Daar ben ik het niet mee eens. Als ik ergens de pest aan heb is het wel mezelf verslapen en daarom denk ik je onderscheid moet maken tussen de volgende 2 dingen.quote:Op woensdag 29 november 2006 12:42 schreef RobinK het volgende:
puur een gebrek aan discipline.
Het is geen probleem maar een zwakte....
Ik zou best iedere dag uit willen slapen. (of niet eens zo zeer uitslapen maar later slapen en later opstaan dan de rest van de wereld vereist.)quote:Op donderdag 30 november 2006 02:56 schreef Unity het volgende:
Luister goed, want wat ik je nu ga vertellen, vertel ik maar één keer, én het is baanbrekend. En, niet te vergeten: waar.
Geniet ervan!
Je bent student, zeg je. Ik neem aan, dat je tussen de 19 en 24 jaar oud bent. Over niet al te lange tijd, moet je aan het werk. Ongeacht of je de studie die je nu volgt haalt of niet. Grote kans dat je van negen tot vijf achter je bureau zit, vanaf dat moment. Iedere dag, vroeg opstaan. Je moet er immers representatief uitzien. Klinkt heel leuk en interessant, maar uiteindelijk betekent het gewoon dat je niet meer de mogelijkheid hebt om je de dag ervoor helemaal klem te zuipen, als je dat wilt. Je vrijheden, die zijn in één klap verdwenen. Foetsie. Deze situatie is vergelijkbaar met het moment waarop je ouders je vertellen dat sinterklaas helemaal niet bestaat. Evenals de paashaas. Kortom: een onverwachte klap in je ballen.
En daar sta je dan. Of zit je, eerder. Achter een bureau. Verantwoordelijkheden. Wie had dát ooit gedacht! Kut man, vroeg opstaan, vroeg naar bed. Grote kans, dat je zult verlangen naar die goede, oude tijd. De tijd dat je nog zonder al te veel kopzorgen jezelf hé-le-maal onder de tafel kon zuipen. De volgende dag lekker tot twaalf uur, of misschien zelfs twee uur 's middags voor gevorderden, zoals ondergetekende, in je bed blijven liggen.
Deze kans is als door god gegeven. Of door je ouders. Of de IB-groep. Ontken niet dat je ervan geniet, want ik wéét dat je stiekem ervan geniet. En jij weet dat ook.
Deze kans om uit te slapen krijg je maar één keer in je leven. Misschien twee keer, als je werkloos raakt, en drie keer als je arbeidsongeschikt wordt verklaard. Maar de meeste mensen mogen al blij zijn met één periode in hun leven, waarin ze kunnen uitslapen op werkdagen. Dus, zeg ik: geniet ervan. En laat je vooral niet leiden door wat 'hoort'.
Met vriendelijke groet,
een uitslaper.
Die godverdomme morgen om 8 uur uit z'n bed moet voor een presentatie.
WOW dat zou geweldig zijn als het zou werkenquote:Op donderdag 30 november 2006 09:04 schreef Gripper het volgende:
Oeh, ik heb er net vanochtend 1 bedacht! Ook ik heb wel eens moeite met opstaan, maar als ik 's avonds voor het slapen 2 glazen water drink, moet ik 's ochtends pissen als een reiger. En als ik dan toch al op die koude plavuizen sta, dan kan ik net zo goed uit bed blijven...
En indien mogelijk ('s winters dus niet) meteen met je neus in de zonquote:Op donderdag 30 november 2006 09:55 schreef Fawn het volgende:
Als je dan opstaat, meteen felle lichten aan doen.
Owww wat herken ik dit tochquote:Op woensdag 29 november 2006 16:06 schreef borbit het volgende:
[..]
na niet echt in een trance ofzo. Het is meer dat het enige wat ik denk is : terug naar bed, terug naar bed. in een soort slaapdronken toestand. Maar meestal weet ik er helemaal niks meer van als ik achteraf echt wakker word.
Heb ook wel eens dat ik zonder het me te herineren iets gedaan heb. (af en toe zet ik de wekker uit, zet koffie apperaat aan, en strompel terug naar bed/ bank om daar weer in slaap te vallen, maar dat is heel af en toe hoor normaal blijf ik wel wakker als ik eenmaal meer dan 20 seconden rondgelopen heb ofzo.)
Welk programmatje? Want dat vind ik eigenlijk best wel een tof ideequote:Op donderdag 30 november 2006 22:38 schreef Ridocar het volgende:
Mijn ervaring is dat muziek het beste werkt. M'n pc start elke ochtend om 6 uur op, en begint om 6:15 mp3-tjes te spelen, steeds harder, tot ik 'm terugdraai op normaal volume. Daarvoor zal ik wel uit bed moeten. Eenmaal opgestaan moet ik niet weer terug gaan liggen, want dan ben ik ook zo weer ingedommeld.
Vertelquote:Op vrijdag 1 december 2006 02:51 schreef Uiteraard het volgende:
gewoon een baan zoeken zodat je laat kan beginnen. doe ik ook .
probleem opgelost
quote:Op vrijdag 1 december 2006 07:09 schreef GotC het volgende:
TVP, ook erg last vanAl jaren overigens, kan me 1 nacht herinneren waar ik goed heb geslapen ook.. (En dat was in t ziekenhuis tijdens een slaaponderzoek
![]()
)
Word echt elke ochtend gebroken wakker.
Dit klopt wel, als je brak bent, heb je zo'n dorst dat je er wel uit MOET, terwijl je er niet uit hoeft op zondag en ook niet wilquote:Op donderdag 30 november 2006 15:02 schreef borbit het volgende:
[..]
WOW dat zou geweldig zijn als het zou werken![]()
Het is een plugin dat werkt op XMMS (een Winamp kloon op Linux)quote:Op donderdag 30 november 2006 22:39 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Welk programmatje? Want dat vind ik eigenlijk best wel een tof idee.
Nee, dat kan die plugin niet, een beetje bios heeft een functie dat de pc automagisch opstart. (RTC alarm oid.) Heeft 'ie die functie niet, dan zul je 'm moeten laten draaien.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:04 schreef attix het volgende:
Lijkt me ook wel tof, maar hoe zorg je ervoor dat je pc automatisch opstart op een bepaald uur? Denk niet dat die plugin dat kan.
Sowww... ik had een tijdje een scharrel, een potentiele vriendin, zij maakte mij elke ochtend wakker, irritaaaaaaant... elke ochtend werd ik wakker met het idee in me hoofd 'pokkewijf!'...quote:Op maandag 4 december 2006 04:45 schreef Friek_ het volgende:
Een vriendin nemen die je uit bed kietelt. Gegarandeerd succes.
En dit had ik vanmorgen nog, dacht hey kwart voor 7, netjes, zo eruit, dan ben ik lekker op tijd... ineens was het kwart voor 8, dacht gvd, daar gaat mn rustige morgen... ineens van ene op andere moment was het 10 over 8 (dan moet ik al in de auto zitten!)... helemaal geschokt in 1 klap wakker en in 5 seconden kleren aan zonder douche (bah! haat ik!) en in de auto, toch weer 8 minuten te laat op werk........ als altijd...... (me baas kijkt niet meer raar op van te laat komen).quote:Op maandag 4 december 2006 03:11 schreef Seneca het volgende:
Ik heb dus ook altijd dat ik wel wakker wordt, maar in een dermate comatose staat verkeer dat ik me niet bewust ben van wat ik doe en mijn omgeving. Zo kan ik soms een uur, en soms wel twee uur blijven liggen voordat ik een staat van bewustzijn bereik waarin het besef tot me doordringt dat ik al lang wakker had moeten wezen! Op het moment dat dat besef komt dat je je hebt verslapen krijg je ook meteen zo'n stoot adrenaline door je heen. Bijkomend voordeel daarvan is dat je meteen klaarwakker bent. Maar wel 2 uur te laat.
Een rookmachinequote:Op maandag 4 december 2006 06:01 schreef MOD het volgende:
Damn.
Ik begon met de wekker ver weg te zetten, later werden het twee wekkers, nu heb ik 3 normale wekkers, verstopt tussen de kasten en achter de tv, de tv zelf, een telefoon, kerstlampjes, een stereotoren, een stroboscoop en jawel, een rookmachine. De timer heb ik verstopt onder een kast.
-knip-
We can do it!quote:Op maandag 4 december 2006 23:34 schreef jd1982 het volgende:
Ik ga het proberen, morgen geen gezeik, 7uur wekker en dan direct eruit... nu voel ik me alsof dat best moet lukken!!!
Nu...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |