abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44803096
Mijn zusje van 18 is drie maanden geleden bezwangerd door haar 19-jarige vriendje. Mooie boel.

Ze zitten allebei nog op school en zijn thuiswonend dus het heeft nogal wat voeten in aarde. Ik heb haar er in eerste instantie mee gefeliciteerd en gezegd dat het allemaal wel goed komt. Maarja, het is nogal wat. Zijn er hier mensen die zelf zoiets hebben meegemaakt, als zwanger persoon of als partner / familielid?

Hebben jullie tips?
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_44803231
Ja, wees er maar blij mee... Pas op dat die gast er niet vandoor gaat is mijn ervaring.
Hier stond een kutsig.
Hier staat nu wederom een kutsig.
pi_44803306
Als ik jou was zou ik helpen met de kinderkamer, voorlichting geven is het al te laat voor
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_44803309
Nee, wel meer gezien, dat wel. Gaat zelden vloeiend enzo.
Hier stond een kutsig.
Hier staat nu wederom een kutsig.
pi_44803338
Van harte, laat over 9 maanden even weten wat het geworden is
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_44803360
wat in 99% van zulke gevallen is dat ze op een gegeven moment op elkaar zijn uitgekeken, dat is altijd op die leeftijd,. dus is ze strax zo'n alleenstaande moeder die geen kerel meer wil..
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 19:56:10 #7
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_44803363
Shotgun wedding

Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  donderdag 28 december 2006 @ 19:56:43 #8
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_44803383
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:55 schreef mvc het volgende:
Van harte, laat over 9 maanden even weten wat het geworden is
Dan is het kind al 3 maande oud
Lang leve mij! *O*
pi_44803485
Ik vraag me af of het beter is als ze gelijk gaan samenwonen, of dat ze beter nog allebei effe thuis kunnen blijven. Als je samen bent voel je je wel meer verantwoordelijk, maar dan is het wel helemaal een schok natuurlijk voor je manier van leven.
pi_44803503
Damn, dat is niet zo'n fijne situatie. Ik vraag me af of ze die kleine wat te bieden hebben!? Veel relaties rond die leeftijd gaan naar de klote.. Wonen nog thuis en zitten beide nog op school. Heel erg slim NOT

Ik hoop maar dat beide ouders hen willen ondersteunen.
pi_44803552
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:59 schreef draaijer het volgende:
Damn, dat is niet zo'n fijne situatie. Ik vraag me af of ze die kleine wat te bieden hebben!? Veel relaties rond die leeftijd gaan naar de klote.. Wonen nog thuis en zitten beide nog op school. Heel erg slim NOT

Ik hoop maar dat beide ouders hen willen ondersteunen.
Ja, dat komt wel goed. Ze hebben beide een gezonde familie en mijn ouders en die van hem staan wel klaar. Zijn ouders kunnen ook kosteloos woonruimte verzorgen, maar ik vraag me af of het slim is om ook gelijk samen te gaan wonen.
pi_44803573
Even serieus; hebben ze geen abortus overwogen?
pi_44803616
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:01 schreef cinnamongirl het volgende:
Even serieus; hebben ze geen abortus overwogen?
Jawel, maar zodra mijn zusje die echo zag enzo wilde ze dat niet meer. Plus dat mijn ouders dat ook geen goed plan zouden vinden denk ik.
pi_44803806
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:05 schreef Eliminator20 het volgende:
Draaijer
bvd
Done
pi_44803931
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:02 schreef Kogando het volgende:

[..]

Jawel, maar zodra mijn zusje die echo zag enzo wilde ze dat niet meer. Plus dat mijn ouders dat ook geen goed plan zouden vinden denk ik.
Als ik je zus was dan zou ik maling hebben aan wat je ouders er van vinden

Waar bemoeien die mensen zich mee zeg.
pi_44804104
Het moet haar eigen keuze zijn............ en niet die van bijv je ouders
  donderdag 28 december 2006 @ 20:18:50 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44804209
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:02 schreef Kogando het volgende:

[..]

Nou dan zeg ik veel geluk met het opvoeden van dit nieuwe leven. Als familie dat wel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 28 december 2006 @ 20:22:25 #18
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_44804341
Moedig van je zusje dat ze ervoor kiest om het kindje te houden en op te voeden, het zal niet makkelijk gaan, maar uiteindelijk zeer de moeite waard zijn.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_44804647
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:22 schreef Pracissor het volgende:
Moedig van je zusje dat ze ervoor kiest om het kindje te houden en op te voeden, het zal niet makkelijk gaan, maar uiteindelijk zeer de moeite waard zijn.
Ik hoop dat het allemaal goed komt.
  donderdag 28 december 2006 @ 20:33:13 #20
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44804730
typisch vrouwelijk, laat ze een echo zien en ze stoppen meteen met denken. Zo ging het bij mijn zusje ook
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  donderdag 28 december 2006 @ 20:34:23 #21
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_44804775
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:33 schreef Aoristus het volgende:
typisch vrouwelijk, laat ze een echo zien en ze stoppen beginnen meteen met denken. Zo ging het bij mijn zusje ook
Wanneer ze die beelden zien beseffen ze dat het niet zomaar een hoopje cellen is, maar een levend wezen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_44805035
Mijn zoontje is het aller aller aller beste wat me ooit is overkomen... Alle cliche's zijn waar...
  donderdag 28 december 2006 @ 20:42:24 #23
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_44805068
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:41 schreef draaijer het volgende:
Mijn zoontje is het aller aller aller beste wat me ooit is overkomen... Alle cliche's zijn waar...
pi_44805080
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:34 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Wanneer ze die beelden zien beseffen ze dat het niet zomaar een hoopje cellen is, maar een levend wezen.
Om het even heel cru te stellen, dat was dat overreden konijn langs de snelweg ook. Maar die had al meer hersenactiviteit.

Ik hoop alleen dat het zusje zich realiseert dat dit niet alleen háár leven is, maar ook dat van haar vriendje wat hierdoor gebonden wordt. Als ze geen abortus wil is dat haar goed recht, maar ik hoop niet dat ze uit "aaah.. wat zie hij er lief uit!"-gevoelens maar doorgaat ipv na te denken over wat ze gaat doen.

Heeft ze er echter goed over nagedacht en het geaccepteerd, hulde, veel plezier met je nieuwe neefje en moge ze een gezonde relatie overhouden met meneer.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_44805091
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:40 schreef Snuwerd het volgende:
Gelul over verantwoordelijkheid nemen. Wat niet gaat werken, dat gaat niet werken, of je je verantwoordelijkheid wilt nemen of niet.
Het is zooooo makkelijk om weg te lopen voor je fouten. Je kan dus ook je verantwoordelijkheid nemen en er het beste van maken. Met wilskracht kom je heel ver, maar dat zal je waarschijnlijk niks zeggen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')