Te breed?Kan je dat niet met de hartdiepte van je velg oplossen ?quote:Op maandag 9 april 2007 11:12 schreef wouter37 het volgende:
[..]
2cm is helaas te veel de auto wordt dan te breed. Ik moet dus weer opzoek naar een andere oplossing (schijfremmen?)
helaas het gaat allemaal niet passen. Dus heb ik maar besloten om er schijfremmen onder te zetten. als nog iemand belang heeft bij een paar trommelremmen voor een sierraquote:Op maandag 9 april 2007 13:53 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Te breed?Kan je dat niet met de hartdiepte van je velg oplossen ?
Volgens mij is dat een belangrijk aspect als je begint met het bouwen van een KitCar, geduld, heel veel geduld. Je moet volgens mij niks overhaasten want als je in het begin iets onnauwkeurig afmaakt kom je daarmee later in de problemen.quote:
Jij zou het natuurlijk in 2 dagen voor elkaar hebben...quote:
Mark Evans had 5 dagen nodig voor zn SuperTrikequote:Op woensdag 16 mei 2007 21:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij zou het natuurlijk in 2 dagen voor elkaar hebben...![]()
![]()
maar goed dat smaken verschillenquote:Op zondag 27 mei 2007 00:51 schreef Pumatje het volgende:
moo ding, maar daar hadden velen malen leukere ( en even betaalbare ) velgen onder gekund!
quote:Op zondag 27 mei 2007 00:51 schreef Pumatje het volgende:
moo ding, maar daar hadden velen malen leukere ( en even betaalbare ) velgen onder gekund!
Ja, iknow...quote:
zekers welquote:Op zondag 27 mei 2007 13:47 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ja, iknow...
Vind je spaakwielen niet mooi dan?
er hoefde gelukkig niks geperst te worden en volgens mij zit alles op de goede plek (dit was de eerste keer dat ik lagers inelkaar zette )quote:Op zondag 27 mei 2007 13:41 schreef BaraCuda het volgende:
Kreeg je die lagers allemaal goed op de plekken waar ze horen te zitten?ik haat lagers die geperst moeten worden enzo
![]()
Zelftappersquote:Op zondag 27 mei 2007 12:28 schreef wouter37 het volgende:
[..]
maar goed dat smaken verschillen![]()
Vrijdag ook maar een blindklinkmoer tang aangeschaft is toch mooier dan overal bouten door het chassis
http://www.daytonwirewheels.com/wirewheels.htmlquote:Op zondag 27 mei 2007 14:31 schreef wouter37 het volgende:
[..]
zekers welheb je nog een mooi voorbeeld? vind de minilite ook wel mooi maar die zijn een stuk duurder
sry das niet echt mijn smaak en ze zijn een stuk duurder dan deze velgenquote:Op zondag 27 mei 2007 19:44 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
http://www.daytonwirewheels.com/wirewheels.html
ik wou mijn auto geen klassiek uitlijk gevenquote:Op zondag 27 mei 2007 19:53 schreef MikeyMan het volgende:
heb je goed gekeken? Ze hebben ook echt klassieke wielen...
Custom made zegmaar... Was ook maar een voorbeeldje...
dat kloptquote:Op zondag 27 mei 2007 20:11 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, goed, maar het blijft natuurlijk een vrij klassiek model...
1.6-20Vquote:Op maandag 28 mei 2007 20:13 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
wat voor 4A-GE motor komt er eigenlijk precies in?
Eentje uit een Viper:quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:12 schreef geelhoed het volgende:
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk. Hier nog iemand die een seven aan het bouwen is. Maar wat voor motor heeft hij nou?
http://www.v-8.org.uk/forum/viewtopic.php?t=1307![]()
10 cilinder dodge Vper motor.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:12 schreef geelhoed het volgende:
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk. Hier nog iemand die een seven aan het bouwen is. Maar wat voor motor heeft hij nou?
http://www.v-8.org.uk/forum/viewtopic.php?t=1307![]()
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:12 schreef geelhoed het volgende:
Ik vind die voorruit van ene striker zo lelijk.
Yepz... Betere internals...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:15 schreef geelhoed het volgende:
Verschil tussen en black en silvertop is 5 pk. de compressie is 1:11 tegen 1:10.5 en een blacktop is wat makkelijker verder te tunen.
volgens mij ook niet als je de bocht om wil gaat de auto lekker rechtdoorquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:37 schreef Neluhz het volgende:
Volgens mij rijdt dat voor geen meter, een lichte auto met zo'n blok voorin..
welke componenten bedoel je met Betere internals ?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:00 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Yepz... Betere internals...
Leuke blokkies die 4a-g*-tjes...
Cartoyotaparts al geprobeerd voor een blok?
Al met al denk ik dus dat silver/blacktop in goede staat weinig uitmaaktquote:Blacktop changes over facelift silvertop.
Intake...
-Airbox, larger capacity and bigger entrance.
-Trumpets are now made of rubber (silvertop are plastic), and are bigger in diameter (approximately the same length)
-TB now have a 45mm butterfly as opposed to the 43mm of the silvertop.
-TB's have a taper to the floor of the TB which mates into a taper in the manifold. IE TB to manifold face the TB looks like a D with the bottom of the TB filled in. Silvertop TB's have no taper in the floor, floor taper only occurs in the manifold.
- Manifold has slightly different shape to port entrance. A smoothing of the teardrop shape as introduced on the facelift silvertop. Ports are also bigger.
- Vacuum balancel now cast into the face of the manifold. Silvertop runs with an external collector based under the TB's.
- Blacktops are MAP sensored whereas Silvertops run AFM.
HEAD...
- Bigger intake port.
- Small port dividers. Silvertop has none.
- Open combustion chamber, silvertop has squish bands on both inlet and exhaust. (closed combustion chamber)
- Exhaust port is approximately 20% bigger in volume than the Silvertop.
- Cam Bucket fences are remoulded to hold more oil, but appear to allow for more cam lift.
- Additional support ribbing from sparkplug holes to cambearing platforms.
- Inlet cam has slightly more lift.
- Anyone cc'ed the combustion chambers?
INTERNALS.
- Same Crank. Based upon P/N. Also viewing cranks.
- Rods, noticeably lighter, smoother radiuses on all projections/ joins.
- Pistons have smaller valve relief’s in surface. Silvertop has 5 pronounced valve releases, Blacktop only 3 intake are visible. 2 Exhaust do not exist.
BLOCK....
- Blacktop uses a hydrolic cam belt tensioner whereas the Silvertop uses a spring arrangement.
GENERAL...
Exhaust manifold is much larger to mate to the larger exhuast ports.
Compression ratio raised to 11:1 from 10.5:1 on the silvertop.
Blacktop heeft grotere (betere) ITB'squote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:07 schreef MikeyMan het volgende:
Dacht dat de blacktop wat lichter en wat sterker was... Maar de precieze verschillen moet ik even naar opzoek... Moment
edit: klok, klepel dus...
Silvertop heeft een sterkere krukas, en kan daardoor lastiger hogere toeren draaien... Blacktop is dus wat makkelijker op toeren te krijgen en de krukas is wat beter gebalanceerd...
Silvertop AFM Sensor, Blacktop MAP sensor...
Blacktop heeft ODB II, Silvertop TCCS...
[..]
Al met al denk ik dus dat silver/blacktop in goede staat weinig uitmaakt
sorry maar wat zijn ITB'squote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Blacktop heeft grotere (betere) ITB's
en ITB's zijn echt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |