quote:De vrouw die een gezichtstransplantatie heeft ondergaan nadat ze door haar hond was gebeten, heeft de nabestaanden van haar donor bedankt tijdens een persconferentie.
De 38-jarige Francaise Isabelle Dinoire, moeder van twee kinderen, raakte vorig jaar ernstig verminkt toen haar hond, een labrador, haar in het gezicht had gebeten terwijl ze lag te slapen. Ze onderging de eerste gezichtstransplantatie ooit.
Gelet op de reconstructie van haar gezicht is die hond veel langer bezig geweest dan 1 valse bijt (wat genoeg is om wakker te worden).quote:haar in het gezicht had gebeten terwijl ze lag te slapen
Ja idd! Ben ook érg benieuwd naar before foto's, want zo valt er niets te vergelijken en zo kun je ook niet echt zeggen of het er nu mooi uitziet oid.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:14 schreef Commander_Koen het volgende:
Zijn er ook echte "before" foto's? Ik bedoel dan pas kan je zien wat ze echt hebben gedaan.
Dat was niet één beet van die hond.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:25 schreef Trancelocator het volgende:
[afbeelding]
Zo zag het uit toen het open lag.![]()
Ja ik zeg maar gewoon altijd hoe het isquote:Op maandag 6 februari 2006 18:28 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
tja, ook een manier om je "bewondering" te uitten...
wat had jij verwacht dan?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:29 schreef kooba het volgende:
[..]
Ja ik zeg maar gewoon altijd hoe het is
mensen niet? (vraag maar aan meisje nulde)quote:Op maandag 6 februari 2006 18:31 schreef Asskicker14 het volgende:
En daarom neem ik dus nooit honden. Onbetrouwbare beesten zelfs als ze op het eerste gezicht tam lijken.
Mensen houdtje niet, althans niet op de manier waarop je honden houdt.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:32 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
mensen niet? (vraag maar aan meisje nulde)
Ik verwacht helemaal niks; ik zeg alleen dat het er niet uit ziet. Ik neem aan dat je dát toch met me eens bent of niet? >:Oquote:Op maandag 6 februari 2006 18:31 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
wat had jij verwacht dan?
huid bestaat uit meerdere lagen waar ook nog eens spieren en verschillende soorten zenuwen door lopen. zoiets voor elkaar krijgen is een klein wonder...
de vrouw had zelf ook een zelfmoordpoging gedaan met slaaptabletten, en haar hond probeerde haar wakker te maken, aldus de dochterquote:Op maandag 6 februari 2006 18:25 schreef Insomaniac het volgende:
Huuuuuu, ik lees nu pas dat het gezicht komt van een vrouw die zelfmoord had gepleegd.
Wát een bizar idee.
Hoop niet dat ze in de buurt bij familie/kenissen van de zelfmoordenares woont.
En ondanks protesten toch afgemaakt.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:35 schreef milagro het volgende:
[..]
de vrouw had zelf ook een zelfmoordpoging gedaan met slaaptabletten, en haar hond probeerde haar wakker te maken, aldus de dochter
Eerste gezichtstransplantatie uitgevoerd
Ik had al zo'n vermoeden tussen de regels.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:27 schreef Insomaniac het volgende:
Dat was niet één beet van die hond.
Ik las dat ze drugs had gebruikt voor ze werd gebeten, dan was ze wel héél ver weg toen die hond haar gezicht aan stukken scheurde.
Leuk detail, ze is ook weer begonnen met roken..
Nou, ik vind het verhaal vd dochter raarderder dan het toch afmaken van die hond.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:37 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
En ondanks protesten toch afgemaakt..
Raar verhaal, heel raar.
Oh, hehe, dat bedoel ik, ik vind het hele verhaal vreemd.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:39 schreef milagro het volgende:
[..]
Nou, ik vind het verhaal vd dochter raarderder dan het toch afmaken van die hond.
Als ik stug doorslaap als mijn hond me wakker maakt (ofwel, ik lig met mijn ogen dicht het beest intens te hatenquote:Als onze hond mij vroeger wakker wilde maken ging hij met zijn snuit tegen me aanduwen of blaffen, maar een hond die je halve gezicht eraf bijt ... vreemd, eng.
Ik zou mijn hond ook niet meer willen, eerlijk gezegd, zou hij dat gedaan hebben bij mij of erger 1van mijn kinderen.
en dus mag hij van mij dood, daar zouden bezwaren van de familie niet meer mogen uitmaken, en dat deden ze gelukkig ook niet.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:47 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Oh, hehe, dat bedoel ik, ik vind het hele verhaal vreemd.
Vrouw neemt overdosis, hond bijt haar gezicht er af en ze merkt pas dat haar lippen weg zijn als ze een peuk op steekt.
[..]
Als ik stug doorslaap als mijn hond me wakker maakt (ofwel, ik lig met mijn ogen dicht het beest intens te haten) springt hij in het ergste geval boven op bed en dus op mij, waardoor ik schrammetjes oploop van zijn nagels. Heel moeilijk voor te stellen dat een hond je halve gezicht er af trekt, helemaal omdat Labradors niet echt agressief zijn. Met die hond was dus al iets mis.
waarschijnlijk eerder door een kronkel in zn kop , of hij kreeg zo weinig te eten dat ie maar aan zn baasje begon dan is t verwaarlozingquote:Op maandag 6 februari 2006 18:57 schreef Drugshond het volgende:
Dus de hond moet dood vanwege verwaarlozing (in zijn opvoeding) door een junk ?
Het enige wat ik me afvraag is waarom die familie zo'n bezwaar had. Als ik zonder gezicht wakker word, trap ik mijn hond zelf dood. Daar doel ik meer op.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:52 schreef milagro het volgende:
[..]
en dus mag hij van mij dood, daar zouden bezwaren van de familie niet meer mogen uitmaken, en dat deden ze gelukkig ook niet.
quote:Op maandag 6 februari 2006 18:59 schreef Insomaniac het volgende:
trap ik mijn hond zelf dood.
komt het trouwens niet af en toe voor dat hondjes van alleenstaande bejaarden soms de baas opeten omdat ze te weinig eten krijgen van de baas (bijvoorbeeld door dementie vergeten te voeren)?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:59 schreef donnahvh het volgende:
[..]
waarschijnlijk eerder door een kronkel in zn kop , of hij kreeg zo weinig te eten dat ie maar aan zn baasje begon dan is t verwaarlozing![]()
Dat is iets waar de artsen zich ook zorgen over maken. Roken is niet bepaald bevorderlijk voor de doorbloeding van de huid, en dat is natuurlijk in dit geval helemaal slecht. Wat een dom wijf.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:27 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Dat was niet één beet van die hond.
Ik las dat ze drugs had gebruikt voor ze werd gebeten, dan was ze wel héél ver weg toen die hond haar gezicht aan stukken scheurde.
Leuk detail, ze is ook weer begonnen met roken..
uh ja.... duh.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:57 schreef Drugshond het volgende:
Dus de hond moet dood vanwege verwaarlozing (in zijn opvoeding) door een junk ?
quote:Op maandag 6 februari 2006 18:22 schreef Gwendolyn het volgende:
Ja idd! Ben ook érg benieuwd naar before foto's, want zo valt er niets te vergelijken en zo kun je ook niet echt zeggen of het er nu mooi uitziet oid.
Zo is dat, op de BBQ met dat beestquote:Op maandag 6 februari 2006 18:59 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Het enige wat ik me afvraag is waarom die familie zo'n bezwaar had. Als ik zonder gezicht wakker word, trap ik mijn hond zelf dood.
Het zal me dan ook niets verbazen als het transplantaat sneller afsterft dan de bedoeling is...quote:Op maandag 6 februari 2006 20:05 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat is iets waar de artsen zich ook zorgen over maken. Roken is niet bepaald bevorderlijk voor de doorbloeding van de huid, en dat is natuurlijk in dit geval helemaal slecht. Wat een dom wijf.
ja daar valt zonder die aanval van de hond idd iets aan te verbeterenquote:
Ze heeft letterlijk een jeugdiger uiterlijk gekregen.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:15 schreef Re het volgende:
ja daar valt zonder die aanval van de hond idd iets aan te verbeteren![]()
Op de achtergrond, op het grote scherm staat een foto. Linkjequote:Op maandag 6 februari 2006 22:15 schreef Re het volgende:
[..]
ja daar valt zonder die aanval van de hond idd iets aan te verbeteren![]()
nu nog eentje van net na het geknaag van de labrador en dan kunnen we feestje bouwen
Deze ook:quote:Op maandag 6 februari 2006 18:31 schreef Trancelocator het volgende:
Deze film komt nu in ieder geval al veel geloofwaardiger over.![]()
[afbeelding]
Volgens mij dacht die hond gewoon dat d'r baasje al dood was en dacht: Lekker vlees.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:09 schreef milagro het volgende:
[..]
uh ja.... duh.
laten leven dan opdat hij het nogmaals kan doen?
ik weet niet wat jij belangrijker vindt, het leven van een gestoorde hond of geen enkel risico nemen op herhaling.
Denk niet dat jij zo diep in slaap was als die vrouw met d'r tabletjes.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:39 schreef milagro het volgende:
[..]
Nou, ik vind het verhaal vd dochter raarderder dan het toch afmaken van die hond.
Als onze hond mij vroeger wakker wilde maken ging hij met zijn snuit tegen me aanduwen of blaffen, maar een hond die je halve gezicht eraf bijt ... vreemd, eng.
Ik zou mijn hond ook niet meer willen, eerlijk gezegd, zou hij dat gedaan hebben bij mij of erger 1van mijn kinderen.
het gaat niet om de diepte van de slaap, maar om het gedrag van de hond, hèquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:26 schreef MrBean het volgende:
[..]
Denk niet dat jij zo diep in slaap was als die vrouw met d'r tabletjes.
ja, weer roken schijnt erg bevordelijk te zijn voor een voorspoedige genezingquote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:00 schreef zoalshetis het volgende:
mooie facial. nu maar hopen dat de nieuwe huid aanslaat.
Misschien dacht die hond: Hmmmm, likken lukt niet, met mn neus tegen haar aanduwen lukt niet, zachtjes bijten lukt niet ... laat ik nou eens een hap uit haar gezicht nemen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:11 schreef milagro het volgende:
[..]
het gaat niet om de diepte van de slaap, maar om het gedrag van de hond, hè
een hond die naast zijn dode baasje zit te wachten, zal ws pas dan gaan bijten als hij er al dagen zit en honger krijgt.
deze hond was duidelijk flink disturbed
dan denkt ie dus ook niet over opties, hè.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:22 schreef MrBean het volgende:
[..]
Misschien dacht die hond: Hmmmm, likken lukt niet, met mn neus tegen haar aanduwen lukt niet, zachtjes bijten lukt niet ... laat ik nou eens een hap uit haar gezicht nemen.
Een hond heeft geen verstand.
Ze kijken uiteraard eerst naar huidskleur en -type.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:38 schreef Trancelocator het volgende:
Dit wonderbaarlijke nieuws heeft mij overigens aan het denken gezet. De donor was een vrouw die zelfmoord had gepleegd. Wat als dat een negeroïde vrouw had geweest. Dan zou het eindresultaat ongeveer zoiets zijn:
[afbeelding]
Ik ga het niet eens photoshoppen, de gedachte alleen al.....![]()
Ja, ze zullen wel een ruim assortiment gehad hebben. En met "Duo Penotti"-style was mevrouw uiteraard niet akkoord gegaan.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:25 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ze kijken uiteraard eerst naar huidskleur en -type.
Zo dat is wel een verschil en idd hoopgevend!!quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:39 schreef buachaille het volgende:
Het ziet er nu toch wel goed uit zeg! Gelukkig maar voor die vrouw en hoopgevend voor mensen met hetzelfde probleem.
[afbeelding]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/6190612.stm
Ik vind dit echt geweldig. Zowel voor de artsen die het hem toch maar gedaan hebben als de vrouw.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:39 schreef buachaille het volgende:
Het ziet er nu toch wel goed uit zeg! Gelukkig maar voor die vrouw en hoopgevend voor mensen met hetzelfde probleem.
[afbeelding]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/6190612.stm
heeft de nabestaanden van haar donor bedanktquote:
Idd een heel aannemelijke veronderstelling..stel dat mens had een boterham met leverpastei op en vervolgens viel ze in kwatzwijm , hond denkt na een tijdje..hmmmm leverpasti..snuf snuf.............HAPquote:Op maandag 6 februari 2006 18:59 schreef donnahvh het volgende:
, of hij kreeg zo weinig te eten dat ie maar aan zn baasje begon
ja klopt, hij miste veel meer. had een compleet gat in zijn gezicht, eigenlijk enkel nog ogen, onderlip en kin , het zij aanzicht was een soort Cquote:Op woensdag 29 november 2006 19:47 schreef Aventura het volgende:
Die doc heb ik ook gezien. Maar dat lijkt me een ander geval, want bij hem was ook veel bot weg. Die dame had haar hele beenderstructuur nog, waar het vel plus spieren aan gehangen konden worden.
Dacht daar net aanquote:Op woensdag 29 november 2006 19:38 schreef zoalshetis het volgende:
zouden mensen, die zonder gezichttransplantie leven, nou voor of tegen het burkaverbod zijjn?
Idd, je houdt geen immuunsysteen over...quote:Op woensdag 29 november 2006 19:49 schreef zoalshetis het volgende:
het gaat tegenwoordig eigenlijk vooral om de vraag "hoe krijgen we transplantaten zo dat ze niet alleen met mega slechte medicijnen geaccepteerd worden door de ontvanger?".
nou, da's ook heel knap gedaan, ongelofelijk.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:14 schreef Aventura het volgende:
Oke, zo dus
http://www.chron.com/disp/story.mpl/metropolitan/3988202.html
Die aflevering heb ik ook gezien.... Heel triest.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:06 schreef Aventura het volgende:
Een soortgelijk iemand was bij Oprah, een jonge meid die door haar ex in het geziicht was geschoten. Ze had zeg maar..gewoon GEEN gezicht meer. Moeilijk uit te leggen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit zou haar zijn na operaties. Ik weet niet of dit meisje inmiddels al geopereerd is, ik ben benieuwd.
Misschien is het raar, maar bij het zien van die foto's moest ik het eerst aan Milagro denken, ze gaf me zo'n gevoel. Misschien ongefundeerd, maar the feeling is Milagro 100%.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:52 schreef milagro het volgende:
[..]
en dus mag hij van mij dood, daar zouden bezwaren van de familie niet meer mogen uitmaken, en dat deden ze gelukkig ook niet.
Dit is voor of na de behandeling?quote:Op woensdag 29 november 2006 20:24 schreef Aventura het volgende:
Nog een foto
[afbeelding]
Ja, een heel triest verhaal. Haar moeder werd gedood bij de schietpartij. Nu zet ze zich in voor een stichting tegen huiselijk geweld.
wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 2 december 2006 00:29 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dit is voor of na de behandeling?
jah bij linkje van milagro zie je dat die protese nog in de maak isquote:Op zaterdag 2 december 2006 00:33 schreef DrDentz het volgende:
Ik weet niet, die neus lijkt er wel opgeborduurd. Ik denk tussen de operaties in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |