abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 november 2006 @ 16:32:11 #1
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43995409
Op dit moment is er een enorm debat gaande in de EU over REACH, een wetsvoorstel dat gaat over het al dan niet toestaan van bepaalde chemische verbindingen die schadelijk zijn voor de gezondheid, hoe goed de stoffen moeten worden getest voor ze op de markt mogen komen, enzovoorts. Er is een enorme lobby-oorlog gaande tussen milieu-organisaties en de petrochemische industrie. Daarop kwam de petrochemische industrie-lobby-organisatie met de volgende poster:

Ten eerste, DDT staat niet eens ter discussie in REACH; het gaat over brandwerende middelen, landbouwstoffen, retailchemie, enzovoorts. Ten tweede, DDT is slecht voor mens en milieu, en de malariamug is in veel landen al resistent aan het worden voor DDT.

Maar waar het me om gaat is dat de petrochemische industrie puur en alleen voor eigenbelang zielige negerkindjes inzet in een leugenachtige campagne.

Daarom spam ik schaamteloos de Worst EU Lobby Awards met een oproep om op de petrochemische industrie te stemmen, en wil ik een discussie over betutteling/bescherming van de burger.

En daarnaast wil ik nog even het absurde feit melden dat de commissievoorzitter van het Europees Parlement tevens lobbyist is voor de petrochemische industrie. Right....
  woensdag 29 november 2006 @ 16:36:28 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_43995543
Tja, ik kan er niet boos om worden als lobbyisten onzin verkopen. Dat is iets wat je incalculeert bij die gasten. Ik zou er kwaad om worden als politici onzin verkopen, danwel onzin van anderen geloven.

Ik word er minstens zo moe van als een milieuorganisatie weer eens een gevaar voor de volksgezondheid heeft ontdekt.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:38:12 #3
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43995597
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:36 schreef Hephaistos. het volgende:
Tja, ik kan er niet boos om worden als lobbyisten onzin verkopen. Dat is iets wat je incalculeert bij die gasten. Ik zou er kwaad om worden als politici onzin verkopen, danwel onzin van anderen geloven.
Die lui hebben dus wel fikse invloed in de EU.
quote:
Ik word er minstens zo moe van als een milieuorganisatie weer eens een gevaar voor de volksgezondheid heeft ontdekt.
Wat, die zijn er namelijk niet en nooit geweest? DES, DDT, brandremmers? Lekker naief, zeg.
pi_43995692
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:38 schreef Floripas het volgende:

Wat, die zijn er namelijk niet en nooit geweest? DES, DDT, brandremmers? Lekker naief, zeg.
Van een beetje pesticiden of dioxine is noog nooit iemand doodgegaan
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:41:35 #5
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43995723
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

woensdag 29 november 2006 @ 16:43:48 #6
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_43995817
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

Die lui hebben dus wel fikse invloed in de EU.
Maar dat kan je de lobbyisten toch niet kwalijk nemen? Die proberen zoveel mogelijk hun eigen agenda door te drukken en zijn daar blijkbaar succesvol in. Het rare aan je betoog vind ik dat je boos wordt op de lobbyisten, en niet op de besluitvormende organen in de EU die blijkbaar die invloed toelaten.
quote:
De gezondheidrisico's die Wakker Dier ons regelmatig voorschotelt zijn verwaarloosbaar ja. Niet toevallig zijn die risico's namelijk altijd verbonden met dierenwelzijn, en is er verder niemand die er problemen ziet. Zodra je 20.000 keer meer kans hebt op kanker door een kopje koffie dan door een of andere weekmaker word ik erg moe van dat soort lobby-werk ja.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:47:01 #7
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43995932
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:43 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Maar dat kan je de lobbyisten toch niet kwalijk nemen? Die proberen zoveel mogelijk hun eigen agenda door te drukken en zijn daar blijkbaar succesvol in. Het rare aan je betoog vind ik dat je boos wordt op de lobbyisten, en niet op de besluitvormende organen in de EU die blijkbaar die invloed toelaten.
[..]
En als die belangen nu eens fiks verstrengeld zijn? Zoals in dit geval? Natuurlijk ben ik pissig op het Europees Parlement. En GeenStijl, dat zich boosmaakt om een Labourpersoon die suprise-eiren wil verbieden, terwijl de conservatieve en liberale fractie tot de ellebogen in de reet van dit soort industrieen zitten en zich laten feteren. Ik weet wel wat ik kwalijker vind.
quote:
De gezondheidrisico's die Wakker Dier ons regelmatig voorschotelt zijn verwaarloosbaar ja. Niet toevallig zijn die risico's namelijk altijd verbonden met dierenwelzijn, en is er verder niemand die er problemen ziet. Zodra je 20.000 keer meer kans hebt op kanker door een kopje koffie dan door een of andere weekmaker word ik erg moe van dat soort lobby-werk ja.
Alsof een enkel vals alarm al het werk tenietdoet dat milieu-organisaties ook hebben gedaan.
pi_43995950
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Joesjtsjenko leeft toch nog, of niet soms?
  woensdag 29 november 2006 @ 16:49:30 #9
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43996027
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:32 schreef Floripas het volgende:
Op dit moment is er een enorm debat gaande in de EU over REACH, een wetsvoorstel dat gaat over het al dan niet toestaan van bepaalde chemische verbindingen die schadelijk zijn voor de gezondheid, hoe goed de stoffen moeten worden getest voor ze op de markt mogen komen, enzovoorts. Er is een enorme lobby-oorlog gaande tussen milieu-organisaties en de petrochemische industrie. Daarop kwam de petrochemische industrie-lobby-organisatie met de volgende poster:
Ik weet iets van de achtergrond van dat voorstel, en IMHO is dat voorstel belachelijk. Weer een typisch geval van europese paniekpolitiek. Neemt niet weg dat dat affiche inderdaad hopeloos de plank misslaat.

Anyway, waar REACH als ik 't me goed herinner op neerkomt: in de toekomst zijn alleen nog maar stoffen toegestaan waarvan een millieu- en gezondsheidsrapportage is opgemaakt, inclusief tests. Dat soort certificeringen zijn reteduur, en is effectief de nekslag voor de fijnchemische industrie; het is de verwachting dat er nog maar een tienduizendtal 'vaak gebruikte verbindingen' overblijven, die je dan ook alleen maar in bulk laat maken. Tienduizend lijkt veel, maar 't is een schijntje bij wat allemaal niet kunt maken. Daarnaast loop je nog het risico dat een aantal producten in kwaliteit achteruit zal gaan, omdat een --functioneel slechtere-- vervanger moet worden gekozen, terwijl de gezondheidsrisico's van het oorspronkelijke stofje vergelijkbaar zijn met de vervanger, die alleen niet gebruikt mag worden omdat er geen effectrapportage is opgemaakt. Complete bureaucratische hysterie dus.

Daarnaast is 't ook nog zo dat REACH totaal onzinnig is om een hele andere reden: alleen afzonderlijke verbindingen worden getest. Als je twee of meer verbindingen tegelijkertijd 'inneemt', dan kunnen die veel giftiger zijn, of juist niet. Etc.

Oftewel, de enige die garen spint bij dit wetsvoorstel is de certificeringsindustrie.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:50:31 #10
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43996076
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Joesjtsjenko leeft toch nog, of niet soms?
Ja, maar die Russische ex-spion niet.
pi_43996081
quote:

[..]

hehe
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 29 november 2006 @ 16:50:50 #12
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_43996084
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Alsof een enkel vals alarm al het werk tenietdoet dat milieu-organisaties ook hebben gedaan.
Het is een structurele methode om dierenwelzijn op de agenda te zetten via valse argumenten. Precies hetzelfde als waar jij bezwaar tegen maakt bij de Petrochemische lobby.
pi_43996183
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, maar die Russische ex-spion niet.
Dat was een radioactief elementje. Die schijnen ook in het geheel niet schadelijk te zijn . Immers hoe kan kernenergie anders de oplossing voor al onze problemen zijn ?
  woensdag 29 november 2006 @ 16:53:42 #14
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43996197
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:49 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik weet iets van de achtergrond van dat voorstel, en IMHO is dat voorstel belachelijk. Weer een typisch geval van europese paniekpolitiek. Neemt niet weg dat dat affiche inderdaad hopeloos de plank misslaat.

Anyway, waar REACH als ik 't me goed herinner op neerkomt: in de toekomst zijn alleen nog maar stoffen toegestaan waarvan een millieu- en gezondsheidsrapportage is opgemaakt, inclusief tests. Dat soort certificeringen zijn reteduur, en is effectief de nekslag voor de fijnchemische industrie; het is de verwachting dat er nog maar een tienduizendtal 'vaak gebruikte verbindingen' overblijven, die je dan ook alleen maar in bulk laat maken. Tienduizend lijkt veel, maar 't is een schijntje bij wat allemaal niet kunt maken. Daarnaast loop je nog het risico dat een aantal producten in kwaliteit achteruit zal gaan, omdat een --functioneel slechtere-- vervanger moet worden gekozen, terwijl de gezondheidsrisico's van het oorspronkelijke stofje vergelijkbaar zijn met de vervanger, die alleen niet gebruikt mag worden omdat er geen effectrapportage is opgemaakt. Complete bureaucratische hysterie dus.

Daarnaast is 't ook nog zo dat REACH totaal onzinnig is om een hele andere reden: alleen afzonderlijke verbindingen worden getest. Als je twee of meer verbindingen tegelijkertijd 'inneemt', dan kunnen die veel giftiger zijn, of juist niet. Etc.

Oftewel, de enige die garen spint bij dit wetsvoorstel is de certificeringsindustrie.
En de affiche-industrie. Kijk maar:

(ik wachtte eigenlijk ook op PietVerdriet, die zal ook wel wat te melden hebben...)
  woensdag 29 november 2006 @ 16:56:48 #15
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43996312
quote:
Laat dat die milieuclubs maar niet horen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 29 november 2006 @ 16:57:16 #16
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_43996328
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

En de affiche-industrie. Kijk maar:
[afbeelding]
Over walgelijke methoden gesproken
  woensdag 29 november 2006 @ 17:10:29 #17
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43996747
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:56 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Laat dat die milieuclubs maar niet horen
...het is dan ook niet waar.
Dat was sar-cas-me.
  woensdag 29 november 2006 @ 17:11:17 #18
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43996773
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:57 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Over walgelijke methoden gesproken
Die van Greenpeace is erg, ja. Ik vind die van de petrochemische industrie erger. Die poogt namelijk via leugens in te spelen op je geweten.
  woensdag 29 november 2006 @ 17:13:49 #19
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_43996849
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:11 schreef Floripas het volgende:

[..]

Die van Greenpeace is erg, ja. Ik vind die van de petrochemische industrie erger. Die poogt namelijk via leugens in te spelen op je geweten.
Ik vind beiden even erg, maar het zou pas echt erg zijn als volksvertegenwoordigers niet door dit soort bullshit heen kunnen kijken.
  woensdag 29 november 2006 @ 17:16:47 #20
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43996956
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:13 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik vind beiden even erg, maar het zou pas echt erg zijn als volksvertegenwoordigers niet door dit soort bullshit heen kunnen kijken.
....dat kunnen de meesten niet, neem dat van mij aan. Vooral in de enorme conservatieve fractie zitten veel meelopers.
pi_43997098
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:49 schreef gronk het volgende:

[..]

[....]

Ik dacht dat ik een tijdje terug had gelezen dat alle mogelijke combinatie's ook getest moesten worden?
Hoe dan ook, belachelijke regels.

PVC in de speelgoedindustrie wordt bijvoorbeeld al verboden binnenkort, ga daar maar eens een vervanger voor zoeken die net zo duurzaam en goedkoop is..
Gevolg: Speelgoed gaat sneller kapot = meer afval.
  woensdag 29 november 2006 @ 17:21:57 #22
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43997124
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:20 schreef DJKoster het volgende:

Gevolg: Speelgoed gaat sneller kapot = meer afval.
pi_43997195
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:32 schreef Floripas het volgende:
Maar waar het me om gaat is dat de petrochemische industrie puur en alleen voor eigenbelang zielige negerkindjes inzet in een leugenachtige campagne.
onze overheid doet exact hetzelfde..
  woensdag 29 november 2006 @ 17:30:07 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_43997347
Van het gebruik van DDT is nog nooit iemand doodgegaan.
Van het verbod op DDT zijn tientalle miljoenen mensen doodgegaan
DDT is erg effectief als anti malaria mug middel, en de voorstellen zijn het beperkt in huizen te gebruiken. Het is niet schadelijk voor mensen, sterker nog je kan het gewoon eten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 29 november 2006 @ 17:30:09 #25
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43997351
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:24 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

onze overheid doet exact hetzelfde..
Wijd uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: