abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44394613
Wat een enorm vervuilt debat is dit geworden zeg door met name de VVD. Het gaat er gewoon om dat er geen mensen worden uitgezet die mogelijk over een paar weken door een nieuw kabinet een verblijfsvergunning krijgen in het kader van een specifiek generaal pardon. Niets meer, niets minder.
pi_44394647
Is er nou al nieuw nieuws? Ik word ongeduldig.
pi_44394662
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:50 schreef MischaDeGrote het volgende:

[..]

denk eens na joh, hoe wil je links laten regeren?
Ze is wat simpel en nog steeds een beetje verdrietig dat de pimmisten uit de kamer zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44394700
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:42 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Waarom niet? De Kamer heeft juist alle macht om iets af te dwingen van een regering. Demissionair of niet.
Dus jij vindt het positief dat na de verkiezingen allerlei beleid van het kabinet danwel omgedraaid, danwel in de ijskast kan worden gezet ter behoeve van formatiebesprekingen?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  Trouwste user 2022 woensdag 13 december 2006 @ 15:54:52 #155
7889 tong80
Spleenheup
pi_44394736
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:38 schreef oheng het volgende:

[..]

De regering moet gewoon het beleid uitvoeren, en de 2e kamer behoort zich terughoudend op te stellen (regering trouwens ook). Dat heeft de 2e kamer niet gedaan door op hoge poten een beleidswijziging te eisen.

Het is nog altijd de regering die dit land bestuurt, niet de 2e kamer. En de regering hoeft helemaal niet naar de pijpen van SP, PVDA en GL te dansen.
De regering is demissionair en hoort zich op dat moment terughoudend op te stellen. Maar mevrouw denkt Thatcher te zijn. Die is inmiddels aan het dementeren. Ik heb het idee dat Verdonk zich daar te veel mee identificeert.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 13 december 2006 @ 15:57:27 #156
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_44394842
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:53 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Dus jij vindt het positief dat na de verkiezingen allerlei beleid van het kabinet danwel omgedraaid, danwel in de ijskast kan worden gezet ter behoeve van formatiebesprekingen?
De huidige regeringspartijen vinden zelf dat het bij de formatie betrokken zou moeten worden. Zij zeggen ook zelf dat er in die periode geen onomkeerbare beslissingen moeten worden genomen. Wat is er nou mis met afwachten wat er uit de formatiebesprekingen komt, en tot die tijd geen (onomkeerbare) uitzettingen uit te voeren?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_44394883
quote:

[..]

Ja. Eén van de redenen dat je om de zoveel tijd verkiezingen hebt, is kijken of het beleid nog gedragen wordt door de kiezer. Dat hier zorgvuldig mee dient te worden omgegaan spreekt voor zich, maar ik zie niet echt in waarom het voorlopig stopzetten van uitzettingen onzorgvuldig zou zijn.
pi_44394897
quote:

[..]

Dat is een bijzaak. Hoofdzaak is dat er geen mensen worden uitgezet die mogelijk een specifiek generaal pardon over een paar weken krijgt. Nu wekt minister Verdonk de suggestie dat ze ieder moment weer mensen wil gaan uitzetten. Geen wonder dat de Tweede Kamer zich dan geschoffeerd voelt.
pi_44395008
NOS Journaal: "CDA zoekt compromis"
  Trouwste user 2022 woensdag 13 december 2006 @ 16:02:15 #160
7889 tong80
Spleenheup
pi_44395050
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:01 schreef Toad het volgende:
Compromissen Democraties Appèl

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_44395156
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:57 schreef Verbal het volgende:

[..]

De huidige regeringspartijen vinden zelf dat het bij de formatie betrokken zou moeten worden. Zij zeggen ook zelf dat er in die periode geen onomkeerbare beslissingen moeten worden genomen. Wat is er nou mis met afwachten wat er uit de formatiebesprekingen komt, en tot die tijd geen (onomkeerbare) uitzettingen uit te voeren?

V.
Omdat men dit met elk beleid wel kan eisen en op die manier stuurt op onderhandelingen in de formaties. Het is juist niét afwachten op de formatiebesprekingen, het is het bewust sturen van de formaties in de richting van een generaal pardon. Dit is niet de gang van zaken in onze huidige democratie en je moet je dus ten stelligste afvragen of dit wenselijk is.
pi_44395176
quote:
Krijgen we dan weer de variant om asielzoekers met kinderen met rust te laten?
pi_44395279
Wacht even ik snap het niet meer; volgens Balkenende is het niet de bedoeling dat een demissionair kabinet beleid maakt of wijzigt. Echter zijn eigen partij genoot Dhr. de Geus wil graag dat mensen langer ouderschap verlof kunnen nemen en wil die mensen een bonus tot ¤3000 geven.

Is dit nou krom of scheef, hij is nu toch bezig met een beleidsvoorstel gedurende een kabinetsformatie, het is dan wel geen omstreden onderwerp maar wel degelijk iets wat wellicht in een regeerakkoord geregeld dient te worden?
pi_44395296
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:58 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ja. Eén van de redenen dat je om de zoveel tijd verkiezingen hebt, is kijken of het beleid nog gedragen wordt door de kiezer. Dat hier zorgvuldig mee dient te worden omgegaan spreekt voor zich, maar ik zie niet echt in waarom het voorlopig stopzetten van uitzettingen onzorgvuldig zou zijn.
Omdat het tegen het gevoerde beleid (lees: de wet) ingaat en daarmee anticipeert op beleidsverandering. Dit hoeft helemaal niet te gebeuren, daar zijn formatiebesprekingen immers voor. Het kan niet zo zijn dat als partijen winst behalen en dan alle fundamenten van een demissionair kabinet onderuit kan halen. Dit hoeft immers niet alleen te gelden voor een generaal pardon, maar voor elke vorm van beleid dan ook. Als er maar een meerderheid te halen is, kan de kamer besluiten een waarnemend rompkabinet in de hoek te zetten en de formatiebesprekingen te beïnvloeden.
pi_44395303
quote:
Tis net politiek.
  Trouwste user 2022 woensdag 13 december 2006 @ 16:08:49 #166
7889 tong80
Spleenheup
pi_44395308
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:05 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Krijgen we dan weer de variant om asielzoekers met kinderen met rust te laten?
Ja die kinderen zijn een mooi excuus. Die kunnen dan wel examen doen op het VWO, maar die ouders kunnen ze nog steeds niet overhoren.

woensdag 13 december 2006 @ 16:08:52 #167
136 V.
pi_44395312
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:05 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Omdat men dit met elk beleid wel kan eisen en op die manier stuurt op onderhandelingen in de formaties. Het is juist niét afwachten op de formatiebesprekingen, het is het bewust sturen van de formaties in de richting van een generaal pardon. Dit is niet de gang van zaken in onze huidige democratie en je moet je dus ten stelligste afvragen of dit wenselijk is.
Zoals ik al zei... volgens mij vinden de huidige demissionaire regeringspartijen óók dat dit eventueel bij de formatie besproken dient te worden.

Ik vind het eerder wonderbaarlijk dat jij niet valt over het haastig nog even wat uitzettingen er door rammen ondanks dat er een ander signaal uit de samenleving komt. Is dat wat jou betreft wèl wenselijk?

Het gaat hier over mensen. Ik ken een paar schrijnende (ja echt ) gevallen van wat dichterbij. Daar kun je niet prudent genoeg mee omgaan, imo.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_44395320
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:08 schreef Justah het volgende:
Wacht even ik snap het niet meer; volgens Balkenende is het niet de bedoeling dat een demissionair kabinet beleid maakt of wijzigt. Echter zijn eigen partij genoot Dhr. de Geus wil graag dat mensen langer ouderschap verlof kunnen nemen en wil die mensen een bonus tot ¤3000 geven.

Is dit nou krom of scheef, hij is nu toch bezig met een beleidsvoorstel gedurende een kabinetsformatie, het is dan wel geen omstreden onderwerp maar wel degelijk iets wat wellicht in een regeerakkoord geregeld dient te worden?
Wordt al langer aan gewerkt.

Next.
  Trouwste user 2022 woensdag 13 december 2006 @ 16:09:33 #169
7889 tong80
Spleenheup
pi_44395340
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:08 schreef Verbal het volgende:

[..]

Zoals ik al zei... volgens mij vinden de huidige demissionaire regeringspartijen óók dat dit eventueelt bij de formatie besproken dient te worden.

V.
Heerlijk om Arcee op een typo te pakken

pi_44395356
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:05 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Inderdaad. Je kan je ook afvragen of er op andere gevoelige dossiers zulke maatregelen gevraagd kunnen worden van het kabinet.
Om een voorbeeld te noemen de missie in Afghanistan. De Kamer zou in dit geval ook alle militairen naar huis kunnen halen, aangezien er mogelijk een ander stanpunt genomen gaat worden ten aanzien van het huidige beleid.

Het is simpelweg de wereld op zijn kop.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44395371
Ik hoor nu, voor wat het waard is, dat het kabinet rond 5-en met een verklaring komt en dat de kans groot is dat er rond 7 uur een spoeddebat begint.

Maar sla me niet dood als het niet klopt.
pi_44395430
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:58 schreef Toad het volgende:

[..]

Dat is een bijzaak. Hoofdzaak is dat er geen mensen worden uitgezet die mogelijk een specifiek generaal pardon over een paar weken krijgt. Nu wekt minister Verdonk de suggestie dat ze ieder moment weer mensen wil gaan uitzetten. Geen wonder dat de Tweede Kamer zich dan geschoffeerd voelt.
Ik geloof dat gezien de huidige omstandigheden 'een paar weken' iets te optimistisch zal zijn.
pi_44395462
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:09 schreef tong80 het volgende:

[..]

Heerlijk om Arcee op een typo te pakken

Moet natuurlijk Verbal zijn.
Heerlijk om tong80 op een fout te betrappen.
  woensdag 13 december 2006 @ 16:12:37 #174
136 V.
pi_44395468
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:10 schreef SCH het volgende:

Waarom niet?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_44395541
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:08 schreef Verbal het volgende:

[..]

Zoals ik al zei... volgens mij vinden de huidige demissionaire regeringspartijen óók dat dit eventueel bij de formatie besproken dient te worden.

Ik vind het eerder wonderbaarlijk dat jij niet valt over het haastig nog even wat uitzettingen er door rammen ondanks dat er een ander signaal uit de samenleving komt. Is dat wat jou betreft wèl wenselijk?

Het gaat hier over mensen. Ik ken een paar schrijnende (ja echt ) gevallen van wat dichterbij. Daar kun je niet prudent genoeg mee omgaan, imo.

V.
'Haastig' uitzetten is geen sprake van. Handhaving van de wet, die al een week is opgeschort, is niet iets raars en ligt in 1 lijn met het gevoerde beleid. Dat de oppositie hier tegen is, mag duidelijk zijn, maar dat betekent niet dat elk beleid direct in de ijskast kan worden gezet, omdat de oppostie eindelijk een nipte meerderheid heeft. Dit hoort in de formatiebesprekingen.
pi_44395556
quote:
Ik hoor nu, voor wat het waard is, dat het kabinet rond 5-en met een verklaring komt en dat de kans groot is dat er rond 7 uur een spoeddebat begint.
Mooi, dan bel ik mn vriendin af; we zouden vanavond samen een filmpje kijken, maar dit vind ik eik interessant genoeg om die film te laten schieten
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_44395620
Oei, interessant allemaal...
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Mooi, dan bel ik mn vriendin af; we zouden vanavond samen een filmpje kijken, maar dit vind ik eik interessant genoeg om die film te laten schieten
Echte mannenzaken gaan natuurlijk voor.
pi_44395640
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:08 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Omdat het tegen het gevoerde beleid (lees: de wet) ingaat en daarmee anticipeert op beleidsverandering. Dit hoeft helemaal niet te gebeuren, daar zijn formatiebesprekingen immers voor. Het kan niet zo zijn dat als partijen winst behalen en dan alle fundamenten van een demissionair kabinet onderuit kan halen. Dit hoeft immers niet alleen te gelden voor een generaal pardon, maar voor elke vorm van beleid dan ook. Als er maar een meerderheid te halen is, kan de kamer besluiten een waarnemend rompkabinet in de hoek te zetten en de formatiebesprekingen te beïnvloeden.
De denkfout die je maakt is dat het beleid in de formatie hoort te worden gemaakt. Waarschijnlijk ligt dat aan het feit dat je bent opgegroeid in een tijd van volledig doortimmerde regeerakkoorden waarbij voor de Kamerleden alleen wat kruimels overbleven om initiatief op te tonen, maar er is niets mis met een Kamer die juist meer initiatief naar zich toetrekt. Zeker in een periode waarin de wil van de Kamermeerderheid lijnrecht tegenover de wil van het kabinet lijkt te staan.

Ik hoop ook eigenlijk op een regeerakkoord dat slechts op hoofdlijnen zaken wil vastleggen en op een kabinet dat niet alles via Torentjesoverleg probeert te regelen. De Kamer moet meer gebruik maken van de macht die het heeft, er moeten meer debatten komen die de inhoudelijke verschillen tussen de partijen blootleggen en het is niet erg als een minister een keertje bakzeil haalt.
  woensdag 13 december 2006 @ 16:17:27 #179
136 V.
pi_44395661
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:12 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Moet natuurlijk Verbal zijn.
Heerlijk om tong80 op een fout te betrappen.
O... je wist het nog niet?

Jullie komen natuurlijk ook niet in OO

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 13 december 2006 @ 16:18:19 #181
136 V.
pi_44395688
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:14 schreef WeirdMicky het volgende:

Dit hoort in de formatiebesprekingen.
...en tot die tijd wachten we even af. Het is niet zo moeilijk.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_44395691
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:17 schreef Verbal het volgende:

[..]

O... je wist het nog niet?

V.
Arcee?? WTF, dat wist ik ook niet
vosss is de naam,
pi_44395712
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:16 schreef Monidique het volgende:
Oei, interessant allemaal...
[..]

Echte mannenzaken gaan natuurlijk voor.
Ja nouja, ik vind zulke dingen wel interessant om te kijken
vosss is de naam,
pi_44395725
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Inderdaad. Je kan je ook afvragen of er op andere gevoelige dossiers zulke maatregelen gevraagd kunnen worden van het kabinet.
Om een voorbeeld te noemen de missie in Afghanistan. De Kamer zou in dit geval ook alle militairen naar huis kunnen halen, aangezien er mogelijk een ander stanpunt genomen gaat worden ten aanzien van het huidige beleid.

Het is simpelweg de wereld op zijn kop.
Als de SP een meerderheid zou hebben gehaald, dan was dat wellicht gebeurd. Dat is nu politiek.
  woensdag 13 december 2006 @ 16:19:46 #185
136 V.
pi_44395745
Iemand nog een lijstje over hoe vaak de naam Verdonk op het forum is gevallen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_44395763
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:19 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Als de SP een meerderheid zou hebben gehaald, dan was dat wellicht gebeurd. Dat is nu politiek.
Nee, dat is het schapen van een precedent.
pi_44395779
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:18 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja nouja, ik vind zulke dingen wel interessant om te kijken
Hé, ik geef je geen ongelijk, hoor.
pi_44395866
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, dat is het schapen van een precedent.
Hoezo precedent? Die macht heeft de Kamer gewoon.
pi_44395868
quote:

Ik dien wel een motie van afkeuring in....
pi_44395906
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:16 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

De denkfout die je maakt is dat het beleid in de formatie hoort te worden gemaakt. Waarschijnlijk ligt dat aan het feit dat je bent opgegroeid in een tijd van volledig doortimmerde regeerakkoorden waarbij voor de Kamerleden alleen wat kruimels overbleven om initiatief op te tonen, maar er is niets mis met een Kamer die juist meer initiatief naar zich toetrekt. Zeker in een periode waarin de wil van de Kamermeerderheid lijnrecht tegenover de wil van het kabinet lijkt te staan.

Ik hoop ook eigenlijk op een regeerakkoord dat slechts op hoofdlijnen zaken wil vastleggen en op een kabinet dat niet alles via Torentjesoverleg probeert te regelen. De Kamer moet meer gebruik maken van de macht die het heeft, er moeten meer debatten komen die de inhoudelijke verschillen tussen de partijen blootleggen en het is niet erg als een minister een keertje bakzeil haalt.
Ik zou het niet willen betitelen als een denkfout. Ik vind ook niets mis met een kamer die meer zeggenschap heeft. In dat opzicht is juist een minderheidskabinet veel democratischer, omdat het de invloed van de kamer vergroot.

Wat ik een kwalijke zaak vind, is dat als er sprake is van een waarnemend (lees: demissionair) kabinet, dat deze dan vóór de formatiebesprekingen op al haar beleid dit soort moties kan verwachten. Dit stuurt de formaties en ook de rechtsspraak. Als dit vóór de verkiezingen was gebeurd, dan had ik geen enkel bezwaar gehad tegen de meerderheid van de kamer. Nu het waarnemende kabinet al naar huis gaat, vind ik het naar huis sturen van een kabinet dan ook niet wenselijk.
pi_44395966
De foute redenering dat de Kamer geen moties in mag dienen als het kabinet demissionair is, verschaft het kabinet de mogelijkheid beleid voort te zetten door de formatiebesprekingen te saboteren. Lijkt mij ook niet wenselijk.
pi_44396021
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:23 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Hoezo precedent? Die macht heeft de Kamer gewoon.
Dat valt nog te bezien. Het is een precedent in die zin dat het kabinet beleid zou moeten uitvoeren dat een voorschot is op het ongewisse; nieuw kabinetsbeleid, waar nog niet of nauwelijks over is gesproken en waar de feitelijke uitvoering aan bepaalde dossiers in vele details zal moeten uitonderhandeld en geformuleerd worden.
pi_44396082
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:24 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Wat ik een kwalijke zaak vind, is dat als er sprake is van een waarnemend (lees: demissionair) kabinet, dat deze dan vóór de formatiebesprekingen op al haar beleid dit soort moties kan verwachten.
Maar dat gebeurt ook gewoon, bijvoorbeeld bij de behandelingen van de begrotingen van de verschillende ministeries die momenteel lopen. Afgelopen week nog bij de behandeling van Landbouw: http://www.volkskrant.nl/(...)indt_links_en_rechts

Het kabinet dient simpelweg rekening te houden met de wil van de meerderheid van de Kamer.
pi_44396126
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:26 schreef Monidique het volgende:
De foute redenering dat de Kamer geen moties in mag dienen als het kabinet demissionair is, verschaft het kabinet de mogelijkheid beleid voort te zetten door de formatiebesprekingen te saboteren. Lijkt mij ook niet wenselijk.
Bij mij althans is de redenering niet dat de Kamer geen moties mag indienen, maar het kabinet kan wel besluiten over de invulling/uitvoering van zo'n motie. Zeker wanneer het geval betreft dat de inhoud van de motie lijnrecht staat op het huidige (demissionaire) beleid.
pi_44396166
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:26 schreef Monidique het volgende:
Ze mogen van mij wel moties indienen, maar dan vind ik wel dat deze niet recht tegenover het beleid van het demissionair kabinet moeten zijn. Kwesties zoals Afganistan en dergelijke zijn voorbeelden waar ik het nog kwalijker vind, maar ook daar zou een meerderheid voor kunnen zijn.
pi_44396189
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:30 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Bij mij althans is de redenering niet dat de Kamer geen moties mag indienen, maar het kabinet kan wel besluiten over de invulling/uitvoering van zo'n motie. Zeker wanneer het geval betreft dat de inhoud van de motie lijnrecht staat op het huidige (demissionaire) beleid.
Bijna dezelfde post.
pi_44396244
Jammer voor de VVD...
quote:
Hoogleraar staatsrecht: kabinet kan niet aftreden

NIJMEGEN - 'Het heeft totaal geen zin nu te gaan dreigen met een kabinetscrisis. Het huidige kabinet is demissionair en kan niet in zijn geheel aftreden.' Dat stelt hoogleraar staatsrecht Tijn Kortmann van de Radboud Universiteit Nijmegen woensdag.

Na de motie van afkeuring die de Tweede Kamer dinsdagavond indiende tegen demissionair-minister Verdonk, ziet Kortmann twee mogelijkheden. 'Of Verdonk stapt op, of de hele VVD neemt ontslag. Dat VVD en CDA opstappen, is staatsrechtelijk onmogelijk.'

Volgens de hoogleraar kan een demissionair kabinet niet stoppen. 'Dan is de koningin niet meer gedekt door de ministeriële verantwoordelijkheid. Er moet in ieder geval één minister blijven zitten.' Mochten alle ministers willen aftreden, dan kan de koningin het ontslag van een aantal van hen weigeren.

Kortmann ziet in het aftreden van Verdonk en mogelijk andere VVD-ministers staatsrechterlijk de meest zuivere oplossing. 'Verdonk moet weg. Zo heeft de Kamer de motie bedoeld.' De portefeuilles van de afgetreden minister of ministers zullen in dat geval tijdelijk worden overgenomen door de nog zittende collega's. 'Vervangers instellen is onlogisch.'

Kortmann noemt de ontstane situatie uniek. Eerder zijn de ministers Ernst Hirsch Ballin (CDA) en Ed van Thijn (PvdA) uit een demissionair kabinet gestapt, maar zij deden dat nog voor de Tweede Kamer een motie tegen hen indiende. 'Ook toen bleek dat het geen problemen oplevert als een paar demissionaire ministers opstappen.'

De hoogleraar ziet in de gebeurtenissen van dinsdag een duidelijk signaal van de nieuwe Tweede Kamer. 'De Kamer wil zich laten gelden.' Voor de formatie kan de situatie een positief effect hebben, denkt Kortmann. 'De Kamer en het kabinet zullen tegenover elkaar blijven staan. Dat kan er voor zorgen dat men zo snel mogelijk een nieuw kabinet wil formeren.'
http://www.volkskrant.nl/(...)et_kan_niet_aftreden
pi_44396295
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:30 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Bij mij althans is de redenering niet dat de Kamer geen moties mag indienen, maar het kabinet kan wel besluiten over de invulling/uitvoering van zo'n motie.
Dan heb je een parlement zonder macht en kunnen ze dus net zo goed niets voorstellen.
pi_44396407
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dan heb je een parlement zonder macht en kunnen ze dus net zo goed niets voorstellen.
De situatie is nu toch ook dat het kabinet niet volledig haar macht kan uitoefenen vanwege de demissionaire status. Simpel gezegd had de oppositie een beetje geduld moeten hebben, die tijd nemen voor een doordacht plan van aanpak te construeren en tijdens de formatie dit moeten uitonderhandelen.
Is wel zo netjes ten aanzien van de mensen die het betreffen; rust en kalmte dat kunnen ze goed gebruiken.
pi_44396557
Damain en Weirdmicky,
Jullie maken de zaken echt veel gecompliceerder dan ze zijn hoor. Rita en de VVD maken er nu zo'n halszaak van. Dat je het inhoudelijk niet eens ben met het opschorten van de uitzettingen, oke. Maar dan moet je niet met allerlei rare gelegenheidsargumentjes komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')