en dan? begin je weer?quote:
Ik voel me er ook lekker bij. En is nog lang geen jaar.quote:Op zondag 17 december 2006 15:59 schreef Brighteyes het volgende:
Dan ben ik een jaar gestopt!
En echt zo trots als een pauw!
en terecht dat je trots bent!quote:Op zondag 17 december 2006 15:59 schreef Brighteyes het volgende:
Dan ben ik een jaar gestopt!
En echt zo trots als een pauw!
Nee, eerst weer beginnen en nog een keertje stoppen.quote:Op maandag 18 december 2006 16:59 schreef Lips het volgende:
Wist niet dat hier een topic over was
Mag ik nog meedoen? Ik ben op 3 oktober gestopt en hou 't nog steeds vol!
Ik heb besloten deze keer definitief niet nog een keer te beginnen, want dan stop ik echt niet meer. Heb teveel last van irritaties deze keer.quote:One month, one week, five days, 3 hours, 4 minutes and 44 seconds. 421 cigarettes not smoked, saving ¤ 80,04. Life saved: 1 day, 11 hours, 5 minutes.
3 oktober = 2 maanden en 15 dagen volgens mijquote:Op maandag 18 december 2006 19:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Omdat je meer dan een maand, maar minder dan 2 maanden geleden gestopt bent.
Oktober, november, zie de overeenkomsten, dat kan ik toch nooit allemaal uit elkaar houden.quote:Op maandag 18 december 2006 19:06 schreef Lips het volgende:
[..]
3 oktober = 2 maanden en 15 dagen volgens mij
Netjes.quote:
quote:One month, one week, six days, 2 hours, 58 minutes and 49 seconds. 646 cigarettes not smoked, saving ¤ 89,75. Life saved: 2 days, 5 hours, 50 minutes.
Ben je al wel aan het afbouwen?quote:Op woensdag 20 december 2006 18:59 schreef kreuk050 het volgende:
Ik heb geen moeite maar ik denk als ik stop met de pleisters dat ik het moeilijk ga krijgen.....
bijna 2 maandenquote:One month, four weeks, 5 hours, 30 minutes and 55 seconds. 1184 cigarettes not smoked, saving ¤ 187,17. Life saved: 4 days, 2 hours, 40 minutes.
Als je dat lekker op je gemak doet dan zal het toch wel goedkomen? Tis uiteindelijk toch meer de gewoonte die je naar een sigaret drijft. Die nicotineverslaving ben je best snel kwijt.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:21 schreef kreuk050 het volgende:
[..]
Ja morgen ga ik beginnen met stap 2, deze doe ik in 2 weken, dan stap 3.
Ik had het op mijn tweede stopdag. Wil ik van mijn werk naar huis, staat de hele ring van Amsterdam twee kanten op helemaal vast. Komt normaal bijna nooit voor.quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:24 schreef kreuk050 het volgende:
Ja komt ook wel goed
File is inderdaad vervelend! Wat ook helpt is een nieuwe auto kopen en daar een rookverbod in makenStinkt ook niet zo.
Wat is de tijd toch snel gegaan, ben met de dag meer blij dat ik gestopt ben.quote:One month, two weeks, two days, 19 hours, 32 minutes and 45 seconds. 468 cigarettes not smoked, saving ¤ 88,95. Life saved: 1 day, 15 hours, 0 minutes.
Andere vrienden / kroegquote:Op zaterdag 23 december 2006 15:58 schreef kless het volgende:
Donderdag op Vrijdag nacht dikke drukte geweest met sigaren aansteken voor andere, jointjes bouwen en sigaretjes draaien.
En alleen maar "meegerookt"in de blauwstaande tokos. Het voelt wel beetje alsof ik niet mag roken op zo een avond. Iemand nog ideeen om daar wat aan te doen?
het mocht effe duren, maar nu is het eindelijk zo verquote:Two months, 5 hours, 4 minutes and 24 seconds. 1224 cigarettes not smoked, saving ¤ 193,43. Life saved: 4 days, 6 hours, 0 minutes.
Vanochtend werd ik nog een keer wakker met een droge bek... (van de zelfde avond) dus tjah dat zuipen dat doe ik al.quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:02 schreef Lips het volgende:
[..]
Andere vrienden / kroeg
Nee ik ken het. Voor je staan ze te roken en naast je zitten ze te blowen.... dat bevordert in mijn geval het alcoholgebruik, als je drinkt kan je niet tegelijk roken
Maar ik heb geen echte tip... gewoon laten gaan denk ik!
Mijn shagerijnigheid is alweer aardig voorbij. mensen mogen weer over de gang lopen, autos maken minder lawaai (nouja ik stoor me er niet meer aan)quote:Op zondag 24 december 2006 11:41 schreef Jumparound het volgende:
al 2 keer over gedroomd van de week
werd stront sjachereinig wakker!
Als ik zo iets heb neem ik gewoon een nicotinepil. Het helpt best.quote:Op zondag 24 december 2006 14:24 schreef eer-ik het volgende:
ik reageer nog steeds vrij vaak behoorlijk bits merk ik.
En dat vind ik nog het ergste, dat ik het zelf merk...
Ik stoor me gewoon aan m'n eigen gedrag
Gek zat toch..
Gefeliciteerd en hulde enzoquote:
quote:Op zondag 24 december 2006 17:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en hulde enzo
Nog 7 dagen en ik ben net zo ver.. volgend jaar 25 tot 30 kilo afvallen
liefdeskilo'squote:Op zondag 24 december 2006 17:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik ben wat dat betreft ook net zo ver.
+13 kilo (and counting.)
En er zaten al 10 extra liefdeskilo's bij enzo.
Vanaf 1 januari...
Tja, ik schijn in de afgelopen 5 jaar wel eens vaker gezegd te hebben dat ik op dieet ging. Ik kan me er niks van herinneren....quote:Op zondag 24 december 2006 18:05 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja ok, 2 januari dan idd.
En E.T. moet niet zeuren, gaat helemaal goed komen en dan zit jij van de zomer weer helemaal glad en strak in je ballenknijper op de veranda van jullie hutje op de hei!
Neenee na een maand wisten we wel dat dat stoppen met roken ging lukken en gingen we ons op de volgende uitdaging concentreren. Nu weet ik niet hoe het Roodbol vergaan is, maar ik liep tegen wat cencetratie problemen aanquote:Op zondag 24 december 2006 18:10 schreef Brighteyes het volgende:
Jij en Danny gingen toch stoppen en geen gram aankomen?
Roken schijnt mbt schadelijkheid eenzaam aan de top te staan. Dan heeeeeeeeeeeeel lang niets en vervolgens de kwalen/gewoontes als overgewicht enzo.quote:Ach... stoppen is het allerbelangrijkste, de rest komt wel.
Als E.T. dit leest hoef ik misschien niet op dieetquote:En ja, dat bedoelde ik idd!
quote:Op zondag 24 december 2006 18:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Als E.T. dit leest hoef ik misschien niet op dieet
quote:
Een goed begin...quote:Op maandag 25 december 2006 19:49 schreef Michellee het volgende:
Ik heb nu 3 dagen gestopt!!! Ok vergeleken met de rest hier is dat nog niet zo lang, maar voor mij...![]()
quote:Two months, two days, 21 hours, 10 minutes and 50 seconds. 1277 cigarettes not smoked, saving ¤ 201,86. Life saved: 4 days, 10 hours, 25 minutes.
Bij deze: Succesquote:Op woensdag 27 december 2006 06:47 schreef De_Groentenboer het volgende:
Ja jongens, de groentenboer gaat gezond doen..
Ik ben ook gestopt, nu al 6 hele uren, maar ik houd me taai, heb nooit veel gerookt(pakje per anderhalve week ongeveer, maar wil helemaal van die rotzooi af.)
Wish me luck
yup dat heb ik ook alleen als iedereen om me heen aan het kettingroken is krijg ik wel trek in een peuk hoorquote:Op donderdag 28 december 2006 17:25 schreef cheqy het volgende:
Ik zie veel mensen hier die moeite hebben als anderen in hun omgeving roken. Ik heb er juist helemaal geen last van, integendeel. Ik vind het lekker ruiken en sta stiekum te snuffelen als er een walmpje rook mijn kant op komt, maar om nu te zeggen dat ik dan ook maar naar een sigaret snak, nou nee.![]()
Als bijna iedereen (rokend en niet rokend) een sigaartje opsteekt bij de drank en het spelen van een spelletje...quote:Op donderdag 28 december 2006 18:12 schreef welkominspace het volgende:
[..]
yup dat heb ik ook alleen als iedereen om me heen aan het kettingroken is krijg ik wel trek in een peuk hoor![]()
Je staat er in!quote:Op donderdag 28 december 2006 18:14 schreef welkominspace het volgende:
kom ik er nog in of hoe zit dat?![]()
Een kwartier vind ik dan weer niet zo erg.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:52 schreef Geniuz_Nerd het volgende:
dat vond/vind ik egt lekker alleen jammer dat je bijna een kwartier aan zo een peuk zit te lurken
Ja, vieze bende is het. Vriend van me had eens enkele sloffen mee uit Indonesië, ik hield het maar gewoon bij Black Death sigaretten.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:48 schreef Geniuz_Nerd het volgende:
heeft er hier iemand wel eens kreteck gerookt?
Angel_of_Dth en black death sigaretten off coursequote:Op donderdag 28 december 2006 19:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, vieze bende is het. Vriend van me had eens enkele sloffen mee uit Indonesië, ik hield het maar gewoon bij Black Death sigaretten.
Paar weken geleden meldde ik nog dat ik steeds geirriteerder raakte, maar dat lijkt nu af te nemen. Ik denk ook steeds minder aan het roken, mijn eetpatroon is ook stabiel. Zwaar relax, bijna 2 maanden alweer. It feels real good.quote:One month, three weeks, one day, 7 hours, 22 minutes and 24 seconds. 523 cigarettes not smoked, saving ¤ 99,38. Life saved: 1 day, 19 hours, 35 minutes.
En hoeveel kg er nu bij? al zat van de koekjes?quote:Op donderdag 28 december 2006 23:23 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Paar weken geleden meldde ik nog dat ik steeds geirriteerder raakte, maar dat lijkt nu af te nemen. Ik denk ook steeds minder aan het roken, mijn eetpatroon is ook stabiel. Zwaar relax, bijna 2 maanden alweer. It feels real good.![]()
Nee, dat is geen vanille bende. Dat zijn gewoon sigaretten.quote:Op donderdag 28 december 2006 19:33 schreef Geniuz_Nerd het volgende:
[..]
Angel_of_Dth en black death sigaretten off course![]()
maar dat is die vanille bende toch? of heb ik het mis?
Eerlijk gezegd niet gewogen, zal eens kijken morgenvroeg. De bastognes koekjes gaan nog steeds naar binnen, maar wel wat minder dan eerst.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:34 schreef kless het volgende:
[..]
En hoeveel kg er nu bij? al zat van de koekjes?
chocolade ben ik al wel vanaf en geen rij toffees.
Vooral tegen etenstijd merk ik dat mn irritatie minder is dan toen ik (net) gestopt was
Zit je broek nu ook strakker? (daar kan je het ook al aan merken)quote:Op vrijdag 29 december 2006 00:48 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd niet gewogen, zal eens kijken morgenvroeg. De bastognes koekjes gaan nog steeds naar binnen, maar wel wat minder dan eerst.
Rijen toffees? Klinkt erg lekker moet ik zeggen.![]()
Mij viel ook meteen op dat rokers vies ruiken, vooral als ze net een sigaret uit hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 29 december 2006 08:00 schreef De_Groentenboer het volgende:
Maar ik wil ook echt niet meer roken, ik begin nu zo'n beetje te ruiken hoe doorgewinterde rokers ruiken en ik schaam me de ballen uit de broek, bahbah
Ik meld mezelf bij deze ook aan voor de lijst met stoppers.quote:Op maandag 1 januari 2007 05:11 schreef kreuk050 het volgende:
Netjes gasten, knap hoor. Zit nu op het punt dat ik moet doorzetten maar of ik dat ga redden???
Betwijfel het....
quote:Op maandag 1 januari 2007 10:30 schreef Brighteyes het volgende:
Danny en Swets, gefeliciteerd met jullie jaar!
Je kan beter na afloop een biertje erop nemenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 09:14 schreef Jumparound het volgende:
ik ga straks mn baas vertellen dat ik stop met werken voor hem...
Heb nu wel trek in een peuk eik
Pff, het is achter de rug... doe mij maar gewoon een borrel nuquote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:37 schreef Danny het volgende:
[..]
Je kan beter na afloop een biertje erop nemen
Mag ik vragen wat je baas zei, en wat de reden was?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:06 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Pff, het is achter de rug... doe mij maar gewoon een borrel nu
of een dikke joint
baas was niet al te blij maar zag de bui al hangen
Een mede-stopper op 2 januari 2007quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:06 schreef Omkron het volgende:
Ben ook sinds vandaag gestopt..
In het niet roken inderdaad wel jahquote:
Thank you for het bijhouden van de administratie!!!!!!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:27 schreef schatje het volgende:
Omkron en Sight_key, welkom en succes met stoppen. Jullie staan in de lijst.
Rivotril krijg ik alquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:31 schreef Aventura het volgende:
Nu alleen nog ff naar de huisarts voor wat Ritalin
Oke sorry, maar je posts hier waren zo stuiterig en elders op dit forum was dat me ook al opgevallenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:40 schreef Sight_key het volgende:
[..]
Rivotril krijg ik al
Ritalin komt misschien ook nog, maar ik ga sporten en dat werkt ook als verdoving
Maar je hebt gelijk, hyper hyper en stuiter stuiter. ADHD zit in mijn kop ook. Maar dit is geen forum om daarover te praten.
Dankequote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:42 schreef Aventura het volgende:
[..]
Oke sorry, maar je posts hier waren zo stuiterig en elders op dit forum was dat me ook al opgevallenMaar anyway: heel veel succes oegewenst
Ik gebruik die tabletten ook en heb dank zij die dingen al twee maanden en een week niet gerookt.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:15 schreef Sight_key het volgende:
Alle rookwaren zijn in de afval bak gegooid, de asbakken zijn verstopt en worden schoon gemaakt nog, de nicotine zuig-tabletten zijn in huis gehaald voor de zware tijden en ik merk nu al dat ik meer adem haal toen ik net even buiten liep zonder sigaret
En als de rest nou gaat staan joelen dat jij niet met je nieuwe kleren in een smerige sloot springt? Spring je dan ook?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:28 schreef kless het volgende:
Ik zit er aan te denken om evenementen roker te worden. met sigaartjes. *oud en nieuw, avondkaarten of met het wiskey zuipen. om van dat "ik mag niet roken gevoel af te komen"
Alleen waneer mijn niet rokende vrienden em ook aansteken. (dat moet er wel even achteraan).
Als je als enige met vuurwerkafsteken geen sigaar hebt (en geen aansteeklont) en de rest wel ... *en dat ze dat nog even er extra inwrijven.* Of val ik dan terug in mn oude gedrag van exroker naar roker. ipv niet roker met gelegenheids sigaartje?
Ja dat had ik ook laatst, maar dan met een waterpijp. Weet je wat je eens moet doen? Gewoon geduldig blijven weigeren. 10x. 20x. Houden ze wel op hoor. Als je niet wil, dan wil je niet. Kunnen ze dat niet respecteren? Of hebben ze jou nodig om zich stoer te voelen?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:28 schreef kless het volgende:
Ik zit er aan te denken om evenementen roker te worden. met sigaartjes. *oud en nieuw, avondkaarten of met het wiskey zuipen. om van dat "ik mag niet roken gevoel af te komen"
Alleen waneer mijn niet rokende vrienden em ook aansteken. (dat moet er wel even achteraan).
Als je als enige met vuurwerkafsteken geen sigaar hebt (en geen aansteeklont) en de rest wel ... *en dat ze dat nog even er extra inwrijven.* Of val ik dan terug in mn oude gedrag van exroker naar roker. ipv niet roker met gelegenheids sigaartje?
Dat vind ik dan weer een stomme opmerking. Groepsdruk komt juist van je beste vrienden.quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:13 schreef Jumparound het volgende:
lekkere "maten" ook dan...
Dat heb ik dus helemaaaaaal niet.quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:09 schreef Slarioux het volgende:
Wat ik wel merk is dat ik een steeds grotere hekel krijg aan sigarettenrook en rokers... van de rook krijg ik het benauwd en als ik rokers zie roken heb ik zoiets van "jezus, debiel".
En dat terwijl ik vroeger juist aan dat soort prekende ex-rokers zo'n hekel had.
Nee, maar de meeste mensen die ik ken van die leeftijd doen nog steeds zo.quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:17 schreef Jumparound het volgende:
25 jaar, zn vrienden zijn denk ook van die leeftijd... je bent geen fokking puber meer
"jij bent gestopt met roken, kijk eens wat een lekker sigaretje? wil je ook wel he? roken, geef maar toe. mmmm"
Ow als roker vond ik het ook niet prettig wanneer verstokte rokers opeens stopte. Dan werd ik wel weer gedowngen om na te denken over de gevolgen namelijk.quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:19 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Nee, maar de meeste mensen die ik ken van die leeftijd doen nog steeds zo.
Sterker nog, het valt me heel erg op hoe ontzettend rokers medestanders proberen te vinden. Alsof het dan minder slecht wordt ofzo
Ja bij mij gaan er ook weken voorbij dat ik me niet eens bewust ben van het bestaan van rokers. Maar zolang je verse sigaretten rook niet vind stinken en je af en toe nog die momenten hebt van 'Ow shit wat zou ik NU ff lekker een peukkie hebben' (en dan bedoel ik niet de standaard stress momenten maar dat je je zelf lekker in de tuin in de zon met een koud biertje en een sigaretje ziet zitten) denk ik dat je een zeer groot risico loopt om voor de bijl te gaan als de omstandigheden ervoor zijn.quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ik was dan eigenlijk altijd stikjaloers.Hem/haar lukte het wel, en mij niet.
Mss dat daar de drang vandaan komt om andere stoppers te laten wankelen?
Ik vind verse rook idd ook nog steeds lekker ruiken en zo heel af en toen heb ik nog wel eens een momentje dat ik denk 'even een lekker sigaretje' maar dat is eigelijk wel heel erg weinig.
Ik beschouw mezelf inmiddels toch echt wel als ex-roker, er gaan dagen en soms zelfs wel weken aaneen voorbij dat ik er niet meer aan denk.
iedereen bij zijn volle verstand heeft een hekel aan zulke mensen. preken vaak over hoe je tolerant moet zijn tegenover alles en iedereen, maar als er een roker voorbij komt is die goor, asociaal, smerig en mag 'ie hopelijk snel een pijnlijke dood sterven. hypocriete, enge mensen zijn dat.quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:09 schreef Slarioux het volgende:
Wat ik wel merk is dat ik een steeds grotere hekel krijg aan sigarettenrook en rokers... van de rook krijg ik het benauwd en als ik rokers zie roken heb ik zoiets van "jezus, debiel".
En dat terwijl ik vroeger juist aan dat soort prekende ex-rokers zo'n hekel had.
da's mooi !quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik ben een jaar gestopt en ik heb af en toe gewoon nog steeds trek in een peuk.
En als bijvoorbeeld onverhoopt, godverhoede, je partner verongelukt?quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
Voor mezelf gezegd denk ik dat eigenlijk niet.
Ik heb godzijdank de mazzel dat ik niet drink, dus ik loop minder kans dat mijn weerstand op die manier verzwakt wordt, maar sowieso, ik ben nog steeds zo superblij dat ik gestopt ben dat ik dat niet snel zie gebeuren.
Maar goed, als ik dit nu niet zou zeggen zou ik net zo goed gelijk weer kunnen gaan roken.De tijd zal het leren, maar ik denk dat ik het ga winnen.
Verschaalde rook stinkt inderdaad. En vroeger rook je dat ook wel, maar verschaalde rook werd heel snel verse rook doordat je een peuk opstakquote:Op woensdag 3 januari 2007 10:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet wel van mezelf dat ik me heel erg ergen aan hoe rokers zelf stinken.
Gisteren ook weer in de supermarkt. Persoon voor me in de rij loopt door en ik kom op zijn plaats te staan en daar hangt dan zo'n hele smerige lucht.
Maar volgens mij is dat voor mij 'schokkender' omdat ik dat zo'n 15 jaar lang niet geroken heb. Ik ben soms echt stomverbaasd hoe dat kan stinken.
Nou ja... ik denk het eigenlijk niet.quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En als bijvoorbeeld onverhoopt, godverhoede, je partner verongelukt?
Dat ruik ik dus echt niet he. Wat ik wel ruik is mensen die naar zweet meuren, of een liter van een of ander ranzig geurtje op hebben gedaan 's morgens. Of die de dag ervoor knoflook hebben gevreten. Of zich niet hebben gewassen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet wel van mezelf dat ik me heel erg ergen aan hoe rokers zelf stinken.
Gisteren ook weer in de supermarkt. Persoon voor me in de rij loopt door en ik kom op zijn plaats te staan en daar hangt dan zo'n hele smerige lucht.
eens, iets stinkt of niet maar dat eeuwige gefixeer op rook snap ik echt niet terwijl er idd zoveel andere dingen zijn die ook ontzettend meurenquote:Op woensdag 3 januari 2007 10:57 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik zal nooit snappen dat mensen daarin kennelijk menen onderscheid te moeten maken.
Hier is het eigenlijk geen van beiden. Ik heb absoluut geen zin meer om weer te roken, maar ik kan er ook niet echt mee zitten als andere mensen wel roken. Wmb maakt iedereen zijn eigen keuze daarin, en wordt die keuze ook gerespecteerdquote:Op woensdag 3 januari 2007 10:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat heb ik dus helemaaaaaal niet.
Verse sigaretten rook vind ik nog steeds heerlijk ruiken en ik heb nog steeds momenten dat ik dat lekker gevoel van 'nu ff een peukkie' gruwelijk mis. Dat duurt maar even, en ik kan er vrij makkelijk overheen stappen, maar ik kan mezelf nog steeds niet als ex-roker zien.
Op zijn best ben ik een roker die gestopt is en ik vrees dat het niet beter wordt dan dit. Ik doe het wel zoals ze het bij de AA voorschrijven... dag voor dag. En ik vind het jammer dat er inderdaad niet zoiets bestaat als een gulden middenweg met een nicotine verslaving.
Eh waarom ? om dat het zo lekker rook ? woeps dan ben je wel heftig verslaafd...quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:58 schreef E.T. het volgende:
tijdje geleden bleef ik expres achter iemand lopen die een peuk rookte![]()
Gelukkig ben ik niet zo'n vervelende niet-roker geworden. Ik rookte zelf al niet in m'n eigen huis, dus nu mag er nog steeds niet binnen gerookt worden
Hier mogen mensen best roken, zoals ook zondag, als we gezellig met een groepje O&N vieren (verschil is wel dat hier geen kleine kinderen wonen en ik rookte zelf op zulke momenten ook binnen, en mijn vader en zus nog steeds).quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:58 schreef E.T. het volgende:
tijdje geleden bleef ik expres achter iemand lopen die een peuk rookte![]()
Gelukkig ben ik niet zo'n vervelende niet-roker geworden. Ik rookte zelf al niet in m'n eigen huis, dus nu mag er nog steeds niet binnen gerookt worden
Och, moet je aan een koffiedrinker vragen wat er gebeurt als 'ie een jaar geen koffie heeft gedronken en iemand zet een lekker bakkie...quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:02 schreef TeChNo2 het volgende:
Eh waarom ? om dat het zo lekker rook ? woeps dan ben je wel heftig verslaafd...
quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:05 schreef Danny het volgende:
[..]
Och, moet je aan een koffiedrinker vragen wat er gebeurt als 'ie een jaar geen koffie heeft gedronken en iemand zet een lekker bakkie...
Dat deed ik na mijn vorige stoppoging ook eens, na enkele dagen al, erg serieus was die poging niet. Maar dat was het restje shag dat al een weekje oud was, dus ranzig. Toen ben ik niet alsnog gestopt, maar heb ik mijn vaders sigaretten (en ik houd ook niet van Camel) maar gerookt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:07 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ik had dus net een peuk opgestoken alleen hij smaakte ranzig man
Alsof je een baal brandende kranten in je bakkes hebt he?quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:07 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ik had dus net een peuk opgestoken alleen hij smaakte ranzig man
zo zou je het kunnen omschrijven jaquote:Op woensdag 3 januari 2007 14:13 schreef cheqy het volgende:
[..]
Alsof je een baal brandende kranten in je bakkes hebt he?![]()
Ik heb het ook hoor. Als er bij mij iemand in de buurt een sigaretje opsteekt mag ik graag even snuffelen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:02 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Eh waarom ? om dat het zo lekker rook ? woeps dan ben je wel heftig verslaafd...
Ik heb het ook gehad, ik heb daarna nooit meer gezeurd dat ik trek in een sigaret heb.quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:14 schreef welkominspace het volgende:
[..]
zo zou je het kunnen omschrijven ja
quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:19 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik heb het ook gehad, ik heb daarna nooit meer gezeurd dat ik trek in een sigaret heb.
Ik had toen echt trek. Het was na het eten en daar had ik het meeste moeite mee. Ik liep al een week lang na het eten te zeiken dat ik zo een trek had in een sigaret.quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:23 schreef welkominspace het volgende:
[..]
het was niet eens dat ik trek in een peuk had maar meer dat ik wat te doen had.
Ik weet niet waarom
en zo kan het dus ookquote:Op woensdag 3 januari 2007 14:34 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik had toen echt trek. Het was na het eten en daar had ik het meeste moeite mee. Ik liep al een week lang na het eten te zeiken dat ik zo een trek had in een sigaret.
Mijn vrouw werd er een beetje moe van en gaf me een sigaret en zei dat ik hem maar lekker moest op steken.
Aangezien ze zelf al een tijdje gestopt is met roken wist ze hoe het zou smaken.
Na een paar trekjes hield ik het voor gezien en ze heeft me nooit meer gehoord.![]()
maar wat staat er allemaal in dat boek eigenlijk?quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:18 schreef Paran0id het volgende:
Mijn stoptijd momenteel
Nine months, one day, 13 hours, 13 minutes and 5 seconds. 4148 cigarettes not smoked, saving ¤ 422,36. Life saved: 2 weeks, 9 hours, 40 minutes.
Het gaat nogsteeds top, en ik ben ervan verzekerd om nooit meer een stinksigaret aan te raken. Het is me allemaal enorm meegevallen. Ik merk nu zelfs dat ik een nog grotere afkeer krijg van het roken. Vermijd vaak rokerige ruimtes, en baal weer eens als m'n kleren naar rook stinken door een avond de kroeg in te duiken.
Ik zag overigens net in de Blokker folder dat het boek van Allen Carr 'Stoppen met roken' voor 4(!) euro in de winkel ligt. Dus medestoppers pak je kans! Ik was ook al een weekje gestopt met roken, maar aan de hand van dit boek had ik het waarschijnlijk nooit vol gehouden.
Van Bol.comquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:20 schreef welkominspace het volgende:
[..]
maar wat staat er allemaal in dat boek eigenlijk?
Ik heb hem destijds kunnen lenen van een vriend, dit boek was voor mij het geld 3 dubbel waard. Kopen die hapquote:Roken is een fuik waar je, meestal als jongere, nietsvermoedend in zwemt. Te laat merk je dat je niet meer terug kunt. Allen Carr laat zien hoe die fuik in elkaar zit, zodat je er moeiteloos weer uit kunt zwemmen. Allen Carr gebruikt geen trucjes of hulpmiddelen. Hij ontrafelt slechts haarfijn de mechanismen die een roker doen roken. Wie dat eenmaal doorziet, merkt dat stoppen met roken heel eenvoudig is, vanaf de eerste dag. Een unieke methode- geen afschrikwekkende plaatjes en praatjes -geen gewichtstoename -uw geestelijke afhankelijkheid verdwijnt terwijl u leest- geen noemenswaardige onthoudingsverschijnselen
Ook niet echt reclame voor het boek he, als je het zo stelt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:18 schreef Paran0id het volgende:
Mijn stoptijd momenteel
maar aan de hand van dit boek had ik het waarschijnlijk nooit vol gehouden.
Ook flauw van die vriend dat je geld betaalt om een boek te lenen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:27 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Van Bol.com
[..]
Ik heb hem destijds kunnen lenen van een vriend, dit boek was voor mij het geld 3 dubbel waard. Kopen die hap
Alleen staat er dat je het (het stoppen dus) aan de hand van het boek nooit gered had, terwijl je waarschijnlijk bedoelt dat je het zonder boek niet gered had. Dat je het aanraadt is prima natuurlijk.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:37 schreef Paran0id het volgende:
Het is reclame voor het boek, so what? Ik raad het stoppers aan.
Natuurlijk mag dat. Succes enzoquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:25 schreef _Flame_ het volgende:
mag ik ook op de lijst? ik ben vanaf 2 januari gestopt
jup. dat is denk ik gewoon je lichaam die schreeuwt om nicotine. Oftewel; je bent aan het afkicken.quote:Op donderdag 4 januari 2007 08:40 schreef _Flame_ het volgende:
stomme vraag mischien maar hadden meer mensen last van "opvliegers" en hoofdpijn toen ze net waren gestopt met roken?
ah okeej, had al zo'n vermoedenquote:Op donderdag 4 januari 2007 08:43 schreef Danny het volgende:
[..]
jup. dat is denk ik gewoon je lichaam die schreeuwt om nicotine. Oftewel; je bent aan het afkicken.
Ik werd er zelfs 's nachts van wakker, lag ik helemaal strak in mijn nest. Ik kreeg opvliegers en wed erg nerveus.quote:Op donderdag 4 januari 2007 08:40 schreef _Flame_ het volgende:
stomme vraag mischien maar hadden meer mensen last van "opvliegers" en hoofdpijn toen ze net waren gestopt met roken?
Water drinken, veel water!quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:16 schreef _Flame_ het volgende:
ja die opvliegers vindt ik nog zo erg niet, maar die hoofdpijn is echt irritant gewoon, t stomme is ook dat paracetamol oid niet lijkt te helpen![]()
iemand enig idee hoelang je daar last van blijft houden?
achja buiten dat valt t me tot nog toe wel mee, dus dat is in elk geval positief![]()
ja ik had na de eerste paar dagen dat ik gestopt was geen zin meer in een peuk maar ik zat wel de hele tijd shaggies voor me pa te draaien om wat te doen te hebbenquote:Op donderdag 4 januari 2007 10:27 schreef Danny het volgende:
de nicotineverslaving is idd maar een paar dagen. de 'gewoonteverslaving' duurde bij mij wat langer. Week of twee ofzo. Die verslaving was dan qua lichamelijke klachten minder vervelend, maar het zenuwachtige gedoe omdat ik niets te doen had met m'n handen vond ik eigenlijk nog vervelender.
zou die gewoonte verslaving niet gewoon de rest van het leven de ondertoon voeren?quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:27 schreef Danny het volgende:
de nicotineverslaving is idd maar een paar dagen. de 'gewoonteverslaving' duurde bij mij wat langer. Week of twee ofzo. Die verslaving was dan qua lichamelijke klachten minder vervelend, maar het zenuwachtige gedoe omdat ik niets te doen had met m'n handen vond ik eigenlijk nog vervelender.
dat advies kreeg ik net ook van een collega..dus dat gaan we dan maar doen vanaf nuquote:
Werkt lekker hoorquote:Op donderdag 4 januari 2007 10:41 schreef _Flame_ het volgende:
[..]
dat advies kreeg ik net ook van een collega..dus dat gaan we dan maar doen vanaf nu![]()
Er komen afvalstoffen vrij en met water spoel je die makkelijker uit je lichaam. Het werkt echt! Althans, bij de meesten.quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:41 schreef _Flame_ het volgende:
[..]
dat advies kreeg ik net ook van een collega..dus dat gaan we dan maar doen vanaf nu![]()
Het gekke is dat ik tegenwoordig af en toe snak naar een heerlijk glas water terwijl toen ik rookte er geen moer om gaf.quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Er komen afvalstoffen vrij en met water spoel je die makkelijker uit je lichaam. Het werkt echt! Althans, bij de meesten.
nou t valt me zowiezo in t algemeen op dat mensen die gestopt zijn met roken veel meer last lijken te hebben van rokers dan mensen die nooit gerookt hebben...quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:16 schreef eer-ik het volgende:
wat ik zo raar vind, is dat ik de laatste tijd serieus 'last' kan ondervinden van roken in de auto ofzo.
Als ik bij maten in de auto zit, roken die gewoon. Ik geef ze geen ongelijk, maar ik heb het slaat soms echt op m'n keel
natuurlijk mag dat, ga het meteen doenquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:12 schreef Lips het volgende:
Mag ik naar de kwartaalstoppers?? Had gisteren al heel trots gemeld dat ik op precies 3 maanden zat
lol, tnx!quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:14 schreef DarkElf het volgende:
[..]
natuurlijk mag dat, ga het meteen doen
Klopt, maar geef toe, je bent toch ook beter? Wees er trots op dat je gestopt bent.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:12 schreef _Flame_ het volgende:
ja maar als je na verloop van tijd gaat ruiken dat t stinkt is dat toch voor mensen die nooit gerookt hebben t zelfde?
ik heb soms het idee dat mensen die gestopt zijn er eerder commenaar op geven om mischien te laten zien hoe goed zij wel niet zijn omdat ze gestopt zijn oid?![]()
Jij voelt je beter dan mensen die wel roken?quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:20 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Klopt, maar geef toe, je bent toch ook beter?
Kritiek op je oude levensstijl is een goede manier om er niet in terug te vallen. Bekeerlingen zijn altijd het fanatiekstquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:23 schreef _Flame_ het volgende:
ja tuurlijk mag je trots zijn als je gestopt bent met roken...maar dat kun je ook anders laten weten dan met kritiek op rokers...toch
Inmiddels kleine 2 weken later:quote:Op zondag 24 december 2006 14:24 schreef eer-ik het volgende:
ik reageer nog steeds vrij vaak behoorlijk bits merk ik.
En dat vind ik nog het ergste, dat ik het zelf merk...
Ik stoor me gewoon aan m'n eigen gedrag
Gek zat toch..
Zou je mij bij de 2 maanden willen zetten.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:14 schreef DarkElf het volgende:
[..]
natuurlijk mag dat, ga het meteen doen
Ja.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Jij voelt je beter dan mensen die wel roken?
Hij is al ruim een maand gestoptquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:30 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Ja.
Ik neem aan dat je zelf rookt?
Nee, maar ik vind het ook onzin om me beter te voelen dan mensen die wel roken. Als mensen willen roken moeten ze dat lekker doen, om ze dan minder te vinden gaat me nogal ver.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:30 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Ja.
Ik neem aan dat je zelf rookt?
Ja, en jij stopt met roken, maar zij blijven stug volhouden, dus eigenlijk ben jij zwakker dan zij.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:37 schreef Paran0id het volgende:
Als mensen 's morgens een sigaret 'moeten' roken om hun dag door te komen/beginnen. Zijn ze in die zin toch zwakker dan ik? Ik heb die sigaret niet nodig.
Daarin verschillen we duidelijk van mening, ik vind iemand wel zwak wanneer hij weet dat iets slecht is het toch doet. Voor koffie ligt dit misschien iets anders, maar vertel vond jij je 1e sigaret lekker?quote:En wat is er raar aan? Je vindt iets lekker, dus doe je dat graag. Dat het slecht voor je kan zijn, kun je accepteren of aangrijpen als reden om het niet te doen. Ik vind het een niet getuigen van meer zwakte dan het ander.
kritiek op jezelf mag van best..maar kritiek op andere is ook een soort van zwaktte denk ik danquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kritiek op je oude levensstijl is een goede manier om er niet in terug te vallen. Bekeerlingen zijn altijd het fanatiekst.
En dan heb je het over een kopje koffie in de ochtend? En kanker krijg je overal van, dat accepteer ik maar gewoon. Verder zijn er veel aanwijzingen dat koffie de kans op diabetes vermindert en ook neemt de kans op parkinson af met 60% bij mannen als ze regelmatig koffie drinken.quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:59 schreef Paran0id het volgende:
Kanker, met name borst-, blaas- en colonkanker, glaucoom en ooghypertensie, maar ook miskramen, allergische huidsymptomen, hoge bloeddruk, risico op hart- en vaatziekten, te hoge cholesterol, reumatoïde polyartritis en slaapproblemen. (via e-gezondheid).
Al lijkt een miskraam me niet echt van toepassing op jou
Daarin verschillen we dan inderdaad van mening. En ja, ik vond mijn eerste sigaret (nou ja, eigenlijk was het halfzware shag) lekker.quote:Daarin verschillen we duidelijk van mening, ik vind iemand wel zwak wanneer hij weet dat iets slecht is het toch doet. Voor koffie ligt dit misschien iets anders, maar vertel vond jij je 1e sigaret lekker?
ja maar jij hebt toch ook gerookt..dus in die tijd was jij niet anders/ minder zwak dan de mensen die nu nog steeds rokenquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:37 schreef Paran0id het volgende:
Als mensen 's morgens een sigaret 'moeten' roken om hun dag door te komen/beginnen. Zijn ze in die zin toch zwakker dan ik? Ik heb die sigaret niet nodig.
Ik vond mezelf ook een zwakke klootzak. Hoe vaak ben ik 's morgens wel niet opgestaan met een rokershoest (en telkens weer tegen jezelf te zeggen; ik stop ermee) om vervolgens na 10 minuten die 1e peuk weer op te steken.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:05 schreef _Flame_ het volgende:
[..]
ja maar jij hebt toch ook gerookt..dus in die tijd was jij niet anders/ minder zwak dan de mensen die nu nog steeds roken
ik vindt dat altijd een beetje kinderachtig om rokers dan ineens zwak te vinden![]()
Eens, maar dat wil toch niet zeggen dat er niet gesproken mag worden over de beweegredenen etc.?quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:14 schreef Lips het volgende:
Is het nodig jullie discussie hier voort te zetten?? Je bent gestopt![]()
Achterliggende gedachten en wie er nu sneuer is of meer ruggegraad heeft doet er uiteindelijk toch niet toe![]()
Ja, daar is het een forum voor. Of wilde je het topic vullen met "Hoera ik ben 2 weken gestopt" en copy en paste van Silkquit? Want daar komt het dan op neer. En prima dat ook dat gepost wordt, maar dan laat ik dit topic voortaan aan me voorbij gaan, want dat boeit me verder geenszins.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:14 schreef Lips het volgende:
Is het nodig jullie discussie hier voort te zetten??
beetje in tegenstrijd met je ondertitelquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, daar is het een forum voor. Of wilde je het topic vullen met "Hoera ik ben 2 weken gestopt" en copy en paste van Silkquit? Want daar komt het dan op neer. En prima dat ook dat gepost wordt, maar dan laat ik dit topic voortaan aan me voorbij gaan, want dat boeit me verder geenszins.
Waar het ook over gaat, geef eens één goede reden waarom de discussie hier niet gevoerd zou moeten worden? Het gaat immers over stoppen met roken en gestopt zijn en kijk eens naar de topictitel.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:18 schreef Lips het volgende:
Ja maar naar mijn idee gaat dit niet meer om beweegredenen. Of heeft koffie met beweegredenen te maken
In mijn ogen was het een kansloze welles-nietes discussie aan het worden en leek mij het voortzetten kansloos. Ik heb nooit geschreven dat zo'n discussie hier niet kan en dat ik vind dat mensen alleen moeten roepen hoelang ze gestopt zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Waar het ook over gaat, geef eens één goede reden waarom de discussie hier niet gevoerd zou moeten worden? Het gaat immers over stoppen met roken en gestopt zijn en kijk eens naar de topictitel.
Dan bloedt het vanzelf dood, als ik ergens een hekel aan heb is het wel eindeloos voortzetten van welles-nietes gezeik.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:25 schreef Lips het volgende:
[..]
In mijn ogen was het een kansloze welles-nietes discussie aan het worden en leek mij het voortzetten kansloos.
Zo kwam het op mij over. Maar dat heb ik dan blijkbaar verkeerd begrepen.quote:Ik heb nooit geschreven dat zo'n discussie hier niet kan en dat ik vind dat mensen alleen moeten roepen hoelang ze gestopt zijn.
Volgens mij zijn we redelijk klaar hoor. Nog iets anders waar men over wil discussieren? Ik zit toch maar een beetje brak te zijn, dus iets beters heb ik ook niet direct te doen.quote:Maar ik ben hier (blijkbaar) de enige in, dus zet de discussie lekker voort!
Same herequote:Op donderdag 4 januari 2007 14:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dan bloedt het vanzelf dood, als ik ergens een hekel aan heb is het wel eindeloos voortzetten van welles-nietes gezeik.
[..]
Zo kwam het op mij over. Maar dat heb ik dan blijkbaar verkeerd begrepen.
[..]
Volgens mij zijn we redelijk klaar hoor. Nog iets anders waar men over wil discussieren? Ik zit toch maar een beetje brak te zijn, dus iets beters heb ik ook niet direct te doen.
true, true...quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Als je het topic graag vol wilt hebben, kun je beter gewoon nog eens posten, niet je vorige post aanpassen.
ik zit op de 1461quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:46 schreef Jumparound het volgende:
dan meld ik wel ff dat ik ruim 1700 sigaretten niet heb gerookt
Dat zou ik ook wel willen hebbenquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:58 schreef Jumparound het volgende:
ik wil een metertje maken in php, maar ik weet niet hoe
story of my life
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |