abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 december 2006 @ 22:07:22 #51
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44755142
Merlijn en Randa, fijne dag morgen!

Wat een poepverhalen hier verder, succes ermee!

Linda
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44755394
Arwennetje ik zou ook moeten lachen hoor Evenstar
Eva
pi_44762759
Merlijn neemt afscheid vandaag ja. Jammer genoeg is hij op zijn verjaardag toch weer een beetje ziek, maar we hopen dat hij het gewoon vol gaat houden en het bezoek op tijd wegsturen. Zijn cadeau van ons heeft hij al gehad. Gelukkig vond hij het prachtig. De slingers hadden we gisteren al neer gehangen, de balonnen vandaag.

Merlijn is vandaag 1 jr, vind het nog wel raar.
  woensdag 27 december 2006 @ 09:02:53 #54
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_44762855
doei mensen tot in het volgende topic
  woensdag 27 december 2006 @ 10:04:23 #55
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44763314
Dag Merlijn!

Storm kan draaien! Jippie-a-jee!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † woensdag 27 december 2006 @ 10:10:35 #56
81992 Githa
pi_44763368
Wat knap Storm wat gaat dat hard zeg ....
Het is zo'n mooi mannetje
pi_44763982
Merlijn, gefeliciteerd!
Eva
pi_44765039
Gisteren het ledikant typetje Hensvik gehaald bij de Ikea. Maar hoe maak je een ledikantje (gedeeltelijk) op? Hoe zit dat?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  † In Memoriam † woensdag 27 december 2006 @ 11:58:58 #59
81992 Githa
pi_44765056
hoe bedoel PV?
pi_44765140
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:58 schreef Githa het volgende:
hoe bedoel PV?
Nou, Kendahl is nog niet zo groot. Of moet ik het gewoon eens uitproberen, straks? Eerst maar in elkaar zetten..
  woensdag 27 december 2006 @ 12:06:43 #61
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44765227
@sugar hiep hoi coole storm

Merlijntje

PV matrasje dan molton erover, dan matrashoes, dan het bedje met een laken en katoenendeken laag opmaken zodat ze niet onderuit zakken
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † woensdag 27 december 2006 @ 12:15:59 #62
81992 Githa
pi_44765422
Dan gewoon laag opdekken.
Even meten hoelang Kendahl is en de rest van de dekens onder de martras vouwen, of bedoel je dat niet ?
pi_44765813
Wat leuk van Arwen.

Dat is knap van Storm! Hier blijft het bij pogingen tot.

Anna heeft veel last gehad van de drukke kerstdagen. Ik heb zo'n zin volgend jaar gewoon niet te gaan. Gisteren ruim drie uur bezig geweest om haar in bed te krijgen en het ging nog niet van harte. Hopelijk gaat het vandaag beter. Het is zo zielig. Helemaal uitgeput, maar slapen wil niet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 27 december 2006 @ 12:35:26 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44765868
Ach yppy, hier zag je zo tegenop.. en dan blijkt het idd nog niet lekker te gaan
  woensdag 27 december 2006 @ 13:42:50 #65
108648 cattie
lieve moeder
pi_44766195
Dag Merlijn! (En gefeliciteerd!)

Yppy, wat vervelend. Hopelijk trek Anna snel bij.

Ive heeft de afgelopen dagen zijn eerste hapjes gehad. Banaan en avocado (los van elkaar), fijngeprakt op een lepeltje. Hij vindt er niets aan en spuugt alles uit. Sabbelen op een broodkorst doet hij wel een beetje. Zijn reactie verbaast mij, ik dacht dat hij na bijna 6 maanden wel aan iets anders dan melk toe zou zijn. Misschien is het een kwestie van wennen. We gaan gewoon door met oefenen, maar forceren niets. Zijn er meer baby's die zo reageren?
  woensdag 27 december 2006 @ 13:57:11 #66
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44766478
Cattie is heel normaal hoor, de structuur is toch heel anders dan melk, het proeft anders dan melk.

je kunt ook proberen hem gewoon stukjes te geven en of helemaal fijn te pureren en aan te lengen met bv en dan steeds iets steviger van structuur te maken.
trouwens ive was gevoelig voor krampjes toch? dan zou ik met banaan wel oppassen
pi_44767619
Hoog opmaken kan ook, gaat het makkelijkst als je een gewoon eenpersoonslaken gebruikt dat je overdwars over het ledikantje legt en dan dubbelvouwt zodat de baby erin ligt en dus niet naar beneden kan schuiven. Je krijgt dan een matrozenbedje / volgens de envelopmethode opgemaakt bedje.
En wij 'moeten' van de kraamzorg twee dekentjes gebruiken, met een kruikje ertussen de eerste tijd (m.n. 's nachts).

Dit idee dus: http://www.tinynanny.nl/matrozenbedje.html
pi_44767682
Arwen de stervende zwaan komt ons hier ook bekend voor.
En volgens mij kan en doet Arwen alles preceis goed hoor! Wat de kinderarts ook zei, ieder kind doet alles op zijn/haar eigen tempo.
pi_44770597
Arwen, een echt dreumusje ben je aan het worden...

Hier heb ik een zieke Maud (en ook zieke Fleur...oorontsteking en snotteren). Maud ligt te snotteren en niet alleen uit d'r neus, maar ook uit d'r ogen. Bleg. Dat vind ik toch wel erg vies. Ik maak het elke keer schoon meteen nieuw doekje en uitgekookt water, maar toch...
pi_44771121
jenna ... wat ben je mooi...

beterschap maud (en fleur)
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_44771717
Ik heb hier een kleine meisje met diarree. Tussen elke voeding hoor ik het ineens enorm borrelen en moet echt rennen om te zorgen dat haar kleren schoon blijven. Dit lukt helaas niet altijd. Ze heeft het al vanaf donderdag maar de huisarts zei dat zolang ze eet en goede plasluiers heeft en ze niet sloom is er niks aan de hand is. Maar ik vind het best lang duren eigenlijk. Ze is er verder wel vrolijk onder gelukkig, maar ik iets minder
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 27 december 2006 @ 19:39:54 #72
108648 cattie
lieve moeder
pi_44772110
Beterschap Maud (en Fleur) en Liz!
Snoopy, Ive had vandaag ook zo'n heerlijke poepbroek. Zelfs zijn sokken zaten onder!

Mijn schatje wordt al zo groot! Hij zit nu al in de kinderstoel. Heerlijk vindt hij dat, lekker bij ons zitten, maar toch zelfstandig.
  woensdag 27 december 2006 @ 20:25:08 #73
24188 Belana
kloon van belana
pi_44773790
heeft Lis iets opgepakt in het ziekenhuis?
stormy waters...
sailin'
  woensdag 27 december 2006 @ 20:34:15 #74
103793 kozakken
Living the life
pi_44774204
Och, arme Lis.. (en arme Snoopy )
En voor Storm. Al rollen, wat lekker vroeg!
En Cattie, leuk is dat gepier met eten he

Hier een vrolijk mannetje die jaha.... in een keer twee tandjes heeft Het zijn nog maar kleine puntjes, maar ze kunnen al gemeen bijten
En dat rollen doet onze Romme ook sinds gisteren een beetje zelf. Nu nog van per-ongeluk naar bewust
Wat wordt ons mannetje toch al snel groot
pi_44774346
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:25 schreef Belana het volgende:
heeft Lis iets opgepakt in het ziekenhuis?
Zou zomaar kunnen. Ik heb echt geen idee.
Ik hoop alleen dat het gauw over is.

Romme, rollen en tandjes Het gaat idd hard!
  woensdag 27 december 2006 @ 20:38:07 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_44774365
rollen, eten, tandjes gelukkig is Ezra niet de enige die snel gaat

cattie, Liam vond eten in het begin ook maar niks, terwijl ezra vanaf de eerste hap het helemaal geweldig vind, het is gewoon zo verschillend

vanaf wanneer mogen ze ook alweer brood?
stormy waters...
sailin'
  woensdag 27 december 2006 @ 20:38:41 #77
24188 Belana
kloon van belana
pi_44774380
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:37 schreef snoopy het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen. Ik heb echt geen idee.
Ik hoop alleen dat het gauw over is.
Ik hoop het ook! ze heeft nu wel genoeg gehad zeg!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 27 december 2006 @ 20:51:32 #78
94046 PM-girl
pi_44774973
Lis en Maud en Fleur beterschap.

Eerste hapjes, zo leuk lijkt me dat, al hoop ik vooral dat dat nog lang duurt hier! (ik wil Simon nog even klein houden!) En dat geldt ook voor rollen, al lijkt me dat ook wel leuk om weer zo'n ontwikkelingsstukje te zien!

Yppy, vervelend dat Anna zo slecht ging slapen, hopelijk vanavond beter.

En Poemojn, ik noteer even je tip over het matrozenbedje!
*
pi_44778419
yppy, heeft anna nou alles bij elkaar veel last gehad van de waterpokken? en ja, kerst/logeerdrukte kost hier ook altijd veel ernergie en slaaptoestanden (ook nu nog), dus helemaal geen gek idee om dat volgend jaar anders te doen.

beterschap voor de zieke lis & maud & fleur!

die eerste hapjes: volgens mij is het meer regel dan uitzondering dat ze daar niet meteen dol op zijn, cattie. zo vreemd ook natuurlijk!

alles goed met de kers(t)verse kleintjes? stiekemerd ik heb inmiddels ook op je 'twee deukie' -site gekeken, wat een schatje die jenna! en zo lief ook die foto's waar benthe ook op staat. en hoe gaat 't met juliette poemojn?
ben natuurlijk ook razend benieuwd naar foto's van julia (wat veel J-meisjes ) en dewi.

[ Bericht 40% gewijzigd door bixister op 27-12-2006 22:26:50 ]
  woensdag 27 december 2006 @ 22:41:32 #80
108648 cattie
lieve moeder
pi_44779118
Dank jullie wel voor de eetreacties! Evenstar, goede tip om het eten met bv te mengen, dat ga ik morgen proberen. Morgen staat er namelijk gekookte wortel op het menu.
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:38 schreef Belana het volgende:
(..)

vanaf wanneer mogen ze ook alweer brood?
Volgens het introductieschema dat ik gebruik mogen ze na 6 maanden een broodkorst om op te sabbelen en na 7 maanden bruin brood om te eten.
pi_44779378
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:51 schreef PM-girl het volgende:
(ik wil Simon nog even klein houden!)
Te laat! Dat kan nu echt niet meer...

Lis, Maud en Fleur, beterschap....
Zielig, kleine zieke kindjes.

Bij onze beide families waren zieke kindjes, en ik hield echt mijn hart vast voor Thies, maar vooralsnog ziet het er naar uit dat hij nergens last van heeft.
Alleen van zijn moeder die hem overmatig knuffelt...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_44779414
Volgens mij maakt Kendahl weer een sprongetje: hij is huilerig, veel moe, wil steeds eten...
Hij heeft trouwens een sterke wil, wanneer hij eten krijgt met de fles en die verdwijnt even uit beeld, zet hij het op een krijsen!
  woensdag 27 december 2006 @ 23:06:43 #83
94046 PM-girl
pi_44780030
quote:
Op woensdag 27 december 2006 22:48 schreef Moonah het volgende:

[..]

Te laat! Dat kan nu echt niet meer...
Ik wil hem als klein beertje houden dan!
quote:
Bij onze beide families waren zieke kindjes, en ik hield echt mijn hart vast voor Thies, maar vooralsnog ziet het er naar uit dat hij nergens last van heeft.
Gelukkig maar!
Simon is sinds enkele uren verkouden, dus ik ben benieuwd hoe hij zich vannacht houdt.
quote:
Alleen van zijn moeder die hem overmatig knuffelt...
Hier ook al, elke dag meer en meer word ik verliefd op het mannetje!!
*
pi_44786394
Kijk die beterschap van jullie lijkt al te helpen. De oogjes van Maud zijn al een stuk beter. En mama's die kindjes knnuffelen...ha...hoe meer hoe beter

Lis ik hoopd at het snel over is, want van onder tot boven...onder zitten is helemaal niets.

eerste hapjes........nog heeeeeeeeeeeeel lang niet.
  donderdag 28 december 2006 @ 09:28:42 #85
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44786686
snoopy kan het niet het rota virus zijn? heeft arwen in maart vorig jaar gehad, veeel, heel veel poepen/spuitluiertjes.
is niets aan te doen dan er uit te zieken en zorgen dat ze goed drinkt en goed plast, eventueel wat ors erbij gebruiken.
pi_44786721
Geen idee Evenstar. Maar wij hebben het allemaal niet en Morris ook niet. *klopt af*
  donderdag 28 december 2006 @ 09:34:50 #87
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44786745
wij hadden het ook niet misschien anders even nara de huisarts gaan, die kunnen nl aan het huidje zien of het een viraal iets is arwen had zo bijv. hele kleine rode puntjes die je wegkon duwen en dan terug kwamen.. zo wist die dan dat het viraal was en door de symptomen kwam hij dan op rota virus..
pi_44788835
quote:
Op woensdag 27 december 2006 22:49 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Volgens mij maakt Kendahl weer een sprongetje: hij is huilerig, veel moe, wil steeds eten...
Hij heeft trouwens een sterke wil, wanneer hij eten krijgt met de fles en die verdwijnt even uit beeld, zet hij het op een krijsen!
Herkent iemand dit trouwens? Zeg maar, met deze leeftijd... Of is er iets anders aan het handje?
Hij wil niet dat wij hem zelfstandig laten spelen, hij moet steeds maar lichamelijk contact hebben, wat is dat? Mist hij de borstvoedingen misschien?
pi_44788952
quote:
Op woensdag 27 december 2006 13:42 schreef cattie het volgende:

Ive heeft de afgelopen dagen zijn eerste hapjes gehad. Banaan en avocado (los van elkaar), fijngeprakt op een lepeltje. Hij vindt er niets aan en spuugt alles uit. Sabbelen op een broodkorst doet hij wel een beetje. Zijn reactie verbaast mij, ik dacht dat hij na bijna 6 maanden wel aan iets anders dan melk toe zou zijn. Misschien is het een kwestie van wennen. We gaan gewoon door met oefenen, maar forceren niets. Zijn er meer baby's die zo reageren?
Dat is heel normaal. Sommige kindjes gaan pas met een maand of 9/10 (of nog later) echt goed eten. Bedenk dat melk de hoofdmaaltijd is tot een jaar en de rest is bijvoeding (voor erbij dus). Ive hoeft er nog niet van te leven, dus maak je geen zorgen. Mijn dochter ging met 8 maanden ineens als een bootwerker te keer.
Variety is the spice of life
  donderdag 28 december 2006 @ 12:09:00 #90
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44788958
Dag dag Merlijn! Leuke verjaardag gehad?

Chaca: Last van poepoogjes bij Maud? Druppel moedermelk werkt als een tiet, hoor! Succes verzekerd.

Brent heeft vanochtend om 9 uur weer een behandeling bij de osteopaat gehad. Hij sliep er dwars doorheen en slaapt nu zelfs nog (is wel kort wakker geweest voor een voeding en sliep zo aan de boobie weer in). Het vergt wat om beter te worden!
Zijn nek en buikje zijn behandeld. Volgens de osteopate was de (ergste) paniekstress van vorige week verdwenen en kon ze nu dieper behandelen. Met een week of 2 moet het vanaf nu wat beter worden. En we moeten ook naar een kinderfysiotherapeut volgens haar en volgens het CB. Eind goed al goed! Tis zowieso een lekker knulleke!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  donderdag 28 december 2006 @ 12:14:58 #91
94046 PM-girl
pi_44789091
Fijn dat de behandeling aanslaat Neuk. En het CB is het zomaar eens met iemand anders! Wauw!
*
  donderdag 28 december 2006 @ 12:38:19 #92
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44789622
Arme PV, misschien moet ie inderdaad even wennen aan het niet meer BV krijgen. Dat idee had ik met Jetske ook. Na een weekje gaat het hier weer helemaal lekker met 'r. Die storm en romme, rollen al helemaal om. Nou Jets niet hoor, die probeert het maar komt nog niet tot het einde. Het lukt haar wel als ze op haar buik ligt (met moeite) maar dan knapt ze zo hard met haar hoofdje op de grond, dat ik dat liever niet doe.

Wat Jetske wel kan: -jes geven. Ik smelt bij elk kusje dat ze geeft. Echt een smak in de lucht. Als ze een op de wang geeft dan is het meestal een natte kledder tong die over je wang gaat

Fijn neuk dat het lijkt te helpen. Sterkte chacama met de prutoogjes. Ik deed het met gekookt (afgekoeld) water en watjes.
Lekker douchen!
pi_44791102
Kendahl kan ook nog niet rollen hoor. Sterker nog, hij babbelt/schreeuwt meer dan dat hij in beweging komt. Hij probeert zich trouwens wel op te richten om te zitten. Buikspieroefeningen
pi_44792490
ooh jetske wat moet toch geweldig lief zijn
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_44793739

Eva rolde net om in de box

gek dat jullie het er net over hebben

Ze zwaaide haar beentjes in de lucht en toen opzij, nog wat verder, en toen lag ze op haar buik.... en toen was ze heel boos want ze kreeg haar armpje niet goed onder haar lijf weg. En dr hoofdje optillen vind ze ook nog moeilijk. Na een poosje heb ik haar maar weer op haar rug gedraaid, vond het wel zielig, want ze had er zoveel moeite voor gedaan. Ze begon gelijk weer! . En nu is ze bekaf.
Mijn grote kleine Evaatje
Eva
  donderdag 28 december 2006 @ 15:08:02 #96
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44794421
Eva
Lekker douchen!
pi_44794577
Eva, wat knap!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 december 2006 @ 15:56:55 #98
94046 PM-girl
pi_44796014
Zo die Eva!

Hier ook nog geen enkele poging tot, maar zoals ik al schreef, dat vind ik niet erg!
*
pi_44796614
Bixis, ze heeft er maar weinig last van gehad. We hebben niet gemerkt dat ze jeuk had. Het waren ook nog geen 20 pokjes. Ze krijgt ze dus vrijwel zeker nog een keer. We zijn voorbereid.

Eva ook al rollen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_44796624
Maar nu ligt ze wel telksens met haar beentjes klem tussen de boxspijlen.... frustratie frustratie!
Eva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')