Oehoequote:Op donderdag 28 december 2006 19:35 schreef pea4fun het volgende:
Zo, ik heb gewoon zelf mijn mooiste gekozen en opgestuurd. Ik heb hem thuis aan de muur hangen en vind em gewoon erg mooi. Jullie zien hem wel verschijnen
Tja, er zit nou eenmaal een grens aan de breedte en niet aan de hoogte. Maar dat is nog nooit een probleem geweest bij de stemming hoor, geloof ook niet dat dat een probleem gaat worden. Een mooie foto is gewoon een mooie foto, ook in het kleinquote:Op donderdag 28 december 2006 20:14 schreef DinoPK het volgende:
Mooie foto zeg, prachtige ogen.
Wat me opvalt, foto's in portrait mode zijn eigenlijk best wel in het voordeel, veel indrukwekkender om te zien door meer detail.
Ik zou voor #3 gaanquote:Op donderdag 28 december 2006 21:04 schreef Elefes het volgende:
Schanulleke: ik zou 2 kiezenOf eventueel 3. Het zijn alledrie prachtige foto's, maar die twee zijn nog net even wat bijzonderder (de eerste is net wat "saaier" (wat een woord voor deze foto
) van kleur, de blauwborst is prachtig maar in die landschappen kun je wat meer wegdromen).
Hij is tofquote:Op vrijdag 29 december 2006 12:16 schreef Yoni het volgende:
Ik ben toch voor mijn soldaat gegaanHad gehoopt wat moois in Parijs te schieten afgelopen weekend, maar helaas... zat niet veel bij.
Dus werd het deze:
[afbeelding]
Sfeerverhogend in dit geval hoorquote:Op vrijdag 29 december 2006 12:22 schreef pirke het volgende:
Wel veel ruis he Yoni?
dat zegt iedereen bij mij, eindelijk WRAAK!!!
Wil jij nog dat ik de telefoon opneem zondag?quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:22 schreef pirke het volgende:
Wel veel ruis he Yoni?
dat zegt iedereen bij mij, eindelijk WRAAK!!!
quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:30 schreef Yoni het volgende:
[..]
Wil jij nog dat ik de telefoon opneem zondag?![]()
Korrel = analoogquote:Op vrijdag 29 december 2006 12:26 schreef pirke het volgende:
Alhoewel ik de ruis wel een beetje storend vind hier... maar dat is mijn smaak.
[edit]
Ik vind dat er een groot verschil zit in korrel en ruis en dit noem ik ruis.
Kunnen we dan meteen niet afspreken dat iedere maand iemand anders wint.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:31 schreef An24 het volgende:
Ook hier maar even melden dat we -gezien de ontwikkelingen rondom de wedstrijden- wederom een canvasdoek als prijs beschikbaar stellen![]()
Koop je gewoon niet die dure lens of camera, dan kan je er ook 1 kopenquote:Op vrijdag 29 december 2006 16:32 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Kunnen we dan meteen niet afspreken dat iedere maand iemand anders wint.![]()
Ik wil n.l. ook wel zo'n doek![]()
Ja als ik jouw advies en die van PdeHoog naast elkaar leg dan kan ik beter mijn oude camera houden met mijn Bigma.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:48 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Koop je gewoon niet die dure lens of camera, dan kan je er ook 1 kopen
Niks mis met een Bigma d8 ik zo..quote:Op vrijdag 29 december 2006 20:20 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Ja als ik jouw advies en die van PdeHoog naast elkaar leg dan kan ik beter mijn oude camera houden met mijn Bigma.
Dus hoef ik lekker niets aan te schaffen![]()
Zit wat in.. damn wat moeilijk, ben zelf beetje verliefd op het portret.. (trouwens ook gemaakt met een Bigma op 500mm)..quote:Op vrijdag 29 december 2006 20:34 schreef DinoPK het volgende:
Bramvo:
# Er mag maximaal 1 foto per inzender ingeleverd worden, dus denk goed na over welke je inlevert. Mocht je toch een mooiere foto hebben gemaakt voor de uiterste inleverdatum dan kun je die nog inleveren. Maar denk erom: de laatst ingeleverde foto doet mee aan de wedstrijd.
Persoonlijk vind ik deze 2 foto's mooier dan je huidige inzending. Je huidige inzending is echt een kijkplaat, en dat doet het niet lekker op zo'n klein formaat vind ik zelf.
Wel lekker goedkoopquote:Op vrijdag 29 december 2006 20:20 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Ja als ik jouw advies en die van PdeHoog naast elkaar leg dan kan ik beter mijn oude camera houden met mijn Bigma.
Dus hoef ik lekker niets aan te schaffen![]()
Deze is mooi!! Lijkt wel een schilderij!quote:Op vrijdag 29 december 2006 20:17 schreef Bramvo het volgende:
PS: Heb vandaag zelf een paar mooie plaatjes geschoten waardoor ik bijna spijt heb van mijn inzending...
Hmmzz.. maak het maar moeilijk.. had er net een ei over gelegd, dit zou hij moeten worden..quote:Op vrijdag 29 december 2006 21:51 schreef Ireth het volgende:
[..]
Deze is mooi!! Lijkt wel een schilderij!
Oeh, die is mooiquote:Op zaterdag 30 december 2006 00:34 schreef Kamermans het volgende:
ik ben het met Ireth eens over je fotos Bramvo, de eerste vind ik mooier.
de sfeer in de foto vind ik bij de eerste sterker. het blauwige in de achtergrond bij de 2de foto maakt hem iets killer en kouder.
veder iets meer algemeeners, zulke randen er om heen vind ik erg storend. een rand moet geen aandacht trekken. een zwarte rand geeft bijvoorbeeld meer rust aan de foto dan een witte rand.
dit is trouwens mijn inzending:
[[url=http://images.fok.nl/upload/061228_111075_Kamermans.jpg]afbeelding]
klikbaar[/url]
deze foto heb ik afgelopen zomervakantie gemaakt in sardinie, het mistige effect komt doordat ik een foto genomen heb van rotsen in de branding met een sluitertijd van 20 seconden, de foto is gemaakt toen de zon net onder was. het was beter geweest als ik nog wat langer had gewacht en nog langere sluitertijd had gebruikt, dan had ik geen overbelichte delen tussen de wolken gehad,..
Volgende keer ND-filters gebruiken hequote:Op zaterdag 30 december 2006 00:34 schreef Kamermans het volgende:
deze foto heb ik afgelopen zomervakantie gemaakt in sardinie, het mistige effect komt doordat ik een foto genomen heb van rotsen in de branding met een sluitertijd van 20 seconden, de foto is gemaakt toen de zon net onder was. het was beter geweest als ik nog wat langer had gewacht en nog langere sluitertijd had gebruikt, dan had ik geen overbelichte delen tussen de wolken gehad,..
heb eigelijk nog nooit gehoord van ND-filtersquote:Op zaterdag 30 december 2006 01:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Volgende keer ND-filters gebruiken heMaareh...toffe foto hoewel die wel wat saaiig is
Een onderwerp op de voorgrond was mooier geweest denk ik
Je hebt graduele filters en die zorgen ervoor dat bijv. de lucht minder fel wordt. Ze heffen het verschil in belichting op in een foto. Ik zoek ff een stukje documentatie op voor jequote:Op zaterdag 30 december 2006 01:09 schreef Kamermans het volgende:
[..]
heb eigelijk nog nooit gehoord van ND-filters,.. maar eventjes googelen doet veel goeds.
ik begrijp dat het een "Neutral Density Filter" is, maar als ik die hier had gebruikt. zou ik dan niet het zelfde effect krijgen als ik de foto minder lang belicht had? of zorgt die filter er voor dat er minder verschil is tussen heel licht en heel donker zegmaar? waardoor het de zelfde foto zou worden zonder de overbelichte delen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |