oke Dat werkt als volgt: je neemt een bak met water mengt daar soda doorheen. je neemt een voeding hoe meer ampere hoe sneller het proces gaat ik heb een 12V 2,5-3,5 A voeding de min van de voeding verbinden met het roestige onderdeel en de plus verbinden met een stuk RVS. Dat alles in de bak leggen en de voeding aanzetten. Je ziet dan meteen bellen onstaan en het ontroesten in begonnen.quote:Op zondag 24 december 2006 20:17 schreef DonJames het volgende:
Electrolytisch ontroesten? Hoe doe je dat? Tell me more!![]()
quote:
Tevens tvp.quote:Op maandag 25 december 2006 10:26 schreef wouter37 het volgende:
Verder komt er een Toyota 4age 20v motor in te liggen:
quote:
quote:122bhp to 200bhp 8500rpm
Specials available up to 250bhp
een pk of 160 komt er ong. uit en dat met 500-550 kgquote:Op maandag 25 december 2006 19:21 schreef Repeat het volgende:
[..]
[..]
Dus hoeveel vermogen?
Op het internet vond ik 165-170 pk (afhankelijk van bouwjaar). Lijkt me erg lekker in zo'n lichte wagen
Het is een kitcar, hij zuigt deze auto niet uit z'n duim.quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:09 schreef Foo_niks het volgende:
uitgaande van het feit dat een Sierra twee keer zo veel weegt (minimaal ) ,moet je de versnellingsbak of eindreductie dan niet aanpassen om in het juiste toerental te komen voor een beetje confortabele acceleratie.
Of geil je op een whiplash?
Auto op de foto is rechts sturend ,nu je naar links verhuisd (wat ik aanneem ) zit je uitlaatspruitstuk dan niet in de weg en is al die hitte fijn rond je stuurstang /stuurhuis?
Waarom van die motorfiets spatbordjes ,denk dat je helemaal gek word van de rotzooi die erlangs vliegt ,nog maar niet te spreken over spray in de regen ,zit je in je eigen badkuip
Zit er wel een stoppie in?
Heb een andere Lotus 7 clone van zeer dichtbij meegemaakt tijdens de bouw,kwamen bovenstaande punten na de eerste bouw na voren.quote:Op zondag 31 december 2006 13:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Het is een kitcar, hij zuigt deze auto niet uit z'n duim.
maw, ik neem toch aan dat de ontwerper van de kitcar al lang rekening gehouden heeft met deze punten
somigen gaan spelen met hun diff. standaard gaat eht ook goedquote:Op zaterdag 30 december 2006 20:09 schreef Foo_niks het volgende:
uitgaande van het feit dat een Sierra twee keer zo veel weegt (minimaal ) ,moet je de versnellingsbak of eindreductie dan niet aanpassen om in het juiste toerental te komen voor een beetje confortabele acceleratie.
Of geil je op een whiplash?
het wordt idd links. maar dat levert geen problemen opquote:Auto op de foto is rechts sturend ,nu je naar links verhuisd (wat ik aanneem ) zit je uitlaatspruitstuk dan niet in de weg en is al die hitte fijn rond je stuurstang /stuurhuis?
regen heb je geen last van tenzij je stilstaat en het is een mooi weer auto. mischien laat ik nog wel een dakje erbij maken.quote:Waarom van die motorfiets spatbordjes ,denk dat je helemaal gek word van de rotzooi die erlangs vliegt ,nog maar niet te spreken over spray in de regen ,zit je in je eigen badkuip
Zit er wel een stoppie in?
klopt ik heb één gezien met een 300 pk blok erin en een boost button voor nog eens 100 pk das gewoon te veel de 160 pk die bij mij erin komt is goed genoeg.quote:Op zondag 31 december 2006 13:50 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
PK's zijn leuk maar je moet ze wel op de weg zien te krijgen,begin maar met een LSD bij deze PK/gewicht constructie.
Tevens wil de rembalans nog wel eens opspelen,toch wel iets om aandacht aan te besteden,wil je niet elk weekend met zwarte poten lopen en een bodemloze portemonnee moeten bezitten voor je hobby.
die bult hoort bij de kit anders moet ik zelf een motorkap gaan ontwerpen maar ik vind het wel mooi staanquote:Waarom die rare bult trouwens op de motorkap,kan je het blok er niet lager inhangen
![]()
alles kan maar dat kost allemaal een heleboel geldquote:Wil je trouwens echt revve zou ik de boel afdraaien en blueprinten ,loopt het wat smeuiger ook.
in eerste instante gewoon op de weg daarom wil ik ook een nummerbord.quote:Op maandag 1 januari 2007 14:56 schreef Mex_ het volgende:
Ga je er mee het circuit op?
Je zal ook van en naar het circuit toe moeten dus een nrbord is altijd handigquote:Op maandag 1 januari 2007 15:00 schreef wouter37 het volgende:
[..]
in eerste instante gewoon op de weg daarom wil ik ook een nummerbord.
Maar ik sluit niet uit dat als de auto klaar is ik af en toe mee ga doen aan een trackday![]()
kloptquote:Op maandag 1 januari 2007 15:09 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Je zal ook van en naar het circuit toe moeten dus een nrbord is altijd handigOf je moet een trailer hebben
Dat kun je nog oplossen met semislicks, zo heb ik het zelf ook gedaanquote:Op maandag 1 januari 2007 15:11 schreef wouter37 het volgende:
[..]
klopt![]()
voordeel van een trailer is dat je er sliks onder kan zetten
dat ligt eraan hoeveel ampere je voeding aan kan hoe meer ampere hoe sneller het gaat (in mijn geval ong 24 uur met een voeding van 2,5-3,5 A )quote:Op maandag 1 januari 2007 15:33 schreef Foo_niks het volgende:
Zo genoeg gezeurd ,mooi hoorben jaloers op je ruimte om te bouwen (al weet ik de afmetingen niet) .
Dat elektrolytisch ontroesten gaat dat een beetje snel ?
hahaquote:Op maandag 1 januari 2007 21:26 schreef FranticDJ het volgende:
Neem aan dat dit geen daily ride wordt?
gewoon de standaard hammerite, maar ze hebben ook nog een speciale die tot 800 graden kanquote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:15 schreef daNpy het volgende:
Mooi werk man!
Dat hammerrite is echt goed gelukt.
Welke is het precies, dan wil ik die ook gebruiken voor mijn onderblok
Gewoon bouwmarkt spul dus.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:18 schreef wouter37 het volgende:
[..]
gewoon de standaard hammerite, maar ze hebben ook nog een speciale die tot 800 graden kan
TNX ik zal er even naar kijkenquote:Op zondag 7 januari 2007 00:30 schreef Foo_niks het volgende:
De remmen achter worden trommelremmen er kunnen ook schijfremmen achter maar dan is de rembalans soms moeilijker te vinden.
Oplossing:
http://www.spmotorsports.(...)opvalves_tilton.html
Ja zonde je hebt al een IRS kan je het onafgeveerde gewicht nog wat terug brengen met schijf.quote:
het preciese aantal uren weet ik niet.quote:Op maandag 8 januari 2007 15:59 schreef n00cL30n het volgende:
Hoeveel bouwuren staan hiervoor.
Ik vind zelf ook wel een paar kitcars gaaf. (Pilgrim Sumo en Westfield XTR)
Voor deze staan geloof ik om en nabij de 300 manuren. Dit ook voor de RAW Striker?
Koel... Net als ik dus.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:30 schreef wouter37 het volgende:
[..]
het preciese aantal uren weet ik niet.
ligt er ook een beetje aan hoveel ervaring je met auto's hebt denk ik.
ik begin met 0 ervaring![]()
zelfs die ervaring heb ik niet je begind dus met een voorspringquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:55 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Koel... Net als ik dus.
Enige sleutel ervaring is met brommers, autointerieur en accu vervangen.
LoLz... Mennn...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:34 schreef wouter37 het volgende:
[..]
zelfs die ervaring heb ik niet je begind dus met een voorspring![]()
Altijd gaaf dit soort projecten. Respect voor de mensen die de uitdaging aangaanquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:10 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
LoLz... Mennn...
Dat doet mij echt denken aan die Mark Evans van Discovery Channel, toen hij net begon met die Pilgim Sumo kitcar.
Hij is/was dierenarts, geen enkele sleutelervaring. Bouwt een kitcar en na een paar tussenstops, bouwt hij zelfs een komplete helikopter!
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:09 schreef HansU het volgende:
[..]
Altijd gaaf dit soort projecten. Respect voor de mensen die de uitdaging aangaan![]()
nee ik heb geen planning. Ik begin met geen ervaring dus dat ik ook een beetje lastig te schattenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:58 schreef SterkStaaltje het volgende:
heb je een planning wanneer je hem klaar wil hebben?
Okeequote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:26 schreef wouter37 het volgende:
[..]
nee ik heb geen planning. Ik begin met geen ervaring dus dat ik ook een beetje lastig te schatten
Zal wel een motorblokje van een motor inliggen denk ikquote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:56 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Okeenou succes in elk geval, blijf het volgen! Hier in de buurt rijdt elke zomer een soort Lemans kittcar, maar dan wat kleiner, door de omgeving te racen. Zo'n gaaf hoogtoerig geluidje komt daar uit
ligt eraan wat je doet en wat je zelf kan maar grofweg tussen de 9000 en 20000 euro kan je zo'n seven bouwen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:57 schreef lj_lightning het volgende:
Wat kost zo'n kitkar projectje nou eigenlijk?![]()
Oef...dat valt nog best even tegenquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:45 schreef wouter37 het volgende:
[..]
ligt eraan wat je doet en wat je zelf kan maar grofweg tussen de 9000 en 20000 euro kan je zo'n seven bouwen.
De cobra's daar moet je snel aan 30000+ denken![]()
das helemaal compleet incl keuring en kentekenquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:31 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Oef...dat valt nog best even tegenis dat incl motorblok/versnellingsbak enz ? of moet je dan nog donor materialen halen?
Laat je hem gelijk schoperen ?quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:03 schreef wouter37 het volgende:
kreeg gisteren een telefoontje volgende week woensdag gaat iemand naar Engeland om het chassis op te halen dan nog ff poeder coaten en het bouwen kan beginnen
![]()
Zou ik wel doen voor die paar knaken.quote:
quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:45 schreef wouter37 het volgende:
[..]
ligt eraan wat je doet en wat je zelf kan maar grofweg tussen de 9000 en 20000 euro kan je zo'n seven bouwen.
De cobra's daar moet je snel aan 30000+ denken![]()
het kan ook goedkoper er is een boek:quote:Op maandag 5 februari 2007 16:54 schreef Pumatje het volgende:
[..]
zo veel?
doe me dan maar een Honda S2000
Mmmmmm... Ik moest denk maar eens opzoek naar dat boek.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:05 schreef wouter37 het volgende:
[..]
het kan ook goedkoper er is een boek:
Build Your Own Sports Car for as Little as 250 Pounds: And Race It! (Hardcover)![]()
lijkt mij een stuk goedkoper dan een honda
Boek in 1990 geschreven.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:26 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Mmmmmm... Ik moest denk maar eens opzoek naar dat boek.
je kan ook een sierra gebruikenquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:04 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Boek in 1990 geschreven.
A:De sloperijen zijn veel duurder geworden
B.Auto's als Escort MK II en Austin Maxi moet je met een kaarsje zoeken ,(die je nodig hebt om het vehikel te bouwen.
Leuk als warmmakertje maar niet meer practisch uitvoerbaar.
Heel gaaf... Veel succes morgen!quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:35 schreef wouter37 het volgende:
![]()
![]()
Zaterdag komt het chassis
![]()
![]()
![]()
kan ik eindelijk beginnen![]()
net telefoon gehad om 6 uur wordt de boel gebrachtquote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:16 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Heel gaaf... Veel succes morgen!
En hoe gaat dat buigen gebeuren?quote:Op zondag 18 februari 2007 17:58 schreef wouter37 het volgende:
Als eerste moeten de aluminium platen nu opmaat gemaakt worden en gebogen
vervolgens kunnen de platen vastgezet worden en dan kan met de ophanging begonnen worden
Ik denk gewoon netjes op een tafel leggen, vastklemmen en dan omduwenquote:
1 er zitten pasbouten inquote:Op zondag 18 februari 2007 19:59 schreef TR08 het volgende:
Paar vraagjes (voor mijn eigen project) mbt de wielophanging:
-zitten er in die wielophanging nog ergens pasbouten? Of is het gewoon normaal ongeslepen spul?
-Welke diameter zijn die wielophangingsbouten?
-Welke sterkte zijn ze?
In het kader van de gooi en smijtauto, en de foto van je draagarm met rubbers ,zou ik toch ernstig overwegen omquote:Op maandag 1 januari 2007 15:00 schreef wouter37 het volgende:
[..]
in eerste instante gewoon op de weg daarom wil ik ook een nummerbord.
Maar ik sluit niet uit dat als de auto klaar is ik af en toe mee ga doen aan een trackday![]()
= nylonquote:Op zondag 18 februari 2007 21:42 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
In het kader van de gooi en smijtauto, en de foto van je draagarm met rubbers ,zou ik toch ernstig overwegen om
nylon te nemen.
Veel strakker weggedrag,
echte mannen nemen ijzer.![]()
tja banden keuze daar zeg je wat heb al helemooie toyo's gezien (road legal slicks) maar ja die prijsenquote:Op maandag 19 februari 2007 18:30 schreef Googolplexian het volgende:
tvp ... en inderdaad goede keuze dat blok![]()
Als je nagaat dat de Ariel Atom aangedreven wordt door een supercharged 2 liter Honda VTEC motor zal deze 1.6 VVTi ook aardig doorstampenbeetje tweaken ^^ en een dikke portofeuille overhouden voor banden
net project
No shit...quote:
quote:Op zondag 18 februari 2007 21:07 schreef TR08 het volgende:
Als je wilt graagOok van het geassembleerde spul tzt
Ik weet niet hoe jij er tegenover staat om met sponsor-stickers rond te rijden ... moet wel lukken met zo'n bak en dan zijn banden waarschijnlijk wel geregeld.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:38 schreef wouter37 het volgende:
[..]
tja banden keuze daar zeg je wat heb al helemooie toyo's gezien (road legal slicks) maar ja die prijsen![]()
en de 1.6 wordt "getweakt" dmv een omex 600 ECU http://www.omextechnology.co.uk/Ecus/600/omem600.htm
ik dacht aan zoiets kwa banden http://www.toyo.com.au/proxes%20t1-R%20page.htmquote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij er tegenover staat om met sponsor-stickers rond te rijden ... moet wel lukken met zo'n bak en dan zijn banden waarschijnlijk wel geregeld.
Anders: als het je echt alleen om banden gaat kun je wel via internet bestellen ... dan kom je voor een goede band op ongeveer ¤ 90,- uit (bijv. 215/40/16)
en die velgen ... Rota RB?
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Zie m'n onderschriftquote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:55 schreef wouter37 het volgende:
[..]
ik dacht aan zoiets kwa banden http://www.toyo.com.au/proxes%20t1-R%20page.htm
en die velgen![]()
onderste rij en dan de middelste!! heb je daar ook prijzen van ?
Nog dunquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:56 schreef wouter37 het volgende:
[..]
[afbeelding]
en het zijn m10 bouten ipv m8
wat een kut banden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:55 schreef wouter37 het volgende:
[..]
ik dacht aan zoiets kwa banden http://www.toyo.com.au/proxes%20t1-R%20page.htm
en die velgen![]()
onderste rij en dan de middelste!! heb je daar ook prijzen van ?
Met de hand>respectquote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:03 schreef wouter37 het volgende:
Vandaag hebben we de vloer en zijpanelen bevestigd.
De vloer panelen moeten om de 50mm een popnagel in en op de dwarsbalken om de 25mm. Zoals op de foto's te zien is zijn dat een boel ponagels.
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
met de handquote:Op zondag 25 februari 2007 00:35 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Met de hand>respect
of met lucht >Pffffft
ik had maar 1 kleine blaarquote:Een WestField had er 500 nodig als ik me goed herinner
Pas wel op dat je jezelf niet blesseert omdat je ineens met de hand in korte tijd al die popnagels wilt doen. Daar krijg je nog lang "plezier" van achteraf namelijk.
het zijn ijzeren remklauwen van een ford sierra. maar bedankt voor je adviesquote:Geinig zo'n project.
Ik zie je dat je de remklauwen al hebt gespoten. Neem aan dat het gewone "ïjzeren" klauwen zijn. Met aluminium klauwen ligt naar mijn ervaring de verf er zo weer af, die kan je veel beter poedercoaten.
Maar als ze al in de lak zitten zou ik het lekker zo laten, als ze er na een jaartje niet meer zo mooi uitzien kan je ze altijd nog poedercoaten. In principe zijn trommelremmen prima bij lichte wagentjes, lijkt mij ook (financeel-) verstandig dat eerst maar eens te proberen.
wat bedoel je met pasbouten? ik zal nog wel een foto posten hoe de ophanging eruit komt te zienquote:Ik keek nog even naar die lange bouten: Weet je zeker dat dat pasbouten zijn? Volgens mij zijn ze dat niet namelijk. Kun je een closeup posten van wat jij denkt dat in jouw setup een pasbout is?
Ja en daarna kwam bij Geelhoed een redelijk langdurende blessure aan de bovenarmquote:Op zondag 25 februari 2007 10:25 schreef wouter37 het volgende:
[..]
met de hand
[..]
ik had maar 1 kleine blaar
[..]
Een pasbout is een bout waarvan het deel zonder draad heel nauwkeurig nageslepen is. Die gebruik je met name als je erg nauwkeurig een plaats moet vastleggen of als je de bout als as gebruikt voor een lager. Jij hebt volgens mij bouten waar wel een deel zonder draad op zit, maar die niet geslepen zijn. Klopt dat?quote:-knip-
wat bedoel je met pasbouten? ik zal nog wel een foto posten hoe de ophanging eruit komt te zien
ik woon in Emmen. kom gerust een keer langs. maar wat zie ik hier http://fotoboek.fok.nl/TR08 heb jij meegewerkt aan de Nuon Solar Teamquote:Op zondag 25 februari 2007 10:38 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ja en daarna kwam bij Geelhoed een redelijk langdurende blessure aan de bovenarm
[..]
Een pasbout is een bout waarvan het deel zonder draad heel nauwkeurig nageslepen is. Die gebruik je met name als je erg nauwkeurig een plaats moet vastleggen of als je de bout als as gebruikt voor een lager. Jij hebt volgens mij bouten waar wel een deel zonder draad op zit, maar die niet geslepen zijn. Klopt dat?
Ik woon in Almelo, woon jij daar dicht bij? (Je werk was in Coevorden zag ik op je site). Als je het goed vind zou ik over een paar weken (na 9 maart, dan studeer ik af) graag eens komen kijken om wat te leren voor mijn project
email is onderweg ben benieuwd wat ze kostenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zie m'n onderschriftIk herkende de velg toevallig omdat ik 555 van die dingen heb zitten invoeren op m'n maat z'n site. effe contact opnemen voor prijzen
Hoezo te jong?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:13 schreef .bakvis. het volgende:
Mooi projecjewouter37, Wel apart om te zien dat de veer van je ophanging binnen in je auto zit, da zie je niet vaak bij een seven replica
. Verder veel suc7
..
Ben zelf te jong en te arm om een auto te bouwe (18, student) maar het is/blijft een van mijn grote dromen om ooit te doen, ik geil al jare op de K1 Attack, alleen schijnt die kit van niet zon goede afwerkkwaliteit te zijn.
![]()
hmm zou een modje het nog kunnen aanpassen?quote:Op zondag 11 maart 2007 12:21 schreef MikeyMan het volgende:
Schijnt ermee te maken te hebben dat je binnen 48 uur moet aanpassen...
Remdrukverdeler?quote:Op zondag 11 maart 2007 12:17 schreef wouter37 het volgende:
Zo de ophanging ziet eraan alles liep vlotjes
alleen de stuurstang rubbers komen nog tegen de zijplaten aan tijdens het sturen
[afbeelding]
[afbeelding]
De stuurstang en het rempandaal gemaakt
[afbeelding]
tijdens het lezen van de handleiding kwam het volgende naar voren een brake actuator die gaat tussen de remleiding die naar achteren gaat weet iemand wat dat ding precies doet?
het is idd een remdruk begrenzerquote:Op maandag 12 maart 2007 14:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Remdrukverdeler?
Brake actuator zegt eigenlijk niet zoveel...
Waarom een afspraak maken voor remleidingen? om ze aan te leggen? is dit zo'n gecompliceerd dingetje dan?quote:Op zondag 18 maart 2007 17:21 schreef wouter37 het volgende:
[afbeelding] het vuurschot zit eraan. Binnenkort even een afspraak maken voor de remleidingen
Koper kan ook.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:03 schreef geelhoed het volgende:
koper? Ik heb gewoon stalen leidingen hoor!
Die kun je gewoon los kopen bij de (betere?) automaterialenzaakquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:49 schreef wouter37 het volgende:
rustig over de leidingenhet buigen kan je zelf idd wel doen alleen de uiteinden moeten eindstukjes aan.
120mm bij 120mm en 20mm dikquote:Op maandag 2 april 2007 21:23 schreef Neluhz het volgende:
hoe groot moet dat stuk zijn dan?
Die geyle spatbordjes ook?quote:Op zondag 1 april 2007 19:59 schreef wouter37 het volgende:
Update:
[afbeelding]
Deze velgen + banden komen onder de auto
2cm is helaas te veel de auto wordt dan te breed. Ik moet dus weer opzoek naar een andere oplossing (schijfremmen?)quote:Op maandag 2 april 2007 21:09 schreef wouter37 het volgende:
De eerste problemen
de remmen achter passen niet er moet een vul plaatje achter de ankerplaat nu nog op zoek naar een stuk aluminium van 2cm dik dus als nog iemand een stukje weet dan hou ik mij aanbevolen
Te breed?Kan je dat niet met de hartdiepte van je velg oplossen ?quote:Op maandag 9 april 2007 11:12 schreef wouter37 het volgende:
[..]
2cm is helaas te veel de auto wordt dan te breed. Ik moet dus weer opzoek naar een andere oplossing (schijfremmen?)
helaas het gaat allemaal niet passen. Dus heb ik maar besloten om er schijfremmen onder te zetten. als nog iemand belang heeft bij een paar trommelremmen voor een sierraquote:Op maandag 9 april 2007 13:53 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Te breed?Kan je dat niet met de hartdiepte van je velg oplossen ?
Volgens mij is dat een belangrijk aspect als je begint met het bouwen van een KitCar, geduld, heel veel geduld. Je moet volgens mij niks overhaasten want als je in het begin iets onnauwkeurig afmaakt kom je daarmee later in de problemen.quote:
Jij zou het natuurlijk in 2 dagen voor elkaar hebben...quote:
Mark Evans had 5 dagen nodig voor zn SuperTrikequote:Op woensdag 16 mei 2007 21:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij zou het natuurlijk in 2 dagen voor elkaar hebben...![]()
![]()
maar goed dat smaken verschillenquote:Op zondag 27 mei 2007 00:51 schreef Pumatje het volgende:
moo ding, maar daar hadden velen malen leukere ( en even betaalbare ) velgen onder gekund!
quote:Op zondag 27 mei 2007 00:51 schreef Pumatje het volgende:
moo ding, maar daar hadden velen malen leukere ( en even betaalbare ) velgen onder gekund!
Ja, iknow...quote:
zekers welquote:Op zondag 27 mei 2007 13:47 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ja, iknow...
Vind je spaakwielen niet mooi dan?
er hoefde gelukkig niks geperst te worden en volgens mij zit alles op de goede plek (dit was de eerste keer dat ik lagers inelkaar zette )quote:Op zondag 27 mei 2007 13:41 schreef BaraCuda het volgende:
Kreeg je die lagers allemaal goed op de plekken waar ze horen te zitten?ik haat lagers die geperst moeten worden enzo
![]()
Zelftappersquote:Op zondag 27 mei 2007 12:28 schreef wouter37 het volgende:
[..]
maar goed dat smaken verschillen![]()
Vrijdag ook maar een blindklinkmoer tang aangeschaft is toch mooier dan overal bouten door het chassis
http://www.daytonwirewheels.com/wirewheels.htmlquote:Op zondag 27 mei 2007 14:31 schreef wouter37 het volgende:
[..]
zekers welheb je nog een mooi voorbeeld? vind de minilite ook wel mooi maar die zijn een stuk duurder
sry das niet echt mijn smaak en ze zijn een stuk duurder dan deze velgenquote:Op zondag 27 mei 2007 19:44 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
http://www.daytonwirewheels.com/wirewheels.html
ik wou mijn auto geen klassiek uitlijk gevenquote:Op zondag 27 mei 2007 19:53 schreef MikeyMan het volgende:
heb je goed gekeken? Ze hebben ook echt klassieke wielen...
Custom made zegmaar... Was ook maar een voorbeeldje...
dat kloptquote:Op zondag 27 mei 2007 20:11 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, goed, maar het blijft natuurlijk een vrij klassiek model...
1.6-20Vquote:Op maandag 28 mei 2007 20:13 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
wat voor 4A-GE motor komt er eigenlijk precies in?
Eentje uit een Viper:quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:12 schreef geelhoed het volgende:
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk. Hier nog iemand die een seven aan het bouwen is. Maar wat voor motor heeft hij nou?
http://www.v-8.org.uk/forum/viewtopic.php?t=1307![]()
10 cilinder dodge Vper motor.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:12 schreef geelhoed het volgende:
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk. Hier nog iemand die een seven aan het bouwen is. Maar wat voor motor heeft hij nou?
http://www.v-8.org.uk/forum/viewtopic.php?t=1307![]()
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:12 schreef geelhoed het volgende:
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk.
Yepz... Betere internals...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:15 schreef geelhoed het volgende:
Verschil tussen en black en silvertop is 5 pk. de compressie is 1:11 tegen 1:10.5 en een blacktop is wat makkelijker verder te tunen.
volgens mij ook niet als je de bocht om wil gaat de auto lekker rechtdoorquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:37 schreef Neluhz het volgende:
Volgens mij rijdt dat voor geen meter, een lichte auto met zo'n blok voorin..
welke componenten bedoel je met Betere internals ?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:00 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Yepz... Betere internals...
Leuke blokkies die 4a-g*-tjes...
Cartoyotaparts al geprobeerd voor een blok?
Al met al denk ik dus dat silver/blacktop in goede staat weinig uitmaaktquote:Blacktop changes over facelift silvertop.
Intake...
-Airbox, larger capacity and bigger entrance.
-Trumpets are now made of rubber (silvertop are plastic), and are bigger in diameter (approximately the same length)
-TB now have a 45mm butterfly as opposed to the 43mm of the silvertop.
-TB's have a taper to the floor of the TB which mates into a taper in the manifold. IE TB to manifold face the TB looks like a D with the bottom of the TB filled in. Silvertop TB's have no taper in the floor, floor taper only occurs in the manifold.
- Manifold has slightly different shape to port entrance. A smoothing of the teardrop shape as introduced on the facelift silvertop. Ports are also bigger.
- Vacuum balancel now cast into the face of the manifold. Silvertop runs with an external collector based under the TB's.
- Blacktops are MAP sensored whereas Silvertops run AFM.
HEAD...
- Bigger intake port.
- Small port dividers. Silvertop has none.
- Open combustion chamber, silvertop has squish bands on both inlet and exhaust. (closed combustion chamber)
- Exhaust port is approximately 20% bigger in volume than the Silvertop.
- Cam Bucket fences are remoulded to hold more oil, but appear to allow for more cam lift.
- Additional support ribbing from sparkplug holes to cambearing platforms.
- Inlet cam has slightly more lift.
- Anyone cc'ed the combustion chambers?
INTERNALS.
- Same Crank. Based upon P/N. Also viewing cranks.
- Rods, noticeably lighter, smoother radiuses on all projections/ joins.
- Pistons have smaller valve relief’s in surface. Silvertop has 5 pronounced valve releases, Blacktop only 3 intake are visible. 2 Exhaust do not exist.
BLOCK....
- Blacktop uses a hydrolic cam belt tensioner whereas the Silvertop uses a spring arrangement.
GENERAL...
Exhaust manifold is much larger to mate to the larger exhuast ports.
Compression ratio raised to 11:1 from 10.5:1 on the silvertop.
Blacktop heeft grotere (betere) ITB'squote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:07 schreef MikeyMan het volgende:
Dacht dat de blacktop wat lichter en wat sterker was... Maar de precieze verschillen moet ik even naar opzoek... Moment
edit: klok, klepel dus...
Silvertop heeft een sterkere krukas, en kan daardoor lastiger hogere toeren draaien... Blacktop is dus wat makkelijker op toeren te krijgen en de krukas is wat beter gebalanceerd...
Silvertop AFM Sensor, Blacktop MAP sensor...
Blacktop heeft ODB II, Silvertop TCCS...
[..]
Al met al denk ik dus dat silver/blacktop in goede staat weinig uitmaakt
sorry maar wat zijn ITB'squote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Blacktop heeft grotere (betere) ITB's
en ITB's zijn echt
Om preciezer te zijn : Individual Throttle Bodies. Een belangrijk verschil.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:16 schreef Pumatje het volgende:
trottle bodies
komt erinquote:Op zondag 3 juni 2007 02:12 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Om preciezer te zijn : Individual Throttle Bodies. Een belangrijk verschil.
zorg jij nou maar dat die "schijtkart" het eerst doetquote:
dat wist ik niet van de dipswitches maar daar komen we vast wel uitquote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:04 schreef geelhoed het volgende:
Hehe! Smiths klokken!
Bedenk je wel dat je wat moet pielen met de dipswitches en dat de "klok" van de snelheidsmeter 5% te snel loopt. Daardoor is je afstand wel correct maar je snelheid niet!
Heb je ook een olie druk sensor meegenomen? die zijn namelijk smiths specifiek!
liftquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:01 schreef vosss het volgende:
Ik weet niet of ik het al ergens gezegd heb in dit topic, maar ik wil toch even melden dat ik het erg stoer vind dat je het gewoon doet.
Niet niks zo'n ding in elkaar sleutelen; zeker als je geen monteur bent.
Chapeau
TNXquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:01 schreef vosss het volgende:
Ik weet niet of ik het al ergens gezegd heb in dit topic, maar ik wil toch even melden dat ik het erg stoer vind dat je het gewoon doet.
Niet niks zo'n ding in elkaar sleutelen; zeker als je geen monteur bent.
Chapeau
Geen probleem als ik binnenkort eens langskom om te kijken? Ik woon in de buurt namelijk.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 09:49 schreef wouter37 het volgende:
[..]
TNX![]()
altijd leuk als mensen mijn project volgen
Wat heb je gepast dan ?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:54 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Geen probleem als ik binnenkort eens langskom om te kijken? Ik woon in de buurt namelijk.
Misschien dan wel met een eigen kitcar, aangezien ik gisteren bij Speedon veel leuke dingen heb gepast![]()
Formula 27's, Fury en een heel net gebouwde Tiger Avon.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:57 schreef wouter37 het volgende:
[..]
Wat heb je gepast dan ?
en heb je nog een mooie motor gezien (toyota 4-age) als het goed is staat die bij Mischa op mij te wachten
en een bezoekje mag altijd
is die cobra niet iets voor je ?quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:54 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Formula 27's, Fury en een heel net gebouwde Tiger Avon.
Je 4-age heb ik niet gezien, maar als die bij Mischa staat, dan zal die ook in Ede staan en ik ben in Dronten geweest
Mooizo, dan zal ik binnenkort eens langskomen![]()
Nee, ik heb ten eerste totaal geen tijd om te bouwen. Ik weet hoe zulke projectjes gaan met mijn motorfietsen, dat worden jarenplannen.quote:
Hé een Tiger avon gekocht?quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:32 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Nee, ik heb ten eerste totaal geen tijd om te bouwen. Ik weet hoe zulke projectjes gaan met mijn motorfietsen, dat worden jarenplannen.
Daarbij wil ik eerst iets goedkopers en meer een rijdersauto
Ben gisteren trouwens weer bij Bas geweest....even 1 en ander op papier laten zetten![]()
[afbeelding]
Yep, het gele gevaar is gisteren bij de RDW geweestquote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:39 schreef wouter37 het volgende:
[..]
Hé een Tiger avon gekocht?op de speedon site staat verkocht
nu nog even lid worden van de kitcarclub !
hmmm zou kunnen dat de mail niet werkt.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:29 schreef GenesiZ het volgende:
Ziet er vet uit man, je hebt een mail bericht in je gastenboek. Je mail werkt niet.
als er een blacktop bij de zending zat werdt het een blacktop maar die zat er niet bij dus wordt het een silvertopquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:56 schreef Michel4AGE het volgende:
Ah een Silvertopje. Jammer, dacht dat je een Blacktop had gekocht.
En hoe minder vermogen je hebt, hoe groter de kans is dat ik je nog kan bijhouden als we eens samen rijdenquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:13 schreef wouter37 het volgende:
[..]
als er een blacktop bij de zending zat werdt het een blacktop maar die zat er niet bij dus wordt het een silvertop
hoeveel pk heeft de kitcar van jou dan?quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:17 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
En hoe minder vermogen je hebt, hoe groter de kans is dat ik je nog kan bijhouden als we eens samen rijden![]()
Schijnt 140pk te hebben. Maarja, in de kroeg heeft het altijd meer vermogen dan werkelijk natuurlijkquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:21 schreef wouter37 het volgende:
[..]
hoeveel pk heeft de kitcar van jou dan?
Als je aan de toerrit meedoet http://www.kitcarclub.nl/forum/viewtopic.php?p=19037#19037quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:27 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Schijnt 140pk te hebben. Maarja, in de kroeg heeft het altijd meer vermogen dan werkelijk natuurlijk
Het blok zou vrij soepel 160-180pk aan moeten kunnen met nog wat wijzigingen.
Pinto's zijn zowel bullet- als foolproof
Die toerrit is mij iets te ver weg helaas. In mijn lease-auto vind ik dat al een klere-end, laat staan dat het in de Tiger moet.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:58 schreef wouter37 het volgende:
[..]
Als je aan de toerrit meedoet http://www.kitcarclub.nl/forum/viewtopic.php?p=19037#19037
kan je je kitcar nog even op de rollerbank zetten dan weet je het precies
![]()
nog niet dat hoop ik a.s. zaterdag op te halen evenals de motorquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:05 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Die toerrit is mij iets te ver weg helaas. In mijn lease-auto vind ik dat al een klere-end, laat staan dat het in de Tiger moet.
Hij komt vanzelf een keer op de testbank als er meer vermogen gezocht moet worden. Dit is voor mij eerst voldoende.
Heb je je Smiths klokken ook al opgehaald?
quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:46 schreef wouter37 het volgende:
[..]
nog niet dat hoop ik a.s. zaterdag op te halen evenals de motor
Eens isquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:18 schreef Pumatje het volgende:
Jawel, wat wil je exact weten dan?
En ik zou een motortakel kopen, zoek er 1 op marktplaats, soms vind je ze wel rond de +-75,00-
Huren kost rond de 50 geloof ik. Daarnaast zul je helemaal met een kitkar bij een reparatie oid je motor er nog eens uit moeten halen en dan is het alleen maar handig, en aangezien ze vaak in te klappen zijn staan ze nooit in de weg.
Motor plaatsen is zo lastig niet.
zo 75 euro die ben ik nog niet tegengekomen heb net een bod gedaan voor 120 euroquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:18 schreef Pumatje het volgende:
Jawel, wat wil je exact weten dan?
En ik zou een motortakel kopen, zoek er 1 op marktplaats, soms vind je ze wel rond de +-75,00-
Huren kost rond de 50 geloof ik. Daarnaast zul je helemaal met een kitkar bij een reparatie oid je motor er nog eens uit moeten halen en dan is het alleen maar handig, en aangezien ze vaak in te klappen zijn staan ze nooit in de weg.
Motor plaatsen is zo lastig niet.
Er zit een nieuwe riem en nieuwe bougies op. verder zijn alle overbodige onderdelen eraf gehaaldquote:Op zondag 22 juli 2007 19:05 schreef pro2call het volgende:
geef je dat blok gelijk een nieuwe riem, waterpomp en andere onderdelen?
Ik heb deze motor helaas nog niet horen lopen ik hoop de motor over een week of 2 in te bouwenquote:Op zondag 5 augustus 2007 23:45 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
je hebt er een silver-red top van gemaakt..
Uniek
Heb je dat blok overigens al eens horen lopen?
ITB's![]()
![]()
niet als nieuw het gedeelte van de ITB's ziet er nog al dof uitquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:11 schreef GateWayX het volgende:
Ziet er als nieuw uit ! Knap gedaan !
jep een paar posts naar boven staan de kelkjesquote:Op woensdag 12 september 2007 19:29 schreef MikeyMan het volgende:
Komen nog kelkjes op, neem ik aan?
nope geen chromen kelkjesquote:Op woensdag 12 september 2007 21:07 schreef MikeyMan het volgende:
Die rode?
Dacht eigenlijk aan een paar chromen rechte kelkjes...
Waarschijnlijk engelse kitcar style met een knopje op het dash, die je bijna niet kan vindenquote:
Precies, de mijne heeft ook een knopje op het dashboard.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Waarschijnlijk engelse kitcar style met een knopje op het dash, die je bijna niet kan vinden
(wel beter dan de franse manier)
franse manier?quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Waarschijnlijk engelse kitcar style met een knopje op het dash, die je bijna niet kan vinden
(wel beter dan de franse manier)
kloptquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Waarschijnlijk engelse kitcar style met een knopje op het dash, die je bijna niet kan vinden
(wel beter dan de franse manier)
ja hoezo ?quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:45 schreef MikeyMan het volgende:
Is de bedoeling van pakking trouwens niet dat het afsluit?
Franse manier van toeren ownt trouwens de pan uit, jammer dat je dat tegenwoordig niet meer ziet. Kon je heerlijk een klein tikje geven als je een bekende zag ofzo, nu met die dingen in je stuur is het gewoon niet of keihard toeteren...quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Waarschijnlijk engelse kitcar style met een knopje op het dash, die je bijna niet kan vinden
(wel beter dan de franse manier)
Neehoor, met mijn micra kun je ook zachtjes toeteren en gewoon via stuurquote:Op donderdag 4 oktober 2007 22:18 schreef Repeat het volgende:
[..]
Franse manier van toeren ownt trouwens de pan uit, jammer dat je dat tegenwoordig niet meer ziet. Kon je heerlijk een klein tikje geven als je een bekende zag ofzo, nu met die dingen in je stuur is het gewoon niet of keihard toeteren...
Wat is een ITBquote:Op donderdag 4 oktober 2007 23:10 schreef zBus het volgende:
Vaak lees je dat die sokken die je nu over je ITB's doet slecht zijn voor de performance. Hoe je het beter kan oplossen zou ik niet echt weten, vaak zie je wel dat er een soort gaas overheen gaat of een panty ofzo
Hoi hoi, jij hier ook op dit forum joh?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 23:43 schreef Michel4AGE het volgende:
Scheelt ongeveer 3pk.
Vervangende ITB's (75mm) t.o.v. originele airbox levert +/- 8pk/10Nm.
Zet je daar pipercross filters op dan lever je weer 3pk in.
Zelf gemeten in Goes, dus geen kont-gevoel-getalletjes.
[in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst]
Zie hier het antwoordquote:Op dinsdag 18 september 2007 20:50 schreef wouter37 het volgende:
[..]
ja hoezo ?
of bedoel je dat je op de foto een aantal stukjes pakking ziet. Dat hebben we gedaan om de gleuven die in het carter zitten op te vullen later hebben de de pakking rondom gedaan
wordt nog lastig met de motor moet nog een aantal bouten met fijn draad hebben maar waar haal je die op een zaterdag ?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:29 schreef lucaspr het volgende:
Lucaspr is weer druk op het werk aan het Fokken....
Zaterdag (morgen kijken hoe ver we kunnen komen met de moter!! TOCH???)
En misschien weet iemand hier de volgorde om hem 'makkelijk' er in te kunnen hangen...
*Nog niet bijgekomen van het rondje Zilverreiger*
ijzerwarenwinkel?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:52 schreef wouter37 het volgende:
[..]
wordt nog lastig met de motor moet nog een aantal bouten met fijn draad hebben maar waar haal je die op een zaterdag ?
Helaas gesloten op zaterdagquote:Op zaterdag 6 oktober 2007 12:00 schreef VjenneKloetn het volgende:
Geen idee. Op de site van Fabory vind je wel adressen van Fabory vestigingen door heel Nederland met telefoon nummers.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 12:39 schreef wouter37 het volgende:
[..]
Helaas gesloten op zaterdag![]()
maandag maar ff kijken
lasaulec heeft dat niet en warringa is om 12 uur dichtquote:Op zaterdag 6 oktober 2007 12:52 schreef lucaspr het volgende:
[..]
En Kroon Warringa in Emmen dan?? Of lasaulec of zoiets???![]()
die paste net niet netjes op zijn plek maar zit nu goed (ff veilen)quote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:04 schreef PeeJay1980 het volgende:
Wat past er nog niet helemaal bij de startmotor dan?
Ziet er strak uit trouwens
En dan werken om zo spoedig mogelijk het blok te horen starten?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:42 schreef wouter37 het volgende:
[..]
die paste net niet netjes op zijn plek maar zit nu goed (ff veilen)
de motor ligt nu bijna op zijn plaats morgen nog even iets van het koppelingshuis afhalen en dan de uitlaat passen en dan kan de motor vast gezet worden op zijn plaats
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |