oke Dat werkt als volgt: je neemt een bak met water mengt daar soda doorheen. je neemt een voeding hoe meer ampere hoe sneller het proces gaat ik heb een 12V 2,5-3,5 A voeding de min van de voeding verbinden met het roestige onderdeel en de plus verbinden met een stuk RVS. Dat alles in de bak leggen en de voeding aanzetten. Je ziet dan meteen bellen onstaan en het ontroesten in begonnen.quote:Op zondag 24 december 2006 20:17 schreef DonJames het volgende:
Electrolytisch ontroesten? Hoe doe je dat? Tell me more!![]()
quote:
Tevens tvp.quote:Op maandag 25 december 2006 10:26 schreef wouter37 het volgende:
Verder komt er een Toyota 4age 20v motor in te liggen:
quote:
quote:122bhp to 200bhp 8500rpm
Specials available up to 250bhp
een pk of 160 komt er ong. uit en dat met 500-550 kgquote:Op maandag 25 december 2006 19:21 schreef Repeat het volgende:
[..]
[..]
Dus hoeveel vermogen?
Op het internet vond ik 165-170 pk (afhankelijk van bouwjaar). Lijkt me erg lekker in zo'n lichte wagen
Het is een kitcar, hij zuigt deze auto niet uit z'n duim.quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:09 schreef Foo_niks het volgende:
uitgaande van het feit dat een Sierra twee keer zo veel weegt (minimaal ) ,moet je de versnellingsbak of eindreductie dan niet aanpassen om in het juiste toerental te komen voor een beetje confortabele acceleratie.
Of geil je op een whiplash?
Auto op de foto is rechts sturend ,nu je naar links verhuisd (wat ik aanneem ) zit je uitlaatspruitstuk dan niet in de weg en is al die hitte fijn rond je stuurstang /stuurhuis?
Waarom van die motorfiets spatbordjes ,denk dat je helemaal gek word van de rotzooi die erlangs vliegt ,nog maar niet te spreken over spray in de regen ,zit je in je eigen badkuip
Zit er wel een stoppie in?
Heb een andere Lotus 7 clone van zeer dichtbij meegemaakt tijdens de bouw,kwamen bovenstaande punten na de eerste bouw na voren.quote:Op zondag 31 december 2006 13:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Het is een kitcar, hij zuigt deze auto niet uit z'n duim.
maw, ik neem toch aan dat de ontwerper van de kitcar al lang rekening gehouden heeft met deze punten
somigen gaan spelen met hun diff. standaard gaat eht ook goedquote:Op zaterdag 30 december 2006 20:09 schreef Foo_niks het volgende:
uitgaande van het feit dat een Sierra twee keer zo veel weegt (minimaal ) ,moet je de versnellingsbak of eindreductie dan niet aanpassen om in het juiste toerental te komen voor een beetje confortabele acceleratie.
Of geil je op een whiplash?
het wordt idd links. maar dat levert geen problemen opquote:Auto op de foto is rechts sturend ,nu je naar links verhuisd (wat ik aanneem ) zit je uitlaatspruitstuk dan niet in de weg en is al die hitte fijn rond je stuurstang /stuurhuis?
regen heb je geen last van tenzij je stilstaat en het is een mooi weer auto. mischien laat ik nog wel een dakje erbij maken.quote:Waarom van die motorfiets spatbordjes ,denk dat je helemaal gek word van de rotzooi die erlangs vliegt ,nog maar niet te spreken over spray in de regen ,zit je in je eigen badkuip
Zit er wel een stoppie in?
klopt ik heb één gezien met een 300 pk blok erin en een boost button voor nog eens 100 pk das gewoon te veel de 160 pk die bij mij erin komt is goed genoeg.quote:Op zondag 31 december 2006 13:50 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
PK's zijn leuk maar je moet ze wel op de weg zien te krijgen,begin maar met een LSD bij deze PK/gewicht constructie.
Tevens wil de rembalans nog wel eens opspelen,toch wel iets om aandacht aan te besteden,wil je niet elk weekend met zwarte poten lopen en een bodemloze portemonnee moeten bezitten voor je hobby.
die bult hoort bij de kit anders moet ik zelf een motorkap gaan ontwerpen maar ik vind het wel mooi staanquote:Waarom die rare bult trouwens op de motorkap,kan je het blok er niet lager inhangen
![]()
alles kan maar dat kost allemaal een heleboel geldquote:Wil je trouwens echt revve zou ik de boel afdraaien en blueprinten ,loopt het wat smeuiger ook.
in eerste instante gewoon op de weg daarom wil ik ook een nummerbord.quote:Op maandag 1 januari 2007 14:56 schreef Mex_ het volgende:
Ga je er mee het circuit op?
Je zal ook van en naar het circuit toe moeten dus een nrbord is altijd handigquote:Op maandag 1 januari 2007 15:00 schreef wouter37 het volgende:
[..]
in eerste instante gewoon op de weg daarom wil ik ook een nummerbord.
Maar ik sluit niet uit dat als de auto klaar is ik af en toe mee ga doen aan een trackday![]()
kloptquote:Op maandag 1 januari 2007 15:09 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Je zal ook van en naar het circuit toe moeten dus een nrbord is altijd handigOf je moet een trailer hebben
Dat kun je nog oplossen met semislicks, zo heb ik het zelf ook gedaanquote:Op maandag 1 januari 2007 15:11 schreef wouter37 het volgende:
[..]
klopt![]()
voordeel van een trailer is dat je er sliks onder kan zetten
dat ligt eraan hoeveel ampere je voeding aan kan hoe meer ampere hoe sneller het gaat (in mijn geval ong 24 uur met een voeding van 2,5-3,5 A )quote:Op maandag 1 januari 2007 15:33 schreef Foo_niks het volgende:
Zo genoeg gezeurd ,mooi hoorben jaloers op je ruimte om te bouwen (al weet ik de afmetingen niet) .
Dat elektrolytisch ontroesten gaat dat een beetje snel ?
hahaquote:Op maandag 1 januari 2007 21:26 schreef FranticDJ het volgende:
Neem aan dat dit geen daily ride wordt?
gewoon de standaard hammerite, maar ze hebben ook nog een speciale die tot 800 graden kanquote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:15 schreef daNpy het volgende:
Mooi werk man!
Dat hammerrite is echt goed gelukt.
Welke is het precies, dan wil ik die ook gebruiken voor mijn onderblok
Gewoon bouwmarkt spul dus.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:18 schreef wouter37 het volgende:
[..]
gewoon de standaard hammerite, maar ze hebben ook nog een speciale die tot 800 graden kan
TNX ik zal er even naar kijkenquote:Op zondag 7 januari 2007 00:30 schreef Foo_niks het volgende:
De remmen achter worden trommelremmen er kunnen ook schijfremmen achter maar dan is de rembalans soms moeilijker te vinden.
Oplossing:
http://www.spmotorsports.(...)opvalves_tilton.html
Ja zonde je hebt al een IRS kan je het onafgeveerde gewicht nog wat terug brengen met schijf.quote:
het preciese aantal uren weet ik niet.quote:Op maandag 8 januari 2007 15:59 schreef n00cL30n het volgende:
Hoeveel bouwuren staan hiervoor.
Ik vind zelf ook wel een paar kitcars gaaf. (Pilgrim Sumo en Westfield XTR)
Voor deze staan geloof ik om en nabij de 300 manuren. Dit ook voor de RAW Striker?
Koel... Net als ik dus.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:30 schreef wouter37 het volgende:
[..]
het preciese aantal uren weet ik niet.
ligt er ook een beetje aan hoveel ervaring je met auto's hebt denk ik.
ik begin met 0 ervaring![]()
zelfs die ervaring heb ik niet je begind dus met een voorspringquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:55 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Koel... Net als ik dus.
Enige sleutel ervaring is met brommers, autointerieur en accu vervangen.
LoLz... Mennn...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:34 schreef wouter37 het volgende:
[..]
zelfs die ervaring heb ik niet je begind dus met een voorspring![]()
Altijd gaaf dit soort projecten. Respect voor de mensen die de uitdaging aangaanquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:10 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
LoLz... Mennn...
Dat doet mij echt denken aan die Mark Evans van Discovery Channel, toen hij net begon met die Pilgim Sumo kitcar.
Hij is/was dierenarts, geen enkele sleutelervaring. Bouwt een kitcar en na een paar tussenstops, bouwt hij zelfs een komplete helikopter!
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:09 schreef HansU het volgende:
[..]
Altijd gaaf dit soort projecten. Respect voor de mensen die de uitdaging aangaan![]()
nee ik heb geen planning. Ik begin met geen ervaring dus dat ik ook een beetje lastig te schattenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:58 schreef SterkStaaltje het volgende:
heb je een planning wanneer je hem klaar wil hebben?
Okeequote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:26 schreef wouter37 het volgende:
[..]
nee ik heb geen planning. Ik begin met geen ervaring dus dat ik ook een beetje lastig te schatten
Zal wel een motorblokje van een motor inliggen denk ikquote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:56 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Okeenou succes in elk geval, blijf het volgen! Hier in de buurt rijdt elke zomer een soort Lemans kittcar, maar dan wat kleiner, door de omgeving te racen. Zo'n gaaf hoogtoerig geluidje komt daar uit
ligt eraan wat je doet en wat je zelf kan maar grofweg tussen de 9000 en 20000 euro kan je zo'n seven bouwen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:57 schreef lj_lightning het volgende:
Wat kost zo'n kitkar projectje nou eigenlijk?![]()
Oef...dat valt nog best even tegenquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:45 schreef wouter37 het volgende:
[..]
ligt eraan wat je doet en wat je zelf kan maar grofweg tussen de 9000 en 20000 euro kan je zo'n seven bouwen.
De cobra's daar moet je snel aan 30000+ denken![]()
das helemaal compleet incl keuring en kentekenquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:31 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Oef...dat valt nog best even tegenis dat incl motorblok/versnellingsbak enz ? of moet je dan nog donor materialen halen?
Laat je hem gelijk schoperen ?quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:03 schreef wouter37 het volgende:
kreeg gisteren een telefoontje volgende week woensdag gaat iemand naar Engeland om het chassis op te halen dan nog ff poeder coaten en het bouwen kan beginnen
![]()
Zou ik wel doen voor die paar knaken.quote:
quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:45 schreef wouter37 het volgende:
[..]
ligt eraan wat je doet en wat je zelf kan maar grofweg tussen de 9000 en 20000 euro kan je zo'n seven bouwen.
De cobra's daar moet je snel aan 30000+ denken![]()
het kan ook goedkoper er is een boek:quote:Op maandag 5 februari 2007 16:54 schreef Pumatje het volgende:
[..]
zo veel?
doe me dan maar een Honda S2000
Mmmmmm... Ik moest denk maar eens opzoek naar dat boek.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:05 schreef wouter37 het volgende:
[..]
het kan ook goedkoper er is een boek:
Build Your Own Sports Car for as Little as 250 Pounds: And Race It! (Hardcover)![]()
lijkt mij een stuk goedkoper dan een honda
Boek in 1990 geschreven.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:26 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Mmmmmm... Ik moest denk maar eens opzoek naar dat boek.
je kan ook een sierra gebruikenquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:04 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Boek in 1990 geschreven.
A:De sloperijen zijn veel duurder geworden
B.Auto's als Escort MK II en Austin Maxi moet je met een kaarsje zoeken ,(die je nodig hebt om het vehikel te bouwen.
Leuk als warmmakertje maar niet meer practisch uitvoerbaar.
Heel gaaf... Veel succes morgen!quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:35 schreef wouter37 het volgende:
![]()
![]()
Zaterdag komt het chassis
![]()
![]()
![]()
kan ik eindelijk beginnen![]()
net telefoon gehad om 6 uur wordt de boel gebrachtquote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:16 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Heel gaaf... Veel succes morgen!
En hoe gaat dat buigen gebeuren?quote:Op zondag 18 februari 2007 17:58 schreef wouter37 het volgende:
Als eerste moeten de aluminium platen nu opmaat gemaakt worden en gebogen
vervolgens kunnen de platen vastgezet worden en dan kan met de ophanging begonnen worden
Ik denk gewoon netjes op een tafel leggen, vastklemmen en dan omduwenquote:
1 er zitten pasbouten inquote:Op zondag 18 februari 2007 19:59 schreef TR08 het volgende:
Paar vraagjes (voor mijn eigen project) mbt de wielophanging:
-zitten er in die wielophanging nog ergens pasbouten? Of is het gewoon normaal ongeslepen spul?
-Welke diameter zijn die wielophangingsbouten?
-Welke sterkte zijn ze?
In het kader van de gooi en smijtauto, en de foto van je draagarm met rubbers ,zou ik toch ernstig overwegen omquote:Op maandag 1 januari 2007 15:00 schreef wouter37 het volgende:
[..]
in eerste instante gewoon op de weg daarom wil ik ook een nummerbord.
Maar ik sluit niet uit dat als de auto klaar is ik af en toe mee ga doen aan een trackday![]()
= nylonquote:Op zondag 18 februari 2007 21:42 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
In het kader van de gooi en smijtauto, en de foto van je draagarm met rubbers ,zou ik toch ernstig overwegen om
nylon te nemen.
Veel strakker weggedrag,
echte mannen nemen ijzer.![]()
tja banden keuze daar zeg je wat heb al helemooie toyo's gezien (road legal slicks) maar ja die prijsenquote:Op maandag 19 februari 2007 18:30 schreef Googolplexian het volgende:
tvp ... en inderdaad goede keuze dat blok![]()
Als je nagaat dat de Ariel Atom aangedreven wordt door een supercharged 2 liter Honda VTEC motor zal deze 1.6 VVTi ook aardig doorstampenbeetje tweaken ^^ en een dikke portofeuille overhouden voor banden
net project
No shit...quote:
quote:Op zondag 18 februari 2007 21:07 schreef TR08 het volgende:
Als je wilt graagOok van het geassembleerde spul tzt
Ik weet niet hoe jij er tegenover staat om met sponsor-stickers rond te rijden ... moet wel lukken met zo'n bak en dan zijn banden waarschijnlijk wel geregeld.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:38 schreef wouter37 het volgende:
[..]
tja banden keuze daar zeg je wat heb al helemooie toyo's gezien (road legal slicks) maar ja die prijsen![]()
en de 1.6 wordt "getweakt" dmv een omex 600 ECU http://www.omextechnology.co.uk/Ecus/600/omem600.htm
ik dacht aan zoiets kwa banden http://www.toyo.com.au/proxes%20t1-R%20page.htmquote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij er tegenover staat om met sponsor-stickers rond te rijden ... moet wel lukken met zo'n bak en dan zijn banden waarschijnlijk wel geregeld.
Anders: als het je echt alleen om banden gaat kun je wel via internet bestellen ... dan kom je voor een goede band op ongeveer ¤ 90,- uit (bijv. 215/40/16)
en die velgen ... Rota RB?
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Zie m'n onderschriftquote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:55 schreef wouter37 het volgende:
[..]
ik dacht aan zoiets kwa banden http://www.toyo.com.au/proxes%20t1-R%20page.htm
en die velgen![]()
onderste rij en dan de middelste!! heb je daar ook prijzen van ?
Nog dunquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:56 schreef wouter37 het volgende:
[..]
[afbeelding]
en het zijn m10 bouten ipv m8
wat een kut banden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:55 schreef wouter37 het volgende:
[..]
ik dacht aan zoiets kwa banden http://www.toyo.com.au/proxes%20t1-R%20page.htm
en die velgen![]()
onderste rij en dan de middelste!! heb je daar ook prijzen van ?
Met de hand>respectquote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:03 schreef wouter37 het volgende:
Vandaag hebben we de vloer en zijpanelen bevestigd.
De vloer panelen moeten om de 50mm een popnagel in en op de dwarsbalken om de 25mm. Zoals op de foto's te zien is zijn dat een boel ponagels.
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |