Effe voor je aangepast. En dat vind ik nou het belangrijkste.quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:18 schreef appelsap het volgende:
Ik ben van mening dat ik echt niet minder heb te bieden dan iemand van 35 die een kind krijgt.
Hij heeft een papa en mama, liefde krijgt hij genoeg, aan geld geen tekort, aandacht geen te kort, wij willen de beste opvoeding voor hem. Kortom wat is er anders aan dan iemand van 35, buiten dat ze WIJZERzijn?
Je overdrijft echt ontzettend. Wat jij stelt was op zich vroeger ook al zo, mensen die nikes droegen waren cooler dan mensen die een goedkoop schoenenreus merkje droegen, maar bij lange na niet zo erg als jij het hier stelt. Mocht het je kinderen zelf overkomen, dan kan je ze nog altijd naar een school sturen waar wat meer kansarmere kinderen komen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:06 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Er zijn genoeg scholen waar ze het labeltje vastpakken om te kijken of het wel het juiste merk is. Het gaat om merk, niet of het eruit ziet, maar puur of je Gstar hebt of niet. Heb je het niet? Loser.
Tuurlijk zullen mensen moeten slikken, maarja.. je kind elke avond in slaap zien janken is iets langer van duur. niet? Ik vind de keuze om een kind te houden vrij egoistisch.
Wijzer, in wat, waarvoor? Voorbeelden?quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:19 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Effe voor je aangepast. En dat vind ik nou het belangrijkste.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:23 schreef appelsap het volgende:
[..]
Wijzer, in wat, waarvoor? Voorbeelden?
Gelukkig zijn er meer mensen die vinden dat het wel degelijk goed kan gaan. Maar helaas kijkt Aneurism alleen maar naar de mensen bij wie het fout gaat.quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:29 schreef appelsap het volgende:
Dat heb ik gelezen maar dat gaat niet voor mij op.
En nu? Nog niet wijs genoeg.
Ze zeggen wijsheid komt met de jaren, dan wil het nog niet zeggen dat je dingen verkeerd doe.
Voor mijn kind probeer ik de juiste keuzes te maken en dat doe ik heel bewust.
Iedereen kan wel eens een fout maken, dat is menselijk. Maar ik blijf het beste voor mijn kind voorhebben en dat zal zeker niet anders zijn dan bij andere ouders. Daar is geen wijsheid voor nodig.
Tot nu toe ziet hij er gelukkig uit, dus ik zie niet in wat ik verkeerd zou doen.
Kortom je geeft toe dat het gebeurde vroeger, maar je zegt dat er geen koters zijn geweest die zo gepest zijn dat ze moesten kotsen voor ze naar school moesten?quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je overdrijft echt ontzettend. Wat jij stelt was op zich vroeger ook al zo, mensen die nikes droegen waren cooler dan mensen die een goedkoop schoenenreus merkje droegen, maar bij lange na niet zo erg als jij het hier stelt. Mocht het je kinderen zelf overkomen, dan kan je ze nog altijd naar een school sturen waar wat meer kansarmere kinderen komen.
Bovendien, mijn ouders waren ook nooit rijk, m'n vader had altijd gewoon een fabrieksbaantje waarmee ie ons onderhield en m'n moeder wilde persé thuisblijven voor ons, en dat neem ik haar absoluut niet kwalijk. Ook ik liep gewoon in linnen luiers hoor. Of ik er ongelukkig door geworden ben? Dacht het niet. Liefde en aandacht zijn alles dat kinderen nodig hebben, geld heeft daar verder bijna niets mee te maken.
En dan nog iets : Ik zie genoeg kinderen die kapot gaan van 'n gebrek aan aandacht van hun eigen ouders, doordat ze zo nodig zich allebei 2x in de rondte moeten werken om een voor hun sociaal acceptabel niveau van rijkdom te bereiken zodat ze die dure auto, plasma TV en merkkleding voor hun kinderen kunnen betalen en niet te vergeten 3x per jaar op vakantie kunnen naar zonnige oorden. Geld is ook niet alles.
En gelukkig zijn er ook mensen die zeggen dat het oer en oer dom is (waarvan waarschijnlijk 10% dit topic aanklikt en de overige 90% weer denkt van bwhahaha domme mensen), maar ophouden he die roze bril.quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:42 schreef mirannie het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er meer mensen die vinden dat het wel degelijk goed kan gaan. Maar helaas kijkt Aneurism alleen maar naar de mensen bij wie het fout gaat.
Whehehe, je kinderen worden merk-watjes. Mijn kinderen zouden leren om zich niet in een hokje te laten stoppen vanwege een merklabeltje, maar trots zijn op hun eigen identiteit.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:06 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Er zijn genoeg scholen waar ze het labeltje vastpakken om te kijken of het wel het juiste merk is. Het gaat om merk, niet of het eruit ziet, maar puur of je Gstar hebt of niet. Heb je het niet? Loser.
Tuurlijk zullen mensen moeten slikken, maarja.. je kind elke avond in slaap zien janken is iets langer van duur. niet? Ik vind de keuze om een kind te houden vrij egoistisch.
Hoezo roze bril? Als er niks te klagen valt is er toch niks aan de hand?quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:44 schreef Aneurism het volgende:
[..]
En gelukkig zijn er ook mensen die zeggen dat het oer en oer dom is (waarvan waarschijnlijk 10% dit topic aanklikt en de overige 90% weer denkt van bwhahaha domme mensen), maar ophouden he die roze bril.![]()
Zo is het precies!quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:57 schreef appelsap het volgende:
Hoezo zou een jonge moeder trouwens niet zeker in haar schoenen kunnen staan en niet wijs zijn. Een moeder weet wat een kind nodig heeft, zeggen ze toch altijd?
Daarbij ga jij oordelen over wat kinderen willen. Mijn ouders vertellen mij ook nauwelijks verhalen van vroeger, ik mis er niks aan. En daarbij zie ik zonder rare relaties genoeg van de wereld om mijn kind te kunnen vertellen wat goed is en niet.
ik ken een aantal dames die op latere leeftijd ( eind 30 begin 40) hun eerste kind gekregen hebben, en wat me bij hen opvalt is dat ze veel onzekerderderder zijn dan de jongere moeders die ik kende en ken.quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:18 schreef appelsap het volgende:
Ik ben van mening dat ik echt niet minder heb te bieden dan iemand van 35 die een kind krijgt.
Hij heeft een papa en mama, liefde krijgt hij genoeg, aan geld geen tekort, aandacht geen te kort, wij willen de beste opvoeding voor hem. Kortom wat is er anders aan dan iemand van 35, buiten dat ze ouder zijn?
Kinderen vinden wel een reden om te pesten... Dus dat pesten kan ook net zo goed zijn omdat de ouders van de popi jopies een dure BMW SUV hebben en jouw ouders 'slechts' in een splinternieuwe toyota yaris rondrijden... Maar de belangrijkste reden waarom kinderen andere kinderen pesten is omdat die kinderen onzeker zijn. Je kunt dus beter zorgen dat je kinderen niet onzeker zijn dan ze vanalles duurs te geven, want het is toch nooit genoegquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:43 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Kortom je geeft toe dat het gebeurde vroeger, maar je zegt dat er geen koters zijn geweest die zo gepest zijn dat ze moesten kotsen voor ze naar school moesten?Beetje tegensprekend he?
Tijd om je kinderen te leren om van zich af te bijten lijkt me, of om eens een gesprek aan te gaan met de leraar. Zoals gezegd is het een goed idee om ervoor te zorgen dat je kinderen niet onzeker zijn en dus geen waarschijnlijk 'target' voor pesters.quote:1+1 = 2. Kortom, als een kind gepest kan / word vanwege zijn schoenen, is de kans reeel dat sommige koters het nogal ver door duwen. En hoeveel ouders zijn er nou van op de hoogte dat hun kind gepest word? Veel kinderen verzwijgen het, doen alsof ze ziek zijn om niet naar school te gaan etc. Hoe vaak je wel niet hoort dat mensen gepest werden maar dit voor de ouders verzwegen.
Dat heeft niks met leeftijd te makenquote:Maar we blijven in het verhaaltje hangen van financiele gelul, het is slechts 1 van die aspecten wat jonge moeders missen. Liefde en aandacht zijn inderdaad wat kinderen nodig hebben, maar ook een moeder die zeker in haar schoenen staat en wijs is.
Daar ben ik het wel mee eens, maar je zult moeten inzien dat het niets met leeftijd te maken heeft.quote:Er zijn zoals overal uitersten en uitersten: De ene ouder heeft nooit iets geleerd en leeft daarom als een ma flodder qua verstandelijk niveau en de ander is een snob die de tennisclub belangrijker vind dan de kindertjes. Beide zijn vormen van domheid. Een leuke eindeloze discussie over wat nou beter is... maar belangrijkste is dit
Euh ja.. maar dat heeft toch niks met leeftijd te maken? Ik ken genoeg mensen van 40 zonder problemen en zonder levenservaring, en er zijn ook mensen van 18 wiens ouders zijn overleden en die zelf voor hun broertjes en zusjes hebben moeten zorgen, bijvoorbeeld. Leeftijd heeft daar toch helemaal niks mee te maken.. Bovendien maakt het toch geen ene flikker uit of je ouders nou veel hebben meegemaakt of niet. En ik zie niet echt in waarom je dan maar abortus moet plegenquote:Waar mensen hier in dit topic niet over nadenken is hoe leuk hun kinderen het zouden vinden om te horen als ze 16 tot ouder zijn dat pappa en mamma vroeger hippy's waren, eerst nog andere relaties hadden, gereisd hebben samen en dingen gezien en meegemaakt wat waard is te vertellen op een verjaardag. Dat wanneer je als 21 jarig meisje een creep van een vriend hebt, maar mamma precies weet wat hij doet en precies zegt: Kijk kimmie/lotte/sandra/geertruide hij doet je dit aan, ik ken dit soort mannen... Kijk een beetje uit, bind je niet aan hem vast je hebt nog zoveel liefdes te verslijten. Waar dat stukje levenservaring komt kijken en je je kind kan behoeden voor een refo die met je dochter trouwt als ze 18 is![]()
Leeftijd heeft alles te maken met wijzer worden. Maar dit gaat een welles nietus spelletje worden waar ik weinig trek in heb. Het feit iemand weigert in te zien dat als hij 28-30 is, wijzer is dan dat hij 18 is houd in dat of: Hij is 18 en vind zichzelf heel wijs voor zijn leeftijd. Of hij heeft sinds zijn 18de stil gestaan in zijn algemene ontwikkeling.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Kinderen vinden wel een reden om te pesten... Dus dat pesten kan ook net zo goed zijn omdat de ouders van de popi jopies een dure BMW SUV hebben en jouw ouders 'slechts' in een splinternieuwe toyota yaris rondrijden... Maar de belangrijkste reden waarom kinderen andere kinderen pesten is omdat die kinderen onzeker zijn. Je kunt dus beter zorgen dat je kinderen niet onzeker zijn dan ze vanalles duurs te geven, want het is toch nooit genoeg.
[..]
Tijd om je kinderen te leren om van zich af te bijten lijkt me, of om eens een gesprek aan te gaan met de leraar. Zoals gezegd is het een goed idee om ervoor te zorgen dat je kinderen niet onzeker zijn en dus geen waarschijnlijk 'target' voor pesters.
[..]
Dat heeft niks met leeftijd te maken.
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, maar je zult moeten inzien dat het niets met leeftijd te maken heeft.
[..]
Euh ja.. maar dat heeft toch niks met leeftijd te maken? Ik ken genoeg mensen van 40 zonder problemen en zonder levenservaring, en er zijn ook mensen van 18 wiens ouders zijn overleden en die zelf voor hun broertjes en zusjes hebben moeten zorgen, bijvoorbeeld. Leeftijd heeft daar toch helemaal niks mee te maken.. Bovendien maakt het toch geen ene flikker uit of je ouders nou veel hebben meegemaakt of niet. En ik zie niet echt in waarom je dan maar abortus moet plegen. Tjemig, alsof je het kindje het leven niet gunt omdat je niet kunt vertellen dat je lid was van een hippiebeweging
. Bovendien snijdt het mes gewoon aan 2 kanten. Als je op je 35ste vader of moeder wordt ben je zodra je kind 16 is zelf 50, en dan zit je misschien als ouders liever lui bruin te bakken op de canarische eilanden, terwijl je juist als je vroeg kinderen hebt gehad zlef nog jong bent als ze wat ouder zijn, dus dan kun je gezellig met ze op een avontuurlijke vakantie mee, of mee naar een concert van een band die jullie allebei leuk vinden (want immers, hoe kleiner het leeftijdsverschil hoe meer gemeenschappelijke interesses) etc etc
.
Het beste voorhebben =/= wijsheidquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:29 schreef appelsap het volgende:
Dat heb ik gelezen maar dat gaat niet voor mij op.
En nu? Nog niet wijs genoeg.
Ze zeggen wijsheid komt met de jaren, dan wil het nog niet zeggen dat je dingen verkeerd doe.
Voor mijn kind probeer ik de juiste keuzes te maken en dat doe ik heel bewust.
Iedereen kan wel eens een fout maken, dat is menselijk. Maar ik blijf het beste voor mijn kind voorhebben en dat zal zeker niet anders zijn dan bij andere ouders. Daar is geen wijsheid voor nodig.
Tot nu toe ziet hij er gelukkig uit, dus ik zie niet in wat ik verkeerd zou doen.
Als je jong bent weet je alles zeker. Een beroemede dichter zei: "Ik ben niet meer jong genoeg om alles zeker te weten", m.a.w. jonge mensen denken meestal dat ze alles weten.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:02 schreef Aneurism het volgende:
Misschien iets wat je je pas beseft als je ouder en wijzer bent![]()
quote:Op donderdag 28 december 2006 20:30 schreef Kogando het volgende:
[..]
Ik hoop dat het allemaal goed komt.
Wat een onzinveronderstelling, ongelooflijk, alsof wijsheid te allen tijde aan leeftijd te koppelen isquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:19 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Lees eens even voordat je jezelf belachelijk maakt dmv anderen dom te noemen. Reeds is gemeld vele malen dat er best ouders zijn die op hun 40ste nog zo dom zijn als een sjakie, maar het grootste gedeelte mensen wat 28 is is een stuk ontwikkelder en wijzer dan iemand die 18 is. Dat onderkennen, dat is pas dom.quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat een onzinveronderstelling, ongelooflijk, alsof wijsheid te allen tijde aan leeftijd te koppelen is
Iemand van 18 kan een betere moeder zijn dan iemand van 36. Er spelen zoveel meer dingen mee dan leeftijd.
Het is gewoon dom om dat voor alle gevallen te ontkennen. Tuurlijk zijn er gevallen waarin het helemaal niet slim is, maar om nou te veronderstellen dat dat in alle gevallen is waarin er geen megadure merkkleding gekocht kan worden gaat me veel te ver.
Lees ff trug, daar vertelt ie over zijn eigen ervaringen met zijn kansloze bijstandmoeder.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 07:44 schreef milagro het volgende:
Aneurism, vanwaar die felheid en 'starheid' in deze?
Heb je er persoonlijke ervaring mee of zo?
Serieuze vraag, geen gebash, mocht je dat denken
oh overheen gelezenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Lees ff trug, daar vertelt ie over zijn eigen ervaringen met zijn kansloze bijstandmoeder.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:04 schreef milagro het volgende:
[..]
oh overheen gelezen
nu ja, dat is maar 1 ervaring vooralsnog dus tja.
als je op 1 ervaring moet afgaan zouden we allemaal een pesthekel hebben aan iedereen
oh wacht ...![]()
anyways, dat was dus blijkbaar zo erg, dat er een hoop bitterheid in deze is achtergebleven.
dit topic is dus therapie
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Lees ff trug, daar vertelt ie over zijn eigen ervaringen met zijn kansloze bijstandmoeder.
44, schat, en het was een grapje, zeg, kom op, heyquote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:53 schreef Aneurism het volgende:
[..]Ok, hiermee is anderen hun stelling bewezen dat sommige mensen met hun 50 (?) levensjaren nogsteeds het verstandelijke niveau hebben van een 18 jarige. Beetje kinderachtige opmerking Milagro.
Niemand is perfect, maar door wijsheid kan je wel beter voor je kind zorgen en heb je over het algemeenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:21 schreef petitlapin2 het volgende:
de reacties van aneurism zijn ongelofelijk![]()
ik heb mjin kinderen gekregen op 28-29 jarige leeftijd, maar ik had mijn kinderen evenveel liefde gegeven als ik ze had gekregen op mijn 18de. Ze waren zeker even gelukkig geweest.
[quote]
[quote]
Alsof je door je "wijsheid" geen fouten maakt als je een dertigjarige moeder bent, en alles dan zo perfect is.
Tja, maar je kan je kinderen wel geven wat ze nodig hebben. Dat is het punt wat ik probeer te bewijzen: Jij kan nu je kinderen in iets duurders laten rondlopen, zonder dat dat consequenties heeft voor brood op de plank of de huur die betaald moet worden. Dat jij ervoor kiest om ze zeeman te laten dragen, is je goed recht maar als de pubertijd eraan komt en petitlapin3 eraan komt met huilverhalen over dat ze/hij gepest word op school omdat die broek niet een gstar/levi is dan kan je wel je kind de kleding aantrekken om ze daarmee de wind uit de zeilen te nemen. Had je die middelen wel toen je 18 was? Meeste mensen hebben dat niet, hoe jonger je bent hoe minder je verdient. Elke werkgever kan je dat zwart op wit geven.quote:En ik mag dan misschien wel financiele middelen hebben, ik koop GEEN merkkledij voor mijn kinderen,en ik zal dat nooit doen, en ik koop veel spullen in de zeeman. Ik denk dat ik op mijn 18de misschien veel meer en duurdere dingen had gekocht voor mijn kinderen![]()
WTF, is dit nou serieus waar?? Is dit iets wat alleen in het Westen gebeurde ofzo, of al wat langer geleden? Heb er zelf echt nooit wat van gemerkt (omgeving Drenthe).quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:50 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik heb nooit merkkleding gedragen en heb dit nooit betreurd. Ze hebben geprobeerd me erom te pesten, maar omdat ik het zo'n knullige reden vond heb ik me er niets van aangetrokken.
Sorry hoor, maar zelfs al ben je 18 als je je kind krijgt, dan ben je nog altijd 30 als ie naar de middelbare school gaat en gaat dat verhaaltje van slecht salaris in de meeste gevallen niet op. En kun je dus wel gewoon die dure broek voor je dochter/zoon kopen. En zelfs dan nog blijf ik erbij dat het onzin is dit te moeten. Nu draag ik wel merkkleding, maar daar ben ik pas mee begonnen na de middelbare school en niemand die me er ooit mee gepest heeft. Jij hebt toevallig een paar hele slechte gevallen meegemaakt, maar dat wil niet zeggen dat het zo bij iedereen verloopt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:13 schreef Aneurism het volgende:
Had je die middelen wel toen je 18 was? Meeste mensen hebben dat niet, hoe jonger je bent hoe minder je verdient. Elke werkgever kan je dat zwart op wit geven.
Hier ben ik het wel mee eens. Niet iedereen van 18 is in staat om een kind op te voeden. Het is zeker belangrijk dat diegene wel goed beseft wat het betekent om een kind op te voeden en enigzins in te schatten wat het met je eigen leven doet. Natuurlijk kan je nooit helemaal van te voren bedenken hoe het zou zijn, maar dat geldt voor iedereen die aan kinderen begint.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:15 schreef Sessy het volgende:
Wel vraag ik me af in hoeverre iemand van 18 voldoende rijp is. Je ziet wel eens van die jonge meisjes die letterlijk jaloers worden op de aandacht die de baby krijgt en zo. Die zijn zelf nog helemaal een baby.![]()
Pfff jeetje Aneurism. Wat ben jij bevooroordeeld zegquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:19 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Opje 20e een kind nemenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:24 schreef Bierie het volgende:
[..]
Pfff jeetje Aneurism. Wat ben jij bevooroordeeld zeg![]()
Als ik jou mag geloven kan ik maar beter collectief zelfmoord gaan plegen samen met mijn gezin. Want ik (vader) plus moeder zijn beide 22 en zéér onervaren en dus totaal ongeschikt om ouders te zijn van ons zoontje Lucas. (1,5 jaar).
Dat ik verder een koopappartement heb, werk als zelfstandig ondernemer en uitstekende carriere mogelijkheden heb zullen we maar even buiten beschouwing laten. Tja ik ben ook immers maar 22 hé![]()
Oh en trouwens wij hebben bewust gekozen voor ons kind. Maar dan nog, niet iedere niet geplande zwangerschap van onder de 24 is gedoemd een fiasco te worden. Maar dat leer je vast wel als je iets wijzer bent later en een grote jongen.
Overigens ooit gerealiseerd wat het de staat wel niet kost om al die tikkende tijdbom moeders met IVF en weet ik het wat allemaal te behandelen omdat ze met 30+ opeens realiseren alsnog een kind te willen?
En dan nog niet eens gesproken over de medisch nadelige gevolgen.
Maar goed steek jij maar vooral je kop in het zand![]()
Jij had als grote broer je zusje moeten beschermenquote:Op donderdag 28 december 2006 19:49 schreef Kogando het volgende:
Mijn zusje van 18 is drie maanden geleden bezwangerd door haar 19-jarige vriendje. Mooie boel.
Ze zitten allebei nog op school en zijn thuiswonend dus het heeft nogal wat voeten in aarde. Ik heb haar er in eerste instantie mee gefeliciteerd en gezegd dat het allemaal wel goed komt. Maarja, het is nogal wat. Zijn er hier mensen die zelf zoiets hebben meegemaakt, als zwanger persoon of als partner / familielid?
Hebben jullie tips?
Oja vergeten. Laten we nu allemaal maar snel baby's maken voordat we allemaal ontvructhbaar zijn en de wereldpopulatie uitsterft.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:00 schreef Bierie het volgende:
[..]
Op je 40e onvruchtbaar verklaard worden!
Nou ja, dat is natuurlijk overdreven. Maar het is tegenwoordig wel de trend dat mensen zo lang mogelijk wachten met het krijgen van kinderen. Dat heeft tot gevold dat er minder kans is op zwangerschap, het kind en de moeder een veel groter risico lopen en dat als je "oud" bent nog te maken krijgt met een puber. Ik zie dat nu bij mijn moeder en stiefvader ook, die hebben er gewoon niet zoveel puf voor om een puber in goede banen te leiden, waardoor ik dus steeds pogingen waag om haar toekomst toch nog rooskleurig te maken.quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:21 schreef Honky het volgende:
[..]
Oja vergeten. Laten we nu allemaal maar snel baby's maken voordat we allemaal ontvructhbaar zijn en de wereldpopulatie uitsterft.![]()
Dat verschilt per persoon natuurlijk.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:13 schreef mirannie het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de leeftijd van 25/26 ideaal om kinderen te krijgen, zowel voor de ouder als voor het kind. Zelf was ik dan wat jonger, maar dat gebeurde nu eenmaal en het gaat hartstikke goed!
Absoluut mee eens, bij mij gaat het ook prima hoor!quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:55 schreef Insania het volgende:
[..]
Jong kinderen krijgen kan best goed gaan![]()
De horrorverhalen doen het nu eenmaal beter dan de succesverhalen!quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:26 schreef mirannie het volgende:
[..]
Absoluut mee eens, bij mij gaat het ook prima hoor!
Hahaha, ja dat is waar. Ik ben van te voren ook zo ontzettend gewaarschuwd hoe zwaar het allemaal zou zijn, met de nodige praktijkvoorbeelden van wat er allemaal mis kan gaan, des te meer valt het me mee allemaal.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:30 schreef Insania het volgende:
[..]
De horrorverhalen doen het nu eenmaal beter dan de succesverhalen!![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |