met de handquote:Op zondag 25 februari 2007 00:35 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Met de hand>respect
of met lucht >Pffffft
ik had maar 1 kleine blaarquote:Een WestField had er 500 nodig als ik me goed herinner
Pas wel op dat je jezelf niet blesseert omdat je ineens met de hand in korte tijd al die popnagels wilt doen. Daar krijg je nog lang "plezier" van achteraf namelijk.
het zijn ijzeren remklauwen van een ford sierra. maar bedankt voor je adviesquote:Geinig zo'n project.
Ik zie je dat je de remklauwen al hebt gespoten. Neem aan dat het gewone "ïjzeren" klauwen zijn. Met aluminium klauwen ligt naar mijn ervaring de verf er zo weer af, die kan je veel beter poedercoaten.
Maar als ze al in de lak zitten zou ik het lekker zo laten, als ze er na een jaartje niet meer zo mooi uitzien kan je ze altijd nog poedercoaten. In principe zijn trommelremmen prima bij lichte wagentjes, lijkt mij ook (financeel-) verstandig dat eerst maar eens te proberen.
wat bedoel je met pasbouten? ik zal nog wel een foto posten hoe de ophanging eruit komt te zienquote:Ik keek nog even naar die lange bouten: Weet je zeker dat dat pasbouten zijn? Volgens mij zijn ze dat niet namelijk. Kun je een closeup posten van wat jij denkt dat in jouw setup een pasbout is?
Ja en daarna kwam bij Geelhoed een redelijk langdurende blessure aan de bovenarmquote:Op zondag 25 februari 2007 10:25 schreef wouter37 het volgende:
[..]
met de hand
[..]
ik had maar 1 kleine blaar
[..]
Een pasbout is een bout waarvan het deel zonder draad heel nauwkeurig nageslepen is. Die gebruik je met name als je erg nauwkeurig een plaats moet vastleggen of als je de bout als as gebruikt voor een lager. Jij hebt volgens mij bouten waar wel een deel zonder draad op zit, maar die niet geslepen zijn. Klopt dat?quote:-knip-
wat bedoel je met pasbouten? ik zal nog wel een foto posten hoe de ophanging eruit komt te zien
ik woon in Emmen. kom gerust een keer langs. maar wat zie ik hier http://fotoboek.fok.nl/TR08 heb jij meegewerkt aan de Nuon Solar Teamquote:Op zondag 25 februari 2007 10:38 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ja en daarna kwam bij Geelhoed een redelijk langdurende blessure aan de bovenarm
[..]
Een pasbout is een bout waarvan het deel zonder draad heel nauwkeurig nageslepen is. Die gebruik je met name als je erg nauwkeurig een plaats moet vastleggen of als je de bout als as gebruikt voor een lager. Jij hebt volgens mij bouten waar wel een deel zonder draad op zit, maar die niet geslepen zijn. Klopt dat?
Ik woon in Almelo, woon jij daar dicht bij? (Je werk was in Coevorden zag ik op je site). Als je het goed vind zou ik over een paar weken (na 9 maart, dan studeer ik af) graag eens komen kijken om wat te leren voor mijn project
email is onderweg ben benieuwd wat ze kostenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zie m'n onderschriftIk herkende de velg toevallig omdat ik 555 van die dingen heb zitten invoeren op m'n maat z'n site. effe contact opnemen voor prijzen
Hoezo te jong?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:13 schreef .bakvis. het volgende:
Mooi projecjewouter37, Wel apart om te zien dat de veer van je ophanging binnen in je auto zit, da zie je niet vaak bij een seven replica
. Verder veel suc7
..
Ben zelf te jong en te arm om een auto te bouwe (18, student) maar het is/blijft een van mijn grote dromen om ooit te doen, ik geil al jare op de K1 Attack, alleen schijnt die kit van niet zon goede afwerkkwaliteit te zijn.
![]()
hmm zou een modje het nog kunnen aanpassen?quote:Op zondag 11 maart 2007 12:21 schreef MikeyMan het volgende:
Schijnt ermee te maken te hebben dat je binnen 48 uur moet aanpassen...
Remdrukverdeler?quote:Op zondag 11 maart 2007 12:17 schreef wouter37 het volgende:
Zo de ophanging ziet eraan alles liep vlotjes
alleen de stuurstang rubbers komen nog tegen de zijplaten aan tijdens het sturen
[afbeelding]
[afbeelding]
De stuurstang en het rempandaal gemaakt
[afbeelding]
tijdens het lezen van de handleiding kwam het volgende naar voren een brake actuator die gaat tussen de remleiding die naar achteren gaat weet iemand wat dat ding precies doet?
het is idd een remdruk begrenzerquote:Op maandag 12 maart 2007 14:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Remdrukverdeler?
Brake actuator zegt eigenlijk niet zoveel...
Waarom een afspraak maken voor remleidingen? om ze aan te leggen? is dit zo'n gecompliceerd dingetje dan?quote:Op zondag 18 maart 2007 17:21 schreef wouter37 het volgende:
[afbeelding] het vuurschot zit eraan. Binnenkort even een afspraak maken voor de remleidingen
Koper kan ook.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:03 schreef geelhoed het volgende:
koper? Ik heb gewoon stalen leidingen hoor!
Die kun je gewoon los kopen bij de (betere?) automaterialenzaakquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:49 schreef wouter37 het volgende:
rustig over de leidingenhet buigen kan je zelf idd wel doen alleen de uiteinden moeten eindstukjes aan.
120mm bij 120mm en 20mm dikquote:Op maandag 2 april 2007 21:23 schreef Neluhz het volgende:
hoe groot moet dat stuk zijn dan?
Die geyle spatbordjes ook?quote:Op zondag 1 april 2007 19:59 schreef wouter37 het volgende:
Update:
[afbeelding]
Deze velgen + banden komen onder de auto
2cm is helaas te veel de auto wordt dan te breed. Ik moet dus weer opzoek naar een andere oplossing (schijfremmen?)quote:Op maandag 2 april 2007 21:09 schreef wouter37 het volgende:
De eerste problemen
de remmen achter passen niet er moet een vul plaatje achter de ankerplaat nu nog op zoek naar een stuk aluminium van 2cm dik dus als nog iemand een stukje weet dan hou ik mij aanbevolen
Te breed?Kan je dat niet met de hartdiepte van je velg oplossen ?quote:Op maandag 9 april 2007 11:12 schreef wouter37 het volgende:
[..]
2cm is helaas te veel de auto wordt dan te breed. Ik moet dus weer opzoek naar een andere oplossing (schijfremmen?)
helaas het gaat allemaal niet passen. Dus heb ik maar besloten om er schijfremmen onder te zetten. als nog iemand belang heeft bij een paar trommelremmen voor een sierraquote:Op maandag 9 april 2007 13:53 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Te breed?Kan je dat niet met de hartdiepte van je velg oplossen ?
Volgens mij is dat een belangrijk aspect als je begint met het bouwen van een KitCar, geduld, heel veel geduld. Je moet volgens mij niks overhaasten want als je in het begin iets onnauwkeurig afmaakt kom je daarmee later in de problemen.quote:
Jij zou het natuurlijk in 2 dagen voor elkaar hebben...quote:
Mark Evans had 5 dagen nodig voor zn SuperTrikequote:Op woensdag 16 mei 2007 21:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij zou het natuurlijk in 2 dagen voor elkaar hebben...![]()
![]()
maar goed dat smaken verschillenquote:Op zondag 27 mei 2007 00:51 schreef Pumatje het volgende:
moo ding, maar daar hadden velen malen leukere ( en even betaalbare ) velgen onder gekund!
quote:Op zondag 27 mei 2007 00:51 schreef Pumatje het volgende:
moo ding, maar daar hadden velen malen leukere ( en even betaalbare ) velgen onder gekund!
Ja, iknow...quote:
zekers welquote:Op zondag 27 mei 2007 13:47 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ja, iknow...
Vind je spaakwielen niet mooi dan?
er hoefde gelukkig niks geperst te worden en volgens mij zit alles op de goede plek (dit was de eerste keer dat ik lagers inelkaar zette )quote:Op zondag 27 mei 2007 13:41 schreef BaraCuda het volgende:
Kreeg je die lagers allemaal goed op de plekken waar ze horen te zitten?ik haat lagers die geperst moeten worden enzo
![]()
Zelftappersquote:Op zondag 27 mei 2007 12:28 schreef wouter37 het volgende:
[..]
maar goed dat smaken verschillen![]()
Vrijdag ook maar een blindklinkmoer tang aangeschaft is toch mooier dan overal bouten door het chassis
http://www.daytonwirewheels.com/wirewheels.htmlquote:Op zondag 27 mei 2007 14:31 schreef wouter37 het volgende:
[..]
zekers welheb je nog een mooi voorbeeld? vind de minilite ook wel mooi maar die zijn een stuk duurder
sry das niet echt mijn smaak en ze zijn een stuk duurder dan deze velgenquote:Op zondag 27 mei 2007 19:44 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
http://www.daytonwirewheels.com/wirewheels.html
ik wou mijn auto geen klassiek uitlijk gevenquote:Op zondag 27 mei 2007 19:53 schreef MikeyMan het volgende:
heb je goed gekeken? Ze hebben ook echt klassieke wielen...
Custom made zegmaar... Was ook maar een voorbeeldje...
dat kloptquote:Op zondag 27 mei 2007 20:11 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, goed, maar het blijft natuurlijk een vrij klassiek model...
1.6-20Vquote:Op maandag 28 mei 2007 20:13 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
wat voor 4A-GE motor komt er eigenlijk precies in?
Eentje uit een Viper:quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:12 schreef geelhoed het volgende:
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk. Hier nog iemand die een seven aan het bouwen is. Maar wat voor motor heeft hij nou?
http://www.v-8.org.uk/forum/viewtopic.php?t=1307![]()
10 cilinder dodge Vper motor.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:12 schreef geelhoed het volgende:
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk. Hier nog iemand die een seven aan het bouwen is. Maar wat voor motor heeft hij nou?
http://www.v-8.org.uk/forum/viewtopic.php?t=1307![]()
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:12 schreef geelhoed het volgende:
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk.
Yepz... Betere internals...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:15 schreef geelhoed het volgende:
Verschil tussen en black en silvertop is 5 pk. de compressie is 1:11 tegen 1:10.5 en een blacktop is wat makkelijker verder te tunen.
volgens mij ook niet als je de bocht om wil gaat de auto lekker rechtdoorquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:37 schreef Neluhz het volgende:
Volgens mij rijdt dat voor geen meter, een lichte auto met zo'n blok voorin..
welke componenten bedoel je met Betere internals ?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:00 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Yepz... Betere internals...
Leuke blokkies die 4a-g*-tjes...
Cartoyotaparts al geprobeerd voor een blok?
Al met al denk ik dus dat silver/blacktop in goede staat weinig uitmaaktquote:Blacktop changes over facelift silvertop.
Intake...
-Airbox, larger capacity and bigger entrance.
-Trumpets are now made of rubber (silvertop are plastic), and are bigger in diameter (approximately the same length)
-TB now have a 45mm butterfly as opposed to the 43mm of the silvertop.
-TB's have a taper to the floor of the TB which mates into a taper in the manifold. IE TB to manifold face the TB looks like a D with the bottom of the TB filled in. Silvertop TB's have no taper in the floor, floor taper only occurs in the manifold.
- Manifold has slightly different shape to port entrance. A smoothing of the teardrop shape as introduced on the facelift silvertop. Ports are also bigger.
- Vacuum balancel now cast into the face of the manifold. Silvertop runs with an external collector based under the TB's.
- Blacktops are MAP sensored whereas Silvertops run AFM.
HEAD...
- Bigger intake port.
- Small port dividers. Silvertop has none.
- Open combustion chamber, silvertop has squish bands on both inlet and exhaust. (closed combustion chamber)
- Exhaust port is approximately 20% bigger in volume than the Silvertop.
- Cam Bucket fences are remoulded to hold more oil, but appear to allow for more cam lift.
- Additional support ribbing from sparkplug holes to cambearing platforms.
- Inlet cam has slightly more lift.
- Anyone cc'ed the combustion chambers?
INTERNALS.
- Same Crank. Based upon P/N. Also viewing cranks.
- Rods, noticeably lighter, smoother radiuses on all projections/ joins.
- Pistons have smaller valve relief’s in surface. Silvertop has 5 pronounced valve releases, Blacktop only 3 intake are visible. 2 Exhaust do not exist.
BLOCK....
- Blacktop uses a hydrolic cam belt tensioner whereas the Silvertop uses a spring arrangement.
GENERAL...
Exhaust manifold is much larger to mate to the larger exhuast ports.
Compression ratio raised to 11:1 from 10.5:1 on the silvertop.
Blacktop heeft grotere (betere) ITB'squote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:07 schreef MikeyMan het volgende:
Dacht dat de blacktop wat lichter en wat sterker was... Maar de precieze verschillen moet ik even naar opzoek... Moment
edit: klok, klepel dus...
Silvertop heeft een sterkere krukas, en kan daardoor lastiger hogere toeren draaien... Blacktop is dus wat makkelijker op toeren te krijgen en de krukas is wat beter gebalanceerd...
Silvertop AFM Sensor, Blacktop MAP sensor...
Blacktop heeft ODB II, Silvertop TCCS...
[..]
Al met al denk ik dus dat silver/blacktop in goede staat weinig uitmaakt
sorry maar wat zijn ITB'squote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Blacktop heeft grotere (betere) ITB's
en ITB's zijn echt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |