abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48142036
kijk het zit zo


de ankerplaat (de plaat waar de remvoeringen opvast zitten) moet hierop gemonteerd worden omdat de plaat te groot is komt die op de onderste 2 bussen te zitten waardoor de ankerplaat scheef komt te zitten
  maandag 9 april 2007 @ 13:53:11 #152
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_48144517
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:12 schreef wouter37 het volgende:

[..]

2cm is helaas te veel de auto wordt dan te breed. Ik moet dus weer opzoek naar een andere oplossing (schijfremmen?)
Te breed?Kan je dat niet met de hartdiepte van je velg oplossen ?
Klaar?
Ik niet!
pi_48316293
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:53 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Te breed?Kan je dat niet met de hartdiepte van je velg oplossen ?
helaas het gaat allemaal niet passen. Dus heb ik maar besloten om er schijfremmen onder te zetten. als nog iemand belang heeft bij een paar trommelremmen voor een sierra
pi_49030920
zo de trommelremmen zijn verkocht
en volgende week komen de velgen en remleidingen dan gaan we weer vrolijk verder met bouwen
  zondag 13 mei 2007 @ 20:24:19 #155
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_49341885
Schiet niet echt op he
Klaar?
Ik niet!
pi_49344508
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:24 schreef Foo_niks het volgende:
Schiet niet echt op he
Volgens mij is dat een belangrijk aspect als je begint met het bouwen van een KitCar, geduld, heel veel geduld. Je moet volgens mij niks overhaasten want als je in het begin iets onnauwkeurig afmaakt kom je daarmee later in de problemen.
Desalniettemin, het is wel lastig geduld hebben bij zoiets
Bram! Boterham!
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:45:43 #157
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_49459666
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:24 schreef Foo_niks het volgende:
Schiet niet echt op he
Jij zou het natuurlijk in 2 dagen voor elkaar hebben...
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 17 mei 2007 @ 04:13:20 #158
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_49470557
Hij doet het iig een stuk sneller dan die lamlul van A Racing Car is born
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_49471027
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:45 schreef fathank het volgende:

[..]

Jij zou het natuurlijk in 2 dagen voor elkaar hebben...
Mark Evans had 5 dagen nodig voor zn SuperTrike
Bram! Boterham!
pi_49472565
Rustig rustig ik wacht op onderdelen de bouw ligt helaas nu even stil maar ik hoop zeer binnenkort weer verder te kunnen met bouwen en het topic een update te geven

Edit
(zaterdag komen de nieuwe onderdelen)

[ Bericht 12% gewijzigd door wouter37 op 18-05-2007 09:41:09 ]
pi_49732232
Update

Dit zijn ze geworden de velgen + banden snel even 1 band erop gezet om het resultaat te zien.




Met de pendalenbox moeten we nog wel even bzig het blijkt dat de vootkant van de pendalenbox voor een rechtsgestuurde auto is waardoor de stuurstang te laag zit . Dus het gat van de stuurstang moet 30mm naar boven geplaatst worden.



Verder zaten bij de levering de remleidingen en de bussen om de aandrijfassen inelkaar te zetten.
pi_49800650
update: Aandrijfassen

Vandaag zijn Luuk (lucaspr) en ik bezig geweest met het inelkaar zetten van de aandrijfassen

Bij het 2e lager ging het fout het lager kon er niet ver genoeg op om een borg ring te plaatsen . Een telefoontje naar de leverancier later was dat weer opgelost het blijkt dat aan 1 zijde van de lagers een schuine rand zit dus het lager moest weer verwijderd worden en omgedraait.

Deze bussen erop gezet en die moeten volgestopt worden met vet.



Als het vet erinzit de lagers erop gezet en het uiteinde van de bussen opgeklopt

met het onderstaande resultaat



Even snel erin gehangen voor een foto

  zondag 27 mei 2007 @ 00:51:42 #163
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49807656
moo ding, maar daar hadden velen malen leukere ( en even betaalbare ) velgen onder gekund!
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_49814844
quote:
Op zondag 27 mei 2007 00:51 schreef Pumatje het volgende:
moo ding, maar daar hadden velen malen leukere ( en even betaalbare ) velgen onder gekund!
maar goed dat smaken verschillen

Vrijdag ook maar een blindklinkmoer tang aangeschaft is toch mooier dan overal bouten door het chassis
  zondag 27 mei 2007 @ 12:32:11 #165
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49814909
quote:
Op zondag 27 mei 2007 00:51 schreef Pumatje het volgende:
moo ding, maar daar hadden velen malen leukere ( en even betaalbare ) velgen onder gekund!
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49816789
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:32 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

maar goed dat smaken verschillen
pi_49816835
Kreeg je die lagers allemaal goed op de plekken waar ze horen te zitten? ik haat lagers die geperst moeten worden enzo
  zondag 27 mei 2007 @ 13:47:29 #168
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49817011
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:40 schreef wouter37 het volgende:

[..]

maar goed dat smaken verschillen
Ja, iknow...

Vind je spaakwielen niet mooi dan?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49818470
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:47 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Ja, iknow...

Vind je spaakwielen niet mooi dan?
zekers wel heb je nog een mooi voorbeeld? vind de minilite ook wel mooi maar die zijn een stuk duurder
pi_49818507
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:41 schreef BaraCuda het volgende:
Kreeg je die lagers allemaal goed op de plekken waar ze horen te zitten? ik haat lagers die geperst moeten worden enzo
er hoefde gelukkig niks geperst te worden en volgens mij zit alles op de goede plek (dit was de eerste keer dat ik lagers inelkaar zette )
  zondag 27 mei 2007 @ 18:24:34 #171
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_49826659
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:28 schreef wouter37 het volgende:

[..]

maar goed dat smaken verschillen

Vrijdag ook maar een blindklinkmoer tang aangeschaft is toch mooier dan overal bouten door het chassis
Zelftappers
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_49827080
quote:
Op zondag 27 mei 2007 18:24 schreef lipje het volgende:

[..]

Zelftappers
Zelftappers die doordraaien
dan liever dit
  zondag 27 mei 2007 @ 19:44:20 #173
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49828867
quote:
Op zondag 27 mei 2007 14:31 schreef wouter37 het volgende:

[..]

zekers wel heb je nog een mooi voorbeeld? vind de minilite ook wel mooi maar die zijn een stuk duurder
http://www.daytonwirewheels.com/wirewheels.html
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49829025
quote:
sry das niet echt mijn smaak en ze zijn een stuk duurder dan deze velgen
mischien als ik nog een keer een hotrod/cobra ga maken dat ik zulke velgen eronder zet
  zondag 27 mei 2007 @ 19:53:55 #175
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49829204
heb je goed gekeken? Ze hebben ook echt klassieke wielen...

Custom made zegmaar... Was ook maar een voorbeeldje...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49829784
quote:
Op zondag 27 mei 2007 19:53 schreef MikeyMan het volgende:
heb je goed gekeken? Ze hebben ook echt klassieke wielen...

Custom made zegmaar... Was ook maar een voorbeeldje...
ik wou mijn auto geen klassiek uitlijk geven
dat zou wel kunnen met lange spatborden spaakvelgen en een band achterop dan krijg je een heel klassiek uiterlijk
  zondag 27 mei 2007 @ 20:11:54 #177
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49829819
Mjah, goed, maar het blijft natuurlijk een vrij klassiek model...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49829998
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:11 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, goed, maar het blijft natuurlijk een vrij klassiek model...
dat klopt
pi_49862965
Update

Beide assen zitten op hun plek




de ruimte voor de stuurstang groter maken omdat anders de stuurstang te hoog komt te zitten

pi_49863191
wat voor 4A-GE motor komt er eigenlijk precies in?
pi_49863452
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:13 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
wat voor 4A-GE motor komt er eigenlijk precies in?
1.6-20V
mijn leverancier zou proberen een blacktop te regelen
moet alleen nog even kijken er moet een blacktop en een silvertop versie zijn maar wat het verschil is nog geen idee zal ff op zoek gaan
  maandag 28 mei 2007 @ 20:42:10 #182
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_49864409
Leuk project hoor!
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:12:20 #183
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_49877643
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk. Hier nog iemand die een seven aan het bouwen is. Maar wat voor motor heeft hij nou?

http://www.v-8.org.uk/forum/viewtopic.php?t=1307
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:15:41 #184
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_49877687
Verschil tussen en black en silvertop is 5 pk. de compressie is 1:11 tegen 1:10.5 en een blacktop is wat makkelijker verder te tunen.
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
pi_49877724
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:12 schreef geelhoed het volgende:
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk. Hier nog iemand die een seven aan het bouwen is. Maar wat voor motor heeft hij nou?

http://www.v-8.org.uk/forum/viewtopic.php?t=1307
Eentje uit een Viper:

  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:19:34 #186
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_49877764
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:12 schreef geelhoed het volgende:
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk. Hier nog iemand die een seven aan het bouwen is. Maar wat voor motor heeft hij nou?

http://www.v-8.org.uk/forum/viewtopic.php?t=1307
10 cilinder dodge Vper motor.
dat wil best vooruit
Klaar?
Ik niet!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:19:46 #187
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_49877772
Precies! Doe nou eens een gok naar de levensverwachting van die gast!
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:34:04 #188
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_49878076
Natuurlijke selectie heet zoiets . Blacktop heb ik al meerdere goede verhalen over gehoord . Ik zou bang zijn om in m'n zelfgebouwde auto te gaan rijden, als je ziet hoe mooi schoon het nu is
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_49881681
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:12 schreef geelhoed het volgende:
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk.

idd die is ook lelijk RAW is bezig met een andere voorruit mischien dat ik die er nog opzet in een later stadium

die viper: 8.3ltrs 500hp+, 525Ib/ft+ in a car weighing in at well under the tonne.
pi_49888580
Volgens mij rijdt dat voor geen meter, een lichte auto met zo'n blok voorin..
pi_49888882
erg mooie velgen voor deze auto
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:00:42 #192
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49889482
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:15 schreef geelhoed het volgende:
Verschil tussen en black en silvertop is 5 pk. de compressie is 1:11 tegen 1:10.5 en een blacktop is wat makkelijker verder te tunen.
Yepz... Betere internals...

Leuke blokkies die 4a-g*-tjes...

Cartoyotaparts al geprobeerd voor een blok?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49889560
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:37 schreef Neluhz het volgende:
Volgens mij rijdt dat voor geen meter, een lichte auto met zo'n blok voorin..
volgens mij ook niet als je de bocht om wil gaat de auto lekker rechtdoor
pi_49889602
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:00 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Yepz... Betere internals...

Leuke blokkies die 4a-g*-tjes...

Cartoyotaparts al geprobeerd voor een blok?
welke componenten bedoel je met Betere internals ?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:07:17 #195
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49889704
Dacht dat de blacktop wat lichter en wat sterker was... Maar de precieze verschillen moet ik even naar opzoek... Moment

edit: klok, klepel dus...

Silvertop heeft een sterkere krukas, en kan daardoor lastiger hogere toeren draaien... Blacktop is dus wat makkelijker op toeren te krijgen en de krukas is wat beter gebalanceerd...
Silvertop AFM Sensor, Blacktop MAP sensor...
Blacktop heeft ODB II, Silvertop TCCS...
quote:
Blacktop changes over facelift silvertop.

Intake...
-Airbox, larger capacity and bigger entrance.
-Trumpets are now made of rubber (silvertop are plastic), and are bigger in diameter (approximately the same length)
-TB now have a 45mm butterfly as opposed to the 43mm of the silvertop.
-TB's have a taper to the floor of the TB which mates into a taper in the manifold. IE TB to manifold face the TB looks like a D with the bottom of the TB filled in. Silvertop TB's have no taper in the floor, floor taper only occurs in the manifold.
- Manifold has slightly different shape to port entrance. A smoothing of the teardrop shape as introduced on the facelift silvertop. Ports are also bigger.
- Vacuum balancel now cast into the face of the manifold. Silvertop runs with an external collector based under the TB's.
- Blacktops are MAP sensored whereas Silvertops run AFM.

HEAD...
- Bigger intake port.
- Small port dividers. Silvertop has none.
- Open combustion chamber, silvertop has squish bands on both inlet and exhaust. (closed combustion chamber)
- Exhaust port is approximately 20% bigger in volume than the Silvertop.
- Cam Bucket fences are remoulded to hold more oil, but appear to allow for more cam lift.
- Additional support ribbing from sparkplug holes to cambearing platforms.
- Inlet cam has slightly more lift.
- Anyone cc'ed the combustion chambers?

INTERNALS.
- Same Crank. Based upon P/N. Also viewing cranks.
- Rods, noticeably lighter, smoother radiuses on all projections/ joins.
- Pistons have smaller valve relief’s in surface. Silvertop has 5 pronounced valve releases, Blacktop only 3 intake are visible. 2 Exhaust do not exist.

BLOCK....
- Blacktop uses a hydrolic cam belt tensioner whereas the Silvertop uses a spring arrangement.


GENERAL...
Exhaust manifold is much larger to mate to the larger exhuast ports.
Compression ratio raised to 11:1 from 10.5:1 on the silvertop.
Al met al denk ik dus dat silver/blacktop in goede staat weinig uitmaakt
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:19:47 #196
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_49890170
Mooi projecT!!!!
If things don't go right, turn left!
pi_50035107
Update:
Vandaag de versnellingsbak even op zijn plaats gezet om te kijken of de remleidingen er vrij langs kunnen lopen.



Er is voldoende ruimte voor de remleidingen we hebben aan de binnenzijde van de 'tunnel' een aluminium strip gemaakt waar de remleiding de benzineleidingen en de kabelboom aanvast gemaakt kunnen worden.



Tevens hebben we het vuurschot vastgezet
pi_50040492
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:07 schreef MikeyMan het volgende:
Dacht dat de blacktop wat lichter en wat sterker was... Maar de precieze verschillen moet ik even naar opzoek... Moment

edit: klok, klepel dus...

Silvertop heeft een sterkere krukas, en kan daardoor lastiger hogere toeren draaien... Blacktop is dus wat makkelijker op toeren te krijgen en de krukas is wat beter gebalanceerd...
Silvertop AFM Sensor, Blacktop MAP sensor...
Blacktop heeft ODB II, Silvertop TCCS...
[..]

Al met al denk ik dus dat silver/blacktop in goede staat weinig uitmaakt
Blacktop heeft grotere (betere) ITB's
en ITB's zijn echt
pi_50041184
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 20:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Blacktop heeft grotere (betere) ITB's
en ITB's zijn echt
sorry maar wat zijn ITB's
  zondag 3 juni 2007 @ 00:16:41 #200
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_50047697
trottle bodies
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')