Ja ik vind van wel. De papa vindt weer van niet. Maar je kunt wel duidelijk zien dat het zusjes zijn. Benthe is wel veel lichter van kleur haar en huid.quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:24 schreef bixister het volgende:
ooohjennaatje!
wat een mooi mensje weer. volgens mij lijkt ze wel op haar grote zus! klopt dat?
Ik heb juist vaak het idee dat Arwen flink voor ligt op Merlijn. Heb altijd bij jou verhalen gehad dat Arwen overal net wat eerder mee was dan Merlijn, dus ik denk dat het met de ontwikkeling echt wel goed zit hoor, Evenstar.quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:33 schreef _evenstar_ het volgende:
Randa ik ken het gevoel, ik heb laatst alles teruggelezen hihi
Arwen kan niet zoveel als andere kindjes merk ik wel steeds meer, maar ik vind ze wel slim en dapper.
brabbelen en soms wat napapegaaien/nabootsen doet ze wel en als je haar roept kom eens komt ze ook wel, ze kruipt ze loopt aan de salontafel, kan zichzelf optrekken en laat zchzelf netjes zakken kan de kleinste kruimels oprapenmaar verders houdt het daar wel mee op voor mij nog meer als genoeg maar toch spookt het wel een beetje gaat ze wel genoeg mee ook in de ontwikkeling omdat ze toch in die risico groep valt dat de ontwikkeling achter kan lopen.
maar vooralsnog denk ik dat ze het prima doet en maak ik me ook nog geen zorgen ( oke soms wel)
quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:55 schreef pinquit het volgende:
nog even snel: herkent hier iemand de rillingen die max krijgt, altijd als hij zijn eten ziet, vaak ook na de eerst happen, soms na elke hap. maar ook als hij iets van materiaal voelt dat hij niet kent en raar voelt, rijst ofzo. zooo gek!! dan gaat ie helemaal rillen en een soort van nee schudden
Fleur deed dat ook. Tegenwoordig uit ze het: het kriebelt op mijn tong. Maar ze eet het wel op. Het is dus meestal met iets nieuws dat even wennen is.quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:55 schreef pinquit het volgende:
nog even snel: herkent hier iemand de rillingen die max krijgt, altijd als hij zijn eten ziet, vaak ook na de eerst happen, soms na elke hap. maar ook als hij iets van materiaal voelt dat hij niet kent en raar voelt, rijst ofzo. zooo gek!! dan gaat ie helemaal rillen en een soort van nee schudden
Onze Thies is weer als vanouds hoor.quote:Op vrijdag 22 december 2006 20:43 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, hoe is het vandaag met Thies? Is het een regeldagje (geweest), of iets anders?
Na jouw post van gisteren (?) heb ik vanochtend eens goed gevoeld. Het is (kei)hard. Er zat vanochtend een half theelepeltje poep in d'r luier. Ze spuugt nu ook veel meer dan 5 dagen geleden. Net als of het echt overloopt.... Heb d'r gisteren al in bad gedaan om te ontspannen. Toen kwam er wel veel lucht, maar helaas geen poep. Ik hoop toch echt dat het snel loskomt. Gisteren heb ik d'r ingebakerd. Dat gaf haar in elk geval de rust om te slapen, want dat gezwaai met die armpjes was niet bevordelijk voor d'r. D'r beentjes zijn dan wel vrij om te bewegen, want anders kan ze evt. lucht of poep niet eruit duwen...quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:55 schreef Neuk het volgende:
Stiekemerd wat een lekker propje! Zo ligt Brent trouwens ook in de tub (hoofd nog schever naar achteren, dat wel). Is dat haar voorkeurshouding?
Ik las trouwens twee deukieDeukjes gehad? Tis nog vroeg he!
(lief! Ik heb alle foto's bekeken <3)
Brent heeft al weer gepoeperd! Gisterenavond was het weer drama met de krampjes maar ik zie wel een patroon. Hij is gewoon moeilijk in slaap te krijgen 's avonds. Wil gewoon bij ons zijn en heeft dan ook zijn echte huiluurtje. Nu ligt ie lekker te kraaien in de box. Hij was het er eerst niet mee eens en brulde effe 10 minuutjes. Ik dacht dat ie in slaap was gevallen maar hij lag mooi naar de kerstboom te kijken![]()
Chaca is haar buikje ook hard? of kun je het nog indrukken?
Helemaal mee eens. Ik kan weer 2 x daags luiers verwisselen. En hij lacht nu zelfs als ie poept!quote:Op zaterdag 23 december 2006 13:17 schreef owlet het volgende:
Chacama, ben al eens met haar naar een ostheopaat geweest? Niet poepen en overstrekken en krampjes klinkt heel erg als iets dat door een onstheopaat verholpen/verlicht zou kunnen worden.
Sommige van die dingen zijn ook zo bovengemiddeld. Van de week hoorde ik op gym over iemand die met de oudste van 3 jaar naar het cb ging. En er werd verwacht dat hij al heel veel plaatjes kon benoemen met verhaaltjes erbij. Nou ik heb kleuters in normale ontwikkeling gezien, die dat nog niet voor elkaar kregen, hoor.quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:44 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja ze gaat voor mijn gevoel ook wel goed, alleen dan ga je naar cb, klapt ze in de handjes? doet ze opdrachtjes etc.? als dat is dat ze komt als je haar roept en ze luisterd naar nee ( voor 2 minuten) dan ja maar klappen oid doet ze echt niet
![]()
quote:
Nou, Kendahl is nog niet zo groot. Of moet ik het gewoon eens uitproberen, straks? Eerst maar in elkaar zetten..quote:Op woensdag 27 december 2006 11:58 schreef Githa het volgende:
hoe bedoel PV?
Zou zomaar kunnen. Ik heb echt geen idee.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:25 schreef Belana het volgende:
heeft Lis iets opgepakt in het ziekenhuis?
Ik hoop het ook! ze heeft nu wel genoeg gehad zeg!quote:Op woensdag 27 december 2006 20:37 schreef snoopy het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen. Ik heb echt geen idee.
Ik hoop alleen dat het gauw over is.
Volgens het introductieschema dat ik gebruik mogen ze na 6 maanden een broodkorst om op te sabbelen en na 7 maanden bruin brood om te eten.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:38 schreef Belana het volgende:
(..)
vanaf wanneer mogen ze ook alweer brood?
Te laat! Dat kan nu echt niet meer...quote:Op woensdag 27 december 2006 20:51 schreef PM-girl het volgende:
(ik wil Simon nog even klein houden!)
Ik wil hem als klein beertje houden dan!quote:Op woensdag 27 december 2006 22:48 schreef Moonah het volgende:
[..]
Te laat! Dat kan nu echt niet meer...
Gelukkig maar!quote:Bij onze beide families waren zieke kindjes, en ik hield echt mijn hart vast voor Thies, maar vooralsnog ziet het er naar uit dat hij nergens last van heeft.
Hier ook al, elke dag meer en meer word ik verliefd op het mannetje!!quote:Alleen van zijn moeder die hem overmatig knuffelt...![]()
Herkent iemand dit trouwens? Zeg maar, met deze leeftijd... Of is er iets anders aan het handje?quote:Op woensdag 27 december 2006 22:49 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Volgens mij maakt Kendahl weer een sprongetje: hij is huilerig, veel moe, wil steeds eten...
Hij heeft trouwens een sterke wil, wanneer hij eten krijgt met de fles en die verdwijnt even uit beeld, zet hij het op een krijsen!
Dat is heel normaal. Sommige kindjes gaan pas met een maand of 9/10 (of nog later) echt goed eten. Bedenk dat melk de hoofdmaaltijd is tot een jaar en de rest is bijvoeding (voor erbij dus). Ive hoeft er nog niet van te leven, dus maak je geen zorgen. Mijn dochter ging met 8 maanden ineens als een bootwerker te keer.quote:Op woensdag 27 december 2006 13:42 schreef cattie het volgende:
Ive heeft de afgelopen dagen zijn eerste hapjes gehad. Banaan en avocado (los van elkaar), fijngeprakt op een lepeltje. Hij vindt er niets aan en spuugt alles uit. Sabbelen op een broodkorst doet hij wel een beetje. Zijn reactie verbaast mij, ik dacht dat hij na bijna 6 maanden wel aan iets anders dan melk toe zou zijn. Misschien is het een kwestie van wennen. We gaan gewoon door met oefenen, maar forceren niets. Zijn er meer baby's die zo reageren?
Vind ik zo koud en hard (parket). Maar ik zal morgen eens het boxkleed op de grond leggen, kijken of ze dat leuk vindt.quote:
Boxkleed op de grond, evt. een fleecedeken of een badhanddoek eronder leggenquote:Op donderdag 28 december 2006 19:08 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Vind ik zo koud en hard (parket). Maar ik zal morgen eens het boxkleed op de grond leggen, kijken of ze dat leuk vindt.
O. wat lief, dat Jetske kusjes geeft. Ik ging al oefenen met Eva, maar het enige wat ze doet is de mond wijd open (happen)
nee, ze krijgt nu als je alles mixt 4 maal 270 wat echt de max is gezien gewicht/lengte e.d. daarom ook de fantomal en elke voeding pap maken voor de extra calorie-en een grotere hoeveelheid is voor de nieren niet goed.quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:38 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Mag je echt niets meer geven Evenstar?
Als hij net zijn eerste tandje doorheeft is de kans dat hij regelt erg groot. Bij ziek, zeer en andere narigheid gaan ze vaak regelen. Bovendien is rond de 6 maanden ook vaak een regelperiode.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:12 schreef cattie het volgende:
Ive heeft net zijn eerste flesje moedermelkpap gehad. Hij vond het erg lekker, hij dronk het supersnel! En nu hopen dat hij er ook wat langer op slaapt. Afgelopen nacht moest ik hem 3x voeden. Dat begint mij nu wel op te breken.
daar zit je verkeerdquote:Op vrijdag 29 december 2006 16:50 schreef E.T. het volgende:
Evenstar, wat moelijkje zou zo graag wat extra's willen geven bij honger..
Cattie, hier heeft pap ook nooit wat gedaan, qua langer slapen oid. (kwam er toen ook nog achter dat rijstebloem nog niks toevoegt aan voeding ook. Ben er toen ook meteen weer mee gestopt) Regelen kan natuurlijk wel heel goed
Ik weet dat er calorieeen inzitten, maar qua voedingsstoffen voegt het bij (goed lopende) bv niks toe.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:12 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
daar zit je verkeerder zitten wel degelijk calorie-en in
![]()
Grappig dat je het niet herkent of nog niet eerder hebt meegemaaktquote:Op vrijdag 29 december 2006 16:45 schreef cattie het volgende:
Evenstar, wat rot voor jullie! Veel sterkte weer!
@Moonah, Ive drinkt uit 2 borsten 's nachts. Het "grappige" is dat hij overdag nu 4 en soms 5 uur tussen de voedingen laat zitten en 's nachts om de 2 a 3 uur wil. Zijn drinkschema is dus verkeerd om. Nu gaan we dus 's nachts proberen te rekken.
@nebelung, dat zou nog wel eens kunnen een regelperiode. Ik heb dat nog nooit eerder echt gemerkt, waarschijnlijk omdat Ive altijd vrij veel voedingen heeft gekregen. We zullen zien. Op zich is het niet zo'n heel probleem dat hij soms nog 3x per nacht komt, maar ik had gehoopt dat hij op pap wat langer zou slapen. Mijn schoonouders zeuren al 2 maanden dat we hem pap moeten geven omdat hij dan echt wel doorslaapt. Nou niet dus. Ben ik blij dat ik er niet 2 maanden eerder mee ben begonnen.
Geen oordopjes... Telkens voeden, hopen dat het maar 1 nacht is en vanmiddag een dutje proberen te doen. Ooit zal hij toch wel gaan doorslapen? Of in ieder geval minder voedingen nodig hebben 's nachts. Het zou al veel schelen als hij ipv 2 of 3 nachtvoedingen er nog maar 1 nodig zou hebben.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:39 schreef Belana het volgende:
ow cattie, wat vreselijk vermoeiend toch
oordopjes in en verder proberen te slapen?
Dat is ook het enige 'gekke' wat ik bedacht krijg, ik heb verder niets anders dan anders gedronken en gegeten. Het is niet zo dat ik nu zoveel sap gedronken heb, maar het is wel vers ipv Appelsientje.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:00 schreef Neuk het volgende:
PM, citrusvruchten en -sap zijn niet zo prettig voor BV-babies. Iets anders kan ik niet bedenken. Hun maagjes kunnen het nog niet zo goed aan, al dat zuur enzo...
Ik vroeg me trouwens af wanneer de oogjes bij beginnen te kleuren als ze vernaderen van kleur. Iemand een idee?
Of het gen van (een van) jullie, bruinogige ouders kunnen een blauwogig kind krijgen, echter andersom wordt lastig!quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:28 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Kendahl heeft nog steeds blauwe ogen, terwijl wij allebei bruine ogen hebben. Hij heeft het gen van beide opa's. Hij lacht trouwens de laatste tijd steeds meer met geluid en vindt het erg leuk als ik warme lucht op zijn buik toeter.
Maar het kán wel. Een neef van mij heeft donkere ogen terwijl beide ouders lichte ogen hebben. En hij is echt niet van de melkboerquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:18 schreef PM-girl het volgende:
Of het gen van (een van) jullie, bruinogige ouders kunnen een blauwogig kind krijgen, echter andersom wordt lastig!
Mooi zo, dan kan ik Arwen en jou hier nog feliciteren namens Lucie en mij!quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:38 schreef _evenstar_ het volgende:
dank jullieen een lebber van Arwen
en alle anderen tot ziens in ander topic, ik houdt jullie wel in de gaten hoor:w
waarom niet, als hij dat nu even nodig heeft....gewoon je gevoel volgen. Doe ik ook. Maud is ook ca. 70% van de tijd bij me...quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:15 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Arme Maud... beterschap meisje!
Kendahl is de laatste paar dagen echt huilerig. Hij wil niet in de box, hij wil niet dit, hij wil niet dat.. Hij wil alleen maar heeeeeeeel veeeeeeeeeel aandacht. Mja... ik kan hem niet de hele dag in de draagdoek door het huis zeulen, toch?
Haha! Zei ik tochquote:
ze wou het nietquote:Op zondag 31 december 2006 13:30 schreef YPPY het volgende:
Arme Arwen, zo blijf je bezig. Ik kan het niet helemaal volgen (ben er te weinig), maar vind het wel zielig dat ze honger blijft houden. Heeft het ijs nog geholpen?
Wat een zieke kindjes allemaal. Beterschap! snoopy, melk in het neusje kan ook helpen.
*zwijmel*quote:Op zondag 31 december 2006 19:16 schreef PM-girl het volgende:
Ik dat ik ook in 100-tallen kan tellen PV! Zo verliefd als je kunt zijn op zo'n babytje he!
Owlet,heeft Ronja eigenlijk wel honger als ze 's nachts komt? Of is het meer zuigbehoefte, of oefenen met ander mondgebruik? Geeft Ronja niet gewoon een signaal af? Die zes maanden zijn geijkt op het gemiddelde. Maar wie heeft er nou een gemiddeld kind... Laat die kunstmatig vastgestelde grens toch voor wat 'ie is joh, en vaar gewoon op Ronja's signalen.quote:Op maandag 1 januari 2007 15:05 schreef owlet het volgende:
...
En ze zal zo zoetjes aan ook wel behoefte krijgen aan wat ander voedsel. Ze is volgende week vijf maanden, maar te laat geboren dus eigenlijk dan al weer vijf en een halve maand oud. Ik kan me voorstellen dat ze langzamerhand toe gaat zijn aan wat vaster voedsel. Maar goed, dat wacht nog maar heel even want zo veel invloed zal dat ook wel niet hebben en ergens voelt het nog als een zwaktebod om eerder dan die zes maanden bij te gaan voeden, alleen maar omdat ik zelf slecht slaap en/of ik er naar uit kijk om haar wat anders te zien eten.
En ik weet ook wel dat bijvoeding niet zo heel veel effect zal hebben op het doorslapen.
Ach, ze hoeft van mij ook helemaal niet door te slapen, maar die rare nachten waarbij het gewoon niet duidelijk is wat er aan de hand is zijn vermoeiend en raar, ook omdat het zo niet Ronja is...
was een kleine eye-opener want ik merk wel dat ik het een raar idee vind om haar op dat gebied los te laten. Maar het klopt natuurlijk wat je zegt, het zal op de totale BV behoefte niet zo heel veel invloed hebben want ze gaat ook weer meer nodig hebben.quote:Op haar totale borstvoedingsbehoefte zal het nog niet veel invloed hebben.
Aan de voet?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:46 schreef PM-girl het volgende:
Verder brabbelde hij daar als nooit te voren (dus de arts tevreden!) en volgde hij ook super!
Ja, doet Storm dat nog niet dan?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:49 schreef Sugar het volgende:
[..]
Aan de voet?![]()
![]()
Goed dat je trots bent en dat ie het zo goed doet!
Zal ook vast gebeuren je voedt hem tenslotte niet op..toch?, maar dat heet de pubertijd. En tegen de tijd dat ze 20 zijn, komen ze weer bij je terug om te vertellen hoeveel ze van je houden.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:47 schreef Neuk het volgende:
Sommige situaties wil je voor altijd vasthouden... Helaas lukt dat nietBrent is zo'n lekkertje! Ik ben bang hij als 14-jarige een asociale papzak is die geen respect heeft voor mij of andere oudere mensen
Ik heb me al voorgenomen om bij een evt. tweede in de kraamweek alleen overdag visite te doen als de hulp er is (als die dan nog niet afgeschaft is!)quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:28 schreef poemojn het volgende:
Juliette was net een dag oud toen mijn moeder me belde dat er familie van plan was die avond op bezoek te komen. Bij ons dus, onaangekondigd want het moest een verrassing zijn.'k Was dus erg blij dat zij me even inlichtte ook al mocht ze dat eigenlijk niet.
Was wel een leuke avond verder maar we konden dus niet om 9uur naar bed.
Of je houdt een kraamfeest, 1 dag iedereen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:31 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik heb me al voorgenomen om bij een evt. tweede in de kraamweek alleen overdag visite te doen als de hulp er is (als die dan nog niet afgeschaft is!)
Wij hadden hier de tweede dag 's avonds de hut vol met familie, wat een ramp was dat!![]()
Wordt ik vaak ook zenuwachtig van.quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:17 schreef Sugar het volgende:
Dankjewel, Linda.
PM, wat vreselijk, onverwachte visite!!!!!!Daar kan ik echt niet om lachen.
![]()
Oh, maar die zou echt gelijk vette ruzie met me hebben! Sleutel is voor noodgevallen, anders gebruik je maar mooi de bel of je levert de sleutel weer in.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:10 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Wordt ik vaak ook zenuwachtig van.
laatst kwam mijn schoonvader binnen door de voordeur, zonder aan te bellen, hij heeft de sleutel namelijk. sta ik in mijn ondergoedin paniek dacht ik er niet aan om de wc in te duiken, maar hoste de trap op met met achterwerk elegant schuddend. Grrr.... kan ik niet eens rustig door mijn eigen huis lopen...
![]()
![]()
Och Maxie toch!quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:32 schreef pinquit het volgende:
max is uit bad gevallenniet van de standaard natuurlijk
maar het bad (hij izt al in de teil) stond in de douchebak.
hij ging staan (zit een badmatje in) en dat ging opzich wel, toen ie naar mij toe stond, maar toen ging ie de andere kant opstaan en toen gleed ie er zo uit![]()
dikke buil op zn koppie
mn arme vent
en omg wat voel ik me stom stom stom![]()
ik zat er bij notabene
![]()
![]()
Weet je, gelukkig gaat zoiets vaak nét goed omdat je adequaat ingrijpt. Wel enorm schrikken natuurlijk, maar uiteindelijk toch niets verkeerd gegaan? Het wordt juist eng omdat je gaat denken: "Wát als ik níet goed had gereageerd?" Maar dat is helemaal niet im Frage, want je reageert dus in het merendeel van de gevallen wél goed!quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:29 schreef PM-girl het volgende:
Pinquit, denk weet zeker dat bijna iedere ouder een keer meerdere keren zoiets gebeurt!
ja, een gewoon hydrofiel lapje of washandje, een spuugdoekje, noem maar op. Met water als het niet erg vies is en met een beetje weleda babyolie als het vies is. Daarna droog ik het ook meestal even af.quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:29 schreef PM-girl het volgende:
Pinquit, denk dat bijna iedere ouder een keer zoiets gebeurt!
Belana, dankjewel voor je antwoord. Per voeding kunnen ze natuurlijk meer gaan drinken, niet bij stil gestaan!
Owlet, schreef jij nu ooit dat je iets anders dan oliedoekjes gebruikte voor Ronja's billen? Simon vindt die doekjes nl. zo koud!
quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:36 schreef Sugar het volgende:
Hahaha, ik moest wel keihard lachen om dat hossen met schuddend achterwerk.Het is mijn grootste nachtmerrie, maar zo leuk als het anderen overkomt.
![]()
![]()
quote:
Pardon?quote:
Uitzonderingen moeten er ziijn hé? Kendahl tankt net in hoog tempo zijn eerste papfles leegquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:51 schreef cattie het volgende:
Hier ging het ook niet op, maar een vriendin van me voegde het toe aan de laatste flesvoeding van de dag en bij haar werkte het wel.
Ik heb een flesje water op tafel staan en anders maak ik een washandje nat in de keuken (ik verschoon haar eigenlijk altijd in de huiskamer. Als het snachts nodig is verschoon ik haar bij ons op bed en dan gebruik ik wel billendoekjes. Maar Ronja maakt geen bezwaar tegen koud water dus dat is wel een verschil met Simonquote:Op donderdag 4 januari 2007 22:02 schreef PM-girl het volgende:
Ok, dacht al dat het wrs. 5 voedingen blijven voorlopig! Dankjewel!
En Owlet, heb jij een gootsteen bij de commode, want ik moet naar de badkamer voor water. En anders heb ik een koud washandje voor Simons billen, dat maakt dan weinig verschil met een koud billendoekje.
(en redt je het ook met een washandje als Ronja een echte poepluier heeft?)
Nou, eigenlijk hoeft hij helemaal niet zijn oude ik te worden!quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:15 schreef chacama het volgende:
Thies snel weer je oude ik worden. En ik ben benieuwd wat je sprongetje gaat brengen...
Gefeli.... [emo-mode]het gaat het snel hé? snif, kleine kinderen worden groot enzo..[/emo-mode]quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:07 schreef cattie het volgende:
Mag ik even binnenvallen met de mededeling dat Ive vandaag half jarig is? 6 maanden alweer!![]()
nee.... heb wel een fomulier via de e-mail gekregen dat door de verzender uitgeprint, ingevuld en opgestuurd moet worden. Ik kan het je wel mailen, maar wat mij betreft kunnen we het ook gewoon als jammer-helaas beschouwen, ik denk niet dat het wel terecht komt na het insturen van een standaard formuliertjequote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:58 schreef Jelief het volgende:
Decombi werkt ook heel goed Owlet, wij hebben Emma ook af en toe gevoerd, uit het oogpunt van niet zo hard groeien ging er op die manier net iets meer in.
pakje al terecht?
Ja, zo kan je het ook wel zien inderdaad. Bij Ronja hangt het in ieder geval wel erg samen, maar dat is natuurlijk individueel. Ronja kan en doet na een sprongetje zowel op geestelijk gebied als op lichamelijk gebied ineens veel meer en dat kost meer energie. Daarnaast kan ik het aantal sprongetjes inmiddels tellen in jaarringen. Elke sprong = een extra plooi op haar bovenbeenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:25 schreef Moonah het volgende:
Haha! Die Jetske al aan de banaan!
Nog even over regeldag/sprongetje: Ik dacht altijd dat regelen met BV te maken heeft en springen met mentale ontwikkeling?? Niet dat het nou zo heeeeel belangrijk is hoor...
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:30 schreef owlet het volgende:
Elke sprong = een extra plooi op haar bovenbeen![]()
Ja, dat had ik ook al bedacht.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:31 schreef nebelung het volgende:
Ja, maar het gaat bijna altijd gelijk op! Ze regelen dus omdat ze ineens een groei doormaken, het zij lichamelijk hetzij geestelijk, hetzij allebei tegelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |