abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:21:10 #1
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_44052611
Nieuw deel . Moge er weinig fouten gevonden worden.

Ik heb de indruk dat dit geldt als samenvatting van voorgaande delen:
quote:
k heb is wat info opgezogd en het verkeerd in goede staat gelukkig. Je moet namelijk alfast mail toevoegen voor het brood in de oven te doen, hoewel dat wel vreet is, wand pauwpauwobroodjes zijn ook lekker.
Als je dan een rijger in je tuin hebt, kun je hem met een teiger wegjagen, al is het wel zielig als hij dan overleidt.

Bush en concerten lezen ook weleens de krandt, dat kun je niet verkomen, maar dat licht niet aan ons, dat is gewoon hun terijn in dit decinia.
De zweer bij het feest was goed, maar laad je niet teveel wijsmaken! Je krapt je even achter de oren als je in de strond stapt, hoewel het je geen reed kan schelen, want how care's? Het is hoogstends iemand die het hoogste wordt voert. Hoe suptiel ook, dit gaat ter zijne tijd nergens meer oover.

De koninging vindt het geblair van Marco Borsato trouwens maar niets, zo tollerant is ze niet.
Ze had wel een wantje mooi bruik geverft met rouwbehang, maar toen was ze stompdronken, dus dat laten we buiten beschouding. Het gebeurd ook wel dat de verf afbladerd.
Ze had wel een mooie coup se lei trouwens, maar dat kan komen doordat ze gewoon onberijst is.
Verder houdt ze absoluut niet van serquit rijden, ze wil ook niet nog forcer worden.

Ik lag altijd wel vriendelijk naar iedereen in een gezellig etasible, ook naar negrofielen die s'avonds nog binnenkomen. Die zijn sirieus illigaal, maar ze hebben wel een groot voormaat, dat is door niemand overtrovven.
Volgentjaar ga ik ertjes met kreme freche eten, van uitsher echte winterkorst, dan doe ik wel een jas met bondkraagje aan, maar dat is lochish.
Je beseft niet hoe bevooroordeelt een enigskind kan zijn, mits het dislectie heeft.

Zins het een heipe is ben ik dol op assecoires. Gelukkig wonen we niet meer in burghten! Ik slaap liever in een executieve een persoon kamer met coolkast en divant voor je echtgenoot. Daar in tegen ben ik wel krities op hotels, net als mensen die er babyies in verwerkten. Ik had de voorwaarden echter sporadisch doorgelezen, dus don't should the messenger.

Hun zeggen dat koeien gras in de wij kouwen, maar het ligt is zo vel dat je er lasd van hebt, mits je de gordijnen digt doet. Maar als je dan je gal spuit, kun je altijd nog bij de Beijenkorf enthausiast gaan winkelen.
Als een paar joggies daar dan lastig doen, sluit je ze op in de play, samen met hun broerdjes. En dan roepen: "Your fuckt!"
Dat kun je zo i zo goed zien met je multivocale glazen, terwijl je moord en brandt roept.
Dan lekker aarbijen eten terwijl je poppelt om over het asphalt te gaan rijden, al is dat wel een krim.
Bijeengeraapt en samengesteld door Biancavia.

Vorig deel Originele spel- en taalfouten deel 5
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:23:01 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44052695
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 december 2006 @ 13:24:46 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44052759
Die OP
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 december 2006 @ 13:32:18 #4
13151 crew  Rewimo
pi_44053012
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:23 schreef Rian1982v het volgende:
Nee de moeder betaalt niet mee. Zij gaat ook wel eens met haar op vakantie en dan betaalt mijn vriend niet een speciaal bedrag daarvoor ofzo. Hij betaalt gewoon allementatie.
Gelukkig wel alle mentatie
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 december 2006 @ 13:39:26 #5
13151 crew  Rewimo
pi_44053286
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:18 schreef Developersrus het volgende:
Effectief communiceren is duidelijk niet 1 van haar sterkste punten, anders plembte ze hier geen verhaal neer...
Topic is een bron van vermaak
pi_44053287
Als laatst hoorde ik iemand zeggen: Ja, die kon ik wel. Ik zo: WTF?. Bedoelde hij kende
#winning
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:41:25 #7
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_44053367
Wat ik altijd mooi vind is Harry Kovers i.p.v. Haricot Verts of mensen die een Lisumo te koop hebben i.p.v. een Lits Jumeaux.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:43:05 #8
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_44053441
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:39 schreef Tware het volgende:
Als laatst hoorde ik iemand zeggen: Ja, die kon ik wel. Ik zo: WTF?. Bedoelde hij kende
Dat is al best wel oud. Het is ook compleet te vervoegen, dezelfde mensen zeggen ook wel eens "Die kan ik".
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_44054784
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:41 schreef Dante_A het volgende:
Wat ik altijd mooi vind is Harry Kovers i.p.v. Haricot Verts of mensen die een Lisumo te koop hebben i.p.v. een Lits Jumeaux.
Mijn oma gebruikt altijd 'onjeklonje' en spelt dat ook zo.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 december 2006 @ 14:41:48 #10
13151 crew  Rewimo
pi_44055721
quote:
BNR wilt ook niet zeggen over de dader. Ze hebben wel iemand aangehouden.
Ook een heel vaak gemaakte fout Hij wilt
pi_44057429
Veel van de genoemde taalfouten zijn regiogebonden. "Ja, die kon ik wel" is volgens mij Noord-hollands... "BNR wilt..." klinkt me Rotterdams in de oren.
En dan heb je natuurlijk alle Brabantse uitdrukkingen nog...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  vrijdag 1 december 2006 @ 16:22:27 #12
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_44058551
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:51 schreef Levitation het volgende:
En dan heb je natuurlijk alle Brabantse uitdrukkingen nog...
Waarbij een of ander dorpje bij Tilburg de kroon spant. "Ik heb het niet gevragen aan Singrid want ik heb het niet gedurven"
*ril*
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_44058554
Ik vind dat 'Dat heb ik nooit op' wel goed is!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_44061608
hou nu maar eens op.
pi_44061778
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:17 schreef IBAZ het volgende:
hou nu maar eens op.
Ik heb me door diverse saaie posts over 'op hebben' heen moeten worstelen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_44062225
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Toch moest ik het nog even kwijt.
pi_44062259
Dat mag Ga je nog een samenvatting maken van de vorige twee topics of ga je daar niet meer aan toe komen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_44063862
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:26 schreef Angst het volgende:
euthanisie is legaal mits ernstig lichamelijk lijden
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:45:18 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44063904
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, erg hè, een taaldiscussie in TTK.
The love you take is equal to the love you make.
pi_44064091
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:47 schreef Dwan het volgende:
Tja het is een beetje een dood doener maar uh, TOPPIC STARTER BEGINT !!
pi_44064207
Ik ben altijd benieuwd of ik mezelf hier terug ga vinden .
Na sowiezo, so-wie-so, zowiezo en alle varianten kwam ik van de week op FOK! sobiezo tegen .
ijs_beer fan!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 december 2006 @ 22:25:03 #22
13151 crew  Rewimo
pi_44068042
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 22:06 schreef Queen_Bee het volgende:

Vandaar dat ik je op PM wijste No hard feelings
pi_44073614
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 23:05 schreef Jinkens het volgende:
Dan ben ik wel weer voor eutanasie... Maar wel met strikte controle. Maar mensen met aldsheimer (wat een woord :S) bijvoorbeeld, vind ik dat je niet nodeloos moet laten lijden.
Voor de spelfouten hier geplaatst. Over de inhoud van het bericht zwijg ik maar.
pi_44073966
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:39 schreef milagro het volgende:

[..]

Nou, ik vind het verhaal vd dochter raarderder dan het toch afmaken van die hond.

Als onze hond mij vroeger wakker wilde maken ging hij met zijn snuit tegen me aanduwen of blaffen, maar een hond die je halve gezicht eraf bijt ... vreemd, eng.
Ik zou mijn hond ook niet meer willen, eerlijk gezegd, zou hij dat gedaan hebben bij mij of erger 1van mijn kinderen.
pi_44075446
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 @ 11:37 schreef dahei het volgende:

[..]

Wel eens gedacht aan het feit dat die haai nu de been van die jongen in zijn buik heeft. Volgens mij kan een haai niet kouwen en slikt hij het stuk been direct in. Haal hem uit de buik en misschien kun je hem nog aannaaien.
los van de taalfouten is de inhoud ook nogal lachwekkend.
pi_44076512
Hoe we als Fokkers ook ons best doen om originele spelfouten te maken, zo erg als op marktplaats gaat ons dus nooit lukken.
quote:
LAARESEN VOOR PAAR RIJEN

maat 40BESE MERK
EN GOEDE QUQLITEIT
MAAT 40

*linkje*
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:12:21 #27
88233 Steve
Still the best.
pi_44077391
Ik weet dat dit het in dit topic vooral de bedoeling is FOK!ers te quoten, maar ik zag laatst in een officieel document van een advocaat (vol met spelfouten overigens) echt een geweldige variant op checken: na-chêquén. .
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_44078653
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:44 schreef Isabeau het volgende:
Dat mag Ga je nog een samenvatting maken van de vorige twee topics of ga je daar niet meer aan toe komen?
Ik was het nog wel van plan.
  zaterdag 2 december 2006 @ 14:14:09 #29
88233 Steve
Still the best.
pi_44078721
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 14:07 schreef Biancavia het volgende:
Ik vond het ook heel vreemd, en misschien wel een beetje moeilijk om naar te kijken.
Als 14-jarige bakvis was ik toendertijd echt helemaal fan, wat heet, het was een obsessie. We wisten álles van ze, wat ze aan het doen waren, alles, alles volgden we.

Het is net alsof er een verloren liefde opeens na tien jaar uit het niets voor je neus opduikt! Of is dat te dramatisch?
Biancavia, wat doe je? .
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_44078884
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 14:14 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Biancavia, wat doe je? .
Ik wist niet eens dat het fout was!
quote:
Toendertijd?

[?]Wordt toendertijd tegenwoordig ook goedgekeurd of is alleen toentertijd juist?

[!]Alleen toentertijd ('in die tijd, toen') wordt als juist beschouwd. Dit bijwoord bestaat eigenlijk uit de onderdelen toen + te + der + tijd. Te + der is samengesmolten tot ter. De verwarring tussen toendertijd en toentertijd wordt wellicht mede veroorzaakt door het bestaan van indertijd, dat 'een poos geleden, vroeger' betekent. Maar ook de uitspraak (vrijwel iedereen zal [toendertijd] zeggen) is mogelijk van invloed.

Het Woordenboek der Nederlandsche Taal (deel XVII,I, 1960) geeft naast toentertijd de varianten toentertijde, toen ter tijd(e), toen der tijd en toendertijd. Volgens de Taaladviesbank (een cd-rom met taaladviezen die onder verantwoordelijkheid van de Nederlandse Taalunie is uitgebracht) komt toendertijd al sinds de zeventiende eeuw voor. Toch heeft deze variant zich op schrift niet het stempel 'algemeen geaccepteerd' weten te verwerven: toendertijd wordt nog steeds afgekeurd.

http://www.onzetaal.nl/advies/toendertijd.php
Weer wat geleerd.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 16:33:41 #31
862 Arcee
Look closer
pi_44081543
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:48 schreef Doc het volgende:
Had je de dubbele onteknijng in mijn eerdere opmerking begrepen? Welke wet moet dan aangepast worden?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44081960
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:55 schreef MrManiak het volgende:
Les IX: Fok!
() De fora van Fok! kunnen zeker een slachtveld zijn().]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44083919
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 17:26 schreef EchtGaaf het volgende:
op de keeper beschouwd zijn ze dus sociaal. ()

Veranderingen (binnen een sociaal bestel) gebeuren vrijwel altijd met gratie van frustratie
Vooral die met de gratie van frustratie is beeldschoon. Het wringt zo enorm.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44084356
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:02 schreef LuieSurinamer het volgende:
snap niet dat je je ouders probeert te chanteren.
stoppen met roken is iets dat je zelf zou moeten willen, en die bril wil je ook zelf.
dus je bent eigenlijk gewoon egiotisch bezig
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 december 2006 @ 18:53:01 #35
13151 crew  Rewimo
pi_44084988
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:25 schreef koen_pijl het volgende:
In beroep, wie niet waakt die niet wint
Allemaal wakker blijven dus
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 december 2006 @ 13:01:32 #36
13151 crew  Rewimo
pi_44100379
quote:
Op zondag 3 december 2006 10:49 schreef Teunebeun het volgende:
Dat gaat je niks aan
Het was genoeg om met 17 man te uit eten
pi_44100654
Met welk ombijt beginnen jullie meestal de dag?

En ook in de OP:
quote:
Op zondag 3 december 2006 13:04 schreef seekfaM het volgende:
Ik begin vaak de dag met
[afbeelding]
als ombijt.

Wat eten/drinken jullie meestal in de ochtend? foto bijsluiten
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 december 2006 @ 13:14:20 #38
13151 crew  Rewimo
pi_44100667
Die wilde ik net plaatsen

Edit: gelukkig komt ie daarna nog met deze post:
quote:
Op zondag 3 december 2006 13:06 schreef seekfaM het volgende:
ben niet dyslexties
Uh-huh
  zondag 3 december 2006 @ 17:29:54 #39
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_44108243
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Nieuw deel . Moge Mogen er weinig fouten gevonden worden.
pi_44108786
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:20 schreef Rian1982v het volgende:
- Ik betaal de helft van de boodschappen (ook wat zijn dochter eet/drinkt, natuurlijk dat gaat om zulke lutteloze bedragen voor die paar dagen dat ze hier is, dat ik daar echt geen probleem van maak).
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_44108857
quote:
Op zondag 3 december 2006 17:29 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat is gewoon correct Nederlands, vergelijk 'Leve de koningin!'. Ook wel de aanvoegende wijs genoemd.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  zondag 3 december 2006 @ 18:05:15 #42
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_44109137
quote:
Op zondag 3 december 2006 17:54 schreef Serendips het volgende:

[..]

Dat is gewoon correct Nederlands, vergelijk 'Leve de koningin!'. Ook wel de aanvoegende wijs genoemd.
Weet ik, maar in dat geval is het onderwerp een enkelvoud. Als het onderwerp meervoud is, moet de persoonsvorm dat ook zijn. Ook wel congruentie genoemd.
pi_44109621
Volgens mij kennen we ook 'Leve de Bretonnen met hun grote ronde tonnen'. Meervoud van het onderwerp hoeft geen meervoud van de persoonsvorm mee te brengen, in deze constructie .
  zondag 3 december 2006 @ 18:46:30 #44
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_44110179
quote:
Op zondag 3 december 2006 18:25 schreef sigme het volgende:
Volgens mij kennen we ook 'Leve de Bretonnen met hun grote ronde tonnen'. Meervoud van het onderwerp hoeft geen meervoud van de persoonsvorm mee te brengen, in deze constructie .
Ik geef toe dat de meervoudsvorm raar klinkt, maar het is toch echt zo:

"In een beperkt aantal andere gevallen is het mogelijk de aanvoegende wijs in het meervoud te gebruiken, waarvan de vorm gelijk is aan die van de infinitief, bijvoorbeeld in de uitdrukking lang leven de koning en koningin, de jarigen.

Naslagwerken
Schrijfwijzer (1995) , p. 85
Schrijvers gelieven zich overigens ook te realiseren dat de aanvoegende wijs in het meervoud een n krijgt. Het is Lang leve de Koningin! en Lang leven de prinsjes!

Handboek Verzorgd Nederlands (1996) , p. 37-38
De aanvoegende wijs is in het Nederlands gelijk aan de aantonende wijs, die we in de voorafgaande paragrafen besproken hebben, behalve in de tegenwoordige tijd. In die tijd eindigt de aanvoegende wijs op -e: (...) Moge hij spoedig terugkeren; Mogen onze jongens spoedig terugkeren (meervoud).

Taalbaak 107.1-3
Leve de koning en de koningin of leven de koning en de koningin? Aanvoegende wijs (...) De aanvoegende wijs enkelvoud is het hele werkwoord min 'n (...). Wat niet iedereen weet, is dat de aanvoegende wijs ook in het meervoud kan staan. In dat geval komt de aanvoegende wijs overeen met het hele werkwoord: Moge het u wel bekomen (enkelvoud). Mogen deze bonbons u wel bekomen (meervoud). Dat de aanvoegende wijs in het meervoud mág staan, betekent niet zonder meer dat dit ook aan te bevelen is. Voor veel mensen zijn zinnen als mogen deze bonbons u wel bekomen gekunsteld en op het -kromme' af. Daarom kunt u beter naar (modernere) alternatieven zoeken.

ANS (1997) , p. 65-66
De conjunctief komt vrijwel alleen voor in de derde persoon enkelvoud van het presens en wordt gevormd door de -n van de infinitief weg te laten. (...) Een conjunctiefvorm in de derde persoon meervoud komt voor in: Mogen zij rusten in vrede. "

Bron: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/499/

pi_44110274
Iblardi, daar staat dat het in enkele gevallen mogelijk is een meervoudsvorm te gebruiken, niet dat het enkelvoud bij een meervoudig onderwerp onjuist is. Integendeel, zou ik zeggen.
  zondag 3 december 2006 @ 18:56:01 #46
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_44110400
Er staat dat de aanvoegende wijs gewoonlijk alleen in het enkelvoud wordt gebruikt, en dat je, als je gedwongen bent een meervoud te gebruiken, beter naar alternatieven kunt zoeken. Dan is het bijvoorbeeld beter om te zeggen: "Dat deze bonbons u goed mogen bekomen!" Dat maakt het gebruik ervan overigens op zichzelf niet incorrect.
pi_44113581
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:57 schreef NanKing het volgende:
Na sowiezo, so-wie-so, zowiezo en alle varianten kwam ik van de week op FOK! sobiezo tegen .
En ik zag ergens: zohoezo
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_44113628
quote:
Op zondag 3 december 2006 18:56 schreef Iblardi het volgende:
Er staat dat de aanvoegende wijs gewoonlijk alleen in het enkelvoud wordt gebruikt, en dat je, als je gedwongen bent een meervoud te gebruiken, beter naar alternatieven kunt zoeken. Dan is het bijvoorbeeld beter om te zeggen: "Dat deze bonbons u goed mogen bekomen!" Dat maakt het gebruik ervan overigens op zichzelf niet incorrect.
Ik oordeelde te snel. Je hebt me ervan overtuigd dat je gelijk hebt.
  zondag 3 december 2006 @ 20:57:16 #49
65918 IBAZ
broeinest
pi_44113697
quote:
Op zondag 3 december 2006 17:26 schreef honderd het volgende:
Ja dat zou best, maar aan de ene kant vind ik het ook weer een grote afknapper als ik een vriendin heb die alles doet wat ik zeg zonder tegenspraak. Maar ik kwam net in de videotheek ook weer een heel knap meisje tegen, maar weet niet hoe ze verder is en of zij ook twee levens lijdt
wat een drama, twee hele levens lijden. En dan zo´n arme jongen met keuze stress.
  zondag 3 december 2006 @ 20:59:34 #50
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_44113769
Ik moest het even opnemen voor die arme aanvoegende wijs, het is toch een schande hoe die heden ten dage wordt misbruikt!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')