quote:Op woensdag 29 november 2006 12:04 schreef Faithz het volgende:
Denk je dat wij tovermiddelen hebben?
TVPquote:Op woensdag 29 november 2006 12:02 schreef borbit het volgende:
Het klinkt mischien stom maar ik heb ongeloofelijk veel moeitje met op staan. Zo veel dat het een serieuze belemering is voor mijn studie.
Het lukt me te vaak simpelweg niet om op te staan als de wekker gaat. Na dat de wekker gaat lukt het me regelmatig niet om iets meer te doen dan dat ding uit te zetten en verder te slapen. Dit gebeurt vaak in een soort van niet echt wakker zijn.
Ik zit al behoorlijk lang met dit probleem. Mijn bioritme loopt denk ik ook een stuk later dan de tijden dat ik op moet staan. Slapen is ook vaak lastig, zou het liefste om een uurtje of 4 s'nachts gaan slapen en 11 of 12 uur weer opstaan. Maarja daar heb ik niks aan omdat ik mijn studie nou eenmaal niet wacht tot ik een keer wakker wil worden.
Iemand ervaring met dit probleem en/of ideeen om wel op tijd op te kunnen staan?
+1 inzichtvol. In een wasbak zetten is helemaal een uitkomst. (niet met een elektrische wekker natuurlijk!)quote:Op woensdag 29 november 2006 12:07 schreef pussydeluxe het volgende:
Zet om te beginnen je wekker ver van je bed. Tegen de tijd dat je je wekker uit heb kunnen zetten ben je al iets meer wakker.
ik denk niet dat jullie tovermiddelen hebben (al zou het wel leuk zijnquote:Op woensdag 29 november 2006 12:04 schreef Faithz het volgende:
RITME..
Op tijd naar bed en jezelf dwingen om op te staan.
Ben je nog in slaap toestand, dan maar zorgen dat je uit bed moet om de wekker uit te zetten en eruit BLIJVEN..
Gewoon een kwestie van doen dus.
En hoe komt het dan dat dat niet lukt?quote:Op woensdag 29 november 2006 12:11 schreef borbit het volgende:
[..]
"Gewoon doen" is een advies dat ik al heel vaak gehoord heb. Het probleem is dus juist dat dat niet lukt![]()
Cocaine!quote:Op woensdag 29 november 2006 12:04 schreef Faithz het volgende:
idd.... dat is funest !quote:Op woensdag 29 november 2006 12:08 schreef TheSorrow het volgende:
Niet teveel smoken voordat je gaat slapen
quote:Op woensdag 29 november 2006 12:02 schreef borbit het volgende:
zou het liefste om een uurtje of 4 s'nachts gaan slapen en 11 of 12 uur weer opstaan.
-Ik ben al een tijdje bezig om iedere dag op de zelfde tijden op te staan/ te gaan slapen. Ik merk wel een beetje verbetering maar nog niet genoeg.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:09 schreef Helaaz het volgende:
Eerst een aantal vragen!
- Ga je altijd om dezelfde tijd naar bed?
- Eet je om dezelfde tijden?
- Sport je?
- Heb je een drukke dagindeling?
Lukt prima, je moet er gewoon even de juiste baan bij vindenquote:
Zit al jaren met dit probleem dus lijkt me geen pfeifer.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:09 schreef staticdata het volgende:
je weet zeker dat je geen pfeifer heb?
Waarom in een wasbak?quote:Op woensdag 29 november 2006 12:10 schreef MouseOver het volgende:
[..]
+1 inzichtvol. In een wasbak zetten is helemaal een uitkomst. (niet met een elektrische wekker natuurlijk!)
En voor een deel moet je er ook niet teveel over nadenken. wekker -> opstaan, en dus niet denken hoe lekker het zou zijn om te blijven liggen.
ralaxte muziek heb ik ook al geprobeerd, probleem is dat ik daar gewoon van blijf slapen.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:18 schreef deGVR het volgende:
Het heeft meestal met een wat verstoord slaapritme te maken, inderdaad.
Probeer eens op een vaste tijd naar bed te gaan (zeg half elf ofzo) en hou dat een paar weken vol.
Comfortabel wakker worden kan ook lekkerder door een goeie CD te gebruiken (als je CD-speler een wekker functie heeft). Zelf word ik altijd heerlijk wakker met de Pastorale.
geeft een teringherrie.quote:
Ik neem aan dat je een eigen kamer hebt? dan kun je hem toch ook in een hoek van die kamer zetten waar je niet bij kunt zonder je bed uit te stappen? desnoods onder je bureau. alleen dan niet onder je bureau verder slapen.quote:Wekker moet trouwens wel in de buurt van me bed blijven anders is gelijk me hele huis wakker. (moet er meestal als eerste uit)
quote:Op woensdag 29 november 2006 12:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Timer op je stereo, met veel grafherrie. En verder niet zoveel zeiken, als naar college gaan kennelijk een te grote inbreuk op je nachtleven is, moet je gewoon ophouden met studeren en nachtwaker worden.
Ohh ja, en probeer eens valeriaan te slikken twee uur voordat je naar bed zou oeten gaan, loeihete douche vlak voordat je in bed gaat liggen, etc etc krijg niet de indruk dat je er echt je best voor doet.
Zou het je wel lukken als het huis in brand stond?quote:Het lukt me te vaak simpelweg niet om op te staan als de wekker gaat.
Tja, dan moet je dus niet-relaxe muziek proberen. Rammstein ofzoquote:Op woensdag 29 november 2006 12:21 schreef borbit het volgende:
[..]
ralaxte muziek heb ik ook al geprobeerd, probleem is dat ik daar gewoon van blijf slapen.
Wat is valeriaan? (toch nog het tovermiddelquote:Op woensdag 29 november 2006 12:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Timer op je stereo, met veel grafherrie. En verder niet zoveel zeiken, als naar college gaan kennelijk een te grote inbreuk op je nachtleven is, moet je gewoon ophouden met studeren en nachtwaker worden.
Ohh ja, en probeer eens valeriaan te slikken twee uur voordat je naar bed zou oeten gaan, loeihete douche vlak voordat je in bed gaat liggen, etc etc krijg niet de indruk dat je er echt je best voor doet.
quote:Op woensdag 29 november 2006 12:18 schreef MissMatch het volgende:
Hoe laat ga je over het algemeen naar bed?
ik sla wel eens een nacht over. (uit angst om me te verslapen) Ook wel eens met de gedachte dat ik dan de volgende dag goed kan slapen geprobeerd. Maar ik had niet het idee dat dat hielp.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:21 schreef _dirkjan_ het volgende:
sla een nacht over. Dit werkt serieus, ik heb hetzelfde probleem, heb vorige week een nacht bewust overgeslagen, toen ben ik lekker vroeg (half 10) naar bed gegaan, wekker 9 uur, perfecten dan dus doorzetten, om half 2 gaan slapen, zit nu al een week lekker in mn ritme
Zoals al eerder gezegd is ritme echt heel erg belangrijk hierin. Ik heb dit tijdens mijn studie ook gehad, ik had totaal geen energie en kon echt mijn bed niet uitkomen. Zette de wekker strak om 8 uur en bleef vervolgens tot 11 uur slapen. Sinds ik aan het werk ben, heb ik hier totaal geen last meer van.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:16 schreef borbit het volgende:
[..]
-Ik ben al een tijdje bezig om iedere dag op de zelfde tijden op te staan/ te gaan slapen. Ik merk wel een beetje verbetering maar nog niet genoeg.
- Ik eet meestal wel ongeveer op dezelfde tijden.
- Ik sport niet maar kom wel aan genoeg lichaamsbeweging. (veel lopen, niet met de bus als ik geen haast heb, 3 tot 4 keer per dag op en neer naar mijn appartement op de 4de verdieping zonder lift.)
-dagindeling verschilt.
mischien wel interesant. Al is 2 uur erg veel. (moet vaak om 7 uur weg). Probeer nu meerstal uur van te voren op te staan. Om idd een beetje tijd te hebben om te douchen en kopje koffie te drinken.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:21 schreef As_33 het volgende:
Ik heb er ook last van, ben ook heel erg een avond/nachtmens, maar op een gegeven moment heb ik het volgende ritme onwikkeld: 2 uur voordat je de deur uitmoet de wekker laten gaan naast je bed, kwartier later eentje aan het andere eind van de kamer. Als je vervolgens op bent gestaan om die uit te zetten sleep je jezelf meteen door naar de douche, waar je zonodig een half uur onder blijft staan tot je wakker genoeg bent. Daarna beloon je jezelf met een heerlijke kop sterke koffie.
Ik hou op deze manier meestal nog genoeg tijd over om vervolgens nog een uurtje op de bank te hangen met een dvd'tje of zo![]()
Wat hij zegt. Stap eens uit die slachtofferrol...quote:Op woensdag 29 november 2006 12:24 schreef ericeric het volgende:
[..]
Zou het je wel lukken als het huis in brand stond?
Zo ja: een mentaliteitskwestie (dit noemen we ook wel gewoon lui). Gewoon eerder naar bed en evenuteel zorgen dat je fysiek vermoeid bent voordat je gaat slapen. Je kunt deze mentaliteit beter nu afleren, want later als je groot bent wil je vast een baan of misschien wel een eigen bedrijf en er zijn verbazend weinig mogelijkheden voor mensen met dit "probleem".
Zo nee: Ga eens een dokter bezoeken wanneer je uiteindelijk wel opgestaan bent.
Ik gok er trouwens op dat het eerste antwoord van toepassing is.
koffie drinken ben ik mee gestopt na het avond eten. (meestal uurtje of 4 smiddags laatste kopje)quote:Op woensdag 29 november 2006 12:27 schreef Helaaz het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd is ritme echt heel erg belangrijk hierin. Ik heb dit tijdens mijn studie ook gehad, ik had totaal geen energie en kon echt mijn bed niet uitkomen. Zette de wekker strak om 8 uur en bleef vervolgens tot 11 uur slapen. Sinds ik aan het werk ben, heb ik hier totaal geen last meer van.
Start in ieder geval met elke dag rond dezelfde tijd te gaan slapen, bijvoorbeeld rond 23.00 uur. Drink een aantal uren daarvoor geen koffie, cola of red bull etc meer en mocht je roken, doe dat ook niet meer vlak van te voren. Zet de wekker om een uur of 8 (elke dag!) , dan heb je ruim voldoende slaap. Als je minder slaap nodig hebt, pas dit dan aan.
Eet elke dag met regelmaat en gezond. Ontbijten om 8.30, lunchen om 12.00 en avondeten om 18.00 bijvoorbeeld. Na het eten zou je even een half uurtje kunnen hardlopen, of wandelen. Sporten helpt om je lichamelijk moe te maken, waardoor je beter slaapt. Daardoor is ook je hoofd even leeg.
Die dagindeling vroeg ik omdat ik in mijn studietijd soms niks deed. Boodschappen doen was het enige wat ik dan moest doen, en een beetje studeren. Killing voor je ritme.
Wat er gebeurt als ik net wakker word is bij mij ook altijd een zwart gat. Kan best antwoord geven als iemand me wat vraagt. Maar als ik dan een maal helemaal wakker ben weet ik er niks meer van.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:29 schreef attix het volgende:
Heb dat probleem ook, heb 2 wekkers in mijn kamer en ze liggen ongeveer 2 meter van mijn bed. De ene gaat 5 minuten na de andere af maar ik heb toch regelmatig dat wanneer mijn wekkers afgaan dat ik uit mijn bed kruip de wekkers afzet en terug in bed kruip zonder dat ik het mezelf een paar uur later (wanneer ik echt wakker wordt) kan herinneren.
zoals
eergisteren bleek mijn pa mij smorgens iets gevraagd te hebben ik had blijkbaar geantwoord maar toen hij er s'avonds over begon of ik nu gedaan had wat hij vroeg kon ik er mij niets meer van herinneren
Niet vlak voor het slapen inderdaad en ook niet direct na het eten. Ik zou een uurtje wachten nadat je klaar bent met eten, en dan een half uurtje gaan hardlopen. Is je hoofd lekker leeg, en je lichaam lekker moe.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:33 schreef borbit het volgende:
[..]
Lijkt me dat ik dan juist niet vlak voor het slapen moet gaan hardlopen. Maar zou verder uitmaken waar in de dag?
voor brand zou ik mischien wel opstaan. (al ga je meestal buiten westen door de rook)quote:Op woensdag 29 november 2006 12:24 schreef ericeric het volgende:
[..]
Zou het je wel lukken als het huis in brand stond?
Zo ja: een mentaliteitskwestie (dit noemen we ook wel gewoon lui). Gewoon eerder naar bed en evenuteel zorgen dat je fysiek vermoeid bent voordat je gaat slapen. Je kunt deze mentaliteit beter nu afleren, want later als je groot bent wil je vast een baan of misschien wel een eigen bedrijf en er zijn verbazend weinig mogelijkheden voor mensen met dit "probleem".
Ik gok er trouwens op dat het eerste antwoord van toepassing is.
dat vaste ritme doe ik dus al een tijd...quote:Op woensdag 29 november 2006 12:24 schreef unreal het volgende:
Knap lastig. Als je eenmaal in een verkeerd ritme zit is het moeilijk hieruit te komen.
Maar je moet het gewoon doen en wil je het niet, dan moet je ook niet klagen.
JIJ blijft in bed liggen en dat is je eigen keuze. Je bent geen slachtoffer van je vermoeidheid!
Ga op tijd naar bed. Gewoon 10 uur, niet altijd die ene film afkijken.
Wekker zetten op bijvoorbeeld 8 uur, een eind van je bed zoals meer mensen zeggen.
Zorg dat je wat kleren of een ochtendjas heb klaarliggen zodat je het niet meteen koud krijg en weer in bed duikt.
Lekker rustig ontbijtje, krantje, koffie, douche en weet ik wat en om 9 uur ben je helemaal fit om aan de slag te gaan.
Doe dit een week en je zal zien dat je jezelf een stuk beter zal voelen!
En anders ben je gewoon een mietje.
zo zou je het mischien kunnen zeggen. Maar ik ben actief bezig om hier over heen te komen. Als ik lui en ongedisciplineerd was zou ik niet willen proberen er iets aan te doen.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:42 schreef RobinK het volgende:
puur een gebrek aan discipline.
Het is geen probleem maar een zwakte....
daar heb je op zich een punt maar ik kan me niet voorstellen dat je niet uit je bed kan komen!quote:Op woensdag 29 november 2006 12:47 schreef borbit het volgende:
[..]
zo zou je het mischien kunnen zeggen. Maar ik ben actief bezig om hier over heen te komen. Als ik lui en ongedisciplineerd was zou ik niet willen proberen er iets aan te doen.
Ik snap wat je bedoelt, en ik weet dat er heel veel mensen zijn die simpelweg niet begrijpen dat je niet je bed uit kan komen. Maar ik probeer hier een oplossing te vinden. En "gewoon doen" werkt nou eenmaal niet bij mij. (en ik probeer echt niet de slachtoffer rol aan te nemen hier)quote:Op woensdag 29 november 2006 12:52 schreef RobinK het volgende:
[..]
daar heb je op zich een punt maar ik kan me niet voorstellen dat je niet uit je bed kan komen!![]()
ik kan het gewoon niet begrijpen...
het is een kwestie van jezelf min of meer dwingen er uit te gaan.
Als je hier zo mee bezig bent dan denk je er ook aan als de wekker gaat... ik vind het ook niet altijd even prettig mijn bed uit te gaan.
Als je er op dat moment aan denkt is het puur discipline om jezelf je bed uit te werpen
geprobeerd maar werkte niet. zelfs met tape wekker afgeplakt maar tien had ik me wekker kapot gegooid en verder geslapen. (en extra klote wakker worden want verslapen en wekker kapot)quote:Op woensdag 29 november 2006 13:01 schreef RobinK het volgende:
de tip om de wekker aan de andere kant van de kamer te zetten, zodat je er wel uit moet?
die werkt niet of heb je die niet geprobeerd?
zou het echt zin hebben om hiermee naar me huisarts te gaan?quote:Op woensdag 29 november 2006 12:24 schreef ericeric het volgende:
[..]
doe ik niet meer hoor. Maar het doel was dat ik dan niet bij de knopjes kon zodat ik de wekker niet uit kon zetten en dus uiteindelijk wel wakker zou moeten worden.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:08 schreef MissMatch het volgende:
met welk doel tape je je wekker af?
interesant, ik ga het onthouden al gebruik ik liever zo weinig mogelijk medicijnen..quote:Op woensdag 29 november 2006 13:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Valeriaan is een plantextract waar je rustiger van wordt, zoiets als die inslaappillen waar iemand anders het over had(maar dan iest minder sterk denk ik). Is bij elke drogist zonder recept te krijgen.
oke dus het is te gebruiken voor examens, om in slaap te vallen en om gelukkiger te worden. Is wel een wonder middel zeg.quote:Op woensdag 29 november 2006 14:06 schreef MissMatch het volgende:
http://www.valdispert.nl/valdispert/rust.html
ja ik had hem gevondenquote:Op woensdag 29 november 2006 14:22 schreef MissMatch het volgende:
Deze link is bij nader inzien beter voor jouw situatie:
http://www.valdispert.nl/valdispert/nachtrust.html
ik moet er ook minstens 3 keer per week om 6 uur uitquote:Op woensdag 29 november 2006 14:27 schreef de_Druif het volgende:
Stel je niet aan! Ik moet er om 6 uur uit en dat gaat prima, als je het vaker doet wen je er aan
quote:Op woensdag 29 november 2006 14:53 schreef borbit het volgende:
OP geupdate met wat er tot nu toe bedacht is
Dit advies gold alleen als je zelfs niet op zou kunnen staan als je huis in brand stond (en je niet bedweld was door de rook etc etc). Als je namelijk DAN nog niet op kunt staan is er sprake van een ernstig lichamelijk probleem.quote:Op woensdag 29 november 2006 13:09 schreef borbit het volgende:
[..]
zou het echt zin hebben om hiermee naar me huisarts te gaan?
ik ga er ook absoluut vanuit dat het geen lichamelijk probleem is of iets dergelijks. Ik ontken ook niet dat ik me er over heen moet zetten met discipline en inspanning. Daar ben ik nu ook mee bezigquote:Op woensdag 29 november 2006 14:58 schreef ericeric het volgende:
[..]
Dit advies gold alleen als je zelfs niet op zou kunnen staan als je huis in brand stond (en je niet bedweld was door de rook etc etc). Als je namelijk DAN nog niet op kunt staan is er sprake van een ernstig lichamelijk probleem.
Je gaf echter al aan dat je bij brand wel op zou kunnen staan. Het is dus uiteindelijk gewoon een mentaliteitsprobleem en daar kun je je alleen overeen zetten met discipline en inspanning. Er zit niks anders op. Het zal wel niet het antwoord zijn dat je graag wilde horen, maar waarschijnlijk wel het antwoord dat je eigenlijk zelf al had bedacht als je eerlijk bent.
zou kunnen klinkt wel ongeveer hetzelfde. Weet nog vaag dat ik toen ik klein was naar een soort psycholoog ben geweest die zei dat het wel iets van een stoornis zou kunenn zijn, en er soort mee van verbonden ook problemen heb met concentratie. (concentreren is ook niet mijn sterkste kantquote:Op woensdag 29 november 2006 14:55 schreef Katey het volgende:
Ik had hier laatst iets over gelezen op Fok! .. iemand kwam toen met de optie dat het een slaapstoornis kan zijn.
weet je nog welk topic dat was?quote:Op woensdag 29 november 2006 14:55 schreef Katey het volgende:
Ik had hier laatst iets over gelezen op Fok! .. iemand kwam toen met de optie dat het een slaapstoornis kan zijn.
Om deze preciese reden heb ik 3 wekkers, die zo ingesteld staan dat het precies vervelend is:quote:Op woensdag 29 november 2006 12:07 schreef pussydeluxe het volgende:
Zet om te beginnen je wekker ver van je bed. Tegen de tijd dat je je wekker uit heb kunnen zetten ben je al iets meer wakker.
Juist wel 's avonds hardlopen, je moet tenslotte moe je bed in. Bedenk wel dat je even moet uitzweten thuis, en ook nog douchen, dus ga uiterlijk een uur voordat je wilt gaan slapen hardlopen.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:33 schreef borbit het volgende:
[..]
koffie drinken ben ik mee gestopt na het avond eten. (meestal uurtje of 4 smiddags laatste kopje)
Mischien is hardlopen goed idee, ga vanmiddag me hardloop schoenen ophalen bij me ouders. Lijkt me dat ik dan juist niet vlak voor het slapen moet gaan hardlopen. Maar zou verder uitmaken waar in de dag?
Jochie toch, moe worden van boodschapjes doenquote:heb afgelopen zomer tijdje gehad dat ik idd alleen boodschappen moest doen op een dag. Dan wordt dat zo'n groot ding en is inderdaad erg vermoeiend. (maar dat was dus enkele maanden geleden 2 weekjes)
na niet echt in een trance ofzo. Het is meer dat het enige wat ik denk is : terug naar bed, terug naar bed. in een soort slaapdronken toestand. Maar meestal weet ik er helemaal niks meer van als ik achteraf echt wakker word.quote:Op woensdag 29 november 2006 15:59 schreef stFz het volgende:
Je zet je wekker aan de andere kant van de kamer. Dat werkt niet?
Je wilt dus serieus beweren dat je opstaat, naar de andere kant loopt om de wekker uit te zetten en dan weer je de bed instapt. En dit gebeurd allemaal in een trance waaruit je niet ontwaakt?
Dan is er iets serieus mis.
zoals ik al gezegd heb dat was in de zomer toen ik een paar weken weinig om handen had. Dat is nu totaal niet meer relevant. En zoals je zelf ook al aangeeft kan niks doen heel vermoeiend zijn. Heb al bij zoveel mensen gezien die een tijdje weinig te doen hadden.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:06 schreef Gripper het volgende:
Jochie toch, moe worden van boodschapjes doen
Je bent dus een luie donder, en omdat je zoveel ligt te maffen slaap je niet meer effectief. Je bent dus al moe bij de minste inspanning. Ikzelf sport bijvoorbeeld doordeweeks 3 avonden, en altijd in het weekend. Als ik eens een weekend niks doe omdat ik nergens zin in heb, en alleen maar op de bank hang en tv kijk, voel ik me daarna alleen maar vermoeider. Gewoon kappen dus met slachtoffer spelen, zoals iedereen al zegt.
Nou, dan is de oplossing toch heel simpel? Zorg dat je veel te doen hebt, dan wordt je vanzelf op een gezonde manier moe (dus niet "lui" moe) , slaap je weer goed, en kun je ook normaal leren opstaan. Zo moeilijk is het allemaal niet....quote:Op woensdag 29 november 2006 16:12 schreef borbit het volgende:
[..]
zoals ik al gezegd heb dat was in de zomer toen ik een paar weken weinig om handen had. Dat is nu totaal niet meer relevant. En zoals je zelf ook al aangeeft kan niks doen heel vermoeiend zijn. Heb al bij zoveel mensen gezien die een tijdje weinig te doen hadden.
Neem boodschappen doen, wat ik bijna altijd zie bij mensen die even zonder werk/studie/ ander activiteiten zitten. Is dat als je op een hele dag alleen maar even boodschappen moet doen en eten maken. Dat dat iets heel groots word dat het eigenlijk niet is. Terwijl als je gewoon genoeg te doen hebt boodschappen iets heel kleins is wat je even tussendoor doet terwijl je naar huis loopt bijvoorbeeld.
Als ik mezelf in de slachtoffer rol zou plaatsen zou ik niet bezig zijn om over het probleem dat ik heb heen te komen.
Ik zei dat ik afgelopen zomer een week of 2 niks te doen had (vakantie enzo). Ik heb nu ruim genoeg te doen. En dat is dus ook niet het probleem.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:16 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, dan is de oplossing toch heel simpel? Zorg dat je veel te doen hebt, dan wordt je vanzelf op een gezonde manier moe (dus niet "lui" moe) , slaap je weer goed, en kun je ook normaal leren opstaan. Zo moeilijk is het allemaal niet....
Nee, ik kan 'm niet meer vinden.quote:
Daar ben ik het niet mee eens. Als ik ergens de pest aan heb is het wel mezelf verslapen en daarom denk ik je onderscheid moet maken tussen de volgende 2 dingen.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:42 schreef RobinK het volgende:
puur een gebrek aan discipline.
Het is geen probleem maar een zwakte....
Ik zou best iedere dag uit willen slapen. (of niet eens zo zeer uitslapen maar later slapen en later opstaan dan de rest van de wereld vereist.)quote:Op donderdag 30 november 2006 02:56 schreef Unity het volgende:
Luister goed, want wat ik je nu ga vertellen, vertel ik maar één keer, én het is baanbrekend. En, niet te vergeten: waar.
Geniet ervan!
Je bent student, zeg je. Ik neem aan, dat je tussen de 19 en 24 jaar oud bent. Over niet al te lange tijd, moet je aan het werk. Ongeacht of je de studie die je nu volgt haalt of niet. Grote kans dat je van negen tot vijf achter je bureau zit, vanaf dat moment. Iedere dag, vroeg opstaan. Je moet er immers representatief uitzien. Klinkt heel leuk en interessant, maar uiteindelijk betekent het gewoon dat je niet meer de mogelijkheid hebt om je de dag ervoor helemaal klem te zuipen, als je dat wilt. Je vrijheden, die zijn in één klap verdwenen. Foetsie. Deze situatie is vergelijkbaar met het moment waarop je ouders je vertellen dat sinterklaas helemaal niet bestaat. Evenals de paashaas. Kortom: een onverwachte klap in je ballen.
En daar sta je dan. Of zit je, eerder. Achter een bureau. Verantwoordelijkheden. Wie had dát ooit gedacht! Kut man, vroeg opstaan, vroeg naar bed. Grote kans, dat je zult verlangen naar die goede, oude tijd. De tijd dat je nog zonder al te veel kopzorgen jezelf hé-le-maal onder de tafel kon zuipen. De volgende dag lekker tot twaalf uur, of misschien zelfs twee uur 's middags voor gevorderden, zoals ondergetekende, in je bed blijven liggen.
Deze kans is als door god gegeven. Of door je ouders. Of de IB-groep. Ontken niet dat je ervan geniet, want ik wéét dat je stiekem ervan geniet. En jij weet dat ook.
Deze kans om uit te slapen krijg je maar één keer in je leven. Misschien twee keer, als je werkloos raakt, en drie keer als je arbeidsongeschikt wordt verklaard. Maar de meeste mensen mogen al blij zijn met één periode in hun leven, waarin ze kunnen uitslapen op werkdagen. Dus, zeg ik: geniet ervan. En laat je vooral niet leiden door wat 'hoort'.
Met vriendelijke groet,
een uitslaper.
Die godverdomme morgen om 8 uur uit z'n bed moet voor een presentatie.
WOW dat zou geweldig zijn als het zou werkenquote:Op donderdag 30 november 2006 09:04 schreef Gripper het volgende:
Oeh, ik heb er net vanochtend 1 bedacht! Ook ik heb wel eens moeite met opstaan, maar als ik 's avonds voor het slapen 2 glazen water drink, moet ik 's ochtends pissen als een reiger. En als ik dan toch al op die koude plavuizen sta, dan kan ik net zo goed uit bed blijven...
En indien mogelijk ('s winters dus niet) meteen met je neus in de zonquote:Op donderdag 30 november 2006 09:55 schreef Fawn het volgende:
Als je dan opstaat, meteen felle lichten aan doen.
Owww wat herken ik dit tochquote:Op woensdag 29 november 2006 16:06 schreef borbit het volgende:
[..]
na niet echt in een trance ofzo. Het is meer dat het enige wat ik denk is : terug naar bed, terug naar bed. in een soort slaapdronken toestand. Maar meestal weet ik er helemaal niks meer van als ik achteraf echt wakker word.
Heb ook wel eens dat ik zonder het me te herineren iets gedaan heb. (af en toe zet ik de wekker uit, zet koffie apperaat aan, en strompel terug naar bed/ bank om daar weer in slaap te vallen, maar dat is heel af en toe hoor normaal blijf ik wel wakker als ik eenmaal meer dan 20 seconden rondgelopen heb ofzo.)
Welk programmatje? Want dat vind ik eigenlijk best wel een tof ideequote:Op donderdag 30 november 2006 22:38 schreef Ridocar het volgende:
Mijn ervaring is dat muziek het beste werkt. M'n pc start elke ochtend om 6 uur op, en begint om 6:15 mp3-tjes te spelen, steeds harder, tot ik 'm terugdraai op normaal volume. Daarvoor zal ik wel uit bed moeten. Eenmaal opgestaan moet ik niet weer terug gaan liggen, want dan ben ik ook zo weer ingedommeld.
Vertelquote:Op vrijdag 1 december 2006 02:51 schreef Uiteraard het volgende:
gewoon een baan zoeken zodat je laat kan beginnen. doe ik ook .
probleem opgelost
quote:Op vrijdag 1 december 2006 07:09 schreef GotC het volgende:
TVP, ook erg last vanAl jaren overigens, kan me 1 nacht herinneren waar ik goed heb geslapen ook.. (En dat was in t ziekenhuis tijdens een slaaponderzoek
![]()
)
Word echt elke ochtend gebroken wakker.
Dit klopt wel, als je brak bent, heb je zo'n dorst dat je er wel uit MOET, terwijl je er niet uit hoeft op zondag en ook niet wilquote:Op donderdag 30 november 2006 15:02 schreef borbit het volgende:
[..]
WOW dat zou geweldig zijn als het zou werken![]()
Het is een plugin dat werkt op XMMS (een Winamp kloon op Linux)quote:Op donderdag 30 november 2006 22:39 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Welk programmatje? Want dat vind ik eigenlijk best wel een tof idee.
Nee, dat kan die plugin niet, een beetje bios heeft een functie dat de pc automagisch opstart. (RTC alarm oid.) Heeft 'ie die functie niet, dan zul je 'm moeten laten draaien.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:04 schreef attix het volgende:
Lijkt me ook wel tof, maar hoe zorg je ervoor dat je pc automatisch opstart op een bepaald uur? Denk niet dat die plugin dat kan.
Sowww... ik had een tijdje een scharrel, een potentiele vriendin, zij maakte mij elke ochtend wakker, irritaaaaaaant... elke ochtend werd ik wakker met het idee in me hoofd 'pokkewijf!'...quote:Op maandag 4 december 2006 04:45 schreef Friek_ het volgende:
Een vriendin nemen die je uit bed kietelt. Gegarandeerd succes.
En dit had ik vanmorgen nog, dacht hey kwart voor 7, netjes, zo eruit, dan ben ik lekker op tijd... ineens was het kwart voor 8, dacht gvd, daar gaat mn rustige morgen... ineens van ene op andere moment was het 10 over 8 (dan moet ik al in de auto zitten!)... helemaal geschokt in 1 klap wakker en in 5 seconden kleren aan zonder douche (bah! haat ik!) en in de auto, toch weer 8 minuten te laat op werk........ als altijd...... (me baas kijkt niet meer raar op van te laat komen).quote:Op maandag 4 december 2006 03:11 schreef Seneca het volgende:
Ik heb dus ook altijd dat ik wel wakker wordt, maar in een dermate comatose staat verkeer dat ik me niet bewust ben van wat ik doe en mijn omgeving. Zo kan ik soms een uur, en soms wel twee uur blijven liggen voordat ik een staat van bewustzijn bereik waarin het besef tot me doordringt dat ik al lang wakker had moeten wezen! Op het moment dat dat besef komt dat je je hebt verslapen krijg je ook meteen zo'n stoot adrenaline door je heen. Bijkomend voordeel daarvan is dat je meteen klaarwakker bent. Maar wel 2 uur te laat.
Een rookmachinequote:Op maandag 4 december 2006 06:01 schreef MOD het volgende:
Damn.
Ik begon met de wekker ver weg te zetten, later werden het twee wekkers, nu heb ik 3 normale wekkers, verstopt tussen de kasten en achter de tv, de tv zelf, een telefoon, kerstlampjes, een stereotoren, een stroboscoop en jawel, een rookmachine. De timer heb ik verstopt onder een kast.
-knip-
We can do it!quote:Op maandag 4 december 2006 23:34 schreef jd1982 het volgende:
Ik ga het proberen, morgen geen gezeik, 7uur wekker en dan direct eruit... nu voel ik me alsof dat best moet lukken!!!
Nu...
Dat heb ik dus ook. Alleen het uit mijn bed werpen lukt niet.quote:Op maandag 4 december 2006 23:40 schreef longinus het volgende:
Ik heb geen problemen met vroeg opstaan, ik heb problemen met vroeg wakker worden.
dus ik werp mijzelf uit bed, ga koffie zetten, ga me verzorgen, drink mijn koffie en ga doen wat ik moet doen.
Ik heb ongeveer een uur nodig om helder te worden, dat is een uur na het koffie drinken.
Jaaaaaa, groepstherapiequote:Op maandag 4 december 2006 23:37 schreef Zyggie het volgende:
Doe dat. Post een post! Dan bewijs je dat je op bent!
er zijn genoeg banen dat je elke dag om 11.00 kan beginnen of later.quote:
Guttegut, hoe bevalt het leven verder zonder ruggegraat ?quote:Op woensdag 6 december 2006 11:53 schreef jd1982 het volgende:
Half 8 opgestaan, 15min vroeger dan gister, was alsnog 10minuten te laat op werk
Kutquote:Op woensdag 6 december 2006 12:22 schreef Gizmo112 het volgende:
[..]
Guttegut, hoe bevalt het leven verder zonder ruggegraat ?
je komt er welquote:Op woensdag 6 december 2006 11:53 schreef jd1982 het volgende:
Half 8 opgestaan, 15min vroeger dan gister, was alsnog 10minuten te laat op werk
als ik een paar uur te laat wakker word ben ik na de paniekerige adraline stoot inderdaad heel erg wakker, voel me tegelijkertijd ook wel erg kut en loserigquote:Op maandag 4 december 2006 03:11 schreef Seneca het volgende:
Ik heb dus ook altijd dat ik wel wakker wordt, maar in een dermate comatose staat verkeer dat ik me niet bewust ben van wat ik doe en mijn omgeving. Zo kan ik soms een uur, en soms wel twee uur blijven liggen voordat ik een staat van bewustzijn bereik waarin het besef tot me doordringt dat ik al lang wakker had moeten wezen! Op het moment dat dat besef komt dat je je hebt verslapen krijg je ook meteen zo'n stoot adrenaline door je heen. Bijkomend voordeel daarvan is dat je meteen klaarwakker bent. Maar wel 2 uur te laat.
Om het allemaal nog erger te maken ben ik doordat ik altijd laat wakker ben, ook altijd pas heel laat moe. Het is nu 3 uur 's nachts, en ik ben nog klaarwakker (lees: ik sta voor mn gevoel zo strak als een bos uien), waardoor iedere poging om toch te gaan slapen gedoemd is te mislukken.
Overigens heb ik het bovenstaande probleem eigenlijk nooit wanneer ik vroeg moet werken. Blijkbaar heb je op een onderbewust niveau dan toch door dat als je niet op tijd wakker wordt, er sociale consequenties aan vastzitten (i.e. je krijgt op je flikker van je baas). Als ik moet werken wordt ik zelfs zonder wekker nog op tijd wakker. Het probleem doet zich eigenlijk alleen voor wanneer ik pas college heb om een uur of twee smiddags, en ik overdag wil studeren.
Hier kan ik me helemaal in vinden. Prioriteiten veranderen gewoon.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:42 schreef jd1982 het volgende:
Het is ook geen kwestie van willen, maar echt dat je smorgens in een andere wereld leeft he... ik ben ook totaal niet aan te spreken zo vroeg... heb schijt aan de hele wereld, denk heel raar... paar uur later denk ik, waarom dacht ik er vanmorgen zo raar over
Word ik serieus slaperig van. Ik krijg dan hartkloppingen, voel me moe en opgefokt, en wil het liefst in bed liggen om even bij te komen.quote:Op woensdag 6 december 2006 22:05 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
cafeine...
Same here, maar dat ga ik dan ook doen.quote:
amateur, om 20.00 uur wakker worden, net als gtst begint, is het echte werk.quote:Op donderdag 30 november 2006 02:56 schreef Unity het volgende:
Luister goed, want wat ik je nu ga vertellen, vertel ik maar één keer, én het is baanbrekend. En, niet te vergeten: waar.
Geniet ervan!
Je bent student, zeg je. Ik neem aan, dat je tussen de 19 en 24 jaar oud bent. Over niet al te lange tijd, moet je aan het werk. Ongeacht of je de studie die je nu volgt haalt of niet. Grote kans dat je van negen tot vijf achter je bureau zit, vanaf dat moment. Iedere dag, vroeg opstaan. Je moet er immers representatief uitzien. Klinkt heel leuk en interessant, maar uiteindelijk betekent het gewoon dat je niet meer de mogelijkheid hebt om je de dag ervoor helemaal klem te zuipen, als je dat wilt. Je vrijheden, die zijn in één klap verdwenen. Foetsie. Deze situatie is vergelijkbaar met het moment waarop je ouders je vertellen dat sinterklaas helemaal niet bestaat. Evenals de paashaas. Kortom: een onverwachte klap in je ballen.
En daar sta je dan. Of zit je, eerder. Achter een bureau. Verantwoordelijkheden. Wie had dát ooit gedacht! Kut man, vroeg opstaan, vroeg naar bed. Grote kans, dat je zult verlangen naar die goede, oude tijd. De tijd dat je nog zonder al te veel kopzorgen jezelf hé-le-maal onder de tafel kon zuipen. De volgende dag lekker tot twaalf uur, of misschien zelfs twee uur 's middags voor gevorderden, zoals ondergetekende, in je bed blijven liggen.
Deze kans is als door god gegeven. Of door je ouders. Of de IB-groep. Ontken niet dat je ervan geniet, want ik wéét dat je stiekem ervan geniet. En jij weet dat ook.
Deze kans om uit te slapen krijg je maar één keer in je leven. Misschien twee keer, als je werkloos raakt, en drie keer als je arbeidsongeschikt wordt verklaard. Maar de meeste mensen mogen al blij zijn met één periode in hun leven, waarin ze kunnen uitslapen op werkdagen. Dus, zeg ik: geniet ervan. En laat je vooral niet leiden door wat 'hoort'.
Met vriendelijke groet,
een uitslaper.
Die godverdomme morgen om 8 uur uit z'n bed moet voor een presentatie.
hihihihiquote:Op woensdag 29 november 2006 12:34 schreef neyk het volgende:
hihihi ja is een heel bekent verschijnsel ikzelf heb er totaal geen moeite mee maar vriendje van me wel hihi.
heb er een oplossing voor gevonden ik bel hem gewoon elke morgen wakker hihihi, probleem opgelost en hij weet dat als het dan nog niet lukt ik een kantelbed voor hem koop![]()
![]()
.
dan word hij zo zijn bedje uit gekiepert en is dan vanzelf wakker.
maar ze hebben wel gelijk hier te laat naar bed gaan en geen regelmaat hebben is heel de oorzaak
Leg die telefoon weg, gooi die computer het raam uit en ga slapen zegquote:Op donderdag 7 december 2006 04:12 schreef Pascal86 het volgende:
ik:
gisteren anderhalf uur geslapen, want ik zat lekker te smsen met vriendin tot half 4 en 5 uur wekker :S
en nu weer msn en ik moet 0700 eruit.
Mafketel....quote:Op donderdag 7 december 2006 04:12 schreef Pascal86 het volgende:
ik:
gisteren anderhalf uur geslapen, want ik zat lekker te smsen met vriendin tot half 4 en 5 uur wekker :S
en nu weer msn en ik moet 0700 eruit.
ik ga vandaagquote:Op donderdag 7 december 2006 09:49 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Mafketel....
Ga gewoon naar haar toe, neuken van 21:00 tot 24:00 en daarna lekker pitten![]()
Jij bent zo te lezen echt een hopeloos geval.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:41 schreef jd1982 het volgende:
Vanmorgen werd ik 7uur wakker, 5min voor de wekker, ik dacht... YES! Eindelijk wordt ik uit mezelf wakker... nog ff ogen dicht gedaan omdat de echte wekker toch zo ging... (waarom geen idee)... werd opeens om 5 voor 8 weer wakker, nog net 5min kunnen douche, weer net 3 minuten te laat op werk... ik wordt er GEK van...
quote:Op donderdag 7 december 2006 17:37 schreef Koewam het volgende:
Laatst had ik om 13.45 college. Ik was te laat
En ja hoor, ik was 10 min te laat. Hoe krijg ik het voor elkaar.quote:Op donderdag 7 december 2006 02:01 schreef magnifor het volgende:
Morgen heb ik pas om 13.30 les, maar toch is de kans groot dat ik morgen te laat op school ben.
Keep us postedquote:Op donderdag 7 december 2006 23:10 schreef jd1982 het volgende:
Nouw ik wil zo eigenlijk in bed... morgen weer een aflevering van 'de soap der ontwaking'
Post maar even, want als ik dat zo lees eindigt het morgen met een kast die bovenop je valt als je erop probeert te klimmen.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:16 schreef Xith het volgende:
Wat ik doe: Verstop de wekker op een hele moeilijke plek. Zodat als hij afgaat ik moet opstaan, naar de kast moet lopen, ik op mijn tenen moet staan op erbij te kunnen, en dan ben ik al haf wakker
Toch niet dat gammele ijzeren grijze gedrocht van IKEA?quote:Op donderdag 7 december 2006 23:28 schreef moelan0e het volgende:
Wakker worden is werkelijk verschrikkelijk. Als ik moeite heb mijn bed uit te komen in de ochtend dan zal ik de hele dag chagrijnig zijn, of verlangen naar mijn bed.
Als ik vroeg op moet staan dan zet ik de wekker onder mijn bed, welk een twee persoonshoogslaper is van de IKEA, zodat ik wel helemaal mijn bed uit moet komen. En uit mijn hoogslaper komen is niet iets wat je zo makkelijk doet. Zeker niet in de ochtend.
Ik zet zo mijn adres hier neer en dan moeten jullie morgenvroeg hiernaartoe komen rijden en dan aanbellen, goed?quote:Op vrijdag 8 december 2006 00:10 schreef Zyggie het volgende:
Dit vraagt gewoon om groepstherapie. In een afgesloten zaal moeten we ons ritme hervinden.![]()
ja een afgesloten zaal zonder ramen en klokkenquote:Op vrijdag 8 december 2006 00:10 schreef Zyggie het volgende:
Dit vraagt gewoon om groepstherapie. In een afgesloten zaal moeten we ons ritme hervinden.![]()
i know. gisteren 4:30 ofzo. vandaag dus over een kwartier.quote:Op vrijdag 8 december 2006 02:51 schreef Stereotomy het volgende:
Het begint bij vroeg naar bed gaan hoor
Ik juich me ook altijd te pletter als ik om 11:00 uur weet op te staan voor een college om 13:30quote:Op vrijdag 8 december 2006 02:51 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
i know. gisteren 4:30 ofzo. vandaag dus over een kwartier.. dat is al een behoorlijke vooruitgang.
als je op het genoemende tijdstip niet eens zat te fokken maar sliep?quote:Op vrijdag 8 december 2006 02:47 schreef MissPink het volgende:
Wat een herkenning hier! Ik heb hetzelfde probleem al zo lang als ik me kan herinneren eigenlijk, op de basisschool al. Ik heb van de dokter de tip gekregen om zo'n ouderwetse bellenwekker te kopen, want " die maken zo'n teringherrie dat je zeker weten wakker wordt" Nou, mooi niet dus..
Als het onding (waar iedereen in huis en de buren wakker van worden) vlak bij mijn hoofd staat (ong. 15 cm), zet ik em uit..in mijn slaap..Het is geen roes, of half-slaap ofzo, ik doe het echt terwijl ik nog slaap..
Toen dacht ik, dan zet ik em verder weg, dan moet ik er wel uit...maar dan slaap ik er gewoon dwars doorheen. Deze week was het toppunt, ik had de wekker van de telefoon gezet om kwart over 8, de normale wekker 5 minuten later, en de ouderwetse wekker om half 9...ik werd om 11 uur wakker...mijn telefoon had ik uitgezet, maar die andere 2 stonden dus nog lekker herrie te produceren, al 2,5 uur lang...
Langzaam begin ik echt wanhopig te worden, want dit is gewoon zwaar k*t![]()
ik was om 9 uur wakker!quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:04 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb college om 15:30. Het is nu 12:00. Ik ben echt goed.
Nee, van hout. Stijlvoller dan ijzer.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Toch niet dat gammele ijzeren grijze gedrocht van IKEA?
Dat ding is alleen gemaakt om in te slapen. Alleen van omdraaien gaat 'ie al schudden.
Die reactie had ik al verwacht..ik zat te fokken omdat ik niet kon slapen, das namelijk een ander probleempje van me. Volgens mijn arts is laat naar bed gaan niet zo'n probleem, als je maar wel op tijd eruit gaat. Dan ben je na een tijdje vanzelf zo moe dat je wel op tijd kan slapen. Maarja, dan moet je wel wakker worden van de wekker en dat moet ik dus eerst zien op te lossen..quote:Op vrijdag 8 december 2006 03:37 schreef Godshand het volgende:
[..]
als je op het genoemende tijdstip niet eens zat te fokken maar sliep?![]()
quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:31 schreef MissPink het volgende:
[..]
Die reactie had ik al verwacht..ik zat te fokken omdat ik niet kon slapen, das namelijk een ander probleempje van me. Volgens mijn arts is laat naar bed gaan niet zo'n probleem, als je maar wel op tijd eruit gaat. Dan ben je na een tijdje vanzelf zo moe dat je wel op tijd kan slapen. Maarja, dan moet je wel wakker worden van de wekker en dat moet ik dus eerst zien op te lossen..
Klopt klopt, ik ben het liefs elke dag vrij, en slaap het liefst ook altijd uit, maar als ik zoals op vrijdag tot 15uur werk dan ben ik voor mijn gevoel nog vroeg vrij, doe ik enorm veel nuttige dingen smiddags EN savonds!quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:53 schreef borbit het volgende:
Ik merk dat als ik vroeg me bed uit weet te komen dat ik de rest van de dag me wel moe voel. maar ook veel gemotiveerder ben.
ik baal er gewoon van dat het niet lukt
je was gisteren iig tot ver na middernacht nog actief.quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:53 schreef borbit het volgende:
damn ik baal er echt van
ik moest op zich nergens heen, dus ben gelukig niet weer ergens te laat gekomen
maar ik wou gewoon vroeg op staan, wil ik gewoon iedere dag volhouden.
Ik merk dat als ik vroeg me bed uit weet te komen dat ik de rest van de dag me wel moe voel. maar ook veel gemotiveerder ben.
En op wie doel je nuquote:Op vrijdag 8 december 2006 14:23 schreef honderd het volgende:
Weet je, te laat wakker worden is één ding, ik heb dat ook regelmatig omdat ik van relax doen houd. Maar te laat wakker worden, en dan net gaan doen of het heel stoer is vind ik nogal kansloos. Doet me een beetje denken aan de 2e klas waar je heel stoer deed als je niet geleerd had.
Treurig.
man je ging ook veelstelaat erin..quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:53 schreef borbit het volgende:
damn ik baal er echt van
ik moest op zich nergens heen, dus ben gelukig niet weer ergens te laat gekomen
maar ik wou gewoon vroeg op staan, wil ik gewoon iedere dag volhouden.
Lees toch eens goed, is toch overduidelijk.quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:26 schreef jd1982 het volgende:
[..]
En op wie doel je nuniemand hier die het "stoer" vindt volgens mij...
wie doet dat dan?quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:23 schreef honderd het volgende:
Weet je, te laat wakker worden is één ding, ik heb dat ook regelmatig omdat ik van relax doen houd. Maar te laat wakker worden, en dan net gaan doen of het heel stoer is vind ik nogal kansloos. Doet me een beetje denken aan de 2e klas waar je heel stoer deed als je niet geleerd had.
Treurig.
Flikker een eind op uit dit topic als je alleen mensen de grond in wil stampen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:10 schreef honderd het volgende:
[..]
Lees toch eens goed, is toch overduidelijk.
ik zie eerlijk waar niet in op wat voor manier je gekomen bent tot het idee dat ik het stoer vind om laat op te staan. Ik vind het namelijk behoorlijk klote en ben bezig om te stoppen met laat opstaan...quote:
ik slaap een gat in de dagquote:Op vrijdag 8 december 2006 22:20 schreef Domai het volgende:
Ik zie een gat in de markt.
Dat wordt weer niks morgen.quote:Op zondag 10 december 2006 18:28 schreef jd1982 het volgende:
Ik lag er pas 8:30 in :d
lolz dat heb ik alleen als ik een Lowlands heb gehad ofzo of een enorme jetlag...quote:Op zondag 10 december 2006 22:58 schreef oor het volgende:
eens was het wel heel erg. vrijdagavond gaan slapen om half 10 s'avond (ik dacht ik wil de zaterdag vroeg op staan) werd ik pas wakker om 5 uur in de middag. ik werd wakker gemaakt omdat het avondeten al klaar was. vet de balen in dus
We hebben de oplossing gevonden.quote:Op maandag 11 december 2006 08:52 schreef jd1982 het volgende:
Denk dat ik er wel uit ga met een cam op mn hoofd
En vanmiddag dus cam kopenquote:Op maandag 11 december 2006 08:58 schreef jd1982 het volgende:
mwoh... sliep om 11uur al en vanmorgen kwart over 7 ging de wekker, ging er kwart voor 8 uit, 20 minuten douche en stoplichten zaten niet echt mee, dus was slechts 5 minuten te laat op werk.
Valt wel mee hoor, doe mijn werk goed, lag vanmorgen een doos op mn stoel. Bleken 2 speakers en een subwoofer te zijn, kan ik XFM (en andere livestreams) luisteren op werkquote:Op maandag 11 december 2006 12:33 schreef Gizmo112 het volgende:
Denk dat de baas ook blij met je is.
+10 Herkenbaarquote:Op maandag 11 december 2006 18:30 schreef MOD het volgende:
Vandaag bij de psych geweest.
De dude zei dat het wetenschappelijk was aangetoond dat sommige mensen 's avonds beter presteren dan 's ochtends.
Hij vertelde er wel bij dat dat aangeleerd gedrag kan zijn.
Maw, je heb het je zelf gewoon aangeleerd dat je elke dag pas rond 12 uur fit kan wezen.
Lijkt me dan een simpele conclusie dat je je zelf ook kan aanleren om 's ochtends vroeger uit bed te gaan.
Ik moest vandaag de trein van 6.40 hebben.. UIteindelijk werd het de trein van 9.23.
De standaard schuldgevoelens kwamen weer naar boven.. Maar goed.. T was niet zo erg.
Morgen presentatie van mn werkstuk, dat o zo belangrijk is. Trein van 6.23
Ik hoop dat ik het haal.............Zo niet? Dan ben ik echt zwaar de sjaak.
Maar uit ervaring kan ik nu al bedenken dat t toch niet gehaald gaat worden ..
Groeten.
We worden allemaal zwervers op straatquote:Op maandag 11 december 2006 22:07 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Dat probleem heb ik ookZo erg dat ik dat ik tijdelijk ben gestopt met mijn studie
![]()
Doe je toch iets foutquote:Op maandag 11 december 2006 22:07 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Dat probleem heb ik ookZo erg dat ik dat ik tijdelijk ben gestopt met mijn studie
Ik kreeg weleens als tip een andere wekker, of vijf wekkers, maar dat heeft geen zin
![]()
ik ben zelfs al zo stom bezig dat ik sochtens het licht uit houd in de douch een droge handoek mee neem de douche in en aan de zijkant van de douche ga zitten met handdoek tegen me rugquote:Op dinsdag 12 december 2006 00:52 schreef Nosh het volgende:
Te herkenbaar voor woorden, dit topic.
2 wekkers, een telefoon die snerpende herrie afspeelt en een wekkerradio, waar ik zo gewend aan ben geraakt dat ik er vrolijk mee doorslaap. Ouders die me wakker maken helpt ook niet, aangezien ik in mijn slaap doodleuk roep dat ik al opgestaan ben, waarna ze het wel prima vinden.
Enige wat écht werkt is jezelf een trap onder de kont geven, en het automatisme erin laten sluipen dat je meteen doorstormt naar de douche. Niet zoals ik na de douche 'nog even tien minuten liggen', want dan wordt je sowieso pas tegen een uur of 11 wakker.
Bij mij helpt de noodzaak al een heleboel. Plannen kan ik nog steeds niet en ik kom veel vaker te laat dan me lief is, maar als ik mezelf in bed heel knullig toespreek met een 'en nu ga je opstaan, lamlul' sta ik voordat ik het weet opeens bij te komen onder de douche.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ik ben zelfs al zo stom bezig dat ik sochtens het licht uit houd in de douch een droge handoek mee neem de douche in en aan de zijkant van de douche ga zitten met handdoek tegen me rug![]()
![]()
![]()
tjah, dit herken ik, ik zit nu in die fasequote:Op dinsdag 12 december 2006 00:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is goed dat ik dit zie want zo heb ik heel veel sociale relaties/ werk/ sport/ school verneukt!
Ik werd wakker om 7 uur, hoorde mn ouders pleite gaan. En toen sliep ik weer verder. Tot een uur of 9. Miste altijd 1e en vaak 2e uur op middelbare school. Kwam op een gegeven moment helemaal niet meer opdagen op school. Naja wel een beetje, maar het werd een gewoonte om tot 9 uur te pitten en dan volgende les uur te pakken. Het werd zelfs zo erg dat ik s'ochtens heerlijk uitgebreid ging douchen, krantje lezen, broodje eten. Mn aandelen even checken, alles vast goed zetten. Eens op de horloge kijken, en naar school gaan. Probleem was dat mn school er ook niks aan deed. Die hadden zoiets van, je doet maar waar je zin in hebt! ( ik heb elk tussen jaar overigens gered) En andere vrienden van mij deden net zo
Maar ook de leraren stelden zich op een gegeven moment ook zo op. Zij hadden zoiets van, goh ( ik + vrienden ) slapen toch weer uit, dan kan ik ook wel later komen. Alleen de mensen die vragen hadden kwamen het 1e uur. De 'over' ijverigen. Kheb er wel spijt van
![]()
wat is er leuker dan een intressante nova uitzending, de wereld draait door, oprah, game kings, six pack en niet te vergeten discovery. bijna altijd wel intressant van 0:00 tot 5:00uur.quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:16 schreef Stereotomy het volgende:
's avonds zijn er toch alleen sex advertenties op TV?
Weet je wat pas zou schelen? Geen internet. Waarheid als een koe.
Nee hoor, voor mij!quote:Op vrijdag 8 december 2006 02:48 schreef -Wolf- het volgende:
Dit topic is voor mij geschreven!.
Serieus..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |