abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44396562
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De situatie is nu toch ook dat het kabinet niet volledig haar macht kan uitoefenen vanwege de demissionaire status.
Dat kan het kabinet wel, hoor, alleen is het wel zo netjes dat niet te doen.
  woensdag 13 december 2006 @ 16:41:25 #202
3542 Gia
User under construction
pi_44396564
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze is wat simpel en nog steeds een beetje verdrietig dat de pimmisten uit de kamer zijn .
'k Heb nooit op Pim gestemd, noch op zijn opvolgers.

Maar wat denk je zelf dat er gebeurt als er een hoofdzakelijk links kabinet komt? Juist, rechts krijgt meer kiezers, want links kan alleen maar op zijn bek gaan en zal ook op zijn bek gaan. Het hele land naar de klote en dan mag rechts de kastanjes weer uit het vuur halen en impopulaire maatregelen nemen. Maar goed, mij treft het geenszins. Ik ga er waarschijnlijk zelfs op vooruit als links het voor het zeggen krijgt. Dus vooruit maar, doe je best.
pi_44396647
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:10 schreef SCH het volgende:

Maar sla me niet dood als het niet klopt.
Zal ik eens heel modern dit verzoek naast mij neerleggen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44396675
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat kan het kabinet wel, hoor, alleen is het wel zo netjes dat niet te doen.
Net zoals het niet netjes is van de Kamer de motie Bos en Dijselbloem (2X) aan te nemen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44396749
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Net zoals het niet netjes is van de Kamer de motie Bos en Dijselbloem (2X) aan te nemen.
Nee, hoor. Totaal verschillende situatie. De Kamer is niet demissionair, het kabinet wel. De wetgevende macht ligt bij het parlement, dat niet demissionair is, en niet bij het demissionaire kabinet. Het zou zowat verraad van het volk zijn om niet deze motie in te dienen omdat het kabinet, dat niet kan rekenen op de meerderheid in de nieuw gekozen Kamer, zoiets niet wil. (Even afgezien van al die absurde argumenten van Verdonk).
pi_44396805
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:41 schreef Toad het volgende:
Damain en Weirdmicky,
Jullie maken de zaken echt veel gecompliceerder dan ze zijn hoor. Rita en de VVD maken er nu zo'n halszaak van. Dat je het inhoudelijk niet eens ben met het opschorten van de uitzettingen, oke. Maar dan moet je niet met allerlei rare gelegenheidsargumentjes komen.
Dat jij nou niet verder kijkt dan je neus langs is en dit door kan trekken op onze democratische besluitvorming in tijden van demissionaire status, heeft niets te maken met mijn standpunt t.a.v. het generaal pardon. In plaats van enkel naar de poppetjes te kijken, vind ik juist de ontwikkeling van besluitvorming en het aannemen van moties die recht ingaan tegen het gevoerde beleid van het vorige kabinet erg interessant. Ook erg kwalijk, maar dat mag duidelijk zijn.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_44396828
Volgens mij gaan ze 5 uur niet redden. Het duurt wel verdomde lang.

Volgens mij heeft Winsemuis geen zin om af te treden en voert Ernst ellenlange betogen
pi_44396896
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, hoor. Totaal verschillende situatie. De Kamer is niet demissionair, het kabinet wel. De wetgevende macht ligt bij het parlement, dat niet demissionair is, en niet bij het demissionaire kabinet. Het zou zowat verraad van het volk zijn om niet deze motie in te dienen omdat het kabinet, dat niet kan rekenen op de meerderheid in de nieuw gekozen Kamer, zoiets niet wil. (Even afgezien van al die absurde argumenten van Verdonk).
Ik begrijp nog steeds de haast niet waarmee die motie werd ingediend. Er is alleen doordacht om de minister een hak te zetten en niet de feitelijke doelgroep en uitvoering.
pi_44396954
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik begrijp nog steeds de haast niet waarmee die motie werd ingediend.
Zodat er gestopt werd met het uitzetten van personen?
pi_44396982
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:48 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Dat jij nou niet verder kijkt dan je neus langs is en dit door kan trekken op onze democratische besluitvorming in tijden van demissionaire status, heeft niets te maken met mijn standpunt t.a.v. het generaal pardon. In plaats van enkel naar de poppetjes te kijken, vind ik juist de ontwikkeling van besluitvorming en het aannemen van moties die recht ingaan tegen het gevoerde beleid van het vorige kabinet erg interessant. Ook erg kwalijk, maar dat mag duidelijk zijn.
Dan open je daar toch een nieuw topic voor. Stel dat de situatie andersom is: dan zou Rita hebben geroepen tegen minister Bos 'regels zijn regels hoor! Het is niet meer dan normaal dat een minister een motie van de kamer uitvoert.' Het kabinet heeft trouwens deze situatie zelf veroorzaakt door een minderheidskabinet te formeren. Ze wisten dat deze situatie kon ontstaan.
pi_44396996
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:30 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Bij mij althans is de redenering niet dat de Kamer geen moties mag indienen, maar het kabinet kan wel besluiten over de invulling/uitvoering van zo'n motie. Zeker wanneer het geval betreft dat de inhoud van de motie lijnrecht staat op het huidige (demissionaire) beleid.
In dit geval gaat het niet om beleid dat het kabinet zelf bedenkt, maar om beleid waartoe de kamer opdracht geeft ...

in het geval van de motie ging het erom dat men onomkeerbare beslissingen ten aanzien van de groep die onder de voorwaarden van het pardon zou komen te vallen, voorlopig opogeschort werden ...

exact datgene wat een demissionaire minister Nawijn, na twee moties van CDA en LPF wél de kamer toezegde, ook toen werden twee moties aangenomen voor een pardonregeling, die de minister zelf niet kon uitvoeren, maar in afwachting ervan werden wel alle onomkeerbare beslissingen vppr de groep die binnen die motie viel, opgeschort...

waarom kon demissionair kabinet Balkenende I dat wél, en demissionair kabinet Balkenende-III dat niet?
vooral omdat Balkenende-III als demossionair kabinet wel een hoop meer 'belangrijke beslissingen wél doorvoerde, een stuk meer dan Balkenende I
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:53 schreef Toad het volgende:
Het kabinet heeft trouwens deze situatie zelf veroorzaakt door een minderheidskabinet te formeren. Ze wisten dat deze situatie kon ontstaan.
bij formatie van dit kabinet haden ze niet de huidige kamer ... wel kun je stellen dat de huidige kamer idd niet van het huidige demissionaire kabinet kan eisen nieuw beleid te vormen, maar het opschorten van onomkeerbare beslissingen in afwachting van nieuwe beleid door een nieuw kabinet, is een hele reelijke en normale vraag, dat het kabinet niet zou moeten weigeren: de kamer is anemlijk wél missionair en mag wel die besluiten nemen, ook al is er nog geen missionair kabinet beedigt
pi_44397024
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:41 schreef Gia het volgende:

[..]

'k Heb nooit op Pim gestemd, noch op zijn opvolgers.
Ach pimmistisch of anders volksrechts maakt niet zoveel uit .
quote:
Maar wat denk je zelf dat er gebeurt als er een hoofdzakelijk links kabinet komt? Juist, rechts krijgt meer kiezers, want links kan alleen maar op zijn bek gaan en zal ook op zijn bek gaan. Het hele land naar de klote en dan mag rechts de kastanjes weer uit het vuur halen en impopulaire maatregelen nemen. Maar goed, mij treft het geenszins. Ik ga er waarschijnlijk zelfs op vooruit als links het voor het zeggen krijgt. Dus vooruit maar, doe je best.
je beschrijft precies wat er de afgelopen jaren met rechts aan de macht is gebeurd .

Nederland is een concensusland niet van dat extreme .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44397033
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:41 schreef Toad het volgende:
Damain en Weirdmicky,
Jullie maken de zaken echt veel gecompliceerder dan ze zijn hoor. Rita en de VVD maken er nu zo'n halszaak van. Dat je het inhoudelijk niet eens ben met het opschorten van de uitzettingen, oke. Maar dan moet je niet met allerlei rare gelegenheidsargumentjes komen.
Ik zie niet in, dat ik de zaken compliceer.
Het is ook lichtelijk neerbuigend om onderbouwing af te doen als gelegenheidsargumentatie. Een beetje meer inhoud is toch niet veel gevraagd, dunkt mij.
pi_44397167
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:52 schreef Monidique het volgende:

Zodat er gestopt werd met het uitzetten van personen?
Wat niet gaat gebeuren ongeacht of Minister Verdonk ontslag neemt of niet (behoudens koerswijziging van de CDA bewindslieden).
pi_44397215
quote:

Het kabinet heeft trouwens deze situatie zelf veroorzaakt door een minderheidskabinet te formeren.
Je bent hoop ik op de hoogte van het feit dat we reeds verkiezingen achter de rug hebben?
pi_44397250
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat niet gaat gebeuren ongeacht of Minister Verdonk ontslag neemt of niet (behoudens koerswijziging van de CDA bewindslieden).
Dat is denk ik helemaal nog niet zeker, maar sowieso is het een signaal en rechtvaardigheid.
pi_44397260
quote:

[..]

Dan open je daar toch een nieuw topic voor. Stel dat de situatie andersom is: dan zou Rita hebben geroepen tegen minister Bos 'regels zijn regels hoor! Het is niet meer dan normaal dat een minister een motie van de kamer uitvoert.' Het kabinet heeft trouwens deze situatie zelf veroorzaakt door een minderheidskabinet te formeren. Ze wisten dat deze situatie kon ontstaan.
Ook als de situatie andersom was, zou ik vraagtekens stellen bij de democratische gang van zaken. Je post geeft echt blijk dat je het allemaal nog niet echt snapt.
pi_44397272
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:53 schreef KroJo het volgende:

[..]

In dit geval gaat het niet om beleid dat het kabinet zelf bedenkt, maar om beleid waartoe de kamer opdracht geeft ...

in het geval van de motie ging het erom dat men onomkeerbare beslissingen ten aanzien van de groep die onder de voorwaarden van het pardon zou komen te vallen, voorlopig opogeschort werden ...

exact datgene wat een demissionaire minister Nawijn, na twee moties van CDA en LPF wél de kamer toezegde, ook toen werden twee moties aangenomen voor een pardonregeling, die de minister zelf niet kon uitvoeren, maar in afwachting ervan werden wel alle onomkeerbare beslissingen vppr de groep die binnen die motie viel, opgeschort...

waarom kon demissionair kabinet Balkenende I dat wél, en demissionair kabinet Balkenende-III dat niet?
vooral omdat Balkenende-III als demossionair kabinet wel een hoop meer 'belangrijke beslissingen wél doorvoerde, een stuk meer dan Balkenende I
[..]

bij formatie van dit kabinet haden ze niet de huidige kamer ... wel kun je stellen dat de huidige kamer idd niet van het huidige demissionaire kabinet kan eisen nieuw beleid te vormen, maar het opschorten van onomkeerbare beslissingen in afwachting van nieuwe beleid door een nieuw kabinet, is een hele reelijke en normale vraag, dat het kabinet niet zou moeten weigeren: de kamer is anemlijk wél missionair en mag wel die besluiten nemen, ook al is er nog geen missionair kabinet beedigt
In mijn optiek gaat het over beleid waarover de kamer haar wens uitspreekt (de motie Bos; spreekt de wens uit om zsm een pardonregeling...etc, etc.) en in afwachting daarvan wordt het kabinet gedwongen haar eigen beleid niet uit te voeren. De Kamer gaat er vanuit dat een pardonregeling onderdeel uitmaakt van een nieuwe regeringscoalitie en het kabinet is van mening, dat nu alvast handelen alsof een regeling al bestaat haaks staat op haar beleid.
Die wijziging is dan ook controversieel te noemen.
pi_44397333
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is denk ik helemaal nog niet zeker, maar sowieso is het een signaal en rechtvaardigheid.
Een signaal over de ruggen van de asielzoekers. Hoe kies
pi_44397335
Enkel om een vasthoudend minister twee dure vergaderdagen naar de haaien! En dat eventueel over de rug van mensen. Van de VVD begrijpelijk, maar van het CDA? Daar zijn de rijen op dit punt bepaald niet gesloten. Het is werkelijk bespottelijk dat men daar nu weer een compromis wil vinden. Een compromis op het compromis.

En het is vijf uur, geweest.
pi_44397403
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Een signaal over de ruggen van de asielzoekers. Hoe kies
Over de rug? Dat is zoiets als een moordenaar -wat, nee, Verdonk niet is- veroordelen over de rug van het slachtoffer. Deze asielzoekers zijn slachtoffer van Verdonk, niet van de oppositie die het niet eens is met de minister en haar wil stoppen.
pi_44397571
quote:
Ik zie niet in, dat ik de zaken compliceer.
Het is ook lichtelijk neerbuigend om onderbouwing af te doen als gelegenheidsargumentatie. Een beetje meer inhoud is toch niet veel gevraagd, dunkt mij.
Dus als je het een volgende keer inhoudelijk wel eens ben met het parlement en de situatie is exact hetzelfde blijf jij bij je standpunt? Dat zal de VVD namelijk niet doen hoor.
quote:
Je bent hoop ik op de hoogte van het feit dat we reeds verkiezingen achter de rug hebben?
Ik snap wat je bedoeld, maar toch vind ik dat de regie van de minister president ontbreekt. Hij kon dit echt zien aankomen. Zeker na het debat vlak na de verkiezingen.
pi_44397572
Verdonk snapt hier iets niet aan, rara.
quote:
Een minister is een persoon die deelneemt aan de regering van een land, en die over het algemeen ook leiding geeft aan een ministerie.

Het woord minister is overgenomen uit het Latijn, waar het woord 'minister' dienaar betekent.
pi_44397648
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Over de rug? Dat is zoiets als een moordenaar -wat, nee, Verdonk niet is- veroordelen over de rug van het slachtoffer. Deze asielzoekers zijn slachtoffer van Verdonk, niet van de oppositie die het niet eens is met de minister en haar wil stoppen.
Dit is lichtelijk fatalistisch en wat kort door de bocht om Verdonk dit alles aan te rekenen. De uitgeprocedeerde asielzoekers mogen ook aangsproken worden op hun eigen verantwoordelijkheid en het de uitvoering van het beleid is ook een gvolg van beslissingen in het verleden.
De politieke werkelijkheid is dan wel zo dat er draagvlak is voor een veranderende wetgeving; althans een andere uitvoering, maar dat hoort via onderhandelingen en een doordacht plan van aanpak geformuleerd te worden en niet via machtsspelletjes.
Laat daar net de formatiebesprekingen daar een uitgelezen plaats voor te zijn. Dat is wel bevordelijk voor rust op een toch al per definitie gevoelig dossier.
pi_44397716
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:54 schreef tong80 het volgende:

Maar mevrouw denkt Thatcher te zijn. Die is inmiddels aan het dementeren. Ik heb het idee dat Verdonk zich daar te veel mee identificeert.

pi_44397751
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:11 schreef damian5700 het volgende:
De politieke werkelijkheid is dan wel zo dat er draagvlak is voor een veranderende wetgeving; althans een andere uitvoering, maar dat hoort via onderhandelingen en een doordacht plan van aanpak geformuleerd te worden en niet via machtsspelletjes.
Welnee, dat kan heel eenvoudig via het parlement. Maar goed, het voorstel is geen verandering van wetgeving, maar een uitstel van de huidige. 'Het hoort via onderhandelingen', dat is achterkamertjespolitiek. Bovendien is de wil van het volk, de meerderheid van het parlement, geen machtspelletje. Ik zie het punt echt niet.
pi_44397887
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zie het punt echt niet.
Dat is ook een beetje mijn bezwaar tegen de kritiek op de Tweede Kamer op dit moment. Het is veel filosoferen, maar echt to the point komt het niet. Daarom ben ik van mening dat de coalitie zo het debat heeft vervuilt.
pi_44397894
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Welnee, dat kan heel eenvoudig via het parlement. Maar goed, het voorstel is geen verandering van wetgeving, maar een uitstel van de huidige. 'Het hoort via onderhandelingen', dat is achterkamertjespolitiek. Bovendien is de wil van het volk, de meerderheid van het parlement, geen machtspelletje. Ik zie het punt echt niet.
We zien nu wel hoe eenvoudig dat is.
pi_44397911
Hebben ze nou al vergaderd vandaag? Ik zie aldoor in beeld dat de vergadering is opgeschort...
pi_44398059
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:19 schreef DJKoster het volgende:
Hebben ze nou al vergaderd vandaag? Ik zie aldoor in beeld dat de vergadering is opgeschort...
De Tweede Kamer heeft vandaag nog niet over dit onderwerp gesproken. In ieder geval, niet na het debat vannacht.
pi_44398158
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:19 schreef DJKoster het volgende:
Daarbij staat dat de vergadering is opgeschort in afwachting van een reactie van het kabinet op de motie van afkeuring.
pi_44398165
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:09 schreef okee6 het volgende:
Verdonk snapt hier iets niet aan, rara:
[..]
Het woord minister is overgenomen uit het Latijn, waar het woord 'minister' dienaar betekent.
Je moet dienaar zien als dienaar aan de koning(in), niet aan de kamer.
pi_44398192
Bron: Nu.nl
quote:
Kabinet al uren bijeen over crisis Verdonk

DEN HAAG - Het kabinet is al sinds het begin van woensdagmiddag bijeen om te praten over de crisis die is ontstaan doordat de Tweede Kamer een motie van afkeuring heeft aangenomen tegen VVD-minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzakenzaken).

VVD-leider Mark Rutte heeft gedreigd alle VVD-ministers uit het kabinet terug te trekken als Verdonk opstapt.

In politiek Den Haag wordt er rekening mee gehouden dat het hele kabinet zijn ontslag aanbiedt als de VVD-bewindslieden vertrekken.

Volgens andere bronnen zouden de CDA-bewindslieden willen werken aan een compromis, maar zou de VVD dat blokkeren. Ook wordt rekening gehouden met de mogelijkheid dat het kabinet de motie tegen Verdonk als onuitvoerbaar bestempelt, gezien de demissionaire status die het heeft. Het zou dan gewoon blijven zitten.
pi_44398209
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:23 schreef Toad het volgende:

[..]

De Tweede Kamer heeft vandaag nog niet over dit onderwerp gesproken. In ieder geval, niet na het debat vannacht.
Jwel hoor - er is vanochtend een kort debatje geweest waarin de SGP voorstelde om de Raad van State om bindend advies te vragen. Dat werd weggestemd.
pi_44398263
quote:
In politiek Den Haag wordt er rekening mee gehouden dat het hele kabinet zijn ontslag aanbiedt als de VVD-bewindslieden vertrekken.
"Je bent ontslagen!"
- "O? O? Nee, ik neem ontslag! Ha!"
pi_44398350
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Jwel hoor - er is vanochtend een kort debatje geweest waarin de SGP voorstelde om de Raad van State om bindend advies te vragen. Dat werd weggestemd.
Haha, serieus? Verder zeker niks bijzonders gezegd, want heb verder daarover niks in de media vernomen.
pi_44398728
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:27 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Bron: Nu.nl
[..]
quote:
Komt het er dan op neer dat we geen regering meer hebben?
Anarchie!!!!!!!
pi_44399042
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:26 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je moet dienaar zien als dienaar aan de koning(in), niet aan de kamer.
En wat heeft de koning(in) aan "geen" kabinet. Eén min of meer vrijwillig opstappende dienaar kan ze best missen, maar allemaal ...
pi_44399243
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:52 schreef okee6 het volgende:

[..]

En wat heeft de koning(in) aan "geen" kabinet. Eén min of meer vrijwillig opstappende dienaar kan ze best missen, maar allemaal ...
De koningin heeft het kabinet gevraagd geen nieuw beleid in te zetten en geen controversiële beslissingen te nemen tot er een nieuw kabinet is. Ze mogen alleen de lopende zaken afhandelen. De motie van Bos kan het kabinet daarom niet uitvoeren.

Als die zes partijen per se een generaal pardon willen moeten ze zelf maar een regering gaan vormen en zelf de Minister van Vreemdelingen zaken leveren.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_44399345
Zeg slimpie, er wordt niet gevraagd om beleid te maken. Voortzetten van uitzetten van de bewuste groep van uitgeprocedeerde asielzoekers heeft mogelijk verstrekkende onomkeerbare gevolgen, dus Verdonk mag dat niet, tegen een kamermeerderheid in, weigeren. Als Verdonk weigert om lopende zaken uit te voeren is ze onbekwaam en moet ze zich de motie van afkeuring ter harte nemen. Een goed minister-president had het niet zover laten komen. Helaas was voor J-P echter het partijbelang belangrijker. Nog kwalijker dan Verdonk, die de stemmen over de rug van de vermeende gelukszoekers harder nodig had om Rutte te vloeren en ook haar eigen partij te destabiliseren.
pi_44399444
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:02 schreef okee6 het volgende:
Zeg slimpie, er wordt niet gevraagd om beleid te maken.
controversiële beslissingen
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_44399447
Het kabinet vertelt kort na half 8 wat hun standpunt is en dan wordt er een spoeddebat aangevraagd.

Is mijn laatste info.
pi_44399465
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:06 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dan kan een met opstappen dreigende regeringspartij overal wel een controversiële beslissing van maken.
  woensdag 13 december 2006 @ 18:07:16 #244
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_44399482
Heet Verdonk stiekem Hoessein?
Ze heeft totaal lak aan democratie en wil kosten wat kost haar eigen zin doordrijven. Ik heb doorgaans respect voor iedereen maar na alle blunders van Rita heb ik alle respect voor haar verloren. Wat een vreselijk mens is dat toch.
pi_44399502
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:06 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Verdonk besloot gisteren niet meer te wachten en desnoods voor 24 uur door te gaan met uitzetten. Aardig controversieel. Dat is niet op de winkel passen. Zeker ook gezien een kamermeerderheid haar op de vingers tikt.
pi_44399570
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:08 schreef okee6 het volgende:

[..]

Verdonk besloot gisteren niet meer te wachten en desnoods voor 24 uur door te gaan met uitzetten. Aardig controversieel.
Uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers was het beleid. Dat is dus geen nieuwe beslissing die zij genomen heeft. Ze voert gewoon weer de wet uit die democratisch tot stand is gekomen.
pi_44399599
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:11 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers was het beleid. Dat is dus geen nieuwe beslissing die zij genomen heeft. Ze voert gewoon weer de wet uit die democratisch tot stand is gekomen.
Dan had ze eerder ook niet mogen besluiten om de uitvoering aan te houden tot na het debat ...
pi_44399649
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:06 schreef SCH het volgende:
Het kabinet vertelt kort na half 8 wat hun standpunt is en dan wordt er een spoeddebat aangevraagd.

Is mijn laatste info.
Ze gaan eerst nog even uitgebreid eten. Vertel 'ns wat je bron is.
pi_44399656
Het is heel simpel: we hebben een nieuwe volksvertegenwoordiging en deze dient een motie in. Dat is democratie. Ik snap best dat sommigen het niet eens zijn met die motie, maar dat is jammer.
pi_44399795
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:13 schreef Toad het volgende:

[..]

Ze gaan eerst nog even uitgebreid eten. Vertel 'ns wat je bron is.
Voorlichters van de partijen, meerdere dus denk dat het wel klopt. In die zin dat het zeker niet eerder dn half 8 wordt.
  woensdag 13 december 2006 @ 18:19:57 #251
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_44399843
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:11 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Diezelfde democratie heeft er anders wel voor gezord dat ze een aantal dagen was gestopt met uitzettingen. Als dát kan, maakt 24 uur ook niet veel uit he.
There is nothing to worry about, there is nothing at all.
pi_44399862
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:13 schreef Toad het volgende:
Ze gaan eerst nog even uitgebreid eten.
Galgenmaal
pi_44399886
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Galgenmaal
Wou 't net vragen aan SCH, eten ze galgenmaal? Of iets eenvoudigs?
  woensdag 13 december 2006 @ 18:21:44 #254
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_44399892
quote:

[..]

Galgenmaal
pi_44400094
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:21 schreef okee6 het volgende:

[..]

Wou 't net vragen aan SCH, eten ze galgenmaal? Of iets eenvoudigs?
Een uitgebreide Afrikaanse maaltijd.

Hoor nu toch ook weer dat het nog wel uren gaat duren omdat het kabinet er echt helemaal niet uitkomt
pi_44400159
Waarschijnlijk zijn Wijn en Zalm niet ver uit de buurt, dus smakelijk is het sowieso.
pi_44400185
quote:

[..]

Galgenmaal
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44400206
Pfff wat een gezeik allemaal op tv. Wanneer komt er nou reactie van het kabinet.
pi_44400319
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:35 schreef Ludacriss het volgende:
Pfff wat een gezeik allemaal op tv. Wanneer komt er nou reactie van het kabinet.
Als de ministers eruit zijn wat ze nu willen.. Als ze daarmee klaar zijn gaan we weer met popcorn naar de stream kijken van de 2e kamer..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44400404
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:12 schreef okee6 het volgende:

[..]

Dan had ze eerder ook niet mogen besluiten om de uitvoering aan te houden tot na het debat ...
Dat had van mij inderdaad ook niet gehoeven. Maar een eventuele fout uit het verleden maak je niet goed door diezelfde fout in de toekomst ook te gaan maken.
pi_44400411
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:30 schreef SCH het volgende:
Hoor nu toch ook weer dat het nog wel uren gaat duren omdat het kabinet er echt helemaal niet uitkomt
Misschien duurt het wel tot morgen ofzo.
pi_44400448
Hehe, Pechthold is weer lekker aan het schoppen op radio 1..
pi_44400480
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:06 schreef SCH het volgende:

Is mijn laatste info.
Ben benieuwd.
pi_44400496
De Verdonk-show gaat maar door.
  woensdag 13 december 2006 @ 18:47:16 #265
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_44400507
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:40 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Als de ministers eruit zijn wat ze nu willen.. Als ze daarmee klaar zijn gaan we weer met popcorn naar de stream kijken van de 2e kamer..
Lays superchips western sparerib
pi_44400563
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Een uitgebreide Afrikaanse maaltijd.

Kan ik tenminste Law and Order afkijken.
pi_44400590
Vonhoff
pi_44400677
Helemaal met Pechtold eens.
pi_44400693
Hoe zou de vader van Verdonk dit allemaal beleven :

http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/109702/index.html
pi_44400694
Haha Pechtold loopt lekker...
  woensdag 13 december 2006 @ 18:54:51 #271
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_44400716
Pechtold is duidelijk op weg naar meer zetels.
pi_44400720
Word er nu eigenlijk doorgegaan met het uitzetten van mensen of is dat door de motie van afkeuring nu helemaal gestopt? Snap dat nu niet helemaal.
pi_44400754
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:45 schreef venomsnake het volgende:
Lousewies van der Laan ook al op EenVandaag: ''Balkenende is bang voor Verdonk''
pi_44400763
Die belg is bang voor een dictatuur..
pi_44400777
Whahahahahaha een democratische dictatuur? fantastisch.
pi_44400786
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:55 schreef Bagheera het volgende:

[..]

Lousewies van der Laan ook al op EenVandaag: ''Balkenende is bang voor Verdonk''

Wie niet..
pi_44400793
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:56 schreef venomsnake het volgende:
Die belg is bang voor een dictatuur..
Een dictatuur van de meerderheid nog wel
pi_44400836
quote:

[..]

Lousewies wie?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_44400874
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:58 schreef kawotski het volgende:

Lousewies wie?
Van D66.
pi_44400890
quote:

[..]

Wat een dwaze reacties van Lousewies inzage deze kwestie. Echt walgelijk tekenend voor haar falen als D66-er.
pi_44400903
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:57 schreef Justah het volgende:

[..]

Een dictatuur van de meerderheid nog wel
jaja, het gaat helemaal mis in dit land, vanavond rollen de tanks door de straten...
pi_44400913
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:00 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Wat een dwaze reacties van Lousewies inzage deze kwestie. Echt walgelijk tekenend voor haar falen als D66-er.
Een falende D66'er is dat geen pleonasme?
pi_44400928
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:00 schreef Bagheera het volgende:

[..]

Van D66.
nog steeds? die partij die al die zetels is verloren vanwege haar of niet
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_44400935
Balkenende krijgt wel veel tijd zo. Echt doorpakken is er niet bij, lijkt wel.
pi_44400944
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:00 schreef WeirdMicky het volgende:

Sorry maar ze heeft gewoon gelijk. Balkenende IS gewoon bang voor Verdonk. Hij heeft de regie ALWEER niet in handen. Dat is in elke crisis zo. Slecht premier dus.
pi_44400948
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:01 schreef Justah het volgende:

[..]

Een falende D66'er is dat geen pleonasme?
Het beleid van D66 als sociaal-liberalen vond ik niet slecht. De regie bij de partij wel. Wat een schertsvertoning. Maar het is nog net geen pleonasme.
pi_44400980
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:45 schreef venomsnake het volgende:
Vond je het leuk???

Ik ga naar huis, tot straks
pi_44400986
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:01 schreef kawotski het volgende:

nog steeds? die partij die al die zetels is verloren vanwege haar of niet
Ze zit niet meer in de Kamer. Had voor de verkiezingen al aangegeven uit de politiek te stappen.
pi_44400993
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:02 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Het beleid van D66 als sociaal-liberalen vond ik niet slecht. De regie bij de partij wel. Wat een schertsvertoning. Maar het is nog net geen pleonasme.
Die geef ik je dan
pi_44401005
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:02 schreef Bagheera het volgende:

[..]

Sorry maar ze heeft gewoon gelijk. Balkenende IS gewoon bang voor Verdonk. Hij heeft de regie ALWEER niet in handen. Dat is in elke crisis zo. Slecht premier dus.
Hoe houd je in deze kwestie de regie in handen? Dit is allereerst een unieke situatie en als de VVD terugwerkt, wat moet je als leider dan doen om de zaken bij elkaar te houden? Ze gaf geen alternatief.

En slechts dom volk denkt zo in poppetjes. Bang voor Verdonk, laat me niet lachen.
pi_44401038
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ga naar huis, tot straks
Ah, je komt op visite..
pi_44401122
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:04 schreef WeirdMicky het volgende:
En slechts dom volk denkt zo in poppetjes. Bang voor Verdonk, laat me niet lachen.
Bos was al bang voor Verdonk, Balkenende is niet veel sterker. Alleen Rutte niet, maar die staat achter Rita.
pi_44401269
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:04 schreef WeirdMicky het volgende:

Bang voor Verdonk, laat me niet lachen.
Ik bedoel natuurlijk dat hij bang is voor haar populariteit onder bepaalde groepen kiezers. Net als de VVD zelf ook bang voor haar is, om dezelfde reden.

JPB trekt zijn eigen plan niet, is volkomen afhankelijk van de VVD, die weer volkomen afhankelijk is van Verdonk op immigratie-intergratie gebied en Zalm op financien. Die twee hebben het beleid de afgelopen 4 jaar bepaald. Ik vind dat bizar, dat twee mensen zoveel macht hebben en een kabinet kunnen gijzelen.
pi_44401334
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:12 schreef Bagheera het volgende:

[..]

Ik bedoel natuurlijk dat hij bang is voor haar populariteit onder bepaalde groepen kiezers. Net als de VVD zelf ook bang voor haar is, om dezelfde reden.

JPB trekt zijn eigen plan niet, is volkomen afhankelijk van de VVD, die weer volkomen afhankelijk is van Verdonk op immigratie-intergratie gebied en Zalm op financien. Die twee hebben het beleid de afgelopen 4 jaar bepaald. Ik vind dat bizar, dat twee mensen zoveel macht hebben en een kabinet kunnen gijzelen.
En je komt tot deze conclusies naar aanleiding van welke - objectieve - bronnen als ik vragen mag?
pi_44401475
quote:
CDA-ministers

Tijdens een schorsing van het crisisberaad zeiden ingewijden dat de CDA-ministers bereid zouden zijn de Tweede Kamer tegemoet te komen in het conflict. Volgens deze bronnen zullen de CDA-ministers hoe dan ook aanblijven.

Maar de kans bestaat wel dat VVD-minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) het CDA-compromis niet voor haar rekening kan nemen en aftreedt. In dat geval zouden de andere VVD-ministers haar kunnen volgen.

Beleidswijziging

De CDA-bewindslieden zouden zinnen op een "inhoudelijke beleidswijziging'' om de Kamer tegemoet te komen, aldus een ingewijde. Waaruit die bestaat is onduidelijk. Het CDA streeft ernaar de relatie met de Kamer te herstellen.

De sfeer in het kabinet was volgens bronnen niet te best. "Er zijn wel eens gezelliger ministerraden geweest", zei een betrokkene woensdag tijdens de schorsing.
Ben benieuwd..
pi_44401539
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:47 schreef Monidique het volgende:
De Verdonk-show gaat maar door.
Eigenlijk is het geen Verdonk show als het steeds met name de linkse partijen zijn die met Verdonk zelf problemen hebben en daardoor van alles proberen om haar onderuit te trappen.
pi_44401572
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:15 schreef WeirdMicky het volgende:

En je komt tot deze conclusies naar aanleiding van welke - objectieve - bronnen als ik vragen mag?
-NRC
-Volkskrant
-Trouw
-Tweede Kamer-debatten met ministers
-Nova
-Netwerk
-EenVandaag

Het is algemeen bekend dat Balkenende een buitengewoon zwak premier is. iig is het bekend bij politicologen, commentatoren, staatskundigen, parlementair geschiedkundigen, partij-prominenten (ook van het CDA zelf) en andere politieke dieren. De populariteit van Balkenende is velen een raadsel (mij ook).

Hij steunde tijdens Tweede Kamerdebatten vaak op andere ministers; Zalm en Donner met name.
pi_44401575
Ik heb overigens deel 8 vast ff aangemaakt, zal hem nu zo invoeren en dan kunnen we daar verder
pi_44401596
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:19 schreef addie het volgende:

[..]

Ben benieuwd..
Verdonk zal aftreden, ze neemt de VVD mee en het CDA zal de motie uitvoeren..

zoiets zal het gaan denk ik.. (hoop ik)
pi_44401604
dat denk ik ook ja..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')