abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46647988
quote:
Op zondag 25 februari 2007 00:35 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Met de hand>respect
of met lucht >Pffffft
met de hand
quote:
Een WestField had er 500 nodig als ik me goed herinner

Pas wel op dat je jezelf niet blesseert omdat je ineens met de hand in korte tijd al die popnagels wilt doen. Daar krijg je nog lang "plezier" van achteraf namelijk.
ik had maar 1 kleine blaar
quote:
Geinig zo'n project.

Ik zie je dat je de remklauwen al hebt gespoten. Neem aan dat het gewone "ïjzeren" klauwen zijn. Met aluminium klauwen ligt naar mijn ervaring de verf er zo weer af, die kan je veel beter poedercoaten.
Maar als ze al in de lak zitten zou ik het lekker zo laten, als ze er na een jaartje niet meer zo mooi uitzien kan je ze altijd nog poedercoaten. In principe zijn trommelremmen prima bij lichte wagentjes, lijkt mij ook (financeel-) verstandig dat eerst maar eens te proberen.
het zijn ijzeren remklauwen van een ford sierra. maar bedankt voor je advies
quote:
Ik keek nog even naar die lange bouten: Weet je zeker dat dat pasbouten zijn? Volgens mij zijn ze dat niet namelijk. Kun je een closeup posten van wat jij denkt dat in jouw setup een pasbout is?
wat bedoel je met pasbouten? ik zal nog wel een foto posten hoe de ophanging eruit komt te zien
  zondag 25 februari 2007 @ 10:38:34 #102
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_46648154
quote:
Op zondag 25 februari 2007 10:25 schreef wouter37 het volgende:

[..]

met de hand
[..]

ik had maar 1 kleine blaar
[..]
Ja en daarna kwam bij Geelhoed een redelijk langdurende blessure aan de bovenarm
quote:
-knip-
wat bedoel je met pasbouten? ik zal nog wel een foto posten hoe de ophanging eruit komt te zien
Een pasbout is een bout waarvan het deel zonder draad heel nauwkeurig nageslepen is. Die gebruik je met name als je erg nauwkeurig een plaats moet vastleggen of als je de bout als as gebruikt voor een lager. Jij hebt volgens mij bouten waar wel een deel zonder draad op zit, maar die niet geslepen zijn. Klopt dat?

Ik woon in Almelo, woon jij daar dicht bij? (Je werk was in Coevorden zag ik op je site). Als je het goed vind zou ik over een paar weken (na 9 maart, dan studeer ik af) graag eens komen kijken om wat te leren voor mijn project

[ Bericht 13% gewijzigd door TR08 op 25-02-2007 10:45:29 ]
  zondag 25 februari 2007 @ 10:41:37 #103
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_46648203
Nou met die blessure viel het wel mee hoor. Een weekje spierpijn in de onderarm. Een goede tang waar je maar 1 keer hoeft te knijpen is wel prettig.
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
  zondag 25 februari 2007 @ 10:45:35 #104
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_46648267
Ik heb nu Toyo T1S maar inderdaad in het nat is het niks. Hiervoor had in AVON ZV1 banden die waren toch wat beter. Ik denk dat de volgende Yokohama A539's worden.
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
  zondag 25 februari 2007 @ 10:46:30 #105
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_46648278
Ah ok dan heb ik blijkbaar niet alles goed onthouden van toen
Kwam vast doordat ik bij het "starten" in aanraking met de straat kwam
  zondag 25 februari 2007 @ 11:01:57 #106
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_46648491


2 maanden niet lopen en een 28Ah Accu...
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
pi_46648711
quote:
Op zondag 25 februari 2007 10:38 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ja en daarna kwam bij Geelhoed een redelijk langdurende blessure aan de bovenarm
[..]

Een pasbout is een bout waarvan het deel zonder draad heel nauwkeurig nageslepen is. Die gebruik je met name als je erg nauwkeurig een plaats moet vastleggen of als je de bout als as gebruikt voor een lager. Jij hebt volgens mij bouten waar wel een deel zonder draad op zit, maar die niet geslepen zijn. Klopt dat?

Ik woon in Almelo, woon jij daar dicht bij? (Je werk was in Coevorden zag ik op je site). Als je het goed vind zou ik over een paar weken (na 9 maart, dan studeer ik af) graag eens komen kijken om wat te leren voor mijn project
ik woon in Emmen. kom gerust een keer langs. maar wat zie ik hier http://fotoboek.fok.nl/TR08 heb jij meegewerkt aan de Nuon Solar Team

een foto van de bout
maar de kunst van de ophanging is niet dat het draait om de bout maar dat de bus waar de bout doorheengaat klem zit tussen 2 platen

[ Bericht 8% gewijzigd door wouter37 op 25-02-2007 11:25:57 ]
  zondag 25 februari 2007 @ 11:39:57 #108
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_46649125
Ik was chef techniek bij de Nuna 2 en heb die wagen ook voor het grootste deel getekend
Nuna 3 heb ik ook e.e.a voor gedaan (stuurinrichting o.a.).

De bout die jij laat zien is geen pasbout idd.
De reden dat ik vroeg naar de pasbouten is dat we bij de Nuna 2 pasbouten gebruikten voor de ophanging. Maar dat blijkt achteraf niet zo nodig
Met het klemmen van de bus maak je de bus waarschijnlijk passend om de bout (je duwt hem in elkaar tot hij strak zit).
pi_46651074
tvp
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_46707187
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:08 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Zie m'n onderschrift Ik herkende de velg toevallig omdat ik 555 van die dingen heb zitten invoeren op m'n maat z'n site. effe contact opnemen voor prijzen
email is onderweg ben benieuwd wat ze kosten
pi_46990567
eerste voorophanging is klaar


[ Bericht 5% gewijzigd door ThaFreak op 21-03-2007 23:40:19 ]
pi_46994955
Ooh ik krijg hier echt de bouw-kriebels van ik wil ooook!!! ziet er al goed uit! Blijf je updates met plezier volgen
Bram! Boterham!
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:13:58 #113
164839 .bakvis.
Bakvis, iedere dag weer fris!
pi_47088661
Mooi projecje wouter37, Wel apart om te zien dat de veer van je ophanging binnen in je auto zit, da zie je niet vaak bij een seven replica . Verder veel suc7 ..

Ben zelf te jong en te arm om een auto te bouwe (18, student) maar het is/blijft een van mijn grote dromen om ooit te doen, ik geil al jare op de K1 Attack, alleen schijnt die kit van niet zon goede afwerkkwaliteit te zijn.
pi_47089423
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:13 schreef .bakvis. het volgende:
Mooi projecje wouter37, Wel apart om te zien dat de veer van je ophanging binnen in je auto zit, da zie je niet vaak bij een seven replica . Verder veel suc7 ..

Ben zelf te jong en te arm om een auto te bouwe (18, student) maar het is/blijft een van mijn grote dromen om ooit te doen, ik geil al jare op de K1 Attack, alleen schijnt die kit van niet zon goede afwerkkwaliteit te zijn.
Hoezo te jong? Als je enige technisch verstand hebt kun je dit volgens mij zelf best uitvogelen....qua kosten...tja daar zit ik ook mee * naar zn staatslot kijkt
Bram! Boterham!
pi_47110127
zou je ook een kostenoverzicht kunnen plaatsen ?
  zaterdag 10 maart 2007 @ 11:10:59 #116
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_47119104
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
pi_47130565
vandaag de voorophaging afgemaakt en de achterophanging en het rempendaal is op maat gemaakt.
zal morgen de foto's we; ff posten
pi_47149676
Zo de ophanging ziet eraan alles liep vlotjes
alleen de stuurstang rubbers komen nog tegen de zijplaten aan tijdens het sturen


De stuurstang en het rempandaal gemaakt

tijdens het lezen van de handleiding kwam het volgende naar voren een brake actuator die gaat tussen de remleiding die naar achteren gaat weet iemand wat dat ding precies doet?

[ Bericht 80% gewijzigd door wouter37 op 11-03-2007 12:23:50 ]
pi_47149685
Hmm mijn IP adres is veranderd alleen ik kan niet mijn oude berichten wijzigen zodat dat plaatjes erweer komen te staan hoe kan ik dat aanpassen?
  zondag 11 maart 2007 @ 12:21:16 #120
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47149747
Schijnt ermee te maken te hebben dat je binnen 48 uur moet aanpassen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_47149817
quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:21 schreef MikeyMan het volgende:
Schijnt ermee te maken te hebben dat je binnen 48 uur moet aanpassen...
hmm zou een modje het nog kunnen aanpassen?
  zondag 11 maart 2007 @ 12:47:14 #122
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47150519
Neem aan van wel...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 12 maart 2007 @ 14:29:48 #123
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_47190240
leuk om te volgen dus een kleine tvp
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  maandag 12 maart 2007 @ 14:57:25 #124
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_47191358
quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:17 schreef wouter37 het volgende:
Zo de ophanging ziet eraan alles liep vlotjes
alleen de stuurstang rubbers komen nog tegen de zijplaten aan tijdens het sturen
[afbeelding]
[afbeelding]
De stuurstang en het rempandaal gemaakt
[afbeelding]
tijdens het lezen van de handleiding kwam het volgende naar voren een brake actuator die gaat tussen de remleiding die naar achteren gaat weet iemand wat dat ding precies doet?
Remdrukverdeler?

Brake actuator zegt eigenlijk niet zoveel...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_47309965
de foto's doen het weer
pi_47337129
tvp
pi_47352331
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Remdrukverdeler?

Brake actuator zegt eigenlijk niet zoveel...
het is idd een remdruk begrenzer
vanavond het vuurschot eraan gemaakt en binnenkort de remleidingen aanbrengen
pi_47404605
het vuurschot zit eraan. Binnenkort even een afspraak maken voor de remleidingen
pi_47477388
Interessant project om te volgen
pi_47490085
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:21 schreef wouter37 het volgende:
[afbeelding] het vuurschot zit eraan. Binnenkort even een afspraak maken voor de remleidingen
Waarom een afspraak maken voor remleidingen? om ze aan te leggen? is dit zo'n gecompliceerd dingetje dan?
Bram! Boterham!
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:42:58 #131
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_47508729
snap ik ook niet, je kunt ze zelf perfect fabriceren als je de goede spullen hebt.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:44:44 #132
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47508774
Het lijkt nu meer op een tank
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:13:20 #133
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_47509698
Gewoon met de hand buigen rond een stuk pijp zodat ze niet knikken, zo heb ik het ook gedaan.
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
pi_47509929
Met koperen leidingen makkelijk te doen idd. Pijpenbuigertje en flenzentrekkertje er hup gaan .
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:03:15 #135
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_47516453
koper? Ik heb gewoon stalen leidingen hoor!
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
pi_47518438
rustig over de leidingen het buigen kan je zelf idd wel doen alleen de uiteinden moeten eindstukjes aan.
pi_47532613
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:03 schreef geelhoed het volgende:
koper? Ik heb gewoon stalen leidingen hoor!
Koper kan ook.
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:49 schreef wouter37 het volgende:
rustig over de leidingen het buigen kan je zelf idd wel doen alleen de uiteinden moeten eindstukjes aan.
Die kun je gewoon los kopen bij de (betere?) automaterialenzaak .
  woensdag 21 maart 2007 @ 23:33:31 #138
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_47532770
Geen Aeroquip ,is juist zo geil met dat geanodiseerde
Klaar?
Ik niet!
pi_47618723
vandaag helaas geen tijd gehad om de remleidingen te maken maar die komen binnen kort.
wel heb ik een set velgen bestald met banden
Verder heb ik de achterremmen en de aandrijfassen opgehaald morgen post ik wel een aantal foto's
pi_47619717
Als ik het geld had zou ik er ook zo aan beginnen...

Heb er een tijdje serieus over gedacht en toen toch maar een kart gekocht
pi_47901724
Update:

Deze velgen + banden komen onder de auto


De trommel remmen van een sierra onder de roest dus eerst maar even ontroesten


Na het ontroesten alles in de verf gezet



Nieuwe remvoeringen en remcilinders en de remmen zijn klaar voor montage.
pi_47940427
De eerste problemen
de remmen achter passen niet er moet een vul plaatje achter de ankerplaat nu nog op zoek naar een stuk aluminium van 2cm dik dus als nog iemand een stukje weet dan hou ik mij aanbevolen
pi_47941152
hoe groot moet dat stuk zijn dan?
pi_47941635
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:23 schreef Neluhz het volgende:
hoe groot moet dat stuk zijn dan?
120mm bij 120mm en 20mm dik
pi_47952349
quote:
Op zondag 1 april 2007 19:59 schreef wouter37 het volgende:
Update:
[afbeelding]
Deze velgen + banden komen onder de auto
Die geyle spatbordjes ook?
pi_47958728
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 08:46 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Die geyle spatbordjes ook?
bedoel je die carbon dingen?
pi_47959077
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 12:30 schreef wouter37 het volgende:

[..]

bedoel je die carbon dingen?
pi_47963182
nee dat zijn dure dingen of jij of iemand anders moet mij willen sponsoren
pi_48139575
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:09 schreef wouter37 het volgende:
De eerste problemen
de remmen achter passen niet er moet een vul plaatje achter de ankerplaat nu nog op zoek naar een stuk aluminium van 2cm dik dus als nog iemand een stukje weet dan hou ik mij aanbevolen
2cm is helaas te veel de auto wordt dan te breed. Ik moet dus weer opzoek naar een andere oplossing (schijfremmen?)
  maandag 9 april 2007 @ 11:18:26 #150
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48139716
Je wou alu gaan gebruiken om de remmen aan vast te maken ofzo?

Zou je misschien iets uitgebreider op het probleem in kunnen gaan, kunnen we wat beter meedenken...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_48142036
kijk het zit zo


de ankerplaat (de plaat waar de remvoeringen opvast zitten) moet hierop gemonteerd worden omdat de plaat te groot is komt die op de onderste 2 bussen te zitten waardoor de ankerplaat scheef komt te zitten
  maandag 9 april 2007 @ 13:53:11 #152
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_48144517
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:12 schreef wouter37 het volgende:

[..]

2cm is helaas te veel de auto wordt dan te breed. Ik moet dus weer opzoek naar een andere oplossing (schijfremmen?)
Te breed?Kan je dat niet met de hartdiepte van je velg oplossen ?
Klaar?
Ik niet!
pi_48316293
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:53 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Te breed?Kan je dat niet met de hartdiepte van je velg oplossen ?
helaas het gaat allemaal niet passen. Dus heb ik maar besloten om er schijfremmen onder te zetten. als nog iemand belang heeft bij een paar trommelremmen voor een sierra
pi_49030920
zo de trommelremmen zijn verkocht
en volgende week komen de velgen en remleidingen dan gaan we weer vrolijk verder met bouwen
  zondag 13 mei 2007 @ 20:24:19 #155
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_49341885
Schiet niet echt op he
Klaar?
Ik niet!
pi_49344508
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:24 schreef Foo_niks het volgende:
Schiet niet echt op he
Volgens mij is dat een belangrijk aspect als je begint met het bouwen van een KitCar, geduld, heel veel geduld. Je moet volgens mij niks overhaasten want als je in het begin iets onnauwkeurig afmaakt kom je daarmee later in de problemen.
Desalniettemin, het is wel lastig geduld hebben bij zoiets
Bram! Boterham!
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:45:43 #157
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_49459666
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:24 schreef Foo_niks het volgende:
Schiet niet echt op he
Jij zou het natuurlijk in 2 dagen voor elkaar hebben...
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 17 mei 2007 @ 04:13:20 #158
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_49470557
Hij doet het iig een stuk sneller dan die lamlul van A Racing Car is born
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_49471027
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:45 schreef fathank het volgende:

[..]

Jij zou het natuurlijk in 2 dagen voor elkaar hebben...
Mark Evans had 5 dagen nodig voor zn SuperTrike
Bram! Boterham!
pi_49472565
Rustig rustig ik wacht op onderdelen de bouw ligt helaas nu even stil maar ik hoop zeer binnenkort weer verder te kunnen met bouwen en het topic een update te geven

Edit
(zaterdag komen de nieuwe onderdelen)

[ Bericht 12% gewijzigd door wouter37 op 18-05-2007 09:41:09 ]
pi_49732232
Update

Dit zijn ze geworden de velgen + banden snel even 1 band erop gezet om het resultaat te zien.




Met de pendalenbox moeten we nog wel even bzig het blijkt dat de vootkant van de pendalenbox voor een rechtsgestuurde auto is waardoor de stuurstang te laag zit . Dus het gat van de stuurstang moet 30mm naar boven geplaatst worden.



Verder zaten bij de levering de remleidingen en de bussen om de aandrijfassen inelkaar te zetten.
pi_49800650
update: Aandrijfassen

Vandaag zijn Luuk (lucaspr) en ik bezig geweest met het inelkaar zetten van de aandrijfassen

Bij het 2e lager ging het fout het lager kon er niet ver genoeg op om een borg ring te plaatsen . Een telefoontje naar de leverancier later was dat weer opgelost het blijkt dat aan 1 zijde van de lagers een schuine rand zit dus het lager moest weer verwijderd worden en omgedraait.

Deze bussen erop gezet en die moeten volgestopt worden met vet.



Als het vet erinzit de lagers erop gezet en het uiteinde van de bussen opgeklopt

met het onderstaande resultaat



Even snel erin gehangen voor een foto

  zondag 27 mei 2007 @ 00:51:42 #163
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49807656
moo ding, maar daar hadden velen malen leukere ( en even betaalbare ) velgen onder gekund!
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_49814844
quote:
Op zondag 27 mei 2007 00:51 schreef Pumatje het volgende:
moo ding, maar daar hadden velen malen leukere ( en even betaalbare ) velgen onder gekund!
maar goed dat smaken verschillen

Vrijdag ook maar een blindklinkmoer tang aangeschaft is toch mooier dan overal bouten door het chassis
  zondag 27 mei 2007 @ 12:32:11 #165
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49814909
quote:
Op zondag 27 mei 2007 00:51 schreef Pumatje het volgende:
moo ding, maar daar hadden velen malen leukere ( en even betaalbare ) velgen onder gekund!
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49816789
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:32 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

maar goed dat smaken verschillen
pi_49816835
Kreeg je die lagers allemaal goed op de plekken waar ze horen te zitten? ik haat lagers die geperst moeten worden enzo
  zondag 27 mei 2007 @ 13:47:29 #168
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49817011
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:40 schreef wouter37 het volgende:

[..]

maar goed dat smaken verschillen
Ja, iknow...

Vind je spaakwielen niet mooi dan?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49818470
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:47 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Ja, iknow...

Vind je spaakwielen niet mooi dan?
zekers wel heb je nog een mooi voorbeeld? vind de minilite ook wel mooi maar die zijn een stuk duurder
pi_49818507
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:41 schreef BaraCuda het volgende:
Kreeg je die lagers allemaal goed op de plekken waar ze horen te zitten? ik haat lagers die geperst moeten worden enzo
er hoefde gelukkig niks geperst te worden en volgens mij zit alles op de goede plek (dit was de eerste keer dat ik lagers inelkaar zette )
  zondag 27 mei 2007 @ 18:24:34 #171
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_49826659
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:28 schreef wouter37 het volgende:

[..]

maar goed dat smaken verschillen

Vrijdag ook maar een blindklinkmoer tang aangeschaft is toch mooier dan overal bouten door het chassis
Zelftappers
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_49827080
quote:
Op zondag 27 mei 2007 18:24 schreef lipje het volgende:

[..]

Zelftappers
Zelftappers die doordraaien
dan liever dit
  zondag 27 mei 2007 @ 19:44:20 #173
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49828867
quote:
Op zondag 27 mei 2007 14:31 schreef wouter37 het volgende:

[..]

zekers wel heb je nog een mooi voorbeeld? vind de minilite ook wel mooi maar die zijn een stuk duurder
http://www.daytonwirewheels.com/wirewheels.html
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49829025
quote:
sry das niet echt mijn smaak en ze zijn een stuk duurder dan deze velgen
mischien als ik nog een keer een hotrod/cobra ga maken dat ik zulke velgen eronder zet
  zondag 27 mei 2007 @ 19:53:55 #175
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49829204
heb je goed gekeken? Ze hebben ook echt klassieke wielen...

Custom made zegmaar... Was ook maar een voorbeeldje...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49829784
quote:
Op zondag 27 mei 2007 19:53 schreef MikeyMan het volgende:
heb je goed gekeken? Ze hebben ook echt klassieke wielen...

Custom made zegmaar... Was ook maar een voorbeeldje...
ik wou mijn auto geen klassiek uitlijk geven
dat zou wel kunnen met lange spatborden spaakvelgen en een band achterop dan krijg je een heel klassiek uiterlijk
  zondag 27 mei 2007 @ 20:11:54 #177
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49829819
Mjah, goed, maar het blijft natuurlijk een vrij klassiek model...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49829998
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:11 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, goed, maar het blijft natuurlijk een vrij klassiek model...
dat klopt
pi_49862965
Update

Beide assen zitten op hun plek




de ruimte voor de stuurstang groter maken omdat anders de stuurstang te hoog komt te zitten

pi_49863191
wat voor 4A-GE motor komt er eigenlijk precies in?
pi_49863452
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:13 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
wat voor 4A-GE motor komt er eigenlijk precies in?
1.6-20V
mijn leverancier zou proberen een blacktop te regelen
moet alleen nog even kijken er moet een blacktop en een silvertop versie zijn maar wat het verschil is nog geen idee zal ff op zoek gaan
  maandag 28 mei 2007 @ 20:42:10 #182
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_49864409
Leuk project hoor!
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:12:20 #183
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_49877643
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk. Hier nog iemand die een seven aan het bouwen is. Maar wat voor motor heeft hij nou?

http://www.v-8.org.uk/forum/viewtopic.php?t=1307
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:15:41 #184
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_49877687
Verschil tussen en black en silvertop is 5 pk. de compressie is 1:11 tegen 1:10.5 en een blacktop is wat makkelijker verder te tunen.
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
pi_49877724
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:12 schreef geelhoed het volgende:
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk. Hier nog iemand die een seven aan het bouwen is. Maar wat voor motor heeft hij nou?

http://www.v-8.org.uk/forum/viewtopic.php?t=1307
Eentje uit een Viper:

  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:19:34 #186
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_49877764
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:12 schreef geelhoed het volgende:
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk. Hier nog iemand die een seven aan het bouwen is. Maar wat voor motor heeft hij nou?

http://www.v-8.org.uk/forum/viewtopic.php?t=1307
10 cilinder dodge Vper motor.
dat wil best vooruit
Klaar?
Ik niet!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:19:46 #187
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_49877772
Precies! Doe nou eens een gok naar de levensverwachting van die gast!
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:34:04 #188
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_49878076
Natuurlijke selectie heet zoiets . Blacktop heb ik al meerdere goede verhalen over gehoord . Ik zou bang zijn om in m'n zelfgebouwde auto te gaan rijden, als je ziet hoe mooi schoon het nu is
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_49881681
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:12 schreef geelhoed het volgende:
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk.

idd die is ook lelijk RAW is bezig met een andere voorruit mischien dat ik die er nog opzet in een later stadium

die viper: 8.3ltrs 500hp+, 525Ib/ft+ in a car weighing in at well under the tonne.
pi_49888580
Volgens mij rijdt dat voor geen meter, een lichte auto met zo'n blok voorin..
pi_49888882
erg mooie velgen voor deze auto
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:00:42 #192
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49889482
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:15 schreef geelhoed het volgende:
Verschil tussen en black en silvertop is 5 pk. de compressie is 1:11 tegen 1:10.5 en een blacktop is wat makkelijker verder te tunen.
Yepz... Betere internals...

Leuke blokkies die 4a-g*-tjes...

Cartoyotaparts al geprobeerd voor een blok?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49889560
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:37 schreef Neluhz het volgende:
Volgens mij rijdt dat voor geen meter, een lichte auto met zo'n blok voorin..
volgens mij ook niet als je de bocht om wil gaat de auto lekker rechtdoor
pi_49889602
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:00 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Yepz... Betere internals...

Leuke blokkies die 4a-g*-tjes...

Cartoyotaparts al geprobeerd voor een blok?
welke componenten bedoel je met Betere internals ?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:07:17 #195
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49889704
Dacht dat de blacktop wat lichter en wat sterker was... Maar de precieze verschillen moet ik even naar opzoek... Moment

edit: klok, klepel dus...

Silvertop heeft een sterkere krukas, en kan daardoor lastiger hogere toeren draaien... Blacktop is dus wat makkelijker op toeren te krijgen en de krukas is wat beter gebalanceerd...
Silvertop AFM Sensor, Blacktop MAP sensor...
Blacktop heeft ODB II, Silvertop TCCS...
quote:
Blacktop changes over facelift silvertop.

Intake...
-Airbox, larger capacity and bigger entrance.
-Trumpets are now made of rubber (silvertop are plastic), and are bigger in diameter (approximately the same length)
-TB now have a 45mm butterfly as opposed to the 43mm of the silvertop.
-TB's have a taper to the floor of the TB which mates into a taper in the manifold. IE TB to manifold face the TB looks like a D with the bottom of the TB filled in. Silvertop TB's have no taper in the floor, floor taper only occurs in the manifold.
- Manifold has slightly different shape to port entrance. A smoothing of the teardrop shape as introduced on the facelift silvertop. Ports are also bigger.
- Vacuum balancel now cast into the face of the manifold. Silvertop runs with an external collector based under the TB's.
- Blacktops are MAP sensored whereas Silvertops run AFM.

HEAD...
- Bigger intake port.
- Small port dividers. Silvertop has none.
- Open combustion chamber, silvertop has squish bands on both inlet and exhaust. (closed combustion chamber)
- Exhaust port is approximately 20% bigger in volume than the Silvertop.
- Cam Bucket fences are remoulded to hold more oil, but appear to allow for more cam lift.
- Additional support ribbing from sparkplug holes to cambearing platforms.
- Inlet cam has slightly more lift.
- Anyone cc'ed the combustion chambers?

INTERNALS.
- Same Crank. Based upon P/N. Also viewing cranks.
- Rods, noticeably lighter, smoother radiuses on all projections/ joins.
- Pistons have smaller valve relief’s in surface. Silvertop has 5 pronounced valve releases, Blacktop only 3 intake are visible. 2 Exhaust do not exist.

BLOCK....
- Blacktop uses a hydrolic cam belt tensioner whereas the Silvertop uses a spring arrangement.


GENERAL...
Exhaust manifold is much larger to mate to the larger exhuast ports.
Compression ratio raised to 11:1 from 10.5:1 on the silvertop.
Al met al denk ik dus dat silver/blacktop in goede staat weinig uitmaakt
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:19:47 #196
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_49890170
Mooi projecT!!!!
If things don't go right, turn left!
pi_50035107
Update:
Vandaag de versnellingsbak even op zijn plaats gezet om te kijken of de remleidingen er vrij langs kunnen lopen.



Er is voldoende ruimte voor de remleidingen we hebben aan de binnenzijde van de 'tunnel' een aluminium strip gemaakt waar de remleiding de benzineleidingen en de kabelboom aanvast gemaakt kunnen worden.



Tevens hebben we het vuurschot vastgezet
pi_50040492
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:07 schreef MikeyMan het volgende:
Dacht dat de blacktop wat lichter en wat sterker was... Maar de precieze verschillen moet ik even naar opzoek... Moment

edit: klok, klepel dus...

Silvertop heeft een sterkere krukas, en kan daardoor lastiger hogere toeren draaien... Blacktop is dus wat makkelijker op toeren te krijgen en de krukas is wat beter gebalanceerd...
Silvertop AFM Sensor, Blacktop MAP sensor...
Blacktop heeft ODB II, Silvertop TCCS...
[..]

Al met al denk ik dus dat silver/blacktop in goede staat weinig uitmaakt
Blacktop heeft grotere (betere) ITB's
en ITB's zijn echt
pi_50041184
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 20:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Blacktop heeft grotere (betere) ITB's
en ITB's zijn echt
sorry maar wat zijn ITB's
  zondag 3 juni 2007 @ 00:16:41 #200
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_50047697
trottle bodies
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')