abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44397751
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:11 schreef damian5700 het volgende:
De politieke werkelijkheid is dan wel zo dat er draagvlak is voor een veranderende wetgeving; althans een andere uitvoering, maar dat hoort via onderhandelingen en een doordacht plan van aanpak geformuleerd te worden en niet via machtsspelletjes.
Welnee, dat kan heel eenvoudig via het parlement. Maar goed, het voorstel is geen verandering van wetgeving, maar een uitstel van de huidige. 'Het hoort via onderhandelingen', dat is achterkamertjespolitiek. Bovendien is de wil van het volk, de meerderheid van het parlement, geen machtspelletje. Ik zie het punt echt niet.
pi_44397887
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zie het punt echt niet.
Dat is ook een beetje mijn bezwaar tegen de kritiek op de Tweede Kamer op dit moment. Het is veel filosoferen, maar echt to the point komt het niet. Daarom ben ik van mening dat de coalitie zo het debat heeft vervuilt.
pi_44397894
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Welnee, dat kan heel eenvoudig via het parlement. Maar goed, het voorstel is geen verandering van wetgeving, maar een uitstel van de huidige. 'Het hoort via onderhandelingen', dat is achterkamertjespolitiek. Bovendien is de wil van het volk, de meerderheid van het parlement, geen machtspelletje. Ik zie het punt echt niet.
We zien nu wel hoe eenvoudig dat is.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44397911
Hebben ze nou al vergaderd vandaag? Ik zie aldoor in beeld dat de vergadering is opgeschort...
pi_44398059
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:19 schreef DJKoster het volgende:
Hebben ze nou al vergaderd vandaag? Ik zie aldoor in beeld dat de vergadering is opgeschort...
De Tweede Kamer heeft vandaag nog niet over dit onderwerp gesproken. In ieder geval, niet na het debat vannacht.
pi_44398158
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:19 schreef DJKoster het volgende:
Daarbij staat dat de vergadering is opgeschort in afwachting van een reactie van het kabinet op de motie van afkeuring.
pi_44398165
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:09 schreef okee6 het volgende:
Verdonk snapt hier iets niet aan, rara:
[..]
Het woord minister is overgenomen uit het Latijn, waar het woord 'minister' dienaar betekent.
Je moet dienaar zien als dienaar aan de koning(in), niet aan de kamer.
pi_44398192
Bron: Nu.nl
quote:
Kabinet al uren bijeen over crisis Verdonk

DEN HAAG - Het kabinet is al sinds het begin van woensdagmiddag bijeen om te praten over de crisis die is ontstaan doordat de Tweede Kamer een motie van afkeuring heeft aangenomen tegen VVD-minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzakenzaken).

VVD-leider Mark Rutte heeft gedreigd alle VVD-ministers uit het kabinet terug te trekken als Verdonk opstapt.

In politiek Den Haag wordt er rekening mee gehouden dat het hele kabinet zijn ontslag aanbiedt als de VVD-bewindslieden vertrekken.

Volgens andere bronnen zouden de CDA-bewindslieden willen werken aan een compromis, maar zou de VVD dat blokkeren. Ook wordt rekening gehouden met de mogelijkheid dat het kabinet de motie tegen Verdonk als onuitvoerbaar bestempelt, gezien de demissionaire status die het heeft. Het zou dan gewoon blijven zitten.
pi_44398209
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:23 schreef Toad het volgende:

[..]

De Tweede Kamer heeft vandaag nog niet over dit onderwerp gesproken. In ieder geval, niet na het debat vannacht.
Jwel hoor - er is vanochtend een kort debatje geweest waarin de SGP voorstelde om de Raad van State om bindend advies te vragen. Dat werd weggestemd.
pi_44398263
quote:
In politiek Den Haag wordt er rekening mee gehouden dat het hele kabinet zijn ontslag aanbiedt als de VVD-bewindslieden vertrekken.
"Je bent ontslagen!"
- "O? O? Nee, ik neem ontslag! Ha!"
pi_44398350
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Jwel hoor - er is vanochtend een kort debatje geweest waarin de SGP voorstelde om de Raad van State om bindend advies te vragen. Dat werd weggestemd.
Haha, serieus? Verder zeker niks bijzonders gezegd, want heb verder daarover niks in de media vernomen.
pi_44398728
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:27 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Bron: Nu.nl
[..]
quote:
Komt het er dan op neer dat we geen regering meer hebben?
Anarchie!!!!!!!
pi_44399042
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:26 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je moet dienaar zien als dienaar aan de koning(in), niet aan de kamer.
En wat heeft de koning(in) aan "geen" kabinet. Eén min of meer vrijwillig opstappende dienaar kan ze best missen, maar allemaal ...
pi_44399243
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:52 schreef okee6 het volgende:

[..]

En wat heeft de koning(in) aan "geen" kabinet. Eén min of meer vrijwillig opstappende dienaar kan ze best missen, maar allemaal ...
De koningin heeft het kabinet gevraagd geen nieuw beleid in te zetten en geen controversiële beslissingen te nemen tot er een nieuw kabinet is. Ze mogen alleen de lopende zaken afhandelen. De motie van Bos kan het kabinet daarom niet uitvoeren.

Als die zes partijen per se een generaal pardon willen moeten ze zelf maar een regering gaan vormen en zelf de Minister van Vreemdelingen zaken leveren.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_44399345
Zeg slimpie, er wordt niet gevraagd om beleid te maken. Voortzetten van uitzetten van de bewuste groep van uitgeprocedeerde asielzoekers heeft mogelijk verstrekkende onomkeerbare gevolgen, dus Verdonk mag dat niet, tegen een kamermeerderheid in, weigeren. Als Verdonk weigert om lopende zaken uit te voeren is ze onbekwaam en moet ze zich de motie van afkeuring ter harte nemen. Een goed minister-president had het niet zover laten komen. Helaas was voor J-P echter het partijbelang belangrijker. Nog kwalijker dan Verdonk, die de stemmen over de rug van de vermeende gelukszoekers harder nodig had om Rutte te vloeren en ook haar eigen partij te destabiliseren.
pi_44399444
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:02 schreef okee6 het volgende:
Zeg slimpie, er wordt niet gevraagd om beleid te maken.
controversiële beslissingen
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_44399447
Het kabinet vertelt kort na half 8 wat hun standpunt is en dan wordt er een spoeddebat aangevraagd.

Is mijn laatste info.
pi_44399465
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:06 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dan kan een met opstappen dreigende regeringspartij overal wel een controversiële beslissing van maken.
  woensdag 13 december 2006 @ 18:07:16 #244
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_44399482
Heet Verdonk stiekem Hoessein?
Ze heeft totaal lak aan democratie en wil kosten wat kost haar eigen zin doordrijven. Ik heb doorgaans respect voor iedereen maar na alle blunders van Rita heb ik alle respect voor haar verloren. Wat een vreselijk mens is dat toch.
pi_44399502
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:06 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Verdonk besloot gisteren niet meer te wachten en desnoods voor 24 uur door te gaan met uitzetten. Aardig controversieel. Dat is niet op de winkel passen. Zeker ook gezien een kamermeerderheid haar op de vingers tikt.
pi_44399570
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:08 schreef okee6 het volgende:

[..]

Verdonk besloot gisteren niet meer te wachten en desnoods voor 24 uur door te gaan met uitzetten. Aardig controversieel.
Uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers was het beleid. Dat is dus geen nieuwe beslissing die zij genomen heeft. Ze voert gewoon weer de wet uit die democratisch tot stand is gekomen.
pi_44399599
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:11 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers was het beleid. Dat is dus geen nieuwe beslissing die zij genomen heeft. Ze voert gewoon weer de wet uit die democratisch tot stand is gekomen.
Dan had ze eerder ook niet mogen besluiten om de uitvoering aan te houden tot na het debat ...
pi_44399649
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:06 schreef SCH het volgende:
Het kabinet vertelt kort na half 8 wat hun standpunt is en dan wordt er een spoeddebat aangevraagd.

Is mijn laatste info.
Ze gaan eerst nog even uitgebreid eten. Vertel 'ns wat je bron is.
pi_44399656
Het is heel simpel: we hebben een nieuwe volksvertegenwoordiging en deze dient een motie in. Dat is democratie. Ik snap best dat sommigen het niet eens zijn met die motie, maar dat is jammer.
pi_44399795
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:13 schreef Toad het volgende:

[..]

Ze gaan eerst nog even uitgebreid eten. Vertel 'ns wat je bron is.
Voorlichters van de partijen, meerdere dus denk dat het wel klopt. In die zin dat het zeker niet eerder dn half 8 wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')