Doe maar niet die tweede want die is veel te mooiquote:Op donderdag 14 december 2006 18:24 schreef PdeHoog het volgende:
Lastig idd
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou voor de 2e gaan.quote:Op donderdag 14 december 2006 22:36 schreef snakelady het volgende:
pfff, moeilijk, denk 1 van deze.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
inderdaad, ik zat het ook net te denkenquote:Op donderdag 14 december 2006 23:29 schreef Schanulleke het volgende:
Er komt al veel moois voorbij, maar het traditioneel winnende landschapje heb ik nog niet gezien
in de faq staat iets met dat er geen geslachtsdelen in opgewonden staat mogen ofzo....denk dat een tikje 16+ best okee zal zijnquote:Op vrijdag 15 december 2006 10:42 schreef PoseidonVS het volgende:
Ik weet niet zeker of mijn beste foto van dit jaar wel binnen de regels past.
Het is een portret maar een tikje 16+. Hoop dat hij mee mag doen wat het is tot nu toe met afstand de beste foto die ik ooit gemaakt heb.
Hehehe, "in opgewonden staat" Nou dan shop ik de touwtjes er wel af.quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:45 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
in de faq staat iets met dat er geen geslachtsdelen in opgewonden staat mogen ofzo....denk dat een tikje 16+ best okee zal zijn
Ok, nu ben ik nieuwsgierig en wil ik de foto zien.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:01 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Hehehe, "in opgewonden staat" Nou dan shop ik de touwtjes er wel af.
Thnx iig. Zal hem van de week wel even opsturen.
Same herequote:Op vrijdag 15 december 2006 11:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ok, nu ben ik nieuwsgierig en wil ik de foto zien.![]()
Daar zit ik al een tijdje over na te denken. Ik zie er toch vanaf, ook omdat ik helemaal geen mooie landschapjes heb gefotografeerd, maar vooral omdat ik toch mijn beste wil inzenden.quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:07 schreef Re het volgende:
het is natuurlijk ook wel een beetje tactisch insturen he
Kan je mij dan vertellen wat het meest tactisch is?quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:07 schreef Re het volgende:
het is natuurlijk ook wel een beetje tactisch insturen he
Ik zit er ook al een tijdje over na te denken, maar dat nadenken leidt nergens toe. Met deze wedstrijd doe je niet mee om de uitdaging van de foto te maken, dus moet je wel meedoen om te winnen. Als je een beetje een afwijkende smaak hebt, kun je het dus wel shaken met jouw beste.quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:40 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Daar zit ik al een tijdje over na te denken. Ik zie er toch vanaf, ook omdat ik helemaal geen mooie landschapjes heb gefotografeerd, maar vooral omdat ik toch mijn beste wil inzenden.
very nice, hoe is die gemaakt..?quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:23 schreef Ymke het volgende:
Dit wordt de mijne , geen landschapje
[afbeelding]
Dat is inderdaad een beetje het probleem.quote:Op vrijdag 15 december 2006 21:03 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik zit er ook al een tijdje over na te denken, maar dat nadenken leidt nergens toe. Met deze wedstrijd doe je niet mee om de uitdaging van de foto te maken, dus moet je wel meedoen om te winnen. Als je een beetje een afwijkende smaak hebt, kun je het dus wel shaken met jouw beste.
Die had je kunnen verwachtenquote:
Die had ik nog niet gezien, maar is wel errug gaafquote:Op vrijdag 15 december 2006 21:30 schreef martijn877 het volgende:
Dit zijn mijn favorieten van 2006. Ik had er nog wel meer, maar dat werd te veel om te posten
2)
[afbeelding]
Mooie vrouw heb je tochquote:Op zaterdag 16 december 2006 10:29 schreef PoseidonVS het volgende:
Ik heb mijn foto ook ingestuurd maar ben ook wel erg benieuwd wat jullie er nou eigenlijk van vinden:
[afbeelding]
Dan stem je op de foto met de vogelquote:Op zaterdag 16 december 2006 13:34 schreef Tha_Dijkstra het volgende:
Het lijkt wel of alle foto's hier van kinderen zijn of zo... Dat vind ik persoonlijk helemaal niks.
Ik vind overigens die met die vogel wel mooi.
De Blauwborst zat tussen het riet en er hing een pluim gedeeltelijk voor. Door scherp te stellen / te diafragmenteren viel hij wel gedeeltelijk weg, maar het blijft een beetje een waas geven. Mij stoort het gelukkig niet, ik vind het juist bijdragen aan het dromerige gevoel dat ik overhield aan mijn ontmoeting met dit Blauwborstenmannetje. De reacties zijn verder vrij duidelijk en onderschrijven wat ik ook al vond. Ik ben er dus wel uitquote:Op zaterdag 16 december 2006 09:03 schreef Puckzzz het volgende:Wat is dat vage op de voorgrond?
Absoluut de eerstequote:Op zaterdag 16 december 2006 13:58 schreef k_man het volgende:
Ik denk aan een van deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik scrollde er toevallig van onderen af naar toe en toen viel ie stil op het punt waarop je de onderste (=rechter) tepel net niet kan zien. Ik dacht "mooie foto". Toen ik verder scrollde, vond ik m minder worden. Niet dat het model lelijke borsten zou hebben, maar het totaalplaatje werd minder imho.quote:Op zaterdag 16 december 2006 10:29 schreef PoseidonVS het volgende:
Ik heb mijn foto ook ingestuurd maar ben ook wel erg benieuwd wat jullie er nou eigenlijk van vinden:
[afbeelding]
Hmm ik heb gekeken om de foto zo te croppen maar ik vind het niet wat. Dat zou het veel te krap maken.quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:31 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik scrollde er toevallig van onderen af naar toe en toen viel ie stil op het punt waarop je de onderste (=rechter) tepel net niet kan zien. Ik dacht "mooie foto". Toen ik verder scrollde, vond ik m minder worden. Niet dat het model lelijke borsten zou hebben, maar het totaalplaatje werd minder imho.
Aha, hier hebben we onze landschapjesquote:Op zaterdag 16 december 2006 13:58 schreef k_man het volgende:
Ik denk aan een van deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
thanks....ja ik geloof dat ik de verkeerde heb opgezet.....heb namelijk veel versies van deze...zal het nog eens proberenquote:Op zondag 17 december 2006 11:28 schreef PdeHoog het volgende:
Die onderste is wel tofwel ff je horizon rechtzetten
Veel beterquote:Op zondag 17 december 2006 11:38 schreef -Bizzy-Bee- het volgende:
misschien zo beter????
[afbeelding]
Ik zou dan voor de tweede gaan, omdat die dan nog het leukst is. Fotografisch had het beter gekund, vind ik.quote:Op zondag 17 december 2006 14:09 schreef Tha_Dijkstra het volgende:
Welke kiezen jullie uit de mijne?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Misschien kun je toch nog wat contrast toevoegen om de kleuren nog net wat meer te laten knallen. Verder wel een mooie plaat en wat PdeHoog zegtquote:Op zondag 17 december 2006 15:37 schreef Snok het volgende:
[afbeelding]
is dit wat?vind vooral de kleuren heel mooi, is verder niks aan veranderd in PS oid..
Erg mooie foto (jij ook hoor)quote:Op donderdag 14 december 2006 18:44 schreef An24 het volgende:
[..]
Heydat ben ik
![]()
-edit- doe die laatste maar P![]()
jammer... vind het geen denderende foto ik heb al veel betere van je zien langskomen geloof ikquote:Op zondag 17 december 2006 17:42 schreef ..zapper het volgende:
Deze is het voor mij geworden:
- .. bennie heeft heel kinderachtig alle plaatjes vervangen voor 18+ plaatjes -
Op deze heb ik de meeste positieve reacties gekregen en het was een heerlijke dag in de zomer, dus voor mij zit er ook nog een fijne herinnering aan. Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden op welke foto's je doelt, kies er eens eentje uit als je zou willen? http://hebjelief.nl/stats.asp?domain=forum.fok.nlquote:Op zondag 17 december 2006 17:46 schreef Re het volgende:
[..]
jammer... vind het geen denderende foto ik heb al veel betere van je zien langskomen geloof ik
1 is niet wazig, het is dwars door het water, maar goed hij staat er niet helemaal op inderdaad.quote:Op zondag 17 december 2006 14:17 schreef snakelady het volgende:
als ik moet kiezen dan de 3de maar imo zijn ze het elke keer net niet.
1 staan ze niet helemaal op en een beetje wazoig.
2 is scherp maar niet echt een boeiende foto
3 is heel mooi alleen zo jammer dat ie er niet helemaal opstaat, en ik zou de horizon of erafhalen of rechtzetten.
Die vind ik ook heel mooi jaquote:
Ik vind de eerste en de een na laatste de twee beste foto's, maar zou inderdaad ook de laatste insturen voor deze wedstrijd. Die is ook heel mooiquote:Op zondag 17 december 2006 23:49 schreef MissBliss het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Twijfel, twijfelquote:Op maandag 18 december 2006 00:13 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik vind de eerste en de een na laatste de twee beste foto's, maar zou inderdaad ook de laatste insturen voor deze wedstrijd. Die is ook heel mooi.
De tweede, met de horizon iets meer uit het middenquote:Op maandag 18 december 2006 00:16 schreef Yoni het volgende:
Ik vind die van Re onder de Eiffeltoren ook heel leuk. Weer eens wat anders dan anders![]()
Beetje flauw nu, maar ik zat dus ook aan een Eiffeltoren foto te denken.
Deze
[afbeelding]
of
deze
[afbeelding]
Maar ik stuur nog niet in. Ik heb nog een Parijsreisje voor de boeg, dus hoop nog op iets mooiers![]()
Mijn mooiste foto van 2006 is trouwens denk ik deze:
[afbeelding]
Maar die is best wel geshopt en voldoet niet zo erg aan de regels denk ik.
Prachtigquote:Op maandag 18 december 2006 11:57 schreef DinoPK het volgende:
Een hele verse maar wel een van de mooiste van mij van dit jaar: [afbeelding]
Eens even goed zoeken of ik nog een mooiere foto heb, zat prettigere foto's met een emotionele waarde maar het gaat hier natuurlijk om het estetische.
Mooi!!!quote:Op maandag 18 december 2006 11:57 schreef DinoPK het volgende:
Eens even goed zoeken of ik nog een mooiere foto heb, zat prettigere foto's met een emotionele waarde maar het gaat hier natuurlijk om het estetische.
Ik bedoel ook bij deze foto er een stukje aan de bovenkant afhalen tot onder de zon. Maar je moet natuurlijk zelf weten of je dat mooier vindt of nietquote:Op maandag 18 december 2006 13:54 schreef DinoPK het volgende:
@ Elefes, ik heb ook een shot zonder de zon erop maar die is net ff wat fletser door het sterke tegenlicht, hier viel het erg mooi en was daardoor goed uit de RAW te krijgen. Eens kijken of ik die andere ook lekker kan krijgen, wil toch niet te veel bewerken (op bovenstaande foto is eigenlijk alleen maar lichtelijk een multiply gegaan en een ietsie saturation erbij).
Schitterend fotoweer vanochtend hoor, zelden meegemaakt. Nachtvorst net geweest, alles warmt op door de zon. Alles stond echt te dampen, schitterend.
Die vogel lijkt wel uit het beeldscherm te komen.quote:Op maandag 18 december 2006 15:34 schreef blomst het volgende:
Mijn pc is weer heel
Ik dacht aan ''eén van deze foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik had hier nog niet op gereageerd. Hij is prachtig. Tactisch gezien een sterke inzending denk ik.quote:Op maandag 18 december 2006 11:57 schreef DinoPK het volgende:
Ik heb er een, of ie wint is uiteraard de zeer geoorloofde vraag.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:29 schreef Schanulleke het volgende:
Er komt al veel moois voorbij, maar het traditioneel winnende landschapje heb ik nog niet gezien
Welkom terug ElizabethRquote:Op dinsdag 19 december 2006 00:51 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik heb er een, of ie wint is uiteraard de zeer geoorloofde vraag.
[afbeelding]
Wat An24 zegt...quote:Op dinsdag 19 december 2006 08:10 schreef An24 het volgende:
[..]
Welkom terug ElizabethRPLaatje is kanshebber..
De eerste met de vogelquote:Op maandag 18 december 2006 15:34 schreef blomst het volgende:
Mijn pc is weer heel
Ik dacht aan ''eén van deze foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind ze allebei mooiquote:Op maandag 18 december 2006 18:11 schreef Werewolf het volgende:
Ik zit nog met een dilemma...
Wordt het een landschapje...
[afbeelding]
Of een waterval?
[afbeelding]
(wellicht moet ik er wel een zwart kadertje omheen plaatsen)
mooie kleuren + prettige diepte = fijne plaatquote:Op dinsdag 19 december 2006 00:51 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
[afbeelding]
Het is een mooie foto maar de stemmentrekkers hebben doorgaans meer traditionele hollandse vlaktes in beeldquote:Op dinsdag 19 december 2006 00:51 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
[afbeelding]
Uiteraard sturen we niet de foto op die de meeste stemmen trekt, maar die jij het mooist vindquote:Op dinsdag 19 december 2006 10:32 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het is een mooie foto maar de stemmentrekkers hebben doorgaans meer traditionele hollandse vlaktes in beeld
mwah, zo vanzelfsprekend vind ik dat niet, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 19 december 2006 10:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Uiteraard sturen we niet de foto op die de meeste stemmen trekt, maar die jij het mooist vind![]()
![]()
Ik vind persoonlijk het landschapje intressanter, het trekt me mee helemaal naar de bergen toe, terwijl de waterval die diepte dus mist (vind ik). Het watervalletje is onwijs mooi, maar het landschapje maakt me nieuwsgierig naar wat er verder nog is.quote:Op maandag 18 december 2006 18:11 schreef Werewolf het volgende:
Ik zit nog met een dilemma...
Wordt het een landschapje...
[afbeelding]
Of een waterval?
[afbeelding]
(wellicht moet ik er wel een zwart kadertje omheen plaatsen)
Dat magquote:Op dinsdag 19 december 2006 10:42 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
mwah, zo vanzelfsprekend vind ik dat niet, eerlijk gezegd.
Per definitie trekken mijn foto's weinig puntenquote:Op dinsdag 19 december 2006 10:45 schreef Puckzzz het volgende:
ik denk helaas dat er veel mensen een foto insturen die de meeste stemmen zal trekken (dat hopen ze dan) dan de foto die ze zelf écht het mooist vinden
Ik krijg nooit puntenquote:Op dinsdag 19 december 2006 10:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Per definitie trekken mijn foto's weinig puntenDus ik ga me daar iig niets meer van aantrekken
![]()
De eerste 3 doen me niks. De vierde is leuk, de vijfde ook, alleen daar vind ik hem persoonlijk net iets te overbelicht (kan kwestie van smaak zijn).quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:17 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik zal ook mijn preselectie maar eens aan het gepeupel voorleggen.
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
3:
[afbeelding]
4:
[afbeelding]
5:
[afbeelding]
De laatste, maar liever nog die met dat chocolaatje uit de showcase (maar dan zonder de schaal)quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:17 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik zal ook mijn preselectie maar eens aan het gepeupel voorleggen.
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
3:
[afbeelding]
4:
[afbeelding]
5:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:48 schreef Elefes het volgende:
[..]
De laatste, maar liever nog die met dat chocolaatje uit de showcase (maar dan zonder de schaal).
Dat heb ik dus ook, landschapjes trekken mij ook niet zo eigenlijk.quote:Op dinsdag 19 december 2006 10:45 schreef Puckzzz het volgende:
ik denk helaas dat er veel mensen een foto insturen die de meeste stemmen zal trekken (dat hopen ze dan) dan de foto die ze zelf écht het mooist vinden
alle jaren is er een landschapje eerste geworden, maar ik ga echt geen landschapje insturen (die heb ik amper)
Je moet de juiste plekjes kennen en de juiste weereigenschappen / tijdstippen. Kijk maar eens op http://www.jeroenvandaal.nlquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:07 schreef DinoPK het volgende:
[...] landschappen zijn juist totaal niet populair hier in Nederland valt mij op (logisch want Nederland is niet op erg veel plaatsen een mooi land).
Zo ontzettend niet mee eens. Ja, als je natuur vernauwt tot flora en fauna misschien. Maar onze landschappen met weidse vergezichten,vriendelijke plasjes, oude rivierdijkjes en hier en daar een molentje zijn ronduit briljant. Mensen komen van over de hele wereld om dat moois te zien. En dan het licht, met name op heldere winterdagen. De zilveren glinstering van de laagstaande winterzon op de Lekquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:16 schreef DinoPK het volgende:
Maar NL blijft qua natuur 1 van de minst aantrekkelijke landen van.. hmm de wereld wellicht?
Mee eens, maar ik denk dat een heleboel mensen die schoonheid niet zienquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:59 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Zo ontzettend niet mee eens. Ja, als je natuur vernauwt tot flora en fauna misschien. Maar onze landschappen met weidse vergezichten,vriendelijke plasjes, oude rivierdijkjes en hier en daar een molentje zijn ronduit briljant. Mensen komen van over de hele wereld om dat moois te zien. En dan het licht, met name op heldere winterdagen. De zilveren glinstering van de laagstaande winterzon op de LekIk kan er lyrisch van worden, en daar is geen woord cynisme bij.
Ik vind 1 en 4 erg mooiquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:30 schreef Esto het volgende:
Ik vind 't ook maar lastig hoorHeb er een paar uitgezocht die ik wel mooi vind...
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
Volgens mij verstuurt ze ontvangstbevestigingen als ze je foto heeft gekregenquote:Op woensdag 20 december 2006 00:43 schreef Schanulleke het volgende:
An, mag ik uit het feit dat er nog geen foto van mij in het topic is verschenen concluderen dat je mijn inzending nog niet ontvangen hebt? (gisteren gestuurd).
Ik heb hem niet gehad, stuur nog maar een keer idd.quote:Op woensdag 20 december 2006 00:43 schreef Schanulleke het volgende:
An, mag ik uit het feit dat er nog geen foto van mij in het topic is verschenen concluderen dat je mijn inzending nog niet ontvangen hebt? (gisteren gestuurd).
En wordt er eigenlijk nog een beetje reclame gemaakt voor de beste van 2006 westrijd op de frontpage etc? Dat heeft vorig jaar best wat nieuwe Fot bezoekers opgeleverd meende ik.
dat moet je niet horen, dat moet je coördineren.quote:Op woensdag 20 december 2006 07:46 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik heb hem niet gehad, stuur nog maar een keer idd.
Reclame is niet aan mij, maar aan PR. Ik heb ook nog niets gehoord over een eventuele prijs!
Ow maar ik stuur hem niet inquote:Op dinsdag 19 december 2006 08:10 schreef An24 het volgende:
[..]
Welkom terug ElizabethRPLaatje is kanshebber..
Waarom stuur je hem niet in?quote:
Mooie foto's zegquote:Op donderdag 21 december 2006 00:08 schreef Bramvo het volgende:
Ben ff weg geweest maar vind het wel heel cool om mee te doen, kan alleen absoluut niet kiezen..
Sorry als de link niet mag maar ik weet ff geen andere weg.. Ik denk zelf aan de volgenden :
- De straaljager met FOT-ers
- Voorbij razende trein
- Zwart-wit portret bij Eindhoven Ballooning
- De spin in Goedereede
- En de rest waar ik ook verliefd op ben..
Persoonlijke selectie 2006
Ben benieuwd wat jullie vinden..
Bedantk, Bram.
De foto van de Flying BMX is wel een leuke kanshebber..quote:Op donderdag 21 december 2006 11:47 schreef Matness het volgende:
heeft iemand nog een mening over mijn foto's, of kan ik maar beter stoppen met nadenken over meedoen..?
Ik vind de tweede het mooiste: mooi weergegeven van het paard op de voorgrond.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:47 schreef Matness het volgende:
heeft iemand nog een mening over mijn foto's, of kan ik maar beter stoppen met nadenken over meedoen..?
Het is het dak van het opera gebouw in Sydney. Ik weet nog niet of ik wel ergens tussen twijfel...of dat ik alleen/überhaubt twijfel om deze in te sturen...mocht ik twijfelen zal het allicht tussen foto's uit dit topic zijn: [Showcase] Australiequote:Op donderdag 21 december 2006 13:42 schreef ..zapper het volgende:
@Matness, nummer vier vind ik erg mooi
@ForrestX, ik hou wel van abstract, maar wat is het? En tussen welke twijfel je dan?
voor de duidelijkheid:quote:Op donderdag 21 december 2006 13:57 schreef Elefes het volgende:
Dan zou ik voor #7 of #8 gaan, ForrestXDie zijn nog mooier dan die die je hier hebt gepost.
Ik ga met VV mee. Hij is fijnquote:Op donderdag 21 december 2006 14:28 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik zou zonder enige twijfel voor #8 gaan
Ik vind het een hele aparte foto, en zeker geen 13 in een dozijn. Vind ze allebei mooi, zou denk ik zelf toch voor 7 gaan, maar 8 eerder aan de muur hangen... Moeilijkquote:Op donderdag 21 december 2006 14:09 schreef ForrestX het volgende:
[..]
voor de duidelijkheid:
[[url=http://static.flickr.com/88/247680432_067a313f71.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://static.flickr.com/93/247679674_85218762f3.jpg]afbeelding][/url]
#7: leek mij zo'n 13 in een dozijn lucht...als mensen daar anders over denken onderschat ik blijkbaar mijn eigen foto
#8: was ook een optie ja...
nou..bij deze dus toch drie foto's waar ik dan tussen twijfel![]()
exact mijn dilema...quote:Op donderdag 21 december 2006 15:57 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik vind het een hele aparte foto, en zeker geen 13 in een dozijn. Vind ze allebei mooi, zou denk ik zelf toch voor 7 gaan, maar 8 eerder aan de muur hangen... Moeilijk.
ik vind m juist wel tof zo, met al die wolkenquote:Op donderdag 21 december 2006 18:48 schreef pirke het volgende:
Op zich een hele leuke foto, alleen die horizon had iets hoger of iets lager gemogen van mij.
Lekkere kleuren man!quote:Op donderdag 21 december 2006 18:06 schreef ForrestX het volgende:
nog een nieuwe optie die eigenlijk bij mij na afdrukken pas echt opviel.. op papier is ie echt lekker..veel contrast, mooie blauwe lucht...![]()
[[url=http://farm1.static.flickr.com/129/329221359_8829bfa291.jpg]afbeelding][/url]
Ik kom niet vaak op dit deel van het forum, maar vind fotografie erg geweldig. Van een hoop fotos springt deze eruit voor mij! Simpele kleuren mooi effect van dat karretje. Superfoto tha_erik!quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zit eraan te denken om deze in te sturen:
[afbeelding]
Nou, nog 1x dan.quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:01 schreef Bramvo het volgende:
Snakelady --> Zo vaak je wil!
Thnxquote:Op vrijdag 22 december 2006 21:16 schreef Fezzizzel het volgende:
[..]
Ik kom niet vaak op dit deel van het forum, maar vind fotografie erg geweldig. Van een hoop fotos springt deze eruit voor mij! Simpele kleuren mooi effect van dat karretje. Superfoto tha_erik!
afbeelding
Snap het ook wel hoor, je maakt mooie foto's, mag je met recht trots op zijn.quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:40 schreef Bramvo het volgende:
Hehe.. vind het gewoon leuk om mijn fotos onder de aandacht te brengen. Zal er beter op letten.(Let op, niet commercieel! Heb wel wat google addsense maar da's experimenteel..)
Hele fijne fotoquote:Op zaterdag 23 december 2006 13:50 schreef martijn877 het volgende:
Ik heb mijn schapenfoto ingestuurd
[afbeelding]
ik denk dat je hebt gestemd op de bodyscapes wedstrijd?quote:Op zondag 24 december 2006 01:56 schreef pirke het volgende:
Zo, net gestemd, maar wat was het moeilijk om er 5 uit te kiezen! Ik wil zoveel mensen punten geven voor de mooie en goede prestatie die ze geleverd hebben, maar ik mag maar 5 namen noemen....
Tja, ik heb ook nog wel wat te leren denk ik, vanaf volgende wedstrijd doe ik ook voortaan mee!
ehm, ja, ehm, verkeerd topic?quote:Op zondag 24 december 2006 06:43 schreef Matness het volgende:
[..]
ik denk dat je hebt gestemd op de bodyscapes wedstrijd?
Okequote:
Ging perongeluk, zal voortaan eens op verschillende whitebalans zettenquote:Op maandag 25 december 2006 02:07 schreef pirke het volgende:
Die met alleen level inderdaad, misschien rechts nog iets croppen dat dat rare halve rondje eraf valt? Dat stoort een beetje. Verder is hij trouwens wel heel erg blauw, is dat je bedoeling of per ongeluk?
En laat ik hem hier ook maar eens posten (voor de derde keer gepost nu, maar het is voor mij zeker een kandidaat voor beste digifoto 2006 van mij, ben pas 2 dagen bezig haha):
[afbeelding]
Ingestuurd.quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zit eraan te denken om deze in te sturen:
[afbeelding]
De derde of eventueel de vierdequote:Op zondag 24 december 2006 23:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik twijfel tussen de contrasten en levels
Orgineel:
[afbeelding]
Met contrast:
[afbeelding]
Met level:
[afbeelding]
Met leven & contrast:
[afbeelding]
Zwart wit & contrast, met level werdt het niet mooi meer.
[afbeelding]
Personelijk vind ik 1 of 2, bij 3 beginnen er kleuren in te vormen mjajullie mening
Ik zou er nog wel de PS doorheen halen. Zit nogal een behoorlijke waas over, dat komt deze foto niet tot z'n goede. Ik doe het ook nooit hoor, maar sinds ik dat met de bovenstaande foto's heb gedaan vind ik het wel een hele vooruitgang, ben dan ook van plan om alles door de PS heen te halenquote:Op dinsdag 26 december 2006 21:24 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb nog een paar nieuwe
#P1
[afbeelding]
#P2
[afbeelding]
Ik zou bijna mijn huidige inzending inruilen voor #P2
Ik vind de waas wel meevallenquote:Op dinsdag 26 december 2006 22:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zou er nog wel de PS doorheen halen. Zit nogal een behoorlijke waas over, dat komt deze foto niet tot z'n goede. Ik doe het ook nooit hoor, maar sinds ik dat met de bovenstaande foto's heb gedaan vind ik het wel een hele vooruitgang, ben dan ook van plan om alles door de PS heen te halen
Vind eerlijk gezegd dat Speedy gelijk heeft P...quote:Op dinsdag 26 december 2006 23:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vind de waas wel meevallenIk heb hier alleen de raw-files wat zitten aanpassen
Meer dan genoeg
Wat zou er dan moeten knallen? Als je het contrast van dat welpje opvoert, haal je dat lieve er een beetje af en dat vind ik dan weer zonde. En het laten knallen van de tijger....tja....dan komt dat oranje helemaal erg over.quote:Op dinsdag 26 december 2006 23:12 schreef An24 het volgende:
[..]
Vind eerlijk gezegd dat Speedy gelijk heeft P...![]()
Het zijn super foto's, die naar mijn idee best wat meer mogen knallen![]()
heb een poginkje gedaan, maar die heb je inmiddels al gezienquote:Op dinsdag 26 december 2006 23:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat zou er dan moeten knallen? Als je het contrast van dat welpje opvoert, haal je dat lieve er een beetje af en dat vind ik dan weer zonde. En het laten knallen van de tijger....tja....dan komt dat oranje helemaal erg over.
Yep, naar mijn idee nu natuurgetrouwer...quote:Op dinsdag 26 december 2006 23:31 schreef PdeHoog het volgende:
Het compromis waar An het over heeftAanpassing van de levels per kleurkanaal:
[afbeelding]
@Speedy: tof dat je met mijn foto's gaat spelen, maar verwijder hem maar weer ffOverigens vind ik de kleuren er teveel uitknallen nu
Weet niet wat je hebt uitgespookt en misschien kom ik zelf ook wel tot die resultaten, maar ik vind het nu nog ff niets
Versie 1 was wel wat warmer. Misschien is deze natuurgetrouwer, maar die ander gaf me een prettiger en "liever" gevoel...quote:Op dinsdag 26 december 2006 23:34 schreef An24 het volgende:
[..]
Yep, naar mijn idee nu natuurgetrouwer...
Daarom is fotofgrafie ook zo leuk...ieder een eigen invullingquote:Op dinsdag 26 december 2006 23:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Versie 1 was wel wat warmer. Misschien is deze natuurgetrouwer, maar die ander gaf me een prettiger en "liever" gevoel...
Serieus?quote:Op dinsdag 26 december 2006 23:43 schreef Schanulleke het volgende:
Beide foto's zijn leuk hoor P, maar je huidige inzending waardeer ik veel hoger.
Absoluutquote:Op dinsdag 26 december 2006 23:43 schreef Schanulleke het volgende:
Beide foto's zijn leuk hoor P, maar je huidige inzending waardeer ik veel hoger.
Bloem wat mij betreftquote:Op dinsdag 26 december 2006 23:58 schreef pirke het volgende:
Welke van die 2 foto's (de bloem en dat portret hierboven) heeft jullie voorkeur voor de wedstrijd?
Hmz , ik niet echt een keuze makenquote:Op dinsdag 26 december 2006 23:58 schreef pirke het volgende:
Welke van die 2 foto's (de bloem en dat portret hierboven) heeft jullie voorkeur voor de wedstrijd?
Bij deze foto vond ik van niet vanwege de dieptewerking, maar dit is een andere foto / optie:quote:Op dinsdag 26 december 2006 21:56 schreef ultra_ivo het volgende:
is een vierkante crop bij 2 niet mooier?
Yup, maar ik blijf toch bij mijn keuzequote:
Het zijn allemaal prachtige foto's, maar de derde vind ik het speciaalstquote:Op woensdag 27 december 2006 11:45 schreef Re het volgende:
een paar van mij dus
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
gelukkig nog een paar daagjes om te kiezen
Oehoequote:Op donderdag 28 december 2006 19:35 schreef pea4fun het volgende:
Zo, ik heb gewoon zelf mijn mooiste gekozen en opgestuurd. Ik heb hem thuis aan de muur hangen en vind em gewoon erg mooi. Jullie zien hem wel verschijnen
Tja, er zit nou eenmaal een grens aan de breedte en niet aan de hoogte. Maar dat is nog nooit een probleem geweest bij de stemming hoor, geloof ook niet dat dat een probleem gaat worden. Een mooie foto is gewoon een mooie foto, ook in het kleinquote:Op donderdag 28 december 2006 20:14 schreef DinoPK het volgende:
Mooie foto zeg, prachtige ogen.
Wat me opvalt, foto's in portrait mode zijn eigenlijk best wel in het voordeel, veel indrukwekkender om te zien door meer detail.
Ik zou voor #3 gaanquote:Op donderdag 28 december 2006 21:04 schreef Elefes het volgende:
Schanulleke: ik zou 2 kiezenOf eventueel 3. Het zijn alledrie prachtige foto's, maar die twee zijn nog net even wat bijzonderder (de eerste is net wat "saaier" (wat een woord voor deze foto
) van kleur, de blauwborst is prachtig maar in die landschappen kun je wat meer wegdromen).
Hij is tofquote:Op vrijdag 29 december 2006 12:16 schreef Yoni het volgende:
Ik ben toch voor mijn soldaat gegaanHad gehoopt wat moois in Parijs te schieten afgelopen weekend, maar helaas... zat niet veel bij.
Dus werd het deze:
[afbeelding]
Sfeerverhogend in dit geval hoorquote:Op vrijdag 29 december 2006 12:22 schreef pirke het volgende:
Wel veel ruis he Yoni?
dat zegt iedereen bij mij, eindelijk WRAAK!!!
Wil jij nog dat ik de telefoon opneem zondag?quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:22 schreef pirke het volgende:
Wel veel ruis he Yoni?
dat zegt iedereen bij mij, eindelijk WRAAK!!!
quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:30 schreef Yoni het volgende:
[..]
Wil jij nog dat ik de telefoon opneem zondag?![]()
Korrel = analoogquote:Op vrijdag 29 december 2006 12:26 schreef pirke het volgende:
Alhoewel ik de ruis wel een beetje storend vind hier... maar dat is mijn smaak.
[edit]
Ik vind dat er een groot verschil zit in korrel en ruis en dit noem ik ruis.
Kunnen we dan meteen niet afspreken dat iedere maand iemand anders wint.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:31 schreef An24 het volgende:
Ook hier maar even melden dat we -gezien de ontwikkelingen rondom de wedstrijden- wederom een canvasdoek als prijs beschikbaar stellen![]()
Koop je gewoon niet die dure lens of camera, dan kan je er ook 1 kopenquote:Op vrijdag 29 december 2006 16:32 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Kunnen we dan meteen niet afspreken dat iedere maand iemand anders wint.![]()
Ik wil n.l. ook wel zo'n doek![]()
Ja als ik jouw advies en die van PdeHoog naast elkaar leg dan kan ik beter mijn oude camera houden met mijn Bigma.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:48 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Koop je gewoon niet die dure lens of camera, dan kan je er ook 1 kopen
Niks mis met een Bigma d8 ik zo..quote:Op vrijdag 29 december 2006 20:20 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Ja als ik jouw advies en die van PdeHoog naast elkaar leg dan kan ik beter mijn oude camera houden met mijn Bigma.
Dus hoef ik lekker niets aan te schaffen![]()
Zit wat in.. damn wat moeilijk, ben zelf beetje verliefd op het portret.. (trouwens ook gemaakt met een Bigma op 500mm)..quote:Op vrijdag 29 december 2006 20:34 schreef DinoPK het volgende:
Bramvo:
# Er mag maximaal 1 foto per inzender ingeleverd worden, dus denk goed na over welke je inlevert. Mocht je toch een mooiere foto hebben gemaakt voor de uiterste inleverdatum dan kun je die nog inleveren. Maar denk erom: de laatst ingeleverde foto doet mee aan de wedstrijd.
Persoonlijk vind ik deze 2 foto's mooier dan je huidige inzending. Je huidige inzending is echt een kijkplaat, en dat doet het niet lekker op zo'n klein formaat vind ik zelf.
Wel lekker goedkoopquote:Op vrijdag 29 december 2006 20:20 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Ja als ik jouw advies en die van PdeHoog naast elkaar leg dan kan ik beter mijn oude camera houden met mijn Bigma.
Dus hoef ik lekker niets aan te schaffen![]()
Deze is mooi!! Lijkt wel een schilderij!quote:Op vrijdag 29 december 2006 20:17 schreef Bramvo het volgende:
PS: Heb vandaag zelf een paar mooie plaatjes geschoten waardoor ik bijna spijt heb van mijn inzending...
Hmmzz.. maak het maar moeilijk.. had er net een ei over gelegd, dit zou hij moeten worden..quote:Op vrijdag 29 december 2006 21:51 schreef Ireth het volgende:
[..]
Deze is mooi!! Lijkt wel een schilderij!
Oeh, die is mooiquote:Op zaterdag 30 december 2006 00:34 schreef Kamermans het volgende:
ik ben het met Ireth eens over je fotos Bramvo, de eerste vind ik mooier.
de sfeer in de foto vind ik bij de eerste sterker. het blauwige in de achtergrond bij de 2de foto maakt hem iets killer en kouder.
veder iets meer algemeeners, zulke randen er om heen vind ik erg storend. een rand moet geen aandacht trekken. een zwarte rand geeft bijvoorbeeld meer rust aan de foto dan een witte rand.
dit is trouwens mijn inzending:
[[url=http://images.fok.nl/upload/061228_111075_Kamermans.jpg]afbeelding]
klikbaar[/url]
deze foto heb ik afgelopen zomervakantie gemaakt in sardinie, het mistige effect komt doordat ik een foto genomen heb van rotsen in de branding met een sluitertijd van 20 seconden, de foto is gemaakt toen de zon net onder was. het was beter geweest als ik nog wat langer had gewacht en nog langere sluitertijd had gebruikt, dan had ik geen overbelichte delen tussen de wolken gehad,..
Volgende keer ND-filters gebruiken hequote:Op zaterdag 30 december 2006 00:34 schreef Kamermans het volgende:
deze foto heb ik afgelopen zomervakantie gemaakt in sardinie, het mistige effect komt doordat ik een foto genomen heb van rotsen in de branding met een sluitertijd van 20 seconden, de foto is gemaakt toen de zon net onder was. het was beter geweest als ik nog wat langer had gewacht en nog langere sluitertijd had gebruikt, dan had ik geen overbelichte delen tussen de wolken gehad,..
heb eigelijk nog nooit gehoord van ND-filtersquote:Op zaterdag 30 december 2006 01:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Volgende keer ND-filters gebruiken heMaareh...toffe foto hoewel die wel wat saaiig is
Een onderwerp op de voorgrond was mooier geweest denk ik
Je hebt graduele filters en die zorgen ervoor dat bijv. de lucht minder fel wordt. Ze heffen het verschil in belichting op in een foto. Ik zoek ff een stukje documentatie op voor jequote:Op zaterdag 30 december 2006 01:09 schreef Kamermans het volgende:
[..]
heb eigelijk nog nooit gehoord van ND-filters,.. maar eventjes googelen doet veel goeds.
ik begrijp dat het een "Neutral Density Filter" is, maar als ik die hier had gebruikt. zou ik dan niet het zelfde effect krijgen als ik de foto minder lang belicht had? of zorgt die filter er voor dat er minder verschil is tussen heel licht en heel donker zegmaar? waardoor het de zelfde foto zou worden zonder de overbelichte delen?
Dankje!, toch heb ik er geloof ik wel eens eerder iets over gelezen in foldertje dat bij een andere filter zatquote:Op zaterdag 30 december 2006 01:10 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je hebt graduele filters en die zorgen ervoor dat bijv. de lucht minder fel wordt. Ze heffen het verschil in belichting op in een foto. Ik zoek ff een stukje documentatie op voor je
edit: Artikel over Cokin-systemen, maar de basis staat erin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |