Dat dus!quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:07 schreef FrankV34 het volgende:
Mijn vriendin had een zoon uit een vorig huwelijk. Eerlijk gezegd heb ik nooit een probleem gemaakt van het financiele. Hij is onderdeel van ons gezin. Punt. Ik heb iets met mijn vriendin en daar hoort hij bij.
Ja, dan is het wat anders.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:14 schreef Godlike02 het volgende:
Dat je geen geld hebt is zielig voor je en misschien een valide argument maar zo te horen wil je het geen eens betalen ook al had je wel geld.
Nee de moeder betaalt niet mee. Zij gaat ook wel eens met haar op vakantie en dan betaalt mijn vriend niet een speciaal bedrag daarvoor ofzo. Hij betaalt gewoon allementatie.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:18 schreef MissMatch het volgende:
Betaalt de moeder ook een deel van de kosten van de vakantie van de dochter? dat vind ik eigenlijk wel logisch.
Ik ben het voor een groot gedeelt met jouw eens. Zijn dochter hoort er bij. Ik vind dat ook niet meer dan logisch. Ook vind ik dat je redenatie zou opgaan over dat we samen een huishouden delen als we dat financieel ook echt zouden doen, maar financieel hebben we gewoon onze eigen verantwoordelijkheden gehouden. Hij betaalt bijvoorbeeld ook niet mee aan mijn studie, terwijl hij natuurlijk ook wist dat hij ging samenwonen met een studente.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:07 schreef FrankV34 het volgende:
Mijn vriendin had een zoon uit een vorig huwelijk. Eerlijk gezegd heb ik nooit een probleem gemaakt van het financiele. Hij is onderdeel van ons gezin. Punt. Ik heb iets met mijn vriendin en daar hoort hij bij.
Hij krijgt net zoveel liefde (en geld als dat moet) als onze dochter.
Ik kan me jou redenatie een beetje voorstellen omdat je nog student bent. Maar ik vind toch dat je vriend gelijk heeft. Als je samenwoont deel je een huishouden. Daar hoort nu eenmaal de dochter bij (al is het maar 2x in de maand en met de vakanties)
Ja nogmaals ik snap jou ook wel. Als student heb je het niet breed.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:26 schreef Rian1982v het volgende:
[..]
Ik ben het voor een groot gedeelt met jouw eens. Zijn dochter hoort er bij. Ik vind dat ook niet meer dan logisch. Ook vind ik dat je redenatie zou opgaan over dat we samen een huishouden delen als we dat financieel ook echt zouden doen, maar financieel hebben we gewoon onze eigen verantwoordelijkheden gehouden. Hij betaalt bijvoorbeeld ook niet mee aan mijn studie, terwijl hij natuurlijk ook wist dat hij ging samenwonen met een studente.
Eigenlijk hebben we gekozen voor deze constructie van aparte potjes, omdat we gewoon allebei zoveel eigen verplichtingen hebben. Hij heeft alimentatie en hypotheek, ik mijn studie, allebei nog wat leningen etc. Dus op deze manier leek het ons bij het samenwonen het handigst, totdat we echt toe zijn aan het echt samen voeren van een financieel huishouden.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:31 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Ja nogmaals ik snap jou ook wel. Als student heb je het niet breed.
Maar hoe wil je hiermee omgaan in de toekomst? Je studie zal toch ook niet lang meer duren en dan ga je werken.
Blijven jullie dan met de aparte potjes/rekeningen of gaan jullie dan toch gezamelijk alles doen.
Mijn vriendin en ik hebben ook ieder een aparte rekening maar we hebben ook een en/of rekening. Van die rekening willen we (in de toekomst want dat is nog steeds niet goed door ons geregeld) de gemeenschappelijke rekeningen betalen.
Waarschijnlijk ook niet veel, anders loop je niet zo moeilijk te doen over centen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:30 schreef Sunshine2006 het volgende:
Ik vind het aso, gezien hij genoeg verdient en jij student bent. Hij moet ook ff indeken hoeveel je kwijt KAN.
Waarom maken jullie niet gewoon één grote pot? Dan betaal jij mee aan de vakantie van zijn dochter, die inderdaad gewoon tot het huishouden behoort, maar hij ook aan jouw studie wat ook gewoon een onderdeel zou moeten uitmaken van het huishoudbudget.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:26 schreef Rian1982v het volgende:
[..]
Ik ben het voor een groot gedeelt met jouw eens. Zijn dochter hoort er bij. Ik vind dat ook niet meer dan logisch. Ook vind ik dat je redenatie zou opgaan over dat we samen een huishouden delen als we dat financieel ook echt zouden doen, maar financieel hebben we gewoon onze eigen verantwoordelijkheden gehouden. Hij betaalt bijvoorbeeld ook niet mee aan mijn studie, terwijl hij natuurlijk ook wist dat hij ging samenwonen met een studente.
Oeps, bedoeling was om aan te geven dat TS zegt dat ze "gek is op het kind", maar even later zegt "Het is zijn dochter, niet de mijne"....quote:Waar slaat dat nou op? Als je niet wilt opdraaien voor de kosten voor zijn dochter betekent toch niet dat je haar meteen doodwenst?
Dat dusquote:Op vrijdag 1 december 2006 10:07 schreef FrankV34 het volgende:
Hij is onderdeel van ons gezin. Punt. Ik heb iets met mijn vriendin en daar hoort hij bij.
Een stuk genuanceerde dit. Het lijkt me alleen niet zo vreemd wat ik zeg. Ik ben gek op haar, ik vind het een heel lief kind, maar ze is niet mijn kind. Ik heb haar niet gemaakt, ik heb geen band met haar vanaf haar geboorte. Ze is inmiddels al een tiener en ze is ook vrij weinig hier. Ik zie haar vier dagen in de maand, dan is het toch moeilijk om het gevoel te krijgen dat het "mijn" kind is. Als zij hier zou wonen dan zou het heel anders zijn, dan zou ik het verhaal toch anders zien, maar dan zou ik ook gekozen hebben voor de volledige opvoeden van een kind. Nu heb ik geaccepteert dat mijn vriend een kind heeft en ben geniet ik van haar aanwezigheid, maar ik speel natuurlijk maar een vrij beperkte rol in haar opvoeding. Vandaar dus dat het niet als "mijn" kind voelt.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:43 schreef matthijst het volgende:
[..]
Oeps, bedoeling was om aan te geven dat TS zegt dat ze "gek is op het kind", maar even later zegt "Het is zijn dochter, niet de mijne"....
Persoonlijk vind ik dat je, als je een relatie begint met iemand die al een kind heeft, je het kind erbij "neemt".... Fuck die "het is zijn kind, niet de mijne" bullshit.
Vind overigens ook dat hij geen geld van een studente moet vragen als hij schijnbaar genoeg verdient om een paar honderd euro te verbrassen... Zou dan zeggen; hou dat geld maar, dan hebben we allebei tenminste wat uit te geven en we kijken wel hoe we het straks doen, als je werk hebt....
Dit is dus ook gewoon mijn grootste probleem. Mijn vriend heeft per maand netto meer dan 1200 euro (hij krijgt netto ongeveer 2300 euro, ik heb ongeveer 1100/1200) meer te besteden dan dat ik heb. En dan leen ik al het hoogst mogelijke aan studiefinanciering, anders zou de verhouding helemaal ver te zoeken zijn.quote:[b]
Blij het vooral vreemd vinden dat je vriend jou zoveel wil laten betalen dat je zelf "amper een nieuwe broek kan kopen", terwijl hij "een paar honderd euro [kan] verbrassen"...
Dat lijkt me al niet gezond.
Wow!quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:04 schreef Rian1982v het volgende:
Dit is dus ook gewoon mijn grootste probleem. Mijn vriend heeft per maand netto meer dan 1200 euro (hij krijgt netto ongeveer 2300 euro, ik heb ongeveer 1100/1200) meer te besteden dan dat ik heb. En dan leen ik al het hoogst mogelijke aan studiefinanciering, anders zou de verhouding helemaal ver te zoeken zijn.
Daarom vind ik het ook als ik een fulltime baan heb raar als ik echt 50-50 mee zou moeten betalen. Als ik een fulltime baan heb, zal er netto toch zeker nog 900 euro verschil tussen zijn inkomen en dat van mij zitten. Hij verdient gewoon heel veel en ik vind het dan niet geheel eerlijk als alles 50/50 verdeelt wordt.
Ik vind het verder niet erg om maximaal te lenen, dat deed ik ook toen ik op mezelf woonde en dat is een heel bewuste keuze geweest. Ik ben voor de derde keer aan een studie begonnen, nadat ik het twee keer heb op gegeven en toen fulltime heb gewerkt. Ik wilde het nu echt een keer goed doen en daarvoor is geld nodig en de vrijheid om niet altijd maar keihard te hoeven werken.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:24 schreef matthijst het volgende:
[..]
Wow!
Sorry, maar hij is gek![]()
Zal wel een overblijfsel van zijn scheiding zijn ofzo, bang dat ie weer wordt kaalgeplukt![]()
Komt er dus op neer dat jij maximaal aan het lenen bent alleen om bij hem te kunnen zijn. Fijn geregeld!
Als ik hem was zou ik je niks laten betalen aan kost (gas, water licht, eten)... Malle pietje is 't.
En als je straks werk hebt zou ik, zoals eerder gezegd, allebei zoveel betalen dat je evenveel overhoudt:
als hij dan 500 euro netto meer verdient dan betaalt hij dus 500 euro meer dan jij![]()
Ik weet niet precies wat hij aan vaste lasten heeft, hypotheek, verzekeringen, g/w/l, allimentatie, terugbetalen lening IBG, afbetalen lening bij bank enz. Dat zal vast ook wel beetje oplopen, maar ik weet in ieder geval zeker dat hij meer dan 700/800 euro vrij besteedbaar per maand moet overhouden. Dit terwijl ik vaak maar 300/400 euro over houd en daar moeten dan vaak weer allerlei onverwachte dingen van betaald worden. Net weer een rekening van 150 euro aan schoolboeken betaald.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:30 schreef matthijst het volgende:
OK, maar zoals het nu gaat zijn de verhoudingen zoek, of niet eigenlijk: niet aanwezig.
Damn: 1100 euro uitgeven, terwijl je vriendin praktisch niks overhoudt en dan ook nog janken om een vakantie te betalen....
Dat hij keihard werkt voor dat geld. En dat hij er niets aan kan doen dat ik nog studeer. Dat dat mijn eigen keuze is geweest en dat ik daar dan de consequenties van moet dragen. Of in ieder geval iets in die trant.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:42 schreef MissMatch het volgende:
Wat zegt je vriend eigenlijk als je het enorme verschil in inkomsten als (valide) argument opwerpt?
Het is toch ook zijn keuze geweest om een kind te krijgen?!quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:45 schreef Rian1982v het volgende:
[..]
Dat hij keihard werkt voor dat geld. En dat hij er niets aan kan doen dat ik nog studeer. Dat dat mijn eigen keuze is geweest en dat ik daar dan de consequenties van moet dragen. Of in ieder geval iets in die trant.
Hij moet je toch stimuleren in je studeren en er blij voor zijn dat je dat doet, immers studeren is vooruit en hogerop komen naar een betere baan in de toekomst zodat jullie samen nog meer verdienen. Hoe jij het verwoord doet hij alsof het ontzettend stom is om te gaan studeren.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:45 schreef Rian1982v het volgende:
[..]
Dat hij keihard werkt voor dat geld. En dat hij er niets aan kan doen dat ik nog studeer. Dat dat mijn eigen keuze is geweest en dat ik daar dan de consequenties van moet dragen. Of in ieder geval iets in die trant.
Whahaha, inderdaad. Je kunt beter studeren dan trouwen, kinderen verwekken en weer scheiden. Wat dat wel niet kost en daar krijg je echt niks voor terug.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:47 schreef MissMatch het volgende:
Jij werkt toch ook keihard als student? Jij kan er niets aan doen dat hij een kind heeft bij een andere vrouw? dat is zijn keuze geweest en daar moet hij de consequenties van dragen. gelijke munt. ik vind zijn instelling hoe langer hoe ridiculer.
Wow. Verbazing op verbazingquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:45 schreef Rian1982v het volgende:
Dit vind ik dus ook. Ik studeer hard. Volg zelfs twee studies. Heb voor beide allebei mijn studiepunten gehaald tot nu toe (ben voor beide 3e jaars). Ik heb alles in één keer gehaald, heb nog nooit hertentamens gemaakt. Daarnaast werk ik 12 tot 16 uur per week en soms (als ik geld nodig heb) nog wat meer.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hij moet je toch stimuleren in je studeren en er blij voor zijn dat je dat doet, immers studeren is vooruit en hogerop komen naar een betere baan in de toekomst zodat jullie samen nog meer verdienen. Hoe jij het verwoord doet hij alsof het ontzettend stom is om te gaan studeren.
Sorry maar ik vind het niet meer dan normaal, jij hebt bewust gekozen voor iemand met een kind, its a packaged deal.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:52 schreef Rian1982v het volgende:
Mijn vriend en ik zijn inmiddels een dikke vier jaar bij elkaar en wonen ook samen.
Eigenlijk ging het behoorlijk goed, maar de laatste tijd hebben we steeds discussies over dezelfde dingen.
Eén van die dingen is het volgende:
Mijn vriend heeft samen met zijn ex-vriendin een dochter. Zij woont bij haar moeder en is in de weekenden om het weekend bij ons. ...........
........ Maar ik vind gewoon niet dat ik financieel voor haar verantwoordelijk ben.
Zit iemand van jullie ook in deze positie? Hoe ga jij hier mee om? Wat vinden jullie hiervan?
Heb ik dat ontkent??? Ik heb in het begin al aangegeven dat er enkele problemen zijn waar we steeds op terug komen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:02 schreef _Arual_ het volgende:
Ah. Nu komt de aap uit de mouw, Er is dus wel iets meer aan de hand...
Misschien is het verstandig om het hele topic te lezen. Als er van zijn kant financiële steun naar mij toekomt, voor het feit dat ik nog studeer, dus dat we een gezamenlijke rekening hebben waar alle kosten uit betaald worden, dan zou er geen enkel probleem zijn. Maar wij voeren bewust beide onze eigen financiële zaken, met eigen rekeningen. Ik krijg dus geen financiële steun van hem voor mijn studie. Die betaal ik zelf.quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:05 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
Sorry maar ik vind het niet meer dan normaal, jij hebt bewust gekozen voor iemand met een kind, its a packaged deal.
Ik snap dat je dit niet leuk vind, maar dit wist je van te voren. Daarbij gezegt als jij nog studeerdt neem ik even aan dat er ook finaciele ondersteuning is naar jou toe. Maarja balance is hier het belangrijkste.
Succes
Hij is ook echt wel lief, anders zou ik niet met hem zijn gaan samenwonen. Maar de laatste tijd liggen de verhoudingen inderdaad behoorlijk scheef. Toen ik in mijn eigen huis woonde had ik daar gewoon eigenlijk geen idee van. We hebben hier veel gesprekken over gehad voordat ik bij hem zou gaan wonen en ik had het gevoel dat we om een zelfde lijn zaten qua huishoudelijke zaken etc.quote:ik ken je vriend niet,hij zal best lief zijn anders woon je niet samen maar vind echt dat hij respectloos met je omgaat!
Die vlieger gaat toch ook andersom op? hij heeft toch ook bewust gekozen voor een relatie met een studente die het stukken minder breed heeft dan hij?quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:05 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
Sorry maar ik vind het niet meer dan normaal, jij hebt bewust gekozen voor iemand met een kind, its a packaged deal.
Succes
Effectief communiceren is duidelijk niet 1 van haar sterkste punten, anders plembte ze hier geen verhaal neer...quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:17 schreef MissMatch het volgende:
werp hem trouwens ook eens voor de voeten dat hij zijn gemaakte afspraken over het huishouden niet nakomt.
Precies!!!quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:16 schreef MissMatch het volgende:
[..]
Die vlieger gaat toch ook andersom op? hij heeft toch ook bewust gekozen voor een relatie met een studente die het stukken minder breed heeft dan hij?
Houd toch eens op joh. Eerst dat "domme doos" nu dit weer....quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:18 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Effectief communiceren is duidelijk niet 1 van haar sterkste punten, anders plembte ze hier geen verhaal neer...
ja idd, Daarom gaf ik ook aan dat er balance moet zijn, als hij wilt dat zij dingen betaalt voor zijn dochter, neemt ik ff aan dat de cash flow de andere kant op ook is als dat nodig/gewenst is. En nee ik bedoel geen gezamelijke rekening. Maar indivuduele gevallen zoals vakantie, les geld what ever, maar als er geen balance is dan is het zoiezzo als slecht.quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:19 schreef Rian1982v het volgende:
[..]
Precies!!!![]()
Maar eigenljk doet het verhaal of ik studente ben of niet er niet zoveel toe naar mijn idee.
Wanneer je een relatie aangaat met een meisje dat 11 jaar jonger is dan dat jij bent, dan kan je er van uitgaan dat dat meisje minder inkomsten heeft, ook als ze straks gaat werken. Ik ga natuurlijk nooit verdienen wat hij verdient op dit moment als ik klaar ben met mijn studie. Daar gaat echt wel even tijd overheen voordat ik dat ga verdienen, als dat er binnen de branche waar ik voor studeer uberhaupt inzit.
dus hij verdiend zo'n 1800 euro per maand, en jij zo'n 600, en vervolgens laat ie jou de helft van zn dochters vakantie betalen. Ik zou gewoon zeggen dat dat goed is als hij voortaan de helft van jouw studiekosten betaald. nee echt, ik vind het behoorlijk pauperig van hem dat hij jou laat mee betalen terwijl je het al niet zo breed hebt.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:04 schreef Rian1982v het volgende:
[..]
Dit is dus ook gewoon mijn grootste probleem. Mijn vriend heeft per maand netto meer dan 1200 euro (hij krijgt netto ongeveer 2300 euro, ik heb ongeveer 1100/1200) meer te besteden dan dat ik heb. En dan leen ik al het hoogst mogelijke aan studiefinanciering, anders zou de verhouding helemaal ver te zoeken zijn.
Daarom vind ik het ook als ik een fulltime baan heb raar als ik echt 50-50 mee zou moeten betalen. Als ik een fulltime baan heb, zal er netto toch zeker nog 900 euro verschil tussen zijn inkomen en dat van mij zitten. Hij verdient gewoon heel veel en ik vind het dan niet geheel eerlijk als alles 50/50 verdeelt wordt.
Mja, dat soort punten tellen dus ook niet. Er zijn wel meer mensen lief.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:14 schreef loveli het volgende:
Positief: hij is lief en heeft een schat van een dochter.
Ben het helemaal met je eens, vind het belachelijk dat hij er zelfs om durft te vragen gezien het verschil in jullie inkomen. Als jij iets voor zijn dochter koopt is dat jouw keuze maar hoe het je op deze manier door de strot geduwd wordt terwijl het dus echt geen kwestie van geldgebrek van zijn kant is...quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:04 schreef Rian1982v het volgende:
[..]
Ik zou er snel klaar mee zijn als mijn partner mij op die manier zou proberen "op te voeden"quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:45 schreef Rian1982v het volgende:
[..]
Het is een ontiegelijk scheve relatie zo, ik had precies hetzelfde, maar als je erin zit zie je het niet. Pas als je daarna een betere relatie hebt denk je ineens terug en denk je 'oh, kan het ook zo!!?quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:23 schreef Vivi het volgende:
Ik zou er snel klaar mee zijn als mijn partner mij op die manier zou proberen "op te voeden"
Volgens mij ook, maar da's een verdomd belabberde basis voor een relatie.quote:Hij is gewoon bang dat hij misschien weer een vriendin heeft die van zijn geld leeft en daarom moet jij de helft betalen.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:19 schreef Rian1982v het volgende:
Wanneer je een relatie aangaat met een meisje dat 11 jaar jonger is dan dat jij bent, dan kan je er van uitgaan dat dat meisje minder inkomsten heeft, ook als ze straks gaat werken. Ik ga natuurlijk nooit verdienen wat hij verdient op dit moment als ik klaar ben met mijn studie. Daar gaat echt wel even tijd overheen voordat ik dat ga verdienen, als dat er binnen de branche waar ik voor studeer uberhaupt inzit.
Dat kun je niet zeggen van een afstand..Misschien zijn er wel heel veel leuke dingen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:28 schreef nelisb het volgende:
ik ken hem niet maar zie nu al meer minder leuke dan leuke kanten aan hem!
Nee zo moet je het doen (als je hetzelfde bent als ik)quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:29 schreef Vivi het volgende:
Ik zou gewoon weer lekker gaan LAT-ten als je zo nodig met hem door wilt, je hebt nu wel de lasten maar niet de lusten van het samenwonen.
Ha ja zeer herkenbaar.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:26 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Het is een ontiegelijk scheve relatie zo, ik had precies hetzelfde, maar als je erin zit zie je het niet. Pas als je daarna een betere relatie hebt denk je ineens terug en denk je 'oh, kan het ook zo!!?'.
Dat lijkt mij nou juist een topdeal: hij werken, jij op de kinderen passen, beetje huishouden doen.quote:Ik snap nog steeds niet dat ik niet per direct ben opgestapt toen mijn ex glashard beweerde dat als ik thuis zou blijven voor de kinderen, hij geen poot meer zou uitsteken thuis
Nou, dat valt bar tegen in werkelijkheid hoor! Als je een groot huis en twee drukke kinderen hebt is het niet een "beetje" huishouden, maar is het gewoon een meer dan fulltime baan. Maar goed, dat is offtopic.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nou juist een topdeal: hij werken, jij op de kinderen passen, beetje huishouden doen.
Kijk, dat zijn overzichtelijke ergernissen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:54 schreef Syrena het volgende:
Dat heb ik in mijn huidige relatie nog wel eens, dat ik soms te verbijsterd ben om meteen te reageren en ga denken dat ik misschien wel raar ben ofzoKomend weekend staat dus op mijn programma: Mijn ergernis uitspreken dat als we naar dingen gaan van ZIJN familie ik braaf meega, en zodra er iets gedaan wordt met de MIJNE hij er alles aan doet om dat zo kort mogelijk te laten duren
![]()
Hij had een enorme kast van een huisquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nou juist een topdeal: hij werken, jij op de kinderen passen, beetje huishouden doen.
Ik vind dus absoluut niet dat je financieel verantwoordelijk bent voor zijn dochter. Zij woont niet bij jullie, anders zou ik het al een ander verhaal vinden. Daarbij ben jij nog student en vind ik het helemaal belachelijk dat ie dit van je verlangt. Toen mijn moeder hertrouwde toen ik nog vrij jong was, werd wel een groot deel van de financien door mijn stiefvader overgenomen, maar dit was in goed overleg gegaan, zodat mijn moeder niet verplicht was te gaan werken, maar ons kon opvoeden. Jullie zijn niet getrouwd en zijn dochter woont niet bij jullie, dus zij is absoluut jouw verantwoordelijkheid niet, op geen enkel vlak trouwens (maar dat is mijn persoonlijke mening).quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:52 schreef Rian1982v het volgende:
Mijn vriend heeft samen met zijn ex-vriendin een dochter. Zij woont bij haar moeder en is in de weekenden om het weekend bij ons. Ook in de zomervakantie komt ze twee weken naar ons toe en soms tussendoor ook nog eens.
Mijn vriend vindt dat als we met z'n drieën op vakantie gaan het niet meer dan logisch is dat ik de helft van het totale kosten betaal. Ik ben het hier niet mee eens, want dat houdt dus in dat ik de helft van de vakantiekosten van zijn dochter ook betaal. Ik vind dat eigenlijk een beetje merkwaardig. Het is zijn dochter, niet de mijne. Ik vind dan ook dat ik daar niet de financiële consequenties voor hoef te dragen. Ik ben overigens student en het is voor mij dus al duur genoeg om zelf op vakantie te kunnen.
Mijn vriend vindt dat ik door voor hem te kiezen ook gekozen heb voor zijn dochter. En dat daar dus consequenties aan vasthangen.
Als ik in zijn situatie zat zou ik hetzelfde denken. Gewoon 50/50. Echter als ik wist dat mijn vriendin financieel niet de ruimte heeft om dat te betalen dan betaal ik met plezier zelf (als mogelijk natuurlijk). Natuurlijk wel met de gedachten dat als de financieen veranderen ze wel gewoon mee betaald.quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:05 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
Ik snap dat je dit niet leuk vind, maar dit wist je van te voren. Daarbij gezegt als jij nog studeerdt neem ik even aan dat er ook finaciele ondersteuning is naar jou toe. Maarja balance is hier het belangrijkste.
Succes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |