Ach beide partijen zitten al tijden in de hoek waar de klappen vallenquote:Op woensdag 29 november 2006 12:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik weet het, hoor tegenwoordig ook bij de politieke losers.
[..]
Als ik dat soort rare trekjes begin te vertonen moet je me even waarschuwenquote:Pas maar op, straks ga je nog lopen klagen over uitkeringstrekkers en subsidiesponzen![]()
quote:Nicht zuletzt findet sich im Niederländischen auch eine beachtliche Anzahl deutscher Entlehnungen. Angesichts der nahen Verwandtschaft beider Sprachen wurden oft ganze Phrasen ins Niederländische übertragen und an die lautlichen Gegebenheiten angepasst, z. B. aanstalten maken, tijdschrift (=Zeitschrift); bei der folgenden Auswahl beschränken wir uns auf direkt übernommene Wörter:
kelner, ober(kelner), kotsen, schwung, überhaupt, sowieso, streber, schwalbe (Fußball!), sehnsucht, schnitzel, schnaps, krimi, kitsch, krach, bühne, quatsch, putsch, schminken, umlaut, schlager...
Het is inderdaad Grieks via het Frans bij ons gekomen volgens Encarta Winkler Prins.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:53 schreef Apropos het volgende:
Het is Grieks, denk ik.
''Oikos'' betekent huis en ''nomos' regel. Het heette aanvankelijke ''politieke arithmetica''.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is inderdaad Grieks via het Frans bij ons gekomen volgens Encarta Winkler Prins.
Spreek je moerstaal. Ik beschouw aan mij gerichte woorden in een vreemde taal als niet gesproken.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:52 schreef Apropos het volgende:
Consider yourself in contempt.
Die De Wit knoeide nogal wat leenvormen door z'n proza, hoor.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Spreek je moerstaal. Ik beschouw aan mij gerichte woorden in een vreemde taal als niet gesproken.
1081 / 300: Door sigme - woensdag 29 november 2006 @ 12:47
1082 / 001: Door sigme - woensdag 29 november 2006 @ 12:51
Waar is de goede oude tijd..
[afbeelding]
Oeconomie, wordt het in mijn oude boekjes gespeld, dacht ik, met ter verduidelijking (staatshuishoudkunde) erachter.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:53 schreef MrX1982 het volgende:
Het woord economie lijkt me van origine overigens uit het Latijn te komen.
Uit welk Duits woord zou dat moeten komen dan?
Het Duitse woord voor economie laat de Griekse herkomst beter zien.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:04 schreef Apropos het volgende:
''Oikos'' betekent huis en ''nomos' regel. Het heette aanvankelijke ''politieke arithmetica''.
Bij de Wit zat hij op borsthoogte maar vaak wel inderdaad.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:05 schreef problematiQue het volgende:
ligt het aan mij of belanden die foutieve naambalkjes altijd boven de ogen van het persoon op de foto.
Die De Wit is genoeg gestraft, dunkt me.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:06 schreef Apropos het volgende:
[..]
Die De Wit knoeide nogal wat leenvormen door z'n proza, hoor.
Waarom toch in het Engels?quote:Op woensdag 29 november 2006 13:24 schreef problematiQue het volgende:
buy this car to drive to work, drive to work to pay for this car
ik gok omdat de artiest van het betreffende nummer geboren is in de VS.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarom toch in het Engels?
Worden spreuken beter als ze minder gelaagd zijn?
In dat geval is het netter om het als citaat weer te geven, met bijvermeld de naam van de geciteerde.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:27 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ik gok omdat de artiest van het betreffende nummer geboren is in de VS.
remind me, wat is het werkwoord discire ook alweerquote:Op woensdag 29 november 2006 13:29 schreef MrX1982 het volgende:
Ondanks dat Seneca het bij het rechte eind had met zijn uitspraak:
Non vitae sed scholae discimus.
Is het toch tijd om te gaan leren.
Ik denk omdat het tegenwoordig cool en hip is om alles in het engels te doen, zie reclame enzo. Maar dat beantwoordt jouw vraag niet echt. Wanneer begon de 'alles in het engels' hype?quote:Op woensdag 29 november 2006 13:31 schreef sigme het volgende:
[..]
In dat geval is het netter om het als citaat weer te geven, met bijvermeld de naam van de geciteerde.
Maar het beantwoordt de vraag niet: de vraag geldt ook de waardering voor gezongen teksten.
http://news.yahoo.com/s/a(...)baby_death_microwavequote:China Arnold, 26, was jailed Monday on a charge of aggravated murder, more than a year after she brought her dead month-old baby to a hospital on Aug. 30, 2005, police said.
"We have reason to believe, and we have some forensic evidence that is consistent with our belief, that a microwave oven was used in this death," said Ken Betz, director of the Montgomery County coroner's office.
Ikke niet hoor. Jij?quote:Op woensdag 29 november 2006 13:32 schreef Autodidact het volgende:
Volg's mij moet je moeder worden.
quote:Judith: [on Stan's desire to be a mother] Here! I've got an idea: Suppose you agree that he can't actually have babies, not having a womb - which is nobody's fault, not even the Romans' - but that he can have the *right* to have babies.
Francis: Good idea, Judith. We shall fight the oppressors for your right to have babies, brother... sister, sorry.
Reg: What's the *point*?
Francis: What?
Reg: What's the point of fighting for his right to have babies, when he can't have babies?
Francis: It is symbolic of our struggle against oppression.
Ik weet het niet. Misschien was dit al aan het begin van de vorige eeuw in zwang.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:33 schreef problematiQue het volgende:
Wanneer begon de 'alles in het engels' hype?
misschien komt het wel gewoon door het feit dat er veel meer engelstalige media voorhanden is om te citeren.quote:
Dat doet je met opzet, he?quote:Op woensdag 29 november 2006 13:49 schreef Autodidact het volgende:
Ik zie het probleem van anglicismen niet zo.
Hoe zat dat voor de Duitse eenwording?quote:Op woensdag 29 november 2006 13:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Voor de wereldoorlogen was Nederland zeer op Duitsland gericht. .
Toen was frankrijk toch haantje de voorste in europa?quote:Op woensdag 29 november 2006 13:58 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hoe zat dat voor de Duitse eenwording?
Zo lang ze dienen om het gebrek aan een concies equivalent in de moedertaal goed te maken, heb ik er niets tegen. Maar ik krijg nu niet de indruk dat dit in het algemeen het geval is. Magische klanken, meer niet.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:57 schreef Autodidact het volgende:
Maar het zit je dwars Apropos. Wat is er mis met leenwoorden (daarbij: boven oudere leenwoorden waarvan we vergeten zijn dat het een leenwoord is)?
Ik heb wel eens een tekstje gezien, doorspekt met hippe Franse woorden.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:58 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, maar Engeland was toch ook niet onbelangrijk voor Nederland.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:00 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Toen was frankrijk toch haantje de voorste in europa?
Onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Inderdaad, dat is ook zo!
Die moedertaal, is dat volgens Van Dale (waar veel leenwoorden in staan) of per definitie een taal van vroeger?quote:Op woensdag 29 november 2006 14:00 schreef Apropos het volgende:
[..]
Zo lang ze dienen om het gebrek aan een concies equivalent in de moedertaal goed te maken, heb ik er niets tegen. Maar ik krijg nu niet de indruk dat dit in het algemeen het geval is. Magische klanken, meer niet.
In Engeland sprak de adel vroeger ook gewoon de lingua franca.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:01 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, maar Engeland was toch ook niet onbelangrijk voor Nederland.
Dat is waar, maar de Engelse literatuur bijv. stond toch ook in aanzien.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:06 schreef sigme het volgende:
[..]
In Engeland sprak de adel vroeger ook gewoon de lingua franca.
Sinds wanneer ongeveer?quote:Op woensdag 29 november 2006 14:11 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat is waar, maar de Engelse literatuur bijv. stond toch ook in aanzien.
quote:Op woensdag 29 november 2006 14:23 schreef Monidique het volgende:
Onder voorbehoud plaats ik nu gematigd:![]()
![]()
![]()
.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C713B0E0DB18B5.htmlquote:29 November 2006
EC geeft boetes voor prijsafspraak
De Europese Commissie heeft boetes opgelegd van in totaal 519 miljoen euro aan fabrikanten van synthetisch rubber. De bedrijven maakten tussen 1996 en 2002 verboden prijsafspraken. Ook hebben ze de markt onderling verdeeld.
Onder de bedrijven die een boete kregen zijn Shell, het Italiaanse Eni en Dow uit Amerika. Shell en Eni kregen een hogere boete omdat ze al eerder een kartel vormden. Shell moet 160 miljoen euro betalen, Eni zelfs 272 miljoen.
De boete van 519 miljoen is de op twee na hoogste die Brussel ooit opgelegd heeft. Bayer ontloopt een boete van 204 mln omdat het de zaak zelf aankaartte.
Dat doen ze bij Law and Order ook, hoor.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:26 schreef zakjapannertje het volgende:
leuke eindejaarsbonus bij Bayer:
[..]
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C713B0E0DB18B5.html
Hallo, Gallicisme?quote:Op woensdag 29 november 2006 14:06 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Die moedertaal, is dat volgens Van Dale (waar veel leenwoorden in staan) of per definitie een taal van vroeger?
Ja, toen al wel. Toen was het beste van die lingua franca er ook al af, denk ik.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:21 schreef Apropos het volgende:
[..]
Sinds de Romantiek, in ieder geval.
Dat zou ik toch niet zeggen. Flaubert, Baudelaire enz. moesten nog komen.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, toen al wel. Toen was het beste van die lingua franca er ook al af, denk ik.
quote:Accept defeat by Taliban, Pakistan tells Nato
Senior Pakistani officials are urging Nato countries to accept the Taliban and work towards a new coalition government in Kabul that might exclude the Afghan president Hamid Karzai.
Pakistan's foreign minister, Khurshid Kasuri, has said in private briefings to foreign ministers of some Nato member states that the Taliban are winning the war in Afghanistan and Nato is bound to fail. He has advised against sending more troops.
Western ministers have been stunned. "Kasuri is basically asking Nato to surrender and to negotiate with the Taliban," said one Western official who met the minister recently.
quote:Op woensdag 29 november 2006 14:39 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat zou ik toch niet zeggen. Flaubert, Baudelaire enz. moesten nog komen.
Vergeving vragen volgens Apropos.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:43 schreef Monidique het volgende:
Roken is een teken van zwakte, aldus Rock_de_Braziliaan.
Ik vatte het op als ''gemeenschappelijke taal'', in dit geval het Frans.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:45 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Praten we nu langs elkaar heen of vat jij lingua franca veel letterlijker op dan gebruikelijk?
Ok, zo bedoelde ik het ook. Maar dan is het verschijnen van meesterwerken in de Franse taal toch geen teken van het nog gemeenschappelijk zijn van het Frans? Of is er iets met Flaubert en die ander (slecht geheugen voor namen, verbluffend slecht) wat mij ontgaat?quote:Op woensdag 29 november 2006 14:48 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik vatte het op als ''gemeenschappelijke taal'', in dit geval het Frans.
Nou ja, ik bedoelde dat Flaubert en Baudelaire, die met hun boeken (Madame Bovary en De bloemen van het kwaad, respectievelijk) veel opzien baarden, aan de wieg hebben gestaan van nieuwe stijlen in de kunst, bij gratie van het feit dat het Frans nog door iedereen begrepen werd en hun invloed zich dus niet via de omweg van een vertalng hoefde te doen gelden.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok, zo bedoelde ik het ook. Maar dan is het verschijnen van meesterwerken in de Franse taal toch geen teken van het nog gemeenschappelijk zijn van het Frans? Of is er iets met Flaubert en die ander (slecht geheugen voor namen, verbluffend slecht) wat mij ontgaat?
Maar niks menselijks is mij vreemd. Ik geef het toe. Ik ben ook verslaafd.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:43 schreef Monidique het volgende:
Roken is een teken van zwakte, aldus Rock_de_Braziliaan.
Gristus. Dat dat timeboxgewijs mogelijk is.quote:De Britse Carr stopte 23 jaar geleden zelf met roken. Jarenlang rookte hij 100 sigaretten per dag.
Damn, ik dacht dat ik een stevige roker was met 15-20 sigaretten per dag. Bij 100 per dag rook je volgens mij zelfs in je slaap.quote:Op woensdag 29 november 2006 15:14 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Gristus. Dat dat timeboxgewijs mogelijk is.
nu snap ik het pasquote:Op woensdag 29 november 2006 13:40 schreef zakjapannertje het volgende:
[[url=http://img77.photobucket.com/albums/v235/hiwamy/gaddafi.jpg]afbeelding][/url]
any last wishes?
b) Hij overdrijft schromelijk.quote:Op woensdag 29 november 2006 15:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Stel, de man slaapt 7 uur per dag. Daarnaast is het 60 minuten onmogelijk om te roken, denk dan aan douchen en eten. De stoelgang is hierbij niet meegerekend; poepen en roken gaan best samen. Je houdt dus 16 uur over om te roken. 100/16= 6,25 sigaret per uur. Dat is iets minder dan 10 minuten per sigaret.
Hoe lang doe je over het roken van een sigaret? Stel dat is 5 minuten, dan rookte de man dus de helft van de tijd niet.
ja, aanvankelijk hoopte ik nog dat men het bericht in de foto zou lezen om de opmerking beter te snappen, maar dan toch maar een betere foto gezocht, dat was dus toch idd. nodigquote:Op woensdag 29 november 2006 15:24 schreef problematiQue het volgende:
[..]
nu snap ik het pas
eerst was de foto te klein om te zien dat het vrouwen waren.
Toen was het oosten van het land ook op die regio gericht.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:58 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ah, wacht maar tot de vaderschapstest!quote:Op woensdag 29 november 2006 15:54 schreef Napalm het volgende:
Nrt een zwangere ex ontmoet.
Ptffff, net op tijd ontsnapt.![]()
Jij ziet echt alles he..quote:Op woensdag 29 november 2006 15:49 schreef Floripas het volgende:
Had ons het over Frans?
ik ben lui, maar mijn zwemmertjes zijn niet zo langzaam.quote:Op woensdag 29 november 2006 15:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ah, wacht maar tot de vaderschapstest!
Ah, maar ik ben er juist voor jou!quote:Op woensdag 29 november 2006 15:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij ziet echt alles he..
![]()
Ik ga er van tussen, en thuis is internetaanwezigheid twijfelachtig.
Zwangere vrouwen worden meestal toch mooier? Voller haar, gloedvolle teint?quote:Op woensdag 29 november 2006 15:59 schreef Napalm het volgende:
Ze was trouwens ook erg lelijk geworden (tsja, vrouwen boven de 30)...Maar wellicht lag dat aan de zwangerschap.
ik denk politiek correctheid om de labiele wezens neit voor het hoofd te stotenquote:Op woensdag 29 november 2006 16:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zwangere vrouwen worden meestal toch mooier? Voller haar, gloedvolle teint?
Of is dat RTL4-romantiek?
In.de.wat.?quote:Op woensdag 29 november 2006 16:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ah, maar ik ben er juist voor jou!
Ik heb een geweldig spamtopic in de pijplijding voor je.
quote:Op woensdag 29 november 2006 16:25 schreef Silmarwen het volgende:
Zwangere vrouwen zijn alleen tussen de derde en de zesde/zevende maand mooi. Het eerste stuk zien ze er vermoeid uit, het tweede stuk zijn de ongemakken weg en stralen ze en het derde stuk zijn het gewoon lelijke zeekoeien.
Dus wel de tieten en niet de buik?quote:Op woensdag 29 november 2006 16:25 schreef Silmarwen het volgende:
Zwangere vrouwen zijn alleen tussen de derde en de zesde/zevende maand mooi.
Duke (met streepje)!quote:Op woensdag 29 november 2006 16:33 schreef du_ke het volgende:! Zo'n beetje alle vrouwen ooit uit de POLSC zitten in dit topic
.
moet ineens denken aan een stuk van een conference van Acda & de Munnik (die waren caberatiers vroeger). Ook heerlijk incorrect, de Munnik naar ik meen over wat hij van een bevalling verwacht.quote:
Ze komen ook niet aan jouw lijf vast te zitten.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:33 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dus wel de tieten en niet de buik?
Ik wist het.
Gelukkig dat er aan mijn lijf geen kinderen komen. Bleh, kinderen zijn hinderen.
Je maakt één opmerking over zwanger en ze komen er massaal op af.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:33 schreef du_ke het volgende:! Zo'n beetje alle vrouwen ooit uit de POLSC zitten in dit topic
.
Dat heet evolutionair voordeel.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:37 schreef Napalm het volgende:
[..]
Je maakt één opmerking over zwanger en ze komen er massaal op af.
Toont mijn stelling wederom aan dat vrouwen allemaal kinderen willen baren.![]()
Prima, drukjes (heb momenteel alleen even geen zin om te werken..quote:
Prima, ook druk doe een poging af te studeren maar dat wil nog niet echt vlotten. Zit dus weer veel te veel te fokken de laatste tijdquote:Op woensdag 29 november 2006 16:40 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Prima, drukjes (heb momenteel alleen even geen zin om te werken..)
Hoe is het met duke (met streepje)?
Ik kan er natuurlijk even de zweep overheen gooien?quote:Op woensdag 29 november 2006 16:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Prima, ook druk doe een poging af te studeren maar dat wil nog niet echt vlotten. Zit dus weer veel te veel te fokken de laatste tijd.
De evolutie kan mijn rug op.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat heet evolutionair voordeel.
Sigme trouwens niet, hoor
quote:Op woensdag 29 november 2006 16:42 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Ik kan er natuurlijk even de zweep overheen gooien?![]()
![]()
Ik neem aan dat die laatste zin dan maar op mij sloeg?quote:Op woensdag 29 november 2006 16:44 schreef Napalm het volgende:
[..]
De evolutie kan mijn rug op.
Ik ben het eindpunt; de vervolmaking. Na mij de zondvloed.
Homoschap schijnt evolutionair verklaarbaar te zijn (met wat goede wil).quote:
Want?quote:Op woensdag 29 november 2006 17:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die laatste zin dan maar op mij sloeg?
Sigme betrekt alle bijbelse citaten altijd op haarzelf. En die van Franse despoten ook.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die laatste zin dan maar op mij sloeg?
quote:Op woensdag 29 november 2006 16:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zwangere vrouwen worden meestal toch mooier? Voller haar, gloedvolle teint?
Of is dat RTL4-romantiek?
Bitchfight.quote:
Want jij citeert altijd zorgvuldig alleen de delen van een post waarop je wil reageren, en je had de zin over sigme laten staan.quote:
Koud he, lantarenpalenquote:Het is misschien een beetje moeilijk te accepteren voor je maar niet iedereen heet het altijd maar over jou.
* Zet de sokken erinquote:
[me= Zet hakken inquote:Op woensdag 29 november 2006 17:39 schreef sigme het volgende:
[..]
* ]Zet de sokken erin[/me]
kusje! kusje!![]()
Stokvis die je d'r bent! Hebberd!quote:Op woensdag 29 november 2006 17:41 schreef Silmarwen het volgende:
Neen, Maerycke is van mij. Kies je eigen bitch maar uit ja.
Mijn hoor je me mijn!quote:Op woensdag 29 november 2006 17:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Stokvis die je d'r bent! Hebberd!
De grote vraag is, wie haalt de chocoladesaus er weer vanaf.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:42 schreef Floripas het volgende:
Ik heb m'n bikini al aan. Wie pakt de chocoladesaus?
Altijd al gedacht dat je in een soort kastje zat.quote:
Napalm en zorgvuldig in dezelfde zin !!!quote:Op woensdag 29 november 2006 17:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Want jij citeert altijd zorgvuldig alleen de delen van een post waarop je wil reageren, en je had de zin over sigme laten staan.
Dat stopte na zn 15e hoor..quote:
* pakt de botervloot een haalt er twee volle handen rrrrrrrrrrrroomboter uitquote:Op woensdag 29 november 2006 17:42 schreef Floripas het volgende:
Ik ga voor de zoute versie.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:45 schreef sigme het volgende:
[..]
* pakt de botervloot een haalt er twee volle handen rrrrrrrrrrrroomboter uit
* gaat op zoek naar spekjes
Moet gezegd worden, Napalm, aan je citaten besteed je veel aandachtquote:Op woensdag 29 november 2006 17:43 schreef Napalm het volgende:
Napalm en zorgvuldig in dezelfde zin !!!
Verdomd - dat was ook zo, er waren geen lantarenpalen op het strand.quote:[..]
Dat stopte na zn 15e hoor..
Grijpt Floripas' spekjes met gezouten beroomboterde handenquote:
quote:Op woensdag 29 november 2006 17:42 schreef Floripas het volgende:
quote:When You're in Prison- The Offspring
when you're in prison, don't turn the other way
keep your back against the wall
do not bend at all
oh don't pick up the soap, pick up the soap
it's bad for you
oh don't pick up the soap, pick up the soap
someone will be waiting there for you
when you're in prison be sure to stay awake
always lie upon your back
when you're in prison be sure to stay awake
keep you from attack
oh don't be no one's bitch, be no one's bitch
it's bad for you
oh don't be no one's bitch, be no one's bitch
they won't help you make it through.
follow what i say to do.
you can make it through
you can make it through
you can make it through
Dat dacht ik wel. Hoe ging dat voor de Zollverein?quote:Op woensdag 29 november 2006 15:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toen was het oosten van het land ook op die regio gericht.
Je moeder...quote:Op woensdag 29 november 2006 18:00 schreef Autodidact het volgende:
Je icon...
Tja ik denk dat het voor de bewoners van de grensstreek allemaal niet zoveel uitmaakte. Op wat hoger niveau waren er natuurlijk wel handelscontacten enzo. maar heb hier nietecht verstand van wel interessantquote:Op woensdag 29 november 2006 17:57 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat dacht ik wel. Hoe ging dat voor de Zollverein?
'Twaalf procent MMORPG-spelers verslaafd'quote:MMORPG's (Massive Multiplayer Online Role Playing Games) zijn razend populair, en dan met name World of Warcraft en Guild Wars. Dat deze games een groot succes zijn is al lang geen geheim meer, maar de keerzijde van de medaille word minder vaak besproken. De International Gaming Research Unit van de Nottingham Trent University in Groot-Britannie heeft een onderzoek gedaan naar de verslavende factor van dit soort games. Uit dit onderzoek bleek dat 12% van de spelers tenminste drie symptomen vertoont die door de WHO (World Health Organization) worden geclassificeerd als een indicatie van verslaving. Deze zijn onder andere een gevoel van verlangen, ontwenningsverschijnselen, controleverlies en het verwaarlozen van andere activiteiten in het leven.
Het probleem volgens Mark Griffiths is dat dit soort games geen einde kennen. Er is niet een laatste eindbaas die je kunt verslaan, waarna je voldaan en tevreden de computer uit kunt zetten. Griffiths zou echter geen man van de wetenschap zijn als hij niet beide kanten van de zaak zou behandelen. Hij noemde namelijk ook dat er een hoop positieve effecten kunnen voortvloeien uit het spelen van games. Zo kan het verbeteringen in het reactievermogen en hand-oog coordinatie bewerkstelligen. Daarnaast zijn games volgens Griffiths ook een zeer handig hulpmiddel voor mensen die een vorm van pijnlijke behandeling ondergaan. Hierbij kun je denken aan chemotherapie of zware fysiotherapie. Voor deze mensen kunnen games als een afleiding fungeren.
Ze zijn gewoon wat simpelquote:Op woensdag 29 november 2006 18:08 schreef problematiQue het volgende:
oh dit topic is echt om bij te huilen
Wilders: Niets is erger dan links kabinet
trouwens een beetje een loos argument, want de andere zeer populaire tak van online gaming, die van de First Person Shooters, is dan wel in single player uit te spelen, maar bied online (multiplayer dus) ook oneindig veel speeltijd.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:13 schreef Floripas het volgende:
"Het probleem volgens Mark Griffiths is dat dit soort games geen einde kennen. Er is niet een laatste eindbaas die je kunt verslaan, waarna je voldaan en tevreden de computer uit kunt zetten."
De laatste keer dat ik een spel speelde waarbij me dat in een uur lukte was in de tijd van Prince of Persia I.
op de A15 en op de A16 zijn vrachtwagens gekanteld vandaag, daarom dus.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:41 schreef problematiQue het volgende:
volgens mij is de A20 ontploft of zoiets, de hele weg naar huis stonden de auto's in een grote aaneengeschakelde file. Normaal is het ook wel druk maar dit was echt bizar. Schiedam centrum naar Rotterdam centrum was een grote rij auto's.
Weer een "onderzoek" van iemand die geld wil verdienen aan de onnozelheid van een stelletje gamers (en hun ouders).quote:Op woensdag 29 november 2006 18:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
'Twaalf procent MMORPG-spelers verslaafd'
Nee.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:38 schreef problematiQue het volgende:
PJORourke pest me
ik heb kennelijk een keertje 'het PvdA' gezegd en nu ben ik onderontwikkeld
komt het ooit nog goed met mij?
Iddquote:Op woensdag 29 november 2006 19:49 schreef Apropos het volgende:
Koken is geen arbeid. Het is een kunst.
quote:Op woensdag 29 november 2006 19:55 schreef syntaxerror het volgende:
Het is een optie, alleen het punt is of Balkende hiermee accoord gaat, Jan M hiermee accoord gaat, wat in beide gevallen denk ik niet het geval is, en of Wilders samen met SP zou willen weet ik ook niet, al zou het geen hele slechte combinatie zijn, want rechtse personen kunnen ook socialistisch ingesteld zijn, zoals bijv LPF, (in de tijd van onze PIM dan)
quote:Op woensdag 29 november 2006 19:57 schreef problematiQue het volgende:
mensen, wat een wereldanalyse!
betr: SP, CDA + PVV
[..]
Het woord "kansloos" schiet tekort.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:57 schreef problematiQue het volgende:
mensen, wat een wereldanalyse!
betr: SP, CDA + PVV
[..]
quote:Op woensdag 29 november 2006 19:55 schreef Mutant01 het volgende:
Martijn is geen moderator. Het is een drol.
dat stempel past die hele thread wel.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:59 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Het woord "kansloos" schiet tekort.
quote:Mislukte coup typeert Verdonk
De VVD nam gisteren afscheid van Tweede Kamerleden. Maar een feest werd het niet. Rita Verdonk eiste alle aandacht op.
Den Haag, 29 nov. Het is weer even rustig in de VVD, maar de vraag is voor hoe lang. Met een harde doch indirecte aanval deed minister Rita Verdonk gisteren een gooi naar het leiderschap van de partij. Pas na uren crisisberaad kwam de nieuwe VVD-fractie gisteravond laat met de schrik vrij: voorlopig geen slachtoffers.
Met haar aanval op partijleider en fractievoorzitter Mark Rutte zette Verdonk de partij vast in een situatie waar niemand zonder gezichtsverlies uit kon ontsnappen. In een met journalisten volgepakt café Plein XIX in Den Haag gaf Verdonk een verklaring die maar één boodschap bevatte: op basis van de uitslag van de verkiezingen heeft niet Mark Rutte maar zijzelf recht op het leiderschap in de partij. Dat ze aan het eind van haar speech zei loyaal te zijn aan de partij en aan Rutte kwam zelfs op de aanwezige leden van Verdonks campagneteam als lachwekkend over. Verdonk bepleitte een commissie, waarin VVD-coryfeeën Wiegel en Bolkestein zitting zouden moeten nemen, die onderzoek moest doen naar „deze unieke situatie”. Ergo: een onderzoek naar het leiderschap van Rutte.
Als Rutte ook maar een millimeter had toegegeven aan haar suggestie om een commissie onderzoek te laten doen, was zijn positie onhoudbaar geworden. Daarmee had hij impliciet erkend dat zijn leiderschap binnen de partij onderwerp van discussie was. Dat wist Rutte gisteren te voorkomen.
De mislukte coup typeert de manier waarop Verdonk het afgelopen half jaar heeft geopereerd. Het ontbreekt haar aan strategisch inzicht, zeggen liberalen, en ze stort zichzelf en haar partij daarmee keer op keer in grote onzekerheid. Haar kandidatuur begin april voor het lijsttrekkerschap was daar een voorbeeld van, de hele campagne voor het lijsttrekkerschap, de totaal op haar persoon gerichte campagne op weg naar de Kamerverkiezingen en gisteren de climax: haar openlijke aanval op de positie van Mark Rutte.
Verdonk laat zich vooral leiden door streven naar macht. Daarbij wordt zij gesouffleerd door haar vaste adviseurs Kay van der Linde en Ed Sinke. Verdonks ambtelijke adviseurs op het departement van Justitie zien met lede ogen hoe Verdonk dikwijls ertoe aangezet wordt het op te nemen tegen de zittende partijtop. Daarom sprak Verdonk gisteren van „veertig partijbonzen” die haar ambitie (partijleider worden) dwarsbomen.
Alleen al het moment waarop Verdonk gisteren haar couppoging deed, is veelzeggend. In de Oude Zaal van de Tweede Kamer nam Mark Rutte afscheid van enkele Kamerleden die niet terugkeren in de Kamer. Onbeschoft, oordeelden VVD’ers daar, over haar keuze voor juist dat moment.
Want wat een feestje had moeten worden voor prominenten als oud-fractievoorzitter Jozias van Aartsen en Pieter Hofstra, werd nu gedomineerd door een crisissfeer. Toen Verdonk even later zelf ook nog acte de présence gaf op de afscheidsborrel konden velen hun afkeuring niet onderdrukken. Verdonk werd door een groot deel van de VVD-top volstrekt genegeerd.
In het spoedberaad dat op de borrel volgde, maakte Verdonk de onvermijdelijke draai. Ze schaarde zich achter Rutte en ontkende zelfs diens positie aan de orde te willen stellen. Rutte wees haar voorstel om een commissie in te stellen resoluut van de hand: alleen de al eerder afgesproken evaluatie naar de verkiezingscampagnes dit jaar zou doorgang vinden.
Gezien de omstandigheden heeft Rutte voor de beste korte termijn-oplossing gekozen: zand erover, zoals hij letterlijk zelf zei. De vraag is of het op lange termijn voldoende is. Feit blijft dat hij een verkiezingsnederlaag heeft geleden en dat de nummer twee het beter gedaan heeft dan hij. Binnen de nieuwe, 22 koppen tellende VVD-fractie, is er op dit moment niemand die het openlijk voor Verdonk durft op te nemen.
In haar toespraak stelde Verdonk vast dat haar positie „wel een beetje onmogelijk” is, nu de kiezer een voorkeur voor haar heeft uitgesproken terwijl de partij vasthoudt aan Rutte. Diens positie lijkt ook een onmogelijke: zolang Verdonk deel uitmaakt van de VVD, vormt zij een bedreiging voor zijn leiderschap en voor de stabiliteit van de partij. Maar zou zij uit de partij stappen, vormt zij nog een veel groter risico, namelijk voor splijting van de VVD.
quote:Op woensdag 29 november 2006 19:59 schreef Godslasteraar het volgende:
Spaans/Les 01 - WikibooksTot ziens! ¡Adiós! (en niet ¡Hasta la vista!!)
![]()
quote:Wiegel: gerommel niet voorbij
Den Haag, 29 nov. Prominente VVD-leden hebben zich uiteenlopend uitgelaten over de leiderschapscrisis die gisteren ontstond na het optreden van Rita Verdonk.
Minister Kamp (Defensie), die in de Letse hoofdstad Riga aanwezig was bij de NAVO-top, heeft vanmorgen zijn steun uitgesproken voor VVD-fractievoorzitter Rutte. Er is volgens hem geen sprake van een leiderschapscrisis. Rutte is voor de komende vier jaar gekozen, aldus Kamp die nummer drie stond op de kandidatenlijst van de VVD. Hij sprak eveneens zijn waardering uit voor Rita Verdonk die „haar nek heeft uitgestoken’’ en „een bijzonder proces heeft doorgemaakt’’. Op de vraag of hij geen lachende derde was, zei Kamp zelf geen aspiraties te hebben om de VVD-fractie te leiden.
Gisteravond zei VVD’er Wiegel dat hij „waagt te betwijfelen” of de leiderschapsdiscussie nu voorbij is. „Het rommelt nog wel een tijdje door”, voorspelde Wiegel. Volgens hem is het hoofdbestuur aan zet om te bepalen hoe de verkiezingsnederlaag en het grote aantal voorkeurstemmen voor Verdonk worden onderzocht. Wiegel hield af of hij aan een dergelijk onderzoek zou willen meewerken.
Oud-fractieleider Bolkestein zei eerder op de avond dat hij bereid was om deel te nemen aan een commissie van wijze mannen. „Ik ga altijd in op vriendelijke verzoeken”, zei hij op weg naar de afscheidsreceptie van Van Aartsen. Vervolgens voegde Bolkestein de journalisten toe: „Keert u toch terug naar de bitterballen.”
quote:But I, I would wish it all away.
If I thought I'd Lose you just one day.
The devil and his had me down,
in love with the dark side I'd found.
Dabble in all the way down
up to my neck soon to drown.
But you changed that all for me.
Lifted me up, turned me round.
So I...
I...
I...
I...
I would
I would
I would
Wish this all away
quote:Geliefd, gehaat en heel ambitieus
Rita Verdonk heeft in de VVD een grote schare fans en vele vijanden. Nu blijkt dat ze meer voorkeursstemmen heeft gekregen dan partijleider Mark Rutte, toont ze weer leiderschapsambities.
Den Haag, 29 nov. Gekleed in een opvallende zwarte jurk stapte Rita Verdonk gistermiddag het café Plein XIX binnen. In een klaar staande microfoon sprak ze op luide toon korte zinnen. „De kiezer heeft gesproken!” „Die 620.000 kiezers hebben gezegd: wij willen die koers-Verdonk, wij kiezen dáárvoor! En ik wil me dus ook hárd maken voor die koers-Verdonk.”
De setting, de ietwat schmierende Verdonk, de gekozen woorden – het deed denken aan de eerste keer dat Rita Verdonk duidelijk maakte dat ze uit is op het leiderschap van de VVD. Op de BouwRAI, tussen ondernemers, zei ze begin april dat ze lijsttrekker voor de VVD wilde worden. „Voor alle duidelijkheid, ik doe het.”
Ook in april had ze vlak voor haar optreden een rookgordijntje opgetrokken, toen door te zeggen dat ze niet beschikbaar was. Eergisteren, nadat bekend was geworden dat ze bij de Tweede-Kamerverkiezingen meer voorkeurstemmen dan lijsttrekker Mark Rutte had gehaald, zei ze alleen maar dat ze dat „fantastisch” vond. Maar het leiderschap, zei ze, stond niet ter discussie.
Rita Verdonk (51), demissionair minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie en oud-gevangenisdirecteur, heeft sinds april continu het nieuws gedomineerd. Ze voerde een harde campagne om het lijsttrekkerschap, die ze uiteindelijk verloor van Mark Rutte. Ze verklaarde, nog tijdens die campagne, het Nederlanderschap van partijgenoot Ayaan Hirsi Ali ongeldig, wat uiteindelijk tot de val van het kabinet-Balkenende II leidde.
En ze bepaalde als nummer twee van de kandidatenlijst van de VVD haar eigen koers. Gesteund door haar adviseur Ed Sinke, oud-voorzitter van de afdeling Amsterdam, ging ze op campagne onder het motto ‘Stem Rita’. Een door een fan aan haar geschonken campagnetruck werd in dankbaarheid aanvaard. De partij had bedacht dat ze vooral campagne zou voeren op het thema ‘onderwijs’, maar tijdens bijeenkomsten bleek al snel dat ze daar niet altijd een boodschap aan had. Tijdens een debat met Haagse ondernemers praatte ze vorige maand bijvoorbeeld over haar favoriete onderwerpen: de instroom van Poolse werknemers, haar zorgen over de uitbreiding van de Europese Unie en hoofddoeken.
Haar harde uitspraken en haar soms anti-Haags overkomende presentatie hebben haar in de VVD populair én omstreden gemaakt. Ze heeft een grote schare fans en een grote groep vijanden. In mei bleek dat de partijleden nog een lichte voorkeur voor Mark Rutte hadden. Zelf ziet Verdonk dat anders. De meeste leden zijn voor haar, zegt ze. De vijanden, zo zei ze gisteren zelf, zitten alleen in de partijtop. Er zijn „veertig bobo’s” die haar niet moeten, de leden juist wél. Bovendien is gebleken dat zij geliefd is onder niet-leden. Alleen Rita Verdonk, zei ze gisteren zelf, „kan van de VVD weer een echte vólkspartij maken”.
In de vertrekkende fractie had Verdonk nog een kleine aanhang. De deze week aantredende fractie koos unaniem voor Rutte als partijleider. Inclusief Verdonk zelf dus. Populair bij de partijtop – het bestuur, demissionaire bewindslieden Zalm en Hoogervorst, en oud-Kamerleden als Van Aartsen en Bibi de Vries – zal zij niet snel worden, al heeft Verdonk de laatste maanden geprobeerd dat te veranderen. Zij is onder meer vaak gaan eten met kandidaat-Kamerleden.
Bovendien heerst er onzekerheid in de fractie. De komende tijd zal Rutte mensen moeten teleurstellen, want de taken moeten verdeeld worden. Voor de prestigieuze portefeuilles Justitie en Buitenlandse Zaken is ongeveer de halve fractie in de race. De Kamerleden kozen gisteren opnieuw voor Rutte, maar de stemming kan zo omslaan.
quote:Op woensdag 29 november 2006 20:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat heb ik toch een hekel aan die heks. Gadverdamme, ik kots gewoon op haar oppertunisme.![]()
quote:Op woensdag 29 november 2006 20:15 schreef immortalsean het volgende:
[..]
ach, gut je eerste menstruatie.
quote:
quote:
Ja. Hij geeft Komrij bestaansrecht.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:26 schreef Monidique het volgende:
Zeeman, dat is toch een akelige intellectueel?
Die verkoopt toch ambachtelijk door kinderen gemaakte kledingquote:Op woensdag 29 november 2006 20:26 schreef Monidique het volgende:
Zeeman, dat is toch een akelige intellectueel?
Dat zijn vaak dramatische combinaties.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:32 schreef Godslasteraar het volgende:
goeie genade, die Britney is wel lekker bezig zegTrailertrash met miljoenen op de rekening.
Lelijke lubberkut.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:33 schreef Monidique het volgende:
Toch apart, celebs die hun edele delen expres per ongeluk tonen om een klein beetje aandacht. Ligt het nou echt aan de drank en de drugs?
het gebrek aan klasse is ronduit shockerend, wat een onwaarschijnlijk ordinair volk, en wat een slechte smaakquote:Op woensdag 29 november 2006 20:33 schreef Monidique het volgende:
Toch apart, celebs die hun edele delen expres per ongeluk tonen om een klein beetje aandacht. Ligt het nou echt aan de drank en de drugs?
Ja, daarmee koopt 'ie z'n in de ramsj belande uitgaven op.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die verkoopt toch ambachtelijk door kinderen gemaakte kleding![]()
Klassieke muziek is te lelijk voor de islamitische wereld.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:41 schreef MrX1982 het volgende:
Klassieke muziek is te moeilijk voor de islamitische wereld.
Je zit weer te stoken, deugniet!quote:Op woensdag 29 november 2006 20:41 schreef MrX1982 het volgende:
Klassieke muziek is te moeilijk voor de islamitische wereld.
Ze is nooit echt geil geweest. Computers kunnen een hoop ook toen al.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:41 schreef Apropos het volgende:
Vroeger was Britney echt geil.
ja. Zelfs een beetje truttig.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:41 schreef Apropos het volgende:
quote:Op woensdag 29 november 2006 20:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zeventig jaar praktisch dezelfde regering, dat kan nooit goed zijn voor een land. Dat is wat ik bedoel. Pers, politiek en ambtenarij worden dan een gecorrumpeerde kluwen.
Ik ken overigens aardig wat Zweden en die zijn beslist niet zo te spreken over de politiek-correct een-partijstaat.
Maar ik mag natuurlijk de mythe van het socialisme niet ontmaskeren van jou. Die heilstaten waren dan volgens jou ook niet socialistisch. Het echte socialisme, dat hebben we natuurlijk nog nooit gezien! Dezelfde redenering wordt gevolgd door holocaustontkenners en fundamentalistische moslims: de redenering van de ware gelovige.
mooie vrouw, lege vrouw.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:40 schreef MrX1982 het volgende:
Britney Spears behoort tot de groep rijken die eigenlijk intens arm zijn. Geestelijke armoede die niet valt te compenseren met de miljoenen op de bank.
Ik heb Britney altijd een vies trailertrash wijf gevonden. De wereld ontdekt dat nu eindelijk ook.
zo je maar weer eens dat die gelovers uiteindelijk helemaal doorslaan. Eerst Ted Haggard, en nu Britney.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:41 schreef Apropos het volgende:
Toen ze minderjarig was zeker?quote:Op woensdag 29 november 2006 20:41 schreef Apropos het volgende:
quote:Op woensdag 29 november 2006 20:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klassieke muziek is te lelijk voor de islamitische wereld.
het atheïsme zal zegevierenquote:Op woensdag 29 november 2006 20:44 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
zo je maar weer eens dat die gelovers uiteindelijk helemaal doorslaan. Eerst Ted Haggard, en nu Britney.
quote:Op woensdag 29 november 2006 20:33 schreef Monidique het volgende:
Het valt me nog mee dat je er geen DrW-grapje over maakt.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet hier Apropos, in je fotoboek.
Sex sells.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:47 schreef Apropos het volgende:
Ik geloof niet dat ik ooit zo vaak geciteerd ben!
quote:Op woensdag 29 november 2006 20:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Jeweet het toch? Hoe dieper de dobber onder water gedrukt wordt, hoe harder hij omhoog komt.
groter de vis bij het avondeten?quote:Op woensdag 29 november 2006 20:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Jeweet het toch? Hoe dieper de dobber onder water gedrukt wordt, hoe
May you rot in the filth of your own fornication.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Mja.
quote:
Oh, Johan! You're so naughty!quote:Op woensdag 29 november 2006 20:52 schreef Apropos het volgende:
[..]
May you rot in the filth of your own fornication.
Hoi Christen voor Israel.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:55 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Oh, Johan! You're so naughty!
Welke zin?quote:Op woensdag 29 november 2006 21:11 schreef Apropos het volgende:
Die zin loopt niet helemaal.
Kop op! Vis moet zwemmen dus er zit ook wijn bij.quote:
Sinds wanneer lopen zinnen?quote:Op woensdag 29 november 2006 21:11 schreef Apropos het volgende:
Die zin loopt niet helemaal.
Je mag nog een vraag stellen, daarna is het jokertijd.quote:
Alweer niet?quote:Op woensdag 29 november 2006 21:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb geen zin.
Onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 29 november 2006 21:15 schreef Apropos het volgende:
[..]
Je mag nog een vraag stellen, daarna is het jokertijd.
A) The thin edge of te wedge.. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op woensdag 29 november 2006 21:16 schreef Yildiz het volgende:
terwijl het eigenlijk een initiatief is van Oxfam Novib (huiskleur: groen) om eerlijke handel te promoten.
Nee, nee, ze zijn door een regenboog gevaren.quote:Op woensdag 29 november 2006 21:16 schreef Yildiz het volgende:
Apart om te zien dat een groene piet op TV wordt gezien als politiek correct, men in de slachtofferrol kruipt en men even wat zwarten probeert te vertellen dat men niet moet zeuren, terwijl het eigenlijk een initiatief is van Oxfam Novib (huiskleur: groen) om eerlijke handel te promoten.
Maargoed, dat zegt meer over de slachtofferrolspelers, dan wie dan ook.
Doelstelling Schoelstelling.quote:Op woensdag 29 november 2006 21:30 schreef Napalm het volgende:
[..]
A) The thin edge of te wedge.. Zo moeilijk is dat toch niet?
B) Noch het sinterklaasfeest noch de NPS is er om de activiteiten van Oxfam te promoten.
Beware of failures. Huge, huge fuck-ups.quote:
NRCquote:EU-voorzitter zocht regeling CIA-acties
[..]
Gisteren presenteerde de Italiaanse europarlementariër Giovanni Claudio Fava namens de onderzoekscommissie een nieuw rapport. Daarin stelt hij dat Europese regeringen moeten hebben geweten van het bestaan van geheime gevangenissen. Fava noemt Groot-Brittannië, Polen, Italië en Duitsland bij naam. Nederland niet.
[..]
Ah. Maar na tig duizend jaar zijn de Griekse kadotjes ondertussen wel op. Lijkt me dat het dan de beurt aan de ontvanger is om te geven..quote:
dat is waarschijnlijk beter om te lezen als ik het uit heb, toch? Het is wel een tof boek tot zover, en nu ga ik naar bed en verder lezenquote:Op woensdag 29 november 2006 22:11 schreef sigme het volgende:
Zoekend naar het een struikel ik over iets anders.
ProblematiQue, hier een analyse van Elementaire deeltjes.
quote:Of we zijn geschept of we zijn op een of andere manier gewoon ontstaan door evaluatie enz.
Ze zou beter geiten kunnen hoedenquote:Op woensdag 29 november 2006 23:47 schreef zakjapannertje het volgende:
[[url=http://www.nos.nl/nosjournaal/images/Naamloos-1_tcm44-267689.jpg]afbeelding][/url]
het is al halverwege, het begon de 23e en stopt de 3e. Hoezo?quote:Op donderdag 30 november 2006 00:19 schreef Apropos het volgende:
Wanneer begint het IDFA?
Hoeveel heb je er al van gezien?quote:Op donderdag 30 november 2006 00:23 schreef Aoristus het volgende:
[..]
het is al halverwege, het begon de 23e en stopt de 3e. Hoezo?
buiten het slapen gerekend? Ik heb er 16 geteld + een die vorig jaar al was vertoond.quote:Op donderdag 30 november 2006 00:24 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hoeveel heb je er al van gezien?
hm? Sommige zijn niet te pruimen natuurlijk, dat spreekt voor zich. Misschien helpt het dat die stoeltjes niet zo heel erg comfortabel zitten?quote:Op donderdag 30 november 2006 00:34 schreef Apropos het volgende:
Nog duurzame producten?
ja, maar, ik wil niet.quote:Op donderdag 30 november 2006 07:15 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Tijd om te werken!
Het 9 uur college?quote:
Net als de meeste mensen studenten.quote:Op donderdag 30 november 2006 09:27 schreef Napalm het volgende:
[..]
Het 9 uur college? TOen sliep ik altijd
Die mensen hebben geen gevoel voor inhoudelijk sterke films. Een volk dat geen probleem heeft met een grieks/armeens samenspel dat "Midnight Express" heet, maar wel op de achterste poten staat voor deze film over de oorlog in Irak.quote:Jewish Lobby Blocks 'Valley of the Wolves'
The controversial movie ‘The Valley of the Wolves’ (Kurtlar Vadisi) will reportedly not be shown in United States despite previously being slated for release. It is claimed that the Turkish producer of the film bowed to heavy pressure from the Jewish lobby in the United States.
The movie was expected to premiere on Monday in Los Angeles and San Francisco; however, the producer cancelled this week without offering an explanatory statement.
The Jerusalem Post newspaper wrote that the ‘Valley of the Wolves,’ which is described as anti-Semitic, would be shown in two cinemas in Los Angeles and one cinema in San Francisco.
The newspaper said protests by the Anti-Defamation League (ADL), one of the leading Jewish lobbies in United States, could have been influential in the decision to cancel. The Post added that the ADL had sent a letter to Turkish Ambassador Nabi Sensoy on Oct. 19 emphasizing the film’s “anti-Semitist and anti-American” components.
Kwart over 9, het academisch kwartiertjequote:Op donderdag 30 november 2006 09:27 schreef Napalm het volgende:
[..]
Het 9 uur college?
TOen sliep ik altijd (op één onzalig college na dat aanwezigheidsplicht kende)
Heb ook maar 1 keer per week om 9 uur college is ook meer dan genoegquote:Op donderdag 30 november 2006 10:19 schreef Tirion het volgende:
[..]
Net als de meeste mensen studenten.![]()
Hoe vaak heb je uberhaupt college.quote:Op donderdag 30 november 2006 11:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb ook maar 1 keer per week om 9 uur college is ook meer dan genoeg.
2 keer in de weekquote:Op donderdag 30 november 2006 11:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je uberhaupt college.
Je bent dus geen fulltime student?quote:Op donderdag 30 november 2006 11:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
2 keer in de week.
maandagochtend om 11 uur en donderdag om 9 uur.
kan je niet beter een tweede studie gaan doen ipv zovele fokken?quote:Op donderdag 30 november 2006 11:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
2 keer in de week.
maandagochtend om 11 uur en donderdag om 9 uur.
Een baan als SM-slaafje?quote:Op donderdag 30 november 2006 11:40 schreef Napalm het volgende:
Zo, net ff een sollicitatiegesprek gefixt.![]()
Banen komen uit de gekste hoeken...
[..]
kan je niet beter een tweede studie gaan doen ipv zovele fokken?
quote:Op donderdag 30 november 2006 11:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent dus geen fulltime student?
Ben aan het afstuderen, dus vooral veel aan het soggenquote:Op donderdag 30 november 2006 11:40 schreef Napalm het volgende:
Zo, net ff een sollicitatiegesprek gefixt.![]()
Banen komen uit de gekste hoeken...
[..]
kan je niet beter een tweede studie gaan doen ipv zovele fokken?
Ja prima inderdaadquote:Op donderdag 30 november 2006 11:48 schreef Mutant01 het volgende:
Je bent 25? Nice, leuke leeftijd om af te studeren.
HBO dan kan datquote:Op donderdag 30 november 2006 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent 21 en studeert nu al af?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |