeg

Als ik jou mag geloven kan ik maar beter collectief zelfmoord gaan plegen samen met mijn gezin. Want ik (vader) plus moeder zijn beide 22 en zéér onervaren en dus totaal ongeschikt om ouders te zijn van ons zoontje Lucas. (1,5 jaar).

Dat ik verder een koopappartement heb, werk als zelfstandig ondernemer en uitstekende carriere mogelijkheden heb zullen we maar even buiten beschouwing laten. Tja ik ben ook immers maar 22 hé

Oh en trouwens wij hebben bewust gekozen voor ons kind. Maar dan nog, niet iedere niet geplande zwangerschap van onder de 24 is gedoemd een fiasco te worden. Maar dat leer je vast wel als je iets wijzer bent later en een grote jongen.

Overigens ooit gerealiseerd wat het de staat wel niet kost om al die tikkende tijdbom moeders met IVF en weet ik het wat allemaal te behandelen omdat ze met 30+ opeens realiseren alsnog een kind te willen?
En dan nog niet eens gesproken over de medisch nadelige gevolgen.

Maar goed steek jij maar vooral je kop in het zand
Opje 20e een kind nemen !
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:24:22 #187
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_50392783
Waar is Kogando. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat.
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:02:56 #188
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_50394277
Aneurism maakt één heel belangrijke fout: Hij projecteert zijn eigen leven op de hele wereld. Niemand leidt jouw leven, dus kun je jouw situatie niet 1-op-1 overzetten.

Ik ken meer dan genoeg mensen die het ondanks de jonge leeftijd waarop ze ouder werden meer dan goed doen, en zeker ook andersom. De "wijsheid" die oudere ouders zouden hebben is onzin, ze maken minstens zo veel fouten als een moeder van 18. Geld en kleding zijn absoluut niet interessant, opvoeding, en je kinderen zelfrespect en respect voor anderen opbrengen veel meer.

Mijn kinderen hebben geleerd dat het bezit van een GSM op 11 jarige leeftijd je geen held maakt, maar eerder het tegendeel: je moeder wil namelijk altijd weten waar je uithangt. De oudste is wars van alle vormen van uiterlijk vertoon, en kijkt alleen maar naar wat er in een hoofd speelt. Je kunt nog zo populair zijn, dure spullen hebben en alles doen wat je als tiener tegenwoordig moet doen om erbij te horen: hij staat je aan te kijken, luistert 2 minuten, en lacht je vervolgens recht in je bek uit en vertelt je dat je echt te dom bent om een fatsoenlijke zin uit te spreken. Aan de andere kant gaat hij wel voor zijn vrienden door het vuur, en daar heeft hij er genoeg van. Toch loopt hij niet in merkkleding, heeft hij geen mobieltje, en doet hij niet aan populaire praat. Hij is gewoon zoals hij is, en trekt zich niets aan van wat de wereld van hem vindt. Juist zijn zelfrespect helpt hem door het leven. Zijn 4 jaar jongere zus leeft net zo.

En toch was zijn moeder pas 22 toen hij geboren werd. Hij heeft een neefje die net als hij functioneert, en diens moeder was 18 toen hij geboren werd. Leeftijd zegt helemaal niks. Familieomstandigheden des te meer. En daar moet ik je wel gelijk geven, Aneurism: de kans dat een jong stel uit elkaar gaat, of zich in ieder geval nauwelijks met de opvoeding bemoeit is vrij groot, omdat één van beide partners wel eens zou kunnen bezwijken voor de verlokkingen waar een jonge volwassene aan blootgesteld wordt. Maar dat gebeurt doorgaans vooral bij ouders die zelf ook al niet uit een geweldig gezin kwamen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_50418114
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:58 schreef Honky het volgende:

[..]

Opje 20e een kind nemen !
Op je 40e onvruchtbaar verklaard worden !
Profiel opgeheven.
pi_50421843
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:49 schreef Kogando het volgende:
Mijn zusje van 18 is drie maanden geleden bezwangerd door haar 19-jarige vriendje. Mooie boel.

Ze zitten allebei nog op school en zijn thuiswonend dus het heeft nogal wat voeten in aarde. Ik heb haar er in eerste instantie mee gefeliciteerd en gezegd dat het allemaal wel goed komt. Maarja, het is nogal wat. Zijn er hier mensen die zelf zoiets hebben meegemaakt, als zwanger persoon of als partner / familielid?

Hebben jullie tips?
Jij had als grote broer je zusje moeten beschermen
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:17:45 #191
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_50432117
AL geworpen?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_50438204
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:00 schreef Bierie het volgende:

[..]

Op je 40e onvruchtbaar verklaard worden !
Oja vergeten. Laten we nu allemaal maar snel baby's maken voordat we allemaal ontvructhbaar zijn en de wereldpopulatie uitsterft.
pi_50446944
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 08:21 schreef Honky het volgende:

[..]

Oja vergeten. Laten we nu allemaal maar snel baby's maken voordat we allemaal ontvructhbaar zijn en de wereldpopulatie uitsterft.
Nou ja, dat is natuurlijk overdreven. Maar het is tegenwoordig wel de trend dat mensen zo lang mogelijk wachten met het krijgen van kinderen. Dat heeft tot gevold dat er minder kans is op zwangerschap, het kind en de moeder een veel groter risico lopen en dat als je "oud" bent nog te maken krijgt met een puber. Ik zie dat nu bij mijn moeder en stiefvader ook, die hebben er gewoon niet zoveel puf voor om een puber in goede banen te leiden, waardoor ik dus steeds pogingen waag om haar toekomst toch nog rooskleurig te maken.
Zo wilde mijn zusje bijvoorbeeld na de middelbare school niet doorleren en mijn ouders hadden zoiets van laat dan maar, wij hebben de kracht er niet voor om haar te overtuigen. Maar ik als grote zus vond dat natuurlijk doodzonde! Inmiddels is ze bijna klaar met de MBO en ben ik dus nu steeds met haar in gesprek over een eventuele HBO. Ook een bijbaantje wilde ze niet en ook daar lieten mijn ouders haar in gaan. Gelukkig heb ik haar kunnen overtuigen. Ik wil mezelf hier niet mee op de borst slaan, maar wel aangeven dat oudere ouders verre van ideaal is.

Persoonlijk vind ik de leeftijd van 25/26 ideaal om kinderen te krijgen, zowel voor de ouder als voor het kind. Zelf was ik dan wat jonger, maar dat gebeurde nu eenmaal en het gaat hartstikke goed!
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:30:37 #194
107521 Furia
snoopy weer
pi_50449827
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:17 schreef matthijst het volgende:
AL geworpen?
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:55:20 #195
133755 Insania
Wederom kritisch
pi_50453190
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:13 schreef mirannie het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de leeftijd van 25/26 ideaal om kinderen te krijgen, zowel voor de ouder als voor het kind. Zelf was ik dan wat jonger, maar dat gebeurde nu eenmaal en het gaat hartstikke goed!
Dat verschilt per persoon natuurlijk.
Ik werd jong mam, en zou nu geen kinderen meer willen. Zou er niet aan moeten denken om op m'n 35e nog met kinderen van 10/11/12 te zitten., brr
Mijn zoon is nu 8, op mijn 35e is hij dus 17
Jong kinderen krijgen kan best goed gaan

En idd, is er al iets uit?
Dunkelheit
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:05:19 #196
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_50453542
TS !!!!!

Update!
Neerkomen wel!
pi_50453806
edit. flauw.

[ Bericht 94% gewijzigd door Nosh op 16-06-2007 11:44:04 ]
pi_50454496
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:55 schreef Insania het volgende:

[..]

Jong kinderen krijgen kan best goed gaan
Absoluut mee eens, bij mij gaat het ook prima hoor!
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:30:31 #199
133755 Insania
Wederom kritisch
pi_50454690
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:26 schreef mirannie het volgende:

[..]

Absoluut mee eens, bij mij gaat het ook prima hoor!
De horrorverhalen doen het nu eenmaal beter dan de succesverhalen!
Dunkelheit
pi_50455219
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:30 schreef Insania het volgende:

[..]

De horrorverhalen doen het nu eenmaal beter dan de succesverhalen!
Hahaha, ja dat is waar. Ik ben van te voren ook zo ontzettend gewaarschuwd hoe zwaar het allemaal zou zijn, met de nodige praktijkvoorbeelden van wat er allemaal mis kan gaan, des te meer valt het me mee allemaal.
pi_50456761
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:50 schreef mgerben het volgende:
Mijn advies: Ze kan wel dromen over een toekomst met die jongen (die natuurlijk helemaal bijdraait, morgen een baan vindt en dan een 100% verantwoordelijke vader wordt).
Maar droom ook eens over een jongen van 19 die niet pikt dat een ander een beslissing over zijn leven neemt, en gewoon wegloopt. En droom dan ook eens over een carrière als alleenstaande moeder en een dating-classificatie als 'damaged goods'. Vergeet tot slot niet dat je een kleine thuis hebt en daarom al veel minder mannen ontmoet; en degene die je ontmoet moeten vrij zijn én gecharmeerd van het kind van een ander.
. "Je kan maar beter abortus plegen anders vind je de prins op het witte paard nooit." .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_50459765
Nou TS, is er nou al eens gebigd of hoe zit dat?
  donderdag 14 juni 2007 @ 18:57:04 #204
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_50459813
TS is duidelijk dit topic kwijt of heeft het druk met het opvoeden van een zus
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_50466784
laat het eruit zuigen
pi_50511117
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:10 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Waar bemoeien die mensen zich mee zeg.
Volgens mij las ik dat het haar ouders zijn.. Daarnaast woont ze thuis en is waarschijnlijk ook financieel van haar ouders afhankelijk.. Ik zie wel waar ze zich mee bemoeien?
pi_50511155
-reactie op edit.

[ Bericht 35% gewijzigd door Nosh op 16-06-2007 11:38:58 ]
pi_50511247
Ongewenst zwanger na gewenste sex, wat een anti-climax!

Ts, wens je zusje suc6!
  zaterdag 16 juni 2007 @ 11:42:53 #209
136780 Nosh
hurpdurp
pi_50514993
Vragen of er al ontwikkelingen zijn gaat er echt niet voor zorgen dat er updates gepost wordt. Heel zuur voor enkelen, maar uiteindelijk is de TS degene die dat in de hand heeft. Een pagina vol 'en? en?'-reacties helpt daar niet bij.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')