OK, heel goed! Hoeveel weken ben je nu?quote:Op zondag 17 december 2006 00:47 schreef nikky het volgende:
De HA komt zo langs.
maandje of 8 Nikky dan hequote:Op zondag 17 december 2006 00:49 schreef Leah het volgende:
[..]
OK, heel goed! Hoeveel weken ben je nu?
ik spreek even voor nikky ,mevrouw zit op de bank met veel pijnquote:Op zondag 17 december 2006 00:49 schreef Leah het volgende:
[..]
OK, heel goed! Hoeveel weken ben je nu?
Dat laatste zinnetjequote:Op zondag 17 december 2006 01:48 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Gelukkig dat zwangerschapsvergiftiging en loslaten van de placenta zijn uitgesloten. Misschien heeft het juist te maken met de ligging en dat hij (misschien) te groot zou zijn.
En dat hij met het koppie bij je hart ligt, is vast gewoon omdat hij graag naar je hartslag luistert. Hij vindt je namelijk nú al heeel lief
Ja, inderdaad!quote:Op zondag 17 december 2006 10:29 schreef livelink het volgende:
Suzanna, vandaag hoop ik dat jij ook je babietje mag verwelkomen.
Fijn he, die geruststelling die ze zo kan geven!quote:Op zondag 17 december 2006 13:13 schreef nikky het volgende:
De pijn is weg! En hoop dattie wegblijft
Op bed gisteren vannacht heb ik nog lang wakker gelegen. Elke keer als ik bijna in slaap viel kreeg ik weer een pijnscheut en schrok ik weer wakker. Omdraaien ging niet en mijn bed uitkomen al helemaal niet.
Toen ik vanmorgen wakker werd was de pijn weg en heb ik de uk even gevraagd te bewegen voor me.
Ze trappelt nog
Get used to it!quote:Ik heb nog steeds het idee dat het spieren zijn geweest. En het is inderdaad op de plek waar de zwevende rib zit Smirre.
Ik moet morgen sowieso naar het ziekenhuis voor een echo en misschien draaien en opmeten van de kleine. Ik zal aangeven hoe en wat. Misschien dat zij weten wat het geweest kan zijn en aangezien men in mijn buik gaat loeren meteen kijken of alles nog in orde is.
Ik voelde me vannacht best wel als zo'n overbezorgde muts hoor.
bij 29 weken hier alquote:Op zondag 17 december 2006 17:10 schreef PM-girl het volgende:
O ET, vertel??
Ok, ik dacht misschien begint het nu andere vormen aan te nemen, maar dat dus niet.quote:Op zondag 17 december 2006 17:15 schreef E.T. het volgende:
[..]
bij 29 weken hier al
laatste tijd rustig geweest, maar nu al weer een week ofzo af en toe 's nachts
Wat zegt je VK ervan? Want 29 weken is erg vroeg he....quote:Op zondag 17 december 2006 17:15 schreef E.T. het volgende:
[..]
bij 29 weken hier al
laatste tijd rustig geweest, maar nu al weer een week ofzo af en toe 's nachts
quote:Op zondag 17 december 2006 17:38 schreef E.T. het volgende:
Maar morgen ben ik 37 weken, dus kom maar op
Oh nee, dat bedoelde ik niet hoor!!!quote:Op maandag 18 december 2006 12:17 schreef Slaapmeisje het volgende:
Het is veeeeel te veeeel Vivi, maar dat komt omdat mijn moeder nogal uberenthousiast is geweest met kleertjes kopen. Elke keer dat ze op bezoek komt neemt ze wel wat mee. Ik heb nu gezegd dat het even klaar is en dat we graag zelf ook nog wel eens iets willen kopen voor Bompie. Tja, ze is een beetje doorgedraaid want ook mijn ouders hebben meer dan 4 jaar moeten wachten op hun kleinkind![]()
Fijn dat alles goed was!quote:Op maandag 18 december 2006 12:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik ben weer naar het ziekenhuis geweest, voor controle, bloeddruk is ietsies gezakt, dus das mooi. Wel blijf ik bij hun onder controle, ook door de voorgeschiedenis.
Harttonen van de baby waren oke, rond 150/160
EN.... haha hij zei: goh mooie buik, geen striemen he! Nou die komen ws ook niet meer hoor, want dan waren ze er nu al wel geweest!! (dus vivi! GOED nieuws!! Dit vind jij vast ook erg interessant!)
Ik heb weer een paar foto's geplaatst in het buikentopic!
quote:Op maandag 18 december 2006 12:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Haha slaapmeisje! Geweldig!!
Maarre had je nou alweer een pretecho gehad? Na al die "no pictures please"acties van jullie bompie?
Suzanna, dat klinkt niet erg gezellig meer zo. Balen zeg!!
Hopelijk begint het echte werk snel!
Ik ben weer naar het ziekenhuis geweest, voor controle, bloeddruk is ietsies gezakt, dus das mooi. Wel blijf ik bij hun onder controle, ook door de voorgeschiedenis.
Harttonen van de baby waren oke, rond 150/160
EN.... haha hij zei: goh mooie buik, geen striemen he! Nou die komen ws ook niet meer hoor, want dan waren ze er nu al wel geweest!! (dus vivi! GOED nieuws!! Dit vind jij vast ook erg interessant!)
Ik heb weer een paar foto's geplaatst in het buikentopic!
Ssssst PM niet te hard zeggen hoor anders ontwaken ook mijn striemen. Ik ben bijna 35 weken en ook nog volledig streeploos en zou het graag zo houdenquote:Op maandag 18 december 2006 12:33 schreef PM-girl het volgende:
Maaruh, mijn striemen kwamen ook out of the blue in week 39, dat kun je dus nooit uitsluiten.
das jammer, ik vond het wel een leuk bericht namelijk van de gynquote:Op maandag 18 december 2006 12:33 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Fijn dat alles goed was!
Maaruh, mijn striemen kwamen ook out of the blue in week 39, dat kun je dus nooit uitsluiten.
Hahaha, oh-oh wat herkenbaar... nou ja, superlief toch wel...mijn mama heeft onderhand de hele kinderkamer betaald, want "haar wokkel" moet er wel goed bijliggen...maar idd, ik voel me af en toe ook behoorlijk opgelaten hoorquote:Op maandag 18 december 2006 12:37 schreef Slaapmeisje het volgende:
Viev wat je op de foto ziet is nog niet allesEn mijn moeder heeft niet alleen kleertjes voor Bompie gekocht, maar ook een volledige zwitsal set, een lampje, een eetsetje van Winnie, slofjes etc etc. gewoon te veel om op te noemen. Echt superlief, maar wij krijgen amper de kans om zelf iets te kopen. Dat oppassen komt me ook bekend voor. Ze gaat elke maandag oppassen en heeft thuis dus ook een eigen box, wippertje en ledikantje voor Bompie klaar staan
jazeker!! Deze goeie berichten pakken ze ons niet meer af!!quote:Op maandag 18 december 2006 12:43 schreef Vivi het volgende:
[..]
En Karin! die Gyn zei toch ook: waarschijnlijk dus daar gaan we gewoon vanuit
quote:Op maandag 18 december 2006 12:44 schreef Brighteyes het volgende:Nikky, 'omdat je ze moest baren'.
Lekker ding!
Balen dat die pijn terug is! Is het een idee om er iets van midalgan of zo op te smeren? Om het warm te houden? Zodat het mss een beetje onspant...
Ik ben wel wat geruster ja. Vooral ook omdat de Gyn niets schokkends heeft kunnen vinden. Ik heb verteld wat ik allemaal had, waar het pijn deed, waar ik soms nog meer steken heb, etc etc. En ze dacht ook dat het van de spieren afkomt. Dat het ppijn doet geeft niets. Als het maar goed gaat met ukkepukquote:Op maandag 18 december 2006 12:48 schreef Slaapmeisje het volgende:
Nikky ben je nu wel ietsje gerustgesteld dat die pijn blijkbaar van je spieren afkomt? Wel enorm balen dat je kindje nog in stuit ligt, maar gelukkig heb je je al goed in kunnen lezen. Waar FOK af en toe al niet goed voor isHopelijk gaat het draaien lukken!
Behalve de streepjes boven het bed dan natuurlijk..quote:Op maandag 18 december 2006 12:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
jazeker!! Deze goeie berichten pakken ze ons niet meer af!!
We gaan voor een streeploos 2007!
Ik was al stiekem jaloers op je stuit-baby..da's al helemáál niet politiek correct he!quote:Op maandag 18 december 2006 12:52 schreef nikky het volgende:
[..]
En stiekum hoop ik dat het draaien niet lukt.
Foei Nikky!!![]()
Kun je gedachtenlezenquote:Op maandag 18 december 2006 12:52 schreef nikky het volgende:
En stiekum hoop ik dat het draaien niet lukt.
Foei Nikky!!![]()
quote:Op maandag 18 december 2006 12:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Behalve de streepjes boven het bed dan natuurlijk..
Je mag toch nu al kiezen, draaien is niet verplichtquote:Op maandag 18 december 2006 12:57 schreef nikky het volgende:
Het zou toch 1 grote mop zijn als ik gewoon mijn zin krijg?![]()
Mja, ik wil niet zo duidelijk aansturen op een KS. Ik geloof dat men daar helemaal niet zo happig op is namelijk en dan ook alles zal doen om het tegen te gaan. Teminste dat vermoeden heb ik. En pas na het proberen te draaien zouden we verder gaan praten.quote:Op maandag 18 december 2006 13:10 schreef livelink het volgende:
Nikky, waarom probeer je dan uberhaupt nog te draaien? Je mag er toch voor kiezen om dat niet te doen. Als ik niet gewild had dat het draaien zou lukken, had ik het sowieso niet gedaan.
quote:Op maandag 18 december 2006 13:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
![]()
![]()
wat heb jij boven je bed voor streepjes dan??
een aftelkalender waarop je elke dag mag afstrepen wanneer je kindje komt?![]()
elke vrijpartijquote:Op maandag 18 december 2006 13:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
![]()
![]()
wat heb jij boven je bed voor streepjes dan??
een aftelkalender waarop je elke dag mag afstrepen wanneer je kindje komt?![]()
Het is je goed recht om te weigeren, Nikky, echt, wat zij daar ook van vinden. Je hoeft je niet te verantwoorden.quote:Op maandag 18 december 2006 13:13 schreef nikky het volgende:
[..]
Mja, ik wil niet zo duidelijk aansturen op een KS. Ik geloof dat men daar helemaal niet zo happig op is namelijk en dan ook alles zal doen om het tegen te gaan. Teminste dat vermoeden heb ik. En pas na het proberen te draaien zouden we verder gaan praten.
Ik durf niet zo goed te zeggen dat ik dat draaien niet wil en gewoon een KS wil.
Stom he?
Dutchie dacht ik.quote:Op maandag 18 december 2006 13:21 schreef livelink het volgende:
Ik ben mijn hoofd nu aan het breken wie er hier nou bewust voor had gekozen om niet proberen te draaien, maar ik kan het me niet meer herinneren. Volgens mij werd dat gewoon geaccepteerd en moeten ze het ook gewoon accepteren.
Ik kreeg de tip om tegen het maagzuur een badlaken onder mijn kussen te leggen, en sinds ik dat heb gedaan heb ik geen last meer.... misschien kun je hier wat mee?quote:Op maandag 18 december 2006 15:01 schreef appelsap het volgende:
Hier steeds meer pijntjes, harde buiken en krampen.
Slapen gaat wat minder de laatste dagen, misselijk en maagzuur en heb de laatste tijd ontzettend veel nachtmerries (hebben jullie dat ook?) waardoor ik het gevoel heb dat ik niet echt aan mijn rust toekom.
Dat kan inderdaad Suzanna. Ik moest naar aanleiding van hopen gerommel ook in een potje plassen. Maar dat bleek echt voorwerk te zijn, geen blaasontsteking. Ik hoop voor jou eigenlijk hetzelfde. Dat je kindje er maar vlug mar zijn!quote:Op maandag 18 december 2006 14:47 schreef Suzanna het volgende:
Ik ga zo even in een potje plassen en mijn moeder gaat het naar de huisarts brengen, ik heb namelijk roodachtige urine en als ik blaasontsteking blijk te hebben kan misschien een hoop pijn ook daarvandaan komen? Wie weet...
Wat hebben jullie trouwens weer veel gekletst zeg!
Huh? Wat is de filosofie hierachter danquote:Op maandag 18 december 2006 15:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ik kreeg de tip om tegen het maagzuur een badlaken onder mijn kussen te leggen, en sinds ik dat heb gedaan heb ik geen last meer.... misschien kun je hier wat mee?
Dat je iets hoger ligt met je hoofd.quote:Op maandag 18 december 2006 15:11 schreef Vivi het volgende:
[..]
Huh? Wat is de filosofie hierachter dan
Oh, nou daar krijg ik júist maagzuur vanquote:Op maandag 18 december 2006 15:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat je iets hoger ligt met je hoofd.
maar jij bent ook Vivi.... apart gevalletje hequote:Op maandag 18 december 2006 15:13 schreef Vivi het volgende:
[..]
Oh, nou daar krijg ik júist maagzuur van![]()
Ik moet echt plat liggen dan gaat het nog net, als ik bijvoorbeeld een filmpje aan het kijken ben in bed met 2 kussens onder mijn hoofd of ik hang tegen mijn vriendje aan dan krijg ik echt-neigingen en stik ik bijna!
Ik heb het ook voornamelijk als ik op mijn rug lig jaquote:Op maandag 18 december 2006 15:38 schreef appelsap het volgende:
Klinkt logisch Vivi!
Ligt er denk ook maar net aan hoe je ligt. Ik slaap op mijn zij dus dan valt dat wel mee.
Ik heb dat hoger liggen fijner is omdat het maagzuur dan niet zo hoog komt.
Oke, maar met die klossen ligt je lichaam an sich dus nog wel in een rechte lijn en met een kussen onder je hoofd maakt je hoofd meer een "knik"...ik denk dat het hem daarin zitquote:Op maandag 18 december 2006 15:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ik weet ook niet waarom het helpt, het klinkt idd niet logisch
ff googlen hoor, nu wil ik het weten ook
Zorg dat het hoofeinde van uw bed wat hoger komt te staan
Plaats de poten van het hoofdeinde van uw bed op klossen van tien centimeter, zodat u minder plat ligt of doe het hoofdeinde van uw bed een klein stukje omhoog. Zo voorkomt u dat het maagzuur naar de slokdarm stroomt.
Ook las ik idd dat het vaak erger wordt als je ligt.....
Ja, dat moet! Vanwege de kleurstoffen en chemische dingetjes die in de kleertjes kunnen zitten en die kunnen gaan irriteren op het babyhuidje. daarbij..als je ziet hoeveel mensen in een winkel met hun (vieze) vingers aan die kleertjes zitten...allemaal bacillen en ziektekiemen..bahbah....lekker wassen dus!quote:Op maandag 18 december 2006 16:31 schreef Stiemie het volgende:
O wat een lieve foto zeg van dat mini-de mini wasje! Moet je alle kleertjes dan eigenlijk vantevoren wassen?![]()
Jeliefquote:Op maandag 18 december 2006 17:05 schreef Jelief het volgende:
[beetje oftopic] slaapmeis, zieik het goed dat jij ook de tik hebt dat er dezelfde kleur wasknijpers aan een kledingstuk zitten?[/]
Slaapmeis al met verlof! wat gaat dat hard hier!
Mijn excollega is morgen uitgerekend, ik moet zo mijn best doen om haar niet elke dag te bellen...
Ik heb dat ookquote:Op maandag 18 december 2006 17:05 schreef Jelief het volgende:
[beetje oftopic] slaapmeis, zieik het goed dat jij ook de tik hebt dat er dezelfde kleur wasknijpers aan een kledingstuk zitten?[/]
Slaapmeis al met verlof! wat gaat dat hard hier!
Mijn excollega is morgen uitgerekend, ik moet zo mijn best doen om haar niet elke dag te bellen...
Lief dat je er naar vraagt, het loopt nog steeds! Ze gaan sowieso niet akkoord met die 2 dagen werkenquote:Op maandag 18 december 2006 19:09 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Oh ja..Beaker: hoe is het eigenlijk op je werk afgelopen? Of loopt dat nog steeds ?
Ja... ik vind dit normaal... anders ben ik ook abnormaalquote:Op maandag 18 december 2006 15:08 schreef Vivi het volgende:
Veel nachtmerries...dat ken ik ook hoor, Appelsap!
Heeft wat mij betreft te maken met dingetjes in je leven die nog net niet helemaal zo zijn als je ze zou willen (in mijn geval o.a. wat meer financiele zekerheid)..voor jezelf zijn dat soort dingen altijd wel te regelen maar er komt natuurlijk een ontzettende verantwoordelijkheid bij straks.
Ook betrap ik mezelf op gedachten als: het is straks voor ALTIJD zo'n kindje...je kan er dus nooit meer onderuit, dat is te groot om nog te bevatten en klinkt negatiever dan dat ik het ervaar hoor, ik kijk ook ontzettend uit naar mijn kindje maar het is ook best eng omdat je nu al weet dat alles dus gaat veranderen alleen je weet nog niet precies hoe.
Maar volgens mij zijn dat soort gedachten best normaal, toch?![]()
Thanks for asking.quote:Op maandag 18 december 2006 14:33 schreef Bibikuif22 het volgende:
Kleintje, kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb maar hoe gaat het met jou nu? Ik hoop zo dat je de ergste periode achter de rug hebt!
Pleur op, dan is het kerst. Ik heb recht op 2 vrije dagen na de bevalling, maar tussen kerst en oud&nieuw ben ik al vrij.quote:Op maandag 18 december 2006 21:20 schreef dutchie het volgende:
E.T. morgen is het dinsdag, ik heb het druk, mijn hoofd zit nog vol snot, dus stel die bevalling nog maar even een weekje uit.
Woopsquote:Op maandag 18 december 2006 22:44 schreef bixister het volgende:
swets, hou je even rekening met onze tere gevoelens als meelevende fok!kers. als jij hier post denk ik op z'n minst dat die nieuwe swets-telg al gearriveerd is hoor!
prima! als jij je dan even bij die taak houdt weten we waar we aan toe zijn als we jouw naam in dit topic zien verschijnen.quote:Op maandag 18 december 2006 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarschijnlijk wordt de start van de bevalling wel net als de vorige keer op Fok aangekondigt. Dus er zal niet zomaar een nieuw Swetsie zijn.
Morgen gelijk al?quote:Op maandag 18 december 2006 12:46 schreef p_iglet het volgende:
Suzanne, jeetje hopelijk zet het snel door voor je. Succes!!!
Nog wat extra smilies voor je beeb![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Je mama, papa en zusjes wachten op je!!!
Nikky, sterkte met je pijn, en je kleine dwarsliggertje.
Hier vanochtend weer naar de gynaecoloog geweest. Stollingsfactoren en overig bloedonderzoek allemaal goed dus geen verhoogde kans op placenta bloedingen of loslating.![]()
Alleen vond ze mijn huiduitslag dermate ernstig dat ik langs de dermatoloog mag, morgen al!!!
(ik vond het nog wel meevallen eigenlijk, loop 6 maanden per jaar met deze mate van uitslag, 3 maanden erger, 3 maanden bijna weg).
Naja hopelijk weet die een oplossing, kijken kan nooit kwaad.
Morgen dus dermatoloog en meteen daarna naar de verloskundige![]()
Hier is de familie begonnen met kadootjes kopen, kreeg gisteren met onze sinterklaas avond (ja ja beetje laat), een MEGA startpakket... Erg leuk!!
hier nog zo'n wasknijperfanaat.quote:Op maandag 18 december 2006 17:41 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Jeliefik kan het niet over mijn hart verkrijgen om verschillende kleuren knijpers voor een kledingstuk te gebruiken. Als Slaapvriendje de was wel eens ophangt dan moét ik de knijpers gewoon herarrangeren
Kapitein Pannekoek dat is ook de reden dat je het er zo netjes uit vind zien waarschijnlijk
quote:Op dinsdag 19 december 2006 08:04 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
hier nog zo'n wasknijperfanaat.
ik vrees dat ik nog erger ben. hier heeft iedereen zijn eigen kleur wasknijper
Zat ik ook al te denken, net. Dus neem het er even van, Suzanna!quote:
Hehehehequote:Op dinsdag 19 december 2006 16:42 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
wist niet zo goed wat me overkwam....mijn lieve flensjes draaien ! Dan worden ze lekker doorbakken !
Ze doen ook pijn, en dat ze die harde buiken weken van te voren kan hebben weten we al, ze had ze met drie maanden al.quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:44 schreef oYo het volgende:
Webcrowler, hoop het voor jullie, maar die harde buiken die kan je wekenlang hebben. Hier is het wel zo. regelmatig een hele dag harde buiken... en dan weer niks.
De VK zei vandaag dat het pas serieus wordt als die harde buiken pijn gaan doen en steeds meer pijn gaan doen.
Ze heeft nu al 5 keer een ctg gehad. Omdat onze kleine iets te klein is wordt het allemaal in de gaten gehouden. Vandaag heeft ze ook een ctg gehad en alles is prima in orde volgens de dokter.quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:52 schreef oYo het volgende:
Jullie moeten de 41 weken ctg doen? Kregen hier al het advies om eventueel voor week 1 al een afspraak te maken in het ziekenhuis...
Kun je nagaan hoe ik me voelde toen één dag voor mijn meldplicht hier in ging, het moment aanbrak.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:00 schreef E.T. het volgende:
Weken, zo niet maanden, heb ik uitgekeken naar het 37wk moment.. Bevallen zou ik en wel zo snel mogelijk!
Nu heb ik een beetje koudwatervreesIneens heb ik zoiets van "NU AL??????"
Ergens tussen jullie vier in, lijkt me wel wat dus
Mooie dag want dan is Slaapvriendje jarigquote:
Volgens mij kan dat geen kwaad hoor Beaker. Zo lang je je er goed bij voelt en niet teveel duizeling bent enzo. Volgens de verloskundige bekijken ze het ook met de rest van je metingen en als die allemaal in dezelfde lijn zitten en je je niet beroerd voelt is er niets aan de hand. Je kunt het natuurlijk bij je volgende check voor de zekerheid even vragen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:28 schreef Beaker het volgende:
Oja, mijn bloeddruk blijft best laag, kan dat kwaad? ( 95/64 )
Toevallig wilde ik net ff lurken op de laatste bladzijde hier.quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:55 schreef Brighteyes het volgende:
Hihi, leuk hoor KP!
Nikky! Kom je ook eens melden? Je zit weliswaar nog niet op de 37 weken maar na je buikpijnperikelen ben ik wel even nieuwsgierig hoe het nu met je is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |