abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44911579
Ja hoi

Alles goed hier. Eva is al weer een stuk beter, maar we hebben wel een heel avontuur beleefd gisteravond. Maar straks meer daarover, want er komt net een stoet familieleden de beste wensen brengen.

En die wens ik jullie natuurlijk ook toe!
Eva
pi_44911767
Fijn dat je er weer bent Linda en dat 't goed gaat.
  maandag 1 januari 2007 @ 13:17:39 #203
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44912067
Gelukkig Nieuwjaar!
Wat schrikken Linda! En dan ook nog op een niet doorsnee avond. Gelukkig is ze opgeknapt.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 1 januari 2007 @ 13:38:33 #204
1762 YPPY
Yppiaans
pi_44912513
Gelukkig maar dat het weer beter gaat met Eva.

Anna was gisteren de hele avond onrustig, maar om half 12 wilde ze ineens wel slapen. En sliep dwars door alles heen. Staat mooi in de boeken, we hadden er al op gerekend dat ze wakker zou zijn, omdat ze zo onrustig was. Ze heeft d'r ritme omgegooid geloof ik. Ze gaat vaker laat slapen en slaapt dan 's ochtends goed door.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 1 januari 2007 @ 13:52:53 #205
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44912800
Ik heb gisterenavond Brent de hele avond in de draagdoek gehad. Hij had krampjes en gelukkig trok dat snel weg in de doek, maar hij was zo lekker aan het slapen. En in zijn bedje schrok ie af en toe wakker van de knallen, bij mij op de buik totaal niet. Ik vond het een mooie oplossing
Iedere golf van de zee,
pi_44913176
Ja, verslagje....

Eva had koorts dus. Om 21 uur gemeten, 39.1. Terugdenkend was ze vanaf de middag al niet in haar eigen vrolijke doen. Mopperen, niet willen drinken... Ik vond het toch wel erg hoog, zeker omdat haar eigen temp rond de 36.5 ligt, dus de HAP gebeld (niet bij ons thuis, want uit logeren..) Die wilden haar toch graag zien. Tot 3 maanden is dat standaard, en Eva is net 3 maanden en 5 dagen. en ik moest ook erg aan Lisje denken, met haar RS virus

Wij dus met schoonvader in de auto naar de HAP (10 km verderop). Daar waren we snel aan de beurt. Alles was goed (longen, hartje, buikje, reflexen etc) maar het kreunen stond de huisarts niet aan. Dus toch maar even naar de kinderarts, de HAP was in het ziekenhuis. Door naar de spoedeisende hulp daarvoor ondertussen nog even helemaal ondergespuugd door Eva, het liep zo mijn decolleté binnen . Eva kreeg een tapeje op haar teen voor de zuurstofopname (dat was 100%) en een plaszakje opgeplakt. En toen maar wachten. En wachten. En wachten. Schoonmoeder zat alleen thuis, Eva was he-le-maal afgedraaid en moe, en wij intussen ook. Uiteindelijk hebben we de verpleegster terug gevraagd om eens te horen wat voor onderzoeken er nog zouden volgen. Dat wist zij ook niet precies, maar ze vond Eva geen echt heel zieke indruk maken. En na telefonisch overleg met de kinderarts mochten we op onze verantwoording naar huis, en dat hebben we gedaan. We hadden het gevoel dat ze het beste af was in haar eigen bedje (want ze ging telkens wel zonder morren slapen). Dat kreunen vond ik, toen ik hoorde dat de longetjes en alles verder in orde waren, niet zo zorgelijk meer. Eva huilt bijna nooit, en lijkt dat ook vaak niet te willen. Waar een ander kindje misschien had gehuild en gebruld omdat ze zich rot voelde (vind je het gek met zoveel koorts) was zij alleen wat aan het 'piepen'. En toen we thuis waren, om 23.45, hebben we haar in de kinderwagenbak gelegd (paracetamolletje gegeven, ook een 'eerste keer', lekker prutsen ) en daarna sliep ze. Vannacht sliep ze bij ons in de kamer, en af en toe heb ik wat geluisterd, maar het ging goed. En vanochtend om 7 uur heb ik een flesje gegeven, en getempd: 36 graden. Ze lachte weer, kletsen, gewoon mijn gezellige Evaatje weer. En nu is ze nog wat moe van al het slaapgebrek gisteren, maar het gaat weer prima!

Toch nog een goed begin van het nieuwe jaar, en les voor volgende keer: we laten ons niet meer zo meeslepen in de medische molen bij zoiets. Maar toch blij dat we het hebben laten checken.

Dank voor jullie meeleven
Eva
pi_44913302
Blij dat alles oke is met je meisje Linda. Net op tijd terug voor de jaarwisseling ook
Syllables govern the world
  maandag 1 januari 2007 @ 14:38:35 #208
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44913699
Wat een verhaal Linda! Gelukkig is alles weer goed nu. Eng he met die ukkies.

Wij wensen iedereen een heel mooi 2007!
Lekker douchen!
  maandag 1 januari 2007 @ 14:41:49 #209
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44913767
Kendahl had zich losgewurmd in zijn bed en sliep licht. Dus ik zachtjes, met alle goede bedoelingen, weer toegedekt. 'Bééééééh'... en nu, na tien minuten nog....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 1 januari 2007 @ 14:46:42 #210
24188 Belana
kloon van belana
pi_44913844
blij dat met Eva alles goed is zeg! en ik vind dat niet mee laten slepen hoor, je moet die kleintjes toch goed in de gaten houden, er kunnen snel nare dingen gebeuren. Maar echt heel fijn dat alles ok is
stormy waters...
sailin'
pi_44914287
Wat vind ik het toch leuk om te lezen hoe Annatje zo lekker gaat, na alle vermoeidheid die uit de eerdere posts klonk!

Wat een verhaal, Linda! Gelukkig is alles goed met Eva! En net als wat Belana zegt vind ik het ook geen meslepen hoor, die kleintjes moeten gewoon goed in de gaten gehouden worden met dit soort dingen en ik kan het artsen of verpleegkundigen niet verwijten dat ze te veel doen in dit soort gevallen.

Haha, PV. Zóóó herkenbaar! Ronja sliep ook overal dwars doorheen, tot ik haar zelf per ongeluk wakker maakte toen ik even ging kijken.

Ik moet even wat van me af schrijven hoor
Ronja is de laatste maand echt vermoeiend. Ik schreef bijna vervelend, maar dat gaat ook weer even te ver. Ze kan er niets aan doen en het gaat ook wel over, maar vermoeiend is het wel.
Om de een of andere reden slaapt ze ineens heel slecht. Ze kwam altijd wel één of soms twee keer voor een nachtvoeding en dat was ook helemaal niet erg want dat duurde hooguit tien minuten en daarna gingen we weer lekker slapen.
Maar sinds een maand is het feest en komt ze óf vier à vijf keer op een nacht en vaak weigert ze dan ook verder te gaan slapen. Niets is dan goed. Ze wil niet in haar bedje, niet tussen ons in. Ze wil wel aan de borst maar drinken lijkt weer pijnlijk te zijn want ze draait en wurmt en trekt aan de tepel. Een dikke boer laten helpt meestal wel en ik denk niet dat het spruw is omdat ze overdag wel heel rustig kan drinken. Maar waarom ze snachts dan zo moeilijk ligt te doen?
Soms drinkt ze zichzelf in slaap maar zodra ik haar dan overleg is ze weer klaarwakker.
Of ze ligt gewoon een uur snachts te kletsen...

Al met al vreselijk vermoeiend en ook een vreemde gewaarwording omdat ze al weken ontzettend goed in haar vel zat.
Een mailtje naar de osteopaat is inmiddels verstuurd, hopelijk hoor ik daar morgen wat van en anders bel ik even.
Ik ga er maar van uit dat het een combinatie is van regeldagen, een grote groeispurt en het veranderde schema omdat M. vakantie heeft.
En ze zal zo zoetjes aan ook wel behoefte krijgen aan wat ander voedsel. Ze is volgende week vijf maanden, maar te laat geboren dus eigenlijk dan al weer vijf en een halve maand oud. Ik kan me voorstellen dat ze langzamerhand toe gaat zijn aan wat vaster voedsel. Maar goed, dat wacht nog maar heel even want zo veel invloed zal dat ook wel niet hebben en ergens voelt het nog als een zwaktebod om eerder dan die zes maanden bij te gaan voeden, alleen maar omdat ik zelf slecht slaap en/of ik er naar uit kijk om haar wat anders te zien eten.
En ik weet ook wel dat bijvoeding niet zo heel veel effect zal hebben op het doorslapen.
Ach, ze hoeft van mij ook helemaal niet door te slapen, maar die rare nachten waarbij het gewoon niet duidelijk is wat er aan de hand is zijn vermoeiend en raar, ook omdat het zo niet Ronja is...
  maandag 1 januari 2007 @ 15:21:19 #212
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44914707
@Linda Gelukkig is het goed afgelopen met Eva.
@Owlet: zou het misschien kunnen dat ze droompjes heeft van indrukwekkende dingen overdag?
pi_44914936
Meeslepen, daar bedoel ik mee dat wij Eva kennen. Dat kreunen en piepen was niet gek in dit geval, voor haar! De dokters en verplegers kunnen dat niet weten, maar als alle controles goed zijn, dan ga ik in het vervolg meer naar mezelf luisteren en Eva niet verder binnenstebuiten laten keren... Geen verwijten dus, maar alleen maar een conclusie dat wij Eva het beste kennen, en dat we daar ook een beetje op mogen vertrouwen. . Dus ik zou zo weer naar de HAP gaan, maar toch wat kritischer zijn over nog een checkup door de kinderarts en een verpleger etc.
Eva
  maandag 1 januari 2007 @ 15:31:38 #214
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44914950
Linda gelukkig, wat fijn dat het goed is met Eva.

Owlet, zit ook een beetje aan wat PV zegt te denken. Krijgt ze veel invloeden overdag. Misschien kun je het eens een paar dagen uittesten. Of heb je een strak ritme overdag?
  maandag 1 januari 2007 @ 15:58:15 #215
24188 Belana
kloon van belana
pi_44915613
ah, dan snap ik beter wat je bedoeld linda ja, jullie kennen haar natuurlijk idd het beste

owlet, moeilijk zulke dingen hoor en vermoeiend ook. Ezra was dus vanacht aan het spoken en dat ben ik niet gewend van hem en ik vind dat ook vermoeiend dan. doorslapen is toch wel erg prettig en daar raak je ook weer snel gewend, dus als dat dan ineens anders is, is dat zwaar. Ik heb niet echt tips voor je. Ezra eet inmiddels meerdere dingen, maar dat heeft er niet echt invloed op, dus als dat nog niet prettig voor je voelt moet je dat niet doen, het is idd geen standaard oplossing.
groeispurtje, regeldagen(nachten), tandjes, er kunnen zoveel dingeen meespelen. Ik hoop dat ze snel weer in een prettiger ritme komt.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 1 januari 2007 @ 16:30:30 #216
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44916487
quote:
Op maandag 1 januari 2007 15:05 schreef owlet het volgende:
...
En ze zal zo zoetjes aan ook wel behoefte krijgen aan wat ander voedsel. Ze is volgende week vijf maanden, maar te laat geboren dus eigenlijk dan al weer vijf en een halve maand oud. Ik kan me voorstellen dat ze langzamerhand toe gaat zijn aan wat vaster voedsel. Maar goed, dat wacht nog maar heel even want zo veel invloed zal dat ook wel niet hebben en ergens voelt het nog als een zwaktebod om eerder dan die zes maanden bij te gaan voeden, alleen maar omdat ik zelf slecht slaap en/of ik er naar uit kijk om haar wat anders te zien eten.
En ik weet ook wel dat bijvoeding niet zo heel veel effect zal hebben op het doorslapen.
Ach, ze hoeft van mij ook helemaal niet door te slapen, maar die rare nachten waarbij het gewoon niet duidelijk is wat er aan de hand is zijn vermoeiend en raar, ook omdat het zo niet Ronja is...
Owlet,heeft Ronja eigenlijk wel honger als ze 's nachts komt? Of is het meer zuigbehoefte, of oefenen met ander mondgebruik? Geeft Ronja niet gewoon een signaal af? Die zes maanden zijn geijkt op het gemiddelde. Maar wie heeft er nou een gemiddeld kind... Laat die kunstmatig vastgestelde grens toch voor wat 'ie is joh, en vaar gewoon op Ronja's signalen.

Lucie ging een tijdje geleden ook anders met speen en tepel om. Harder, wat meer kauwen,duwen en trekken met haar tong. Ook stopte ze veel meer dingen in haar mond en volgde met heel veel belangstelling wat wij in onze mond stopten. Ik vond het eigenlijk ook aan de vroege kant om met vast voedsel te beginnen, maar we hebben het toch gedaan. En met succes, het viel meteen op z'n plek.

Als je met Ronja gaat Rapleyen is het eerst nog voedsel introduceren, niet volwaardig bijvoeden. Op haar totale borstvoedingsbehoefte zal het nog niet veel invloed hebben. Maar als het past binnen haar ontwikkeling brengt het wel wat rust in haar. En het is echt enorm leuk om te doen en zien.

Het hoeft natuurlijk niet de oplossing te zijn voor wat Ronja dwars zit. Maar je merkt vanzelf wel of ze er iets mee kan of niet. Het belangrijkste: volg Ronja met je gevoel en intuïtie, en trek je niks aan van door anderen opgestelde grenzen. Dat doet Ronja vast ook niet
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 1 januari 2007 @ 16:34:52 #217
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44916608
Macka, da's een goed idee. Daar sluit ik me bij aan!
  maandag 1 januari 2007 @ 16:43:43 #218
24188 Belana
kloon van belana
pi_44916827
ik vind dat ook wel een goeie
stormy waters...
sailin'
  maandag 1 januari 2007 @ 16:52:46 #219
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44917068
Linda, wat fijn dat alles weer goed voelt.
En owlet, als dit al een maand duurt is het wel een lange fase....
Om maar even op mijn laconieke "het is maar een fase" terug te komen....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_44917152
Op haar totale borstvoedingsbehoefte zal het nog niet veel invloed hebben.

Macka, bedankt Dat was echt even wat ik nodig had. Ik heb me erg vastgepind op die zes maanden. Want "dat is toch het allerbeste". Ook omdat ik altijd wat moet lachen als ik moeders hoor zeggen dat hun kindje er écht aan toe was met drie maanden. Mijn idee is dat moeder er zélf meer aan toe was om te gaan voeren
Maar Ronja is geen drie maanden meer de tijd gaat zo snel en mijn moedergevoel zegt me dat ze er langzamerhand wel aan toe begint te raken.

Vooral deze zin
quote:
Op haar totale borstvoedingsbehoefte zal het nog niet veel invloed hebben.
was een kleine eye-opener want ik merk wel dat ik het een raar idee vind om haar op dat gebied los te laten. Maar het klopt natuurlijk wat je zegt, het zal op de totale BV behoefte niet zo heel veel invloed hebben want ze gaat ook weer meer nodig hebben.
Ik ga het nog even laten sudderen en morgen maar eens naar de reformwinkel voor een lekker biologisch courgetje
  maandag 1 januari 2007 @ 17:12:53 #221
24188 Belana
kloon van belana
pi_44917580
grappig, want ik wilde hetzelfde zeggen als macka zo ongveer, maar ik ben dan toch bang dat ik je voor je hoofd stoot omdat je bv geeft, stom he. (mijn probleem dus ook he)
Ik ben Ezra met ff ruim 4 maanden andere dingen gaan geven omdat ie voor mijn gevoel er aan toe was, en dat bleek wel zo te zijn in de zin dat ie het meteen leuk en lekker vond en fijn, duidelijk genieten. Alleen heeft het op de nachtslaap echt geen invloed, daar ben ik van overtuigd, maar ws wel op de tevredenheid of hoe je dat ook wilt noemen.
succes met het biologische courgetje
stormy waters...
sailin'
pi_44918139
Linda, fijn dat alles goed gaat met Eva.

Owlet, kan me voorstellen dat je twijfelde over die bijvoeding. Maar 5,5 maanden is idd al bijna 6 dus waaarom niet? Ben erg benieuwd hoe het gaat met de courgette
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 1 januari 2007 @ 17:52:04 #223
108648 cattie
lieve moeder
pi_44918616
Linda, gelukkig is alles oke met Eva!

Owlet, lastig hoor. Ik heb verder helaas geen adviezen voor je.

Ive lag vannacht lekker te slapen, maar werd om 00.05 uur wakker door het vuurwerk. Dat vonden we helemaal niet erg, want nu konden we hem ook een gelukkig nieuwjaar wensen. Daarna zijn mijn man en vrienden naar buiten gegaan en heb ik met Ive achter het raam vuurwerk gekeken. Hij vond het heel mooi, keek zijn ogen uit! En ik keek vooral naar hem, mijn mooie kleine man. Zo geweldig vind ik het dat hij er is, ik hou zo veel van hem!
  maandag 1 januari 2007 @ 18:00:12 #224
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44918818
Lieve cattie
Jetske lag heerlijk door de knallen te slapen en we hebben haare maar lekker laten liggen. We waren bij vrienden en om 2 uur zijn we weer naar huis gegaan. Het was superleuk, Jetske heeft zich enorm goed gedragen maar helaas merken we vandaag wel dat ze erg moe is. Ze werd gewoon om 6 uur wakker vanochtend heeft vanmiddag uitgebreid geslapen maar is nu alweer zo moe en kan niet slapen, zo zielig.
Lekker douchen!
  maandag 1 januari 2007 @ 18:26:46 #225
24188 Belana
kloon van belana
pi_44919454
cattie, lieverd ben je
en herkenbaar gevoel, ik heb ook even tegen Ezra gezegd dat ie het mooiste cadeautje van 2006 is geweest
stormy waters...
sailin'
pi_44921962
Wij hebben ook samen even bij Eva staan kijken bij de jaarwisseling. De grootste en liefste verandering van 2006 . En door haar ook weer veel veranderingen in 2007... A. gaat part-timen, vanaf deze week, ook spannend.
Eva is nog heel moe, maar verder weer helemaal haarzelf geloof ik.

Owlet, moeilijk hoor. Ik zit (nog) niet in die faaaaaaase (als het een fase is) dus geen wijze raad, maar wel:
Eva
  maandag 1 januari 2007 @ 19:59:04 #227
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44922217
ik wil even gelukkig nieuwjaar zeggen
en dat max zooo gezellig was vannacht
hij vond het vuurwerk prachtig en ging binnen gezellig kletsen met alle visite
* pinquit is trotse mama
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 1 januari 2007 @ 21:40:26 #228
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44925551
Even een dikke van arwen en mij, alle goeds voor 2007

en linda fijn dta alles goed is met eva owlet der is al gezegd wa t nodig was je ben een kanjer
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 1 januari 2007 @ 22:22:39 #229
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44927084
Owlet, moeilijk hoor, ik kan je niet tippen, maar zo te lezen heeft de post van Macka je goed gedaan.

Linda, goed dat je wel gegaan bent, ondanks dat je je kleintje goed kent, zou ik ook geen risico genomen hebben.

Simon spuugt vandaag ook weer, gisteren helemaal niet. Nu terwijl ik geen zure sappen oid gedronken had.
Hij heeft lekker door het vuurwerk heen geslapen, 1 uur nog een keer gevoed en toen tot half 8 geslapen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 2 januari 2007 @ 12:46:54 #230
94046 PM-girl
pi_44938123
SImon heeft vanmorgen zijn tweede inentingen gehad, het was wel weer even flink brullen, zeker de tweede spuit. Maar na een paar minuutjes was het huilen over, vlug naar huis, eten en nu slaapt hij lekker.
Hij was weer goed gegroeid, sinds 4-12 is hij 800 gram (7100 gram nu) aangekomen en 3 cm (62 cm nu)gegroeid.
Verder brabbelde hij daar als nooit te voren (dus de arts tevreden!) en volgde hij ook super!

* PM-girl trots is!

[ Bericht 2% gewijzigd door PM-girl op 02-01-2007 17:38:57 ]
*
  dinsdag 2 januari 2007 @ 12:49:22 #231
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44938187
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 12:46 schreef PM-girl het volgende:
Verder brabbelde hij daar als nooit te voren (dus de arts tevreden!) en volgde hij ook super!
Aan de voet?

Goed dat je trots bent en dat ie het zo goed doet!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_44938208
Och Owlet, geef Ronja lekker wat te sabbelen en te knabbelen . Die 6 maanden grens is een grens getrokken omdat dan *ongeveer* de darmpjes er klaar voor zijn. In sommige gevallen is dat een stuk later, soms wat eerder. Je merkt vanzelf hoe ze reageert en serieus dat merk je snel genoeg. Je bent een hartstikke verstandige goede moeder , dat zie je heus direct.

Er komt toch nog niet veel binnen in het begin (als je rapleyt) en als je eerst de borst geeft dan gebeurd er ook niks met je produktie.
Variety is the spice of life
  dinsdag 2 januari 2007 @ 12:50:48 #233
94046 PM-girl
pi_44938225
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 12:49 schreef Sugar het volgende:

[..]

Aan de voet?

Goed dat je trots bent en dat ie het zo goed doet!
Ja, doet Storm dat nog niet dan?
*
  dinsdag 2 januari 2007 @ 15:47:01 #234
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44942982
Sommige situaties wil je voor altijd vasthouden... Helaas lukt dat niet Brent is zo'n lekkertje! Ik ben bang hij als 14-jarige een asociale papzak is die geen respect heeft voor mij of andere oudere mensen
Iedere golf van de zee,
  woensdag 3 januari 2007 @ 07:17:31 #235
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44964401
Mensen die flesvoeding geven, op hoeveel flessen zitten jullie kindjes ongeveer met 4 maanden? En van hoeveel?

Storm drinkt er echt nog 6 bijna dagelijks (en nachtelijks), ben benieuwd hoe "gewoon" dat is. Bedankt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 3 januari 2007 @ 08:28:54 #236
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44964700
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 15:47 schreef Neuk het volgende:
Sommige situaties wil je voor altijd vasthouden... Helaas lukt dat niet Brent is zo'n lekkertje! Ik ben bang hij als 14-jarige een asociale papzak is die geen respect heeft voor mij of andere oudere mensen
Zal ook vast gebeuren je voedt hem tenslotte niet op..toch?, maar dat heet de pubertijd. En tegen de tijd dat ze 20 zijn, komen ze weer bij je terug om te vertellen hoeveel ze van je houden.

Bij Maud komt het slijm eindelijk een beetje los. Ze hoest heel diep en kokhalst zo ongeveer het slijm omhoog, maar het lukt...een beetje.

PM...lekker dat je ventje het zo goed doet. Maud krijgt over 2 weken haar eerste prikjes...
pi_44965139
Sugar, Eva is 3 maanden en een beetje, en krijgt er ook 6. Ik vermoed dat ze op het CB (morgen) er wel wat van zeggen, maar ik vind het prima zo. Het werkt voor Eva en het werkt voor ons... . Oja, ze krijgt 140 cc per fles, maar dat gaan we wat opvoeren denk ik, even afwachten wat ze weegt.
Eva
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:17:52 #238
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44965740
Kendahl is plots heel sterk wanneer hij op zijn buik ligt
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2007 @ 12:27:32 #239
81992 Githa
pi_44968556
Ik vraag me eigenlijk wel af waar Menicole is gebleven. Ze zou toch de uitslag krijgen omtrenthet hartruisje van Micka? Ik hoop dat alles goed is.
Iemand die contact met haar heeft?
  woensdag 3 januari 2007 @ 13:05:38 #240
94046 PM-girl
pi_44969604
PV, heb je hem spinazie gevoerd?

Githa, ik heb MeNicole wel in mijn msn staan, maar ik ben niet vaak online en als ik dat wel ben, zie ik haar de laatste tijd niet meer online.

Ook leuk, vanmorgen had ik Simons bolletje goed ingeolied om straks de berg eraf te halen, zijn pyjama had hij nog aan en ik liep zelf net aangekleed te poetsen in een overhoop gehaald huis,komt er onverwacht kraamvisite! Ik zie er niet uit en Simon al helemaal niet met zijn vette kopje, dus vasthouden ging lastig ivm olievlekken op de kleding!
*
pi_44969939
PM!

Toevallig vroeg ik me vandaag ook af hoe het met Nicole en Mika gaat, hopelijk was er niets ernstigs aan de hand. en ik ben benieuwd of die tand uiteindelijk door is gekomen!
  woensdag 3 januari 2007 @ 13:17:50 #242
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44970006
Dankjewel, Linda.

PM, wat vreselijk, onverwachte visite!!!!!! Daar kan ik echt niet om lachen.
pi_44970341
Juliette was net een dag oud toen mijn moeder me belde dat er familie van plan was die avond op bezoek te komen. Bij ons dus, onaangekondigd want het moest een verrassing zijn. 'k Was dus erg blij dat zij me even inlichtte ook al mocht ze dat eigenlijk niet.
Was wel een leuke avond verder maar we konden dus niet om 9uur naar bed.
  woensdag 3 januari 2007 @ 13:31:11 #244
94046 PM-girl
pi_44970409
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 13:28 schreef poemojn het volgende:
Juliette was net een dag oud toen mijn moeder me belde dat er familie van plan was die avond op bezoek te komen. Bij ons dus, onaangekondigd want het moest een verrassing zijn. 'k Was dus erg blij dat zij me even inlichtte ook al mocht ze dat eigenlijk niet.
Was wel een leuke avond verder maar we konden dus niet om 9uur naar bed.
Ik heb me al voorgenomen om bij een evt. tweede in de kraamweek alleen overdag visite te doen als de hulp er is (als die dan nog niet afgeschaft is!)
Wij hadden hier de tweede dag 's avonds de hut vol met familie, wat een ramp was dat!
*
  woensdag 3 januari 2007 @ 13:51:30 #245
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_44970985
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 13:31 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik heb me al voorgenomen om bij een evt. tweede in de kraamweek alleen overdag visite te doen als de hulp er is (als die dan nog niet afgeschaft is!)
Wij hadden hier de tweede dag 's avonds de hut vol met familie, wat een ramp was dat!
Of je houdt een kraamfeest, 1 dag iedereen.
pi_44971949
MeNicole heeft ff flink veel problemen met computer en internet, hoorde ik net heb een beetje contact ivm een evt meet in het Oosten Niks ernstigs dus.

Ik blijf het toch gek vinden, die kraamvisite. De meeste mensen hebben het zélf ook meegemaakt, je zou toch denken dat ze dan daar wat fijngevoeliger in zijn...
Eva
pi_44978479
Hallo,

Ik kan even heel snel voordat de pc er weer achter weg vliegt. Maar hier is alles goed. Mika doet het heel goed. Hij begint nu met omrollen (dat soms tot grote paniek lijdt) en heeft praatjes voor 10. Hij eet heel goed en heeft een beetje last van zijn tanden. Slapen doet ie van 8 uur 's avonds tot half 7 's ochtends.
Eind van de maand moeten voor het hartruisje naar de kinderarts. Maar dat zal wel los lopen. Maar verder alles goed hier dus. Zodra de pc het weer doet dan vertel ik wel iets uitgebreider.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_44978880
Fijn te lezen dat alles goed gaat MeNicole! Geniet lekker van je ventje
Laat je nog even weten hoe het bij de ars ging?.. Succes!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:27:00 #249
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44981946
Goed om je te horen MeNicole. Lekker hoor dat het met mika zo goed gaat!
Ik haaaaaat onverwachte visite. Ik waarschuw iedereen in mijn omgeving ook daarvoor, niet doen, raak ik van van mijn padje en ben ik echt niet meer die aardige sjak die iedereen kent (en daar baal ik dan achteraf weer vreselijk van, terwijl het toch echt hun eigen schuld is ).
Lekker douchen!
  woensdag 3 januari 2007 @ 21:10:20 #250
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44985971
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 13:17 schreef Sugar het volgende:
Dankjewel, Linda.

PM, wat vreselijk, onverwachte visite!!!!!! Daar kan ik echt niet om lachen.
Wordt ik vaak ook zenuwachtig van.
laatst kwam mijn schoonvader binnen door de voordeur, zonder aan te bellen, hij heeft de sleutel namelijk. sta ik in mijn ondergoed in paniek dacht ik er niet aan om de wc in te duiken, maar hoste de trap op met met achterwerk elegant schuddend. Grrr.... kan ik niet eens rustig door mijn eigen huis lopen...
  woensdag 3 januari 2007 @ 21:17:04 #251
94046 PM-girl
pi_44986218
Ik vond de visite niet zo vervelend hoor, deze mensen kon ik het van hebben en ja, pech dan dat het huis op zijn kop stond (als ik kleren aan heb en mijn tanden gepoetst zijn, vind ik dat voldoende tegenwoordig!)

Simon heeft toch last gehad vandaag van zijn inentingen, huilerig en vaak willen drinken. Ook rode wangen, (het onverwachte bezoek opperde mogelijk tandjes?).

Blijft een babytje eigenlijk tot het moment van bijvoeden op 5 drinkvoedingen? Denk het wel of niet?

Nicole, fijn dat alles goed gaat met jullie!!
*
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:12:42 #252
24188 Belana
kloon van belana
pi_44988560
MeNicole, fijn om te horen dat alles goed gaat!

PM, wat voedingen betreft heb ik inmiddels de ervaring dat dat sterk per kind verschil! Liam is bv nooit meer dan 180 cc gaan drinken per fles, terwijl ezra nu regelmatig makkelijk 240 cc drinkt. Liam bleef dan ook op 5 flessen, terwijl Ezra er nog maar 4 krijgt. Het is gewoon "op verzoek" dus
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2007 @ 22:14:17 #253
81992 Githa
pi_44988619
Menicole, fijn te lezen dat het goed gaat met jullie
  woensdag 3 januari 2007 @ 23:32:02 #254
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44991721
max is uit bad gevallen niet van de standaard natuurlijk maar het bad (hij izt al in de teil) stond in de douchebak.
hij ging staan (zit een badmatje in) en dat ging opzich wel, toen ie naar mij toe stond, maar toen ging ie de andere kant opstaan en toen gleed ie er zo uit dikke buil op zn koppie mn arme vent
en omg wat voel ik me stom stom stom ik zat er bij notabene
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:06:55 #255
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44992965
pinquit! Beiden geschrokken zekers! Volgende keer vang je hem op!. Dit gebeurt je vast maar 1 keertje
Iedere golf van de zee,
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:49:38 #256
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44994233
Pinquit en maxje het zal echt niet de eerste keer zijn, maar het blijft naar ik ben me de eerste keer ook rot geschrokken, en al zit je erbij ze zijn soms zo verdomde snel, neem het jezelf niet kwalijk lieffie
pi_44997311
Pinquit en Max! Eva is gisteren bijna van de bank gerold. Ze lag tegen een kussen aan, en rolde zich om op de bank, en ze rolde bijna door ván de bank . Ik was er niet bij, A. wel en die kon haar net op tijd tegen houden. Wennen dat ze niet meer stilligt...
Eva
pi_44997347
A gossie Maxje toch.. Maar idd, zoals Evenstar zegt, het gaat zeker nog vaker gebeuren... Hoe goed je ook oplet. Amber is vande week ook uitgegleden in de douche.. boem, op de grond..

Oehh en Evaatje ook al aan het stunten...

MeNicole, fijn dat het goed gaat!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:29:32 #259
94046 PM-girl
pi_44998460
Pinquit, denk dat bijna iedere ouder een keer zoiets gebeurt!

Belana, dankjewel voor je antwoord. Per voeding kunnen ze natuurlijk meer gaan drinken, niet bij stil gestaan!

Owlet, schreef jij nu ooit dat je iets anders dan oliedoekjes gebruikte voor Ronja's billen? Simon vindt die doekjes nl. zo koud!
*
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:33:12 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44998507
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:10 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Wordt ik vaak ook zenuwachtig van.
laatst kwam mijn schoonvader binnen door de voordeur, zonder aan te bellen, hij heeft de sleutel namelijk. sta ik in mijn ondergoed in paniek dacht ik er niet aan om de wc in te duiken, maar hoste de trap op met met achterwerk elegant schuddend. Grrr.... kan ik niet eens rustig door mijn eigen huis lopen...
Oh, maar die zou echt gelijk vette ruzie met me hebben! Sleutel is voor noodgevallen, anders gebruik je maar mooi de bel of je levert de sleutel weer in.
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:36:45 #261
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44998568
Hahaha, ik moest wel keihard lachen om dat hossen met schuddend achterwerk. Het is mijn grootste nachtmerrie, maar zo leuk als het anderen overkomt.
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:41:41 #262
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_45000082
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:32 schreef pinquit het volgende:
max is uit bad gevallen niet van de standaard natuurlijk maar het bad (hij izt al in de teil) stond in de douchebak.
hij ging staan (zit een badmatje in) en dat ging opzich wel, toen ie naar mij toe stond, maar toen ging ie de andere kant opstaan en toen gleed ie er zo uit dikke buil op zn koppie mn arme vent
en omg wat voel ik me stom stom stom ik zat er bij notabene
Och Maxie toch! Pinquit; schrale troost, het gebeurt ieder kindje en iedere moeder, echt! Jij kunt er niets aan doen. Je kunt hem nu eenmaal niet de hele dag aan zijn handje vasthouden. Maar klote is het wel, als je kleine man 'zich zo'n buil valt.
pi_45000210
PM-girl, hier zaten we net voor het bijvoeden op 5 voedingen per dag; 7, 11, 3, 6 uur en dan rond half acht nog. Toen Finn al snel best veel at en omdat die laatste twee voedingen heel kort op elkaar zaten hebben we die van 6 uur laten vallen dus nu zitten we op 4 voedingen (2 keer fles, 2 keer borst), een fruithap 's ochtends en warme hap 's avonds.

Schrikken pinquit, maar zoals al meer gezegd, dat zal elke moeder wel een keer gebeuren en hoe goed je ook oplet en alles beveiligt kindjes pakken toch altijd die ene kans om eens lekker onhandig te vallen.
pi_45000235
Ow, nu ik Sugar's post zie: Ik vind je sig echt super wilde het al een tijdje zeggen maar vergat het steeds
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:57:39 #265
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45000486
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:29 schreef PM-girl het volgende:
Pinquit, denk weet zeker dat bijna iedere ouder een keer meerdere keren zoiets gebeurt!
Weet je, gelukkig gaat zoiets vaak nét goed omdat je adequaat ingrijpt. Wel enorm schrikken natuurlijk, maar uiteindelijk toch niets verkeerd gegaan? Het wordt juist eng omdat je gaat denken: "Wát als ik níet goed had gereageerd?" Maar dat is helemaal niet im Frage, want je reageert dus in het merendeel van de gevallen wél goed!

Tenminste, zo probeer ik dat soort lastige situaties altijd te relativeren.
pi_45001650
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:29 schreef PM-girl het volgende:
Pinquit, denk dat bijna iedere ouder een keer zoiets gebeurt!

Belana, dankjewel voor je antwoord. Per voeding kunnen ze natuurlijk meer gaan drinken, niet bij stil gestaan!

Owlet, schreef jij nu ooit dat je iets anders dan oliedoekjes gebruikte voor Ronja's billen? Simon vindt die doekjes nl. zo koud!
ja, een gewoon hydrofiel lapje of washandje, een spuugdoekje, noem maar op. Met water als het niet erg vies is en met een beetje weleda babyolie als het vies is. Daarna droog ik het ook meestal even af.
Inmiddels reageert Ronja niet meer zo snel op de babydoekjes, maar ik blijf het op deze manier net zo makkelijk vinden. Die was draait toch wel en ik vind het een schoner idee om alles een klein beetje te wassen met water.
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:19:30 #267
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45002708
haha ja mn ma zei ook: het is de eerste, maar het zal echt niet de laatste buil zijn hoor

en sja, eens moet de eerste keer zijn, maar god waarom dan uit bad vallen
liever tegen de kast stoten ofzo
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:49:31 #268
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45003668
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:36 schreef Sugar het volgende:
Hahaha, ik moest wel keihard lachen om dat hossen met schuddend achterwerk. Het is mijn grootste nachtmerrie, maar zo leuk als het anderen overkomt.
Ja te gek.
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:56:58 #269
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45007817
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:49 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ja te gek.
Waar blijven de foto's?
Iedere golf van de zee,
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:49:24 #270
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45013508
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:56 schreef Neuk het volgende:

[..]

Waar blijven de foto's?
Pardon?

Trouwens, ik heb net een pak rijstebloem gekocht en daar staat dan heel mooi op dat je kindje heerlijk doorslaapt wanneer je het voor het slapengaan geeft. Op de gym bleek dat het tot nu toe nog niet klopte. Is er hier iemand bij wie dat daadwerkelijk opgaat?
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:51:57 #271
108648 cattie
lieve moeder
pi_45013605
Hier ging het ook niet op, maar een vriendin van me voegde het toe aan de laatste flesvoeding van de dag en bij haar werkte het wel.
  donderdag 4 januari 2007 @ 19:05:10 #272
24188 Belana
kloon van belana
pi_45014104
hier werkte het ook niet beter of slechter dan een gewone fles hoor
stormy waters...
sailin'
  donderdag 4 januari 2007 @ 19:05:33 #273
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45014121
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:51 schreef cattie het volgende:
Hier ging het ook niet op, maar een vriendin van me voegde het toe aan de laatste flesvoeding van de dag en bij haar werkte het wel.
Uitzonderingen moeten er ziijn hé? Kendahl tankt net in hoog tempo zijn eerste papfles leeg
'Mmmmmmm!'
  donderdag 4 januari 2007 @ 19:11:30 #274
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45014348
Lekker he Kendahl...jummie pap.

Maud heeft vanmiddag een fles van 150 ml leeggedronken. Alleen bv (geen broodpitmeel erin) en daar heeft ze heerlijk 3 uurtjes op geslapen.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:02:16 #275
94046 PM-girl
pi_45020385
Ok, dacht al dat het wrs. 5 voedingen blijven voorlopig! Dankjewel!

En Owlet, heb jij een gootsteen bij de commode, want ik moet naar de badkamer voor water. En anders heb ik een koud washandje voor Simons billen, dat maakt dan weinig verschil met een koud billendoekje.
(en redt je het ook met een washandje als Ronja een echte poepluier heeft?)
*
pi_45021873
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:02 schreef PM-girl het volgende:
Ok, dacht al dat het wrs. 5 voedingen blijven voorlopig! Dankjewel!

En Owlet, heb jij een gootsteen bij de commode, want ik moet naar de badkamer voor water. En anders heb ik een koud washandje voor Simons billen, dat maakt dan weinig verschil met een koud billendoekje.
(en redt je het ook met een washandje als Ronja een echte poepluier heeft?)
Ik heb een flesje water op tafel staan en anders maak ik een washandje nat in de keuken (ik verschoon haar eigenlijk altijd in de huiskamer. Als het snachts nodig is verschoon ik haar bij ons op bed en dan gebruik ik wel billendoekjes. Maar Ronja maakt geen bezwaar tegen koud water dus dat is wel een verschil met Simon
pi_45022812
Eva is vandaag weer naar het CB geweest. Weer 800 gr gegroeid in een maand, plus 2.5 cm. Dat ze nog 6 voedingen krijgt vonden ze wel veel, omdat we haar twee keer wakker maken ervoor (om 19 en 23 uur). Dat deden we omdat ze anders een te lange tijd zonder zat, vonden wij, en omdat ze door die fles van 19 uur 's nachts niet meer hoeft. Maar nu hoeft ze 's ochtends pas om 8.30 ofzo de fles, dus we gaan nu de 23 uur fles een uur vervroegen, en de 19 uur fles laten vervallen. Kortom, Eva gaat nu naar 5 flesjes, als ze het goed vindt . En verder was ze zó lief en gezellig toen ze mij zag vanavond. Ik moet mij nu laven aan 1 à 2 keer per dag haar zien...
Maarr... des te fijner als ik haar weer zie, en papa doet het heel goed, geloof ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door linda856763 op 04-01-2007 23:01:17 ]
Eva
  donderdag 4 januari 2007 @ 23:11:46 #278
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45023576
Eva gaat lekker zo te lezen!
En Maud en Kendahl ook!

Thies heeft denk ik een combinatie van regeldagen (3 maanden) en een sprongetje (12 weken).
Had dat niet anders gepland kunnen worden?
Mijn hemel, ik heb het menneke zelden zo hartverscheurend horen krijsen. Zielig.
Al went het inmiddels wél een beetje.... Ik kan er gelukkig heel rustig onder blijven. En zijn papa en ik wisselen het op de borst liggen af. Ieder heeft telkens een half uurtje dienst.
  donderdag 4 januari 2007 @ 23:15:15 #279
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45023720
Thies snel weer je oude ik worden. En ik ben benieuwd wat je sprongetje gaat brengen...
  donderdag 4 januari 2007 @ 23:19:17 #280
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45023869
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:15 schreef chacama het volgende:
Thies snel weer je oude ik worden. En ik ben benieuwd wat je sprongetje gaat brengen...
Nou, eigenlijk hoeft hij helemaal niet zijn oude ik te worden!
Het is juist de bedoeling dat hij zich ontwikkelt toch?
Maar ik snap je intentie wel hoor Chaca.
Gelukkig kan ik er (momenteel) prima mee omgaan en heeft zijn papa vanavond vrij. Dat is toch wel het hele fijne van 'Oei ik groei', dat je iig wat meer begrip kunt hebben voor je kind en daardoor ook veel meer geduld.
pi_45025217
Volgens mij hangen regeldagen en een springetje heeeel nauw samen, zijn het bijna twee namen voor dezelfde 'kwaal'

Ronja is helemaal uitgesprongen zo te merken. We slapen weer en ze is ongelofelijk vrolijk. Drinken moet nu steeds onderbroken worden door in het rond kijken, weg rollen en hard giechelen en inplaast van meteen te huilen begint ze nu eerst een tijdje te kletsen en te lachen als ze wakker is na een slaapje.
Ik blijf het apart vinden, die sprongetjes. Net als je denkt dat het niet erger kan worden is het over en heb je een heel ander kind terug
Oh, en zoete aardappel is
  vrijdag 5 januari 2007 @ 08:18:05 #282
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_45030226
Mag Senni op 30-12-2006 ook in de OP
pi_45030467
Oh leuk Owlet, ben je begonnen met hapjes? Rapley zeker? Ik moet me nog even goed inlezen daarover... over een paar maanden (of misschien eerder..) is het voor Eva ook zo ver. Moonah, sterkte met de regeldagen/sprongetje (ik dacht ook al dat dat hetzelfde was.)

Nog iets geks: we gaan in maart op wintersport en nu blijkt dat men in het hotel een 50%-tarief hanteert voor kinderen van 0-6. Die van 6 kan ik nog begrijpen, maar die van 0... Eva eet nog niets van het hotel. Oké, we gebruiken misschien een beetje meer water, en ze moeten onder haar bedje stofzuigen, maar 50%! . Daar gaan we nog maar even over in discussie..

Oyo en Senni, welkom!
Eva
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:07:01 #284
108648 cattie
lieve moeder
pi_45032649
Mag ik even binnenvallen met de mededeling dat Ive vandaag half jarig is? 6 maanden alweer!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:09:09 #285
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45032706
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:07 schreef cattie het volgende:
Mag ik even binnenvallen met de mededeling dat Ive vandaag half jarig is? 6 maanden alweer!
Gefeli.... [emo-mode]het gaat het snel hé? snif, kleine kinderen worden groot enzo..[/emo-mode]
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:11:30 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45032769
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 08:18 schreef oYo het volgende:
Mag Senni op 30-12-2006 ook in de OP
Ze staat er bij!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:29:01 #287
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45033278
Senni en papa welkom hier

Ive fijne verhalfjaardag

hoe gaat het met lis ? het gerochel een beetje voorbij?

en met brent met de krampjes?

en met de rest ?
pi_45033610
gefeliciteerd lieve ive!

vrijdag 5 januari 2007 @ 11:52:56 #289
108648 cattie
lieve moeder
pi_45033967
Ja, het gaat zo snel....
Wat lief die halve taart!!

[ Bericht 5% gewijzigd door cattie op 05-01-2007 11:57:59 ]
pi_45036071
Rapley inderdaad, Linda. Meer om haar de kans te geven om eten te ontdekken (met haar mond én met haar handjes) dan om haar ook echt te laten eten.
Maar gister kon ik de verleiding in de reformwinkel niet weerstaan en heb ik flink ingeslagen aan fruit en groente.
Nu liggen er dus 70 ijsblokjes in de vriezer de met zoete aardappel, zoete aardappel met banaan, wortel met peer, pompoen en pastinaak.
Gewoon, omdat met een lepeltje voeren ook af en toe wel leuk is

Ive al weer een half jaar
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:58:05 #291
62233 Jelief
ikke lief!
pi_45036197
Decombi werkt ook heel goed Owlet, wij hebben Emma ook af en toe gevoerd, uit het oogpunt van niet zo hard groeien ging er op die manier net iets meer in.
pakje al terecht?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:59:52 #292
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45036263
Gefeliciteerd cattie! Ive alweer een half jaar

Ik heb vanochtend Jetske een banaantje gegeven en dat snapte ze nog niet helemaal, van een lepel af vindt ze echt wel iets makkelijker Morgen ga ik het gewoon opnieuw proberen. Ze eet verder hartstikke goed, alleen heeft zij blijkbaar ook zo'n periode, want sinds ik gestopt ben met de BV wordt ze 's nachts regelmatig wakker. Nu hebben we gisteren haar maar weer eens wakker gemaakt voor een extra fles (met pap) om 0.00 uur maar ze besloot alsnog om 6 uur wakker te worden. Ach, het is niet super maar beter dan de afgeloipen week toen ze bijna elk uur wakker was.
Lekker douchen!
pi_45036969
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:58 schreef Jelief het volgende:
Decombi werkt ook heel goed Owlet, wij hebben Emma ook af en toe gevoerd, uit het oogpunt van niet zo hard groeien ging er op die manier net iets meer in.
pakje al terecht?
nee.... heb wel een fomulier via de e-mail gekregen dat door de verzender uitgeprint, ingevuld en opgestuurd moet worden. Ik kan het je wel mailen, maar wat mij betreft kunnen we het ook gewoon als jammer-helaas beschouwen, ik denk niet dat het wel terecht komt na het insturen van een standaard formuliertje
pi_45037060
Ik heb ook wel gecombineerd, zeker in het begin
  vrijdag 5 januari 2007 @ 13:25:36 #295
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45037267
Haha! Die Jetske al aan de banaan!

Nog even over regeldag/sprongetje: Ik dacht altijd dat regelen met BV te maken heeft en springen met mentale ontwikkeling?? Niet dat het nou zo heeeeel belangrijk is hoor...
pi_45037454
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:25 schreef Moonah het volgende:
Haha! Die Jetske al aan de banaan!

Nog even over regeldag/sprongetje: Ik dacht altijd dat regelen met BV te maken heeft en springen met mentale ontwikkeling?? Niet dat het nou zo heeeeel belangrijk is hoor...
Ja, zo kan je het ook wel zien inderdaad. Bij Ronja hangt het in ieder geval wel erg samen, maar dat is natuurlijk individueel. Ronja kan en doet na een sprongetje zowel op geestelijk gebied als op lichamelijk gebied ineens veel meer en dat kost meer energie. Daarnaast kan ik het aantal sprongetjes inmiddels tellen in jaarringen. Elke sprong = een extra plooi op haar bovenbeen
pi_45037471
Ja, maar het gaat bijna altijd gelijk op! Ze regelen dus omdat ze ineens een groei doormaken, het zij lichamelijk hetzij geestelijk, hetzij allebei tegelijk.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:38:01 #298
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45039722
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:30 schreef owlet het volgende:
Elke sprong = een extra plooi op haar bovenbeen
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:31 schreef nebelung het volgende:
Ja, maar het gaat bijna altijd gelijk op! Ze regelen dus omdat ze ineens een groei doormaken, het zij lichamelijk hetzij geestelijk, hetzij allebei tegelijk.
Ja, dat had ik ook al bedacht. Best logisch eigenlijk.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:11:37 #299
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_45040834
Lotte slaapt inmiddels gowed door 's nachts, heerlijk. Na de laatste fles 's avonds rond 22 uur soms eerdeer soms later slaapt ze minstens tot 6:30 en vaak laer door.
Wow jippie. Dat scheelt wel, kunnen we weer een beetje bijslapen, want slaap heb ik erg hard nodig...

Nog iets anders, ik heb een sokkenbrief gekregen, op zich heel leuk, je kent het wel. Je stuurt 6 brieven door en je krijgt van een boel mensen sokjes terug. Maar ik ken maar weinig mensen met kleine kindjes (babys) want wij zijn de eersten hier. Wie vindt het leuk en kan ik eventueel een brief sturen? Help help
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:43:52 #300
94046 PM-girl
pi_45042031
Moonah, wij hadden hier vorige week ook (lichte) symptomen van een sprongetje, klopte precies met Oei ik Groei! Hier was het zo weer over, hoop voor jullie op hetzelfde!

Ik80, wat fijn dat Lotte het zo goed doet! Ik doe helaas niet aan kettingbrieven. Krijgen we wel nog een keer een foto'tje van Lotte?

En wat veel grote baby's hier weer, Jetske en Ronja al aan de hapjes!

Linda, wanneer heeft Eva haar eerste ski-les?

Simon heeft vanmorgen zijn getuigschrift babymassage ontvangen!
En heel hard gekrijst, volgens mij heeft hij nog last van een beentje door de inenting, als ik daar aankwam werd hij heel boos!
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')