abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44652495
Vervolg van: Het grote kleine babietjes topic, deel 97

Babietjes

12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
04 september 2006: Ryan, zoon van Inky05 en martinweb.nl
05 september: Dylan & Sennah, zoon en dochter van Eliminator20 en Baloetjuh
07 september 2006: Merel, dochter van Xanthe
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 05-01-2007 11:11:09 ]
pi_44652510
En ik mikte hem dicht. Hopelijk nu goed geopend....
  vrijdag 22 december 2006 @ 11:16:03 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44652987
Bijna goed, linkje in de OP gefixt.
  vrijdag 22 december 2006 @ 11:52:28 #4
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44653917
Brent heeft alweer gepoept!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_44653924
Met Ive gaat het weer helemaal oke! Hij is weer zijn vrolijke zelf gelukkig.
pi_44655263
Goed zo Brent! En Ive
Eva
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:04:48 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44655743
Fijn neuk, dan heeft er veel dwars gezeten en komt het nu los
en ive ook weer beter olee
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44655890
Fijn dat het met Brent en Ive weer beter gaat.

Merlijn heeft vandaag al zijn verjaardag gevierd op het KDV. We werden om 9.00 verwacht en werden met de andere kindjes aan tafel gezet. Alle kindjes kregen een muziekinstrumentje en samen gingen ze liedjes zingen. Merlijn vond de kroon op zijn hoofd eigenlijk maar niks. Pien is zijn grote vriendinnetje, Pien doet Merlijn altijd begroeten met een dikke zoen en is fijn moedertje over aan het spelen. Als Merlijn de kroon afdeed zette zij hem weer op zijn hoofd. Merlijn vond het raar dat wij er waren maar ook leuk. Gelukkig is het eenkennige er ook weer een beetje vanaf want hij huilde niet toen wij weer weggingen, ook fijn want ik vond het toch wel pijnlijk een huilende Merlijn.

Dadelijk nog even zijn taart en de rest regelen voor zijn verjaardag. Nog maar 5 nachtjes.....
pi_44656076
kan veel poepen ook te maken hebben met tandjes trouwens? max heeft gisteren 4 keer gepoept, terwijl hij normaal heel vast alleen 's ochtends poept

wat leuk merlijn! een verjaardagsfeest!! oooh gewoon alweer bijna 1
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:21:43 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44656164
kan ja
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:39:23 #11
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44656699
Cattie fijn!

En Brent alweer gepoept (stom he, waar je blij mee kunt zijn!)

Randa, nog een paar daagjes en dan is Merlijn baby-af!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44656997
We realiseren ons steeds meer dat Merlijn echt groot wordt. De woordjes die hij gebruikt. Ate = Auto, Da of Die als hij iets aanwijst. En met zijn vingertje alles aanwijzen, bijvoorbeeld als hij zich getoten heeft aan de bedplank, gaat hij helemaal uit zitten leggen, vingertje wijzen dat hij zich daar aangestoten heeft. Hij brabbelt, vooral onverstaanbaar wat af. Als hij wil slapen of honger heeft kan hij dat ook al heel duidelijk aangeven.

Mijn eigen gevoelens zijn nu eigenlijk het terugdenken hoe Merlijn vorig jaar nog in mijn buik zat en ik om dae paar dagen naar het ziekenhuis moest voor controle. Tweede kerstdag was ik toen 40 weken. Rond deze tijd was ik al een keer gestript en was het maar afwachten tot Merlijn kwam.
pi_44657184
Vanuit het moederstopic. Moonah, Anna slaapt ook niet de hele tijd. Soms als we gaan kijken ligt ze lekker rond te kijken of op haar duim te sabbelen. Ze rust iig goed uit, denken we dan maar.

Wat is Merlijn al groot. Kan me niet voorstellen dat wij dat ook krijgen. Ik vind het zo raar om iemand in z&g te zien posten die later is uitgerekend dan ik vorig jaar.

Even opscheppen hoe knap Anna is. 's Nachts krijgt ze een voeding in bed. Als ze bijna klaar is met drinken, heeft ze door dat papa ligt te slapen. Ze maakt dan eerst hard geluid, vervolgens gaat ze lachen en kijken of papa wakker wordt (die natuurlijk doorslaapt). En dat een paar keer achter elkaar. Het is duidelijk dat ze een papaskindje is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_44657282
Merlijn is dan natuurlijk wel wat ouder dan Anna, maar als hij zijn ochtendslokje heeft gehad, gaat hij gewoon bij Magneet op zijn hoofd liggen met zijn volle gewicht, zo van Pappa ik ben wakker en dan kun je er niet meer om heen, doorslapen zit er dan echt niet meer in.
pi_44657388
Hallo, ik meld me maar even in dit topic.
Het gaat hartstikke goed met Jenna. Ze slaapt, poept, eet en gaapt veel. Overdag zitten we al in een aardig gelijk ritme, 's nachts nog een beetje een wegvinden. Slapen bij mama vindt ze heeeeel prettig Ze komt nu ongeveer 20 gram per dag aan door BV. Ik heb (nog) geen kloven gelukkig. Morgen al weer de laatste dag kraamzorg. Gelukkig is vriend thuis tot einde van het jaar om Benthe op te vangen. Benthe is trouwens hele trotse zus en heeft (nog) geen jaloerse trekken. We proberen haar met alles te betrekken zolang ze dat wil. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat als ik er weer alleen voor sta met 2 kindjes, maar ik maak me er niet druk om.
Ik hoop dat ik snel weer een beetje kan meekletsen met iedereen, maar wilde even laten weten hoe het met ons gaat

Ff een fotootje van vanmorgen.
pi_44657531
Ik heb nu het gevoel dat Fons doorslaapt omdat we zelf maar gaan slapen rond een uur of één/twee. En hij wordt dan weer wakker tussen acht en negen. Hopelijk wil hij ook een beetje vroeger in bed kruipen als ik weer aan het werk moet, en is hij dan niet al om vijf uur wakker of zo...
pi_44657976
oooh jennaatje! wat een mooi mensje weer. volgens mij lijkt ze wel op haar grote zus! klopt dat?
pi_44658028
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:24 schreef bixister het volgende:
oooh jennaatje! wat een mooi mensje weer. volgens mij lijkt ze wel op haar grote zus! klopt dat?
Ja ik vind van wel. De papa vindt weer van niet. Maar je kunt wel duidelijk zien dat het zusjes zijn. Benthe is wel veel lichter van kleur haar en huid.
pi_44658139
Jenna
Eva
  vrijdag 22 december 2006 @ 14:33:31 #20
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44658209
Bassmiss niet de goden verzoeken he ik help het je wel hopen.

Stiekemerd wat is ze mooi en ook daar gata alles goed wta heerlijk

Randa ik ken het gevoel, ik heb laatst alles teruggelezen hihi

Arwen kan niet zoveel als andere kindjes merk ik wel steeds meer, maar ik vind ze wel slim en dapper.
brabbelen en soms wat napapegaaien/nabootsen doet ze wel en als je haar roept kom eens komt ze ook wel, ze kruipt ze loopt aan de salontafel, kan zichzelf optrekken en laat zchzelf netjes zakken kan de kleinste kruimels oprapen maar verders houdt het daar wel mee op voor mij nog meer als genoeg maar toch spookt het wel een beetje gaat ze wel genoeg mee ook in de ontwikkeling omdat ze toch in die risico groep valt dat de ontwikkeling achter kan lopen.
maar vooralsnog denk ik dat ze het prima doet en maak ik me ook nog geen zorgen ( oke soms wel )

igraine, fijn dat je nichtje er nog zo goed van afgekomen is, en idd zwak/hypergevoelig zal ze wel blijven evenzo met arwen mocht ze er over heen groeien. De tijd zal het allemaal leren.
pi_44658403
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:33 schreef _evenstar_ het volgende:
Randa ik ken het gevoel, ik heb laatst alles teruggelezen hihi

Arwen kan niet zoveel als andere kindjes merk ik wel steeds meer, maar ik vind ze wel slim en dapper.
brabbelen en soms wat napapegaaien/nabootsen doet ze wel en als je haar roept kom eens komt ze ook wel, ze kruipt ze loopt aan de salontafel, kan zichzelf optrekken en laat zchzelf netjes zakken kan de kleinste kruimels oprapen maar verders houdt het daar wel mee op voor mij nog meer als genoeg maar toch spookt het wel een beetje gaat ze wel genoeg mee ook in de ontwikkeling omdat ze toch in die risico groep valt dat de ontwikkeling achter kan lopen.
maar vooralsnog denk ik dat ze het prima doet en maak ik me ook nog geen zorgen ( oke soms wel )
Ik heb juist vaak het idee dat Arwen flink voor ligt op Merlijn. Heb altijd bij jou verhalen gehad dat Arwen overal net wat eerder mee was dan Merlijn, dus ik denk dat het met de ontwikkeling echt wel goed zit hoor, Evenstar. Het kindje van een collega van mij ligt juist in sommige dingen zover achter op Merlijn dat ik het weleens moeilijk vindt om met hem daar over te praten. Dat kindje is 9 maanden ouder en begint nu pas met lopen. Een kind ontwikkelt zich toch in een eigen tempo dus je hoeft e er echt geen zorgen over te maken. Nu maar hopen dat Arwen snel over haar voedselgevoeligheid heen zal groeien.
  vrijdag 22 december 2006 @ 14:44:18 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44658493
Ja ze gaat voor mijn gevoel ook wel goed, alleen dan ga je naar cb, klapt ze in de handjes? doet ze opdrachtjes etc.? als dat is dat ze komt als je haar roept en ze luisterd naar nee ( voor 2 minuten ) dan ja maar klappen oid doet ze echt niet
pi_44658705
Merlijn klapt ook niet in de handen, maar als je hem iets vraagt te doen is hij mister ondeugend himself, hij doet alleen maar iets als hij er zin in heeft. Op het CB moet ik vragen vaak genoeg met "Nee, dat weet ik eigenlijk niet" beantwoorden. *schaam*. De vragen over aa en bb klanken heb ik ook ontkennend moeten beantwoorden, weet ik veel of hij dat kan, nooit geprobeerd of op gelet. Een propje oppakken, de laatste keer deed hij met knuistje, dat was niet goed. Terwijl hij thuis het kleinste kruimeltje met gemak oppakt tussen zijn vingers. Ze laten echt niet zien wat je wilt, terwijl ze echt wel kunnen. Merlijn kan denk ik best wel lopen, hij liep op het KDV ook van het ene naar het andere, maar thuis laat hij dat niet zien hoor. en pappa of mamma zegt hij ook nog niet, begint hij heel geniepig te lachen. Wat zijn die kindjes toch slim.
  vrijdag 22 december 2006 @ 14:52:24 #24
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44658732
kindjes zijn zeker slim net als de mama's
  vrijdag 22 december 2006 @ 20:43:06 #25
94046 PM-girl
pi_44667156
Belana, ik moest nog even zeggen dat ik Ezra zo ontzettend superlief vind! (nav foto in vorige deel!)

Moonah, hoe is het vandaag met Thies? Is het een regeldagje (geweest), of iets anders?

En Stiekemurd, fijn dat het zo goed gaat met Jenna en Benthe!
*
pi_44667241
Stiekemurd, wat een PLAAATJE!!! Hele mooie foto! Geniet lekker van die tummy tub, want ineens passen ze er niet meer in
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 22 december 2006 @ 21:56:56 #27
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_44668897
Evenstar; als ik zo lees wat Arwen allemaal doet, vind ik dat heel erg knap juist. Jeetje joh, ze loopt al langs de tafel, en ze is nog niet eens 1!!! Geen zorgen hoor!
  vrijdag 22 december 2006 @ 22:19:37 #28
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44669505
Evenstar, ik sprak laatst met iemand die een heel vlot kindje heeft. Op haar vraag wat die van mij dan deden op die leeftijd kon ik antwoorden dat ze slechts als een soort reuzenbabies maar een beetje de hele dag op de grond of in de box lagen te lummelen, want dat was ook echt alles. Ze deden gewoon niets nada noppes, en overwogen met een jaar of het de moeite was om eens te gaan zitten .

Langs de tafel lopen deden ze pas met 16 maanden.

Ik kan me heel erg voorstellen dat je je zorgen maakt over Arwen, maar ze zijn nou eenmaal niet allemaal even snel. En met een jaar langs de tafel lopen is vlot hoor. Geen zorgen! Je meissie doet het hartstikke goed!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_44669749
Ik vind het best wel knap hoor wat Arwen doet!
Je moet maar bedenken dat je vaak de succesverhalen hoort en de gemiddelde dingen niet. Jadey lipe ook niet ophaar 1e verjaardag. En ik kan mij nog erg goed een bezoekje aan het CB herinneren toen mij de vraag werd gesteld of ze al woordjes zei, `ja naast papa en mama natuurlijk bedoel ik mevrouw` Zit je met je goeie gedrag, kindlief had nog nooit papa en mama gezegt ´
pi_44670722
Door gezondheidsproblemen kan een kindje best een achterstand oplopen, maar die kunnen ze later ook wel weer inhalen natuurlijk. En niet iedereen is overal even goed in natuurlijk, ook niet als volwassene.

Ook dat zie ik aan mijn nichtje. Zij heeft door diverse oorzaken toch een behoorlijke achterstand opgelopen op bepaalde gebieden. Maar ik zou me er nu nog niet zoveel zorgen over maken.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_44672063
nog even snel: herkent hier iemand de rillingen die max krijgt, altijd als hij zijn eten ziet, vaak ook na de eerst happen, soms na elke hap. maar ook als hij iets van materiaal voelt dat hij niet kent en raar voelt, rijst ofzo. zooo gek!! dan gaat ie helemaal rillen en een soort van nee schudden
pi_44673426
Lieve Evenstar,
Kijk lekker naar je eigen kindje en doe alsof jij het enige kleine mensje op de hele wereld hebt. Je hebt een topkind!
Misschien voel je je extra onzeker door dat gedoe met die voeding? Geniet van je meisje en ontspan, het loopt wel los.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 23 december 2006 @ 02:10:44 #33
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44674411
zijn jullie toch weer lief
ik vind het soms zo lastig, door arts dietiste wordt er zo op aangespoort te letten op ahcterstanden, dan een gemiddelde van het cb..
familie die zich enorm zorgen maken krijgt ze wel genoeg voedingsstoffen binnen e.d.
je gaat er zo onzeker van worden terwijl ik dat helemaal niet wil.
  zaterdag 23 december 2006 @ 07:43:01 #34
24188 Belana
kloon van belana
pi_44675899
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 23:55 schreef pinquit het volgende:
nog even snel: herkent hier iemand de rillingen die max krijgt, altijd als hij zijn eten ziet, vaak ook na de eerst happen, soms na elke hap. maar ook als hij iets van materiaal voelt dat hij niet kent en raar voelt, rijst ofzo. zooo gek!! dan gaat ie helemaal rillen en een soort van nee schudden
dat doet Liam ook van kleins af aan erg grappig
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 23 december 2006 @ 07:46:17 #35
24188 Belana
kloon van belana
pi_44675923
haaai stiekemurd en jenna wat een mopje

evenstar, met Arwen komt het allemaal wel goed meid!
stormy waters...
sailin'
pi_44676758
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 23:55 schreef pinquit het volgende:
Fleur deed dat ook. Tegenwoordig uit ze het: het kriebelt op mijn tong. Maar ze eet het wel op. Het is dus meestal met iets nieuws dat even wennen is.

Evenstar

Neuk heerlijk dat Brent heeft gepoept. Hier ben ik nog steeds sinds woensdag aan het wachten op een poepbroek. Met al het gehuil en gespuug als gevolg. Het spul is nog niet binnen. Geloof dat ik iets verkeerd heb gedaan met bestellen. Dus ik probeer het nog een keer.

En wat een mooi kindje is Jenna.

Ive ook weer opgeknapt lekker hoor.
  zaterdag 23 december 2006 @ 10:55:37 #37
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44677652
Stiekemerd wat een lekker propje! Zo ligt Brent trouwens ook in de tub (hoofd nog schever naar achteren, dat wel). Is dat haar voorkeurshouding?
Ik las trouwens twee deukie Deukjes gehad? Tis nog vroeg he!
(lief! Ik heb alle foto's bekeken <3)

Brent heeft al weer gepoeperd! Gisterenavond was het weer drama met de krampjes maar ik zie wel een patroon. Hij is gewoon moeilijk in slaap te krijgen 's avonds. Wil gewoon bij ons zijn en heeft dan ook zijn echte huiluurtje. Nu ligt ie lekker te kraaien in de box. Hij was het er eerst niet mee eens en brulde effe 10 minuutjes. Ik dacht dat ie in slaap was gevallen maar hij lag mooi naar de kerstboom te kijken

Chaca is haar buikje ook hard? of kun je het nog indrukken?
Iedere golf van de zee,
pi_44678201
Ooooeeeehhh Jenna!!!
Wat een lief klein schattig prupke....
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 20:43 schreef PM-girl het volgende:

Moonah, hoe is het vandaag met Thies? Is het een regeldagje (geweest), of iets anders?
Onze Thies is weer als vanouds hoor.
Lekker ventje!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_44678629
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 10:55 schreef Neuk het volgende:
Stiekemerd wat een lekker propje! Zo ligt Brent trouwens ook in de tub (hoofd nog schever naar achteren, dat wel). Is dat haar voorkeurshouding?
Ik las trouwens twee deukie Deukjes gehad? Tis nog vroeg he!
(lief! Ik heb alle foto's bekeken <3)

Brent heeft al weer gepoeperd! Gisterenavond was het weer drama met de krampjes maar ik zie wel een patroon. Hij is gewoon moeilijk in slaap te krijgen 's avonds. Wil gewoon bij ons zijn en heeft dan ook zijn echte huiluurtje. Nu ligt ie lekker te kraaien in de box. Hij was het er eerst niet mee eens en brulde effe 10 minuutjes. Ik dacht dat ie in slaap was gevallen maar hij lag mooi naar de kerstboom te kijken

Chaca is haar buikje ook hard? of kun je het nog indrukken?
Na jouw post van gisteren (?) heb ik vanochtend eens goed gevoeld. Het is (kei)hard. Er zat vanochtend een half theelepeltje poep in d'r luier. Ze spuugt nu ook veel meer dan 5 dagen geleden. Net als of het echt overloopt.... Heb d'r gisteren al in bad gedaan om te ontspannen. Toen kwam er wel veel lucht, maar helaas geen poep. Ik hoop toch echt dat het snel loskomt. Gisteren heb ik d'r ingebakerd. Dat gaf haar in elk geval de rust om te slapen, want dat gezwaai met die armpjes was niet bevordelijk voor d'r. D'r beentjes zijn dan wel vrij om te bewegen, want anders kan ze evt. lucht of poep niet eruit duwen...

En wat me opvalt is dat ze sinds een paar dagen heel anders in bed ligt. Ze gooit d'r hoofd helemaal naar achteren, terwijl ze dat anders nooit deed. Dan lag ze gewoon recht. Er zit dus echt iets niet goed. In de vakantie toch maar eens kijken wat we er aan kunnen doen.

Ze is trouwens wel heel sterk. Moet echt moeite doen om d'r goed ingebakerd te krijgen. Zo'n klein meisje en dan zoveel kracht. Wat dat betreft precies d'r zus, die was ook al zo sterk.
  zaterdag 23 december 2006 @ 12:13:31 #40
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44678881
Een nieuwe baby Gefeliciteerd stiekemerd, ik had het duidelijk even gemist Oeps, ik zie nu dat ik wel heb gefeliciteerd, duidelijk een geval van niet opgeslagen, dat kan ook
Gaat het allemaal goed verder? Hoe zwaar was ze?

En verder lees ik hier allemaal goede berichtjes, lekker groeiende kindjes en kindjes die weer beter zijn
Lekker douchen!
pi_44680223
Chacama, ben al eens met haar naar een ostheopaat geweest? Niet poepen en overstrekken en krampjes klinkt heel erg als iets dat door een onstheopaat verholpen/verlicht zou kunnen worden.
  zaterdag 23 december 2006 @ 15:54:44 #42
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44683392
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 13:17 schreef owlet het volgende:
Chacama, ben al eens met haar naar een ostheopaat geweest? Niet poepen en overstrekken en krampjes klinkt heel erg als iets dat door een onstheopaat verholpen/verlicht zou kunnen worden.
Helemaal mee eens. Ik kan weer 2 x daags luiers verwisselen. En hij lacht nu zelfs als ie poept!
Iedere golf van de zee,
pi_44684036
Ben tot nu toe 1x bij de chiropracter geweest met d'r. Maar ik neig meer naar een osteopaat voor haar. Weet niet waarom. Is een gevoel. Ik ga in de vakantie kijken wat ik kan doen voor d'r. Eerst een kijken of er uberhaupt in mijn regio iets zit. Soms is dit deel van zeeland nog echt achtergesteld gebied

edit half negen: Hoe deed je dat ook al weer Neuk? Maud heeft gepoept. Een luier vol met mosterd. Het is nog niet voorbij, maar het eerste is er uit. De rest gaat vast nog volgen. En het klopt....nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn met een volle luier.

[ Bericht 36% gewijzigd door chacama op 23-12-2006 20:24:56 (*O*) ]
pi_44700173
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:44 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja ze gaat voor mijn gevoel ook wel goed, alleen dan ga je naar cb, klapt ze in de handjes? doet ze opdrachtjes etc.? als dat is dat ze komt als je haar roept en ze luisterd naar nee ( voor 2 minuten ) dan ja maar klappen oid doet ze echt niet
Sommige van die dingen zijn ook zo bovengemiddeld. Van de week hoorde ik op gym over iemand die met de oudste van 3 jaar naar het cb ging. En er werd verwacht dat hij al heel veel plaatjes kon benoemen met verhaaltjes erbij. Nou ik heb kleuters in normale ontwikkeling gezien, die dat nog niet voor elkaar kregen, hoor.
Laat je niet gek maken!
  zondag 24 december 2006 @ 20:39:05 #45
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44717579
Heb vandaag Maud een beetje meer op schema gezet. En dat gaat goed. Alleen met het slapen heeft ze wat moeite....ze spuugt d'r speen uit en is hem vervolgens kwijt...de druif. Want dan is het dus huilen. Ze slaapt nu op d'r eigen kamertje. Ben benieuwd of dat wil lukken vannacht.
pi_44741453
Fijn fijn fijn, poepende kindertjes . Eva is tegenwoordig heel regelmatig, de 2e en 3e luier van de dag zitten vol groene mosterd

Ik dacht vandaag even dat ze me niet meer lief vond . Lief en aardig en lachen naar anderen, gezellig op schoot zitten en kletsen, en zodra ze bij mij was: .... Ik ben degene die haar nu en wel onmiddellijk een flesje moet geven blijkbaar. Maar vanavond bij de laatste voeding heeft ze het ingehaald, gelukkig, met haar suffe hoofdje heeft ze nog even bij mij op schoot zitten lachen en kletsen. En je leert ook nog eens wat van Eva's tante, die had haar in een houding die ze blijkbaar heel leuk vindt, ook later bij mij.... . Ik ben erg blij met mijn liefje.
Eva
  dinsdag 26 december 2006 @ 01:57:35 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44744149
altijd handig die tips he linda

wij hebben een topactrice in spe..

Arwen is dol op de boekjes in de kast.. en nog doller om ze allemaal op de grond te gooien..
Na tig maal oprapen ben ik het wel eens zat en krijgt ze een nee te horen..
Afijn mevrouw luisterd eigenlijk altijd wel, maar vandaag was anders..
Fier trekt ze zich op aan de kast.. schuift haar handje richting boekjes..
Ik zeg nee arwen en ze trekt haar handje terug, laat zich op de grond zakken.. begint haar lipje te pruilen..
ik lach haar toe en mevrouw doet nog een poging.. weer zeg ik nee arwen.. ditmaal laat ze zich weer zakken en probeert het zieligste huiltje op te zetten wat ze kan.. je zou er bijna intrappen .. gooit haar handjes voor de ogen en vlijt zich op de grond.. om zo stiekem door haar vingertjes te kijken of we wel zien dat ze huilt.. en als we even niet kijken dan gaat ze nog even harder huilen... want stel dat we haar niet zouden horen

Hou dan maar eens je lach in

Later op de dga schoof ze nog wel richting kast, trok zich op.. schudde nee en liet zich weer zakken

wat is ze toch braaf
  dinsdag 26 december 2006 @ 02:00:57 #48
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_44744214
Aahhh imitatie stervende zwaan
pi_44744246
Arwen heerlijk eigenwijsje!
Ik kan dan ook mijn lah niet houden hoor evenstar, dus Djulian probeert nu gekke dingen te doen zo dat ik ga lachen en niet boos ga worden, kan je vertellen dat ze dan nog veel eigenwijzer worden als ze dat door hebben
  dinsdag 26 december 2006 @ 02:06:33 #50
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44744308
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 02:00 schreef Rottdog het volgende:
Aahhh imitatie stervende zwaan

is zo maf het is of ze de laatste paar daagjes zoveel meer begrijpt..
zo tegenstrijdig.. ze past nog in de kinderbak van de wagen maar is al een echtmensje in doen en laten..
zo dubbel.. maf hoor

en merlijntje dag knul een hele fijne dag gewenst dag te vroeg

[ Bericht 11% gewijzigd door _evenstar_ op 26-12-2006 10:45:18 ]
  dinsdag 26 december 2006 @ 22:07:22 #51
94046 PM-girl
pi_44755142
Merlijn en Randa, fijne dag morgen!

Wat een poepverhalen hier verder, succes ermee!

Linda
*
pi_44755394
Arwennetje ik zou ook moeten lachen hoor Evenstar
Eva
pi_44762759
Merlijn neemt afscheid vandaag ja. Jammer genoeg is hij op zijn verjaardag toch weer een beetje ziek, maar we hopen dat hij het gewoon vol gaat houden en het bezoek op tijd wegsturen. Zijn cadeau van ons heeft hij al gehad. Gelukkig vond hij het prachtig. De slingers hadden we gisteren al neer gehangen, de balonnen vandaag.

Merlijn is vandaag 1 jr, vind het nog wel raar.
  woensdag 27 december 2006 @ 09:02:53 #54
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_44762855
doei mensen tot in het volgende topic
  woensdag 27 december 2006 @ 10:04:23 #55
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44763314
Dag Merlijn!

Storm kan draaien! Jippie-a-jee!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † woensdag 27 december 2006 @ 10:10:35 #56
81992 Githa
pi_44763368
Wat knap Storm wat gaat dat hard zeg ....
Het is zo'n mooi mannetje
pi_44763982
Merlijn, gefeliciteerd!
Eva
pi_44765039
Gisteren het ledikant typetje Hensvik gehaald bij de Ikea. Maar hoe maak je een ledikantje (gedeeltelijk) op? Hoe zit dat?
  † In Memoriam † woensdag 27 december 2006 @ 11:58:58 #59
81992 Githa
pi_44765056
hoe bedoel PV?
pi_44765140
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:58 schreef Githa het volgende:
hoe bedoel PV?
Nou, Kendahl is nog niet zo groot. Of moet ik het gewoon eens uitproberen, straks? Eerst maar in elkaar zetten..
  woensdag 27 december 2006 @ 12:06:43 #61
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44765227
@sugar hiep hoi coole storm

Merlijntje

PV matrasje dan molton erover, dan matrashoes, dan het bedje met een laken en katoenendeken laag opmaken zodat ze niet onderuit zakken
  † In Memoriam † woensdag 27 december 2006 @ 12:15:59 #62
81992 Githa
pi_44765422
Dan gewoon laag opdekken.
Even meten hoelang Kendahl is en de rest van de dekens onder de martras vouwen, of bedoel je dat niet ?
pi_44765813
Wat leuk van Arwen.

Dat is knap van Storm! Hier blijft het bij pogingen tot.

Anna heeft veel last gehad van de drukke kerstdagen. Ik heb zo'n zin volgend jaar gewoon niet te gaan. Gisteren ruim drie uur bezig geweest om haar in bed te krijgen en het ging nog niet van harte. Hopelijk gaat het vandaag beter. Het is zo zielig. Helemaal uitgeput, maar slapen wil niet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  woensdag 27 december 2006 @ 12:35:26 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44765868
Ach yppy, hier zag je zo tegenop.. en dan blijkt het idd nog niet lekker te gaan
  woensdag 27 december 2006 @ 13:42:50 #65
108648 cattie
lieve moeder
pi_44766195
Dag Merlijn! (En gefeliciteerd!)

Yppy, wat vervelend. Hopelijk trek Anna snel bij.

Ive heeft de afgelopen dagen zijn eerste hapjes gehad. Banaan en avocado (los van elkaar), fijngeprakt op een lepeltje. Hij vindt er niets aan en spuugt alles uit. Sabbelen op een broodkorst doet hij wel een beetje. Zijn reactie verbaast mij, ik dacht dat hij na bijna 6 maanden wel aan iets anders dan melk toe zou zijn. Misschien is het een kwestie van wennen. We gaan gewoon door met oefenen, maar forceren niets. Zijn er meer baby's die zo reageren?
  woensdag 27 december 2006 @ 13:57:11 #66
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44766478
Cattie is heel normaal hoor, de structuur is toch heel anders dan melk, het proeft anders dan melk.

je kunt ook proberen hem gewoon stukjes te geven en of helemaal fijn te pureren en aan te lengen met bv en dan steeds iets steviger van structuur te maken.
trouwens ive was gevoelig voor krampjes toch? dan zou ik met banaan wel oppassen
pi_44767619
Hoog opmaken kan ook, gaat het makkelijkst als je een gewoon eenpersoonslaken gebruikt dat je overdwars over het ledikantje legt en dan dubbelvouwt zodat de baby erin ligt en dus niet naar beneden kan schuiven. Je krijgt dan een matrozenbedje / volgens de envelopmethode opgemaakt bedje.
En wij 'moeten' van de kraamzorg twee dekentjes gebruiken, met een kruikje ertussen de eerste tijd (m.n. 's nachts).

Dit idee dus: http://www.tinynanny.nl/matrozenbedje.html
pi_44767682
Arwen de stervende zwaan komt ons hier ook bekend voor.
En volgens mij kan en doet Arwen alles preceis goed hoor! Wat de kinderarts ook zei, ieder kind doet alles op zijn/haar eigen tempo.
pi_44770597
Arwen, een echt dreumusje ben je aan het worden...

Hier heb ik een zieke Maud (en ook zieke Fleur...oorontsteking en snotteren). Maud ligt te snotteren en niet alleen uit d'r neus, maar ook uit d'r ogen. Bleg. Dat vind ik toch wel erg vies. Ik maak het elke keer schoon meteen nieuw doekje en uitgekookt water, maar toch...
pi_44771121
jenna ... wat ben je mooi...

beterschap maud (en fleur)
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_44771717
Ik heb hier een kleine meisje met diarree. Tussen elke voeding hoor ik het ineens enorm borrelen en moet echt rennen om te zorgen dat haar kleren schoon blijven. Dit lukt helaas niet altijd. Ze heeft het al vanaf donderdag maar de huisarts zei dat zolang ze eet en goede plasluiers heeft en ze niet sloom is er niks aan de hand is. Maar ik vind het best lang duren eigenlijk. Ze is er verder wel vrolijk onder gelukkig, maar ik iets minder
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 27 december 2006 @ 19:39:54 #72
108648 cattie
lieve moeder
pi_44772110
Beterschap Maud (en Fleur) en Liz!
Snoopy, Ive had vandaag ook zo'n heerlijke poepbroek. Zelfs zijn sokken zaten onder!

Mijn schatje wordt al zo groot! Hij zit nu al in de kinderstoel. Heerlijk vindt hij dat, lekker bij ons zitten, maar toch zelfstandig.
  woensdag 27 december 2006 @ 20:25:08 #73
24188 Belana
kloon van belana
pi_44773790
heeft Lis iets opgepakt in het ziekenhuis?
stormy waters...
sailin'
  woensdag 27 december 2006 @ 20:34:15 #74
103793 kozakken
Living the life
pi_44774204
Och, arme Lis.. (en arme Snoopy )
En voor Storm. Al rollen, wat lekker vroeg!
En Cattie, leuk is dat gepier met eten he

Hier een vrolijk mannetje die jaha.... in een keer twee tandjes heeft Het zijn nog maar kleine puntjes, maar ze kunnen al gemeen bijten
En dat rollen doet onze Romme ook sinds gisteren een beetje zelf. Nu nog van per-ongeluk naar bewust
Wat wordt ons mannetje toch al snel groot
pi_44774346
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:25 schreef Belana het volgende:
heeft Lis iets opgepakt in het ziekenhuis?
Zou zomaar kunnen. Ik heb echt geen idee.
Ik hoop alleen dat het gauw over is.

Romme, rollen en tandjes Het gaat idd hard!
  woensdag 27 december 2006 @ 20:38:07 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_44774365
rollen, eten, tandjes gelukkig is Ezra niet de enige die snel gaat

cattie, Liam vond eten in het begin ook maar niks, terwijl ezra vanaf de eerste hap het helemaal geweldig vind, het is gewoon zo verschillend

vanaf wanneer mogen ze ook alweer brood?
stormy waters...
sailin'
  woensdag 27 december 2006 @ 20:38:41 #77
24188 Belana
kloon van belana
pi_44774380
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:37 schreef snoopy het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen. Ik heb echt geen idee.
Ik hoop alleen dat het gauw over is.
Ik hoop het ook! ze heeft nu wel genoeg gehad zeg!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 27 december 2006 @ 20:51:32 #78
94046 PM-girl
pi_44774973
Lis en Maud en Fleur beterschap.

Eerste hapjes, zo leuk lijkt me dat, al hoop ik vooral dat dat nog lang duurt hier! (ik wil Simon nog even klein houden!) En dat geldt ook voor rollen, al lijkt me dat ook wel leuk om weer zo'n ontwikkelingsstukje te zien!

Yppy, vervelend dat Anna zo slecht ging slapen, hopelijk vanavond beter.

En Poemojn, ik noteer even je tip over het matrozenbedje!
*
pi_44778419
yppy, heeft anna nou alles bij elkaar veel last gehad van de waterpokken? en ja, kerst/logeerdrukte kost hier ook altijd veel ernergie en slaaptoestanden (ook nu nog), dus helemaal geen gek idee om dat volgend jaar anders te doen.

beterschap voor de zieke lis & maud & fleur!

die eerste hapjes: volgens mij is het meer regel dan uitzondering dat ze daar niet meteen dol op zijn, cattie. zo vreemd ook natuurlijk!

alles goed met de kers(t)verse kleintjes? stiekemerd ik heb inmiddels ook op je 'twee deukie' -site gekeken, wat een schatje die jenna! en zo lief ook die foto's waar benthe ook op staat. en hoe gaat 't met juliette poemojn?
ben natuurlijk ook razend benieuwd naar foto's van julia (wat veel J-meisjes ) en dewi.

[ Bericht 40% gewijzigd door bixister op 27-12-2006 22:26:50 ]
  woensdag 27 december 2006 @ 22:41:32 #80
108648 cattie
lieve moeder
pi_44779118
Dank jullie wel voor de eetreacties! Evenstar, goede tip om het eten met bv te mengen, dat ga ik morgen proberen. Morgen staat er namelijk gekookte wortel op het menu.
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:38 schreef Belana het volgende:
(..)

vanaf wanneer mogen ze ook alweer brood?
Volgens het introductieschema dat ik gebruik mogen ze na 6 maanden een broodkorst om op te sabbelen en na 7 maanden bruin brood om te eten.
pi_44779378
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:51 schreef PM-girl het volgende:
(ik wil Simon nog even klein houden!)
Te laat! Dat kan nu echt niet meer...

Lis, Maud en Fleur, beterschap....
Zielig, kleine zieke kindjes.

Bij onze beide families waren zieke kindjes, en ik hield echt mijn hart vast voor Thies, maar vooralsnog ziet het er naar uit dat hij nergens last van heeft.
Alleen van zijn moeder die hem overmatig knuffelt...
pi_44779414
Volgens mij maakt Kendahl weer een sprongetje: hij is huilerig, veel moe, wil steeds eten...
Hij heeft trouwens een sterke wil, wanneer hij eten krijgt met de fles en die verdwijnt even uit beeld, zet hij het op een krijsen!
  woensdag 27 december 2006 @ 23:06:43 #83
94046 PM-girl
pi_44780030
quote:
Op woensdag 27 december 2006 22:48 schreef Moonah het volgende:

[..]

Te laat! Dat kan nu echt niet meer...
Ik wil hem als klein beertje houden dan!
quote:
Bij onze beide families waren zieke kindjes, en ik hield echt mijn hart vast voor Thies, maar vooralsnog ziet het er naar uit dat hij nergens last van heeft.
Gelukkig maar!
Simon is sinds enkele uren verkouden, dus ik ben benieuwd hoe hij zich vannacht houdt.
quote:
Alleen van zijn moeder die hem overmatig knuffelt...
Hier ook al, elke dag meer en meer word ik verliefd op het mannetje!!
*
pi_44786394
Kijk die beterschap van jullie lijkt al te helpen. De oogjes van Maud zijn al een stuk beter. En mama's die kindjes knnuffelen...ha...hoe meer hoe beter

Lis ik hoopd at het snel over is, want van onder tot boven...onder zitten is helemaal niets.

eerste hapjes........nog heeeeeeeeeeeeel lang niet.
  donderdag 28 december 2006 @ 09:28:42 #85
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44786686
snoopy kan het niet het rota virus zijn? heeft arwen in maart vorig jaar gehad, veeel, heel veel poepen/spuitluiertjes.
is niets aan te doen dan er uit te zieken en zorgen dat ze goed drinkt en goed plast, eventueel wat ors erbij gebruiken.
pi_44786721
Geen idee Evenstar. Maar wij hebben het allemaal niet en Morris ook niet. *klopt af*
  donderdag 28 december 2006 @ 09:34:50 #87
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44786745
wij hadden het ook niet misschien anders even nara de huisarts gaan, die kunnen nl aan het huidje zien of het een viraal iets is arwen had zo bijv. hele kleine rode puntjes die je wegkon duwen en dan terug kwamen.. zo wist die dan dat het viraal was en door de symptomen kwam hij dan op rota virus..
pi_44788835
quote:
Op woensdag 27 december 2006 22:49 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Volgens mij maakt Kendahl weer een sprongetje: hij is huilerig, veel moe, wil steeds eten...
Hij heeft trouwens een sterke wil, wanneer hij eten krijgt met de fles en die verdwijnt even uit beeld, zet hij het op een krijsen!
Herkent iemand dit trouwens? Zeg maar, met deze leeftijd... Of is er iets anders aan het handje?
Hij wil niet dat wij hem zelfstandig laten spelen, hij moet steeds maar lichamelijk contact hebben, wat is dat? Mist hij de borstvoedingen misschien?
pi_44788952
quote:
Op woensdag 27 december 2006 13:42 schreef cattie het volgende:

Ive heeft de afgelopen dagen zijn eerste hapjes gehad. Banaan en avocado (los van elkaar), fijngeprakt op een lepeltje. Hij vindt er niets aan en spuugt alles uit. Sabbelen op een broodkorst doet hij wel een beetje. Zijn reactie verbaast mij, ik dacht dat hij na bijna 6 maanden wel aan iets anders dan melk toe zou zijn. Misschien is het een kwestie van wennen. We gaan gewoon door met oefenen, maar forceren niets. Zijn er meer baby's die zo reageren?
Dat is heel normaal. Sommige kindjes gaan pas met een maand of 9/10 (of nog later) echt goed eten. Bedenk dat melk de hoofdmaaltijd is tot een jaar en de rest is bijvoeding (voor erbij dus). Ive hoeft er nog niet van te leven, dus maak je geen zorgen. Mijn dochter ging met 8 maanden ineens als een bootwerker te keer.
Variety is the spice of life
  donderdag 28 december 2006 @ 12:09:00 #90
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44788958
Dag dag Merlijn! Leuke verjaardag gehad?

Chaca: Last van poepoogjes bij Maud? Druppel moedermelk werkt als een tiet, hoor! Succes verzekerd.

Brent heeft vanochtend om 9 uur weer een behandeling bij de osteopaat gehad. Hij sliep er dwars doorheen en slaapt nu zelfs nog (is wel kort wakker geweest voor een voeding en sliep zo aan de boobie weer in). Het vergt wat om beter te worden!
Zijn nek en buikje zijn behandeld. Volgens de osteopate was de (ergste) paniekstress van vorige week verdwenen en kon ze nu dieper behandelen. Met een week of 2 moet het vanaf nu wat beter worden. En we moeten ook naar een kinderfysiotherapeut volgens haar en volgens het CB. Eind goed al goed! Tis zowieso een lekker knulleke!
Iedere golf van de zee,
  donderdag 28 december 2006 @ 12:14:58 #91
94046 PM-girl
pi_44789091
Fijn dat de behandeling aanslaat Neuk. En het CB is het zomaar eens met iemand anders! Wauw!
*
  donderdag 28 december 2006 @ 12:38:19 #92
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44789622
Arme PV, misschien moet ie inderdaad even wennen aan het niet meer BV krijgen. Dat idee had ik met Jetske ook. Na een weekje gaat het hier weer helemaal lekker met 'r. Die storm en romme, rollen al helemaal om. Nou Jets niet hoor, die probeert het maar komt nog niet tot het einde. Het lukt haar wel als ze op haar buik ligt (met moeite) maar dan knapt ze zo hard met haar hoofdje op de grond, dat ik dat liever niet doe.

Wat Jetske wel kan: -jes geven. Ik smelt bij elk kusje dat ze geeft. Echt een smak in de lucht. Als ze een op de wang geeft dan is het meestal een natte kledder tong die over je wang gaat

Fijn neuk dat het lijkt te helpen. Sterkte chacama met de prutoogjes. Ik deed het met gekookt (afgekoeld) water en watjes.
Lekker douchen!
pi_44791102
Kendahl kan ook nog niet rollen hoor. Sterker nog, hij babbelt/schreeuwt meer dan dat hij in beweging komt. Hij probeert zich trouwens wel op te richten om te zitten. Buikspieroefeningen
pi_44792490
ooh jetske wat moet toch geweldig lief zijn
pi_44793739

Eva rolde net om in de box

gek dat jullie het er net over hebben

Ze zwaaide haar beentjes in de lucht en toen opzij, nog wat verder, en toen lag ze op haar buik.... en toen was ze heel boos want ze kreeg haar armpje niet goed onder haar lijf weg. En dr hoofdje optillen vind ze ook nog moeilijk. Na een poosje heb ik haar maar weer op haar rug gedraaid, vond het wel zielig, want ze had er zoveel moeite voor gedaan. Ze begon gelijk weer! . En nu is ze bekaf.
Mijn grote kleine Evaatje
Eva
  donderdag 28 december 2006 @ 15:08:02 #96
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44794421
Eva
Lekker douchen!
pi_44794577
Eva, wat knap!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 december 2006 @ 15:56:55 #98
94046 PM-girl
pi_44796014
Zo die Eva!

Hier ook nog geen enkele poging tot, maar zoals ik al schreef, dat vind ik niet erg!
*
pi_44796614
Bixis, ze heeft er maar weinig last van gehad. We hebben niet gemerkt dat ze jeuk had. Het waren ook nog geen 20 pokjes. Ze krijgt ze dus vrijwel zeker nog een keer. We zijn voorbereid.

Eva ook al rollen.
*OUD heilige*
pi_44796624
Maar nu ligt ze wel telksens met haar beentjes klem tussen de boxspijlen.... frustratie frustratie!
Eva
pi_44796665
lekker op de grond leggen Linda
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 december 2006 @ 18:27:19 #102
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44800454
eva en een voor bent wat fijn neuk !!

Jetske kusjes geven lief !!

arwen is in de ban van hara tamboerijntje te lief
pi_44801628
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:14 schreef Vicky het volgende:
lekker op de grond leggen Linda
Vind ik zo koud en hard (parket). Maar ik zal morgen eens het boxkleed op de grond leggen, kijken of ze dat leuk vindt.

O. wat lief, dat Jetske kusjes geeft. Ik ging al oefenen met Eva, maar het enige wat ze doet is de mond wijd open (happen )
Eva
pi_44804210
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:08 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Vind ik zo koud en hard (parket). Maar ik zal morgen eens het boxkleed op de grond leggen, kijken of ze dat leuk vindt.

O. wat lief, dat Jetske kusjes geeft. Ik ging al oefenen met Eva, maar het enige wat ze doet is de mond wijd open (happen )
Boxkleed op de grond, evt. een fleecedeken of een badhanddoek eronder leggen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 28 december 2006 @ 22:12:40 #105
108648 cattie
lieve moeder
pi_44808510
Ive ligt elke dag wel even op een kleed op de grond, hij vindt die ruimte heerlijk!

Ive heeft net zijn eerste flesje moedermelkpap gehad. Hij vond het erg lekker, hij dronk het supersnel! En nu hopen dat hij er ook wat langer op slaapt. Afgelopen nacht moest ik hem 3x voeden. Dat begint mij nu wel op te breken.
pi_44818312
En heeft Ive er lekker op geslapen cattie?

Knap hoor Eva, omrollen!

Hier een ziekig Finnetje, hij hoest de longetjes zowat uit z'n lijfje en zit potdicht. Net naar de huisarts geweest en hij heeft het RS-virus te pakken. Zoals een hele hoop kindjes op dit moment blijkbaar. Gelukkig drinkt en eet hij nog wel goed (al kost aan de borst drinken hem momenteel echt heel veel moeite) en verder is hij ook nog hartstikke vrolijk, al slaapt ie vreselijk slecht 's nachts.
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:07:47 #107
94046 PM-girl
pi_44818412
O Tamea, wat zielig. Gelukkig gaat het eten nog wel redelijk. Beterschap!

Ik leg Simon ook op de grond op een boxkleed, met de babygym. Dat is meestal dikke pret!

Cattie, vervelend dat Ive zo vaak komt 's nachts, heeft de pap afgelopen nacht geholpen?
*
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:30:16 #108
108648 cattie
lieve moeder
pi_44818787
Beterschap Finn!!

Ive heeft geen seconde langer op de pap geslapen. Maar we zagen vanochtend dat zijn eerste tandje is doorgekomen! Misschien had hij daar ook last van.
  vrijdag 29 december 2006 @ 11:24:34 #109
24188 Belana
kloon van belana
pi_44820039
jammer cattie proberen jullie wel eens een speentje geven 's nachts? daarmee weten we Ezra te rekken tot 's ochtends.
Ezra zit net met veel smaak een broodkorstje te eten. dat kind is zo dol op eten erg grappig.
ik denk ook dat rapley met hem heel goed zal gaan, hij kouwt goed en sabbelt lekker. (bij Liam zou het nooit echt hebben gepast, die heeft nog nooit gekouwd op zijn eten )
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 29 december 2006 @ 11:30:09 #110
108648 cattie
lieve moeder
pi_44820192
Een speentje wil Ive niet. We proberen het wel te rekken door hem weer in slaap te wiegen, maar dat werkt maar kort.
Wat leuk dat Ezra zo lekker eet!
  vrijdag 29 december 2006 @ 11:33:56 #111
24188 Belana
kloon van belana
pi_44820277
ow das wel jammer dan idd en lastig ook. hij pakt ook zijn duim niet? nou, ws niet dus.
ik heb wel eens gelezen dat doorslapen ook iets is wat ze moeten leren, maar dat betekent in sommige gevallen dat je je baby een keer zult moeten laten huilen en ik weet ook niet of ik dat zou kunnen hoor.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 29 december 2006 @ 11:35:50 #112
108648 cattie
lieve moeder
pi_44820320
Zijn duim doet hij af en toe. Wij zijn nu wel weer een huilbeleid begonnen, het is anders gewoon niet te doen. Er moet nu minimaal 3 uur tussen een voeding zitten 's nachts en anders laten we hem huilen. (Is ons voornemen, 's nachts pakt het soms anders uit.)
pi_44820571
Cattie, wat lastig
Eva is gelukkig een duimzuigertje. Hoe we haar dat later weer afleren moeten we dán maar zien, maar nu is het erg handig. Dat speentje tufte ze telkens weer uit....

En waarom gaan babietjes zo snel! . Gisteren rolde Eva zich voor het eerst om, vandaag doet ze het 5 keer zo snel, en tilt ze ook haar hoofdje op. Ze vind het alleen nog steeds niet leuk om op haar buik te liggen, want ze kan dan niks, dus ik heb haar nu maar even in de wipstoel, ter 'zelfbescherming'.

Finn, beterschap! Dat virus had Lis toch ook? Blijkbaar zijn grotere babietjes er iets beter tegen bestand?
Eva
  vrijdag 29 december 2006 @ 12:56:33 #114
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44822453
Wat vervelend dat RS-virus, zeg. Beterschap voor Finn! Hoe krijgen kindjes dat eigenlijk? Buiten? Of van andere kindjes?

Vanochtend om half 9 schrok ik wakker... Brent heeft van half 1 tot kwart voor 9 geslapen en werd zelfs wakker van mijn gestommel... Mag dit wel? Normaal meldt hij zich 5 uur na de laatste voeding. Ik kon de klok er zelfs mee op tijd zetten. Is dat doorslapen slecht voor zijn suikerspiegel of kan hij dat na 8 wk wel aan?
Iedere golf van de zee,
pi_44822553
hihi Neuk, volgens mij gebeurt dat iedereen als babietje voor het eerst doorslaapt. Schrikken! (en kijken of hij/zij nog wel ademt ) Volgens mij kan doorslapen prima na 8 weken, als ie goed op gewicht is...

Hier nog een dilemmaatje: Eva past maat 56 niet meer. Nu zit ik te twijfelen wat ik zal doen: bewaren of verkopen. Nou ja, eigenlijk weet ik het al: verkopen, want we hebben weinig ruimte, wie zegt dat er een 2e komt (ík weet het nog niet) en of dat een meisje is en of zij dan in het zelfde seizoen geboren wordt). Hoe doen andere moeders dat? 1e pakje en nog wat dingetjes bewaren en dan de rest weg?
Eva
pi_44822661
Volgensmij mogen ze al vrij snel doorslapen. En schrikken is het wel de eerste keer, maar wel heerlijk

Ik heb hier nog geen kleertjes weggedaan, maar wel alle rompertjes op een paar na, die bijzonder waren (eerste, gekregen, met opgedrukt geboortekaartje, etc.). Voorlopig bewaar ik alle andere kleertjes nog (hebben we ook ruimte voor), maar als dat niet zou kunnen zou ik het meeste ook zo weg kunnen doen op een paar dingen na zoals z'n eerste pakje.
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:08:51 #117
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44822814
Jammer dat Ive nog niet helemaal doorslaapt. Wel fijn dat zijn eerste tandje er nu is. Lekker knagen op mama's tepels...

Arme Finn, laten we hopen dat het bij een lichte vorm blijft. Beterschap jochie!

Die Eva! Toch gewoon op dat buikie blijven leggen, Linda. 4 keer per dag een paar minuutjes, zo deden wij het ook. Nu vindt hij het prima. Bovendien kun je, als ze goed op het buikje kan liggen, lekker babymassage doen

Kendahl heeft vannacht voor de eerste keer in zijn ledikantje geslapen, de hele nacht door. Het was gister wel helemaal wennen, maar de mobiel boven hem is wel erg leuk hoor. Dat vindt hij ook!
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:16:33 #118
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44823024
Hihi Linda Brent past ook niet meer in 56. Zonde he, van al die mooie kleertjes! Maar ook wel weer leuk al die nieuwe kleertjes elke keer. Ik laat het nog effe liggen, misschien krimpt ie nog ooit of weet ik veel... Ik vind het zo zonde en misschien vind ik nog een oplossing het wel te gebruiken want 62 past hem dan wel heel mooi maar 62-68 is echt way too groot!

Ik vond het heerlijk dat ie doorsliep. Dus ik kan gaan proberen of hij dat vaker wil? Wat me wel opviel is dat ie wel 2x snel achtereen (binnen 2 uur) een volledige voeding wilde. Tja, so be it dan had ie zeker nodig! Net als dat ie bijna de hele dag geslapen heeft gisteren.
Gisterenavond laat had ie trouwens opeens zo veel gepoept dat zijn hele bed zelfs vies was. De luier was doorweekt en van boven tot onder zat hij vol. Ik denk dat dat het werk van de osteopaat was. En het is het allemaal waard. Wat een lachebekje is het ook. Echt een heel andere baby dan een week terug.
Iedere golf van de zee,
pi_44823765
Wat een goede berichten Neuk! Pv, ik hoef Eva helemaal niet meer op haar buikje te leggen, ze gaat zelf! Maar na 2 of 3 keer vind ik het wel genoeg, want ze is elke keer boos dat ze dan zo ligt en niks kan. Maar misschien - gezien het tempo waarin het nu gaat - vindt ze het morgen geweldig

Ik ben al bezig om foto's te maken van de kleertjes
Eva
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:50:10 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44824156
cattie pap is geen garantie voor doorslapen hoor maar hoop echt dat hij snel wat meer door wil slapen voor jullie.

belana doet ezra goed

Hier gaat het weer minder gisteren dietiste gesproken nieuwe plan van flesvulling en even gewogen. ze is in 2 weken 90 gram afgevallen, voor haar doen erg veel en dus ook niet goed.
ze krijgt nu 240 water plus 8 schepjes neocate + 3 schepjes fantomalt ( calorie-en) dan 2 maal daags aanvullen met 3 schepjes pap en schepje medicatie en een losec capsule
en 2 maal daags een bordje pap er van maken.
en dan maar hopen dat ze niet verder afvalt en voldoende groeit anders contact opnemen met het zkh over 2 weken en waarschijnlijk dan opname oid..
ik vind het zo onwijs moeilijk, want je staat zo machteloos in dit, je doet wat je doen kan, meer kan echt niet, maar als je kind dan krijst van de honger is gewoon K*T.
Alsof het alleen maar slechter lijkt te worden
boven dat alles weigert ze nu al een uur om der fles te eten/drinken niet echt bevorderlijk
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:53:19 #121
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44824274
oh en linda ik heb op pyamatjjes met voetjes en wat klein spul voor banaanding toen alles bewaard
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:55:16 #122
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44824340
Evenstar Ik heb zo met jullie te doen!

edit: Gingen we net naar het cb om Kendahl te laten wegen, waren ze dicht! En nergens staat aangegeven wanneer ze dan wel open zijn. Nergens een schema'tje. Ook niet voor doordeweeks. En je loopt trouwens gewoon het gebouw binnen. Niemand die zich afvraagt wat je komt doen. Er waren mensen aanwezig en ze keerden ons de rug toe, mensen van een andere organisatie binnen hetzelfde gebouw. Niemand die ons vroeg wat we kwamen doen... snappen jullie dat nou?

[ Bericht 74% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 29-12-2006 14:06:28 ]
  vrijdag 29 december 2006 @ 14:04:03 #123
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44824674
Veel goede berichten hier over omrollende kindjes, maar ook weer zieke en een Arwen die haar moeder veel zorgen baart. Dikke kus

Ik had het grote voordeel dat ik de kleren die Feur te klein waren netjes doorkon schuwen naar Sjeen. Isa en Fleur schelen op een mand na een jaar. Dus dat was perfect qua kleren en voor mij qua ruimte in de kasten.

Ben vannochtend met Maud naar de HA geweest. Alles is goed, maar ze had me vannacht toch flink laten schrikken. Ze moest telkens zo hoesten dat ze vergat te ademen. UIteindleijk won het adem-reflex het wel, maar deze mama heeft toch vaak gedacht ADEM NU.
  vrijdag 29 december 2006 @ 14:09:01 #124
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44824842
Eva!
Finn beterschap, zielig....
Fijn dat het met Brent zo veel beter gaat.
Evenstar, sterkte maar weer.

En Cattie, balen zeg. Drinkt Ive wel elke keer uit twee borsten? Want dat deed Thies dus niet toen hij zich om de 2uur meldde. Zou je voeding wel voldoende vet bevatten? Ik noem maar wat hoor, wil je niet ongerust maken. Maar wellicht een idee om er eens met een deskundige over te praten?
  vrijdag 29 december 2006 @ 14:10:11 #125
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44824895
Iiieeeh, da's eng Chaca...
  vrijdag 29 december 2006 @ 14:22:20 #126
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44825350
Evenstar, wat een bummer... Begrijp ik het nou goed dat het telkens 2 stapjes vooruit 1 achteruit gaat?
Iedere golf van de zee,
  vrijdag 29 december 2006 @ 14:28:47 #127
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44825584
nou het was een stapje vooruit en 2 stappen achteruit de rijstebloem gaat goed, maar de rest ging mis en dus weer tot eind maart!! geen bijvoeding oid alleen de 4 flessen die ze nu dus krijgt met al die toevoegingen.
ze verbruikt meer energie en heeft dus eigenlijk gewoon meer bouwstenen nodig , maar die kan en mag ze niet hebben.
het is dus alleen maar hopen dat ze iig weer iets gaat groeien en het afvallen gevolg was van de allergische reacties op de wortel en peer.
blijft de groei achteruit gaan of stilstaan dan moet er toch iets anders gaan gebeuren.
90 gram lijkt weinig, maar ze is al wat fijner, en dat is haar maand gewicht wat ze de maand ervoor was aangekomen.

Tis zo lastig je weet dat je het goed doet en niet meer kan doen, en je probeert je geen zorgen er over te maken , maar als zelfs de wijkverpleeg. de dietiste en de arts zich zorgen maken.. hoe moet je je dan als ouder geen zorgen maken..
pi_44825707
Evenstar, wat klote zeg!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_44825899
Mag je echt niets meer geven Evenstar?
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 29 december 2006 @ 14:55:22 #130
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44826444
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 14:38 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Mag je echt niets meer geven Evenstar?
nee, ze krijgt nu als je alles mixt 4 maal 270 wat echt de max is gezien gewicht/lengte e.d. daarom ook de fantomal en elke voeding pap maken voor de extra calorie-en een grotere hoeveelheid is voor de nieren niet goed.
ingewikkeld hoe en waarom maar iig dus onverantwoord.
  vrijdag 29 december 2006 @ 15:07:01 #131
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44826906
En vaker over de dag verspreid minder geven, uitkomend op dezelfde hoeveelheid per dag?
pi_44827115
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:12 schreef cattie het volgende:

Ive heeft net zijn eerste flesje moedermelkpap gehad. Hij vond het erg lekker, hij dronk het supersnel! En nu hopen dat hij er ook wat langer op slaapt. Afgelopen nacht moest ik hem 3x voeden. Dat begint mij nu wel op te breken.
Als hij net zijn eerste tandje doorheeft is de kans dat hij regelt erg groot. Bij ziek, zeer en andere narigheid gaan ze vaak regelen. Bovendien is rond de 6 maanden ook vaak een regelperiode.

Evenstar, wat een ellende. Zo erg
  vrijdag 29 december 2006 @ 15:15:26 #133
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44827198
dat pikt ze niet dan is ze echt de ganse dag overstuur dus das ook geen optie denk ik
  vrijdag 29 december 2006 @ 16:45:32 #134
108648 cattie
lieve moeder
pi_44829890
Evenstar, wat rot voor jullie! Veel sterkte weer!

@Moonah, Ive drinkt uit 2 borsten 's nachts. Het "grappige" is dat hij overdag nu 4 en soms 5 uur tussen de voedingen laat zitten en 's nachts om de 2 a 3 uur wil. Zijn drinkschema is dus verkeerd om. Nu gaan we dus 's nachts proberen te rekken.

@nebelung, dat zou nog wel eens kunnen een regelperiode. Ik heb dat nog nooit eerder echt gemerkt, waarschijnlijk omdat Ive altijd vrij veel voedingen heeft gekregen. We zullen zien. Op zich is het niet zo'n heel probleem dat hij soms nog 3x per nacht komt, maar ik had gehoopt dat hij op pap wat langer zou slapen. Mijn schoonouders zeuren al 2 maanden dat we hem pap moeten geven omdat hij dan echt wel doorslaapt. Nou niet dus. Ben ik blij dat ik er niet 2 maanden eerder mee ben begonnen.
  vrijdag 29 december 2006 @ 16:50:35 #135
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44830072
Evenstar, wat moelijk je zou zo graag wat extra's willen geven bij honger..

Cattie, hier heeft pap ook nooit wat gedaan, qua langer slapen oid. (kwam er toen ook nog achter dat rijstebloem nog niks toevoegt aan voeding ook. Ben er toen ook meteen weer mee gestopt) Regelen kan natuurlijk wel heel goed
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 29 december 2006 @ 17:07:49 #136
24188 Belana
kloon van belana
pi_44830662
evenstar, wat moet jij je rot voelen sterkte!

dat kindjes van pap gaan doorslapen is zo'n fabeltje, bij de 1 werkt het bij de ander niet.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 29 december 2006 @ 17:12:43 #137
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44830829
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 16:50 schreef E.T. het volgende:
Evenstar, wat moelijk je zou zo graag wat extra's willen geven bij honger..

Cattie, hier heeft pap ook nooit wat gedaan, qua langer slapen oid. (kwam er toen ook nog achter dat rijstebloem nog niks toevoegt aan voeding ook. Ben er toen ook meteen weer mee gestopt) Regelen kan natuurlijk wel heel goed
daar zit je verkeerd er zitten wel degelijk calorie-en in
pi_44831208
Evenstar sterkte ermee! Lijkt me zo naar allemaal.
  vrijdag 29 december 2006 @ 17:37:35 #139
3011 E.T.
pi_44831687
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:12 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

daar zit je verkeerd er zitten wel degelijk calorie-en in
Ik weet dat er calorieeen inzitten, maar qua voedingsstoffen voegt het bij (goed lopende) bv niks toe.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 29 december 2006 @ 18:03:33 #140
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44832500
bij goedlopende BV voegt het niets toe , alleen kan het wat vermakkelijken om die stap naar andre stuctuur wat vermakkelijken idd. en ze krijgen er die extra calorie-en mee binnen.
maar dat is denk ik dan ook wel kindafhankelijk
pi_44834960
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 16:45 schreef cattie het volgende:
Evenstar, wat rot voor jullie! Veel sterkte weer!

@Moonah, Ive drinkt uit 2 borsten 's nachts. Het "grappige" is dat hij overdag nu 4 en soms 5 uur tussen de voedingen laat zitten en 's nachts om de 2 a 3 uur wil. Zijn drinkschema is dus verkeerd om. Nu gaan we dus 's nachts proberen te rekken.

@nebelung, dat zou nog wel eens kunnen een regelperiode. Ik heb dat nog nooit eerder echt gemerkt, waarschijnlijk omdat Ive altijd vrij veel voedingen heeft gekregen. We zullen zien. Op zich is het niet zo'n heel probleem dat hij soms nog 3x per nacht komt, maar ik had gehoopt dat hij op pap wat langer zou slapen. Mijn schoonouders zeuren al 2 maanden dat we hem pap moeten geven omdat hij dan echt wel doorslaapt. Nou niet dus. Ben ik blij dat ik er niet 2 maanden eerder mee ben begonnen.
Grappig dat je het niet herkent of nog niet eerder hebt meegemaakt

Je kan er donder op zeggen dat hij aan het regelen is. Pap helpt daar niks aan. Was je ook met bijvoeden begonnen al (of was dat iemand anders)? Soms gaan ze ook nog eens meer drinken als de bijvoeding start.

Tja, ik denk dan: pijnlijk mondje, het is donker. Als het donker is en je hebt pijn dan voel je jezelf ook niet optimaal gelukkig. Noem het mamahonger desnoods, hij wil bij je zijn. Ik weet, hoor, het is doodvermoeiend. Ik gun je echt een hele nacht, zeker met werk voor de deur. Het enige wat ik je nu aan kan raden is dit weekend (toch een beetje raar weekend weer met oudjaarsnacht) is veel aanleggen, laten drinken, des te eerder is dit voorbij.

Oh en even zijn mondje nog eens checken op andere tandjes en desnoods morgen nog even chamodent of dentinox aanschaffen, dat geeft ook rust. (en bij erge tandpijn schroom ik nooit en doe er een PCM in). Sterkte!

Oh ja, over die rijstebloem: iemand van de VBN rekende laatst voor dat je bijna een heel kopje vlokken nodig hebt om aan dezelfde calorische waarde te komen als een paar slokken moedermelk. Ik zou mooi die pap laten zitten. Dan moet je alleen maar meer kolven, hoop gedoe en voor niks
  vrijdag 29 december 2006 @ 19:43:23 #142
105888 renzell
pi_44835466
Evenstar, wat enorm frustrerend moet dit voor je zijn meid. Ik wens je veel sterkte!
  Jubileum moderator vrijdag 29 december 2006 @ 19:55:15 #143
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44835811
Wat vreselijk frustrerend Evenstar. Zo moeilijk lijkt me dat, je wilt je kindje zo graag zien groeien maar het gaat bij Arwen extra moeizaam met al die allergien. Heel veel sterkte!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 29 december 2006 @ 20:08:27 #144
108648 cattie
lieve moeder
pi_44836269
@Nebelung: ik denk dat je helemaal gelijkt hebt! Het zal wel mamahonger zijn. Chamodent hebben we al in huis en ook al gegeven (het tandje naast het eerste tandje staat ook op doorkomen).
Dank je voor de tips!
pi_44836514
Graag gedaan hoor en ik zie een voordeel bij het nadeel: mooi dat van het regelen je produktie weer beter kan worden. Misschien dat dat een prettig vooruitzicht is?
  vrijdag 29 december 2006 @ 20:37:40 #146
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44837410
arwen en evenstar

* pinquit geeft dikkke knuffel
  vrijdag 29 december 2006 @ 21:31:08 #147
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44839441
dank jullie allemaal misschien dom, maar geeft me wel weer even kracht tot de volgende tegenslag
  zaterdag 30 december 2006 @ 10:37:15 #148
108648 cattie
lieve moeder
pi_44850784
Hartelijk gefeliciteerd Arwen! Tot over een half jaar!

Ive heeft echt regeldagen, vannacht wilde hij om de 1,5 a 2 uur drinken. Gaap. Hij eet trouwens nu al wel een beetje banaan!
  zaterdag 30 december 2006 @ 10:39:31 #149
24188 Belana
kloon van belana
pi_44850805
ow cattie, wat vreselijk vermoeiend toch
oordopjes in en verder proberen te slapen?
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:24:21 #150
105888 renzell
pi_44851483
Evenstar, gefeliciteerd met Arwen! Fijne dag jullie.
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:38:40 #151
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44851730
dank jullie en een lebber van Arwen

en alle anderen tot ziens in ander topic, ik houdt jullie wel in de gaten hoor :w
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:03:58 #152
108648 cattie
lieve moeder
pi_44852248
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:39 schreef Belana het volgende:
ow cattie, wat vreselijk vermoeiend toch
oordopjes in en verder proberen te slapen?
Geen oordopjes... Telkens voeden, hopen dat het maar 1 nacht is en vanmiddag een dutje proberen te doen. Ooit zal hij toch wel gaan doorslapen? Of in ieder geval minder voedingen nodig hebben 's nachts. Het zou al veel schelen als hij ipv 2 of 3 nachtvoedingen er nog maar 1 nodig zou hebben.
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:05:32 #153
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44852274
cattie ooit slapen ze door.. ik ken de vermoeidheid niet, maar het lijkt me zwaar..
ik duim voor een beter slapende ive in 2007
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:11:50 #154
108648 cattie
lieve moeder
pi_44852427
Ik duim dat het heel snel beter zal gaan met Arwen!!
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:27:41 #155
94046 PM-girl
pi_44852764
Cattie,pff, intensief zo! Hopen dat het regelen niet al te lang aanhoudt voor jullie!

Chacama, dat was schrikken! Gelukkig kon de ha niets vinden. Goed dat je gegaan bent.

Evenstar, och wat een rot nieuws zeg. Sterkte En natuurlijk gefeliciteerd

Simon is ook erg uit zijn hum, verkouden, voor zijn doen ook veel spugen (ook uren na de voeding nog) en huilerig. Ik sla oei ik groei open en jawel!! De bijna 3 maanden sprong!
Klopt allemaal goed, tot en met het handjes in de bloes steken aan toe!

Alleen het spugen, dat kan ik niet goed herleiden. Ik drink zelf de laatste dagen veel sinaasappelsap (om mijn eigen verkoudheid te bestrijden) zou het daardoor kunnen komen? Het zijn gelukkig maar kleine spuugjes, maar toch.
*
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:58:03 #156
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44853498
evenstar, van harte proficiat met je dochter Hopelijk zien we gauw foto's van haar dat ze een leuke dag heeft met veel cadeautjes en taartjes <3
Iedere golf van de zee,
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:00:01 #157
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44853569
PM, citrusvruchten en -sap zijn niet zo prettig voor BV-babies. Iets anders kan ik niet bedenken. Hun maagjes kunnen het nog niet zo goed aan, al dat zuur enzo...

Ik vroeg me trouwens af wanneer de oogjes bij beginnen te kleuren als ze vernaderen van kleur. Iemand een idee?
Iedere golf van de zee,
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:06:07 #158
94046 PM-girl
pi_44853752
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:00 schreef Neuk het volgende:
PM, citrusvruchten en -sap zijn niet zo prettig voor BV-babies. Iets anders kan ik niet bedenken. Hun maagjes kunnen het nog niet zo goed aan, al dat zuur enzo...

Ik vroeg me trouwens af wanneer de oogjes bij beginnen te kleuren als ze vernaderen van kleur. Iemand een idee?
Dat is ook het enige 'gekke' wat ik bedacht krijg, ik heb verder niets anders dan anders gedronken en gegeten. Het is niet zo dat ik nu zoveel sap gedronken heb, maar het is wel vers ipv Appelsientje.

Oogjes? Geen idee, het kan volgens mij wel een jaar duren, maar vast ook eerder.
*
pi_44853834
Neuk, volgens mijn schoonmoeder duurde het bij haar bruinogige kindertjes ongeveer een half jaar.

Evenstar en Arwen, gefeliciteerd en !
Eva
pi_44854439
Kendahl heeft nog steeds blauwe ogen, terwijl wij allebei bruine ogen hebben. Hij heeft het gen van beide opa's. Hij lacht trouwens de laatste tijd steeds meer met geluid en vindt het erg leuk als ik warme lucht op zijn buik toeter.
pi_44854506
arwenneke gefeliciteerd, en tot over 2 maandjes in het volgende topic
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:18:51 #162
94046 PM-girl
pi_44856002
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:28 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Kendahl heeft nog steeds blauwe ogen, terwijl wij allebei bruine ogen hebben. Hij heeft het gen van beide opa's. Hij lacht trouwens de laatste tijd steeds meer met geluid en vindt het erg leuk als ik warme lucht op zijn buik toeter.
Of het gen van (een van) jullie, bruinogige ouders kunnen een blauwogig kind krijgen, echter andersom wordt lastig!

Wat leuk he, lachen met geluid! Simon doet dat soms ook al, zo grappig!
*
pi_44856752
max heeft groengrijze ogen
en zijn ouders hebben ook alllebei bruine ogen.
maar dat heb ik al zo vaak gezegd ben zo trots op zn mooie oogjes

en opa en oma van mijn kant hebben trouwens allebei bruine ogen. alleen míjn opa heeft blauwe ogen.

en opa van papa's kant heeft blauwe ogen.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:51:33 #164
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44856862
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:18 schreef PM-girl het volgende:
Of het gen van (een van) jullie, bruinogige ouders kunnen een blauwogig kind krijgen, echter andersom wordt lastig!
Maar het kán wel. Een neef van mij heeft donkere ogen terwijl beide ouders lichte ogen hebben. En hij is echt niet van de melkboer Maar komt idd niet zo snel voor.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_44856865
Kendahl spuugt wat meer de laatste tijd, sinds hij gekolfde melk krijgt.. Het is wat meer dan alleen een mondje terug. Tips, ideeën?
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:32:54 #166
3011 E.T.
pi_44858023
goed mogelijk dat ie wat meer drinkt doordat 't zo makkelijk naar binnen klokt uit een fles. Het overschot komt dan wat makkelijker terug natuurlijk.
Zou ook nog kunnen dat ie met een flesje wat meer lucht binnenkrijgt en dat er dan bij een boertje melk mee terug komt.

Ben trouwens benieuwd hoe ons kleintje er straks uit gaat zien.. We hebben alle kleur-genen (zowel van haar als ogen) in een heel korte lijn zitten. Dus alles is mogelijk
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:34:29 #167
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44858069
Thies zijn ogen bedonnen na 3 weken al van blauw richting bruin te gaan.
En lachen met geluid is cuuuuute!
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 15:43:33 #168
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44858298
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:38 schreef _evenstar_ het volgende:
dank jullie en een lebber van Arwen

en alle anderen tot ziens in ander topic, ik houdt jullie wel in de gaten hoor :w
Mooi zo, dan kan ik Arwen en jou hier nog feliciteren namens Lucie en mij!
Van harte, en dat het een mooie dag mag zijn
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_44860176
Gefeliciflapstaaaaaart Arwen en Evenstar. Dat ik daar overheen lees. Fijne dag!
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:45:23 #170
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44862615
Brent heeft heel donkergrijs nu. Soms lijkt het bruin, soms groen. Moeilijk te zeggen wat het gaat worden en ook hier is alles mogelijk. Ik heb zelf een groen en een blauw oog, mijn vriend groen, van de opa's en oma's 3x bruin en 1x grijs... Kan ik ergens een kansberekening maken?
Iedere golf van de zee,
  zaterdag 30 december 2006 @ 21:41:34 #171
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44870678
Met Maud gaat het al ietsje beter. D'r neusje is redelijk vrij. Het hoesten is alleen nog verschrikkelijk om te horen, maar het went....een beetje.

Arwen nog gefeliciteerd. En Evenstar heel veel sterkte met alles.
pi_44872007
Arme Maud... beterschap meisje!

Kendahl is de laatste paar dagen echt huilerig. Hij wil niet in de box, hij wil niet dit, hij wil niet dat.. Hij wil alleen maar heeeeeeeel veeeeeeeeeel aandacht. Mja... ik kan hem niet de hele dag in de draagdoek door het huis zeulen, toch?
  zondag 31 december 2006 @ 08:21:58 #173
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44882446
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 22:15 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Arme Maud... beterschap meisje!

Kendahl is de laatste paar dagen echt huilerig. Hij wil niet in de box, hij wil niet dit, hij wil niet dat.. Hij wil alleen maar heeeeeeeel veeeeeeeeeel aandacht. Mja... ik kan hem niet de hele dag in de draagdoek door het huis zeulen, toch?
waarom niet, als hij dat nu even nodig heeft....gewoon je gevoel volgen. Doe ik ook. Maud is ook ca. 70% van de tijd bij me...
  zondag 31 december 2006 @ 09:39:58 #174
94046 PM-girl
pi_44882703
Chaca, fijn dat Maud het iets beter maakt. Zo zielig als de kleintjes ziek zijn.

PV, Heeft kendahl niet toevallig last van een sprongetje?
*
pi_44883889
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:34 schreef Moonah het volgende:
En lachen met geluid is cuuuuute!
Haha! Zei ik toch

Gefeliciteerd Arwen! Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad met je papa en mama, met veel bezoek en grote kadootjes en.. en.. een..!
pi_44883948
Lis is nu weer verkouden Ze is de hele nacht huilerig geweest en heeft voornamelijk tegen mij aangelegen. Vanochtend had ze 38 graden. Drinken gaat ookmoeilijk met een snotterig neusje. Echt zielig
  zondag 31 december 2006 @ 11:23:55 #177
108648 cattie
lieve moeder
pi_44884033
Aah, arme Lis... Heb je een neusspray met zoutoplossing? Dat maakt het neusje weer vrij.

Ive heeft vannacht redelijk goed geslapen, om de 3 uur een voeding (dat is voor hem normaal).
  zondag 31 december 2006 @ 11:29:49 #178
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44884171
Het is niet dat ik hem nieet in de draagdoek wil hoor, meer dat ik af en toe ook inspannender dingen moet doen. Met dozen sjouwen, we zijn nog steeds aan het opruimen van de verhuizsing, nu hebben e de tijd. Ik dacht ook al aan een sprongetje...
pi_44884222
Nog gefeliciteerd Arwen! Tot in het volgende topic

Beterschap voor Maud en Lis, arme zieke dametjes.

Met Finn gaat het iets beter, het hoesten lijkt minder te worden en hij slaapt 's nachts weer wat beter. Verder is ie er nog steeds vrolijk onder en dus ook zo druk dat ie daardoor ook weer in hoestbuien schiet
pi_44884260
Ja we hebben neusspray gelukkig. Ze ligt nu gelukkig alweer een poosje te slapen in haar wiegje.
Haar broer is ook snotverkouden, ik ben bang dat hij alles van de creche meeneemt. Zelf gaat ze woensdag al wennen
  zondag 31 december 2006 @ 13:02:11 #181
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44886974
Ach Lisje, wat ben je toch aan het kwakkelen....
Maud en Finn ook beterschap!
Kendahl, heb je mammies borst zo gemist? Lastig hoor PV.
pi_44887992
Arme Arwen, zo blijf je bezig. Ik kan het niet helemaal volgen (ben er te weinig), maar vind het wel zielig dat ze honger blijft houden. Heeft het ijs nog geholpen?

Wat een zieke kindjes allemaal. Beterschap! snoopy, melk in het neusje kan ook helpen.
*OUD heilige*
  zondag 31 december 2006 @ 13:39:25 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44888346
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:30 schreef YPPY het volgende:
Arme Arwen, zo blijf je bezig. Ik kan het niet helemaal volgen (ben er te weinig), maar vind het wel zielig dat ze honger blijft houden. Heeft het ijs nog geholpen?

Wat een zieke kindjes allemaal. Beterschap! snoopy, melk in het neusje kan ook helpen.
ze wou het niet en ik heb geproeft Brrr
  zondag 31 december 2006 @ 13:46:53 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44888629
Snoopy ik heb de neusspray van otrivin (de milde versie met vit B5) hier reageert Maud heel erg goed op. Geef Lis maar een dikke kus. En dat doorgeven van broers en zussen. Tja, zo is het hier waarschijnlijk ook gebeurd.
  zondag 31 december 2006 @ 18:06:29 #185
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44897619
Hoeveel kusjes krijgen jullie kindjes per dag? Kendahl krijgt er gemiddeld zo'n 250, gok ik.
  zondag 31 december 2006 @ 18:12:37 #186
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44897819
Uhm...ik tel ze niet, maar dat zal wel zo ongeveer kloppen. En hoeveel keer zeg je dan wel niet dat ze/hij lief is en dat je er zoveeeeeeeeel van houdt?
pi_44898209
Ehm, vaker dan ik kan tellen denk ik
  zondag 31 december 2006 @ 19:16:08 #188
94046 PM-girl
pi_44899501
Ik dat ik ook in 100-tallen kan tellen PV! Zo verliefd als je kunt zijn op zo'n babytje he!
*
  zondag 31 december 2006 @ 20:13:31 #189
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44900782
quote:
Op zondag 31 december 2006 19:16 schreef PM-girl het volgende:
Ik dat ik ook in 100-tallen kan tellen PV! Zo verliefd als je kunt zijn op zo'n babytje he!
*zwijmel*
  zondag 31 december 2006 @ 21:11:39 #190
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44901996
Mag ik ook effe laten zien dat ik verliefd ben op mijn manneke? Naast de ziekmakende 1000 kusjes die hij dagelijks te ontvangen heeft, moet ie ook nog continu op de foto voor mijn fotoblog Brent: New Day

Arm knulleke. Ik streef naar elke dag een nieuwe foto (ik ben nog niet helemaal bij met de foto's, er missen er nog enkele maar kijken is al wel leuk!)
Iedere golf van de zee,
pi_44902616
Eva heeft koorts. 39.1 zelfs. Ik vind het eng, hoewel ze alert is, en ook nog redelijk drinkt. Ze kreunt wel telkens een beetje... Ze is echt ziek, mijn meissie. En we zijn nog uit logeren ook. Ik denk dat ik voor de zekerheid de huisartsenpost toch maar even bel. Liever nu dan bv. om middernacht met alle herrie en gedoe
Eva
  zondag 31 december 2006 @ 22:02:15 #192
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44903052
Bellen Linda. Gewoon doen. En leg d'r koel. Zorg dat ze d'r warmte kwijt kan. En probeer d'r te laten drinken.

En een hele dikke kus. Ik hoop dat je snel kunt posten dat de koorts gezakt is. Mijn HA zei dat kindjes van deze leeftijd nog geen koorst behoren te hebben en dat je dan dus altijd moet bellen.
  zondag 31 december 2006 @ 23:10:39 #193
24188 Belana
kloon van belana
pi_44904403
kreunen is niet goed, is 1 van de symptonen van RS...
stormy waters...
sailin'
pi_44904422
Bellen Linda! Lis kreunde ook en had ook 39.1 en die had dus RS.
pi_44904569
Ik zou ook bellen Linda, RS heerst echt overal nu en kan heel link zijn.
  maandag 1 januari 2007 @ 07:57:24 #196
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44909802
Linda hoe is het nu?

Hier heeft Maud - na het genieten van alle mooi lichtjes buiten - van half 2 tot kwart voor 7 geslapen. Wel rond vijven een beetje wakker, maar het speentje was afdoende.
  maandag 1 januari 2007 @ 10:14:39 #197
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44910041
Linda, hoe gaat het met Eva? Ik hoop dat de koorts al wat gezakt is..

Kendahl had om iets over elven nog een fles gehad en sliep om kwart voor twaalf in en vervolgens door al het kabaal heen
  † In Memoriam † maandag 1 januari 2007 @ 10:19:53 #198
81992 Githa
pi_44910062
Linda, ik ben ook wel benieuwd hoe het met Eva is.....
  maandag 1 januari 2007 @ 11:23:03 #199
24188 Belana
kloon van belana
pi_44910447
ik wilde het net gaan vragen... maak me best zorgen om Eva en linda.... ik hoop dat alles goed is.

Met Ezra gaat alles heel goed, hij gaat echt al naar maat 74 toe, idioot gewoon zo hard als dat gaat! Ook erg confronterend, hij gaat nu kleertjes aan krijgen van Liam waarvan ik het idee heb dat Liam ze pas geleden nog aan had Het gaat zooooo hard dit keer
stormy waters...
sailin'
pi_44910477
Ik hoop ook dat het meevalt. Het zou toch een heel beroerd begin van het nieuwe jaar zijn als het RS is.
pi_44911579
Ja hoi

Alles goed hier. Eva is al weer een stuk beter, maar we hebben wel een heel avontuur beleefd gisteravond. Maar straks meer daarover, want er komt net een stoet familieleden de beste wensen brengen.

En die wens ik jullie natuurlijk ook toe!
Eva
pi_44911767
Fijn dat je er weer bent Linda en dat 't goed gaat.
  maandag 1 januari 2007 @ 13:17:39 #203
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44912067
Gelukkig Nieuwjaar!
Wat schrikken Linda! En dan ook nog op een niet doorsnee avond. Gelukkig is ze opgeknapt.
Iedere golf van de zee,
  maandag 1 januari 2007 @ 13:38:33 #204
1762 YPPY
Yppiaans
pi_44912513
Gelukkig maar dat het weer beter gaat met Eva.

Anna was gisteren de hele avond onrustig, maar om half 12 wilde ze ineens wel slapen. En sliep dwars door alles heen. Staat mooi in de boeken, we hadden er al op gerekend dat ze wakker zou zijn, omdat ze zo onrustig was. Ze heeft d'r ritme omgegooid geloof ik. Ze gaat vaker laat slapen en slaapt dan 's ochtends goed door.
*OUD heilige*
  maandag 1 januari 2007 @ 13:52:53 #205
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44912800
Ik heb gisterenavond Brent de hele avond in de draagdoek gehad. Hij had krampjes en gelukkig trok dat snel weg in de doek, maar hij was zo lekker aan het slapen. En in zijn bedje schrok ie af en toe wakker van de knallen, bij mij op de buik totaal niet. Ik vond het een mooie oplossing
Iedere golf van de zee,
pi_44913176
Ja, verslagje....

Eva had koorts dus. Om 21 uur gemeten, 39.1. Terugdenkend was ze vanaf de middag al niet in haar eigen vrolijke doen. Mopperen, niet willen drinken... Ik vond het toch wel erg hoog, zeker omdat haar eigen temp rond de 36.5 ligt, dus de HAP gebeld (niet bij ons thuis, want uit logeren..) Die wilden haar toch graag zien. Tot 3 maanden is dat standaard, en Eva is net 3 maanden en 5 dagen. en ik moest ook erg aan Lisje denken, met haar RS virus

Wij dus met schoonvader in de auto naar de HAP (10 km verderop). Daar waren we snel aan de beurt. Alles was goed (longen, hartje, buikje, reflexen etc) maar het kreunen stond de huisarts niet aan. Dus toch maar even naar de kinderarts, de HAP was in het ziekenhuis. Door naar de spoedeisende hulp daarvoor ondertussen nog even helemaal ondergespuugd door Eva, het liep zo mijn decolleté binnen . Eva kreeg een tapeje op haar teen voor de zuurstofopname (dat was 100%) en een plaszakje opgeplakt. En toen maar wachten. En wachten. En wachten. Schoonmoeder zat alleen thuis, Eva was he-le-maal afgedraaid en moe, en wij intussen ook. Uiteindelijk hebben we de verpleegster terug gevraagd om eens te horen wat voor onderzoeken er nog zouden volgen. Dat wist zij ook niet precies, maar ze vond Eva geen echt heel zieke indruk maken. En na telefonisch overleg met de kinderarts mochten we op onze verantwoording naar huis, en dat hebben we gedaan. We hadden het gevoel dat ze het beste af was in haar eigen bedje (want ze ging telkens wel zonder morren slapen). Dat kreunen vond ik, toen ik hoorde dat de longetjes en alles verder in orde waren, niet zo zorgelijk meer. Eva huilt bijna nooit, en lijkt dat ook vaak niet te willen. Waar een ander kindje misschien had gehuild en gebruld omdat ze zich rot voelde (vind je het gek met zoveel koorts) was zij alleen wat aan het 'piepen'. En toen we thuis waren, om 23.45, hebben we haar in de kinderwagenbak gelegd (paracetamolletje gegeven, ook een 'eerste keer', lekker prutsen ) en daarna sliep ze. Vannacht sliep ze bij ons in de kamer, en af en toe heb ik wat geluisterd, maar het ging goed. En vanochtend om 7 uur heb ik een flesje gegeven, en getempd: 36 graden. Ze lachte weer, kletsen, gewoon mijn gezellige Evaatje weer. En nu is ze nog wat moe van al het slaapgebrek gisteren, maar het gaat weer prima!

Toch nog een goed begin van het nieuwe jaar, en les voor volgende keer: we laten ons niet meer zo meeslepen in de medische molen bij zoiets. Maar toch blij dat we het hebben laten checken.

Dank voor jullie meeleven
Eva
pi_44913302
Blij dat alles oke is met je meisje Linda. Net op tijd terug voor de jaarwisseling ook
Syllables govern the world
  maandag 1 januari 2007 @ 14:38:35 #208
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44913699
Wat een verhaal Linda! Gelukkig is alles weer goed nu. Eng he met die ukkies.

Wij wensen iedereen een heel mooi 2007!
Lekker douchen!
  maandag 1 januari 2007 @ 14:41:49 #209
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44913767
Kendahl had zich losgewurmd in zijn bed en sliep licht. Dus ik zachtjes, met alle goede bedoelingen, weer toegedekt. 'Bééééééh'... en nu, na tien minuten nog....
  maandag 1 januari 2007 @ 14:46:42 #210
24188 Belana
kloon van belana
pi_44913844
blij dat met Eva alles goed is zeg! en ik vind dat niet mee laten slepen hoor, je moet die kleintjes toch goed in de gaten houden, er kunnen snel nare dingen gebeuren. Maar echt heel fijn dat alles ok is
stormy waters...
sailin'
pi_44914287
Wat vind ik het toch leuk om te lezen hoe Annatje zo lekker gaat, na alle vermoeidheid die uit de eerdere posts klonk!

Wat een verhaal, Linda! Gelukkig is alles goed met Eva! En net als wat Belana zegt vind ik het ook geen meslepen hoor, die kleintjes moeten gewoon goed in de gaten gehouden worden met dit soort dingen en ik kan het artsen of verpleegkundigen niet verwijten dat ze te veel doen in dit soort gevallen.

Haha, PV. Zóóó herkenbaar! Ronja sliep ook overal dwars doorheen, tot ik haar zelf per ongeluk wakker maakte toen ik even ging kijken.

Ik moet even wat van me af schrijven hoor
Ronja is de laatste maand echt vermoeiend. Ik schreef bijna vervelend, maar dat gaat ook weer even te ver. Ze kan er niets aan doen en het gaat ook wel over, maar vermoeiend is het wel.
Om de een of andere reden slaapt ze ineens heel slecht. Ze kwam altijd wel één of soms twee keer voor een nachtvoeding en dat was ook helemaal niet erg want dat duurde hooguit tien minuten en daarna gingen we weer lekker slapen.
Maar sinds een maand is het feest en komt ze óf vier à vijf keer op een nacht en vaak weigert ze dan ook verder te gaan slapen. Niets is dan goed. Ze wil niet in haar bedje, niet tussen ons in. Ze wil wel aan de borst maar drinken lijkt weer pijnlijk te zijn want ze draait en wurmt en trekt aan de tepel. Een dikke boer laten helpt meestal wel en ik denk niet dat het spruw is omdat ze overdag wel heel rustig kan drinken. Maar waarom ze snachts dan zo moeilijk ligt te doen?
Soms drinkt ze zichzelf in slaap maar zodra ik haar dan overleg is ze weer klaarwakker.
Of ze ligt gewoon een uur snachts te kletsen...

Al met al vreselijk vermoeiend en ook een vreemde gewaarwording omdat ze al weken ontzettend goed in haar vel zat.
Een mailtje naar de osteopaat is inmiddels verstuurd, hopelijk hoor ik daar morgen wat van en anders bel ik even.
Ik ga er maar van uit dat het een combinatie is van regeldagen, een grote groeispurt en het veranderde schema omdat M. vakantie heeft.
En ze zal zo zoetjes aan ook wel behoefte krijgen aan wat ander voedsel. Ze is volgende week vijf maanden, maar te laat geboren dus eigenlijk dan al weer vijf en een halve maand oud. Ik kan me voorstellen dat ze langzamerhand toe gaat zijn aan wat vaster voedsel. Maar goed, dat wacht nog maar heel even want zo veel invloed zal dat ook wel niet hebben en ergens voelt het nog als een zwaktebod om eerder dan die zes maanden bij te gaan voeden, alleen maar omdat ik zelf slecht slaap en/of ik er naar uit kijk om haar wat anders te zien eten.
En ik weet ook wel dat bijvoeding niet zo heel veel effect zal hebben op het doorslapen.
Ach, ze hoeft van mij ook helemaal niet door te slapen, maar die rare nachten waarbij het gewoon niet duidelijk is wat er aan de hand is zijn vermoeiend en raar, ook omdat het zo niet Ronja is...
  maandag 1 januari 2007 @ 15:21:19 #212
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44914707
@Linda Gelukkig is het goed afgelopen met Eva.
@Owlet: zou het misschien kunnen dat ze droompjes heeft van indrukwekkende dingen overdag?
pi_44914936
Meeslepen, daar bedoel ik mee dat wij Eva kennen. Dat kreunen en piepen was niet gek in dit geval, voor haar! De dokters en verplegers kunnen dat niet weten, maar als alle controles goed zijn, dan ga ik in het vervolg meer naar mezelf luisteren en Eva niet verder binnenstebuiten laten keren... Geen verwijten dus, maar alleen maar een conclusie dat wij Eva het beste kennen, en dat we daar ook een beetje op mogen vertrouwen. . Dus ik zou zo weer naar de HAP gaan, maar toch wat kritischer zijn over nog een checkup door de kinderarts en een verpleger etc.
Eva
  maandag 1 januari 2007 @ 15:31:38 #214
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44914950
Linda gelukkig, wat fijn dat het goed is met Eva.

Owlet, zit ook een beetje aan wat PV zegt te denken. Krijgt ze veel invloeden overdag. Misschien kun je het eens een paar dagen uittesten. Of heb je een strak ritme overdag?
  maandag 1 januari 2007 @ 15:58:15 #215
24188 Belana
kloon van belana
pi_44915613
ah, dan snap ik beter wat je bedoeld linda ja, jullie kennen haar natuurlijk idd het beste

owlet, moeilijk zulke dingen hoor en vermoeiend ook. Ezra was dus vanacht aan het spoken en dat ben ik niet gewend van hem en ik vind dat ook vermoeiend dan. doorslapen is toch wel erg prettig en daar raak je ook weer snel gewend, dus als dat dan ineens anders is, is dat zwaar. Ik heb niet echt tips voor je. Ezra eet inmiddels meerdere dingen, maar dat heeft er niet echt invloed op, dus als dat nog niet prettig voor je voelt moet je dat niet doen, het is idd geen standaard oplossing.
groeispurtje, regeldagen(nachten), tandjes, er kunnen zoveel dingeen meespelen. Ik hoop dat ze snel weer in een prettiger ritme komt.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 1 januari 2007 @ 16:30:30 #216
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44916487
quote:
Op maandag 1 januari 2007 15:05 schreef owlet het volgende:
...
En ze zal zo zoetjes aan ook wel behoefte krijgen aan wat ander voedsel. Ze is volgende week vijf maanden, maar te laat geboren dus eigenlijk dan al weer vijf en een halve maand oud. Ik kan me voorstellen dat ze langzamerhand toe gaat zijn aan wat vaster voedsel. Maar goed, dat wacht nog maar heel even want zo veel invloed zal dat ook wel niet hebben en ergens voelt het nog als een zwaktebod om eerder dan die zes maanden bij te gaan voeden, alleen maar omdat ik zelf slecht slaap en/of ik er naar uit kijk om haar wat anders te zien eten.
En ik weet ook wel dat bijvoeding niet zo heel veel effect zal hebben op het doorslapen.
Ach, ze hoeft van mij ook helemaal niet door te slapen, maar die rare nachten waarbij het gewoon niet duidelijk is wat er aan de hand is zijn vermoeiend en raar, ook omdat het zo niet Ronja is...
Owlet,heeft Ronja eigenlijk wel honger als ze 's nachts komt? Of is het meer zuigbehoefte, of oefenen met ander mondgebruik? Geeft Ronja niet gewoon een signaal af? Die zes maanden zijn geijkt op het gemiddelde. Maar wie heeft er nou een gemiddeld kind... Laat die kunstmatig vastgestelde grens toch voor wat 'ie is joh, en vaar gewoon op Ronja's signalen.

Lucie ging een tijdje geleden ook anders met speen en tepel om. Harder, wat meer kauwen,duwen en trekken met haar tong. Ook stopte ze veel meer dingen in haar mond en volgde met heel veel belangstelling wat wij in onze mond stopten. Ik vond het eigenlijk ook aan de vroege kant om met vast voedsel te beginnen, maar we hebben het toch gedaan. En met succes, het viel meteen op z'n plek.

Als je met Ronja gaat Rapleyen is het eerst nog voedsel introduceren, niet volwaardig bijvoeden. Op haar totale borstvoedingsbehoefte zal het nog niet veel invloed hebben. Maar als het past binnen haar ontwikkeling brengt het wel wat rust in haar. En het is echt enorm leuk om te doen en zien.

Het hoeft natuurlijk niet de oplossing te zijn voor wat Ronja dwars zit. Maar je merkt vanzelf wel of ze er iets mee kan of niet. Het belangrijkste: volg Ronja met je gevoel en intuïtie, en trek je niks aan van door anderen opgestelde grenzen. Dat doet Ronja vast ook niet
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 1 januari 2007 @ 16:34:52 #217
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44916608
Macka, da's een goed idee. Daar sluit ik me bij aan!
  maandag 1 januari 2007 @ 16:43:43 #218
24188 Belana
kloon van belana
pi_44916827
ik vind dat ook wel een goeie
stormy waters...
sailin'
  maandag 1 januari 2007 @ 16:52:46 #219
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44917068
Linda, wat fijn dat alles weer goed voelt.
En owlet, als dit al een maand duurt is het wel een lange fase....
Om maar even op mijn laconieke "het is maar een fase" terug te komen....
pi_44917152
Op haar totale borstvoedingsbehoefte zal het nog niet veel invloed hebben.

Macka, bedankt Dat was echt even wat ik nodig had. Ik heb me erg vastgepind op die zes maanden. Want "dat is toch het allerbeste". Ook omdat ik altijd wat moet lachen als ik moeders hoor zeggen dat hun kindje er écht aan toe was met drie maanden. Mijn idee is dat moeder er zélf meer aan toe was om te gaan voeren
Maar Ronja is geen drie maanden meer de tijd gaat zo snel en mijn moedergevoel zegt me dat ze er langzamerhand wel aan toe begint te raken.

Vooral deze zin
quote:
Op haar totale borstvoedingsbehoefte zal het nog niet veel invloed hebben.
was een kleine eye-opener want ik merk wel dat ik het een raar idee vind om haar op dat gebied los te laten. Maar het klopt natuurlijk wat je zegt, het zal op de totale BV behoefte niet zo heel veel invloed hebben want ze gaat ook weer meer nodig hebben.
Ik ga het nog even laten sudderen en morgen maar eens naar de reformwinkel voor een lekker biologisch courgetje
  maandag 1 januari 2007 @ 17:12:53 #221
24188 Belana
kloon van belana
pi_44917580
grappig, want ik wilde hetzelfde zeggen als macka zo ongveer, maar ik ben dan toch bang dat ik je voor je hoofd stoot omdat je bv geeft, stom he. (mijn probleem dus ook he)
Ik ben Ezra met ff ruim 4 maanden andere dingen gaan geven omdat ie voor mijn gevoel er aan toe was, en dat bleek wel zo te zijn in de zin dat ie het meteen leuk en lekker vond en fijn, duidelijk genieten. Alleen heeft het op de nachtslaap echt geen invloed, daar ben ik van overtuigd, maar ws wel op de tevredenheid of hoe je dat ook wilt noemen.
succes met het biologische courgetje
stormy waters...
sailin'
pi_44918139
Linda, fijn dat alles goed gaat met Eva.

Owlet, kan me voorstellen dat je twijfelde over die bijvoeding. Maar 5,5 maanden is idd al bijna 6 dus waaarom niet? Ben erg benieuwd hoe het gaat met de courgette
  maandag 1 januari 2007 @ 17:52:04 #223
108648 cattie
lieve moeder
pi_44918616
Linda, gelukkig is alles oke met Eva!

Owlet, lastig hoor. Ik heb verder helaas geen adviezen voor je.

Ive lag vannacht lekker te slapen, maar werd om 00.05 uur wakker door het vuurwerk. Dat vonden we helemaal niet erg, want nu konden we hem ook een gelukkig nieuwjaar wensen. Daarna zijn mijn man en vrienden naar buiten gegaan en heb ik met Ive achter het raam vuurwerk gekeken. Hij vond het heel mooi, keek zijn ogen uit! En ik keek vooral naar hem, mijn mooie kleine man. Zo geweldig vind ik het dat hij er is, ik hou zo veel van hem!
  maandag 1 januari 2007 @ 18:00:12 #224
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44918818
Lieve cattie
Jetske lag heerlijk door de knallen te slapen en we hebben haare maar lekker laten liggen. We waren bij vrienden en om 2 uur zijn we weer naar huis gegaan. Het was superleuk, Jetske heeft zich enorm goed gedragen maar helaas merken we vandaag wel dat ze erg moe is. Ze werd gewoon om 6 uur wakker vanochtend heeft vanmiddag uitgebreid geslapen maar is nu alweer zo moe en kan niet slapen, zo zielig.
Lekker douchen!
  maandag 1 januari 2007 @ 18:26:46 #225
24188 Belana
kloon van belana
pi_44919454
cattie, lieverd ben je
en herkenbaar gevoel, ik heb ook even tegen Ezra gezegd dat ie het mooiste cadeautje van 2006 is geweest
stormy waters...
sailin'
pi_44921962
Wij hebben ook samen even bij Eva staan kijken bij de jaarwisseling. De grootste en liefste verandering van 2006 . En door haar ook weer veel veranderingen in 2007... A. gaat part-timen, vanaf deze week, ook spannend.
Eva is nog heel moe, maar verder weer helemaal haarzelf geloof ik.

Owlet, moeilijk hoor. Ik zit (nog) niet in die faaaaaaase (als het een fase is) dus geen wijze raad, maar wel:
Eva
  maandag 1 januari 2007 @ 19:59:04 #227
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44922217
ik wil even gelukkig nieuwjaar zeggen
en dat max zooo gezellig was vannacht
hij vond het vuurwerk prachtig en ging binnen gezellig kletsen met alle visite
* pinquit is trotse mama
  maandag 1 januari 2007 @ 21:40:26 #228
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44925551
Even een dikke van arwen en mij, alle goeds voor 2007

en linda fijn dta alles goed is met eva owlet der is al gezegd wa t nodig was je ben een kanjer
  maandag 1 januari 2007 @ 22:22:39 #229
94046 PM-girl
pi_44927084
Owlet, moeilijk hoor, ik kan je niet tippen, maar zo te lezen heeft de post van Macka je goed gedaan.

Linda, goed dat je wel gegaan bent, ondanks dat je je kleintje goed kent, zou ik ook geen risico genomen hebben.

Simon spuugt vandaag ook weer, gisteren helemaal niet. Nu terwijl ik geen zure sappen oid gedronken had.
Hij heeft lekker door het vuurwerk heen geslapen, 1 uur nog een keer gevoed en toen tot half 8 geslapen!
*
  dinsdag 2 januari 2007 @ 12:46:54 #230
94046 PM-girl
pi_44938123
SImon heeft vanmorgen zijn tweede inentingen gehad, het was wel weer even flink brullen, zeker de tweede spuit. Maar na een paar minuutjes was het huilen over, vlug naar huis, eten en nu slaapt hij lekker.
Hij was weer goed gegroeid, sinds 4-12 is hij 800 gram (7100 gram nu) aangekomen en 3 cm (62 cm nu)gegroeid.
Verder brabbelde hij daar als nooit te voren (dus de arts tevreden!) en volgde hij ook super!

* PM-girl trots is!

[ Bericht 2% gewijzigd door PM-girl op 02-01-2007 17:38:57 ]
*
  dinsdag 2 januari 2007 @ 12:49:22 #231
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44938187
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 12:46 schreef PM-girl het volgende:
Verder brabbelde hij daar als nooit te voren (dus de arts tevreden!) en volgde hij ook super!
Aan de voet?

Goed dat je trots bent en dat ie het zo goed doet!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_44938208
Och Owlet, geef Ronja lekker wat te sabbelen en te knabbelen . Die 6 maanden grens is een grens getrokken omdat dan *ongeveer* de darmpjes er klaar voor zijn. In sommige gevallen is dat een stuk later, soms wat eerder. Je merkt vanzelf hoe ze reageert en serieus dat merk je snel genoeg. Je bent een hartstikke verstandige goede moeder , dat zie je heus direct.

Er komt toch nog niet veel binnen in het begin (als je rapleyt) en als je eerst de borst geeft dan gebeurd er ook niks met je produktie.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 12:50:48 #233
94046 PM-girl
pi_44938225
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 12:49 schreef Sugar het volgende:

[..]

Aan de voet?

Goed dat je trots bent en dat ie het zo goed doet!
Ja, doet Storm dat nog niet dan?
*
  dinsdag 2 januari 2007 @ 15:47:01 #234
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44942982
Sommige situaties wil je voor altijd vasthouden... Helaas lukt dat niet Brent is zo'n lekkertje! Ik ben bang hij als 14-jarige een asociale papzak is die geen respect heeft voor mij of andere oudere mensen
Iedere golf van de zee,
  woensdag 3 januari 2007 @ 07:17:31 #235
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44964401
Mensen die flesvoeding geven, op hoeveel flessen zitten jullie kindjes ongeveer met 4 maanden? En van hoeveel?

Storm drinkt er echt nog 6 bijna dagelijks (en nachtelijks), ben benieuwd hoe "gewoon" dat is. Bedankt.
  woensdag 3 januari 2007 @ 08:28:54 #236
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44964700
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 15:47 schreef Neuk het volgende:
Sommige situaties wil je voor altijd vasthouden... Helaas lukt dat niet Brent is zo'n lekkertje! Ik ben bang hij als 14-jarige een asociale papzak is die geen respect heeft voor mij of andere oudere mensen
Zal ook vast gebeuren je voedt hem tenslotte niet op..toch?, maar dat heet de pubertijd. En tegen de tijd dat ze 20 zijn, komen ze weer bij je terug om te vertellen hoeveel ze van je houden.

Bij Maud komt het slijm eindelijk een beetje los. Ze hoest heel diep en kokhalst zo ongeveer het slijm omhoog, maar het lukt...een beetje.

PM...lekker dat je ventje het zo goed doet. Maud krijgt over 2 weken haar eerste prikjes...
pi_44965139
Sugar, Eva is 3 maanden en een beetje, en krijgt er ook 6. Ik vermoed dat ze op het CB (morgen) er wel wat van zeggen, maar ik vind het prima zo. Het werkt voor Eva en het werkt voor ons... . Oja, ze krijgt 140 cc per fles, maar dat gaan we wat opvoeren denk ik, even afwachten wat ze weegt.
Eva
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:17:52 #238
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44965740
Kendahl is plots heel sterk wanneer hij op zijn buik ligt
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2007 @ 12:27:32 #239
81992 Githa
pi_44968556
Ik vraag me eigenlijk wel af waar Menicole is gebleven. Ze zou toch de uitslag krijgen omtrenthet hartruisje van Micka? Ik hoop dat alles goed is.
Iemand die contact met haar heeft?
  woensdag 3 januari 2007 @ 13:05:38 #240
94046 PM-girl
pi_44969604
PV, heb je hem spinazie gevoerd?

Githa, ik heb MeNicole wel in mijn msn staan, maar ik ben niet vaak online en als ik dat wel ben, zie ik haar de laatste tijd niet meer online.

Ook leuk, vanmorgen had ik Simons bolletje goed ingeolied om straks de berg eraf te halen, zijn pyjama had hij nog aan en ik liep zelf net aangekleed te poetsen in een overhoop gehaald huis,komt er onverwacht kraamvisite! Ik zie er niet uit en Simon al helemaal niet met zijn vette kopje, dus vasthouden ging lastig ivm olievlekken op de kleding!
*
pi_44969939
PM!

Toevallig vroeg ik me vandaag ook af hoe het met Nicole en Mika gaat, hopelijk was er niets ernstigs aan de hand. en ik ben benieuwd of die tand uiteindelijk door is gekomen!
  woensdag 3 januari 2007 @ 13:17:50 #242
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44970006
Dankjewel, Linda.

PM, wat vreselijk, onverwachte visite!!!!!! Daar kan ik echt niet om lachen.
pi_44970341
Juliette was net een dag oud toen mijn moeder me belde dat er familie van plan was die avond op bezoek te komen. Bij ons dus, onaangekondigd want het moest een verrassing zijn. 'k Was dus erg blij dat zij me even inlichtte ook al mocht ze dat eigenlijk niet.
Was wel een leuke avond verder maar we konden dus niet om 9uur naar bed.
  woensdag 3 januari 2007 @ 13:31:11 #244
94046 PM-girl
pi_44970409
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 13:28 schreef poemojn het volgende:
Juliette was net een dag oud toen mijn moeder me belde dat er familie van plan was die avond op bezoek te komen. Bij ons dus, onaangekondigd want het moest een verrassing zijn. 'k Was dus erg blij dat zij me even inlichtte ook al mocht ze dat eigenlijk niet.
Was wel een leuke avond verder maar we konden dus niet om 9uur naar bed.
Ik heb me al voorgenomen om bij een evt. tweede in de kraamweek alleen overdag visite te doen als de hulp er is (als die dan nog niet afgeschaft is!)
Wij hadden hier de tweede dag 's avonds de hut vol met familie, wat een ramp was dat!
*
  woensdag 3 januari 2007 @ 13:51:30 #245
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_44970985
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 13:31 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik heb me al voorgenomen om bij een evt. tweede in de kraamweek alleen overdag visite te doen als de hulp er is (als die dan nog niet afgeschaft is!)
Wij hadden hier de tweede dag 's avonds de hut vol met familie, wat een ramp was dat!
Of je houdt een kraamfeest, 1 dag iedereen.
pi_44971949
MeNicole heeft ff flink veel problemen met computer en internet, hoorde ik net heb een beetje contact ivm een evt meet in het Oosten Niks ernstigs dus.

Ik blijf het toch gek vinden, die kraamvisite. De meeste mensen hebben het zélf ook meegemaakt, je zou toch denken dat ze dan daar wat fijngevoeliger in zijn...
Eva
pi_44978479
Hallo,

Ik kan even heel snel voordat de pc er weer achter weg vliegt. Maar hier is alles goed. Mika doet het heel goed. Hij begint nu met omrollen (dat soms tot grote paniek lijdt) en heeft praatjes voor 10. Hij eet heel goed en heeft een beetje last van zijn tanden. Slapen doet ie van 8 uur 's avonds tot half 7 's ochtends.
Eind van de maand moeten voor het hartruisje naar de kinderarts. Maar dat zal wel los lopen. Maar verder alles goed hier dus. Zodra de pc het weer doet dan vertel ik wel iets uitgebreider.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_44978880
Fijn te lezen dat alles goed gaat MeNicole! Geniet lekker van je ventje
Laat je nog even weten hoe het bij de ars ging?.. Succes!
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:27:00 #249
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44981946
Goed om je te horen MeNicole. Lekker hoor dat het met mika zo goed gaat!
Ik haaaaaat onverwachte visite. Ik waarschuw iedereen in mijn omgeving ook daarvoor, niet doen, raak ik van van mijn padje en ben ik echt niet meer die aardige sjak die iedereen kent (en daar baal ik dan achteraf weer vreselijk van, terwijl het toch echt hun eigen schuld is ).
Lekker douchen!
  woensdag 3 januari 2007 @ 21:10:20 #250
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44985971
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 13:17 schreef Sugar het volgende:
Dankjewel, Linda.

PM, wat vreselijk, onverwachte visite!!!!!! Daar kan ik echt niet om lachen.
Wordt ik vaak ook zenuwachtig van.
laatst kwam mijn schoonvader binnen door de voordeur, zonder aan te bellen, hij heeft de sleutel namelijk. sta ik in mijn ondergoed in paniek dacht ik er niet aan om de wc in te duiken, maar hoste de trap op met met achterwerk elegant schuddend. Grrr.... kan ik niet eens rustig door mijn eigen huis lopen...
  woensdag 3 januari 2007 @ 21:17:04 #251
94046 PM-girl
pi_44986218
Ik vond de visite niet zo vervelend hoor, deze mensen kon ik het van hebben en ja, pech dan dat het huis op zijn kop stond (als ik kleren aan heb en mijn tanden gepoetst zijn, vind ik dat voldoende tegenwoordig!)

Simon heeft toch last gehad vandaag van zijn inentingen, huilerig en vaak willen drinken. Ook rode wangen, (het onverwachte bezoek opperde mogelijk tandjes?).

Blijft een babytje eigenlijk tot het moment van bijvoeden op 5 drinkvoedingen? Denk het wel of niet?

Nicole, fijn dat alles goed gaat met jullie!!
*
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:12:42 #252
24188 Belana
kloon van belana
pi_44988560
MeNicole, fijn om te horen dat alles goed gaat!

PM, wat voedingen betreft heb ik inmiddels de ervaring dat dat sterk per kind verschil! Liam is bv nooit meer dan 180 cc gaan drinken per fles, terwijl ezra nu regelmatig makkelijk 240 cc drinkt. Liam bleef dan ook op 5 flessen, terwijl Ezra er nog maar 4 krijgt. Het is gewoon "op verzoek" dus
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2007 @ 22:14:17 #253
81992 Githa
pi_44988619
Menicole, fijn te lezen dat het goed gaat met jullie
  woensdag 3 januari 2007 @ 23:32:02 #254
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44991721
max is uit bad gevallen niet van de standaard natuurlijk maar het bad (hij izt al in de teil) stond in de douchebak.
hij ging staan (zit een badmatje in) en dat ging opzich wel, toen ie naar mij toe stond, maar toen ging ie de andere kant opstaan en toen gleed ie er zo uit dikke buil op zn koppie mn arme vent
en omg wat voel ik me stom stom stom ik zat er bij notabene
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:06:55 #255
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44992965
pinquit! Beiden geschrokken zekers! Volgende keer vang je hem op!. Dit gebeurt je vast maar 1 keertje
Iedere golf van de zee,
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:49:38 #256
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44994233
Pinquit en maxje het zal echt niet de eerste keer zijn, maar het blijft naar ik ben me de eerste keer ook rot geschrokken, en al zit je erbij ze zijn soms zo verdomde snel, neem het jezelf niet kwalijk lieffie
pi_44997311
Pinquit en Max! Eva is gisteren bijna van de bank gerold. Ze lag tegen een kussen aan, en rolde zich om op de bank, en ze rolde bijna door ván de bank . Ik was er niet bij, A. wel en die kon haar net op tijd tegen houden. Wennen dat ze niet meer stilligt...
Eva
pi_44997347
A gossie Maxje toch.. Maar idd, zoals Evenstar zegt, het gaat zeker nog vaker gebeuren... Hoe goed je ook oplet. Amber is vande week ook uitgegleden in de douche.. boem, op de grond..

Oehh en Evaatje ook al aan het stunten...

MeNicole, fijn dat het goed gaat!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:29:32 #259
94046 PM-girl
pi_44998460
Pinquit, denk dat bijna iedere ouder een keer zoiets gebeurt!

Belana, dankjewel voor je antwoord. Per voeding kunnen ze natuurlijk meer gaan drinken, niet bij stil gestaan!

Owlet, schreef jij nu ooit dat je iets anders dan oliedoekjes gebruikte voor Ronja's billen? Simon vindt die doekjes nl. zo koud!
*
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:33:12 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44998507
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:10 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Wordt ik vaak ook zenuwachtig van.
laatst kwam mijn schoonvader binnen door de voordeur, zonder aan te bellen, hij heeft de sleutel namelijk. sta ik in mijn ondergoed in paniek dacht ik er niet aan om de wc in te duiken, maar hoste de trap op met met achterwerk elegant schuddend. Grrr.... kan ik niet eens rustig door mijn eigen huis lopen...
Oh, maar die zou echt gelijk vette ruzie met me hebben! Sleutel is voor noodgevallen, anders gebruik je maar mooi de bel of je levert de sleutel weer in.
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:36:45 #261
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44998568
Hahaha, ik moest wel keihard lachen om dat hossen met schuddend achterwerk. Het is mijn grootste nachtmerrie, maar zo leuk als het anderen overkomt.
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:41:41 #262
105888 renzell
pi_45000082
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:32 schreef pinquit het volgende:
max is uit bad gevallen niet van de standaard natuurlijk maar het bad (hij izt al in de teil) stond in de douchebak.
hij ging staan (zit een badmatje in) en dat ging opzich wel, toen ie naar mij toe stond, maar toen ging ie de andere kant opstaan en toen gleed ie er zo uit dikke buil op zn koppie mn arme vent
en omg wat voel ik me stom stom stom ik zat er bij notabene
Och Maxie toch! Pinquit; schrale troost, het gebeurt ieder kindje en iedere moeder, echt! Jij kunt er niets aan doen. Je kunt hem nu eenmaal niet de hele dag aan zijn handje vasthouden. Maar klote is het wel, als je kleine man 'zich zo'n buil valt.
pi_45000210
PM-girl, hier zaten we net voor het bijvoeden op 5 voedingen per dag; 7, 11, 3, 6 uur en dan rond half acht nog. Toen Finn al snel best veel at en omdat die laatste twee voedingen heel kort op elkaar zaten hebben we die van 6 uur laten vallen dus nu zitten we op 4 voedingen (2 keer fles, 2 keer borst), een fruithap 's ochtends en warme hap 's avonds.

Schrikken pinquit, maar zoals al meer gezegd, dat zal elke moeder wel een keer gebeuren en hoe goed je ook oplet en alles beveiligt kindjes pakken toch altijd die ene kans om eens lekker onhandig te vallen.
pi_45000235
Ow, nu ik Sugar's post zie: Ik vind je sig echt super wilde het al een tijdje zeggen maar vergat het steeds
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:57:39 #265
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45000486
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:29 schreef PM-girl het volgende:
Pinquit, denk weet zeker dat bijna iedere ouder een keer meerdere keren zoiets gebeurt!
Weet je, gelukkig gaat zoiets vaak nét goed omdat je adequaat ingrijpt. Wel enorm schrikken natuurlijk, maar uiteindelijk toch niets verkeerd gegaan? Het wordt juist eng omdat je gaat denken: "Wát als ik níet goed had gereageerd?" Maar dat is helemaal niet im Frage, want je reageert dus in het merendeel van de gevallen wél goed!

Tenminste, zo probeer ik dat soort lastige situaties altijd te relativeren.
pi_45001650
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:29 schreef PM-girl het volgende:
Pinquit, denk dat bijna iedere ouder een keer zoiets gebeurt!

Belana, dankjewel voor je antwoord. Per voeding kunnen ze natuurlijk meer gaan drinken, niet bij stil gestaan!

Owlet, schreef jij nu ooit dat je iets anders dan oliedoekjes gebruikte voor Ronja's billen? Simon vindt die doekjes nl. zo koud!
ja, een gewoon hydrofiel lapje of washandje, een spuugdoekje, noem maar op. Met water als het niet erg vies is en met een beetje weleda babyolie als het vies is. Daarna droog ik het ook meestal even af.
Inmiddels reageert Ronja niet meer zo snel op de babydoekjes, maar ik blijf het op deze manier net zo makkelijk vinden. Die was draait toch wel en ik vind het een schoner idee om alles een klein beetje te wassen met water.
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:19:30 #267
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45002708
haha ja mn ma zei ook: het is de eerste, maar het zal echt niet de laatste buil zijn hoor

en sja, eens moet de eerste keer zijn, maar god waarom dan uit bad vallen
liever tegen de kast stoten ofzo
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:49:31 #268
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45003668
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:36 schreef Sugar het volgende:
Hahaha, ik moest wel keihard lachen om dat hossen met schuddend achterwerk. Het is mijn grootste nachtmerrie, maar zo leuk als het anderen overkomt.
Ja te gek.
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:56:58 #269
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45007817
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:49 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ja te gek.
Waar blijven de foto's?
Iedere golf van de zee,
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:49:24 #270
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45013508
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:56 schreef Neuk het volgende:

[..]

Waar blijven de foto's?
Pardon?

Trouwens, ik heb net een pak rijstebloem gekocht en daar staat dan heel mooi op dat je kindje heerlijk doorslaapt wanneer je het voor het slapengaan geeft. Op de gym bleek dat het tot nu toe nog niet klopte. Is er hier iemand bij wie dat daadwerkelijk opgaat?
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:51:57 #271
108648 cattie
lieve moeder
pi_45013605
Hier ging het ook niet op, maar een vriendin van me voegde het toe aan de laatste flesvoeding van de dag en bij haar werkte het wel.
  donderdag 4 januari 2007 @ 19:05:10 #272
24188 Belana
kloon van belana
pi_45014104
hier werkte het ook niet beter of slechter dan een gewone fles hoor
stormy waters...
sailin'
  donderdag 4 januari 2007 @ 19:05:33 #273
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45014121
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:51 schreef cattie het volgende:
Hier ging het ook niet op, maar een vriendin van me voegde het toe aan de laatste flesvoeding van de dag en bij haar werkte het wel.
Uitzonderingen moeten er ziijn hé? Kendahl tankt net in hoog tempo zijn eerste papfles leeg
'Mmmmmmm!'
  donderdag 4 januari 2007 @ 19:11:30 #274
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45014348
Lekker he Kendahl...jummie pap.

Maud heeft vanmiddag een fles van 150 ml leeggedronken. Alleen bv (geen broodpitmeel erin) en daar heeft ze heerlijk 3 uurtjes op geslapen.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:02:16 #275
94046 PM-girl
pi_45020385
Ok, dacht al dat het wrs. 5 voedingen blijven voorlopig! Dankjewel!

En Owlet, heb jij een gootsteen bij de commode, want ik moet naar de badkamer voor water. En anders heb ik een koud washandje voor Simons billen, dat maakt dan weinig verschil met een koud billendoekje.
(en redt je het ook met een washandje als Ronja een echte poepluier heeft?)
*
pi_45021873
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:02 schreef PM-girl het volgende:
Ok, dacht al dat het wrs. 5 voedingen blijven voorlopig! Dankjewel!

En Owlet, heb jij een gootsteen bij de commode, want ik moet naar de badkamer voor water. En anders heb ik een koud washandje voor Simons billen, dat maakt dan weinig verschil met een koud billendoekje.
(en redt je het ook met een washandje als Ronja een echte poepluier heeft?)
Ik heb een flesje water op tafel staan en anders maak ik een washandje nat in de keuken (ik verschoon haar eigenlijk altijd in de huiskamer. Als het snachts nodig is verschoon ik haar bij ons op bed en dan gebruik ik wel billendoekjes. Maar Ronja maakt geen bezwaar tegen koud water dus dat is wel een verschil met Simon
pi_45022812
Eva is vandaag weer naar het CB geweest. Weer 800 gr gegroeid in een maand, plus 2.5 cm. Dat ze nog 6 voedingen krijgt vonden ze wel veel, omdat we haar twee keer wakker maken ervoor (om 19 en 23 uur). Dat deden we omdat ze anders een te lange tijd zonder zat, vonden wij, en omdat ze door die fles van 19 uur 's nachts niet meer hoeft. Maar nu hoeft ze 's ochtends pas om 8.30 ofzo de fles, dus we gaan nu de 23 uur fles een uur vervroegen, en de 19 uur fles laten vervallen. Kortom, Eva gaat nu naar 5 flesjes, als ze het goed vindt . En verder was ze zó lief en gezellig toen ze mij zag vanavond. Ik moet mij nu laven aan 1 à 2 keer per dag haar zien...
Maarr... des te fijner als ik haar weer zie, en papa doet het heel goed, geloof ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door linda856763 op 04-01-2007 23:01:17 ]
Eva
  donderdag 4 januari 2007 @ 23:11:46 #278
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45023576
Eva gaat lekker zo te lezen!
En Maud en Kendahl ook!

Thies heeft denk ik een combinatie van regeldagen (3 maanden) en een sprongetje (12 weken).
Had dat niet anders gepland kunnen worden?
Mijn hemel, ik heb het menneke zelden zo hartverscheurend horen krijsen. Zielig.
Al went het inmiddels wél een beetje.... Ik kan er gelukkig heel rustig onder blijven. En zijn papa en ik wisselen het op de borst liggen af. Ieder heeft telkens een half uurtje dienst.
  donderdag 4 januari 2007 @ 23:15:15 #279
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45023720
Thies snel weer je oude ik worden. En ik ben benieuwd wat je sprongetje gaat brengen...
  donderdag 4 januari 2007 @ 23:19:17 #280
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45023869
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:15 schreef chacama het volgende:
Thies snel weer je oude ik worden. En ik ben benieuwd wat je sprongetje gaat brengen...
Nou, eigenlijk hoeft hij helemaal niet zijn oude ik te worden!
Het is juist de bedoeling dat hij zich ontwikkelt toch?
Maar ik snap je intentie wel hoor Chaca.
Gelukkig kan ik er (momenteel) prima mee omgaan en heeft zijn papa vanavond vrij. Dat is toch wel het hele fijne van 'Oei ik groei', dat je iig wat meer begrip kunt hebben voor je kind en daardoor ook veel meer geduld.
pi_45025217
Volgens mij hangen regeldagen en een springetje heeeel nauw samen, zijn het bijna twee namen voor dezelfde 'kwaal'

Ronja is helemaal uitgesprongen zo te merken. We slapen weer en ze is ongelofelijk vrolijk. Drinken moet nu steeds onderbroken worden door in het rond kijken, weg rollen en hard giechelen en inplaast van meteen te huilen begint ze nu eerst een tijdje te kletsen en te lachen als ze wakker is na een slaapje.
Ik blijf het apart vinden, die sprongetjes. Net als je denkt dat het niet erger kan worden is het over en heb je een heel ander kind terug
Oh, en zoete aardappel is
  vrijdag 5 januari 2007 @ 08:18:05 #282
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_45030226
Mag Senni op 30-12-2006 ook in de OP
pi_45030467
Oh leuk Owlet, ben je begonnen met hapjes? Rapley zeker? Ik moet me nog even goed inlezen daarover... over een paar maanden (of misschien eerder..) is het voor Eva ook zo ver. Moonah, sterkte met de regeldagen/sprongetje (ik dacht ook al dat dat hetzelfde was.)

Nog iets geks: we gaan in maart op wintersport en nu blijkt dat men in het hotel een 50%-tarief hanteert voor kinderen van 0-6. Die van 6 kan ik nog begrijpen, maar die van 0... Eva eet nog niets van het hotel. Oké, we gebruiken misschien een beetje meer water, en ze moeten onder haar bedje stofzuigen, maar 50%! . Daar gaan we nog maar even over in discussie..

Oyo en Senni, welkom!
Eva
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:07:01 #284
108648 cattie
lieve moeder
pi_45032649
Mag ik even binnenvallen met de mededeling dat Ive vandaag half jarig is? 6 maanden alweer!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:09:09 #285
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45032706
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:07 schreef cattie het volgende:
Mag ik even binnenvallen met de mededeling dat Ive vandaag half jarig is? 6 maanden alweer!
Gefeli.... [emo-mode]het gaat het snel hé? snif, kleine kinderen worden groot enzo..[/emo-mode]
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:11:30 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45032769
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 08:18 schreef oYo het volgende:
Mag Senni op 30-12-2006 ook in de OP
Ze staat er bij!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:29:01 #287
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45033278
Senni en papa welkom hier

Ive fijne verhalfjaardag

hoe gaat het met lis ? het gerochel een beetje voorbij?

en met brent met de krampjes?

en met de rest ?
pi_45033610
gefeliciteerd lieve ive!

vrijdag 5 januari 2007 @ 11:52:56 #289
108648 cattie
lieve moeder
pi_45033967
Ja, het gaat zo snel....
Wat lief die halve taart!!

[ Bericht 5% gewijzigd door cattie op 05-01-2007 11:57:59 ]
pi_45036071
Rapley inderdaad, Linda. Meer om haar de kans te geven om eten te ontdekken (met haar mond én met haar handjes) dan om haar ook echt te laten eten.
Maar gister kon ik de verleiding in de reformwinkel niet weerstaan en heb ik flink ingeslagen aan fruit en groente.
Nu liggen er dus 70 ijsblokjes in de vriezer de met zoete aardappel, zoete aardappel met banaan, wortel met peer, pompoen en pastinaak.
Gewoon, omdat met een lepeltje voeren ook af en toe wel leuk is

Ive al weer een half jaar
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:58:05 #291
62233 Jelief
ikke lief!
pi_45036197
Decombi werkt ook heel goed Owlet, wij hebben Emma ook af en toe gevoerd, uit het oogpunt van niet zo hard groeien ging er op die manier net iets meer in.
pakje al terecht?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:59:52 #292
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45036263
Gefeliciteerd cattie! Ive alweer een half jaar

Ik heb vanochtend Jetske een banaantje gegeven en dat snapte ze nog niet helemaal, van een lepel af vindt ze echt wel iets makkelijker Morgen ga ik het gewoon opnieuw proberen. Ze eet verder hartstikke goed, alleen heeft zij blijkbaar ook zo'n periode, want sinds ik gestopt ben met de BV wordt ze 's nachts regelmatig wakker. Nu hebben we gisteren haar maar weer eens wakker gemaakt voor een extra fles (met pap) om 0.00 uur maar ze besloot alsnog om 6 uur wakker te worden. Ach, het is niet super maar beter dan de afgeloipen week toen ze bijna elk uur wakker was.
Lekker douchen!
pi_45036969
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:58 schreef Jelief het volgende:
Decombi werkt ook heel goed Owlet, wij hebben Emma ook af en toe gevoerd, uit het oogpunt van niet zo hard groeien ging er op die manier net iets meer in.
pakje al terecht?
nee.... heb wel een fomulier via de e-mail gekregen dat door de verzender uitgeprint, ingevuld en opgestuurd moet worden. Ik kan het je wel mailen, maar wat mij betreft kunnen we het ook gewoon als jammer-helaas beschouwen, ik denk niet dat het wel terecht komt na het insturen van een standaard formuliertje
pi_45037060
Ik heb ook wel gecombineerd, zeker in het begin
  vrijdag 5 januari 2007 @ 13:25:36 #295
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45037267
Haha! Die Jetske al aan de banaan!

Nog even over regeldag/sprongetje: Ik dacht altijd dat regelen met BV te maken heeft en springen met mentale ontwikkeling?? Niet dat het nou zo heeeeel belangrijk is hoor...
pi_45037454
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:25 schreef Moonah het volgende:
Haha! Die Jetske al aan de banaan!

Nog even over regeldag/sprongetje: Ik dacht altijd dat regelen met BV te maken heeft en springen met mentale ontwikkeling?? Niet dat het nou zo heeeeel belangrijk is hoor...
Ja, zo kan je het ook wel zien inderdaad. Bij Ronja hangt het in ieder geval wel erg samen, maar dat is natuurlijk individueel. Ronja kan en doet na een sprongetje zowel op geestelijk gebied als op lichamelijk gebied ineens veel meer en dat kost meer energie. Daarnaast kan ik het aantal sprongetjes inmiddels tellen in jaarringen. Elke sprong = een extra plooi op haar bovenbeen
pi_45037471
Ja, maar het gaat bijna altijd gelijk op! Ze regelen dus omdat ze ineens een groei doormaken, het zij lichamelijk hetzij geestelijk, hetzij allebei tegelijk.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:38:01 #298
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45039722
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:30 schreef owlet het volgende:
Elke sprong = een extra plooi op haar bovenbeen
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:31 schreef nebelung het volgende:
Ja, maar het gaat bijna altijd gelijk op! Ze regelen dus omdat ze ineens een groei doormaken, het zij lichamelijk hetzij geestelijk, hetzij allebei tegelijk.
Ja, dat had ik ook al bedacht. Best logisch eigenlijk.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:11:37 #299
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_45040834
Lotte slaapt inmiddels gowed door 's nachts, heerlijk. Na de laatste fles 's avonds rond 22 uur soms eerdeer soms later slaapt ze minstens tot 6:30 en vaak laer door.
Wow jippie. Dat scheelt wel, kunnen we weer een beetje bijslapen, want slaap heb ik erg hard nodig...

Nog iets anders, ik heb een sokkenbrief gekregen, op zich heel leuk, je kent het wel. Je stuurt 6 brieven door en je krijgt van een boel mensen sokjes terug. Maar ik ken maar weinig mensen met kleine kindjes (babys) want wij zijn de eersten hier. Wie vindt het leuk en kan ik eventueel een brief sturen? Help help
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:43:52 #300
94046 PM-girl
pi_45042031
Moonah, wij hadden hier vorige week ook (lichte) symptomen van een sprongetje, klopte precies met Oei ik Groei! Hier was het zo weer over, hoop voor jullie op hetzelfde!

Ik80, wat fijn dat Lotte het zo goed doet! Ik doe helaas niet aan kettingbrieven. Krijgen we wel nog een keer een foto'tje van Lotte?

En wat veel grote baby's hier weer, Jetske en Ronja al aan de hapjes!

Linda, wanneer heeft Eva haar eerste ski-les?

Simon heeft vanmorgen zijn getuigschrift babymassage ontvangen!
En heel hard gekrijst, volgens mij heeft hij nog last van een beentje door de inenting, als ik daar aankwam werd hij heel boos!
*
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:31:21 #301
1762 YPPY
Yppiaans
pi_45046029
Gefeliciteerd Ive.

Leuk al die eerste hapjes. Hier voorlopig nog niet. We waren vanochtend op het cb en ze was bijna 70 gram gegroeid de afgelopen week. Weer te weinig dus. De verpleegkundige vond haar wel heel alert en actief. Ze zei al dat het normaal is dat ze rond deze tijd minder hard groeien, maar dat het juist daarom verstandig is het alleen bij de bv te houden. Dat doen we dus maar.

Kettingbrieven doe ik niet aan mee. Succes met zoeken.

Stoer, Simon's eerste diploma.

Hier ook een sprongetje. Maar niet zo erg. Ze is gewoon minder vrolijk. Wel een drukke dag vandaag. Eerst kwam oma op bezoek en daarna stonden ineens ook de andere oma en opa voor de deur. Maar ze heeft zich keurig gedragen en slaapt nu lekker.
Anna heeft nieuwe geluidjes. Heel raar. Net een krolse kat.
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')