abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44047359
Mijn vriend en ik zijn inmiddels een dikke vier jaar bij elkaar en wonen ook samen.
Eigenlijk ging het behoorlijk goed, maar de laatste tijd hebben we steeds discussies over dezelfde dingen.
Eén van die dingen is het volgende:

Mijn vriend heeft samen met zijn ex-vriendin een dochter. Zij woont bij haar moeder en is in de weekenden om het weekend bij ons. Ook in de zomervakantie komt ze twee weken naar ons toe en soms tussendoor ook nog eens.
Nu is het natuurlijk wel zo logisch dat wij haar ook soms mee op vakantie nemen. Ik ben hier helemaal voor, want ik wil graag dat mijn vriend een goede band heeft met zijn dochter. Ook ik ben gek op zijn dochter, na wat strubbelingen kunnen we het nu heel goed met elkaar vinden.
Mijn vriend vindt dat als we met z'n drieën op vakantie gaan het niet meer dan logisch is dat ik de helft van het totale kosten betaal. Ik ben het hier niet mee eens, want dat houdt dus in dat ik de helft van de vakantiekosten van zijn dochter ook betaal. Ik vind dat eigenlijk een beetje merkwaardig. Het is zijn dochter, niet de mijne. Ik vind dan ook dat ik daar niet de financiële consequenties voor hoef te dragen. Ik ben overigens student en het is voor mij dus al duur genoeg om zelf op vakantie te kunnen.
Mijn vriend vindt dat ik door voor hem te kiezen ook gekozen heb voor zijn dochter. En dat daar dus consequenties aan vasthangen. Daar kan ik op zich inkomen, maar die consequenties liggen naar mijn idee op het relationele vlak en niet op het financiële. Ik geef zijn dochter alle liefde die ze verdient, onderneem leuke dingen met haar, betrek haar overal bij, ga mee naar afzwemmen, uitvoeringen van school e.d. Maar ik vind gewoon niet dat ik financieel voor haar verantwoordelijk ben.

Zit iemand van jullie ook in deze positie? Hoe ga jij hier mee om? Wat vinden jullie hiervan?
pi_44047636
Mijn vriendin had een zoon uit een vorig huwelijk. Eerlijk gezegd heb ik nooit een probleem gemaakt van het financiele. Hij is onderdeel van ons gezin. Punt. Ik heb iets met mijn vriendin en daar hoort hij bij.

Hij krijgt net zoveel liefde (en geld als dat moet) als onze dochter.

Ik kan me jou redenatie een beetje voorstellen omdat je nog student bent. Maar ik vind toch dat je vriend gelijk heeft. Als je samenwoont deel je een huishouden. Daar hoort nu eenmaal de dochter bij (al is het maar 2x in de maand en met de vakanties)
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_44047667
Ik vind eigenlijk dat hij sowieso meer moet betalen aan die vakantie, of zijn dochter nou mee gaat of niet. Hij heeft toch meer geld, je leeft samen, dus je betaalt samen!
Als jullie alles echt splitten, tja, dan is het jouw keuze of je ook voor zijn dochter mee wilt betalen. Maar ik vind het niet netjes van hem om dat van jou te 'eisen'.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:10:34 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44047690
TS, ik vind dat je gelijk hebt als je niet samenwoont.

Maar, dat doen jullie wel. Nu vroeg ik me alleen af hoe jullie de rest van de financien verdeeld hebben. Is het gewoon één grote pot of betalen jullie alleen voor je eigen behoeftes? Hoe zit het met het avondeten? Betaal je voor het avondeten ook alleen het gedeelte dat je zelf opeet? En betaalt je vriend dan voor zijn dochter en zichzelf? Het zelfde voor de huur/hypotheek, gas, water etc.

Werken jullie met een verdeelsleutel, dan zouden de vakantiekosten volgens de zelfde verdeelsleutel verdeeld moeten worden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_44047745
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:07 schreef FrankV34 het volgende:
Mijn vriendin had een zoon uit een vorig huwelijk. Eerlijk gezegd heb ik nooit een probleem gemaakt van het financiele. Hij is onderdeel van ons gezin. Punt. Ik heb iets met mijn vriendin en daar hoort hij bij.
Dat dus!
Straks betaal je ook niet meer mee aan een gedeelte van de boodschappen, de energie kosten en als zijn dochter wil douchen moet hij dat ook betalen.

Dat je geen geld hebt is zielig voor je en misschien een valide argument maar zo te horen wil je het geen eens betalen ook al had je wel geld.
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:18:58 #6
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44047837
Betaalt de moeder ook een deel van de kosten van de vakantie van de dochter? dat vind ik eigenlijk wel logisch.
... is a mismatch forever
pi_44047868
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:14 schreef Godlike02 het volgende:
Dat je geen geld hebt is zielig voor je en misschien een valide argument maar zo te horen wil je het geen eens betalen ook al had je wel geld.
Ja, dan is het wat anders.

Maar als TS zo weinig geld heeft dat ze met moeite haar eigen vakantie kan betalen, en vervolgens moet ze ook nog de helft voor zijn dochter betalen, wordt het een stuk minder leuk om op vakantie te gaan. Ik vind dat haar vriend er dan ook wel rekening mee kan houden dat ze gewoon minder geld heeft.
Maar goed, ik bekijk het vanuit mijn eigen studenten-sloeber-standpunt natuurlijk
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_44047874
Omdat ik studeer hebben we de volgende afspraken gemaakt over de overige kosten:
- Ik betaal per maand 250 euro aan hem voor gas, water, licht, hypotheek en verzekering. Dit is ongeveer 1/3 van de totale kosten.
- Ik betaal de helft van de boodschappen (ook wat zijn dochter eet/drinkt, natuurlijk dat gaat om zulke lutteloze bedragen voor die paar dagen dat ze hier is, dat ik daar echt geen probleem van maak).
- Overige kosten betaal ik zo goed als altijd de helft voor. Als we iets leuks gaan doen met z'n tweeën ofzo, betaal ik bijna altijd de helft.
We hebben dus geen gezamenlijke pot waar alle kosten uit betaald worden. We hebben ons eigen rekeningen en ik betaal hem alleen mee aan de woonlasten. Betaal gewoon ook mijn eigen kosten verder zelf, dus betaal zelf mijn studie, mijn telefoon, ziektekostenverzekering enz.

Qua vakantie gaat het er mij gewoon om dat dat voor mij heel veel geld is. Ik ben al ongeveer 8 jaar niet echt meer op vakantie geweest, omdat ik daar gewoon de middelen niet voor heb.
pi_44047910
Dat gaat nog leuk worden als dat kind gaat studeren of zo. Had je je deze dingen niet kunnen bedenken voor je eraan begon? Dat is dan goed dom.
pi_44047930
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:18 schreef MissMatch het volgende:
Betaalt de moeder ook een deel van de kosten van de vakantie van de dochter? dat vind ik eigenlijk wel logisch.
Nee de moeder betaalt niet mee. Zij gaat ook wel eens met haar op vakantie en dan betaalt mijn vriend niet een speciaal bedrag daarvoor ofzo. Hij betaalt gewoon allementatie.
pi_44047987
quote:

Hij krijgt net zoveel liefde (en geld als dat moet) als onze dochter.

Ik kan me jou redenatie een beetje voorstellen omdat je nog student bent. Maar ik vind toch dat je vriend gelijk heeft. Als je samenwoont deel je een huishouden. Daar hoort nu eenmaal de dochter bij (al is het maar 2x in de maand en met de vakanties)
Ik ben het voor een groot gedeelt met jouw eens. Zijn dochter hoort er bij. Ik vind dat ook niet meer dan logisch. Ook vind ik dat je redenatie zou opgaan over dat we samen een huishouden delen als we dat financieel ook echt zouden doen, maar financieel hebben we gewoon onze eigen verantwoordelijkheden gehouden. Hij betaalt bijvoorbeeld ook niet mee aan mijn studie, terwijl hij natuurlijk ook wist dat hij ging samenwonen met een studente.
pi_44048065
Ik vind het aso, gezien hij genoeg verdient en jij student bent. Hij moet ook ff indeken hoeveel je kwijt KAN.
Always look on the bright side of life :-)
pi_44048089
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:26 schreef Rian1982v het volgende:

[..]

Ik ben het voor een groot gedeelt met jouw eens. Zijn dochter hoort er bij. Ik vind dat ook niet meer dan logisch. Ook vind ik dat je redenatie zou opgaan over dat we samen een huishouden delen als we dat financieel ook echt zouden doen, maar financieel hebben we gewoon onze eigen verantwoordelijkheden gehouden. Hij betaalt bijvoorbeeld ook niet mee aan mijn studie, terwijl hij natuurlijk ook wist dat hij ging samenwonen met een studente.
Ja nogmaals ik snap jou ook wel. Als student heb je het niet breed.
Maar hoe wil je hiermee omgaan in de toekomst? Je studie zal toch ook niet lang meer duren en dan ga je werken.

Blijven jullie dan met de aparte potjes/rekeningen of gaan jullie dan toch gezamelijk alles doen.

Mijn vriendin en ik hebben ook ieder een aparte rekening maar we hebben ook een en/of rekening. Van die rekening willen we (in de toekomst want dat is nog steeds niet goed door ons geregeld ) de gemeenschappelijke rekeningen betalen.
pi_44048149
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:31 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Ja nogmaals ik snap jou ook wel. Als student heb je het niet breed.
Maar hoe wil je hiermee omgaan in de toekomst? Je studie zal toch ook niet lang meer duren en dan ga je werken.

Blijven jullie dan met de aparte potjes/rekeningen of gaan jullie dan toch gezamelijk alles doen.

Mijn vriendin en ik hebben ook ieder een aparte rekening maar we hebben ook een en/of rekening. Van die rekening willen we (in de toekomst want dat is nog steeds niet goed door ons geregeld ) de gemeenschappelijke rekeningen betalen.
Eigenlijk hebben we gekozen voor deze constructie van aparte potjes, omdat we gewoon allebei zoveel eigen verplichtingen hebben. Hij heeft alimentatie en hypotheek, ik mijn studie, allebei nog wat leningen etc. Dus op deze manier leek het ons bij het samenwonen het handigst, totdat we echt toe zijn aan het echt samen voeren van een financieel huishouden.
Op zich vind ik het in de toekomst niet heel erg om mee te betalen aan de vakantiekosten van zijn dochter, alleen moet ik dan wel normaal verdienen. Hij heeft een behoorlijk goede baan en verdient in z'n eentje meer dan sommige mensen met z'n tweeën tezamen. Ik vindt dat het gewoon niet zo kan zijn dat ik amper een nieuwe broek kan kopen (wat nu het geval is), omdat ik mee moet betalen aan de vakantie van zijn dochter en dat hij vervolgens een paar honderd euro per maand kan verbrassen...
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:34:16 #15
136842 rickybee
Stiften is voor mietjes
pi_44048150
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:30 schreef Sunshine2006 het volgende:
Ik vind het aso, gezien hij genoeg verdient en jij student bent. Hij moet ook ff indeken hoeveel je kwijt KAN.
Waarschijnlijk ook niet veel, anders loop je niet zo moeilijk te doen over centen.
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:34:29 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44048157
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:26 schreef Rian1982v het volgende:

[..]

Waarom maken jullie niet gewoon één grote pot? Dan betaal jij mee aan de vakantie van zijn dochter, die inderdaad gewoon tot het huishouden behoort, maar hij ook aan jouw studie wat ook gewoon een onderdeel zou moeten uitmaken van het huishoudbudget.
Ik kan me in ieder geval wel voorstellen dat je op deze wijze moeite hebt aan het meebetalen.

Edit: laat maar, je hebt het antwoord op mijn eerste vraag net gegeven.

Gezien de huidige situatie ben ik het met je eens. Voor de toekomst zou ik nog maar eens goed met je partner praten. Op deze manier is namelijk geen normale huishouding te voeren. Of je splitst alles of je werkt gewoon met een gezamenlijke pot en spreekt af wat daar uit betaald wordt.
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:37:05 #17
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_44048211
Edit: Doe normaal!

[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2006 14:37:55 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:38:17 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44048239
Reactie op edit.

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2006 14:38:47 ]
pi_44048242
-knip-

Jezus doe eens normaal man... Ik heb al eerder uitgelegd dat ik gek ben op dit kind. Dat ik veel dingen met haar doe, dat ik altijd voor haar klaar sta. Ik wil helemaal niet van haar af... Ik vind het financieel alleen allemaal niet zo heel eerlijk op dit moment!!!

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2006 14:39:39 ]
pi_44048270
Reactie op edit.

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2006 14:40:54 ]
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:43:24 #21
28167 matthijst
pi_44048339
quote:
Waar slaat dat nou op? Als je niet wilt opdraaien voor de kosten voor zijn dochter betekent toch niet dat je haar meteen doodwenst?
Oeps, bedoeling was om aan te geven dat TS zegt dat ze "gek is op het kind", maar even later zegt "Het is zijn dochter, niet de mijne"....

Persoonlijk vind ik dat je, als je een relatie begint met iemand die al een kind heeft, je het kind erbij "neemt".... Fuck die "het is zijn kind, niet de mijne" bullshit.

Vind overigens ook dat hij geen geld van een studente moet vragen als hij schijnbaar genoeg verdient om een paar honderd euro te verbrassen... Zou dan zeggen; hou dat geld maar, dan hebben we allebei tenminste wat uit te geven en we kijken wel hoe we het straks doen, als je werk hebt....
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:44:14 #22
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44048362

dat klinkt al een stuk meer genuanceerd.
pi_44048398
Ik heb zelf ook een vriendin en heb een dochtertje die om het weekend 2 dagen bij ons is. Aan de ene kant vind ik wel dat hij gelijk heeft, maar aan de andere kant ook weer niet. Gezien de gezamelijke kosten zou het redelijk zijn als jij maar een deel van de kosten van de vakantie op je neemt. Bijvoorbeeld een 40 - 60 verhouding. Hij betaald dat iets meer vanwege zijn dochter.

Het ligt er natuurlijk ook aan waar jullie naar toe op vakantie gaan. Is dat een weekje Center Parcs of is dat een weekje Curacao. In het laatste geval zou het redelijk zijn als hij twee tickets betaald (die van hem en zijn dochter)

Pas geleden nog heb ik de kadootjes betaald voor mijn dochter en mijn nichtjes. Ik betaal ook kleren die ik voor haar koop voor de weekenden. Als mijn vriendin iets koopt voor mijn dochter dan is dat haar keuze. Maar goed mijn vriendin en ik hebben allebei een full-time baan en we wonen ook nog niet samen.

Misschien kun je beter een aparte rekening openen waarop je een deel van je studiefinanciëring stort en hij een deel van zijn salaris. Van die rekening worden dan alle vaste lasten betaald.

Tuurlijk weet hij dat een studente niet veel in de maand binnenbrengt, maar hou je in de maand genoeg geld over om wat opzij te leggen? Wil je zo wel op vakantie, want ik kan me voorstellen dat dit toch op de vakantiestemming drukt?
♥ K, N, R en F ♥
pi_44048399
quote:
Hij is onderdeel van ons gezin. Punt. Ik heb iets met mijn vriendin en daar hoort hij bij.
Dat dus
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op vrijdag 1 december 2006 10:43 schreef matthijst het volgende:

[..]

Oeps, bedoeling was om aan te geven dat TS zegt dat ze "gek is op het kind", maar even later zegt "Het is zijn dochter, niet de mijne"....

Persoonlijk vind ik dat je, als je een relatie begint met iemand die al een kind heeft, je het kind erbij "neemt".... Fuck die "het is zijn kind, niet de mijne" bullshit.

Vind overigens ook dat hij geen geld van een studente moet vragen als hij schijnbaar genoeg verdient om een paar honderd euro te verbrassen... Zou dan zeggen; hou dat geld maar, dan hebben we allebei tenminste wat uit te geven en we kijken wel hoe we het straks doen, als je werk hebt....
Een stuk genuanceerde dit. Het lijkt me alleen niet zo vreemd wat ik zeg. Ik ben gek op haar, ik vind het een heel lief kind, maar ze is niet mijn kind. Ik heb haar niet gemaakt, ik heb geen band met haar vanaf haar geboorte. Ze is inmiddels al een tiener en ze is ook vrij weinig hier. Ik zie haar vier dagen in de maand, dan is het toch moeilijk om het gevoel te krijgen dat het "mijn" kind is. Als zij hier zou wonen dan zou het heel anders zijn, dan zou ik het verhaal toch anders zien, maar dan zou ik ook gekozen hebben voor de volledige opvoeden van een kind. Nu heb ik geaccepteert dat mijn vriend een kind heeft en ben geniet ik van haar aanwezigheid, maar ik speel natuurlijk maar een vrij beperkte rol in haar opvoeding. Vandaar dus dat het niet als "mijn" kind voelt.
pi_44048624
Tja als ik jou verhaal zo hoor en je vriend inderdaad zoveel verdient. Tja dan moet die van een kant niet zeuren. Maar goed ik zou de vakanties gewoon uit een gemeenschappelijke (spaar)pot betalen. Dan heb je ook niet zo zeer het jij betaald zoveel van deze vakantie en jij zoveel gevoel.

Hoe je die spaarpot vult, in welke verhouding is dan natuurlijk een ander verhaal.

Overigens als ik uit mag gaan van 1982 als geboortejaar van jou dan snap ik jou opmerking dat het in het begin wat stroever ging tussen jullie ook wel. Bij ons was het geen probleem. Zoontje van ons was 4 3 toen we elkaar leerden kennen.

[ Bericht 3% gewijzigd door FrankV34 op 01-12-2006 11:01:45 (foutje) ]
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:58:55 #27
33035 Gaatjeniksan
het grote voordeel van ....
pi_44048719
Kan je niet een soort compris sluiten. Hij weet heel goed dat je het nu niet breed hebt, dus dan betaal je nu wat minder en als je eenmaal een baan hebt dat je dan wel 50-50 doet? Uiteindelijk zul je toch samen een gezin gaan vormen..tenzij je dat niet wilt en dan vrees ik voor je relatie op de langere termijn...
het gaatjeniksan
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:59:47 #28
28167 matthijst
pi_44048735
Ah ja, ging er vanwege geboortejaar '82 ook vanuit dat het om een kleiner kind ging..
Als 't al een tiener is kan ze toch wel een krantenwijk nemen om d'r eigen vakantie te betalen

Blijf het vooral vreemd vinden dat je vriend jou zoveel wil laten betalen dat je zelf "amper een nieuwe broek kan kopen", terwijl hij "een paar honderd euro [kan] verbrassen"...
Dat lijkt me al niet gezond.

Zou ook voorstellen om nu niks te betalen en als je straks werk hebt zoveel te betalen dat je allebei even veel over houdt om leuke dingen van te doen...
Dus wat dat betreft betaal je nu al teveel wmb, aangezien hij maandelijks wel veel over houdt en jij niet...

Relatie van 4 jaar.... dat hij in het begin nog iets had van "je betaalt maar fijn voor jezelf" ala... maar daar moet ie toch nu wel vanaf te krijgen zijn...
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:02:05 #29
110414 _Flame_
Allemaal gelul
pi_44048775
aangezien je student bent kan ik het me goed voorstellen dat je niet op dat soort "extra" kosten zit te wachten, zeker niet als je dan zelf bij wijze van spreke nog geen nieuwe broek meer kan kopen.

Als het nou ging om boodschappen en dergelijke, maar het gaat hier om een vakantie...

Aan de andere kant, als je geen student zou zijn zou ik je een zeur vinden
Ik weet dat de vriend van mijn moeder en ook de vriendin van mijn vader ook gewoon meebetalen aan kadootjes/ vakanties en andere zaken voor mij en mijn broertje
Ik hoor alleen maar bla bla bla
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:03:00 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_44048796
Damn, dus je vriend is waarschijnlijk zo'n vijftien jaar ouder dan jij, en verwacht ook nog eens dat je jezelf scheel betaalt aan z'n kind. Ik snap wel waar je moeilijk over doet. Maar je hebt het sowieso slecht geregeld. Je moet gewoon zoiets afspreken als dat je allebei net zoveel van je salaris in een gemeenschappelijke pot stopt, tot je allebei nog een bepaald bedrag (zeg honderd euro ofzo) overhoudt. Dan zouden er geen problemen meer moeten zijn
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_44048847
quote:
[b]

Blij het vooral vreemd vinden dat je vriend jou zoveel wil laten betalen dat je zelf "amper een nieuwe broek kan kopen", terwijl hij "een paar honderd euro [kan] verbrassen"...
Dat lijkt me al niet gezond.
Dit is dus ook gewoon mijn grootste probleem. Mijn vriend heeft per maand netto meer dan 1200 euro (hij krijgt netto ongeveer 2300 euro, ik heb ongeveer 1100/1200) meer te besteden dan dat ik heb. En dan leen ik al het hoogst mogelijke aan studiefinanciering, anders zou de verhouding helemaal ver te zoeken zijn.
Daarom vind ik het ook als ik een fulltime baan heb raar als ik echt 50-50 mee zou moeten betalen. Als ik een fulltime baan heb, zal er netto toch zeker nog 900 euro verschil tussen zijn inkomen en dat van mij zitten. Hij verdient gewoon heel veel en ik vind het dan niet geheel eerlijk als alles 50/50 verdeelt wordt.
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:08:31 #32
110414 _Flame_
Allemaal gelul
pi_44048915
heb je dit dan wel eens op deze manier bij hem aangekaart?
ieder normaal denkend mens ziet toch dat de verhouding zo scheef is dat t wel logisch is dat hij deze extra kosten op zich neemt
Ik hoor alleen maar bla bla bla
pi_44048933
Edit: reageer normaal of reageer niet.

[ Bericht 91% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2006 14:42:52 ]
pi_44048934
ik vind dat topicstarter gelijk heeft.
topicstarter geeft ook aan dat ze als ze een baan heeft straks ook meer wil meebetalen aan zijn dochter, maar nu gewoon de financiele middelen niet heeft. het is toch van de zotte dat hij 100den euro's(wat wel zijn goed recht is hoor,hij verdient het zelf) verbrast maandelijks terwijl zij door het meebetalen aan de vakantie niet eens een broek kan kopen.

ik zou het gewoon duidelijk zeggen dat je het gewoon niet kan betalen nu, dat heeft ie maar gewoon te accepteren.

Ik heb er 3 jaar terug ook voor gekozen om te gaan samenwonen met mijn vriendin terwijl zij studeerde. Ik wist dus dat zij minder te besteden had en wist dus ook dat ik maandelijks meer moest betalen, daar kies je voor dan moet je achteraf ook niet gaan zeiken. en nu verdient mijn vriendin gewoon meer dan ik en betalen we alles gezamelijk en de ene keer koop ik wat duurs en zij de andere keer. nooit een probleem!

succes
pi_44048981
Reactie op edit.

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2006 14:46:06 ]
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:24:57 #36
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_44049264
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:26:43 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:24:57 #37
28167 matthijst
pi_44049265
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:04 schreef Rian1982v het volgende:
Dit is dus ook gewoon mijn grootste probleem. Mijn vriend heeft per maand netto meer dan 1200 euro (hij krijgt netto ongeveer 2300 euro, ik heb ongeveer 1100/1200) meer te besteden dan dat ik heb. En dan leen ik al het hoogst mogelijke aan studiefinanciering, anders zou de verhouding helemaal ver te zoeken zijn.
Daarom vind ik het ook als ik een fulltime baan heb raar als ik echt 50-50 mee zou moeten betalen. Als ik een fulltime baan heb, zal er netto toch zeker nog 900 euro verschil tussen zijn inkomen en dat van mij zitten. Hij verdient gewoon heel veel en ik vind het dan niet geheel eerlijk als alles 50/50 verdeelt wordt.
Wow!
Sorry, maar hij is gek
Zal wel een overblijfsel van zijn scheiding zijn ofzo, bang dat ie weer wordt kaalgeplukt

Komt er dus op neer dat jij maximaal aan het lenen bent alleen om bij hem te kunnen zijn. Fijn geregeld!
Als ik hem was zou ik je nu al niks, of minder laten betalen aan vaste lasten (gas, water licht, eten)... Malle pietje is 't.
Mooi bekeken nu: hij verhuurt gewoon een kamer aan een studente, met de gedroomde extra's

En als je straks werk hebt zou ik, zoals eerder gezegd, allebei zoveel betalen dat je evenveel overhoudt:
als hij dan 500 euro netto meer verdient dan betaalt hij dus 500 euro meer dan jij
pi_44049370
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:24 schreef matthijst het volgende:

[..]

Wow!
Sorry, maar hij is gek
Zal wel een overblijfsel van zijn scheiding zijn ofzo, bang dat ie weer wordt kaalgeplukt

Komt er dus op neer dat jij maximaal aan het lenen bent alleen om bij hem te kunnen zijn. Fijn geregeld!
Als ik hem was zou ik je niks laten betalen aan kost (gas, water licht, eten)... Malle pietje is 't.

En als je straks werk hebt zou ik, zoals eerder gezegd, allebei zoveel betalen dat je evenveel overhoudt:
als hij dan 500 euro netto meer verdient dan betaalt hij dus 500 euro meer dan jij
Ik vind het verder niet erg om maximaal te lenen, dat deed ik ook toen ik op mezelf woonde en dat is een heel bewuste keuze geweest. Ik ben voor de derde keer aan een studie begonnen, nadat ik het twee keer heb op gegeven en toen fulltime heb gewerkt. Ik wilde het nu echt een keer goed doen en daarvoor is geld nodig en de vrijheid om niet altijd maar keihard te hoeven werken.
Ik vind ook niet dat hij per se evenveel over moet houden als ik; hij verdient meer dus hij heeft ook gewoon wel wat meer uit te geven dan dat ik heb. Maar ik vind wel dat hij bepaalde dingen niet van mij kan verwachten en er rekening mee kan houden dat ik student ben...

En over dat kaalplukken... Ik weet het niet waar het vandaan komt, maar ik weet wel dat hij daar voor mij totaal niet bang over hoeft te zijn... Ik ben altijd financieel verantwoordelijk geweest voor mezelf, krijg ook geen geld van mijn ouders ofzo en ik wil ook helemaal niet afhankelijk zijn van zijn geld. Ik wil dus ook niet dat hij MIJN studie betaalt, dat hij geen geld voor de hypotheek aan mij rekent, ik wil alleen niet mee betalen aan de vakantie van zijn dochter. Dat zijn kosten die ik er gewoon even niet bij kan hebben...
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:30:58 #39
28167 matthijst
pi_44049434
OK, maar zoals het nu gaat zijn de verhoudingen zoek, of niet eigenlijk: niet aanwezig.
Damn: 1100 euro uitgeven, terwijl je vriendin praktisch niks overhoudt en dan ook nog janken om een vakantie te betalen....

edit: kaalplukken was een gok... Veelgehoord bij gescheiden mannen.
pi_44049459
Ik vind het sowieos al absurd dat jij flink moet lenen voor je studie, terwijl hij waarschijnlijk geld overhoudt. En dan heb ik het dus nog niet eens over het feit dat je ook nog zijn kind moet financieren. Werkelijk, ik zit te knipperen met mijn ogen. Ik kan daar echt met mijn verstand niet bij. Je bent maf dat je hier met open ogen intrapt. Wat heeft hij eigenlijk voor je over?
pi_44049523
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:30 schreef matthijst het volgende:
OK, maar zoals het nu gaat zijn de verhoudingen zoek, of niet eigenlijk: niet aanwezig.
Damn: 1100 euro uitgeven, terwijl je vriendin praktisch niks overhoudt en dan ook nog janken om een vakantie te betalen....
Ik weet niet precies wat hij aan vaste lasten heeft, hypotheek, verzekeringen, g/w/l, allimentatie, terugbetalen lening IBG, afbetalen lening bij bank enz. Dat zal vast ook wel beetje oplopen, maar ik weet in ieder geval zeker dat hij meer dan 700/800 euro vrij besteedbaar per maand moet overhouden. Dit terwijl ik vaak maar 300/400 euro over houd en daar moeten dan vaak weer allerlei onverwachte dingen van betaald worden. Net weer een rekening van 150 euro aan schoolboeken betaald.
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:34:36 #42
28167 matthijst
pi_44049524
What Have You Done For Me Lately....
pi_44049691
Confronteren ermee! Als je dit toelaat loopt ie gewoon over je heen. Je bepaald toch zeker zelf wel wat je met JOUW geld doet?
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:42:41 #44
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44049750
Wat zegt je vriend eigenlijk als je het enorme verschil in inkomsten als (valide) argument opwerpt?
pi_44049823
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:42 schreef MissMatch het volgende:
Wat zegt je vriend eigenlijk als je het enorme verschil in inkomsten als (valide) argument opwerpt?
Dat hij keihard werkt voor dat geld. En dat hij er niets aan kan doen dat ik nog studeer. Dat dat mijn eigen keuze is geweest en dat ik daar dan de consequenties van moet dragen. Of in ieder geval iets in die trant.
pi_44049868
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:45 schreef Rian1982v het volgende:

[..]

Dat hij keihard werkt voor dat geld. En dat hij er niets aan kan doen dat ik nog studeer. Dat dat mijn eigen keuze is geweest en dat ik daar dan de consequenties van moet dragen. Of in ieder geval iets in die trant.
Het is toch ook zijn keuze geweest om een kind te krijgen?!
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:47:23 #47
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44049871
Jij werkt toch ook keihard als student? Jij kan er niets aan doen dat hij een kind heeft bij een andere vrouw? dat is zijn keuze geweest en daar moet hij de consequenties van dragen. gelijke munt. ik vind zijn instelling hoe langer hoe ridiculer.
pi_44049884
Wat een ei! Onthoud wel dat het jouw geld is. Als de zaken omgekeerd zouden zijn zou ie het hoogstwaarschijnlijk ook niet doen. Ik vind wel dat ie iets meer voor je mag over hebben hoor. Je plukt hem toch niet helemaal kaal ofzo? Tis niet alsof ie er arm van wordt. Itt jij.
pi_44049900
quote:

[..]

Hij moet je toch stimuleren in je studeren en er blij voor zijn dat je dat doet, immers studeren is vooruit en hogerop komen naar een betere baan in de toekomst zodat jullie samen nog meer verdienen. Hoe jij het verwoord doet hij alsof het ontzettend stom is om te gaan studeren.

Wat een sukkel.
pi_44049938
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:47 schreef MissMatch het volgende:
Jij werkt toch ook keihard als student? Jij kan er niets aan doen dat hij een kind heeft bij een andere vrouw? dat is zijn keuze geweest en daar moet hij de consequenties van dragen. gelijke munt. ik vind zijn instelling hoe langer hoe ridiculer.
Whahaha, inderdaad. Je kunt beter studeren dan trouwen, kinderen verwekken en weer scheiden. Wat dat wel niet kost en daar krijg je echt niks voor terug.
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:51:56 #51
28167 matthijst
pi_44049990
quote:
Wow. Verbazing op verbazing
Dus eigenlijk zegt hij: "hey, je bekijkt maar wat je doet, stop liever met studeren en ga lekker achter de kassa zitten of schoonmaken ofzo, het maakt mij niet zoveel uit, als het eten maar klaar staat en het bed warm is"

Is hij in de war met een ex die hij op www.russian-brides.com besteld had ofzo

Wow, bijna 2007 en d'r is er weer eentje uit de oertijd opgedoken. Bel het ANP!
pi_44050138
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hij moet je toch stimuleren in je studeren en er blij voor zijn dat je dat doet, immers studeren is vooruit en hogerop komen naar een betere baan in de toekomst zodat jullie samen nog meer verdienen. Hoe jij het verwoord doet hij alsof het ontzettend stom is om te gaan studeren.
Dit vind ik dus ook. Ik studeer hard. Volg zelfs twee studies. Heb voor beide allebei mijn studiepunten gehaald tot nu toe (ben voor beide 3e jaars). Ik heb alles in één keer gehaald, heb nog nooit hertentamens gemaakt. Daarnaast werk ik 12 tot 16 uur per week en soms (als ik geld nodig heb) nog wat meer.

Zoals ik bovenaan al aangaf is het verhaal over zijn dochter één van de punten waar we telkens gezeik over hebben. Het andere heeft te maken met het huishouden. Ik maak voor mijn twee studies plus werk zeker tussen de 50 en 60 uur per week. Daarbij moet ik nog behoorlijk wat reizen omdat ze mijn studie verplaatst hebben naar Den Haag terwijl ik in de buurt van Rotterdam woon en daar ook normaal gesproken studeerde. Hij werkt 40 uur per week. Als hij thuiskomt gaat hij zitten en eigenlijk doet hij bijna niets meer. Hij brengt alleen af en toe de vuilniszakken weg. Dit terwijl ik verder alles doe in het huishouden: koken, wassen, strijken (ook zijn overhemden), boodschappen doen, schoonmaken enz. Hij is vaak twee avonden in de week weg om te sporten, maar ik heb daar gewoonweg geen tijd voor. Wanneer ik hem vraag of hij ook een deel van het huishouden op zich wil nemen, dan levert dat veel gezeik op. Hij wil wel helpen, maar dan moet ik aangeven wat hij moet doen en zijn nadruk zal op het weekend liggen, want door de weeks heeft hij het al druk genoeg met zijn werk. Terwijl er naar mijn idee moet er doordeweeks ook gewoon gekookt worden en met drie katten is het verstandig vaker dan eens per week te stofzuigen.
Ik vind hem behoorlijk dubbel. Hij wil een geëmancipeerde vrouw die haar eigen geld verdient, maar hij wil een "huisvrouwtje" om schoon te maken

Toen ik bij hem ben gaan wonen, wist ik veel zaken natuurlijk ook wel. Ik ben geen naïef schaap dat daar niet over heeft nagedacht. Maar we hadden heel veel gesprekken over het huishouden gehad. Hij zou ook zijn gedeelte op zich nemen, maar helaas blijkt er van die afspraken geen zak terecht te komen...
pi_44050230
Ah. Nu komt de aap uit de mouw, Er is dus wel iets meer aan de hand...
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:05:10 #54
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_44050305
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:52 schreef Rian1982v het volgende:
Mijn vriend en ik zijn inmiddels een dikke vier jaar bij elkaar en wonen ook samen.
Eigenlijk ging het behoorlijk goed, maar de laatste tijd hebben we steeds discussies over dezelfde dingen.
Eén van die dingen is het volgende:

Mijn vriend heeft samen met zijn ex-vriendin een dochter. Zij woont bij haar moeder en is in de weekenden om het weekend bij ons. ...........
........ Maar ik vind gewoon niet dat ik financieel voor haar verantwoordelijk ben.

Zit iemand van jullie ook in deze positie? Hoe ga jij hier mee om? Wat vinden jullie hiervan?
Sorry maar ik vind het niet meer dan normaal, jij hebt bewust gekozen voor iemand met een kind, its a packaged deal.
Ik snap dat je dit niet leuk vind, maar dit wist je van te voren. Daarbij gezegt als jij nog studeerdt neem ik even aan dat er ook finaciele ondersteuning is naar jou toe. Maarja balance is hier het belangrijkste.

Succes
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
pi_44050332
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:02 schreef _Arual_ het volgende:
Ah. Nu komt de aap uit de mouw, Er is dus wel iets meer aan de hand...
Heb ik dat ontkent??? Ik heb in het begin al aangegeven dat er enkele problemen zijn waar we steeds op terug komen.
pi_44050364
sorry hoor maar vind de verhouding in jullie relatie helemaal fout!

ik werk 40 uur en me vriendin werkt 40 uur.
zij kookt
ik kook.
zij maakt schoon
ik maak schoon
zij strijkt, ook mijn overhemden
ik was alles en vouw alles wegg.

lijkt mij niet meer dan logisch.

maar als iemand 1100 euro per maand overhoudt dan neem je toch een schoonmaakster ipv je vriendin behandelen als een schoonmaakmiep die nog meer tijd kwijt is aan haar studie dan hij aan werk.

ik ken je vriend niet,hij zal best lief zijn anders woon je niet samen maar vind echt dat hij respectloos met je omgaat!
pi_44050385
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:05 schreef Stuiter_en_Co het volgende:

[..]

Sorry maar ik vind het niet meer dan normaal, jij hebt bewust gekozen voor iemand met een kind, its a packaged deal.
Ik snap dat je dit niet leuk vind, maar dit wist je van te voren. Daarbij gezegt als jij nog studeerdt neem ik even aan dat er ook finaciele ondersteuning is naar jou toe. Maarja balance is hier het belangrijkste.

Succes
Misschien is het verstandig om het hele topic te lezen. Als er van zijn kant financiële steun naar mij toekomt, voor het feit dat ik nog studeer, dus dat we een gezamenlijke rekening hebben waar alle kosten uit betaald worden, dan zou er geen enkel probleem zijn. Maar wij voeren bewust beide onze eigen financiële zaken, met eigen rekeningen. Ik krijg dus geen financiële steun van hem voor mijn studie. Die betaal ik zelf.
pi_44050435
quote:
ik ken je vriend niet,hij zal best lief zijn anders woon je niet samen maar vind echt dat hij respectloos met je omgaat!
Hij is ook echt wel lief, anders zou ik niet met hem zijn gaan samenwonen. Maar de laatste tijd liggen de verhoudingen inderdaad behoorlijk scheef. Toen ik in mijn eigen huis woonde had ik daar gewoon eigenlijk geen idee van. We hebben hier veel gesprekken over gehad voordat ik bij hem zou gaan wonen en ik had het gevoel dat we om een zelfde lijn zaten qua huishoudelijke zaken etc.
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:16:05 #59
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44050568
quote:

[..]

Succes
Die vlieger gaat toch ook andersom op? hij heeft toch ook bewust gekozen voor een relatie met een studente die het stukken minder breed heeft dan hij?
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:17:02 #60
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44050604
werp hem trouwens ook eens voor de voeten dat hij zijn gemaakte afspraken over het huishouden niet nakomt.
pi_44050660
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:17 schreef MissMatch het volgende:
werp hem trouwens ook eens voor de voeten dat hij zijn gemaakte afspraken over het huishouden niet nakomt.
Effectief communiceren is duidelijk niet 1 van haar sterkste punten, anders plembte ze hier geen verhaal neer...
pi_44050680
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:16 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Die vlieger gaat toch ook andersom op? hij heeft toch ook bewust gekozen voor een relatie met een studente die het stukken minder breed heeft dan hij?
Precies!!!
Maar eigenljk doet het verhaal of ik studente ben of niet er niet zoveel toe naar mijn idee.
Wanneer je een relatie aangaat met een meisje dat 11 jaar jonger is dan dat jij bent, dan kan je er van uitgaan dat dat meisje minder inkomsten heeft, ook als ze straks gaat werken. Ik ga natuurlijk nooit verdienen wat hij verdient op dit moment als ik klaar ben met mijn studie. Daar gaat echt wel even tijd overheen voordat ik dat ga verdienen, als dat er binnen de branche waar ik voor studeer uberhaupt inzit.
  Vis een optie? vrijdag 1 december 2006 @ 12:22:58 #63
70532 loveli
N
pi_44050756
Ik vind ook niet dat hij mag verwachten dat je de helft betaalt. Je legt nu verhoudingsgewijs al meer in dan hij. Je wist dat hij een dochter had en je betaalt gewoon haar eten als ze er is. Ik zie niet in waarom jij de extra kosten voor vakantie voor de helft zou moeten betalen. Heeft hij het idee dat je van hem profiteert? Anders snap ik niet dat hij vindt dat je zoveel van de vakantie van zijn dochter moet betalen. Stel voor om dat naar draagkracht te doen: wat hij per maand overhoudt in verhouding tot wat jij overhoudt.
Of ga een weekje op de camping zitten met z'n drieen, dat kan er vast wel vanaf.
Hij klinkt vrij egoistisch met twee keer sporten per week en geen bijdrage 'kunnen' leveren aan het huishouden. Als hij wil dat je precies zegt wat hij moet doen in het huishouden, maak dan een schema waarop je de taken verdeelt. Als hij daar geen tijd voor/zin in heeft, kan hij voor zijn deel een hulp in de huishouding regelen.

Jij wist dat hij een dochter had voordat jullie een relatie kregen, omgekeerd wist hij ook dat hij geen relatie kreeg met een rijke vrouw. En heel goed van je dat je hem niet laat betalen aan je studie.
crap in = crap out
pi_44050787
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:18 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Effectief communiceren is duidelijk niet 1 van haar sterkste punten, anders plembte ze hier geen verhaal neer...
Houd toch eens op joh. Eerst dat "domme doos" nu dit weer....

Waar baseer jij op dat ik niet effectief kan communiceren. Ik heb hier al heel veel gesprekken met hem over proberen te voeren, maar misschien dat we gewoon heel verschillend denken. En nu zul je wel weer komen met dat als we verschillend denken ik daar mijn conclusies uit moet trekken. En dat zal ik ook zeker doen als we er niet uitkomen, maar ik wilde voor mezelf nog even checken of ik nou echt zo raar denk of dat ik gewoon "gelijk" heb. Daar is een forum een zeer geschikt medium voor.

Als je dus niets zinvols bijdraagt aan de discussie, reageer dan gewoon niet!
pi_44050954
Hij is gewoon bang dat hij misschien weer een vriendin heeft die van zijn geld leeft en daarom moet jij de helft betalen.

OVer het huishouden kan ik kort zijn. Samen doe je leuke en minder leuke taken in het huishouden. Niet dat de een alles doet omdat de ander zo hard werkt. Zoals hij het dus nu speelt. Logisch dat hij geen tijd overhoud voor de rotklusjes. Hij werkt tenslotte heel de dag en bij thuiskomst wil hij eten en daarna weer gauw weg om te gaan sporten om 's-avonds thuis te komen in een schoon huis zonder afwas. En als het niet opgeruimd is denk ik dat hij er nog wel wat van zegt ook (is het niet)

Misschien een idee om gewoon te zeggen dat je niet meegaat op vakantie omdat je het niet kan betalen van het geld dat je nu overhoudt. Gaat hij maar gezellig alleen met zijn dochter. Heeft hij een beetje redelijkheid in zich dat moet hij ook inzien dat hij wel erg rare dingen van je vraagt.
♥ K, N, R en F ♥
  † In Memoriam † vrijdag 1 december 2006 @ 12:38:49 #66
43556 miss_dynastie
pi_44051186
Zoals de verhoudingen nu zijn, zou ik zeggen: zoals jouw studie geheel op jouw financiële bordje terechtkomt, hoort zijn dochter geheel voor zijn rekening te komen. Dus ook boodschappen e.d. Da's nu eenmaal de consequentie van het zo verdelen.

Hoewel je niet echt om een oordeel vraagt over jullie relatie, vraag ik me wel af wat je eigenlijk met zo'n vent moet. Echt hartelijk en warm lijkt hij me niet...
pi_44051342
Ik sluit me aan bij de meerderheid in dit topic. Als je voor hem kiest heb je zijn dochter er ook bij, maar zelfde geldt voor hem qua jouw studeren. Hij wist ook waar hij aan begon van tevoren. Dus qua kosten zou mijn mening zijn dat zolang jij je best doet om bij te dragen, het niet perse 50/50 moet zijn en jij dus ook niet zoveel mee zou moeten betalen aan haar vakantie.

Ik woon zelf nog niet (officieel) samen, maar de plannen zijn er wel. Ik heb zelf een baan met weinig reistijd maar hij is de hele week door vrij laat thuis en is dan redelijk moe. Bij ons is de afspraak dat ik dan minder meebetaal omdat hij bijna 3x meer verdient dan ik, maar dat ik daarintegen wat meer in huis doe omdat ik daar meer tijd voor heb. Zo houden we straks samen wat meer tijd over om leuke dingen te doen en hebben we daar ook beide geld voor. Wel jammer dat in jouw situatie er door hem vrij weinig gedaan wordt om jouw kant wat meer te begrijpen en wat meer rekening met je houden. Studeren kan heel zwaar zijn en zeker met 2 studies. Daar mag hij best wat meer besef van krijgen.
O+ 11-06-2009 O+
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:49:51 #68
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_44051526
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:19 schreef Rian1982v het volgende:

[..]

Precies!!!
Maar eigenljk doet het verhaal of ik studente ben of niet er niet zoveel toe naar mijn idee.
Wanneer je een relatie aangaat met een meisje dat 11 jaar jonger is dan dat jij bent, dan kan je er van uitgaan dat dat meisje minder inkomsten heeft, ook als ze straks gaat werken. Ik ga natuurlijk nooit verdienen wat hij verdient op dit moment als ik klaar ben met mijn studie. Daar gaat echt wel even tijd overheen voordat ik dat ga verdienen, als dat er binnen de branche waar ik voor studeer uberhaupt inzit.
ja idd, Daarom gaf ik ook aan dat er balance moet zijn, als hij wilt dat zij dingen betaalt voor zijn dochter, neemt ik ff aan dat de cash flow de andere kant op ook is als dat nodig/gewenst is. En nee ik bedoel geen gezamelijke rekening. Maar indivuduele gevallen zoals vakantie, les geld what ever, maar als er geen balance is dan is het zoiezzo als slecht.

ook als ik de rest lees over gemaakte afspraken en huishouden, laat voor mij zien dat er meer dingen zijn.
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
pi_44051725
quote:

[..]

dus hij verdiend zo'n 1800 euro per maand, en jij zo'n 600, en vervolgens laat ie jou de helft van zn dochters vakantie betalen. Ik zou gewoon zeggen dat dat goed is als hij voortaan de helft van jouw studiekosten betaald. nee echt, ik vind het behoorlijk pauperig van hem dat hij jou laat mee betalen terwijl je het al niet zo breed hebt.
pi_44052091
Hoe meer je het uitlegt, hoe meer ik de kriebels krijg.
Dit is de reden waarom ik het heb uitgemaakt met mijn ex (nou ja, een van de redenen).
Alsof studeren niet goed is, je daarnaast het huishouden gewoon mag doen (want je hebt toch maar 10 uur les per week?) en je gewoon dikke pech hebt als je geen geld hebt...
Zijn motivatie: ja, dan leg je gewoon al je geld in in de huishoudpot, en als we dan iets leuks gaan doen dan betaal ik dat wel van mijn geld! Jaja, zodat jij lekker kunt controleren wat ik precies doe en koop en ik lekker afhankelijk blijf.
Bah. Aufgetiefd!

Trouwens, doe eens een lijstje van wat er wel leuk is aan hem
Dat probeerde ik namelijk een keer, en ik kwam niet verder dan 'tja, het is beter dan geen vriend, en als ik hier wegga moet ik terug naar mijn ouders'. Ik hoop dat jij meer redenen kunt bedenken, want die van mij waren dus niet genoeg om het vol te houden
  Vis een optie? vrijdag 1 december 2006 @ 13:14:41 #71
70532 loveli
N
pi_44052339
Positief: hij is lief en heeft een schat van een dochter.
crap in = crap out
pi_44052379
Die 50/50 instelling van je vriend, daar moet je hem op aanspreken.
Als jullie aparte rekeningen hebben, maar zijn dochter wel 50/50 moeten betalen klopt daar iets niet.
Honderd euro is voor jou gewoon veel meer dan voor hem.

Je zou drie dingen kunnen doen:
1. Hij heeft een dochter, jij studeert, dus komt de rekening van de studiekosten ook maar 50/50 bij hem. Niet alleen maar 50/50 waar het hem uitkomt!
2. Als jouw studie zogenaamd een wens is, is een vakantie dat helemaal. Als jij moet meebetalen aan de vakantie heb je ook inspraak. Het kan niet dat hij besluit dat jullie 9 weken door Amerika trekken en dat jij dat moet betalen. Jouw inspraak kan bijvoorbeeld zijn: Vakantie op Terschelling, of géén vakantie: omdat je er geen geld voor hebt. Niet: Zijn vakantie en jij betalen!
3. De beste oplossing: Betalen naar netto inkomen. Kijk wat jullie beiden overhouden na je vaste lasten en betaal naar rato. Houd jij 100 euro over per maand en hij 1000, dan betaalt hij ook 10x zoveel.
In dat geval is een bijdrage aan het huis+gwl trouwens ook redelijk omdat jij gratisch woont en hij niet.

Het klopt gewoon niet om zomaar die ene post 50/50 te doen met zo'n verschil in inkomen en met zulke verschillende levensstijlen.
pi_44052451
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:14 schreef loveli het volgende:
Positief: hij is lief en heeft een schat van een dochter.
Mja, dat soort punten tellen dus ook niet. Er zijn wel meer mensen lief.
Lijstje moet zijn van voordelen van deze jongen, tegenover een mogelijke andere ergens in de toekomst.
  Vis een optie? vrijdag 1 december 2006 @ 13:18:30 #74
70532 loveli
N
pi_44052501
Hij is sportief en heeft een goede baan en een eigen huis.
crap in = crap out
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:21:26 #75
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44052619
quote:

[..]

Ben het helemaal met je eens, vind het belachelijk dat hij er zelfs om durft te vragen gezien het verschil in jullie inkomen. Als jij iets voor zijn dochter koopt is dat jouw keuze maar hoe het je op deze manier door de strot geduwd wordt terwijl het dus echt geen kwestie van geldgebrek van zijn kant is...

Ik zou m'n ogen uit m'n kop schamen als man zijnde als ik m'n vriendinnetje wat van een studiebeursje moet rondkomen om geld zou durven vragen. Erg fout hoor.

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:21:33 #76
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_44052631
Die vriend van jou komt behoorlijk egoïstisch over als je het mij vraagt...
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:23:32 #77
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44052710
quote:

[..]

Ik zou er snel klaar mee zijn als mijn partner mij op die manier zou proberen "op te voeden"
pi_44052783
Oh trouwens na alle mogelijkheden over eerlijk verdelen vind ik het moreel fout om jou mee te laten betalen aan zijn dochter. Ik zie er gewoon totaal geen grond voor. Hoe verkoopt hij dat: Dit is mijn dochter en dit mag jij betalen???
pi_44052800
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:23 schreef Vivi het volgende:
Ik zou er snel klaar mee zijn als mijn partner mij op die manier zou proberen "op te voeden"
Het is een ontiegelijk scheve relatie zo, ik had precies hetzelfde, maar als je erin zit zie je het niet. Pas als je daarna een betere relatie hebt denk je ineens terug en denk je 'oh, kan het ook zo!!? '.
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:27:41 #80
28167 matthijst
pi_44052843
quote:
Hij is gewoon bang dat hij misschien weer een vriendin heeft die van zijn geld leeft en daarom moet jij de helft betalen.
Volgens mij ook, maar da's een verdomd belabberde basis voor een relatie.
Op zich snap ik wel dat ze dingen gescheiden willen houden, maar ik snap niet dat het er dan op neerkomt dat hij honderden euro's per maand kan uitgeven terwijl zij praktisch niks overhoudt...
Wat is dan die hele relatie? Een goedkope huishoudster die ook nog eens zo dom is om voor haar kost- en inwoning te betalen, dat heeft ie...
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:19 schreef Rian1982v het volgende:
"ja, dom van je, je had natuurlijk kunnen weten dat je weinig zou gaan verdienen met die knakenstudie van je"..... --> dat zit eraan te komen als je klaar bent straks...

Zomaar een domme vraag hoor, maar hoe stel jij je de toekomst voor? Zie je jezelf over 10 jaar nog steeds honderden euro's minder per maand verdienen, maar wel evenveel betalen; hij lekker geld verbrassen en jij op een houtje bijten? Da's toch geen relatie

En nog een: heb je geen ouders meer, of indien toch: vinden die dit wel een normale situatie?
pi_44052864
maak voor jezelf eens een lijstje

wat is leuk aan hem?
wat is niet leuk aan hem?
en dan de mate waarin jij iets belangrijk vind en trek dan je conclusie's!

volgens mij ben je echt wel beter af zonder hem dan met hem!

ik ken hem niet maar zie nu al meer minder leuke dan leuke kanten aan hem!
pi_44052914
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:28 schreef nelisb het volgende:
ik ken hem niet maar zie nu al meer minder leuke dan leuke kanten aan hem!
Dat kun je niet zeggen van een afstand..Misschien zijn er wel heel veel leuke dingen.
Maar het is inderdaad wel handig om daar eens over na te denken..
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:29:40 #83
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44052915
Ik zou gewoon weer lekker gaan LAT-ten als je zo nodig met hem door wilt, je hebt nu wel de lasten maar niet de lusten van het samenwonen.
pi_44053036
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:29 schreef Vivi het volgende:
Ik zou gewoon weer lekker gaan LAT-ten als je zo nodig met hem door wilt, je hebt nu wel de lasten maar niet de lusten van het samenwonen.
Nee zo moet je het doen (als je hetzelfde bent als ik)

1. Zeer dramatisch uitmaken op oudjaarsavond
2. Naar je ouders fietsen en daar uithuilen
3. Toch nog een halfjaar een relatie met hem houden, maar dan op afstand, omdat je te DOM en EIGENWIJS bent om het echt uit te maken (let op, ik heb het nu over mezelf, dus zeg niet dat jij dom en eigenwijs bent..)
4. Na dat halfjaar het nogmaals Zeer Dramatisch uitmaken en hem uit je net gehuurde eigen huisje schoppen.

En dan ben je FREE!
Nee, ok, ik zeg niet dat je het moet uitmaken want ik ken de situatie niet. Maar ik krijg heel erg de herkenningskriebels van wat je zegt.
  Vis een optie? vrijdag 1 december 2006 @ 13:35:27 #85
70532 loveli
N
pi_44053133
Hoe lang wonen jullie al samen? En hoe lag de verhouding van dingen betalen of doen voor die tijd?
crap in = crap out
pi_44053516
doe je ook iets met bovenstaande tips? anders heeft het vrij weinig zin om je te helpen!

denk dat we ook allemaal wel benieuwd zijn als je deze tips hebt gebruik komend weekend hoe hij reageert!
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:46:48 #87
28167 matthijst
pi_44053581
1 stem voor Alcarin d'r oplossing, minus het half jaar eigenwijs doen.
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:50:24 #88
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44053733
Lieve TS,

Ik vind eerlijk gezegd dat je dit aan jezelf te danken hebt. Jij accepteert dit gedrag van hem, dit is jouw keuze. Jouw vriend is een egoist die alleen maar aan zichzelf denkt. Dat is niet goed. Maar dat jij dat gedrag van hem pikt is jouw eigen fout.
Dit met hem uitpraten heeft geen zin: hij heeft in het verleden al bewezen dat hij zich niet aan zijn beloftes houdt. Denk je nu werkelijk dat een "goed gesprek" hem op andere gedachten brengt?

Ik denk niet dat hij ooit veranderen zal. Heb je hem overigens wel eens gevraagd waarom zijn vorige relatie geeindigd is?
pi_44053930
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:26 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Het is een ontiegelijk scheve relatie zo, ik had precies hetzelfde, maar als je erin zit zie je het niet. Pas als je daarna een betere relatie hebt denk je ineens terug en denk je 'oh, kan het ook zo!!? '.
Ha ja zeer herkenbaar.

Ik snap nog steeds niet dat ik niet per direct ben opgestapt toen mijn ex glashard beweerde dat als ik thuis zou blijven voor de kinderen, hij geen poot meer zou uitsteken thuis (en daarna kwam er een smerige sneer naar m'n moeder toe ). Ik was gewoon verbijsterd.

Dat heb ik in mijn huidige relatie nog wel eens, dat ik soms te verbijsterd ben om meteen te reageren en ga denken dat ik misschien wel raar ben ofzo Komend weekend staat dus op mijn programma: Mijn ergernis uitspreken dat als we naar dingen gaan van ZIJN familie ik braaf meega, en zodra er iets gedaan wordt met de MIJNE hij er alles aan doet om dat zo kort mogelijk te laten duren

Oja en ontopic: het is belachelijk dat je zou moeten meebetalen aan die vakantie als ik alles zo lees. En wat er verder bij me bovenkomt is: Aha, ik geloof dat ik wel herken waarop z'n huwelijk is stukgelopen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 1 december 2006 @ 14:00:25 #90
28167 matthijst
pi_44054211
quote:
Ik snap nog steeds niet dat ik niet per direct ben opgestapt toen mijn ex glashard beweerde dat als ik thuis zou blijven voor de kinderen, hij geen poot meer zou uitsteken thuis
Dat lijkt mij nou juist een topdeal: hij werken, jij op de kinderen passen, beetje huishouden doen.
  vrijdag 1 december 2006 @ 14:02:38 #91
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44054315
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 14:00 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat lijkt mij nou juist een topdeal: hij werken, jij op de kinderen passen, beetje huishouden doen.
Nou, dat valt bar tegen in werkelijkheid hoor! Als je een groot huis en twee drukke kinderen hebt is het niet een "beetje" huishouden, maar is het gewoon een meer dan fulltime baan. Maar goed, dat is offtopic.
pi_44054358
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:54 schreef Syrena het volgende:
Dat heb ik in mijn huidige relatie nog wel eens, dat ik soms te verbijsterd ben om meteen te reageren en ga denken dat ik misschien wel raar ben ofzo Komend weekend staat dus op mijn programma: Mijn ergernis uitspreken dat als we naar dingen gaan van ZIJN familie ik braaf meega, en zodra er iets gedaan wordt met de MIJNE hij er alles aan doet om dat zo kort mogelijk te laten duren
Kijk, dat zijn overzichtelijke ergernissen.
Echt leuk wordt het pas als je zo weinig hebt om je aan te ergeren (zoals bij mij nu) dat je dingen ziet waar de ander zich aan ergert. Dan krijg je (even stom voorbeeldje verzonnen):
'Nou, ik heb besloten om voortaan mijn jas wel netjes aan de kapstok te hangen, want volgens mij vind jij het irritant als ik m over een stoel gooi!'
'Oh? Eh, ja, dat is inderdaad een beetje vervelend ja, maar ik zit er niet eens echt mee hoor...'
Dat is echt helemaal nieuw voor mij...problemen oplossen voordat het problemen worden! En dat dus van beide kanten

Maar goed, TS, denk gewoon eens rustig na over de relatie, als je daar zin in hebt, maar weet in elk geval dat je heus niet raar bent omdat je niet de kosten voor zijn dochters vakantie wilt betalen. Oftewel: Jij hebt gelijk!
En nu kap ik ermee
pi_44054548
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 14:00 schreef matthijst het volgende:

[..]

Hij had een enorme kast van een huis En zoals Tinkepink al zegt, alleen maar huishouden dat is echt niet iets dat je "even" doet en al helemaal niet als je nog kleine kinderen hebt.

Ex viel trouwens over het feit dat mijn vader bij ons thuis de tafel afruimde Iets dat mijn vader uit zichzelf al jaren doet.

Ontopic weer!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Vis een optie? vrijdag 1 december 2006 @ 14:36:57 #94
70532 loveli
N
pi_44055583
Als ik naar de postgeschiedenis van TS kijk, lees ik dat ze in juni nog haar eigen huurflat had. Ze wonen dus nog geen half jaar samen (TS,correct me if I'm wrong). Kortom, het is nog niet zo dat TS jaren lang over zich laat lopen.
Meissie, trek je mond open en maak duidelijk dat samenwonen aanpassingen vereist, ook van hem. En stel een samenlevingscontract op, leg daarin o.a. vast dat jij gezien je inkomen eenderde aan de woonlasten betaalt. Als dat verandert kun je het alsnog aanpassen. Laat je adviseren door iemand die er verstand van heeft.
crap in = crap out
pi_44055919
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:52 schreef Rian1982v het volgende:

Mijn vriend heeft samen met zijn ex-vriendin een dochter. Zij woont bij haar moeder en is in de weekenden om het weekend bij ons. Ook in de zomervakantie komt ze twee weken naar ons toe en soms tussendoor ook nog eens.
Mijn vriend vindt dat als we met z'n drieën op vakantie gaan het niet meer dan logisch is dat ik de helft van het totale kosten betaal. Ik ben het hier niet mee eens, want dat houdt dus in dat ik de helft van de vakantiekosten van zijn dochter ook betaal. Ik vind dat eigenlijk een beetje merkwaardig. Het is zijn dochter, niet de mijne. Ik vind dan ook dat ik daar niet de financiële consequenties voor hoef te dragen. Ik ben overigens student en het is voor mij dus al duur genoeg om zelf op vakantie te kunnen.
Mijn vriend vindt dat ik door voor hem te kiezen ook gekozen heb voor zijn dochter. En dat daar dus consequenties aan vasthangen.
Ik vind dus absoluut niet dat je financieel verantwoordelijk bent voor zijn dochter. Zij woont niet bij jullie, anders zou ik het al een ander verhaal vinden. Daarbij ben jij nog student en vind ik het helemaal belachelijk dat ie dit van je verlangt. Toen mijn moeder hertrouwde toen ik nog vrij jong was, werd wel een groot deel van de financien door mijn stiefvader overgenomen, maar dit was in goed overleg gegaan, zodat mijn moeder niet verplicht was te gaan werken, maar ons kon opvoeden. Jullie zijn niet getrouwd en zijn dochter woont niet bij jullie, dus zij is absoluut jouw verantwoordelijkheid niet, op geen enkel vlak trouwens (maar dat is mijn persoonlijke mening).
Zelf ben ik alleenstaand met een dochter. Ik zal ook nooit van een man verlangen dat hij de kosten voor mijn dochter zou gaan betalen. Dit soort dingen moeten op een normale manier overlegd worden. Maar ik vind in ieder geval dat jij in je recht staat.
pi_44057486
quote:

[..]

Succes
Als ik in zijn situatie zat zou ik hetzelfde denken. Gewoon 50/50. Echter als ik wist dat mijn vriendin financieel niet de ruimte heeft om dat te betalen dan betaal ik met plezier zelf (als mogelijk natuurlijk). Natuurlijk wel met de gedachten dat als de financieen veranderen ze wel gewoon mee betaald.
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
  vrijdag 1 december 2006 @ 16:31:39 #97
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44058874
Eis dat hij 50% aan je studiekosten bijlapt of dat hij zelf voor z'n dochter betaald. Een tussenweg is er niet, want daarmee geef je impliciet aan dat het kennelijk redelijk is naar believen wel of niet te splitten.
Vampire Romance O+
pi_44059934
Ik vind het nogal schurfterig van die vriend dat hij wel over jouw concequenties van het aangaan van "een studie hebben" start maar wijslijk zn mond houdt over zijn concequenties voor het hebben van een kind. Zijn kind!!
Jij bent al coulant genoeg dat je dat meisje af en toe wat toe stopt of iets leuks met haar doet. Je bent verliefd geworden op die vader niet op het kind. Zoals al eerder gezegd het meisje woont sowieso al niet eens bij jullie in huis dus van gezinsvorming en gedeelde zorgen voor dat meisje is ook al geen spraken.
Jouw studie jouw financiele verantwoordelijkheid??
Zijn kind zijn financiele verantwoordelijkheid.
Zo is het en niet anders, de rijdende rechter heeft gesproken.

Hij mag al blij zijn dat het uiteindelijk toch is gaan klikken tussen jullie en dat je zn kind dusdanig graag mag dat je haar af en toe eens verwend. Iets wat je uit jezelf doet, iets wat niet verplicht is en wat ook nooit verplicht kan en mag worden.
Kom zeg! Zal ff lekker worden dat iedereen zomaar even financieel verantwoordelijk kan worden gehouden voor het onderhouden van het kind van een ander!

Dan zou je dus ook zomaar verplicht kunnen gaan worden tot het mee betalen van haar schoolboeken
of een nieuwe schoolfiets??
The waves you made will always be
pi_44061013
Wat een ongelooflijk onzinkulverhaal van die gast met 1100 euro per maand te besteden. zeker als ik lees dat je 2 studies hebt, studieschuld, en er het huishouden ook nog bij doet.

Laat die gast lekker de kolere krijgen, laat hem weer lekker zelf stofzuigen.
The fucking nerve om te claimen dat hij zo hard werkt voor zijn geld dat ie op zijn luie reet mag zitten en zijn vriendin de halve vakantie van zijn dochter bij elkaar mag lenen/betalen... !!

Joh, daar is maar 1 serieus antwoord op:
twee violen en een trommel en een fluit
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:26:06 #100
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_44061826
De TS zou dit moeten bespreken met de dochter van dr vriend misschien. Het is geniepig, maar wellicht krijgt die vriend dan wel spijt als de dochter het aankaart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')