Dat is ook stom! Een hele avond het hele repertoire horen van 1, sowieso die jij noemt klote-, artiest is stom!quote:Op zondag 24 december 2006 22:54 schreef shiNinG_staR het volgende:
Rod Steward leeft hier gelukkig niet echt, maar misschien komt er wel eens een Blof of Marco B.-avond..
zoja: Krijgen we dit jaar eindelijk musicalquote:Op zondag 24 december 2006 23:03 schreef BVO het volgende:
@Mark: zijn alle thema's al bekend of kun je hier nog inspiratie opdoen?
Met Marianne in de jury maakt dat zeker een grote kans denk ik.quote:Op zondag 24 december 2006 23:04 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
zoja: Krijgen we dit jaar eindelijk musical?
Zou wel te gek zijn. Maar dan zijn het denk ik weer zulke liedjes die je vaak hoortquote:Op zondag 24 december 2006 23:04 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
zoja: Krijgen we dit jaar eindelijk musical?
Ik denk idd wel liedjes uit Dreamgirls, Moulin Rouge, Chicago etc.quote:Op zondag 24 december 2006 23:06 schreef Woelli het volgende:
[..]
Zou wel te gek zijn. Maar dan zijn het denk ik weer zulke liedjes die je vaak hoort
Liever nietquote:Op zondag 24 december 2006 23:19 schreef Torio het volgende:
ik hoorde dat er dit jaar ook een thema 'songfestival' is
het zou weer eens iets anders zijn dan top40, liefde of nederlandstaligquote:
Nog een keer Hemel en Aarde?quote:Op zondag 24 december 2006 23:19 schreef Torio het volgende:
ik hoorde dat er dit jaar ook een thema 'songfestival' is
Girls Aloud doet m al haske leuk genoeg!quote:Op zondag 24 december 2006 23:32 schreef Tom_Tom- het volgende:
'Jaren 80 eendagsvliegen' lijkt me ook een leuk thema. Dan kan Groovin Sounds 'I Think We're Alone Now' van Tiffany leuk ten gehore brengen.
The Pipettes deden 'm ook al leuk, het is echt een nummer voor leuke damesgroepjes. Dus niet voor X6.quote:Op zondag 24 december 2006 23:32 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Girls Aloud doet m al haske leuk genoeg!
X6 met keer op keer van wow zekerquote:Op zondag 24 december 2006 23:22 schreef Torio het volgende:
[..]
het zou weer eens iets anders zijn dan top40, liefde of nederlandstalig
Die is leuk jaquote:Op zondag 24 december 2006 23:32 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Girls Aloud doet m al haske leuk genoeg!
Girlband thema?quote:Op zondag 24 december 2006 23:33 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Die is leuk ja.
Girls Aloud als thema zou ik trouwens wel tof vinden, maar dat zit er echt niet in..
En de mannen dan?quote:Op zondag 24 december 2006 23:35 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Girlband thema?
Spice Girls, Girls Aloud, The Supremes, Dolly Dots
genoeg keus!
Dát is pas een vet themaquote:Op zondag 24 december 2006 23:36 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ook fijn: Disney liedjes
Dorine kan vast heel goed Beauty and the Beast doen, X6 mag zich wagen aan From Zero to Hero en voor Under The Sea had ik Ruben in gedachten.
nee, Anja mag Colors of The Wind doen.quote:Op zondag 24 december 2006 23:37 schreef Tom_Tom- het volgende:
'Wat je van beren leren kan' door Anja.
Hind - Feelquote:Op zondag 24 december 2006 23:36 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Die kunnen best een vrouwenliedje doen. Echte zangers kunnen dat..
leuk themaquote:Op zondag 24 december 2006 23:36 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ook fijn: Disney liedjes
Dorine kan vast heel goed Beauty and the Beast doen, X6 mag zich wagen aan From Zero to Hero en voor Under The Sea had ik Ruben in gedachten.
Is dat zo geheim, ja?quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:47 schreef alwaysthebest het volgende:
Bigband is tof!
En ik denk niet dat Mark daar veel over kwijtgeeft..
Die zingen iets van een groepje dat uit 2 mannen en één vrouw bestaat.quote:Op maandag 25 december 2006 01:59 schreef Californian_dreamer het volgende:
(alleen hearts zou dan een probleem kunnen worden...)
Krijgen we natuurlijk weer zulke softrock nummerquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:20 schreef migebiggie het volgende:
Het word zaterdag rock of iets in die richting
Henk versprak zich namelijk hij zei tegen Christian zoiets :
Zaterdag word het teminste wat meer in jou straatje
Ik vind het wel mooie nummers, maar dan krijg je weer de zelfde liedjes als vorig jaarquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:28 schreef Spees_Eend het volgende:
Als je heavy metal en hard rock wil zien, kun je misshcien beter niet naar de X factor kijken....
Softrock
ja, maar uiteindelijk ontkom je daar toch niet aan. na drie keer Idols bestaat de kans dat een nummer gerecycled wordtquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:30 schreef Woelli het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooie nummers, maar dan krijg je weer de zelfde liedjes als vorig jaar
Zelfs bij eht thema Party waren er al 3 liedjes die al eerder waren gezongen bij de liveshows
Krijg je een spectaculaire opening, komen er ballads. Ik ben er ook bang voor. Grenzen bij thema's aangeven is lastig.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:26 schreef Woelli het volgende:
[..]
Krijgen we natuurlijk weer zulke softrock nummer![]()
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:22 schreef superhero87 het volgende:
Geef mij maar vrolijke top 40 nummers![]()
preciesquote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:37 schreef charmed_angel het volgende:
zolang ze maar geen rockthema doen ofzo.... daar hou ik niet van
Je vergeet Christonquote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:39 schreef superhero87 het volgende:
[..]
preciesDat was vorig jaar met Idols zo belachelijk! Rockthema! Comon, niet iedereen heeft een Rock stem
Ohja! Marescha ging Aerosmith zingen lol
Dat is dus het verwarrende effect wat je krijgt bij een Rockthema. Niet iedereen KAN Metallica/Rammstein etc. zingen, dus gaan ze ballads zingen, wat totaal geen rock is!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:23 schreef chansadres het volgende:
[..]
Je moet alleen niet verwachten dat iedereen meteen Metallica/Rammstein gaat zingen.
Dat kan je niet zeggen. Nummers als More than words is echt rock maar het kan gezongen worden door "niet-rockers"quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:26 schreef superhero87 het volgende:
[..]
Dat is dus het verwarrende effect wat je krijgt bij een Rockthema. Niet iedereen KAN Metallica/Rammstein etc. zingen, dus gaan ze ballads zingen, wat totaal geen rock is!
Ik vind het onzin dat bepaalde nummers 'Rockballads' worden genoemd. Rocknummers zijn nummers waar minstens een gitaar en drums in voorkomenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:28 schreef chansadres het volgende:
[..]
Dat kan je niet zeggen. Nummers als More than words is echt rock maar het kan gezongen worden door "niet-rockers"
het hangt er maar net vanaf waar je de grens legt. wat de een nog wel rock vindt, vindt de ander absoluut geen rock. eigenlijk is zo'n genre ook maar een vaag begripquote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:29 schreef superhero87 het volgende:
[..]
Ik vind het onzin dat bepaalde nummers 'Rockballads' worden genoemd. Rocknummers zijn nummers waar minstens een gitaar en drums in voorkomen
Hier sluit ik me graag bij aan!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:32 schreef Californian_dreamer het volgende:
[..]
het hangt er maar net vanaf waar je de grens legt. wat de een nog wel rock vindt, vindt de ander absoluut geen rock. eigenlijk is zo'n genre ook maar een vaag begrip
Grrr, ik ben daar dus niet mee eensquote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:42 schreef superhero87 het volgende:
[..]
Ik ook, en daarom moet er dus geen Rockthema komen!![]()
waarom nietquote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:46 schreef chansadres het volgende:
[..]
Grrr, ik ben daar dus niet mee eens
Bofferd! Wat zul jij lekker geslapen hebben!quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:15 schreef Woelli het volgende:
Spees_Eend ik ben dus niet de enige
en dat terwijl het orgineel van een man isquote:Op zondag 24 december 2006 23:33 schreef Tom_Tom- het volgende:
The Pipettes deden 'm ook al leuk, het is echt een nummer voor leuke damesgroepjes. Dus niet voor X6.
Ow heerlijkquote:Op woensdag 3 januari 2007 10:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Bofferd! Wat zul jij lekker geslapen hebben!
quote:Het thema voor de tweede Liveshow is bekend! Deze week zullen de kandidaten liedjes zingen met als thema Top 2000.
Wat grappig, dacht daar pas aan, dat het een leuk thema zou zijn! Dit zie ik wel zittenquote:
Duurquote:Op woensdag 3 januari 2007 18:48 schreef leroytje het volgende:
Hoi Firefly trouwens:P (Hoe is TMU?)
Dan zap ik weg. Verkrachtingen van nummers kunnen leuk zijn, maar aan de klassiekers moeten ze niet komenquote:Op woensdag 3 januari 2007 19:34 schreef shiNinG_staR het volgende:
De nummer 1, Bohemian Rhapsody, zal vast gezongen worden en ik denk dat Hearts 'm gaat doen.
Ik denk wel dat ze meeste iets uit de eerste 100 kiezenquote:Op woensdag 3 januari 2007 19:36 schreef -Vaduz- het volgende:
Je kunt met 2000 nummer alle kanten op.
Ze kunnen wel toffe klassiekers kiezen.
quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:45 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Hoe bedoel je mikken op een ouder publiek
Buiten die 100 staan veel keigoede platen, dus ik denk dat het minstens 50/50 wordt. Kan ik na afloop nog eens op terug komen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:50 schreef Woelli het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ze meeste iets uit de eerste 100 kiezen
Haha doen wequote:Op woensdag 3 januari 2007 21:36 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Buiten die 100 staan veel keigoede platen, dus ik denk dat het minstens 50/50 wordt. Kan ik na afloop nog eens op terug komen.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:40 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
In welke percentages denk jij dan. De verhouding top 100/ de rest dus?
quote:
Ik denk de top 100quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:40 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
In welke percentages denk jij dan. De verhouding top 100/ de rest dus?
Hier kan ik me voor 90% wel in vinden, behalve het nummer voor Christian.. Lijkt me absoluut niks voor hem, en het is zonde om zo'n nummer te laten verkrachten...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:43 schreef chansadres het volgende:
Sharon - Ain't no mountain high enough (Diana Ross)
Richy - The Dock of the Bay (Otis Redding)
Christian - Hotel California (Eagles)
Anja - The Rose (Bette Midler)
Ruben - Mr. Blue Sky (ELO)
Melanie - Nine Millions Bicycles (Katie Melua)
Dorine - Everlasting Love (Love affair)
X6 - You can't hurry love (Phil Collins)
Hearts - Paradise by the dashboard light (Meat Loaf)
Dit is mijn eerste ingeving. Alleen Dorine heb ik moeite mee om een plaatje te vinden![]()
Anders vul je Robbie Williams inquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:54 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Hier kan ik me voor 90% wel in vinden, behalve het nummer voor Christian.. Lijkt me absoluut niks voor hem, en het is zonde om zo'n nummer te laten verkrachten...
Ik denk dat Christian na vorige week juist dichter tegen de popkant van de rock gaat aanzitten. Proberen te knuffelen met Dinand en Robbie dus!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:56 schreef Fir3fly het volgende:
Christian moet echt iets ruigs doen, Smoke on the Water ofzo.
Christian is in staat om elk nummer te verkrachten, leg je daar maar vast bij neer.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:54 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Hier kan ik me voor 90% wel in vinden, behalve het nummer voor Christian.. Lijkt me absoluut niks voor hem, en het is zonde om zo'n nummer te laten verkrachten...
Ik ben bang van wel ja. Hij moet ook eigenlijk wel om te overlevenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:58 schreef chansadres het volgende:
[..]
Ik denk dat Christian na vorige week juist dichter tegen de popkant van de rock gaat aanzitten. Proberen te knuffelen met Dinand en Robbie dus!
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:59 schreef SpecialGuest het volgende:
[..]
Christian is in staat om elk nummer te verkrachten, leg je daar maar vast bij neer.![]()
Vast wel. Maar bij Hotel California is het gewoon een regelrechte schandequote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:59 schreef SpecialGuest het volgende:
[..]
Christian is in staat om elk nummer te verkrachten, leg je daar maar vast bij neer.![]()
Niemand haalt het! Niemand!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:03 schreef m-materazzi het volgende:
Eerlijk gezegd zie ik het niemand doen.
Ik geloof daar niet meer in. Ik vond de Motown episode wel leuk bij Idols. Zou denk ik nu ook het beste bij de kandidaten passen. Ow en ik wil geboortejaar terug. Dat vond ik ook leukquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:42 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat ze eens een alternatief thema gaan doen, met muziek die niet bekend is bij het grote publiek. Dat zou best eens leuk uit kunnen pakken.
Mwoah, ik vind het juist leuk als ik de liedjes ken! En dan kun je kijken of ze hun eigen versie zingen of compleet iemand na-apen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:42 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat ze eens een alternatief thema gaan doen, met muziek die niet bekend is bij het grote publiek. Dat zou best eens leuk uit kunnen pakken.
Hoezo niet?quote:
Echt vernieuwing zie ik niet gebeuren. Waarom? Spreekt een hoop minder mensen aan. Ik wacht eigenlijk ook op een jazzy aflevering met big band! Dat is elk jaar geweldig!quote:
Er worden echt niet speciaal voor 1 programma banden gemaakt hoor! Ze krijgen een lijst van een beschikbare banden bij labels (Misschien zelfs enkel van BMG, die de rechten hebben over de winnaar van dit programma). De labels kunnen dus zelf kiezen welke nummers ze op tv willen hebben. Daar zullen toch ook "edgy nummers" tussen zitten. Deze worden niet gekozen omdat ze daarmee het massapubliek niet tevreden stellen. Het gaat wel om te winnen en niet om de artistieke kant. Dus als je met een "middle of the road" nummer 25 stemmen kan krijgen en met een riskanter nummer 5 dan is het logisch dat je voor het andere gaat!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:56 schreef Fir3fly het volgende:
Ach, zo moeilijk zal het niet zijn om een paar andere 'deuntjes' op die geluidsbanden te zetten. En het spreekt zeker wel mensen aan (ik bijvoorbeeld). Bovendien, niet alle thema's zijn even leuk voor iedereen, ik kots altijd op de Nederlandstalige ronde.
De kandidaten kiezen toch altijd de meest belegen 'middle of the road' songs, ondanks het thema.
Dat is contractueel veel te moeilijk. Het moet een wisselwerking zijn hé. Een label krijgt de x-factorwinnaar en als tegenprestatie gebruikt X-Factor nummers van dat label. Daar kan je geen stok tussen krijgen, ook al zou ik het net zo graag als jou willen. Want zonder Winnaarscontract is er ook geen muziek om te zingen (rechten kwestie).quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
Daarom zeg ik, geef ze die keuze niet en doe een alternatief thema. Dan wordt het misschien ook wat duidelijker wie beter buiten zijn genre kan zingen, en wie dat minder goed kan.
Specifiek van BMG alleen weet ik niet. Maar wel maar een kleine groep labels. Hoeveel en percentages weet ik natuurlijk nietquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:08 schreef Fir3fly het volgende:
Oh, gebruiken ze alleen muziek van BMG? Dat wist ik niet eens. Nou ja, jammer dan maar
.
Graags zelfsquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:46 schreef m-materazzi het volgende:
Mag Sharon nog een keer I will always love you zingen ?
Dat kan bij X-factor niet. hoe moet dat dan namelijk met de groepen?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:48 schreef chansadres het volgende:
[..]
Ow en ik wil geboortejaar terug. Dat vond ik ook leuk
Denk niet dat ze het doet, maar ik zie niet in waarom het niet zou mogenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:46 schreef m-materazzi het volgende:
Mag Sharon nog een keer I will always love you zingen ?
Goed punt.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:07 schreef Californian_dreamer het volgende:
[..]
Dat kan bij X-factor niet. hoe moet dat dan namelijk met de groepen?
Het gemiddelde nemenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:07 schreef Californian_dreamer het volgende:
[..]
Dat kan bij X-factor niet. hoe moet dat dan namelijk met de groepen?
Slimheid +1quote:
dat word dan een groot probleem voor de mensen die geen andere talen spreken. en denk niet dat het zou aanslaan bij het publiek.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben voor een thema met niet engels en nederlandstalige nummers.
Franse Chansons, Duitse Schlager
(
), Oosterse volksliedjes
.
Of fantasietalen zoals Treble-taal.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:12 schreef Tha_Erik het volgende:
(
), Oosterse volksliedjes
.
Fadoquote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:12 schreef Tha_Erik het volgende:
(
), Oosterse volksliedjes
.
Met en beetje oefenen kan je best een andertalig nummer leren, ook zonder dat je weet wat je precies zingtquote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:15 schreef Californian_dreamer het volgende:
[..]
dat word dan een groot probleem voor de mensen die geen andere talen spreken. en denk niet dat het zou aanslaan bij het publiek.
Musical en Disneyquote:Op zondag 7 januari 2007 10:44 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Met en beetje oefenen kan je best een andertalig nummer leren, ook zonder dat je weet wat je precies zingt.
Overigens ben ik heel erg voor BigBand, want dat is zo tof en lekker. Musical zou ik ook leuk vinden, of Disneyfilmliedjes
(hihi).
Anja lijkt me dan een goede keuzequote:Op zondag 7 januari 2007 12:57 schreef SpecialGuest het volgende:
Een top 40 thema zal ook wel weer komen. En dan zou ik graag iemand op een niet-verneukende manier All good things van Nelly Furtado horen zingen.
Ik denk dat Melanie die dan zou kiezenquote:Op zondag 7 januari 2007 12:57 schreef SpecialGuest het volgende:
Een top 40 thema zal ook wel weer komen. En dan zou ik graag iemand op een niet-verneukende manier All good things van Nelly Furtado horen zingen.
Dat willen ze misschien ook wel maar wachten daarmee tot Dorine weg isquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:48 schreef chansadres het volgende:
Ow en ik wil geboortejaar terug. Dat vond ik ook leuk
Noteringen top 200:quote:
De nummers die gisteren ook gezongen werden, klonken mij vrij onbekendquote:Op zondag 7 januari 2007 16:34 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Noteringen top 200:
nummer van Ruben: 1992
nummer Sharon: 1348
nummer Hearts: 94
nummer Melanie: 1075
nummer Richy: 1519
nummer Dorine: 1426
nummer X6: 324
nummer Christian: 237
nummer Anja: 6
Dus 2 van de 9 platen uit de top 100. Dat komt neer op 22,222%
quote:Op zondag 7 januari 2007 14:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat willen ze misschien ook wel maar wachten daarmee tot Dorine weg is
In die tijd is Jazz toch heel hip enzo? Datligt haar juist erg goed.quote:Op zondag 7 januari 2007 18:27 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
![]()
!
Pff... heb even gezocht op 1939, maar ik kan eigenlijk niets vinden (heb niet echt mijn best gedaan, maar zo snel kan ik niks bijzonders vinden...)
Da's waar, maar een echte hit, een beetje bekend bij het publiek?quote:Op zondag 7 januari 2007 18:28 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
In die tijd is Jazz toch heel hip enzo? Datligt haar juist erg goed.
quote:Alberti de Booy Korenbloemblauw
Andrews Sisters Beer barrel polka![]()
Bob Scholte Voorop daar loopt de kolonel
Cab Calloway The jumpin' jive
Charles Trenet Je chante
Charles Trenet Ménilmonant
Gene Autrey & Jimmy Long That silver haired daddy of mine
Glenn Miller Orchestra Sunrise serenade
Glenn Miller Orchestra Little brown jug
Glenn Miller Orchestra Moonlight serenade
Jean Sablon Sur le pont d'avignon
Johnny & Jones Het regiment marcheert niet meer,ze lopen nu te swingen
Johnny & Jones Oh Joseph Joseph (wanneer gaan we trouwen)
Johnny & Jones Penny serenade (ik zing dit liedje voor een penny)
Johnny & Jones We hoeven niet te hamsteren
Lou Bandy Wie Wie Wie heefter suiker in de erwtensoep gedaan?
Louis Davids klap eens in je handjes![]()
Ramblers Flip de fluiter/wie is loesje
Ramblers Mijnheer de baron is niet thuis
Ramblers & Marcel Thielemans Liza loves nobody
Ria ketty J'attendrai
Snip & Snap Blonde mientje (heeft een hart van prikkeldraad)
Snip & Snap & Ramblers Holderdebolder (we hebben een koe op zolder)![]()
![]()
![]()
Vera Lynn Wish me luck
Will Glahé & Sein Musetteorchester Feuerwerk
Willi Forst Bel ami (Du hasst gluck bei den frau'n)
Willy Derby Als ik groot ben lieve moeder
The Wizard of Oz komt uit 1939, weet ik uit m'n hoofd. Dus Dorine kan Somewhere over the Rainbow zingen, perfect voor haar.quote:Op zondag 7 januari 2007 18:27 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
![]()
!
Pff... heb even gezocht op 1939, maar ik kan eigenlijk niets vinden (heb niet echt mijn best gedaan, maar zo snel kan ik niks bijzonders vinden...)
Had je toch gelijkquote:Op zondag 7 januari 2007 16:34 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Noteringen top 200:
nummer van Ruben: 1992
nummer Sharon: 1348
nummer Hearts: 94
nummer Melanie: 1075
nummer Richy: 1519
nummer Dorine: 1426
nummer X6: 324
nummer Christian: 237
nummer Anja: 6
Dus 2 van de 9 platen uit de top 100. Dat komt neer op 22,222%
Dorine - Goldeneyequote:Op maandag 8 januari 2007 14:57 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zat op de fiets en bedacht me dat James Bond themesongs ok wel een leuk thema is.
Oh mijn god, als dat gebeurd kijk in geen X-factor meerquote:
Leuk idee jaquote:Op maandag 8 januari 2007 14:57 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zat op de fiets en bedacht me dat James Bond themesongs ok wel een leuk thema is.
Of the world is not enoughquote:
Dit is eng! Hier dacht ik ook aan!quote:Op maandag 8 januari 2007 14:57 schreef Tha_Erik het volgende:
quote:Op maandag 8 januari 2007 14:57 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb geen idee hoe je goed Spaans moet sprekenquote:Op maandag 8 januari 2007 18:30 schreef Andiyan het volgende:
[..]
Dan kan fir3 weer de helft vd kandidaten op hun uitspraak onderuithalen.![]()
![]()
Waarom dacht ik dat al.quote:Op maandag 8 januari 2007 18:32 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb geen idee hoe je goed Spaans moet spreken. Als het nou Frans was.....
.
Kun jij vloeiend spaans dan?quote:
En blootvoets op de grond zeker. Nederland gaat dat niet snappen, vrees ikquote:Op maandag 8 januari 2007 20:24 schreef LeBeau het volgende:
Ik wil een musical thema, zodat Dorine 'Somewhere Over The Rainbow' kan zingen.En dan gaarne de versie die Katharine McPhee ook zong tijdens AI, met dat acapella intro.
![]()
quote:Op maandag 8 januari 2007 20:25 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
En blootvoets op de grond zeker. Nederland gaat dat niet snappen, vrees ik
James Bondquote:Op maandag 8 januari 2007 14:57 schreef Tha_Erik het volgende:
en dan zet ze weer verkeerd in, zit ze heel het nummer er compleet naast... en verkracht ze deze song zo erg...quote:Op maandag 8 januari 2007 20:24 schreef LeBeau het volgende:
Ik wil een musical thema, zodat Dorine 'Somewhere Over The Rainbow' kan zingen.En dan gaarne de versie die Katharine McPhee ook zong tijdens AI, met dat acapella intro.
![]()
bronquote:Op donderdag 11 januari 2007 15:06 schreef SpecialGuest het volgende:
Thema van Liveshow 3: Film!
Leukleukleukquote:Op donderdag 11 januari 2007 15:06 schreef SpecialGuest het volgende:
Thema van Liveshow 3: Film!
Heb je ook niet veel fantasie. Bij 1939 denk je toch meteen aan The wizard of Oz !quote:Op zondag 7 januari 2007 18:27 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
![]()
!
Das voor het introfilmpje he.quote:Op donderdag 11 januari 2007 17:04 schreef chansadres het volgende:
Leuk thema!
Maar zie ik daar Sharon in Sound of Music
Dat was zo mooi! Mijn moeder zij meteen dat ze de film had moeten inzingenquote:Op donderdag 11 januari 2007 17:07 schreef BVO het volgende:
[..]
Das voor het introfilmpje he.
Film! Das waarin Hind haar geweldige versie van Colours of the Wind deed!
Dat snap ik maar de combinatiequote:
Ik wed dat ze Climb Every Mountain prachtig kan zingenquote:Op donderdag 11 januari 2007 17:08 schreef chansadres het volgende:
[..]
Dat snap ik maar de combinatie
Ja was veel beter geweest dan die stommequote:Op donderdag 11 januari 2007 17:08 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat was zo mooi! Mijn moeder zij meteen dat ze de film had moeten inzingen.
Ja, ik weet nog goed toen ik dat Hind hoorde zingen dat ik dacht, verdomd wat is dat eigenlijk een schitterend nummer, waarom heb ik dat vroeger niet in de gaten gehad? Maar toen ik het origineel had gedownload had ik meteen antwoord op mijn vraag: Hind zong het veel mooier dan Vanessa Williams!quote:Op donderdag 11 januari 2007 17:07 schreef BVO het volgende:
[..]
In die uitzending was iedereen verder erg slecht volgens mij.quote:Op donderdag 11 januari 2007 17:07 schreef BVO het volgende:
[..]
Das voor het introfilmpje he.
Nee zeg, laat ze nou eens een echt mooi nummer zingen. Het mag best wat pittiger!quote:Op donderdag 11 januari 2007 17:04 schreef chansadres het volgende:
Leuk thema!
Maar zie ik daar Sharon in Sound of Music
Guy Sebastian kan het ookquote:Op donderdag 11 januari 2007 17:10 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik wed dat ze Climb Every Mountain prachtig kan zingen![]()
.
ja.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:21 schreef Spees_Eend het volgende:
Dorine Die another day?Dat is toch dat uptemponummer van Madonna?
Eens. Maar niet in het midden van de studio, als het even kan.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:26 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
maar daar gaat het niet om. Dorine is al 67. De dood komt steeds dichterbij voor deze dame. Dus is Die Another Day erg toepasselijk. "I guess I'll die another day, it's not my time to go." En zo is het maar net! We willen Dorine nog lang in ons midden houden..
Ik gok dat Melanie can't find the moonlight van LeAnn Rimes gaat doenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:19 schreef Tom_Tom- het volgende:
Melanie zou zich kunnen wagen aan Wise Up van Aimee Mann (Magnolia). Het is weer geen lied waar je veel power in kan zetten, maar het is gewoon een prachtig nummer.
Vind ik meer iets voor Sharon.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:12 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik hoop dat Anja dit nummer gaat doen.
Die verwacht ik ookquote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:12 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik hoop dat Anja dit nummer gaat doen.
Zomerse nummers.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:31 schreef AssyriskaFF het volgende:
zomer :S. Wat is dat voor thema?
Melanie zou vast The Ketchup song gedaan hebbenquote:
quote:Op maandag 15 januari 2007 10:35 schreef chansadres het volgende:
[..]
Melanie zou vast The Ketchup song gedaan hebben![]()
We vergeten het feit dat zomerhits meestal de makkelijkste deuntjes zijn! Ook weer een voordeel voor Melanie! Wat een pech voor haar dat ze deze keer niet kan optreden. Een bikini staat haar vast leukquote:Op maandag 15 januari 2007 10:39 schreef SpecialGuest het volgende:
[..]
![]()
Echt jammer dat dat thema nu pas komt, want als iemand van de deelnemers een zomerse uitstraling heeft is het Melanie wel.
quote:
De zomerse 50
1 -- Juanes - La camisa negra
2 2 Bryan Adams - Summer of '69
3 1 O-Zone - Dragostea din tei
4 4 Kaoma - Lambada
5 3 Underdog Project vs Sunclub - Summer jam 2003
6 -- Sergio Mendes feat. The Black Eyed Peas - Mas que nada
7 -- Shakira feat. Wyclef Jean - Hips don't lie
8 15 Mungo Jerry - In the summertime
9 7 T-spoon - Sex on the beach
10 13 Rob de Nijs - Het werd zomer
11 12 Righeira - Vamos a la playa
12 6 Los del Rio - Macarena [Bayside Boys remix]
13 5 Las Ketchup - The ketchup song (Asereje)
14 22 DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Summertime
15 10 Vengaboys - We're going to Ibiza!
16 -- Guillermo & Tropical Danny - Toppertje!
17 -- Basshunter - Boten Anna
18 8 Katrina & the Waves - Walking on sunshine
19 17 Wham! - Club Tropicana
20 41 Akcent - Kylie
21 -- Marco Borsato - Rood
22 9 Lou Bega - Mambo no. 5 (A little bit of...)
23 14 Madonna - La isla bonita
24 16 The Sunclub - Fiesta de los tamborileros
25 23 Jennifer Lopez - Let's get loud
26 18 10CC - Dreadlock holiday
27 -- Akcent - Jokero
28 24 Beach Boys - Surfin' USA
29 49 Don Henley - Boys of summer
30 29 Belle Perez - Que viva la vida (Chiquitan)
31 19 Counting Crows & Blof - Holiday in Spain
32 25 Ryan Paris - Dolce vita
33 11 Jody Bernal - Que si, que no
34 38 Lovin' Spoonful - Summer in the city
35 43 The Surfers - Windsurfing
36 33 Tony Esposito - Papa Chico
37 34 André Hazes - Zomer
38 50 Bob Marley & the Wailers - Could you be loved
39 39 Miranda - Vamos a la playa
40 28 Gerard Cox - ‘t Is weer voorbij, die mooie zomer
41 27 Joe Cocker - Summer in the city
42 48 Splitsing - Wind en zeilen
43 37 Baltimora - Tarzan boy
44 -- Pakito - Living on video
45 30 Cliff Richard - Summer holiday
46 21 Madonna - Holiday
47 -- Paris Hilton - Stars are blind
48 20 Bob Marley vs. Funkstar Deluxe - Sun is shining
49 46 Matia Bazar - Ti sento
50 31 Playahitty - The summer is magic
La isla bonita van Madonna?quote:Op maandag 15 januari 2007 12:17 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat een kutthema zeg..
En arme dorine, wat past nou bij haar? Katrina & the Waves? Lovin Spoonful? Zou het echt niet weten anders..
Het is weer voorbij die mooie zomer...quote:
?quote:Op maandag 15 januari 2007 12:26 schreef sharonfactor het volgende:
[..]
Het is weer voorbij die mooie zomer...
Toppertjequote:Op maandag 15 januari 2007 12:26 schreef sharonfactor het volgende:
[..]
Het is weer voorbij die mooie zomer...
Zullen ze niet doen, lijkt me zielig voor Dorine (want die moet dat dan natuurlijk ook).quote:Op maandag 15 januari 2007 11:58 schreef SpecialGuest het volgende:
Erg fijn ook dat we nu voorfilmpjes met Hearts en Anja in badkledij krijgen.
Je bezorgde me een hartverzakkingquote:Op maandag 15 januari 2007 14:20 schreef apestaartje het volgende:
[..]
Zullen ze niet doen, lijkt me zielig voor Dorine (want die moet dat dan natuurlijk ook).
Mij ookquote:Op maandag 15 januari 2007 15:59 schreef chansadres het volgende:
[..]
Je bezorgde me een hartverzakking![]()
Dorine stars are blindquote:Op maandag 15 januari 2007 12:13 schreef superhero87 het volgende:
Kies maar een leuk nummer uit![]()
[..]
Wat een kutthema om in januari te doen zeg.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:23 schreef SpecialGuest het volgende:
Het thema van Liveshow 4 is: zomer.
Het is wel de tijd dat de meeste mensen hun zomervakantie boekenquote:Op woensdag 17 januari 2007 19:28 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Wat een kutthema om in januari te doen zeg.![]()
Dat dus.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:07 schreef shiNinG_staR het volgende:
Weer zo'n thema waarbij je alles kan verwachten. Wanneer komt er eens een apart thema?
Sinds Rock vorig jaar kijken ze daar wel mee uit. Met deze thema's kan elke solist/groep zijn eigen genre blijven zingen. Vind ik wel een verbetering. Genre's opleggen is een slecht idee!quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:07 schreef shiNinG_staR het volgende:
Weer zo'n thema waarbij je alles kan verwachten. Wanneer komt er eens een apart thema?
quote:
Wil jij ook mijn spellingscorrector zijn?quote:
Mee eens, al de uitzendingen zijn nu inwisselbaar voor elkaar. Bij Idols had elke uitzending veel meer een 'eigen stempel' zeg maar.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:07 schreef shiNinG_staR het volgende:
Zo lang je zulke fouten blijft maken....quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:23 schreef chansadres het volgende:
[..]
Wil jij ook mijn spellingscorrector zijn?
Maar je ziet wel meteen hoe gevarieerd iemadn kan zijn, in plaats van op safe spelen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:21 schreef chansadres het volgende:
[..]
Sinds Rock vorig jaar kijken ze daar wel mee uit. Met deze thema's kan elke solist/groep zijn eigen genre blijven zingen. Vind ik wel een verbetering. Genre's opleggen is een slecht idee!
Maar ze zoeken toch geen gevarieerd iemand, ze zoeken iemand met de X-factor, en zoals Henkjan al zei- die o.a. bestaat uit weten en zijn wie je bent en wat je kunt, en ook weten wat je niet kunt. Iemand kan in één bepaald genre subliem kan zijn, en bij de rest niet uit de verf komen. Aan de coaches dan om te ontdekken waar iemands kracht zit en daarop in te spelen. Iets waar Henk finaal de plank misslaat. Melanie anyone?. Niet elke super-artiest is gevarieerd.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Maar je ziet wel meteen hoe gevarieerd iemadn kan zijn, in plaats van op safe spelen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat ook geweldige thema'squote:Op woensdag 24 januari 2007 15:55 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar ík wil variatie zijn. Ik vind het wel leuk als iemand en BigBand kan zingen, én pop, én motown. Ik wil het gewoon allemaal horen.
Indeed, my two cents!quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:03 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat ook geweldige thema's
Alleen ben ik bang dat het ten koste gaat van mn favorieten
Ze zei in de liveshow dat ze een ballad zou doen dus dat kan best.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:29 schreef Woelli het volgende:
nu dan toch My heart will go on voor Anja
Dat had ik ook niet met de thema's Party, Love en Zomer.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:54 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik heb niet zoveel problemen met dit thema
En als ze niet goed zijn in het thema, dan moeten ze maar het nummer eigen maken, zodat ze er wel goed in zijnquote:Op woensdag 24 januari 2007 18:56 schreef Cee het volgende:
Geef ze iets beperkter, een théma, niet een allegaartje van keuzes uit duizenden nummers. Ik vind het leuker als ze een schijnbaar onmogelijk iets toch mogelijk maken. Laat Sharon maar eens een rock nummer zingen, laat Anja maar eens Nederlandstalig doen, gooi die X6 maar door de mangel door ze een zwaar depressief anti-liefdeslied ten gehore te brengen. Misschien blijken ze er toch heel goed in te zijn.
Stuk of 650. Nog steeds veel minder dan zomerhits of partyhitsquote:Op woensdag 24 januari 2007 18:50 schreef -Vaduz- het volgende:
Nummer 1 hits, hoeveel zijn dat er inmiddels niet. Zit wel voor iedereen wat bij natuurlijk.
Ik ook nietquote:Op woensdag 24 januari 2007 19:58 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat had ik ook niet met de thema's Party, Love en Zomer.
Om precies te zijn: er zijn 636 nummer 1 hits geweest sinds het bestaan van de allereerste top 40 in 1965. Eerste nummer 1 hit was trouwens I feel fine van The Beatlesquote:Op woensdag 24 januari 2007 20:05 schreef ranja het volgende:
[..]
Stuk of 650. Nog steeds veel minder dan zomerhits of partyhits
Wel minder kans op onbekende nummers, hoewel, als ze jaren 70 nummers doen...
Christian moet Paul Young - Love of the Common People doe, dan kan-ie weer met de microfoonstander slepen (deed Young ook altijd).
quote:
Nee. Want dat verpesten ze denk ik.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:04 schreef superhero87 het volgende:
X6 - Nelly Furtado all good things come to an end?![]()
nee helaas niet.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:10 schreef superhero87 het volgende:
Ze mogen All Saints - Never Ever ook wel van mij doenMaar volgens mij was het geen nummer 1 hier in Nederland
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |