abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44803096
Mijn zusje van 18 is drie maanden geleden bezwangerd door haar 19-jarige vriendje. Mooie boel.

Ze zitten allebei nog op school en zijn thuiswonend dus het heeft nogal wat voeten in aarde. Ik heb haar er in eerste instantie mee gefeliciteerd en gezegd dat het allemaal wel goed komt. Maarja, het is nogal wat. Zijn er hier mensen die zelf zoiets hebben meegemaakt, als zwanger persoon of als partner / familielid?

Hebben jullie tips?
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_44803231
Ja, wees er maar blij mee... Pas op dat die gast er niet vandoor gaat is mijn ervaring.
Hier stond een kutsig.
Hier staat nu wederom een kutsig.
pi_44803306
Als ik jou was zou ik helpen met de kinderkamer, voorlichting geven is het al te laat voor
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_44803309
Nee, wel meer gezien, dat wel. Gaat zelden vloeiend enzo.
Hier stond een kutsig.
Hier staat nu wederom een kutsig.
pi_44803338
Van harte, laat over 9 maanden even weten wat het geworden is
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_44803360
wat in 99% van zulke gevallen is dat ze op een gegeven moment op elkaar zijn uitgekeken, dat is altijd op die leeftijd,. dus is ze strax zo'n alleenstaande moeder die geen kerel meer wil..
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 19:56:10 #7
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_44803363
Shotgun wedding

Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  donderdag 28 december 2006 @ 19:56:43 #8
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_44803383
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:55 schreef mvc het volgende:
Van harte, laat over 9 maanden even weten wat het geworden is
Dan is het kind al 3 maande oud
Lang leve mij! *O*
pi_44803485
Ik vraag me af of het beter is als ze gelijk gaan samenwonen, of dat ze beter nog allebei effe thuis kunnen blijven. Als je samen bent voel je je wel meer verantwoordelijk, maar dan is het wel helemaal een schok natuurlijk voor je manier van leven.
pi_44803503
Damn, dat is niet zo'n fijne situatie. Ik vraag me af of ze die kleine wat te bieden hebben!? Veel relaties rond die leeftijd gaan naar de klote.. Wonen nog thuis en zitten beide nog op school. Heel erg slim NOT

Ik hoop maar dat beide ouders hen willen ondersteunen.
pi_44803552
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:59 schreef draaijer het volgende:
Damn, dat is niet zo'n fijne situatie. Ik vraag me af of ze die kleine wat te bieden hebben!? Veel relaties rond die leeftijd gaan naar de klote.. Wonen nog thuis en zitten beide nog op school. Heel erg slim NOT

Ik hoop maar dat beide ouders hen willen ondersteunen.
Ja, dat komt wel goed. Ze hebben beide een gezonde familie en mijn ouders en die van hem staan wel klaar. Zijn ouders kunnen ook kosteloos woonruimte verzorgen, maar ik vraag me af of het slim is om ook gelijk samen te gaan wonen.
pi_44803573
Even serieus; hebben ze geen abortus overwogen?
pi_44803616
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:01 schreef cinnamongirl het volgende:
Even serieus; hebben ze geen abortus overwogen?
Jawel, maar zodra mijn zusje die echo zag enzo wilde ze dat niet meer. Plus dat mijn ouders dat ook geen goed plan zouden vinden denk ik.
pi_44803806
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:05 schreef Eliminator20 het volgende:
Draaijer
bvd
Done
pi_44803931
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:02 schreef Kogando het volgende:

[..]

Jawel, maar zodra mijn zusje die echo zag enzo wilde ze dat niet meer. Plus dat mijn ouders dat ook geen goed plan zouden vinden denk ik.
Als ik je zus was dan zou ik maling hebben aan wat je ouders er van vinden

Waar bemoeien die mensen zich mee zeg.
pi_44804104
Het moet haar eigen keuze zijn............ en niet die van bijv je ouders
  donderdag 28 december 2006 @ 20:18:50 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44804209
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:02 schreef Kogando het volgende:

[..]

Nou dan zeg ik veel geluk met het opvoeden van dit nieuwe leven. Als familie dat wel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 28 december 2006 @ 20:22:25 #18
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_44804341
Moedig van je zusje dat ze ervoor kiest om het kindje te houden en op te voeden, het zal niet makkelijk gaan, maar uiteindelijk zeer de moeite waard zijn.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_44804647
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:22 schreef Pracissor het volgende:
Moedig van je zusje dat ze ervoor kiest om het kindje te houden en op te voeden, het zal niet makkelijk gaan, maar uiteindelijk zeer de moeite waard zijn.
Ik hoop dat het allemaal goed komt.
  donderdag 28 december 2006 @ 20:33:13 #20
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44804730
typisch vrouwelijk, laat ze een echo zien en ze stoppen meteen met denken. Zo ging het bij mijn zusje ook
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  donderdag 28 december 2006 @ 20:34:23 #21
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_44804775
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:33 schreef Aoristus het volgende:
typisch vrouwelijk, laat ze een echo zien en ze stoppen beginnen meteen met denken. Zo ging het bij mijn zusje ook
Wanneer ze die beelden zien beseffen ze dat het niet zomaar een hoopje cellen is, maar een levend wezen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_44805035
Mijn zoontje is het aller aller aller beste wat me ooit is overkomen... Alle cliche's zijn waar...
  donderdag 28 december 2006 @ 20:42:24 #23
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_44805068
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:41 schreef draaijer het volgende:
Mijn zoontje is het aller aller aller beste wat me ooit is overkomen... Alle cliche's zijn waar...
pi_44805080
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:34 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Wanneer ze die beelden zien beseffen ze dat het niet zomaar een hoopje cellen is, maar een levend wezen.
Om het even heel cru te stellen, dat was dat overreden konijn langs de snelweg ook. Maar die had al meer hersenactiviteit.

Ik hoop alleen dat het zusje zich realiseert dat dit niet alleen háár leven is, maar ook dat van haar vriendje wat hierdoor gebonden wordt. Als ze geen abortus wil is dat haar goed recht, maar ik hoop niet dat ze uit "aaah.. wat zie hij er lief uit!"-gevoelens maar doorgaat ipv na te denken over wat ze gaat doen.

Heeft ze er echter goed over nagedacht en het geaccepteerd, hulde, veel plezier met je nieuwe neefje en moge ze een gezonde relatie overhouden met meneer.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_44805091
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:40 schreef Snuwerd het volgende:
Gelul over verantwoordelijkheid nemen. Wat niet gaat werken, dat gaat niet werken, of je je verantwoordelijkheid wilt nemen of niet.
Het is zooooo makkelijk om weg te lopen voor je fouten. Je kan dus ook je verantwoordelijkheid nemen en er het beste van maken. Met wilskracht kom je heel ver, maar dat zal je waarschijnlijk niks zeggen..
pi_44805293
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:43 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het is zooooo makkelijk om weg te lopen voor je fouten. Je kan dus ook je verantwoordelijkheid nemen en er het beste van maken. Met wilskracht kom je heel ver, maar dat zal je waarschijnlijk niks zeggen..
Wat is er mis met je fout realiseren en het alsnog ongedaan maken? Ik weet niet hoe het met de relatie zit tussen de zus van TS en haar vriend. Die moet veel kunnen hebben, want anders mag ze haar kind alleen opvoeden. En dat is ronduit kut op je 18e. Zelfs met 2 man is het zo vroeg nog lastig. Ik vraag me af of dat kind een leuke jeugd krijgt..
pi_44805543
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:49 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Wat is er mis met je fout realiseren en het alsnog ongedaan maken? Ik weet niet hoe het met de relatie zit tussen de zus van TS en haar vriend. Die moet veel kunnen hebben, want anders mag ze haar kind alleen opvoeden. En dat is ronduit kut op je 18e. Zelfs met 2 man is het zo vroeg nog lastig. Ik vraag me af of dat kind een leuke jeugd krijgt..
Heb jij kinderen?
pi_44805646
Ik was 18 toen ik zwanger raakte (nu 19) en ons kindje wordt in februari verwacht.
Het belangrijkste is dat het de keuze van jouw zus is en niet die van je ouders of wie dan ook.
Zij moet er achterstaan en belangrijk is dat ze steun heeft van anderen.

Ik denk ook dat het belangrijk is dat ze alles goed geregeld heeft met haar vriend, als hij er de verantwoordelijkheid ook voor wil nemen.

Mijn vriend en ik hebben besloten om nog niet meteen te gaan samenwonen (dat gaat als alles goed gaat wel binnen nu en een jaar gebeuren), we wonen allebei nog thuis. Ik denk dat ik in het begin best wat hulp en steun nodig heb omdat ik zelf ook nog jong ben.
pi_44806026
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:56 schreef draaijer het volgende:

[..]

Heb jij kinderen?
Nee, maar wel inlevingsvermogen en hersenen.
pi_44806064
Godallemachtig, énorm veel zooi verwijderd. Degene die denkt hierna nog leuk te zijn heeft een probleem.
pi_44806424
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:10 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Nee, maar wel inlevingsvermogen en hersenen.
Gast, als je geen kinderen hebt, slaat je bovengenoemde opmerking echt helemaal nergens op.
By the way.. Misschien was ik voor de geboorte van mijn zoon net zo kortzichtig als jij, maar als je een kind hebt, gaan er een hoop dingen veranderen. Zeker wat betreft emotie
pi_44806523
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:53 schreef borisbanaan het volgende:
Ja, wees er maar blij mee... Pas op dat die gast er niet vandoor gaat is mijn ervaring.
Als die gast hem wel zou smeren is het misschien maar beter zo, hij was dan toch geen goede vader geweest.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_44808086
Maargoed, ze gaat het niet weg laten halen, dus daar hoeven we het verder niet over te hebben. Dat is net zoiets als het hebben over het gebruik van condoom of spiraaltje ipv de pil, etc.

Het gaat mij erom wat wijs is om te doen in de huidige situatie met een baby op komst, en of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben.
pi_44809052
Als ze gaan samenwonen brengt dat alleen maar extra druk met zich mee. Eerst een baby'tje en dan ook nog eens gaan samenwonen, maar het kan misschien ook wel weer heel erg helpen met hun relatie, waardoor ze misschien makkelijker in de rol van moeder en vader groeien. Wat wel een probleem blijft met samenwonen, je moet veel meer zelf gaan doen en dat zijn ze beiden niet gewend (thuiswonend). Als ze naar school willen blijven gaan, is thuis wonen misschien makkelijker, als haar moeder dan bijvoorbeeld kan oppassen als zij weg is (moet ze wel kunnen en willen natuurlijk).

Mijn moeder zou een baby denk ik helemaal geweldig vinden. Niet dat er iemand zwanger is, maar ik denk dat ze het niet eens erg zou vinden, maar ja wiens kind wordt het dan. Anyway, dat doet er niet toe. Ik vind dat ze blij mag zijn met ondersteunende ouders.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  donderdag 28 december 2006 @ 23:20:32 #35
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44811222
Ik wacht nog op de dag dat dit thuis bij ons gaat gebeuren
  vrijdag 29 december 2006 @ 00:12:48 #36
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44812919
Dat gaat vast een succes worden dan, die jongen heeft nu vast een leuke krantenwijk waar hij zijn biertje op zaterdag van kan betalen...

Je kan er volgens mij 2 dingen mee doen, of je bemoeit je helemaal niet met je zus (heb ik gedaan, beviel prima), of je gaat eens flink ruzie maken, dwing je zusje maar om na te denken (kan zonder handen )
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_44813014
Mijn jeugdvriendin kreeg op d'r 17de een kind. Ze trouwde met die jongen.
Die jongen kon het een keer niet aan dat dat kind steeds maar jankte, de 2 kregen ruzie, hij duwde haar, de kersverse moeder viel ongelukkig met haar slaap tegen een scherpe hoek en was op slag dood. Jongen kreeg een boel celstraf en komt pas over 10 jaar in aanmerking voor vervroegde vrijlating (dit speelde zich in een ander land af waar ze harder straffen) en 't kindje werd door de grootmoeder opgevoed, maar die pleegde zelfmoord omdat ze niet zonder haar dochter kon leven waarna de opa van het kind (de vader van mijn jeugdvriendin) totaal instortte en opgenomen werd in een psychiatrische inrichting, dus nu wordt het opgevoed door een overgrootmoeder, die weduwe en invalide is.

Ik zou maar vast een kamer voor jezelf gaan zoeken als je die nog niet hebt.
pi_44813400
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 00:21 schreef PLAE@ het volgende:

Voor dit soort problemen heb je nou het geloof. Het gaat veel mensen boven de pet dus kijken ze wat ze van hun geloof moet doen en dat is dan ook gewoon de beste oplossing

olee
Als je er niet aan twijfelt is het de beste oplossing, want de enige. Als je alle opties open houdt is die van het geloof lang niet altijd de beste.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_44813533
Collega van me heeft op nog jongere leeftijd zo'n "ongelukje" meegemaakt.

Ze wonen nu happy samen en kindje gaat het prima mee...

Ik zelf moet er niet aan denken, maarja daar is het voor die 2 nu beetje te laat voor
pi_44813796
Het liefst idd zsm weggaan, als je het pas doet als ze bevallen is wordt je ervan beschuldigd dat je haar niet met de luiers wilt helpen (in bewoordingen die dan WEL schuldgevoel opwekken en je ook in een kwaad dachtlicht stellen)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2006 17:14:10 ]
pi_44814941
mijn moeder was 17 toen ik werd geboren, mijn vader een paar jaar ouder en zat in het leger.
moeder heeft middelbare school afgemaakt en een kappersopleiding gevolgd, en is gaan samenwonen met paps. aborteren/adoptie/weglopen voor verantwoordelijkheid is geen sprake van geweest. samen hebben ze het gered, en nu 20 jaar later zijn ze nog steeds samen en getrouwd, en hebben naast mij nog 3 kinderen.

ik heb nu mijn gym.diploma en studeer, mijn 2 oudste broertjes doen gymn. en mijn jongste broertje zit in groep 6. dikke vinger naar de mensen die een abortus toendertijd voorstelde
In life you achieve what you thínk you deserve
  vrijdag 29 december 2006 @ 01:22:57 #42
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44814965
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:55 schreef borisbanaan het volgende:
Nee, wel meer gezien, dat wel. Gaat zelden vloeiend enzo.
ja, dubbel. nog jonger zelfs. steun er zou ik zeggen. grote buik straks is niet niks.
If I had a Hammer...
  vrijdag 29 december 2006 @ 02:30:36 #43
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44816131
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 01:21 schreef Torio het volgende:
mijn moeder was 17 toen ik werd geboren, mijn vader een paar jaar ouder en zat in het leger.
moeder heeft middelbare school afgemaakt en een kappersopleiding gevolgd, en is gaan samenwonen met paps. aborteren/adoptie/weglopen voor verantwoordelijkheid is geen sprake van geweest. samen hebben ze het gered, en nu 20 jaar later zijn ze nog steeds samen en getrouwd, en hebben naast mij nog 3 kinderen.

ik heb nu mijn gym.diploma en studeer, mijn 2 oudste broertjes doen gymn. en mijn jongste broertje zit in groep 6. dikke vinger naar de mensen die een abortus toendertijd voorstelde
allemaal leuk en aardig dat de kinderen van dat onder jan modaal arbeidersgezinnetje straks goed verdienen. Maar daar hebben papa en mama niks aan.
pi_44816511
Ikzelf heb een vriend die 17 was toen hij samen met zijn vriendin een kindje kreeg. Dat ging niet goed. Hij kreeg ruzie met haar ouders over inhoudelijke zaken als opvoeding en verantwoordelijkheid. Aangezien zij nog thuis woonden en zij nou niet bepaald sterk in haar schoenen stond kon hij optiefen. Vooraf leek alles koek en ei overigens.
Hij ziet het kind zeer weinig en zijn leven is er niet vrolijker op geworden.
Door wat ik daar gezien heb kan ik TS inderdaad aanraden om zo snel mogelijk zijn biezen te pakken. Want of het nou goed, of slecht gaat je wordt volkomen meegezogen in de hele situatie. Zodoende worden er ook verwachtingen en verantwoordelijkheden jouw kant opgeschoven, dat was in deze situatie ook het geval. Het broertje mocht voor het babietje zorgen als zij uit wilde of ziek was of gewoon geen zin had (want ja het was immers nog een kind, en ze had niet verwacht dat het zoveel energie zou kosten). Dat vonden haar ouders wel zo eerlijk.

Nou wil ik niet zeggen dat het bij jouw zusje ook zo zal gaan. Maar in mijn omgeving bleek een tienerrelatie niet bestand tegen de druk van zowel de verantwoordelijkheden die een baby vragen, ofwel de buitenwereld die er een zeer sterke mening over heeft.
Daarbij kan het jou persoonlijk ook opbreken. (Ook als er van tevoren in alle rationaliteit beslissingen gemaakt worden over jouw rol in het verhaal, gaat daar als het nodig geacht wordt op terug gekomen worden)

Succes ermee man, serieus!!

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2006 17:16:19 ]
pi_44816531
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 02:30 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

allemaal leuk en aardig dat de kinderen van dat onder jan modaal arbeidersgezinnetje straks goed verdienen. Maar daar hebben papa en mama niks aan.
je hoeft niet zo gemeen te praten hoor
we zijn geen onder jan modaal gezin, maar wat dan nog? ik wilde aangeven dat vroeg kinderen krijgen niet altijd op een drama hoeft af te lopen, maar dat het ook anders kan.
en als je als papa en mama in het begin vanalles tegen je hebt, en je je kinderen toch stabiel hebt kunnen opvoeden en zij goed terecht komen, dan heb je daar als papa en mama wel wat aan, me dunkt.

Vis een optie? vrijdag 29 december 2006 @ 13:32:43 #46
70532 loveli
N
pi_44823525
Nu on-topic: ik heb het van dichtbij meegemaakt. Moeder en kind zijn bij haar ouders blijven wonen, de vader bleek geen knip voor z'n neus waard. De moeder is inmiddels afgestudeerd. Natuurlijk was het niet altijd geweldig, er waren ups en downs. Maar uiteindelijk is alles goed gekomen en was dit de beste oplossing voor alle partijen.

Je zus en haar vriend moeten niet gaan samenwonen omdat ze een kind krijgen. Als ze gaan samenwonen moet dat zijn omdat ze van elkaar houden en bij elkaar willen blijven. Een fout hoeft niet een hele serie aan fouten als gevolg te hebben. Beter een goede omgangsregeling dan een slechte thuissituatie.
Als ze wel willen samenwonen, dan kunnen ze alle hulp gebruiken. Het is zwaar om je school af te maken en een kind op te voeden als je nog zo jong bent. Probeer zo nu en dan te helpen door een keer op te passen.

En de positieve kant: jong kinderen krijgen betekent dat de ouders behoorlijk wat energie hebben, handig als je achter de kids moet aan rennen. Het is ook beter te combineren met werk en carriere maken als ze tegen die tijd wat ouder en zelfstandiger zijn.
crap in = crap out
pi_44831245
En weer open. Discussie die nu weg is kan hier: Ongewenst zwanger, wat zou jij doen?
pi_44831739
Wat spelen die kleine zusjes toch al stoute spelletjes tegenwoordig.

Veel hangt af van hun relatie: is het eentje in de rij of zien ze elkaar echt graag? Als het het laatste is, dan kan dat kindje er alleen maar goed bij varen. Maar niet elke jongere van 18 is even stabiel. Dit jaar denken ze zo en het jaar erna weer anders.

Het is tegelijkertijd een hele ervaring en ze zullen snel volwassen zijn. Anderzijds gaan ze heel wat moeten missen en opofferen. Ikzelf zou kinderen enkel zien zitten met de meid van m'n leven en dan nog zou ik wachten tot rond de 30 voor kinderen. Dan ben je na al het studeren, beginnen werken, bouwen en trouwen, wat meer aandacht voor ze. Bovendien kan je daarvoor nog lekker ver en vrij op vakantie en doen wat je wil.

.
pi_44834646
Mijn grote zus was ook op haar 17e zwanger en beviel op haar 18e, ze is nu 22.

Ben de trotse oom van een ontzettend lief neefje waar het heel goed mee gaat. Nou had mijn zus wel het voordeel dat haar vriend gewoon bij haar gebleven is.

Maar zo zie je maar, het kan ook leuk uitpakken
pi_44834923
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 19:18 schreef Subbu het volgende:
Mijn grote zus was ook op haar 17e zwanger en beviel op haar 18e, ze is nu 22.

Ben de trotse oom van een ontzettend lief neefje waar het heel goed mee gaat. Nou had mijn zus wel het voordeel dat haar vriend gewoon bij haar gebleven is.

Maar zo zie je maar, het kan ook leuk uitpakken
  Vis een optie? vrijdag 29 december 2006 @ 20:17:14 #51
70532 loveli
N
pi_44836572
Is het niet beter om de titel te veranderen naar "ongepland" zwanger in plaats van "ongewenst"?

[ Bericht 6% gewijzigd door loveli op 29-12-2006 20:26:40 ]
crap in = crap out
pi_44837752
sowieso kan ze nu veel steun gebruiken.. maar als ik jou was zou ik haar vriend toch wel in de gaten houden.. bedoel je wil niet dat hij je zusje nu in de steek gaat laten of wel?
pi_44845261
Ik was 19 toen ik onverwacht zwanger raakte. We woonden alletwee nog thuis,ik was mijn baan kwijt en hij had net al zijn geld gestoken in het opzetten van een eigen bedrijf.
We hebben alles op alles gezet om ervoor te knokken en we hebben het gered. We hebben 2 heerlijke jochies en onze relatie loopt soepel
Het kan dus allemaal best, als je je gezonde verstand maar gebruikt
Saartje
pi_44861115
Oom Kogando
♥ K, N, R en F ♥
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 18:48:02 #55
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_44864735
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:39 schreef sjippen het volgende:
Het is tegelijkertijd een hele ervaring en ze zullen snel volwassen zijn. Anderzijds gaan ze heel wat moeten missen en opofferen. Ikzelf zou kinderen enkel zien zitten met de meid van m'n leven en dan nog zou ik wachten tot rond de 30 voor kinderen. Dan ben je na al het studeren, beginnen werken, bouwen en trouwen, wat meer aandacht voor ze. Bovendien kan je daarvoor nog lekker ver en vrij op vakantie en doen wat je wil.
Ik wilde het hier eerst mee eens zijn, als eventuele volgende kids niet te lang op zich laten wachten zijn de ouders net 40 als het kroost alweer de deur uit is en hebben ze tijd zat voor zichzelf, toen bedacht ik me dat het vaak voorkomt dat kinderen van jonge ouders vaak zelf ook jong zwanger raken dus wie weet moeten ze op hun 40e voor hun kleinkinderen zorgen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  maandag 1 januari 2007 @ 14:13:59 #56
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44913230
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:39 schreef sjippen het volgende:
Wat spelen die kleine zusjes toch al stoute spelletjes tegenwoordig.
Je moest es weten. en dom dat ze zijn! Zelfs als ze zwanger zijn kramen ze nog allerlei naive onzin uit.
hence: de vader is meestal een nietsnut. dat zegt ook iets over de aanstaande moeder inkwestie.
If I had a Hammer...
pi_44945166
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 20:17 schreef loveli het volgende:
Is het niet beter om de titel te veranderen naar "ongepland" zwanger in plaats van "ongewenst"?
Eens!
Succes en sterkte voor je zusje en haar vriend!
pi_44946327
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:56 schreef nightfall het volgende:
wat in 99% van zulke gevallen is dat ze op een gegeven moment op elkaar zijn uitgekeken, dat is altijd op die leeftijd,. dus is ze strax zo'n alleenstaande moeder die geen kerel meer wil..
Daar ben ik dus ook bang voor...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_44974911
Ik geloof niet zo in dat opofferen van vrijheid en uitgaan en studentenleven enzo. Het kan goed dat het zusje niet mist wat ze niet heeft.
Maar... er is een ontzettend grote kans dat ze één ding niet heeft: een stabiele relatie.

Mijn advies: Ze kan wel dromen over een toekomst met die jongen (die natuurlijk helemaal bijdraait, morgen een baan vindt en dan een 100% verantwoordelijke vader wordt).
Maar droom ook eens over een jongen van 19 die niet pikt dat een ander een beslissing over zijn leven neemt, en gewoon wegloopt. En droom dan ook eens over een carrière als alleenstaande moeder en een dating-classificatie als 'damaged goods'. Vergeet tot slot niet dat je een kleine thuis hebt en daarom al veel minder mannen ontmoet; en degene die je ontmoet moeten vrij zijn én gecharmeerd van het kind van een ander.
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:58:08 #60
154880 Bolter
Awesomeness
pi_44979088
Inderdaad, er wordt wel een op bepaalde manier naar dat soort meisjes gekeken. Ze slaat iig heel hoogstwaarschijnlijk niet een of andere prins op het witte paard aan de haak.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_44980892
quote:
Inderdaad moedig, vooral vanwege dit soort loze opmerkingen... Waarom probeert iedereen toch altijd jonge moeders bang te maken? Ik ben zelf een jonge moeder (was 20 toen ik zwanger raakte) en mijn ex ging er direct vandoor na 2 jaar relatie. Dus ik heb vanaf het begin mijn dochter in mijn eentje opgevoed. En eerlijk gezegd begrijp ik nog steeds niet heel goed wat er nou zwaar aan is. Ik vind het allemaal best meevallen. Uiteraard heb je op deze leeftijd wel een beetje steun van je ouders nodig. Maar aangezien zij tegen abortus zijn, moeten ook zij de gevolgen overzien.

Ondertussen ben ik 26, gaat het erg goed met mijn dochter, heb een redelijke baan, een auto en sinds 2 maanden een koopwoning. Dus nee, een jonge alleenstaande moeder is niet gedoemd te mislukken.
pi_44982141
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 18:55 schreef mirannie het volgende:

[..]

Inderdaad moedig, vooral vanwege dit soort loze opmerkingen... Waarom probeert iedereen toch altijd jonge moeders bang te maken? Ik ben zelf een jonge moeder (was 20 toen ik zwanger raakte) en mijn ex ging er direct vandoor na 2 jaar relatie. Dus ik heb vanaf het begin mijn dochter in mijn eentje opgevoed. En eerlijk gezegd begrijp ik nog steeds niet heel goed wat er nou zwaar aan is. Ik vind het allemaal best meevallen. Uiteraard heb je op deze leeftijd wel een beetje steun van je ouders nodig. Maar aangezien zij tegen abortus zijn, moeten ook zij de gevolgen overzien.

Ondertussen ben ik 26, gaat het erg goed met mijn dochter, heb een redelijke baan, een auto en sinds 2 maanden een koopwoning. Dus nee, een jonge alleenstaande moeder is niet gedoemd te mislukken.
Agreed. Men is tegenwoordig te snel pessimistisch.
  Vis een optie? woensdag 3 januari 2007 @ 21:38:23 #63
70532 loveli
N
pi_44987147
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:58 schreef Bolter het volgende:
Inderdaad, er wordt wel een op bepaalde manier naar dat soort meisjes gekeken. Ze slaat iig heel hoogstwaarschijnlijk niet een of andere prins op het witte paard aan de haak.
Ik weet niet wat de definitie is van een prins op het witte paard. De alleenstaande moeder van 2 (!) kinderen die ik ken is niet meer alleenstaand. Haar vent heeft behalve een goed karakter een vrijstaand huis, een gespierd lichaam zonder grammetje vet, een diploma van de universiteit en een topbaan bij een topbedrijf. Hij is een echte papa voor de kids, draagt haar op handen en het enige wat hij niet heeft is een wit paard en een koninkrijk.

Sommige sprookjes hebben uiteindelijk een happy end.
crap in = crap out
  woensdag 3 januari 2007 @ 23:26:10 #64
154880 Bolter
Awesomeness
pi_44991510
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Sommige sprookjes hebben uiteindelijk een happy end.
De kans wordt wel een stuk kleiner gemaakt
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_44992633
Mensen die hun school niet afmaken, maar toch aan kinderen beginnen .
Utrecht - FC Utrecht - Chelsea - Lampard
pi_44998577
mag jij opvoeden.
pi_44998591
quote:
en dan steun trekken.
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:39:39 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44998626
Ahum, als zusje het kind wil houden na de echo, en geen abortus, dan is ze dus ook niet ongewenst zwanger.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:39:57 #69
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_44998634
EEN NEEFJE, CONGRATZ DUDE.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_44998653
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Ahum, als zusje het kind wil houden na de echo, en geen abortus, dan is ze dus ook niet ongewenst zwanger.
My idea exactly.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:46:31 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_44998746
Gaan ze wel trouwen Kogando? .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_44998932
Ik zou na de geboorte samen gaan wonen in die situatie voor zover mijn ervaring met vrienden/kennisen.

Ze kunnen nu een huis zoeken en alvast opknappen voor dat het kind er is. Zodat ze vrijwel meteen in kunnen trekken als moeder uit het ziekenhuis komt.

Dit voorkomt bemoeienis van ouders met het gezin.

Zo heb ik ook een kamaraad van me geholpen in zijn nieuwe woning. Hij zat in dezelfde situatie.( hij was niet zwanger btw om misverstand te voorkomen)
pi_44999006
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Onzin! Zij heeft vast van te voren niet gewenst om zwanger te worden, neem ik aan. Maar dat wil nog niet zeggen dat je er dan maar meteen afstand van moet doen. Mijn verloskundige had daar dan wel weer een andere term voor: ongepland zwanger.
Zwanger zijn op jonge leeftijd is echt niet het einde van de wereld hoor, ook al doen hier veel mensen alsof dat wel zo is.
pi_44999074
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 11:00 schreef mirannie het volgende:

ongepland zwanger.
Zo heette dit topic dan ook eerst.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_45001898
Zwaar overhyped verhaal dat jonge ouders niks waard zijn

Ik ben zelf 22, woon samen met mijn vriendin, heb een koopwoning, heb een goede baan, ben bezig met een tweede studie, ga om het weekend een avondje uit of bij vrienden kaarten.

Stelletje doemdenkers

Enig verschil is dat mijn kind geplanned was en dat van TS zusje overduidelijk niet.
Profiel opgeheven.
pi_45024693
Ik hoop dat ze de kleine genoeg te bieden hebben (al lijkt me dat wat minder als je beide nog studeerd en thuiswoont) voor een stabiel gezinnetje te bieden.

Ik weet wel dat het fucking zwaar word, vooral het eerste half jaar i.v.m voedingen en het niet doorslapen in de nacht voor de ouders, maar je krijgt er wel liefde voor terug.

Houd ons op de hoogte
pi_45030506
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:44 schreef Hanneke1983 het volgende:
Ik hoop dat ze de kleine genoeg te bieden hebben (al lijkt me dat wat minder als je beide nog studeerd en thuiswoont) voor een stabiel gezinnetje te bieden.

Ik weet wel dat het fucking zwaar word, vooral het eerste half jaar i.v.m voedingen en het niet doorslapen in de nacht voor de ouders, maar je krijgt er wel liefde voor terug.
Zeggen mensen dit soort dingen ook tegen mensen die bij een supermarkt (slechts voorbeeld) werken? Die hebben tenslotte ook een erg laag inkomen om een kind van te onderhouden.

En wat betreft dat het zwaar is... Dat valt echt wel mee. Ik heb het inderdaad de eerste maand als zeer vermoeiend ervaren, maar zodra mijn dochter niet meer de hele nacht wakker was, ging het prima. Sterker nog, voor een jonge meid lijkt me dat beter vol te houden als voor een vrouw van in de 30.
pi_45031170
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:53 schreef Bierie het volgende:
Zwaar overhyped verhaal dat jonge ouders niks waard zijn

Ik ben zelf 22, woon samen met mijn vriendin, heb een koopwoning, heb een goede baan, ben bezig met een tweede studie, ga om het weekend een avondje uit of bij vrienden kaarten.

Stelletje doemdenkers

Enig verschil is dat mijn kind geplanned was en dat van TS zusje overduidelijk niet.
Nog een verschil: Haar vriendje loopt waarschijnlijk weg.
Nog een verschil: Ze woont bij pa&ma.
Nog een verschil: Ze heeft geen goede baan en geen vriend met een goede baan.
Nog een verschil: Ze gaat waarschijnlijk geen opleiding afmaken.

Jullie zijn een jong gezin.
Zij wordt een alleenstaande tienermoeder.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:34:52 #79
14827 Kogando
Modelprutser
pi_45033456
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:46 schreef speknek het volgende:
Gaan ze wel trouwen Kogando? .
Haha, ik hoop het, ooit..
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:36:34 #80
45206 Pietverdriet
pi_45033501
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:51 schreef mgerben het volgende:

[..]

Gaat dan waarschijnlijk de bijstand in
pi_45033686
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:51 schreef mgerben het volgende:

[..]

Het is een cliche, maar das ook niet voor niks. Ik hoop dat de ouders van de TS haar dusdanig pushen en ondersteunen, zodat ze wel een opleiding af gaat ronden.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:51:12 #82
45206 Pietverdriet
pi_45033909
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:43 schreef kriele het volgende:

[..]

Het is een cliche, maar das ook niet voor niks. Ik hoop dat de ouders van de TS haar dusdanig pushen en ondersteunen, zodat ze wel een opleiding af gaat ronden.
Een vriendin van mij werd ook op jonge leeftijd zwanger, en wilde het kind hebben. Haar ouders waren er verschrikkelijk tegen. Escaleerde zodanig dat ze het huis uit moest, ze heeft toen gewerkt, haar middelbare school afgemaakt, kind gekregen en gestudeerd.
Is een geweldige mama van 2 kinderen.
Dat moet ik zus van TS nog zien doen trouwens
pi_45034175
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:44 schreef Hanneke1983 het volgende:
Ik hoop dat ze de kleine genoeg te bieden hebben
Als ze d'r van houden, eten in stoppen (borstvoeding is gratis - sorta) en af en toe een schone luier om doen is dat voldoende lijkt me.

Je hoeft geen 2 onder-1-kap, Bugaboo Deluxe, Happy Nappy Wrapper en stationwagen te hebben om een kind groot te brengen hoor.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:07:28 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_45034408
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:34 schreef Kogando het volgende:
Haha, ik hoop het, ooit..
Vinden je ouders dat niet vervelend, dat ze een kind krijgen maar nog niet aan trouwen denken?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_45035108
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als ze d'r van houden, eten in stoppen (borstvoeding is gratis - sorta) en af en toe een schone luier om doen is dat voldoende lijkt me.

Je hoeft geen 2 onder-1-kap, Bugaboo Deluxe, Happy Nappy Wrapper en stationwagen te hebben om een kind groot te brengen hoor.
Nee, maar minimaal een rijtjeshuis, kinderwagen, klein autootje en een paar centen om op zij te zetten voor een evt studie later zijn toch wel nodig. En dan heb ik het nog niet eens over kleding, eten enz. En dan zal ik nog veel vergeten zijn.
pi_45035210
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:25 schreef kriele het volgende:

[..]

Nee, maar minimaal een rijtjeshuis,
Kut, zit ik dan in m'n flat! .

Wat een kolder. Ik zeg niet dat het grootbrengen van een kind niks kost, maar grote delen van die kosten heb je zelf in de hand. Zéker de eerste paar jaar. Al leg je het kind in een sinaasappelkistje, het zal dolgelukkig opgroeien als het liefde, aandacht en op tijd eten krijgt.
pi_45035355
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:28 schreef Jarno het volgende:

[..]

Kut, zit ik dan in m'n flat! .

Wat een kolder. Ik zeg niet dat het grootbrengen van een kind niks kost, maar grote delen van die kosten heb je zelf in de hand. Zéker de eerste paar jaar. Al leg je het kind in een sinaasappelkistje, het zal dolgelukkig opgroeien als het liefde, aandacht en op tijd eten krijgt.
Ben ik gedeeltelijk met je eens. De mate van geluk hangt niet af van de hoeveelheid materialisme(juist niet!). Ik denk dat een kind die sober is opgevoed daar uiteindelijk meer profijt van heeft dan een kind die alles heeft wat z'n hartje begeerd.
Maar een rijtjeshuis lijkt mij wel minimaal wat je dan moet hebben, want in een flat kan het kind niet even de tuin in. Trappen zijn ook al niet ideaal voor een klein kind. Een flat beperkt de speelruimte, lijkt me.
Maar ik denk dat jij gaat zeggen dat ik er finaal naast zit!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:36:46 #88
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_45035497
quote:
Sad but so True
Feyenoord!!! * Barça
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:37:28 #89
45206 Pietverdriet
pi_45035523
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Er is een reclame op de Duitse TV, Vader (een kraker/woonwagenbewoner/zwervertype) met zijn schattige dochtertje zitten op het trapje van hun bouwwoonwagen (je kent die dingen wel, hout, slecht in de verf)
(dialoog vrij vertaald)
Dochter: Pappie, Mike bij mij op school woont in een huis met een eigen zwembad
Pa: Tering juppen
Dochter: Pappie, weet je, en mijn vriendin michaela woont in een penthouse boven op een flat en daar kan je de héééle stad zien
Pa: Tering juppen
Dochter: En pappie, Jan die heeft een eigen badkamer naast zijn slaapkamer, helemaal voor hem alleen.
Pa: Grmmmbl.. Allemaal teringjuppen
Dochter (met grote ogen en een enorme lacht: Oooh pappie, als ik later groot ben, wil ik OOK een teringjup worden!
pi_45036840
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:32 schreef kriele het volgende:

Maar een rijtjeshuis lijkt mij wel minimaal wat je dan moet hebben, want in een flat kan het kind niet even de tuin in.
Een tuin is niet noodzakelijk om een kind groot te brengen hoor. Wellicht is het wenselijk, maar jij stelt nu dat een rijtjeshuis MOET als je een kind hebt. Volgens mij zijn er hele volksstammen grootgebracht in flatjes, die hebben daar volgens mij amper schade van ondervonden. En als ze echt naar buiten wil of moet, er is een groot park vlakbij en anders wandelen we naar opa en oma die wel een tuin hebben.

Kijk, ik snap je punten wel, maar vaak word wenselijk verward met noodzakelijk. Er zijn maar een paar dingen écht noodzakelijk voor een kind en materiele zaken (wat een tuin eigenlijk ook is) vallen daar m.i. niet onder.

Daarnaast heb je natuurlijk ook hele grote flats, waar speelruimte zat is. Kortom, praat TS (of zijn dus dan) geen complex aan omdat het niet aan de maatschappelijke geaccepteerde voorwaarden voor het krijgen van een kind zou voldoen.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 13:20:43 #91
14827 Kogando
Modelprutser
pi_45037061
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:07 schreef speknek het volgende:
Vinden je ouders dat niet vervelend, dat ze een kind krijgen maar nog niet aan trouwen denken?
Nu snel trouwen blijft toch mosterd na de maaltijd. Mijn ouders zijn natuurlijk sowieso niet echt blij met de hele situatie, maar ze laten keuzes zoals wonen en trouwen wel gewoon aan mijn zusje over.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 13:22:09 #92
14827 Kogando
Modelprutser
pi_45037125
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:14 schreef Jarno het volgende:
Een tuin is niet noodzakelijk om een kind groot te brengen hoor. Wellicht is het wenselijk, maar jij stelt nu dat een rijtjeshuis MOET als je een kind hebt. Volgens mij zijn er hele volksstammen grootgebracht in flatjes, die hebben daar volgens mij amper schade van ondervonden. En als ze echt naar buiten wil of moet, er is een groot park vlakbij en anders wandelen we naar opa en oma die wel een tuin hebben.

Kijk, ik snap je punten wel, maar vaak word wenselijk verward met noodzakelijk. Er zijn maar een paar dingen écht noodzakelijk voor een kind en materiele zaken (wat een tuin eigenlijk ook is) vallen daar m.i. niet onder.

Daarnaast heb je natuurlijk ook hele grote flats, waar speelruimte zat is. Kortom, praat TS (of zijn dus dan) geen complex aan omdat het niet aan de maatschappelijke geaccepteerde voorwaarden voor het krijgen van een kind zou voldoen.
Het voordeel is dat in zeeland de huizen veel goedkoper zijn, huur en koop. Dus dat zal het grootste probleem niet zijn. Plus dat de ouders ook bereid zijn evt. een huis voor ze te kopen ofzo.
pi_45037151
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:22 schreef Kogando het volgende:

[..]

Het voordeel is dat in zeeland de huizen veel goedkoper zijn, huur en koop. Dus dat zal het grootste probleem niet zijn. Plus dat de ouders ook bereid zijn evt. een huis voor ze te kopen ofzo.
Nou, kijk eens aan! .
pi_45040007
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:25 schreef kriele het volgende:

[..]

Nee, maar minimaal een rijtjeshuis, kinderwagen, klein autootje en een paar centen om op zij te zetten voor een evt studie later zijn toch wel nodig. En dan heb ik het nog niet eens over kleding, eten enz. En dan zal ik nog veel vergeten zijn.
Wat er tegenwoordig al niet voor nodig is om een kind op te voeden! Wat een onzin! Een kinderwagen kan je gewoon lenen, aangezien je die toch maar een paar maanden gebruikt. Een auto is niet noodzakelijk, al ben ik blij dat ik er 1 heb. Een rijtjeshuis vind ik echt onzin! Het is voor een kind 1000 keer belangrijker dat je hem liefde geeft dan dat ie in de tuin kan spelen. En die paar centen opzij zetten kun je ook iets later mee beginnen.
Het belangrijkste is dat het kind voldoende aandacht en liefde krijgt en uiteraard eten. En wat erg belangrijk is, is dat de zus van de TS zich realiseert dat ze nu wel gewoon volwassen moet worden. Je hoort weleens jonge moeders die kosten wat het kost hun oude leventje willen blijven houden, tja, je moet keuzes maken in het leven, en als je voor een kind kiest, weet je dat je niet meer 3 keer per week uitkunt. Maar met een beetje passen en meten kun je heel veel andere dingen nog wel gewoon blijven doen hoor.
pi_45042351
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:47 schreef mirannie het volgende:

[..]

Wat er tegenwoordig al niet voor nodig is om een kind op te voeden! Wat een onzin! Een kinderwagen kan je gewoon lenen, aangezien je die toch maar een paar maanden gebruikt. Een auto is niet noodzakelijk, al ben ik blij dat ik er 1 heb. Een rijtjeshuis vind ik echt onzin! Het is voor een kind 1000 keer belangrijker dat je hem liefde geeft dan dat ie in de tuin kan spelen. En die paar centen opzij zetten kun je ook iets later mee beginnen.
Het belangrijkste is dat het kind voldoende aandacht en liefde krijgt en uiteraard eten. En wat erg belangrijk is, is dat de zus van de TS zich realiseert dat ze nu wel gewoon volwassen moet worden. Je hoort weleens jonge moeders die kosten wat het kost hun oude leventje willen blijven houden, tja, je moet keuzes maken in het leven, en als je voor een kind kiest, weet je dat je niet meer 3 keer per week uitkunt. Maar met een beetje passen en meten kun je heel veel andere dingen nog wel gewoon blijven doen hoor.
Okay, je krijgt geld toe als je een kind krijgt
pi_45043441
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:51 schreef kriele het volgende:

[..]

Okay, je krijgt geld toe als je een kind krijgt
Dat zei ik niet! Ik voed zelf ook mijn kind alleen op en was ook nog behoorlijk jong toen ik haar kreeg. En als je gewoon zorgt dat je werk hebt, komt het goed. Overigens krijg je wel wat geld toegestopt ja als je een kind hebt. Er bestaan namelijk via de belastingen dingen als kinderkorting en alleenstaande ouderkorting. Overigens krijg je die als je werkt. Dat is bij mij zo'n 300 euro per maand en dan heb je nog je kinderbijslag, ongeveer 50 euro per maand.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:24:24 #97
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_50130974
Heeft het wicht inmiddels gebigd?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:07:46 #98
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_50132315
Abortus.
Thinking about thinking of you.
pi_50133055
quote:
Niet meer dan dom te noemen, moedig is iets wat je doet en waar men baat bij heeft.. een zoveelste tiener bijstandmoeder helpt niemand.

-edit-

leuk.. een kick

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2007 17:34:24 ]
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:43:54 #100
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_50133477
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:26 schreef Aneurism het volgende:
leuk.. een kick
Eind december was ze 3 mnd zwanger, dan zal t nu toch bijna zover zijn ofniedan?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')