Wow. Verbazing op verbazingquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:45 schreef Rian1982v het volgende:
Dat hij keihard werkt voor dat geld. En dat hij er niets aan kan doen dat ik nog studeer. Dat dat mijn eigen keuze is geweest en dat ik daar dan de consequenties van moet dragen. Of in ieder geval iets in die trant.
Dit vind ik dus ook. Ik studeer hard. Volg zelfs twee studies. Heb voor beide allebei mijn studiepunten gehaald tot nu toe (ben voor beide 3e jaars). Ik heb alles in één keer gehaald, heb nog nooit hertentamens gemaakt. Daarnaast werk ik 12 tot 16 uur per week en soms (als ik geld nodig heb) nog wat meer.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hij moet je toch stimuleren in je studeren en er blij voor zijn dat je dat doet, immers studeren is vooruit en hogerop komen naar een betere baan in de toekomst zodat jullie samen nog meer verdienen. Hoe jij het verwoord doet hij alsof het ontzettend stom is om te gaan studeren.
Sorry maar ik vind het niet meer dan normaal, jij hebt bewust gekozen voor iemand met een kind, its a packaged deal.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:52 schreef Rian1982v het volgende:
Mijn vriend en ik zijn inmiddels een dikke vier jaar bij elkaar en wonen ook samen.
Eigenlijk ging het behoorlijk goed, maar de laatste tijd hebben we steeds discussies over dezelfde dingen.
Eén van die dingen is het volgende:
Mijn vriend heeft samen met zijn ex-vriendin een dochter. Zij woont bij haar moeder en is in de weekenden om het weekend bij ons. ...........
........ Maar ik vind gewoon niet dat ik financieel voor haar verantwoordelijk ben.
Zit iemand van jullie ook in deze positie? Hoe ga jij hier mee om? Wat vinden jullie hiervan?
Heb ik dat ontkent??? Ik heb in het begin al aangegeven dat er enkele problemen zijn waar we steeds op terug komen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:02 schreef _Arual_ het volgende:
Ah. Nu komt de aap uit de mouw, Er is dus wel iets meer aan de hand...
Misschien is het verstandig om het hele topic te lezen. Als er van zijn kant financiële steun naar mij toekomt, voor het feit dat ik nog studeer, dus dat we een gezamenlijke rekening hebben waar alle kosten uit betaald worden, dan zou er geen enkel probleem zijn. Maar wij voeren bewust beide onze eigen financiële zaken, met eigen rekeningen. Ik krijg dus geen financiële steun van hem voor mijn studie. Die betaal ik zelf.quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:05 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
Sorry maar ik vind het niet meer dan normaal, jij hebt bewust gekozen voor iemand met een kind, its a packaged deal.
Ik snap dat je dit niet leuk vind, maar dit wist je van te voren. Daarbij gezegt als jij nog studeerdt neem ik even aan dat er ook finaciele ondersteuning is naar jou toe. Maarja balance is hier het belangrijkste.
Succes
Hij is ook echt wel lief, anders zou ik niet met hem zijn gaan samenwonen. Maar de laatste tijd liggen de verhoudingen inderdaad behoorlijk scheef. Toen ik in mijn eigen huis woonde had ik daar gewoon eigenlijk geen idee van. We hebben hier veel gesprekken over gehad voordat ik bij hem zou gaan wonen en ik had het gevoel dat we om een zelfde lijn zaten qua huishoudelijke zaken etc.quote:ik ken je vriend niet,hij zal best lief zijn anders woon je niet samen maar vind echt dat hij respectloos met je omgaat!
Die vlieger gaat toch ook andersom op? hij heeft toch ook bewust gekozen voor een relatie met een studente die het stukken minder breed heeft dan hij?quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:05 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
Sorry maar ik vind het niet meer dan normaal, jij hebt bewust gekozen voor iemand met een kind, its a packaged deal.
Succes
Effectief communiceren is duidelijk niet 1 van haar sterkste punten, anders plembte ze hier geen verhaal neer...quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:17 schreef MissMatch het volgende:
werp hem trouwens ook eens voor de voeten dat hij zijn gemaakte afspraken over het huishouden niet nakomt.
Precies!!!quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:16 schreef MissMatch het volgende:
[..]
Die vlieger gaat toch ook andersom op? hij heeft toch ook bewust gekozen voor een relatie met een studente die het stukken minder breed heeft dan hij?
Houd toch eens op joh. Eerst dat "domme doos" nu dit weer....quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:18 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Effectief communiceren is duidelijk niet 1 van haar sterkste punten, anders plembte ze hier geen verhaal neer...
ja idd, Daarom gaf ik ook aan dat er balance moet zijn, als hij wilt dat zij dingen betaalt voor zijn dochter, neemt ik ff aan dat de cash flow de andere kant op ook is als dat nodig/gewenst is. En nee ik bedoel geen gezamelijke rekening. Maar indivuduele gevallen zoals vakantie, les geld what ever, maar als er geen balance is dan is het zoiezzo als slecht.quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:19 schreef Rian1982v het volgende:
[..]
Precies!!!![]()
Maar eigenljk doet het verhaal of ik studente ben of niet er niet zoveel toe naar mijn idee.
Wanneer je een relatie aangaat met een meisje dat 11 jaar jonger is dan dat jij bent, dan kan je er van uitgaan dat dat meisje minder inkomsten heeft, ook als ze straks gaat werken. Ik ga natuurlijk nooit verdienen wat hij verdient op dit moment als ik klaar ben met mijn studie. Daar gaat echt wel even tijd overheen voordat ik dat ga verdienen, als dat er binnen de branche waar ik voor studeer uberhaupt inzit.
dus hij verdiend zo'n 1800 euro per maand, en jij zo'n 600, en vervolgens laat ie jou de helft van zn dochters vakantie betalen. Ik zou gewoon zeggen dat dat goed is als hij voortaan de helft van jouw studiekosten betaald. nee echt, ik vind het behoorlijk pauperig van hem dat hij jou laat mee betalen terwijl je het al niet zo breed hebt.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:04 schreef Rian1982v het volgende:
[..]
Dit is dus ook gewoon mijn grootste probleem. Mijn vriend heeft per maand netto meer dan 1200 euro (hij krijgt netto ongeveer 2300 euro, ik heb ongeveer 1100/1200) meer te besteden dan dat ik heb. En dan leen ik al het hoogst mogelijke aan studiefinanciering, anders zou de verhouding helemaal ver te zoeken zijn.
Daarom vind ik het ook als ik een fulltime baan heb raar als ik echt 50-50 mee zou moeten betalen. Als ik een fulltime baan heb, zal er netto toch zeker nog 900 euro verschil tussen zijn inkomen en dat van mij zitten. Hij verdient gewoon heel veel en ik vind het dan niet geheel eerlijk als alles 50/50 verdeelt wordt.
Mja, dat soort punten tellen dus ook niet. Er zijn wel meer mensen lief.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:14 schreef loveli het volgende:
Positief: hij is lief en heeft een schat van een dochter.
Ben het helemaal met je eens, vind het belachelijk dat hij er zelfs om durft te vragen gezien het verschil in jullie inkomen. Als jij iets voor zijn dochter koopt is dat jouw keuze maar hoe het je op deze manier door de strot geduwd wordt terwijl het dus echt geen kwestie van geldgebrek van zijn kant is...quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:04 schreef Rian1982v het volgende:
[..]
Dit is dus ook gewoon mijn grootste probleem. Mijn vriend heeft per maand netto meer dan 1200 euro (hij krijgt netto ongeveer 2300 euro, ik heb ongeveer 1100/1200) meer te besteden dan dat ik heb. En dan leen ik al het hoogst mogelijke aan studiefinanciering, anders zou de verhouding helemaal ver te zoeken zijn.
Daarom vind ik het ook als ik een fulltime baan heb raar als ik echt 50-50 mee zou moeten betalen. Als ik een fulltime baan heb, zal er netto toch zeker nog 900 euro verschil tussen zijn inkomen en dat van mij zitten. Hij verdient gewoon heel veel en ik vind het dan niet geheel eerlijk als alles 50/50 verdeelt wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |