en ik ging er dwars doorheenquote:
Dan ga ik daar nog ff lezenquote:
Vick vaporup op een zakdoekje smeren is ook heerlijk bevrijdend.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:55 schreef oYo het volgende:
Kleintje, misschien heel erg vies, maar als je neus dicht zit, kan je ook een ui middendoor snijden en op een bordje open naast je bed zetten op een tafeltje.
Jouw slijmvliezen zullen daardoor meer flexibeler worden en je neus zal niet gaan dichtzitten. Helpt ook tegen sinusitis.
quote:Op woensdag 20 december 2006 10:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben zo anaal
Doe eens niet zo 'misplaatst' stoer...quote:Op woensdag 20 december 2006 09:19 schreef Suzanna het volgende:
De verloskundige is nog niet 'gewoon' bereikbaar (mobiele nummer bel ik liever alleen voor een bevalling)
Inderdaad!!!! Hup bellen karin, dit kan serieus wijzen op zw.vergiftiging!!quote:Op woensdag 20 december 2006 11:06 schreef E.T. het volgende:
karin, ik vind jouw klachten anders wel heel erg typerend en beangstigend klinken.
bijna 30 weken en dan met een hoge bloeddruk sterretjes zien en niet uit je woorden kunnen komen...
Ik zou het bijna willen schreeuwen maar... VK BELLEN!!!!!
Karin, JE MOET NU HULP INSCHAKELEN!!quote:Op woensdag 20 december 2006 10:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
jeetje loopt Suus hier nu nog rond?
Kindje vindt het nog wel erg gezellig bij jou binnen blijkbaar!!
Minoes, herkenbaar! Nog maar 5 weken....
Inmiddels zit ik weer een weekje thuis, ging net goed, maandag was de bloeddruk iets gedaald, maar nog steeds zit de onderdruk rond de 90..... te hoog voor de duur van de zwangerschap zei de gyn. Dinsdag beetje geshopt....ineens zie ik allemaal lichtvlekjes voor mijn ogen, dus we doken maar ff een cafeetje in, kon de menukaart niet eens lezen. Na een kwartiertje was het weer weg...
Toen had ik een vreemdsoortig spraakgebrek....kon echt niet meer uit mijn woorden komen, ik kon werkelijk geen fatsoenlijke zin meer zeggen, erg vaag!! En daarna begonnen mijn handen te tintelen!
Oke, in de auto en naar huis!!!
Thuis alles wel weer aardig oke, beetje dizzy nog, en savonds enorme buikkrampen.
Weet niet zo goed wat ik ermee aan moet, ik denk dat tijdens het shoppen mijn bloeddruk weer met me op de hobbel ging. Kan de vk wel bellen, maar die zegt ws toch Kalm aan doen, luisteren naar je lichaam enz enz
Dat kan ik zelf ook nog wel verzinnen. Deze week blijf ik maar thuis van het werk. Durf er geen risico's mee te nemen.
Gelukkig voel ik het kindje nog goed bewegen....
Ja sorry!quote:
Ik kijk zaterdag nog wel even in Utrechtquote:Op woensdag 20 december 2006 13:28 schreef Brighteyes het volgende:
Thanks for checking Viev. Ik was er eig. wel een klein beetje vanuit gegaan. Zo cute en maar 3 euro... daar kon je op wachten.
Volgens mij waren die van Vivi schapenkruiken? of vergis ik me nu....quote:Op woensdag 20 december 2006 13:30 schreef oYo het volgende:
Ik zag gisteren heel wat schapenkussens in een Expo (voor wie dergelijke winkel lkent)
hier hebben ze ze nog! zag ze vandaag liggen .... als ik iets voor iemand kan doen ....(ik woon in breda)quote:Op woensdag 20 december 2006 13:28 schreef Brighteyes het volgende:
Thanks for checking Viev. Ik was er eig. wel een klein beetje vanuit gegaan. Zo cute en maar 3 euro... daar kon je op wachten.
Ik herken het niet. Hopelijk weet iemand anders meer. In ieder geval sterkte !quote:Op woensdag 20 december 2006 14:45 schreef Stiemie het volgende:
Pffff ik heb de hele dag al zo'n zeurderig krampachtig gevoel helemaal onder in mijn buik. Niet de bandenpijn want daar begon ik inmiddels net aan te wennen, maar echt net boven mijn mutszeg maar. Is dit gewoon? Het is niet echt pijn, maar net zo aanwezig dat je het wel steeds voelt... Ik word er een beetje bang van...
![]()
Dat dacht ik dus ook.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:24 schreef reese.com het volgende:
Ik hoop echt dat alles oke is met Karin. Maak me wel zorgen hoor![]()
Ah gelukkig. Ik begon me al zo'n zorgen te maken.... En daar krijg je natuurlijk ook weer niet echt minder buikpijn vanquote:Op woensdag 20 december 2006 15:16 schreef E.T. het volgende:
Groeipijnen Stiemie![]()
voelt idd 'eng' maar volkomen normaal
Ja precies zo voelt het! Ook een beetje met uitstraling naar mijn rug inderdaad!quote:Op woensdag 20 december 2006 15:42 schreef appelsap het volgende:
Stiemie klinkt als groeipijn inderdaad, heb het zelf ook wel eens.
Voelt bij mij een beetje alsof ik ongesteld ben.
Misschien een hele stomme vraag maar hebben ze je urine niet nagekeken ?????quote:Op woensdag 20 december 2006 16:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
oke oke, hier ben ik dan!! Ik heb toch maar ff gebeld, en moest naar het ziekenhuis komen.
Ze hebben de bloeddruk nagekeken, en die was prima.
Er is dus nu ook niks meer aan de hand....
Maar de volgende keer moest ik METEEN bellen als het weer gebeurde, en niet eerst een dag afwachten.
Dus kortom: gelukkig loos alarm!
Maar jeetje, wat hebben jullie je zorgen om mij gemaakt zeg! LIEF!!!
Echt heel lief zijn jullie!!!!
Thanks.......
Jammer! maar wel super lief dat je even hebt willen kijkenquote:Op woensdag 20 december 2006 13:26 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja sorry!
Ik ben maandag geweest maar de schaapjes waren uitverkocht! Ik had de mijne die week daarvoor al gekocht en ik denk dat ze in die week erg hard zijn gegaan, ze waren natuurlijk ook ergen ze kosten geen drol stuiver dus er is wrs een grote schapen-run op geweest..
sorry dames
Mijn moeder heeft mijn eigen schapie trouwens ingepikt voor in de auto (koude rug) dus ik ben thans ook weer schaaploos
Karin!! Wat iedereen hier al zegt, snel bellen hoor!!!!!
En Suzanna, je blijft het spannend houden he
Wat jij wilt schatquote:Op woensdag 20 december 2006 10:10 schreef Brighteyes het volgende:
Sorry Nikky, ik heb de TT aangepast.Ik ben zo pietluttig dat ik de rijtjes in het 'historie' topic netjes wil houden.
Veel succes!! En welkom!!quote:Op woensdag 20 december 2006 21:52 schreef B4CO het volgende:
Dank jullie wel allemnaal, ook nanems mijn vrouw!
We hebben in mei een miskraam gehad, na 7 weken groeide het niet verder... nu proberen we het dus weer!
Ja hoor, ik wel.. heb me er nu al een tijdje bij neergelegd dat het nog even gaat duren... gisteren was wel een rotdag even omdat ik m'n moeder niet had, maar nu ze er weer is (heeft hier vannacht weer geslapen) schijnt het zonnetje ineens een beetje. Ik besef me wel dat ik erg veel geluk heb met haar.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:48 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Jeumig ladies trekken jullie het nog wel allemaal?
Heb je antibiotica gekregen?quote:Op donderdag 21 december 2006 10:56 schreef Suzanna het volgende:
het was gewoon die blaasontsteking.
Beetje vreemd dat alleen haar linkervoet is opgezwollen... bij vocht vasthouden is toch meestal alles opgezwollen of in ieder geval 'symmetrisch' ?quote:Op donderdag 21 december 2006 11:45 schreef oYo het volgende:
Dames, vraagje. Vriendin haar linker voet is enorm opgezwollen. Zij er middeltjes om die zwelling te laten verdwijnen? Ze ligt nu met de benen omhoog op de bank.
Kan het kwaad dat een voet zo gaat zwellen?
Ik ben aan het begin ook niet gewogen, al kan dat komen omdat ik bij mijn eerste afspraak al 15 of 16 weken was. Maar gelukkig heb ik zelf een weegschaal :-)quote:Op donderdag 21 december 2006 12:15 schreef Vicky het volgende:
Sidn3y, ik werd alleen aan het begin en aan het eind gewogen en hoefde ook nooit urine in te leveren..
Leuk dat je zelf ook komt posten!quote:Op donderdag 21 december 2006 14:41 schreef Webcrowler het volgende:
hier de verloofde van webbie...
hihihihi hier hetzelfde.... op de dag van de datum zelf, kreeg ik denk ik wel een stuk of 6 a 7 smsjes van: en wat is het een jongen of een meisje...quote:Op donderdag 21 december 2006 15:53 schreef Suzanna het volgende:ja he E.T. ... hier word ik regelmatig ook opgebeld door mensen 'je uitgerekende datum is toch al voorbij? En?? Geen baby??' en dan heb ik zoiets van: je hoort het wel hoor!
Net of k stiekem ga bevallen en mijn beste vrienden en familie het niet laat weten!
![]()
Wat leuk dat je zelf ook komt melden hoe het met je gaat!quote:Op donderdag 21 december 2006 14:41 schreef Webcrowler het volgende:
hier de verloofde van webbie...
web is zn enelaatste dagje op het werk, vandaag alleen schoonmaken en morgen zn kerstborrel...
hier zit alles nog steeds (jammer genoeg) wel een rot dag vandaag voel me volledig niet lekker.... alsof ik mn dag niet heb, het liefst zou ik nu de hele dag bij web in zn armen liggen knuffelen en niks doen, kan een jankbui krijgen om niks vandaag....
ach we wachten het wel af, vind nu gewoon dat we maar eens die kleine moeten krijgen en dan lekker kunnen gaan genieten dan dat eeuwige wachten daar heb ik het nu echt mee gehad...
op het moment dat ik het maar over die kleine heb of denk krijg ik een stel schoppen alsof ie er in mn zij denkt uit te kunnen komen, maar dat gaat echt niet lukken (voor zover als ik weet tenminste niet)
ach jah we houden jullie wel weer op de hoogte als het weer eens wat gaat doen...
ff offtopic: hebben mss een eensgezinswoning, maar daarover hebben we nog geen extra nieuws, dat volgt nog....
kuz
Nou...heel hoopvol (maar niet heus) ... tot 31 december! Dan ben ik namelijk 42 wekenquote:Op donderdag 21 december 2006 16:33 schreef oYo het volgende:
Suus, hoelang laten ze je overtijd gaan voor je wordt 'geholpen'?
Dank je welquote:
Oei Kleintje, durf je dat wel? Ik ben rond de 24 weken naar Bonaire gevlogen maar bij nader inzien zou ik dat niet meer doen...maar goed wij hadden erge turbulentie in het vliegtuig waardoor ik ineens heel veel voorweeen kreeg.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:00 schreef Kleintje het volgende:
Vakantie geboekt...
lekker naar Tunesie in week 24 van de zwangerschap.
Even een weekje weg, ontspannen, wat zon pakken, relaxen en samen lekker voorbereiden op wat er gaat komen!
Heb er nu al zin in.
Laatste keer samen... vond dat toch wel een vakantie waard!
Och nee, Jopie toch!quote:Op donderdag 21 december 2006 19:19 schreef Beaker het volgende:
Ging het vandaag al niet zo lekker, krijg ik net het ontezettend verdrietige bericht dat mijn ouders de hond ( Joop) in hebben laten slapen, omdat het echt niet meer ging
![]()
Iemand een tip? Ik heb een hele zure smaak in mijn mond hoe kan ik dat voorkomen voor mijn zwangerschap had ik dit niet, heb wel last van maagzuur .....
quote:Op donderdag 21 december 2006 15:53 schreef Suzanna het volgende:
'je uitgerekende datum is toch al voorbij? En?? Geen baby??'
dat hoort elke zwangere volgens mij ..quote:Op donderdag 21 december 2006 19:57 schreef appelsap het volgende:
Beaker sterkte.
Haha mijn oma is er van overtuigd dat ik een tweeling ga krijgen.
Ze vindt mijn buik veel te groot voor 1 baby.
Gut... Dan heb jij straks het scenario wat Swets hier een tijdje geleden nog vrolijk beschreven heeftquote:Op donderdag 21 december 2006 18:02 schreef Suzanna het volgende:
Nou...heel hoopvol (maar niet heus) ... tot 31 december! Dan ben ik namelijk 42 weken...
Is toch ook zo....? Ik ben de grote uitzonderingquote:Op donderdag 21 december 2006 19:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]Alsof de baby er op die dag spontaan uitvalt of zo
![]()
Nou ja, ach... dan zijn we gelijk beroemd he...quote:Op donderdag 21 december 2006 20:06 schreef innovative het volgende:
[..]
Gut... Dan heb jij straks het scenario wat Swets hier een tijdje geleden nog vrolijk beschreven heeft![]()
Oh arme Beaker, kan me zo goed voorstellen wat je voelt, mijn ouders hebben een jaar geleden hun hond lateninslapen, een 15 jaar oude golden retriever, waar ik dus ook mee ben opgegroeid. Het doet echt pijn om je maatje te moeten laten gaanquote:Op donderdag 21 december 2006 19:19 schreef Beaker het volgende:
Ging het vandaag al niet zo lekker, krijg ik net het ontezettend verdrietige bericht dat mijn ouders de hond ( Joop) in hebben laten slapen, omdat het echt niet meer ging
![]()
Iemand een tip? Ik heb een hele zure smaak in mijn mond hoe kan ik dat voorkomen voor mijn zwangerschap had ik dit niet, heb wel last van maagzuur .....
Ik hoorde dat het alleen kwaad kan als het kindje geboren is. Niet wanneer het nog in de buik zit.quote:Op donderdag 21 december 2006 22:23 schreef minoes_ het volgende:
Kleintje,mijn verlos waarschuwde,dat ik mensen met een koortslip moet mijden en zelfs niet binnen mag latenIs gevaarlijk voor de baby in wording.
Als dat zo is, is de VK vast mans genoeg je dat zelf te vertellen.quote:Op donderdag 21 december 2006 22:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mijn vk is erg slecht te bereiken, krijg steeds het antw app, en dan kun je een mobiel nr bellen bij dringende gevallen, maar wanneer is iets dringend??? Ben erg bang dat ik de vk stoor onder een bevalling....![]()
Maar goed, ik weet nu dat wat er deze week gebeurde WEL een dringend geval is...de volgende keer sla ik meteen alarm!
Psiesquote:Op donderdag 21 december 2006 23:12 schreef Brighteyes het volgende:
En gezien wat er van de week gebeurde kan je niet heel snel 'lastig vallen' hoor.Luister nou maar naar al die wijze mensen om je heen, gewoon bellen de volgende keer! Dan vertelt de VK wel hoe of wat.
Hahahahah ik zit hier hard te lachen op mijn stoel hoorquote:Op donderdag 21 december 2006 23:15 schreef Brighteyes het volgende:
Sorry again Nikky, ik zal het nooit meer doen, maar hij stoorde me zo.![]()
![]()
Way out of line, ik weet het.![]()
![]()
Ik ben vanavond ontoerekeningsvatbaar.![]()
![]()
euh...nee hoorquote:Op donderdag 21 december 2006 20:00 schreef Vivi het volgende:
[..]
dat hoort elke zwangere volgens mij ..
Uiteraard!quote:Op donderdag 21 december 2006 23:25 schreef nikky het volgende:
Edit: spelfout van BE dus he! Voordat men weer gaat zeuren op deze dislectische doosch
Nee, ik heb eigenlijk juist alles behalve de meubels, zoveel kleertjes en schoentjes dat de babykamer meer een walk-in closet lijkt hahahaquote:Op vrijdag 22 december 2006 11:17 schreef oYo het volgende:
Vivi, spannend babykamer inslaan.![]()
Ook nog de meubels? Die had je toch al?
Oh, die hebben ze hopelijk op voorraad.quote:Op vrijdag 22 december 2006 11:26 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee, ik heb eigenlijk juist alles behalve de meubels, zoveel kleertjes en schoentjes dat de babykamer meer een walk-in closet lijkt hahaha.....morgen halen we de meubeltjes bij de Ikea, we vonden die Mammut -serie erg leuk en die is ook spotgoedkoop dus dat was snel besloten
![]()
Fijne kerstdagen allemaal!!!!
Ja, we hebben het al gecheckedquote:Op vrijdag 22 december 2006 11:42 schreef oYo het volgende:
[..]
Oh, die hebben ze hopelijk op voorraad.
Toen wij onze meubeltjes bestelden werd aangegeven dat de levertijd 10 weken was. Uiteindelijk zijn ze pas begin december geleverd.
Ff googles op die mammut zo.
Wij hebben nostalgia via Babyhuijs. Leuke witgrenen meubeltjes.
Klopt Suzanna, Wij wilden er eerst even saampjes van genieten, het onze ouders en zusjes vertellen, en gewoon wat weekjes verder zijn.quote:Op vrijdag 22 december 2006 11:57 schreef Suzanna het volgende:
Deepfreeze en papa in spe, van harte en welkom hier! (je had hier al eerder gepost maar wilde nog even afwachten voor je in het rijtje kwam he?)
Hier doet men alleen op woensdag geplande KS.quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:32 schreef _evenstar_ het volgende:
nikky moet je een stuk geruster maken
psst 30 decemebr is een mooie dag voor onvolkomen stuitkindjes![]()
Hou er rekening mee dat ze mss wel dan de 3e doen. Als ik het goed begrepen heb doen ze het liever niet te dicht op de uitgerekende datum omdat er dan een kans is dat het alsnog een spoedje wordt...quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:39 schreef nikky het volgende:
Hier doet men alleen op woensdag geplande KS..
Dus ik ga voor de 10 januari..
Volgens de gyn zou ik de woensdag voor mijn uitgerekende datum worden. Dus dat zou dan de 17e worden.quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat ze mss wel dan de 3e doen. Als ik het goed begrepen heb doen ze het liever niet te dicht op de uitgerekende datum omdat er dan een kans is dat het alsnog een spoedje wordt...
quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
O mooi nieuws Nikky!
Ben je helemaal gerust gesteld nu?
Oh echt? Nou, mss heb ik het dan zelf verzonnen. Het lijkt me dat ze niet zouden willen wachten tot je uit jezelf begint, maar goed, daar hebben zij toch meer verstand van dan ik.quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:58 schreef nikky het volgende:
[..]
Volgens de gyn zou ik de woensdag voor mijn uitgerekende datum worden. Dus dat zou dan de 17e worden..
Maar ik probeer de tiende
Leuk dat whitewash, houd ik zelf ook erg vanquote:Op vrijdag 22 december 2006 12:02 schreef oYo het volgende:
Vivi,
Hier een foto van de onze.
Suus,
Maar we hebben afgesproken dat we eerst op jou wachten. Jij kan ook een kerstkindje krijgen. Noel of Noella
Jupz.quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:42 schreef Vivi het volgende:
Fijn voor je Nikky! Enneuhh...je kan dus sowieso aandringen op een keizersnede ook als het kindje wél goed ligt?
Wij zijn voor deels olijfgroene en mintgroene muren gegaan met wit laminaat en een wit plafond.quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:39 schreef Vivi het volgende:
[..]
Leuk dat whitewash, houd ik zelf ook erg van
Suus, ze hadden 'm ook in het roze toch? Wij hebben off-white muren in de beeb-kamer en limegroen op de vloer, en dan alle accenten zeg maar in lime en turquoise, en dan de turquoise Mammut meubeltjes
quote:De zwangerschapsdementie is geloof ik aan het toeslaan.
Ik ben ben al 3 dagen mijn pincode kwijt en nu is mijn pinpas geblokkeerd. (te vaak geprobeerd)
Best vreemd, ik gebruik hem bijna elke dag en dan ineens vergeten!
Oke, thanks voor je uitlegquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:07 schreef nikky het volgende:
[..]
Jupz.
Ik had verteld dat ik eigenlijk alleen nog maar meer ga opzien tegen de aankomende datum. En ik las juist hier van mensen, vooral in het begin, dat het gevoel naar het bevallen toe groeit en dat je er langzamerhand steeds meer aan begint te wennen. Je lichaam en je geest zou zich voorbereiden op de bevalling. Nou mijn lichaam misschien wel maar geestelijk is het hier nog veel verder te zoeken.
Ik ben een mietje eerste klas als het om dit soort dingen gaat. Dat meen ik serieus. Ik was zo op van de spanning in het ziekenhuis dat ik alweer begon op te zwellen van het vocht. Pure stress gewoon.
Ze zullen altijd proberen om de bevalling op een natuurlijke manier te laten lopen. Maar als jij aangeeft wat jouw beweegredenen zijn voor een KS en hoe jij je voelt met die naderende datum dan wordt dat in je dossier gezet. Net als ik had gevraagd aan de verlosk hoe het zat met pijnbestrijding. Die meldde me dat als ik snachts naar het ziekenhuis ga ik pech heb als de anest er niet is en moet je wachten op "normale" tijden. Maar dat schijnt ook helemaal niet waar te zijn. Als jij zwart op wit die afspraak kunt maken omdat jij zo bang bent voor de bevalling dan krijg jij die ruggeprik ook al is het 3 uur snachts.
En als in het dossier staat hoe jij dus tegen die bevalling opziet dan wordt er sneller ingegrepen als jij in paniek raakt om alsnog een KS uit te voeren. En dat gebeurd gewoonlijk niet zo snel als ik dat zo begreep.
Lekker goedkope kerst voor jouquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:12 schreef appelsap het volgende:
Nikky, wat fijn voor je!
Deepfreeze, gefeliciteerd en welkom!
De zwangerschapsdementie is geloof ik aan het toeslaan.
Ik ben ben al 3 dagen mijn pincode kwijt en nu is mijn pinpas geblokkeerd. (te vaak geprobeerd)
Dat gebeurde me dus net bij de bloemistquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:12 schreef appelsap het volgende:
Nikky, wat fijn voor je!
Deepfreeze, gefeliciteerd en welkom!
De zwangerschapsdementie is geloof ik aan het toeslaan.
Er is hier géén anest in huis snachts. Alleen met een spoed opname komtie en tja als er dan iemand ligt te bevallen kan de vrouw een ruggeprik krijgen. Is de anest thuis en is er geen spoedopname en alleen een bevallende vrouw? Dan heb je pech.quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:26 schreef Smirre het volgende:
Nikky, tuurlijk is er 's nachts wel een anaestesist bereikbaar in het ziekenhuis. Zou ook wat moois zijn als er ineens spoed is, voor wat voor OK dan ook.Maar ik begrijp dat men hier dus wat moeilijk over doet, omdat men toch een natuurlijke bevalling promoot. Zelfs voor angsthazen. Hahaha, zo filter je wel de ECHTE bangerik eruit, die laat zich niet tegenhouden door zo'n opgeworpen drempel door artsen. Die laat het zelfs in haar dossier vastleggen
.
Uhm, ik ben bij de gyn geweest in het ziekenhuis, niet bij een verloskundige. De verloskundige vertelde mij inderdaad andere dingen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:45 schreef Brighteyes het volgende:
Mss zeg ik nu iets heel stoms maar het is volgens mij nog altijd zo dat het er maar vanaf hangt of je wel of niet pijnbestrijding kan krijgen 's nachts. Het kan 100 keer in je dossier staan, maar als de anesthesist er z'n bed niet voor uit komt heb je pech, en dat gebeurt nog steeds vaker wel dan niet.
Hetzelfde als vragen om een KS, zelfs al schijt je alle kleuren van de regenboog uit angst, dan nog krijg je vaker niet dan wel een KS. Dat doen ze echt niet zomaar, ook niet omdat je heel-heel bang bent. Het kost ten eerste handenvol geld en het levert behoorlijke risico's op voor zowel moeder als kind. Mss is de ene gyn iets makkelijker met besluiten tot een KS, maar over het algemeen krijg je die niet op aanvraag. Dus don't get your hopes up too much Vivi!
Ik heb het idee dat veel VK's dat soort dingen wel in het dossier zetten maar dat dat meer ter geruststelling van de zwangere is dan dat het echt bedoeld is als 'dit moet er gaan gebeuren tegen de tijd dat'.
Ja, vergeet dat maar.quote:Op vrijdag 22 december 2006 19:21 schreef Libel het volgende:
Ik kan het niet laten even te zeggen dat ik blij ben dat ik in België woon en dus ook zal bevallen.
Geef mij maar een ziekenhuis en de mogelijkheid van pijnbestrijding die 100 procent zeker is :-)
Ik bedoelde dat de VK dingen als 'wil ruggeprik' in het dossier zette maar dat dat niet altijd waargemaakt kan worden.quote:Op vrijdag 22 december 2006 19:04 schreef nikky het volgende:
[..]
Uhm, ik ben bij de gyn geweest in het ziekenhuis, niet bij een verloskundige. De verloskundige vertelde mij inderdaad andere dingen.
Maar de gyn hebben liever een keizersnede voor hun ( planning ). Maar een bevalling is beter en heeft een korter herstelproces voor de moeder.
Misschien dat het ook van het ziekenhuis afhangt hoe en wat.
quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:00 schreef Applemooz het volgende:
Geboren: Winter Lily
22-12-2006
14:47 uur
Nee hoor, een bevalling begint soms met gebroken vliezen, soms met weeën en soms met de slijmprop. Maar ook kan het na de slijmprop nog weken duren, dus dat is niet echt een goed signaal.quote:Op vrijdag 22 december 2006 20:32 schreef Popples het volgende:
moet je trouwens altijd eerst je slijmprop verliezen voor dat de weeen of je vliezen kunnen breken?
pfff ik ben hem nog niet verloren maar hoop niet dat het nog 2 weken duurt.![]()
Ik heb nooit echt een mooie prop gezien (dus ook geen mooi bolletje zoals Suzanna beschrijft) en heb toch echt drie keer weeën gehad en geknalde vliezen. Volgens mij kan het tijdens de bevalling nog zelfs.quote:Op vrijdag 22 december 2006 20:32 schreef Popples het volgende:
applemooz gefeliciteerd![]()
![]()
moet je trouwens altijd eerst je slijmprop verliezen voor dat de weeen of je vliezen kunnen breken?
pfff ik ben hem nog niet verloren maar hoop niet dat het nog 2 weken duurt.![]()
suus volgende deeltje mag jij je kleine aankondige denk ik.
appelsap hier sloeg de zwangerschapsdementie al meteen aan. haha.
Dat meen je niet.quote:Op vrijdag 22 december 2006 19:01 schreef nikky het volgende:
Er is hier géén anest in huis snachts. Alleen met een spoed opname komtie en tja als er dan iemand ligt te bevallen kan de vrouw een ruggeprik krijgen. Is de anest thuis en is er geen spoedopname en alleen een bevallende vrouw? Dan heb je pech.
Groningen..
Gefelciteerd!! Alles goed gegaan? Aparte naam.quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:00 schreef Applemooz het volgende:
Geboren: Winter Lily
22-12-2006
14:47 uur
ik wou dat ik hem soms niet meer wistquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:54 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik wist de mijne wel en heb schandalig veel geld aan kleren uitgegeven![]()
Eigenlijk 8 December..quote:Op vrijdag 22 december 2006 21:16 schreef oYo het volgende:
Wanneer was applemooz oorspronkelijk gepland? Kan 'm nergens in de lijst vinden.
Of je maakt weer een nieuwe slijmprop aanquote:Op vrijdag 22 december 2006 20:32 schreef Popples het volgende:
neeeee geen nieuwe aanmaken.quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:06 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Of je maakt weer een nieuwe slijmprop aan![]()
Applemooz van harte gefeli met jullie dochter
T schiet maar niet op hequote:Op zaterdag 23 december 2006 00:20 schreef Popples het volgende:
[..]
neeeee geen nieuwe aanmaken.
ze mag komen hoor.
quote:Op zaterdag 23 december 2006 08:17 schreef jessie het volgende:
Suzanne hoe gaat het nu met jou?
Hey, wij zijn ook nog voor jullie hoorquote:Op zaterdag 23 december 2006 09:43 schreef oYo het volgende:
Hier vannacht ook hoop weeën, maar tegen een uurtje of 5 waren ze voorbij. Vriendin haalt nu slaap in.
Mag hier ook opschieten, maar we hebben beloofd eerst op Suus te wachten.Dus Suus, ga je gang!!
Geen maan toevallig?quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:00 schreef E.T. het volgende:
Zat vast in het weer, al die activiteit gisteravond en vannacht
Ik ga zo maar weer eens naar de vk
Jeeeeuuhheeeuuu!quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:10 schreef oYo het volgende:
Sjonge, straks komt er een grote weeenstorm en gaan we met z'n allen baren.
Deze hele maand is niet leuk voor kindjes om jarig te zijn...quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:31 schreef Popples het volgende:
nee moonah geen kerstkindjes dat is geen zak aan.![]()
nou dames en heren zullen we maar 28 december afspreken![]()
Doe maar niet, dan ben ik al jarigquote:Op zaterdag 23 december 2006 11:31 schreef Popples het volgende:
nee moonah geen kerstkindjes dat is geen zak aan.![]()
nou dames en heren zullen we maar 28 december afspreken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |