Wat vind ik het toch leuk om te lezen hoe Annatje zo lekker gaat, na alle vermoeidheid die uit de eerdere posts klonk!
Wat een verhaal, Linda! Gelukkig is alles goed met Eva!
En net als wat Belana zegt vind ik het ook geen meslepen hoor, die kleintjes moeten gewoon goed in de gaten gehouden worden met dit soort dingen en ik kan het artsen of verpleegkundigen niet verwijten dat ze te veel doen in dit soort gevallen.Haha, PV. Zóóó herkenbaar! Ronja sliep ook overal dwars doorheen, tot ik haar zelf per ongeluk wakker maakte toen ik even ging kijken.
Ik moet even wat van me af schrijven hoor
![]()
Ronja is de laatste maand echt vermoeiend. Ik schreef bijna vervelend, maar dat gaat ook weer even te ver. Ze kan er niets aan doen en het gaat ook wel over, maar vermoeiend is het wel.
Om de een of andere reden slaapt ze ineens heel slecht. Ze kwam altijd wel één of soms twee keer voor een nachtvoeding en dat was ook helemaal niet erg want dat duurde hooguit tien minuten en daarna gingen we weer lekker slapen.
Maar sinds een maand is het feest en komt ze óf vier à vijf keer op een nacht en vaak weigert ze dan ook verder te gaan slapen. Niets is dan goed. Ze wil niet in haar bedje, niet tussen ons in. Ze wil wel aan de borst maar drinken lijkt weer pijnlijk te zijn want ze draait en wurmt en trekt aan de tepel. Een dikke boer laten helpt meestal wel en ik denk niet dat het spruw is omdat ze overdag wel heel rustig kan drinken. Maar waarom ze snachts dan zo moeilijk ligt te doen?
Soms drinkt ze zichzelf in slaap maar zodra ik haar dan overleg is ze weer klaarwakker.
Of ze ligt gewoon een uur snachts te kletsen...
Al met al vreselijk vermoeiend en ook een vreemde gewaarwording omdat ze al weken ontzettend goed in haar vel zat.
Een mailtje naar de osteopaat is inmiddels verstuurd, hopelijk hoor ik daar morgen wat van en anders bel ik even.
Ik ga er maar van uit dat het een combinatie is van regeldagen, een grote groeispurt en het veranderde schema omdat M. vakantie heeft.
En ze zal zo zoetjes aan ook wel behoefte krijgen aan wat ander voedsel. Ze is volgende week vijf maanden, maar te laat geboren dus eigenlijk dan al weer vijf en een halve maand oud. Ik kan me voorstellen dat ze langzamerhand toe gaat zijn aan wat vaster voedsel. Maar goed, dat wacht nog maar heel even want zo veel invloed zal dat ook wel niet hebben en ergens voelt het nog als een zwaktebod om eerder dan die zes maanden bij te gaan voeden, alleen maar omdat ik zelf slecht slaap en/of ik er naar uit kijk om haar wat anders te zien eten.
En ik weet ook wel dat bijvoeding niet zo heel veel effect zal hebben op het doorslapen.
Ach, ze hoeft van mij ook helemaal niet door te slapen, maar die rare nachten waarbij het gewoon niet duidelijk is wat er aan de hand is zijn vermoeiend en raar, ook omdat het zo niet Ronja is...