Wij zijn voor deels olijfgroene en mintgroene muren gegaan met wit laminaat en een wit plafond.quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:39 schreef Vivi het volgende:
[..]
Leuk dat whitewash, houd ik zelf ook erg van
Suus, ze hadden 'm ook in het roze toch? Wij hebben off-white muren in de beeb-kamer en limegroen op de vloer, en dan alle accenten zeg maar in lime en turquoise, en dan de turquoise Mammut meubeltjes
quote:De zwangerschapsdementie is geloof ik aan het toeslaan.
Ik ben ben al 3 dagen mijn pincode kwijt en nu is mijn pinpas geblokkeerd. (te vaak geprobeerd)
Best vreemd, ik gebruik hem bijna elke dag en dan ineens vergeten!
Oke, thanks voor je uitlegquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:07 schreef nikky het volgende:
[..]
Jupz.
Ik had verteld dat ik eigenlijk alleen nog maar meer ga opzien tegen de aankomende datum. En ik las juist hier van mensen, vooral in het begin, dat het gevoel naar het bevallen toe groeit en dat je er langzamerhand steeds meer aan begint te wennen. Je lichaam en je geest zou zich voorbereiden op de bevalling. Nou mijn lichaam misschien wel maar geestelijk is het hier nog veel verder te zoeken.
Ik ben een mietje eerste klas als het om dit soort dingen gaat. Dat meen ik serieus. Ik was zo op van de spanning in het ziekenhuis dat ik alweer begon op te zwellen van het vocht. Pure stress gewoon.
Ze zullen altijd proberen om de bevalling op een natuurlijke manier te laten lopen. Maar als jij aangeeft wat jouw beweegredenen zijn voor een KS en hoe jij je voelt met die naderende datum dan wordt dat in je dossier gezet. Net als ik had gevraagd aan de verlosk hoe het zat met pijnbestrijding. Die meldde me dat als ik snachts naar het ziekenhuis ga ik pech heb als de anest er niet is en moet je wachten op "normale" tijden. Maar dat schijnt ook helemaal niet waar te zijn. Als jij zwart op wit die afspraak kunt maken omdat jij zo bang bent voor de bevalling dan krijg jij die ruggeprik ook al is het 3 uur snachts.
En als in het dossier staat hoe jij dus tegen die bevalling opziet dan wordt er sneller ingegrepen als jij in paniek raakt om alsnog een KS uit te voeren. En dat gebeurd gewoonlijk niet zo snel als ik dat zo begreep.
Lekker goedkope kerst voor jouquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:12 schreef appelsap het volgende:
Nikky, wat fijn voor je!
Deepfreeze, gefeliciteerd en welkom!
De zwangerschapsdementie is geloof ik aan het toeslaan.
Ik ben ben al 3 dagen mijn pincode kwijt en nu is mijn pinpas geblokkeerd. (te vaak geprobeerd)
Dat gebeurde me dus net bij de bloemistquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:12 schreef appelsap het volgende:
Nikky, wat fijn voor je!
Deepfreeze, gefeliciteerd en welkom!
De zwangerschapsdementie is geloof ik aan het toeslaan.
Er is hier géén anest in huis snachts. Alleen met een spoed opname komtie en tja als er dan iemand ligt te bevallen kan de vrouw een ruggeprik krijgen. Is de anest thuis en is er geen spoedopname en alleen een bevallende vrouw? Dan heb je pech.quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:26 schreef Smirre het volgende:
Nikky, tuurlijk is er 's nachts wel een anaestesist bereikbaar in het ziekenhuis. Zou ook wat moois zijn als er ineens spoed is, voor wat voor OK dan ook.Maar ik begrijp dat men hier dus wat moeilijk over doet, omdat men toch een natuurlijke bevalling promoot. Zelfs voor angsthazen. Hahaha, zo filter je wel de ECHTE bangerik eruit, die laat zich niet tegenhouden door zo'n opgeworpen drempel door artsen. Die laat het zelfs in haar dossier vastleggen
.
Uhm, ik ben bij de gyn geweest in het ziekenhuis, niet bij een verloskundige. De verloskundige vertelde mij inderdaad andere dingen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:45 schreef Brighteyes het volgende:
Mss zeg ik nu iets heel stoms maar het is volgens mij nog altijd zo dat het er maar vanaf hangt of je wel of niet pijnbestrijding kan krijgen 's nachts. Het kan 100 keer in je dossier staan, maar als de anesthesist er z'n bed niet voor uit komt heb je pech, en dat gebeurt nog steeds vaker wel dan niet.
Hetzelfde als vragen om een KS, zelfs al schijt je alle kleuren van de regenboog uit angst, dan nog krijg je vaker niet dan wel een KS. Dat doen ze echt niet zomaar, ook niet omdat je heel-heel bang bent. Het kost ten eerste handenvol geld en het levert behoorlijke risico's op voor zowel moeder als kind. Mss is de ene gyn iets makkelijker met besluiten tot een KS, maar over het algemeen krijg je die niet op aanvraag. Dus don't get your hopes up too much Vivi!
Ik heb het idee dat veel VK's dat soort dingen wel in het dossier zetten maar dat dat meer ter geruststelling van de zwangere is dan dat het echt bedoeld is als 'dit moet er gaan gebeuren tegen de tijd dat'.
Ja, vergeet dat maar.quote:Op vrijdag 22 december 2006 19:21 schreef Libel het volgende:
Ik kan het niet laten even te zeggen dat ik blij ben dat ik in België woon en dus ook zal bevallen.
Geef mij maar een ziekenhuis en de mogelijkheid van pijnbestrijding die 100 procent zeker is :-)
Ik bedoelde dat de VK dingen als 'wil ruggeprik' in het dossier zette maar dat dat niet altijd waargemaakt kan worden.quote:Op vrijdag 22 december 2006 19:04 schreef nikky het volgende:
[..]
Uhm, ik ben bij de gyn geweest in het ziekenhuis, niet bij een verloskundige. De verloskundige vertelde mij inderdaad andere dingen.
Maar de gyn hebben liever een keizersnede voor hun ( planning ). Maar een bevalling is beter en heeft een korter herstelproces voor de moeder.
Misschien dat het ook van het ziekenhuis afhangt hoe en wat.
quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:00 schreef Applemooz het volgende:
Geboren: Winter Lily
22-12-2006
14:47 uur
Nee hoor, een bevalling begint soms met gebroken vliezen, soms met weeën en soms met de slijmprop. Maar ook kan het na de slijmprop nog weken duren, dus dat is niet echt een goed signaal.quote:Op vrijdag 22 december 2006 20:32 schreef Popples het volgende:
moet je trouwens altijd eerst je slijmprop verliezen voor dat de weeen of je vliezen kunnen breken?
pfff ik ben hem nog niet verloren maar hoop niet dat het nog 2 weken duurt.![]()
Ik heb nooit echt een mooie prop gezien (dus ook geen mooi bolletje zoals Suzanna beschrijft) en heb toch echt drie keer weeën gehad en geknalde vliezen. Volgens mij kan het tijdens de bevalling nog zelfs.quote:Op vrijdag 22 december 2006 20:32 schreef Popples het volgende:
applemooz gefeliciteerd![]()
![]()
moet je trouwens altijd eerst je slijmprop verliezen voor dat de weeen of je vliezen kunnen breken?
pfff ik ben hem nog niet verloren maar hoop niet dat het nog 2 weken duurt.![]()
suus volgende deeltje mag jij je kleine aankondige denk ik.
appelsap hier sloeg de zwangerschapsdementie al meteen aan. haha.
Dat meen je niet.quote:Op vrijdag 22 december 2006 19:01 schreef nikky het volgende:
Er is hier géén anest in huis snachts. Alleen met een spoed opname komtie en tja als er dan iemand ligt te bevallen kan de vrouw een ruggeprik krijgen. Is de anest thuis en is er geen spoedopname en alleen een bevallende vrouw? Dan heb je pech.
Groningen..
Gefelciteerd!! Alles goed gegaan? Aparte naam.quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:00 schreef Applemooz het volgende:
Geboren: Winter Lily
22-12-2006
14:47 uur
ik wou dat ik hem soms niet meer wistquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:54 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik wist de mijne wel en heb schandalig veel geld aan kleren uitgegeven![]()
Eigenlijk 8 December..quote:Op vrijdag 22 december 2006 21:16 schreef oYo het volgende:
Wanneer was applemooz oorspronkelijk gepland? Kan 'm nergens in de lijst vinden.
Of je maakt weer een nieuwe slijmprop aanquote:Op vrijdag 22 december 2006 20:32 schreef Popples het volgende:
neeeee geen nieuwe aanmaken.quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:06 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Of je maakt weer een nieuwe slijmprop aan![]()
Applemooz van harte gefeli met jullie dochter
T schiet maar niet op hequote:Op zaterdag 23 december 2006 00:20 schreef Popples het volgende:
[..]
neeeee geen nieuwe aanmaken.
ze mag komen hoor.
quote:Op zaterdag 23 december 2006 08:17 schreef jessie het volgende:
Suzanne hoe gaat het nu met jou?
Hey, wij zijn ook nog voor jullie hoorquote:Op zaterdag 23 december 2006 09:43 schreef oYo het volgende:
Hier vannacht ook hoop weeën, maar tegen een uurtje of 5 waren ze voorbij. Vriendin haalt nu slaap in.
Mag hier ook opschieten, maar we hebben beloofd eerst op Suus te wachten.Dus Suus, ga je gang!!
Geen maan toevallig?quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:00 schreef E.T. het volgende:
Zat vast in het weer, al die activiteit gisteravond en vannacht
Ik ga zo maar weer eens naar de vk
Jeeeeuuhheeeuuu!quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:10 schreef oYo het volgende:
Sjonge, straks komt er een grote weeenstorm en gaan we met z'n allen baren.
Deze hele maand is niet leuk voor kindjes om jarig te zijn...quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:31 schreef Popples het volgende:
nee moonah geen kerstkindjes dat is geen zak aan.![]()
nou dames en heren zullen we maar 28 december afspreken![]()
Doe maar niet, dan ben ik al jarigquote:Op zaterdag 23 december 2006 11:31 schreef Popples het volgende:
nee moonah geen kerstkindjes dat is geen zak aan.![]()
nou dames en heren zullen we maar 28 december afspreken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |